Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου 2010

Σενάριο "απόδρασης" Παπανδρέου στον ΟΗΕ!


3333333333333333.jpg
 Σενάριο ανάληψης από το Γιώργο Παπανδρέου τη θέσης του γενικού γραμματέα του ΟΗΕ, ρίχνει στο τραπέζι η εφημερίδα «Βήμα».
Σύμφωνα με αυτό, ο πρωθυπουργός συζητείται ως διάδοχος του Μπαν Κι Μουν, μια και είναι η σειρά της Ευρώπης να αναδείξει γραμματέα.
Οι διαδικασίες πρόκειται να αρχίσουν τον προσεχή Μάρτιο και σύμφωνα με την εφημερίδα οι κκ Δρούτσας και Παμπούκης ανιχνεύουν τις διαθέσεις της παγκόσμιας κοινότητας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το σχετικό σενάριο έρχεται στην επικαιρότητα παρότι ο ίδιος ο κ. Παπανδρέου έσπευσε στη συζήτηση του προϋπολογισμού να διαβεβαιώσει ότι δεν δραπετεύσει από τη χώρα καθώς και ότι είναι αποφασισμένος όσο ποτέ να πετύχει το στόχο της εξόδου της Ελλάδας από την κρίση.
parapolitika.gr

Επανεξελέγη με ποσοστό 80% ο Λουκασένκο

Τα άκουσε ο Καραμανλής χρονιάρες μέρες…


Την έντονη αποδοκιμασία δεκάδων ομογενών δέχτηκαν τα ζεύγη  Καραμανλή και Βαληνάκη στο αεροδρόμιο του Μονάχου.

Τα ζεύγη που είχαν ως τελικό προορισμό το Λονδίνο, περίμεναν τις βαλίτσες τους όταν πολλοί εκνευρισμένοι ταξιδιώτες άρχισαν να «κοσμούν» τον πρώην πρωθυπουργό με πολλά επίθετα όπως… «λαμόγιο» και «απατεώνα»!

Το επεισόδιο πήρε γρήγορα μεγάλες διαστάσεις και η γερμανική αστυνομία αναγκάστηκε να φυγαδεύσει τα δύο ζεύγη, απομακρύνοντάς τους από τους οργισμένους πολίτες
proto thema online

Χωρίς δώρο χιλιάδες οικογένειες και συνταξιούχοι Δημοσίου


Xωρίς δώρο Χριστουγέννων θα μείνουν περίπου 5000 οικογένειες σύμφωνα με τις καταγγελίες που δέχτηκε το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας.

Στην πραγματικότητα , ο αριθμός των εργαζομένων που θα αδικηθούν φέτος λόγο της κρίσης, σύμφωνα με εκτιμήσεις  των εργατικών κέντρων, είναι διπλάσιος  και τα περισσότερα κρούσμα  εντοπίστηκαν στη Στερεά Ελλάδα την Εύβοια την Ήπειρο και τη δυτική Μακεδονία.  

Από τους εργοδότες  που δεν συμμορφώθηκαν μετά την  παρέμβαση των επιθεωρητών εργασίας, οι 210 οδηγήθηκαν στο αυτόφωρο. Από τις γνωστές επιχειρήσεις που  ήρθαν σε συμβιβασμό ήταν το εργοτάξιο του Βωβού στο γήπεδο του Παναθηναϊκού , ο οποίος κατέβαλε τελικά το μισό δώρο στους εργαζόμενους καθώς κα τα κέντρα αισθητικής Βodyline τα οποία ακόμα δεν έχουν ανταποκριθεί στη νομοθετημένη υποχρέωσή τους .

Δώρο Χριστουγέννων δεν πήραν ούτε οι μερισματούχοι συνταξιούχοι του Δημοσίου (250 ευρώ κατά μέσο όρο). Η διοίκηση του ταμείου το οποίο βρίσκεται σε οικονομικό αδιέξοδο και έχει προτείνει κατάργηση των δώρων και περικοπή κατά 30% του μερίσματος , επισήμως υποστηρίζει ότι δε θα καταβάλει το δώρο γιατί ι ληφθεί η σχετική απόφαση από το ΔΣ  του ταμείου αφού η ΑΔΕΔΥ με παρεμβάσεις της διέκοπτε τη συνεδρίαση του συμβουλίου.

Σύμφωνα με τη συνδικαλιστική οργάνωση, η πλειοψηφία της διοίκησης του ΜΤΠΥ και η κυβέρνηση προχωρούν στην κατάργηση του δώρου, με το επιχείρημα ότι δεν υπάρχει απόφαση για τη χορήγησή του.

Η ΑΔΕΔΥ τονίζει  ότι οι ασφαλισμένοι δεν έχουν  καμία ευθύνη για την κατάσταση  του Ταμείου και τα ελλείμματα. Όπως αναφέρει, γι' αυτά ευθύνονται  η "καταλήστευση" των αποθεματικών του από τις Τράπεζες και το Χρηματιστήριο, η αλλαγή της σχέσης εργαζομένων  - συνταξιούχων και η επιβάρυνση του Ταμείου για την κάλυψη εισοδηματικών κρατικών πολιτικών
proto thema online

Τρομονόμος και για δίωξη των φρονημάτων

Νέο «τρομονόμο», με διατάξεις που διευρύνουν το πεδίο των τρομο-αδικημάτων και διευκολύνουν τη δίωξη του φρονήματος, σχεδιάζει να φέρει στις αρχές του 2011 το υπουργείο Δικαιοσύνης.
Διεύρυνση του αντιτρομοκρατικού νόμου σχεδιάζει το υπουργείο Δικαιοσύνης. Διεύρυνση του αντιτρομοκρατικού νόμου σχεδιάζει το υπουργείο Δικαιοσύνης. Η δημόσια πρόκληση στην τέλεση τρομοκρατικών εγκλημάτων, η εκπαίδευση και η στρατολόγηση τρομοκρατών θα αποτελούν αυτοτελή αδικήματα με στόχο την πρόληψη της τρομοκρατικής δράσης μέσω του Διαδικτύου.
Οι ρυθμίσεις αυτές συμπληρώνουν το τοπίο των αλλαγών, που έκανε εν κρυπτώ το περασμένο καλοκαίρι η κυβέρνηση στην αντιτρομοκρατική νομοθεσία, νομιμοποιώντας ακόμη και τη δίωξη ως τρομοκρατών όσων συμμετέχουν σε δυναμικές συνδικαλιστικές και κοινωνικές διαδηλώσεις!
Για εκείνους που τα θεωρούν όλα αυτά υπερβολές, η πρόσφατη υπόθεση των 11 ανηλίκων της Λάρισας τους διαψεύδει, καθώς όλοι τους παραπέμφθηκαν και δικάστηκαν για τα επεισόδια του Δεκέμβρη του 2008 με βάση τον «τρομονόμο». Στη δίκη τους ωστόσο, που τελείωσε πρόσφατα, αθωώθηκαν από τις ανυπόστατες κατηγορίες του «τρομοκράτη»!
Οι νέες αλλαγές-προσθήκες γίνονται με αφορμή τη κύρωση της Σύμβασης του Συμβουλίου της Ευρώπης και της απόφασης πλαίσιο της Ε.Ε. για τη πρόληψη της τρομοκρατίας. Τον μεγαλύτερο προβληματισμό προκαλεί η δίωξη της δημόσιας παρακίνησης σε τρομοκρατία, καθώς άπτεται ευθέως της ελευθερίας του λόγου. Αναλυτικά:
1. Δημόσια πρόκληση στη διάπραξη τρομοκρατικού εγκλήματος. Πρόκειται για ποινικοποίηση της διάδοσης ή, με άλλο τρόπο, διάθεσης στο κοινό μηνύματος με πρόθεση την παρακίνηση στη διάπραξη τρομοκρατικής πράξης. Το σημαντικό στη διατύπωση της Σύμβασης του Συμβουλίου της Ευρώπης είναι ότι αυτή η συμπεριφορά, η διάδοση μηνυμάτων, διώκεται και τιμωρείται, ανεξάρτητα από το εάν συνηγορεί άμεσα ή έμμεσα υπέρ της διάπραξης τρομοεγκλημάτων. Αρκεί απλώς να προκαλείται, αορίστως, κίνδυνος τέλεσης ενός ή περισσότερων τέτοιων εγκλημάτων. Για τον τελικό χαρακτηρισμό της δίωξης και της πράξης δεν έχει καμία απολύτως σημασία εάν τα αδικήματα έγιναν τελικά ή όχι.
Η αόριστη και γενική αυτή διατύπωση αφήνει, σύμφωνα με τους νομικούς, ανοικτή την πόρτα για γενικευμένες διώξεις με στόχο το φρόνημα ή την διάδοση ριζοσπαστικών πολιτικών και κοινωνικών ιδεών. Ακόμη και η ρητή δέσμευση ότι σκοπός της ρύθμισης δεν είναι η δίωξη των ιδεών και η ελευθερία έκφρασης, δεν μπορεί να θεωρηθεί επαρκής, όπως έδειξε η πρόσφατη εμπειρία με την κατάργηση των σχετικών προβλέψεων στον ελληνικό «τρομονόμο».
Η αρμόδια επιτροπή που συστάθηκε στο υπουργείο Δικαιοσύνης θα εξετάσει σύντομα με ποιο τρόπο θα μεταφερθεί στο εσωτερικό δίκαιο η συγκεκριμένη ρύθμιση, καθώς η ηθική αυτουργία καλύπτει γενικά την πρόβλεψη της παρακίνησης. Επίσης, σύμφωνα με το άρθρο 186 του Ποινικού Κώδικα, τιμωρείται σε βαθμό πλημμελήματος με φυλάκιση τουλάχιστον τριών μηνών όποιος προκαλεί ή παροτρύνει με οποιονδήποτε τρόπο άλλον να διαπράξει ορισμένο κακούργημα.
2. Στρατολόγηση για τρομοκρατία. Τιμωρείται όποιος παραπλανά ή παρακαλεί άλλο πρόσωπο να διαπράξει ή να μετάσχει στην τέλεση τρομοκρατικού εγκλήματος ή να προσχωρήσει σε οργάνωση ή ομάδα με σκοπό την τέλεση τρομοαδικημάτων.
3. Εκπαίδευση για τρομοκρατία. Στο στόχαστρο μπαίνει όποιος δίνει οδηγίες για τη χρήση εκρηκτικών όπλων και άλλων ουσιών ή ειδικών τεχνικών με σκοπό τη διάπραξη τρομοκρατικών εγκλημάτων.
Οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων επιμένουν ωστόσο ότι απαιτείται ρητή δέσμευση στις συμβάσεις προστασίας ατομικών δικαιωμάτων, καθώς δεν κρίνονται ικανοποιητικές αόριστες διατυπώσεις του στυλ «η δημόσια έκφραση ριζοσπαστικών, πολεμικών ή αντιτιθέμενων απόψεων επί ευαίσθητων πολιτικών ζητημάτων, συμπεριλαμβανομένης και της τρομοκρατίας, δεν ποινικοποιούνται».
Εnet.gr

«Σκούπα» για 350 επαγγέλματα

Ανοίγει ο δρόμος για την είσοδο «ξένων» και «μεγάλων» συμφερόντων σε επιχειρήσεις από το χώρο των ιδιωτικών πανεπιστήμιων ώς τις λαϊκές αγορές και το πλανόδιο εμπόριο
Παπακωνσταντίνου και Σαχινίδης, με το «μάνιουαλ» της τρόικας στο χέρι, είναι έτοιμοι για τις μεγάλες ανατροπές. Παπακωνσταντίνου και Σαχινίδης, με το «μάνιουαλ» της τρόικας στο χέρι, είναι έτοιμοι για τις μεγάλες ανατροπές. Τα πάνω-κάτω σε 350 και πλέον επαγγέλματα αλλά και περίπου 2,2 εκατομμύρια πολίτες που εμπλέκονται σε αυτά, είτε ως επιχειρηματίες είτε ως εργαζόμενοι, φέρνει νομοσχέδιο-«σκούπα» του υπουργείου Οικονομικών που απελευθερώνει ή διευκολύνει την άσκηση δραστηριότητας.
Οι αλλαγές που έρχονται είναι σαρωτικές:
*Επιτρέπεται η είσοδος «ξένων» και «μεγάλων» επιχειρηματικών συμφερόντων σε χώρους και δραστηριότητες όπου μέχρι σήμερα υπήρχε προστασία των «μικρών».
*Ανοίγει παράλληλα ο δρόμος για την αδειοδότηση σε όλη την επικράτεια πολυκαταστημάτων χωρίς προηγούμενη γνωμοδότηση για τις οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις στους πάνω από 800.000 απασχολούμενους και επαγγελματίες στον κλάδο του λιανεμπορίου.
*Εταιρείες θα μπορούν να ανταγωνιστούν τους 24.000 πωλητές στις λαϊκές αγορές και το πλανόδιο εμπόριο.
*Καταργούνται οι ελάχιστες τιμές σε ξενοδοχεία και άλλα καταλύματα και επιτρέπεται η παροχή από το εξωτερικό υπηρεσιών τουριστικού πράκτορα και ξενάγηση.
*Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια μπορούν να νομιμοποιηθούν.
Οι παραπάνω είναι λίγες μόνο από τις εκατοντάδες σαρωτικές αλλαγές που καλύπτονται πίσω από τον «καπνό» που προκάλεσε η έντονη αντίδραση των «ισχυρών» κλάδων (νομικών, συμβολαιογράφων, φαρμακοποιών, μηχανικών, αρχιτεκτόνων και ορκωτών λογιστών). Οι τελευταίοι κατάφεραν να μεταθέσουν για τις αρχές του 2011 τις αλλαγές, παρά το σφιχτό χρονοδιάγραμμα του μνημονίου που ήθελε την ψήφιση του σχετικού νόμου φέτος. Αντίθετα, οι αλλαγές στο εργασιακό πέρασαν ως «κατεπείγουσες».
Το «άνοιγμα» στα πιο πολλά από τα επαγγέλματα έχει δρομολογηθεί εδώ και χρόνια, προ μνημονίου, από την οδηγία απελευθέρωσης της αγοράς υπηρεσιών (γνωστή ως οδηγία Μπολκεστάιν). Το μνημόνιο έφερε πιο σκληρούς όρους «διευρύνοντας» τη λίστα η οποία συμπληρώνεται από το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης για τα 16 τεχνικά επαγγέλματα και τις συνολικά 204 ειδικότητες (άδειες) που τα διέπουν.
Η κυβέρνηση ανταλλάσσει από καιρό αλληλογραφία με τις Βρυξέλλες για το συγκεκριμένο θέμα. Είναι σε εξέλιξη διαπραγμάτευση των αρμόδιων υπουργείων με τους εκπροσώπους της τρόικας που φαίνεται να διαφωνούν με μια σειρά «εξαιρέσεις».
1. Τι αλλάζει στο εμπόριο:
*Καταστήματα λιανεμπορίου. Καταργούνται όλοι οι περιορισμοί που σήμερα θέτει η νομοθεσία για την αδειοδότηση πολυκαταστημάτων ανά την επικράτεια βάσει του νόμου 3377/2005. Χρειαζόταν ειδική άδεια από τις νομαρχίες με γνωμοδότηση για τις οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις για καταστήματα άνω των 1.500 ή 2.000 τ.μ σε απόσταση 20 χλμ. από το κέντρο κάθε πόλης.
*Πωλητές λαϊκών αγορών. Η τρόικα ζητά να δίδεται δικαίωμα και σε όσους δεν μιλούν ελληνικά και να αρθεί το δικαίωμα κατοχής μόνο 1 άδειας ανά φυσικό πρόσωπο.
*Πλανόδιο εμπόριο. Η επιτροπή ζητά να δοθεί δικαίωμα αδειοδότησης και νομικών προσώπων και να αρθεί η απαγόρευση να έχουν άλλη εργασία. Η Ελλάδα δηλώνει ότι θα καταργηθεί η αγόρευση πλανόδιου εμπορίου σε πόλεις με περισσότερους από 20.000 κατοίκους.
*Εκθέσεις. Αίρεται η απαγόρευση παράλληλης άσκησης άλλου επαγγέλματος και εξετάζεται να επιτραπεί η διενέργεια εκθέσεων κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Εκθεσης Θεσσαλονίκης.
2. Αλλαγές στον τουρισμό.
Στα τουριστικά καταλύματα καταργούνται οι διασφαλισμένες κατώτερες τιμές «πόρτας». Επανεξετάζονται τα συστήματα αδειοδότησης, με στόχο την απλοποίηση. Καταργείται η υποχρέωση κατάθεσης εγγυητικής επιστολής (π.χ. για γραφεία ταξιδίων) στην Ελλάδα, αν υπάρχει αδειοδότηση άλλου κράτους-μέλους.
*Ξεναγοί. Καταργούνται οι περιορισμοί άσκησης επαγγέλματος για κατοίκους Ε.Ε.
*Τουριστικά γραφεία. Θα επιτρέπεται σε εγκατεστημένους σε άλλο κράτος-μέλος να δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.
**Ο προϋπολογισμός κάθε χρόνο ψηφίζεται αλλά δεν εκτελείται, οι νόμοι υπάρχουν αλλά δεν εκτελούνται, οι μικρομεσαίοι αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας, αλλά αυτοί εκτελούνται. Κανονικά...
Εnet.gr

Ασάνζ: «Αν με στείλουν στην Αμερική μπορεί να με σκοτώσουν»

Πολύ πιθανό το ενδεχόμενο να δολοφονηθεί θεωρεί ο Τζούλιαν Ασάνζ σε περίπτωση που εκδοθεί στην Αμερική.

Σε συνέντευξή του που δημοσιεύεται στη βρετανική εφημερίδα «The Guardian», ο ιδρυτής του Wikileaks δηλώνει ότι, εάν οι ΗΠΑ επιτύγχαναν την έκδοσή του για κατασκοπεία, θα υπήρχαν μεγάλες πιθανότητες να τον δολοφονήσουν μέσα σε κάποια αμερικανική φυλακή, «σε στυλ Τζακ Ρούμπι» το 1967.

Ο Τζακ Ρούμπι δολοφόνησε τον Λι Χάρι Όζβαλντ στις 24 Νοεμβρίου 1963, δύο ημέρες μετά τη σύλληψη του Όσβαλντ για τη δολοφονία του προέδρου Κένεντι.

Ο Τζούλιαν Ασάνζ, ο οποίος έχει αποφυλακισθεί υπό όρους στη Βρετανία, αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο έκδοσής του στη Σουηδία.

Από την πλευρά της η Ουάσινγκτον ψάχνει τρόπους να του απαγγείλει κατηγορίες για κατασκοπεία, μετά τη δημοσίευση χιλιάδων αμερικανικών διπλωματικών τηλεγραφημάτων.

Ο ιδρυτής του Wiki
leaks δήλωσε ότι εάν οι ΗΠΑ ζητήσουν την έκδοσή του «η μοίρα του θα είναι στα χέρια του Ντέιβιντ Κάμερον» και τόνισε ότι εάν ο βρετανικός λαός τον στηρίξει, τότε δύσκολα οι πολιτικοί θα πάρουν την απόφαση της έκδοσής του.
Ο Ασάνζ συνελήφθη στο Λονδίνο στις 7 Δεκεμβρίου, βάσει ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης που εκδόθηκε από τις σουηδικές αρχές, και φυλακίστηκε για εννέα ημέρες.

Η ακροαματική διαδικασία για την έκδοσή του στη Σουηδία θα αρχίσει στις 7 Φεβρουαρίου, αλλά αναμένεται να διαρκέσει μήνες, εξαιτίας των επαναλαμβανόμενων εφέσεων που έχει τη δυνατότητα να ασκήσει.

ta nea online

Σκληρά τα μέτρα έως και το 2014

thumb
Νέες αυξήσεις στο ποσοστό του ΦΠΑ, μειώσεις μισθών και κοινωνικών επιδομάτων απο κοινού με νέες περικοπές σε ΔΕΚΟ και δαπάνες υγείας προβλέπονται στα πλαίσια των μέτρων ύψους 12,7 δισ. ευρώ για την τριετία 2012 -2014 σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που έρχονται από την Ε.Ε. και το ΔΝΤ για τη διαπραγμάτευση του Μαρτίου.
Στα μέτρα που αναμένονται να συμφωνηθούν επίσημα κατά την τρίτη αξιολόγηση της πορείας υλοποίησης του μνημονίου αποτελούν σε γενικές γραμμές προέκταση των όσων έχουν ήδη δρομολογηθεί με τον προϋπολογισμό του 2011 και αφορούν τόσο τον ιδιωτικό όσο και το δημόσιο τομέα.
Στην έκθεση διευκρινίζεται ότι σε κάθε περίπτωση στα μέτρα της επόμενης τριετίας μπορούν να συμπληρωθούν περαιτέρω μέτρα αν σημειωθούν αποκλίσεις σε όσες μεταρρυθμίσεις έχουν δρομολογηθεί για το 2011. Ανεξάρτητα από αυτό όμως προβλέπει νέες περικοπές στις ΔΕΚΟ, το σύστημα υγείας και το μισθολογικό κόστος του δημοσίου.
Το περιεχόμενο όμως των μέτρων που θα ακολουθήσουν πέραν όσων έχουν ήδη ενταχθεί στο προϋπολογισμό του 2011 δίνεται στη λίστα των υποχρεώσεων της ελληνικής κυβέρνησης μέχρι το τέλος του επόμενου χρόνου η οποία είναι ιδιαίτερα μακροσκελής. Συγκεκριμένα μέσα στις υποχρεώσεις για το τρίτο και το τέταρτο τρίμηνο του χρόνου περιλαμβάνονται:
1. Ο δραστικός περιορισμός της λίστας των προϊόντων που φορολογούνται με το μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ (13%). Αυτό σημαίνει ότι βασικά είδη διατροφής εισιτήρια λογαριασμοί ΔΕΚΟ μη αλκοολούχα ποτά, λιπάσματα θα υποστούν νέα αύξηση του συντελεστή Φόρου Προστιθέμενης Αξίας
Ο στόχος που έχει τεθεί είναι για το 2011 επιπλέον έσοδα ύψους 300 εκ ευρώ. Αν η αύξηση φτάσει το συντελεστή στο 23% όπως είναι φυσικό θα παρασύρει και όσα προϊόντα και υπηρεσίες φορολογούνται με τον υπερμειωμένο συντελεστή (το μισό του 13% δηλαδή 6,5% στον οποίο πρόσφατα εντάχθηκαν ξενοδοχεία και φάρμακα). Επίσης, στο πλαίσιο της διεύρυνσης της βάσης του ΦΠΑ θα καταργηθούν οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ που ισχύουν με γεωγραφικά κριτήρια.
Η νέα αύξηση του ΦΠΑ η οποία θα αποφασιστεί μέσα στο 2011 θεωρείται βέβαια. Τούτο συνάγεται από τη σημείωση του ΔΝΤ στην έκθεσή του για την τρίτη δόση, σύμφωνα με την οποία, η εξίσωση των φόρων στο πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης δεν ήρθε να αντικαταστήσει τη μικρότερη της προγραμματισμένης αύξησης των συντελεστών ΦΠΑ, αλλά για να καλύψει το κενό που θα δημιουργούσαν έκτακτα μέτρα του 2010 όπως η περαίωση και η φορολόγηση των ημιυπαίθριων.
2. Το δεύτερο μεγάλο αγκάθι για τους επόμενους μήνες θα είναι η αναθεώρηση των κοινωνικών επιδομάτων με στόχο τη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητά τους. Στόχος σύμφωνα με την έκθεση είναι η μείωση των επιδομάτων προς τα νοικοκυριά που έχουν εισόδημα πάνω από το όριο της φτώχειας. Σύμφωνα με την έρευνα που ανακοίνωσε προ ημερών η ΕΛΣΤΑΤ το όριο είναι 6.897 ευρώ ανά άτομο και 14.484 ευρώ ετησίως για ζευγάρι με 2 ανήλικα τέκνα. Παράλληλα ο σχεδιασμός περιλαμβάνει επανεξέταση παροχών, ώστε να μην υπάρχει αλληλοεπικάλυψη. Ο στόχος είναι η εξοικονόμηση περίπου 300 εκ. ευρώ από την κατάργηση επιδομάτων που θα χαρακτηριστούν παράνομα ή μη αποτελεσματικά.
3. Νέες περικοπές στις ΔΕΚΟ. Σύμφωνα με την έκθεση στα τέλη Απριλίου θα εξεταστεί το αποτέλεσμα των αλλαγών του πολυνομοσχεδίου που ψηφίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα και αφορά περικοπές μισθών προσωπικού και συγχώνευση δημοσίων επιχειρήσεων. Στην έκθεση αναφέρεται με σαφήνεια ότι αν τότε ο στόχος υπολείπεται θα ληφθούν και πρόσθετα μέτρα, ενώ σε κάθε περίπτωση κατά τις συναντήσεις που θα γίνουν θα σχεδιαστούν τα επόμενα βήματα για την περαιτέρω εξυγίανση των δημόσιων επιχειρήσεων. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι κάποιες δημόσιες επιχειρήσεις έχουν εντοπιστεί να υποτιμολογούν τις υπηρεσίες τους. Είναι λοιπόν ενδεχόμενη να γίνει μια αναθεώρηση στα τιμολόγιά τους.
4. Στους μισθούς και τα επιδόματα του δημοσίου εκτός από την αυστηρή τήρηση του κανόνα της μίας πρόσληψης έναντι πέντε αποχωρήσεων προβλέπεται η θεσμοθέτηση της αύξησης των ωρών εργασίας από 7 σήμερα σε 8 που ισχύουν στον ιδιωτικό τομέα.
Στο ίδιο πλαίσιο επιβάλλεται η μείωση των επιδομάτων ως σταθερό ποσοστό του βασικού μισθού και σύνδεση του μισθού με την εργασία που εκτελείται. Επίσης αναφέρει την επιβολή ορίου στις αυξήσεις μισθών και στον αριθμό των προαγωγών.
5. Στην προσπάθεια της περικοπής των δαπανών περίθαλψης και δαπάνης για φάρμακα τονίζεται ότι εάν υπάρξουν αποκλίσεις από τους στόχους αυτές θα εξετάζονται σε τρίμηνη βάση και θα συμπληρώνονται με νέα μέτρα. Μάλιστα αμφισβητούνται κυρίως από την Ε.Ε. και λιγότερο από ΔΝΤ οι στόχοι των περικοπών όχι σε ό,τι αφορά στην πολιτική βούληση όσο το χρόνο στο οποίο υπάρχει για να υλοποιηθούν.
to pontiki

Στίγμα Να αποβιώσει το κράτος για να επιβιώσουν οι συντεχνίες;

Εµένα βασικάδεν µου αρέσουν τα «κλειστά» κανενός είδους. Οι περιορισµοί γενικά. Το θέλω να κάνω αυτό ή εκείνο, αλλά δεν µπορώ να το κάνω, επειδή κάποιος που α) είναι γεννηµένος από τζάκι, β) έχει µπάρµπα στηνΚορώνη, τη Μεθώνη, δεν θυµάµαιακριβώς, γ) είναι πιο όµορφος, πιολεπτός, ξανθός, ευκίνητος, διαθέτει γωνιώδεςπρόσωπο, θεληµατικό πιγούνι και δεν ξέρω τι άλλο, δεν µου το επιτρέπει, διότι φρόντισε να θωρακίσει την παρουσία του µε νόµους και διατάξεις, µε χαλάει άσχηµα. Σε δηµοκρατία ζούµε, Σύνταγµα έχουµε και µάλιστα από τα καλύτερα του κόσµου, γιατί πρέπει να υπάρχουν αυτές οι εξαιρέσεις; Αν εγώ ας πούµε, θέλω να γίνω µηχανικός, φαρµακοποιός, αρχιτέκτονας, συµβολαιογράφος, δικηγόρος, ταξιτζής, φορτηγατζής, µανάβης στις λαϊκές ή εφηµεριδοπώλης, και πληρώ τις προϋποθέσεις, γιατί να µην µπορώ να κάνω πράξη το όνειρό µου, που είµαι και ονειροπόλος ο άνθρωπος; Είµαι πολίτης δεύτερης κατηγορίας και µου το κρατάτε µυστικό, γιατί δεν θέλετε να µε πληγώσετε;

Να χτιστεί από την αρχή
Οχι, να ανοίξουν εκατό φορές τα κλειστά επαγγέλµατα και να ‘µαι και παρών παρακαλώ, να πιστοποιήσω το άνοιγµα, µη γίνει κανένα λάθος και ξεφύγει καµιά κατηγορία – 160 είναι, ζωή να ‘χουνε... Επίσης ένας σπουδαίος λόγος για ναανοίξουν τα κλειστά είναι κι αυτός ο περιρρέωντσαµπουκάς, που διαχέεται από ορισµένους εκπροσώπους κλειστών επαγγελµάτων που απειλούν, λέει, «να κλείσουν το κράτος», αν η κυβέρνηση προχωρήσει στο άνοιγµα! Τιλέτε ρε παιδιά, σοβαρά; Να κλείσει το κράτος για να διατηρήσει η κάθε συντεχνία το µικρό της φέουδο και από το καστράκι της να εφορµάει στις τσέπες όλων εµάς των άτυχων πολιτών - πελατών; Αν είναινα κλείσει το κράτος, να κλείσει µια και καλήαπό µόνο του, για να µπορέσει να ξαναχτιστεί από την αρχή, χωρίς τέτοια κόλπα...

Μπορεί να σώσει την παρτίδα
Να το πω αλλιώς, για να µη µένουν γκρίζες ζώνες σ’ αυτά που υποστηρίζω. Κατά τη γνώµη µου οΓιώργος κακώς σκίζεται ανά τις πέντε ηπείρους για να σωθεί αυτή η χώρα. Οχι γιατί δεν πιστεύω ότι µπορεί να σωθεί. Μπορεί. Αν συντρέξουν χίλιες θετικές προϋποθέσεις, άλλεςτόσες ευνοϊκές συνθήκες και επιπλέον οι Ελληνες αλλάξουν. Γίνουν Βορειοευρωπαίοι, λιτοί, λακωνικοί, ολιγαρκείς,πληρώνουν φόρους, εργάζονται και δεν «δουλεύουν» (τον κόσµο). ∆ηλαδή να αλλάξει το DNA τους και ουσιαστικά να µην είναι Ελληνες. Αλλά πόσο εφικτά είναι όλα αυτά; Κατά τηγνώµη µου καθόλου. Κατάσυνέπεια, µιλάµε για κάτι που έχει προδιαγεγραµµένη πορεία και ο µόνος που φαίνεται να µην πιστεύει κάτι τέτοιο είναι ο Γιώργος. Εκείνος πιστεύει ότι µπορεί να σώσει την παρτίδα – και την... πατρίδα. Μάλιστα. Αντίρρηση καµία. Αλλά µήπως θα ήταν ευκολότερο να αφεθεί η χώρα να καταρρεύσει για να γίνει ευκολότερη η ανασυγκρότησή της;

Σύµπτωµα των καιρών
Με τα «αν» και τα «µήπως» δεν γράφεται η ιστορία. Η ιστορία γράφεται µε γεγονότα.

Και τα γεγονότα δηλώνουν ότι ο Γιώργος το παλεύει. Καλά, κακά, το παλεύει. Τόσο που είναι να απορείς µε την υποµονή και την επιµονή του. Αυτός είναι ίσως ο λόγος που ορισµένοι εξ ηµών αντί να αναγνωρίσουµε αυτή την προσπάθεια που κάνει, λέµε «ό,τι να ‘ναι». Παράδειγµα η λαλίστατη Λιάνα Κανέλλη, η οποία µε το κύρος που της δίνει η ανάδειξή της προσφάτως σε δηµοσκόπηση ως το... δηµοφιλέστερο πολιτικό πρόσωπο (έχουµε πλάκα τελικά ως λαός...), χαρακτήρισε τον Γιώργο Παπανδρέου ΟΥΦΟ! Τι να πρωτοθαυµάσει κανείς; Το εύρος της πολιτικής ανάλυσης ενός στελέχους του ΚΚΕ; Το ήθος του λόγου που εκφράζει; Τη στάση απέναντι στον δεύτερο τη τάξει πολιτειακό θεσµό; Ολα µαζί; Σε κάθε περίπτωση είναι και αυτό ένα σύµπτωµα των καιρών...

Το σύνδροµο Χριστόδουλου
Σύµπτωµα των καιρών είναι επίσης και η ενασχόληση των κληρικών µε τα κοινά, και δη τα πολιτικά. Το κείµενο που µοιράστηκε στους ναούς και αφορά την κατάσταση στη χώρα και την κρίση, προφανώς δεν συνάδει µε το πνευµατικό έργο της Εκκλησίας. Απλώς δείχνει ότι µερικοί ιεράρχες ακόµη δεν έχουν απαλλαγεί από το σύνδροµο του µακαριστού Χριστόδουλου, ο οποίος το µόνο που έκανε ήταν να ανακατεύεται στα πολιτικά, να ασκεί εξωτερική πολιτική, να κάνει ό,τι µπορεί για να βοηθήσει την τότε κυβέρνηση της Ν.∆., να επιτίθεται στην αντιπολίτευση. Για κάποιο λόγο επιζητούν και πάλι δηµόσιο λόγο. Θα τους το επιτρέψει ο Αρχιεπίσκοπος, ο οποίος έχει δώσει δείγµατα σοβαρού ιεράρχη;

Τα έλεγε η Βάσω από καιρό
Και να κλείσω µε την οικονοµία. Υπογραµίζοντας ότι δεν αποτέλεσε έκπληξη για κανέναν η κριτική που άσκησε η Βάσω Παπανδρέου στην κυβέρνηση, στη συζήτηση για τον προϋπολογισµό. Οχι µόνο γιατί η πρώην υπουργός τα έλεγε αυτά από καιρό, αλλά γιατί είχε φροντίσει να κάνει γνωστή την αντίθεσή της µε την πολιτική του υπουργείου Οικονοµικών από πολύ νωρίς. Προσωπικά, περισσότερες από τρεις-τέσσερις φορές σε διάστηµα µερικών µηνών, από πέρυσι τέτοιο καιρό, µου είχε επισηµάνει ότι «η κυβέρνηση αργεί», «τι κάνουν και δεν παίρνουν µέτρα – έρχεται καταστροφή» και άλλα τέτοια. Είµαι σε θέση να γνωρίζω ότι τις προειδοποιήσεις αυτές τις έκανε και προς τους αρµόδιους υπουργούς, καθώς και προς τον ίδιο τον Πρωθυπουργό µέσω συνεργατών του. Πίστευε και πιστεύει ότι, αν η κυβέρνηση είχε κινηθεί µε ταχύτητα και συντονισµένες κινήσεις πέρυσι τον Νοέµβριο, αφού είχε αποτυπώσει την κατάσταση, η χώρα θα βρισκόταν σε καλύτερη θέση από αυτή που βρίσκεται σήµερα. Αλλά δεν την άκουσαν. Και τώρα τα... ακούνε κανονικά. ∆εν πρέπει όµως να παραπονιούνται, εντάξει;
ta nea online

Γαλάζιοι Βουλευτές με το... δάχτυλο στη σκανδάλη, λόγω ανασχηματισμού!


nd sygentrosi.jpg
 Καζάνι που... βράζει είναι αυτές τις ημέρες η κοινοβουλευτική ομάδα της ΝΔ, εξαιτίας του επικείμενου ανασχηματισμού που ετοιμάζει ο πρόεδρος του κόμματος Αντώνης Σαμαράς.
Βουλευτές, που δεν έχουν δει το όνομά τους στις λίστες των "προς αξιοποίση" στελέχών, διαμηνύουν μέσω διαρροών ότι στην περίπτωση που δεν ορισθούν τομεάρχες, θα "βγούν στα κάγκελα"...
Στη Ρηγίλλης έχουν αντιληφθεί αυτό το κλίμα, με αποτέλεσμα να ετοιμάζουν διορθωτικές κινήσεις στο νέο σχήμα των τομεαρχών, προκειμένου να μην... ανοίξει μύτη.
Έτσι, απο χθες διαρρέουν απο το γαλάζιο νεοκλασσικό ότι "δεν θα μείνει κανένα στέλεχος παραπονεμένο", προσθέτοντας ότι αναμένεται να ανακοινωθεί ένα σχήμα τομεαρχών με πολλούς τομεάρχες και ακόμα περισσότερους αναπληρωτές τομεάρχες...
parapolitika.gr

«Ζητείται ελπίς». Υπάρχει;

thumb Ο προϋπολογισμός του ΔΝΤ ψηφίστηκε. Οι εργασιακές σχέσεις «κινεζοποιούνται». Τα «δεδομένα»  ασφαλιστικά- συνταξιοδοτικά δικαιώματα τινάχτηκαν στον αέρα. Η ανεργία «χτυπάει» κόκκινο. Παρ όλα αυτά, υπάρχει ελπίδα να σταματήσει η νεοφιλελεύθερη επέλαση.

Η κυβέρνηση με το ξεκίνημα του νέου χρόνου θα προχωρήσει στη  δεύτερη και κρισιμότερη φάση του σχεδίου απορρύθμισης του οικονομικού περιβάλλοντος του τόπου το οποίο περιλαμβάνει:
Το ξεπούλημα δημόσιων επιχειρήσεων
μακροχρόνιες μισθώσεις αρχαιολογικών χώρων και περιοχών με ιδιαίτερο φυσικό κάλος, εμπορικό ή τουριστικό ενδιαφέρον
ιδιωτικοποίηση βασικών λειτουργιών κρατικής μέριμνας (παιδεία, υγεία, ασφάλεια)
εκχώρηση εκμετάλλευσης άλλων πλουτοπαραγωγικών πόρων της χώρας.

Σ αυτό το μεγάλο φαγοπότι, οι διακεκριμένες και προνομιούχες θέσεις είναι ήδη πιασμένες από τους πιστωτές. Για αυτόν ακριβώς το λόγο άλλωστε στήνονται τέτοιους είδους πανηγύρια. Η νεοφιλελεύθερη λαίλαπα, εκτός από την κυριαρχία της σε ιδεολογικό επίπεδο, έχει πια και μεγάλη εμπειρία στη μεθοδολογία λεηλασίας.
Να κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα:
◆Χιλή του Πινοσέτ και υπόλοιπες λατινοαμερικάνικες χούντες
◆«Τρίτος δρόμος» προς τον νεοφιλελευθερισμό, προφανώς, του... Σοσιαλιστή Μπλέρ
◆Μετασοβιετική Ρωσία των ολιγαρχών και λοιπές «απελευθερωμένες» δημοκρατίες της Ανατολικής Ευρώπης
◆Κομμουνιστικό Κόμμα Κίνας... Α. Ε (Ανώνυμη Εταιρεία)
◆Βομβαρδισμοί και διαλύσεις κρατών (Γιουγκοσλαβία, Αφγανιστάν, Ιράκ)
Είναι περιττό να σημειώσουμε ότι , στην προκειμένη (ελληνική) περίπτωση,  σ αυτό το μεγάλο φαγοπότι που οργανώνεται, ακόμη και τα μεγαλύτερα «ντόπια αφεντικά», το περισσότερο που μπορούν να περιμένουν είναι κάποια ψίχουλα, υπολείμματα από τυχόν συνεργασίες τους με του ισχυρούς ξένους παίκτες. Ήδη οι Έλληνες τραπεζίτες για παράδειγμα παρέλαβαν ένα σκληρό μήνυμα- προειδοποίηση από τον οίκο  Fitch Ratings που απειλεί να τους κατατάξει στα «σκουπίδια» του παγκόσμιου χρηματοπιστωτικού συστήματος...

Αρχίζει λοιπόν σιγά- σιγά να γίνεται αντιληπτό ότι η πολιτική που ακολουθεί η  κυβέρνηση «διαβάζοντας» κατά γράμμα το βιβλίο οδηγιών του ΔΝΤ, τινάζει στον αέρα τις ζωές των εργαζομένων. Ταυτόχρονα υπονομεύει τα συμφέροντα της εγχώριας οικονομικής ελίτ, δημιουργώντας μια «λευκή σελίδα» πάνω στην οποία προσκαλούνται να  «ζωγραφίσουν» τα παγκόσμια λαμόγια των «αγορών» ...
Με άλλα λόγια-- και εν συντομία--  ολοένα και περίστεροι αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ότι η αντίσταση είναι ο μόνος τρόπος για να σταματήσει το ξεπούλημα. Και η αντίσταση γεννά την ελπίδα...

Υ.Γ.1 Είναι περιττό να σημειώσουμε ότι αυτός  που -- αντιστεκόμενος-δεν έχει  πια τίποτε να χάσει, είναι ο εργαζόμενος λαός.
Υ.Γ.2 Ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβάνεται τον πατριωτισμό η οικονομική ελίτ (αστική τάξη) του τόπου, προφανώς δεν συμπίπτει με την λαϊκή αντίληψη.
Υ.Γ.3 Είναι η εποχή που ορίζει ότι «κάθε κατεργάρης στον πάγκο του» και αντιμέτωπος με τη συνείδηση και την (ιστορική) του ευθύνη...
to pontiki

Κ. Μητσοτάκης: «Η Ελλάδα θα τα βγάλει πέρα»

ΣΚΑΙ.GR

Άρθρο Σημίτη για την κρίση

ΣΚΑΙ.GR

Το ευρώ αποδείχθηκε ότι ήταν λάθος

Η ΕΥΡΩΖΩΝΗ κινδυνεύει πλέον με διάλυση. Οι σημαντικές ατέλειες στην αρχιτεκτονική του ευρωπαϊκού νομισματικού οικοδομήματος και οι τεράστιες συμμετρικές ασυνέπειες στη σύνθεση των μελών της ευρωζώνης έχουν φέρει στην επιφάνεια όλα τα δομικά προβλήματα της ευρωπαϊκής νομισματικής ένωσης.

Το πείραμα της ευρωπαϊκής νομισματικής ένωσης, περίπου δώδεκα χρόνια μετά τη δημιουργία του ευρώ, αναδεικνύεται σε μια παταγώδη αποτυχία, σε βαθμό που ελάχιστοι είχαν προβλέψει, ή που τουλάχιστον είχαν το θάρρος να αμφισβητήσουν την περίοδο της ουτοπικής ευφορίας που επικρατούσε προς τα τέλη του 1990.
Τέσσερις γερμανοί καθηγητές, οι Wilhelm Hankel, Wilhelm Nolling, Karl Albrecht Schachtschneider και Joachim Starbatty, ήταν από εκείνους τους αρνησίθρησκους αναλυτές που τάχθηκαν εξαρχής εναντίον της δημιουργίας του ευρώ ως ενιαίου ευρωπαϊκού νομίσματος. Το 1998 «οδήγησαν» τη γερμανική κυβέρνηση στο συνταγματικό δικαστήριο σχετικά με την είσοδο της Γερμανίας στην ευρωζώνη. Τα διεθνή ΜΜΕ τους ονόμασαν έκτοτε οι Τέσσερις Καβαλάρηδες της Αποκαλύψεως.
Σήμερα, οι Τέσσερις Καβαλάρηδες βρίσκονται πάλι στο προσκήνιο. Εφημερίδες παγκόσμιας εμβέλειας όπως οι «Financial Times» και οι «New York Times» δημοσιεύουν άρθρα τους και ζητούν συνεντεύξεις. Πρόσφατα, μάλιστα, οι Τέσσερις Καβαλάρηδες δημοσίευσαν άρθρο τους στους «Financial Times» όπου πρότειναν την επιστροφή της Ελλάδας στη δραχμή, ισχυριζόμενοι ότι η χώρα, από το 2001, οπότε εντάχθηκε στην ευρωζώνη, απώλεσε την ανταγωνιστικότητά της και οδηγήθηκε σε τεράστια εμπορικά ελλείμματα. Για το μέλλον της ευρωζώνης, αποσπάσαμε συνέντευξη με έναν εκ των Τεσσάρων Καβαλάρηδων, τον καθηγητή Οικονομικών Joachim Starbatty.
Είσαστε από τους ελάχιστους γερμανούς οικονομολόγους που αντιταχθήκατε στη δημιουργία του ευρώ. Υποστηρίξατε με σθένος ότι δεν μπορεί να παραμείνει σταθερό νόμισμα και θεωρήσατε καταστρεπτικό να συμπεριληφθούν στην ευρωζώνη οι αδύναμες ευρωπαϊκές οικονομίες. Αισθάνεστε δικαιωμένος σήμερα;
Μια νομισματική ένωση μπορεί να επιβιώσει μόνο εάν η ανταγωνιστικότητα όλων των κρατών-μελών κινείται προς την ίδια κατεύθυνση και αν οι ξεχωριστές κυβερνήσεις εφαρμόζουν μια υγιή δημοσιονομική πολιτική. Η Συνθήκη του Μάαστριχτ έχει σχεδιάσει κριτήρια σύγκλισης για να εξασφαλιστούν αυτοί οι όροι. Μια σειρά χωρών -όχι μόνο η Ελλάδα- δεν έχουν εκπληρώσει αυτά τα κριτήρια. Επομένως, ήταν ξεκάθαρο από την αρχή ότι η ευρωπαϊκή νομισματική ένωση θα κινδύνευε μια μέρα να διαλυθεί. Δυστυχώς, η πραγματικότητα έχει επιβεβαιώσει αυτήν την ανάλυση.
Ενα κύριο επιχείρημά σας εναντίον της νομισματικής ένωσης ήταν ότι κάτι τέτοιο θα αλλοίωνε προς το χειρότερο τη δομή των εθνικών οικονομιών. Γιατί να γινόταν αυτό;
Πολλά κράτη-μέλη βρήκαν ιδιαίτερα ελκυστική την ιδέα της νομισματικής ένωσης δεδομένου ότι θα μπορούσαν, με την ενσωμάτωσή τους στη νομισματική ένωση, να έχουν τα επίπεδα επιτοκίου που είχε η Γερμανία. Και αυτό ήταν που έγινε. Αλλά αυτό το «οικονομικό δώρο» παραπλάνησε τις κυβερνήσεις και τους ιδιώτες, οδηγώντας τους σε συσσώρευση υπερβολικών χρεών. Αυτή η κατάσταση παρήγαγε τη φούσκα των ακινήτων. Επιπλέον, οι χώρες αυτές έχασαν τη διεθνή ανταγωνιστικότητά τους γιατί έδωσαν υπερβολικές αυξήσεις στους εργαζόμενους. Το αποτέλεσμα ήταν να διασπαστεί η νομισματική ένωση: από τη μια μεριά υπήρχαν χώρες με υγιείς χρηματοοικονομικές συνθήκες και τρέχοντα πλεονάσματα στο ισοζύγιο πληρωμών και από την άλλη υπερχρεωμένες χώρες με τρέχοντα δημοσιονομικά ελλείμματα, αυτές που στο Λονδίνο αποκαλούν «PIIGS».
Λέτε ότι ακόμα και η Γερμανία θα είχε ωφεληθεί περισσότερο εάν είχε διατηρήσει το δικό της εθνικό νόμισμα;
Εάν, σε ένα καθεστώς εύκαμπτων συναλλαγματικών ισοτιμιών, οι εθνικές παραγωγικές δυνατότητες αποκλείουν η μία από την άλλη, η βαλβίδα του μηχανισμού συναλλαγματικής ισοτιμίας θα αντισταθμίσει τέτοιες διαφορές. Αυτό δεν είναι πλέον εφικτό σε καθεστώς νομισματικής ένωσης. Η χώρα με μικρότερο ποσοστό αύξησης των τιμών και μικρότερη αύξηση του κόστους ανά μονάδα εργασίας προσφέρει τα αγαθά και τις υπηρεσίες της πάρα πολύ φτηνά (πραγματική υποτίμηση). Η χώρα με υψηλότερο ποσοστό αύξησης των τιμών και υψηλότερη αύξηση του κόστους ανά μονάδα εργασίας προσφέρει τα αγαθά και τις υπηρεσίες της πάρα πολύ ακριβά (πραγματική ανατίμηση) και μειώνει το επίπεδο απασχόλησης. Και στις δύο χώρες θα εμφανιστούν διαστρεβλωμένες τάσεις στη δομή παραγωγής. Στο τέλος, η χώρα με την πραγματική υποτίμηση θα πρέπει να στηρίξει με μεταβιβάσεις τη χώρα που δεν είναι πλέον σε ανταγωνιστική βάση. Επομένως, η Γερμανία θα ήταν σε καλύτερη κατάσταση εάν είχε διατηρήσει το δικό της νόμισμα. Το ίδιο ισχύει, επίσης, για την Ελλάδα και την Ιρλανδία.
Περιγράψατε το ευρωπαϊκό πακέτο διάσωσης 750 δισ. ευρώ ως μια «προσβλητικά εσπευσμένη δουλειά». Εκτός από τα τεχνικά ελαττώματα αυτού του μηχανισμού διάσωσης, θεωρείτε ότι τα σχέδια διάσωσης Ελλάδας και Ιρλανδίας σχεδιάστηκαν με στόχο να βοηθηθούν οι οικονομίες τους ή να σωθούν οι τράπεζες;
Ο ευρωμηχανισμός διάσωσης όφειλε να προστατεύσει το ευρώ από τις κερδοσκοπικές επιθέσεις από το εξωτερικό. Στο μεταξύ, είναι προφανές ότι δεν είναι το ευρώ που πρέπει να προστατευθεί αλλά οι υπερχρεωμένες κυβερνήσεις και οι τράπεζες στις αδύνατες χώρες. Στην Ελλάδα το πακέτο διάσωσης ήταν σχέδιο διάσωσης των ξένων τραπεζών. Στην Ιρλανδία ήταν σχέδιο διάσωσης των ιρλανδικών τραπεζών. Οι χώρες αυτές όμως δεν διασώθηκαν, απλώς αναβλήθηκε η χρεοκοπία τους. Κανένας πολιτικός δεν μπορεί να εξηγήσει πώς αυτές οι χώρες θα καλύψουν τα επιπλέον χρέη. Οι χώρες αυτές πρέπει να επανακτήσουν τη διεθνή ανταγωνιστικότητά τους, αλλά αυτό είναι εφικτό μόνο εάν επιστρέψουν στο προηγούμενα εθνικά τους νομίσματα και προβούν σε νομισματικές υποτιμήσεις.
Τα σχέδια διάσωσης είχαν ως αποκλειστικό στόχο μόνο τη διάσωση των τραπεζών;
Ναι, έτσι ακριβώς είναι.
Θεωρείτε ότι έχουν μέλλον το ευρώ και η ευρωζώνη στη σημερινή της διάρθρωση;
Το ευρώ και η ευρωζώνη έχουν μέλλον μόνο στην περίπτωση που η πολιτική αποδεχθεί τα οικονομικά γεγονότα. Εάν η πολιτική των διασώσεων συνεχιστεί, η Πορτογαλία και η Ισπανία θα ενταχθούν επίσης σε πακέτα διάσωσης στο εγγύς μέλλον. Αλλά τότε όλες οι χώρες στην ευρωζώνη θα είναι υπερχρεωμένες και ολόκληρη η ευρωζώνη θα βυθιστεί σε ένα τέλμα χρέους. Επομένως, μόνο μια λύση παραμένει: η ευρωζώνη χωρίζεται στα δύο. Οι αδύνατες χώρες επιστρέφουν στα εθνικά τους νομίσματα, κάνουν υποτίμηση για να κερδίσουν ξανά τη διεθνή ανταγωνιστικότητά τους και να διαπραγματεύονται νέους όρους με τράπεζες και πιστωτές. Αυτή είναι η κανονική διαδικασία σε περίπτωση εθνικών χρεοκοπιών. Υπήρξε μια παρόμοια κατάσταση στη νοτιοανατολική Ασία προς το τέλος της δεκαετίας του '90. Μετά το σπάσιμο της φούσκας εκεί, οι συναλλαγματικές ισοτιμίες των εμπλεκόμενων χωρών σχεδόν συντρίφτηκαν. Αλλά αυτή ήταν η έναρξη της αποκατάστασης. Τώρα αυτές οι χώρες είναι σεβαστοί παίκτες στη διεθνή συναυλία της παγκοσμιοποίησης.
WHO is who?
Ομότιμος καθηγητής Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο Tubingen, όπου δίδαξε για δεκαετίες έως τη συνταξιοδότησή του. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στη διακυβέρνηση οικονομικών συστημάτων, στη διεθνή οικονομική πολιτική και στα οικονομικά της Ε.Ε. Εχει δημοσιεύσει 12 βιβλία, περίπου 150 επιστημονικά άρθρα, πολλές δεκάδες κείμενα σε συλλογικούς τόμους, και πάνω από 250 δημοσιογραφικά άρθρα και βιβλιοκριτικές.
Εnet.gr

Βοήθημα απ' την Καισαρεία

Πρώτη φορά η οικονομική κρίση αποτυπώνεται και στα γράμματα των παιδιών. Πολλά πιτσιρίκια δεν ζήτησαν παιχνίδια, λιχουδιές και κάθε λογής δώρα, αλλά μια θέση εργασίας για τους γονείς τους!
Από τον Αγιο Βασίλη του ΔΝΤ τα παιδιά δεν ζητάνε παιχνίδια, λιχουδιές και κάθε λογής δώρα. Μια θέση εργασίας θέλουν για τους γονείς τους. Επιδόματα ανεργίας που κόπηκαν και συντάξεις για τους υπερήλικες παππούδες. Στην καλύτερη περίπτωση ένα φτηνό δώρο γι' αυτά τους αρκεί, έχοντας κατά νου ότι η οικονομική κρίση έχει πλήξει και τον Αγιο!
Πρώτη χρονιά αυτά, μεταξύ άλλων, αποτυπώνονται στα γράμματα με αποδέκτη τον Αγιο των παιδιών και τα οποία έχουν ήδη αρχίσει να σχηματίζουν σωρό στον έβδομο όροφο των κεντρικών γραφείων των ΕΛΤΑ στην οδό Απελλού 1, στο κέντρο της Αθήνας. Εκπληκτοι οι υπάλληλοι των ταχυδρομείων που έχουν αναλάβει το άνοιγμά τους διαπιστώνουν ότι πρώτη φορά τα παιδιά είναι τόσο προσγειωμένα στην πραγματικότητα όσον αφορά τα δώρα που ζητούν.
Για τη 15χρονη Παρασκευή μια θέση εργασίας για τον πατέρα της και επίδομα ανεργίας για τη μητέρα είναι αρκετό για να της φέρει το χαμόγελο τα φετινά Χριστούγεννα.
«Εύχομαι να έχει όλος ο κόσμος χαρά, υγεία και ευτυχία» γράφει. «Επιτέλους ο πατέρας μου θα δουλέψει (αυτό είναι κατοχυρωμένο), αλλά το θέμα είναι πότε (στην πράξη). Η μάνα μου δεν δουλεύει, της έχει κοπεί και η ανεργία. Να σου πω την αλήθεια, μου έλειψαν πολύ τα Χριστούγεννα. Οχι τόσο για τα δώρα, αλλά για τα Χριστούγεννα που είναι ένα δώρο από μόνο του προς την ανθρωπότητα. Και εσύ καλέ μου Αγιε Βασίλη είσαι το παραμυθένιο συστατικό, που κάνει τα Χριστούγεννα μοναδικά, μαγικά και κατά μια έννοια ξεχωριστά για καθένα από τους ανθρώπους. Οσον αφορά εμένα θα ήθελα καταρχήν να είναι όλος ο κόσμος καλά, να γίνουν καλά οι δικοί μου άνθρωποι για να χαρούν το άγιο αυτό δώρο των Χριστουγέννων. Ξέρεις ποτέ δεν ζητάω κάτι, αυτά που έχω μού αρκούν προς το παρόν...»
«Είναι μοναδικό να διαβάζεις στα γράμματα των παιδιών την επιθυμία τους να επιστρατευθούν οι υπερφυσικές δυνάμεις του Αϊ Βασίλη ώστε να βελτιωθεί η οικογενειακή τους κατάσταση», λέει η Ελένη Κοντού, υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων των ΕΛΤΑ, η οποία μαζί με την ομάδα της ανοίγει τα γράμματα. «Συγκλονιζόμαστε όταν διαβάζουμε για τέτοια προβλήματα και δεν μπορούμε να βοηθήσουμε με οποιονδήποτε τρόπο. Συγκλονιζόμαστε ακόμη περισσότερο όταν φέτος βρίσκουμε γράμματα κι από μεγάλους, που ζητούν βοήθεια από τον Αϊ Βασίλη!».
«Είμαι ο φίλος σου ο Ταξιάρχης κι όπως σου υποσχέθηκα σου γράφω και φέτος, για να σου πω ότι δεν θέλω απολύτως τίποτα. Σε παρακαλώ φώτισε όλους τους μεγάλους της Γης να κάνουν την ανθρωπότητα καλύτερη κι όχι χειρότερη, να ζούμε ανθρώπινα με αξιοπρέπεια και να μπορούμε να ονειρευόμαστε (αν και τα όνειρα δεν μπορούν να μας τα πάρουν) όλοι οι άνθρωποι στον πλανήτη μας...»
«Για φέτος δεν θα ήθελα κάτι ακριβό, αλλά κάτι δημιουργικό και φτηνό, για να μπορέσεις να δώσεις δώρα σ' όλα τα παιδιά του κόσμου... Νεφέλη».
«Θέλω να δώσεις στα παιδιά τα δυστυχισμένα, σ' αυτά που δεν έχουν τροφή, νερό, σχολείο, σπίτι. Να τα κάνεις σε παρακαλώ κι αυτά χαρούμενα... Κωνσταντίνος».
«Αγαπημένε μου Αγιε Βασίλη, αυτά τα Χριστούγεννα θα ήθελα δώρο μια σβούρα. Αμα δεν μπορείς, δεν πειράζει. Σ' αγαπάω πολύ. Θοδωρής».
Γράμματα που συγκλονίζουν όμως ακόμη περισσότερο όταν υπογράφονται από μεγάλους, που έφθασαν στο σημείο να εναποθέσουν.... στον Αγιο Βασίλη (;) τη λύση στα καθημερινά τους προβλήματα...
«Αγιε μου Βασίλη "τον άρτον ημών τον επιούσιον" σου ζητώ, τον καθημερινό μας. Τις ανάγκες των παιδιών να καλύψω. Να έχουμε το ηλεκτρικό μας, το νερό μας, το τηλέφωνό μας. Μια δουλειά αξιοπρεπή...» γράφει στο γράμμα της μια μητέρα.
Και μια υπερήλικη που υπογράφει ως η γιαγιά Μαρίτσα γράφει: «Αϊ Βασίλη είμαι καλή γιαγιά. Αγαπάω τον παππού, τα παιδιά μου και τα εγγόνια μου. Θέλω να κάνω μια ευχή, να είμαστε όλοι καλά και να έχουμε πολλά λεφτά. Με αγάπη η γιαγιά Μαρίτσα».
Ο 15χρονος Διονύσης ούτε κι αυτός φέτος ζήτησε κάποιο παιχνίδι, όπως άλλες χρονιές. «Αλλωστε δεν έχω παράπονα, πάντα κατάφερνες και μου έφερνες έγκαιρα τα δώρα μου και φυσικά τα εύρισκα το πρωί κάτω από το δέντρο μας. Θα σου ζητήσω να μας χαρίσεις καλή τύχη και υγεία στη ζωή μου και στους γονείς μου (άλλωστε αυτά είναι δώρα που δυστυχώς δεν αγοράζονται με χρήματα, αλλά είναι το λεγόμενο λαχείο της ζωής) έτσι ώστε να είμαι καλά και να μπορώ να βοηθάω ανθρώπους που έχουν ανάγκη. Είτε είναι φτωχοί ή ανάπηροι ή παιδιά με σοβαρές ανίατες ασθένειες ή μετανάστες. Χάρισέ μου σαν δώρο την ευχή να πάρω το αγγλικό πτυχίο Lower και το γαλλικό πτυχίο Α2, που έδωσα λίγες μέρες πριν στις αρχές Δεκεμβρίου... Διονύσης».
*Η Αλεξάνδρα Καππάτου, παιδοψυχολόγος μας, εξηγεί πώς η οικονομική κρίση επηρεάζει την ψυχολογία των παιδιών.
«Φέτος ούτε τα παιδιά δεν έχουν μείνει ανεπηρέαστα από την κρίση. Βιώνουν τα προβλήματα της οικογένειάς τους, τις περικοπές των δώρων, των παροχών, την αγωνία των γονιών τους για να αντιμετωπίσουν τα έξοδα. Πολλά παιδιά έρχονται αντιμέτωπα καθημερινά με τα προβλήματα που προκαλεί η ανεργία των γονιών τους, η κακή ψυχολογική κατάσταση της οικογένειας, το άγχος, ο εκνευρισμός των γονιών. Τα παιδιά μας τον τελευταίο χρόνο έχουν υποχρεωθεί να προσαρμοστούν βίαια σε μια νέα πραγματικότητα. Σε αυτό το ύφος είναι και η επιθυμίες τους και τα γράμματά τους στον Αγιο Βασίλη, αφού έχουν ακούσει ήδη από τους γονείς ότι είναι πιο φτωχοί φέτος. Προσπαθούν να προσαρμόσουν τα «θέλω» τους στα οικονομικά τους, ελπίζοντας ότι ο παππούς με τη λευκή γενειάδα θα φέρει στο σπιτικό τους τη χαρά που τους λείπει. Είναι πάντως σημαντικό να διατηρηθεί το όνειρο του Αγίου Βασίλη».
Εnet.gr

Τα WikiLeaks καίνε την Ντόρα

Εκρηκτικές είναι οι αποκαλύψεις της ομάδας των ερευνητών, ανάμεσα στους οποίους και μέλη της ομάδας του WikiLeaks, για την Ελλάδα, σύμφωνα με διαβαθμισμένα τηλεγραφήματα της αμερικανικής πρεσβείας στην Αθήνα προς το υπουργείο Εξωτερικών των Ηνωμένων Πολιτειών που φέρνει στο φως το «ΘΕΜΑ».

Στα ντοκουμέντα που αποκαλύπτουμε σήμερα, οι αμερικανικές υπηρεσίες απαντούν σε μια σειρά από ερωτήματα: Γ ιατί η Ντόρα Μπακογιάννη «κάρφωνε» στους Αμερικανικούς τον Πέτρο Μολυβιάτη; Πώς ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ο πρεσβύτερος άλλαξε τους σχεδιασμούς του Μητσοτάκη; Γιατί ο πρώην πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Μητσοτάκης ήταν πρόθυμος να υποστεί οποιοδήποτε πολιτικό κόστος αρκεί να διευκολύνει την αμερικανική κυβέρνηση; Ποιο ήταν το μυστικό σχέδιο της Ουάσινγκτον για εγκατάσταση ιπτάμενων τάνκερ στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια του πρώτου πολέμου στον Περσικό κόλπο; Γιατί η αμερικανική κυβέρνηση απέρριψε την εναλλακτική πρόταση μεταστάθμευσης των αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού στη Λήμνο; Ποια γεγονότα ώθησαν τους Αμερικανούς να χαρακτηρίσουν το σκάνδαλο των υποκλοπών «Μητσοτάκης-gate»; Γιατί η Ουάσινγκτον υιοθέτησε τις καταγγελίες Μαυρίκη ότι η Ντόρα Μπακογιάννη γνώριζε και ενέκρινε τις υποκλοπές ακόμη και του τηλεφώνου του Ανδρέα Παπανδρέου;

Σωτήρχος - Μητσοτάκης ετοίμαζαν από κοινού αποφάσεις της Βουλής

Η χιονοστιβάδα των αποκαλύψεων ξεκινά από το 1990, σε τηλεγράφημα με ημερομηνία 24 Αυγούστου του 1990, το οποίο είχε αποσταλεί από την πρεσβεία των ΗΠΑ στην Αθήνα προς το αμερικανικό Στέιτ Ντιπάρτμεντ.
Από τα αναφερόμενα στο τηλεγράφημα που είχε συντάξει ο τότε πρεσβευτής των Ηνωμένων Πολιτειών στην Αθήνα κ. Μάικλ Σωτήρχος φαίνεται πως ο επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματικής αποστολής «συνεργάζεται» με τον τότε πρωθυπουργό της Ελλάδας κ. Κωνσταντίνο Μητσοτάκη και ότι από κοινού προετοίμαζαν αποφάσεις της Βουλής! Αποκαλύπτεται επίσης ότι η κυρία Ντόρα Μπακογιάννη είχε «καρφώσει» σε συνομιλητή της πως ο κ. Πέτρος Μολυβιάτης, διπλωματικός σύμβουλος του τότε Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Καραμανλή, ήταν υπεύθυνος για τη μεταστροφή της απόφασης του Καραμανλή να επιτρέψει τη μεταστάθμευση αμερικανικών αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού στη βάση του Ελληνικού.

Η επιχειρούμενη προσγείωση αμερικανικών ιπτάμενων τάνκερ στην Ελλάδα είχε σκοπό να ενισχυθούν οι αεροπορικές δυνάμεις των ΗΠΑ που συμμετείχαν στον πόλεμο του Κόλπου, ο οποίος είχε ξεκινήσει τρεις εβδομάδες νωρίτερα, δηλαδή στις αρχές Αυγούστου του 1990.

Το τηλεγράφημα είχε χαρακτηριστεί PREL, που αναφέρεται στις εξωτερικές σχέσεις, και PGOV, που αντιστοιχεί σε ενδοκυβερνητικά θέματα, και είχε θέμα «τη μεταστάθμευση αμερικανικών ιπτάμενων τάνκερ στην Ελλάδα και την ελληνική στήριξη στην υποψηφιότητα της Τουρκίας για ένταξη στη Δυτικοευρωπαϊκή Ενωση».

Το έγγραφο αναφέρεται αρχικώς σε μια συνάντηση του πρεσβευτή Σωτήρχου με μη κατονομαζόμενο υπουργό, στην οποία το μέλος της κυβέρνησης Μητσοτάκη -με εντολή του τότε πρωθυπουργού- επανέλαβε στον Αμερικανό διπλωμάτη όσα ο Ελληνας πρωθυπουργός είχε πει στον πρεσβευτή των ΗΠΑ νωρίτερα και αυστηρώς εμπιστευτικά. Οτι δηλαδή «η κυβέρνηση Μητσοτάκη θα αξιοποιήσει την ατμόσφαιρα της κρίσης και το πνεύμα της συνεργασίας στον Περσικό Κόλπο ως μια ευκαιρία για πλήρη ένταξη τόσο της Ελλάδας όσο και της Τουρκίας στη Δυτικοευρωπαϊκή Ενωση».

Ο Αμερικανός συντάκτης του τηλεγραφήματος γράφει: «Σχετικά με το αίτημά μας για στάθμευση ιπτάμενων τάνκερ τύπου KC-135 (σ.σ.: αναφέρεται σε αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού), ο συνομιλητής του Σωτήρχου σημείωσε ότι η Βουλή θα πρέπει να συνέλθει σε ειδική συνεδρίαση που θα καλέσει ο Πρόεδρος Καραμανλής για να περάσει η απαραίτητη νομοθεσία. Παρ’ ότι ο Καραμανλής είχε συμβουλεύσει τον Μητσοτάκη να είναι προσεκτικός σχετικά με την ανάμιξη της Ελλάδας, ο πρωθυπουργός παραμένει πρόθυμος να συγκαλέσει μια ειδική συνεδρίαση.
Προτού ζητήσουμε από τον πρωθυπουργό να προωθήσει το ζήτημα, ο πρεσβευτής Σωτήρχος θα συναντηθεί με τον υπουργό Αμυνας Βαρβιτσιώτη στις 24 Αυγούστου για να εξετάσει εάν τα ιπτάμενα τάνκερ μπορούν να σταθμεύσουν στο Ελληνικό υπό το πρίσμα των υφισταμένων συμφωνιών, απομακρύνοντας μ’ αυτό τον τρόπο την ανάγκη ο Μητσοτάκης να προσεγγίσει τον Καραμανλή».

Στη συνέχεια της συνάντησης του κ. Σωτήρχου με τον μη κατονομαζόμενο υπουργό, ο συνομιλητής του Αμερικανού πρεσβευτή -κατ’ εντολή του κ. Μητσοτάκη- είπε ότι «η κρίση στη Μέση Ανατολή προσφέρει μια ευκαιρία τόσο για την Ελλάδα όσο και για την Τουρκία να γίνουν πλήρη μέλη (σ.σ.: αντί για παρατηρητές) της ΔΕΕ.
Επανέλαβε ότι ο Μητσοτάκης θα το εξετάσει, διότι όταν η κρίση περάσει ίσως η πολιτική κατάσταση να μην επιτρέπει στην κυβέρνηση να προωθήσει την τουρκική υποψηφιότητα σε αυτό το Σώμα».

Ο συνομιλητής του Αμερικανού πρεσβευτή ξεκίνησε τα σχόλιά του για το θέμα της ΔΕΕ επιμένοντας να κρατηθεί το θέμα αυστηρώς εμπιστευτικό. Είπε πως «αν έστω και μια λέξη διαρρεύσει προς τα έξω, δηλαδή ότι η κυβέρνηση προωθεί την ένταξη της Τουρκίας σε οποιονδήποτε ευρωπαϊκό οργανισμό, τότε τα κόμματα της αντιπολίτευσης θα βρουν ευκαιρία να κατηγορήσουν την κυβέρνηση της Ν.Δ. πως ξεπουλά τα ζωτικά συμφέροντα της Ελλάδας όπως το Κυπριακό, το Αιγαίο κ.τ.λ.».
proto thema online

«Να μειωθούν σε 200 οι βουλευτές»

«Μείωση του αριθμού των βουλευτών στους 200 και συνταγματική κατοχύρωση ενός εγγυημένου επιπέδου αξιοπρεπούς διαβίωσης». Αυτές είναι μερικές από τις προτάσεις που καταθέτει ο υπουργός Μεταφορών Δ. Ρέππας προκειμένου το πολιτικό σύστημα να βγει από την κρίση του.
Ο κ. Ρέππας προσφέρει πλήρη κάλυψη στον, βαλλόμενο και από βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, υπουργό Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου, σημειώνοντας ότι «η πολιτική που ακολουθούμε είναι συλλογική και είμαστε απολύτως αλληλέγγυοι προς τον υπουργό Οικονομικών». Μιλώντας για την κατάσταση που επικρατεί στην κοινοβουλευτική ομάδα, υπογραμμίζει πως «η σχηματική οριοθέτηση σε καλούς και κακούς αδικεί αυτούς που παίρνουν ρίσκα και αναδέχονται τη φθορά συμμετοχής σε αντιδημοφιλείς αποφάσεις».
Ε «Ψηφίζουμε με το πιστόλι στον κρόταφο» λένε βουλευτές του ΠΑΣΟΚ.
Α Η στάση των βουλευτών είναι στάση ευθύνης και η ηθική της ευθύνης προσπερνά τους πειρασμούς της δημοτικότητας και της εντυπωσιοθηρίας. Η πολιτική σταθερότητα προϋποθέτει συμπαγή πλειοψηφία με πλήρη συνείδηση καθήκοντος και ευτυχώς για την χώρα τη διαθέτουμε. Θα έλεγα πως σε αυτές τις συνθήκες η καταξίωση έρχεται με δύσκολες απαντήσεις. Τα δύσκολα «ναι» και τα δύσκολα «όχι». Και όχι με τα εύκολα «ναι» και «όχι» που προσκαίρως εξυπηρετούν μια σκοπιμότητα αλλά μονίμως ζημιώνουν τη χώρα.
Ε Ως πότε θα λειτουργεί αποτρεπτικά ο φόβος μήπως πέσει η κυβέρνηση;
Α Δεν θα μιλούσατε για φόβο εάν αυτή η εξέλιξη δεν ήταν συνυφασμένη με το χειρότερο σενάριο για τη χώρα. Η κυβέρνηση είναι η μόνη δυνατότητα της Ελλάδας να βγει από την κρίση. Το κύρος και η παρεμβατικότητα του πρωθυπουργού είναι όπλο για τη χώρα και πάνω απ' όλα οι πολίτες, ο λαός, είναι ο πλούτος και η δύναμη της Ελλάδος. Η πεμπτουσία της πολιτικής είναι η πρόταση που δίνει λύση, ο τεκμηριωμένος δημιουργικός λόγος και όχι το στείρο αντί. Η πρόκληση είναι να γίνει πιο δυνατή η κυβέρνηση γιατί αυτό είναι πλεονέκτημα για τη χώρα σε αυτή τη φάση και όσο καλύτερη είναι η κυβέρνηση τόσο πιο ισχυρή είναι η χώρα. Γι' αυτό οι βουλευτές έχουν προσφέρει πολλά.
Ε Πάντως, με το ρυθμό που αποπέμπονται βουλευτές, ενδεχομένως σύντομα να χάσετε την πλειοψηφία...
Α Δεν είμαστε κυβέρνηση για τον εαυτό μας. Ούτε η πλειοψηφία είναι αυτοσκοπός. Είναι κατώτερο των περιστάσεων να σταθμίζουμε τη στάση μας με άλλο κριτήριο πέραν της εθνικής και κοινωνικής προσφοράς. Οι βουλευτές ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία. Κάθε διαφορετική στάση ασφαλώς και πρέπει να γίνεται σεβαστή. Η σχηματική οριοθέτηση σε καλούς και κακούς αδικεί αυτούς που παίρνουν ρίσκα και αναδέχονται τη φθορά συμμετοχής σε αντιδημοφιλείς αποφάσεις.
Ε «Θα μας πάρουν με τις πέτρες αν δεν αλλάξουμε» είχε πει ο πρωθυπουργός. Φοβάστε να κυκλοφορήσετε στο δρόμο;
Α Δεν σκοτώνεις τον ταχυδρόμο για να αποφύγεις τα κακά μαντάτα. Η βία είναι πρόβλημα. Ουδέποτε είναι λύση. Και όπου η βία ανθεί, η δημοκρατία πενθεί. Εάν η λεγόμενη «άλλη πολιτική» είναι το πετροβόλημα, τότε η κοινωνία χτίζει τη φυλακή της. Η οργή είναι κακός σύμβουλος. Δεν την θεραπεύει όμως η βία, αλλά η αποτελεσματική κίνηση προς την έξοδο από την κρίση. Το στοίχημα είναι να κερδηθεί μια ιστορική μάχη. Καθ' όσον με αφορά το καθημερινό πρόγραμμά μου λίγο έχει αλλάξει. Χρόνια τώρα διατηρώ τον ίδιο μετρημένο τρόπο ζωής.
Ε Οι πολίτες περιμένουν ριζικές τομές. Ποιες αλλαγές πρέπει να γίνουν στο πολιτικό σύστημα;
Α Είναι θετική παράμετρος της δημοκρατίας το ισχυρό κομματικό σύστημα. Κόμματα με παράδοση και επιρροή προσφέρουν ασφάλεια στη χώρα και ενισχύουν τους θεσμούς. Ετσι προωθούνται και οι μεγάλες αλλαγές. Θα έλεγα πως αξίζει να στηρίξουμε τον προτεινόμενο νέο εκλογικό νόμο σε συνδυασμό με τη μείωση του αριθμού των βουλευτών στους 200. Οσον αφορά τον τομέα του ελέγχου και της διαφάνειας, πιστεύω πως η πρώτη και η δεύτερη εξουσία έχουν λειτουργίες που ασφαλώς επιδέχονται βελτιώσεις. Συμφωνείτε όμως πως γι' αυτές ο έλεγχος είναι πολύ πιο προωθημένος σε σχέση με τα ισχύοντα για την τρίτη (Δικαιοσύνη) και τη λεγόμενη τέταρτη εξουσία (ΜΜΕ) που παίζουν καθοριστικότατο ρόλο στη δημόσια ζωή. Χρειάζεται ριζική επαναπροσέγγιση του θέματος. Σε αυτά όλα θα πρόσθετα κατοχύρωση, μέσω του Συντάγματος, της δέσμευσης κάθε κυβέρνησης να μην οδηγεί με την πολιτική της σε υπέρβαση ενός ορισμένου ποσοστού ως προς το ΑΕΠ για το δημόσιο χρέος, καθώς επίσης τη συνταγματική κατοχύρωση ενός εγγυημένου επιπέδου αξιοπρεπούς διαβίωσης.
Ε Στις ΔΕΚΟ η κυβέρνηση έρχεται αντιμέτωπη με τα πράσινα συνδικάτα που της λένε «μολών λαβέ».
Α Εχουμε χρέος να εργαστούμε για να επιτύχουμε τη βιωσιμότητα των εταιρειών. Αυτό αποτελεί και την ασφαλέστερη εγγύηση για την περιφρούρηση του δικαιώματος στην εργασία. Οποιος υπονομεύει αυτήν τη διαρθρωτική αλλαγή τελικώς, ρίχνει νερό στο μύλο όσων ζητούν την έξοδο από το δημόσιο έλεγχο με την παραχώρηση σε ιδιώτες αστικών συγκοινωνιών. Οι πολίτες που υφίστανται την ταλαιπωρία είναι αυτοί που εξαρτώνται κατ' εξοχήν από τις υπηρεσίες των μαζικών μέσων, δηλαδή οι πιο φτωχοί. Απέναντί μας έχουμε πολίτες. Οι πολίτες δεν είναι μόνο ψήφοι, είναι εργαζόμενοι που αγωνιούν για τα δικαιώματά τους, αλλά είναι και φορολογούμενοι που έχουν και αυτοί δικαιώματα πρόσβασης σε αγαθά.
Ε Εσείς δεσμεύεστε ότι δεν θα γίνουν απολύσεις, ωστόσο οι εκπρόσωποι της τρόικας δεν τις αποκλείουν.
Α Από την πρώτη στιγμή θέσαμε την κόκκινη γραμμή, όσον αφορά το δημόσιο χαρακτήρα και τη διατήρηση του συνόλου των θέσεων απασχόλησης. Η τρόικα εκπροσωπεί τους δανειστές, οι άνθρωποι δεν εκλέγονται με ψήφο, ούτε τους αφορά η πολιτική διαχείριση. Εμείς αποφασίζουμε με κριτήριο και δημοσιονομικό αλλά και κοινωνικό και πολιτικό. Από δω και πέρα δεν επιτρέπονται ελλείμματα χωρίς να δικαιολογούνται από μείζονα εθνικό ή κοινωνικό λόγο.
Ε Το οικονομικό επιτελείο κατηγορείται για νεοφιλελευθερισμό, ακόμη και από στελέχη του ΠΑΣΟΚ. Θα αντέξει το βάρος αυτής της κριτικής;
Α Καθένας μπορεί και πρέπει να προβάλλει το όνειρό του για ένα καλύτερο κόσμο. Μαζί με αυτό όμως οφείλει να μεριμνά να λειτουργούν οι κρατικές υπηρεσίες, να είναι ανοικτά τα σχολεία και τα νοσοκομεία, να χορηγούνται μισθοί και συντάξεις ή μήπως αυτά είναι αμελητέα για όσους αριστερά ή δεξιά μιλούν στο όνομα της προοδευτικότητάς τους; Η χρεοκοπία της χώρας είναι σοσιαλισμός; Η επιστροφή στη δραχμή είναι πατριωτισμός; Η πολιτική που ακολουθούμε είναι συλλογική και είμαστε απολύτως αλληλέγγυοι προς τον υπουργό Οικονομικών.
Ε Σύσσωμη η αριστερά υποστηρίζει ότι είστε η πιο αντιλαϊκή κυβέρνηση της μεταπολίτευσης και σας ζητάει να φύγετε.
Α Αυτό το λόγο τον επαναλαμβάνει για κάθε κυβέρνηση. Τι θα έλεγε αλήθεια στον Κάστρο για τις εκατοντάδες χιλιάδων απολύσεων στην Κούβα; Μια αριστερά που δεν έχει πρόταση δεν ξέρω τελικά αν θέλει καν να αναλάβει κυβερνητικές ευθύνες. Τα κράτη και οι λαοί χρειάζονται θεσμικά και πολιτικά αντίβαρα, αλλά κυβερνώνται με το βάρος της κυβερνητικής ευθύνης. Αν η άλλη αριστερά ζητάει να φύγει η κυβέρνηση, φαντάζομαι δεν το κάνει γιατί τα στοιχεία μαρτυρούν ότι θα κυβερνήσει εκείνη. Αυτό όμως δεν αφορά τον πολίτη και τα καθημερινά προβλήματά του.
Εnet.gr

Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2010

Ψεύτες......ολοι σας......

thumb
Χθες το βράδυ αποκαλύφθηκε ότι από τον Ιούνιο του 2009 τόσο η κυβέρνηση Καραμανλή όσο και ο Γιώργος Παπανδρέου ειδοποιήθηκαν από το ΔΝΤ ότι ο δημοσιονομικός εκτροχιασμός της Ελλάδας έφτασε στο κόκκινο και ότι η μόνη λύση είναι «να ενταχθεί η χώρα στο Ταμείο». Στην εκπομπή «Έρευνα», του Παύλου Τσίμα, αποκαλύφθηκε επίσης ότι τον Ιανουάριο του 2010, την ημέρα που τόσο ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου από το Νταβός, όσο και ο υπουργός οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου διέψευδαν κατηγορηματικά ότι η χώρα θα προσφύγει στο ΔΝΤ, οι διεργασίες είχαν ήδη ξεκινήσει και ο ΓΑΠ ήταν σε ανοιχτή γραμμή με τον Ντομινίκ Στρος Καν ο οποίος φέρεται μάλιστα να του είπε ότι «κάθε μήνα που αργείτε, προσθέτετε και ένα χρόνο επιτήρησης». Μάλιστα, ο εκπρόσωπος της χώρας μας στο ΔΝΤ, Γ. Ρουμελιώτης δεν μάσησε τα λόγια του και φανέρωσε ότι η κατάσταση ήταν γνωστή πριν τις εκλογές. Δηλαδή ο Παπανδρέου γνώριζε πάρα πολύ καλά την δημοσιονομική κατάσταση της χώρας και παρόλα αυτά βάσισε την προεκλογική του εκστρατεία πάνω σε ψευδείς υποσχέσεις και πάνω σε μια πολιτική και οικονομική πλατφόρμα που δεν υπήρχε περίπτωση να εφαρμόσει. Έδωσε παραπλανητική ατζέντα 100 ημερών, (θυμάστε, όχι φόρους, όχι στο πάγωμα συντάξεων, μισθών, υπάρχουν λεφτά),  και  συνειδητά πήρε μια «κλεμμένη» ψήφο. Μάλιστα , οι μήνες από τον Οκτώβριο του 2009 μέχρι τον Μάιο του 2010, που υπεγράφη η δανειακή σύμβαση με την τρόικα, η κωλυσιεργία της ομάδας του ΓΑΠ, ήταν καταστροφική για την χώρα και την οικονομία της, δεν υπήρξε καμία απολύτως πρωτοβουλία και διαπραγμάτευση, με αποτέλεσμα η μόνη λύση να είναι η ένταξη της χώρας στο ΔΝΤ, αφού τα σπρεντ του δανεισμού εκτοξεύθηκαν εν τω μεταξύ από τις 150 στις 1000 μονάδες βάσης.
Ο ανταποκριτής της γαλλικής εφημερίδας Liberation στις Βρυξέλες, που μίλησε στην εκπομπή, δήλωσε ότι η χρεοκοπία της Ελλάδας συζητιόταν στα υψηλά κλιμάκια της ΕΕ από τον Ιανουάριο του 2009. Μάλιστα αποκάλυψε ότι υπήρχαν μυστικές συναντήσεις των υπουργών οικονομικών της Γαλλίας και της Γερμανίας, του τότε επιτρόπου Χοακίν Αλμούνια και του προέδρου του Γιούρογκρουπ Ζαν-Κλωντ Γιούνκερ για το «αν θα στηριχθεί η Ελλάδα ή εάν πρέπει να αφεθεί, ώστε να προχωρήσει στην αναδιάρθρωση του χρέους της». Τελικά, όπως ανέφερε ο δημοσιογράφος, επιλέχθηκε η στήριξη και ο τότε Γερμανός υπουργός οικονομικών Πιρ Στάινμπρουκ (αυτός που είπε ότι ο ΓΑΠ είχε πλήρη επίγνωση της κατάστασης από τον Ιανουάριο του 2009) προχώρησε σε μια κωδικοποιημένη δήλωση με αποδέκτη τις αγορές ότι «καμία χώρα της ευρωζώνης δεν θα αφεθεί στην τύχη της». Τον Ιούνιο του 2009 ο Χοακίν Αλμούνια υπέβαλε απόρρητη έκθεση στο Γιούρογκρουπ σύμφωνα με την οποία το δημοσιονομικό έλλειμμα της Ελλάδας άγγιζε τον διψήφιο αριθμό. Όλοι ήξεραν, αλλά δεν προχωρούσαν σε επίσημες δηλώσεις για να μην διαταράξουν τον εκλογικό κύκλο. Ο Καραμανλής, βλέποντας που πάει το πράγμα, επέλεξε την φυγή. Και ο Παπανδρέου το ψέμα. Με ψέμα εξελέγη και πάνω σε ψεύτικες υποσχέσεις πορεύεται. Είπε ψέματα για το τι γνώριζε. Είπε ψέματα ότι δεν διαπραγματευόταν με το ΔΝΤ ενώ το σχέδιο είχε τελειώσει μήνες πριν ανακοινωθεί και μήνες πριν μπει ενεργά στο παιχνίδι η Ευρωπαϊκή Ένωση. Το ίδιο και ο υπουργός οικονομικών. Σίγουρα και οι δύο έχουν βαρύτατες ευθύνες για την περίοδο Οκτωβρίου-Μαΐου όταν άφησαν την χώρα να βυθιστεί περισσότερο στην κρίση χωρίς να κάνουν απολύτως τίποτα. Όλα αυτά τα έχουμε γράψει πολλές φορές. Όμως , όταν τα ακούς και επισήμως από τα χείλη των αρμοδίων, παίρνουν άλλη, ανατριχιαστική διάσταση. Πώς μπορεί ο λαός τώρα να έχει εμπιστοσύνη σε αυτή την κυβέρνηση η οποία από την πρώτη στιγμή ψεύδεται; Και η δικαιολογία ότι και οι προηγούμενοι έτσι έκαναν, δεν μπορεί να σταθεί. Γιατί διανύουμε την ισχυρότερη πολιτική, οικονομική και κοινωνική ύφεση της μεταπολίτευσης. Και χρειαζόμαστε ηγέτες. Όχι Πινόκιο-χαχανούληδες.
ΥΓ : «Δεν θα χρεοκοπήσουμε, το 2012 θα επιστρέψουμε στην ανάπτυξη, το 2013 θα βγούμε από το μνημόνιο. Τα σκληρά μέτρα είναι πίσω μας». Αυτά είπε  χθες το βράδυ από το βήμα της Βουλής ο ΓΑΠ. Και το δούλεμα συνεχίζεται..
to pontiki

Επείγουσα σύγκλιση του Ανωτάτου Συμβουλίου Εργασίας ζητά η ΓΣΕΕ

ΣKAI.GR

Τι δείχνει δημοσκόπηση σε δείγμα 12.000 ερωτηθέντων


alco-survey-nd-pasok2.jpg
 Δημοσκόπηση σε δείγμα 12.000 ερωτηθέντων αναμένεται να δει το φως της δημοσιότητας τις επόμενες μέρες.
Πρόκειται για μια έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό μεγάλης Κυριακάτικης εφημερίδας.
Σύμφωνα με τα ευρήματα τις συγκεκριμένης σφυγμομέτρησης, αν είχαμε εκλογές την επόμενη Κυριακή, θα προέκυπτε επτακομματική Βουλή, αφού όπως φαίνεται τα κόμματα της Ντόρας και του Κουβέλη, ξεπερνούν το όριο του 3%.



parapolitika.gr

Ανταγωνιστικότητα: Στάσιμη η Ελλάδα, χαμηλές επιδόσεις σε κράτος, υποδομές και επιχειρηματικό περιβάλλον

Παρά τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των τελευταίων ετών και τη βελτίωση βασικών δημοσιονομικών δεικτών, η Ελλάδα εξακολουθεί να δυσκολεύεται...