Κυριακή 26 Δεκεμβρίου 2010

Νέα μέτρα για την τριετία 2012 - 2014

thumb
Νέα δημοσιονομικά μέτρα ύψους 12 δισ. ευρώ θα πρέπει να λάβει η κυβέρνηση για την τριετία 2012 - 2014, όπως προκύπτει από έκθεση του ΔΝΤ η οποία συνόδευσε την εκταμίευση της τρίτης δόσης του δανείου.

Τα μέτρα αναμένεται να συμφωνηθούν επίσημα μετά απο νέα αξιολόγηση της πορείας υλοποίησης του Μνημονίου, τον ερχόμενο Μάρτιο.
Στην έκθεση ωστόσο διευκρινίζεται ότι μπορεί να ληφθούν περαιτέρω μέτρα, αν σημειωθούν αποκλίσεις σε όσες μεταρρυθμίσεις έχουν δρομολογηθεί για το 2011.

Συγκεκριμένα, το ΔΝΤ ζητεί:

- Στον δημόσιο τομέα  κατάργηση φορέων που δεν παράγουν έργο, συγχώνευση φορέων που επιτελούν παρόμοιες λειτουργίες και συγκέντρωση των συναρμοδιοτήτων σε ένα υπουργείο, ώστε να τερματιστούν οι επικαλύψεις. Στο ίδιο πλαίσιο ζητεί απλοποίηση του τρόπου λειτουργίας του δημόσιου τομέα.

- Για το μισθολογικό κόστος στο Δημόσιο ζητεί πάγωμα των προσλήψεων στον στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα, αύξηση των ωρών εργασίας από τις 7 στις 8 και εναρμόνιση των συνθηκών με εκείνων του ιδιωτικού τομέα.

Επίσης, ζητεί μείωση των επιδομάτων ως αναλογία του βασικού μισθού και σύνδεσή τους με την εργασία που εκτελείται, αλλά και την εισαγωγή πλαφόν σε αυξήσεις και προαγωγές, ώστε να χορηγούνται πέραν της διετίας.

- Για τις ΔΕΚΟ προτείνει αύξηση των τιμολογίων προκειμένου να περιορισθούν τα κόστη, μείωση των επιδοτήσεων στους συγκοινωνιακών φορείς, πάγωμα προσλήψεων, συρρίκνωση προσωπικού, περιορισμό λειτουργικών δαπανών και μείωση του μισθολογικού κόστους.

- Στο σκέλος της φορολογίας προτείνει νέες αλλαγές στον ΦΠΑ με περαιτέρω μείωση των προϊόντων που υπάγονται στον χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ και εξάλειψη της γεωγραφικής διαφοροποίησης (όπως τα νησιά).

Ακόμη, το Ταμείο ζητεί μεταρρύθμιση της φορολογίας των επιχειρήσεων, ώστε να διευρυνθεί η φορολογική βάση. Προτείνει δε μείωση των συντελεστών αποσβέσεων, εξάλειψη των εξαιρέσεων από την υποχρέωση καταβολής φόρου και καλύτερο έλεγχο των ενδοομιλικών συναλλαγών. Στο ίδιο πλαίσιο ζητεί εξορθολογισμό της φορολογίας κεφαλαίου.

- Για τις κοινωνικές παροχές ζητεί την μείωση των επιδομάτων που λαμβάνουν τα νοικοκυριά που βρίσκονται πάνω από το όριο της φτώχειας. Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή, το όριο της φτώχειας είναι 6.897 ευρώ ανά άτομο και 14.484 ευρώ ετησίως για ζευγάρι με 2 ανήλικα παιδιά.

Τέλος, συνιστά τη μείωση των αμυντικών δαπανών για όλο το διάστημα έως το 2014.
to pontiki

Οι αγορές έχουν αρχίσει να ακονίζουν τα μαχαίρια τους πάλι



Η απόφαση του οίκου  αξιολογησης Fitch να προχωρήσει, παραμονές Χριστουγέννων, σε υποβάθμιση της Πορτογαλίας, αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι οι αγορές έχουν ήδη αρχίσει να ακονίζουν τα μαχαίρια τους για τα όσα πρόκειται να συμβούν μετά τις γιορτές.

Είναι χαρακτηριστικό ότι παράλληλα με την ανακοίνωση για την υποβάθμιση της Πορτογαλίας, η Fitch με άλλη ανακοίνωσή της, επιλέγει τη στιγμή για να τοποθετηθεί απέναντι στην κρίση της ευρωζώνης υποστηρίζοντας ότι αυτή έχει δομικό χαρακτήρα στο βαθμό που εκφράζει τις επιφυλάξεις τόσο για τη βιωσιμότητα του ευρώ όσο και για την ικανότητα των ξεχωριστών μελών της ευρωζώνης να αντιμετωπίσουν την κρίση ελλειμμάτων και χρέους...

Η πίεση αυτή από την πλευρά των οίκων αξιολόγησης έγινε ισχυρότερη μετά την τελευταία Σύνοδο Κορυφής στην οποία αποδίδεται έλλειψη ικανότητας να αντιμετωπίσει την άμεση κατάσταση με ένα συνολικό σχέδιο. Η ένταση φαίνεται να πολλαπλασιάζεται καθώς από την πλευρά της Γαλλίας και της Γερμανίας έρχονται αντίθετα μηνύματα με την υπουργό Οικονομικών της Γαλλίας να υποστηρίζει την άμεση ανάγκη για "οικονομική κυβέρνηση", ενώ από το Βερολίνο συνάδελφός της από τη γερμανική κυβέρνηση απαντά ότι κάτι τέτοιο αποκλείεται από τη Γερμανία η οποία ζητά εδώ και τώρα ανάληψη ευθυνών από την κάθε χώρα ξεχωριστά!

Αναλυτές που παρακολουθούν με προσοχή το κλίμα που έχει διαμορφωθεί στους Οίκους αξιολόγησης θεωρούν περισσότερο από βέβαιο ενα νέο κύμα πίεσης από τις αγορές τόσο στα ευρω-ομόλογα όσο και στο ευρώ αμέσως μετά τις γιορτές.

Η Ελλάδα φαίνεται ότι μαζί με την Πορτογαλία και την Ισπανία θα βρεθούν και πάλι στο κέντρο των πιέσεων με νέες υποβαθμίσεις που θα έχουν άμεση συνέπεια στην ικανότητα αναχρηματοδότησης των εμπορικών τραπεζών.

Για τον λόγο αυτό άλλωστε η ΕΚΤ ετοιμάζεται για νέες πρωτοβουλίες στον τομέα αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει στον διεθνή οικονομικό τύπο αλλά δεν έχουν επιβεβαιωθεί από την Φρανκφούρτη.
capital.gr

Χριστουγεννιάτικα «κάλαντα» από τους οίκους αξιολόγησης

Μήνας απειλών και υποβαθμίσεων ο Δεκέμβριος για την Ευρώπη, όπου το πνεύμα των Χριστουγέννων είναι εμφανές πως δεν έχει ακουμπήσει τους διεθνείς οίκους αξιολόγησης που στέλνουν κόκκινες και όχι... ευχετήριες κάρτες προς τους αδύναμους κρίκους της Ευρώπης.

Έτσι απειλούνται ή και υποβαθμίζονται αρκετές χώρες της Ευρώπης, όπως Πορτογαλία, Ισπανία Ιρλανδία, Βέλγιο και φυσικά η Ελλάδα. Το κύμα των υποβαθμίσεων που βρίσκεται σε εξέλιξη έβαλε στο παιχνίδι και τη Γαλλία με τους αναλυτές να υποστηρίζουν πως είναι πιθανό να χάσει την άριστη αξιολόγησή της, όπως δημοσιεύει η Αξία.

Ο χορός των απειλών ξεκίνησε με την Standard & Poor's ο οποίος έθεσε υπό αξιολόγηση τη πρώτη ημέρα του Δεκεμβρίου την Πορτογαλία ενώ εξετάζει τις αξιολογήσεις της Ελλάδας, της Ιρλανδίας και του Βελγίου.

Αργότερα, η Moody's προειδοποίησε με την υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ισπανίας ενώ δύο μέρες αργότερα «πετσόκοψε» την αξιολόγηση της Ιρλανδίας κατά πέντε βαθμίδες. Νωρίτερα είχε θέσει υπό αναθεώρηση την αξιολόγηση της Ελλάδας.

Τέλος η Fitch την Τρίτη απηύθυνε προειδοποίηση προς την Ελλάδα για υποβάθμιση της πιστοληπτικής της ικανότητας
newsdeast.gr

Αίτημα 114 βουλευτών από όλες τις πτέρυγες τη Βουλής


Συνάντηση με τον Πρόεδρο της Βουλής κ. Φίλιππο Πετσάλνικο είχε ο Γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμούς της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος στον οποίο και επέδωσε επιστολή που υπογράφουν 114 βουλευτές όλων των κομμάτων για την επανέκδοση από το «Ίδρυμα της Βουλής για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία» του τόμου που τεκμηριώνει με ντοκουμέντα τη Γενοκτονία των 353.000 Ελλήνων του Πόντου που υπήρξαν θύματα της τουρκικής θηριωδίας.

Μετά τη συνάντηση στο γραφείο του Προέδρου της Βουλής, ο κ. Χαρακόπουλος, που μαζί με τον βουλευτή Κοζάνης του ΠΑΣΟΚ κ. Αλέκο Αθανασιάδη είχαν την πρωτοβουλία σε συνεννόηση με τον συγγραφέα, καθηγητή κ. Κώστα Φωτιάδη, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Χρέος της Πολιτείας είναι η διατήρηση της ιστορικής μνήμης και των πολύτιμων διδαγμάτων που αντλούμε από αυτή. Γι’ αυτό και 114 βουλευτές απ’ όλες τις πτέρυγες της Βουλής των Ελλήνων με επιστολή μας στον Πρόεδρο κ. Πετσάλνικο ζητούμε η εθνική αντιπροσωπεία να προχωρήσει στην επανέκδοση του τόμου για τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου και την αποστολή του στα κοινοβούλια όλου του κόσμου».

Η επιστολή των 114 βουλευτών έχει ως εξής:

«Μετά την Αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου από το Ελληνικό Κοινοβούλιο, η Βουλή των Ελλήνων ανέθεσε στον καθηγητή κ. Κωνσταντίνο Φωτιάδη τη συγγραφή ενός τόμου για την τεκμηρίωση της Γενοκτονίας των 353.000 Ελλήνων του Πόντου.

Η έκδοση αυτή ολοκληρώθηκε το 2004, με την παραχώρηση των δικαιωμάτων του έργου και των μεταφράσεών του, στη Βουλή των Ελλήνων, εφ' όρου ζωής. Παράλληλα η Βουλή προχώρησε στη μετάφραση αυτού του τόμου σε έξι γλώσσες με σκοπό τη διανομή του σε κοινοβούλια, διπλωματικές υπηρεσίες, πανεπιστημιακά ιδρύματα και ερευνητικά κέντρα.
Ωστόσο, επειδή τα αντίτυπα της ελληνικής έκδοσης έχουν εξαντληθεί και επειδή μέχρι σήμερα δεν έχουν εκδοθεί τα μεταφρασμένα κείμενα, παρακαλούμε για την επανέκδοση του τόμου στην ελληνική καθώς και την έκδοση των μεταφράσεων με άμεση προτεραιότητα την έκδοση του τόμου στα Αγγλικά και στα Ρωσικά.»
newsdeast.gr

...ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ...

Η Φωτό Μου
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ, ΜΕ ΑΓΑΠΗ, ΕΙΡΗΝΗ, ΥΓΕΙΑ, ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΑ.

Αγνοήστε αυτόν που περιθωριοποιεί όποιον είναι αδύναμος, τον μετανάστη, το άτομο με αναπηρία, τον φτωχότερο, τον ξένο, τον εξαρτημένο από τοξικές ουσίες, τον άνεργο......

Dimitris Nikogloy




Dim Nik

Σόκρατες: Φιλόδοξοι στόχοι για την αντιμετώπιση της κρίσης


socrqates-thumb-large.jpg
 Ο Πορτογάλος πρωθυπουργός Ζοζέ Σόκρατες δήλωσε ότι η κυβέρνησή του πρόκειται να σεβαστεί απολύτως τους "φιλόδοξους στόχους" στον τομέα της μείωσης του δημόσιου χρέους, στο παραδοσιακό μήνυμά του για τα Χριστούγεννα που μεταδόθηκε από όλα τα ΜΜΕ.
"Εχουμε καθορίσει στόχους φιλόδοξους για το 2010 και το 2011 τους οποίους και θα σεβαστούμε" διαβεβαίωσε ο κ. Σόκρατες.
"Η χρηματοδότηση της οικονομίας μας, η προστασία της εργασίας, η αξιοπιστία του πορτογαλικού κράτους και το σοσιαλιστικό μας μοντέλο διακυβεύονται", τόνισε εξηγώντας τα αναγκαία μέτρα λιτότητα που ελήφθησαν.
Ο κ. Σόκρατες υπενθύμιζε ότι "η αύξηση των επιτοκίων" που προκλήθηκε "από την κρίση εμπιστοσύνης όσον αφορά τα χρέη των χωρών της ζώνης του ευρώ" ανάγκασαν την κυβέρνησή του "να υιοθετήσει δύσκολα μέτρα με στόχο την μείωση του χρέους και την επανάκτηση της εμπιστοσύνης των αγορών".
"Οι Πορτογάλοι γνωρίζουν ότι δεν κάθομαι με σταυρωμένα τα χέρια" πρόσθεσε ο επικεφαλής της σοσιαλιστικής κυβέρνησης που ζήτησε "την κινητοποίηση όλων των Πορτογάλων" για την επίτευξη των στόχων που ετέθησαν.
"Το να προετοιμάσουμε το μέλλον μας, να προχωρήσουμε σε μεταρρυθμίσεις να μην μείνουμε αδρανείς μπροστά στις πρώτες δυσκολίες. είναι ο δρόμος που πρέπει να ακολουθήσουμε μέσα σε ένα πλαίσιο κοινωνικής συνέναισης" κατέληξε ο κ. Σόκρατες
parapolitika.gr

Χριστούγεννα στο ... σπίτι

ΣΚΑΙ.GR

Επιστροφή στις απεργιακές κινητοποιήσεις

ΣΚΑΙ.GR

Εφορίες υπό πολιορκία από τη Δευτέρα!

Σε ...κατάσταση πολιορκίας αναμένεται να βρεθούν την Δευτέρα αρκετές εφορίες της χώρας, καθώς χιλιάδες πολίτες δεν έχουν ακόμη προμηθευθεί το σήμα για τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ μια μέρα μετά εκπνέει και η παράταση που δόθηκε για την υπαγωγή στη διαδικασία της περαίωσης.

Το υπουργείο Οικονομικών  υποστηρίζει ότι έχει ολοκληρώσει  την αποστολή των περίπου 7 εκατ. σημάτων κυκλοφορίας για τους γιωταχήδες, ωστόσο αυτό έγινε με καθυστέρηση  λόγω της ανάγκης συνυπολογισμού των λεγόμενων “πράσινων τελών”.

Έτσι η ολολήρωση  της αποστολής συνέπεσε με την  αυξημένη, λόγω των Εορτών, κίνηση στα  ΕΛΤΑ, με αποτέλεσμα χιλιάδες κάτοχοι  Ι.Χ. να μην έχουν προμηθευτεί  ακόμη το σήμα και να σπεύδουν στις Εφορίες καθώς η σχετική προθεσμία εκπνέει στις 31 Δεκεμβρίου. Και για όσους προμηθευτούν το σήμα μετά τις 31/12, το πρόστιμο είναι ίσιο με το 100% του τέλους...

Η κατάσταση αναμένεται να γίνει ακόμη πιο ...ασφυκτική, καθώς  την Τρίτη εκπνέει η προθεσμία  ένταξης στη διαδικασία της περαίωσης, στην οποία άλλωστε ποντάρει πολλά το υπουργείο Οικονομικών για να μην “κτυπήσει” και φέτος διψήφιο ποσοστό το έλλειμμα.

Μέχρι τέλος του  Νοεμβρίου είχαν καταλογιστεί περί τα 1,2 δισ. ευρώ στους φορολογούμενους, ενώ είχαν εισπραχθεί περί τα 700 εκατ. μέσω της περαίωσης.

Η διαδικασία είχε πάρει  παράταση έως τις 28 Δεκεμβρίου για  το σύνολο των υποπεριπτώσεων των  φορολογουμένων που υπάγονται σε αυτήν καθώς και για τις (πολλές) περιπτώσεις λαθών που που  περιείχαν τα εκκαθαριστικά σημειώματα.
proto thema online

Οι αποσιωπήσεις της διακήρυξης, της Μαρίας Ρεπούση

Η απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος να απευθυνθεί στον «λαό» για την κρίση καθώς και ο τρόπος με τον οποίο την πραγματοποίησε έρχονται να προστεθούν σε μια σειρά πολιτικών παρεμβάσεων της Εκκλησίας που τείνουν να γίνουν συστημικό φαινόμενο της πολιτικής ζωής της χώρας.
Με διάφορα προσχήματα που προσαρμόζονται στον πνευματικό ρόλο της Εκκλησίας έτσι όπως οι ίδιοι οι ιεράρχες τον αντιλαμβάνονται, η Ιερά Σύνοδος παραβιάζει συστηματικά τη σιωπή που αρμόζει στη διακηρυγμένη αποστολή της. Θεωρήσαμε κάποια στιγμή ότι για την παραβίαση αυτή ευθυνόταν η προηγούμενη ηγεσία της Εκκλησίας και ελπίσαμε στην αλλαγή πλεύσης με τη νέα ηγεσία. Συνειδητοποιούμε όλο και περισσότερο ότι το πρόβλημα δεν αφορά τα πρόσωπα αλλά τον θεσμό, έναν θεσμό που εκτρέπεται συστηματικά και πάντα στην ίδια κατεύθυνση προκειμένου να υπερασπιστεί τα δικά του συμφέροντα. Αυτό είναι κατά τη άποψή μου το πρώτο πρόβλημα. Και είναι πρόβλημα λειτουργίας του πολιτεύματος.
Κοινή βάση των πολιτικών παρεμβάσεων της Εκκλησίας της Ελλάδος είναι η αντίδραση σε κάθε αλλαγή που ενδέχεται να χρειάζονται η χώρα και οι πολίτες αλλά θεωρείται επιζήμια για τα δικά της συμφέροντα. Η Εκκλησία δεν είναι απλά μια δύναμη που παρεμβαίνει στα πολιτικά πράγματα, είναι μια αντιδραστική δύναμη που συντάσσεται σε πολλές περιπτώσεις με την οπισθοδρόμηση.
Τρανό παράδειγμα η θέση της Εκκλησίας σε κάθε εκπαιδευτική αλλαγή που επιχειρεί να μεταρρυθμίσει το σχολείο και να λειτουργήσει κοινωνικοποιητικά για το σύνολο των μαθητών και μαθητριών που φοιτούν στα ελληνικά σχολεία, και που είτε δεν είναι ορθόδοξοι στο θρήσκευμα είτε δεν επιθυμούν να είναι θύματα της ορθόδοξης προπαγάνδας που γίνεται στα σχολεία. Οι ιεράρχες δεν απαιτούν μόνο να έχουν λόγο για τα αναλυτικά προγράμματα των σχολείων, τα μαθήματα, τα σχολικά βιβλία, τις σχολικές γιορτές. Απαιτούν να μη γίνουν αλλαγές που κλονίζουν την κυρίαρχη θέση της Ορθοδοξίας στην εκπαίδευση.
Το απαιτούν για να ελέγχουν το περιεχόμενο της ιδιότητας του έλληνα πολίτη που καλλιεργείται στο σχολείο, για να διαιωνίζουν την ταύτιση της πολιτειότητας με την Ορθοδοξία και να διασφαλίζουν ένα μαζικό ποίμνιο, ένα πλήρωμα που είναι δικό τους, ομιλούν στο όνομά του και αντλούν πολιτική δύναμη από αυτό.
Ακόμη και στην πρόσφατη παρέμβασή της με αφορμή την οικονομική κρίση, η Εκκλησία αυτόν τον ρόλο διεκδικεί για τον εαυτό της. Αναφέρεται και πάλι στην Εκπαίδευση. Αφού εκφράζει την ανησυχία της για «το νέο Λύκειο που ετοιμάζεται», αυτοαναγορεύεται εκπρόσωπος του έλληνα πολίτη, γίνεται η δυνατή φωνή του. «Πιστεύουμε» , σημειώνουν ακόμη, «ότι όντως τα σχολικά βιβλία γράφονται με την ευθύνη της Πολιτείας,αλλά το περιεχόμενό τους αφορά και τον τελευταίο έλληνα πολίτη που περιμένει από την Εκκλησία του να μεταφέρει με δύναμη τη δική του ταπεινή φωνή». Από τη μία στέκει η Πολιτεία και από την άλλη η Εκκλησία, η Εκκλησία ως εκπρόσωπος του πολίτη. Μια δύναμη που υπερασπίζεται τον λαό και τα συμφέροντά του απέναντι στην Πολιτεία, μια δύναμη που αντιστέκεται «στο πονηρό σύστημα αυτού του κόσμου».
Μια Εκκλησία που, όπως ισχυρίζεται, δεν φοβάται να γίνει ιερομάρτυρας στον βωμό της αντίστασης. Στη δημιουργία αυτού του δίπολου, του Κακού και του Καλού, της Πολιτείας και της Εκκλησίας, της κοινωνίας των πολιτών και της κοινωνίας των πιστών, καθοριστική είναι η συμβολή της πολιτικής εξουσίας. Με την ανοχή ή και την υποστήριξή της η Εκκλησία της Ελλάδος έχει απειλήσει και καταφέρει πολλές φορές στο παρελθόν να γίνει «κράτος εν κράτει». Συχνά πυκνά επιβεβαιώνει τη δυνατότητά της να αντιπαρατίθεται και να βγαίνει νικήτρια.
Γιατί αυτή η συναίνεση; Γιατί η ελληνική Πολιτεία συνομιλεί με την Εκκλησία ως πόλο πολιτικής εξουσίας; Γιατί της αναγνωρίζει τον ρόλο του θεματοφύλακα του Ελληνισμού; Γιατί της επιτρέπει να παρεμβαίνει στην Εκπαίδευση; Γιατί εξακολουθεί να παραβιάζει την ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης; Γιατί δεν εφαρμόζει την ισότητα της μεταχείρισης ανάμεσα στους πολίτες διαφορετικού θρησκεύματος; Γιατί εξακολουθεί να πληρώνει το προσωπικό της Εκκλησίας με τα χρήματα των Ελλήνων, χωρίς μάλιστα να έχει τη συναίνεσή τους; Γιατί δεν αντιμετωπίζει την Εκκλησία ως μεγάλο ιδιοκτήτη; Γιατί οι πολιτικοί τής τότε αντιπολίτευσης έσπευδαν να φωτογραφηθούν υπογράφοντας για την αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες; Το πρόβλημα είναι της Πολιτείας, της πολιτικής, των πολιτικών και των πολιτών και όχι της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ελλάδος. Ας αναλάβουμε τις ευθύνες μας.
Με τη με αριθμό 44 διακήρυξή της «Προς τον λαό» η Εκκλησία μας είπε πολλά για την κρίση, τους δανειστές και τα λάθη μας. Κάποια από αυτά μάς θύμισαν τον λόγο πολιτικών κομμάτων ή και ομάδων που επιχειρούν κερδοσκοπώντας να δημιουργήσουν ή και να αυξήσουν την πολιτική πελατεία τους στη βάση της βαθιάς κρίσης που περνάει η χώρα. Αυτό που η Εκκλησία δεν μας είπε στη με αριθμό 44 διακήρυξή της προς τον ελληνικό λαό είναι η δική της συμβολή σ΄ αυτή την κρίση. Η Εκκλησία αποσιώπησε τη φοροασυλία της, τη δική της συμβολή στην αύξηση του δημόσιου χρέους, τη σκληρή της διαπραγμάτευση για να διατηρήσει τα οικονομικά της προνόμια, τη δική της διαπλοκή. Δεν μας απάντησε επίσης γιατί δεν συμμετέχει κι εκείνη, όπως όλοι, στη βελτίωση των δημόσιων οικονομικών της χώρας. Πού είναι, αλήθεια, το κρασί και το λάδι της;
Η Μαρία Ρεπούση είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια Ιστορίας και Ιστορικής Εκπαίδευσης στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
tvxs.gr

Μη βγαίνετε στη σύνταξη


synt.jpg
 Στο κόκκινο βρίσκονται τα περισσότερα ασφαλιστικά ταμεία και για το λόγο αυτό, σύμφωνα με δημοσίευμα του Βήματος της Κυριακής, η κυβέρνηση προχωρά εσπευσμένα στην απόφαση να καλέσει τους δημοσίους υπαλλήλους να παραμείνουν στη θέση τους ακόμη και αν μπορούν να συνταξιοδοτηθούν.
Ελλείψει χρημάτων τους καλεί δηλαδή να μη βγαίνουν στη σύνταξη, ανεξάρτητα από το αν έχουν συμπληρώσει 35ετία ή το εξηκοστό έτος της ηλικίας τους.
Μάλιστα το δημοσίευμα επικαλείται και εγκύκλιο, την οποία υπογράφει η γενική γραμματέας του υπουργείου Εσωτερικών Ευσταθία Μπεργελέ, με την οποία ενημερώνονται όλες οι υπηρεσίες, ότι σύμφωνα με τον πρόσφατο νόμο (3899/2010) παρατείνεται ο χρόνος της πρώτης εφαρμογής σχετικής διάταξης για την παραμονή στην υπηρεσία υπαλλήλων πέρα από το όριο αυτοδίκαιης αποχώρησής τους.
Με το νόμο δίνεται η δυνατότητα άσκησης αυτού του δικαιώματος σε όλους τους υπαλλήλους που έχουν φύγει από την υπηρεσία από την 1η Ιουνίου 2010, εφόσον δεν έχει εκδοθεί η συνταξιοδότησή τους.
Το υπουργείο Εσωτερικών, σύμφωνα με την εγκύκλιο που παρουσιάζει το ΒΗΜΑ, καλεί όλες τις υπηρεσίες να ενημερώσουν με κατεπείγουσες διαδικασίες όλους τους υπαλλήλους που πρόκειται να αποχωρήσουν από την εργασία τους λόγω ορίου ηλικίας και 35ετίας. Ζητά επίσης να ενημερωθούν και όσοι έφυγαν από τις υπηρεσίες τους μέχρι την 1η Ιουνίου ότι μπορούν να υποβάλουν αίτηση επαναφοράς και να επιστρέψουν στη δουλειά τους.
parapolitika.gr

Φέτος το ΔΝΤ ανάγκασε τον Αη-Βασίλη να φέρει φόρους


tax.jpg
Με τους χειρότερους "οιωνούς¨έρχεται το 2011 για τα ελληνικά νοικοκυρία. Η αύξηση της φορολογίας είναι δεδομένη τη στιγμή που οι μισθοί έχουν υποστεί σημαντικές απώλειες...
Από το 2011, ο χαμηλός συντελεστής ΦΠΑ αυξάνεται από το 11% στο 13%, με εκτιμώμενη απόδοση 800 εκατ. ευρώ, ενώ ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας επιβάλλεται και σε επαγγέλματα που μέχρι σήμερα εξαιρούνταν για πρόσθετα έσοδα 100 εκατ. ευρώ.
Μεγάλες επιβαρύνσεις στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς φέρνει η αύξηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης, από την οποία το οικονομικό επιτελείο εκτιμά ότι θα εισπράξει 600 εκατ. ευρώ, ενώ και οι κερδοφόρες επιχειρήσεις θα κληθούν να πληρώσουν έκτακτη εισφορά 1 δισ. ευρώ.
Ιδιαίτερο βάρος ρίχνει ο προϋπολογισμός του 2011 στα μέτρα για την πάταξη της φοροδιαφυγής, παράλληλα με την επιτάχυνση των διαδικασιών είσπραξης των προστίμων, από όπου προσδοκά να εισπράξει περίπου 1,6 δισ. ευρώ.
Αυξήμενες στα 700 εκατ. ευρώ είναι και οι προβλέψεις για τα έσοδα από τα τεκμήρια φορολόγησης των ελευθέρων επαγγελματιών, ενώ από την 1η Ιανουαρίου επιβάλλεται φόρος και στις παροχές σε είδος, όπως για παράδειγμα στα αυτοκίνητα, για είσπραξη επιπλέον 150 εκατ. ευρώ.
Από την κατάργηση της τεκμαρτής φορολόγησης και τον λογιστικό προσδιορισμό όλων των εισοδημάτων αναμένονται πρόσθετα έσοδα 50 εκατ. ευρώ.
Οι ιδιοκτήτες ακινήτων θα επιβαρυνθούν εκ νέου με την επιβολή φόρου στα αυθαίρετα, απ' όπου προσδοκώνται έσοδα 300 εκατ. ευρώ, ενώ από την αύξηση των αντικειμενικών αξιών και την ένταξη περίπου 4.500 οικισμών στο σύστημα αντικειμενικού προσδιορισμού αναμένονται έσοδα 270 εκατ. ευρώ και από τα πράσινα τέλη 150 εκατ. ευρώ.
parapolitika.gr

Άνοιξαν τα αεροδρόμια της Ευρώπης

Κανονικά εκτελούνται σήμερα τα αεροπορικά δρομολόγια από τα μεγάλα αεροδρόμια της Ευρώπης, μετά από πολλές ημέρες ταλαιπωρίας για χιλιάδες επιβάτες λόγω κακοκαιρίας.

Πλέον, έχουν επανέλθει στην κανονική τους λειτουργία τα αεροδρόμια του Παρισιού και των Βρυξελλών που επλήγησαν κυρίως από το τελευταίο κύμα κακοκαιρίας στη δυτική Ευρώπη.

Η αεροπορική κίνηση στο αεροδρόμιο Ρουασί-Σαρλ ντε Γκολ της γαλλικής πρωτεύουσας έχει επιστρέψει σχεδόν σε φυσιολογικά επίπεδα, μετά την καθήλωση των αεροσκαφών εξαιτίας της βαριάς χιονόπτωσης και του παγετού. Κανονικά εκτελούνται οι πτήσεις και στο αεροδρόμιο των Βρυξελλών από το απόγευμα του Σαββάτου.

Εκατοντάδες πτήσεις, περίπου το 50% των προγραμματισμένων δρομολογίων, ακυρώθηκαν την Παρασκευή στο Σαρλ ντε Γκολ με αποτέλεσμα πολλοί επιβάτες να περάσουν τα Χριστούγεννα στο αεροδρόμιο.

Στους ταξιδιώτες δόθηκαν κρεβάτια εκστρατείας και κουβέρτες για να περάσουν τη νύχτα τους πιο άνετα. Οι αρχές του αεροδρομίου ενίσχυσαν τη θέρμανση στο Σαρλ ντε Γκολ, και προσέφεραν παιχνίδια στα παιδιά.

Η αεροπορική κίνηση στο Σαρλ ντε Γκολ είχε αρχίσει να επιστρέφει σε κανονικά επίπεδα από χθες το βράδυ χάρη στη βελτίωση του καιρού και του ψυκτικού υγρού που έφθασε από τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Από νωρίς το απόγευμα είχε ομαλοποιηθεί η κατάσταση και στο αεροδρόμιο των Βρυξελλών. Την Παρασκευή, στη βελγική πρωτεύουσα έπεσε το περισσότερο χιόνι από το 1964. Στη Γερμανία και το Βέλγιο ακυρώθηκαν πτήσεις και δρομολόγια τρένων ανήμερα των Χριστουγέννων.

Εξάλλου, το τελευταίο 48ωρο, σημειώθηκαν εκατοντάδες τροχαία ατυχήματα σε Γερμανία και βόρεια Ιταλία, ενώ από τις σφοδρές βροχοπτώσεις πλημμύρισαν περιοχές της Βενετίας.

Πρόστιμα για τα αεροδρόμια «ετοιμάζει» η Βρετανία


Νόμο που θα προβλέπει βαριά πρόστιμα για τα αεροδρόμια μετά το χάος στο Χίθροου επιδιώκει να περάσει η βρετρανική κυβέρνηση, σύμφωνα με δημοσίευμα των Sunday Times, το οποίο επικαλείται τον Βρετανό υπουργό Μεταφορών Φίλιπ Χάμοντ.

Ο υπουργός επισήμανε πως είναι απαράδεκτο να μην επιβληθούν κυρώσεις στην BΑΑ, την εταιρία που διαχειρίζεται το Χίθροου (το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο του κόσμου), όπου παγιδεύτηκαν τις τελευταίες ημέρες χιλιάδες ταξιδιώτες εξαιτίας του χιονιού και του ψύχους.

«Θα πρέπει να επιβληθεί ένα χρηματικό πρόστιμο επειδή δεν παρασχέθηκαν οι απαιτούμενες υπηρεσίες» ανέφερε ο Χάμοντ, τονίζοντας ότι ο ταξιδιώτης πρέπει να μένει ικανοποιημένος και κάνοντας λόγο για πρόστιμο ύψους δεκάδων εκατομμυρίων λιρών.

Σύμφωνα όμως, με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (CΑΑ) κανένα πρόστιμο δεν μπορεί να επιβληθεί στο Χίθροου για το χάος που επικράτησε σ'αυτό.

Η εταιρία που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο ανακοίνωσε την περασμένη Πέμπτη ότι διεξάγεται έρευνα σε βάθος για την αναστάτωση που προκλήθηκε από το χιόνι και καθήλωσε στο έδαφος εκατοντάδες αεροσκάφη πριν από τα Χριστούγεννα.
ta nea online

Η Ελλάδα χάνει και το δικαίωμα της αυτοκτονίας

Ο χρόνος που κυλάει είναι χρόνος προς όφελος των δανειστών της χώρας. Αντίθετα, η Ελλάδα βυθίζεται σε μια όλο και πιο βαθιά ύφεση και το εξωτερικό χρέος της αυξάνει.
Στους μήνες που πέρασαν μετά την υπογραφή του δεύτερου μνημονίου, η Γερμανία και οι γερμανικές τράπεζες απαλλάχθηκαν από το 15% των ομολόγων και άλλων επενδύσεων χαρτοφυλακίου που είχαν από κράτη του ευρωπαϊκού νότου και της Ιρλανδίας. Από αυτή τη σκοπιά, μπορεί κανείς να αναμένει ότι μέχρι το καλοκαίρι του 2011, έναν χρόνο μετά τη συμφωνία του φετινού Αυγούστου, η Γερμανία και οι γερμανικές τράπεζες θα έχουν τακτοποιήσει τα του οίκου τους και θα έχουν απαλλαγεί από τοξικά του νότου.
Ενώ, λοιπόν οι κίνδυνοι, οι εξαρτήσεις και τα αρνητικά μεγέθη της ελληνικής οικονομίας θα αυξάνουν, στο ίδιο διάστημα Γάλλοι και Γερμανοί θα αυξάνουν τα τοκογλυφικά τους κέρδη από την Ελλάδα. Ταυτόχρονα θα τακτοποιούν και άλλο τα του οίκου τους ώστε να μειώσουν τις όποιες επισφάλειες και κινδύνους για τις ίδιες.
Με αυτή την τακτοποίηση, διαμορφώνονται όροι ώστε η Γερμανία και οι σύμμαχές της δυνάμεις να αυξάνουν την «ικανότητά τους» να πιέσουν την Ελλάδα όποτε εκείνες το θελήσουν. Να αποσπούν όλο και μεγαλύτερα ανταλλάγματα και, αν θεωρήσουν ότι συμβαδίζει με τα στενά τους συμφέροντα, να οδηγήσουν την Ελλάδα σε χρεοκοπία.
Το κόστος δανεισμού της χώρας, από πολιτικής και κοινωνικής σκοπιάς, θα αυξάνει. Αντίθετα η διαπραγματευτική της θέση θα αδυνατίζει. Μάλιστα, με τη σημερινή νοοτροπία των επιτελείων της κυβέρνησης θα τείνει στην εξαφάνιση.
Προκειμένου οι ισχυροί της Ευρώπης να διασφαλίσουν τα δικαιώματα και τα κέρδη τους, καθώς και την υλοποίηση των εναλλακτικών πολιτικών που διαθέτουν, επιθυμούν να περιορίσουν και άλλο τα περιθώρια διαπραγμάτευσης της Ελλάδας. Ακόμα περισσότερο επιθυμούν να αποκτήσουν το δικαίωμα ζωής και θανάτου επί χωρών όπως η Ελλάδα. Προς τον σκοπό αυτόν προωθούν στην Ευρωπαϊκή Ενωση την εισαγωγή της λεγόμενης «ελεγχόμενης χρεοκοπίας».
Η Ελλάδα διέθετε στη διάρκεια των αρχικών διαπραγματεύσεων για το χρέος της (άνοιξη του 2010), το εργαλείο της «εκβιαστικής χρεοκοπίας»: Εργαλείο με το οποίο θα μπορούσε να συμπαρασύρει στην κρίση τους ισχυρούς της Ε.Ε. Εργαλείο που αποτελούσε εν δυνάμει μοχλό διαπραγμάτευσης. Τυχόν ελληνική χρεοκοπία θα είχε μεγάλο κόστος και για τους δανειστές. Τώρα, δόθηκε ο χρόνος στους τελευταίους να τακτοποιήσουν τα του οίκου τους. Ουσιαστικά, με τη σύμφωνη ψήφο της Ελλάδας, μεταφέρεται το δικαίωμα της χρεοκοπίας από τα χέρια της Ελλάδας στα χέρια μερίδας των δανειστών της.
Ουσιαστικά, με τις δύο αλλαγές που συνέβησαν, η Ελλάδα δεν θα δικαιούται σε λίγο ούτε να αυτοκτονήσει. Ενα δικαίωμα που στη φύση το έχουν όλα τα ζώα. Ακόμα και οι ελέφαντες πάνε και επιλέγουν τον τόπο όπου θέλουν να τελειώσουν τον βίο τους.
Στη δε ιστορία της ανθρωπότητας αυτό το δικαίωμα το είχαν ακόμα και οι σκλάβοι, ως «ομιλούσες μηχανές». Η Ελλάδα βαθμιαία παραιτείται στο πεδίο της οικονομίας από αυτό το δικαίωμα. Το παραδίδει σε τρίτους. Αυτό σημαίνει ότι θα απολέσει και τα τελευταία δυνατά διαπραγματευτικά της χαρτιά και θα οδεύσει σε πλήρη διαπραγματευτική απαξίωση.
tvxs.gr

Τα… καλικαντζαράκια την πέφτουν στον Σαμαρά

thumb
Τα καλικαντζαράκια των Χριστουγέννων δεν φαίνεται να απασχολούν με τη... δράση τους τον πρόεδρο της Ν.Δ. όσο τον απασχολούν τα πολιτικά καλικαντζαράκια, που εμφανίζονται κάθε τόσο μέσα και έξω από το κόμμα του θέτοντας θέματα που τον κάνουν να δυσφορεί. Ένα τέτοιο θέμα είναι και αυτό της λεγόμενης Κεντροδεξιάς, το οποίο κατά καιρούς επαναφέρουν στελέχη της Ν.Δ. με ή χωρίς λόγο.
Μάλιστα λίγο πριν από τον εσωκομματικό ανασχηματισμό που πρόκειται να κάνει ο Αντώνης Σαμαράς πολλά στελέχη τού κόμματος επανέρχονται σε αυτό, λέγοντας ότι το καινούργιο άτυπο Υπουργικό Συμβούλιο που θα προκύψει θα πρέπει να έχει στόχο και την επανένωση της Κεντροδεξιάς.
Τι σημαίνει αυτό; Άλλοι λένε ότι με τις πολιτικές του θέσεις και τη φρασεολογία του θα πρέπει να εκφράζει και το κομμάτι που φλερτάρει με την Ντόρα, ενώ άλλοι σημείωναν ότι δεν θα πρέπει να αφήσει απέξω τους ψηφοφόρους του ΛΑΟΣ, όσο κι αν ο πρόεδρός του είναι επιθετικός εναντίον του Σαμαρά.
Γάμος όμως χωρίς τη νύφη και τον γαμπρό δεν γίνεται. «Ο πρόεδρος δεν πιστεύει στην περίφημη επανένωση της Κεντροδεξιάς μέσα από προσεγγίσεις που συνήθως πέφτουν στο κενό και δηλώσεις καλών προθέσεων», έλεγε στενός συνεργάτης του Σαμαρά. «Η Ν.Δ. είναι ένα παραδοσιακό κόμμα με συγκεκριμένη ιδεολογία και ακόμα πιο σαφή πολιτική πρακτική. Η Κεντροδεξιά στην Ελλάδα δεν έχει την κουλτούρα της Αριστεράς, που μπορεί να αποδεχθεί διάφορες απόψεις και τάσεις στους κόλπους της».
Συρρίκνωση
Εάν έρθει πάντως η περίφημη επανένωση της Κεντροδεξιάς αυτό θα γίνει μέσα από τη συρρίκνωση των κομμάτων της Μπακογιάννη και του Καρατζαφέρη. Φυσικά για να συμβεί κάτι τέτοιο θα πρέπει η Ν.Δ. να έχει παρουσιάσει στους δεξιούς ψηφοφόρους ένα προφίλ κόμματος που μπορεί να ασκήσει εξουσία.

Οι ίδιοι άνθρωποι έλεγαν ότι «εκτός του κόμματος του Καρατζαφέρη, που, όταν δημιουργήθηκε, εξέφρασε κάτι συγκεκριμένο, κανένα άλλο κόμμα απ’ αυτά που δημιουργήθηκαν μέσα από τη Ν.Δ. δεν κατόρθωσε να επιβιώσει. Ούτε το κόμμα του Κωστή Στεφανόπουλου μακροημέρευσε, ούτε του ίδιου του Σαμαρά, αλλά ούτε και του Αβραμόπουλου. «Η Δεξιά και η Κεντροδεξιά στην Ελλάδα δεν έχουν την κουλτούρα της πολυδιάσπασης», σημείωναν τα στελέχη της Ν.Δ. «Ο δεξιός ψηφοφόρος ψηφίζει το κόμμα του για να το δει να κυβερνάει».
Οι συνεργάτες του προέδρου της Ν.Δ. πιστεύουν μάλιστα ότι πίσω από την επαναφορά της συζήτησης για την Κεντροδεξιά κρύβεται το στρατόπεδο Καραμανλή, που ποτέ δεν έπαψε να ακολουθεί τις απόψεις περί Κεντροδεξιάς, υποστηρίζοντας ούτε λίγο ούτε πολύ την πολιτική που είχε χαράξει όλα τα χρόνια της διακυβέρνησής της ο ίδιος ο Καραμανλής.
Αναφέρονταν μάλιστα στις πρόσφατες δηλώσεις του Γιάννη Λούλη, στενού συνεργάτη του Κ. Καραμανλή, ο οποίος, μιλώντας στο κρατικό ραδιόφωνο, είπε:
«Θα έλεγα ότι μαζί με την περίοδο Αβέρωφ, ο οποίος είναι ο μέντορας του κυρίου Σαμαρά, αυτή είναι η δεξιότερη στροφή που έχει κάνει η Ν.Δ.». Μίλησε ακόμα για «εθνικοπατριωτική σταυροφορία κατά του μνημονίου» και προέβλεψε ότι «η Κεντροδεξιά θα περάσει μεγάλη κρίση».
Η απάντηση σε όλα αυτά ήρθε και από τα πλέον επίσημα χείλη της Ν.Δ. Μιλώντας στην παρουσίαση του βιβλίου του προέδρου του ΕΛΚ ο Σαμαράς είπε:
«Κάποια στιγμή έγιναν της μόδας κάποιες αντιλήψεις που υποστήριζαν τον “ιδεολογικό αφοπλισμό” της παράταξής μας, ότι τάχα δεν χρειάζονται οι ιδέες μας, αρκεί να πλησιάζουμε τον “μέσον όρο” των εκάστοτε δημοφιλών απόψεων. Ότι τάχα δεν χρειάζεται να πολιτευόμαστε με αρχές και αξίες, αρκεί να παρακολουθούμε τις εκάστοτε δημοσκοπήσεις. Ότι δήθεν δεν χρειάζεται να αφουγκραζόμαστε την κοινωνία και να έχουμε ανοικτό διάλογο μαζί της, αρκεί να μετράμε την επιρροή μας με σφυγμομετρήσεις. Η ευρωπαϊκή Κεντροδεξιά κέρδισε τη μάχη των ιδεών και την κέρδισε επειδή την έδωσε και όχι επειδή αφοπλίστηκε ιδεολογικά».

Συναίνεση α λα καρτ στην κυβέρνηση

Ωραία όλα αυτά τα ιδεολογικά, αλλά καλού - κακού ο πρόεδρος της Ν.Δ. φαίνεται πως έχει αποφασίσει να κάνει πέρα το... αταλάντευτο αντιμνημονιακό προφίλ του δίνοντας στην κυβέρνηση συναίνεση α λα καρτ. Μια συναίνεση που δεν θα του δημιουργεί πρόβλημα, αλλά και θα δείχνει τόσο στο εσωτερικό της χώρας όσο και στο εξωτερικό πως κάνει ό,τι μπορεί για να ξεπεράσει η χώρα την κρίση.
Για παράδειγμα, στα θέματα που αφορούν την παιδεία (εκτός των αλλαγών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση), την υγεία, τον πολιτισμό, το περιβάλλον, αλλά και τις ρυθμίσεις που θα πρέπει να προωθηθούν για την απονομή δικαιοσύνης και την εναρμόνιση του καταστατικού χάρτη της χώρας με το ευρωπαϊκό δίκαιο η Ν.Δ. εμφανίζεται έτοιμη να συζητήσει τις οποίες αλλαγές προωθήσει η κυβέρνηση.
Τάσσεται ακόμα υπέρ της υλοποίησης των διαρθρωτικών αλλαγών, οι οποίες όμως δεν θα πρέπει να γίνουν εξ αιτίας των όρων που έχει επιβάλει το μνημόνιο, αλλά διότι οι περισσότερες απ’ αυτές έπρεπε να είχαν γίνει εδώ και πολλά χρόνια.
Επιπλέον ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης αντιλαμβάνεται ότι η ενίσχυση της αξιοπιστίας του κόμματός του κατακτιέται όχι μόνο από την όποια σταδιακή επιβεβαίωση των θέσεών του, αλλά και από τη δυνατότητα της Ν.Δ. να διατυπώσει μία ρεαλιστική εναλλακτική πρόταση, η οποία θα πείθει ευρύτερα κοινωνικά στρώματα.
Αυτό ήταν άλλωστε το σκεπτικό με το οποίο πήρε προ ημερών την απόφαση να υπερψηφίσει η Ν.Δ. τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου για τις εργασιακές σχέσεις που αφορούσαν αλλαγές και μειώσεις μισθών στις ΔΕΚΟ. «Ναι επί της αρχής» λέει η αξιωματική αντιπολίτευση και στο άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, το οποίο βρίσκεται αυτή την περίοδο στην αιχμή της πολιτικής αντιπαράθεσης.
Όπως εξηγούν συνεργάτες του, η Ν.Δ. διαφωνεί κάθετα – και δεν πρόκειται να αλλάξει στάση – με την πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση για να πετύχει τη δημοσιονομική προσαρμογή, καθώς εγκλωβίζει τη χώρα στην ύφεση, και στο ζήτημα της εσωτερικής υποτίμησης. Επιμένει επίσης ότι θα πρέπει η Ελλάδα να ελέγξει τη δυναμική του χρέους με την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας.
Αλλά και στις διαρθρωτικές αλλαγές η αξιωματική αντιπολίτευση εμφανίζεται πιο συγκαταβατική. «Το άγχος του Παπανδρέου να προσεγγίσει στα έδρανα της αξιωματικής αντιπολίτευσης και να ενημερώσει τον Σαμαρά για το ευρωομόλογο και την επιμήκυνση της αποπληρωμής του δανείου δείχνει την πολύ δύσκολη θέση στην οποία βρίσκεται ο πρωθυπουργός», λένε στελέχη της Ρηγίλλης, τα οποία συνδέουν τις τελευταίες κινήσεις του πρωθυπουργού με τις μεγάλες αντιδράσεις που εσχάτως σημειώνονται στο εσωτερικό του ΠΑΣΟΚ.

Κοινό πεδίο


Και τα ευρωπαϊκά θέματα φαίνεται να αποτελούν κοινό πεδίο για ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ. Ο Σαμαράς τάσσεται υπέρ της επιμήκυνσης του χρόνου αποπληρωμής του δανείου, την οποία θεωρεί επιβεβλημένη, διότι η αρχική πρόβλεψη της σύμβασης ήταν μη ρεαλιστική. Όπως και ο Γ. Παπανδρέου, ο αρχηγός της Ν.Δ. στηρίζει την πρόταση για έκδοση ευρωομολόγων, προκειμένου να στηριχθούν έναντι των αγορών κράτη όπως η Ελλάδα και η Ιρλανδία, που επιθυμούν να εξέλθουν από την επιτήρηση της τρόικας.
Ο πρόεδρος της Ν.Δ. ωστόσο τάσσεται κατηγορηματικά εναντίον της συμμετοχής ιδιωτών, ακόμη και σε ποσοστό 5 τοις χιλίοις, καθώς θεωρεί ότι μία τέτοια εξέλιξη θα μεγεθύνει τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα των χωρών που βιώνουν κρίση.
Ακόμα, όπως φάνηκε και από τη χθεσινή ομιλία του στη Βουλή, ο αρχηγός της Ν.Δ. θεωρεί χωρίς νόημα και όφελος την πρωτοβουλία του πρωθυπουργού για τη διενέργεια δημοψηφίσματος ως μέσου πίεσης προς την Ε.Ε. Και αυτό διότι αφενός για να έχει μία ισχύ πρέπει να διενεργηθεί σε τουλάχιστον επτά χώρες και αφετέρου διότι δεν είναι δεσμευτικό.
Παρ’ ότι η συνταγματική αναθεώρηση αφορά το 2013 και οι όποιες αλλαγές θα ψηφιστούν το 2017, ο Σαμαράς θεωρεί ιδιαίτερα σημαντική την απόφαση του πρωθυπουργού να κάνει δεκτή την πρόταση της Ν.Δ. για την αλλαγή του καταστατικού χάρτη της χώρας. Στη Ρηγίλλης πιστεύουν ότι στο συγκεκριμένο θέμα μπορεί να υπάρξει η απαραίτητη συναίνεση των δύο μεγάλων κομμάτων ώστε να υπάρξουν επαναστατικές αλλαγές.
Στελέχη της αναφέρονται μάλιστα στο συμβούλιο των πολιτικών αρχηγών υπό τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας τον περασμένο Μάιο, όπου και συμφωνήθηκε να υπάρξουν αλλαγές στον νόμο περί ευθύνης υπουργών.
Όπως ήδη έχει γράψει το «Π», η Ν.Δ. μελετά σειρά προτάσεων, όπως για παράδειγμα την άμεση εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας από τον λαό και όχι από τη Βουλή και με αυξημένες αρμοδιότητες, τη θέσπιση πρωθυπουργικής θητείας στα 8 χρόνια, τη μείωση του αριθμού των βουλευτών από 300 που είναι σήμερα σε 200, αλλά και την αύξηση του ορίου που ισχύει σήμερα για συνταξιοδότηση των βουλευτών.

Δηλώνει αισιόδοξος


Ο Αντ. Σαμαράς είναι κατηγορηματικά αντίθετος σε οποιαδήποτε προοπτική αλλαγών στην κατεύθυνση της απελευθέρωσης των απολύσεων στο δημόσιο. Αντιθέτως, δηλώνει αισιόδοξος ότι θα βρεθούν πεδία συναίνεσης με την κυβέρνηση στην παιδεία, την υγεία, τον πολιτισμό, το περιβάλλον, αλλά και στις ρυθμίσεις που θα πρέπει να προωθηθούν για την απονομή δικαιοσύνης και την εναρμόνιση του καταστατικού χάρτη της χώρας με το ευρωπαϊκό δίκαιο.
Σε ό,τι αφορά, πάντως, τις αλλαγές που δρομολογεί αυτή την περίοδο η κυβέρνηση στον χώρο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η Νέα Δημοκρατία δεν φαίνεται διατεθειμένη να συμφωνήσει.
to pontiki

Οι κρίσιμες προτεραιότητες μετά τις γιορτές

ΣΚΑΙ.GR

Σάββατο 25 Δεκεμβρίου 2010

Χριστούγεννα 2010: ο Άγιος Βασίλης φέτος είναι «σε δίαιτα»

Λιγότερα δώρα, φθηνότερα και πιο χρήσιμα, επιλέγουν φέτος οι Ευρωπαίοι καταναλωτές, επηρεασμένοι από την κρίση, ενώ ιδιαίτερα δημοφιλείς έχουν καταστεί οι αγορές μέσω του Διαδικτύου, σύμφωνα με έρευνα της επιχείρησης Deloitte, που δημοσιεύτηκε στη γαλλική εφημερίδα Liberation.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 19 ευρωπαϊκές χώρες, με τη συμμετοχή 20.655 πολιτών. Όπως συμπέρανε, οι Ευρωπαίοι φέτος πρόκειται να μειώσουν τα έξοδα των Χριστουγέννων για δώρα, εξόδους και γιορτινά γεύματα κατά μέσο όρο κατά 2,5 %, δαπανώντας 590 ευρώ.
Επηρεασμένοι από τα μέτρα λιτότητας, οι κάτοικοι πολλών ευρωπαϊκών χωρών θα «σφίξουν τα λουριά». Σ’ αυτήν την κατηγορία ανήκουν οι Έλληνες, που θα ξοδέψουν 410 ευρώ (-21%) τα Χριστούγεννα, καθώς και οι Ιρλανδοί, οι οποίοι, παρά την οικονομική στενότητα, θα αφιερώσουν 1.020 ευρώ στον προϋπολογισμό των εορτών. Αντίθετα, ορισμένες πιο ανεπτυγμένες οικονομικά χώρες θα αυξήσουν τα έξοδά τους, με αποκορύφωμα τους κατοίκους του Λουξεμβούργου, οι οποίοι θα δαπανήσουν 1.200 ευρώ, τους Ελβετούς (+1,2%) και τους Γερμανούς (+0,4%).
Το 94% των Ευρωπαίων επιθυμεί να πραγματοποιήσει κατά κύριο λόγο «χρήσιμες» αγορές. Συγκεκριμένα, το 81% των ερωτηθέντων θα αγοράσει δώρα για λιγότερα άτομα, το 77% θα αναζητήσει δώρα λιγότερα ακριβά, ενώ το 84% θα επιδιώξει να επωφεληθεί από τις προσφορές.
Στη Γαλλία, ο προϋπολογισμός των εορτών θα ανέλθει στα 605 ευρώ, σημειώνοντας πτώση της τάξης του 4% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. «Θα μπορούσαμε να υποκύψουμε στον πειρασμό της μαγείας των Χριστουγέννων, ξεχνώντας ότι στην καθημερινή ζωή δεν είναι όλα ρόδινα», δηλώνει ο Antoine de Riedmatten, υπεύθυνος στον τομέα διανομής της Deloitte.
tvxs.gr

Αυτή είναι μαύρη τρύπα

thumb
Ελλάς Ελλήνων ανέργων… Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία, στο τρίτο τρίμηνο φέτος η ανεργία σημείωσε νέο άλμα 10ετίας, με τον αριθμό των ανέργων να φτάνει στα 621.938 άτομα, καθώς η παρατεταμένη ύφεση στη χώρα ανάγκασε πολλές εταιρείες, κυρίως στις κατασκευές και τη μεταποίηση, να προχωρήσουν σε μειώσεις - απολύσεις προσωπικού.
Βάσει των τελευταίων στοιχείων της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), το ποσοστό ανεργίας διαμορφώθηκε στο 12,4% στο τρίτο τρίμηνο, από 11,8% στο προηγούμενο τρίμηνο και από το 9,3% που είχε διαμορφωθεί στο τρίτο τρίμηνο πέρυσι, και δεν έχει τελειωμό αφού οι εκτιμήσεις ειδικών μιλούν για περισσότερη ανεργία στο τέταρτο τρίμηνο.
Στην ευρωζώνη το ποσοστό ανεργίας διαμορφώθηκε στο 10,1% τον Σεπτέμβριο, παρά την υποχώρηση του αριθμού των ανέργων στη Γερμανία, σύμφωνα με την Eurostat. Υπάρχουν ορισμένοι που εκτιμούν ότι το χρονικό διάστημα που η Ελλάδα θα διαθέτει ένα εκατομμύριο ανέργους δεν είναι πολύ μακρινό.
Δυσοίωνες εκτιμήσεις
Οι απολύσεις, μόνο τον Νοέμβριο, ξεπέρασαν τις 90.000, αριθμός που είναι αυξημένος κατά 4,2% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2009. Τον Νοέμβριο, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία του ΟΑΕΔ, πραγματοποιήθηκαν 61.870 προσλήψεις, αριθμός κατά 20,5% μειωμένος σε σύγκριση με τον περσινό.
Από το σύνολο των απολύσεων, δύο στις τρεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τον συγκεκριμένο μήνα αφορούσαν λήξεις συμβάσεων ορισμένου χρόνου.
Συνολικά, ο ΟΑΕΔ αναφέρει 627.301 εγγεγραμμένους ανέργους, από τους οποίους οι επιδοτούμενοι είναι 206.779, αριθμός που αυξήθηκε κατά 12,9% την περίοδο Οκτωβρίου - Νοεμβρίου. Η αύξηση αυτή, σύμφωνα με τον ΟΑΕΔ, οφείλεται πρωτίστως στους ανέργους που εργάζονται κατά τη θερινή περίοδο στον τουριστικό τομέα.
Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2010 πάντως ο αριθμός των απασχολούμενων ανήλθε σε 4.402.931. Αυτό σημαίνει ότι η απασχόληση μειώθηκε κατά 0,5% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο και κατά 3,0% σε σχέση με το γ’ τρίμηνο του 2009. Ο αριθμός των ανέργων αυξήθηκε κατά 4,7% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο και κατά 33,7% σε σχέση με το γ’ τρίμηνο του 2009.
Το μεγαλύτερο ποσοστό ανεργίας, 24,2%, καταγράφεται στους νέους ηλικίας 15-29 ετών, ενώ στις νέες γυναίκες το ποσοστό άγγιξε το 30,6%. Από το σύνολο των ανέργων, 48,4% είναι μακροχρόνια άνεργοι.
Σε επίπεδο περιφέρειας, το μεγαλύτερο ποσοστό ανεργίας παρατηρείται στη Δυτική Μακεδονία με 14,8% και στην Κεντρική Μακεδονία με 13,5%.
Δυσοίωνες είναι οι εκτιμήσεις των οικονομολόγων για την εξέλιξη της ανεργίας μέχρι το τέλος του έτους. Επισημαίνουν ότι οι συνθήκες αναμένεται να δυσκολέψουν ακόμη περισσότερο στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, οπότε η περαιτέρω κάμψη της εσωτερικής ζήτησης θα οδηγήσει το ποσοστό ανεργίας σε επίπεδο υψηλότερο από το 13%. Βάσει του τελικού σχεδίου του προϋπολογισμού του 2011, το ποσοστό ανεργίας προβλέπεται να κλείσει στο 12,1% φέτος και να σημειώσει περαιτέρω άνοδο στο 14,6% του χρόνου.
Ο κλάδος των κατασκευών και η μεταποίηση συνεχίζουν να συρρικνώνονται με επιταχυνόμενο ρυθμό, ενώ ο κλάδος των λιανικών και χονδρικών πωλήσεων εμφανίζει μεγαλύτερες αντοχές, κάνοντας περισσότερο χρήση ελαστικότερων μορφών εργασίας.
Παρά τη βελτιωμένη εικόνα της τουριστικής ζήτησης κατά το τρίτο τρίμηνο, η απασχόληση στους κλάδους που συνδέονται με τον τουρισμό εμφάνισε ταχεία πτώση.
Όλα στο σφυρί
Αρχίζει το fast track ξεπούλημα και τα «επενδυτικά» κοράκια πιάνουν θέση στο τραπέζι όπου η κυβέρνηση εκθέτει την πραμάτεια: δρόμους, λιμάνια, αεροδρόμια, τράπεζες, ύδρευση, τρένα, ιππόδρομος, καζίνο... τα πάντα!
Το ξεπούλημα εμφανίζεται καταρχήν ως σχέδιο για την αξιοποίηση 15 ακινήτων του δημόσιου τομέα. Το σχέδιο περιλαμβάνει και εκτάσεις όπως το αεροδρόμιο του Ελληνικού, η αξιοποίηση του οποίου έχει κολλήσει για πολλά χρόνια στη γραφειοκρατία.
Στο υπουργείο Οικονομικών εξετάζουν ακόμη τη δημιουργία εταιρειών ακινήτων ομοειδούς χαρακτήρα (π.χ. αστικά ακίνητα, τουριστικά ακίνητα, εμπορικά ακίνητα) με σκοπό την εισαγωγή τους στο χρηματιστήριο. Η αξιοποίηση (ξεπούλημα) των κρατικών ακινήτων αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για την κυβέρνηση, αφού υπολογίζει σε έσοδα 700 εκατ. ευρώ μέσω των συμβάσεων παραχώρησης για την επόμενη τριετία.
Σύμβουλοι
Από τον προγραμματισμό που έχουν κάνει στο υπουργείο Οικονομικών, τα υπόλοιπα 6 δισ. ευρώ θα προέλθουν από τα «πακέτα» συμφωνιών σε κρατικές εταιρείες που θα κλείσει το Δημόσιο με στρατηγικούς επενδυτές. Στην πρώτη τριάδα βρίσκεται η ΔΕΠΑ, τα ΕΛΤΑ, το Τ.Τ. και τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα. Για το αεροδρόμιο η κυβέρνηση σχεδιάζει την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, ενώ στην αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή θα αποδυθεί και για την περίπτωση των κρατικών λαχείων.
Η κυβέρνηση θα εξετάσει ακόμη το ενδεχόμενο διάθεσης του ποσοστού που κατέχει στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο αλλά και της έμμεσης συμμετοχής της στην Τράπεζα Αττικής. Για την ώρα, ετοιμάζεται να τρέξει τον διαχωρισμό των λειτουργιών του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων.
Αναλυτικότερα, το Δημόσιο θα προσλάβει συμβούλους για την:
*Είσοδο στρατηγικών επενδυτών στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας μέσω συμβάσεων παραχώρησης. Ο ίδιος προγραμματισμός υπάρχει και για τα αεροδρόμια στο Καστέλι Κρήτης και την του αεροδρομίου Ηρακλείου Ν. Καζαντζάκης.
* Αξιοποίηση της συμμετοχής του δημοσίου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
- Αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ομίλου ΟΣΕ.
- Επέκταση συμβάσεων παραχώρησης στην Αττική Οδό και Εγνατία Οδό.
- Είσοδο στρατηγικού επενδυτή στα ΕΛΤΑ.
- Αξιοποίηση του Φάσματος Συχνοτήτων και του Ψηφιακού Μερίσματος.
- Αξιοποίηση της συμμετοχής του Δημοσίου στο Αττικό Λιμενικό Σύστημα.
- Μελέτη στρατηγικής και συμβάσεων παραχώρησης για λιμάνια και ιδιαίτερα για 11 περιφερειακούς οργανισμούς λιμένων.
- Μελέτη στρατηγικής και συμβάσεων παραχώρησης για 850 περιφερειακούς λιμένες (μαρίνες).
- Αξιοποίηση της συμμετοχής του Δημοσίου στη βιομηχανία ΛΑΡΚΟ.
- Αξιοποίηση της συμμετοχής του Δημοσίου σε ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ.
- Παράταση της σύμβασης παραχώρησης του ΟΠΑΠ και διαχείριση της συμμετοχής του Δημοσίου.
- Αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή στον ΟΔΙΕ.
- Πώληση της συμμετοχής του Δημοσίου στο καζίνο της Πάρνηθα.
- Μετοχοποίηση - είσοδο στρατηγικού επενδυτή στα λαχεία (Εθνικό, Λαϊκό).
to pontiki

«Δεν υπάρχει κοινή θέληση στην Ευρώπη για την αντιμετώπιση της κρίσης» εκτιμά ο Κ. Σημίτης

Για «αδυναμία διαμόρφωσης μιας ουσιαστικής οικονομικής διακυβέρνησης» στην Ε.Ε. κάνει λόγο ο πρώην πρωθυπουργός Κ. Σημίτης σε άρθρο του στο «Βήμα της Κυριακής» που κυκλοφορεί σήμερα, και τονίζει ότι για να αντιμετωπιστεί η κρίση απαιτείται «κοινή θέληση» για αποτελέσματα και «συστηματική διαπραγμάτευση» κάτι που όπως υπογράμμισε δεν υπάρχει.
"Η Ε.Ε. δεν θέλει να αναγνωρίσει το πρόβλημα" αναφέρει ο κ. Σημίτης στο άρθρο του.
Σχολιάζοντας τον "βραδύ" ρυθμό λήψης μέτρων, ο κ. Σημίτης εκφράζει την ανησυχία του να βρεθεί απροετοίμαστη η Ε.Ε να αντιμετωπίσει νέες αιφνιδιαστικές κινήσεις των αγορών και προσθέτει ότι "η προοπτική για ένα αξιόπιστο μοντέλο οικονομικής διακυβέρνησης θα παραμένει ανεκπλήρωτη όσο δεν θα υπάρχει πρόνοια για τη γεφύρωση του χάσματος ανταγωνιστικότητας μεταξύ Βορρά και Νότου».
Ακόμη ανέφερε ότι οι σημερινές δυσκολίες σχετίζονται άμεσα με τη δομή της Ενωσης και αναρωτήθηκε για το εάν "θα διατηρηθεί ο σημερινός χαρακτήρας της Ευρωπαϊκής Ενωσης ως μιας διακυβερνητικής συνεργασίας ή θα πάρει η Ένωση ως προς τα θέματα οικονομικής πολιτικής ομοσπονδιακό χαρακτήρα με ενιαίες πολιτικές να υποκαθιστούν τη διακυβερνητική συνεννόηση.
"Στην πρώτη περίπτωση θα συνεχίσει να απαιτείται η συμφωνία όλων των μελών για τις αποφάσεις. Στη δεύτερη περίπτωση θα γίνει δυνατό να ανατεθεί η οικονομική διακυβέρνηση σε ένα κεντρικό όργανο. Αυτό θα σχεδιάζει και θα εφαρμόζει την ενιαία οικονομική πολιτική» επισήμανε.
Αναφερόμενος στην οικονομική διακυβέρνηση είπε ότι χρειάζεται μια ευρύτερη προσέγγιση, με πολιτικούς και οικονομικούς στόχους για την επόμενη δεκαετία.
"Χρειάζεται ένα σχέδιο ανάπτυξης της Ε.Ε.μια ώθηση σε έργα, σε τεχνολογίες και ανταλλαγές που θα επιφέρουν κέρδη σε όλους".
Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, ο κ. Σημίτης αναφέρει ότι λόγω της οικονομικής κατάστασής της, έχει εγκλωβιστεί στη συζήτηση περί χρεοκοπίας και τους μηχανισμούς σωτηρίας της.
Η Ελλάδα "χρειάζεται να βελτιώσει την αξιοπιστία της και την εμπιστοσύνη των εταίρων με άλλους τρόπους" και "να στραφεί και σε άλλες κατευθύνσεις με συνεννοήσεις και προτάσεις" , αναφέροντας ως παράδειγμα την έκδοση ευρωομολόγου, όχι για να χρηματοδοτηθεί η κάλυψη των ελλειμμάτων κάτι που, όπως αναφέρει, "αρνούνται οι χώρες του Βορρά, αλλά για την πραγματοποίηση αναπτυξιακών επενδύσεων".
"Πρόοδος επιτυγχάνεται όταν δεν ενδιαφερόμαστε μόνο για την αντιμετώπιση της κρίσης στην Ελλάδα αλλά συνολικά για την ισχυροποίηση της Ευρώπης" καταλήγει στο άρθρο ο κ. Σημίτης
Enet.gr

Κάλαντα και πολιτικά μηνύματα

Τα κάλαντα των Χριστουγέννων έψαλαν στον πρωθυπουργό και στους πολιτικούς αρχηγούς μέλη χορωδιών και συλλόγων από όλη την Ελλάδα. Οι περισσότεροι εξ' αυτών «απάντησαν» στέλνοντας πολιτικά μηνύματα.

Στο Ίδρυμα «Μαζί για το Παιδί» στην Παλλήνη βρέθηκαν το πρωί ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου και η σύζυγός του Αντα, όπου άκουσαν τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα από τα φιλοξενούμενα στο χώρο παιδιά.

Ο κ. Παπανδρέου εξήρε την προσφορά του ιδρύματος και του προσωπικού, τονίζοντας ότι η δουλειά που επιτελούν είναι πολύ σημαντική, ιδίως σε μια δύσκολη εποχή που η Ελλάδα χρειάζεται αυτές τις προσπάθειες και αυτή την αλληλεγγύη.

Αποχωρώντας ο κ. Παπανδρέου ευχαρίστησε τα παιδιά και το προσωπικό για τη χαρά, όπως είπε, που του έδωσαν, επισημαίνοντας ότι είναι μια αχτίδα φωτός που η χώρα μας χρειάζεται.

Σαμαράς: «Ελπίδα για την πατρίδα»
Στο γραφείο του στη Ρηγίλλης δέχθηκε τις παραδοσιακές ευχές για τα Χριστούγεννα ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Αντώνης Σαμαράς.

Τα κάλαντα έψαλαν στον κ. Σαμαρά και στη σύζυγό του Γεωργία η παιδική χορωδία των υπαλλήλων της Ελληνικής Αστυνομίας.

Στα παιδιά ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας χάρισε χριστουγεννιάτικα παιχνίδια και σοκολατένιους Άγιους Βασίληδες.

Ακολούθησαν παραδοσιακά τραγούδια και χοροί από τα μέλη της Πανηπειρωτικής Ομοσπονδίας Ελλάδος, στα οποία ο κ. Σαμαράς χάρισε γούρια για το νέο έτος.

«Χρόνια πολλά, υγεία σε όλους, αγάπη σε όλους και ελπίδα για την πατρίδα», ήταν οι ευχές του προέδρου της ΝΔ προς όσους του ευχήθηκαν για τις γιορτές και το νέο έτος.

Παπαρήγα: «Οπλιζόμαστε με οργή και αγωνιζόμαστε»
Η γενική γραμματέας του Κ.Κ.Ε., Αλέκα Παπαρήγα, υποδέχτηκε την Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Ελλάδας με την χορωδία Παραδοσιακής Μουσικής που έψαλε τα κάλαντα των Χριστουγέννων.

«Μπροστά στη φτώχεια, την ανεργία και την εξαθλίωση που εξαπλώνεται, εμείς δεν μοιρολογούμε ούτε σταυρώνουμε τα χέρια. Οπλιζόμαστε με οργή, με γνώση και αγωνιζόμαστε», τόνισε η κ. Παπαρήγα.

Καρατζαφέρης: «Να τραβάμε κουπί που ξέρουμε καλά»Τον πρόεδρο του ΛΑΟΣ Γιώργο Καρατζαφέρη επισκέφθηκε η Χορωδία της Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας Ελλάδας, για να του τραγουδήσει τα Κάλαντα.

«Είθε η γέννηση του Θεανθρώπου να φέρει ελπίδα και αισιοδοξία, σε έναν εξαιρετικά ταλαιπωρημένο λαό από τα μέτρα της κυβέρνησης. Ευχόμαστε σε όλους το καλύτερο. Το δώρο το οποίο εφέτος προσφέρουμε είναι μία τριήρης, για να δείξουμε από πόσο μακριά ερχόμαστε οι Έλληνες και πόσο μακρύτερα μπορούμε να πάμε, αρκεί στις δύσκολες στιγμές να "τραβάμε κουπί" που ξέρουμε καλά», είπε ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ.
Τον  κ. Γ. Καρατζαφέρη επισκέφθηκε και ο Όμιλος Βρακοφόρων Κρήτης.

Τσίπρας: «Να αγωνιστούμε και να αντισταθούμε»Στον πρόεδρο της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα, έψαλαν τα κάλαντα μέλη της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδας.

Ο κ. Τσίπρας δήλωσε: «Σήμερα είναι μέρα γιορτής και ελπίδας. Είναι μέρα που πρέπει να στοχαστούμε ότι χιλιάδες συνάνθρωποί μας, συμπολίτες μας ζουν τα φετινά Χριστούγεννα σε ιδιαίτερα δυσμενείς συνθήκες με το χριστουγεννιάτικο τραπέζι πιο φτωχικό από ποτέ άλλοτε.

» Είναι όμως και μέρα που πρέπει να αναλογιστούμε τη συλλογική ευθύνη να αλλάξουμε τα πράγματα. Είναι μέρα να αναλογιστούμε τη συλλογική ευθύνη να αγωνιστούμε, να αντισταθούμε ώστε οι επόμενες γιορτές να μην είναι χειρότερες από τις φετινές. Να αγωνιστούμε όλοι μαζί ώστε η χρονιά που έρχεται να είναι απαρχή μεγάλων κοινωνικών ανατροπών. Να είναι χρονιά ελπίδας και προσμονής κοινωνικής δικαιοσύνης και όχι χρονιά καταστροφής».
ta nea online

Ανταγωνιστικότητα: Στάσιμη η Ελλάδα, χαμηλές επιδόσεις σε κράτος, υποδομές και επιχειρηματικό περιβάλλον

Παρά τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των τελευταίων ετών και τη βελτίωση βασικών δημοσιονομικών δεικτών, η Ελλάδα εξακολουθεί να δυσκολεύεται...