Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

Διευκρινίσεις για τον φράχτη στον Έβρο θα ζητήσει η Ευρώπη

Διευκρινίσεις από την Ελλάδα σχετικά με το σχέδιο κατασκευής φράχτη στον Έβρο αναμένεται να ζητήσει η Ε.Ε. στο άτυπο συμβούλιο Δικαιοσύνης και Εσωτερικών υποθέσεων που θα πραγματοποιηθεί στις 20 Ιανουαρίου στη Βουδαπέστη.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας European Voice, στην Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχουν ανησυχίες ότι «τα αυστηρότερα μέτρα ασφαλείας στα ελληνοτουρκικά σύνορα θα οδηγήσουν σε αυξανόμενη πίεση στα σύνορα της Τουρκίας με τη Βουλγαρία, σε μία περίοδο που η Βουλγαρία επιδιώκει μαζί με τη Ρουμανία να ενταχθεί στη ζώνη Σένγκεν».
Υπενθυμίζεται ότι οι σχετικές αιτήσεις της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας για ένταξη στη ζώνη Σένγκεν θα συζητηθούν επίσης στις 20 Ιανουαρίου, στην άτυπη συνάντηση των υπουργών Εσωτερικών. Σύμφωνα με το δημοσίευμα «η άποψη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι ότι ο φράχτης δεν αποτελεί λύση στο πρόβλημα της παράνομης μετανάστευσης».
Η European Voice σημειώνει ότι «η αποστολή των συνοριοφυλάκων της Frontex στα ελληνοτουρκικά σύνορα στον Έβρο έχει παραταθεί μέχρι τον Μάρτιο» και προσθέτει ότι «η Frontex ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ότι οι λαθραίες διελεύσεις από τα σύνορα μειώθηκαν κατά 44% σε σχέση με τα στοιχεία του Οκτωβρίου».
tvxs.gr

Συνάντηση Παπανδρέου με Μπαρνιέ

ΣΚΑΙ.GR

Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

Πολ Κρούγκμαν: Η ελληνική τραγωδία της Ευρώπης

Ο νομπελίστας οικονομολόγος Πολ Κρούγκμαν ξαναχτυπά στην καρδιά της ευρωπαϊκής οικονομικής κρίσης με νέο του κείμενο-παρέμβαση στους New York Times.

Επανερχόμενος στις γνωστές απαισιόδοξες θεωρίες του ότι η Ευρώπη είναι δύσκολο να αποφύγει την οικονομική κατάρρευση και να υπερκεράσει τα οικονομικά της αδιέξοδα, ο κεϊνσιανός Κρούγκμαν παρομοιάζει την ευρωπαϊκή πορεία "με μια κλασική ελληνική τραγωδία κατά την οποία ο ήρωας με τα υψηλά ιδεώδη παρασύρεται από τα μοιραία ελαττώματα της ύβρεως".  Και επιμένει ότι δεν είναι τυχαίο που αυτή η νομισματική κρίση ξεκινά (και τελειώνει;) από τη χώρα μας.

"Μέχρι το 1990" τονίζει ο Κρούγκμαν η δημοσιονομική ιστορία της Ελλάδας είχε να κάνει με τα αποδοτικά της ομόλογα: οι επενδυτές αγόραζαν ομόλογα που εξέδιδε η ελληνική κυβέρνηση λόγω των ανώτερων επιτοκίων τους από τα ασφαλή ομόλογα των άλλων χωρών. Σιγά -σιγά όμως και ενόσω η χώρα πλησίαζε να γίνει μέλος του ευρώ, ο βαθμός επικινδυνότητας των ομολόγων της εξαλειφόταν. Εξάλλου, τότε πίστευαν ότι το χρέος της Ελλάδας θα ήταν άτρωτο απέναντι στους κινδύνους του πληθωρισμού: βασικός επιτηρητής θα ήταν εν προκειμένω η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Και κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί κάποιο νεοεισερχόμενο κράτος-μέλος του ευρώ να χρεοκοπεί, έτσι δεν είναι;"

Στη συνέχεια ο Κρούγκμαν αναφέρεται στην παραπληροφόρηση και στα ψευδή στοιχεία που κατέθεσε η Ελλάδα ενώ τονίζει ότι πρόκειται για μια μοιραία περίπτωση αλλά όχι "αντιπροσωπευτική". Επιμένει δε ότι η χώρα μας δεν είναι αρκετά συνδεδεμένη με το ευρώ, ούτε αρκετά μεγάλη ώστε να προκαλέσει τέτοιο πάγωμα των διεθνών αγορών. Τονίζει ότι η ευρωπαϊκή "φούσκα" έχει περισσότερο να κάνει με το αμερικανικό θέμα των ακινήτων και τα τραπεζικά παιχνίδια, παρά με τα δημοσιονομικά προβλήματα-όπως εν προκειμένω αυτό της Ελλάδας.

Σε τι όμως διαφέρουν τα οικονομικά προβλήματα άλλων χωρών, όπως της Αργεντινής, της Ισλανδίας κ.α. από αυτά της Ευρώπης; Το πρόβλημα έγκειται ακριβώς στο ίδιο το ευρώ και στο ότι, κατά τον Κρούγκμαν, "οι χώρες που αντιμετωπίζουν πρόβλημα δεν έχουν τη δυνατότητα αποπληθωρισμού".  Κι αυτό ενδεχομένως να αναδειχθεί το μοιραίο χτύπημα για την "ευρωπαϊκή ομοσπονδιακή κοινότητα".

Το μέλλον, όπως τονίζει ο Κρούγκμαν, "βρίσκεται στα χέρια των ισχυρών χωρών και στο κατά πόσο αυτές θα καταλάβουν ότι αποτελούν μέλη μιας ευρύτερης κοινότητας σπεύδοντας να βοηθήσουν τους διπλανούς τους"-και ότι δεν είναι απλώς εθνικά κράτη. Ολόκληρη η παγκόσμια κοινότητα", τελειώνει το κείμενο του ο γνωστός οικονομολόγος "κρατάει την ανάσα της περιμένοντας την αντίδρασή τους". 
proto thema online

Τι προτείνει ο Όλι Ρεν για την έξοδο από την κρίση


ren.jpg

Η αντιμετώπιση της αβεβαιότητας των αγορών, η οποία αποτυπώνεται στις αγορές κρατικών ομολόγων, είναι η μόνη λύση για την ανάκαμψη της οικονομίας, αναφέρει σε άρθρο του στους «Financial Times» ο ευρωπαίος επίτροπος, Όλι Ρεν.
Ο κ. Ρεν προτείνει και τους τρόπους με τους οποίους θα επιτευχθεί αυτό
-Σταθερότητα στις προσπάθειες των εθνικών κυβερνήσεων να βάλουν σε τάξη τα του οίκου τους.
-Ενίσχυση της δανειακής ικανότητας του υπάρχοντος ταμείου οικονομικής σταθερότητας και διεύρυνση του πεδίου δραστηριότητάς του.
- Προώθηση των διαρθρωτικών αλλαγών στην Ευρώπη, ώστε να αυξηθούν οι θέσεις εργασίας, να βελτιωθεί η παραγωγικότητα και να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα του δημοσίου χρέους.
-Αξιοποίηση της κοινής αγοράς, κυρίως στους τομείς των υπηρεσιών, της ενέργειας και της πνευματικής ιδιοκτησίας.
-Μεταρρυθμίσεις του φορολογικού συστήματος και των κοινωνικών επιδομάτων, προκειμένου να προάγουν την αύξηση της απασχόλησης, καθώς και στις αλλαγές στην αγορά εργασίας και το συνταξιοδοτικό σύστημα.
-Βελτίωση της λειτουργίας του τραπεζικού τομέα και ενίσχυση της οικονομικής διακυβέρνησης της Ε.Ε., προκειμένου να προληφθούν νέες κρίσεις στην ευρωζώνη.
Ο κ. Ρεν κάνει λόγο και για την Ελλάδα τονίζοντας την «αξιοθαύμαστη δέσμευση στην οικονομική σταθερότητα, που ότι θα αποδώσει αποτελέσματα με διάρκεια».
parapolitika.gr

Οκτώ καθηγητές για τη διαφάνεια στο πολιτικό χρήμα

Ανακοινώθηκαν τα ονόματα των επιστημόνων που θα απαρτίσουν την επιτροπή σοφών για την αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου που αφορά στα οικονομικά των κομμάτων και στο «πόθεν έσχες» των πολιτικών προσώπων.
Ο συνταγματολόγος και μέλος της επιτροπής, Ν. Αλιβιζάτος Ο συνταγματολόγος και μέλος της επιτροπής, Ν. Αλιβιζάτος Η επιτροπή θα αποτελείται από τους:
1. Νίκο Αλιβιζάτο, Καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου, Πανεπιστήμιο Αθηνών

2. Φίλιππο Σπυρόπουλο, Καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου, Πανεπιστήμιο Αθηνών

3. Γιώργο Σωτηρέλη, Καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου, Πανεπιστήμιο Αθηνών

4. Γεράσιμο Μοσχονά, Αναπληρωτή Καθηγητή Συγκριτικής Πολιτικής, Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο

5. Χαράλαμπο Ανθόπουλο, Επίκουρο Καθηγητή Δικαίου και Διοίκησης, Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπστήμιο

6. Λίνα Παπαδοπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια Συνταγματικού Δικαίου, Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

7. Αθανάσιο Ξηρό, Διδάκτορα Συνταγματικού Δικαίου, Πανεπιστήμιο Αθηνών

8. Νίκο Παπασπύρου, Διδάκτορας Δημόσιου Δικαίου, Πανεπιστήμιο Harvard
"Αυτό που μας ενδιαφέρει και αυτό που κάνουμε μέχρι τέλους είναι να ξεκαθαρίσουμε πλήρως το τοπίο και στα οικονομικά των κομμάτων και σε ό,τι αφορά το πόθεν έσχες των βουλευτών", δήλωσε για το ζήτημα ο υπουργός Εσωτερικών, Γ. Ραγκούσης. "Σκοπός μας δεν είναι σε καμία περίπτωση οι εντυπώσεις", υποστήριξε.
Enet.gr

Πολιτική συναίνεση μεταξύ των κομμάτων ζητεί ο υπουργός Αμυνας


 Βόμβα Βενιζέλου (ειδησεογραφική καρδιακή ανακοπή)Υπότιτλος: Πολιτική συναίνεση μεταξύ των κομμάτων ζητεί ο υπουργός Αμυνας με στόχο να διαφυλαχθεί η εθνική και κοινωνική συνοχή.

Ή πως το ασήμαντο στα όρια της φαιδρότητας, παρουσιάζεται βαρύγδουπα… σημαντικό, διότι το «όχι» του κ. Βενιζέλου στη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για την οικονομία λέει μισές αλήθειες κι όταν αυτό συμβαίνει δια μέσου εκφερόμενου πολιτικού λόγου τότε δεν πρόκειται καν για μισές αλήθειες παρά μόνο για άλλη μια (από τις τόσες άλλες των… σοσιαλιστών) εξαπάτηση, ή ηθελημένη απόκρυψη της πραγματικότητας. Ο κ. Βενιζέλος έχει δίκιο ισχυριζόμενος ότι οι εξεταστικές, έως τώρα, δεν προσέφεραν τίποτα, η κοινοβουλευτική διακομματική επιτροπή «η οποία θα αναλύσει τι συνέβη στο παρελθόν και θα μελετήσει τις προτάσεις για την οικονομία στο μέλλον». και συνεχίζει: «κάθε κόμμα βγάζει το δικό του πόρισμα και δεν γίνεται ποτέ πραγματική συζήτηση για το τι συνέβη και φθάσαμε στο χείλος του γκρεμού…»
Λέξη δεν ψέλλισε ο «μεγάλος συνταγματολόγος» για το νομοθετικό του παιδί-τέρας-θαύμα, αυτό το «Περί Ευθύνης Υπουργών».
Και εφόσον… τυχαίως αγνοείται το παραπάνω Τέρας σαν μία ασήμαντη λεπτομέρεια, ένα μικρό εμπόδιο, που με την ευκολία ενός καλογυμνασμένου αθλητή του άλματος επί-κοντώ πηδιέται ή παραμερίζεται, τότε εκστομίζουμε μία εύκολη πολιτική μομφή θέτοντας «όλα τα κόμματα προ των ευθυνών τους και για το πώς φθάσαμε σε αυτή την κατάσταση αλλά και για το πώς θα ξεφύγουμε από τούνελ της παρ΄ ολίγον χρεοκοπίας….»
Αυτές είναι έντιμες αναλύσεις επιφανών πολιτικών Ανδρών και που επιπλέον, θέτουν «ως πρώτη προτεραιότητα να διαφυλαχθεί η εθνική και κοινωνική συνοχή ως ελάχιστο πατριωτικό καθήκον». Ο κ. Βενιζέλος ζητεί να «υπάρξει πολιτική συναίνεση και όχι «διευθέτηση» μεταξύ των κομμάτων και αγωνίζεται μαζί με άλλους συναδέλφους του για «να αποβάλουμε την αίσθηση ότι είμαστε μια μονοκομματική, συμβατική κυβέρνηση του ΠαΣοΚ». Διότι, τώρα πλέον «Είμαστε μια κυβέρνηση που διαχειρίζεται καταστάσεις εθνικής κρίσης».
Τέτοιας ποιότητας είναι οι βόμβες Βενιζέλου στο έγκυρο «Βήμα». (η μείωση της κυκλοφορίας των εφημερίδων και η παράλληλη αύξηση της αναγνωσιμότητας των μπλογκ είναι φαινόμενο τυχαίο, περιστασιακό.)
Μια και ομιλήσαμε για βόμβες, ας αφήσουμε λίγο το νου να πετάξει προς τα ένδοξα εξοπλιστικά ημών των ανδρείων και χουβαρντάδων. Ουδεμία ανησυχία, και για αυτά μίλησε με την ευφράδεια που τον διακρίνει ο κ. Υπουργός, υπήρξε ιδιαιτέρως κατηγορηματικός τονίζοντας: «Παρ΄ ότι ήμουν αντίπαλος το 2007 με τον κ. Γ. Παπανδρέου, ωστόσο τον στήριξα με στόχο να διασφαλισθεί η ενότητα του κόμματος»…
Συνεχίζει απτόητος: «Μου ζήτησε να αναλάβω το υπουργείο Εθνικής Αμυνας και το έπραξα. Μπορέσαμε εν μέσω οικονομικής κρίσης να εξοικονομήσουμε το 2010 από τις εξοπλιστικές δαπάνες 1,6 δισ.ευρώ, όσο δηλαδή υπολογίζονται οι περικοπές από τις συντάξεις. Το 2011 θα εξοικονομήσουμε άλλα 500 εκατ. ευρώ, δηλαδή συνολικά 2,1 δισ. ευρώ».
Θέλω να συγχαρώ τον κ. υπουργό για τις θυσίες, τον τιτάνιο αγώνα που δίνει, την χάρη που μας έκανε και συνεχίζει να κάνει (σε εμάς και στον αρχηγό του), δεχόμενος το χρυσοπληρωμένο από τον ιδρώτα του λαού, Υπουργείο Αμύνης.
Συμπτωματικά δεν ανέφερε κάτι για τα Εξοπλιστικά «έξοδα» ορισμένων προκατόχων του, την τυχόν (λέμε τώρα) συμβολή τους στα σημερινά χάλια της χώρας, δεν θέλω να αναφέρω ονόματα αθώων όπως του Παπαντωνίου και του άφαντου Τσοχατζόπουλου. Δεν μου πάει. Δεν κάνει. Δεν είναι έντιμο.
politismos politis

"Δεν έχω λόγο να κάνω ηρωική έξοδο"


pagkaloss_704064042.jpg

«Κάποιοι θέλουν να πείσουν ότι κάτι τρέχει, αλλά δεν τα κατάφεραν», ανέφερε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, κ. Θεόδωρος Πάγκαλος σε συνομιλία που είχε με δημοσιογράφους, μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου.
Ο κ. Πάγκαλος τόνισε ότι δεν έχει διαφωνία και ότι συμφωνεί σε όλα με την κυβέρνηση, υπογραμμίζοντας ότι δεν έχει λόγο να κάνει «ηρωική έξοδο».
Στο πλαίσιο αυτό, έφερε ως παράδειγμα ορισμένες απόψεις του, τις οποίες εκφράζει διαχρονικά, όπως είναι τα πρότυπα σχολεία, στα οποία, όπως επεσήμανε, επανέρχονται, καθώς επίσης και το θέμα της κατάργησης του σταυρού προτίμησης, το οποίο είναι υπό συζήτηση στο πλαίσιο του νέου εκλογικού νόμου.
Σχετικά με τις δηλώσεις του αναφορικά με τους δημόσιους υπαλλήλους, καθώς επίσης και με αναφορές του σε ομιλία του στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, αποσπάσματα της οποίας αναπαρήχθησαν, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης δικαιολόγησε τις δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου κ. Γιώργου Πεταλωτή ότι εξέφραζε προσωπικές απόψεις.

Όπως συμπλήρωσε, άλλωστε, ο ίδιος δεν μιλούσε για το κυβερνητικό έργο, ούτε μιλούσε ως εκπρόσωπος της κυβέρνησης, σημειώνοντας ότι έχει και προσωπικές σκέψεις, τις οποίες έχει δικαίωμα και να τις εκφράζει, όπως για παράδειγμα σχετικά με θέματα όπως η Ελληνική Επανάσταση.
Για τα σχόλια του που αφορούσαν τους δημόσιους υπαλλήλους εξήγησε ότι δεν γενίκευσε και ειδικότερα για τον χαρακτηρισμό «κοπρίτη» που χρησιμοποίησε, μιλώντας σε εφημερίδα, τον απέδωσε στις περιπτώσεις εκείνες που «οι διορισμοί έγιναν με πολιτικό ρουσφέτι», συμπληρώνοντας ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει διαφορετικούς χαρακτηρισμούς για αυτές τις περιπτώσεις, όπως «τεμπέλης» ή «ανίκανους».
Ερωτηθείς ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης για το ενδεχόμενο να υπάρξει συνάντησή του με τον Πρωθυπουργό, απάντησε : «Μην είστε τόσο σίγουροι ότι ο πρωθυπουργός θέλει να με δει. Κάτι ξέρω εγώ που το λέω».
Όσον αφορά στην πρόσφατη επίσκεψή του στο Κατάρ, ο κ. Πάγκαλος έκανε γνωστό ότι συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό και αξιωματούχους της χώρας και τόνισε ότι το ενδιαφέρον της αραβικής πλευράς για επένδυση στον Αστακό αναθερμάνθηκε, με νέους όρους.
 Διευκρίνισε, πάντως, ότι οι επαφές δεν αφορούσαν στο Ελληνικό και συμπλήρωσε ότι το Κατάρ ενδιαφέρεται για επενδύσεις στον τομέα των τουριστικών ακινήτων .
parapolitika.gr

«Πρέπει να αλλάξουμε νοοτροπίες»

Έτος δημιουργίας χαρακτήρισε το 2011 στην εισήγησή του στη σημερινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου ο πρωθυπουργός.

Ο Γιώργος Παπανδρέου, απευθυνόμενος προς τους υπουργούς του, τόνισε ότι η κυβέρνηση έχει μπροστά της θετικές για την κοινωνία και το δημόσιο συμφέρον αλλαγές, όπως τα κλειστά επαγγέλματα, για τα οποία υποστήριξε ότι είναι αναπόσπαστο μέρος του προεκλογικού προγράμματος του ΠΑΣΟΚ και δεν επιβάλλεται από το Μνημόνιο ή την τρόικα.

«Το θέμα δεν είναι να μειώσουμε δαπάνες ούτε να μοιράσουμε χρήματα, αλλά να αλλάξουμε νοοτροπίες και να αξιοποιήσουμε ό,τι καλύτερο έχει η χώρα μας, όσους πόρους διαθέτει, ανθρώπινους, φυσικούς, οικονομικούς ή οτιδήποτε άλλο, ώστε να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο τρόπο, για να χτίσουμε μια Ελλάδα βιώσιμη», τόνισε ο πρωθυπουργός.

Ο κ. Παπανδρέου πρόσθεσε ότι η Ελλάδα πέρασε «ίσως ένα από τα δυσκολότερα χρόνια των τελευταίων δεκαετιών για τη χώρα.

Μια μεγάλη δοκιμασία που πιστεύω», όπως είπε, «θα μας βγάλει και μας βγάζει πιο δυνατούς, με αυτοπεποίθηση και σιγουριά, διότι καταφέραμε πολλά».

Επανέλαβε τα περί δύσκολης, αλλά δημιουργικής περιόδου και επεσήμανε ότι όσο περισσότερο συμμετέχει σ' αυτές ο λαός, τόσο θα δημιουργείται η αίσθηση της αισιοδοξίας και της ελπίδας, καθώς - όπως τόνισε - η κυβέρνηση λύνει προβλήματα που επί χρόνια αφήναμε όλοι να διογκωθούν.

Ο πρωθυπουργός ανέφερε, εξάλλου, ότι θα υπάρξει συνεργασία με την κοινοβουλευτική ομάδα και το ΠΑΣΟΚ για όλες τις μεταρρυθμίσεις και πως της Συνδιάσκεψης που θα γίνει τον Ιούνιο θα προηγηθούν περιφερειακές συνδιασκέψεις του ΠΑΣΟΚ για αναπτυξιακά ζητήματα.

Εκτενής ήταν η αναφορά του πρωθυπουργού και στη διεθνή συγκυρία και τα ευρωπαϊκά ζητήματα, υποστηρίζοντας ότι «η μάχη που δίνουμε εντός, είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη μάχη που δίνουμε εκτός».

Και γι' αυτό ζήτησε σταθερότητα όχι μόνο με τη στενή οικονομική έννοια, αλλά σταθερότητα «ενός ολόκληρου πολιτικού και οικονομικού οικοδομήματος της ίδιας της Ευρωπαϊκής Ένωσης», προσθέτοντας ότι προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται και οι πρωτοβουλίες του, όπως αυτή για το ευρωομόλογο.
newsdeast.gr

Η πολιτικότατη Α-πολιτική των Atenistas, του Σπύρου Δερβενιώτη

“Υπερασπιζόμαστε την επιχειρηματικότητα. Οι πολιτικές ανάπτυξης υγιούς επιχειρηματικότητας και προσέλκυσης επενδύσεων αποτελούν όρο οικονομικής και κοινωνικής επιβίωσης για την Αθήνα.”

Αυτή η παράγραφος υπήρχε στην αρχική διακήρυξη των “θέσεων
των atenistas. Πλέον, αυτή η παράγραφος δεν υπάρχει. Είναι η μόνη αλλαγή που έγινε στο αρχικό κείμενο των θέσεων. Εξήγηση; δεν είδα κάπου καμία.
Οι εμπνευστές των atenistas δείχνουν μεγάλο άγχος να τονίσουν ότι το κίνημά τους δεν εμφορείται από συγκεκριμένες πολιτικές απόψεις. Αυτό βολεύει στη δημιουργία εντύπωσης ότι μιλάνε εκ μέρους “όλων”, το οποίο με τη σειρά του θα τους χρειαστεί όταν περάσουν στο επόμενο στάδιο. Γιατι τα αγόρια μας έχουν πλάνο. Απ΄τα πρώτα μελήματα στο site τους ήταν η φόρμα προσέγγισης χορηγών, για “μεγαλης κλίμακας παρεμβάσεις”. Εικάζω βάσιμα ότι οι εθελοντές με τις σκουπιδοσακούλες δεν έχουν ιδέα ποιές είναι αυτές οι παρεμβάσεις. Εκλεγμένοι και εξουσιοδοτημένοι από κάπου οι atenistas δεν είναι, οπότε δεν είναι δύσκολο να εικάσει κανείς γιατί χρειάζονται “υπερκομματική” εικόνα και ευάριθμους συμμετέχοντες ώστε να ισχυρίζονται μετά ότι μιλάνε εκ μέρους “των αθηναίων”.
Ο είς εκ των εμπνευστών δεν κρύβει το πως εννοεί την ιδανική Μητρόπολη. Δείτε αυτό το χαρακτηριστικό του άρθρο: ένα βαθύ, υγρό φιλί (με γλώσσα) στην καταναλωτική παιδική χαρά των Μόλ. Προσέξτε στις δευτερολογίες του στα σχόλια την αξιοσημείωτη εμμονή με το “Μινιόν”. Συνδέστε την με τη δράση “καθαρίζουμε ένα μέρος της Πατησίων” που λες και έγινε για να μπορέσουν να θυροκολήσουν στο κουφάρι του “Μινιόν” την “ιστορική αναδρομή” του που περισσότερο “κάλεσμα για το ξαναφτιάξιμό του” μοιάζει.

Αλλά γενικά αξίζει σημειολογικής μελέτης η συγκεκριμένη δράση:
δύο μέρες πριν την “επαίτειο Γρηγορόπουλου”, σε ένα από τα πιό αναμενόμενα πεδία αψιμαχιών, οι ατενίστας καθαρίζουν τις αφίσες και τα συνθήματα. Μηδενική αίσθηση τάιμιγκ; Αδιαφορία για πρακτική ουσία αρκεί που βγήκαν τουιτογενής φωτό; δήλωση θέσης; Διαλέξτε. Καμία εκδοχή δε δείχνει κάτι καλό και αθώο (ή έστω έξυπνο).
Ειναι κακό να έχουν πολιτικό φορτίο οι atenistas; Όχι.

Κακό είναι να το κρύβουν κάτω απ’ το χαλί,
για να προσελκύσουν όσο το δυνατόν περισσότερους καλοπροαίρετους εθελοντές που ενδεχομένως θα χρησιμοποιηθούν σε παιχνίδια διαπραγματευτικής ισχύς από κάποιους που “αγαπάνε την Αθήνα” των κερδοφόρων τους ονειρώξεων.
Υ.Γ. Καιρό ήθελα να γράψω αυτό το κείμενο, αλλά έμπαινε στη άκρη χάρην πιό επικαιρικών. Αφορμή για να το ξεσκονίσω τώρα, ήταν αυτό το θαυμάσιο post του οld boy. Αυτονόητο ότι δεν υπάρχει “μία” οπτική για τα πράγματα. Κάποιοι βλέπουν γκράφιτι και συνθήματα, και σκέφτονται “βρωμιά”. Όχι όμως όλοι.
tvxs.gr

"Να πάει κάποιος φυλακή" ζητάνε από τον Παπανδρέου


papadreousk.jpg
 Την ανάγκη «να πάει ένας φυλακή», για να δικαιωθεί το κοινό αίσθημα επισήμαναν κυβερνητικά στελέχη κατά την συνεδρίαση του χθεσινού διαθεσμικού συμβουλίου.
«Είναι θέμα τιμής για την παράταξη, αλλά και για τον πολιτικό κόσμο της χώρας, να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες του νόμου όσοι έβλαψαν τον τόπο», τονίστηκε κατά την συνεδρίαση, σύμφωνα με τα Νέα.
Ο πρωθυπουργός, αν και δεν πήρε ανοιχτά θέση, έχει δηλώσει πολλές φορές ότι πρέπει να τελειώσει το καθεστώς ατιμωρησίας, οπότε φαίνεται ότι θα λάβει σοβαρά υπόψη τα λόγια των στελεχών του, που μιλούν για «πανελλήνιο αίτημα».
Κατά τα άλλα, ο κ. Παπανδρέου τόνισε στην συνεδρίαση ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει τις μεγάλες αλλαγές το 2011, ενώ επεσήμανε ότι «όποιες κι αν είναι οι δυσκολίες τον στόχο μας θα τον πετύχουμε».
Τέλος, πληροφορίες αναφέρουν ότι στην διάρκεια της σύσκεψης εξετάστηκε το θέμα του πορίσματος για το σκάνδαλο Siemens, όμως δεν βρέθηκε κάποια λύση...
parapolitika.gr

Το κοινοβούλιο παίρνει απάνθρωπες αποφάσεις

Η Αλέκα Παπαρήγα σε συνέντευξη Τύπου μίλησε για το πολιτικό σύστημα και τη συζήτηση που γίνεται «για την "ηθικοποίηση" και τον "εξαγνισμό" του απαξιωμένου, σε ένα μεγάλο μέρος του ελληνικού λαού, πολιτικού εποικοδομήματος - συστήματος».

Οι προτάσεις του ΚΚΕ:
-Να γίνουν ονομαστικές οι ανώνυμες μετοχών των εταιριών, οι τίτλοι του δημοσίου και τα άλλα χρηματοοικονομικά προϊόντα.
-Να γίνεται έλεγχος στην εξαγωγή κεφαλαίων από τη χώρα.
-Να καταργηθούν το φορολογικό, τραπεζικό, εμπορικό και επιχειρηματικό απόρρητο, ώστε να μπορεί να γίνεται έστω και στοιχειώδης έλεγχος των επιχειρήσεων και κατά συνέπεια της διαπλοκής.
-Κατάργηση της βουλευτικής σύνταξης, την δραστική μείωση της βουλευτικής αποζημίωσης, την κατάργηση όλων των αμοιβών.
Α-λλαγή του νόμου «περί ευθύνης υπουργών», ώστε να αρθούν όλα τα εμπόδια που οδηγούν στην ατιμωρησία

Ολόκληρη η συνέντευξη Τύπου έχει ως έξης:

«Η συζήτηση που χρόνια γίνεται για την "ηθικοποίηση" και τον "εξαγνισμό" του απαξιωμένου, σε ένα μεγάλο μέρος του ελληνικού λαού, πολιτικού εποικοδομήματος - συστήματος είναι υποκριτική, επιφανειακή, ενώ έχει υπόγειο στόχο την επιβολή κατασταλτικού πλαισίου δράσης για το κίνημα και τα πολιτικά κόμματα που έχουν στόχο την ρήξη με το πολιτικό σύστημα και την λαϊκή αντεπίθεση για την ανατροπή του.

Συντελεί στον αποπροσανατολισμό, την χειραγώγηση και την αντιδραστικοποίηση της λαϊκής συνείδησης.

Η όλη συζήτηση από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ και των άλλων κομμάτων περιστρέφεται στο ζήτημα κυρίως του κατάλληλου ελεγκτικού μηχανισμού. Βεβαίως είναι και αυτό ζήτημα, το θέμα όμως είναι το περιεχόμενο και ο σκοπός του ελέγχου. Το κοινοβούλιο δεν είναι περιχαρακωμένο από το πεδίο της οικονομίας και της κοινωνίας. Το αντίθετο. Παίρνει απάνθρωπες και άδικες αποφάσεις, για να χρησιμοποιήσω μια ορολογία ανάλογη με αυτήν που κυριαρχεί.

Πολύ κουβέντα έγινε και πολύ μελάνι καταναλώθηκε για την διαφάνεια στην χρηματοδότηση των κομμάτων, και τελικά φθάσαμε εκεί που πραγματικά θέλει το ΠΑΣΟΚ, και τα άλλα κόμματα, να γίνεται διαφανής χρηματοδότηση των κομμάτων από τους επιχειρηματίες, δηλαδή πάμε ολοταχώς για το αμερικανικό σύστημα.

Κάθε τι το διαφανές δεν είναι ούτε ηθικό ούτε τίμιο από την σκοπιά των λαϊκών συμφερόντων.

Όταν το ΚΚΕ υποστηρίζει ότι δεν θα δώσει στην δημοσιότητα τα ονόματα των ανθρώπων που με ένα κουπόνι δίνουν συνδρομή στο ΚΚΕ, είτε γιατί τηρούν το καταστατικό είτε γιατί είναι φίλοι του κόμματος, είτε γιατί θέλουν να ενισχύσουν το κόμμα ακόμα και αν δεν το ψηφίζουν, δεν σημαίνει ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΑ. Είναι δημοκρατική προστασία και επαγρύπνηση απέναντι σε ένα πολιτικό σύστημα που ήδη έχει πάρει όλα του τα μέτρα για ενοχοποιήσει άρα και κατά περιόδους να ποινικοποιήσει την πολιτική δραστηριότητα όλων εκείνων που αντιστέκονται στην κυρίαρχη πολιτική.

Ήδη στο συμβούλιο της Ευρώπης αλλά και στην ΕΕ υπάρχει θεσμικό πλαίσιο και κατασταλτικοί μηχανισμοί που στο όνομα της δημόσιας τάξης επιδιώκουν να τσακίσουν το λαϊκό κίνημα, να το διαλύσουν αν εξαρτάται από αυτούς. Ήδη υπάρχει το νομικό πλαίσιο που μπορεί να αναστέλλεται η να περιορίζεται η δράση ενός κόμματος που στέκεται στο πλευρό του λαού στο όνομα ότι το κόμμα αυτό υποθάλπει ή δίνει ερείσματα στην λεγόμενη τρομοκρατία ακόμα και με τον αιχμηρό λόγο του και τα αγωνιστικά συνθήματά του.

Μέσα από την επιχείρηση κατά της διαφθοράς επιδιώκεται η εκτόνωση της λαϊκής αγανάκτησης και ο αποπροσανατολισμός των εργαζομένων. Επιδιώκεται να συγκαλυφτεί ότι για το χρέος και τα ελλείμματα η πρώτη και κύρια αιτία είναι οι παροχές προς τις τράπεζες και τις μεγάλες επιχειρήσεις με τις συνεχείς φοροαπαλλαγές, και τις συνεχείς ενισχύσεις, με τα διάφορα κίνητρα, τα κοινοτικά κονδύλια, τις συμπράξεις με τις επιχειρήσεις, τα γνωστά ΣΔΙΤ κλπ. Μέσα σε αυτό το αλισβερίσι με τα δεκάδες δις ευρώ κάθε χρόνο εκτρέφονται και τέτοια φαινόμενα με "μαύρο χρήμα" , μίζες κλπ. Ταυτόχρονα συγκαλύπτονται οι πραγματικές αιτίες για την σημερινή κατάσταση που είναι η βαθειά κρίση του καπιταλιστικού συστήματος, που επιδιώκει την έξοδο από την κρίση με την ολομέτωπη επίθεση στα λαϊκά δικαιώματα, για να ρίξει την τιμή της εργατικής δύναμης και να στηριχθεί η κερδοφορία του κεφαλαίου.

Το ΚΚΕ επανειλημμένα έχει προβάλλει θέσεις και προτάσεις και μέσα στις σημερινές συνθήκες. Χωρίς να έχει αυταπάτες ότι αυτές αποτελούν το βασικό φάρμακο, ωστόσο ανοίγουν έστω ένα μικρό παράθυρο στην αντιμετώπιση φαινομένων σήψης και διαφθοράς. Ό,τι μπορεί να διασφαλιστεί σήμερα μας ενδιαφέρει, χωρίς βεβαίως να παραιτούμαστε από την θέση μας, ότι τα φαινόμενα διαπλοκής, διαφθοράς, χρηματισμού ελαχιστοποιούνται και όταν συμβαίνουν τιμωρούνται πραγματικά και κατηγορηματικά σε συνθήκες όπου ο παραγόμενος πλούτος ανήκει στο λαό, με εργατική, λαϊκή εξουσία και εργατικό-λαϊκό έλεγχο.

1. Για το πόθεν έσχες των περιουσιακών στοιχείων υπουργών, βουλευτών και επιχειρηματιών κλπ.

- Να γίνουν ονομαστικές οι ανώνυμες μετοχών των εταιριών, οι τίτλοι του δημοσίου και τα άλλα χρηματοοικονομικά προϊόντα. Σε διαφορετική περίπτωση όσο οι τίτλοι αυτοί παραμένουν ανώνυμοι, κανένας πραγματικός έλεγχος περιουσιακών στοιχείων δεν μπορεί να υπάρξει. Γι' αυτό πρέπει να μετατραπούν οι ανώνυμες μετοχές των εταιριών, οι ονομαστικοί τίτλοι του δημοσίου και των άλλων χρηματοοικονομικών προϊόντων σε ονομαστικούς, ώστε να μπορεί να γίνεται προσωπικός έλεγχος.

- Να γίνεται έλεγχος στην εξαγωγή κεφαλαίων από τη χώρα.

- Να καταργηθούν το φορολογικό, τραπεζικό, εμπορικό και επιχειρηματικό απόρρητο, ώστε να μπορεί να γίνεται έστω και στοιχειώδης έλεγχος των επιχειρήσεων και κατά συνέπεια της διαπλοκής.

Ακόμα όμως και αυτά τα ελάχιστα μέτρα, που χρόνια τώρα προτείνει το ΚΚΕ, τα αρνούνται πεισματικά ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, όλοι όσοι σήμερα σηκώνουν υποκριτικά την ρομφαία της κάθαρσης. Ούτε και αυτά τα ελάχιστα που παρεμβάλλουν εμπόδια στην δράση του κεφαλαίου και μπορούν ενδεχομένως να αποκαλύψουν την διαπλοκή, δεν γίνονται αποδεκτά.

Το ΚΚΕ υποστηρίζει αυτές τις προτάσεις ενημερώνοντας τον λαό ότι η διαφθορά και η διαπλοκή έχουν συγκεκριμένες αιτίες. Είναι φαινόμενα σύμφυτα με το άδικο εκμεταλλευτικό σύστημα, συμβαδίζουν με την κυριαρχία του κεφαλαίου και το κυνήγι του κέρδους.

2. Για τις βουλευτικές αποζημιώσεις

Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ έχει καταθέσει πάνω από μια φορά πρόταση νόμου για την κατάργηση της βουλευτικής σύνταξης, την δραστική μείωση της βουλευτικής αποζημίωσης, την κατάργηση όλων των αμοιβών για συμμετοχή σε συνεδριάσεις των επιτροπών της Βουλής και τις άλλες κοινοβουλευτικές δραστηριότητες. Όχι μόνο σε περίοδο οικονομικής κρίσης αλλά πάγια.

Συνδυάζουμε την κατάργηση της βουλευτικής σύνταξης με τον υπολογισμό του χρόνου της βουλευτικής θητείας ως χρόνου πραγματικής ασφάλισης στον ασφαλιστικό φορέα που ήταν ασφαλισμένος ο βουλευτής πριν την εκλογή του. Για την ηλικία και το ύψος της συνταξιοδότησης να ισχύουν οι κοινές διατάξεις του κάθε ασφαλιστικού φορέα.

3. Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ για μια ακόμα φορά επισημαίνει την ανάγκη αλλαγής του νόμου "περί ευθύνης υπουργών", ώστε να αρθούν όλα τα εμπόδια που οδηγούν στην ατιμωρησία, (αλλαγή στον τρόπο λήψης των αποφάσεων περί παραπομπής ώστε να μην μπορεί η εκάστοτε κυβερνητική πλειοψηφία να μπλοκάρει την παραπομπή, να ισχύσει η κοινή παραγραφή όπως για όλους τους πολίτες). Συγκεκριμένα, αν πρόκειται για πλημμέλημα η καταδίκη να είναι 5 χρόνια, αν πρόκειται για κακούργημα 15-20 χρόνια, ό,τι ισχύει για τους υπόλοιπους πολίτες»
newsdeast.gr

Έμφαση στην καθημερινότητα των πολιτών ζήτησε ο Παπανδρέου

thumb
«Να δοθεί έμφαση σε θέματα καθημερινότητας των πολιτών» τόνισε ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου κατά την διάρκεια του Υπουργικού Συμβουλίου.
Παράλληλα ανέφερε ότι «οι πολίτες δεν καταλαβαίνουν γιατί θα πρέπει να ταλαιπωρούνται καθημερινά από υπηρεσίες του Δημοσίου για να λάβουν αυτό που δικαιούνται, αυτό που τους οφείλει η πολιτεία».
Στο μεταξύ, έθιξε και το θέμα της απονομής σύνταξης, υπενθυμίζοντας ότι στη ΔΕΘ του 2009 είχε υποσχεθεί ότι το πρόβλημα της καθυστέρησης θα είχε λυθεί μέχρι το τέλος του 2010.
to pontiki

Ελλάδα κατά Γερμανίας στη Χάγη

thumb
Ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε την Τετάρτη στο υπουργικό συμβούλιο ότι «η Ελλάδα θα ασκήσει παρέμβαση στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, στο πλευρό των κατοίκων του Διστόμου που διεκδικούν γερμανικές αποζημιώσεις για τη σφαγή 218 κατοίκων από τα ναζιστικά στρατεύματα στις 10 Ιουνίου του 1944».
Σημειώνεται ότι η σχετική διορία λήγει στις 14 Ιανουαρίου
to pontiki

Τηλεδιάσκεψη Παπακωνσταντίνου- Fitch & Moody’s

thumb
Τηλεδιάσκεψη θα έχει την Τετάρτη, ή το αργότερο την Πέμπτη, ο υπουργός Οικονομικών Γ.Παπακωνσταντίνου με στελέχη των οίκων αξιολόγησης Fitch και Μoody's.
Στόχος της τηλεδιάσκεψης είναι η ενημέρωση των οίκων πιστοληπτικής αξιολόγησης για τις τελευταίες εξελίξεις στην ελληνική οικονομία και για τις προοπτικές που διανοίγονται ενόψει της παράτασης της αποπληρωμής των δανείων που λαμβάνει η Ελλάδα από τον χρηματοδοτικό μηχανισμό στήριξης.
Πρέπει να σημειωθεί πως οι οίκοι αξιολόγησης Fitch και Μoody's έχουν θέσει υπό αρνητική αναθεώρηση της αξιολόγηση της Ελλάδας και των εγχώριων πιστωτικών ιδρυμάτων, θεωρώντας πως η συμμετοχή ιδιωτών στο μόνιμο μηχανισμό διάσωσης μετά το 2013 δυσκολεύει μακροπρόθεσμα την εξυπηρέτηση του χρέους των αδύναμων οικονομικών της Ευρωζώνης.
Ο υπουργός Οικονομικών και ο πρόεδρος του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων Γ.Ζανιάς αναμένεται να ενημερώσουν τα στελέχη των οίκων για τα δημοσιονομικά στοιχεία του 2010, για τα διαρθρωτικά μέτρα του 2011, αλλά και για τις τελευταίες εξελίξεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την χορήγηση παράτασης για την αποπληρωμή των δανείων που λαμβάνει η Ελλάδα από τον χρηματοδοτικό μηχανισμό στήριξης, απόφαση που θα ληφθεί στα επόμενα Eurogroup.
to pontiki

Όλι Ρεν: «Παράδειγμα η Ελλάδα»

ΣΚΑΙ.GR

Κομισιόν: Εξυγίανση, ανάπτυξη και απασχόληση οι στόχοι για το 2012

Οι Ζοζέ Μπαρόζο και Όλι Ρεν δείχνουν το δρόμο προς μία σταθερότερη ευρωπαϊκή οικονομία το 2012.
Tις προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 2012 με βασικούς στόχους τη δημοσιονομική εξυγίανση, την ανάπτυξη και την αύξηση της απασχόλησης, παρουσίασε σήμερα η Κομισιόν.

Η Επιτροπή συνιστά στα κράτη μέλη δημοσιονομική πειθαρχία και διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, κυρίως στο συνταξιοδοτικό τομέα.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Επιτροπής, το «Ευρωπαϊκό Εξάμηνο» αλλάζει ουσιαστικά τον τρόπο με τον οποίο οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις διαμόρφωναν έως σήμερα τις οικονομικές και δημοσιονομικές πολιτικές τους.

Προκειμένου να αποφεύγονται στο μέλλον δημοσιονομικοί «εκτροχιασμοί», το πρώτο εξάμηνο κάθε έτους τα κράτη μέλη θα υποβάλλουν στις Βρυξέλλες τις γενικές κατευθύνσεις των εθνικών προϋπολογισμών τους για το επόμενο έτος, πριν υιοθετηθούν από τα εθνικά κοινοβούλια.

Τα κράτη μέλη θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους τις συστάσεις των Βρυξελλών, τόσο στις πολιτικές τους όσο και στους εθνικούς προϋπολογισμούς τους.

«Είναι η πρώτη φορά στα χρονικά που τα κράτη μέλη και η Επιτροπή θα συζητήσουν από κοινού και με ολοκληρωμένο τρόπο θέματα μακροοικονομικής σταθερότητας, διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και μέτρα τόνωσης της ανάπτυξης», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Την ανάγκη δημοσιονομικής πειθαρχίας και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, προκειμένου η ΕΕ να επανέλθει σε τροχιά ανάπτυξης, υπογράμμισε κατά τη διάρκεια ομιλίας του με θέμα το Ευρωπαϊκό Εξάμηνο και την ενίσχυση της οικονομικής διακυβέρνησης, ο επίτροπος Όλι Ρεν.

«Χωρίς σημαντικές αλλαγές, η Ευρώπη είναι καταδικασμένη σε ένα φαύλο κύκλο χαμηλής απασχόλησης και ανάπτυξης», παρατήρησε, υπογραμμίζοντας τη σημασία μεταρρύθμισης των συνταξιοδοτικών συστημάτων.

Αναφερόμενος, ειδικότερα, στο ευρωπαϊκό εξάμηνο, ο Όλι Ρεν σημείωσε ότι, έως τον Ιούνιο, η Επιτροπή θα εξετάσει τις κατευθύνσεις των εθνικών προϋπολογισμών για το 2012, κάνοντας τις απαραίτητες συστάσεις ή προειδοποιήσεις προς κάθε χώρα-μέλος, ενώ τον Ιούλιο το Συμβούλιο Υπουργών θα κάνει τις τελικές συστάσεις για την οικονομική πολιτική που θα πρέπει να ακολουθήσει κάθε χώρα.

Εξάλλου, παρουσιάζοντας την ετήσια επισκόπηση της Επιτροπής για την ανάπτυξη, ο πρόεδρος της Επιτροπής, Ζοζέ Μπαρόζο, δήλωσε ότι σηματοδοτεί την έναρξη ενός νέου κύκλου οικονομικής διακυβέρνησης στην ΕΕ, συνδυάζοντας διάφορες δράσεις που έχουν ουσιώδη σημασία και για να ενισχυθεί η ανάκαμψη της οικονομίας βραχυπρόθεσμα.

Η Επιτροπή τονίζει ότι για την ανάκαμψη της οικονομίας, τα κράτη μέλη πρέπει να επικεντρωθούν σε τρεις κυρίως τομείς:

Στην αυστηρή δημοσιονομική εξυγίανση με σκοπό την ενίσχυση της μακροοικονομικής σταθερότητας, στις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις με σκοπό την αύξηση της απασχόλησης και στα μέτρα τόνωσης της ανάπτυξης.

Τέλος, για τη δημιουργία ευκαιριών απασχόλησης, η Επιτροπή συστήνει τη μεταρρύθμιση των συνταξιοδοτικών συστημάτων και την εξισορρόπηση ασφάλειας και ευελιξίας στην αγορά εργασίας.
ta nea online

Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011

(Ξανα)απέκλεισε αναδιάρθρωση χρέους ο Πεταλωτής

«Είναι σαφές ότι η κατάσταση δεν είναι όπως έπρεπε να είναι, αυτό όμως που μπορούμε να πούμε ξεκάθαρα είναι ότι εμείς αποκλείουμε αναδιάρθρωση του χρέους και αυτό που έχουμε να κάνουμε είναι να τηρούμε απαρέγκλιτα τους στόχους μας και έχει αποδειχτεί στην πράξη ότι όσο το κάνουμε αυτό, η τήρηση των στόχων αποδίδει κιόλας», δήλωσε σήμερα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σχολιάζοντας δημοσίευμα των Financial Times που θεωρεί δεδομένη την αναδιάρθρωση του χρέους της χώρας μας.

Πρόσθεσε δε «έχουμε συνηθίσει τα δημοσιεύματα του ξένου Τύπου ειδικά εδώ και μεγάλο διάστημα να αδικούν την κατάσταση στη χώρα μας».

Ταυτόχρονα, ο κ. Πεταλωτής χαρακτήρισε «επιτυχημένη» τη δημοπρασία των εντόκων γραμματίων, «μιας και διεξήχθη σε ένα ιδιαίτερα δυσμενές περιβάλλον διεθνώς, σε μια άσχημη συγκυρία» και τόνισε ότι για άλλη μια φορά διαψεύδονται όσοι μιλούσαν για υπέρογκα επιτόκια που θα υπερέβαιναν το 5% και το 6% και υπογράμμισε ότι η αύξηση συμμετοχής των ξένων στη δημοπρασία μαρτυρά την εμπιστοσύνη τους στη χώρα μας, αλλά και τη διαρκώς ανακτώμενη αξιοπιστία της χώρας μας διεθνώς.

Ακόμη, ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Πεταλωτής ανέφερε ότι η επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής του ελληνικού δανείου πιθανόν να συζητηθεί το Ιανουάριο ή το Φεβρουάριο.
newsdeast.gr

Ρουμπινί: «Η Γερμανία επιδείνωσε την κρίση»

Επικριτικός απέναντι στην στάση που έχει τηρήσει η Γερμανία στην αντιμετώπιση της κρίσης χρέους της ευρωζώνης εμφανίζεται σε συνέντευξή του στο γερμανικό περιοδικό Der Spiegel ο γνωστός οικονομολόγος Νουριέλ Ρουμπινί, υποστηρίζοντας ότι «για το συμφέρον ολόκληρης της Ευρώπης η Γερμανία πρέπει να κάνει ό,τι μπορεί για να ενισχύσει την ανάπτυξη στο εσωτερικό της και στην ΕΕ. Πρέπει λοιπόν να αναβάλει τη στρατηγική της λιτότητας».
Ο Ρουμπινί ισχυρίζεται ότι το οικονομικό μοντέλο της Γερμανίας, που βασίζεται στις εξαγωγές, δεν πρόκειται να λειτουργήσει μεσοπρόθεσμα και ότι το Βερολίνο πρέπει να ενισχύσει την εσωτερική ζήτηση.
Παράλληλα, ο οικονομολόγος τονίζει ότι ήταν λανθασμένη η κίνηση της Γερμανίας να ταχθεί υπέρ της συμμετοχής ιδιωτών στο μηχανισμό στήριξης της ευρωζώνης. Η συμμετοχή τους «είναι κατ’ αρχήν σωστή», υποστηρίζει, «αλλά οι Γερμανοί επιδείνωσαν την κρίση με την ιδέα τους και τη στιγμή που την παρουσίασαν».
«Η Ελλάδα πρέπει να αναδιαρθρώσει το χρέος της»
Ως επιχείρημα ενάντια στην ιδέα των ομολόγων με πρόβλεψη συμμετοχής των πιστωτών σε περίπτωση χρεοκοπίας, ο Ρουμπινί αναφέρει το εξής: «Πάρτε το παράδειγμα της Ελλάδας. Στην καλύτερη περίπτωση, δηλαδή σύμφωνα με το τρέχον πρόγραμμα λιτότητας, το δημόσιο χρέος της Ελλάδας θα είναι στο 160% του ΑΕΠ σε δύο χρόνια. Ποιος θα δανείσει νέο χρήμα στη χώρα αν γνωρίζει ότι θα έχει σίγουρα απώλειες αν η χώρα χρεοκοπήσει; Η Ελλάδα θα πρέπει να αναδιαρθρώσει το χρέος της σε κάθε περίπτωση».
Παράλληλα, ο Ρουμπινί τονίζει ότι σημασία δεν έχει τι θα αποφασίσει η ΕΕ για το τι θα γίνει το 2013 όταν λήξει η ισχύς του μηχανισμού στήριξης, αλλά «τι θα γίνει τους επόμενους τρεις μήνες στην Πορτογαλία, την Ισπανία, την Ιταλία και τη Γαλλία». Τα κράτη-μέλη της ΕΕ πρέπει να σκεφτούν πρώτα πώς θα βοηθήσουν χώρες όπως η Πορτογαλία και η Ισπανία, υποστηρίζει. «Η Ευρώπη πρέπει να διαθέσει περισσότερο χρήμα για να υπερασπιστεί το νόμισμά της και τα κράτη στα οποία ασκούνται πιέσεις», τονίζει ο Ρουμπινί.
Ο γνωστός οικονομολόγος απορρίπτει επίσης την ιδέα της διχοτόμησης της ευρωζώνης σε Βορρά και Νότο, καθώς «ποτέ δεν υπήρξε νομισματική ένωση μόνο με αδύναμα μέλη».
tvxs.gr

«Έχει κάνει ένα πολύ σημαντικό έργο»

Παπακωνσταντίνου: Η κρίση στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχει συστημικό χαρακτήρα

thumb

«Συστημικό χαρακτήρα έχει η κρίση στην Ευρωπαϊκή Ένωση», δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου, σε συνέντευξή του στο αμερικανικό δίκτυο CNBC ενώ έδωσε τις διαβεβαιώσεις του προς τους επενδυτές σχετικά με το δημόσιο χρέος της χώρας.
Ο κ. Παπακωνσταντίνου τόνισε ότι η επιτοκιακή διαφορά μεταξύ των ελληνικών και των γερμανικών ομολόγων, υπερβαίνει το 10% και οφείλεται σε ευρύτερες αναταράξεις.«Τα spreads της χώρας παραμένουν εκεί που βρίσκονται λόγω της γενικότερης αναταραχής στις ευρωπαϊκές αγορές. Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι υπάρχει συστημικό πρόβλημα στην Ευρώπη» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Παπακωνσταντίνου.
Ο υπουργός Οικονομικών ανέφερε επίσης ότι περιμένει να δει μια «μεγάλη απόφαση στο επόμενο δίμηνο προκειμένου να τακτοποιήσει το ζήτημα της διατηρησιμότητας του χρέους στην ευρωζώνη άπαξ και δια παντός», ενώ τα κράτη μέλη της ΕΕ προτίθενται να υιοθετήσουν ένα μόνιμο μηχανισμό διάσωσης από το 2013, με απόφαση η οποία απαιτεί αναθεώρηση της Συνθήκης της Λισαβόνας.
to pontiki

Ανταγωνιστικότητα: Στάσιμη η Ελλάδα, χαμηλές επιδόσεις σε κράτος, υποδομές και επιχειρηματικό περιβάλλον

Παρά τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των τελευταίων ετών και τη βελτίωση βασικών δημοσιονομικών δεικτών, η Ελλάδα εξακολουθεί να δυσκολεύεται...