Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου 2010

Πρωτοχρονιάτικες ευχές… για το ευρώ

Η Γερμανία χρειάζεται και την Ευρώπη και το ευρώ, «που είναι τα θεμέλια της ευημερίας της, αλλά και των καθηκόντων της πέραν των εθνικών συνόρων της», επεσήμανε η Καγκελάριος, Άγκελα Μέρκελ, κατά το πρωτοχρονιάτικο διάγγελμά της προς το γερμανικό λαό για το 2011, την ώρα όμως που οι Γερμανοί αμφιβάλλουν πολύ για το ενιαίο ευρωπαϊκό νόμισμα.

«Διέρχεται μεγάλη κρίση η Ε.Ε. αυτούς τους μήνες. Πρέπει όλοι να ενισχύσουμε το ευρώ. Δεν είναι μόνον το χρήμα μας, το ευρώ. Είναι περισσότερο κι από νόμισμα», ανέφερε. «Οι Ευρωπαίοι είμαστε ενωμένοι για το πιο μεγάλο καλό μας. Αυτή είναι κι η εγγύησή μας για Ελευθερία στο εξωτερικό των συνόρων μας και στο εσωτερικό. Θεμέλιό της είναι το ευρώ».
newsdeast.gr

Δημόσιος Λογιστικός Έλεγχος του «Επαχθούς Χρέους»,

 


 1. Ζητήματα ορολογίας του Χρέους: Ο πρώτος που χρησιμοποίησε τον όρο «επαχθές χρέος» (odious dept) ήταν ο ρώσος διεθνολόγος Alexander N. Sack στο Παρίσι το 1927.
Προσδιόρισε εκείνο το χρέος που είναι σε βάρος του λαού, για το οποίο δεν ρωτήθηκε ποτέ (χωρίς συναίνεση) και εν πλήρη γνώση των πιστωτών.!! Στην ελληνική γλώσσα χρησιμοποιούνται εναλλακτικοί όροι για να αποδώσουν το χαρακτήρα του. «Επαχθές» χρέος = «δυσβάστακτο» χρέος, «ειδεχθές» = «αποτρόπαιο», «απεχθές» = «επονείδιστο» ή «βλαβερό» χρέος, κά.
2. Ποιο είναι το συνολικό ύψος του δημοσίου χρέους και ποιο είναι «επαχθές» χρέος; Με βάση τα στοιχεία του νέου Προϋπολογισμού του 2011, το χρέος της «κεντρικής κυβέρνησης» από 298,5 δις € το 2009 ( ή 127% του ΑΕΠ), ανέβηκε σε 343 δις € το 2010 (ή 148% ΑΕΠ) και προβλέπεται να σκαρφαλώσει στα 362 δις € το 2011 (ή 158,6% του ΑΕΠ). Σύμφωνα με ορισμένους υπολογισμούς γύρω στο 80-85% του δημόσιου χρέους ανήκει στην κατηγορία του «επαχθούς» χρέους.
3. Παρ’ όλα αυτά κρίσιμο ζήτημα για μια οικονομία, δεν είναι τόσο το συνολικό ύψος του χρέους όσο οι δαπάνες εξυπηρέτησης του. Η αναφορά του ΔΝΤ ότι ακόμα και με «κούρεμα» κατά 50% του χρέους της χώρας δεν λύνεται το ελληνικό πρόβλημα, ήταν εν μέρει βάσιμη….δεδομένου ότι οι ανάγκες εξυπηρέτησης είναι τόσο μεγάλες και μοιραία θα πέσουμε και πάλι στο δανεισμό. Ειδικότερα με βάση τα στοιχεία του νέου προϋπολογισμού 2011, οι δαπάνες εξυπηρέτησης από 41,4 δις το 2009, εκτιμώνται σε 32,8 δις το 2010 (λόγω καταβολής μικρότερου ποσού χρεολυσίων). Αν όμως προσθέσουμε και τις πληρωμές για το βραχυπρόθεσμο χρέος (από 36,9 δις σε 22,6 δις), οι συνολικές δαπάνες εξυπηρέτησης θα ανέλθουν το 2010 σε 55,4 δις € ή 24% του ΑΕΠ.! Πρόκειται για τεράστια «οικονομική αιμορραγία» η οποία σε βάθος χρόνου δεν αφήνει καμιά ελπίδα ανάρρωσης της ελληνικής οικονομίας. Αν στο πιο πάνω χρέος προσθέσουμε και τις δαπάνες εξυπηρέτησης (από το 2014) του δανείου της «τρόϊκα» (110 δις €), τότε η κατάσταση γίνεται απελπιστική.
4. Ένα άλλο κρίσιμο ζήτημα είναι η σύνθεση του χρέους. Το δημόσιο χρέος δημιουργείται τόσο με απ’ ευθείας δανεισμό του δημοσίου από τις αγορές με κρατικά ομόλογα, όσο και με διμερή ή πολυμερή δάνεια, καθώς και ιδιωτικά δάνεια με εγγύηση δημοσίου, κά. Στη βάση αυτή θα πρέπει να δούμε πως αμφισβητείται η νομιμότητα μεγάλου μέρους αυτού του δανεισμού (πχ. ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου που κατέχουν εγχώριοι και ξένοι επενδυτές). Επίσης εκτός από μακροπρόθεσμο δανεισμό (ομόλογα 3-20 έτη) έχουμε και βραχυπρόθεσμο με έντοκα γραμμάτια (γύρω στο 20%).
5. Σε ποιους χρωστάμε. Το 2009 συνολικό δημόσιο χρέος (σε ομόλογα Ελληνικού Δημοσίου) ανέρχονταν στο ποσό των 295 δις €. Οι έλληνες κάτοικοι είχαν 77 δις (τράπεζες 42 δις, ασφαλιστικά ταμεία 29 δις και 6 δις άλλοι), ενώ οι Μη έλληνες κάτοικοι 218 δις € (τράπεζες 83 δις, ασφαλιστικές εταιρίες 49 δις, ασφαλιστικά ταμεία 47 δις, δημόσιες αρχές 33 δις, άλλοι 6 δις), ενώ υπήρχαν και άλλα 20 δις ήταν μη καταταγμένα δάνεια. Οι Μη έλληνες κάτοικοι στις χώρες της ευρωζώνης είχαν συνολικά 164 δις (τράπεζες 72 δις, ασφαλιστικές εταιρίες 44 δις, ασφαλιστικά ταμεία 33 δις, δημόσιες αρχές 9 δις και άλλοι 6 δις).
6. Υπάρχει ερώτημα ποια από αυτά τα κρατικά ομόλογα μπορούν να χαρακτηριστούν ως «επαχθές χρέος». Χωρίς αμφιβολία το δάνειο της Goldman Sachs 3 δις € που έδωσε ως μίζα ο Σημίτης για εξωραϊσμό του δημόσιου χρέους ώστε να μπούμε στην ΟΝΕ ανήκει σε αυτήν την κατηγορία. Το δάνειο της «τρόϊκας», υψηλό επιτόκιο, αντισυνταγματική έγκριση, ενώ η κυβέρνηση δεν έχει τη νομιμοποίηση (άλλα έλεγε πριν εκλογές και άλλα κάνει). Ο δανεισμός με υψηλά κερδοσκοπικά επιτόκια (spreads) που ξεπερνούν το ύψος των γερμανικών ομολόγων. Δηλαδή όλα τα κρατικά ομόλογα με επιτόκια πάνω από το 3% είναι τοκογλυφικός δανεισμός, για να μην πούμε πάνω από 1% που δανείζει τις τράπεζες η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Δάνεια εξοπλιστικών προγραμμάτων (πχ. για την επισκευή του υποβρυχίου «Παπανικολής», που γέρνει. Δάνεια ΝΠΔΔ και δάνεια ΔΕΚΟ (πχ. η αγορά ηλεκτρονικού υλικού του ΟΤΕ από τη Siemens, το σύστημα C4I, κά). Δανειακές συμβάσεις για δημόσια έργα, κυρίως από το ΠΔΕ (πχ. στην Ελλάδα 1 χιλιόμετρο εθνικής οδού Πάτρας-Αθήνας-Θεσσαλονίκης/ΠΑΘΕ κοστίζει 6 φορές περισσότερο από ένα αντίστοιχο χιλιόμετρο στην Πορτογαλία και Ισπανία.!! Ληξιπρόθεσμα δάνεια κρατικών τραπεζών σε επιχειρήσεις (επισφαλείς απαιτήσεις), καθώς και δάνεια ιδιωτικών τραπεζών προς σε επιχειρήσεις με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου. Τέλος οι γερμανικές αποζημιώσεις, αποτελούν ειδική μορφή….επαχθούς χρέους της Γερμανίας προς την Ελλάδα (ξεπερνούν τα 162 δις €)!
7. Η Εθνική Τράπεζα εκτιμά ότι το 2010 τα καθυστερούμενα δάνεια ανέρχονται σε 10% ύψους 26 δις €, ενώ 2011 το ύψος των καθυστερούμενων δανείων θα φθάσει το 12% που αντιστοιχείς σε 31 δις (μιλάει για δάνεια νοικοκυριών αλλά είναι κυρίως επιχειρήσεων). Μέχρι σήμερα έχει πάρει από το δημόσιο γύρω στα 10 δις από τα 28 δις το 2009, επίσης 8,7 δις από τα 25 δις ενίσχυσης ρευστότητας το 2010 και θα πάρει άλλα 4 δις το 2011 από νέο πακέτο ενίσχυσης ρευστότητας. Στην ουσία αυτές οι ενισχύσεις πάνε για στήριξη επισφαλών δανείων και τελικά πολλά θα φορτωθούν στο δημόσιο χρέος. Εδώ χρειάζεται να δούμε που πήγαν και ποιοι πήρα τα δάνεια!
8. Άρνηση πληρωμής χρέους, σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο στη βάση της επίκλησης «κατάστασης ανάγκης» (state of necessity) (1613η συνάντηση ειδικής επιτροπής ΟΗΕ, 17.6.1980), η οικουμενική διακήρυξη για τα δικαιώματα του ανθρώπου, (1948), η διεθνής συνθήκη για τα πολιτικά και δικαιώματα και τα δικαιώματα των πολιτών (1966), Συνθήκη της Βιέννης, κά. Η επίλυση διαφορών γίνεται με πρακτικές Club Παρισιού, Cub Λονδίνου, κά.
9. Διασφαλίσεις δανείων, ελεύθερα και ενυπόθηκα. Πολύ σημαντικό ζήτημα. Ο δανεισμός με κρατικά ομόλογα δεν έχει «διασφαλίσεις» (υποθήκη) δημόσιας περιουσίας, σε αντίθεση με το δάνειο της «τρόϊκας». Η τακτική της ΕΚΤ είναι να μαζεύει ιδιωτικό χρέος και να το μετατρέπει σε διακρατικό (πιο ισχυρή δέσμευση εξόφλησης)!
10. Ανάδειξη των δυσκολιών και παρενεργειών, αλλά και των πλεονεκτημάτων της άρνησης πληρωμής του «επαχθούς χρέους» (ποιοι χάνουν και πιο ωφελούνται, άμεσα και μακροπρόθεσμα).
11. Θεσμοί και μηχανισμοί δημόσιου ελέγχου (εξεταστικές επιτροπές της Βουλής, ειδική επιτροπή της Βουλής, κοινοβουλευτικός έλεγχος, Ελεγκτικό Συνέδριο, ελεγκτικά όργανα τραπεζών, δικαστικό σώμα, κοινωνικοί φορείς, ορκωτοί λογιστές, εφοριακοί, δημοσιογράφοι και «μ.μ.ε.», συνδικάτα, λαϊκές ΜΚΟ, συνεργασία με διεθνείς οργανώσεις και φορείς δημοσίου ελέγχου του χρέους.
12. Κρίσιμο θέμα η κινηματική διάσταση για δημόσιο λογιστικό έλεγχο του χρέους. Η άρνηση πληρωμής του «επαχθούς χρέους» είναι δεν είναι αίτημα σοσιαλιστικό, αλλά λαϊκοδημοκρατικό και ο αγώνας του μπορεί να ανοίξει δρόμους για ριζοσπαστικές αλλαγές. Συντονισμός δράσης με άλλες οργανώσεις σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
13. Αποσαφήνιση ποιο χαρακτηρίζεται: «άνομο», «παράνομο», «αθέμιτο», «μη δίκαιο» χρέος. Αποδεικτικά στοιχεία για το «πόθεν έσχες» και ενστάσεις μη αποδοχής χρέους σε περίπτωση δόλου, ύπαρξη διαφθοράς, απειλή ή χρήση βίας, τοκογλυφία, πλουτισμός χωρίς δίκαιη αιτία, υπερβολικό κόστος, βλάβη, κατάχρηση δικαιώματος, απάτη, παραχάραξη ντοκουμέντων, υπεξαίρεση δημόσιου χρήματος, εκβιασμός, πλαστογραφία, λόμπυ, κά.
14. Επιχειρήματα σε νομικό, οικονομικό και ηθικό επίπεδο. Εξέταση των συνεπειών σε οικονομικό, κοινωνικό, πολιτικό και διεθνές επίπεδο. Ειδικότερα χρειάζεται να δούμε την «κινδυνολογία» για τις παρενέργειες άρνησης πληρωμής του επαχθούς χρέους, σε λαϊκούς καταθέτες, ασφαλιστικά ταμεία, μισθούς-συντάξεις, κά.
15. Το αίτημα συγκρότησης ειδικής επιτροπής δημόσιου λογιστικού ελέγχου (audit), δεν απευθύνεται στην καλή θέληση της κυβέρνησης, η οποία μπορεί να τη χειριστεί όπως τις «εξεταστικές επιτροπές» της Βουλής και ως ευκαιρία για φλυαρία περί «διαφάνειας», «διαύγειας» κά. Το αίτημα προβάλλεται από το λαϊκό κίνημα και αποσκοπεί στην ανάδειξη της ανάγκης και των προϋποθέσεων γνήσιου δημόσιου λογιστικού ελέγχου του χρέους (πλαίσιο και αξιόπιστα πρόσωπα), για ενεργοποίηση του κόσμου κατά των αντιλαϊκών μέτρων, για αξιοποίηση δυνατοτήτων αποκάλυψης παρανομιών σε βασικούς κρίκους διαχείρισης δημόσιου χρήματος, για κινητοποίηση συνδικάτων και κοινωνικών φορείων, για το άδικο να πληρώσουν οι εργαζόμενοι τα «σπασμένα». Διευκολύνει τέλος τον κοινοβουλευτικό έλεγχο και καλλιεργεί το έδαφος, στην περίπτωση ανάληψης της εξουσίας από μια ριζοσπαστική κυβέρνηση, για την εφαρμογή δημόσιου λογιστικού ελέγχου και την παραγραφή του «επαχθούς χρέους».
tvxs.gr

2011… «εντολές» σκληρής λιτότητας για το Δημόσιο!

«Μισθοί τέλος» για εργαζόμενους σε φορείς του δημοσίου που χρηματοδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό, εάν και εφόσον δεν φτάσουν τελικά οι πιστώσεις που προβλέφθηκαν στον προϋπολογισμό.

Με μία άκρως αυστηρή εγκύκλιο, ο υφυπουργός Οικονομικών Φίλιππος Σαχινίδης ξεκαθαρίζει στις διοικήσεις υπουργείων, δημοσίων φορέων και οργανισμών ότι «δεν θα πάρουν μία», αν στην διάρκεια του 2011  ζητήσουν έξτρα λεφτά για μισθούς.

Όπως εμφατικά χαρακτηριστικά τονίζεται στην εγκύκλιο:
-σε καμιά περίπτωση δεν θα πρέπει να τίθεται θέμα συμπληρωματικής ενίσχυσης του φορέα για καταβολή αποδοχών.
-σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να διατεθούν κονδύλια για πρόσθετες αμοιβές, αν δεν έχει εξασφαλισθεί η πλήρης και για όλο το έτος πληρωμή των τακτικών αποδοχών.

Ακόμα και τα κονδύλια όμως που προβλέπει ο προϋπολογισμός, μόνο εξασφαλισμένα δεν είναι για τους φορείς που τους πιστώθηκαν για το 2011. Όλα θα εξαρτηθούν από την πορεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού. Με εγκύκλιο που έστειλε σε όλους τους φορείς το υπουργείο Οικονομικών προειδοποιεί:
- «Δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένη η διάθεση του συνόλου των κονδυλίων του 2011», δηλαδή μπορεί οι φορείς να μην πάρουν ποτέ τα κονδύλια που λέει ο προϋπολογισμός.
- «Η εγγραφή πιστώσεων δε σημαίνει κατ’ ανάγκη και υποχρέωση καταβολής τους». Οι φορείς θα δίνουν λογαριασμό ανά μήνα για τις δαπάνες τους και όποιος τις υπογράφει θα έχει ατομική ευθύνη απέναντι στο νόμο!

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ.Σαχινίδης «με τον προϋπολογισμό καθορίζονται όρια δαπανών και όχι ύψος κονδυλίων προς ανάλωση…. Η διάθεση του συνόλου των εγγεγραμμένων στον προϋπολογισμό πιστώσεων δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Σύμφωνα με το νέο θεσμικό πλαίσιο η ανάληψη υποχρεώσεων καθ’ υπέρβαση των εγκεκριμένων πιστώσεων δεν επιτρέπεται και σε περίπτωση που πραγματοποιηθεί είναι άκυρη και συνεπάγεται ατομική ευθύνη για το διατάκτη. Το ανώτατο όριο δαπανών του κρατικού προϋπολογισμού πρέπει να τηρείται απαρέγκλιτα, καθόσον το ύψος αυτό θα εξετάζεται κάθε τρίμηνο. Για το λόγο αυτό όλοι οι φορείς θα πρέπει να προγραμματίσουν τις μηνιαίες ανάγκες τους… Για τον προγραμματισμό αυτό θα πραγματοποιηθούν εντός του Ιανουαρίου συναντήσεις με όλα τα υπουργεία και τους ασφαλιστικούς φορείς. Δεν επιτρέπεται κονδύλια που προβλέπονται ειδικά για μισθοδοσία προσωπικού, να διατεθούν για λειτουργικές ανάγκες».
proto thema online

Στη δημοσιότητα τα αρχεία του Φόρεϊν Όφις για το 1980

Στο επίκεντρο η πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα
Αποδεσμεύτηκαν σήμερα τα εμπιστευτικά αρχεία του Φόρεϊν Οφις για τo έτος 1980, όπως συνηθίζεται με τη συμπλήρωση 30 χρόνων. Μέσα σε αυτά υπάρχουν και εκατοντάδες έγγραφα, που αφορούν την πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα για την συγκεκριμένη περίοδο.
Στην αλληλογραφία μεταξύ της βρετανικής πρεσβείας στην Αθήνα και του Φόρεϊν Οφις ξεχωρίζει η επίσκεψη στο Λονδίνο τού Ανδρέα Παπανδρέου, ως αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Όπως αναφέρεται σε εμπιστευτική έκθεση, ο τότε Βρετανός πρέσβης στην Αθήνα, Ιαν Σάδερλαντ, είχε εισηγηθεί στο Φόρεϊν να προσκληθεί ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ στο Λονδίνο, «προκειμένου, εν όψει των εκλογών, να δημιουργηθούν γέφυρες με το ΠΑΣΟΚ και με την βοήθεια του βρετανικού εργατικού κόμματος».
Όπως σημείωνε, μεταξύ άλλων, ο πρέσβης Σάδερλαντ στην επιστολή του: «Οι προοπτικές του ΠΑΣΟΚ για τις προσεχείς εκλογές έχουν βελτιωθεί, αλλά ακόμα οι πιθανότητες να κερδίσει τις εκλογές είναι εναντίον του, λιγότερες από το 50%. Γι αυτό ακριβώς ο Ανδρέας Παπανδρέου πασχίζει να αποβάλει το προφίλ του ανεύθυνου Μαρξιστή, προκειμένου να κερδίσει ψήφους από το κέντρο. Έχει εκφράσει την πρόθεση να συνεργαστεί με το σοσιαλιστικό γκρουπ στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο». Η επίσκεψη του Ανδρέα Παπανδρέου στο Λονδίνο (τέλος Νοεμβρίου 1980), χαρακτηρίστηκε από τους Βρετανούς διπλωμάτες «ντε λουξ», δηλαδή πολύ επιτυχής, ενώ αντίστοιχα ο αρχηγός του ΠΑΣΟΚ δήλωσε στον πρέσβη στην Αθήνα ότι ήταν «πολύ ευχαριστημένος από την επίσκεψη του στο Λονδίνο και ιδιαίτερα για την ειλικρίνεια, που είχαν οι συνομιλίες εκεί». Στη βρετανική πρωτεύουσα ο Ανδρέας Παπανδρέου συναντήθηκε με την πρωθυπουργό Μάργκαρετ Θάτσερ και με στελέχη του Εργατικού Κόμματος, και έδωσε διάλεξη στη γεμάτη αίθουσα του Τσάταμ Χάουζ, στο βασιλικό Ινστιτούτο Δεθνών Υποθέσεων.
Όπως αποκαλύπτουν εμπιστευτικά έγγραφα, τον Σεπτέμβριο του 1980 επισκέφθηκε την Αθήνα η Βρετανή πρωθυπουργός έχοντας στην ατζέντα της ως προτεραιότητα να κλείσει εμπορικές συμφωνίες για λογαριασμό βρετανικών εταιρειών. Το ενδιαφέρον της ήταν η αναβάθμιση των ελληνικών σιδηροδρόμων, η οργάνωση πανεπιστημιακών νοσοκομείων στην Ελλάδα, η κατασκευή συγκροτήματος ενέργειας με λιγνίτη, το συγκρότημα πετροχημικών στο Μεσολόγγι, η πώληση στην Ελλάδα αμυντικών συστημάτων, όπως πυραύλου Ράπιερ, τανκς Βίκερς και φρεγάτες.
Άλλο εμπιστευτικό έγγραφο της βρετανικής πρεσβείας στην Αθήνα αναφέρεται στη συνάντηση του Βρετανού διπλωμάτη Λιούελιν Σμιθ με τον γγ του ΚΚ Ελλάδας, Χαρίλαο Φλωράκη. Ο Βρετανός πρέσβης τον χαρακτηρίζει «ήρεμο» και «επαγγελματία» και αναφέρει στην έκθεσή του, ότι τον ρώτησε για το ενδεχόμενο συνεργασίας του ΚΚΕ με το ΠΑΣΟΚ. Ο Χαρίλαος Φλωράκης απέκλεισε να γίνει αυτό προεκλογικά, αλλά πρόσθεσε ότι το ΚΚΕ δεν έχει πρόβλημα με τις θέσεις του Ανδρέα Παπανδρέου για τα θέματα της ΕΟΚ - να γίνει δημοψήφισμα - του ΝΑΤΟ και των αμερικανικών βάσεων στην Ελλάδα.
Τα εμπιστευτικά έγγραφα του Φόρεϊν Οφις αποκαλύπτουν, επίσης, ότι το 1980 ο τότε πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνος Καραμανλής, είχε αναλάβει πρωτοβουλία για τη μόνιμη διεξαγωγή των ολυμπιακών αγώνων στην Ελλάδα. Μάλιστα, είχε επισκεφθεί γι αυτόν το σκοπό τη χώρα ο Βρετανός υπουργός Αθλητισμού, Ντένις Χάουελ, ο οποίος έβλεπε με συμπάθεια την πρόταση του Κωνσταντίνου Καραμανλή. Ο Ντένις Χάουελ, σύμφωνα με έγγραφο της βρετανικής πρεσβείας στην Αθήνα, έβλεπε δύο μεγάλα προβλήματα για την υλοποίηση της ελληνικής πρότασης. Το μεγάλο κόστος για να κατασκευαστούν οι απαραίτητες υποδομές, και τη δυσκολία να πεισθούν τα μέλη της ΔΟΕ.
Τέλος, εμπιστευτική αναφορά του Βρετανού πρέσβη στην Αθήνα, Ιαν Σάδερλαντ, προς το Φόρεϊν Οφις, αναφέρεται στη συνομιλία που είχε κατά τη διάρκεια γεύματος με τον Ανδρέα Παπανδρέου όσον αφορά τις σχέσεις του με τους Έλληνες εφοπλιστές. «Ο Ανδρέας Παπανδρέου μού είπε ότι έχει καλές σχέσεις με την Ενωση των Ελλήνων εφοπλιστών και ότι εάν το ΠΑΣΟΚ αναλάβει την κυβέρνηση θα τους δώσει περισσότερα κίνητρα για να τους προσελκύσει να κάνουν επενδύσεις στην Ελλάδα», αναφέρει ο Άγγλος πρέσβης προσθέτοντας πως ο Ανδρέας Παπανδρέου αναγνώριζε ότι η γραφειοκρατία ήταν το μεγάλο εμπόδιο για τις επενδύσεις και θα την αντιμετώπιζε με μεγάλη αποκέντρωση, κατάργηση των νομαρχιών και μεταβίβαση της εξουσίας στις περιφέρειες.
Enet.gr

Η ιστορική δίκη του Πολυτεχνείου και οι καταδικαστικές αποφάσεις

 
Σαν σήμερα έληξε η Δίκη για τα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Μετά από ακροαματική διαδικασία διόμισυ μηνών και διάσκεψη 6 ημερών ενώπιον του πενταμελούς εφετείου Αθηνών, στις 30 Δεκεμβρίου του 1975 εκδόθηκε η απόφαση του δικαστηρίου το οποίο κήρυξε ένοχους τους 20 από τους 32 κατηγορούμενους, ενώ αθώωσε άλλους 12.
Η δίκη της σφαγής του Πολυτεχνείου άρχισε στις 9 το πρωί της Πέμπτης 16 Οκτωβρίου 1975, στον Κορυδαλλό, στην αίθουσα που δικάστηκαν προηγουμένως οι Απριλιανοί με πρόεδρο τον εφέτη Ντεγιάννη. Το Πενταμελές Εφετείο συνεδρίαζε κάθε εργάσιμη ημέρα στην αίθουσα του Κορυδαλλού μέχρι τέλους του έτους 1973, οπότε εκδόθηκε και η καταδικαστική απόφαση.
“Ο Παπαδόπουλος και ο Ιωαννίδης που είχαν το κουράγιο τους, κάθησαν στην προτελευταία σειρά των εδωλίων, χαμένοι μέσα στους 32 κατηγορούμενους, από τους οποίους απουσίαζαν δύο, ο τέως εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Π. Θεράπος που δήλωσε ασθένεια, και ο φονιάς Τσιαπάρας που φυγοδικούσε”, θυμάται ένας από τους δικαστές, ο τότε εφέτης, Γιώργος Μαρκουλάκης, μιλώντας στην Ελευθεροτυπία.
Μετά τις δηλώσεις των κατηγορουμένων ο εισαγγελεύς Γανώσης απήγγειλε το "Κατηγορώ" και ακολούθησε η εκφώνηση των μαρτύρων, που συνολικά υπερέβαιναν τους 350 μαζί με τους μάρτυρες υπεράσπισης.
«Κατά την 10ην πρωινήν ώραν διήρχοντο άρματα μάχης εκ της οδού Πατησίων και οι υπάλληλοι του ΟΤΕ, οι οποίοι ειργάζοντο εις το νέον κτίριον, έσπευσαν εις τα παράθυρα να ίδουν τα άρματα. Τότε είδον, όπως κατέθεσαν επ’ ακροατηρίου οι μάρτυρες Παν. Ασδεράκης, Εμ. Μαρουφίδης, Ιωάννης Χατζηχριστοφής και Αλ. Βερνάρδος, ότι εις την ταράτσαν του κτιρίου της οδού Πατησίων (του OΤΕ) είχον ακροβολισθή τρεις έως τέσσερις στρατιώται και επί κεφαλής των ήτο ένας νεαρός αξιωματικός με κράνος, υψηλός, και μελαχροινός με στολήν εκστρατείας, ο οποίος με το περίστροφον εις το χέρι και επί του τοιχείου της ταράτσας επυροβόλει προς τα κάτω. Τούτο συνέβη περί την 10ην πρωινήν του Σαββάτου, 17/11/1973. Κατά την ώραν εκείνην ουδεμία διαδήλωσις εγένετο” περιγράφει τα γεγονότα μάρτυρας στη δίκη.
Την διαδικασία επιχείρησαν να καθυστερήσουν προσφυγές των κατηγορουμένων, ιδίως του Παπαδόπουλου, ο οποίος και αμφισβήτησε την αρμοδιότητα του δικαστηρίου να τον κρίνει, καθώς τότε ως πρόεδρος της δημοκρατίας ήταν “ανεύθυνος άρχων.”. Το δικαστήριο, όμως απέρριψε τα αιτήματα αυτά, χαρακτηρίζοντας την κυβέρνηση πραξικοπηματική.
“Το στασιαστικό κίνημα της 21ης Απριλίου, έργον ομάδας αξιωματικών και η εκ τούτου κατάστασις μέχρι της 23ης Ιουλίου απετέλεσε πραξικόπημα, δι' ου εσκοπείτο ο σφετερισμός της εξουσίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων του λαού. Αι εξ αυτού απορρεύσασαι κυβερνήσεις ήσαν κυβερνήσεις βίας.
“Κατά συνέπειαν και ο ιστάμενος κατηγορούμενος Γεώργιος Παπαδόπουλος, ασκήσας καθήκοντα προέδρου της δημοκρατίας κατά τον χρόνο καθ' ον ετελέσθησαν αι εις αυτόν αποδιδόμεναι διά του παραπεμπτικού βουλεύματος πράξεις, δεν ήτο νόμιμος πρόεδρος της δημοκρατίας και συνεπώς δεν προστατεύεται υπό των διατάξεων περί ανευθύνου" ήταν η ιστορική απόφαση του δικαστηρίου.
Στα τέλη, λοιπόν, του Δεκεμβρίου εκείνου εκδόθηκε η απόφαση του δικαστηρίου το οποίο κήρυξε ένοχους τους 20 από τους 32 κατηγορούμενους, ενώ αθώωσε άλλους 12. Οι κύριες ποινές που επιβλήθησαν έχουν ως εξής.
* Δημήτριος Ιωαννίδης (αρχηγός της ΕΣΑ την περίοδο της εξέγερσης): 7 φορές ισόβια για ηθική αυτουργία σε 7 ανθρωποκτονίες από πρόθεση και 25 χρόνια κάθειρξη κατά συγχώνευση για ηθική αυτουργία σε 38 απόπειρες ανθρωποκτονιών και πρόκληση διάπραξης κακουργημάτων, καθώς και διαρκής στέρηση των πολιτικών του δικαιωμάτων.
* Γεώργιος Παπαδόπουλος (εν ενεργεία δικτάτορας την περίοδο της εξέγερσης): 25 χρόνια κάθειρξη για απλή συνέργεια σε ανθρωποκτονίες από πρόθεση και απόπειρες ανθρωποκτονιών, καθώς και δεκαετής στέρηση των πολιτικών του δικαιωμάτων.
* Σταύρος Βαρνάβας (αντιστράτηγος Ε.Α.): 3 φορές ισόβια για ηθική αυτουργία σε 3 ανθρωποκτονίες από πρόθεση και 25 χρόνια κάθειρξη κατά συγχώνευση για ηθική αυτουργία σε 17 απόπειρες ανθρωποκτονιών και πρόκληση διάπραξης κακουργημάτων, καθώς και διαρκής στέρηση των πολιτικών του δικαιωμάτων.
* Νικόλαος Ντερτιλής (ταξίαρχος Ε.Α.): Ισόβια κάθειρξη και διαρκής στέρηση των πολιτικών του δικαιωμάτων για ανθρωποκτονία από πρόθεση του φοιτητή Μυρογιάννη.
* Άλλοι τέσσερις ανώτατοι αξιωματικοί σε 25 χρόνια κάθειρξη κατά συγχώνευση για ηθική αυτουργία σε συνολικά 12 ανθρωποκτονίες και 56 απόπειρες ανθρωποκτονιών, καθώς και δεκαετής στέρηση των πολιτικών τους δικαιωμάτων.
* Άλλοι 12 κατηγορούμενοι σε μικρότερες ποινές, από 5 μήνες έως 10 χρόνια κάθειρξη για διάφορες κατηγορίες, κυρίως για ηθική αυτουργία σε επικίνδυνες σωματικές βλάβες. Οι ποινές κάτω του ενός έτους, ήταν εξαγοράσιμες
tvxs.gr

Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2010

«Ξεβολεύουμε εδραιωμένα συμφέροντα»

Σαφές μήνυμα προς τις κοινωνικές ομάδες και τα συνδικάτα που αντιδρούν στην κυβερνητική πολιτική έστειλε ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, μιλώντας στη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, το μεσημέρι της Τετάρτης.

Το μήνυμα του πρωθυπουργού έχει ως αποδέκτες πρωτίστως όσους εκπροσωπούν και υπερασπίζονται τα λεγόμενα κλειστά επαγγέλματα, όπου αναμένεται να γίνει η επόμενη μεγάλη πολιτική και κοινωνική αναμέτρηση, καθώς το σχετικό νομοσχέδιο-«σκούπα» θα πρέπει να κατατεθεί μετά τις 15 Ιανουαρίου στη Βουλή.

Ο κ. Παπανδρέου τόνισε χαρακτηριστικά ότι εντός του 2011 η κυβέρνηση προωθεί «μεγάλες μεταρρυθμίσεις, που είναι δίκαιες και ωφελούν τη χώρα, το κοινωνικό σύνολο και τη μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών, αλλά που σε ορισμένες περιπτώσεις ξεβολεύουν, θίγουν επί χρόνια εδραιωμένα συμφέροντα ολίγων σε βάρος ολόκληρης της κοινωνίας, όπως είναι τα κλειστά επαγγέλματα, όπου η απόφασή μας είναι δεδομένη και με διαβούλευση προχωράμε».

Ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για «δικαιολογημένη ανησυχία, απογοήτευση ή και οργή των πολιτών» για όσα συμβαίνουν στη χώρα, που όμως «δεν πρέπει να οδηγήσει σε ηττοπάθεια, μοιρολατρία ή εύκολη αναζήτηση αποδιοπομπαίων τράγων, αλλά να γίνει δύναμη αλλαγής». Τόνισε ότι «χρειάζεται προσπάθεια και συνεχείς διορθωτικές κινήσεις», ενώ ζήτησε από τους υπουργούς να προτείνουν και πιλοτικές εφαρμογές των μεγάλων αλλαγών, που προωθούν, έτσι ώστε οι πολίτες να έχουν απτή εικόνα των όσων θέλει να εφαρμόσει η κυβέρνηση.

Ο κ. Παπανδρέου έκανε ένα σύντομο απολογισμό της χρονιάς που πέρασε, σημειώνοντας ότι η κυβέρνησή του έκανε τις κατάλληλες κινήσεις για να αποφύγει η χώρα τη χρεοκοπία και εφάρμοσε ένα δύσκολο και αναγκαίο πρόγραμμα μεγάλων αλλαγών. Αναφερόμενος μάλιστα στην παραγωγικότητα και την εργασιομανία της κυβέρνησης, υπογράμμισε ότι το υπουργικό συμβούλιο συνεδρίασε το 2010 31 φορές!
proto thema online

Μυστική συμφωνία Μέρκελ-Σαρκοζί αποκαλύπτει η «Wall Street Journal»

thumb
Τι οδήγησε στη μυστική συμφωνία Μέρκελ - Σαρκοζί αποκαλύπτει η αμερικανική εφημερίδα «Wall Street Journal». Το παρασκήνιο της συμφωνίας περιλαμβάνει τη συμµετοχή στο µέλλον και ιδιωτών επενδυτών στο κόστος σωτηρίας κρατών, αλλά και τις ισχυρές πιέσεις κορυφαίων Ευρωπαίων πολιτικών και τραπεζιτών σε Ιρλανδία και Πορτογαλία για να ζητήσουν ευρωπαϊκή βοήθεια και να αποφευχθεί ντόµινο κρίσης στην Ευρωζώνη.

Το «Σύμφωνο της Ντοβίλ», όπως θα μείνει γνωστή η συμφωνία, υιοθετήθηκε από τους δύο ηγέτες στις 18 Οκτωβρίου και σύμφωνα με το δημοσίευμα, η γερμανίδα καγκελάριος είχε ξεκαθαρίσει στον Γάλλο πρόεδρο πως το Βερολίνο δεν θα δεχόταν επέκταση του προσωρινού ταµείου σωτηρίας των 750 δισ. ευρώ πέραν του 2013. Έτσι, πρότεινε έναν συµβιβασµό: Θα απέσυρε την πρόταση να επιβάλλονται αυτόµατα κυρώσεις στις χώρες που παραβαίνουν τους όρους του Συµφώνου Σταθερότητας, εάν η Γερµανία κέρδιζε την υποστήριξη της Γαλλίας στην πρόταση να συµµετέχουν στο µέλλον οι ιδιώτες επενδυτές στο κόστος σωτηρίας κρατών.

Σύμφωνα πάντα με την αμερικανική εφημερίδα, η Άνγκελα Μέρκελ, φοβούµενη ότι η συµφωνία της µε τον Νικολά Σαρκοζί είχε αποκαλυφτεί, αποφάσισε να συµβιβαστεί. Αντί να ακολουθήσει τη σκληρή γραµµή του συµφώνου στην Ντοβίλ, συµφώνησε να περιοριστεί η περίπτωση «κουρέµατος» των ομολογιακών τίτλων.
to pontiki

Λοβέρδος: «Να δώσουμε χρόνο στη διαφωνία»

Πληθυσμιακά κριτήρια έθεσε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τους φαρμακοποιούς σήμερα ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Λοβέρδος, για την ίδρυση φαρμακείων. Στο μεταξύ ανοιχτό παραμένει το θέμα της διημέρευσης, με τους επαγγελματίες του κλάδου να ζητούν η αύξηση του αριθμού των φαρμακείων που μένουν ανοιχτά το Σάββατο να μην ξεπερνά το 25%.
Η πολυαναμενόμενη συνάντηση της ηγεσίας του υπουργείου με τους συνδικαλιστές του χώρου δεν κατέληξε σε οριστική λύση, παρόλα αυτά δόθηκε πίστωση χρόνου περίπου ενός μήνα, έως ότου να συναινέσουν οι δύο πλευρές σε ένα κοινό πακέτο μέτρων για την απελευθέρωση του επαγγέλματος.
Σημεία συμφωνίας αποτέλεσαν η κλιμακούμενη επιστροφή (rebate) των φαρμακείων προς τα ασφαλιστικά ταμεία, αλλά και η συστέγαση φαρμακοποιών που θα δίνει τη δυνατότητα σε νέους επαγγελματίες να εξασφαλίσουν εργασία, αν και υπάρχουν λεπτομέρειες που και οι δύο πλευρές υπογράμμισαν πως πρέπει να οριστούν στις επόμενες συναντήσεις.
Αντίθετα, σταθερό σημείο τριβής παραμένει η διημέρευση φαρμακείων το Σάββατο με τον Πρόεδρο του Φαρμακευτικού Συλλόγου Αττικής, Κώστα Λουράντο, να επιμένει πως πρέπει να μπει πλαφόν 20%-25% στον αριθμό των φαρμακείων που θα παραμένουν ανοιχτά. Και αυτό γιατί εάν δεν υπάρξουν σχετικές ρυθμίσεις, τότε θα δοθεί –έστω και άτυπα- το πράσινο φως σε κεντρικά φαρμακεία να ανοίγουν κάθε Σάββατο δίχως περιορισμούς.
Ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Λοβέρδος υπογράμμισε πως το θέμα της διημέρευσης των φαρμακείων είναι προς συζήτηση, ομολόγησε ωστόσο, πως θα ήταν πειστικότερη λύση για τους «δανειστές» της χώρα μας, να μην συμπεριληφθούν περιορισμοί, δεδομένου πως ένα τέτοιο μέτρο θα συνιστούσε την ελαστικοποίηση του ωραρίου των φαρμακοποιών.
Παράλληλα, η ηγεσία του υπουργείου έθεσε και θέμα πληθυσμιακών κριτηρίων με τον υπουργό Υγείας να προτείνει να αντιστοιχεί ένα φαρμακείο για 1.000 – 1.300 κατοίκους, όταν σήμερα η αντιστοιχία είναι ένα προς 1.500.
Όπως ωστόσο, διευκρίνισε ο γενικός γραμματέας Δημόσιας Υγείας κ. Αντώνης Δημόπουλος, στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να μπει «ταβάνι» στην έκδοση νέων αδειών, με στόχο να καλυφτούν μεν οι ανάγκες σε «άγονες» περιοχές , χωρίς  να επέλθει υπερκορεσμός στον κλάδο.
Η θέση των φαρμακοποιών
Σχετικά με τη συνάντηση, η διοίκηση του Πανελληνίου Φαρμακευτικού Συλλόγου (ΠΦΣ) ανακοίνωσε ότι καλεί σε έκτακτη γενική συνέλευση,  τη Δευτέρα 3 Ιανουαρίου, τους εκλέκτορες και τους προέδρους των συλλόγων όλης της χώρας, προκειμένου να ληφθούν αποφάσεις για την πορεία του διαλόγου για το φαρμακευτικό επάγγελμα.
Στην ίδια ανακοίνωση, ο ΠΦΣ δηλώνει κατηγορηματικά ότι οποιαδήποτε τελική συμφωνία υπάρξει με το υπουργείο, θα αφορά συμφωνία επί όλου του πακέτου των προτεινομένων μέτρων, διότι ο επιλεκτικός διαχωρισμός και η ανάδειξη συνεχώς νέων θεμάτων, αφήνει εκκρεμότητες που δημιουργούν τριβές σε βάρος της ηρεμίας του κλάδου και των χιλιάδων ασφαλισμένων και ασθενών.
Όπως σημειώνεται, οι φαρμακοποιοί θεωρούν ότι υπήρξε σύγκλιση στα εξής θέματα:
·Η αρμοδιότητα για τα φαρμακεία αφορά τον υπουργό Υγείας αποκλειόμενης κάθε άλλης αναφοράς στο πολυνομοσχέδιο για τα κλειστά επαγγέλματα. Ο λόγος είναι ότι τα φαρμακεία αποτελούν μονάδες υγείας και όχι απλά εμπορικά καταστήματα.
·Θέσπιση κλιμακωτής έκπτωσης προς τα ασφαλιστικά ταμεία τηρούμενης της αναλογίας 1 προς 3 σε σχέση με επιβάρυνση της φαρμακοβιομηχανίας. Βασική προϋπόθεση η εμπρόθεσμη πληρωμή σύμφωνα με το νόμο (45 ημέρες) των ασφαλιστικών ταμείων προς τα φαρμακεία.
·Αποδοχή του υπουργείου της πρότασης του Π.Φ.Σ. για διευκόλυνση της πρόσβασης νέων φαρμακοποιών με την συστέγαση τους με παλαιούς, χωρίς αύξηση του αριθμού των φαρμακείων.
Τα σημεία τριβής
Ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος, όπως τονίζει σε ανακοίνωση, δεν συμφωνεί με αναθεώρηση των πληθυσμιακών κριτηρίων διότι αυτό θα έχει σαν συνέπεια την υπερβολική αύξηση του αριθμού των φαρμακείων άρα και της δαπάνης, όπως επανειλημμένα έχει δηλώσει και ο υπουργός.
Παράλληλα πρότεινε την αύξηση του αριθμού των φαρμακείων για το Σάββατο σε ποσοστό 25 % που σημαίνει τουλάχιστον 800 φαρμακεία για την Αθήνα .
Δεν επιθυμούμε να προκαλέσουμε καμιά αναστάτωση στο κοινωνικό σύνολο. Επιδιώκουμε ειλικρινή διάλογο, με συγκεκριμένη όμως ατζέντα συζητήσεων', τονίζει ο πρόεδρος του ΠΦΣ κ. Θεόδωρος Αμπατζόγλου
ta nea online

Πιλοτικά προγράμματα με... «πιλότο» το Μνημόνιο

Γ. Παπανδρέου: Στόχος η ανάπτυξη της οικονομίας το 2012
Επιμένει στο άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων η κυβέρνηση
Τους στόχους της κυβέρνησης για το 2011 έθεσε στο τελευταίο υπουργικό συμβούλιο της χρονιάς ο Γ. Παπανδρέου. Μεταξύ αυτών το να αποτελέσει το 2011 την τελευταία χρονιά ύφεσης, ώστε το 2012 να είναι χρονιά ανάπτυξης για την οικονομία. Ο πρωθυπουργός ζήτησε από τα υπουργεία με κάθε νομοσχέδιο να παρουσιάζουν κι από ένα πιλοτικό πρόγραμμα που θα αποτελεί «μικρογραφία» της αντίστοιχης πολιτικής και θα δίνει «καθαρή εικόνα στους πολίτες». Χαρακτήρισε δε δεδομένη την απόφαση της κυβέρνησης για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων.
"Έχουμε πολλές πολιτικές που εφαρμόζουμε, έχουμε προωθήσει πολλά νομοσχέδια, αλλά επειδή όλα αυτά πρέπει να δίνουν και καθαρή εικόνα στους πολίτες για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται και να δημιουργήσουν μια δυναμική και στην κοινωνία αλλά και να αξιολογηθούν, θέλω το κάθε υπουργείο, να φέρει εδώ, στο Υπουργικό Συμβούλιο σε σχέση με τα νομοσχέδια, σε σχέση με τις πολιτικές του ένα πιλοτικό ή κάποια πιλοτικά ή πειραματικά προγράμματα, ας τα πούμε προγράμματα καλής πρακτικής, που θα αποτελούν την «μικρογραφία» της εφαρμογής μιας πολιτικής και θα αναδεικνύουν τη χρησιμότητά της", τόνισε ο Γ. Παπανδρέου.
Για παράδειγμα, όπως εξήγησε ο πρωθυπουργός, τα πιλοτικά προγράμματα μπορούν να αφορούν τη συνταγογράφηση σ’ ένα Ταμείο, την εξοικονόμηση ενέργειας σε μια γειτονιά, σε μια συνοικία. "Να είναι ένα πρόγραμμα απτό και συγκεκριμένο. Μπορεί να είναι ένα νησί που θα το «πρασινίσουμε», ας πούμε, με την έννοια της διαφορετικής ενεργειακής προσέγγισης, μια πιλοτική παρέμβαση σ’ ένα νοσοκομείο, μια παρέμβαση σε μια συγκεκριμένη περιοχή για την ανεργία, ένα πιλοτικό πρόγραμμα στο χώρο της παιδείας ή οπουδήποτε αλλού", πρόσθεσε ο Γ. Παπανδρέου.
Ο πρωθυπουργός ζήτησε από τους υπουργούς να αναθέσουν "σ’ έναν ή και σε πολλούς υφυπουργούς, να εισηγηθεί ο υφυπουργός εδώ, στο Υπουργικό Συμβούλιο, αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα. Κάθε εβδομάδα, κάθε φορά που θα έχουμε συνάντηση να υπάρχει και ένα τέτοιο πιλοτικό πρόγραμμα".
Ο Γιώργος Παπανδρέου χαρακτήρισε δικαιολογημένη την ανησυχία, απογοήτευση ή και οργή των πολιτών, τόνισε όμως ότι δεν πρέπει να οδηγήσει σε ηττοπάθεια, μοιρολατρία ή εύκολη αναζήτηση αποδιοπομπαίων τράγων, αλλά να γίνει δύναμη αλλαγής.
"Αυτό κάνουμε το 2011 με μεγάλες μεταρρυθμίσεις, που είναι δίκαιες και ωφελούν τη χώρα, το κοινωνικό σύνολο και την μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών, αλλά που σε ορισμένες περιπτώσεις ξεβολεύουν, θίγουν επί χρόνια εδραιωμένα συμφέροντα ολίγων σε βάρος ολόκληρης της κοινωνίας, όπως είναι τα κλειστά επαγγέλματα όπου η απόφασή μας είναι δεδομένη και με διαβούλευση προχωράμε", ανέφερε.
Πρόσθεσε δε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι "το 2011 να είναι η τελευταία χρονιά της ύφεσης και το 2012 η πατρίδα μας να επανέλθει στην ανάπτυξη. Ώστε, το 2013 να έχουμε αφήσει πίσω μας παθογένειες, συνήθειες, νοοτροπίες και πρακτικές, που μας οδήγησαν στην κρίση και να είμαστε όλοι μαζί περήφανοι για την πατρίδα μας, σίγουροι για το μέλλον μας και για το μέλλον των παιδιών μας".
Enet.gr

Όσα θα δώσουμε και όσα θα… πάρουμε το 2011


xrim.jpg
Με «παγωμένους» μισθούς και συντάξεις, επιδόματα που θα ψαλιδιστούν -αν δεν καταργηθούν-, τα έξτρα να αποτελούν παρελθόν και τους εργοδότες να ετοιμάζονται για άγρια επιδρομή στις αποδοχές του ιδιωτικού τομέα, οι φορολογούμενοι θα πρέπει να τα βγάλουν πέρα το 2011 με το ΦΠΑ, δύο μονάδες επάνω σε βασικά προϊόντα διαβίωσης και το πετρέλαιο... να εκτινάσσεται στα ύψη! Δημόσιος τομέας
Οι μισθοί στο δημόσιο παγώνουν και το 2011 ενώ από τον Ιούνιο, όπου μπαίνει σε εφαρμογή το ενιαίο μισθολόγιο μισθολογίου, θα ψαλιδιστούν τα περισσότερο τα επιδόματα. Με τη μείωση των λειτουργικών δαπανών περικόπτονται οδοιπορικά και υπερωρίες. Όσοι μεταγάγουν σε άλλες υπηρεσίες χάνουν και τα προνόμια τους. Στις ΔΕΚΟ οι μισθοί περικόπτονται έως και 25% και τα επιδόματα ψαλιδίζονται στο 10% του βασικού μισθού.
Ιδιωτικός τομέας
Στον ιδιωτικό τομέα οι επιχειρησιακές συμβάσεις θα μειώσουν τους μισθούς, ίσως και κάτω από τις κλαδικές συμβάσεις, ενώ η ελαστικοποίηση του ωραρίου θα μειώσει και τις αμοιβές από τις υπερωρίες. Σημαντικές απώλειες θα έχουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες που πλέον θα φορολογούνται και με βάση τα νέα τεκμήρια διαβίωσης. Μεγάλα είναι και τα βάρη στους συνταξιούχους αφού το 2011 δε θα δουν δώρα και αυξήσεις.
Έρχεται φοροκαταιγίδα
Με τα ελάχιστα στο πορτοφόλι τους οι φορολογούμενοι θα κάνουν ποδαρικό τα με τον ΦΠΑ που αυξάνεται από το 11% στο 13% στα βασικά είδη διατροφής και στους λογαριασμούς, ενώ πλέον με ΦΠΑ θα επιβαρύνονται και πολλά επαγγέλματα που μέχρι σήμερα εξαιρούνταν.
Μεγάλες επιβαρύνσεις στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς φέρνει η αύξηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης.
Πολλοί ιδιοκτήτες ακινήτων θα βρεθούν αντιμέτωποι με την επιβολή φόρου στα αυθαίρετα, ενώ έρχεται και η αύξηση των αντικειμενικών αξιών με την ένταξη περίπου 4.500 οικισμών στο σύστημα των αντικειμενικών τιμών.
H «μαύρη τρύπα» και οι περικοπές
Για να καλυφτεί η μαύρη τρύπα στα έσοδα ο υπουργός Οικονομικών πρόσθεσε στον προϋπολογισμό επιπλέον μετρά 3,8 δισ. ευρώ για τις δαπάνες που δεν περιλαμβάνονται ούτε καν στο μνημόνιο.
Επίσης, μέτρα για να εξοικονομηθούν:
- από τις δαπάνες υγείας 2,1 δισ.
- από τη μείωση φαρμακευτικής δαπάνης 1,4 δισ.
- από τις προμήθειες νοσοκομείων 700 εκατ.
- από τις παρεμβάσεις στις ΔΕΚΟ 800 εκατ.
- από τα κοινωνικά επιδόματα 150 εκατ.
- μείωση λειτουργικών δαπανών με στόχο 200 εκατ.
- μείωση συμβάσεων στο δημόσιο με όφελος 100 εκατ.
- μείωση αμυντικών δαπανών κατά 500 εκατ.
Και όλα αυτά ξεκινούν με την ύφεση να φθάνει φέτος στο 4,2% και το πληθωρισμό να καλπάζει από το 5%
parapolitika.gr

Νόμος είναι το δίκιο του ...εργοδότη

thumb Προφανώς οι εργασιακές σχέσεις που επικρατούν στο υπουργείο εργασίας περιγράφουν το μοντέλο εφαρμογής των νέων (μεσαιωνικών) εργασιακών σχέσεων που έφερε η ελληνική κυβέρνηση προκειμένου να «εκσυγχρονίσει» την ελληνική οικονομία. Ας ρίξουμε μια ματιά σ αυτόν τον ...εφαρμοσμένο «εκσυγχρονισμό».
Στις 19 Δεκεμβρίου τραγικό θάνατο (πτώση από τον τρίτο όροφο) βρήκε αλλοδαπός εργαζόμενος εταιρείας καθαρισμού, πατέρας τεσσάρων παιδιών, ενώ καθάριζε τζάμια στο κτίριο του… υπουργείου Εργασίας της οδού Κοραή. Ο... άτυχος εργαζόμενος, θα πρέπει να υπογραμμίσουμε, έχασε τη ζωή του δουλεύοντας εκτός των επιτρεπόμενων από την σύμβαση ωρών και χωρίς να υπάρχουν μέτρα προστασίαs.
Από τη στιγμή που εργαζόμενος στο υπουργείο εργασίας, χάνει τη ζωή του, δουλεύοντας παράνομα, εκτός ωραρίου, υποαμειβόμενος (δηλαδή «με τη ψυχή στο στόμα») εύκολα μπορεί να φανταστεί κανείς τί επικρατεί στην πιάτσα, αλλά και τί έχουν να περιμένουν οι εργαζόμενοι στο κοντινό μέλλον.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το θανατηφόρο εργατικό ατύχημα στο τυπικά επιφορτισμένο με την προστασία των εργαζομένων υπουργείο, απεκρύβη επί δέκα ημέρες. Το γεγονός αυτό, προφανώς, αποτελεί μια σαφή οδηγία του ίδιου του υπουργείου, προς την «απανταχού» εργοδοσία, για το χειρισμό ανεπιθύμητων παρενεργειών και «παράπλευρων απωλειών» της μεσαιωνικής εργασιακής νομοθεσίας.
to pontiki

Ένα άρθρο που αναστάτωσε τη Νέα Δημοκρατία


Σάλο έχει προκαλέσει στη Νέα Δημοκρατία άρθρο του Φαήλου Κρανιδιώτη, άτυπου συμβούλου και προσωπικού φίλου του Αντώνη Σαμαρά. Το κείμενο που αναστάτωσε το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης «ανέβηκε» στο site του «Δικτύου 21» antinews.gr και μεταξύ άλλων αναφέρει:

«Υπάρχουν δυο τρόποι να κάνεις πολιτική. Ο ένας είναι να έχεις στέρεες ιδέες κι απόψεις και να τις προβάλλεις κι υπερασπίζεσαι ευθέως, επωνύμως και δημοσίως. Να έχεις σχέσεις διαφανείς και τίμιες με τους συντρόφους σου. Μπροστά τους να τους κάνεις κριτική και μπροστά τους να τους επαινείς. Ν’ αναγνωρίζεις όταν κάποιος ξέρει, ή κάνει κάτι καλύτερα από σένα, να συνεργάζεσαι πρόθυμα μαζί του και να ακούς προσεκτικά κι όχι να περιμένεις να τελειώσει ο άλλος για να πεις μόνο τα δικά σου.

Σημαντικό επίσης να έχεις δουλέψει και να δουλεύεις στην ζωή σου, να τρως ψωμί που βγάζουν τα χέρια σου και το μυαλό σου, για να μπορείς να στέκεσαι όρθιος και να κοιτάς κατάματα τους ανθρώπους όταν μιλάς για τα προβλήματα τους, να εκπροσωπείς επάξια τις ιδέες σου. […]

Υπάρχει όμως κι η άλλη σχολή, που κάνει «πολιτική» χωρίς ιδέες, χωρίς ακεραιότητα, με διαρροές, παραπολιτικά που βρίζουν συντρόφους κι απονέμουν αυτοέπαινο του τύπου "ανεβασμένος ο Χ, που θα αναλάβει τον ρόλο του Ψ που απέτυχε". Είναι η σχολή της άνευ αρχών προώθησης της προσωπικής ατζέντας, μπροστά στην οποία παραμερίζονται τα πάντα. […]

Οι καιροί που ήδη ήρθαν, η Πατρίδα, απαιτούν ιδεολογικούς μαχητές κι όχι ντιντήδες, απαιτούν σημαιοφόρους κι όχι κομψευόμενους διαδρομιστές. Ο κόσμος βλέπει και είναι καχύποπτος. Έχει απογοητευτεί τόσες φορές που παρατηρεί με επιφύλαξη κάθε λέξη και πράξη του πολιτικού προσωπικού. Οι απλοί άνθρωποι είναι με το χέρι στην σκανδάλη.

Η νοοτροπία της κλίκας, της εκ των ένδον υπονόμευσης, έφτιαξε τα προηγούμενα χρόνια ένα "πολιτικό Κωσταλέξι". Ανόητοι διαχειριστές νόμισαν πως θα κάνουν πολιτική μόνο με την "επικοινωνία", πουλώντας την γυαλιστερή συσκευασία της κενής ματαιοδοξίας τους. Μεσαιοχωρίτικος αγράμματος "αυτισμός".

Λίγο γκλαμουριά, πολύς βερμπαλισμός αλλά, αδέρφια, άμα δεν υπάρχει ιδεολογική ραχοκοκκαλιά, μόνο με "αδερφίστικα" κόλπα, δεν κάνεις πολιτική. Ούτε κόμμα, ούτε χώρα πάει έτσι μπροστά. […]

Έλεγε ο ιδιοφυής Πιτιγκρίλι "κατανοώ το φιλί στον λεπρό αλλά αρνούμαι την χειραψία μ’ έναν κρετίνο". Θα συμπλήρωνα ότι σε μερικές περιπτώσεις αντί για χειραψία είναι χρήσιμες μερικές κλωτσιές. Με την καλή έννοια.

Έλεγε όμως και κάτι άλλο αυτός ο αναρχικός, που πέρασε μετά από τον φασισμό για να καταλήξει πιστός καθολικός. Έλεγε ότι "ο άνθρωπος γεννιέται εμπρηστής και πεθαίνει πυροσβέστης". Τώρα, λοιπόν, χρειαζόμαστε μερικούς "εμπρηστές" για να κάψουμε τα ξερά και τα ζιζάνια, ώστε να μπορούμε να οργώσουμε, να σπείρουμε και να θερίσουμε το υγιές μέλλον.

Πάντως σίγουρα δεν χρειαζόμαστε αποϊδεολογικοποιημένους ντιντήδες.
newsdeast.gr

Η μεγάλη δημοτική αλλαγή του 2011

Σε λίγες ημέρες οι δύο μεγαλύτερες ελληνικές πόλεις αλλάζουν δήμαρχο. Αναλαμβάνει ο Καμίνης στην Αθήνα και ο Μπουτάρης στη Θεσσαλονίκη. Χωρίς υπερβολές, με την αλλαγή αυτή προσώπων αρχίζει και μια αλλαγή ουσίας: αποχωρεί η αθλιότητα και έρχεται ίσως κάποια ελπίδα. Για μια πρωτεύουσα ανθρώπινη, ασφαλή, φιλόξενη, καθαρή και, τέτοιες εποχές, πονόψυχη. Και για μια «συμπρωτεύουσα» ανοιχτή στα Βαλκάνια και στον κόσμο, χωρίς τους κούφιους αλλά επικίνδυνους εθνικοθρησκευτικούς φανατισμούς των τελευταίων δεκαετιών, προοδευτική. Και επίσης πονόψυχη.
Δεν είναι εύκολα όλα αυτά ή έστω και λίγα από αυτά. Είναι περιορισμένοι οι πόροι, μεγάλα τα ελλείμματα και, το χειρότερο, πανίσχυρες οι ομάδες και οι μαφίες που έμαθαν να επιβάλλουν τα συμφέροντά τους.
Θα θυμίσω ένα μόνο γεγονός που τα λέει όλα: τα πρωτοπαλίκαρα της αθηναϊκής δημοτικής Δεξιάς είχαν αποπειραθεί να εμποδίσουν την ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων γιατί, λέγανε, εμπόδιζε τους επιστρατευμένους κατοίκους-οπαδούς τους να χρησιμοποιούν ελεύθερα τα ΙΧ τους. Στην πραγματικότητα, με δήμαρχο τον Αβραμόπουλο που τους κοίταζε απαθής, ήθελαν να εμποδίσουν όλα τα αθηναϊκά έργα για τους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Τα σκουπίδια που γέμισαν ακόμη περισσότερο την Αθήνα ήταν το εορταστικό μήνυμα αποχαιρετισμού του συστήματος Κακλαμάνη στον αθηναϊκό λαό. Και το «δώρο» του στη νέα δημοτική αρχή. Η κλειστή παιδική χαρά του Αγίου Παντελεήμονος συμβόλιζε ταυτόχρονα, από καιρό, την ακροδεξιά ιδεολογία του. Ας πάει στο καλό...
Τώρα όμως κάθε Αθηναίος και κάθε Σαλονικιός βρίσκονται ενώπιοι ενωπίω. Χωρίς τη δική μας καθημερινή συμπαράσταση οι νέοι δήμαρχοι δεν θα μπορέσουν πολλά: δεν θα μπορέσουν καν τα λίγα. Αν αποδειχθούν λίγοι, λίγοι θα αποδειχθούμε και όλοι εμείς που ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΑ, ως πολίτες, τους στείλαμε να αναλάβουν τις τύχες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Θα ήταν εγκληματικό να τους αρνηθούμε συμμετoχή και συμπαράσταση. Θα ήταν τραγικό (δεν με τρομάζει η λέξη) να μην πετύχουν.
Η ευθύνη της επιτυχίας θα είναι δική τους και δική μας. Προϋποθέτει πολλά. Κι ανάμεσά τους μια κοινή απόρριψη, έναν ήρεμο αλλά αποφασιστικό εξοστρακισμό των οργανωμένων ομάδων των άκρων που με τόση επιμονή μετατρέπουν ειδικά στην Αθήνα το κέντρο της σε γκέτο και κόλαση.
Δεν μπορούν οι νέες δημοτικές αρχές να λύσουν τα προβλήματα της τρομοκρατίας, των «αντιεξουσιαστών», της μετανάστευσης, της ασφάλειας. Μπορούν όμως να συμβάλουν στη λύση τους και να αξιώσουν τα συγκεκριμένα μέτρα που θα τη διευκόλυναν. Οπως μπορούν- και μάλιστα έχουν την υποχρέωση- να φροντίσουν τους άστεγους, τους πεινασμένους, τους άνεργους, τους «χωρίς χαρτιά».
tvxs.gr

«Τι μας επιφυλάσσει το 2011»

 
«Στο τέλος της χρονιάς η παγκόσμια οικονομία είναι πιο διαιρεμένη απ’ ότι στην αρχή του έτους», γράφει στη γαλλική εφημερίδα «Le Figaro», ο οικονομολόγος Joseph Stiglitz, σε άρθρο του με τίτλο «Αυτό που μας επιφυλάσσει η χρονιά του 2011».
Ο Stiglitz μιλά για έναν κόσμο «δύο ταχυτήτων» με τις αναδυόμενες αγορές -Ινδία, Κίνα και τις οικονομίες της νοτιοανατολικής Ασίας- από τη μία πλευρά και την Ευρώπη και την ΗΠΑ από την άλλη, οι οποίες είναι αντιμέτωπες με τη στασιμότητα και με μία ανεργία που συνεχώς αυξάνεται.
«Η σοβαρότερη απειλή είναι αυτή του κύματος λιτότητας που εξαπλώνεται στον κόσμο, τη στιγμή που οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, ειδικότερα, καλούνται να αντιμετωπίσουν τεράστια δημοσιονομικά ελλείμματα τα οποία δημιουργήθηκαν από τη μεγάλη ύφεση. Για να μην μιλήσουμε για τους φόβους σχετικά με τη δυνατότητα ορισμένων χωρών να εξυπηρετήσουν το χρέος τους, γεγονός που συμβάλλει στην αστάθεια των αγορών» σημειώνει ο οικονομολόγος προβλέποντας ότι «η επιβράδυνση στην Ευρώπη θα οξύνει την επιβράδυνση στις ΗΠΑ και το αντίθετο».
Όπως και στις ΗΠΑ έτσι και στην Ευρώπη «η κατάσταση δεν είναι καθόλου λαμπρή. Οι κυβερνήσεις συμφώνησαν εν τέλει για να παράσχουν βοήθεια προς την Ελλάδα και την Ιρλανδία. Πριν από την κρίση και οι δύο χώρες διοικούντο από δεξιές διεφθαρμένες κυβερνήσεις αποδεικνύοντας για μία ακόμη φορά ότι η οικονομία της ελεύθερης αγοράς δεν λειτουργούσε καλύτερα στην Ευρώπη απ’ ότι στις ΗΠΑ», σημειώνει ο οικονομολόγος.
Στην Ελλάδα, όπως και στις ΗΠΑ, μία νέα κυβέρνηση προσπάθησε να επιδιορθώσει τις βλάβες, επισημαίνει μεταξύ άλλων περιγράφοντας με γκρίζες αποχρώσεις τις οικονομικές τάσεις του 2011 τόσο για την Ευρώπη όσο και για τις ΗΠΑ καθώς προβλέπει «μικρή δυνατότητα ανάπτυξης» και «πολλούς πτωτικούς κινδύνους».
Και στις δύο περιπτώσεις το πρόβλημα είναι «πολιτικής τάξης»: για τις μεν ΗΠΑ, «οι Ρεπουμπλικανοί προτιμούν να δουν τον Μπαράκ Ομπάμα να αποτυγχάνει από το να εξέλθει η οικονομία από το κόκκινο».
Για την Ευρώπη, «27 χώρες-μέλη με αποκλίνουσες προοπτικές και συμφέροντα βλέπουν "άλλη στη Δύση και άλλη στην Ανατολή" χωρίς επαρκή αλληλεγγύη».
tvxs.gr

Danke, Peter!

thumb Έτσι μου έρχεται να γράψω γράμμα στον Άι Βασίλη και να του ζητήσω να πάρει με απόσυρση όσα μέλη της Κυβέρνησής μας του κάνουνε κέφι (για ξωτικά, για τάρανδοι, για χιονάνθρωποι, για πέταμα κλπ) και να μας δώσει αντ’ αυτών, τον Πέτερ. Ποιος είναι ο Πέτερ; Δεν είναι ο μικρός γιδοβοσκός, ο φίλος της Χάιντι της μικρούλας των Άλπεων. Δεν είναι ούτε ο Πέτερ φον Εςς, ο Βαυαρός ζωγράφος των ηρώων της Ελληνικής Επανάστασης. Είναι ο Πέτερ ο Μπόφινγκερ, ένας «σοφός» της Γερμανικής Οικονομίας, το όνομα του οποίου ακούστηκε έντονα αυτές της μέρες, επειδή, σε συνέντευξή του στη Deutsche Welle, τοποθετήθηκε με πολλή σαφήνεια σε ό,τι αφορά την Ελλάδα. «Δυσβάστακτο» χαρακτήρισε το πρόγραμμα της λιτότητάς μας και με «πολύ μακροπρόθεσμα αποτελέσματα»… Κατά τα λεγόμενά του, ακόμη κι αν όλα πάνε καταπώς τα οραματίζεται ο ΓΑΠ, τα επόμενα δύο χρόνια η χώρα θα έχει περισσότερη ανεργία και περισσότερο χρέος (σε σχέση με το ρυθμό ανάπτυξης). Κι άραγε αξίζουν τον κόπο τόσες θυσίες;;;
Δεν ξέρω ποιον μπορεί να εξυπηρετεί η «σοφία» του «σοφού», δεδομένου ότι διανύουμε μια περίοδο κατά την οποία οι απόψεις των ειδικών, ακόμα και οι πλέον εμπεριστατωμένες, ενδέχεται να είναι λίγο παρά πέρα, ρευστοποιήσιμες με ποικίλους τρόπους. Όμως…, αυτός ο Πέτερ έκανε κάτι που έχει γίνει πολύ σπάνιο από το Μάη και δώθε. Μας ψυχοπονεύτηκε. Την ώρα που ο Έλληνας πρωθυπουργός ζητάει πιστή εκτέλεση του Σχεδίου του επί δικαίων και αδίκων, την ώρα που ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου μοιάζει έτοιμος να σφάξει στο ποδάρι τον άμαχο πληθυσμό, για να τροφοδοτήσει με το αίμα του τους εκτυπωτές και να κάνει οικονομία στα αναλώσιμα, ένας Γερμανός οικονομολόγαρος (εγνωσμένου κύρους) έρχεται και σου λέει: «Δεν κάνει καλέ τα ορφανά… Αμαρτία από το Θεό! Τζάμπα τσουρομάδημα… »
Σαν το παιδί που το κακοποιεί η μάνα του και το κανακεύει η μπακάλισσα, ένιωσα λοιπόν γι’ αυτόν τον Πέτερ (που κόντρα στη θέληση της δικιάς του μητριάς της Άγκελας, τάχθηκε και υπέρ της έκδοσης ευρωομολόγων), μία ουρανομήκη ευγνωμοσύνη… Δε με νοιάζει αν τα λέει όλα αυτά εκ του ασφαλούς, δε με μέλει αν δεν εκδοθούν ευρωομόλογα κι αν μείνουμε με τα δίκοπα επιτόκια καρφωμένα στις πλάτες…, ο λόγος του Πέτερ με χόρτασε και το φαΐ του ας το φάει.
Μέσα στον οικονομικό συρφετό είμαι σαν τη μετανάστρια… «Και μιλούν οι ξένοι και ο ΓΑΠ σωπαίνει και δεν είναι άλλη, πιο βαθιά πληγή…»
to pontiki

Τρίτη 28 Δεκεμβρίου 2010

Ραγκούσης: «Είμαστε έτοιμοι για τον Καλλικράτη»

 
Καθ’ όλα έτοιμο δηλώνει το υπουργείο Εσωτερικών λίγο πριν τεθεί σε εφαρμογή το πρόγραμμα «Καλλικράτης», σύμφωνα με τα όσα ανέφερε, ο αρμόδιος υπουργός, Γιάννης Ραγκούσης, σε συνέντευξή Τύπου.
Η νέα αυτοδιοικητική μεταρρύθμιση, θα υλοποιηθεί από 1ης Ιανουαρίου του 2011 και όπως ανέφερε ο υπουργός έχουν ήδη υπογραφεί και δημοσιεύονται σήμερα στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως τα 21 Προεδρικά Διατάγματα και οι 30 υπουργικές αποφάσεις που απαιτούνται για την εφαρμογή του «Καλλικράτη» καθώς και οι 4.500 μετατάξεις δημοτικών υπαλλήλων.
Εντός του πρώτου εξαμήνου του 2011 θα γίνουν πράξη οι μετατάξεις στο Δημόσιο, ενώ σε ότι αφορά τις δημοτικές επιχειρήσεις, ο υπουργός επεσήμανε πως θα γίνουν οι συνενώσεις και συγχωνεύσεις βάσει των χρονοδιαγραμμάτων που υπάρχουν και η διαδικασία θα ξεκινήσει από την 1η του χρόνου και θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του Φεβρουαρίου του 2011. Οι μετατάξεις σε αυτόν τον τομέα υπολογίζονται σε περίπου 25.000.

Για τους αιρετούς

Για την καλύτερη υλοποίηση του προγράμματος -εκτός από τα προγράμματα επιμόρφωσης των στελεχών σε Δήμους και Περιφέρειες- έχει εκπονηθεί από το υπουργείο και το Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης και θα λειτουργεί από την1η Ιανουαρίου, ένα site για τον «Καλλικράτη» (http://www.kallikratis.ypes.gr/) στο οποίο θα έχουν πρόσβαση αιρετοί και πολίτες προκειμένου να έχουν περισσότερες και πιο εξειδικευμένες πληροφορίες για τη νομοθεσία, τις εγκυκλίους.
Για τον ίδιο λόγο από την 1η του χρόνου θα τεθεί σε λειτουργία ο τηλεφωνικός αριθμός 1500, ενώ θα χρησιμοποιηθούν και άλλοι τρόποι, π.χ. sms, για να ενημερώνονται οι αιρετοί άμεσα. Παράλληλα, έχει εκπονηθεί ένας οδικός χάρτης για τους αιρετούς ώστε να γνωρίζουν τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν.
Διαχείριση απορριμμάτων
Αναφερόμενος στη διαχείριση των απορριμάτων ο κ. Ραγκούσης σημείωσε ότι έως το τέλος του Δεκεμβρίου θα έχουν κλείσει 96 ΧΑΔΑ, δηλαδή ανοικτές χωματερές, και οι υπόλοιπες έως τον ερχόμενο Ιούνιο, σύμφωνα με το σχέδιο δράσης που έχει εκπονηθεί με το υπουργείο Περιβάλλοντος.
Δήλωσε ακόμη κατηγορηματικά πως στο εξής το πρόστιμο για παράνομες χωματερές που δεν θα κλείσουν εγκαίρως θα πληρώνεται από το συγκεκριμένο Δήμο που ολιγώρησε και όχι από το κεντρικό κράτος και αυτό θα εμπεριέχεται σε νομοθετική πρωτοβουλία με την οποία θα προβλέπεται η συνυπευθυνότητα των Δήμων.
Ωστόσο, για τους μικρούς και αδύναμους Δήμους θα υπάρχει βοήθεια από το κράτος όταν αντικειμενικά δεν θα μπορούν αυτοί οι Δήμοι, όπως για παράδειγμα των μικρών νησιών, να ανταποκριθούν σε μεγάλα έργα διαχείρισης απορριμμάτων.
Ειδικά για τις περιπτώσεις μικρών νησιών, αλλά και της Πελοποννήσου όπου καταγράφεται μεγάλη καθυστέρηση σε αυτόν τον τομέα, θα προκηρυχθούν δύο διεθνείς διαγωνισμοί για τη διευθέτηση του ζητήματος.
Μετατάξεις - συνεργασία με ΟΟΣΑ
Συγκρατημένα αισιόδοξος, δήλωσε ο υπουργός Εσωτερικών για το θέμα των μετατάξεων στο Δημόσιο. Πρόκειται, είπε, για μια διαρκή διαδικασία η οποία συνδυάζεται με τον «Καλλικράτη» και το Νέο Μισθολόγιο.
Ανακοίνωσε εξάλλου πως το υπουργείο ζήτησε από τον ΟΟΣΑ να κάνει μια λειτουργική αξιολόγηση της Δημόσιας Διοίκησης η οποία και θα επιβεβαιώσει ή θα διαψεύσει όσα θα έχουν καταγράψει οι γενικοί γραμματείς των υπουργείων σε πρώτη φάση.

Λοβέρδος για μετατάξεις... και ρουσφέτια

Αναφορικά με τις μετατάξεις ρωτήθηκε, σε συνέντευξή του στο ΣΚΑΙ και ο υπουργός Υγείας, Ανδρέας Λοβέρδος, ο οποίος υποστήριξε: "Μου φέρνουν πράξεις για αποσπάσεις υπαλλήλων από νοσοκομεία. Είπα να μη διανοηθεί κανείς να μου ξαναφέρει τέτοια χαρτιά γιατί δε θα τα υπογράψω και θα αρχίζω να κοιτάω ποιος προωθεί αυτές τις πράξεις. Και τώρα που μιλάμε γίνονται κινήσεις για ρουσφέτια".
tvxs.gr

Έκλεισε η VETO !


imerisia_LARGE_t_1061_34640787_type11585.jpg
 Μόλις 14 μήνες άντεξε στο περίπτερο η εφημερίδα «Veto» του Μάκη Τριανταφυλλόπουλο που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά την 1η Νοεμβρίου 2009 ενώ την Πρωτοχρονιά θα κρεμάσει στο περίπτερο το τελευταίο της φύλλο.
Ανακοινώθηκε το μεσημέρι της Τρίτης πριν από λίγο στο λιγοστό εναπομείναν προσωπικό η αναστολή της έκδοσης της εφημερίδας «Veto» του Μάκη Τριανταφυλλόπουλο που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά την 1η Νοεμβρίου 2009. Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις την Πρωτοχρονιά θα κρεμαστεί στο περίπτερο το τελευταίο της φύλλο.
Η εφημερίδα ξεκίνησε ως εκδοτική πρωτοβουλία του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου και του Θανάση Λάλα που μετείχαν στο μετοχικό σχήμα της «Veto Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας», εκδοτικής εταιρείας της εφημερίδα «Veto» με μετοχικό κεφάλαιο τα 300.000 ευρώ. Συγκεκριμένα στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας συμμετείχαν αρχικά οι Μάκης Τριανταφυλλόπουλος, Γεώργιος Αγιοστρατίτης, δικηγόρος, Νικόλαος Ξυκομηνός, φοροτεχνικός, Σπύρος Μουλίνος, δημοσιογράφος και Παντελής Ζαγοριανίτης, επίσης δημοσιογράφος.
Αρχικά η εφημερίδα κυκλοφόρησε σε δύο εκδόσεις, μια των 2 ευρώ που περιελάμβανε το -80 σελίδων- κυρίως σώμα, το -24 σελίδων- οικονομικό ένθετο VETO Financial, το ποικίλης ύλης περιοδικό VETO Mag, το -48 σελίδων- ένθετο life style με τον τίτλο Piazza (πλατεία) και μια άλλη των 4 ευρώ με προσφορές πολιτισμού και ψυχαγωγίας.
parapolitika.gr

Σιωπά η Ντόρα μπροστά στις αποκαλύψεις

Ένοχη σιωπή της κας Ντόρας Μπακογιάννη μπροστά στις αποκαλύψεις που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας από το “Πρώτο Θέμα”, σχετικά με τα έγγραφα – φωτιά του Wikileaks και τα όσα αυτά αναφέρουν για την ελληνική διπλωματία, τις “διαδρομές” των σχέσεών της με τα “γεράκια” της Ουάσινγκτον και τον ρόλο της ίδιας καθώς και του πατέρα της, πρώην πρωθυπουργού Κωνσταντίνου Μητσοτάκη

Το ρεπορτάζ – ντοκουμέντο που δημοσιεύθηκε στο “Πρώτο Θέμα” αποκαλύπτει τις απαντήσεις των αμερικανικών υπηρεσιών σε μια σειρά από ερωτήματα:

- Γιατί η Ντόρα Μπακογιάννη «κάρφωνε» στους Αμερικανούς τον Πέτρο Μολυβιάτη;

- Πώς ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ο πρεσβύτερος άλλαξε τους σχεδιασμούς του Μητσοτάκη;

- Γιατί ο πρώην πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Μητσοτάκης ήταν πρόθυμος να υποστεί οποιοδήποτε πολιτικό κόστος αρκεί να διευκολύνει την αμερικανική κυβέρνηση;

- Ποιο ήταν το μυστικό σχέδιο της Ουάσινγκτον για εγκατάσταση ιπτάμενων τάνκερ στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια του πρώτου πολέμου στον Περσικό Κόλπο;

- Γιατί η αμερικανική κυβέρνηση απέρριψε την εναλλακτική πρόταση μεταστάθμευσης των αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού στη Λήμνο;

- Ποια γεγονότα ώθησαν τους Αμερικανούς να χαρακτηρίσουν το σκάνδαλο των υποκλοπών «Μητσοτάκης-gate»;

- Γιατί η Ουάσινγκτον υιοθέτησε τις καταγγελίες Μαυρίκη ότι η Ντόρα Μπακογιάννη γνώριζε και ενέκρινε τις υποκλοπές ακόμη και του τηλεφώνου του Ανδρέα Παπανδρέου;

Για όλα αυτά τα ζητήματα, τα οποία διατρέχουν την περίοδο της δεκαετίας του ΄90, η πρώην υπουργός Εξωτερικών της κυβέρνησης Καραμανλή και νυν πρόεδρος της Δημοκρατικής Συμμαχίας προφανώς γνωρίζει πολλά…

Και ίσως η σιωπή της μπροστά στις αποκαλύψεις να σχετίζεται και με την αγωνία της μήπως μια απάντησή της οδηγήσει σε ένα νέο γύρο αποκαλύψεων, το κουβάρι των οποίων άρχισαν να ξετυλίγουν τα έγγραφα του Wikileaks.
proto thema online

Ο καθηγητής κ. Λιαρόπουλος θα «σχεδιάσει» τις συγχωνεύσεις νοσοκομείων

Ο καθηγητής Οικονομικών της Υγείας κ. Λυκούργος Λιαρόπουλος, ανέλαβε το έργο του σχεδιασμού των συγχωνεύσεων των νοσοκομειακών ιδρυμάτων της χώρας, μέτρο που αποτελεί πάγιο αίτημα των «δανειστών».
Ειδικότερα και σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Υγείας ο καθηγητής αποδέχτηκε το διορισμό του ως Συντονιστή της Ομάδας Εργασίας για τις συγχωνεύσεις των νοσοκομείων.
O κ. Λιαρόπουλος έχει διορία έως την 31η Μαρτίου του 2011 για να προετοιμάσει την εισήγηση του, δεδομένου πως την επομένη εκκινεί ο τρίμηνος κοινωνικός διάλογος δια του οποίου το Υπουργείο θα καταλήξει στο «πάντρεμα» νοσηλευτικών ιδρυμάτων αλλά και στην αλλαγή ρόλων νοσοκομείων.
ta nea online

Απορρίπτει την εκλογολογία η κυβέρνηση

Ενοχλεί την κυβέρνηση  η ξαφνική συζήτηση, που προέκυψε τις τελευταίες ημέρες και τρέφεται με σενάρια περί πρόωρων εκλογών  μέχρι τον Μάρτιο. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής έλεγε  μάλιστα ότι πρόκειται για  θέμα, που κυκλοφορεί από το χώρο της ΝΔ και διέψευδε κατηγορηματικά ότι υπάρχει τέτοια πρόθεση από  την πλευρά του Μεγάρου Μαξίμου.

Το γεγονός είναι  πάντως ότι η σχετική φημολογία  έχει εμφιλοχωρήσει στο κυβερνών κόμμα αρκετά καλά, με αποτέλεσμα ακόμη  και κορυφαίοι υπουργοί να μην  αποκλείουν το ενδεχόμενο, εφόσον οι εξελίξεις  στην οικονομία είναι δύσκολες έως  αρνητικές, να ζητήσει ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου τη λαϊκή εντολή για να προχωρήσει.

Επιπλέον η σημερινή κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ  εκτιμάται ότι έχει περιορισμένες  πλέον αντοχές για να εγκρίνει περαιτέρω σκληρές και αντιδημοφιλείς αποφάσεις, άρα αργά ή γρήγορα το νομοθετικό έργο θα φτάσει σε αδιέξοδο, όπως τουλάχιστον εκτιμούν έμπειροι παράγοντες.

Μέχρι τον Μάρτιο άλλωστε ισχύει και η προθεσμία  εντός της οποίας οι εκλογές γίνονται με λίστα – εξ ου και τα σχετικά  σενάρια για πρόωρες κάλπες έως  τότε.

Σε κάθε περίπτωση  η κυβέρνηση φέρεται αποφασισμένη να εντείνει τους ρυθμούς του κοινοβουλευτικού έργου, προκειμένου να προλάβει τις  προθεσμίες για την τέταρτη δόση του δανείου από την τρόικα. Οι αντιδράσεις ωστόσο για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων προκαλούν ήδη διαθέσεις για ελιγμούς από πολλούς συναρμόδιους υπουργούς, οι οποίοι ζητούν χρόνο για να γίνουν κάποιες συζητήσεις ή και παραχωρήσεις από την πλευρά της κυβέρνησης.
proto thema online

Ανταγωνιστικότητα: Στάσιμη η Ελλάδα, χαμηλές επιδόσεις σε κράτος, υποδομές και επιχειρηματικό περιβάλλον

Παρά τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των τελευταίων ετών και τη βελτίωση βασικών δημοσιονομικών δεικτών, η Ελλάδα εξακολουθεί να δυσκολεύεται...