Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2010

«Στην δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα» τονίζει ο Πρωθυπουργός

thumb

Σίγουρος ότι οι πολίτες δε θα επιτρέψουν να υπονομευθούν οι θυσίες τους και η σημερινή σταθερότητα εμφανίστηκε ο Γιώργος Παπανδρέου, μιλώντας σήμερα το πρωί σε συνεργάτες του.
Δριμύ κατηγορώ εξαπέλυσε στη ΝΔ, κατηγορώντας την ότι «επιδιώκει με την τακτική της να σταματήσει τη σταθερή πορεία μας προς τα εμπρός, την πορεία σωτηρίας και ανόρθωσης της χώρας» λέει χαρακτηριστικά.
Τόνισε μάλιστα ότι η ΝΔ «επιχειρεί να εξυπηρετήσει και αφανή συμφέροντα που θέλουν να ανακόψουν τις αλλαγές που φέρνουμε στη χώρα».
«Έτσι ήθελε να ερμηνεύσει το όποιο αποτέλεσμα. Ακόμη και με κίνδυνο να αποσταθεροποιηθεί η πορεία της χώρας», υποστήριξε, αν και όπως είπε αυτό το έχουν καταλάβει καλά οι πολίτες.
«Πιστεύω», ανέφερε χαρακτηριστικά, «ότι οι πολίτες δεν θα επιτρέψουν σε εκείνους που αφού μας οδήγησαν στο χείλος της χρεοκοπίας λιποτάκτησαν, να υπονομεύσουν τις θυσίες των Ελλήνων, τη σημερινή σταθερότητα αλλά και το ομαλό μέλλον της χώρας».
«Έχουμε χρέος να μη καταστούμε όμηροι τυχοδιωκτικών πρακτικών. Κι αν χρειαστεί να μιλήσει ο λαός για να καταδικάσει την πολιτική αποσταθεροποίησης της χώρας, αυτό θα γίνει. Στη δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα», κατέληξε.

Ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Αττικής Γρηγόρης Ψαριανός στο ΣΚΑΪ

«Το μνημόνιο είναι άλλοθι της μετριότητα

Κ. Παπούλιας: Οι νέοι πληρώνουν το λογαριασμό χωρίς να φταίνε

«Eχουμε το ιστορικό καθήκον να διασφαλίσουμε στη νέα γενιά το δικαίωμα σε μια ζωή με αξιοπρέπεια», υπογραμμίζει ο πρόεδρος της Δημοκρατίας στο μήνυμά του για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου του 1940.
"Η χώρα μας βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή και το πέρασμα απέναντι το οφείλουμε στους σημερινούς 18άρηδες που ξεκινούν το ταξίδι με το βάρος του χρέους στην πλάτη τους. Καλούνται να πληρώσουν έναν λογαριασμό για τον οποίο δεν έχουν καμία ευθύνη. Όσο πιο γρήγορα τους απαλλάξουμε από αυτό το άχθος, τόσο πιο γρήγορα θα ησυχάσει η συλλογική συνείδηση", σημειώνει ο Κάρολος Παπούλιας.

Να πού υπάρχουν λεφτά!

10+1 τρόποι να κάνει οικονομία το Κράτος
"Απλά μαθήματα  οικονομίας" παραδίδει εν μέσω  κρίσης στην κυβέρνηση ο Γιώργος Προβόπουλος, που προτείνει συγκεκριμένους, απλούς και πρακτικούς τρόπους αντιμετώπισης των ελλειμμάτων και εξοικονόμησης "ζεστού χρήματος" που έχει ανάγκη η χώρα.

Στην ενδιάμεση έκθεσή του για τη νομισματική πολιτική ο διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος "βάζει κάτω τα νούμερα" και προβαίνει σε ουσιαστικές διαπιστώσεις αλλά και πολύ τολμηρές (για τα νεοελληνικά ήθη) υποδείξεις, που κοστίζουν λίγο ενώ προσφέρουν πολλά –κυρίως στην "κοινή λογική".

Για το λόγο αυτό συστήνει στην κυβέρνηση:

α) εξορθολογισμό των δαπανών,
β) μόνιμα μέτρα μείωση των ελλειμμάτων,
γ) όχι νέους φόρους. Και προτείνει:

- νέους κανόνες  μετατάξεων στο  δημόσιο: με την απελευθέρωσή τους από το 2007, οι υπηρεσίες άδειασαν από υπαλλήλους και ζητούν νέες προσλήψεις. Έτσι, πχ, ένας εργαζόμενος σε δημοτική επιχείρηση μετατασσόταν στο δήμο ως μόνιμος και στη συνέχεια στο δημόσιο, όπως και διάφοροι παρατρεχάμενοι που διορίζονταν μετά από 2 χρόνια "θητείας" σε βουλευτικό γραφείο. Επίσης στο υπουργείο Παιδείας που απασχολεί το μεγαλύτερο αριθμό δημοσίων υπαλλήλων (180-190 χιλιάδες) από κάθε άλλο υπουργείο, με διπλάσιους κατά κεφαλήν εκπαιδευτικούς από όσους η Φινλανδία, με 10.000 εκπαιδευτικούς αποσπασμένους σε υπηρεσίες εκτός Υπουργείου Παιδείας, προχωρά κάθε χρόνο σε πρόσληψη χιλιάδων ωρομίσθιων εκπαιδευτικών για να καλυφθούν τα "κενά".

- "μαχαίρι"  σε άχρηστα ΤΕΙ:  όπως επισημαίνει ο κ.Προβόπουλος, υπάρχει πολύ μεγάλος αριθμός  ΑΕΙ και ΤΕΙ, ενώ συνεχώς δημιουργούνται νέα τμήματα για αντικείμενο που δεν ενδιαφέρει ούτε την αγορά, ούτε τους υποψηφίους σπουδαστές.

- τέλος στην δωρεάν επ’ αόριστον φοίτηση: προτείνει, εναλλακτικά, να αυξηθούν οι υποτροφίες και τα φοιτητικά δάνεια και να επανεξεταστεί το υπάρχον καθεστώς για τους "αιώνιους φοιτητές".

- να ανασταλούν μέχρι νεωτέρας προγράμματα με "δωρεάν" κρουαζιέρες και ταξίδια: σε εποχές το Κράτος παγώνει, μειώνει ή κόβει τελείως τις συντάξεις στο λαό –τονίζει ο Γιώργος Προβόπουλος- θα πρέπει να πάψουν π.χ. για μία πενταετία τα ΚΑΠΗ να προσφέρουν εκδρομές στο εξωτερικό, κρουαζιέρες κλπ, και τα λεφτά να πάνε για αυξήσεις στις συντάξεις. "Δεν θα πρέπει επομένως να συνεχιστούν τα προγράμματα εκδρομών των ΚΑΠΗ στο εξωτερικό με επιχορήγηση των δήμων, ούτε οι επταήμερες καλοκαιρινές διακοπές με κάλυψη ολόκληρου του κόστους από τους δήμους. Εξάλλου, με τον τρόπο αυτό θα εξαλειφθεί και η διαφθορά που συνδέεται με τη λειτουργία των ΚΑΠΗ" τονίζει ο Γιώργος Προβόπουλος. Για τους ίδιους λόγους ζητά να ανασταλούν και προγράμματα μαζικής ενοικίασης ιστιοπλοϊκών σκαφών, μέσω της ΓΓ Νέας Γενιάς.

- "φρένο" στις δαπάνες για τη μεταφορά μαθητών γυμνασίων-λυκείων:  ο προϋπολογισμός του 2010 (εν μέσω κρίσης) προέβλεπε πιστώσεις ύψους 280 εκατ. ευρώ για μεταφορά στο σχολείο μαθητών από απομακρυσμένα χωριά. Το ύψος της δαπάνης κρίνεται εξωφρενική αφού, με τα ίδια λεφτά, θα μπορούσε κάθε χρόνο το δημόσιο να …χαρίζει πχ από ένα καινούργιο ΙΧ στους γονείς 28.000 τέτοιων μαθητών (για να τους μεταφέρουν οι ίδιοι) ή να κατασκευάζει 70 καινούργια δωδεκαθέσια σχολεία (ή 140 γυμνάσια) σε ολόκληρη τη χώρα. Όπως υπογραμμίζει ο κ.Προβόπουλος, τα λεφτά για μεταφορά μαθητών έχουν λάβει χαρακτήρα "επιδότησης" των υπεραστικών λεωφορείων και πρέπει να επανεξεταστεί.

- να κλείσουν ζημιογόνες κλπ δημοτικές επιχειρήσεις: στα τελευταία 15 περίπου χρόνια, οι δήμοι ίδρυσαν 6.000 περίπου δημοτικές επιχειρήσεις, τα οικονομικά των οποίων δεν υπόκεινται σε έλεγχο. Οι δήμοι ουσιαστικά καθορίζουν το ύψος των δαπανών τους και στη συνέχεια απαιτούν (και συνήθως λαμβάνουν) αυξημένα κονδύλια από τον προϋπολογισμό.

- Αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας: να πάψει το δημόσιο να πληρώνει "χρυσά ενοίκια" για να στεγάζει τις υπηρεσίες του, και να εισπράττει ψίχουλα από όσα το ίδιο μισθώνει.


Αίσθηση προκαλεί πάντως η πρόταση –που ήταν και  πρόταση του ΙΟΒΕ- για την χορήγηση ενός μοναδικού αριθμού για κάθε πολίτη που θα αφορά σε όλες τις οικονομικές του δραστηριότητες και θα καταγράφεται σε ηλεκτρονική αρχείο, για την καταπολέμηση του φαινομένου της φοροδιαφυγής.

Μητσοτάκης: "Ο Σαμαράς δεν προσφέρει αυτή τη στιγμή καμία εναλλακτική λύση για τη χώρα"

thumb

«Ανακατεύομαι στην πολιτική μόνο και μόνο για να πω την άποψή μου για το καλό της χώρας, δεν έχω κανένα άλλο όφελος» τόνισε ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης στους Νέους Φακέλους της τηλεόρασης του ΣΚΑΪ.

Αναφερόμενος στα πολιτικά κόμματα, είπε ότι όλα - με εξαίρεση την Αριστερά που αποτελεί μία ιδιάζουσα περίπτωση - είναι ξεπερασμένα, γιατί τόσα χρόνια μιλούν ξύλινη γλώσσα.

Τόνισε ότι ο πρόεδρος της ΝΔ Αντώνης Σαμαράς δεν προσφέρει αυτή τη στιγμή καμία εναλλακτική λύση για τη χώρα. Είπε μάλιστα ότι ο κ. Σαμαράς ακολουθεί εσφαλμένη και παλαιά πολιτική του τύπου «να φθείρουμε την κυβέρνηση, να πούμε κάτι που να ακουστεί καλό».

Σχολιάζοντας τη διακαναλική συνέντευξη του πρωθυπουργού, εκτίμησε ότι ο κ. Παπανδρέου έβλαψε και τον εαυτό του και τη χώρα δίνοντας αυτή συνέντευξη, την οποία χαρακτήρισε εντελώς περιττή, «εκτός εάν επεδίωκε κάποιο μικροκομματικό όφελος κραδαίνοντας την απειλή των πρόωρων εκλογών».

Ο κ. Μητσοτάκης εκτίμησε ότι ο Γιώργος Παπανδρέου δε θα προχωρήσει σε πρόωρες εκλογές, διότι η κοινή γνώμη στηρίζει την κυβέρνηση.

«Αυτό που πρέπει να κάνει ο πρωθυπουργός είναι να προχωρήσει με αποφασιστικότητα στην πολιτική του, η οποία θεωρώ ότι είναι σωστή» τόνισε.

Επίσης, κάλεσε τον κ. Παπανδρέου να αξιοποιήσει τις δυνάμεις που έχει στο πλευρό του και να εφαρμόσει την πολιτική του μέχρι το τέλος. Σημείωσε ότι χρειάζεται σταθερότητα και η κυβέρνηση πρέπει να ακολουθήσει το δρόμο της και ο λαός θα την επιδοκιμάσει.

«Στηρίζω τον Παπανδρέου γατί στηρίζω την Ελλάδα»

«Στηρίζω τον Παπανδρέου γατί στηρίζω την Ελλάδα» τόνισε. Παράλληλα, απαντώντας στο αν τα λέει αυτά επειδή η Ντόρα Μπακογιάννη δεν έχει ακόμα προχωρήσει στη δημιουργία του κόμματός της, είπε ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει.

Πάντως, ο πρώην πρωθυπουργός είπε ότι ο Γιώργος Παπανδρέου πρέπει να αφήσει την απειλή των εκλογών και να κάνει ουσιαστικά πράγματα. Για παράδειγμα να φτιάξει ένα υπουργείο Οικονομίας και ένα υπουργείο Ναυτιλίας. «Που ακούστηκε η χώρα να μην έχει υπουργείο Ναυτιλίας;» αναρωτήθηκε.

Πάντως δεν έκανε κάποια πρόβλεψη, καθώς όπως είπε η λαϊκή βάση είναι κινούμενη άμμος και ο λαός δεν έχει ξεκαθαρίσει που θέλει να κινηθεί.

«Να μπει τέλος στις εξεταστικές»

Ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης σημείωσε ότι ο ελληνικός λαός είναι έτοιμος να αποδοκιμάσει και να δώσει ένα τέλος στο πολιτικό σύστημα που δημιουργήθηκε μετά την μεταπολίτευση και κάλεσε το ΠΑΣΟΚ να πάψει το ΠΑΣΟΚ αυτό το μονότονο τροπάριο ότι η ΝΔ φταίει για όλα και να πετύχει συναίνεση.

Υπογράμμισε ότι πρέπει να σταματήσει αυτή την «αλόγιστη χρήση εξεταστικών που μας θυμίζουν ξεχασμένες εποχές, σε μία εποχή που η Ελλάδα περνά μία θανάσιμη κρίση. Αυτό που χρειάζεται τώρα είναι ενότητα. Τα κόμματα πρέπει να βρουν αυτά που τους ενώνουν».

Το πρόβλημα της κάθαρσης είναι παλιό και δε θα λυθεί ποτέ όσο το Σύνταγμα προβλέπει ατιμωρησία του πολιτικού, είπε κ. Μητσοτάκης και έκανε λόγο για ημίμετρα και νομικούς ακροβατισμούς.

"Στο Βατοπέδι υπάρχει παραγραφή"

Για το Βατοπέδι σημείωσε ότι δεν υπάρχει αμφιβολία πως θα υπάρξει παραγραφή και χαρακτήρισε πολιτικά ανέντιμη την παραπομπή πολιτικών.

Ο πρώην πρωθυπουργός δήλωσε ότι συμφωνεί με την πρόσφατη επιστολή που έστειλε ο Κώστας Καραμανλής για το Βατοπέδι, αλλά είπε ότι διαφωνεί όταν είχε παραδεχτεί – ενώ ήταν πρωθυπουργός – στη Βουλή ότι η υπόθεση του Βατοπεδίου ήταν σκάνδαλο.

Πάντως, επανέλαβε ότι η ρίζα του κακού είναι η ανάγκη αλλαγής του συντάγματος και εξέφρασε η θέλησή του όλες οι υποθέσεις να πηγαίνουν κατευθείαν στη Δικαιοσύνη

Παράλληλα, τόνισε ότι η Δικαιοσύνη χρειάζεται αλλαγές, όπως πχ αυστηρότερες τιμωρίες στην ψευδορκία.

«Η Δικαιοσύνη είναι η ασπίδα του πολιτικού»

Ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι ο πολιτικός δεν μπορεί να στερείται του δικαιώματος να τον δικάσει ο φυσικός του δικαστής, αλλά να τον «δικάζει» ένας συνάδελφός του από το κόμμα του ή από το αντίπαλο κόμμα.

«Η μόνη ασπίδα προστασίας του τίμιου πολιτικού είναι η Δικαιοσύνη» τόνισε ο πρώην πρωθυπουργός και σημείωσε ότι η παραπομπή ενός πολιτικού στη Δικαιοσύνη σημαίνει ότι αν του πετάξει κάποιος λάσπη θα τον συνοδεύει σε όλο του τον βίο, καθώς δε θα μπορεί να αποδείξει την αθωότητά του στο δικαστήριο.

Αναφερόμενος στην παραπομπή του Ανδρέα Παπανδρέου στο Ειδικό Δικαστήριο, είπε ότι χάρηκε με την αθώωσή του, καθώς δεν ήθελε ο πρώην πρωθυπουργός να πάει στη φυλακή, ούτε να στερηθεί των πολιτικών του δικαιωμάτων.

Επίσης είπε ότι η παραπομπή του Ανδρέα Παπανδρέου στο ειδικό δικαστήριο ήταν πολιτικό λάθος.

Είπε ακόμα ότι στη συνέχεια, το 1993 παρέπεμψαν τον ίδιο στο Ειδικό Δικαστήριο εκδικητικά, αλλά απαλλάχθηκε από την παραπομπή χάρη στις ψήφους των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ.

Απαραίτητες οι διαρθρωτικές αλλαγές

Δίνοντας μία συμβουλή στους νέους πολιτικούς, είπε ότι η Ελλάδα για να γίνει πολιτισμένη χώρα πρέπει να καταπολεμήσει τη διαφθορά. Επίσης σημείωσε ότι ξ πολιτική χρειάζεται νέους ανθρώπους που θα μπορούν να κάνουν παρεμβάσεις και να μη μένουν στα κούφια λόγια.

Τόνισε ότι τα ελλείμματα ήταν γνωστά και χαρακτήρισε «ξεκάρφωτη» την δήλωση του Γιώργου Παπανδρέου ότι θα προχωρήσει σε εξεταστική για τα ψευδή στοιχεία που δόθηκαν στην Ευρώπη.

Ακόμα, είπε ότι ο Αντώνης Σαμαράς δε λέει σοβαρές κουβέντες όταν λέει ότι έχει τον τρόπο να μειωθεί το έλλειμμα, ενώ παράλληλα, κατηγόρησε τον Γιώργο Παπανδρέου ότι ήρθε στην εξουσία λέγοντας ψέματα και χαϊδεύοντας αυτιά.

Ωστόσο, είπε ότι ο Γιώργος Παπανδρέου έχει δίκιο, οι Έλληνες πρέπει να «ξεβολευτούν» και πρέπει να γίνουν διαρθρωτικές αλλαγές.

Για το «Καληνύχτα κ. Μητσοτάκη» της ΝΔ είπε ότι δεν αντιδικεί με την παράταξη, αλλά το θεωρεί κακόγουστο.

Κάνοντας έναν γενικό απολογισμό είπε ότι ο Ανδρέας Παπανδρέου εισήγαγε στη χώρα την πολιτική των ελλειμμάτων, δε βρέθηκαν αρκετές δυνάμεις για να σταματήσει ο κατήφορος και έπρεπε να φτάσουμε στο χείλος του γκρεμού για να σώσουμε τη χώρα.

«Δεν μπορούμε να κάνουμε υποτίμηση, δεν μπορούμε να φύγουμε από την ευρωζώνη. Τώρα η προσπάθεια είναι πολύ πιο δύσκολη, αλλά πρέπει να γίνει. Το έφερε η μοίρα να είναι πρωθυπουργός ο Γιώργος Παπανδρέου, δε σημαίνει ότι είναι ο καλύτερος αλλά ακολουθεί σωστή πολιτική και πρέπει να τον στηρίξουμε» είπε τέλος ο κ. Μητσοτάκης, καταλήγοντας ότι «η ΝΔ έπρεπε να είχε ψηφίσει το μνημόνιο».

Δεν «έδωσε» πολιτικούς ο Σίκατσεκ

Παραδέχθηκε μίζες μέχρι και στο Χονγκ Κονγκ, αλλά...
Ολοκληρώθηκε, πριν από λίγα λεπτά, η κατάθεση του πρώην διαχειριστή των «μαύρων ταμείων» της Siemens, Ράινχαρντ Σίκατσεκ, ενώπιον του κλιμακίου της Εξεταστικής Επιτροπής της ελληνικής Βουλής και της εισαγγελέως του Μονάχου.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ο κ. Σίκατσεκ παραδέχθηκε ότι είχε «στηθεί» ένα δίκτυο, σε ανώτατο επίπεδο της γερμανικής εταιρείας, το οποίο καθόριζε τις μίζες προς πολιτικούς διεθνώς, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι οι μίζες έφταναν μέχρι το Χονγκ Κονγκ!

Παραταύτα, ο κ. Σίκατσεκ ανέφερε ότι δεν γνωρίζει ποιοι συγκεκριμένα Έλληνες πολιτικοί έλαβαν «μαύρο» χρήμα, προσθέτοντας ότι τις διανομές τις καθόριζε ο κ. Μιχάλης Χριστοφοράκος και ο κ. Μίκαελ Κουτσενρόιτερ, παραπέμποντας τα μέλη της Επιτροπής σε εκείνους. Ακόμη, παραδέχτηκε ότι το ύψος της μίζας ήταν 8% προς υπηρεσιακούς παράγοντες και 2% προς πολιτικούς, προσθέτοντας ότι ο ίδιος είχε εισηγηθεί να μειωθεί σε ποσοστό 4% συνολικά.

Γενικότερα, ο κ. Σίκατσεκ δεν ξέφυγε από τα όσα έχει ήδη καταθέσει στη γερμανική Δικαιοσύνη, αλλά και στους ανθρώπους της De Beauvois, ενώ, όπως αναφέρουν τα μέλη της Επιτροπής, η διιαδικασία της εξέτασης είναι τόσο αυστηρή, που δεν αφήνει περιθώρια να προκύψουν νέα στοιχεία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, πριν την έναρξη της διαδικασίας, η αστυνομία της γερμανικής Εισαγγελίας πήρε τα κινητά των Ελλήνων βουλευτών, ενώ, κάποια στιγμή, οι υπολογιστές χάλασαν και υπήρξε καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της διαδικασίας.

Η πιο διεφθαρμένη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης η Ελλάδα

thumb

Στην 78η θέση ανάμεσα σε 178 χώρες και τελευταία ανάμεσα στα κράτη-μέλη της ΕΕ βρίσκεται η Ελλάδα στην κατάταξη της Διεθνούς Διαφάνειας σύμφωνα με τη βαθμολογία στο Δείκτη Αντίληψης της Διαφθοράς (Corruption Perception Index ) για το 2010.
Παράλληλα η χώρα μας παρουσίασε την τρίτη μεγαλύτερη επιδείνωση στην κατάταξη, καθώς υποχώρησε επτά θέσεις, από την 71η στην οποία βρισκόταν το 2009.
Η χώρα μας βαθμολογήθηκε με 3,5 στην κλίμακα από 0 (άκρως διεφθαρμένες χώρες) έως 10 (χαμηλά επίπεδα διαφθοράς). Σύμφωνα με την ανακοίνωση της οργάνωσης, «μεταξύ των χωρών που σημείωσαν επιδείνωση ξεχωρίζουν εκείνες που πλήττονται περισσότερο από την οικονομική κρίση, η οποία επισπεύσθηκε λόγω της ύπαρξης ελλείμματος διαφάνειας και ακεραιότητας - η Ελλάδα δυστυχώς δεν αποτελεί εξαίρεση».
Σύμφωνα με το CPI 2010, η Δανία, η Νέα Ζηλανδία και η Σιγκαπούρη μοιράζονται την πρώτη θέση με βαθμολογία 9.3. Εντούτοις, ασταθείς κυβερνήσεις, με παρελθόν συγκρούσεων, εξακολουθούν να βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης. Το Αφγανιστάν και η Μιανμάρ μοιράζονται την προτελευταία θέση με βαθμολογία 1.4, ενώ η Σομαλία, έρχεται τελευταία με βαθμολογία 1.1. Σημειώνεται ότι οι ΗΠΑ, βγήκαν έξω από την καλύτερη 20άδα και πλέον βρίσκεται στην 22η θέση από την 19η πέρυσι.
Εντωμεταξύ ο πρόεδρος της « Διεθνής Διαφάνεια – Ελλάς»κ. Κώστα Μπακούρης, τονίζει ότι, η δυσάρεστη αυτή κατάσταση για την Ελλάδα, διαμορφώθηκε παρά τις προσπάθειες της πολιτείας με θετικές νομοθετικές παρεμβάσεις (προστασία πληροφοριοδοτών, παρεμβάσεις στην απονομή της δικαιοσύνης, «διαύγεια», νέος νόμος για τον έλεγχο των δαπανών στις περιφερειακές εκλογές, παρεμβάσεις με τον Καλλικράτη κλπ). Η προσπάθεια δεν είναι αρκετή καθώς οι ενέργειες αυτές δεν έχουν καταφέρει ακόμα να επηρεάσουν την καθημερινότητα των πολιτών και των επιχειρηματιών.
Η χρονιά που πέρασε κατέδειξε ότι υπάρχει ανάγκη συνολικής παρέμβασης, πιο θαρραλέας αντιμετώπισης των προβλημάτων και φυσικά εφαρμογής αποτελεσματικότερων μηχανισμών διακυβέρνησης, αν θέλουμε να πλήξουμε τη διαφθορά. Επιλογές της κυβέρνησης όπως η περαίωση και η εξαγγελία της πρόθεσης για νομιμοποίηση αυθαιρέτων / ημί-υπαίθριων οδηγούν σε διαφορετική κατεύθυνση και στέλνουν λάθος μηνύματα».
Για να βγει η Ελλάδα από την κρίση, πρόσθεσε, οι καλές προθέσεις της κυβέρνησης για εδραίωση της διαφάνειας πρέπει να γίνουν πράξη το συντομότερο δυνατόν. Η καταπολέμηση της διαφθοράς και η βελτίωση της χώρας στο δείκτη θα συμβάλλει αποφασιστικά και στην προσπάθεια που καταβάλλουμε για την προσέλκυση νέων επενδυτών.
Το μήνυμα είναι σαφές: στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρο τον πλανήτη, η διαφάνεια και η λογοδοσία είναι καταλυτικές για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης και την ανατροπή της διαφθοράς. Χωρίς αυτές τις αρχές, κάθε παγκόσμια προσπάθεια αντιμετώπισης της κρίσης βρίσκεται σε κίνδυνο.

«Το μήνυμα στις εκλογές στέλνει ο ελληνικός λαός»

Δημιουργία Κινήματος πολιτών προανήγγειλε ο Μίκης Θεοδωράκης

Εάν ο πρωθυπουργός οδηγήσει τη χώρα σε εκλογές

Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2010

Τζίφος ο επαναπατρισμός και …παρατείνεται

"Τελευταία ευκαιρία για συμβιβασμό" λένε στο υπ. Οικονομικών
Παράταση μέχρι τέλος Δεκεμβρίου –το λιγότερο- προτίθεται να δώσει το υπουργείο Οικονομικών στη διορία που έληξε στις 15 Οκτωβρίου, για "να φέρουν πίσω τα λεφτά", όσοι έλληνες έχουν βγάλει τις καταθέσεις τους στο εξωτερικό.

Το οικονομικό επιτελείο έχει ήδη διαμηνύσει σε νομικούς και οικονομικούς συμβούλους μεγαλοεπιχειρηματιών, να μεταφέρουν το μήνυμα στους πελάτες τους ότι αυτή θα είναι και η τελευταία ευκαιρία που θα έχουν, πριν το Δημόσιο επιδοθεί σε άγριο φοροκυνηγητό και ελέγχους πόθεν έσχες, εις βάρος όσων θα εντοπίζει να μην έχουν "επαναπατρίσει" τα κεφάλαιά τους, ύστερα από επεξεργασία στοιχείων που συλλέγει από τράπεζες του εξωτερικού.

Στην πράξη πάντως, σύμφωνα με τις ως τώρα ενδείξεις, τα αποτελέσματα από τη διαδικασία που εφαρμόστηκε απέδωσε μηδαμινά –αν όχι μηδενικά- αποτελέσματα.

Όπως αναφέρουν τραπεζικοί παράγοντες, μόλις τους πολύ τελευταίους μήνες εμφανίστηκε ένα καταρχήν ενδιαφέρον για αξιοποίηση του μέτρου.

Η ευνοϊκή ρύθμιση του τελευταίου φορολογικού νόμου, προβλέπει ότι φυσικά ή νομικά πρόσωπα που φορολογούνται στην Ελλάδα μπορούν να μεταφέρουν κεφάλαια που βρίσκονται στην αλλοδαπή, σε προθεσμιακό λογαριασμό κατάθεσης στην Ελλάδα, διάρκειας τουλάχιστον ενός έτους, εφόσον καταβάλλουν φόρο με συντελεστή 5% επί της αξίας των καταθέσεων που μεταφέρουν, κατά τον χρόνο της μεταφοράς.

Αν τα κεφάλαια παραμείνουν κατατεθειμένα στην αλλοδαπή, οφείλεται φόρος 8% πάνω σε αυτά. Με την καταβολή του φόρου επί της αξίας των κεφαλαίων που εισάγονται, εξαντλείται η φορολογική υποχρέωση του υπόχρεου φυσικού ή νομικού προσώπου για τα κεφάλαια που εισάγει, ενώ δεν ερευνάται ο τρόπος απόκτησής τους.

Επίσης μπορούν να επαναπατριστούν κεφάλαια τα οποία είναι κατατεθειμένα σε τραπεζικό λογαριασμό του εξωτερικού, εφόσον ο λογαριασμός αυτός ανήκει σε ξένη εταιρεία, της οποίας μοναδικός μέτοχος ή εταίρος είναι φυσικό πρόσωπο, κάτοικος Ελλάδας.

Τα κεφάλαια αυτά μπορούν επίσης να μείνουν κατατεθειμένα στο εξωτερικό στο όνομα του φυσικού προσώπου - μετόχου. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η εταιρεία να δώσει βεβαίωση όπου θα γράφεται αναλυτικά η σύνθεση του κεφαλαίου της

Στον αέρα φορολογικά έσοδα 900 εκατ. ευρώ

"Προσκλητήριο ευθύνης" από τον πρωθυπουργό

thumb
«Αιμοδοτήσαμε μία αιμορραγούσα οικονομία» δήλωσε ο πρωθυπουργός κατά την έναρξη της διακαναλικής συνέντευξης του, σε μία προσπάθεια να αμυνθεί της συμφωνίας για τα δάνεια των 110 δις. ευρώ που εξασφάλισε η κυβέρνηση το Μάιο, όταν η χώρα μας ήταν «πολύ κοντά να μην μπορέσει να πληρώσει μισθούς και συντάξεις».
«Ξεφύγαμε από μία λαίλαπα, στην οποία όμως μπορεί να ξαναμπούμε», πρόσθεσε επισημαίνοντας ότι έχουν γίνει σημαντικά βήματα για την αλλαγή της οικονομίας και για τη «σύγκρουση με τις δυνάμεις που κρατούν την οικονομία της χώρας πίσω». Ο Γ. Παπανδρέου, δήλωσε ότι ήδη έχει αρχίσει να διαφαίνεται το πρώτο φως μετά τις «τιτάνιες προσπάθειες των Ελλήνων».
Στη συνέχεια ο Πρωθυπουργός απηύθυνε «Προσκλητήριο ευθύνης στα εκατομμύρια των Ελλήνων να στείλουμε μήνυμα πως είμαστε αποφασισμένοι να αλλάξουμε τα κακώς κείμενα» ενόψει των αυτοδιοικητικών εκλογών, ζητώντας «ψήφο ελπίδας και αλλαγής».

Τόνισε ακόμη ότι" Εγώ βλέπω μπροστά μου μόνο δύο εθνικούς στόχους: τον εθνικό στόχο της σωτηρίας και τον εθνικό στόχο της αναμόρφωσης της χώρας μας. Η Ελλάδα δεν γυρίζει πίσω".
Αναφορικά με τη φημολογία για επικείμενες εκλογές, ο πρωθυπουργός επισήμανε ότι δεν υπάρχει καμία πρόθεση να προχωρήσει σε εκλογές, εκτός εάν η κυβέρνηση δεν μπορεί να επιτελέσει το έργο της. Αν δε συνεχίσουμε τώρα, πρόσθεσε, τότε θα πάνε χαμένες όλες οι θυσίες του λαού, καθώς ο συναγερμός δεν έχει λήξει ακόμη. Μία αδύνατη κυβέρνηση θα δυσκολευτεί να προχωρήσει σε μία ενδεχόμενη διαπραγμάτευση των «επαχθών όρων» δανεισμού, καθώς θα διαφανεί ότι το κάνει από αδυναμία και μείωσης του πολιτικού κόστους. Χρειαζόμαστε μία δυνατή κυβέρνηση αν θέλουμε γρήγορα να βγούμε από αυτούς τους επαχθείς όρους, δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ο Πρωθυπουργός διαβεβαίωσε ότι νέα μέτρα που θα επηρεάσουν τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους δε θα υπάρξουν, εν όψει της αναθεώρησης του ελλείμματος και της έλευσης της τρόικας την επομένη των αυτοδιοικητικών εκλογών, ενώ θα δεσμευτεί για μέτρα υπέρ των κοινωνικά αδύνατων όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες.
Ο Γ.Παπανδρέου χαρακτήρισε το 2011 ως «το δεύτερο κρίσιμο ημίχρονο» για την ολοκλήρωση των διαρθρωτικών αλλαγών·. Το 2012 έτος που η ανάπτυξη θα αποκτήσει ξανά θετικό πρόσημο· το 2013 ως τη χρονιά εξόδου από το μνημόνιο.

Παραπέμπεται η επιτροπή προμηθειών του υπ. Ανάπτυξης

Στο ΣτΕ προσέφυγαν καταστηματάρχες κατά της καπναπαγόρευσης

Οι επιχειρηματίες υποστηρίζουν ότι η ολική απαγόρευση του καπνίσματος είναι αντίθετη στην συνταγματική αρxη

Ο Κ. Μητσοτάκης στο ΣΚΑΪ Συνέντευξη στους "Νέους Φακέλους"

Τα «σπάνε» Βορίδης - Καρατζαφέρης

Μίλησαν τηλεφωνικά…
«Είναι σαφές ότι θα απαλλάξω το κόμμα από το βάρος, υπό την έννοια ότι θα αποσυνδεθούν οι πολιτικοί μας δρόμοι» υπογράμμισε ο βουλευτής του ΛΑΟΣ Μάκης Βορίδης, μετά τις εις βάρος του αιχμές από τον Γιώργο Καρατζαφέρη.

Σε συνέχεια των δηλώσεων του προέδρου του ΛΑΟΣ σε κυριακάτικη εφημερίδα (εξήγησε τους λόγους για τους οποίους δεν στήριξε τον κ. Βορίδη ως υποψήφιο περιφερειάρχη), ο βουλευτής του ΛΑΟΣ, είπε, μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό: «Ειλικρινά, αισθάνομαι άσχημα, διότι, με την τοποθέτηση την οποία κάνει ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, εμένα προσωπικά μου δημιουργεί κι ένα αίσθημα ότι, ρε παιδί μου, μήπως αισθάνεται ότι του είμαι βάρος, μήπως τον εμποδίζω, ξέρω 'γω, σε κάτι, στην εξέλιξη την πολιτική του».

«Θα μου πείτε, πότε το αισθάνθηκε, γιατί αυτά, να τονίσω, είναι γνωστά επί πολύ μακρό χρονικό διάστημα, έχουν κριθεί από τους πολίτες σε δύο εκλογές, οι οποίοι αποφάσισαν αυτό το οποίο αποφάσισαν και ως προς το πρόσωπό μου. Το επέλεξε ο ίδιος ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, ο οποίος μου έδωσε ένα κοινοβουλευτικό αξίωμα, που είναι η θέση του γενικού γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδος. Ενδεχομένως, ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ έχει δεύτερες σκέψεις ή καινούργιες σκέψεις, αυτό είναι κάτι που θα το συζητήσω μαζί του, γιατί δεν θέλω σε καμία περίπτωση να αποτελώ βάρος για οποιονδήποτε» προσέθεσε ο κ. Βορίδης.

Και εξήγησε: «Είναι σαφές ότι θα απαλλάξω το κόμμα από το βάρος, με την έννοια ότι θα αποσυνδεθούν οι πολιτικοί μας δρόμοι. Από κει και πέρα το τι θα κάνω πολιτικά θα δω, αλλά είναι σαφές ότι δεν θέλω να είμαι σε ένα σχήμα, στο οποίο κάποιος μου λέει ότι, ξέρεις, του δημιουργώ προβλήματα».

Όπως διευκρίνισε, δεν είχε σκεφθεί μέχρι χθες αυτό το ενδεχόμενο, αλλά «τώρα μοιραία υπάρχει μια συζήτηση, η οποία πρέπει να γίνει».

Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2010

Νέες επενδύσεις ύψους 260 εκατ. ευρώ από τη ΜΙG

''Έχουμε το δικό μας 'fast track''' δήλωσε ο Ανδρέας Βγενόπουλος τη Δευτέρα

“Επιθυμούμε την επίλυση των προβλημάτων με την Ελλάδα”

Δηλώσεις τούρκου αξιωματούχου για το ζήτημα των χωρικών υδάτων Ελλάδας – Τουρκίας

«Αναλαμβάνω πλήρως την ευθύνη απέναντι στον ελληνικό λαό»

Με συναισθηματική φόρτιση και επικλήσεις στον πατέρα του και τον παππού του, ο κ. Παπανδρέου τόνισε ότι αναλαμβάνει πλήρως την ευθύνη απέναντι στον ελληνικό λαό να βγει όσο το δυνατόν συντομότερα η Ελλάδα από την επιτήρηση.

«Εάν είμαστε συνεπείς στις υποχρεώσεις μας - και είμαστε συνεπείς - θα βγούμε από το Μνημόνιο το 2013», είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι η ανεξαρτησία από ξένες και άλλες δυνάμεις «είναι στο DNA μου».

Κατηγόρησε εκ νέου τη ΝΔ ότι εξαιτίας των πολιτικών της η χώρα μπήκε στην επιτήρηση και οδηγήθηκε στην περιπέτεια του Μνημονίου, κάτι που, όπως είπε ο κ. Παπανδρέου, δεν είναι ευχάριστο ούτε για τον ίδιο.

Μειώσεις ως 40% σε υγειονομικά είδη μελετά το υπουργείο Υγείας

Δημιουργείται ιδιωτικός φορέας για τις προμήθειες των νοσοκομείων

Στη συνάντηση που είχε σήμερα ο υπουργός Υγείας, Ανδρέας Λοβέρδος, με τους προμηθευτές, ανακοίνωσε το νέο τρόπο προμηθειών των νοσοκομείων, ο οποίος αναμένεται να εφαρμοστεί σε όλο του το εύρος από τις αρχές του 2012.

Ο υπουργός Υγείας αποκάλυψε ότι θα προκύψει, μετά από διαγωνισμό, ιδιωτικός φορέας, πιθανότατα από το εξωτερικό καθώς αντίστοιχοι φορείς δεν υπάρχουν στην Ελλάδα, ο οποίος μετά από διαγωνισμό θα αναλάβει με σύμβαση με το δημόσιο, τη διαδικασία προμήθειας υλικών και φαρμάκων στα νοσοκομεία.

Ο φορέας αυτός θα αποτελείται από μία ή δύο εταιρίες οι οποίες θα είναι υπεύθυνες για τους διαγωνισμούς των προμηθειών, τη φύλαξη και τη διανομή των υλικών στα νοσοκομεία.

Όσο καλύτερες τιμές εξασφαλίζουν οι εταιρίες αυτές για το δημόσιο, τόσο μεγαλύτερο θα είναι το κέρδος τους, σύμφωνα με τη σύμβαση που θα υπογραφεί, εκτιμούν κύκλοι του υπουργείου Υγείας.

Ο υπουργός Υγείας απευθυνόμενος προς τους προμηθευτές τους ζήτησε να συνεισφέρουν στο νέο τρόπο προμηθειών με προτάσεις και ιδέες και ανακοίνωσε ότι η Επιτροπή Προμηθειών Υγείας θα μετατραπεί σε Επιτροπή Προδιαγραφών.

Οι τεχνικές προδιαγραφές των υλικών θα μπαίνουν από νοσοκομεία ή περιφερειακές υπηρεσίες Υγείας ή ακόμη και από το ίδιο το υπουργείο Υγείας και όχι από ιδιώτες.

Εκτιμάται ότι το νομοσχέδιο θα έρθει στη Βουλή μέχρι το τέλος Νοεμβρίου ενώ οι λεπτομέρειές του θα γίνουν γνωστές την Τρίτη, 2 Νοεμβρίου στο ΙΣΤΑΜΕ Ανδρέας Παπανδρέου σε συζήτηση με θέμα το νέο σύστημα προμηθειών.

Όσον αφορά τα χρέη των νοσοκομείων προς τους προμηθευτές ο κ. Λοβέρδος ήταν σαφής, εξηγώντας ότι τα ομόλογα τα οποία δεν έχουν πάρει τυπωμένα οι προμηθευτές και αφορούν τις οφειλές μέχρι και το Δεκέμβριο του 2009 θα τα πάρουν μέχρι το τέλος του 2010.

Οι προμηθευτές από την πλευρά τους ζήτησαν να λάβουν τα τυπωμένα ομόλογα μέχρι το τέλος Νοεμβρίου. Ο υπουργός Υγείας δεσμεύτηκε ότι από τον Ιανουάριο του 2010 έως και τον Σεπτέμβριο του 2010 οι προμηθευτές θα πληρωθούν τοις μετρητοίς μέχρι το τέλος του 2010 και εξέφρασε την πεποίθηση ότι από το 2011 οι αποπληρωμές θα γίνονται σε πραγματικό χρόνο.

Στη συνάντηση που είχε ο υπουργός Υγείας με τους προμηθευτές υπήρξαν αντιδράσεις από μέλη του ΣΦΕΕ καθώς, όπως τόνισαν, το φάρμακο είναι διατιμημένο προϊόν με αποτέλεσμα να μη μπορεί να μπει στην ίδια λογική με τα υπόλοιπα υλικά, για να λάβουν τη δέσμευση του κ. Λοβέρδου ότι θα ξανασυζητήσουν το θέμα αυτό διεξοδικά.

Η νέα συνάντηση των προμηθευτών με την ηγεσία του υπουργείου Υγείας παρουσία και του υφυπουργού Οικονομικών κ. Σαχινίδη ορίστηκε για τις 15/11.

Στόχος πάντως του υπουργείου Υγείας είναι το νέο σύστημα να περιλαμβάνει μειώσεις τιμών σε αρκετά υγειονομικά είδη έως και 40% οι οποίες θα προκύψουν όταν διασταυρωθούν τα στοιχεία και οι τιμές που ισχύουν σε άλλες χώρες του εξωτερικού.

Ανταγωνιστικότητα: Στάσιμη η Ελλάδα, χαμηλές επιδόσεις σε κράτος, υποδομές και επιχειρηματικό περιβάλλον

Παρά τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των τελευταίων ετών και τη βελτίωση βασικών δημοσιονομικών δεικτών, η Ελλάδα εξακολουθεί να δυσκολεύεται...