Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010

«Ατζέντα για μια κοινωνική Ευρώπη» από το ΣΥΝ

Συνέντευξη τύπου για τις αποφάσεις του 3ου συνεδρίου του Κόμματος Ευρωπαϊκής Αριστεράς
Την ανατροπή της οικονομικής πολιτικής που ακολουθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση έθεσε ως στόχο ο Αλέξης Τσίπρας, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου για τις αποφάσεις του 3ου συνεδρίου του Κόμματος Ευρωπαϊκής Αριστεράς.
Στο συνέδριο, που έγινε στο Παρίσι, επισημάνθηκε η ανάγκη συντονισμένης δράσης σε όλη την ήπειρο, με στόχο τη ριζική δημοκρατική ανασυγκρότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο πρόεδρος του Συνασπισμού και αντιπρόεδρος του ΚΕΑ, εξαπέλυσε κατηγορώ κατά της ευρωπαϊκής ηγεσίας, λέγοντας πως "οι υπεύθυνοι για την σημερινή κατάσταση, επιμένουν να στηρίζουν το σημερινό χρηματοπιστωτικό σύστημα που είναι η ακρογωνιαία αιτία  της κρίσης". Πρόσθεσε ότι επιμένουν να ακολουθούν τα ίδια οικονομικά, ιδεολογικά και πολιτικά  δόγματα.
Το Κόμμα Ευρωπαϊκής Αριστεράς προτείνει, μεταξύ άλλων, την κατάργηση του Συμφώνου Σταθερότητας, την απευθείας χρηματοδότηση των κρατών-μελών της ευρωζώνης από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, την έκδοση ευρωομολόγων και τη δημιουργία ευρωπαϊκών οίκων αξιολόγησης.
Όσον αφορά στο ελληνικό χρέος, ο Αλ. Τσίπρας ζήτησε την αναδιαπραγμάτευση του σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Υποστήριξε ότι μέρος του θα πρέπει να κηρυχθεί παράνομο και να μην αποπληρωθεί, αναφέροντας ότι αφορά σε μίζες και δανειακές συμβάσεις που εκμεταλλεύθηκαν αετονύχηδες.
"Πρέπει λοιπόν κάποια στιγμή να υπάρξει μια επιτροπή σε κοινοβουλευτικό επίπεδο η οποία θα εξετάσει μία-μία αυτές τις δανειακές συμβάσεις και μία-μία θα δει και θα δούμε ποιο κομμάτι του χρέους είναι νόμιμο -να το πω έτσι- και ποιο δεν είναι", είπε.
Ερωτηθείς για την απόφαση του ΣΥΝ να μην παραστεί στην ομιλία του Ντομινίκ Στρος-Καν στη Βουλή, είπε πως "δεν νομιμοποιούμε το ρόλο και την παρουσία του ΔΝΤ στην Ελλάδα και στην Ευρώπη".
Απαντώντας, τέλος, για τις εξελίξεις στο συνδικαλιστικό κίνημα, ο πρόεδρος του Συνασπισμού δήλωσε ότι έχει βαρύτατη ευθύνη  η ΓΣΕΕ και ο Γ. Παπαγόπουλος για το γεγονός ότι συζητούνται περικοπές σε μισθούς του ιδιωτικού τομέα.

Γ. Πεταλωτής: Μείωση μισθών μόνο στις ΔΕΚΟ

Επιβεβαίωσε τα σχέδια για «ταβάνι» στις αμοιβές των δημοσίων επιχειρήσεων
Πρόκληση η αύξηση της παραγωγικότητας
«Μισθούς δεν πρόκειται να μειώσουμε γιατί δεν πρέπει να μειωθούν περαιτέρω, τη διασύνδεση με την παραγωγικότητα μπορούμε να τη δούμε», ήταν η απάντηση του κυβερνητικού εκπροσώπου σε όσα είπε χθες στη Βουλή ο γενικός διευθυντής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, Ντομινίκ Στρος-Καν.
Ο Γιώργος Πεταλωτής διευκρίνισε ότι η αύξηση της παραγωγικότητας αποτελεί τη μεγάλη πρόκληση για την ελληνική οικονομία. Επιβεβαίωσε, ωστόσο, ότι θα γίνουν μειώσεις μισθών στις ΔΕΚΟ, υποστηρίζοντας ότι θα αφορούν στον εξορθολογισμό, στην ισορροπία και στην κοινωνική δικαιοσύνη.
"Στο νόμο που θα παρουσιαστεί θα υπάρχουν δημόσιες επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας που θα προσεγγίζουν τα ελληνικά δεδομένα της μισθοδοσίας και έτσι θα περιοριστούν οι σπατάλες τους", είπε.
Άφησε να εννοηθεί ότι το νομοσχέδιο θα αφορά και στις επιχειρήσεις που έχουν εισαχθεί στο χρηματιστήριο, όπως ο ΟΠΑΠ. "Η κυβέρνηση προσπαθεί με μοναδικό γνώμονα το δημόσιο συμφέρον να εξορθολογίσει οποιαδήποτε υπηρεσία έχει δημόσιο χαρακτήρα και διαχειρίζεται δημόσια έσοδα", απάντησε σε σχετική ερώτηση.
Αναφορικά με το ζήτημα των επιχειρησιακών συμβάσεων, επανέλαβε ότι η κυβέρνηση θέλει συμφωνία της ΓΣΕΕ και του ΣΕΒ και υποστήριξε εκ νέου ότι θα τίθενται σε ισχύ με πολύ συγκεκριμένους όρους, προϋποθέσεις και χρονικούς περιορισμούς .
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος έθεσε ως προτεραιότητα να μη χαθούν θέσεις εργασίας. «Δεν πρόκειται να αφήσουμε να κλείσουν επιχειρήσεις», είπε.

Κατσέλη: «Όλοι οι κοινωνικοί εταίροι πρέπει να βάλουν πλάτη»

thumb
«Βρισκόμαστε σε μία δύσκολη συγκυρία, γίνονται συντονισμένες προσπάθειες, για να σωθούν θέσεις εργασίας, αλλά και για να προχωρήσουν οι αναγκαίες διαρθρωτικές αλλαγές. Όλοι οι κοινωνικοί εταίροι πρέπει να βάλουν πλάτη. Ο διάλογος είναι συνεχής και με τους εσωτερικούς και με τους διεθνείς εταίρους. Είμαστε σε καλό δρόμο, θα τα καταφέρουμε» δήλωσε η κ. Κατσέλη στη συνάντηση που είχε με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κάρολο Παπούλια.

Παράλληλα, αναφερόμενη στο νομοσχέδιο για τις επιχειρησιακές συμβάσεις, η υπουργός Εργασίας δήλωσε πως «βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο, απομένουν κάποιες λεπτομέρειες για να ρυθμιστούν, όμως είμαστε σε καλό δρόμο». Διευκρίνισε ότι αν οι λεπτομέρειες αυτές ρυθμιστούν σήμερα, τότε το νομοσχέδιο θα παρουσιαστεί στο Υπουργικό Συμβούλιο την Πέμπτη, αλλιώς την ερχόμενη εβδομάδα.

«Με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας είχαμε μία πολύ καλή και εποικοδομητική συζήτηση, τον ενημέρωσα για τις προσπάθειες που καταβάλλει το υπουργείο για τη διατήρηση των θέσεων εργασίας, τα προγράμματα του ΟΑΕΔ, τα προγράμματα για την καταπολέμηση της φτώχειας, καθώς και τη συνεργασία με όλους τους φορείς, ώστε να μπορέσουμε αυτή την κρίσιμη στιγμή να στηρίξουμε τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους» ανέφερε η υπουργός Εργασίας.

Η νέα Εθνική Στρατηγική για τις Εξαγωγές

thumb

Ο υπουργός, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, στη διάρκεια της ομιλίας του στην ημερίδα του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης με θέμα «Εθνική Στρατηγική για τις Εξαγωγές - Ελλάδα της Εξωστρέφειας» παρουσίασε την Εθνική Στρατηγική για τις Εξαγωγές.
Τα βασικά σημεία της είναι τα εξής:
Η δημιουργία ενός Εθνικού Brand, μιας ελληνικής ταυτότητας, που θα πιστοποιεί την ποιότητα και την αυθεντικότητα των προϊόντων. Το εθνικό Brand θα χτιστεί σε συνέργεια και συντονισμό με το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού.
Το Εθνικό Brand θα στηρίζεται σε 3 πυλώνες:
Τις εξαγωγές (με την υποστήριξη του ΟΠΕ)
Τις επενδύσεις (με την υποστήριξη του Invest in Greece)
Τον Τουρισμό (με την υποστήριξη του ΕΟΤ)
O διυπουργικός συντονισμός. Το υπουργείο Εξωτερικών με την Οικονομική Διπλωματία και τους εμπορικούς ακολούθους, το Υπουργείο Οικονομικών, το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού με τον ΕΟΤ, ο Υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για τις στρατηγικές επενδύσεις, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων που προσφέρει πολλά στον κρίσιμο τομέα των τροφίμων, και το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
Η ριζική αναμόρφωση της δομής του Εθνικού Συμβουλίου Εξαγωγών ώστε να γίνει πιο αποτελεσματικό, πιο λειτουργικό, πιο ευέλικτο. Απορροφάται από το Εθνικό Συμβούλιο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας ώστε να δημιουργηθεί μια σταθερή δομή που θα μπορεί να συνδιαμορφώνει την εθνική μας πολιτικής και να παρακολουθεί την υλοποίηση και τα αποτελέσματά της.
H δημιουργία ενός Ταμείου Εξωστρέφειας, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2011, υπό την ομπρέλα του ΕΤΕΑΝ, το οποίο θα ονομάζεται Go2Market. Θα διαθέτει δημόσιο κεφάλαιο ύψους 70 περίπου εκατ. ευρώ.
Η δημιουργία έξυπνων χρηματοοικονομικών προϊόντων που θα καλύψουν βραχυπρόθεσμες ανάγκες ρευστότητας των επιχειρήσεων, όπως είναι η προχρηματοδότηση εξαγωγών και η επιστροφή του εξαγωγικού ΦΠΑ Ήδη προδημοσιεύεται σήμερα ο οδηγός του προγράμματος για την εξωστρέφεια και ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων με 30 εκατ. ευρώ κεφάλαια του ΕΣΠΑ, που θα δοθούν απευθείας στις επιχειρήσεις, για ενέργειες προβολής, πιστοποιήσεις, άϋλη υποστήριξη, δαπάνες πληροφορικής κλπ, χωρίς τραπεζική διαμεσολάβηση.
Ο ΟΑΕΠ αναπροσαρμόζεται ώστε να παρέχει ενημέρωση και να λειτουργεί με ευελιξία και τη δυνατότητα να καλύπτει έμμεσες επενδύσεις.
Ο ΟΠΕ θα αναδιοργανωθεί στα πρότυπα του ολλανδικού EVD, που αποτελεί έναν από τους καλύτερους φορείς στο είδος του στον κόσμο. Θα επικεντρώνεται πλέον σε τρεις λειτουργίες:
Τις Εκθέσεις
Την αξιόπιστη ηλεκτρονική πληροφόρηση και ανάλυση νέων αγορών για κρίσιμους τομείς ευκαιριών ανά χώρα, με δυνατότητες match-making, και την οργάνωση διαρκών ηλεκτρονικών εκθέσεων.
Την παροχή πληροφόρησης, τεχνογνωσίας και μικρής οικονομική βοήθειας σε μικρές επιχειρήσεις με καλά προϊόντα για να αποκτήσουν εξαγωγικό προσανατολισμό (κατά το πρότυπο του Ολλανδικού Prepare2start).
Η δημιουργία ενός δικτύου ενημέρωσης και μεταφοράς τεχνογνωσίας από μεγάλες και   έμπειρες επιχειρήσεις με μικρές μη ανταγωνιστικές εταιρείες.
H συστηματική παρακολούθηση με στατιστικά στοιχεία όλων των πρωτοβουλιών ώστε να στοχοθετούνται οι προτεραιότητες της πολιτικής, σε συνεργασία με το υπουργείο Εξωτερικών.
Όπως δήλωσε ο ίδιος ο κ. Χρυσοχοϊδης, «το σχέδιο αυτό αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο πολιτικής, με το οποίο φιλοδοξούμε να δημιουργήσουμε μια εντελώς νέα πραγματικότητα όσον αφορά τις ελληνικές εξαγωγές».
Από την άλλη πλευρά,  ο αρμόδιος τομεάρχης της ΝΔ, Κωστής Χατζηδάκης, σημείωσε ότι η εξωστρέφεια είναι από τα βασικά ζητούμενα στην οικονομική πολιτική της χώρας και συμπλήρωσε πως «μόνο που τα λόγια πρέπει να γίνουν έργα. Πρώτη προτεραιότητα πρέπει να είναι η δημιουργία ενός ενιαίου εθνικού κέντρου εξωστρέφειας, που θα αφορά στην οικονομία μας ως σύνολο. Τις εξαγωγές ως όχημα, τον αγροτικό τομέα και τη βιομηχανία ως πρώτη ύλη, καθώς και τον Τουρισμό και Πολιτισμό ως εικόνα. Αυτό συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως π.χ. η Ισπανία και η Αυστρία».
Επίσης, αναφέρθηκε στο πρόγραμμα που είχε ανακοινώσει το καλοκαίρι η Λούκα Κατσέλη, το οποίο -όπως υποστήριξε- μέσα σε 5 μήνες, ξεχάστηκε για να παρουσιαστεί νέο πρόγραμμα από τον νέο υπουργό της ίδιας κυβέρνησης.
Τέλος, ο κ. Χατζηδάκης διαβεβαιώνει ότι η Νέα Δημοκρατία θα στηρίξει κάθε θετική προσπάθεια για την εξωστρέφεια της εθνικής οικονομίας, «αντιτάσσεται, όμως, σε επικοινωνιακού χαρακτήρα μεθοδεύσεις που, ούτως ή άλλως, δεν οδηγούν μακριά. Αποτελεσματικό είναι το απλό και το ουσιαστικό

«Ή θα διαλυθεί το ευρώ ή θα αποχωρήσουν κράτη»

thumb
Διάλυση του ευρώ ή έξοδο χωρών όπως η Ελλάδα, η Πορτογαλία και η Ισπανία προβλέπουν οι διαχειριστές μεγάλων θεσμικών χαρτοφυλακίων των ΗΠΑ.
Ο Τζιμ Ρότζερς, συνιδρυτής με τον Τζορτζ Σόρος του επενδυτικού ταμείου Quantum Fund, δήλωσε, στο πλαίσιο του συνέδριου που διοργάνωσε το πρακτορείο Reuters,  ότι η διαχείριση της κρίσης χρέους της Ευρώπης είναι κακή και θα μπορούσε να έχει ως επακόλουθο το τέλος του κοινού νομίσματος.
«Διαβρώνουν [οι Ευρωπαίοι] την αξία του ευρώ και την αξία της Ευρωπαϊκής Κοινότητας» τόνισε, προσθέτοντας ότι εκτιμά πως «το ευρώ δεν θα υφίσταται σε 10-15 χρόνια». Ο κ. Ρότζερς χαρακτήρισε το σχέδιο διάσωσης της Ιρλανδίας κακό από οικονομική και από ηθική άποψη.Η Πορτογαλία και η Ισπανία μπορεί να είναι οι επόμενες δύο χώρες που θα ζητήσουν βοήθεια, πρόσθεσε.
Για την αμερικανική οικονομία είπε ότι μπορεί να είναι «χαμένη» η επόμενη δεκαετία ή και δύο δεκαετίες, λόγω της αύξησης του δημόσιου χρέους για να σωθούν οι προβληματικές τράπεζες, μετά τη χρηματοπιστωτική κρίση.
Παράλληλα, το πρακτορείο Bloomberg αναφέρει τρεις Αμερικανούς διαχειριστές κεφαλαίων, οι οποίοι προέβλεψαν τη χρεοκοπία της Αργεντινής τον Δεκέμβριο του 2001, οι οποίοι θεωρούν ότι η κρίση χρέους στην Ευρωζώνη έχει πολλά κοινά στοιχεία με την κρίση της Αργεντινής.
Ο Τζόζεφ Μπάιντερ, επικεφαλής επενδύσεων στο Ταμείο Consilium Investment Management, στοιχηματίζει ότι η Ελλάδα, η Πορτογαλία και η Ισπανία θα αναδιαρθρώσουν τα χρέη τους και θα αφήσουν το ευρώ.
Ο Μοχάμεντ Ελ Εριάν, επικεφαλής της Pimco, του μεγαλύτερου σε κεφάλαια ταμείου επενδύσεων σε ομόλογα, είπε στη τηλεόραση του CNBC ότι η Πορτογαλία πιθανότατα θα ζητήσει βοήθεια από την ΕΕ και το ΔΝΤ και ορισμένες χώρες θα εγκαταλείψουν το ευρώ, στα επόμενα πέντε χρόνια.
Ο Ρόμπερτ Κένιγκσμπέργκερ, επικεφαλής επενδύσεων του Ταμείου Gramercy αγοράζει swaps στην Ευρώπη για να καλύψει τις θέσεις που έχει σε αναδυόμενες αγορές ομολόγων. «Η νομισματική ακαμψία και οι δημοσιονομικές παγίδες στην περιφέρεια της Ευρώπης σήμερα, μοιάζουν αρκετά με της Αργεντινής το 2001», λέει και προσθέτει: «Η απόφαση θα είναι πολιτική, όχι οικονομική. Μία καθαρά οικονομική απόφαση θα είχε οδηγήσει την Ελλάδα ήδη στη χρεοκοπία και αρκετές άλλες χώρες από κοντά».
Το δημοσίευμα του Bloomberg αναφέρει και δηλώσεις του Ντομίνγκο Καβάλο, υπουργού Οικονομικών της Αργεντινής, που παραιτήθηκε τον Δεκέμβριο του 2001 όταν η χώρα του χρεοκόπησε, σύμφωνα με τις οποίες, το ΔΝΤ και η ΕΕ πρέπει να αγοράσουν όλο το χρέος της Ελλάδας και της Ιρλανδίας, σε τιμές αγοράς σε μία διαδικασία συντεταγμένης αναδιάρθρωσής του, ενώ η Πορτογαλία και η Ισπανία πρέπει να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητά τους, με μεταρρυθμίσεις στην αγορά εργασίας και το φορολογικό σύστημα.

Ρουμπινί: «Επιστροφή στη δραχμή»

thumb

«Τα δύο πλέον πιθανά σενάρια για την Ελλάδα είναι είτε η ελεγχόμενη αναδιάρθρωση του χρέους της, είτε η έξοδος από την Ευρωζώνη» δήλωσε την Τρίτη ο διάσημος οικονομολόγος Νουριέλ Ρουμπινί σε κλειστή εκδήλωση στην οποία μετείχαν στελέχη από τον επιχειρηματικό και τραπεζικό χώρο στην Αθήνα.
Ο κ. Ρουμπινί υποστήριξε ότι μόνη λύση για την ανάταξη της ελληνικής οικονομίας είναι η υποτίμηση του νομίσματος, κάτι που σημαίνει έξοδο της χώρας από την Ευρωζώνη και επιστροφή στη δραχμή. Ωστόσο, διευκρίνισε πως κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό αφού προϋποθέτει αποχώρηση από την ΕΕ. Επισήµανε δε ότι σε ένα τέτοιο ενδεχόµενο η υποτίµηση του εθνικού νοµίσµατος θα έφτανε στο 50%. Οπότε η τελευταία λύση για την Ελλάδα είναι η ελεγχόμενη αναδιάρθρωση του χρέους με την επιμήκυνση της διάρκειας αποπληρωμής του.«∆εν µπορεί όµως σε καµιά περίπτωση να γίνει στη Ελλάδα ό, τι έγινε στην Αργεντινή. Η Ελλάδα είναι χώρα της Ευρωπαϊκής Ενωσης µε άλλα χαρακτηριστικά», τόνισε ιδιαίτερα.
Όπως είπε η αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους δεν έχει γίνει ακόμη ώστε να μην πληγεί το ευρώ και να μπορέσουν οι άλλες χώρες να βάλουν σε τάξη τα δημοσιονομικά τους χωρίς να επηρεαστούν από την Ελλάδα. Όταν αυτό συμβεί, η Ελλάδα θα προχωρήσει σε αναδιάρθρωση χρέους η οποία έχει μετατεθεί χρονικά για την ώρα. Παράλληλα, ο κ. Ρουμπινί επισήμανε ότι η δημοσιονομική προσαρμογή της χώρας είναι απαραίτητη, ωστόσο δεν λύνει το μεγάλο πρόβλημα του τεράστιου δημόσιου χρέους. «Η Ελλάδα θα υποχρεωθεί είτε να αναδιαρθρώσει το χρέος της είτε να επιστρέψει στη δραχμή», υποστήριξε.
Την Τετάρτη, ο Νουριέλ Ρουμπινί αναμένεται να συναντηθεί με τον πρωθυπουργό Γ.Παπανδρέου και τον υπουργό Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου.

Ενιαίο μέτωπο προς την ανάπτυξη

Εκδήλωση του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας για το σχέδιο εξωστρέφειας της χώρας

«Πρέπει να αλλάξουμε νοοτροπία»

«Η Ελλάδα στηρίζει ένα ανεξάρτητο και ενιαίο παλαιστινιακό κράτος»

Συνάντηση Παπανδρέου - Αμπάς

Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2010

ΟΣΕ: Στο μισό το κόστος μισθοδοσίας το 2011

Πορτογαλία: «Μπορούμε και μόνοι μας»

Η Πορτογαλία έχει όλα τα μέσα να λύσει μόνη της τα προβλήματά της. Αυτό δήλωσε σήμερα ο πορτογάλος υφυπουργός Οικονομικών, Κάρλος Κόστα Πίνα, τονίζοντας ότι η χώρα δεν θα πρέπει ούτε καν να εξετάσει το ενδεχόμενο να ζητήσει βοήθεια.

«Δεν πρέπει να εξετάζουμε το ενδεχόμενο να ζητήσουμε εξωτερική βοήθεια. Οφείλουμε να κάνουμε τη δουλειά μας, να σταθεροποιήσουμε τα οικονομικά μας», σημείωσε ο πορτογάλος αξιωματούχος σε διάσκεψη που διοργάνωσε η εφημερίδα Diario Economico.

«Έχουμε απολύτως τα μέσα για να επιλύσουμε μόνοι μας τα προβλήματά μας», πρόσθεσε, προτάσσοντας «την κατάσταση της πορτογαλικής οικονομίας», «την θετική εξέλιξη που διαπιστώνεται, κυρίως στον τομέα των εξαγωγών», «τους φιλόδοξους στόχους μείωσης του δημοσιονομικού ελλείμματος» και «την κατάσταση του χρηματοπιστωτικού συστήματος».

Ο Κόστα Πίνα εξέφρασε εξάλλου την ικανοποίησή του για τη χαλάρωση που έχει καταγραφεί τις τελευταίες ημέρες στις αγορές χρέους, κρίνοντας ότι, «όπως άλλες χώρες, η Πορτογαλία υποστηρίζει επίπεδα επιτοκίων που δεν ανταποκρίνονται στα θεμελιώδη οικονομικά μεγέθη της».

«Επιτίθενται στη συνοχή του ευρώ»

«Οι αγορές και οι επενδυτές θα καταλήξουν να αναγνωρίσουν τα μέτρα που υιοθετήθηκαν σε εσωτερικό επίπεδο», σημείωσε, υπογραμμίζοντας ότι «υπάρχει μια πιο βαθιά πρόκληση που απευθύνεται στην καρδιά της ευρωζώνης και για την οποία χρειάζονται προσαρμοσμένες πολιτικές απαντήσεις».

«Θα ήταν λάθος διάγνωση να πιστέψουμε ότι το σημερινό πρόβλημα συνοψίζεται στις περιφερειακές χώρες. Αντιμετωπίζουμε μια κίνηση επίθεσης κατά της συνοχής του ευρώ», σημείωσε.

Για τον υφυπουργό Οικονομικών της Πορτογαλίας, «υπάρχουν δύο στηρίγματα της άμυνας της ΕΕ. Το ένα αφορά τον κοινοτικό προϋπολογισμό και το άλλο τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού ταμείου».

«Η συγκεκριμένη πρόταση για την έκδοση 'ευρωομολόγων' ανήκει στις πρωτοβουλίες που πρέπει να εξεταστούν και να υλοποιηθούν βραχυπρόθεσμα», κατέληξε, μολονότι αυτή η ιδέα έχει ήδη απορριφθεί από πολλές ευρωπαϊκές χώρες και κυρίως τη Γερμανία.

Είδε Ντομινίκ, επιμένει για το μνημόνιο!

Σταθερός στις απόψεις του
Την πάγια θέση του για το μνημόνιο ανέπτυξε ο  Πρόεδρος της ΝΔ κ. Αντώνης Σαμαράς στην συνάντηση που είχε στο γραφείο του στην Βουλή με τον επικεφαλής του ΔΝΤ κ. Ντομινίκ Στρος Καν.

Ο κ. Σαμαράς εξήγησε γιατί το Μνημόνιο είναι, εκτός από κοινωνικά άδικο και οικονομικά αναποτελεσματικό και επέμεινε στην ανάγκη αλλαγής πορείας με ανάκαμψη και ανάπτυξη.

Υπογράμμισε ότι, χωρίς αυτά θα υπάρξουν μεγαλύτερα αδιέξοδα, που δεν τα αντέχει ούτε η οικονομία ούτε η κοινωνία.

Τα αδιέξοδα αυτά δεν μπορεί να τα αποσοβήσει από μόνη της η επιμήκυνση της αποπληρωμής του δανείου υποστήριξε ο κ. Σαμαράς. σημείωσε πάντως ότι στην επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής του δανείου η Νέα Δημοκρατία λέει «ναι», αρκεί να περιλαμβάνει όλο το ποσό (τα 110 δισ. ευρώ) και να μην περιέχει νέα επαχθή μέτρα.

Η ηγεσία της ΝΔ έδειξε ενοχλημένη από την στάση του κ. Στρος Καν απέναντι της. Κορυφαίο στέλεχος έλεγε ότι δεν μπορεί ο κ. Στρος Καν να λέει ότι δεν έχουν υποβληθεί προτάσεις για την έξοδο από την κρίση αφού υπάρχει η πρόταση της ΝΔ.

Βουλευτές του κόμματος που παρακολούθησαν την παρουσία του κ. Στρος Καν στην Βουλή έλεγαν ότι ήταν «φιλικός προς την κυβέρνηση και επιθετικός απέναντι στη ΝΔ».

«Συνδέστε τους μισθούς με την παραγωγικότητα»

Χέλμουτ Σμιτ: Οι πολιτικοί μαθαίνουν στου κασίδη το κεφάλι!

Πικρές αλήθειες από έναν άνθρωπο, ο οποίος θεμελίωσε το ευρώ και διατήρησε το παλιό δημοφιλές πρόσωπο της Γερμανίας που δεν φοβόταν τους μετανάστες. «Έχουμε έλλειψη πολιτικών στην Ευρώπη… Οι Γερμανοί πολιτικοί μαθαίνουν τώρα την δουλειά και δεν καταλαβαίνουν από οικονομία στο διεθνή περίγυρο » λέει ο πρώην καγκελάριος της Γερμανίας Helmut Schimdt σε συνέντευξη του στο Market watch.

Ο πρώην έμπειρος πολιτικός, από τους θεμελιωτές της Ευρώπης (σοσιαλδημομοκράτης) που επί των ημερών του συνεχίστηκε το κοινωνικό κράτος της Δυτικής Γερμανίας ( 1974-1982) αναγνωρίζει ότι ήταν λάθος το ευρώ καθώς το 1992 ( Μάαστριχτ) υπήρχαν 12 κράτη, και όχι μόνο κάλεσαν όλους να γίνουν μέλη του ευρώ, αλλά ανακάλυψαν και το ευρώ! Όταν ο δημοσιογράφος τον ρωτά για την διπλή παράλληλη πολιτική που πρέπει να ακολουθήσει η Γερμανία ( δημοσιονομική και νομισματική πολιτική και ανάπτυξη της Ευρώπης ), ο κ. Schimdt τονίζει ότι η Ευρώπη δεν διαθέτει πολιτικούς  αφού έχει έλλειψη. Εξαίρεση αποτελεί ο κ. Junker του Λουξεμβούργου, ο οποίος προσθέτει, όμως, ότι ανήκει σ ένα μικρό κράτος που δεν μπορεί να επηρεάσει την πολιτική της Ευρώπης. 

Ο Γερμανός πολιτικός συνεχίζει λέγοντας ότι το δίδυμο που ηγείται της Γερμανίας ( Μέρκελ- Σάουμπλε ) τώρα μαθαίνει την δουλειά και παρά τις ικανότητες δεν μπορεί να ανταπεξέλθει. Ο κ. Schmidt κατηγορεί και την κεντρική τράπεζα της Γερμανίας Bundesbank λέγοντας ότι είναι φιλελεύθεροι και δεν  καταλαβαίνουν γιατί η Ευρώπη πρέπει να αναπτυχθεί. Κοιτούν μόνο τα εθνικά συμφέροντα και δεν λαμβάνουν υπόψη τους το κοινό συμφέρον της Ευρώπης. Μεταξύ άλλων, ο κ. Schmidt υποστηρίζει ότι  στις αρχές της δεκαετίας Γερμανία και Γαλλία παραβίασαν τους κανόνες της Ευρώπης. « Η κα Μέρκελ θα ήθελε να διορθώσει αυτά τα λάθη, αλλά δεν μπορεί διότι είναι μια διαχειριστής που δεν έχει ελαφριά αντιμετώπιση των πραγμάτων

Ερώτηση Παπαρήγα για εργασιακές σχέσεις

Χιλιάδες μετατάξεις μέσα σε ένα μήνα φέρνει ο Καλλικράτης

Αναλυτικά ποιοι υπάλληλοι θα πάνε που
Η αντίστροφή μέτρηση για τις πρωτοφανείς αλλαγές λόγω «Καλλικράτη» σε εκατοντάδες υπηρεσίες έχει ήδη αρχίσει. Τη πρώτη ημέρα του νέου χρόνου χιλιάδες υπάλληλοι σε υπηρεσίες υπουργείων, περιφερειών, παλιών νομαρχιών και δήμων θα χρειαστεί να μετακινηθούν ή να μεταταγούν σε άλλες υπηρεσίες, προκαλώντας τη μεγαλύτερη μαζική μετάβαση υπαλλήλων στον δημόσιο τομέα τελευταίων δεκαετιών.

Τις πρώτες ημέρες ανάληψης των καθηκόντων τους οι νέοι περιφερειάρχες θα αναγκαστούν να υπογράψουν χιλιάδες μετατάξεις υπαλλήλων από τις νομαρχίες προς τους δήμους και τις περιφέρειες. Επίσης αναμένονται δεκάδες προεδρικά διατάγματα που θα οριστικοποιούν ποιοι υπάλληλοι θα πάνε που και με ποιες αρμοδιότητες.

Τι αλλάζει – ποιοι μετακινούνται

Πολεοδομίες:

Σύμφωνα με τον νέο νόμο μέσα σε διάστημα λίγων μηνών, τα πολεοδομικά γραφεία των νομαρχιών θα καταργηθούν και θα δημιουργηθούν άλλα στους δήμους. Οι υπάλληλοι που θα επανδρώσουν τα γραφεία στους δήμους θα είναι, ως επί το πλείστον, υπάλληλοι των νομαρχιακών γραφείων που καταργούνται. Το ποιος θα πάει πού θα εξαρτηθεί από σχετική αίτηση των υπαλλήλων και αποφάσεων των κεντρικών υπηρεσιών. Οι δήμοι αναλαμβάνουν την  έκδοση οικοδομικών αδειών, τον προέλεγχο για την έκδοσή τους, τον έλεγχο μελετών για οικοδομικές άδειες συναφούς χαρακτήρα πολεοδομικές αρμοδιότητες, καθώς και τον έλεγχο και την επιβολή προστίμων για την κατασκευή αυθαιρέτων κτισμάτων. Σε αυτή την περίπτωση, αλλά και στις περισσότερες των υπολοίπων, εκατοντάδες υπάλληλοι θα αλλάξουν θέσεις και γραφεία, ενώ οι δήμοι καλούνται να υποδείξουν χώρους στέγασης όλων των νέων υπηρεσιών.

Υπηρεσίες υγείας:

Οι υπάλληλοι των υπηρεσιών υγείας των νομαρχιών αλλά και εκείνων που μέχρι πρότινος άνηκαν στις Διοικητικές Υγειονομικές Περιφέρειες θα μεταταγούν σε αντίστοιχες υπηρεσίες των δήμων. Οι υπάλληλοι με τον ίδιο τρόπο θα μοιραστούν στους «καλλικρατικούς» δήμους, οι οποίοι με προεδρικό διάταγμα που αναμένεται θα αποδοθούν οι οικονομικοί πόροι που τους αναλογούν, αλλά και το προσωπικό.

Υπηρεσίες Γεωργίας

Την ευθύνη των Γραφείων Γεωργικής Ανάπτυξης θα αναλάβουν οι δήμοι και έτσι και σε αυτή την περίπτωση οι υπάλληλοι θα ανήκουν, όχι πλέον στις νομαρχίες, αλλά στους δήμους.

Οικονομικές υπηρεσίες Περιφερειών

Στις περιφέρεις μεταβιβάζονται όλες οι υπηρεσίες των υπουργείων, οι οποίες αφορούν στην περιφερειακή ανάπτυξη. Επίσης θα δημιουργηθεί σε κάθε περιφέρεια Ταμείο Περιφεριακής Ανάπτυξης. Σύμφωνα με το νόμο με απόφαση του περιφερειάρχη θα αποσπώνται στο Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης υπάλληλοι που κατέχουν οργανικές θέσεις στην οικεία περιφέρεια. Με την ίδια διαδικασία θα καλύπτονται και οι θέσεις διευθυντών των Περιφερειακών Ταμείων Ανάπτυξης.

Ιδρύματα νομαρχιών

Τα νομαρχιακά Ιδρύματα αναλαμβάνονται και αυτά από τους δήμους και το οι υπάλληλοι γίνονται δημοτικοί.

Δημοτικές εταιρείες

Οι Δήμοι θα μπορούν να έχουν μόνο τέσσερα είδη εταιρειών: «α) μία κοινωφελή επιχείρηση, β) μία δημοτική επιχείρηση ύδρευσης αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.), γ) μία επιχείρηση με ειδικό σκοπό τη λειτουργία ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού σταθμού, εφόσον λειτουργούσαν αντίστοιχες στους συνενούμενους δήμους, και δ) μία δημοτική ανώνυμη εταιρία του άρθρου 266 του Κ.Δ.Κ., εφόσον, επίσης, είχαν συσταθεί τέτοιες εταιρίες στους συνενούμενους δήμους». Στις περιπτώσεις που δύο ή περισσότεροι δήμοι από αυτούς που πλέον απαρτίζουν έναν «καλλικρατικό» είχαν ίδιες επιχειρήσεις, οι επιχειρήσεις αυτές συγχωνεύονται. Οι υπάλληλοι μετατάσσονται στην επιχείρηση που προκύπτει και αν καλυφθούν οι θέσεις, κάποιοι από αυτούς θα μεταταχθούν σε άλλη θέση του δήμου. Η νέα δημοτική αρχή θα αποφασίζει για αυτές τις περιπτώσεις, ανάλογα με τις ανάγκες.

Οι δικηγόροι

Οι νομικοί σύμβουλοι που υπηρετούσαν σε νομαρχίες ή νομαρχιακά διαμερίσματα από 1/1/2011 θα ανήκουν στις Περιφέρειες. Είναι από τις λίγες περιπτώσεις που υπάλληλοι των νομαρχιών δεν μετατάσσονται στους δήμους, αλλά σε υπηρεσίες των νέων περιφερειών. Μαζί με αυτούς μεταφέρονται και οι θέσεις που κάλυπταν και έτσι οι δικηγόροι θα εκπροσωπούν πια την περιφέρεια.

Νησιωτικές Περιφέρειες

Στις περιπτώσεις των νησιωτικών περιφερειών πολλές από τις αρμοδιότητες των νομαρχιών μεταφέρονται επιπλέον, πέραν όσων θα ισχύσει για τους υπόλοιπους δήμους. Συγκεκριμένα οι υπάλληλοι που απασχολούνται μέχρι σήμερα σε συγκεκριμένους τομείς με συγκεκριμένες αρμοδιότητες, θα πιάσουν δουλειά σύντομα στους δήμους. Οι τομείς αυτοί είναι: Γεωργίας, Κτηνοτροφίας και Αλιείας, Φυσικών Πόρων, Ενέργειας και Βιομηχανίας, Απασχόλησης, Εμπορίου και Τουρισμού, Μεταφορών και Επικοινωνιών, Έργων, Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιβάλλοντος.

Μητροπολιτικές Περιφέρειες

Παρόμοια εξαίρεση για νομαρχιακούς υπαλλήλους έχει προβλεφθεί για τη Μητροπολιτική Περιφέρεια Αθηνών και η μητροπολιτική ενότητα Θεσσαλονίκης, της Περιφέρειας Μακεδονίας. Πέρα από τις αρμοδιότητες που έχουν οι υπόλοιπες Περιφέρειες οι συγκεκριμένες περιπτώσεις αποκτούν και κάποιες επιπλέον, οι θέσεις των οποίων θα καληφθούν με υπαλλήλους που θα ανήκουν στο ήδη υπάρχον προσωπικό. Οι επιπλέον τομείς είναι: Περιβάλλοντος και Ποιότητας ζωής, Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικών Αναπλάσεων, Μεταφορών και Συγκοινωνιών, Πολιτικής Προστασίας και Ασφάλειας.

Αυστηρές συστάσεις Ραγκούση

Προκειμένου να αποφευχθούν οι αρρυθμίες που πολλοί προβλέπουν, ο υπουργός Εσωτερικών κ. Γιάννης Ραγκούσης μοίρασε στους νέους περιφερειάρχες και δημάρχους έντυπα με συγκεκριμένες συστάσεις και ακριβή χρονοδιαγράμματα. Στις παραινέσεις Ραγκούση περιγράφεται μέρα τη μέρα, ποιες αποφάσεις θα πρέπει να λάβουν οι επικεφαλής των νέων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για τους πρώτους μήνες.

Όσον αφορά στους δημοτικούς υπαλλήλους, αν τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα Ραγκούση, τα θέματα που θα προκύψουν κατά τη λειτουργία του νέου δήμου θα μπορούν να επιλυθούν εντός το πολύ δύο μηνών. Με την ίδια ταχύτητα θα μπορέσουν να τρέξουν τα θέματα προσωπικού και οι περιφέρειες. Μέσα σε δέκα ημέρες από την ορκωμοσία του νέου περιφερειάρχη προβλέπεται να έχουν ολοκληρωθεί οι μεταφορές και οι κατατάξεις του μόνιμου προσωπικού. Το πολύ μέσα σε ένα μήνα θα πρέπει να έχει υποβληθεί αίτημα προς την Κεντρική Διοίκηση για μετατάξεις, ενώ το αργότερο μέχρι το Μάρτιο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η σύσταση Συμβουλίου Επιλογής Προϊσταμένων και Υπηρεσιακού Συμβουλίου.

Βενιζέλος μαινόμενος

Διαψεύδει ξανά τα περί απολύσεων Επ.Οπ.
Σε μη διασταυρωμένα ρεπορτάζ και εμμέσως σε… ανεύθυνους δημοσιογράφους αποδίδει ο υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελος Βενιζέλος τις πληροφορίες ότι το Πεντάγωνο σχεδιάζει να απολύσει χιλιάδες Επαγγελματίες Οπλίτες, προκειμένου να μειώσει τις μισθολογικές δαπάνες.

Ο κ. Βενιζέλος επαναλαμβάνει με απόλυτη καθαρότητα ότι δεν υπάρχει καμία πρόθεση απόλυσης μόνιμου στρατιωτικού προσωπικού και μέμφεται τις εφημερίδες εκείνες που αποκωδικοποίησαν τη δήλωσή του αυτή σε «επιβεβαίωση της δήθεν πληροφορίας για σχέδιο απόλυσης χιλιάδων Επ.Οπ.». Μάλιστα, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας αποδίδει την επιμονή ορισμένων φύλλων στην πρόθεσή των δημοσιογράφων να «δικαιολογηθούν μη διασταυρωμένα ρεπορτάζ που είδαν το φως της δημοσιότητας».

Συνεχίζοντας την επίθεσή του, ο κ. Βενιζέλος υποστηρίζει ότι «είναι κοινωνικά ανεύθυνο να παίζουν κάποιοι με την αγωνία νέων ανθρώπων που είναι εντεταγμένοι στις  Ένοπλες Δυνάμεις ως επαγγελματικά στελέχη, στο πλαίσιο ενός νομικού καθεστώτος που διατηρήθηκε σε ισχύ με τον πρόσφατο νόμο 3883/2010» και επιχειρηματολογεί ότι «κατά τη συζήτηση του νόμου αυτού στη Βουλή και με αφορμή την εισαγωγή του νέου θεσμού του Ειδικού Έφεδρου Οπλίτη, εξηγήθηκε με πολύ καθαρό τρόπο, ποια θα είναι η  σχέση του νέου αυτού θεσμού του ΕΦ.ΟΠ με τους ΕΠ.ΟΠ., με στόχο την καλύτερη οργάνωση και λειτουργία του στρατεύματος».

Κατά τον υπουργό Εθνικής Άμυνας «όσοι υπηρετούν σήμερα και όσοι θα κριθεί αναγκαίο να προσληφθούν στο μέλλον, ως Επαγγελματίες Οπλίτες, θα εξακολουθήσουν να διέπονται από το ίδιο καθεστώς και άρα με την συμπλήρωση επτά ετών υπηρεσίας θα κρίνονται για μονιμοποίηση. Η κρίση αυτή – όπως συμβαίνει τώρα και με τη διαδικασία πρόσληψης μετά την κατάργηση της περίφημης συνέντευξης - θα είναι διαφανής και αξιοκρατική, με μόνο κριτήριο την επαγγελματική επάρκεια».  

Για τους χιλιάδες Επ.Οπ. που θεώρησαν ότι μπορεί να απολυθούν μετά την συμπλήρωση επταετίας στις ένοπλες δυνάμεις, οι διαβεβαιώσεις του κ. Βενιζέλου ότι θα κριθούν αξιοκρατικά έχουν την σημασία τους. Όπως επίσης δεν μπορεί να περάσει στα ψιλά η σημείωση του υπουργού ότι είναι άλλο πράγμα ο ειδικός έφεδρος οπλίτης από το θεσμό του Επαγγελματία Οπλίτη και ότι προσλήψεις Επ.Οπ. θα ξαναγίνουν (κάποια απροσδιόριστη στιγμή) στο μέλλον.

Δεν πρέπει όμως να περάσει χωρίς σχολιασμό το γεγονός ότι ο κ. Βενιζέλος επιτίθεται στους δημοσιογράφους και όχι σε εκείνους που διέρρευσαν την δήθεν «απόφαση» περί απόλυσης χιλιάδων Επ.Οπ. Οι διαρροές θα πρέπει να αναζητηθούν στο Γενικό Επιτελείο Στρατού, που πιέζεται από την πολιτική ηγεσία του Πενταγώνου να κόψει τις δαπάνες και να κάνει μεγαλύτερη οικονομία. Και προφανώς η ηγεσία του στρατού θεώρησε ότι είναι ευκολότερο να προγράψει μερικές χιλιάδες Επ.Οπ. από το να σχεδιάσει με σοβαρότητα και επί τη βάση των πραγματικών αναγκών το κλείσιμο ή την συγχώνευση μονάδων.

Διότι όπως είχε γράψει το «Πρώτο Θέμα» στο φύλλο της 28ης Νοεμβρίου, μόνο στην ηπειρωτική Ελλάδα (χωρίς να περιλαμβάνονται οι μονάδες στην Θράκη και στα νησιά), λειτουργούν σήμερα 850 στρατιωτικές βάσεις!
Πολύ πρόσφατα, όταν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Άμυνας ζήτησα από το ΓΕΣ να προσκομίσει σχέδιο κατάργησης μονάδων, ο στρατός εισηγήθηκε απλώς να κλείσουν τέσσερις επιστρατευόμενες μονάδες, επί της ουσίας δηλαδή να μην αλλάξει τίποτα.

Προφανώς, στο ΓΕΣ η κυρίαρχη άποψη είναι ότι υπάρχει σοβαρός λόγος για να διατηρείται μία ολόκληρη στρατιά στην Λάρισα. Ή ότι η αναγκαιότητα για την παραμονή από μιας μεραρχίας στην Κρήτη και στην Τρίπολη είναι τόσο μεγάλη που η συνέχιση της λειτουργίας των σχηματισμών αυτών είναι αδιαπραγμάτευτη. Προφανώς πολλοί έχουν τη δυνατότητα να επιχειρηματολογήσουν ότι δεν μπορεί να επανεξεταστεί καν η χρησιμότητα να σταθμεύει μια ολόκληρη μεραρχία υποστήριξης στην Λαμία. Μια μονάδα που στα εμφυλιοπολεμικά χρόνια αποτελούσε μάχιμη δύναμη που καταδίωκε τον Ε.Λ.Α.Σ και η οποία μετά τον αδελφοκτόνο πόλεμο συνέχισε να υπάρχει επειδή έπρεπε να υπάρχει ετοιμότητα για την αντιμετώπιση της κομμουνιστικής απειλής. Παρ’ ότι όμως ο ψυχρός πόλεμος έχει λήξει εδώ και… χρόνια, η μεραρχία στην Λαμία παραμένει. Μετονομάστηκε σε ΜΕΡΥΠ (μεραρχία υποστήριξης) και παραμένει στη θέση της.

Όπως επίσης αδιαμφισβήτητη πρέπει να θεωρούν στον στρατό και την ανάγκη ύπαρξης μονάδας βαρέως πυροβολικού στα Γιάννενα και τεσσάρων μονάδων μηχανικού γύρω από την Κοζάνη.

Και αντί να σχεδιάζουν με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον, στο ΓΕΣ κινούνται με βάση την διατήρηση των προνομίων και των θέσεων ανωτάτων, αδιαφορώντας για το γεγονός ότι χιλιάδες διαμαρτύρονται ότι δεν παίρνουν ούτε καν ολιγόωρες άδειες ενώ ορισμένοι προμηθευτές έχουν ήδη σταματήσει να εφοδιάζουν μονάδες με τρόφιμα.
Και όταν οι στρατηγοί πιέζονται να κόψουν τις δαπάνες, ρίχνουν στην πυρά τους συνήθεις υπόπτους και εισηγούνται απόλυση Επ.Οπ…

Μας τράβηξε το αυτί με κατανόηση

ΜΠΑΡΟΖΟ: ΚΑΤΑΝΟΕΙ ΤΗΝ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΑΛΛΑ ΖΗΤΑ ΠΙΣΤΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ
Κροκοδείλια δάκρυα για τον ελληνικό λαό από τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο, ο οποίος κατανοεί την αγανάκτησή του, αλλά από την άλλη πλευρά θεωρεί αναγκαία τα μέτρα του Μνημονίου, και μάλιστα ζητεί επιτάχυνση των μεταρρυθμίσεων στα φορολογικά, στις ΔΕΚΟ και στον τομέα της Υγείας.
Ο ένας από τους δύο τα 'πε έξω απ' τα δόντια Ο ένας από τους δύο τα 'πε έξω απ' τα δόντια Ο «συναισθηματικός» Ζ. Μπαρόζο συναντήθηκε χθες με τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου στην έδρα της Επιτροπής και στην από κοινού συνέντευξη Τύπου προσπάθησαν να εμφανιστούν αλληλέγγυοι, ενώ δεν έλειψαν οι αβρότητες μεταξύ των δύο ανδρών. «Πεπεισμένος Ευρωπαίος» και «προσηλωμένος στην ευρωπαϊκή μέθοδο της αλληλεγγύης και της υπευθυνότητας» ο Γ. Παπανδρέου για τον πρόεδρο της Επιτροπής, ενώ ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε «καθοριστική» την προσφορά του Ζ. Μπαρόζο στην Ε.Ε...
Και όμως, το κλίμα δεν ήταν και τόσο θερμό στη συζήτηση που προηγήθηκε στο γραφείο του Ζ. Μπαρόζο, η στάση του οποίου ήταν ιδιαίτερα σκληρή ως προς την πιστή εφαρμογή του Μνημονίου από την κυβέρνηση. Απόδειξη ότι μετά τα κροκοδείλια δάκρυα για τον ελληνικό λαό και τις διάφορες φιλοφρονήσεις, ο Ζ. Μπαρόζο δήλωσε με έμφαση στη συνέντευξη Τύπου ότι πρέπει να επιταχυνθούν από την κυβέρνηση οι μεταρρυθμίσεις, ιδίως στις ΔΕΚΟ, στα φορολογικά και στην Υγεία. «Κατανοώ», είπε, «την αγανάκτηση του ελληνικού λαού, ωστόσο αυτές οι μεταρρυθμίσεις είναι αναγκαίες εάν θέλουμε μια βιώσιμη οικονομία στην Ελλάδα». Δίπλα του, συμφώνησε ο Γ. Παπανδρέου, προσθέτοντας τα οφέλη της «πράσινης ανάπτυξης»...
Για τον πρωθυπουργό, «η Ελλάδα βρίσκεται σε μια φάση ιστορικών αλλαγών» και είναι «βούληση όχι μόνο από την κυβέρνηση αλλά και του ελληνικού λαού η έξοδος από την κρίση». Και τάχθηκε υπέρ μιας περιορισμένης αλλαγής στην τροποποίηση της κοινοτικής συνθήκης, ώστε να καταστεί δυνατή η θέσπιση ενός μόνιμου μηχανισμού στήριξης στην Ε.Ε.
Σχετικά με το θέμα της επιμήκυνσης της αποπληρωμής του δανείου και τους ενδεχόμενους όρους, οι δύο άνδρες απέφυγαν να δώσουν ουσιαστικές απαντήσεις και περιορίστηκαν στη δήλωση ότι εξετάζονται οι τεχνικές λεπτομέρειες... Ο Γ. Παπανδρέου, όμως, είπε στους Ελληνες δημοσιογράφους ότι αποτελεί αντικείμενο διαπραγμάτευσης εάν η επιμήκυνση αφορά το συνολικό ποσό δανειοδότησης ύψους 110 δισ. ευρώ ή μόνο το ποσό που απομένει να εισπραχθεί από τη χώρα... *

Επιμήκυνση, το πρώτο στάδιο της πτώχευσης

thumb

Η... «σκληρή διαπραγμάτευση» συνεχίζεται. Η Ελλάς μάχεται ηρωικώς για να αποσπάσει τη συναίνεση όλων των παραγόντων στην «επιμήκυνση» του χρέους της. Ο πρωθυπουργός Γεώργιος Παπανδρέου ανθίσταται σθεναρώς στις σφοδρές γερμανικές επιθέσεις, αλλά, προ της σιδηρόφρακτης Μέρκελ και του άτεγκτου Σόιμπλε, αντιτάσσει τις υπέρτερες δυνάμεις των συμμάχων.
Οι Financial Times, οι επικεφαλής των επενδυτικών τραπεζών και κεφαλαίων (καλούμενοι και λοιδορούμενοι έως πρότινος ως «ανθέλληνες κερδοσκόποι»), ο επικεφαλής του ΔΝΤ Ντομινίκ Στρος Καν, ο πρόεδρος της Κομισιόν Μανουέλ Μπαρόζο, ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Χέρμαν Βαν Ρομπόι και ο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Ζαν Κλοντ Τρισέ συμφωνούν.
● Η Γερμανία πρέπει να συναινέσει στην περαιτέρω χρηματοδοτική ενίσχυση του μηχανισμού «στήριξης».
● Πρέπει ακόμη να στηρίξει την έκδοση ευρω-ομολόγου.
● Πρέπει να αποστεί της προθέσεώς της να χρεώνει κυρίως τους ιδιώτες επενδυτές με τα βάρη των μελλοντικών ευρωπαϊκών πτωχεύσεων.
Ωστόσο οι δυνάμεις του γερμανικού άξονος, παρότι χθες ο Μπαρόζο δήλωσε ότι απομένουν «τεχνικές λεπτομέρειες» για την παράταση του χρόνου αποπληρωμής του δανείου των 110 δισ. ευρώ, επιμένουν αμετανόητες να υποστηρίζουν ότι η επιμήκυνση του ελληνικού χρέους δεν είναι δεδομένη και να προβάλλουν σκληρές θέσεις επιθυμώντας να προωθήσουν το σχέδιό τους για τη δημιουργία του ευρωπαϊκού μηχανισμού μελλοντικών πτωχεύσεων. Ή, στη χειρότερη γι’ αυτές περίπτωση, απλώς να επιτύχουν τους σκληρότερους δυνατούς όρους προκειμένου να συναινέσουν στην περίφημη πλέον «επιμήκυνση».

«Παράταση» ίσον θάνατος
Στο πλαίσιο της φαρσοκωμωδίας αυτής – και της ακατάσχετης φλυαρίας γύρω από το αν θα πληρώσουμε το συγκεκριμένο δάνειο των 110 δισ. ευρώ σε 2+3 χρόνια ή σε 4+7 – φαίνεται όλοι να ξεχνούν την πραγματικότητα, η οποία συνίσταται στα εξής σημεία, όσο το δυνατόν πιο κωδικοποιημένα:
1. Η «επιμήκυνση» της αποπληρωμής του συγκεκριμένου τμήματος του χρέους δεν είναι τζάμπα. Η δε επιβάρυνση δεν συνίσταται απλώς στο «μηδέν κόμμα κάτι παραπάνω» στο επιτόκιο, αλλά και στα επιπλέον χρόνια που θα χρειαστούν για την αποπληρωμή του.
Ερώτημα: Αν η Ελλάδα αδυνατεί να πληρώσει στον συμφωνημένο χρόνο το ποσό του δανεισμού των 110 δισ. ευρώ, γιατί θα καταφέρει να το πληρώσει επαυξημένο κατά πολύ, ίσως και κοντά στο διπλάσιο, όταν μάλιστα παράλληλα θα τρέχει και ο υπόλοιπος δανεισμός, ο οποίος αποδεδειγμένα είναι αδύνατον να εξυπηρετηθεί; Μήπως γι’ αυτό δεν χρεοκοπήσαμε μπαίνοντας στον μηχανισμό «στήριξης»;
2. Η απαραίτητη προϋπόθεση για να προχωρήσει η «επιμήκυνση» είναι η επιτάχυνση των «διαρθρωτικών αλλαγών». Είτε ακούσει κάποιος τον Στρος Καν είτε τον Όλι Ρεν είτε τον Προβόπουλο είτε τον Μπαρόζο είτε τον... Παπακωνσταντίνου, το συμπέρασμα είναι το ίδιο:
πλήρης «απελευθέρωση» του συνόλου της οικονομίας,
πλήρης διάλυση των εργασιακών σχέσεων,
δραματική μείωση των εργαζομένων στον δημόσιο τομέα,
ξεπούλημα ή απλώς παραχώρηση της δημόσιας περιουσίας,
αναδιάρθρωση του τραπεζικού τομέα,
ιδιωτικοποίηση ή κατάργηση κάθε κρατικής δραστηριότητας,
περαιτέρω δραστικές μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις.
Αυτές είναι οι προϋποθέσεις για την «επιμήκυνση», όσο κι αν η κυβέρνηση επιχειρεί να καλλωπίσει με όρους όπως «διαρθρωτικές αλλαγές», «καταπολέμηση της διαφθοράς» και άλλες τέτοιες γελοιότητες την πλήρη απορρύθμιση της οικονομίας και την παράδοσή της στα κέφια των δανειστών της Ελλάδας.
Ερώτημα: Η καταβαράθρωση της οικονομίας, η πλήρης εκπτώχευση της κοινωνίας, η καταβύθιση στην ύφεση, η έκρηξη της ανεργίας, η κατάργηση του κοινωνικού κράτους, η τζάμπα παραχώρηση όλων των υποδομών της χώρας, ακόμη και των βασικότερων για την άσκηση στοιχειώδους κοινωνικής πολιτικής και για την επίτευξη στοιχειώδους ανάπτυξης, όπως τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, οι πλουτοπαραγωγικές πηγές, ακόμη και το νεράκι του Θεού, πώς ακριβώς θα βοηθήσουν στην αποπληρωμή ενός δυσθεώρητου και μη ελέγξιμου χρέους όταν τα δημόσια έσοδα θα καταρρεύσουν πλήρως;
3. Η «επιμήκυνση» από μόνη της αποτελεί ένα «πτωχευτικό γεγονός», όπως με... σεμνότητα το ονομάζουν οι ειδικοί – και όχι τίποτε «ανεύθυνοι αριστεροί» και αγνώστων προθέσεων «αμφισβητίες», αλλά οι «συστημικοί» αναλυτές. Πρόκειται απλώς για την πρώτη φάση της επίσημης πτώχευσης, κατά την οποία οριστικοποιούνται οι όροι της με βασικότερο αυτόν του επιτοκίου που θα συνοδεύσει την αναδιάρθρωση του συνόλου του χρέους.
● Θυμηθείτε απλώς ότι το μέσο επιτόκιο του συνολικού ελληνικού χρέους αυτή τη στιγμή κυμαίνεται στο 4% περίπου και ότι το... τροχιοδεικτικό επιτόκιο της συζητούμενης «επιμήκυνσης» θα βρίσκεται – αν επιτευχθεί με κάποιον τρόπο η συμφωνία – γύρω στο 6%! Αυτό της συνολικής αναδιάρθρωσης ίσως είναι ακόμη μεγαλύτερο, αφού μια τέτοια κίνηση θα συνοδεύεται αναγκαστικά από «κούρεμα» του χρέους.
● Θυμηθείτε ακόμη αυτό που ακόμη και οι κακοί Financial Times ομολογούν: ότι αλλάζει το καθεστώς του χρέους και από υποκείμενο στο ελληνικό δίκαιο μεταβάλλεται σε υπαγόμενο στις δανειακές συμβάσεις της κυβέρνησης Παπανδρέου. Όπως μάλιστα το περιέγραψε η θεραπαινίδα των... διεθνών τοκογλύφων:
«Η Ελλάδα ανταλλάσσει εκκρεμές χρέος, που είναι νομικά και λογιστικά εύκολο να αναδιοργανωθεί με ευνοϊκούς όρους, με χρέος που είναι δύσκολο ή αδύνατον να αναδιοργανωθεί. Είναι σαν να δανείζεσαι από "καρχαρία" της Μαφίας για να ξεπληρώσεις προκαταβολικά για λεφτά που χρωστάς στη γιαγιά σου»!!!
Για να συνειδητοποιήσουμε μάλιστα ότι όλα αυτά δεν είναι ούτε ανέκδοτα ούτε κινδυνολογία της πλάκας, δεν θα πάμε στα αλλεπάλληλα και συχνά συγκλονιστικά ρεπορτάζ και αναλύσεις του... εξτρεμιστικού «Π».
Αντιθέτως θα προτιμήσουμε, έτσι για σπάσιμο, την παρουσίαση, στις 26.11.2010, από την πάντα πληροφορημένη και καθ’ όλα «πολιτικά ορθή» Καθημερινή, του προσχεδίου για τον νέο «μηχανισμό οικονομικής βοήθειας» (ο οποίος επιδιώκεται να αντικαταστήσει τον προσωρινό που λήγει το 2013), όπως το έχει επεξεργαστεί το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών και αναμένεται να το παρουσιάσει στη σύνοδο κορυφής της 16ης - 17ης Δεκεμβρίου. Τι λέει αυτό το προσχέδιο;
Α' Φάση: «Αν ένα κράτος - μέλος της Ευρωζώνης αδυνατεί να αντλήσει πόρους από τις αγορές και προσφύγει για βοήθεια στον μελλοντικό μηχανισμό στήριξης, τότε “αυτομάτως” θα εξαναγκάζονται οι ιδιώτες επενδυτές (τράπεζες, επενδυτικά κεφάλαια, ιδιώτες κ.λπ.) να δεχτούν επιμήκυνση της περιόδου αποπληρωμής των ομολόγων που κατέχουν. Ταυτόχρονα το κράτος - μέλος που αντιμετωπίζει δημοσιονομικά προβλήματα θα καταρτίζει αυστηρό σχέδιο λιτότητας με στόχο να εξυγιάνει τα δημόσια οικονομικά του».
Β' Φάση: «Τα κράτη - μέλη της Ευρωζώνης θα αναλύουν την οικονομική κατάσταση του κράτους που βρίσκεται σε δυσκολία και ομόφωνα θα αποφασίζουν αν το πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπιστεί με μια “επιπλέον επιμήκυνση, συνοδευόμενη πιθανώς από ενέσεις ρευστότητας”. Το κράτος - μέλος που θα έχει ζητήσει βοήθεια δεν θα συμμετέχει στη διαδικασία εκτίμησης και απόφασης. Τα δανεικά που θα χορηγούνται θα φέρουν πολύ αυστηρές προϋποθέσεις και υψηλό επιτόκιο δανεισμού».
Γ' Φάση: «Εφόσον το χρεωμένο κράτος - μέλος και πάλι δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις δανειακές του υποχρεώσεις, ένας διαμεσολαβητής (πιθανώς τα κράτη - μέλη που δανείζουν μαζί με την τρόικα) θα διαπραγματεύεται με τους κατόχους κρατικών ομολόγων ένα συνολικό σχέδιο αναδιάρθρωσης που θα περιλαμβάνει ονομαστική μείωση αξιών, δηλαδή “κούρεμα”, ή νέες εγγυήσεις.
Δ' Φάση: «Αν όλα τα προηγούμενα μέτρα έχουν αποτύχει, στην τέταρτη και τελευταία φάση θα ακολουθεί η πλήρης αναδιάρθρωση χρέους, “οι τίτλοι θα παρακρατούνται και οι λοιπές υποχρεώσεις θα βαραίνουν τους πιστωτές”. Δηλαδή θα επέρχεται πλήρης χρεοκοπία του κράτους - μέλους της Ευρωζώνης».
Ερώτηση: Το καταλάβατε ή να κάνουν και κακά τους; Η «επιμήκυνση» είναι απλώς το πρώτο στάδιο της επίσημης και πλήρους πτώχευσης...
Θέλετε και κάτι ακόμη; Με δήλωσή του ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Β. Σόιμπλε χθες στην εφημερίδα Βild είπε ξεκάθαρα ότι η Ελλάδα δεν θα εντασσόταν στο δεύτερο στάδιο του υπό σύσταση μόνιμου μηχανισμού στήριξης του ευρώ, καθώς δεν έχει κηρύξει πτώχευση. Πόσο πιο καθαρά να το πει ο άνθρωπος ότι οι παρατάσεις αποπληρωμής των χρεών προϋποθέτουν ή σημαίνουν ή συνεπάγονται την επίσημη πτώχευση;

Στρος Καν: Να δώσετε έμφαση στην ανάπτυξη

Σε ισχύ αυστηρότερο πλαίσιο για ασφαλή προϊόντα στην ΕΕ

Νέος ευρωπαϊκός κανονισμός για την ασφάλεια των προϊόντων στην Ευρωπαϊκή Ενωση τέθηκε σε ισχύ την προηγούμενη εβδομάδα. Δίνει περισσότερες ε...