Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2010

Είδε Ντομινίκ, επιμένει για το μνημόνιο!

Σταθερός στις απόψεις του
Την πάγια θέση του για το μνημόνιο ανέπτυξε ο  Πρόεδρος της ΝΔ κ. Αντώνης Σαμαράς στην συνάντηση που είχε στο γραφείο του στην Βουλή με τον επικεφαλής του ΔΝΤ κ. Ντομινίκ Στρος Καν.

Ο κ. Σαμαράς εξήγησε γιατί το Μνημόνιο είναι, εκτός από κοινωνικά άδικο και οικονομικά αναποτελεσματικό και επέμεινε στην ανάγκη αλλαγής πορείας με ανάκαμψη και ανάπτυξη.

Υπογράμμισε ότι, χωρίς αυτά θα υπάρξουν μεγαλύτερα αδιέξοδα, που δεν τα αντέχει ούτε η οικονομία ούτε η κοινωνία.

Τα αδιέξοδα αυτά δεν μπορεί να τα αποσοβήσει από μόνη της η επιμήκυνση της αποπληρωμής του δανείου υποστήριξε ο κ. Σαμαράς. σημείωσε πάντως ότι στην επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής του δανείου η Νέα Δημοκρατία λέει «ναι», αρκεί να περιλαμβάνει όλο το ποσό (τα 110 δισ. ευρώ) και να μην περιέχει νέα επαχθή μέτρα.

Η ηγεσία της ΝΔ έδειξε ενοχλημένη από την στάση του κ. Στρος Καν απέναντι της. Κορυφαίο στέλεχος έλεγε ότι δεν μπορεί ο κ. Στρος Καν να λέει ότι δεν έχουν υποβληθεί προτάσεις για την έξοδο από την κρίση αφού υπάρχει η πρόταση της ΝΔ.

Βουλευτές του κόμματος που παρακολούθησαν την παρουσία του κ. Στρος Καν στην Βουλή έλεγαν ότι ήταν «φιλικός προς την κυβέρνηση και επιθετικός απέναντι στη ΝΔ».

«Συνδέστε τους μισθούς με την παραγωγικότητα»

Χέλμουτ Σμιτ: Οι πολιτικοί μαθαίνουν στου κασίδη το κεφάλι!

Πικρές αλήθειες από έναν άνθρωπο, ο οποίος θεμελίωσε το ευρώ και διατήρησε το παλιό δημοφιλές πρόσωπο της Γερμανίας που δεν φοβόταν τους μετανάστες. «Έχουμε έλλειψη πολιτικών στην Ευρώπη… Οι Γερμανοί πολιτικοί μαθαίνουν τώρα την δουλειά και δεν καταλαβαίνουν από οικονομία στο διεθνή περίγυρο » λέει ο πρώην καγκελάριος της Γερμανίας Helmut Schimdt σε συνέντευξη του στο Market watch.

Ο πρώην έμπειρος πολιτικός, από τους θεμελιωτές της Ευρώπης (σοσιαλδημομοκράτης) που επί των ημερών του συνεχίστηκε το κοινωνικό κράτος της Δυτικής Γερμανίας ( 1974-1982) αναγνωρίζει ότι ήταν λάθος το ευρώ καθώς το 1992 ( Μάαστριχτ) υπήρχαν 12 κράτη, και όχι μόνο κάλεσαν όλους να γίνουν μέλη του ευρώ, αλλά ανακάλυψαν και το ευρώ! Όταν ο δημοσιογράφος τον ρωτά για την διπλή παράλληλη πολιτική που πρέπει να ακολουθήσει η Γερμανία ( δημοσιονομική και νομισματική πολιτική και ανάπτυξη της Ευρώπης ), ο κ. Schimdt τονίζει ότι η Ευρώπη δεν διαθέτει πολιτικούς  αφού έχει έλλειψη. Εξαίρεση αποτελεί ο κ. Junker του Λουξεμβούργου, ο οποίος προσθέτει, όμως, ότι ανήκει σ ένα μικρό κράτος που δεν μπορεί να επηρεάσει την πολιτική της Ευρώπης. 

Ο Γερμανός πολιτικός συνεχίζει λέγοντας ότι το δίδυμο που ηγείται της Γερμανίας ( Μέρκελ- Σάουμπλε ) τώρα μαθαίνει την δουλειά και παρά τις ικανότητες δεν μπορεί να ανταπεξέλθει. Ο κ. Schmidt κατηγορεί και την κεντρική τράπεζα της Γερμανίας Bundesbank λέγοντας ότι είναι φιλελεύθεροι και δεν  καταλαβαίνουν γιατί η Ευρώπη πρέπει να αναπτυχθεί. Κοιτούν μόνο τα εθνικά συμφέροντα και δεν λαμβάνουν υπόψη τους το κοινό συμφέρον της Ευρώπης. Μεταξύ άλλων, ο κ. Schmidt υποστηρίζει ότι  στις αρχές της δεκαετίας Γερμανία και Γαλλία παραβίασαν τους κανόνες της Ευρώπης. « Η κα Μέρκελ θα ήθελε να διορθώσει αυτά τα λάθη, αλλά δεν μπορεί διότι είναι μια διαχειριστής που δεν έχει ελαφριά αντιμετώπιση των πραγμάτων

Ερώτηση Παπαρήγα για εργασιακές σχέσεις

Χιλιάδες μετατάξεις μέσα σε ένα μήνα φέρνει ο Καλλικράτης

Αναλυτικά ποιοι υπάλληλοι θα πάνε που
Η αντίστροφή μέτρηση για τις πρωτοφανείς αλλαγές λόγω «Καλλικράτη» σε εκατοντάδες υπηρεσίες έχει ήδη αρχίσει. Τη πρώτη ημέρα του νέου χρόνου χιλιάδες υπάλληλοι σε υπηρεσίες υπουργείων, περιφερειών, παλιών νομαρχιών και δήμων θα χρειαστεί να μετακινηθούν ή να μεταταγούν σε άλλες υπηρεσίες, προκαλώντας τη μεγαλύτερη μαζική μετάβαση υπαλλήλων στον δημόσιο τομέα τελευταίων δεκαετιών.

Τις πρώτες ημέρες ανάληψης των καθηκόντων τους οι νέοι περιφερειάρχες θα αναγκαστούν να υπογράψουν χιλιάδες μετατάξεις υπαλλήλων από τις νομαρχίες προς τους δήμους και τις περιφέρειες. Επίσης αναμένονται δεκάδες προεδρικά διατάγματα που θα οριστικοποιούν ποιοι υπάλληλοι θα πάνε που και με ποιες αρμοδιότητες.

Τι αλλάζει – ποιοι μετακινούνται

Πολεοδομίες:

Σύμφωνα με τον νέο νόμο μέσα σε διάστημα λίγων μηνών, τα πολεοδομικά γραφεία των νομαρχιών θα καταργηθούν και θα δημιουργηθούν άλλα στους δήμους. Οι υπάλληλοι που θα επανδρώσουν τα γραφεία στους δήμους θα είναι, ως επί το πλείστον, υπάλληλοι των νομαρχιακών γραφείων που καταργούνται. Το ποιος θα πάει πού θα εξαρτηθεί από σχετική αίτηση των υπαλλήλων και αποφάσεων των κεντρικών υπηρεσιών. Οι δήμοι αναλαμβάνουν την  έκδοση οικοδομικών αδειών, τον προέλεγχο για την έκδοσή τους, τον έλεγχο μελετών για οικοδομικές άδειες συναφούς χαρακτήρα πολεοδομικές αρμοδιότητες, καθώς και τον έλεγχο και την επιβολή προστίμων για την κατασκευή αυθαιρέτων κτισμάτων. Σε αυτή την περίπτωση, αλλά και στις περισσότερες των υπολοίπων, εκατοντάδες υπάλληλοι θα αλλάξουν θέσεις και γραφεία, ενώ οι δήμοι καλούνται να υποδείξουν χώρους στέγασης όλων των νέων υπηρεσιών.

Υπηρεσίες υγείας:

Οι υπάλληλοι των υπηρεσιών υγείας των νομαρχιών αλλά και εκείνων που μέχρι πρότινος άνηκαν στις Διοικητικές Υγειονομικές Περιφέρειες θα μεταταγούν σε αντίστοιχες υπηρεσίες των δήμων. Οι υπάλληλοι με τον ίδιο τρόπο θα μοιραστούν στους «καλλικρατικούς» δήμους, οι οποίοι με προεδρικό διάταγμα που αναμένεται θα αποδοθούν οι οικονομικοί πόροι που τους αναλογούν, αλλά και το προσωπικό.

Υπηρεσίες Γεωργίας

Την ευθύνη των Γραφείων Γεωργικής Ανάπτυξης θα αναλάβουν οι δήμοι και έτσι και σε αυτή την περίπτωση οι υπάλληλοι θα ανήκουν, όχι πλέον στις νομαρχίες, αλλά στους δήμους.

Οικονομικές υπηρεσίες Περιφερειών

Στις περιφέρεις μεταβιβάζονται όλες οι υπηρεσίες των υπουργείων, οι οποίες αφορούν στην περιφερειακή ανάπτυξη. Επίσης θα δημιουργηθεί σε κάθε περιφέρεια Ταμείο Περιφεριακής Ανάπτυξης. Σύμφωνα με το νόμο με απόφαση του περιφερειάρχη θα αποσπώνται στο Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης υπάλληλοι που κατέχουν οργανικές θέσεις στην οικεία περιφέρεια. Με την ίδια διαδικασία θα καλύπτονται και οι θέσεις διευθυντών των Περιφερειακών Ταμείων Ανάπτυξης.

Ιδρύματα νομαρχιών

Τα νομαρχιακά Ιδρύματα αναλαμβάνονται και αυτά από τους δήμους και το οι υπάλληλοι γίνονται δημοτικοί.

Δημοτικές εταιρείες

Οι Δήμοι θα μπορούν να έχουν μόνο τέσσερα είδη εταιρειών: «α) μία κοινωφελή επιχείρηση, β) μία δημοτική επιχείρηση ύδρευσης αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.), γ) μία επιχείρηση με ειδικό σκοπό τη λειτουργία ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού σταθμού, εφόσον λειτουργούσαν αντίστοιχες στους συνενούμενους δήμους, και δ) μία δημοτική ανώνυμη εταιρία του άρθρου 266 του Κ.Δ.Κ., εφόσον, επίσης, είχαν συσταθεί τέτοιες εταιρίες στους συνενούμενους δήμους». Στις περιπτώσεις που δύο ή περισσότεροι δήμοι από αυτούς που πλέον απαρτίζουν έναν «καλλικρατικό» είχαν ίδιες επιχειρήσεις, οι επιχειρήσεις αυτές συγχωνεύονται. Οι υπάλληλοι μετατάσσονται στην επιχείρηση που προκύπτει και αν καλυφθούν οι θέσεις, κάποιοι από αυτούς θα μεταταχθούν σε άλλη θέση του δήμου. Η νέα δημοτική αρχή θα αποφασίζει για αυτές τις περιπτώσεις, ανάλογα με τις ανάγκες.

Οι δικηγόροι

Οι νομικοί σύμβουλοι που υπηρετούσαν σε νομαρχίες ή νομαρχιακά διαμερίσματα από 1/1/2011 θα ανήκουν στις Περιφέρειες. Είναι από τις λίγες περιπτώσεις που υπάλληλοι των νομαρχιών δεν μετατάσσονται στους δήμους, αλλά σε υπηρεσίες των νέων περιφερειών. Μαζί με αυτούς μεταφέρονται και οι θέσεις που κάλυπταν και έτσι οι δικηγόροι θα εκπροσωπούν πια την περιφέρεια.

Νησιωτικές Περιφέρειες

Στις περιπτώσεις των νησιωτικών περιφερειών πολλές από τις αρμοδιότητες των νομαρχιών μεταφέρονται επιπλέον, πέραν όσων θα ισχύσει για τους υπόλοιπους δήμους. Συγκεκριμένα οι υπάλληλοι που απασχολούνται μέχρι σήμερα σε συγκεκριμένους τομείς με συγκεκριμένες αρμοδιότητες, θα πιάσουν δουλειά σύντομα στους δήμους. Οι τομείς αυτοί είναι: Γεωργίας, Κτηνοτροφίας και Αλιείας, Φυσικών Πόρων, Ενέργειας και Βιομηχανίας, Απασχόλησης, Εμπορίου και Τουρισμού, Μεταφορών και Επικοινωνιών, Έργων, Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιβάλλοντος.

Μητροπολιτικές Περιφέρειες

Παρόμοια εξαίρεση για νομαρχιακούς υπαλλήλους έχει προβλεφθεί για τη Μητροπολιτική Περιφέρεια Αθηνών και η μητροπολιτική ενότητα Θεσσαλονίκης, της Περιφέρειας Μακεδονίας. Πέρα από τις αρμοδιότητες που έχουν οι υπόλοιπες Περιφέρειες οι συγκεκριμένες περιπτώσεις αποκτούν και κάποιες επιπλέον, οι θέσεις των οποίων θα καληφθούν με υπαλλήλους που θα ανήκουν στο ήδη υπάρχον προσωπικό. Οι επιπλέον τομείς είναι: Περιβάλλοντος και Ποιότητας ζωής, Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικών Αναπλάσεων, Μεταφορών και Συγκοινωνιών, Πολιτικής Προστασίας και Ασφάλειας.

Αυστηρές συστάσεις Ραγκούση

Προκειμένου να αποφευχθούν οι αρρυθμίες που πολλοί προβλέπουν, ο υπουργός Εσωτερικών κ. Γιάννης Ραγκούσης μοίρασε στους νέους περιφερειάρχες και δημάρχους έντυπα με συγκεκριμένες συστάσεις και ακριβή χρονοδιαγράμματα. Στις παραινέσεις Ραγκούση περιγράφεται μέρα τη μέρα, ποιες αποφάσεις θα πρέπει να λάβουν οι επικεφαλής των νέων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για τους πρώτους μήνες.

Όσον αφορά στους δημοτικούς υπαλλήλους, αν τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα Ραγκούση, τα θέματα που θα προκύψουν κατά τη λειτουργία του νέου δήμου θα μπορούν να επιλυθούν εντός το πολύ δύο μηνών. Με την ίδια ταχύτητα θα μπορέσουν να τρέξουν τα θέματα προσωπικού και οι περιφέρειες. Μέσα σε δέκα ημέρες από την ορκωμοσία του νέου περιφερειάρχη προβλέπεται να έχουν ολοκληρωθεί οι μεταφορές και οι κατατάξεις του μόνιμου προσωπικού. Το πολύ μέσα σε ένα μήνα θα πρέπει να έχει υποβληθεί αίτημα προς την Κεντρική Διοίκηση για μετατάξεις, ενώ το αργότερο μέχρι το Μάρτιο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η σύσταση Συμβουλίου Επιλογής Προϊσταμένων και Υπηρεσιακού Συμβουλίου.

Βενιζέλος μαινόμενος

Διαψεύδει ξανά τα περί απολύσεων Επ.Οπ.
Σε μη διασταυρωμένα ρεπορτάζ και εμμέσως σε… ανεύθυνους δημοσιογράφους αποδίδει ο υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελος Βενιζέλος τις πληροφορίες ότι το Πεντάγωνο σχεδιάζει να απολύσει χιλιάδες Επαγγελματίες Οπλίτες, προκειμένου να μειώσει τις μισθολογικές δαπάνες.

Ο κ. Βενιζέλος επαναλαμβάνει με απόλυτη καθαρότητα ότι δεν υπάρχει καμία πρόθεση απόλυσης μόνιμου στρατιωτικού προσωπικού και μέμφεται τις εφημερίδες εκείνες που αποκωδικοποίησαν τη δήλωσή του αυτή σε «επιβεβαίωση της δήθεν πληροφορίας για σχέδιο απόλυσης χιλιάδων Επ.Οπ.». Μάλιστα, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας αποδίδει την επιμονή ορισμένων φύλλων στην πρόθεσή των δημοσιογράφων να «δικαιολογηθούν μη διασταυρωμένα ρεπορτάζ που είδαν το φως της δημοσιότητας».

Συνεχίζοντας την επίθεσή του, ο κ. Βενιζέλος υποστηρίζει ότι «είναι κοινωνικά ανεύθυνο να παίζουν κάποιοι με την αγωνία νέων ανθρώπων που είναι εντεταγμένοι στις  Ένοπλες Δυνάμεις ως επαγγελματικά στελέχη, στο πλαίσιο ενός νομικού καθεστώτος που διατηρήθηκε σε ισχύ με τον πρόσφατο νόμο 3883/2010» και επιχειρηματολογεί ότι «κατά τη συζήτηση του νόμου αυτού στη Βουλή και με αφορμή την εισαγωγή του νέου θεσμού του Ειδικού Έφεδρου Οπλίτη, εξηγήθηκε με πολύ καθαρό τρόπο, ποια θα είναι η  σχέση του νέου αυτού θεσμού του ΕΦ.ΟΠ με τους ΕΠ.ΟΠ., με στόχο την καλύτερη οργάνωση και λειτουργία του στρατεύματος».

Κατά τον υπουργό Εθνικής Άμυνας «όσοι υπηρετούν σήμερα και όσοι θα κριθεί αναγκαίο να προσληφθούν στο μέλλον, ως Επαγγελματίες Οπλίτες, θα εξακολουθήσουν να διέπονται από το ίδιο καθεστώς και άρα με την συμπλήρωση επτά ετών υπηρεσίας θα κρίνονται για μονιμοποίηση. Η κρίση αυτή – όπως συμβαίνει τώρα και με τη διαδικασία πρόσληψης μετά την κατάργηση της περίφημης συνέντευξης - θα είναι διαφανής και αξιοκρατική, με μόνο κριτήριο την επαγγελματική επάρκεια».  

Για τους χιλιάδες Επ.Οπ. που θεώρησαν ότι μπορεί να απολυθούν μετά την συμπλήρωση επταετίας στις ένοπλες δυνάμεις, οι διαβεβαιώσεις του κ. Βενιζέλου ότι θα κριθούν αξιοκρατικά έχουν την σημασία τους. Όπως επίσης δεν μπορεί να περάσει στα ψιλά η σημείωση του υπουργού ότι είναι άλλο πράγμα ο ειδικός έφεδρος οπλίτης από το θεσμό του Επαγγελματία Οπλίτη και ότι προσλήψεις Επ.Οπ. θα ξαναγίνουν (κάποια απροσδιόριστη στιγμή) στο μέλλον.

Δεν πρέπει όμως να περάσει χωρίς σχολιασμό το γεγονός ότι ο κ. Βενιζέλος επιτίθεται στους δημοσιογράφους και όχι σε εκείνους που διέρρευσαν την δήθεν «απόφαση» περί απόλυσης χιλιάδων Επ.Οπ. Οι διαρροές θα πρέπει να αναζητηθούν στο Γενικό Επιτελείο Στρατού, που πιέζεται από την πολιτική ηγεσία του Πενταγώνου να κόψει τις δαπάνες και να κάνει μεγαλύτερη οικονομία. Και προφανώς η ηγεσία του στρατού θεώρησε ότι είναι ευκολότερο να προγράψει μερικές χιλιάδες Επ.Οπ. από το να σχεδιάσει με σοβαρότητα και επί τη βάση των πραγματικών αναγκών το κλείσιμο ή την συγχώνευση μονάδων.

Διότι όπως είχε γράψει το «Πρώτο Θέμα» στο φύλλο της 28ης Νοεμβρίου, μόνο στην ηπειρωτική Ελλάδα (χωρίς να περιλαμβάνονται οι μονάδες στην Θράκη και στα νησιά), λειτουργούν σήμερα 850 στρατιωτικές βάσεις!
Πολύ πρόσφατα, όταν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Άμυνας ζήτησα από το ΓΕΣ να προσκομίσει σχέδιο κατάργησης μονάδων, ο στρατός εισηγήθηκε απλώς να κλείσουν τέσσερις επιστρατευόμενες μονάδες, επί της ουσίας δηλαδή να μην αλλάξει τίποτα.

Προφανώς, στο ΓΕΣ η κυρίαρχη άποψη είναι ότι υπάρχει σοβαρός λόγος για να διατηρείται μία ολόκληρη στρατιά στην Λάρισα. Ή ότι η αναγκαιότητα για την παραμονή από μιας μεραρχίας στην Κρήτη και στην Τρίπολη είναι τόσο μεγάλη που η συνέχιση της λειτουργίας των σχηματισμών αυτών είναι αδιαπραγμάτευτη. Προφανώς πολλοί έχουν τη δυνατότητα να επιχειρηματολογήσουν ότι δεν μπορεί να επανεξεταστεί καν η χρησιμότητα να σταθμεύει μια ολόκληρη μεραρχία υποστήριξης στην Λαμία. Μια μονάδα που στα εμφυλιοπολεμικά χρόνια αποτελούσε μάχιμη δύναμη που καταδίωκε τον Ε.Λ.Α.Σ και η οποία μετά τον αδελφοκτόνο πόλεμο συνέχισε να υπάρχει επειδή έπρεπε να υπάρχει ετοιμότητα για την αντιμετώπιση της κομμουνιστικής απειλής. Παρ’ ότι όμως ο ψυχρός πόλεμος έχει λήξει εδώ και… χρόνια, η μεραρχία στην Λαμία παραμένει. Μετονομάστηκε σε ΜΕΡΥΠ (μεραρχία υποστήριξης) και παραμένει στη θέση της.

Όπως επίσης αδιαμφισβήτητη πρέπει να θεωρούν στον στρατό και την ανάγκη ύπαρξης μονάδας βαρέως πυροβολικού στα Γιάννενα και τεσσάρων μονάδων μηχανικού γύρω από την Κοζάνη.

Και αντί να σχεδιάζουν με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον, στο ΓΕΣ κινούνται με βάση την διατήρηση των προνομίων και των θέσεων ανωτάτων, αδιαφορώντας για το γεγονός ότι χιλιάδες διαμαρτύρονται ότι δεν παίρνουν ούτε καν ολιγόωρες άδειες ενώ ορισμένοι προμηθευτές έχουν ήδη σταματήσει να εφοδιάζουν μονάδες με τρόφιμα.
Και όταν οι στρατηγοί πιέζονται να κόψουν τις δαπάνες, ρίχνουν στην πυρά τους συνήθεις υπόπτους και εισηγούνται απόλυση Επ.Οπ…

Μας τράβηξε το αυτί με κατανόηση

ΜΠΑΡΟΖΟ: ΚΑΤΑΝΟΕΙ ΤΗΝ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΑΛΛΑ ΖΗΤΑ ΠΙΣΤΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ
Κροκοδείλια δάκρυα για τον ελληνικό λαό από τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο, ο οποίος κατανοεί την αγανάκτησή του, αλλά από την άλλη πλευρά θεωρεί αναγκαία τα μέτρα του Μνημονίου, και μάλιστα ζητεί επιτάχυνση των μεταρρυθμίσεων στα φορολογικά, στις ΔΕΚΟ και στον τομέα της Υγείας.
Ο ένας από τους δύο τα 'πε έξω απ' τα δόντια Ο ένας από τους δύο τα 'πε έξω απ' τα δόντια Ο «συναισθηματικός» Ζ. Μπαρόζο συναντήθηκε χθες με τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου στην έδρα της Επιτροπής και στην από κοινού συνέντευξη Τύπου προσπάθησαν να εμφανιστούν αλληλέγγυοι, ενώ δεν έλειψαν οι αβρότητες μεταξύ των δύο ανδρών. «Πεπεισμένος Ευρωπαίος» και «προσηλωμένος στην ευρωπαϊκή μέθοδο της αλληλεγγύης και της υπευθυνότητας» ο Γ. Παπανδρέου για τον πρόεδρο της Επιτροπής, ενώ ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε «καθοριστική» την προσφορά του Ζ. Μπαρόζο στην Ε.Ε...
Και όμως, το κλίμα δεν ήταν και τόσο θερμό στη συζήτηση που προηγήθηκε στο γραφείο του Ζ. Μπαρόζο, η στάση του οποίου ήταν ιδιαίτερα σκληρή ως προς την πιστή εφαρμογή του Μνημονίου από την κυβέρνηση. Απόδειξη ότι μετά τα κροκοδείλια δάκρυα για τον ελληνικό λαό και τις διάφορες φιλοφρονήσεις, ο Ζ. Μπαρόζο δήλωσε με έμφαση στη συνέντευξη Τύπου ότι πρέπει να επιταχυνθούν από την κυβέρνηση οι μεταρρυθμίσεις, ιδίως στις ΔΕΚΟ, στα φορολογικά και στην Υγεία. «Κατανοώ», είπε, «την αγανάκτηση του ελληνικού λαού, ωστόσο αυτές οι μεταρρυθμίσεις είναι αναγκαίες εάν θέλουμε μια βιώσιμη οικονομία στην Ελλάδα». Δίπλα του, συμφώνησε ο Γ. Παπανδρέου, προσθέτοντας τα οφέλη της «πράσινης ανάπτυξης»...
Για τον πρωθυπουργό, «η Ελλάδα βρίσκεται σε μια φάση ιστορικών αλλαγών» και είναι «βούληση όχι μόνο από την κυβέρνηση αλλά και του ελληνικού λαού η έξοδος από την κρίση». Και τάχθηκε υπέρ μιας περιορισμένης αλλαγής στην τροποποίηση της κοινοτικής συνθήκης, ώστε να καταστεί δυνατή η θέσπιση ενός μόνιμου μηχανισμού στήριξης στην Ε.Ε.
Σχετικά με το θέμα της επιμήκυνσης της αποπληρωμής του δανείου και τους ενδεχόμενους όρους, οι δύο άνδρες απέφυγαν να δώσουν ουσιαστικές απαντήσεις και περιορίστηκαν στη δήλωση ότι εξετάζονται οι τεχνικές λεπτομέρειες... Ο Γ. Παπανδρέου, όμως, είπε στους Ελληνες δημοσιογράφους ότι αποτελεί αντικείμενο διαπραγμάτευσης εάν η επιμήκυνση αφορά το συνολικό ποσό δανειοδότησης ύψους 110 δισ. ευρώ ή μόνο το ποσό που απομένει να εισπραχθεί από τη χώρα... *

Επιμήκυνση, το πρώτο στάδιο της πτώχευσης

thumb

Η... «σκληρή διαπραγμάτευση» συνεχίζεται. Η Ελλάς μάχεται ηρωικώς για να αποσπάσει τη συναίνεση όλων των παραγόντων στην «επιμήκυνση» του χρέους της. Ο πρωθυπουργός Γεώργιος Παπανδρέου ανθίσταται σθεναρώς στις σφοδρές γερμανικές επιθέσεις, αλλά, προ της σιδηρόφρακτης Μέρκελ και του άτεγκτου Σόιμπλε, αντιτάσσει τις υπέρτερες δυνάμεις των συμμάχων.
Οι Financial Times, οι επικεφαλής των επενδυτικών τραπεζών και κεφαλαίων (καλούμενοι και λοιδορούμενοι έως πρότινος ως «ανθέλληνες κερδοσκόποι»), ο επικεφαλής του ΔΝΤ Ντομινίκ Στρος Καν, ο πρόεδρος της Κομισιόν Μανουέλ Μπαρόζο, ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Χέρμαν Βαν Ρομπόι και ο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Ζαν Κλοντ Τρισέ συμφωνούν.
● Η Γερμανία πρέπει να συναινέσει στην περαιτέρω χρηματοδοτική ενίσχυση του μηχανισμού «στήριξης».
● Πρέπει ακόμη να στηρίξει την έκδοση ευρω-ομολόγου.
● Πρέπει να αποστεί της προθέσεώς της να χρεώνει κυρίως τους ιδιώτες επενδυτές με τα βάρη των μελλοντικών ευρωπαϊκών πτωχεύσεων.
Ωστόσο οι δυνάμεις του γερμανικού άξονος, παρότι χθες ο Μπαρόζο δήλωσε ότι απομένουν «τεχνικές λεπτομέρειες» για την παράταση του χρόνου αποπληρωμής του δανείου των 110 δισ. ευρώ, επιμένουν αμετανόητες να υποστηρίζουν ότι η επιμήκυνση του ελληνικού χρέους δεν είναι δεδομένη και να προβάλλουν σκληρές θέσεις επιθυμώντας να προωθήσουν το σχέδιό τους για τη δημιουργία του ευρωπαϊκού μηχανισμού μελλοντικών πτωχεύσεων. Ή, στη χειρότερη γι’ αυτές περίπτωση, απλώς να επιτύχουν τους σκληρότερους δυνατούς όρους προκειμένου να συναινέσουν στην περίφημη πλέον «επιμήκυνση».

«Παράταση» ίσον θάνατος
Στο πλαίσιο της φαρσοκωμωδίας αυτής – και της ακατάσχετης φλυαρίας γύρω από το αν θα πληρώσουμε το συγκεκριμένο δάνειο των 110 δισ. ευρώ σε 2+3 χρόνια ή σε 4+7 – φαίνεται όλοι να ξεχνούν την πραγματικότητα, η οποία συνίσταται στα εξής σημεία, όσο το δυνατόν πιο κωδικοποιημένα:
1. Η «επιμήκυνση» της αποπληρωμής του συγκεκριμένου τμήματος του χρέους δεν είναι τζάμπα. Η δε επιβάρυνση δεν συνίσταται απλώς στο «μηδέν κόμμα κάτι παραπάνω» στο επιτόκιο, αλλά και στα επιπλέον χρόνια που θα χρειαστούν για την αποπληρωμή του.
Ερώτημα: Αν η Ελλάδα αδυνατεί να πληρώσει στον συμφωνημένο χρόνο το ποσό του δανεισμού των 110 δισ. ευρώ, γιατί θα καταφέρει να το πληρώσει επαυξημένο κατά πολύ, ίσως και κοντά στο διπλάσιο, όταν μάλιστα παράλληλα θα τρέχει και ο υπόλοιπος δανεισμός, ο οποίος αποδεδειγμένα είναι αδύνατον να εξυπηρετηθεί; Μήπως γι’ αυτό δεν χρεοκοπήσαμε μπαίνοντας στον μηχανισμό «στήριξης»;
2. Η απαραίτητη προϋπόθεση για να προχωρήσει η «επιμήκυνση» είναι η επιτάχυνση των «διαρθρωτικών αλλαγών». Είτε ακούσει κάποιος τον Στρος Καν είτε τον Όλι Ρεν είτε τον Προβόπουλο είτε τον Μπαρόζο είτε τον... Παπακωνσταντίνου, το συμπέρασμα είναι το ίδιο:
πλήρης «απελευθέρωση» του συνόλου της οικονομίας,
πλήρης διάλυση των εργασιακών σχέσεων,
δραματική μείωση των εργαζομένων στον δημόσιο τομέα,
ξεπούλημα ή απλώς παραχώρηση της δημόσιας περιουσίας,
αναδιάρθρωση του τραπεζικού τομέα,
ιδιωτικοποίηση ή κατάργηση κάθε κρατικής δραστηριότητας,
περαιτέρω δραστικές μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις.
Αυτές είναι οι προϋποθέσεις για την «επιμήκυνση», όσο κι αν η κυβέρνηση επιχειρεί να καλλωπίσει με όρους όπως «διαρθρωτικές αλλαγές», «καταπολέμηση της διαφθοράς» και άλλες τέτοιες γελοιότητες την πλήρη απορρύθμιση της οικονομίας και την παράδοσή της στα κέφια των δανειστών της Ελλάδας.
Ερώτημα: Η καταβαράθρωση της οικονομίας, η πλήρης εκπτώχευση της κοινωνίας, η καταβύθιση στην ύφεση, η έκρηξη της ανεργίας, η κατάργηση του κοινωνικού κράτους, η τζάμπα παραχώρηση όλων των υποδομών της χώρας, ακόμη και των βασικότερων για την άσκηση στοιχειώδους κοινωνικής πολιτικής και για την επίτευξη στοιχειώδους ανάπτυξης, όπως τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, οι πλουτοπαραγωγικές πηγές, ακόμη και το νεράκι του Θεού, πώς ακριβώς θα βοηθήσουν στην αποπληρωμή ενός δυσθεώρητου και μη ελέγξιμου χρέους όταν τα δημόσια έσοδα θα καταρρεύσουν πλήρως;
3. Η «επιμήκυνση» από μόνη της αποτελεί ένα «πτωχευτικό γεγονός», όπως με... σεμνότητα το ονομάζουν οι ειδικοί – και όχι τίποτε «ανεύθυνοι αριστεροί» και αγνώστων προθέσεων «αμφισβητίες», αλλά οι «συστημικοί» αναλυτές. Πρόκειται απλώς για την πρώτη φάση της επίσημης πτώχευσης, κατά την οποία οριστικοποιούνται οι όροι της με βασικότερο αυτόν του επιτοκίου που θα συνοδεύσει την αναδιάρθρωση του συνόλου του χρέους.
● Θυμηθείτε απλώς ότι το μέσο επιτόκιο του συνολικού ελληνικού χρέους αυτή τη στιγμή κυμαίνεται στο 4% περίπου και ότι το... τροχιοδεικτικό επιτόκιο της συζητούμενης «επιμήκυνσης» θα βρίσκεται – αν επιτευχθεί με κάποιον τρόπο η συμφωνία – γύρω στο 6%! Αυτό της συνολικής αναδιάρθρωσης ίσως είναι ακόμη μεγαλύτερο, αφού μια τέτοια κίνηση θα συνοδεύεται αναγκαστικά από «κούρεμα» του χρέους.
● Θυμηθείτε ακόμη αυτό που ακόμη και οι κακοί Financial Times ομολογούν: ότι αλλάζει το καθεστώς του χρέους και από υποκείμενο στο ελληνικό δίκαιο μεταβάλλεται σε υπαγόμενο στις δανειακές συμβάσεις της κυβέρνησης Παπανδρέου. Όπως μάλιστα το περιέγραψε η θεραπαινίδα των... διεθνών τοκογλύφων:
«Η Ελλάδα ανταλλάσσει εκκρεμές χρέος, που είναι νομικά και λογιστικά εύκολο να αναδιοργανωθεί με ευνοϊκούς όρους, με χρέος που είναι δύσκολο ή αδύνατον να αναδιοργανωθεί. Είναι σαν να δανείζεσαι από "καρχαρία" της Μαφίας για να ξεπληρώσεις προκαταβολικά για λεφτά που χρωστάς στη γιαγιά σου»!!!
Για να συνειδητοποιήσουμε μάλιστα ότι όλα αυτά δεν είναι ούτε ανέκδοτα ούτε κινδυνολογία της πλάκας, δεν θα πάμε στα αλλεπάλληλα και συχνά συγκλονιστικά ρεπορτάζ και αναλύσεις του... εξτρεμιστικού «Π».
Αντιθέτως θα προτιμήσουμε, έτσι για σπάσιμο, την παρουσίαση, στις 26.11.2010, από την πάντα πληροφορημένη και καθ’ όλα «πολιτικά ορθή» Καθημερινή, του προσχεδίου για τον νέο «μηχανισμό οικονομικής βοήθειας» (ο οποίος επιδιώκεται να αντικαταστήσει τον προσωρινό που λήγει το 2013), όπως το έχει επεξεργαστεί το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών και αναμένεται να το παρουσιάσει στη σύνοδο κορυφής της 16ης - 17ης Δεκεμβρίου. Τι λέει αυτό το προσχέδιο;
Α' Φάση: «Αν ένα κράτος - μέλος της Ευρωζώνης αδυνατεί να αντλήσει πόρους από τις αγορές και προσφύγει για βοήθεια στον μελλοντικό μηχανισμό στήριξης, τότε “αυτομάτως” θα εξαναγκάζονται οι ιδιώτες επενδυτές (τράπεζες, επενδυτικά κεφάλαια, ιδιώτες κ.λπ.) να δεχτούν επιμήκυνση της περιόδου αποπληρωμής των ομολόγων που κατέχουν. Ταυτόχρονα το κράτος - μέλος που αντιμετωπίζει δημοσιονομικά προβλήματα θα καταρτίζει αυστηρό σχέδιο λιτότητας με στόχο να εξυγιάνει τα δημόσια οικονομικά του».
Β' Φάση: «Τα κράτη - μέλη της Ευρωζώνης θα αναλύουν την οικονομική κατάσταση του κράτους που βρίσκεται σε δυσκολία και ομόφωνα θα αποφασίζουν αν το πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπιστεί με μια “επιπλέον επιμήκυνση, συνοδευόμενη πιθανώς από ενέσεις ρευστότητας”. Το κράτος - μέλος που θα έχει ζητήσει βοήθεια δεν θα συμμετέχει στη διαδικασία εκτίμησης και απόφασης. Τα δανεικά που θα χορηγούνται θα φέρουν πολύ αυστηρές προϋποθέσεις και υψηλό επιτόκιο δανεισμού».
Γ' Φάση: «Εφόσον το χρεωμένο κράτος - μέλος και πάλι δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις δανειακές του υποχρεώσεις, ένας διαμεσολαβητής (πιθανώς τα κράτη - μέλη που δανείζουν μαζί με την τρόικα) θα διαπραγματεύεται με τους κατόχους κρατικών ομολόγων ένα συνολικό σχέδιο αναδιάρθρωσης που θα περιλαμβάνει ονομαστική μείωση αξιών, δηλαδή “κούρεμα”, ή νέες εγγυήσεις.
Δ' Φάση: «Αν όλα τα προηγούμενα μέτρα έχουν αποτύχει, στην τέταρτη και τελευταία φάση θα ακολουθεί η πλήρης αναδιάρθρωση χρέους, “οι τίτλοι θα παρακρατούνται και οι λοιπές υποχρεώσεις θα βαραίνουν τους πιστωτές”. Δηλαδή θα επέρχεται πλήρης χρεοκοπία του κράτους - μέλους της Ευρωζώνης».
Ερώτηση: Το καταλάβατε ή να κάνουν και κακά τους; Η «επιμήκυνση» είναι απλώς το πρώτο στάδιο της επίσημης και πλήρους πτώχευσης...
Θέλετε και κάτι ακόμη; Με δήλωσή του ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Β. Σόιμπλε χθες στην εφημερίδα Βild είπε ξεκάθαρα ότι η Ελλάδα δεν θα εντασσόταν στο δεύτερο στάδιο του υπό σύσταση μόνιμου μηχανισμού στήριξης του ευρώ, καθώς δεν έχει κηρύξει πτώχευση. Πόσο πιο καθαρά να το πει ο άνθρωπος ότι οι παρατάσεις αποπληρωμής των χρεών προϋποθέτουν ή σημαίνουν ή συνεπάγονται την επίσημη πτώχευση;

Στρος Καν: Να δώσετε έμφαση στην ανάπτυξη

Ζυμώσεις για μόνιμο μηχανισμό και ευρωομόλογο

Ανάγκη συναίνεσης και συνεννόησης επισημαίνει η κυβέρνηση.

thumb
Την ανάγκη συναίνεσης και συνεννόησης των κοινωνικών εταίρων στο φλέγον ζήτημα των εργασιακών σχέσεων επαναλαμβάνει η κυβέρνηση.
«Το σχέδιο νόμου θα οριστικοποιηθεί εφόσον ολοκληρωθεί η διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους, γιατί για εμάς είναι πάρα πολύ σημαντικό να συμφωνήσουν όλες οι πλευρές για το είδος των εργασιακών σχέσεων που θα πρέπει να υπάρξει -εάν συμφωνήσουν φυσικά-, μέσα σε αυτή την οικονομική κρίση που βιώνουμε», δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.
Ο κ. Πεταλωτής τόνισε ότι «με την αποχώρηση από τις συζητήσεις δεν βγαίνει άκρη». «Από εκεί και πέρα εμείς περιμένουμε να υπάρξει συμφωνία, σε οποιοδήποτε επίπεδο συμφωνήσουν οι εταίροι, προκειμένου να οριστικοποιηθεί και το νομοσχέδιο», πρόσθεσε.
Διευκρίνισε ακόμη ότι δεν υπάρχει καταληκτική ημερομηνία και υπογράμμισε ότι θα πρέπει να υπάρχει σύντομα συνεννόηση και πως η κυβέρνηση θέλει σύντομα να οριστικοποιήσει και να καταθέσει το νομοσχέδιο.
Ερωτηθείς σχετικά, δήλωσε ότι «η κ. Κατσέλη βρίσκεται στις Βρυξέλλες για το συμβούλιο των υπουργών Απασχόλησης για γενικότερα ζητήματα» και ότι η επίσκεψή της δεν έχει σχέση με το νομοσχέδιο που θα κατατεθεί.
«Δεν έχει οριστικοποιηθεί ο τρόπος με τον οποίο θα ζητηθεί η συναίνεση, αλλά η συναίνεση είναι μια διαρκής πρόσκληση και πρόκληση του πρωθυπουργού και ακόμα και οι καθημερινές πράξεις όλων των πολιτικών φορέων δείχνουν αν πραγματικά θέλουν να υπάρχει συναίνεση σε συγκεκριμένα και σημαντικά ζητήματα», τόνισε ο κ. Πεταλωτής.
Για το εάν για την κυβέρνηση το διακύβευμα για τις επιχειρησιακές συμβάσεις είναι «μειώσεις μισθών ή απολύσεις», ανέφερε ότι είναι ένα ζήτημα που τίθεται, εν πολλοίς, όταν προκειμένου να σωθούν επιχειρήσεις και φυσικά θέσεις εργασίας, θα πρέπει να υπάρξει εκείνη η ελαστικοποίηση που να επιτρέπει μέσα σε πολύ συγκεκριμένα περιθώρια με πολύ αυστηρές προϋποθέσεις χρόνου και τρόπου, να υπάρξει και μια διαφορετική μορφή συμβάσεων εργασίας, εφόσον φυσικά τηρούνται οι προϋποθέσεις που θα τεθούν και οι οποίες δεν θα ρυθμίζουν μισθούς κάτω από τους συμφωνηθέντες με το εθνικό συλλογικό πλαίσιο εργασίας.
Σχετικά με τις επιπτώσεις που θα έχει στα ασφαλιστικά ταμεία η μείωση των μισθών μέσα από τις επιχειρησιακές συμβάσεις, επεσήμανε ότι όλες οι παράμετροι λαμβάνονται υπόψη και ότι δεν πρόκειται η κυβέρνηση να διακινδυνεύσει καμία από τις διαρθρωτικές αλλαγές της.
Σε ερώτηση εάν η κυβέρνηση εξετάζει τροποποίηση των εργασιακών σχέσεων και στο Δημόσιο όπως π.χ. την άρση της μονιμότητας, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σημείωσε ότι «δεν υπάρχει τέτοια σκέψη στην κυβέρνηση».
Πρόσθεσε ότι αυτό που κάνει η κυβέρνηση είναι να προσπαθεί να εξορθολογίσει το Δημόσιο, «από το να διαπιστώνουμε ποιοι μισθοδοτούνται από το δημόσιο ταμείο μέχρι και να περιοριστεί ο αριθμός όσων εργάζονται, σύμφωνα με τις ανάγκες των δημοσίων υπηρεσιών.
Όπως είπε, «αυτό δεν έχει να κάνει με απολύσεις, όπως ακούστηκε» και πως «με τον εξορθολογισμό του δημοσίου εξορθολογίζονται και οι θέσεις εργασίας».
Τέλος, κληθείς να σχολιάσει δήλωση του πρώην υπουργού Οικονομικών Γ. Παπαθανασίου ότι το ΠΑΣΟΚ «φούσκωσε» το έλλειμμα, δήλωσε ότι όλον αυτόν τον χρόνο, τα στελέχη της ΝΔ που ήταν υπουργοί της κυβέρνησης Καραμανλή, αντί να δείξουν μια συνετή στάση, βγαίνουν ακόμα και σήμερα, μετά και την ανακοίνωση της EUROSTAT, και αμφισβητούν το ύψος του ελλείμματος.
«Είναι πραγματικά θράσος να τολμά κάποιο στέλεχος που υπήρξε υπουργός της κυβέρνησης Καραμανλή να αμφισβητεί το ύψος του ελλείμματος και μάλιστα στελέχη που με την πολιτική τους έφεραν τη χώρα στο χείλος της χρεοκοπίας», τόνισε.

Συνάντηση Παπούλια-Προβόπουλου για την οικονομία

thumb
«Δεν υπάρχουν περιθώρια εφησυχασμού αλλά ούτε και πρόωρης κόπωσης. Είναι μεγάλη και επίπονη η προσπάθεια που κάνει η χώρα μας», ανέφερε ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας Γιώργος Προβόπουλος σε συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια.

Ο κ. Προβόπουλος τόνισε ότι τα προβλήματα είναι αρκετά σοβαρά και πρέπει να δείξουμε υπομονή και μεθοδικότητα, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «είμαστε καταδικασμένοι να πετύχουμε».

Για ρεαλιστική εκτίμηση που την ενστερνίζεται έκανε λόγο ο Κάρολος Παπούλιας.

Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου 2010

8ος καλύτερος υπουργός στην Ευρώπη ο Παπακωνσταντίνου

Αφησε πίσω του Γιούνκερ, Πρελ και Τρεμόντι
Ογδοος μεταξύ δεκαεννιά ομολόγων του της ΕΕ βρέθηκε ο υπουργός Οικονομικών της Ελλάδας κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου, στην κατάταξη με τους καλύτερους Ευρωπαίους Υπουργούς του 2010.

Πρόκειται για λίστα της εφημερίδας Financial Times, την οποία κατάρτισε κριτική επιτροπή από επτά κορυφαίους οικονομολόγους και στην κορυφή βρέθηκε ο γερμανός υπουργός Οικονομικών κ. Βόλφγκανγκ Σόιμπλε.

 Η κατάταξη έγινε με βάση τη βαθμολογία που συγκέντρωσαν οι υπουργοί σε τρία κριτήρια: την πολιτική ικανότητα, την οικονομική επίδοση και την αξιοπιστία στις αγορές.

Έκπληξη, σύμφωνα με την εφημερίδα, ήταν ότι ο κ. Παπακωνσταντίνου ανακηρύχθηκε πρώτος όσον αφορά την πολιτική ικανότητα.

Ο κ. Μάρκο Ανουντσιάτα της ιταλικής τράπεζας UniCredit περιέγραψε τον Έλληνα υπουργό Οικονομικών ως «αξιοσημείωτα αποτελεσματικό στη διερεύνηση επικίνδυνων ευρωπαϊκών πολιτικών, στη διασφάλιση της εγχώριας αποδοχής των πρωτοφανών μέτρων λιτότητας και στην αποκατάσταση σε κάποιο βαθμό της επενδυτικής εμπιστοσύνης - σχεδόν αδύνατο έργο».

Ο κ. Έρικ Νίλσεν της τράπεζας Goldman Sachs προσέθεσε για τον κ. Παπακωνσταντίνου: "Του αναγνωρίζω ότι επεξεργάσθηκε όλες τις σύνθετες λεπτομέρειες και σχεδίασε αυτό που ήταν ρεαλιστικά η καλύτερη δυνατή προσπάθεια να αντιμετωπίσει τις αδυναμίες της χώρας του με μεταρρυθμίσεις. Ο ίδιος σημείωσε ότι, αν η ελληνική οικονομία αρχίσει να ανακάμπτει το 2011, ο κ. Παπακωνσταντίνου θα μπορούσε να είναι ο νικητής στην κατάταξη της επόμενης χρονιάς.

Η κατάταξη του κ. Παπακωνσταντίνου στην όγδοη θέση της συνολικής αξιολόγησης επηρεάσθηκε από τη δυσμενή οικονομική κατάσταση της Ελλάδας και την αναξιοπιστία της χώρας στις αγορές. Ο έλληνας υπουργός κατατάχτηκε στην 17η θέση όσον αφορά την οικονομία και στην 19η θέση όσον αφορά την αξιοπιστία στις αγορές.

Η βαθμολογία στην οικονομία έγινε με βάση την εξέλιξη του ΑΕΠ, το επίπεδο του δημοσιονομικού ελλείμματος, τη σχεδιαζόμενη μείωση του ελλείμματος το 2012, τη μεταβολή στην απασχόληση από το 2007 έως το 2012 και την απόκλιση από την ισορροπία του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών της χώρας. Η βαθμολογία σχετικά με την αξιοπιστία έγινε με βάση την απόδοση των 10ετών ομολόγων καθώς και τη μεταβολή της.

Η κατάταξη των 19 Υπουργών Οικονομικών έχει ως ακολούθως:

  1. Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, Γερμανία.
  2. Γιάτσεκ Ροστόφσκι, Πολωνία.
  3. Κριστίν Λαγκάρντ, Γαλλία.
  4. Άντερς Μποργκ, Σουηδία.
  5. Γιούρκι Κατάινεν, Φινλανδία.
  6. Τζορτζ Όσμπορν, Βρετανία.
  7. Ντιντιέ Ρέιντερς, Βέλγιο.
  8. Γιώργος Παπακωνσταντίνου, Ελλάδα.
  9. Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, Λουξεμβούργο.
  10. Ιβάν Μίκλος, Σλοβακία.
  11. Γιαν Κες ντε Γιάνγκερ, Ολλανδία.
  12. Μίροσλαβ Κάλουσεκ, Τσεχία.
  13. Γιόζεφ Πρελ, Αυστρία.
  14. Τζούλιο Τρεμόντι, Ιταλία.
  15. Κλάους Χορτ Φρέντρικσεν, Δανία.
  16. Φερνάντο Τεξέιρα ντος Σάντος, Πορτογαλία.
  17. Έλενα Σαλγάδο, Ισπανία.
  18. Γκιόργκι Ματολέσι, Ουγγαρία.
  19. Μπράιαν Λένιχαν, Ιρλανδία.

ΚΚΕ: Θα απέχει από τη Βουλή κατά την επίσκεψη Στρος Καν και Όλι Ρεν

Καλεί τους εργαζόμενους σε πανστρατιά στην απεργία στις 15 Δεκεμβρίου
Η κοινοβουλευτική ομάδα του ΚΚΕ αρνείται να παραστεί στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής κατά την επίσκεψη του γενικού διευθυντή του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Ντομινίκ Στρος Καν και του επιτρόπου της Ευρωπαϊκής Ένωσης Όλι Ρεν στη χώρα μας.

Σε ανακοίνωση της ΚΟ του κόμματος σημειώνεται ότι η επίσκεψη των δύο αξιωματούχων "γίνεται σε μία περίοδο που κλιμακώνεται η επίθεση των μεγαλοεπιχειρηματιών και της κυβέρνησης με τη στήριξη της ΝΔ και του ΛΑΟΣ απέναντι στην εργατική τάξη και τα άλλα λαϊκά στρώματα, με τα αντεργατικά, αντιλαϊκά μέτρα που προβλέπονται στο επικαιροποιημένο μνημόνιο".

Υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση ότι ανάμεσα στα μέτρα αυτά είναι μεταξύ άλλων η κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων, η παράταση του εργάσιμου χρόνου, χωρίς πληρωμή υπερωριών, η κατάργηση του πενθήμερου και της Κυριακής αργίας, χιλιάδες απολύσεις στο Δημόσιο και στις ΔΕΚΟ, η μείωση των μισθών και συντάξεων και η επιβολή νέων φόρων.

«Το 2013 βγαίνουμε από το πρόγραμμα της τρόικας»

Εξετάζονται οι λεπτομέρειες για την παράταση της αποπληρωμής των δανείων
Η Ελλάδα βρίσκεται στο σωστό δρόμο για να ολοκληρώσει το πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου το 2013, είπε ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου στις Βρυξέλλες, ύστερα από τη συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο της Κομισιόν Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο. Ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για «ιστορικές αλλαγές», που θα έχουν θετικές επιπτώσεις στην ελληνική οικονομία και τόνισε ότι η χώρα θα πρέπει να παραμείνει σε αυτό το δρόμο.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Κομισιόν επισήμανε ότι τώρα εξετάζονται οι λεπτομέρειες για την παράταση της αποπληρωμής των δανείων που πήρε η Ελλάδα.

Ο κ. Μπαρόζο εξέφρασε την απόλυτη στήριξή του στις προσπάθειες της κυβέρνησης, τονίζοντας όμως την κρισιμότητα της κατάστασης και ζητώντας τολμηρές μεταρρυθμίσεις. «Θα πρέπει να αποδοθεί φόρος τιμής στο έργο που έχει επιτελέσει η ελληνική κυβέρνηση για την ανόρθωση της ελληνικής οικονομίας», δήλωσε.

Σε φάση ανασυγκρότησης η Ελλάδα

Αφού υπογράμμισε τον εποικοδομητικό τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει τα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας η κυβέρνηση και τη νέα πνοή που έχει εμφυσήσει στη χώρα, τόνισε ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε φάση ανασυγκρότησης. Υπογράμμισε, επίσης, ότι το δημοσιονομικό έλλειμμα αποκλιμακώνεται με ταχύ ρυθμό, ότι ο πληθωρισμός σταθεροποιείται και ότι η ανταγωνιστικότητα της χώρας αυξάνεται σταδιακά.

Ο Ζοζέ Μπαρόζο εμφανίστηκε βέβαιος ότι το Συμβούλιο των υπουργών Οικονομίας της ζώνης του ευρώ στις 19 Ιανουαρίου θα εγκρίνει την επόμενη δόση των δανείων των χωρών του ευρώ προς την Ελλάδα, ύψους 6,5 δισ. ευρώ , ενώ, όπως είπε, νωρίτερα, στα τέλη Δεκεμβρίου, θα έχει προηγηθεί η έγκριση για την εκταμίευση 2,5 δισ. ευρώ από το ΔΝΤ.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής σημείωσε, επίσης, ότι θα χρειαστούν και άλλες προσπάθειες για την εξυγίανση της ελληνικής οικονομίας τα επόμενα χρόνια και εξέφρασε την εκτίμησή του για το κουράγιο που επιδεικνύει ο ελληνικός λαός, αλλά και τις θαρραλέες μεταρρυθμίσεις, που προωθούνται στη χώρα.

Αναφερόμενος στον Έλληνα πρωθυπουργό, τον ευχαρίστησε διότι «πάγια υποστηρίζει τις κοινοτικές μεθόδους στις διαδικασίες λήψεων των αποφάσεων».

Υπέρ της δημιουργίας ευρωπαϊκού μηχανισμού στήριξης

Ο Γ. Παπανδρέου, λαμβάνοντας τον λόγο, επισήμανε ότι οι αλλαγές που προωθούνται στην Ελλάδα είναι προς όφελος τόσο της ελληνικής οικονομίας, όσο και της ευρωζώνης και της ΕΕ. Σε ό,τι αφορά τον ευρωπαϊκό μηχανισμό στήριξης, ο κ. Παπανδρέου τάχθηκε υπέρ της δημιουργίας του, μέσω μίας περιορισμένης μεταρρύθμισης της Συνθήκης της Λισαβόνας. Τόνισε, επίσης, ότι σε σχέση με τη δημιουργία αυτού του μηχανισμού έχουν υποβληθεί πολλές προτάσεις, τόσο από τα κράτη μέλη, όσο και από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

Ο πρωθυπουργός σημείωσε, ειδικότερα, το ζήτημα της έκδοσης των ευρωομολόγων, τονίζοντας ότι η Ελλάδα έχει επανειλημμένως εκφράσει τη στήριξή της σε αυτή την ιδέα. Επί του θέματος αυτού, ο Ζ. Μπαρόζο σημείωσε πως σε ό,τι αφορά την έκδοση ευρωομολόγων για τη χρηματοδότηση μεγάλων έργων υποδομής στην ΕΕ, έχει ταχθεί κατά το παρελθόν υπέρ.

Σε ό,τι αφορά, όμως, την έκδοση ευρωομολόγων, τα οποία θα αντικαταστήσουν τα κρατικά ομόλογα των χωρών της ΕΕ, ο Ζ. Μπαρόζο δήλωσε ότι για να τη στηρίξει, ως πρόεδρος της Επιτροπής, πρέπει να είναι βέβαιος για την «πολιτική βιωσιμότητα» αυτής της πρότασης και άφησε, εμμέσως πλην σαφώς να εννοηθεί ότι πολλές χώρες μέλη έχουν αντιρρήσεις έναντι αυτής της ιδέας.

Για το ζήτημα της επιμήκυνσης του χρόνου απόσβεσης των δανείων, που έχει λάβει η Ελλάδα από την ΕΕ και το ΔΝΤ, ο Ζ. Μπαρόζο, αφού υπενθύμισε την πολιτική απόφαση που έλαβαν πριν από μία εβδομάδα οι υπουργοί οικονομίας της ΕΕ, εμφανίστηκε βέβαιος ότι τα τεχνικά ζητήματα, που απομένουν, θα ρυθμιστούν, ούτως ώστε να εγκριθεί σύντομα η επιμήκυνση προς την Ελλάδα.

Κοινοτικά κονδύλια

Από ελληνικής πλευράς, ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου δήλωσε προς τους δημοσιογράφους ότι μεταξύ των θεμάτων που συζήτησε με τον Ζ. Μπαρόζο ήταν και η επιτάχυνση της αξιοποίησης των κοινοτικών κονδυλίων στη δύσκολη αυτή οικονομική περίοδο.

Τέλος, ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι συζήτησε με τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το Κυπριακό, το ζήτημα των σχέσεων της Τουρκίας με την ΕΕ και την Ελλάδα, τα ζητήματα, που αφορούν την ΠΓΔΜ και την ευρωπαϊκή προοπτική των Βαλκανίων, καθώς και την παρουσία της Frontex στην Ελλάδα. Ο κ. Παπανδρέου ανέφερε ότι σύντομα θα μεταρρυθμιστεί το υφιστάμενο σύστημα παροχής πολιτικού ασύλου στην Ελλάδα και επισήμανε ότι πολλοί οικονομικοί μετανάστες πέφτουν θύματα δουλεμπόρων.

Κ. Ρόγκοφ: Τυχερή η Ελλάδα αν αποφύγει την αναδιάρθρωση

Πιθανή θεωρεί την αναδιάρθρωση του χρέους Ελλάδας, Ιρλανδίας και Πορτογαλίας ο καθηγητής του Χάρβαρντ Κένεθ Ρόγκοφ

Ντ. Μπακογιάννη: «Συμφωνούμε με όποιον έχει προτάσεις»

Γκρίζες ζώνες στο σχέδιο συγχώνευσης

ΥΓΕΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΛΕΝΕ ΓΙΑΤΡΟΙ, ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΙ
«Περισσότερα προβλήματα δημιουργεί παρά λύνει το νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας», λένε γιατροί και φαρμακοποιοί. Ισως να φταίει το γεγονός ότι στερείται διευκρινίσεις, είναι ασαφές και γενικόλογο προκαλώντας ανασφάλεια και πολλές απορίες.
Για ασάφειες και παράθυρα στο πολυνομοσχέδιο του Α. Λοβέρδου κάνουν λόγο οι εργαζόμενοι Για ασάφειες και παράθυρα στο πολυνομοσχέδιο του Α. Λοβέρδου κάνουν λόγο οι εργαζόμενοι «Πού και πώς θα εργάζονται στον νέο Οργανισμό Παροχών Υγείας 8.500 γιατροί του ΙΚΑ», λέει στην «Ε» ο Γιάννης Μπασκόζος, αντιπρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου.
«Τι εννοεί ο υπουργός όταν λέει ότι τα ασφαλιστικά ταμεία θα κρατούν από τα φαρμακεία ένα ποσοστό κυμαινόμενο 0,5-8%, όταν πληρώνουν στην ώρα τους, όταν το ποσοστό αυτό για τους βιομηχάνους είναι 4%, σταθερό;» τονίζει ο Κωνσταντίνος Λουράντος, πρόεδρος του Φαρμακευτικού Συλλόγου Αττικής.
Το πολυνομοσχέδιο «Διαρθρωτικές αλλαγές στο σύστημα Υγείας και άλλες διατάξεις», που παρουσίασε την Παρασκευή στο υπουργικό συμβούλιο ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Λοβέρδος έχει προβληματίσει γιατρούς και φαρμακοποιούς. Και οι δύο κλάδοι ελπίζουν σε εξηγήσεις σήμερα κατά τη συνέντευξη Τύπου του υπουργού.
Εργασιακές σχέσεις
«Οκτώμισι χιλιάδες γιατροί του ΙΚΑ είναι στον αέρα. Αγνωστες οι μελλοντικές εργασιακές τους σχέσεις, τα ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά τους δικαιώματα. Πού και πώς θα εργάζοται στον νέο Οργανισμό Παροχών Υγείας, που ανακοινώνει το πολυνομοσχέδιο», επισημαίνει ο Γιάννης Μπασκόζος.
Ο νέος Οργανισμός Παροχών Υγείας είναι το νέο νομικό πρόσωπο του πολυνομοσχεδίου Λοβέρδου -ελέγχεται από το υπουργείο Υγείας- στο οποίο θα υπαχθούν κέντρα Υγείας, γιατροί και διοικητικοί όλων των ασφαλιστικών φορέων.
«Αδιευκρίνιστοι οι όροι κάτω από τους οποίους θα εργαστούν στον νέο οργανισμό γιατροί και διοικητικοί. Οι γιατροί του ΙΚΑ, για παράδειγμα, θα δουλεύουν στα ιατρεία του ΙΚΑ, όπως εργάζονται σήμερα ή θα εργάζονται όπως οι γιατροί του ΟΑΕΕ στα δικά τους ιατρεία. Τα συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά τους δικαιώματα θα χαθούν; Η συγχώνευση αυτή υπό τον νέο οργανισμό σημαίνει και περιορισμό των θέσεων εργασίας για γιατρούς και διοικητικούς;
Διότι όταν παύει να υπάρχει ένας οργανισμός στον οποίο προσφέρεις υπηρεσίες, χάνονται και το δικαίωμα στη θέση εργασίας, η μονιμότητα, συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Δεν ξεκαθαρίζει τίποτα από τα παραπάνω το πολυνομοσχέδιο», προσθέτει ο Γιάννης Μπασκόζος.
Επιπλέον, σύμφωνα με τον ίδιο, «το πολυνομοσχέδιο αναφέρει ότι ο οργανισμός αυτός θα αγοράζει υπηρεσίες από φορείς του Δημοσίου όπως είναι τα εξωτερικά ιατρεία των κέντρα υγείας, συμβεβλημένους γιατρούς και από ιδιώτες επιχειρηματίες. Αυτό το παράθυρο που αφήνει το πολυνομοσχέδιο ανοιχτό τι σημαίνει; Οτι θα αγοράζει ο φορέας από ιδιώτες μεγαλο-επιχειρηματίες που θα φτιάξουν ιδιωτικά πολυϊατρεία και θα κλείσει τους μικρούς ελεύθερους επαγγελματίες που παλεύουν να επιβιώσουν; Η μάχη αυτή συνεχίζεται χρόνια με το μικρό ακτινολογικό εργαστήριο της γειτονιάς να πιέζεται από την εξάπλωση των μεγάλων διαγνωστικών κέντρων».
Το πολυνομοσχέδιο, αναφέρει ο Γ. Μπασκόζος, δεν ξεκαθαρίζει ούτε ποια θα είναι η σχέση του νέου οργανισμού με την ολοήμερη λειτουργία των νοσοκομείων. Από τη στιγμή που δημιουργείται ενιαίος φορέας για την οργάνωση της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας δεν μπορεί να μείνουν έξω τα ιδιωτικά απογευματινά εξωτερικά ιατρεία.
Υπερωρίες
«Τι εννοεί ο υπουργός όταν λέει ότι θα ανοίγει το 40-100% των φαρμακείων τα Σάββατα με ευθύνη του περιφερειάρχη; Θα ανοίγουν τα φαρμακεία χωρίς να είναι τα ιατρεία και τα ασφαλιστικά ταμεία ανοιχτά. Να κάνουμε τι; Τη στιγμή που δεν λειτουργούν ιατρεία και ασφαλιστικά ταμεία ποιος είναι ο σκοπός τού να ανοίγουμε τα Σάββατα; Ούτως ή άλλως τα Σάββατα έχουμε διπλάσιες εφημερεύσεις από τις άλλες ημέρες. Το άνοιγμα δε των φαρμακείων τα Σάββατα σημαίνει προσωπικό, άρα υπερωρίες. Πώς θα βγουν τα έξοδα αυτά. Ποιο είναι το σκεπτικό;» διερωτάται ο Κ. Λουράντος.
Αλλο ένα θέμα που προβληματίζει τους φαρμακοποιούς έχει να κάνει με την «έκπτωση στα ασφαλιστικά των Ταμείων», που αναφέρει το πολυνομοσχέδιο. «Οταν τα Ταμεία πληρώνουν στην ώρα τους θα κρατούν ένα ποσοστό κυμαινόμενο 0,5-8%», εξηγεί ο Κ. Λουράντος. «Την ίδια ώρα το ποσοστό αυτό για τους βιομηχάνους είναι 4%, σταθερό. Είναι δυνατόν για εμάς να είναι κυμαινόμενο και μάλιστα τόσο υψηλό;» αναφέρει.
Ο κλάδος πάντως «περιμένει να πληρωθεί από τον Απρίλιο», προσθέτει ο Κ. Λουράντος: «Ο υπουργός Υγείας δήλωσε χθες ότι θα πληρωθούν τα χρέη, των 6 μηνών, στο επόμενο 15νθήμερο. Ιδωμεν». *

Πρώτα τρόικα - Στρος Καν, μετά το υπουργικό, για τις συμβάσεις

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΓΣΕΕ - ΕΡΓΟΔΟΤΩΝ
Το υπουργείο Εργασίας συνέθεσε τις προτάσεις εργοδοτών και ΓΣΕΕ για τις επιχειρησιακές συμβάσεις και ο Παπανδρέου καταθέτει το νομοσχέδιο στην... τρόικα.
Θα μιλήσει «ρεαλιστικά» ο Στρος-Καν. Φαντασία έχουμε, καταλάβαμε Θα μιλήσει «ρεαλιστικά» ο Στρος-Καν. Φαντασία έχουμε, καταλάβαμε Υστερα από αντιπαραθέσεις ημερών, κλειστές συσκέψεις, υπαναχωρήσεις και απειλές αναφορικά με τις δρακόντειες προβλέψεις του αναθεωρημένου Μνημονίου, η κυβέρνηση κατέληξε στις ακόλουθες ρυθμίσεις:
1 Οι κλαδικές συμβάσεις θα επεκτείνονται και θα κηρύσσονται υποχρεωτικές όπως και σήμερα (από τον/την υπουργό Εργασίας έπειτα από γνώμη του Ανώτατου Συμβουλίου Εργασίας). Η τρόικα επέμενε στην τήρηση της... αυγουστιάτικης εκδοχής του Μνημονίου (πρώτη αναθεώρηση), που προέβλεπε μη επέκταση των κλαδικών συμβάσεων. Αρα, οι εργοδότες είχαν συγκεκριμένους οικονομικούς λόγους μη συμμετοχής στις εργοδοτικές ενώσεις, στο βαθμό που αυτό θα σήμαινε υψηλότερες αποδοχές στο προσωπικό. Εδώ βρίσκεται και το σπέρμα της διάλυσης των ενώσεων και συνδικάτων (στο βαθμό που δεν θα υπάρχει αντίστοιχος συνομιλητής) και άρα η κατάρρευση του συστήματος μισθών στην Ελλάδα. Αυτό το σημείο μοιάζει το πιο δύσκολο των προωθούμενων διατάξεων.
2 Οι ειδικές επιχειρησιακές συμβάσεις θα υπερισχύουν των αντίστοιχων κλαδικών και κατά συνέπεια, δυνητικά, θα μπορούν να προβλέπουν και μικρότερες αποδοχές. Δεν θα υπάρχει όριο μέσα στο οποίο θα κινηθούν οι τυχόν μελλοντικές μειώσεις. Και αυτό, γιατί στην πρόβλεψη για μείωση των μισθών, ανά επιχείρηση, έως και 12% έναντι του κλαδικού μισθού, ρύθμιση που αρχικά είχε τεθεί στο σχέδιο της κ. Κατσέλη, απαλείφθηκε ύστερα από τις αντιρρήσεις του προέδρου της ΓΣΕΕ Γ. Παναγόπουλου, με το επιχείρημα ότι «οι εργοδότες θα διεκδικούν αυτό το ποσοστό μείωσης οριζόντια για όλους, με το... ακλόνητο επιχείρημα ότι το λέει ο νόμος. Θέλουμε όλες οι ρυθμίσεις να περνούν από τα σωματεία και τη βάσανο των εργατικών συνελεύσεων», κατέληξε. Βεβαίως δεν υπάρχει θέμα μείωσης των αποδοχών κάτω από το μισθό ασφαλείας (740 ευρώ).
3 Οι ειδικές συμβάσεις θα υπογράφονται μόνον όπου λειτουργούν σωματεία (επιχειρήσεις με τουλάχιστον 50 άτομα), ενώ κάτω από αυτό το όριο η διαπραγμάτευση του ιδιοκτήτη θα γίνεται με το αντίστοιχο κλαδικό σωματείο (ομοσπονδία). Κατά συνέπεια, θα ατονούν τυχόν εκβιασμοί σε επίπεδο επιχείρησης, ενώ η ομοσπονδία είναι εξαιρετικά δύσκολο άλλα να συνομολογεί σε επίπεδο κλάδου και άλλα σε επίπεδο μεμονωμένης επιχείρησης. Εκτός και εάν πείθεται για την ύπαρξη αναπόδραστων προβλημάτων διασφάλισης των θέσεων εργασίας.
4 Η διάρκεια των ειδικών συμβάσεων θα είναι ετήσια και θα αναθεωρείται κάθε χρόνο. Δεν τίθεται ανώτατο όριο ετών επανάληψης των ειδικών συμβάσεων, αρκεί αυτή η σύμβαση, ή παραπλήσια, να επικυρώνεται κάθε φορά από τον σύλλογο εργαζομένων. Εως τώρα υπογράφονται 200 επιχειρησιακές συμβάσεις το χρόνο και δυνητικά έχουν αυτή την ευχέρεια άλλες 100. Αρα, συνολικά, 300 επιχειρησιακά σωματεία το χρόνο θα έχουν την ευχέρεια υπογραφής ειδικής σύμβασης. Γι' αυτό και έχει μεγάλη σημασία η ψήφος των εργαζομένων και η επιλογή των συνδικαλιστικών εκπροσώπων...
Υποπτοι σύλλογοι
Με βάση τα δεδομένα στην αγορά και τη συμπεριφορά των προεδρείων των επιχειρησιακών συλλόγων, κύκλοι της ΓΣΕΕ εκτιμούσαν ότι θα είναι λίγες οι περιπτώσεις δόλιας μείωσης των αποδοχών με συμφωνία ορισμένων συλλόγων. Ως ύποπτοι σύλλογοι αναφέρονται 1-2 στις τράπεζες, 3-4 σε μεγάλες -κυρίως εμπορικές- επιχειρήσεις και ένας μεγάλος αριθμός στο χώρο των εταιρειών φύλαξης.
Αν το εν λόγω σχέδιο κατατεθεί τελικά στη Βουλή, θα πρόκειται για σημαντική βελτίωση εν σχέσει με τις ρυθμίσεις του Μνημονίου. Και θα είναι πιο εύκολη η υποστήριξή του από την κ. Κατσέλη έναντι των βουλευτών της κυβέρνησης. Και αυτό, καθώς δεν υπάρχει επιχείρημα για το δημοσιονομικό όφελος από μια οριζόντια μείωση των μισθών (κάτι που θα προκαλέσει εμβάθυνση της ύφεσης και μείωση των κρατικών εσόδων-φόρων).
Το θέμα των συμβάσεων θα τεθεί σήμερα από την κ. Κατσέλη στους εκπροσώπους της Κομισιόν στις Βρυξέλλες, ενώ θα είναι στην ατζέντα των συζητήσεων του Γ. Παπανδρέου με τον Ντομινίκ Στρος Καν. Μάλιστα, τις ανωτέρω προϋποθέσεις αναμένεται να θέσουν και οι εκπρόσωποι των κοινωνικών εταίρων στο γενικό διευθυντή του ΔΝΤ την προσεχή Τετάρτη στη Βουλή. Το νομοσχέδιο συζητείται την Πέμπτη στο υπουργικό συμβούλιο. *

Μη σηκωθεί ο αποθαμένος...

thumb
Καλώς να τα δεχτούμε τα καμάρια μας. Ντομινίκ Στρος Καν (ΔΝΤ) και Όλι Ρεν (ευρωεπίτροπος για τις νομισματικές υποθέσεις) έρχονται χωριστά στην Αθήνα για να μιλήσουν στην ελληνική Βουλή και τις πολιτικές ηγεσίες. Τόσο χωριστά όσο χρειάζεται για να καταλάβουν και οι αδαείς ότι η τρόικα είναι διασπασμένη.
Θα μας ενημερώσουν για κάτι που δεν ξέρουμε; Μάλλον όχι. Είχαν καμιά σκορδοκαΐλα να μιλήσουν σε επιτροπές του ελληνικού κοινοβουλίου; Δεν θα έδιναν δεκάρα τσακιστή. Άλλωστε ήδη τη Βουλή την έχουν γραμμένη εκεί που δεν πιάνει μελάνι. Ο Παπακωνσταντίνου υπογράφει τα πάντα αβλεπί ενδεδυμένος με υπερεξουσίες. Τότε; Τι τους φέρνει στα μέρη μας;
Προφανώς δεν ήρθαν να ενημερώσουν τους αντιπροσώπους του «έθνους χωρίς κυριαρχία» για κάτι που δεν ξέρουν, παρότι θα απαντήσουν σε ερωτήσεις. Ούτε για να συγχαρούν τον Ραγκούση για την εκδίωξη 200.000 (κατά δήλωσή του, διότι 300.000 θα είναι σύμφωνα με τη δέσμευση της ελληνικής κυβέρνησης) από το Δημόσιο. Υποχρέωσή του είναι.
Ούτε έρχονται μέχρις εδώ για τα εύσημα στον Παπακωνσταντίνου για τον προϋπολογισμό του. Τόσες φορές του είπαν ότι ο προϋπολογισμός δεν είναι του γούστου τους και άλλες τόσες του ξεκαθάρισαν ότι βρίσκεται τραγικά εκτός των στόχων του Μνημονίου. Ε, δημοσίως θα τον γλυκάνουν.
Εκτός αν έρχονται για να καθησυχάσουν τους αξιολογητές της Standard & Poor’s, που μας έβαλαν πάλι στο μάτι για νέα υποβάθμιση πιστοληπτικής ικανότητας σε επίπεδο υπονόμου κατά τον Μάρτιο. Που λένε ό,τι ακριβώς βροντοφωνάζουν αναλυτές, ΜΜΕ και επενδυτές σ’ όλο τον κόσμο:
● Ότι ο ευρωπαϊκός μηχανισμός στήριξης θα μπορούσε να έχει «αρνητικές συνέπειες στην έγκαιρη και πλήρη αποπληρωμή των μη κρατικών κατόχων ομολόγων». Άρα οι χώρες που δέχονται βοήθεια θα πτωχεύουν και θα «κουρεύεται» το χρέος τους, κυρίως εις βάρος των ιδιωτών ομολογιούχων.
● Ότι «η Ελλάδα ενδέχεται να γίνει μελλοντικά λήπτης χρηματοδότησης από τον μηχανισμό στήριξης» πέρα από το δάνειο των 110 δισ. ευρώ που έχει συμφωνήσει με την τρόικα. Μα, το «Π» πριν από δέκα μέρες (και όσοι εν τω μεταξύ αντέγραψαν – αν δεν... ξέσκισαν – το ρεπορτάζ του) δεν είχε αποκαλύψει ότι το ΔΝΤ είναι πανέτοιμο να μας δανείσει ζεστά άλλα 50 δισ. ευρώ;
Ε, λοιπόν, δεν ξέρουμε τι θα πουν οι δύο ανθύπατοι, αλλά για καλό σίγουρα δεν θα είναι.

«Κοινωνική διάσταση»... άνευ σιέλου
Αυτό δεν σημαίνει ότι η κυβέρνηση θα μείνει χωρίς πανηγυρισμούς για τα όσα θα πουν οι επιτηρητές. Εδώ η κυβερνησάρα μας πανηγυρίζει για μια επιμήκυνση στην αποπληρωμή των δανείων του «μηχανισμού», η οποία:
● Ακόμη δεν αποφασίστηκε, πλην όμως θεωρήθηκε κάτι σαν... μπόνους για το ξέσκισμα του ελληνικού λαού, το οποίο όμως δεν είναι αρκετό για τους βλοσυρούς επιτηρητές.
● Δεν έχει γίνει ακόμη πλήρως δεκτή από τη Γερμανία.
● Δεν είναι βέβαιο με ποιους όρους θα γίνει αποδεκτή – αν τελικά γίνει – ούτε αν κάποιοι από τους εταίρους και δανειστές μας θα τη δουν να καταπίπτει στα κοινοβούλιά τους.
● Δεν είναι τίποτε άλλο από το πρώτο βήμα για την επερχόμενη πτώχευση.
Τόσο για τον Ρεν όσο και για τον Καν το σημαντικό δεν είναι ότι θα μιλήσουν στη Βουλή, αλλά τι χαμπέρια θα μεταφέρουν στην κυβέρνηση. Άλλωστε ας μην ξεχνάμε ότι σήμερα έχουμε συνεδρίαση του Eurogroup και αύριο του Ecofin. Έτσι ο επικεφαλής του ΔΝΤ:
● Θα μιλήσει αύριο στη Βουλή, όταν ήδη θα ξέρει τι έχει γίνει στο Eurogroup.
● Θα συναντήσει τον πρωθυπουργό, τους υπουργούς, τον Σαμαρά και όποιον άλλο από την αντιπολίτευση και θα φτάσει η χάρη του μέχρι τους συνδικαλιστές και τους άλλους «κοινωνικούς εταίρους» για να τους περιγράψει πόσο το Ταμείο του – σε αντίθεση με τους κακούς Ευρωπαίους – λαμβάνει υπ’ όψιν και την «κοινωνική διάσταση» στο άνευ σιέλου «πήδημα» που μας περιμένει. Σαν τον πρωθυπουργό μας ένα πράμα...
● Θα ξαναπεί στους «δικούς μας» πόσο έτοιμος είναι να δώσει ένα ακόμη δάνειο, αν τυχόν, παρά την επέλαση του Παπακωνσταντίνου, συνεχίσουμε – που θα συνεχίσουμε – να μην μπορούμε να πληρώσουμε τους δανειστές μας.
Από την πλευρά του ο κομισάριος για τα θέματα του ευρώ θα πάει στη Βουλή την Πέμπτη, όταν θα είναι λίγο πιο ξεκάθαρα τα πράγματα μετά τις συναντήσεις των Ευρωπαίων υπουργών Οικονομικών και Οικονομίας. Όταν, ενδεχομένως, θα είναι λίγο πιο ξεκάθαρα η τελική στάση και τις θέσεις της Γερμανίας στα μεγάλα θέματα: μηχανισμός χρεοκοπιών, επέκταση στη χρηματοδότηση του Ταμείου Στήριξης κ.λπ.

Η συναίνεση και το φέρετρο
Ύστερα απ’ όλα αυτά, την επόμενη εβδομάδα έρχονται και οι συναντήσεις του Γ. Παπανδρέου με τις ηγεσίες της αντιπολίτευσης. Στόχος η «συναίνεση», η οποία δεν μπορεί να περιορίζεται στην Μπακογιάννη, τον Καρατζαφέρη και όποιον άλλο συμπαραταχθεί προθύμως από τους μικρότερους. Για να παραφράσουμε ένα παλαιό πολιτικό σύνθημα, «Συναίνεση δεν γίνεται χωρίς τον Σαμαρά». Τώρα αν θα είναι πιο «πειστικός» ο Παπανδρέου ή ο Στρος Καν έναντι του προέδρου της Ν.Δ. θα το δείξει η νεκροψία.
Κι ας μην ξεχνάμε ότι ύστερα έρχεται η κρισιμότατη σύνοδος κορυφής του Δεκεμβρίου, όπου θα βγουν μαχαίρια για όλα τα μεγάλα θέματα και κυρίως για τον ευρωπαϊκό μηχανισμό πτωχεύσεων και την τύχη της Ελλάδας. Εκεί ο πρωθυπουργός μας άλλη μια φορά θα τρίξει τα δόντια σ’ αυτή την άθλια Μέρκελ και τα ελληνικά κανάλια θα αναπέμψουν ύμνους στον μεγάλο εθνικό αγωνιστή. Φαίνεται ότι ο Καραμανλής, εκτός από την κατάσταση χρεοκοπίας, κληροδότησε στον Παπανδρέου και το playstation – άλλωστε εκεί μόνο μπορεί να παριστάνει ότι διαπραγματεύεται.
Κατόπιν αυτών μπορούμε να συνοψίσουμε τα πολιτικά συμπεράσματα:
● Όταν τα όρνεα μαζεύονται πάνω από το πτώμα, τότε οι μόνοι που ανησυχούν είναι οι ύαινες...
● Πώς λειτουργεί η «επιμήκυνση»; Όσο μήκος (εξόφλησης) παίρνεις, τόσο... βάθος δίνεις.
● Όταν ο νεκροθάφτης ζητάει συναίνεση για να κάνει την κηδεία, τότε μάλλον φοβάται μη σηκωθεί από το φέρετρο ο αποθαμένος...


Ανταγωνιστικότητα: Στάσιμη η Ελλάδα, χαμηλές επιδόσεις σε κράτος, υποδομές και επιχειρηματικό περιβάλλον

Παρά τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των τελευταίων ετών και τη βελτίωση βασικών δημοσιονομικών δεικτών, η Ελλάδα εξακολουθεί να δυσκολεύεται...