Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου 2010

«Σκούπα» για 350 επαγγέλματα

Ανοίγει ο δρόμος για την είσοδο «ξένων» και «μεγάλων» συμφερόντων σε επιχειρήσεις από το χώρο των ιδιωτικών πανεπιστήμιων ώς τις λαϊκές αγορές και το πλανόδιο εμπόριο
Παπακωνσταντίνου και Σαχινίδης, με το «μάνιουαλ» της τρόικας στο χέρι, είναι έτοιμοι για τις μεγάλες ανατροπές. Παπακωνσταντίνου και Σαχινίδης, με το «μάνιουαλ» της τρόικας στο χέρι, είναι έτοιμοι για τις μεγάλες ανατροπές. Τα πάνω-κάτω σε 350 και πλέον επαγγέλματα αλλά και περίπου 2,2 εκατομμύρια πολίτες που εμπλέκονται σε αυτά, είτε ως επιχειρηματίες είτε ως εργαζόμενοι, φέρνει νομοσχέδιο-«σκούπα» του υπουργείου Οικονομικών που απελευθερώνει ή διευκολύνει την άσκηση δραστηριότητας.
Οι αλλαγές που έρχονται είναι σαρωτικές:
*Επιτρέπεται η είσοδος «ξένων» και «μεγάλων» επιχειρηματικών συμφερόντων σε χώρους και δραστηριότητες όπου μέχρι σήμερα υπήρχε προστασία των «μικρών».
*Ανοίγει παράλληλα ο δρόμος για την αδειοδότηση σε όλη την επικράτεια πολυκαταστημάτων χωρίς προηγούμενη γνωμοδότηση για τις οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις στους πάνω από 800.000 απασχολούμενους και επαγγελματίες στον κλάδο του λιανεμπορίου.
*Εταιρείες θα μπορούν να ανταγωνιστούν τους 24.000 πωλητές στις λαϊκές αγορές και το πλανόδιο εμπόριο.
*Καταργούνται οι ελάχιστες τιμές σε ξενοδοχεία και άλλα καταλύματα και επιτρέπεται η παροχή από το εξωτερικό υπηρεσιών τουριστικού πράκτορα και ξενάγηση.
*Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια μπορούν να νομιμοποιηθούν.
Οι παραπάνω είναι λίγες μόνο από τις εκατοντάδες σαρωτικές αλλαγές που καλύπτονται πίσω από τον «καπνό» που προκάλεσε η έντονη αντίδραση των «ισχυρών» κλάδων (νομικών, συμβολαιογράφων, φαρμακοποιών, μηχανικών, αρχιτεκτόνων και ορκωτών λογιστών). Οι τελευταίοι κατάφεραν να μεταθέσουν για τις αρχές του 2011 τις αλλαγές, παρά το σφιχτό χρονοδιάγραμμα του μνημονίου που ήθελε την ψήφιση του σχετικού νόμου φέτος. Αντίθετα, οι αλλαγές στο εργασιακό πέρασαν ως «κατεπείγουσες».
Το «άνοιγμα» στα πιο πολλά από τα επαγγέλματα έχει δρομολογηθεί εδώ και χρόνια, προ μνημονίου, από την οδηγία απελευθέρωσης της αγοράς υπηρεσιών (γνωστή ως οδηγία Μπολκεστάιν). Το μνημόνιο έφερε πιο σκληρούς όρους «διευρύνοντας» τη λίστα η οποία συμπληρώνεται από το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης για τα 16 τεχνικά επαγγέλματα και τις συνολικά 204 ειδικότητες (άδειες) που τα διέπουν.
Η κυβέρνηση ανταλλάσσει από καιρό αλληλογραφία με τις Βρυξέλλες για το συγκεκριμένο θέμα. Είναι σε εξέλιξη διαπραγμάτευση των αρμόδιων υπουργείων με τους εκπροσώπους της τρόικας που φαίνεται να διαφωνούν με μια σειρά «εξαιρέσεις».
1. Τι αλλάζει στο εμπόριο:
*Καταστήματα λιανεμπορίου. Καταργούνται όλοι οι περιορισμοί που σήμερα θέτει η νομοθεσία για την αδειοδότηση πολυκαταστημάτων ανά την επικράτεια βάσει του νόμου 3377/2005. Χρειαζόταν ειδική άδεια από τις νομαρχίες με γνωμοδότηση για τις οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις για καταστήματα άνω των 1.500 ή 2.000 τ.μ σε απόσταση 20 χλμ. από το κέντρο κάθε πόλης.
*Πωλητές λαϊκών αγορών. Η τρόικα ζητά να δίδεται δικαίωμα και σε όσους δεν μιλούν ελληνικά και να αρθεί το δικαίωμα κατοχής μόνο 1 άδειας ανά φυσικό πρόσωπο.
*Πλανόδιο εμπόριο. Η επιτροπή ζητά να δοθεί δικαίωμα αδειοδότησης και νομικών προσώπων και να αρθεί η απαγόρευση να έχουν άλλη εργασία. Η Ελλάδα δηλώνει ότι θα καταργηθεί η αγόρευση πλανόδιου εμπορίου σε πόλεις με περισσότερους από 20.000 κατοίκους.
*Εκθέσεις. Αίρεται η απαγόρευση παράλληλης άσκησης άλλου επαγγέλματος και εξετάζεται να επιτραπεί η διενέργεια εκθέσεων κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Εκθεσης Θεσσαλονίκης.
2. Αλλαγές στον τουρισμό.
Στα τουριστικά καταλύματα καταργούνται οι διασφαλισμένες κατώτερες τιμές «πόρτας». Επανεξετάζονται τα συστήματα αδειοδότησης, με στόχο την απλοποίηση. Καταργείται η υποχρέωση κατάθεσης εγγυητικής επιστολής (π.χ. για γραφεία ταξιδίων) στην Ελλάδα, αν υπάρχει αδειοδότηση άλλου κράτους-μέλους.
*Ξεναγοί. Καταργούνται οι περιορισμοί άσκησης επαγγέλματος για κατοίκους Ε.Ε.
*Τουριστικά γραφεία. Θα επιτρέπεται σε εγκατεστημένους σε άλλο κράτος-μέλος να δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.
**Ο προϋπολογισμός κάθε χρόνο ψηφίζεται αλλά δεν εκτελείται, οι νόμοι υπάρχουν αλλά δεν εκτελούνται, οι μικρομεσαίοι αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας, αλλά αυτοί εκτελούνται. Κανονικά...
Εnet.gr

Ασάνζ: «Αν με στείλουν στην Αμερική μπορεί να με σκοτώσουν»

Πολύ πιθανό το ενδεχόμενο να δολοφονηθεί θεωρεί ο Τζούλιαν Ασάνζ σε περίπτωση που εκδοθεί στην Αμερική.

Σε συνέντευξή του που δημοσιεύεται στη βρετανική εφημερίδα «The Guardian», ο ιδρυτής του Wikileaks δηλώνει ότι, εάν οι ΗΠΑ επιτύγχαναν την έκδοσή του για κατασκοπεία, θα υπήρχαν μεγάλες πιθανότητες να τον δολοφονήσουν μέσα σε κάποια αμερικανική φυλακή, «σε στυλ Τζακ Ρούμπι» το 1967.

Ο Τζακ Ρούμπι δολοφόνησε τον Λι Χάρι Όζβαλντ στις 24 Νοεμβρίου 1963, δύο ημέρες μετά τη σύλληψη του Όσβαλντ για τη δολοφονία του προέδρου Κένεντι.

Ο Τζούλιαν Ασάνζ, ο οποίος έχει αποφυλακισθεί υπό όρους στη Βρετανία, αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο έκδοσής του στη Σουηδία.

Από την πλευρά της η Ουάσινγκτον ψάχνει τρόπους να του απαγγείλει κατηγορίες για κατασκοπεία, μετά τη δημοσίευση χιλιάδων αμερικανικών διπλωματικών τηλεγραφημάτων.

Ο ιδρυτής του Wiki
leaks δήλωσε ότι εάν οι ΗΠΑ ζητήσουν την έκδοσή του «η μοίρα του θα είναι στα χέρια του Ντέιβιντ Κάμερον» και τόνισε ότι εάν ο βρετανικός λαός τον στηρίξει, τότε δύσκολα οι πολιτικοί θα πάρουν την απόφαση της έκδοσής του.
Ο Ασάνζ συνελήφθη στο Λονδίνο στις 7 Δεκεμβρίου, βάσει ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης που εκδόθηκε από τις σουηδικές αρχές, και φυλακίστηκε για εννέα ημέρες.

Η ακροαματική διαδικασία για την έκδοσή του στη Σουηδία θα αρχίσει στις 7 Φεβρουαρίου, αλλά αναμένεται να διαρκέσει μήνες, εξαιτίας των επαναλαμβανόμενων εφέσεων που έχει τη δυνατότητα να ασκήσει.

ta nea online

Σκληρά τα μέτρα έως και το 2014

thumb
Νέες αυξήσεις στο ποσοστό του ΦΠΑ, μειώσεις μισθών και κοινωνικών επιδομάτων απο κοινού με νέες περικοπές σε ΔΕΚΟ και δαπάνες υγείας προβλέπονται στα πλαίσια των μέτρων ύψους 12,7 δισ. ευρώ για την τριετία 2012 -2014 σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που έρχονται από την Ε.Ε. και το ΔΝΤ για τη διαπραγμάτευση του Μαρτίου.
Στα μέτρα που αναμένονται να συμφωνηθούν επίσημα κατά την τρίτη αξιολόγηση της πορείας υλοποίησης του μνημονίου αποτελούν σε γενικές γραμμές προέκταση των όσων έχουν ήδη δρομολογηθεί με τον προϋπολογισμό του 2011 και αφορούν τόσο τον ιδιωτικό όσο και το δημόσιο τομέα.
Στην έκθεση διευκρινίζεται ότι σε κάθε περίπτωση στα μέτρα της επόμενης τριετίας μπορούν να συμπληρωθούν περαιτέρω μέτρα αν σημειωθούν αποκλίσεις σε όσες μεταρρυθμίσεις έχουν δρομολογηθεί για το 2011. Ανεξάρτητα από αυτό όμως προβλέπει νέες περικοπές στις ΔΕΚΟ, το σύστημα υγείας και το μισθολογικό κόστος του δημοσίου.
Το περιεχόμενο όμως των μέτρων που θα ακολουθήσουν πέραν όσων έχουν ήδη ενταχθεί στο προϋπολογισμό του 2011 δίνεται στη λίστα των υποχρεώσεων της ελληνικής κυβέρνησης μέχρι το τέλος του επόμενου χρόνου η οποία είναι ιδιαίτερα μακροσκελής. Συγκεκριμένα μέσα στις υποχρεώσεις για το τρίτο και το τέταρτο τρίμηνο του χρόνου περιλαμβάνονται:
1. Ο δραστικός περιορισμός της λίστας των προϊόντων που φορολογούνται με το μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ (13%). Αυτό σημαίνει ότι βασικά είδη διατροφής εισιτήρια λογαριασμοί ΔΕΚΟ μη αλκοολούχα ποτά, λιπάσματα θα υποστούν νέα αύξηση του συντελεστή Φόρου Προστιθέμενης Αξίας
Ο στόχος που έχει τεθεί είναι για το 2011 επιπλέον έσοδα ύψους 300 εκ ευρώ. Αν η αύξηση φτάσει το συντελεστή στο 23% όπως είναι φυσικό θα παρασύρει και όσα προϊόντα και υπηρεσίες φορολογούνται με τον υπερμειωμένο συντελεστή (το μισό του 13% δηλαδή 6,5% στον οποίο πρόσφατα εντάχθηκαν ξενοδοχεία και φάρμακα). Επίσης, στο πλαίσιο της διεύρυνσης της βάσης του ΦΠΑ θα καταργηθούν οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ που ισχύουν με γεωγραφικά κριτήρια.
Η νέα αύξηση του ΦΠΑ η οποία θα αποφασιστεί μέσα στο 2011 θεωρείται βέβαια. Τούτο συνάγεται από τη σημείωση του ΔΝΤ στην έκθεσή του για την τρίτη δόση, σύμφωνα με την οποία, η εξίσωση των φόρων στο πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης δεν ήρθε να αντικαταστήσει τη μικρότερη της προγραμματισμένης αύξησης των συντελεστών ΦΠΑ, αλλά για να καλύψει το κενό που θα δημιουργούσαν έκτακτα μέτρα του 2010 όπως η περαίωση και η φορολόγηση των ημιυπαίθριων.
2. Το δεύτερο μεγάλο αγκάθι για τους επόμενους μήνες θα είναι η αναθεώρηση των κοινωνικών επιδομάτων με στόχο τη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητά τους. Στόχος σύμφωνα με την έκθεση είναι η μείωση των επιδομάτων προς τα νοικοκυριά που έχουν εισόδημα πάνω από το όριο της φτώχειας. Σύμφωνα με την έρευνα που ανακοίνωσε προ ημερών η ΕΛΣΤΑΤ το όριο είναι 6.897 ευρώ ανά άτομο και 14.484 ευρώ ετησίως για ζευγάρι με 2 ανήλικα τέκνα. Παράλληλα ο σχεδιασμός περιλαμβάνει επανεξέταση παροχών, ώστε να μην υπάρχει αλληλοεπικάλυψη. Ο στόχος είναι η εξοικονόμηση περίπου 300 εκ. ευρώ από την κατάργηση επιδομάτων που θα χαρακτηριστούν παράνομα ή μη αποτελεσματικά.
3. Νέες περικοπές στις ΔΕΚΟ. Σύμφωνα με την έκθεση στα τέλη Απριλίου θα εξεταστεί το αποτέλεσμα των αλλαγών του πολυνομοσχεδίου που ψηφίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα και αφορά περικοπές μισθών προσωπικού και συγχώνευση δημοσίων επιχειρήσεων. Στην έκθεση αναφέρεται με σαφήνεια ότι αν τότε ο στόχος υπολείπεται θα ληφθούν και πρόσθετα μέτρα, ενώ σε κάθε περίπτωση κατά τις συναντήσεις που θα γίνουν θα σχεδιαστούν τα επόμενα βήματα για την περαιτέρω εξυγίανση των δημόσιων επιχειρήσεων. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι κάποιες δημόσιες επιχειρήσεις έχουν εντοπιστεί να υποτιμολογούν τις υπηρεσίες τους. Είναι λοιπόν ενδεχόμενη να γίνει μια αναθεώρηση στα τιμολόγιά τους.
4. Στους μισθούς και τα επιδόματα του δημοσίου εκτός από την αυστηρή τήρηση του κανόνα της μίας πρόσληψης έναντι πέντε αποχωρήσεων προβλέπεται η θεσμοθέτηση της αύξησης των ωρών εργασίας από 7 σήμερα σε 8 που ισχύουν στον ιδιωτικό τομέα.
Στο ίδιο πλαίσιο επιβάλλεται η μείωση των επιδομάτων ως σταθερό ποσοστό του βασικού μισθού και σύνδεση του μισθού με την εργασία που εκτελείται. Επίσης αναφέρει την επιβολή ορίου στις αυξήσεις μισθών και στον αριθμό των προαγωγών.
5. Στην προσπάθεια της περικοπής των δαπανών περίθαλψης και δαπάνης για φάρμακα τονίζεται ότι εάν υπάρξουν αποκλίσεις από τους στόχους αυτές θα εξετάζονται σε τρίμηνη βάση και θα συμπληρώνονται με νέα μέτρα. Μάλιστα αμφισβητούνται κυρίως από την Ε.Ε. και λιγότερο από ΔΝΤ οι στόχοι των περικοπών όχι σε ό,τι αφορά στην πολιτική βούληση όσο το χρόνο στο οποίο υπάρχει για να υλοποιηθούν.
to pontiki

Στίγμα Να αποβιώσει το κράτος για να επιβιώσουν οι συντεχνίες;

Εµένα βασικάδεν µου αρέσουν τα «κλειστά» κανενός είδους. Οι περιορισµοί γενικά. Το θέλω να κάνω αυτό ή εκείνο, αλλά δεν µπορώ να το κάνω, επειδή κάποιος που α) είναι γεννηµένος από τζάκι, β) έχει µπάρµπα στηνΚορώνη, τη Μεθώνη, δεν θυµάµαιακριβώς, γ) είναι πιο όµορφος, πιολεπτός, ξανθός, ευκίνητος, διαθέτει γωνιώδεςπρόσωπο, θεληµατικό πιγούνι και δεν ξέρω τι άλλο, δεν µου το επιτρέπει, διότι φρόντισε να θωρακίσει την παρουσία του µε νόµους και διατάξεις, µε χαλάει άσχηµα. Σε δηµοκρατία ζούµε, Σύνταγµα έχουµε και µάλιστα από τα καλύτερα του κόσµου, γιατί πρέπει να υπάρχουν αυτές οι εξαιρέσεις; Αν εγώ ας πούµε, θέλω να γίνω µηχανικός, φαρµακοποιός, αρχιτέκτονας, συµβολαιογράφος, δικηγόρος, ταξιτζής, φορτηγατζής, µανάβης στις λαϊκές ή εφηµεριδοπώλης, και πληρώ τις προϋποθέσεις, γιατί να µην µπορώ να κάνω πράξη το όνειρό µου, που είµαι και ονειροπόλος ο άνθρωπος; Είµαι πολίτης δεύτερης κατηγορίας και µου το κρατάτε µυστικό, γιατί δεν θέλετε να µε πληγώσετε;

Να χτιστεί από την αρχή
Οχι, να ανοίξουν εκατό φορές τα κλειστά επαγγέλµατα και να ‘µαι και παρών παρακαλώ, να πιστοποιήσω το άνοιγµα, µη γίνει κανένα λάθος και ξεφύγει καµιά κατηγορία – 160 είναι, ζωή να ‘χουνε... Επίσης ένας σπουδαίος λόγος για ναανοίξουν τα κλειστά είναι κι αυτός ο περιρρέωντσαµπουκάς, που διαχέεται από ορισµένους εκπροσώπους κλειστών επαγγελµάτων που απειλούν, λέει, «να κλείσουν το κράτος», αν η κυβέρνηση προχωρήσει στο άνοιγµα! Τιλέτε ρε παιδιά, σοβαρά; Να κλείσει το κράτος για να διατηρήσει η κάθε συντεχνία το µικρό της φέουδο και από το καστράκι της να εφορµάει στις τσέπες όλων εµάς των άτυχων πολιτών - πελατών; Αν είναινα κλείσει το κράτος, να κλείσει µια και καλήαπό µόνο του, για να µπορέσει να ξαναχτιστεί από την αρχή, χωρίς τέτοια κόλπα...

Μπορεί να σώσει την παρτίδα
Να το πω αλλιώς, για να µη µένουν γκρίζες ζώνες σ’ αυτά που υποστηρίζω. Κατά τη γνώµη µου οΓιώργος κακώς σκίζεται ανά τις πέντε ηπείρους για να σωθεί αυτή η χώρα. Οχι γιατί δεν πιστεύω ότι µπορεί να σωθεί. Μπορεί. Αν συντρέξουν χίλιες θετικές προϋποθέσεις, άλλεςτόσες ευνοϊκές συνθήκες και επιπλέον οι Ελληνες αλλάξουν. Γίνουν Βορειοευρωπαίοι, λιτοί, λακωνικοί, ολιγαρκείς,πληρώνουν φόρους, εργάζονται και δεν «δουλεύουν» (τον κόσµο). ∆ηλαδή να αλλάξει το DNA τους και ουσιαστικά να µην είναι Ελληνες. Αλλά πόσο εφικτά είναι όλα αυτά; Κατά τηγνώµη µου καθόλου. Κατάσυνέπεια, µιλάµε για κάτι που έχει προδιαγεγραµµένη πορεία και ο µόνος που φαίνεται να µην πιστεύει κάτι τέτοιο είναι ο Γιώργος. Εκείνος πιστεύει ότι µπορεί να σώσει την παρτίδα – και την... πατρίδα. Μάλιστα. Αντίρρηση καµία. Αλλά µήπως θα ήταν ευκολότερο να αφεθεί η χώρα να καταρρεύσει για να γίνει ευκολότερη η ανασυγκρότησή της;

Σύµπτωµα των καιρών
Με τα «αν» και τα «µήπως» δεν γράφεται η ιστορία. Η ιστορία γράφεται µε γεγονότα.

Και τα γεγονότα δηλώνουν ότι ο Γιώργος το παλεύει. Καλά, κακά, το παλεύει. Τόσο που είναι να απορείς µε την υποµονή και την επιµονή του. Αυτός είναι ίσως ο λόγος που ορισµένοι εξ ηµών αντί να αναγνωρίσουµε αυτή την προσπάθεια που κάνει, λέµε «ό,τι να ‘ναι». Παράδειγµα η λαλίστατη Λιάνα Κανέλλη, η οποία µε το κύρος που της δίνει η ανάδειξή της προσφάτως σε δηµοσκόπηση ως το... δηµοφιλέστερο πολιτικό πρόσωπο (έχουµε πλάκα τελικά ως λαός...), χαρακτήρισε τον Γιώργο Παπανδρέου ΟΥΦΟ! Τι να πρωτοθαυµάσει κανείς; Το εύρος της πολιτικής ανάλυσης ενός στελέχους του ΚΚΕ; Το ήθος του λόγου που εκφράζει; Τη στάση απέναντι στον δεύτερο τη τάξει πολιτειακό θεσµό; Ολα µαζί; Σε κάθε περίπτωση είναι και αυτό ένα σύµπτωµα των καιρών...

Το σύνδροµο Χριστόδουλου
Σύµπτωµα των καιρών είναι επίσης και η ενασχόληση των κληρικών µε τα κοινά, και δη τα πολιτικά. Το κείµενο που µοιράστηκε στους ναούς και αφορά την κατάσταση στη χώρα και την κρίση, προφανώς δεν συνάδει µε το πνευµατικό έργο της Εκκλησίας. Απλώς δείχνει ότι µερικοί ιεράρχες ακόµη δεν έχουν απαλλαγεί από το σύνδροµο του µακαριστού Χριστόδουλου, ο οποίος το µόνο που έκανε ήταν να ανακατεύεται στα πολιτικά, να ασκεί εξωτερική πολιτική, να κάνει ό,τι µπορεί για να βοηθήσει την τότε κυβέρνηση της Ν.∆., να επιτίθεται στην αντιπολίτευση. Για κάποιο λόγο επιζητούν και πάλι δηµόσιο λόγο. Θα τους το επιτρέψει ο Αρχιεπίσκοπος, ο οποίος έχει δώσει δείγµατα σοβαρού ιεράρχη;

Τα έλεγε η Βάσω από καιρό
Και να κλείσω µε την οικονοµία. Υπογραµίζοντας ότι δεν αποτέλεσε έκπληξη για κανέναν η κριτική που άσκησε η Βάσω Παπανδρέου στην κυβέρνηση, στη συζήτηση για τον προϋπολογισµό. Οχι µόνο γιατί η πρώην υπουργός τα έλεγε αυτά από καιρό, αλλά γιατί είχε φροντίσει να κάνει γνωστή την αντίθεσή της µε την πολιτική του υπουργείου Οικονοµικών από πολύ νωρίς. Προσωπικά, περισσότερες από τρεις-τέσσερις φορές σε διάστηµα µερικών µηνών, από πέρυσι τέτοιο καιρό, µου είχε επισηµάνει ότι «η κυβέρνηση αργεί», «τι κάνουν και δεν παίρνουν µέτρα – έρχεται καταστροφή» και άλλα τέτοια. Είµαι σε θέση να γνωρίζω ότι τις προειδοποιήσεις αυτές τις έκανε και προς τους αρµόδιους υπουργούς, καθώς και προς τον ίδιο τον Πρωθυπουργό µέσω συνεργατών του. Πίστευε και πιστεύει ότι, αν η κυβέρνηση είχε κινηθεί µε ταχύτητα και συντονισµένες κινήσεις πέρυσι τον Νοέµβριο, αφού είχε αποτυπώσει την κατάσταση, η χώρα θα βρισκόταν σε καλύτερη θέση από αυτή που βρίσκεται σήµερα. Αλλά δεν την άκουσαν. Και τώρα τα... ακούνε κανονικά. ∆εν πρέπει όµως να παραπονιούνται, εντάξει;
ta nea online

Γαλάζιοι Βουλευτές με το... δάχτυλο στη σκανδάλη, λόγω ανασχηματισμού!


nd sygentrosi.jpg
 Καζάνι που... βράζει είναι αυτές τις ημέρες η κοινοβουλευτική ομάδα της ΝΔ, εξαιτίας του επικείμενου ανασχηματισμού που ετοιμάζει ο πρόεδρος του κόμματος Αντώνης Σαμαράς.
Βουλευτές, που δεν έχουν δει το όνομά τους στις λίστες των "προς αξιοποίση" στελέχών, διαμηνύουν μέσω διαρροών ότι στην περίπτωση που δεν ορισθούν τομεάρχες, θα "βγούν στα κάγκελα"...
Στη Ρηγίλλης έχουν αντιληφθεί αυτό το κλίμα, με αποτέλεσμα να ετοιμάζουν διορθωτικές κινήσεις στο νέο σχήμα των τομεαρχών, προκειμένου να μην... ανοίξει μύτη.
Έτσι, απο χθες διαρρέουν απο το γαλάζιο νεοκλασσικό ότι "δεν θα μείνει κανένα στέλεχος παραπονεμένο", προσθέτοντας ότι αναμένεται να ανακοινωθεί ένα σχήμα τομεαρχών με πολλούς τομεάρχες και ακόμα περισσότερους αναπληρωτές τομεάρχες...
parapolitika.gr

«Ζητείται ελπίς». Υπάρχει;

thumb Ο προϋπολογισμός του ΔΝΤ ψηφίστηκε. Οι εργασιακές σχέσεις «κινεζοποιούνται». Τα «δεδομένα»  ασφαλιστικά- συνταξιοδοτικά δικαιώματα τινάχτηκαν στον αέρα. Η ανεργία «χτυπάει» κόκκινο. Παρ όλα αυτά, υπάρχει ελπίδα να σταματήσει η νεοφιλελεύθερη επέλαση.

Η κυβέρνηση με το ξεκίνημα του νέου χρόνου θα προχωρήσει στη  δεύτερη και κρισιμότερη φάση του σχεδίου απορρύθμισης του οικονομικού περιβάλλοντος του τόπου το οποίο περιλαμβάνει:
Το ξεπούλημα δημόσιων επιχειρήσεων
μακροχρόνιες μισθώσεις αρχαιολογικών χώρων και περιοχών με ιδιαίτερο φυσικό κάλος, εμπορικό ή τουριστικό ενδιαφέρον
ιδιωτικοποίηση βασικών λειτουργιών κρατικής μέριμνας (παιδεία, υγεία, ασφάλεια)
εκχώρηση εκμετάλλευσης άλλων πλουτοπαραγωγικών πόρων της χώρας.

Σ αυτό το μεγάλο φαγοπότι, οι διακεκριμένες και προνομιούχες θέσεις είναι ήδη πιασμένες από τους πιστωτές. Για αυτόν ακριβώς το λόγο άλλωστε στήνονται τέτοιους είδους πανηγύρια. Η νεοφιλελεύθερη λαίλαπα, εκτός από την κυριαρχία της σε ιδεολογικό επίπεδο, έχει πια και μεγάλη εμπειρία στη μεθοδολογία λεηλασίας.
Να κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα:
◆Χιλή του Πινοσέτ και υπόλοιπες λατινοαμερικάνικες χούντες
◆«Τρίτος δρόμος» προς τον νεοφιλελευθερισμό, προφανώς, του... Σοσιαλιστή Μπλέρ
◆Μετασοβιετική Ρωσία των ολιγαρχών και λοιπές «απελευθερωμένες» δημοκρατίες της Ανατολικής Ευρώπης
◆Κομμουνιστικό Κόμμα Κίνας... Α. Ε (Ανώνυμη Εταιρεία)
◆Βομβαρδισμοί και διαλύσεις κρατών (Γιουγκοσλαβία, Αφγανιστάν, Ιράκ)
Είναι περιττό να σημειώσουμε ότι , στην προκειμένη (ελληνική) περίπτωση,  σ αυτό το μεγάλο φαγοπότι που οργανώνεται, ακόμη και τα μεγαλύτερα «ντόπια αφεντικά», το περισσότερο που μπορούν να περιμένουν είναι κάποια ψίχουλα, υπολείμματα από τυχόν συνεργασίες τους με του ισχυρούς ξένους παίκτες. Ήδη οι Έλληνες τραπεζίτες για παράδειγμα παρέλαβαν ένα σκληρό μήνυμα- προειδοποίηση από τον οίκο  Fitch Ratings που απειλεί να τους κατατάξει στα «σκουπίδια» του παγκόσμιου χρηματοπιστωτικού συστήματος...

Αρχίζει λοιπόν σιγά- σιγά να γίνεται αντιληπτό ότι η πολιτική που ακολουθεί η  κυβέρνηση «διαβάζοντας» κατά γράμμα το βιβλίο οδηγιών του ΔΝΤ, τινάζει στον αέρα τις ζωές των εργαζομένων. Ταυτόχρονα υπονομεύει τα συμφέροντα της εγχώριας οικονομικής ελίτ, δημιουργώντας μια «λευκή σελίδα» πάνω στην οποία προσκαλούνται να  «ζωγραφίσουν» τα παγκόσμια λαμόγια των «αγορών» ...
Με άλλα λόγια-- και εν συντομία--  ολοένα και περίστεροι αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ότι η αντίσταση είναι ο μόνος τρόπος για να σταματήσει το ξεπούλημα. Και η αντίσταση γεννά την ελπίδα...

Υ.Γ.1 Είναι περιττό να σημειώσουμε ότι αυτός  που -- αντιστεκόμενος-δεν έχει  πια τίποτε να χάσει, είναι ο εργαζόμενος λαός.
Υ.Γ.2 Ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβάνεται τον πατριωτισμό η οικονομική ελίτ (αστική τάξη) του τόπου, προφανώς δεν συμπίπτει με την λαϊκή αντίληψη.
Υ.Γ.3 Είναι η εποχή που ορίζει ότι «κάθε κατεργάρης στον πάγκο του» και αντιμέτωπος με τη συνείδηση και την (ιστορική) του ευθύνη...
to pontiki

Κ. Μητσοτάκης: «Η Ελλάδα θα τα βγάλει πέρα»

ΣΚΑΙ.GR

Άρθρο Σημίτη για την κρίση

ΣΚΑΙ.GR

Το ευρώ αποδείχθηκε ότι ήταν λάθος

Η ΕΥΡΩΖΩΝΗ κινδυνεύει πλέον με διάλυση. Οι σημαντικές ατέλειες στην αρχιτεκτονική του ευρωπαϊκού νομισματικού οικοδομήματος και οι τεράστιες συμμετρικές ασυνέπειες στη σύνθεση των μελών της ευρωζώνης έχουν φέρει στην επιφάνεια όλα τα δομικά προβλήματα της ευρωπαϊκής νομισματικής ένωσης.

Το πείραμα της ευρωπαϊκής νομισματικής ένωσης, περίπου δώδεκα χρόνια μετά τη δημιουργία του ευρώ, αναδεικνύεται σε μια παταγώδη αποτυχία, σε βαθμό που ελάχιστοι είχαν προβλέψει, ή που τουλάχιστον είχαν το θάρρος να αμφισβητήσουν την περίοδο της ουτοπικής ευφορίας που επικρατούσε προς τα τέλη του 1990.
Τέσσερις γερμανοί καθηγητές, οι Wilhelm Hankel, Wilhelm Nolling, Karl Albrecht Schachtschneider και Joachim Starbatty, ήταν από εκείνους τους αρνησίθρησκους αναλυτές που τάχθηκαν εξαρχής εναντίον της δημιουργίας του ευρώ ως ενιαίου ευρωπαϊκού νομίσματος. Το 1998 «οδήγησαν» τη γερμανική κυβέρνηση στο συνταγματικό δικαστήριο σχετικά με την είσοδο της Γερμανίας στην ευρωζώνη. Τα διεθνή ΜΜΕ τους ονόμασαν έκτοτε οι Τέσσερις Καβαλάρηδες της Αποκαλύψεως.
Σήμερα, οι Τέσσερις Καβαλάρηδες βρίσκονται πάλι στο προσκήνιο. Εφημερίδες παγκόσμιας εμβέλειας όπως οι «Financial Times» και οι «New York Times» δημοσιεύουν άρθρα τους και ζητούν συνεντεύξεις. Πρόσφατα, μάλιστα, οι Τέσσερις Καβαλάρηδες δημοσίευσαν άρθρο τους στους «Financial Times» όπου πρότειναν την επιστροφή της Ελλάδας στη δραχμή, ισχυριζόμενοι ότι η χώρα, από το 2001, οπότε εντάχθηκε στην ευρωζώνη, απώλεσε την ανταγωνιστικότητά της και οδηγήθηκε σε τεράστια εμπορικά ελλείμματα. Για το μέλλον της ευρωζώνης, αποσπάσαμε συνέντευξη με έναν εκ των Τεσσάρων Καβαλάρηδων, τον καθηγητή Οικονομικών Joachim Starbatty.
Είσαστε από τους ελάχιστους γερμανούς οικονομολόγους που αντιταχθήκατε στη δημιουργία του ευρώ. Υποστηρίξατε με σθένος ότι δεν μπορεί να παραμείνει σταθερό νόμισμα και θεωρήσατε καταστρεπτικό να συμπεριληφθούν στην ευρωζώνη οι αδύναμες ευρωπαϊκές οικονομίες. Αισθάνεστε δικαιωμένος σήμερα;
Μια νομισματική ένωση μπορεί να επιβιώσει μόνο εάν η ανταγωνιστικότητα όλων των κρατών-μελών κινείται προς την ίδια κατεύθυνση και αν οι ξεχωριστές κυβερνήσεις εφαρμόζουν μια υγιή δημοσιονομική πολιτική. Η Συνθήκη του Μάαστριχτ έχει σχεδιάσει κριτήρια σύγκλισης για να εξασφαλιστούν αυτοί οι όροι. Μια σειρά χωρών -όχι μόνο η Ελλάδα- δεν έχουν εκπληρώσει αυτά τα κριτήρια. Επομένως, ήταν ξεκάθαρο από την αρχή ότι η ευρωπαϊκή νομισματική ένωση θα κινδύνευε μια μέρα να διαλυθεί. Δυστυχώς, η πραγματικότητα έχει επιβεβαιώσει αυτήν την ανάλυση.
Ενα κύριο επιχείρημά σας εναντίον της νομισματικής ένωσης ήταν ότι κάτι τέτοιο θα αλλοίωνε προς το χειρότερο τη δομή των εθνικών οικονομιών. Γιατί να γινόταν αυτό;
Πολλά κράτη-μέλη βρήκαν ιδιαίτερα ελκυστική την ιδέα της νομισματικής ένωσης δεδομένου ότι θα μπορούσαν, με την ενσωμάτωσή τους στη νομισματική ένωση, να έχουν τα επίπεδα επιτοκίου που είχε η Γερμανία. Και αυτό ήταν που έγινε. Αλλά αυτό το «οικονομικό δώρο» παραπλάνησε τις κυβερνήσεις και τους ιδιώτες, οδηγώντας τους σε συσσώρευση υπερβολικών χρεών. Αυτή η κατάσταση παρήγαγε τη φούσκα των ακινήτων. Επιπλέον, οι χώρες αυτές έχασαν τη διεθνή ανταγωνιστικότητά τους γιατί έδωσαν υπερβολικές αυξήσεις στους εργαζόμενους. Το αποτέλεσμα ήταν να διασπαστεί η νομισματική ένωση: από τη μια μεριά υπήρχαν χώρες με υγιείς χρηματοοικονομικές συνθήκες και τρέχοντα πλεονάσματα στο ισοζύγιο πληρωμών και από την άλλη υπερχρεωμένες χώρες με τρέχοντα δημοσιονομικά ελλείμματα, αυτές που στο Λονδίνο αποκαλούν «PIIGS».
Λέτε ότι ακόμα και η Γερμανία θα είχε ωφεληθεί περισσότερο εάν είχε διατηρήσει το δικό της εθνικό νόμισμα;
Εάν, σε ένα καθεστώς εύκαμπτων συναλλαγματικών ισοτιμιών, οι εθνικές παραγωγικές δυνατότητες αποκλείουν η μία από την άλλη, η βαλβίδα του μηχανισμού συναλλαγματικής ισοτιμίας θα αντισταθμίσει τέτοιες διαφορές. Αυτό δεν είναι πλέον εφικτό σε καθεστώς νομισματικής ένωσης. Η χώρα με μικρότερο ποσοστό αύξησης των τιμών και μικρότερη αύξηση του κόστους ανά μονάδα εργασίας προσφέρει τα αγαθά και τις υπηρεσίες της πάρα πολύ φτηνά (πραγματική υποτίμηση). Η χώρα με υψηλότερο ποσοστό αύξησης των τιμών και υψηλότερη αύξηση του κόστους ανά μονάδα εργασίας προσφέρει τα αγαθά και τις υπηρεσίες της πάρα πολύ ακριβά (πραγματική ανατίμηση) και μειώνει το επίπεδο απασχόλησης. Και στις δύο χώρες θα εμφανιστούν διαστρεβλωμένες τάσεις στη δομή παραγωγής. Στο τέλος, η χώρα με την πραγματική υποτίμηση θα πρέπει να στηρίξει με μεταβιβάσεις τη χώρα που δεν είναι πλέον σε ανταγωνιστική βάση. Επομένως, η Γερμανία θα ήταν σε καλύτερη κατάσταση εάν είχε διατηρήσει το δικό της νόμισμα. Το ίδιο ισχύει, επίσης, για την Ελλάδα και την Ιρλανδία.
Περιγράψατε το ευρωπαϊκό πακέτο διάσωσης 750 δισ. ευρώ ως μια «προσβλητικά εσπευσμένη δουλειά». Εκτός από τα τεχνικά ελαττώματα αυτού του μηχανισμού διάσωσης, θεωρείτε ότι τα σχέδια διάσωσης Ελλάδας και Ιρλανδίας σχεδιάστηκαν με στόχο να βοηθηθούν οι οικονομίες τους ή να σωθούν οι τράπεζες;
Ο ευρωμηχανισμός διάσωσης όφειλε να προστατεύσει το ευρώ από τις κερδοσκοπικές επιθέσεις από το εξωτερικό. Στο μεταξύ, είναι προφανές ότι δεν είναι το ευρώ που πρέπει να προστατευθεί αλλά οι υπερχρεωμένες κυβερνήσεις και οι τράπεζες στις αδύνατες χώρες. Στην Ελλάδα το πακέτο διάσωσης ήταν σχέδιο διάσωσης των ξένων τραπεζών. Στην Ιρλανδία ήταν σχέδιο διάσωσης των ιρλανδικών τραπεζών. Οι χώρες αυτές όμως δεν διασώθηκαν, απλώς αναβλήθηκε η χρεοκοπία τους. Κανένας πολιτικός δεν μπορεί να εξηγήσει πώς αυτές οι χώρες θα καλύψουν τα επιπλέον χρέη. Οι χώρες αυτές πρέπει να επανακτήσουν τη διεθνή ανταγωνιστικότητά τους, αλλά αυτό είναι εφικτό μόνο εάν επιστρέψουν στο προηγούμενα εθνικά τους νομίσματα και προβούν σε νομισματικές υποτιμήσεις.
Τα σχέδια διάσωσης είχαν ως αποκλειστικό στόχο μόνο τη διάσωση των τραπεζών;
Ναι, έτσι ακριβώς είναι.
Θεωρείτε ότι έχουν μέλλον το ευρώ και η ευρωζώνη στη σημερινή της διάρθρωση;
Το ευρώ και η ευρωζώνη έχουν μέλλον μόνο στην περίπτωση που η πολιτική αποδεχθεί τα οικονομικά γεγονότα. Εάν η πολιτική των διασώσεων συνεχιστεί, η Πορτογαλία και η Ισπανία θα ενταχθούν επίσης σε πακέτα διάσωσης στο εγγύς μέλλον. Αλλά τότε όλες οι χώρες στην ευρωζώνη θα είναι υπερχρεωμένες και ολόκληρη η ευρωζώνη θα βυθιστεί σε ένα τέλμα χρέους. Επομένως, μόνο μια λύση παραμένει: η ευρωζώνη χωρίζεται στα δύο. Οι αδύνατες χώρες επιστρέφουν στα εθνικά τους νομίσματα, κάνουν υποτίμηση για να κερδίσουν ξανά τη διεθνή ανταγωνιστικότητά τους και να διαπραγματεύονται νέους όρους με τράπεζες και πιστωτές. Αυτή είναι η κανονική διαδικασία σε περίπτωση εθνικών χρεοκοπιών. Υπήρξε μια παρόμοια κατάσταση στη νοτιοανατολική Ασία προς το τέλος της δεκαετίας του '90. Μετά το σπάσιμο της φούσκας εκεί, οι συναλλαγματικές ισοτιμίες των εμπλεκόμενων χωρών σχεδόν συντρίφτηκαν. Αλλά αυτή ήταν η έναρξη της αποκατάστασης. Τώρα αυτές οι χώρες είναι σεβαστοί παίκτες στη διεθνή συναυλία της παγκοσμιοποίησης.
WHO is who?
Ομότιμος καθηγητής Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο Tubingen, όπου δίδαξε για δεκαετίες έως τη συνταξιοδότησή του. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στη διακυβέρνηση οικονομικών συστημάτων, στη διεθνή οικονομική πολιτική και στα οικονομικά της Ε.Ε. Εχει δημοσιεύσει 12 βιβλία, περίπου 150 επιστημονικά άρθρα, πολλές δεκάδες κείμενα σε συλλογικούς τόμους, και πάνω από 250 δημοσιογραφικά άρθρα και βιβλιοκριτικές.
Εnet.gr

Βοήθημα απ' την Καισαρεία

Πρώτη φορά η οικονομική κρίση αποτυπώνεται και στα γράμματα των παιδιών. Πολλά πιτσιρίκια δεν ζήτησαν παιχνίδια, λιχουδιές και κάθε λογής δώρα, αλλά μια θέση εργασίας για τους γονείς τους!
Από τον Αγιο Βασίλη του ΔΝΤ τα παιδιά δεν ζητάνε παιχνίδια, λιχουδιές και κάθε λογής δώρα. Μια θέση εργασίας θέλουν για τους γονείς τους. Επιδόματα ανεργίας που κόπηκαν και συντάξεις για τους υπερήλικες παππούδες. Στην καλύτερη περίπτωση ένα φτηνό δώρο γι' αυτά τους αρκεί, έχοντας κατά νου ότι η οικονομική κρίση έχει πλήξει και τον Αγιο!
Πρώτη χρονιά αυτά, μεταξύ άλλων, αποτυπώνονται στα γράμματα με αποδέκτη τον Αγιο των παιδιών και τα οποία έχουν ήδη αρχίσει να σχηματίζουν σωρό στον έβδομο όροφο των κεντρικών γραφείων των ΕΛΤΑ στην οδό Απελλού 1, στο κέντρο της Αθήνας. Εκπληκτοι οι υπάλληλοι των ταχυδρομείων που έχουν αναλάβει το άνοιγμά τους διαπιστώνουν ότι πρώτη φορά τα παιδιά είναι τόσο προσγειωμένα στην πραγματικότητα όσον αφορά τα δώρα που ζητούν.
Για τη 15χρονη Παρασκευή μια θέση εργασίας για τον πατέρα της και επίδομα ανεργίας για τη μητέρα είναι αρκετό για να της φέρει το χαμόγελο τα φετινά Χριστούγεννα.
«Εύχομαι να έχει όλος ο κόσμος χαρά, υγεία και ευτυχία» γράφει. «Επιτέλους ο πατέρας μου θα δουλέψει (αυτό είναι κατοχυρωμένο), αλλά το θέμα είναι πότε (στην πράξη). Η μάνα μου δεν δουλεύει, της έχει κοπεί και η ανεργία. Να σου πω την αλήθεια, μου έλειψαν πολύ τα Χριστούγεννα. Οχι τόσο για τα δώρα, αλλά για τα Χριστούγεννα που είναι ένα δώρο από μόνο του προς την ανθρωπότητα. Και εσύ καλέ μου Αγιε Βασίλη είσαι το παραμυθένιο συστατικό, που κάνει τα Χριστούγεννα μοναδικά, μαγικά και κατά μια έννοια ξεχωριστά για καθένα από τους ανθρώπους. Οσον αφορά εμένα θα ήθελα καταρχήν να είναι όλος ο κόσμος καλά, να γίνουν καλά οι δικοί μου άνθρωποι για να χαρούν το άγιο αυτό δώρο των Χριστουγέννων. Ξέρεις ποτέ δεν ζητάω κάτι, αυτά που έχω μού αρκούν προς το παρόν...»
«Είναι μοναδικό να διαβάζεις στα γράμματα των παιδιών την επιθυμία τους να επιστρατευθούν οι υπερφυσικές δυνάμεις του Αϊ Βασίλη ώστε να βελτιωθεί η οικογενειακή τους κατάσταση», λέει η Ελένη Κοντού, υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων των ΕΛΤΑ, η οποία μαζί με την ομάδα της ανοίγει τα γράμματα. «Συγκλονιζόμαστε όταν διαβάζουμε για τέτοια προβλήματα και δεν μπορούμε να βοηθήσουμε με οποιονδήποτε τρόπο. Συγκλονιζόμαστε ακόμη περισσότερο όταν φέτος βρίσκουμε γράμματα κι από μεγάλους, που ζητούν βοήθεια από τον Αϊ Βασίλη!».
«Είμαι ο φίλος σου ο Ταξιάρχης κι όπως σου υποσχέθηκα σου γράφω και φέτος, για να σου πω ότι δεν θέλω απολύτως τίποτα. Σε παρακαλώ φώτισε όλους τους μεγάλους της Γης να κάνουν την ανθρωπότητα καλύτερη κι όχι χειρότερη, να ζούμε ανθρώπινα με αξιοπρέπεια και να μπορούμε να ονειρευόμαστε (αν και τα όνειρα δεν μπορούν να μας τα πάρουν) όλοι οι άνθρωποι στον πλανήτη μας...»
«Για φέτος δεν θα ήθελα κάτι ακριβό, αλλά κάτι δημιουργικό και φτηνό, για να μπορέσεις να δώσεις δώρα σ' όλα τα παιδιά του κόσμου... Νεφέλη».
«Θέλω να δώσεις στα παιδιά τα δυστυχισμένα, σ' αυτά που δεν έχουν τροφή, νερό, σχολείο, σπίτι. Να τα κάνεις σε παρακαλώ κι αυτά χαρούμενα... Κωνσταντίνος».
«Αγαπημένε μου Αγιε Βασίλη, αυτά τα Χριστούγεννα θα ήθελα δώρο μια σβούρα. Αμα δεν μπορείς, δεν πειράζει. Σ' αγαπάω πολύ. Θοδωρής».
Γράμματα που συγκλονίζουν όμως ακόμη περισσότερο όταν υπογράφονται από μεγάλους, που έφθασαν στο σημείο να εναποθέσουν.... στον Αγιο Βασίλη (;) τη λύση στα καθημερινά τους προβλήματα...
«Αγιε μου Βασίλη "τον άρτον ημών τον επιούσιον" σου ζητώ, τον καθημερινό μας. Τις ανάγκες των παιδιών να καλύψω. Να έχουμε το ηλεκτρικό μας, το νερό μας, το τηλέφωνό μας. Μια δουλειά αξιοπρεπή...» γράφει στο γράμμα της μια μητέρα.
Και μια υπερήλικη που υπογράφει ως η γιαγιά Μαρίτσα γράφει: «Αϊ Βασίλη είμαι καλή γιαγιά. Αγαπάω τον παππού, τα παιδιά μου και τα εγγόνια μου. Θέλω να κάνω μια ευχή, να είμαστε όλοι καλά και να έχουμε πολλά λεφτά. Με αγάπη η γιαγιά Μαρίτσα».
Ο 15χρονος Διονύσης ούτε κι αυτός φέτος ζήτησε κάποιο παιχνίδι, όπως άλλες χρονιές. «Αλλωστε δεν έχω παράπονα, πάντα κατάφερνες και μου έφερνες έγκαιρα τα δώρα μου και φυσικά τα εύρισκα το πρωί κάτω από το δέντρο μας. Θα σου ζητήσω να μας χαρίσεις καλή τύχη και υγεία στη ζωή μου και στους γονείς μου (άλλωστε αυτά είναι δώρα που δυστυχώς δεν αγοράζονται με χρήματα, αλλά είναι το λεγόμενο λαχείο της ζωής) έτσι ώστε να είμαι καλά και να μπορώ να βοηθάω ανθρώπους που έχουν ανάγκη. Είτε είναι φτωχοί ή ανάπηροι ή παιδιά με σοβαρές ανίατες ασθένειες ή μετανάστες. Χάρισέ μου σαν δώρο την ευχή να πάρω το αγγλικό πτυχίο Lower και το γαλλικό πτυχίο Α2, που έδωσα λίγες μέρες πριν στις αρχές Δεκεμβρίου... Διονύσης».
*Η Αλεξάνδρα Καππάτου, παιδοψυχολόγος μας, εξηγεί πώς η οικονομική κρίση επηρεάζει την ψυχολογία των παιδιών.
«Φέτος ούτε τα παιδιά δεν έχουν μείνει ανεπηρέαστα από την κρίση. Βιώνουν τα προβλήματα της οικογένειάς τους, τις περικοπές των δώρων, των παροχών, την αγωνία των γονιών τους για να αντιμετωπίσουν τα έξοδα. Πολλά παιδιά έρχονται αντιμέτωπα καθημερινά με τα προβλήματα που προκαλεί η ανεργία των γονιών τους, η κακή ψυχολογική κατάσταση της οικογένειας, το άγχος, ο εκνευρισμός των γονιών. Τα παιδιά μας τον τελευταίο χρόνο έχουν υποχρεωθεί να προσαρμοστούν βίαια σε μια νέα πραγματικότητα. Σε αυτό το ύφος είναι και η επιθυμίες τους και τα γράμματά τους στον Αγιο Βασίλη, αφού έχουν ακούσει ήδη από τους γονείς ότι είναι πιο φτωχοί φέτος. Προσπαθούν να προσαρμόσουν τα «θέλω» τους στα οικονομικά τους, ελπίζοντας ότι ο παππούς με τη λευκή γενειάδα θα φέρει στο σπιτικό τους τη χαρά που τους λείπει. Είναι πάντως σημαντικό να διατηρηθεί το όνειρο του Αγίου Βασίλη».
Εnet.gr

Τα WikiLeaks καίνε την Ντόρα

Εκρηκτικές είναι οι αποκαλύψεις της ομάδας των ερευνητών, ανάμεσα στους οποίους και μέλη της ομάδας του WikiLeaks, για την Ελλάδα, σύμφωνα με διαβαθμισμένα τηλεγραφήματα της αμερικανικής πρεσβείας στην Αθήνα προς το υπουργείο Εξωτερικών των Ηνωμένων Πολιτειών που φέρνει στο φως το «ΘΕΜΑ».

Στα ντοκουμέντα που αποκαλύπτουμε σήμερα, οι αμερικανικές υπηρεσίες απαντούν σε μια σειρά από ερωτήματα: Γ ιατί η Ντόρα Μπακογιάννη «κάρφωνε» στους Αμερικανικούς τον Πέτρο Μολυβιάτη; Πώς ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ο πρεσβύτερος άλλαξε τους σχεδιασμούς του Μητσοτάκη; Γιατί ο πρώην πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Μητσοτάκης ήταν πρόθυμος να υποστεί οποιοδήποτε πολιτικό κόστος αρκεί να διευκολύνει την αμερικανική κυβέρνηση; Ποιο ήταν το μυστικό σχέδιο της Ουάσινγκτον για εγκατάσταση ιπτάμενων τάνκερ στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια του πρώτου πολέμου στον Περσικό κόλπο; Γιατί η αμερικανική κυβέρνηση απέρριψε την εναλλακτική πρόταση μεταστάθμευσης των αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού στη Λήμνο; Ποια γεγονότα ώθησαν τους Αμερικανούς να χαρακτηρίσουν το σκάνδαλο των υποκλοπών «Μητσοτάκης-gate»; Γιατί η Ουάσινγκτον υιοθέτησε τις καταγγελίες Μαυρίκη ότι η Ντόρα Μπακογιάννη γνώριζε και ενέκρινε τις υποκλοπές ακόμη και του τηλεφώνου του Ανδρέα Παπανδρέου;

Σωτήρχος - Μητσοτάκης ετοίμαζαν από κοινού αποφάσεις της Βουλής

Η χιονοστιβάδα των αποκαλύψεων ξεκινά από το 1990, σε τηλεγράφημα με ημερομηνία 24 Αυγούστου του 1990, το οποίο είχε αποσταλεί από την πρεσβεία των ΗΠΑ στην Αθήνα προς το αμερικανικό Στέιτ Ντιπάρτμεντ.
Από τα αναφερόμενα στο τηλεγράφημα που είχε συντάξει ο τότε πρεσβευτής των Ηνωμένων Πολιτειών στην Αθήνα κ. Μάικλ Σωτήρχος φαίνεται πως ο επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματικής αποστολής «συνεργάζεται» με τον τότε πρωθυπουργό της Ελλάδας κ. Κωνσταντίνο Μητσοτάκη και ότι από κοινού προετοίμαζαν αποφάσεις της Βουλής! Αποκαλύπτεται επίσης ότι η κυρία Ντόρα Μπακογιάννη είχε «καρφώσει» σε συνομιλητή της πως ο κ. Πέτρος Μολυβιάτης, διπλωματικός σύμβουλος του τότε Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Καραμανλή, ήταν υπεύθυνος για τη μεταστροφή της απόφασης του Καραμανλή να επιτρέψει τη μεταστάθμευση αμερικανικών αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού στη βάση του Ελληνικού.

Η επιχειρούμενη προσγείωση αμερικανικών ιπτάμενων τάνκερ στην Ελλάδα είχε σκοπό να ενισχυθούν οι αεροπορικές δυνάμεις των ΗΠΑ που συμμετείχαν στον πόλεμο του Κόλπου, ο οποίος είχε ξεκινήσει τρεις εβδομάδες νωρίτερα, δηλαδή στις αρχές Αυγούστου του 1990.

Το τηλεγράφημα είχε χαρακτηριστεί PREL, που αναφέρεται στις εξωτερικές σχέσεις, και PGOV, που αντιστοιχεί σε ενδοκυβερνητικά θέματα, και είχε θέμα «τη μεταστάθμευση αμερικανικών ιπτάμενων τάνκερ στην Ελλάδα και την ελληνική στήριξη στην υποψηφιότητα της Τουρκίας για ένταξη στη Δυτικοευρωπαϊκή Ενωση».

Το έγγραφο αναφέρεται αρχικώς σε μια συνάντηση του πρεσβευτή Σωτήρχου με μη κατονομαζόμενο υπουργό, στην οποία το μέλος της κυβέρνησης Μητσοτάκη -με εντολή του τότε πρωθυπουργού- επανέλαβε στον Αμερικανό διπλωμάτη όσα ο Ελληνας πρωθυπουργός είχε πει στον πρεσβευτή των ΗΠΑ νωρίτερα και αυστηρώς εμπιστευτικά. Οτι δηλαδή «η κυβέρνηση Μητσοτάκη θα αξιοποιήσει την ατμόσφαιρα της κρίσης και το πνεύμα της συνεργασίας στον Περσικό Κόλπο ως μια ευκαιρία για πλήρη ένταξη τόσο της Ελλάδας όσο και της Τουρκίας στη Δυτικοευρωπαϊκή Ενωση».

Ο Αμερικανός συντάκτης του τηλεγραφήματος γράφει: «Σχετικά με το αίτημά μας για στάθμευση ιπτάμενων τάνκερ τύπου KC-135 (σ.σ.: αναφέρεται σε αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού), ο συνομιλητής του Σωτήρχου σημείωσε ότι η Βουλή θα πρέπει να συνέλθει σε ειδική συνεδρίαση που θα καλέσει ο Πρόεδρος Καραμανλής για να περάσει η απαραίτητη νομοθεσία. Παρ’ ότι ο Καραμανλής είχε συμβουλεύσει τον Μητσοτάκη να είναι προσεκτικός σχετικά με την ανάμιξη της Ελλάδας, ο πρωθυπουργός παραμένει πρόθυμος να συγκαλέσει μια ειδική συνεδρίαση.
Προτού ζητήσουμε από τον πρωθυπουργό να προωθήσει το ζήτημα, ο πρεσβευτής Σωτήρχος θα συναντηθεί με τον υπουργό Αμυνας Βαρβιτσιώτη στις 24 Αυγούστου για να εξετάσει εάν τα ιπτάμενα τάνκερ μπορούν να σταθμεύσουν στο Ελληνικό υπό το πρίσμα των υφισταμένων συμφωνιών, απομακρύνοντας μ’ αυτό τον τρόπο την ανάγκη ο Μητσοτάκης να προσεγγίσει τον Καραμανλή».

Στη συνέχεια της συνάντησης του κ. Σωτήρχου με τον μη κατονομαζόμενο υπουργό, ο συνομιλητής του Αμερικανού πρεσβευτή -κατ’ εντολή του κ. Μητσοτάκη- είπε ότι «η κρίση στη Μέση Ανατολή προσφέρει μια ευκαιρία τόσο για την Ελλάδα όσο και για την Τουρκία να γίνουν πλήρη μέλη (σ.σ.: αντί για παρατηρητές) της ΔΕΕ.
Επανέλαβε ότι ο Μητσοτάκης θα το εξετάσει, διότι όταν η κρίση περάσει ίσως η πολιτική κατάσταση να μην επιτρέπει στην κυβέρνηση να προωθήσει την τουρκική υποψηφιότητα σε αυτό το Σώμα».

Ο συνομιλητής του Αμερικανού πρεσβευτή ξεκίνησε τα σχόλιά του για το θέμα της ΔΕΕ επιμένοντας να κρατηθεί το θέμα αυστηρώς εμπιστευτικό. Είπε πως «αν έστω και μια λέξη διαρρεύσει προς τα έξω, δηλαδή ότι η κυβέρνηση προωθεί την ένταξη της Τουρκίας σε οποιονδήποτε ευρωπαϊκό οργανισμό, τότε τα κόμματα της αντιπολίτευσης θα βρουν ευκαιρία να κατηγορήσουν την κυβέρνηση της Ν.Δ. πως ξεπουλά τα ζωτικά συμφέροντα της Ελλάδας όπως το Κυπριακό, το Αιγαίο κ.τ.λ.».
proto thema online

«Να μειωθούν σε 200 οι βουλευτές»

«Μείωση του αριθμού των βουλευτών στους 200 και συνταγματική κατοχύρωση ενός εγγυημένου επιπέδου αξιοπρεπούς διαβίωσης». Αυτές είναι μερικές από τις προτάσεις που καταθέτει ο υπουργός Μεταφορών Δ. Ρέππας προκειμένου το πολιτικό σύστημα να βγει από την κρίση του.
Ο κ. Ρέππας προσφέρει πλήρη κάλυψη στον, βαλλόμενο και από βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, υπουργό Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου, σημειώνοντας ότι «η πολιτική που ακολουθούμε είναι συλλογική και είμαστε απολύτως αλληλέγγυοι προς τον υπουργό Οικονομικών». Μιλώντας για την κατάσταση που επικρατεί στην κοινοβουλευτική ομάδα, υπογραμμίζει πως «η σχηματική οριοθέτηση σε καλούς και κακούς αδικεί αυτούς που παίρνουν ρίσκα και αναδέχονται τη φθορά συμμετοχής σε αντιδημοφιλείς αποφάσεις».
Ε «Ψηφίζουμε με το πιστόλι στον κρόταφο» λένε βουλευτές του ΠΑΣΟΚ.
Α Η στάση των βουλευτών είναι στάση ευθύνης και η ηθική της ευθύνης προσπερνά τους πειρασμούς της δημοτικότητας και της εντυπωσιοθηρίας. Η πολιτική σταθερότητα προϋποθέτει συμπαγή πλειοψηφία με πλήρη συνείδηση καθήκοντος και ευτυχώς για την χώρα τη διαθέτουμε. Θα έλεγα πως σε αυτές τις συνθήκες η καταξίωση έρχεται με δύσκολες απαντήσεις. Τα δύσκολα «ναι» και τα δύσκολα «όχι». Και όχι με τα εύκολα «ναι» και «όχι» που προσκαίρως εξυπηρετούν μια σκοπιμότητα αλλά μονίμως ζημιώνουν τη χώρα.
Ε Ως πότε θα λειτουργεί αποτρεπτικά ο φόβος μήπως πέσει η κυβέρνηση;
Α Δεν θα μιλούσατε για φόβο εάν αυτή η εξέλιξη δεν ήταν συνυφασμένη με το χειρότερο σενάριο για τη χώρα. Η κυβέρνηση είναι η μόνη δυνατότητα της Ελλάδας να βγει από την κρίση. Το κύρος και η παρεμβατικότητα του πρωθυπουργού είναι όπλο για τη χώρα και πάνω απ' όλα οι πολίτες, ο λαός, είναι ο πλούτος και η δύναμη της Ελλάδος. Η πεμπτουσία της πολιτικής είναι η πρόταση που δίνει λύση, ο τεκμηριωμένος δημιουργικός λόγος και όχι το στείρο αντί. Η πρόκληση είναι να γίνει πιο δυνατή η κυβέρνηση γιατί αυτό είναι πλεονέκτημα για τη χώρα σε αυτή τη φάση και όσο καλύτερη είναι η κυβέρνηση τόσο πιο ισχυρή είναι η χώρα. Γι' αυτό οι βουλευτές έχουν προσφέρει πολλά.
Ε Πάντως, με το ρυθμό που αποπέμπονται βουλευτές, ενδεχομένως σύντομα να χάσετε την πλειοψηφία...
Α Δεν είμαστε κυβέρνηση για τον εαυτό μας. Ούτε η πλειοψηφία είναι αυτοσκοπός. Είναι κατώτερο των περιστάσεων να σταθμίζουμε τη στάση μας με άλλο κριτήριο πέραν της εθνικής και κοινωνικής προσφοράς. Οι βουλευτές ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία. Κάθε διαφορετική στάση ασφαλώς και πρέπει να γίνεται σεβαστή. Η σχηματική οριοθέτηση σε καλούς και κακούς αδικεί αυτούς που παίρνουν ρίσκα και αναδέχονται τη φθορά συμμετοχής σε αντιδημοφιλείς αποφάσεις.
Ε «Θα μας πάρουν με τις πέτρες αν δεν αλλάξουμε» είχε πει ο πρωθυπουργός. Φοβάστε να κυκλοφορήσετε στο δρόμο;
Α Δεν σκοτώνεις τον ταχυδρόμο για να αποφύγεις τα κακά μαντάτα. Η βία είναι πρόβλημα. Ουδέποτε είναι λύση. Και όπου η βία ανθεί, η δημοκρατία πενθεί. Εάν η λεγόμενη «άλλη πολιτική» είναι το πετροβόλημα, τότε η κοινωνία χτίζει τη φυλακή της. Η οργή είναι κακός σύμβουλος. Δεν την θεραπεύει όμως η βία, αλλά η αποτελεσματική κίνηση προς την έξοδο από την κρίση. Το στοίχημα είναι να κερδηθεί μια ιστορική μάχη. Καθ' όσον με αφορά το καθημερινό πρόγραμμά μου λίγο έχει αλλάξει. Χρόνια τώρα διατηρώ τον ίδιο μετρημένο τρόπο ζωής.
Ε Οι πολίτες περιμένουν ριζικές τομές. Ποιες αλλαγές πρέπει να γίνουν στο πολιτικό σύστημα;
Α Είναι θετική παράμετρος της δημοκρατίας το ισχυρό κομματικό σύστημα. Κόμματα με παράδοση και επιρροή προσφέρουν ασφάλεια στη χώρα και ενισχύουν τους θεσμούς. Ετσι προωθούνται και οι μεγάλες αλλαγές. Θα έλεγα πως αξίζει να στηρίξουμε τον προτεινόμενο νέο εκλογικό νόμο σε συνδυασμό με τη μείωση του αριθμού των βουλευτών στους 200. Οσον αφορά τον τομέα του ελέγχου και της διαφάνειας, πιστεύω πως η πρώτη και η δεύτερη εξουσία έχουν λειτουργίες που ασφαλώς επιδέχονται βελτιώσεις. Συμφωνείτε όμως πως γι' αυτές ο έλεγχος είναι πολύ πιο προωθημένος σε σχέση με τα ισχύοντα για την τρίτη (Δικαιοσύνη) και τη λεγόμενη τέταρτη εξουσία (ΜΜΕ) που παίζουν καθοριστικότατο ρόλο στη δημόσια ζωή. Χρειάζεται ριζική επαναπροσέγγιση του θέματος. Σε αυτά όλα θα πρόσθετα κατοχύρωση, μέσω του Συντάγματος, της δέσμευσης κάθε κυβέρνησης να μην οδηγεί με την πολιτική της σε υπέρβαση ενός ορισμένου ποσοστού ως προς το ΑΕΠ για το δημόσιο χρέος, καθώς επίσης τη συνταγματική κατοχύρωση ενός εγγυημένου επιπέδου αξιοπρεπούς διαβίωσης.
Ε Στις ΔΕΚΟ η κυβέρνηση έρχεται αντιμέτωπη με τα πράσινα συνδικάτα που της λένε «μολών λαβέ».
Α Εχουμε χρέος να εργαστούμε για να επιτύχουμε τη βιωσιμότητα των εταιρειών. Αυτό αποτελεί και την ασφαλέστερη εγγύηση για την περιφρούρηση του δικαιώματος στην εργασία. Οποιος υπονομεύει αυτήν τη διαρθρωτική αλλαγή τελικώς, ρίχνει νερό στο μύλο όσων ζητούν την έξοδο από το δημόσιο έλεγχο με την παραχώρηση σε ιδιώτες αστικών συγκοινωνιών. Οι πολίτες που υφίστανται την ταλαιπωρία είναι αυτοί που εξαρτώνται κατ' εξοχήν από τις υπηρεσίες των μαζικών μέσων, δηλαδή οι πιο φτωχοί. Απέναντί μας έχουμε πολίτες. Οι πολίτες δεν είναι μόνο ψήφοι, είναι εργαζόμενοι που αγωνιούν για τα δικαιώματά τους, αλλά είναι και φορολογούμενοι που έχουν και αυτοί δικαιώματα πρόσβασης σε αγαθά.
Ε Εσείς δεσμεύεστε ότι δεν θα γίνουν απολύσεις, ωστόσο οι εκπρόσωποι της τρόικας δεν τις αποκλείουν.
Α Από την πρώτη στιγμή θέσαμε την κόκκινη γραμμή, όσον αφορά το δημόσιο χαρακτήρα και τη διατήρηση του συνόλου των θέσεων απασχόλησης. Η τρόικα εκπροσωπεί τους δανειστές, οι άνθρωποι δεν εκλέγονται με ψήφο, ούτε τους αφορά η πολιτική διαχείριση. Εμείς αποφασίζουμε με κριτήριο και δημοσιονομικό αλλά και κοινωνικό και πολιτικό. Από δω και πέρα δεν επιτρέπονται ελλείμματα χωρίς να δικαιολογούνται από μείζονα εθνικό ή κοινωνικό λόγο.
Ε Το οικονομικό επιτελείο κατηγορείται για νεοφιλελευθερισμό, ακόμη και από στελέχη του ΠΑΣΟΚ. Θα αντέξει το βάρος αυτής της κριτικής;
Α Καθένας μπορεί και πρέπει να προβάλλει το όνειρό του για ένα καλύτερο κόσμο. Μαζί με αυτό όμως οφείλει να μεριμνά να λειτουργούν οι κρατικές υπηρεσίες, να είναι ανοικτά τα σχολεία και τα νοσοκομεία, να χορηγούνται μισθοί και συντάξεις ή μήπως αυτά είναι αμελητέα για όσους αριστερά ή δεξιά μιλούν στο όνομα της προοδευτικότητάς τους; Η χρεοκοπία της χώρας είναι σοσιαλισμός; Η επιστροφή στη δραχμή είναι πατριωτισμός; Η πολιτική που ακολουθούμε είναι συλλογική και είμαστε απολύτως αλληλέγγυοι προς τον υπουργό Οικονομικών.
Ε Σύσσωμη η αριστερά υποστηρίζει ότι είστε η πιο αντιλαϊκή κυβέρνηση της μεταπολίτευσης και σας ζητάει να φύγετε.
Α Αυτό το λόγο τον επαναλαμβάνει για κάθε κυβέρνηση. Τι θα έλεγε αλήθεια στον Κάστρο για τις εκατοντάδες χιλιάδων απολύσεων στην Κούβα; Μια αριστερά που δεν έχει πρόταση δεν ξέρω τελικά αν θέλει καν να αναλάβει κυβερνητικές ευθύνες. Τα κράτη και οι λαοί χρειάζονται θεσμικά και πολιτικά αντίβαρα, αλλά κυβερνώνται με το βάρος της κυβερνητικής ευθύνης. Αν η άλλη αριστερά ζητάει να φύγει η κυβέρνηση, φαντάζομαι δεν το κάνει γιατί τα στοιχεία μαρτυρούν ότι θα κυβερνήσει εκείνη. Αυτό όμως δεν αφορά τον πολίτη και τα καθημερινά προβλήματά του.
Εnet.gr

Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2010

Ψεύτες......ολοι σας......

thumb
Χθες το βράδυ αποκαλύφθηκε ότι από τον Ιούνιο του 2009 τόσο η κυβέρνηση Καραμανλή όσο και ο Γιώργος Παπανδρέου ειδοποιήθηκαν από το ΔΝΤ ότι ο δημοσιονομικός εκτροχιασμός της Ελλάδας έφτασε στο κόκκινο και ότι η μόνη λύση είναι «να ενταχθεί η χώρα στο Ταμείο». Στην εκπομπή «Έρευνα», του Παύλου Τσίμα, αποκαλύφθηκε επίσης ότι τον Ιανουάριο του 2010, την ημέρα που τόσο ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου από το Νταβός, όσο και ο υπουργός οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου διέψευδαν κατηγορηματικά ότι η χώρα θα προσφύγει στο ΔΝΤ, οι διεργασίες είχαν ήδη ξεκινήσει και ο ΓΑΠ ήταν σε ανοιχτή γραμμή με τον Ντομινίκ Στρος Καν ο οποίος φέρεται μάλιστα να του είπε ότι «κάθε μήνα που αργείτε, προσθέτετε και ένα χρόνο επιτήρησης». Μάλιστα, ο εκπρόσωπος της χώρας μας στο ΔΝΤ, Γ. Ρουμελιώτης δεν μάσησε τα λόγια του και φανέρωσε ότι η κατάσταση ήταν γνωστή πριν τις εκλογές. Δηλαδή ο Παπανδρέου γνώριζε πάρα πολύ καλά την δημοσιονομική κατάσταση της χώρας και παρόλα αυτά βάσισε την προεκλογική του εκστρατεία πάνω σε ψευδείς υποσχέσεις και πάνω σε μια πολιτική και οικονομική πλατφόρμα που δεν υπήρχε περίπτωση να εφαρμόσει. Έδωσε παραπλανητική ατζέντα 100 ημερών, (θυμάστε, όχι φόρους, όχι στο πάγωμα συντάξεων, μισθών, υπάρχουν λεφτά),  και  συνειδητά πήρε μια «κλεμμένη» ψήφο. Μάλιστα , οι μήνες από τον Οκτώβριο του 2009 μέχρι τον Μάιο του 2010, που υπεγράφη η δανειακή σύμβαση με την τρόικα, η κωλυσιεργία της ομάδας του ΓΑΠ, ήταν καταστροφική για την χώρα και την οικονομία της, δεν υπήρξε καμία απολύτως πρωτοβουλία και διαπραγμάτευση, με αποτέλεσμα η μόνη λύση να είναι η ένταξη της χώρας στο ΔΝΤ, αφού τα σπρεντ του δανεισμού εκτοξεύθηκαν εν τω μεταξύ από τις 150 στις 1000 μονάδες βάσης.
Ο ανταποκριτής της γαλλικής εφημερίδας Liberation στις Βρυξέλες, που μίλησε στην εκπομπή, δήλωσε ότι η χρεοκοπία της Ελλάδας συζητιόταν στα υψηλά κλιμάκια της ΕΕ από τον Ιανουάριο του 2009. Μάλιστα αποκάλυψε ότι υπήρχαν μυστικές συναντήσεις των υπουργών οικονομικών της Γαλλίας και της Γερμανίας, του τότε επιτρόπου Χοακίν Αλμούνια και του προέδρου του Γιούρογκρουπ Ζαν-Κλωντ Γιούνκερ για το «αν θα στηριχθεί η Ελλάδα ή εάν πρέπει να αφεθεί, ώστε να προχωρήσει στην αναδιάρθρωση του χρέους της». Τελικά, όπως ανέφερε ο δημοσιογράφος, επιλέχθηκε η στήριξη και ο τότε Γερμανός υπουργός οικονομικών Πιρ Στάινμπρουκ (αυτός που είπε ότι ο ΓΑΠ είχε πλήρη επίγνωση της κατάστασης από τον Ιανουάριο του 2009) προχώρησε σε μια κωδικοποιημένη δήλωση με αποδέκτη τις αγορές ότι «καμία χώρα της ευρωζώνης δεν θα αφεθεί στην τύχη της». Τον Ιούνιο του 2009 ο Χοακίν Αλμούνια υπέβαλε απόρρητη έκθεση στο Γιούρογκρουπ σύμφωνα με την οποία το δημοσιονομικό έλλειμμα της Ελλάδας άγγιζε τον διψήφιο αριθμό. Όλοι ήξεραν, αλλά δεν προχωρούσαν σε επίσημες δηλώσεις για να μην διαταράξουν τον εκλογικό κύκλο. Ο Καραμανλής, βλέποντας που πάει το πράγμα, επέλεξε την φυγή. Και ο Παπανδρέου το ψέμα. Με ψέμα εξελέγη και πάνω σε ψεύτικες υποσχέσεις πορεύεται. Είπε ψέματα για το τι γνώριζε. Είπε ψέματα ότι δεν διαπραγματευόταν με το ΔΝΤ ενώ το σχέδιο είχε τελειώσει μήνες πριν ανακοινωθεί και μήνες πριν μπει ενεργά στο παιχνίδι η Ευρωπαϊκή Ένωση. Το ίδιο και ο υπουργός οικονομικών. Σίγουρα και οι δύο έχουν βαρύτατες ευθύνες για την περίοδο Οκτωβρίου-Μαΐου όταν άφησαν την χώρα να βυθιστεί περισσότερο στην κρίση χωρίς να κάνουν απολύτως τίποτα. Όλα αυτά τα έχουμε γράψει πολλές φορές. Όμως , όταν τα ακούς και επισήμως από τα χείλη των αρμοδίων, παίρνουν άλλη, ανατριχιαστική διάσταση. Πώς μπορεί ο λαός τώρα να έχει εμπιστοσύνη σε αυτή την κυβέρνηση η οποία από την πρώτη στιγμή ψεύδεται; Και η δικαιολογία ότι και οι προηγούμενοι έτσι έκαναν, δεν μπορεί να σταθεί. Γιατί διανύουμε την ισχυρότερη πολιτική, οικονομική και κοινωνική ύφεση της μεταπολίτευσης. Και χρειαζόμαστε ηγέτες. Όχι Πινόκιο-χαχανούληδες.
ΥΓ : «Δεν θα χρεοκοπήσουμε, το 2012 θα επιστρέψουμε στην ανάπτυξη, το 2013 θα βγούμε από το μνημόνιο. Τα σκληρά μέτρα είναι πίσω μας». Αυτά είπε  χθες το βράδυ από το βήμα της Βουλής ο ΓΑΠ. Και το δούλεμα συνεχίζεται..
to pontiki

Επείγουσα σύγκλιση του Ανωτάτου Συμβουλίου Εργασίας ζητά η ΓΣΕΕ

ΣKAI.GR

Τι δείχνει δημοσκόπηση σε δείγμα 12.000 ερωτηθέντων


alco-survey-nd-pasok2.jpg
 Δημοσκόπηση σε δείγμα 12.000 ερωτηθέντων αναμένεται να δει το φως της δημοσιότητας τις επόμενες μέρες.
Πρόκειται για μια έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό μεγάλης Κυριακάτικης εφημερίδας.
Σύμφωνα με τα ευρήματα τις συγκεκριμένης σφυγμομέτρησης, αν είχαμε εκλογές την επόμενη Κυριακή, θα προέκυπτε επτακομματική Βουλή, αφού όπως φαίνεται τα κόμματα της Ντόρας και του Κουβέλη, ξεπερνούν το όριο του 3%.



parapolitika.gr

«Κότες» χαρακτήρισε ο Λοβέρδος τους διαφωνούντες

loverdos.jpg
Σκληρή επίθεση εξαπέλυσε ο Ανδρέας Λοβέρδος εναντίον τοων διαφωνούντων βουλευτών, τους οποίους χαρακτήρισε... βρεγμένες κότες. «Αναγνωρίζω τα λάθη και τις καθυστερήσεις μας, υπογραμμίζω όμως ότι έχουμε βοηθήσει στη σωτηρία της χώρας κι έχουμε βοηθήσει την Ελλάδα να βρει έναν δρόμο. Μπορεί αυτός ο δρόμος για πρώτη φορά να είναι σε βάρος της παρούσας γενιάς αλλά είναι υπέρ των επομένων γενεών. Γι’ αυτό και διαφωνώ με συναδέλφους μου οι οποίοι εμφανίζονται σα βρεγμένες κότες, δηλαδή κάνω κάτι αλλά ντρέπομαι γι’ αυτό. Γιατί ντρέπεσαι γι’ αυτό; κάνεις κάτι που βοηθάς τη χώρα», ανέφερε χαρακτηριστικά
parapolitika.gr

Σε ναρκοπέδιο η κυβέρνηση

Σε πολιτικό ναρκοπέδιο εισέρχεται από τον νέο χρόνο η κυβέρνηση και µια προσεκτική παρατήρηση των όσων την περιµένουν κάνει το 2010 να µοιάζει µε υγιεινό περίπατο.
Η προσωπική απόφαση του Γιώργου Παπανδρέου να µεταθέσει για τις αρχές του 2011την παρουσίαση του νοµοσχεδίου γιατο άνοιγµα των κλειστών επαγγελµάτων επιβεβαίωσε ουσιαστικά τηνπρόθεση της κυβέρνησης να χρησιµοποιήσει την περίοδο των εορτών για να αναλάβει δυνάµεις που θα της φανούν χρήσιµες στις δύσκολες µέρες που την περιµένουν και οι οποίεςµπορεί να οδηγήσουν οπουδήποτε – ακόµη καισε πρόωρες εκλογές τον Απρίλιο...

Το σενάριο αυτό, που απασχολεί έντονα το Μέγαρο Μαξίµου, συνδέεται σχεδόν αποκλειστικά µε την κατάσταση που επικρατεί στην Κοινοβουλευτική Οµάδα του ΠΑΣΟΚ, η οποία παρουσιάζει φαινόµενα... αυτονόµησης από την ακολουθούµενη κυβερνητική πολιτική. Είναι ενδεικτικό ότι κορυφαίο κυβερνητικό στέλεχος αποκάλυψε στα «ΝΕΑ» ότι πέραν της γενικής εκτίµησης ότι το άνοιγµα των κλειστών επαγγελµάτων δεν µπορούσε να γίνει τώρα λόγω της αναταραχής που επικρατεί στην κοινωνία µετά τα τελευταία κυβερνητικά µέτρα, µια σηµαντική παράµετρος στην απόφασηπερί µετάθεσης του θέµατος στα τέλη του επόµενου µήνα έχει να κάνει µε τη στάση πουτηρούν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ το τελευταίο διάστηµα. Σύµφωνα µε το κυβερνητικό στέλεχος «αν ανακοινώναµε ότι εγκρίναµε το νοµοσχέδιο για το άνοιγµα των κλειστών επαγγελµάτων την Τρίτη, την Τετάρτη είναι σίγουρο ότι δεν θα µπορούσαµε να ψηφίσουµε προϋπολογισµό. Ο προϋπολογισµός θα καταψηφιζόταν». Και έσπευσε να εξηγήσει ότι τα µισά µέλητης Κοινοβουλευτικής Οµάδας είναι δικηγόροι που πλήττονται από τις αλλαγές και ένας σηµαντικός αριθµός πολιτικοί µηχανικοί.

«Οχι σε νέα λάθ η». Αλλο κυβερνητικό στέλεχος που ρωτήθηκε σχετικάµε τον κυβερνητικό ελιγµό περί µετάθεσης του ανοίγµατος των κλειστών επαγγελµάτων τον επόµενο µήνα ανέφερεπως «τι νοµοσχέδιονα εγκρίναµε, που δεν υπήρχε νοµοσχέδιο. Αλλά και να υπήρχε, πάλι λάθος θαήταν να το εγκρίναµε τώρα, παραµονή του κλεισίµατος της Βουλής για τις γιορτές». Οπως εξήγησε, «θα κάναµε το ίδιο λάθος που κάναµε και µε το νοµοσχέδιο για τις µεταφορέςπου κατατέθηκε ελάχιστη ώρα πριν ολοκληρωθεί το τµήµα διακοπών της Βουλής, µε αποτέλεσµα να παραλύσει στη συνέχεια η χώρα από την απεργία των φορτηγατζήδων, που απεργούσαν για ένα νοµοσχέδιο το οποίο δεν µπορούσε να γίνει νόµος».

Οι έµµεσες επικρίσεις στον υπουργό Οικονοµικών είναι ίσως µια πτυχή τηςόλης υπόθεσης,είναι όµως ενδεικτική του κακού κλίµατος πουεπικρατείκαι στοεσωτερικό της κυβέρνησης, καθώς υπάρχουν υπουργοί και µάλιστα σε νευραλγικά υπουργεία οι οποίοι όχι µόνο δεν συνεργάζονται απευθείας, αλλάδεν ανταλλάσσουνούτε «καληµέρα»!

Επιβαρηµένηεικόνα . Το ζήτηµα έχει απασχολήσει τον Πρωθυπουργό, αλλά είναι προφανές ότι εντάσσεται και αυτόστον γενικό εκνευρισµό που επικρατεί στην κυβέρνηση εξαιτίας των συνεχών λαθών που γίνονται και τα οποία επιβαρύνουν την ήδηεπιβαρηµένη εικόνα της κυβέρνησης στην κοινωνία. Είναι χαρακτηριστικό επίσης ότι από διάφορες πλευρές στο εσωτερικό της κυβέρνησης εκφράζονται ζωηρές αµφιβολίες για το αν η κυβέρνηση θα καταφέρει να είναι συνεπής µε το χρονοδιάγραµµα που έχει θέσειη τρόικα και από την πιστή τήρηση του οποίου εξαρτάται απολύτως τόσο η εκταµίευση της 4ης δόσης του δανείου τονΜάρτιο όσο και η επιµήκυνση της αποπληρωµής τουδανείου των 110 δισ. ευρώ.

Ο Πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου, που πιέζει τους υπουργούς σε κάθε ευκαιρία να τηρήσουν το χρονοδιάγραµµα (το έκανε στο άτυπο Υπουργικό Συµβούλιο της ∆ευτέρας και το επανέλαβε ουσιαστικά και στο τακτικό Υπουργικό Συµβούλιο της Τρίτης), θεωρεί ότι η κυβέρνηση µπορεί να τηρήσει τα υπεσχηµένα. Και µάλιστα ότι θα καταφέρει να ξεπεράσει επιτυχώς τα εµπόδια.

Εκρηκτικό µεί γµα. Πάντως, µε τη µετάθεση του ανοίγµατος των κλειστών επαγγελµάτων στα τέλη Ιανουαρίου (υποτίθεται για να δοθεί χρόνος για διαβούλευση µε τους εκπροσώπους των ενδιαφεροµένων) στην πραγµατικότητα ο κ. Παπανδρέου τοποθέτησε ένα ακόµη βουνό µεταξύ εκείνων που θα πρέπει να υπερβεί.

Αυτά συν οι αλλαγές στο πολιτικό σύστηµα, καθώς και ο νέος εκλογικός νόµος για τον οποίο ο κ. Παπανδρέου έχει δεσµευτεί ότι η κυβέρνηση θα φέρει σύντοµα στη Βουλή, συνθέτουν ένα εκρηκτικό µείγµα το οποίο µπορεί δυνητικά να αποτελέσει θρυαλλίδα στα θεµέλια της κυβέρνησης. Για τον λόγο αυτόν ο Πρωθυπουργός ξεκίνησε µια προσπάθεια αποφόρτισης της Κοινοβουλευτικής Οµάδας, υποσχόµενος ότι σύντοµα – και µάλιστα µέσα στον Ιανουάριο – θα συγκαλέσει την Κ.Ο. προκειµένου να δώσει την ευκαιρία στους βουλευτές να µιλήσουν, ενώ αφήνει ανοιχτό το ενδεχόµενο για τη σύγκληση πανελλήνιας συνδιάσκεψης για τον Μάρτιο του 2011.

Ενδειξη του κακού κλίµατος που επικρατεί στο εσωτερικό της κυβέρνησης είναι πως κάποιοι υπουργοί όχι µόνο δεν συνεργάζονται απευθείας, αλλά δεν ανταλλάσσουν ούτε «καληµέρα»!

Ψάχνουν τον Μαρίνο Αντύπα

«Κάτι γίνεται» στο εσωτερικό της Κοινοβουλευτικής Οµάδας τουΠΑΣΟΚ, υποστηρίζουν οι συνεργάτες του Πρωθυπουργού. Και αφήνουν να εννοηθεί ότι οι κριτικές φωνέςπου πληθαίνουν τελευταία στην Κ.Ο.

δεν ενεργοποιούνταιαπό µόνες τους, αλλά από κάπου υποδαυλίζεται όλο αυτό. Αν και λογικά ορισµένοι θα έστρεφαν το βλέµµα σε µια πιθανή αναβίωση του «Ρεύµατος» που υπό τον Ευ. Βενιζέλο αµφισβήτησε την ηγεσία του Γ. Παπανδρέου το 2007, υπάρχει η δηµόσια στάση του υπουργού Εθν. Αµυναςη οποία συνάδει µε τη στάση του πιστότερου ίσωςυπουργού του Γ. Παπανδρέου παρά του ιστορικού τουαντιπάλου! Απότην άλλη, είναι µια σειράβουλευτές πουστους διαδρόµους της Βουλής ασκούνσκληρή κριτικήκαι ορισµένοι δεν διστάζουν να το κάνουν και από το βήµα. Η Τ. Αντωνίου, ο Ε. Νασιώκας, ο Κ. Kαρτάλης, ο ∆. Λιντζέρης, ο Ο. Κωνσταντινόπουλος, ο Π. Κουκουλόπουλος, ο Γ. Φλωρίδης είναι ορισµένοι από τους βουλευτές αυτής της κατηγορίας καιόλοι ανήκαν στο«Ρεύµα» ενώ ορισµένοι ήταν εκ των στενότερων συνεργατώντου Ευ. Βενιζέλου.

Τισυµβαίνειλοιπόν;

Οι συνεργάτες τουΠρωθυπουργού τα έχουνελαφρώς χαµένα. Υποδεικνύουν µεν τον Γ. Φλωρίδη ως συντονιστή αυτής της οµάδας αλλά ψάχνονται να δουν ποιον εκπροσωπεί.Τόσο όµως ο Ε. Βενιζέλος όσο και ο τότε «υπαρχηγός» του Α. Λοβέρδος είναι εξαιρετικά νοµοταγείς. Για ποιον λοιπόν γίνεται η φασαρία και γιατί; Εξήγηση δεν υπάρχει επί του παρόντος. Τι υπάρχει; Μόνο εκτιµήσεις.Και µεταξύ αυτών, ότι η κοινοβουλευτική πλειοψηφία του ΠΑΣΟΚ είναι σήµερα ιδιαίτερα ευάλωτη παρά τις 157 έδρες που διαθέτει.
ta nea online

«Καταστρεπτική η διόγκωση του προβλήματος της ανεργίας»

ΣKAI.GR

Διευκρινίσεις για περαίωση και εκκρεμείς υποθέσεις

upotheseis.jpg
Νέες διευκρινίσεις για να αντιμετωπιστούν οι ειδικές περιπτώσεις που προέκυψαν κατά την πληρωμή των εκκαθαριστικών σημειωμάτων της περαίωσης στις τράπεζες ή στις ΔΟΥ, καθώς και λόγω νέων στοιχείων που θα περιέλθουν σε γνώση των εφοριών, για επιχειρήσεις που έχουν ήδη αποδεχθεί το εκκαθαριστικό σημείωμα περαίωσης, δίνει το υπουργείου Οικονομικών. Το κείμενο της εγκυκλίου του υπουργείου έχει ως εξής:
Α. Περίπτωση
Επιχείρηση έχει αποδεχθεί το εκδοθέν από την Γ.Γ.Π.Σ. εκκαθαριστικό σημείωμα περαίωσης τον μήνα Νοέμβριο με καταβολή στη τράπεζα ποσού που αντιστοιχεί σε λιγότερες χρήσεις από αυτές που περιλαμβάνει το σημείωμα περαίωσης και για το οποίο έχει δημιουργηθεί και αποσταλεί από την Γ.Γ.Π.Σ. χρηματικός κατάλογος με ημερομηνία βεβαίωσης την 30/11/2010. Στη συνέχεια τον μήνα Δεκέμβριο προσέρχεται ξανά στη τράπεζα και καταβάλει ποσό που αντιστοιχεί στο σύνολο των χρήσεων που περιλαμβάνει το σημείωμα περαίωσης.
Ποσά χρέωσης
1. Η Γ.Γ.Π.Σ., αποστέλλει στην ΔΟΥ χρηματικό κατάλογο με ημερομηνία βεβαίωσης την 31/12/2010, στον οποίο το ποσό χρέωσης αντιστοιχεί στο σύνολο των χρήσεων που περιλαμβάνει το εκκαθαριστικό σημείωμα περαίωσης.
2. Η ΔΟΥ συντάσσει Α.Φ.Ε.Κ. ολικής μείωσης, το οποίο συνδέεται και εκκαθαρίζεται στην γραμμή χρηματικού καταλόγου με ημερομηνία βεβαίωσης την 30/11/2010, η οποία περιέχει το ποσό των χρήσεων που αποδέχθηκε η επιχείρηση με την αντίστοιχη πληρωμή τον μήνα Νοέμβριο.

Στη συνέχεια η ΔΟΥ συμψηφίζει το επιστρεπτέο ποσό που προκύπτει από την εκκαθάριση του Α.Φ.Ε.Κ., στην νέα βεβαίωση χρηματικού καταλόγου με ημερομηνία βεβαίωσης την 31/12/2010.
Β. Περίπτωση
Επιχείρηση έχει αποδεχθεί μετά από τροποποίηση που έγινε στη ΔΟΥ λόγω προφανών σφαλμάτων, το εκδοθέν από την Γ.Γ.Π.Σ. εκκαθαριστικό σημείωμα περαίωσης τον μήνα Νοέμβριο με καταβολή του 20% στη Δ.Ο.Υ επιλέγοντας μέρος των χρήσεων που περιελάμβανε το σημείωμα.
Στη συνέχεια τον μήνα Δεκέμβριο προσέρχεται ξανά στη ΔΟΥ και ζητεί να περαιώσει και τις υπόλοιπες χρήσεις του σημειώματος περαίωσης.
Εκκαθαριστικά
Η ΔΟΥ μέσω της κεντρικής εφαρμογής της περαίωσης εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων Ν.3888/2010, προβαίνει στην τροποποίηση του εκκαθαριστικού σημειώματος περαίωσης που αποδέχτηκε η επιχείρηση, και καταχωρεί τις υπόλοιπες ανέλεγκτες χρήσεις.

Στη συνέχεια γίνεται εκ νέου ο υπολογισμός του φόρου από το σύστημα και προκύπτει το νέο ποσό του φόρου περαίωσης.
Η διαφορά του φόρου που προκύπτει αντιμετωπίζεται αυτοτελώς και ανεξάρτητα από το ήδη βεβαιωθέν ποσό του πρώτου σημειώματος και η ΔΟΥ για τη διαφορά ενεργεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 9 και 10 του Ν.3888/2010.
Γ. Περίπτωση
Επιχείρηση έχει αποδεχθεί το εκδοθέν από την Γ.Γ.Π.Σ. εκκαθαριστικό σημείωμα περαίωσης τον μήνα Νοέμβριο με καταβολή στη τράπεζα. Στο σημείωμα λόγω μη εκκαθάρισης της δήλωσης φόρου εισοδήματος του τρέχοντος έτους ή άλλων παρελθόντων ετών (οι οποίες έχουν υποβληθεί μέχρι την 31/08/2010), δεν περιλαμβανόντουσαν οι εν λόγω χρήσεις.

Η επιχείρηση με αίτησή της στην ΔΟΥ έχει ζητήσει την περαίωση των συγκεκριμένων χρήσεων όταν αυτό καταστεί εφικτό (δηλ. όταν εκκαθαριστούν οι δηλώσεις). Στη συνέχεια ακολουθεί είτε από την Γ.Γ.Π.Σ. είτε από την ΔΟΥ η εκκαθάριση των συγκεκριμένων δηλώσεων φόρου εισοδήματος.
Εκκρεμότητες
Η ΔΟΥ μέσω της κεντρικής εφαρμογής της περαίωσης εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων Ν.3888/2010, προβαίνει στην τροποποίηση του εκκαθαριστικού σημειώματος περαίωσης που αποδέχτηκε η επιχείρηση, και καταχωρεί τις υπόλοιπες ανέλεγκτες χρήσεις.

Στη συνέχεια γίνεται εκ νέου ο υπολογισμός του φόρου από το σύστημα και προκύπτει το νέο ποσό του φόρου περαίωσης.
Η διαφορά του φόρου που προκύπτει αντιμετωπίζεται αυτοτελώς και ανεξάρτητα από το ήδη βεβαιωθέν ποσό του πρώτου σημειώματος και η ΔΟΥ για τη διαφορά ενεργεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 9 και 10 του Ν.3888/2010.
Δ. Περίπτωση
Επιχείρηση έχει αποδεχθεί το εκδοθέν από την Γ.Γ.Π.Σ. εκκαθαριστικό σημείωμα περαίωσης τον μήνα Νοέμβριο με καταβολή στη τράπεζα ποσού που αντιστοιχεί στο σύνολο των χρήσεων ή σε λιγότερες χρήσεις από αυτές που περιλαμβάνει το σημείωμα περαίωσης.

Στη συνέχεια τον μήνα Δεκέμβριο προσέρχεται ξανά στη τράπεζα και καταβάλει ποσό που αντιστοιχεί στις ίδιες ή σε λιγότερες χρήσεις από αυτές που αποδέχθηκε με τη καταβολή του μηνός Νοεμβρίου.
Αντιμετώπιση
Η Γ.Γ.Π.Σ., θεωρεί την πληρωμή του μηνός Δεκεμβρίου ως δόση και πιστώνει το καταβληθέν ποσό στην γραμμή χρηματικού καταλόγου με ημερομηνία βεβαίωσης την 30/11/2010, η οποία περιέχει το ποσό των χρήσεων που αποδέχθηκε η επιχείρηση με την αντίστοιχη πληρωμή τον μήνα Νοέμβριο.
Ε. Περίπτωση
Επιχείρηση έχει αποδεχθεί το εκδοθέν εκκαθαριστικό σημείωμα περαίωσης είτε με καταβολή στη τράπεζα είτε στη ΔΟΥ Στη συνέχεια από την ΔΟΥ διαπιστώνεται ότι για τη συγκεκριμένη χρήση που περαιώθηκε με την αποδοχή του σημειώματος έχει εκδοθεί φύλλο ελέγχου (μετά από διενέργεια τακτικού ελέγχου).
Αντιμετώπιση
Για την περίπτωση αυτή θα σας δοθούν οδηγίες μετά την έκδοση σχετικής εγκυκλίου. Στην περίπτωση αυτή πάντως για την ελεγχθείσα χρήση ισχύουν τα φύλλα ελέγχου και όχι η περαίωση. Για το λόγο αυτό είναι σκόπιμο να ενημερωθεί το ταχύτερο δυνατό η επιχείρηση.
ΣΤ. Περίπτωση
Επιχειρήσεις αποδέχονται το εκδοθέν από τη Γ.Γ.Π.Σ. εκκαθαριστικό σημείωμα περαίωσης και καταβάλουν στη τράπεζα το 20% ή εξοφλούν ολικά με έκπτωση τις χρήσεις που επιλέγουν το μήνα Δεκέμβριο.
Προτεινόμενη αντιμετώπιση
Η Γ.Γ.Π.Σ., στις αρχές του επόμενου έτους βάσει του αρχείου πληρωμών στις τράπεζες μηνός Δεκεμβρίου, δημιουργεί και αποστέλλει στις ΔΟΥ χρηματικούς καταλόγους με ημερομηνία βεβαίωσης την 31/12/2010 και επόμενη δόση την 31/01/2011 (για τις επιχειρήσεις που κατέβαλλαν το 20%).
Ζ. Βελτιώσεις - Επισημάνσεις Κεντρικής Εφαρμογής Περαίωσης
Μέσω της κεντρικής εφαρμογής περαίωσης του Ν.3888/2010, μπορείτε να τροποποιείτε εκδοθέντα εκκαθαριστικά σημειώματα της Γ.Γ.Π.Σ. για τα οποία η αποδοχή έγινε με καταβολή στην τράπεζα.
Παρατηρήσεις:
1. Η τροποποίηση αφορά την προσθήκη χρήσεων μετά το τελευταίο περαιούμενο έτος που περιλαμβάνεται στο σημείωμα της Γ.Γ.Π.Σ. και την έκδοση νέου από την ΔΟΥ (π.χ. έχει γίνει αποδοχή του εκδοθέν σημειώματος της Γ.Γ.Π.Σ. μέχρι το οικον.

Έτος 2009 και ο φορολογούμενος με αίτησή του ζητεί να περαιώσει και το οικον. Έτος 2010, βάσει των προϋποθέσεων που αναφέρονται στις αναγραφόμενες εγκυκλίους).
Σημείωση: Δεν θα επιτρέπεται από την εφαρμογή της περαίωσης οποιαδήποτε μεταβολή-προσθήκη χρήσεων για έτη μέχρι και το τελευταίο περαιούμενο έτος που έχει αποδεχτεί η επιχείρηση με την καταβολή στην τράπεζα.

Σε οποιαδήποτε προσπάθεια μεταβολής-προσθήκης όταν πατηθεί το πλήκτρο «Προσωρινή», θα επανέρχονται στην οθόνη της εφαρμογής οι χρήσεις όπως αυτές είχαν αποτυπωθεί στο εκδοθέν από την Γ.Γ.Π.Σ. σημείωμα περαίωσης.
2. Για την διευκόλυνσή σας σε ότι αφορά την βεβαίωση και είσπραξη της διαφοράς που προκύπτει των περιπτώσεων της παραγράφου 1, όταν εκτυπώνεται το νέο σημείωμα στον πίνακα (Δ) «ΠΙΝΑΚΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΕΦΑΠΑΞ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ-ΔΟΣΕΩΝ», αποτυπώνονται τα ποσά του φόρου περαίωσης που αφορούν τις επιπλέον χρήσεις που προστίθενται. Επίσης με κύκλο περικλείεται το τελευταίο οικον. Έτος που περαιώθηκε με καταβολή στην τράπεζα.
3. Για την ενημέρωσή σας σχετικά με τα εκδοθέντα εκκαθαριστικά σημειώματα της Γ.Γ.Π.Σ. (που δεν έχουν τροποποιηθεί από την ΔΟΥ), των οποίων η αποδοχή έγινε με καταβολή στην τράπεζα, με την επιλογή του πλήκτρου «Εκτ. Αρχικής», θα εμφανίζονται-εκτυπώνονται τα εξής:
α) το τελευταίο περαιούμενο έτος
β) το ποσό του φόρου που αντιστοιχεί στο τελευταίο περαιούμενο έτος και έχει ή θα βεβαιωθεί με χρηματικό κατάλογο που αποστέλλει η Γ.Γ.Π.Σ. στη ΔΟΥ
γ) τα έτη που δεν περαιώθηκαν έχοντας διαγράμμιση με την ένδειξη (Χ), για τις περιπτώσεις που η επιχείρηση αποδέχτηκε λιγότερες χρήσεις από αυτές που περιελάμβανε το εκδοθέν σημείωμα της Γ.Γ.Π.Σ.
4. Διαπιστώθηκε ότι σε 810 σημειώματα περαίωσης που εκδόθηκαν από την Γ.Γ.Π.Σ. και η αποδοχή τους έγινε με καταβολή στην τράπεζα, οι ΔΟΥ προχώρησαν (πριν κλειδωθεί το σημείωμα), σε τροποποίηση του σημειώματος, με αποτέλεσμα να υπάρχει ασυμφωνία μεταξύ του αρχικά εκδοθέν σημειώματος από την Γ.Γ.Π.Σ. και του σημειώματος που υπάρχει σήμερα στην κεντρική εφαρμογή της περαίωσης του Ν.3888/2010.

Για τις περιπτώσεις αυτές, η Γ.Γ.Π.Σ. επανέφερε τα σημειώματα της περαίωσης στην αρχική τους μορφή (όπως αυτά είχαν εκδοθεί από την Γ.Γ.Π.Σ.), ώστε να καταστεί εφικτή η σωστή βεβαίωση με χρηματικούς καταλόγους που θα αποσταλούν από την Γ.Γ.Π.Σ., όπως αυτή προκύπτει από την καταβολή στην τράπεζα.
newsbeast.gr

Χριστούγεννα ή χριστουγεννιάτικη εκεχειρία;

thumb

"Καλοφόρετος" ... ο Προϋπολογισμός. Και ο «ψηφισμένος», και οι αναθεωρήσεις του που επίκεινται μέσα στο 2011 αν δεν τιναχτεί τελείως στον αέρα. Αν η κοινωνία βρίσκεται «μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας», όπως είπε ο πρωθυπουργός στο Newsweek για τον λαό τον οποίο διαφεντεύει με τα φιρμάνια του ΔΝΤ, ο Προϋπολογισμός κινείται μεταξύ κοινωνικής και εθνικής φθοράς και πρωθυπουργικής αφασίας (αλλά όχι και αφθαρσίας).
Οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ που διαφώνησαν με τον κατοχικό Προϋπολογισμό,κιότεψαν τελικώς μπροστά στον εκβιασμό ότι επίκεινται εκλογές και θα βρεθούν στην απ’ έξω. Είναι απορίας άξιον πάντως το γεγονός ότι εδώ που έχουμε φτάσει, με την κοινωνία ισοπεδωμένη και την δημοκρατία καταλυμμένη, έχει περιεχόμενο ένας τέτοιος εκβιασμός στη συνείδηση των βουλευτών. Μεταξύ κοινωνίας και λίστας διαλέγουν το δεύτερο, ξεχνώντας μάλλον ποιον υποτίθεται ότι εκπροσωπούν σε αυτή τη ρημαδολίστα. Τελικώς, πιο εύκολο είναι να καταλυθεί η δημοκρατία παρά οι δεσμοί των πράσινων πολιτευτών με το ΠΑΣΟΚ και τον θώκο της εξουσίας.  Ή μήπως πιστεύουν οι βουλευτές ότι θα αλώσουν το γιωργακικό ΠΑΣΟΚ εκ των έσω και θα πάρουν το τιμόνι για να γυρίσουν το χρόνο πίσω; Άβυσσος η ψυχή του πράσινου βουλευτή...
Στο μεταξύ, οδεύουμε σε Χριστούγεννα αν και... έχει ήδη διανυθεί όλη η απόσταση από τη "γέννηση" ως την  Προδοσία και τη Σταύρωση. Συνεπώς, μάλλον για χριστουγεννιάτικη εκεχειρία μπορούμε να μιλάμε και όχι για Χριστούγεννα...
Με το καλωσόρισμα αυτού του μαύρου 2011, ο πόλεμος πλέον θα εκδιπλωθεί σε όλο του το μεγαλείο. «Τα επώδυνα μέτρα είναι πίσω» μάς είπε ο πρωθυπουργός, αλλά οι βάρβαρες συνέπειες είναι μπροστά. Με το καλημέρα, λοιπόν θα αρχίσει να τρέχει ο Καλλικράτης, ο οποίος επιφυλάσσει ένα κοινωνικό κραχ αφού χιλιάδες εργαζόμενοι θα πάρουν μετάταξη στην ανεργία και θα αρχίσουν να καταρρέουν υπηρεσίες, όπως ήδη έχει γίνει για παράδειγμα με την αποκομιδή των σκουπιδιών. Τα κλειστά επαγγέλματα θα βρεθούν στη δίνη του κυκλώνα, η δημόσια περιουσία θα πάρει την άγουσα για το μεγάλο «παζάρι» (την έχει ήδη πάρει) και οι δημόσιες υπηρεσίες θα πάψουν ολοκληρωτικά να είναι δημόσιες, οι άνεργοι θα πολλαπλασιαστούν, οι εργαζόμενοι θα τελούν υπό αμέτρητους εκβιασμούς, ο όποιος μισθός που θα παίρνουν με τα χίλια ζόρια θα τους προσπερνάει, αφού θα εξανεμίζεται εν ριπή οφθαλμού και γενικώς η πολιτική ατμόσφαιρα θα γίνεται όλο και πιο τοξική. Α και ο Γιώργος θα συνεχίσει να ταξιδεύει ανά την υφήλιο με τα λεφτά των χειμαζόμενων φορολογουμένων προκειμένου να εξασφαλίσει το μέλλον του εκτός Ελλάδας.
Προφανώς, θεωρεί ότι ο ίδιος μπορεί να βγει αλώβητος από αυτή την ιστορία, όμως ο πόλεμος ποτέ δεν έχει θύματα μόνο από τη μία πλευρά....

to pontiki