Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2010

Ρουμπινί: «Ενόψει οικονομικού εκτροχιασμού οι ΗΠΑ»

Σφιχτό προϋπολογισμό ζήτησε για το 2011 από τα νοσοκομεία ο Α. Λοβέρδος

«Όχι» απάντησε ο υπουργός Υγείας, Α. Λοβέρδος, στο αίτημα των διοικητών των 30 μεγαλύτερων νοσοκομείων της χώρας για προϋπολογισμό 3,5 δισ. ευρώ το 2011. Όπως ανέφερε το «μπάτζετ» για το επόμενο έτος θα πρέπει να είναι ίσου μεγέθους με το 2010, δηλαδή 2,5 δισ. ευρώ. Ακόμη προανήγγειλε μηνιαίες συναντήσεις μεταξύ των δύο πλευρών για επισκόπηση της πορείας των οικονομικών των νοσοκομείων.
Ο υπουργός υπογράμμισε στους διοικητές ότι θα πρέπει «να μαζευτούμε, δεν υπάρχουν λεφτά».
Η προτροπή του ήταν «κάντε ότι μπορείτε ώστε να γίνει η οικονομία που πρέπει» ενώ από την πλευρά των διοικητών υπήρξε προβληματισμός.
Σύμφωνα με τον Α. Λοβέρδο, για το 2010 διαπιστώνεται υπέρβαση κατά 300 εκατομμύρια ευρώ.
Ακόμη, έθεσε σε κάθε έναν από αυτούς τα εξής ερωτήματα:
α. αν έχουν αρχίσει ήδη να εισπράττουν το εισιτήριο των 3 ευρώ στα νοσοκομεία τους
β. τι γίνεται με τον λεγόμενο ιατρικό τουρισμό μετά τις καταγγελίες που έγινε για το νοσοκομείο Ιωαννίνων όπου πούλμαν με αλλοδαπούς επισκέπτονταν το νοσοκομείο και οι ασθενείς έκαναν εξετάσεις καθώς χαρακτηρίζονταν ως έκτακτα περιστατικά. Τους ρώτησε αν το ίδιο γίνονταν και στα δικά τους νοσοκομεία.
γ. αν οι γιατροί στα νοσοκομεία που διοικούν έχουν αρχίσει ήδη να προτιμούν τα γεννόσημα φάρμακα καθώς ο στόχος είναι να συνταγογραφούν σε ποσοστό 30% τουλάχιστον τα φάρμακα αυτά, τα οποία είναι φθηνότερα από τα πρωτότυπα.
δ. τι κάνουν προκειμένου να προλάβουν τις προθεσμίες ώστε να πληρωθούν ως τον Δεκέμβριο οι προμηθευτές, λέγοντας τους ότι από το 2011 θα πρέπει να αρχίσουμε να πληρώνουμε σε πραγματικό χρόνο τα χρέη μας.

Το δίληµµα συσπειρώνει το ΠΑΣΟΚ

Επιµένει ο Γιώργος: Αν χρειαστεί θα µιλήσει ο λαός
Γιώργος: «Εχουµε χρέος να µην καταστούµε όµηροι τυχοδιωκτικών πρακτικών. Και αν χρειαστεί να µιλήσει ο λαός για να καταδικάσει την πολιτική αποσταθεροποίησης της χώρας, αυτό θα γίνει»
Σκληρή επίθεση στη Νέα Δηµοκρατία που «ζητάει και τα ρέστα» ενώ είναι υπεύθυνη για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα εξαπέλυσε ο Γιώργος Παπανδρέου σε συνοµιλία που είχε µε στενούς συνεργάτες του προχθές.
Ο Πρωθυπουργός ουσιαστικά επιβεβαίωσε ότι αν το αποτέλεσµα των εκλογών της 7ης Νοεµβρίου συνιστά αποδοκιµασία της κυβερνητικής πολιτικής, δεν θα διστάσει να οδηγήσει τη χώρα σε πρόωρες εθνικές εκλογές. Οπως είπε χαρακτηριστικά, «έχουµε χρέος να µην καταστούµε όµηροι τυχοδιωκτικών πρακτικών. Και αν χρειαστεί να µιλήσει ο λαός για να καταδικάσει την πολιτική αποσταθεροποίησης της χώρας, αυτό θα γίνει. Στη δηµοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα».

Με βάση και τα ευρήµατα από τις πρώτες δηµοσκοπήσεις που έχει στη διάθεσή του το Μέγαρο Μαξίµου, και οι οποίες δείχνουν ότι το δίληµµα Παπανδρέου έχει επανασυσπειρώσει σε σηµαντικό βαθµό την εκλογική βάση του ΠΑΣΟΚ και έχει αυξήσει τη διαφορά µε τη Ν.Δ., ο Πρωθυπουργός εµφανίζεται σίγουρος για την ορθότητα της πολιτικής πρωτοβουλίας που ανέλαβε στις αρχές της εβδοµάδας, να προσδώσει δηλαδή στις εκλογές της επόµενης Κυριακής ουσιαστικά χαρακτήρα δηµοψηφίσµατος για την κυβερνητική πολιτική.

Παράλληλα ο κ. Παπανδρέου, που είναι αποφασισµένος να επιµείνει ώς το τέλος και χωρίς ταλαντεύσεις στο δίληµµα που έθεσε τη Δευτέρα στη διάρκεια της διακαναλικής συνέντευξης, θεωρεί ότι η στάση της Νέας Δηµοκρατίας πρέπει να λάβει τη δέουσα απάντηση από τους ίδιους τους πολίτες, στις κάλπες.

Μάλιστα, ο Πρωθυπουργός εµφανίστηκε απολύτως βέβαιος ότι η υπόθεση της προστασίας της προσπάθειας που κάνει η χώρα για να αποφύγει τη χρεοκοπία και να ορθοποδήσει, θα φύγει πλέον από την ευθύνη της κυβέρνησης και θα την αναλάβουν οι πολίτες, οι οποίοι δεν θα επιτρέψουν να υπονοµευθούν οι θυσίες τους και η απόδοση αυτών των θυσιών που είναι ήδη ορατή. «Πιστεύω», ανέφερε, «ότι δεν θα επιτρέψουν σε εκείνους που αφού µας οδήγησαν στο χείλος της χρεοκοπίας, λιποτάκτησαν, να υπονοµεύσουν τις θυσίες των Ελλήνων, τη σηµερινή σταθερότητα αλλά και το οµαλό µέλλον της χώρας».

Στο µεταξύ, όπως ανακοινώθηκε, ο Πρωθυπουργός εντείνει το πρόγραµµα των δηµόσιων παρεµβάσεών του για τις αυτοδιοικητικές εκλογές. Στο πλαίσιο αυτό, πραγµατοποιεί την Κυριακή περιοδεία στη Θεσσαλονίκη, ενώ τη Δευτέρα µεταβαίνει στην Κοζάνη και την προσεχή Τρίτη επισκέπτεται τα Γιάννενα προκειµένου να στηρίξει και προσωπικά την υποψηφιότητα του Ευάγγελου Αργύρη για την Περιφέρεια Ηπείρου.

«Θα πετύχουµε»
«Μέσα από την κρίση θα πετύχουµε και θα κερδίσουµε το στοίχηµα», δήλωσε ο υπουργός Εθνικής Αµυνας Ευάγγελος Βενιζέλος, µετά την ολοκλήρωση της στρατιωτικής παρέλασης για την επέτειο του «Οχι» στη Θεσσαλονίκη. «Η γνώση του παρελθόντος µας επιβάλλει να διαµορφώσουµε µε τον καλύτερο τρόπο το αύριο της χώρας µας. Η κρίση είναι µια ευκαιρία και µέσα από την πολιτική σταθερότητα, την κοινωνική συνοχή και την εθνική ενότητα θα πετύχουµε και θα κερδίσουµε το στοίχηµα», είπε.
ΣΕ ΣΥΖΗΤΗΣΗ
µε συνεργάτες του, εξαπέλυσε επίθεση στη Ν.Δ. λέγοντας πως «ζητάνε και τα ρέστα»

«Αφανή συµφέροντα κρύβονται πίσω από τη στάση της Ν.Δ.»

ΚΙΝΟΥΜΕΝΟΣ ΣΤΗ λογική που διατύπωσε στη συνέντευξη της Δευτέρας για το διακύβευµα των εκλογών, ο Γιώργος Παπανδρέου υποστήριξε ότι η τακτική της Νέας Δηµοκρατίας να ανακόψει την πορεία που έχει χαράξει η κυβέρνηση δεν είναι και τόσο αθώα, αλλά υπηρετεί αφανή, όπως τα χαρακτήρισε, συµφέροντα. Οπως τόνισε στους συνεργάτες του ο κ. Παπανδρέου, η Νέα Δηµοκρατία επιχειρεί να υπονοµεύσει µε κάθε τρόπο την προσπάθεια που γίνεται για την ανάταξη της οικονοµίας και την αποφυγή της χρεοκοπίας. «Τι ζητάει», διερωτήθηκε χαρακτηριστικά, «εβδοµάδες τώρα από τις περιφερειακές εκλογές η Ν.Δ.; Να σταµατήσει η σταθερή µας πορεία προς τα εµπρός, η πορεία σωτηρίας και ανόρθωσης της χώρας, η πορεία των µεγάλων αλλαγών». Και πρόσθεσε ότι κατά τη γνώµη του το κόµµα της αξιωµατικής αντιπολίτευσης στοχεύοντας στην ανακοπή της πορείας που ακολουθεί η χώρα, επιχειρεί «να εξυπηρετηθούν και αφανή συµφέροντα που θέλουν να ανακόψουν τις αλλαγές που φέρνουµε στη χώρα. Ετσι ήθελε να ερµηνεύσει το όποιο αποτέλεσµα.

Ακόµη και µε κίνδυνο να αποσταθεροποιηθεί η πορεία της χώρας. Αυτό το κατάλαβαν καλά πλέον οι πολίτες».

Σαρκοζί: «Δε θα επιτρέψω σε τρομοκράτες να υπαγορεύσουν την πολιτική μας»

Αντίδραση μετά το μήνυμα Λάντεν

Γ. Παπανδρέου: «Αποφύγαμε τα χειρότερα»

Τόνισε ότι η προσήλωση στους στόχους ενισχύει τη διαπραγματευτική ικανότητα της Ελλάδας
Παράθυρο «συμψηφισμού» και επαναδιαπραγμάτευσης, όπως είπε, ορισμένων από τους επαχθέστερους όρους του μνημονίου άφησε άνοιχτο από τις Βρυξέλλες ο πρωθυπουργός -υπό την προϋπόθεση ότι η Ελλάδα θα συνεχίσει στον ίδιο δρόμο. Πρόσθεσε πως η συνέπεια της ελληνικής κυβέρνησης και οι θυσίες του ελληνικού λαού αναγνωρίζονται και βοήθησαν στο να μη γίνει αποδεκτή η εισήγηση για την αφαίρεση του δικαιώματος ψήφου στα κράτη παραβάτες του συμφώνου σταθερότητας.
Ο πρωθυπουργός με τον πρόεδρο της Κομισιόν, Ζοζέ Μπαρόζο Ο πρωθυπουργός με τον πρόεδρο της Κομισιόν, Ζοζέ Μπαρόζο Ανέφερε ότι δεν έγινε καμία συζήτηση για την  επιπλέον μέτρων δημοσιονομικής προσαρμογής ή επαναδιαπραγμάτευσης του χρέους κατά τη διάρκεια της διήμερης συνόδου κορυφής.
Απαντώντας για τις πιέσεις που δέχονται τα ελληνικά ομόλογα ύστερα από τη διακαναλική συνέντευξη, ανέφερε ότι η άνοδος των σπρεντ δείχνει πόσο ευάλωτη είναι η χώρα στις κινήσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε αστάθεια. "Η κίνηση μου αποσκοπούσε στην ενίσχυση της ψήφου ευθύνης", σημείωσε.
"Αποφύγαμε το χειρότερο και μια αρνητική εξέλιξη όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά για όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης", επισήμανε ο Γιώργος Παπανδρέου για την πρόταση Μέρκελ - Σαρκοζί. Χαρακτήρισε απαράδεκτη τη λογική, σύμφωνα με την οποία μπορεί να αφαιρεθεί το δικαίωμα ψήφου σε ένα κράτος για όλα τα ζητήματα, ακόμη και εκείνα που αφορούν στην άμυνα και στις σχέσεις με τους γείτονές της.
"Χτυπά βαθιά το δημοκρατικό δικαίωμα των πολιτών και των εθνών. Η Ε.Ε. έχει μια παράδοση δημοκρατίας που θέλουμε να ενισχύσουμε και όχι να υπονομεύσουμε", είπε. "Δώσαμε μάχη για τις θέσεις της χώρας μας", πρόσθεσε.
Ο πρωθυπουργός παρουσίασε ως ελληνική επιτυχία το γεγονός ότι η γαλλογερμανική πρόταση δεν πέρασε, αναφέροντας ότι δεν δέχτηκε καν να μπει ως θέμα συζήτησης στο τραπέζι της Συνόδου Κορυφής. "Μετά την παρέμβαση μας δημιουργήθηκαν οι συσχετισμοί που τελικά μας έφεραν αυτό το θετικό αποτέλεσμα", πρόσθεσε.
Για τη δημιουργία μονίμου μηχανισμού στήριξης των κρατών-μελών, έκανε λόγο για σημαντική νίκη και μία "ψηφίδα"  στη δημιουργία ισχυρής οικονομικής διακυβέρνησης στην Ευρώπη.
Επιμένει στην "ψήφο ευθύνης"
Ερωτηθείς για το δίλημμα που έθεσε εν όψει των αυτοδιοικητικών εκλογών και το ενδεχόμενο πρόωρης προσφυγής στην κάλπη, ο Γ. Παπανδρέου δήλωσε αποφασισμένος να συνεχίσει η χώρα με σταθερότητα στις μεγάλες αλλαγές.
Άφησε αιχμές για τη στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, λέγοντας ότι θα περίμενε αυτά που λέει στο εσωτερικό να τα λέει και στο εξωτερικό και τόνισε πως "το εσωτερικό κλίμα δεν το διαμορφώνει μόνον η κυβέρνηση αλλά όλες οι πολιτικές δυνάμεις".
Όσον αφορά στο ενδεχόμενο παράτασης του χρόνου αποπληρωμής του δανείου των 110 δισ. ευρώ από την τρόικα, ο πρωθυπουργός επανέλαβε ότι δεν πρόκειται για ελληνική πρόταση, αλλά για σχέδιο που επεξεργάζεται το ΔΝΤ. Εκτίμησε ότι αποτελεί ένδειξη ότι οι θυσίες έχουν αντίκρυσμα.

Ο Ικτίνος και ο Χασομέρης

thumb 
Το βραβείο για τη μεγαλύτερη συνδικαλιστική βλακεία της δεκαετίας διεκδικεί με αξιώσεις ο κ. Νίκος Χασομέρης, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Σωματείου Εκτάκτων Εργαζομένων του Υπουργείου Πολιτισμού.
Και το διεκδικεί  γιατί είναι άνθρωπος ΚΑΙ των έργων ΚΑΙ των λόγων!
Ας ξεκινήσω με το έργο του, το οποίο, μάλλον, κορυφώθηκε, με το σκαρφάλωμα των συμβασιούχων στα Προπύλαια της  Ακρόπολης, αφού ο αποκλεισμός του ιερού βράχου του φάνηκε προσπάθεια μικρού βεληνεκούς για την επίτευξη των στόχων τους. Και λέω μάλλον κορυφώθηκε, γιατί ποιος ξέρει τι κρύβει το συνδικαλιστικό μυαλό, μπορεί αύριο να τους έρθει να ουρήσουν και μεθαύριο να αρχίσουν και τις αγωνιστικές… κενώσεις πάνω στα μάρμαρα.
Μια τέτοια επιπέδου συνδικαλιστική πράξη, συνοδεύεται, βέβαια και από αντιστοίχου ποιότητας ανατριχιαστικό λόγο… Ιδού η απάντηση που έδωσε στο ερώτημα γιατί σκαρφάλωσαν πάνω στα ιερά μάρμαρα… «τα μάρμαρα από μόνα τους δεν λένε τίποτα. Κάποιοι άνθρωποι τα αναδεικνύουν»…
Γιατί κυρίες και κύριοι, εάν δεν υπήρχε ο κ. Χασομέρης και ο κάθε κύριος Χασομέρης, δεν θα υπήρχε η Ακρόπολη και ο Παρθενώνας. Ο ιερός βράχος θα ήταν απλώς ένα μάτσο ερείπια, «ξεφλουδισμένες» κολώνες και σπασμένες πέτρες. Και σίγουρα ο ιστορικός του μέλλοντος, δίπλα στον Ικτίνο, το Φειδία και τον Καλλικράτη, θα πρέπει να αναδείξει και τον κάθε κύριο Χασομέρη, χωρίς τη δράση του οποίου «τα μάρμαρα δεν λένε τίποτα»…
Ξέρω κάποιοι ήδη θα τα έχετε πάρει στο κρανίο και θα πείτε για το ιερό δικαίωμα στην εργασία, που πράγματι είναι ιερό. Κάποιοι θα σκέφτεστε ότι οι συμβασιούχοι του υπουργείου Πολιτισμού, είναι μήνες απλήρωτοι και αυτό είναι ανήθικο, που πράγματι είναι. Αυτό το ιερό δικαίωμα, όμως, δεν μπορεί να διεκδικείται βασισμένο στην άγνοια, την κομπορρημοσύνη και την τσάμπα μαγκιά. Αυτό το ιερό δικαίωμα δεν μπορεί να διεκδικείται με τα σκαρπίνια τους να ξύνουν τα ιερά μάρμαρα. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι να τα χρησιμοποιήσουν ή μήπως εκείνοι οι τρόποι έχουν κόστος;

Αυστηρότερους κανόνες υιοθετούν οι Ευρωπαίοι ηγέτες

thumb
Σκληρούς κανόνες για την Ευρωζώνη με στόχο να αποτραπεί μια νέα χρηματοπιστωτική κρίση, υιοθέτησαν οι Ευρωπαίοι ηγέτες στη σύνοδο κορυφής των Βρυξελλών.
Ένα μόνιμο ταμείο θα βοηθά το ευρώ σε φάσεις κρίσης, ενώ νέοι αυστηροί κανόνες θα δίνουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση τη δυνατότητα να ελέγχει τους εθνικούς προϋπολογισμούς.
Οι ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης συνέκλιναν αργά τη νύχτα στις θέσεις της Γερμανίας και της Γαλλίας για περιορισμένες αλλαγές στη βασική συνθήκη που διέπει τη λειτουργία της ΕΕ. Ωστόσο, η Γερμανία δεν μπόρεσε να εξασφαλίσει την υποστήριξη που ζητούσε για την άρση του δικαιώματος ψήφου των κρατών-μελών που παραβιάζουν τους κανόνες.
Οι ηγέτες της ΕΕ ζήτησαν από τον πρόεδρο Χέρμαν Βαν Ρόμπαϊ να επεξεργαστεί τις αλλαγές στη Συνθήκη της Λισαβόνας, ώστε να υπάρξει συμφωνία στη σύνοδο κορυφής του Δεκεμβρίου.
Ουσιαστικά οι νέοι κανόνες θα υποχρεώνουν μια χώρα να "συμμαζεύει" τα "του οίκου της" πριν τα οικονομικά προβλήματά της απειλήσουν ολόκληρη την Ευρωζώνη. Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, αξιωματούχοι της ΕΕ θα προειδοποιούν τις κυβερνήσεις για κερδοσκοπικές "φούσκες" και θα μπορούν να επιβάλλουν αυστηρά πρόστιμα σε χώρες οι οποίες δανείζονται και ξοδεύουν σε υψηλό βαθμό.
Το μόνιμο ταμείο θα αντικαταστήσει το προσωρινό αξίας 440 δισ. ευρώ που δημιουργήθηκε στις αρχές του χρόνου για να βοηθήσει την Ελλάδα. Προηγήθηκαν βέβαια σκληρές διαπραγματεύσεις πριν οι ηγέτες καταλήξουν στη δημιουργία ενός μόνιμου μηχανισμού διαχείρισης κρίσεων που θα αντικαταστήσει το ταμείο υποστήριξης της Ευρωζώνης.
Πάντως, η αφαίρεση του δικαιώματος ψήφου συνάντησε τις περισσότερες αντιδράσεις και μολονότι ο πρόεδρος Βαν Ρόμπαϊ είπε ότι η επιλογή αυτή θα αντιμετωπίζεται μόνο "σε περίπτωση διαρκούς απειλής της σταθερότητας στο σύνολο της Ευρωζώνης", η εξέταση της ρήτρας αυτής μάλλον δεν θα εξασφαλίσει τη συναίνεση των 27 ηγετών.
Τέλος, η σύνοδος κορυφής απηύθυνε έκκληση στις κυριότερες οικονομίες του κόσμου να μην εμπλακούν σε ένα "νομισματικό πόλεμο", ενόψει της επικείμενης συνεδρίασης της "Ομάδας των 20" στη Σεούλ της Νότιας Κορέας.

«Ο Παπανδρέου θυμίζει τον Καραμανλή πριν την αποχώρησή του

«Ζητώ ψήφο ευθύνης»

Η συνέντευξη του έλληνα πρωθυπουργού από τις Βρυξέλλες

Οι αντιδράσεις των κομμάτων
«Η ελεγχόμενη χρεοκοπία έχει ξεκινήσει, είναι ανεξέλεγκτη κι αυτή ήταν η ουσία της συζήτησης στη Σύνοδο της ΕΕ» σχολίασε η γγ. του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα.

Στις νέες οικονομικές κυρώσεις που προβλέπει το νέο αυστηροποιημένο Σύμφωνο Σταθερότητας που προωθεί η Γαλλία και η Γερμανία, η κυβέρνηση εμφανίζεται ανοήτως να μην αντιδρά, σχολίασε ο Αλέξης Τσίπρας.

Δηλώσεις των ηγετών της ΕΕ
"Είμαι ευτυχής
που το θέμα παραμένει στην ημερήσια διάταξη", δήλωσε από την πλευρά της η γερμανίδα καγκελάριος Άγγελα Μέρκελ, πριν από την επανάληψη της Συνόδου Κορυφής με τους ευρωπαίους ομολόγους της στις Βρυξέλλες.

"Όταν μια χώρα παραβιάζει επανειλημμένα τη σταθερότητα της ζώνης του ευρώ, η συμμετοχή της στις αποφάσεις πρέπει να μπορεί να περιορίζεται", επέμεινε η καγκελάριος.

Ο λουξεμβούργιος συνάδελφός της Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ δεν έδωσε την ίδια ερμηνεία. "Είμαστε πολύ χαρούμενοι που βλέπουμε ότι το θέμα δεν είναι πλέον στο τραπέζι και έχει σταλεί στις ελληνικές καλένδες", τόνισε.

"Το κείμενο των συμπερασμάτων (της Συνόδου Κορυφής) δείχνει πως δεν υπάρχει συμφωνία στο σημείο αυτό", πρόσθεσε ο Γιούνκερ.

Πράγματι, το θέμα αυτό που διχάζει τους Ευρωπαίους μεταφέρεται εκ των πραγμάτων για αργότερα.

Ο πρόεδρος της ΕΕ Χέρμαν Βαν Ρόμπεϊ δήλωσε πως θα εξετάσει "στη συνέχεια" το θέμα μιας ενδεχόμενης αναστολής του δικαιώματος ψήφου κατά τις ευρωπαϊκές συνόδους των κρατών της ευρωζώνης. Με άλλα λόγια, το θέμα θα εξεταστεί αφού διευθετηθεί το ζήτημα της αλλαγής της συνθήκης της ΕΕ.

Η στέρηση του δικαιώματος ψήφου δεν θα ισχύει ως επιλογή "παρά μόνο σε περίπτωση που υπάρχει μόνιμη απειλή για τη σταθερότητα της ζώνης του ευρώ στο σύνολό της" η οποία δημιουργείται από ένα κράτος, διευκρίνισε ο Βαν Ρόμπεϊ.

Δεδομένης της αντίθεσης αριθμού ευρωπαϊκών χωρών σ' αυτή την ιδέα, είναι λίγο πιθανό να δουν το φως της ημέρας αυτές οι πολιτικές κυρώσεις, σχολιάζει το Γαλλικό Πρακτορείο.

«Εκτεθειμένο το πολιτικό σύστημα»

Ο Γιάννης Σγουρός μίλησε στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ και την εκπομπή "Πρώτη Γραμμή

Με το πιστόλι στον κρόταφο και όχι στο τραπέζι

thumb 
Με ένα μποναμά-ωρολογιακή βόμβα περίμεναν τον George στις Βρυξέλλες, Μέρκελ και Σαρκοζί. Το «Π» το έγραφε από χθες. Μέσα στις προτάσεις για την οικονομική διακυβέρνηση  που προωθεί ο γαλλογερμανικός άξονας είναι και ένας μόνιμος μηχανισμός διαχείρισης κρίσεως. Και όχι, δεν θα είναι ένα ταμείο στήριξης όπως αυτό που ήδη υπάρχει και «λήγει» το 2013, αλλά η προοπτική μια υπερχρεωμένη χώρα που δεν θα μπορεί να εξυπηρετήσει το χρέος της (ονόματα δεν λέμε, υπολήψεις δεν θίγουμε) να υφίσταται (με απόφαση ειδικής πλειοψηφίας των κρατών μελών) αναδιάρθρωση του χρέους. Κοινώς ελεγχόμενη πτώχευση.
Η Μέρκελ υποστηρίζει ότι «δεν μπορεί μια Ελλάδα να απειλεί συνέχεια την ευρωζώνη με διάλυση». Μέχρι εδώ καμία έκπληξη. Για να το ξέρουμε εμείς εδώ και εβδομάδες, σημαίνει ότι γνώριζε την πρόταση και η κυβέρνηση. Όμως μετά το διάγγελμα, όσο νάναι, ο πρωθυπουργός ανέβασε τις προσδοκίες για την σύνοδο κορυφής. Αλλά, παρά το γεγονός ότι πολλές χώρες-μέλη αντιδρούν στις επιδιώξεις του Βερολίνου, ο George συντάχθηκε υπέρ της αλλαγής της συνθήκης της Λισαβόνας και ενός μόνιμου μηχανισμού κρίσεων!!
Έκπληκτοι οι δημοσιογράφοι άκουσαν τις τοποθετήσεις του, στο κτίριο Justus Lipsius. Μήπως βρε παιδιά δεν τον ενημέρωσε κανείς ποια ακριβώς ήταν η πρόταση; Μήπως δεν την κατάλαβε; Η μήπως έχει ήδη έρθει σε συμφωνία με τους «απέναντι»; Γιατί, λογικά, οι πρώτοι που θα έπρεπε να θέσουμε βέτο, είμαστε εμείς. Αντ’ αυτού οι δηλώσεις του πρωθυπουργού περιορίστηκαν στην αντίθεσή του στην πρόταση να αφαιρείται το δικαίωμα ψήφου από τις χώρες με υπερβολικά ελλείμματα και χρέη. Μα μπροστά στον ενδεχόμενο να μας «επιβληθεί» ελεγχόμενη πτώχευση, η αφαίρεση ψήφου (για την οποία αντιδρούν οι χώρες του Νότου) είναι πταίσμα! Ποιος θα ασχολείται με το εάν ο Παπακωνσταντίνου ψήφισε ή δεν ψήφισε την ντιρεκτίβα για γρηγορότερο ίντερνετ στην Ευρώπη (λέμε τώρα).
Έτσι και αλλιώς πάντα ουρά κάποιων ήμασταν, χωρίς βούληση ή δική μας στρατηγική που να εξυπηρετεί τα δικά μας εθνικά συμφέροντα. Οι Βρετανοί για παράδειγμα που έχουν χρέος ρεκόρ, όπως εμείς, κατεβαίνουν κάθε μήνα στις Βρυξέλλες με το βέτο στο τσεπάκι. Χάρη σε αυτούς, εδώ και τρία χρόνια που διαρκεί η κρίση, η ΕΕ δεν έχει καταφέρει να καταλήξει σε μια δέσμη μέτρων κατά της κρίσης! Τώρα θα μου πείτε, η Βρετανία δεν είναι στο ευρώ. Σωστά. Η Κύπρος όμως είναι. Και το έβαλε το βέτο της όταν προσπάθησαν να της επιβάλουν σκληρά μέτρα. Άντε να δεχθώ ότι η Cyprus έχει υψηλό έλλειμμα αλλά όχι μεγάλο χρέος. Και οι πτωχοί Σλοβάκοι; Αυτοί που είπαν στους μεγάλους «λεφτά για την Ελλάδα εμείς δεν δίνουμε, βρείτε τα από αλλού»; Βρε τί απειλές τους εκτόξευσαν δεν λέγεται. Μέχρι και για απομόνωση τους είπαν. Αυτοί εκεί . Βέτο. Και φυσικά δεν άνοιξε ρουθούνι. Τα λεφτά που αντιστοιχούν στην Σλοβακία θα τα επωμιστούν οι υπόλοιπες χώρες τις ευρωζώνης.
Θα μου πείτε ότι εμείς έχουμε το μνημόνιο. Σωστά. Το μνημόνιο όμως δεν μας εμποδίζει από το να διαπραγματευόμαστε τα δικαιώματα μας στην ΕΕ και ιδιαίτερα μετά το 2013 που, σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, θα είναι και η τελευταία χρονιά των τροϊκανών. ‘Η μήπως δεν θα είναι; Η στάση του κ. Παπανδρέου στις Βρυξέλλες εγείρει σοβαρά ερωτηματικά ως προς το πόσο προχωρημένες είναι οι διαπραγματεύσεις με τους ξένους για ένα νέο μνημόνιο, που προφανώς, θα εμπεριέχει και την εναλλακτική της ελεγχόμενης πτώχευσης. Για ακόμα μια φορά το μέλλον της Ελλάδας κρίνεται από το εάν κάποιες άλλες χώρες θα υψώσουν το ανάστημα τους. Έτσι μάθαμε, έτσι κάνουμε. Λειτουργούμε by default.
ΥΓ :  Μετά τις χθεσινές δηλώσεις Μέρκελ, νάτα τα σπρεντ των ελληνικών ομολόγων. Τραβούν την ανηφόρα. Κύριε πρόεδρε, απαιτώ να καλέσετε την Άγγελα σε τάξη. Προφανώς δεν έχει σκοπό να σας ψηφίσει στις δημοτικές εκλογές.

Γ. Σταρκ: «Η οικονομική κρίση δεν έχει ξεπεραστεί»

Το μέλος του Δ. Σ της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, κατά τη διάρκεια συνεδρίου, προειδοποίησε ότι η οικονομική κρίση δεν έχει τελειώσει ακόμη και πως η οικονομική ανάπτυξη της Ευρωζώνης θα πληγεί βραχυπρόθεσμα από τις περικοπές στις κρατικές δαπάνες.
"Η δυναμική της ανάπτυξης μετά την κρίση θα είναι πιο ασθενής σε σχέση με πριν από αυτήν" δήλωσε ο κ. Σταρκ, προσθέτοντας ότι το επίπεδο του αμερικανικού χρέους δεν είναι βιώσιμο, με αποτέλεσμα να πληγούν οι μελλοντικές γενιές.
Σημείωσε, επίσης, ότι οι περικοπές κρατικών δαπανών στην Ευρωζώνη θα έχουν αναπόφευκτα βραχυπρόθεσμες επιπτώσεις στην ανάπτυξη.
Η Ε.Κ.Τ. αναμένεται να διατηρήσει τα επιτόκια της Ευρωζώνης στο ιστορικά χαμηλό του 1% για τους τελευταίους 18 μήνες, στη συνάντησή της την επόμενη Πέμπτη.

Χρησμός Βενιζέλου για την “γραμμή Παπανδρέου”

Ταύτιση ή διαφοροποίηση Βενιζέλου από την γραμμή Παπανδρέου; Με απόλυτη σαφήνεια, ο πρωθυπουργός κ. Γιώργος Παπανδρέου επισείει την απειλή των εκλογών. «Έχουμε χρέος να μην καταστούμε όμηροι τυχοδιωκτικών πρακτικών», υπογράμμισε ο κ. Παπανδρέου την Τετάρτη. «Κι αν χρειαστεί να μιλήσει ο λαός για να καταδικάσει την πολιτική αποσταθεροποίησης της χώρας, αυτό θα γίνει. Στη δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα», πρόσθεσε ο πρωθυπουργός απευθυνόμενος σε συνεργάτες του.

Ανήμερα της επετείου της 28ης Οκτωβρίου, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελος Βενιζέλος επισήμανε ότι «αυτές οι επέτειοι διδάσκουν κάτι σε εμάς, τους σημερινούς Έλληνες. Μας επιβάλλουν να είμαστε ενωμένοι, υπεύθυνοι και διορατικοί».

Στη δήλωσή του μετά το τέλος της στρατιωτικής παρέλασης στην Θεσσαλονίκη, ο κ. Βενιζέλος υποστήριξε ότι «η κρίση είναι μια ευκαιρία και μέσα από την πολιτική σταθερότητα, την κοινωνική συνοχή και την εθνική ενότητα θα πετύχουμε και θα κερδίσουμε το στοίχημα».

Κατά τον κ. Παπανδρέου η ΝΔ επιδιώκει να ανακόψει τις αλλαγές, ακολουθώντας πολιτική που οδηγεί την χώρα σε αποσταθεροποίηση.

Σύμφωνα με τον κ. Βενιζέλο, «η κρίση είναι μια ευκαιρία» και θα κερδίσουμε το στοίχημα μέσα από την πολιτική σταθερότητα, την κοινωνική συνοχή και την εθνική ενότητα.

Άρα, μπορούμε να υποθέσουμε ότι σύμφωνα με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας σήμερα δεν υπάρχει κοινωνική συνοχή και εθνική ενότητα, ενώ η πιθανότητα πρόωρης προσφυγής στις κάλπες είναι προφανές ότι τορπιλίζει την πολιτική σταθερότητα.

Σύμφωνα με πολιτικούς παρατηρητές, δεν είναι απολύτως ευκρινές αν με την σημερινή δήλωσή του ο κ. Βενιζέλος διαφοροποιείται από την πολιτική γραμμή που ακολουθεί ο πρωθυπουργός. Ο Γιώργος Παπανδρέου ζητά από τον λαό να καταδικάσει την πολιτική αποσταθεροποίησης, την ώρα που ο υπουργός Άμυνας αναφέρεται στην ανάγκη πολιτικής σταθερότητας.

Ένα ακόμη στοιχείο χρωματίζει την φαινομενικά αμφίσημη δήλωση του κ. Βενιζέλου. Η εθνική επέτειος μας επιβάλλει «να είμαστε ενωμένοι, υπεύθυνοι και διορατικοί». Ο πρωθυπουργός δεν επισήμανε τόσο την ανάγκη ενότητας αλλά κυρίως επέμεινε στην παρότρυνση προς τους πολίτες να καταδικάσουν την πολιτική πρακτική που ακολουθεί η αξιωματική αντιπολίτευση και απείλησε ότι σε περίπτωση αποδοκιμασίας της κυβερνητικής πολιτικής, η χώρα θα οδηγηθεί στις κάλπες.

Το ερώτημα είναι αν με τον τρόπο αυτό ο κ. Παπανδρέου ταυτίζεται με αυτό που εννοεί ο κ. Βενιζέλος όταν μιλάει για ενότητα, υπευθυνότητα και διορατικότητα. 

Πολύ περισσότερο όταν την Τετάρτη, περίπου την ίδια ώρα που ο πρωθυπουργός προειδοποιούσε με πρόωρες εκλογές, ο υπουργός Άμυνας υποστήριζε ότι το διακύβευμα των εκλογών είναι «να εκλεγούν άνθρωποι ικανοί να διαχειριστούν τη μεγάλη πρόκληση του Καλλικράτη, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της τοπικής ανάπτυξης» και επίσης «να βγει η χώρα ισχυρή, να διαφυλάξουμε δηλαδή την πολιτική σταθερότητα, την κοινωνική συνοχή και την εθνική ενότητα. Άρα, ο καθένας πρέπει να σκεφτεί και να ψηφίσει αυτούς που στέλνουν αυτό το διπλό μήνυμα».

Αναστοχασμός

thumb
Εβδοµήντα χρόνια από το μεγάλο «Όχι» της Ελλά­δας στον φασισμό. Επέτειος «της σειράς» τις τε­λευταίες δεκαετίες, αλλά με νέο περιεχόμενο στις μέρες μας. Το «Όχι» του ’40 δεν ήταν απλώς «αντιφασιστικό». Ήταν εθνικό. Το εξέφερε ο δι­κτάτορας Μεταξάς κι από τη φυλακή ο Ζαχαρι­άδης ζήτησε, με την περίφημη επιστολή του, να βγουν από τις φυλακές οι κομμουνιστές για να πολεμήσουν στο μέτωπο. Το «Όχι» υπερέβη τις πολιτικές διαφορές και ένας ολόκληρος λαός, στρατιωτικά απαράσκευος, δεν επέτρεψε στην Ιταλία να περάσει.
Ύστερα ήρθε η παντοδύναμη Γερμανία, νικήτρια, αλλά όχι αμαχητί. Κυβέρνηση δωσιλόγων (Τσολάκογλου), κατάρρευση του κρατικού μηχανισμού και λεηλασία της χώρας απ’ άκρου εις άκρο, όχι μόνο δημοσιονομική (εξωφρενικά «έξοδα κατο­χής», κυκλοφορία ακάλυπτου νομίσματος), αλλά και κατασχέσεις, επιτάξεις, δέσμευση προμηθει­ών σε τρόφιμα υπέρ της Γερμανίας. Σε μια Ελλάδα τεμαχισμένη από την τριπλή (γερ­μανική, ιταλική, βουλγάρικη) κατοχή και συνεχώς λεηλατούμενη, τον πρώτο κιόλας χειμώνα επέρ­χεται ο λιμός μαζί με επιδημίες, με αποτέλεσμα κάπου 250.000 νεκρούς, ενώ οι μαυραγορίτες θησαυρίζουν.
Έως τότε ο τσακισμένος από την πολεμική κακου­χία λαός γλείφει τις πληγές του και στενάζει από τη ναζιστική βαρβαρότητα, αλλά η πείνα αποτε­λεί το εφαλτήριο για μερικές από τις πιο λαμπρές παγκοσμίως σελίδες αντίστασης. Η οποία, χωρίς να καταργεί, επιχειρεί πάλι να υπερβεί τον πολι­τικό διαχωρισμό, με κορυφαία συμβολική στιγμή τον Γοργοπόταμο.
Το ΕΑΜ ιδρύεται με πρωτοβουλία του ΚΚΕ, αλλά η σηματοδότηση του ονόματός του είναι πανεθνι­κή (Εθνικό Απελευθερωτικό Μέτωπο), με ιδρυτι­κό σκοπό την «απελευθέρωση του Έθνους από τον ξένο ζυγό...» και την «κατοχύρωση του κυρι­αρχικού δικαιώματος του ελληνικού λαού όπως αποφανθεί περί του τρόπου της διακυβερνήσεώς του...».
Σήμερα, 70 χρόνια μετά το παράτολμο και πανε­θνικό «Όχι», η χώρα εισέρχεται σε μια μεγάλη περιπέτεια, από την οποία είναι άγνωστο αν, πότε και πώς θα βγει. Στην πραγματικότητα την κατά­ληξη αυτής της δοκιμασίας θα την αποφασίσει ο λαός της. Με όποιον τρόπο αυτός επιλέξει...

Ανοικτή γραμμής Ελλάδας – Γαλλίας για τον ΟΣΕ

Στο Παρίσι ο Δ. Ρέππας

Πέμπτη 28 Οκτωβρίου 2010

Δεν το «βάζουν κάτω»

Τα εργατικά συνδικάτα στη Γαλλία δεν το βάζουν κάτω. Παρά την ψήφιση του νομοσχεδίου για την μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος και από τα δύο σώματα της Βουλής, εκατοντάδες χιλιάδες διαδηλωτές κατέβηκαν και πάλι στους δρόμους των γαλλικών πόλεων.

Στο Παρίσι, κρατούσαν σημαίες των συνδικάτων και άναβαν φωτιές ενώ στη Μασσαλία φώναζαν συνθήματα κατά της μεταρρύθμισης χτυπώντας ντραμς...Αυτή εκτιμάται ότι είναι και η ύστατη προσπάθεια των διαδηλωτών να πείσουν τον πρόεδρο Σαρκοζί να μην υπογράψει το νομοσχέδιο που αλλάζει το κατώτατο όριο συνταξιοδότησης από τα 60 στα 62 χρόνια. Το σχετικό νομοσχέδιο εγκρίθηκε ήδη από τη Γερουσία και από την Εθνοσυνέλευση και ο γάλλος πρόεδρος έχει δεσμευτεί να μην αποσύρει τις μεταρρυθμίσεις.

Ωστόσο οι διαδηλωτές ήταν πολύ λιγότεροι σήμερα.

Μικρότερος ο όγκος των διαδηλωτών

Σύμφωνα με τη γαλλική κυβέρνηση, περίπου 198.000 διαδηλωτές είχαν κατεβεί στους δρόμους μέχρι το μεσημέρι. Το υπουργείο Εσωτερικών της χώρας παρατηρεί ότι υπάρχει «σαφής μείωση της συμμετοχής σε σχέση με τις προηγούμενες μέρες» των κινητοποιήσεων. Στις 19 Οκτωβρίου οι διαδηλωτές την ίδια χρονική στιγμή-μεσημέρι-είχε φτάσει τις 480.000 και τις 500.000 στις 12 Οκτωβρίου. Αυτά ήταν τα πρώτα επίσημα και προσωρινά στοιχεία όσον αφορά τη συμμετοχή στην έβδομη σήμερα ημέρα των κινητοποιήσεων που γίνονται στη Γαλλία από τα μέσα του Σεπτεμβρίου κατά της μεταρρύθμισης του συνταξιοδοτικού.

Από την πλευρά του ο Μπερνάρ Τιμπό, γενικός γραμματέας του συνδικάτου CGT, δήλωσε ότι η σημερινή συμμετοχή στην ημέρα δράσης είναι κατώτερη από αυτήν που υπήρχε στις προηγούμενες, αλλά σημείωσε ότι η κινητοποίηση εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται από μεγάλο εύρος.

Η Γαλλία θεωρεί σοβαρή την τρομοκρατική απειλή

Στο «κόκκινο» ο συναγερμός

Γ. Παπανδρέου: «Θα τα καταφέρουμε»

Στο μήνυμά του για την 28η Οκτωβρίου ο πρωθυπουργός εκφράζει τη βεβαιότητα ότι η χώρα μας έχει ήδη αρχίσει να κερδίζει τη μάχη «με κόπο, θυσίες και μεγάλες δυσκολίες», κάνοντας παράλληλα σύγκριση της σημερινής μάχης με το «ηχηρό όχι» που είπε η Ελλάδα στις δυνάμεις του Άξονα.
Ο κ. Παπανδρέου προσθέτει ότι «όπως σε κάθε κρίσιμη στιγμή της ιστορίας μας, έτσι και σήμερα, θα τα καταφέρουμε».
Αναλυτικά, το μήνυμα του κ. Παπανδρέου για την ιστορική επέτειο:
«Πριν από ακριβώς 70 χρόνια, την 28η Οκτωβρίου του 1940, ο λαός μας, λέγοντας ένα ηχηρό «όχι» στην υποταγή στις δυνάμεις του Άξονα, ξεκίνησε έναν πόλεμο, που αποτέλεσε τη ζωντανή απόδειξη της αγάπης για την πατρίδα μας. Η απόκρουση της Ιταλικής εισβολής αποτέλεσε την πρώτη νίκη των Συμμάχων κατά των δυνάμεων του Άξονα στη διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου και ανύψωσε το ηθικό των λαών στη σκλαβωμένη Ευρώπη.
Είναι βέβαιο ότι, όταν ξεκινάς μια δύσκολη μάχη οι συνέπειες μπορεί να είναι πολλές φορές βαριές και οδυνηρές. Αυτό συνέβη και τότε. Όμως, ο σκοπός ήταν ιερός. Ήταν η υπεράσπιση της ελευθερίας μας.
Και η ιστορία απέδειξε τελικά ότι, όσο μεγάλο και αν ήταν το τίμημα που κληθήκαμε τότε να πληρώσουμε, δημιουργήσαμε ένα ανεκτίμητο εθνικό κεφάλαιο. Την δυνατότητά μας να πορευόμαστε στην ιστορία ελεύθεροι και περήφανοι, έχοντας αποδείξει ότι το μέγεθος της πίστης και της ικανότητας μιας μικρής γεωγραφικά και πληθυσμιακά χώρας, της Ελλάδας, να ξεπερνά τον εαυτό της όταν διακυβεύεται η ελευθερία, η δημοκρατία, η δικαιοσύνη και η ανθρώπινη αξιοπρέπεια, είναι αντιστρόφως ανάλογο του μεγέθους της.
Οι συγκρίσεις με το σήμερα είναι αναπόφευκτες. Βρισκόμαστε στο πλέον κρίσιμο σημείο της πρόσφατης ιστορίας μας, έχοντας ξεκινήσει και πάλι να δίνουμε μια δύσκολη μάχη. Μια μάχη, από την οποία δεν προσπαθήσαμε να δραπετεύσουμε. Την δίνουμε με ευθύνη, κάθε μέρα, κάθε στιγμή μαζί με τον Ελληνικό λαό. Γιατί και πάλι σήμερα, όπως τότε, το διακύβευμα είναι πολύτιμο.
Είναι η ανεξαρτησία της χώρας μας από δάνειες δυνάμεις και επιτηρητές, η αξιοπρέπεια των Ελλήνων και των Ελληνίδων, είναι η δυνατότητά μας να ορίζουμε τη μοίρα μας και να δημιουργούμε το μέλλον μας με τις δικές μας δυνάμεις.
Ήδη αυτή τη μάχη έχουμε αρχίσει να την κερδίζουμε. Με κόπο, θυσίες και μεγάλες δυσκολίες.
Όμως, η Ελλάδα ήδη αποτελεί διεθνώς το παράδειγμα μιας χώρα που καταφέρνει χάρη στις δυνάμεις και τη βούληση του λαού της να κάνει αυτό που πριν από μερικούς μήνες θεωρούνταν απ’ όλους αναπόφευκτο.
Να αποφύγει τη χρεοκοπία και να δίνει με αξιοπρέπεια τη μάχη για να σταθεί γερά στα πόδια της. Έχοντας απόλυτη πίστη στις δυνάμεις μας και στη θέληση του λαού μας, είμαι βέβαιος ότι αυτή τη μάχη θα τη δώσουμε όλοι μαζί μέχρι τέλους.
Είμαι βέβαιος ότι, όπως σε κάθε κρίσιμη στιγμή της ιστορίας μας, έτσι και σήμερα, θα τα καταφέρουμε».

Α. Σαμαράς: «Όχι στην ελεγχόμενη πτώχευση»

Συνάντηση με τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Χέρμαν Βαν Ρομπάι

Αποφασισμένος για θεσμικές αλλαγές…

thumb
«Το μήνυμά μας είναι ένα ξεκάθαρο μήνυμα της ελληνικής κυβέρνησης, του ελληνικού λαού, της πορείας οικονομικής και πολιτικής σταθερότητας της χώρας μας, αλλά και της βούλησης όλων μας να συνεχίσουμε τις μεγάλες θεσμικές αλλαγές, για να μπορεί η Ελλάδα να είναι μια ισχυρή χώρα μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και διεθνώς», δήλωσε ο Γιώργος Παπανδρέου προσερχόμενος στη Σύνοδο Κορυφής του Ευρωπαϊκού Σοσιαλιστικού Κόμματος στις Βρυξέλλες.
«Μέσα στα πλαίσια αυτά, έχουμε καταθέσει τις προτάσεις μας για έναν ισχυρό μηχανισμό στήριξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από την πρώτη στιγμή που υπήρξε η κρίση του χρέους της χώρας μας και οι επιθέσεις από τις αγορές», πρόσθεσε, αναφέροντας ακόμη ότι «εμείς ζητήσαμε να δημιουργηθεί ένας ευρωπαϊκός μηχανισμός στήριξης και σήμερα συζητιέται αυτό το πολύ μεγάλο θεσμικό πρόταγμα».
Ο κ. Παπανδρέου είπε ότι πρόκειται για μια θεσμική αλλαγή ουσιαστικής φύσης, για την οποία «εμείς είμαστε θετικά διατεθειμένοι από την πρώτη στιγμή. Βεβαίως η ουσία των αλλαγών αυτών πρέπει να συμπεριλαμβάνει όχι μόνο τη σταθεροποίηση, αλλά και την ανάπτυξη».
«Την ανάπτυξη που φέρνει δουλειές και που κάνει και την Ευρωπαϊκή Ένωση ανταγωνιστική μέσα από την πράσινη ανάπτυξη», σημείωσε, αναφέροντας ακόμη  πως «για αυτό και θα επιμείνουμε, στη θέση των σοσιαλιστών αυτός ο μηχανισμός να έχει και αυτή τη διάσταση».
Για το θέμα της ενδεχόμενης αναθεώρησης της Συνθήκης της Λισσαβόνας και την επιβολή κυρώσεων, ο πρωθυπουργός είπε:
«Παράλληλα, σε ό,τι αφορά τις συζητήσεις που γίνονται για τις κυρώσεις, εμείς θεωρούμε ότι υπάρχουν ήδη κυρώσεις στη Συνθήκη της Λισσαβόνας, μπορούν να ενισχυθούν, αλλά η αφαίρεση του δικαιώματος ψήφου, είναι κάτι για το οποίο εμείς είμαστε αρνητικοί. Μια τέτοια εξέλιξη,  υπονομεύει τελικά και τη δημοκρατική βούληση των πολιτών μας και των λαών.»
Σε ό,τι αφορά την αλλαγή της Συνθήκης, ο κ. Παπανδρέου είπε ότι  «δεν έχουμε καταρχήν καμία αντίρρηση, θα είναι θετικό να περιβληθεί αυτός ο μηχανισμός μέσα στο θεσμικό πλαίσιο της Συνθήκης, αλλά αυτό όμως δεν πρέπει να προδικάσει τις θέσεις που η κάθε χώρα, το κάθε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει».

Ανταγωνιστικότητα: Στάσιμη η Ελλάδα, χαμηλές επιδόσεις σε κράτος, υποδομές και επιχειρηματικό περιβάλλον

Παρά τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των τελευταίων ετών και τη βελτίωση βασικών δημοσιονομικών δεικτών, η Ελλάδα εξακολουθεί να δυσκολεύεται...