Είναι τόσο τεταμένη η κατάσταση εκεί έξω, που ο Μητσοτάκης πρέπει να ξέρει ότι εφεξής θα πληρώσει πολύ άσχημα ακόμα και μια άκακη γρατζουνιά που θα πάθει άνθρωπος σε κρατικό χώρο ή σε δραστηριότητα που είναι υπό την εποπτεία του κράτους. Oχι μόνο έχει εξαντληθεί κάθε ανοχή των πολιτών, αλλά η κοινωνία ρέπει πλέον προς την απόλυτη υπερβολή στο συγκεκριμένο θέμα. Τι να κάνουμε, είναι κι αυτό μέσα στο πολιτικό παιχνίδι. Στην αρχή της θητείας του κάρβουνο έπιανε, χρυσάφι γινόταν. Τώρα (και υπό τη βαριά σκιά της υπόθεσης των Τεμπών, όπως εξελίχθηκε) χρυσάφι πιάνει και κάρβουνο γίνεται. Πέραν του Μητσοτάκη, όμως, και των βασάνων που κουβαλά στην πλάτη του, υπάρχει πραγματικό θέμα ουσίας. Τι μας αποκάλυψε το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ; «Τις διαλυμένες και επικίνδυνες σιδηροδρομικές μας συγκοινωνίες και μεταφορές», θα πείτε. Συμφωνώ. Στη
διάλυση και επικινδυνότητα των οποίων εμπλέκονται τουρλού-τουρλού κρατικές εταιρείες, ιδιωτικές επιχειρήσεις, πολιτικές ηγεσίες, ρυθμιστικές αρχές, διαχρονικές ελλείψεις, εγκληματικές παραλείψεις, πελατειακές σχέσεις και παμπάλαιες νοοτροπίες διεύθυνσης και εργασίας. Ολα αυτά μαζί έφεραν το δυστύχημα και την ακόμα δυστυχέστερη διαχείρισή του. Πλην, αφορά μόνο τα ελληνικά τρένα όλο αυτό; Μήπως ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ, με αφορμή τα τρένα, μας μίλησε στην πραγματικότητα για ένα διαλυμένο και επικίνδυνο ελληνικό Δημόσιο; Με διαβαθμίσεις, προφανώς, καθώς υποψιαζόμαστε ότι τα τρένα μας ήταν και συνεχίζουν να είναι στην κορυφή αυτής της ντροπιαστικής λίστας, αλλά μήπως η τρίτη ή η πέμπτη θέση του καταλόγου είναι εξίσου επικίνδυνες με την πρώτη, ικανές να παράξουν τα ίδια φρικαλέα αποτελέσματα με τα Τέμπη; Θέλω να πω, ότι εγώ τυχαίνει να μην ταξιδεύω με τρένο, αλλά ταξιδεύω πολύ συχνά με πλοία, αεροπλάνα και λεωφορεία. Συναλλάσσομαι συστηματικά με δημόσιες υπηρεσίες, μπαινοβγαίνω σε δημόσια κτίρια και δομές, ανακατεύομαι με δραστηριότητες η ελεγκτική ευθύνη των οποίων έχει εναποτεθεί στο κράτος μας. Για όλα αυτά υπάρχει κάποιος ενδελεχής έλεγχος και πόρισμα αντίστοιχο με αυτό του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα τρένα μας; Εννοώ, υπάρχει έρευνα εύρυθμης και ασφαλούς λειτουργίας τους, καθώς και έτοιμο πρωτόκολλο για αντιμετώπιση κάποιου πιθανού ατυχήματος; Διότι σε μια χώρα όπου ολόκληρος ο δημόσιος τομέας έχει παμπάλαιες υποδομές, ελλείψεις προσωπικού, ανυπαρξία αξιολόγησης προσωπικού, αλληλοκαλυπτόμενες αρμοδιότητες υπηρεσιών, ρουσφετολογικές εξυπηρετήσεις, αδιαφανείς οικονομικές συναλλαγές και ωχαδερφικές ή ημιανίκανες διοικήσεις, αρνούμαι να δεχτώ ότι μόνο τα τρένα είναι επικίνδυνα. Και επειδή θεωρώ απίθανο να γίνει δεύτερο δυστύχημα πάνω στις ίδιες σιδηροδρομικές γραμμές, φοβάμαι ότι κάπου αλλού θα γίνει η επόμενη στραβή. Και τότε, πάνω σε νέα πτώματα, θα αρχίσουμε να λέμε τα ίδια από την αρχή, αλλά για άλλον οργανισμό ή τομέα. Ιδού, λοιπόν, μεταρρυθμιστικό πεδίο δόξης λαμπρό. Αμεση, λεπτομερής, ανεξάρτητη και ειλικρινής επανεξέταση όλων των τομέων όπου λειτουργεί ή εποπτεύει το κράτος. Και απαρέγκλιτη εφαρμογή όλων των συμπερασμάτων που θα βγάλουν οι έλεγχοι, όσο ενοχλητικά ή σκληρά και αν είναι. Ας βιαστούν, διότι η επόμενη σύγκρουση ή φωτιά ή πλημμύρα ή ναυάγιο ή πτώση, μας περιμένουν στην επόμενη γωνία. Και αυτή τη φορά δεν θα είναι ο Μητσοτάκης που δεν θα το αντέξει, αλλά ολόκληρη η ελληνική κοινωνία.
https://www.protagon.gr/apopseis/ektos-apo-ta-trena-elegksame-tipote-allo-44343101878
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου