Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2011

Αλλάζει τομεάρχες ο Σαμαράς και προετοιμάζεται για πρόωρες εκλογές

Συνάντηση υπό τον πρόεδρο της ΝΔ, Αντώνη Σαμαρά, για τις επόμενες κινήσεις του κόμματος βάσει του σεναρίου για πρόωρη προσφυγή στις κάλπες, πραγματοποιήθηκε χτες στη Ρηγίλλης. Στη συνάντηση συμμετείχαν και οι δύο αντιπρόεδροι της ΝΔ, Δ. Αβραμόπουλος και Στ. Δήμας.
Σύμφωνα με «Το Βήμα», ο Αντώνης Σαμαράς και οι συνεργάτες του συζήτησαν το πλαίσιο, στο οποίο θα πρέπει να κινηθεί η ΝΔ το επόμενο διάστημα, ώστε να πλήξει περισσότερο την κυβέρνηση και να καρπωθεί την δυσαρέσκεια του κόσμου.
Σχετικά με τις αλλαγές σε πρόσωπα που σκοπεύει να κάνει ο Αντώνης Σαμαράς, πληροφορίες του Βήματος αναφέρουν ότι ο πρόεδρος της ΝΔ δεν έχει αποφασίσει για ορισμένες θέσεις, ωστόσο, οι τελικές αποφάσεις αναμένεται να ανακοινωθούν τα επόμενα εικοσιτετράωρα, ίσως και τη Δευτέρα ή την Τρίτη.
Τα Νέα, που επικαλούνται στελέχη της Ρηγίλλης, αναφέρουν ότι ο Αντώνης Σαμαράς έχει λάβει τις οριστικές του αποφάσεις για τις αλλαγές στο ηγετικό σχήµα και αυτές θα ανακοινωθούν το αργότερο μέχρι τη Δευτέρα, 10 Ιανουαρίου.
Ο πρόεδρος της ΝΔ φέρεται να έθεσε ως προτεραιότητες στην ατζέντα της ΝΔ, εκτός από την οικονομία, και τα εθνικά θέματα. Παράλληλα, μετά την ανακοίνωση των τομεαρχών της ΝΔ, αναμένεται, σύμφωνα με το Βήμα, να εντείνει την αντιπολίτευση σε θέματα όπως είναι «η Υγεία, η Παιδεία, η ακρίβεια, η εγκληματικότητα κλπ».
Μάλιστα, ο Αντώνης Σαμαράς φέρεται να εκτιμά ότι η πρόωρη προσφυγή στις κάλπες είναι ένα σενάριο που συγκεντρώνει πολλές πιθανότητες και άρα αναμένεται να εντείνει τον αντιπολιτευτικό του λόγο σε όλα τα μέτωπα. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο πρόεδρος της ΝΔ θεωρεί ως τον πιο «αδύναμο κρίκο» της κυβέρνησης των Γιώργο Παπακωνσταντίνου και σε αυτόν θα συγκεντρώσει τα πυρά του, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα μέλη της κυβέρνησης, αλλά και ο πρωθυπουργός θα βγουν εκτός «πεδίου βολή» της ΝΔ.
Στο στρατόπεδο της ΝΔ εκτιμούν ότι η δυσαρέσκεια του κόσμου τους δίνει την ευκαιρία και να ανατρέψουν τη δημοσκοπική διαφορά, αλλά και να μειώσουν την ψαλίδα μεταξύ Παπανδρέου και Σαμαρά. Αρκετά υψηλόβαθμα στελέχη της ΝΔ εκτιμούν, μάλιστα, ότι το ΠΑΣΟΚ θα δεχτεί ακόμη μεγαλύτερες πιέσεις το επόμενο διάστημα και ενδέχεται να οδηγηθεί σε εκλογές , με λίστα, πριν από τις 4 Απριλίου. Η εκλογική λίστα, όπως αναφέρει το Βήμα, δίνει τη δυνατότητα στον Αντώνη Σαμαρά να εκκαθαρίσει και την κοινοβουλευτική ομάδα του κόμματος από το «καραμανλικό παρελθόν».
tvxs.gr

ΕΣΥ: έρχονται κοινές διοικήσεις

Αρχίζει η αξιολόγηση των διοικητών των νοσοκοµείων µε στόχο τις συγνωνεύσεις στο ΕΣΥ. Στη φωτογραφία στιγµιότυπο από  παλαιότερη συνάντηση του υπουργού Υγείας Ανδρέα Λοβέρδου µε τους διοικητές των νοσοκοµείων Αττικής
Τον δρόµο για κοινές διοικήσεις νοσηλευτικών µονάδων, που θααποτελέσει παράλληλα το πρώτο βήµα για τις επικείµενες συγχωνεύσεις νοσοκοµείων, θα ανοίξει η αξιολόγηση των διοικητών τους. Αυτή η διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη αυτήν την περίοδο.
Μετά την ολοκλήρωση της επιθεώρησης του γενικούγραµµατέα του υπουργείουΥγείαςΝίκου Πολύζου σε όλα τα νοσοκοµεία της χώρας, σειρά έχουν οι εισηγήσεις από τους προέδρους των επτά Υγειονοµικών Περιφερειών της χώρας που αναµένεται να κατατεθούν στο γραφείο του κ. Ανδρέα Λοβέρδου εντός του επόµενου δεκαηµέρου.

Ετσι, οι διοικητές του ΕΣΥ θα βαθµολογηθούν για τις επιδόσεις τους σε βασικούς τοµείς της οργάνωσης των νοσοκοµείων, µε τους µετεξεταστέους να κινδυνεύουν µε... αποβολή από τηθέση τους. Οπως ωστόσο ξεκαθάρισε χθες ο υπουργός Υγείας,«στόχος µαςδεν είναι η εύρεση νέων προσώπων. Θα αξιοποιήσουµε τους ήδη υπάρχοντες διοικητές για να διοικήσουν περισσότερες από µίαµονάδες υγείας».

Οπως µάλιστα ο ίδιος παραδέχτηκε, η συνδιοίκηση νοσοκοµείων είναι«πρόβα τζενεράλε» για τις αλλαγές που επίκεινται στον υγειονοµικό χάρτη τις χώρας µε τις συγχωνεύσεις νοσοκοµείων –θέµα που όπως επέµεινε θα ανοίξει µετά τον Απρίλιο. Σηµειώνεται πως κατά τη χτεσινή συνέντευξη Τύπου που πραγµατοποιήθηκε µε αφορµή την παρουσίαση του νέουδιοικητή της Α’ Υγειονοµικής Περιφέρειας Αττικής κ. Αρη Μουσιώνη (µετά την παραίτηση, για προσωπικούς λόγους, του κ. Αναστάσιου Χατζή), ο κ.Λοβέρδος επισήµανε πωςτο «2011είναι µιακρίσιµη χρονιά. Η πιο δύσκολη στηµεταπολιτευτική ιστορία».

Οι «δανειστές» της χώρας πιέζουν για µείωση των δαπανών και την αύξηση των εσόδων, µετην ηγεσίατου υπουργείου Υγείας να επισηµαίνει πως αυτό δεν σηµαίνει και«εκπτώσεις»στις υπηρεσίες φροντίδας.

Παράδειγµα προς µίµηση
Ενδεικτική, σύµφωνα µε τον υπουργό Υγείας, είναι η περίπτωση του νοσοκοµείου «Θεαγένειο» Θεσσαλονίκης, όπου ο πρώην διοικητής κ. Μουσιώνης κατάφερε αύξηση των παρεχόµενων υπηρεσιών υγείας µε ταυτόχρονηµείωση των δαπανών. Για παράδειγµα αυξήθηκαν τα χειρουργεία κατά 18% ενώ µειώθηκε το κόστος σε µία σειρά από ακριβά υλικά. Παράλληλα, σηµειώθηκε κατακόρυφη πτώση στηλίστα αναµονής για προληπτικές εξετάσεις – από τους 11 µήνες που ήταν το προηγούµενο διάστηµα στη µία εβδοµάδα.

Στο µεταξύ, ήδητέθηκε σε εφαρµογή ένα από τα µέτρα που έχει επιβάλει η τρόικα: η αύξηση κατά δύο ευρώ του εισιτηρίου στα τακτικά εξωτερικά ιατρεία του ΕΣΥ. Σύµφωνα µε εγκύκλιο πουαπεστάλη χτες σε όλα τα δηµόσια νοσοκοµείακαι τα ΚέντραΥγείας, όλοι οι προσερχόµενοι θα καταβάλλουν πέντε ευρώ ως αµοιβή εξετάστρων.

Σηµειώνεται ωστόσο πως απότη δαπάνη εξαιρούνται τα επείγοντα περιστατικά, αλλά και ευπαθείς κοινωνικές οµάδες όπως είναι οι άποροι, οι πολιτικοί πρόσφυγες και οι αιτούντες άσυλο αλλοδαποί, τα άτοµα µε αναπηρία, οι πάσχοντες από µεσογειακή αναιµία, αιµορροφιλία, νεφρική ανεπάρκεια τελικού σταδίου ή µεταµοσχευθέντες νεφροπαθείς, οι ασθενείς µε AIDS και οι τυφλοί.

Οι φαρµακευτικές δαπάνες
Αυστηρές είναιοι οδηγίες που έχουν λάβει τα δηµόσια νοσοκοµείακαι για τα γενόσηµα (αντίγραφα) φάρµακα, τα οποία είναι κατά κανόνα πιο φθηνά από τα πρωτότυπα.

Στο πλαίσιο αυτό τα νοσοκοµεία πρέπει άµεσα να τροποποιήσουν τις φαρµακευτικές δαπάνες, φροντίζοντας  το 50% των φαρµάκων που χορηγούν στους ασθενείς να είναι γενόσηµα.

Επιπλέον, η ηγεσία του υπουργείου Υγείας ζητά από τους διοικητές τρίµηνη αναφορά(Οκτωβρίου- Νοεµβρίου - ∆εκεµβρίου) γιατη συνολική κατανάλωση φαρµάκων ανά υγειονοµική µονάδα και συγκριτικά στοιχεία σε σχέση µε την αντίστοιχη περσινήχρονική περίοδο,σε µία προσπάθεια ελέγχου και εξορθολογισµού των υπέρογκων φαρµακευτικών δαπανών.
ta nea online

Συναλλαγές µε το ∆ηµόσιο µ’ ένα κλικ

Ερχεται το e-∆ηµόσιο: όλοι οι πολίτες και οι επιχειρήσεις θαµπορούν να συναλλάσσονται ηλεκτρονικά µε τις δηµόσιες υπηρεσίες και να ολοκληρώνουν όλες τις διοικητικές διαδικασίες γρήγορα και χωρίς να απαιτείται η αυτοπρόσωπη παρουσία τους.
Σε δηµόσια διαβούλευση τίθεταιτις επόµενες ηµέρες το νοµοσχέδιο για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, το οποίο θα περιλαµβάνει όλες τις ρυθµίσεις και διαδικασίες για τη µετάβαση στον νέο τρόπο διεκπεραίωσηςτων συναλλαγών µε το ∆ηµόσιο. Οπως ανακοίνωσεχθες ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης, στόχος είναι να ψηφιστεί έως τον Μάρτιο, προκειµένου να υλοποιηθεί έως τοτέλος του έτους.

«Επέρχονται σηµαντικές αλλαγές στην καθηµερινότητα των πολιτών καθώς υποχρεώνεται η διοίκησηνα διεκπεραιώνει ηλεκτρονικά τις υποθέσεις τους, χωρίς να χρειάζονται να προσέρχονται αυτοπροσώπως στα γκισέ των υπηρεσιών», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ραγκούσης.

Με το νέο καθεστώς, κάθεδιοικητική διαδικασία θα γίνεται από την αρχή έως το τέλος µε ηλεκτρονικό τρόπο και για να επιτευχθεί αυτό πρωταρχικός στόχος είναι να εφαρµοστεί η λεγόµενη διαλειτουργικότητα µεταξύ των πληροφοριακών συστηµάτων και µητρώων των διαφόρων φορέων.

«Υπάρχουν συστήµατα που αυτή τη στιγµή δεν επικοινωνούν µεταξύ τους», σηµείωσε ο υπουργός Εσωτερικών, διευκρινίζοντας πως στην πράξη η διαλειτουργικότητα συνεπάγεται την ενοποίηση όλων αυτών των συστηµάτων, µε σκοπό όλα τα έγγραφα που απαιτούνται για τις συναλλαγές να διακινούνται ηλεκτρονικά ήνα αναζητούνται µε τον ίδιο τρόπο πιστοποιητικά που µέχρι τώρα ήταν υποχρεωµένος να προσκοµίσει ο πολίτης.

Βασικές αλλαγές του συστήµατος ηλεκτρονικής διακυβέρνησης είναι και η καθιέρωση υποχρεωτικά του δικαιώµατος ηλεκτρονικής υπογραφής των εγγράφων από τους πολίτες καθώς καιη απαλλαγή από την κλασική χρονοβόρα διαδικασία επικύρωσης, αφού πλέον προβλέπεται η αποδοχή ηλεκτρονικών αντιγράφων.

Παράλληλα, θα υπάρχει πρόβλεψη και για την ολοκλήρωση ηλεκτρονικά οικονοµικών συναλλαγών και πληρωµών, καθώς και για συµµετοχή και κατάθεση προσφορών ακόµη και σε δηµόσιους διαγωνισµούς. Οι πολίτες θα µπορούνεπίσης να ενηµερώνονται ηλεκτρονικά τόσο για την πρωτοκόλληση όσο και για την πορεία των υποθέσεών τους.

Με κωδικούς
Για να έχει πρόσβαση στο σύστηµα ηλεκτρονικών συναλλαγών, ο πολίτης θα πρέπει πρώτα να «αυθεντικοποιηθεί», δηλαδή να πιστοποιηθεί στο κεντρικό σύστηµα και να λάβει κάποιους κωδικούς που θα του επιτρέπουν στο µέλλον να διεκπεραιώνει τις υποθέσεις του.

Σε κάθε περίπτωση,σύµφωνα µε τον υπουργό Εσωτερικών, η εφαρµογή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης δεν θα σηµάνει και την κατάργηση δοµών όπως τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών, που θα συνεχίσουν να διεκπεραιώνουν συναλλαγές µε τον κλασικό τρόπο για όσους πολίτες επιθυµούν ή για εκείνους που δεν έχουν δυνατότητα και γνώση πρόσβασης στο ∆ιαδίκτυο - π.χ. ηλικιωµένοι.

Μετά την ψήφιση του νοµοσχεδίου θα εκπονηθεί ειδικό επιχειρησιακό σχέδιο που θα προβλέπει όλες τις απαιτούµενες ενέργειες και το χρονοδιάγραµµα για να «τρέξει» το νέο σύστηµα. «Με την εµπειρία της εφαρµογής του προγράµµατος “∆ιαύγεια” θα καταφέρουµε να επικρατήσει σε όλο το ∆ηµόσιο», σχολίασε ο κ. Ραγκούσης.

Η κάρτα του πολίτη
Μέρος της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης αποτελεί – όπως ανέφερε ο υπουργός – και η κάρτα του πολίτη που θα αντικαταστήσει την αστυνοµική ταυτότητα καιθα χρησιµοποιείται και ως ταξιδιωτικό έγγραφο για τις χώρες Σένγκεν. Για άλλη µια φορά ο κ. Ραγκούσης διαβεβαίωσε πως δεν θα περιέχονται σε αυτήν όλα τα προσωπικά στοιχεία κάθε πολίτη – για παράδειγµα το σύνολο των φορολογικών του στοιχείων ή αναλυτικά ο ιατρικός του φάκελος.

«Θα υπάρξει αυστηρή τήρηση όλων των συστάσεων που θα γίνουν από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών ∆εδοµένων, ώστε κανείς να µην µπορεί να πάρει στοιχεία µας», υποστήριξε ο κ. Ραγκούσης.

Ετσι θα είναι αποθηκευµένα στην κάρτα µόνο τα στοιχεία ταυτότητας, ο αριθµός δηµοτολογίου, το ΑΦΜ και ο ΑΜΚΑ. Αυτά θα αποτελούν τα κλειδιά τα οποία σε συνδυασµό µε κάποιον κωδικό θα παρέχουν πρόσβαση στα τέσσερα µεγάλα αρχεία που υπάρχουν σήµερα, δηλαδή στα δηµοτολόγια, στο TAXIS, στα στοιχεία των ασφαλιστικών ταµείων και στα αστυνοµικά δεδοµένα. Σταδιακά ηκάρταθα εξελιχθεί σε ηλεκτρονικό πολυεργαλείο, καθώς θα ενσωµατωθούν σε αυτήν άλλες κάρτες, όπως η φοροκάρτα και άλλα στοιχεία, όπωςείναι κάποιες διαδικασίες που τα υπουργεία Υγείας και Αγροτικής Ανάπτυξης επιθυµούν να διεκπεραιώνονται µε τη χρήση καρτών. Παράλληλα, η κάρτα µπορεί να χρησιµοποιηθεί και στο σύστηµα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, όπου µε µια ειδική συσκευή στην οποία θα τοποθετείται οι πολίτες θα έχουν δυνατότητα µέσω του υπολογιστή να επιβεβαιώσουν την ταυτότητά τους και να πραγµατοποιήσουν ηλεκτρονικά συναλλαγές.

Περιορισµός της γραφειοκρατίας
Το νοµοσχέδιο για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και η κάρτα του πολίτη αποτελούν πάντως τα πρώτα βήµατα για τον περιορισµό της γραφειοκρατίας και των δαπανών που γίνονται στις δηµόσιες υπηρεσίες.

Οπως γνωστοποίησε ο κ. Ραγκούσης, σε συνεργασία µε το υπουργείο Οικονοµικών και µε την καθοδήγηση του Πρωθυπουργού, γίνεται επεξεργασία σειράς κινήσεων και δράσεων που θα επιφέρουν µεγάλη µείωση του κόστους λειτουργίας του ∆ηµοσίου. Εφερε µάλιστα ως παράδειγµα την πρόβλεψη για δηµιουργία Ενιαίας Αρχής Πληρωµών Τηλεπικοινωνιακών Τελών.

Επί του παρόντος, όπωςείπε, δίνεται από τον προϋπολογισµό συγκεκριµένο κονδύλι σε κάθε υπουργείο για την κάλυψη µεµονωµένα των τελώντηλεπικοινωνίας. Με την καθιέρωση της Αρχής θα καταβάλλονται εκ µέρους όλων των φορέων του ∆ηµοσίου όλα τα τέλη και θα µπορεί να εµφανίζεται ως ένας ενιαίος µεγάλος πελάτης, διασφαλίζοντας ευνοϊκότερα τηλεπικοινωνιακά πακέτα.
ta nea online

Ξεκινάει η λειτουργία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Συστημικού Κινδύνου

Στόχος η επίβλεψη των οικονομιών των χωρών της ΕΕ
Το νεοσύστατο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Συστημικού Κινδύνου (European systemic risk board, ESRB), το οποίο θ' αρχίσει να λειτουργεί μέσα στον Ιανουάριο, θα έχει ως στόχο να εκδίδει προειδοποιήσεις για ενδεχόμενους κινδύνους όσον αφορά στην οικονομία ή το χρηματοπιστωτικό σύστημα της ΕΕ καθώς και συστάσεις για την αντιμετώπισή τους.
Το Συμβούλιο έχει επικεφαλής τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) Ζαν Κλοντ Τρισέ και καλύπτει όλες τις χώρες της ΕΕ.
Στόχος του είναι να επιτύχει την καλύτερη επίβλεψη των ευρωπαϊκών οικονομιών και την επίτευξη της οικονομικής και χρηματοπιστωτικής σταθερότητας στην Ευρώπη.
Σε δηλώσεις του στην εφημερίδα Financial Times, ο Αντιπρόεδρος της ΕΚΤ και μέλος του Συμβουλίου, Βίτορ Κονστάντσιο, αναφέρει παραδείγματα προειδοποιήσεων, τις οποίες θα μπορούσα να έχει απευθύνει στο παρελθόν το Συμβούλιο, μεταξύ των οποίων, όπως είπε, θα μπορούσε να είναι και η έγκαιρη προειδοποίηση για την απώλεια ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας, που οδήγησε στην αύξηση του ελλείμματος στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών της.
"Θα μπορούσαμε, επίσης, να είχαμε προειδοποιήσει για τη φούσκα ακινήτων στην Ισπανία και την Ιρλανδία και για τα δάνεια σε ξένο νόμισμα στην ανατολική Ευρώπη. Αυτά είναι παραδείγματα κινήσεων που θα είχε κάνει το Συμβούλιο προκειμένου να εμποδίσει τις κρίσεις.
Enet.gr

Νέες ρουκέτες από Πάγκαλο

Νέες εντάσεις και πονοκέφαλο στην κυβέρνηση τροφοδοτούν οι απόψεις του Θ. Πάγκαλου για τους πολίτες, τους πολιτικούς και τη διαφθορά, λίγες μέρες μετά τις δηλώσεις του για τους «κοπρίτες» που δουλεύουν στο Δημόσιο και οι οποίες προκάλεσαν την αντίδραση της ΑΔΕΔΥ.
Ενας διεφθαρμένος, κοπρίτης, αγράμματος και αδαής πλήρωσε τη γραβάτα; Ενας διεφθαρμένος, κοπρίτης, αγράμματος και αδαής πλήρωσε τη γραβάτα; Ο υπουργός Εσωτερικών Γ. Ραγκούσης χθες κράτησε αποστάσεις από τον κ. Πάγκαλο, καθώς είπε ότι ο πρωθυπουργός, ο ίδιος ως υπουργός Εσωτερικών και η κυβέρνηση δεν χρησιμοποιούν τέτοιους χαρακτηρισμούς. Τόνισε όμως ότι ο αντιπρόεδρος με τον χαρακτηρισμό «κοπρίτες» δεν χαρακτήρισε το σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων.
Ωστόσο ο κ. Πάγκαλος -όπως έγραψε χθες ο «Ελεύθερος Τύπος»- σε διάλεξή του στο πανεπιστήμιο της Οξφόρδης τον περασμένο Μάιο φέρεται να είπε, μεταξύ άλλων, σύμφωνα με την εφημερίδα, που επικαλείται μαγνητοσκοπημένη ομιλία, ότι «κανένας πολιτικός δεν είναι τόσο διεφθαρμένος, ώστε να βγαίνει στους δρόμους και να στρατολογεί ψηφοφόρους, κάθεται στο γραφείο του και διεφθαρμένοι πολίτες πάνε και τον βρίσκουν...». Επίσης, κατά την εφημερίδα, ταύτισε τους διαδηλωτές που διαμαρτύρονται για τις πολιτικές της κυβέρνησης «με όσους οργανώνουν δολοφονίες άλλων ανθρώπων». Ακόμα είπε, γράφει η εφημερίδα, ότι την επανάσταση του 1821 την έκαναν ένα μάτσο αγράμματοι και αδαείς χωριάτες, που μετά την απελευθέρωση ψήφιζαν οποιονδήποτε θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τα συμφέροντά τους...
Enet.gr

Αλ. Παπαρήγα: Συμφωνία συνεκμετάλλευσης του Αιγαίου

Η Αλέξα Παπαρήγα κατηγόρησε τον πρωθυπουργό ότι βάζει σε δεύτερη μοίρα τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας

ΣΚΑΙ.GR

FT: Ιδιωτικές εταιρίες για τη συλλογή φόρων στην Ελλάδα

ΣΚΑΙ.GR

Η Ελλάδα χρειάζεται αναδιάρθρωση και έξοδο από το ευρώ

ΣΚΑΙ.GR

«Αντιλαϊκισμός», το ανώτατο στάδιο του λαϊκισμού, του Γεράσιμου Λυκιαρδόπουλου

«Ο προοδευτικός είναι εκείνος που κάνει τα πιο “εξτρεμιστικά” (φιλελεύθερα) πράγματα με το μειλίχιο και γλυκανάλατο τρόπο μιας μπαλάντας του Έλτον Τζον…» Τελευταία, και ιδίως μετά το ξέσπασμα της τρέχουσας κρίσης, έχει αρχίσει να παίρνει όλο και πιο ξεκάθαρη μορφή ένα καινούριο ιδεολογικό ρεύμα προωθούμενο από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και συνεπικουρούμενο από ένα μέρος του ακαδημαϊκού κόσμου καθώς και από κάποιους τριτοκοσμικά μοντερνίζοντες λογοτέχνες και «οργανικούς» –ου μην αλλά και «ελευθέρας βοσκής»– διανοούμενους.
Κύριο χαρακτηριστικό αυτού του ρεύματος είναι μια τάση να αντιμετωπίζεται, αντανακλαστικά σχεδόν, κάθε εκ των κάτω διαμαρτυρία με μια ηθικολογική ρητορεία η οποία, εν ονόματι του πολιτικού ρεαλισμού, της ευθύνης και της ευταξίας, επιθέτει σε κάθε κοινωνική διεκδίκηση, κριτική ή καταγγελία το στίγμα της ανευθυνότητας και του λαϊκισμού.
Στην ουσία, θα λέγαμε ότι πρόκειται για μια πραγματιστική μετάλλαξη ή αντιστροφή του λαϊκισμού ο οποίος είχε επικρατήσει στη χώρα κατά τις προηγούμενες χαρισάμενες δεκαετίες. Φαίνεται μάλιστα να ξεκινάει, κατά τραγική ειρωνεία, από μια εύλογη κατ’ αρχήν κριτική του λαϊκισμού εκείνης της περιόδου, μεταστρέφοντας τώρα τις αιχμές της από τον παρωχημένο και παροπλισμένο πλέον πασοκικό «εθνολαϊκισμό» στα σημερινά δεδομένα. Και λέμε «φαίνεται», διότι στην πραγματικότητα κάποια συστατικά εκείνης της φανφαρόνικης λαϊκίστικης ιδεολογίας έχουν μεταφερθεί και ενσωματωθεί στον πνευματικά νεοπλουτίστικο ρητορικό κορμό του «προοδευτικού» ρεύματος και της «υπεύθυνης» πολιτικής σκέψης. Ένα από τα συστατικά που αναβιώνουν σ’ αυτό το (νέο) φιλελεύθερο «αντιλαϊκιστικό» λαϊκισμό είναι, «εκσυγχρονιστικά» μεταποιημένος, και ο αλλοτινός βαρβάτος αντιδιανοουμενισμός – θυμηθείτε τους χλευαζόμενους «κουλτουριάρηδες» και τους «λαπάδες ποιητές». Ιδού μια τυπική σημερινή αναβαθμισμένη εκδοχή της ίδιας απαξιωτικής θεώρησης:
«Το κλασικό μοντέλο του διανοούμενου υπήρξε αυτό του οραματιστή της ουτοπίας. Παλιότερα τους αποκαλούσαν προφήτες. Αθεράπευτα ρομαντικοί, αιώνια απαισιόδοξοι, πάντοτε θυμωμένοι, με δραματικό οίστρο και ατράνταχτη γνώμη περί παντός του επιστητού, αναφέρονται και προσβλέπουν σ’ έναν τέλειο κόσμο, η σύγκριση του οποίου με την καθημερινή πραγματικότητα αποβαίνει αναπόφευκτα καταλυτική σε βάρος της δεύτερης. Ρέπουν λοιπόν προς τη μεγαλόσχημη καταγγελία στο όνομα κάποιας, παρελθούσας ή μελλοντικής, αλλά πάντα ασαφούς, ουτοπίας θεωρώντας ταυτόχρονα πως κατέχουν την απόλυτη αλήθεια». (* Στάθης Καλύβας, «Διανοούμενοι και προφήτες» εφ. Καθημερινή 22/8/2010)
Στο σημείο αυτό, αν ρωτούσε κανείς ποιος είναι άραγε ο στόχος τέτοιων ορθοπολιτικών καταγγελιών του (ανυπόστατου στη σημερινή πραγματικότητα) ουτοπιστικού «αρχαϊσμού», θα έθετε ένα μάλλον ρητορικό ερώτημα: ο στόχος αναδύεται εκ των εντός και εκτός κειμένου συμφραζομένων: στο βάθος διακρίνονται ήδη τα υλικά με τα οποία στήνεται το νέο σκηνικό: η απομυθοποίηση των μεγάλων «αφηγήσεων» υπό τη μορφή μιας «ψύχραιμης» (ανα)θεώρησης του παρελθόντος λειτουργεί ως άλλοθι ακριβώς του παρόντος κακού. Από αυτήν τη σκοπιά, όσοι μέσα στην κρίση που βιώνουμε διαπιστώνουν συμπτώματα, καταδείχνουν αιτίες ή εκφράζουν το ασφυκτικό «μη περαιτέρω» της κατάστασης διαδηλώνοντας ότι δεν πάει άλλο, στοχοποιούνται ως αθεράπευτα ρομαντικοί, γκρινιάρηδες, αρχαϊστές, ουτοπιστές-λαϊκιστές μ’ ένα λόγο.
Διότι τώρα που ο παλιός λαϊκισμός έχει δύσει στην ανυποληψία του, νέοι αστέρες μεσουρανούν στους τεχνητούς ουρανούς των μίντια που διαφημίζουν νέα είδωλα. Έχουμε περάσει στη λατρεία του «νέου» – «νέα» νέα αρχή, «νέα» Νέα Δημοκρατία, «νέος» νεοφιλελευθερισμός. Όλοι θέλουν να μηδενίσουν το κοντέρ, να ξαναχτιστεί μια νεόκοπη «νοικοκυροσύνη» στον τόπο. Με κάθε θυσία (των άλλων), με το ψαλίδισμα των οραμάτων, με την ισοπέδωση των ερωτημάτων, με την («εξίσου») καταδίκη των «άκρων» και την (επ)ανάκαμψη του φαντασματικού πολιτικού «κέντρου». Σ’ αυτό το κλίμα, λοιπόν, ο πραγματικός στόχος των ρεαλπολιτικών πραγματιστών δεν είναι ο λαϊκισμός του ανύπαρκτου κομμουνισμού αλλά η υπαρκτή κριτική του παρόντος και όζοντος κακού. Έχουν περάσει πλέον οι καιροί του ένδοξου λαϊκισμού που λαφυραγωγώντας κάποτε τα εαμικά κειμήλια οικοδόμησε τα νέα τζάκια της ελληνορθόδοξης παλαιοπασοκικής εθνικοφροσύνης. Στο μεγάλο διάστημα που κύλησε έκτοτε, η πραγματική σύγχρονη δυστυχία, η ξένη, η «άλλη» δυστυχία που γίνεται μέρα με τη μέρα δική μας δυστυχία, η συνακόλουθη Κρίση που έρχεται να μας κρίνει όλους, από τον Άγιο Παντελεήμονα ως τα Κολωνάκια των βορείων προαστίων, έδειξε πλέον, μαζί με τα νύχια της, και τα όρια των παλιών και νέων (λαϊκίστικων και ορθοπολιτικών) ιδεολογημάτων – έδειξε γυμνά τα Κέρδη και τα Συμφέροντα και ξεκαθάρισε την πραγματική διαχωριστική γραμμή.

Τώρα εκείνοι
οι χοντροί γαλάζιοι ραψωδοί, αφού ροκάνισαν τ’ αυτιά μας και την αντιεξουσιαστική γραβιέρα τρυπώνοντας από κόμμα σε κόμμα, έρχονται να σιγοντάρουν κι αυτοί τον «αντιλαϊσμό» της λιπαρής εξουσίας, η οποία υποδύεται από τα έδρανά της την «παρρησία»: «Όλοι μαζί τα φάγαμε!». Περιττό να πούμε πως αυτού του είδους ο «αντιλαϊσμός», αυτή η επίδειξη περιφρόνησης του «πολιτικού κόστους» δεν κοστίζει –αλλά ούτε και αξίζει– τίποτα.
37 χρόνια σημειώσεις
Δεν ξέρω αν πρόκειται για πείσμα ή όχι, πάντως οι σημειώσεις, μια περιοδική έκδοση που ξεκίνησε την πορεία της πριν από 37 χρόνια, ως μια συλλογική έκφραση ανοιχτής πολιτικής και πολισμικής ματιάς συνεχίζει τις άτακτες εμφανίσεις της μέχρι τις μέρες μας, με… τακτικές πάντοτε συνεργασίες. Τριανταεφτά χρόνια ιστορίας λοιπόν με 72 τεύχη εν συνόλω. Πιο πρόσφατο αυτό του περασμένου Νοέμβρη απ’ όπου και αποσπάσαμε «αυθαίρετα» το κείμενο του Γεράσιμου Λυκιαρδόπουλου το οποίο δημοσιεύουμε στις παράπλευρες στήλες.
Εκτός από το κείμενο αυτό, στο πρόσφατο τεύχος των «σημειώσεων» θα βρείτε ακόμη: κείμενο του Στέφανου Ροζάνη «περί συμβόλων» των Βασίλη Αλεξίου και Παν. Καραγιάννη για τα όρια της μεταφοράς και τις μεταφορές των ορίων, κείμενο του Γιώργου Παπαπαναγιώτου για τον Αντον Πάνενουκ αλλά και του ίδιου του Πάννενουκ με τίτλο «Γιατί απέτυχαν τα προηγούμενα επαναστατικά κινήματα». Τέλος θα βρείτε ένα σημείο συνάντησης του Φρανσουά Βιγιόν με τον δικό μας Μάρκο Μέσκο μέσα από «ποιητικό» πόνημα του δεύτερο που τιτλοφορείται «Οι κλοσάρ των Βοδενών». Αναζητείστε το τεύχος στα κεντρικά βιβλιοπωλεία της πόλης, αξίζει τον κόπο!.
tvxs.gr

Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2011

«Πράσινο φως» για ανατροπές στους µισθούς

Mείωση µισθών στον ιδιωτικό τοµέα, κατ’ επίκληση του νέου νόµου για την υπερίσχυση των επιχειρησιακών συµβάσεων, σπεύδουν να ζητήσουν δεκάδες εργοδότες προτού ακόµη εφαρµοστεί η σχετική διάταξη!
Το Σώµα Επιθεωρητών Εργασίας εξέδωσε χθες τη σχετική ερµηνευτική εγκύκλιο παρέχοντας οδηγίες προς τους εργοδότες, τους εργαζοµένους αλλά και τις επιθεωρήσεις εργασίας για τον τρόπο και τον έλεγχο ορθότητας της υποβολής αιτιολογικών εκθέσεων που αφορούν τη σύναψη Επιχειρησιακών Συλλογικών Συµβάσεων Εργασίας (ΕΣΣΕ) στον ιδιωτικό τοµέα Η ερµηνευτική εγκύκλιος που εξέδωσε οειδικόςγραµµατέαςτου Σώµατος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) εξειδικεύει τη διαδικασία υποβολής της κοινής αιτιολογικής έκθεσης προς το Συµβούλιο Κοινωνικού Ελέγχου Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΚΕΕΕ), το οποίο γνωµοδοτεί για την ορθότητα των επιχειρησιακών συµβάσεων σύµφωνα µε την εφαρµογή του νόµου. Απαραίτητη προϋπόθεση για την υπογραφή της αιτιολογικής έκθεσης της επιχειρησιακής σύµβασης είναι η ύπαρξη επιχειρησιακού σωµατείου. Εφόσον αυτό δεν υφίσταται, συνυπογράφει το κλαδικό σωµατείο ή ελλείψει αυτού η αντίστοιχη οµοσπονδία.

Με το µέτρο αυτό ανοίγει ο δρόµος για µειώσεις µισθών έως και κατά 26% στον ιδιωτικό τοµέα, καθώς και για µείωση στο 50% των αποζηµιώσεων έπειτα από απόλυση.

Οι επιχειρησιακές συµβάσεις, σύµφωνα µε τον νόµο, µπορεί να κατισχύουν των συλλογικών - κλαδικών συµβάσεων εργασίας για µειωµένες αποδοχές έως το όριο της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύµβασης (σήµερα είναι τα 740 ευρώ).

Οπως τονίζεται στην εγκύκλιο του ΣΕΠΕ, εργοδότες και εργαζόµενοι υποβάλλουν από κοινού αιτιολογική έκθεση των λόγων που δικαιολογούν την πρόθεσή τους για κατάρτιση ειδικής συλλογικής σύµβασης εργασίας προς το ΣΚΕΕΕ, το οποίο και γνωµοδοτεί για την σκοπιµότητα της κατάρτισής της µέσα σε αποκλειστική προθεσµία είκοσι ηµερών, µετά την πάροδο της οποίας τεκµαίρεται η χορήγησή της. Με την ίδια διαδικασία συµφωνείται και η τυχόν παράτασή της.

Από την υπογραφή της
Η συλλογική σύµβαση εργασίας αρχίζει από την υπογραφή της. Σε περίπτωση παραβίασης των όρων, η ειδική επιχειρησιακή συλλογική σύµβαση εργασίας είναι άκυρη και σε περίπτωση καταγγελίας της σύµβασης εργασίας, η αποζηµίωση απόλυσης υπολογίζεται µε βάση τις αποδοχές της αντίστοιχης κλαδικής συλλογικής σύµβασης εργασίας.

Οποιαδήποτε µείωση των αποδοχών των εργαζοµένων κατά παράβαση των συµφωνηµένων στο πλαίσιο της ειδικής επιχειρησιακής συλλογικής σύµβασης εργασίας συνιστά µη εµπρόθεσµη καταβολή νόµιµων αποδοχών.
ΑΝΟΙΓΕΙ Ο ∆ΡΟΜΟΣ
για µειώσεις µισθών έως και κατά 26%, καθώς και για µείωση των αποζηµιώσεων έπειτα από απόλυση στο 50%

Προϋπόθεση η κατάθεση αίτησης

Η ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ έκθεση κατατίθεται στο τοπικό Τµήµα Κοινωνικής Επιθεώρησης σε έντυπηκαι ηλεκτρονική µορφή.

Σηµειώνεται ότι η έντυπη µορφή κατάθεσης παραµένει στο αρχείο της Υπηρεσίας και η ηλεκτρονική αποστέλλεται στη Γραµµατεία του ΣΚΕΕΕ - Γραφείο Ειδικού Γραµµατέα ΣΕΠΕ. (email: gsepe@otenet.gr).

Τηρείται ειδικό βιβλίο πρωτοκόλλου για την από κοινού (εργοδότες & εργαζόµενοι) κατάθεση των αιτιολογικών εκθέσεων. Το πρωτόκολλο αυτό θα πρέπει να περιέχει τις εξής στήλες:

1. Αύξων αριθµός, 2. Ηµεροµηνία κατάθεσης, 3. Κλάδος οικονοµικής δραστηριότητας, 4. Επωνυµία επιχείρησης, 5. Επωνυµία επιχειρησιακού σωµατείου ή αν δεν υπάρχει επωνυµία αντίστοιχου κλαδικού σωµατείου ή οµοσπονδίας, 6. Ηµεροµηνία αποστολής στο ΣΚΕΕΕ, 7. Ηµεροµηνία γνωµοδότησης ΣΚΕΕΕ - θετική ή αρνητική, 8. Ηµεροµηνία κατάθεσης της ειδικής επιχειρησιακής συλλογικής σύµβασης εργασίας.
ta nea online

Η Επιτροπή που θα αλλάξει τους μισθούς στο Δημόσιο


dimosio.jpg
 Στο διαδίκτυο αναρτήθηκε την Τρίτη η κοινή υπουργική απόφαση που υπογράφουν οι υπουργοί Εσωτερικών, Γιάννης Ραγκούσης, και Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, για τη συγκρότηση εννεαμελούς ομάδας εργασίας, η οποία θα έχει ως αντικείμενο την αναθεώρηση του μισθολογίου και την ανακατανομή του ανθρώπινου δυναμικού στο Δημόσιο.
Την επιτροπή απαρτίζουν εκτός από υπηρεσιακούς παράγοντες και στενοί συνεργάτες και σύμβουλοι των κ.κ. Ραγκούση και Παπακωνσταντίνου.
Τα μέλη της επιτροπής είναι:
1. Κων/νος Παύλου, υπάλληλοε με βαθμό Α΄, του κλάδου ΠΕ Δημοσιονομικών, Προϊστάμενος του Τμήματος Α' της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών, ως Συντονιστή.
2. Λάζαρος Παλάικος, υπάλληλος, με βαθμό Α' του κλάδου ΠΕ Πληροφορικής, Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Μηχανογράφησης του Υπουργείου Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ως μέλος.
3. Ευτυχία Δημητρίου, υπάλληλος με βαθμό Α΄, του κλάδου ΠΕ Διοικητικής, Οργάνωσης, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Οικονομικού της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του ΥΠ.ΕΣ..Α.Η.Δ., ως μέλος.
4. Γιάννης Σπηλιωτόπουλος, υπάλληλος με βαθμό Α' του κλάδου ΠΕ Διοικητικής Οργάνωσης, Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Προσλήψεων του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ως μέλος.
5. Κωνσταντίνος Μπαζιώτης, υπάλληλος με βαθμό Α' του κλάδου ΠΕ Δημοσιονομικών, Προϊστάμενο της Διεύθυνσης 22ης Μισθολογίου (Δ22) του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, ως μέλος
6. Σταμάτιος Πιτσίνης, υπάλληλο με βαθμό Α' του κλάδου ΠΕ Οικονομικών, Προϊστάμενος Τμήματος της Διεύθυνσης ΔΕΚΟ-Τμήμα Μεταφορών, ως μέλος, ο οποίος θα τελεί χρέη και Γραμματέα της Ομάδας Εργασίας.
7. Λεμονιά Παπαδάκου, που υπηρετεί στο Γραφείο του Υπουργού Οικονομικών, ως μέλος, με αναπληρώτρια την Μαριάνθη Αναστασάτου που υπηρετεί στο Συμβούλιο Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων.
8. Νικόλαος Χατζηεργάτης , Ειδικός Σύμβουλος στο Γραφείο του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ως μέλος.
9. Αναστάσιος Τάσσος, Ειδικός Συνεργάτης στο Γραφείο του Υπουργού Εσωτερικών Αποκέντρωσης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ως μέλος.
parapolitika.gr

Πρωθυπουργός εις το... εξωτερικόν

thumb

Τελικά δεν ξέρεις τι είναι καλύτερο. Να είναι εντός της χώρας ο πρωθυπουργός ,να κάνει υπουργικά συμβούλια , κυβερνητικές επιτροπές και να παίρνει τα μέτρα (μας) για τη «σωτηρία του τόπου»; Ή να απουσιάζει στο εξωτερικό;

Εκεί που λες ότι είναι μάλλον καλύτερα να λείπει, ακούς ότι ξεκίνησε το ταξίδι του στο Παρίσι νωρίτερα (Δευτέρα) απ ότι είχε προγραμματιστεί και «κάτω από συνθήκες άκρας μυστικότητας». Αρχίζεις λοιπόν να ανησυχείς όταν μαζί με την «άκρα μυστικότητα» της αναχώρησης, ακούς και κάποιες πληροφορίες περί των επαφών που θα πραγματοποιήσει.

Σύμφωνα με αυτές τις πληροφορίες, ο πρωθυπουργός κατά την παραμονή του στο Παρίσι βρήκε την ευκαιρία να συναντηθεί με τον Γάλλο οικονομολόγο και σύμβουλό του, Ζακ Αταλί. Ακούγεται επίσης ότι ο πρωθυπουργός θα συναντηθεί και με κάποια από τα υπόλοιπα μέλη της γαλλικής συμβουλευτικής του ομάδας, η οποία απαρτίζεται από τραπεζίετες και οικονομολόγους στελέχη του ομίλου Lazard. Ο εν λόγω οίκος, θα πρέπει να σημειώσουμε, μεταξύ άλλων, ασχολείται και με αναδιαρθρώσεις χρεών... Κατά συνέπεια, μόνο κακά μαντάτα μπορεί να περιμένει κανείς από τέτοιου είδους συναντήσεις και επαφές, τα οποία προβάλλουν ακόμη χειρότερα, αν ληφθεί υπόψη το γαλλικό ενδιαφέρον για κομμάτια της ελληνικής δημόσιας περιουσίας, τα οποία πρόκειται να ξεπουληθούν ή να εγγραφούν ως υποθήκες κατά τη διαδικασία της «αναδιάρθρωσης» του χρέους, ή της «ελεγχόμενης» χρεοκοπίας, αν προτιμάτε...

Μετά το Παρίσι, ο Πρωθυπουργός, την ερχόμενη Πέμπτη- Παρασευή έχει έτοιμες τις βαλίτσες του για το Ερζερούμ, προκειμένου να λάβει μέρος στην μάζωξη των Πρεσβευτών της Τουρκίας σ' όλο τον κόσμο. Ο συμβολισμός της συμμετοχής του Έλληνα πρωθυπουργού σε μια τέτοια συνάντηση (και μάλιστα στο Ερζερούμ που αποτελεί το λίκνο του Κεμαλικού κράτους) επιτρέπει στους κακεντρεχείς να σχολιάσουν ότι μεταβαίνει εκεί για να εναποθέσει το φόρο υποτέλειας στην Αγκυρα υπό τη μορφή της Συμφωνίας για τη συνεκμετάλλευση του Αιγαίου. Υπερβολές...

Ωστόσο, κατά τη συνάντηση που θα έχει με τον Τ. Ερντογάν θα προκύψει μια «φωτογραφία» η οποία θα αξιοποιηθεί ως απόδειξη της σταθερής διάθεσης των δύο πλευρών να προσεγγίσουν και «να τα βρουν». Αυτήν τη διάθεση δεν την έχει κρύψει ούτε στιγμή ο Γ. Παπανδρέου και δεν έχει αλλάξει άποψη παρά το γεγονός ότι η Αγκυρα:

1. Απειλεί με πόλεμο αν η Ελλάδα επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στα 12 μίλια
2. Επιμένει ότι υπάρχουν βραχονησίδες και (κατοικημένα) ελληνικά νησιά με αδιευκρίνιστη κυριαρχία
3. Απαιτεί από τις ελληνοτουρκικές συνομιλίες για την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας να εξαιρεθεί το Καστελόριζο

Την ερχόμενη βδομάδα, όταν με το καλό επιστρέψει, ο πρωθυπουργός θα συνεχίσει τη σφυγμομέτρηση των αντιδράσεών μας. Προφανώς έχει αρχίσει να τον απασχολεί πότε θα εκδηλωθεί η επιθυμία και βούληση μας για την «έκδοση», σ αυτόν και την  στενή  του παρεούλα με την οποία κυβερνά,  ενός, one way ticket...
to pontiki

Μέλος της Δημοκρατικής Συμμαχίας ο Λ. Αυγενάκης

Την προσχώρησή του στο κόμμα της Ντόρας Μπακογιάννη ανακοίνωσε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο βουλευτής Ηρακλείου Κρήτης Λευτ. Αυγενάκης.
Ο βουλευτής είχε διαγραφεί από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης μετά από δηλώσεις που είχε κάνει στα τέλη Νοεμβρίου, σχετικά με την ίδρυση της Δημοκρατικής Συμμαχίας από την Ντόρα Μπακογιάννη.
Υποδεχόμενη το βουλευτή, η επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμμαχίας έκανε λόγο για ένα νέο και αυτοδημιούργητο πολιτικό, ο οποίος τιμά με τον πολιτικό του λόγο και τη συνεχή του παρουσία την εντολή των συμπατριωτών του. "Θα ενισχύσει τις προσπάθειές μας για τη διαμόρφωση ενός σχεδίου σαρωτικών αλλαγών και μεταρρυθμίσεων που χρειάζεται ο τόπος", πρόσθεσε η Ντόρα Μπακογιάννη.
Enet.gr

Το «ξεκόβουν» πάλι για την αναδιάρθρωση του χρέους

Το ενδεχόμενο της αναδιάρθρωσης του χρέους απέκλεισε κατηγορηματικά, για μια ακόμη φορά, ο υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, στη διάρκεια συνέντευξης που παραχώρησε στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters.

Η Ελλάδα θα αντιμετωπίσει την κρίση χρέους υποβοηθούμενη από ιδιωτικοποιήσεις ύψους επτά δισ. ευρώ και δεν συζητά αναδιάρθρωση χρέους με τους πιστωτές της, κατέστησε σαφές ο κ. Παπακωνσταντίνου στη διάρκεια της συνέντευξης προς την ανταποκρίτρια του πρακτορείου στην Αθήνα, Ντίνα Κυριακίδου.

Όπως επισημαίνεται στην ίδια συνέντευξη, η Ελλάδα, τα δημοσιονομικά προβλήματα της οποίας έθεσαν σε κίνηση πέρυσι την κρίση στην ευρωζώνη, έχει μειώσει το χρέος της και έχει ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις που ανέλαβε έναντι του ΔΝΤ και της ΕΕ για το δάνειο των 110 δισ. ευρώ, προωθώντας μεταρρυθμίσεις και δεν βρίσκεται σε συζητήσεις με κατόχους ομολόγων για την επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής του υφιστάμενου χρέους.

"Δεν υπάρχουν τέτοιες συζητήσεις" είπε ο Παπακωνσταντίνου, διαψεύδοντας πληροφορίες ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε σχετικές συζητήσεις με τράπεζες. "Αυτό δεν θα βοηθούσε την Ελλάδα, δεν θα βοηθούσε την ελληνική οικονομία, τις ελληνικές τράπεζες, του έλληνες πολίτες ή το ευρωπαϊκό πρόβλημα". Ο υπουργός σημείωσε ότι η Ελλάδα καταγράφει σταθερή πρόοδο για τη μείωση του δημοσιονομικού της ελλείμματος και ότι προωθεί μη δημοφιλείς μεταρρυθμίσεις, ώστε να διασφαλιστεί η καταβολή της τέταρτης δόσης του δανείου, ύψους 15 δισ. ευρώ, το Μάρτιο.

"Κλείνουμε το 2010 (μέσα) στο στόχο, οι μεταρρυθμίσεις είναι σύμφωνες με το χρονοδιάγραμμα" είπε. "Δεν υπάρχει κανείς λόγος να αμφιβάλλουμε για την επόμενη δόση, ή οποιαδήποτε άλλη δόση, εφόσον κάνουμε τη δουλειά μας σωστά".

Σύμφωνα με τον κ.Παπακωνσταντίνου, τα έσοδα των αποκρατικοποιήσεων αναμένεται να ανέλθουν σε ένα δισ. ευρώ φέτος και ακόμη έξι το 2012-2013, συμπεριλαμβανομένων των αεροδρομίων, ΔΕΚΟ και ακίνητης περιουσίας, καθώς και της πώλησης σειράς αδειών τυχερών παιχνιδιών.

Η Ελλάδα εμμένει στην επιστροφή της στις αγορές ομολόγων κάποια στιγμή το 2011, εξαρτωμένων των συνθηκών της αγοράς, καθώς και στην έκδοση ομολόγων της διασποράς προς Έλληνες του εξωτερικού, είπε ακόμη ο κ. Παπακωνσταντίνου. Ακόμη, ο κ.Παπακωνσταντίνου είπε ότι οι συνομιλίες σχετικά με την αγορά ελληνικών ομολόγων από την Κίνα προχωρούν, όπως συμφωνήθηκε κατά την επίσκεψη του Κινέζου πρωθυπουργού Ουέν Τζιαμπάο στην Αθήνα τον Οκτώβριο, αλλά δεν μπορεί να πει τίποτε σχετικά με το ποσό ή το χρόνο της αγοράς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, νωρίτερα την Τρίτη, ο Άντριου Μπόσομγουoρθ, κορυφαίος μάνατζερ της επενδυτικής εταιρείας Pimco, δήλωσε ότι θεωρεί αναμενόμενη την αναδιάρθρωση του χρέους των τριών χωρών της περιφέρειας της ευρωζώνης -Ελλάδα, Ιρλανδία και Πορτογαλία- και προτείνει την έξοδο αυτών των χωρών από το ευρώ.

Ο κ. Μπόσομγουορθ θεωρεί ότι, με την απόφαση του τελευταίου Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για το μόνιμο μηχανισμό στήριξης από το 2013, δεν λύνεται το πρόβλημα, αλλά η ευρωζώνη "αγοράζει χρόνο", με την ελπίδα ότι η Ελλάδα, η Ιρλανδία και η Πορτογαλία θα μπορέσουν κάποτε να λύσουν τα προβλήματά τους.
proto thema online

Να... «μαζέψει» τον Θ. Πάγκαλο ζητά από τον πρωθυπουργό η ΝΔ

Η ΝΔ, με ανακοίνωσή της, ζητά την παρέμβαση του πρωθυπουργού για το «“ανθολόγιο” των ακατάσχετων ύβρεων και προσβλητικών τοποθετήσεων του κ. Θόδωρου Πάγκαλου"», το οποίο, όπως λέει, «“εμπλουτίστηκε” σήμερα και με νέα “επεισόδια”, που αποκαλύπτονται στις εφημερίδες».

Ο εκπρόσωπος του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Πάνος Παναγιωτόπουλος, επισημαίνει πως, «ενώ τα βαρύτατα ατοπήματα του αντιπροέδρου διαδέχονται το ένα το άλλο, η κοινή γνώμη έχει πεισθεί, πλέον, ότι το πρόβλημα δεν είναι του κ. Πάγκαλου, αλλά του ίδιου του πρωθυπουργού, ο οποίος οφείλει άμεσα να αναλάβει τις ευθύνες του».
proto thema online

«Φρένο χρέους» για τις χώρες που θα καταφεύγουν στο μελλοντικό μηχανισμό στήριξης

Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα του περιοδικού Spiegel στόχος του Βερολίνου είναι, οι χώρες που θα προσφεύγουν στο Μόνιμο Μηχανισμό Στήριξης του ευρώ (ESM) να αναλαμβάνουν αυστηρές δεσμεύσεις που θα φτάνουν μέχρι και στην επιβολή «φρένου χρέους» κατά το πρότυπο της Γερμανίας (Schuldenbremse) στην οποία έχει συνταγματική ισχύ.
  Όπως αναφέρει το δημοσίευμα του Spiegel, σε αντίθεση με τον ισχύοντα σήμερα μηχανισμό EFSF, ο υπό σύσταση μηχανισμός ΕSM θα μπορεί να αγοράζει ομόλογα υπερχρεωμένων χωρών, προκειμένου να μη χρειάζεται η συνδρομή της ΕΚΤ .
 
Το δημοσίευμα του Spiegel αναφέρει ότι ο μηχανισμός δεν θα είναι ένα αυθύπαρκτο Ευρωπαϊκό Νομισματικό Ταμείο δίπλα στην ΕΚΤ, όπως προέβλεπαν τα «σχέδια επί χάρτου» του γερμανικού υπ. Οικονομικών που είχαν διαρρεύσει πριν από τα Χριστούγεννα. Τουναντίον, ο μελλοντικός μηχανισμός ESM θα είναι ένα «διακρατικό εργαλείο των χωρών-μελών της Ευρωζώνης». Αυτό σημαίνει ότι όλες οι αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται ομόφωνα, κατά συνέπεια κάθε μέλος θα έχει δικαίωμα βέτο. 
 
Οι αρχικοί, βασικοί σχεδιασμοί του υπ. Οικονομικών του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε (CDU) για ένα Ευρωπαϊκό Νομισματικό Ταμείο είναι αντικείμενο ενδοκυβερνητικής κριτικής. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, σε «εσωτερικό σημείωμα» με παραλήπτη τον υπ. Οικονομίας Ράινερ Μπρούντερλε (FDP), αναφέρεται ότι ενέχει τον κίνδυνο «με το χρόνο να μετατραπεί σε πυρήνα μιας πολιτικά κατευθυνόμενης ένωσης μεταφοράς πόρων».
Enet.gr

Δευτέρα 3 Ιανουαρίου 2011

Ε.Βενιζέλος: Η «αναθεώρηση» των κομμάτων πιο σημαντική από την αναθεώρηση του Συντάγματος

Η «αναθεώρηση» των κομμάτων είναι πιο σημαντική από την αναθεώρηση του Συντάγματος, σύμφωνα με άρθρο του Ευάγγελου Βενιζέλου που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα www.aixmi.gr.
 

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας τονίζει ότι δεν φταίει το Σύνταγμα αλλά τα κόμματα και πως δεν μπορείς να έχει αποκέντρωση του κράτους αν δεν έχεις αποκέντρωση του κόμματος. Επισημαίνει, δε, πως μέσα σε αυτό το σύστημα σκέψης θα δούμε και το θέμα του εκλογικού συστήματος στη Βουλή και την τοπική αυτοδιοίκηση. "Αν δεν έχεις λειτουργία του κόμματος, οργανωμένη, ελεγχόμενη, θεσμική, μπορείς να πας στην κατάργηση του σταυρού προτίμησης ή σε μονοεδρικές περιφέρειες; Και μπορείς να έχεις μονοεδρική περιφέρεια για το βουλευτή με 45.000 εκλογείς αλλά να εκλέγεται ο περιφερειακός σύμβουλος Αττικής στην περιφέρεια του νομαρχιακού διαμερίσματος ή να παίρνει ένα σταυρό ο δημοτικός σύμβουλος Αθηναίων από όλο το Δήμο Αθηναίων, δηλαδή από μια εκλογική περιφέρεια παλαιού τύπου;", αναφέρει ο κ. Βενιζέλος υπογραμμίζοντας πως ο τρόπος λειτουργίας του κόμματος αντανακλά στον τρόπο λειτουργίας της Βουλής και στον τρόπο λειτουργίας της κυβέρνησης.
 
    Σε ότι αφορά το θέμα του Προέδρου της Δημοκρατίας σημειώνει ότι αυτό που χρειαζόμαστε είναι το κύρος του και όχι τις αρμοδιότητές του και υπενθυμίζει ότι το ΠΑΣΟΚ από το 1996 είχε προτείνει την αποσύνδεση της διαδικασίας εκλογής του προέδρου από την απειλή διάλυσης της Βουλής.
 
    Παράλληλα αναφέρει και το ζήτημα της ηθικής αναστύλωσης της πολιτικής και υποστηρίζει την άποψη ότι αν δεν καθιερωθεί η αποκλειστικά κρατική χρηματοδότηση των κομμάτων - με μικρές ονομαστικές εισφορές μελών και φίλων μόνο και μέχρι ενός πολύ μικρού επιπέδου πχ της τάξεως των 100 ευρώ μέσω τραπεζών - δεν μπορεί να εξυγιανθεί το σύστημα. "Και επειδή πρόκειται για δημόσιο χρήμα πρέπει να υπάρχει και απόλυτος δημόσιος έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο όπως συμβαίνει με όλες τις διαχειρίσεις του δημοσίου χρήματος", σημειώνει ο κ. Βενιζέλος. 
Enet.gr

Επενδύσεις 4 δισ. ευρώ μέσα στο 2011


ependiseis.jpg
 «Να κόψουμε αυτή την ιστορία των επιδοτήσεων. Πρέπει να επανεκκινήσουμε και να αναθερμάνουμε την οικονομία», δήλωσε στη Βουλή ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης υποστηρίζοντας ότι ο νέος επενδυτικός νόμος «δεν είναι πανάκεια, είναι όμως ένα εργαλείο-απάντηση στην ύφεση και τους χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης».
Ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης τόνισε ότι το νέο θεσμικό πλαίσιο έχει βασικά στοιχεία τη διαφάνεια και την οικονομική αποτελεσματικότητα και σχολίασε: «Θέλουμε να μπορέσουμε να απαντήσουμε με εξωστρέφεια, επιθετικότητα, ανταγωνιστικότητα και εν τέλει αναπτυξιακή διαδικασία».
Ο νέος αναπτυξιακός θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό την αναπτυξιακή πορεία της χώρας στα επόμενα χρόνια, τόνισε ο κ. Χρυσοχοΐδης και εκτίμησε ότι στις 15 Μαρτίου θα φτάσουν στο υπουργείο τα πρώτα επενδυτικά σχέδια, καθώς και ότι αναμένονται 4 δις ευρώ επενδύσεις μέσα στο 2011.
Μίλησε ακόμα για σημαντική ενίσχυση των εξαγωγών, τόνισε ότι στο εξής το 85% ενός επενδυτικού σχεδίου θα αξιολογείται χωρίς ανθρώπινο χέρι και μόλις το υπόλοιπο 15% από αξιολογητή, ενώ υπογράμμισε: «Πρώτη φορά προβλέπει ο νόμος κυρώσεις στον επενδυτή που δεν υλοποιεί όπως πρέπει την επένδυση».
Παράλληλα, επέκρινε την αναπτυξιακή πολιτική της ΝΔ λέγοντας ότι «από τα 2400 επενδυτικά σχέδια που προσέλκυσε, τα 2200 αφορούν φωτοβολταϊκά πάρκα ισχύος μέχρι 100 Kw. Αυτά προωθούσε ως επενδύσεις ο προηγούμενος αναπτυξιακός νόμος;»
Επιφυλάξεις διατύπωσαν οι εισηγητές της ΝΔ και του ΛΑ.Ο.Σ. Ο Σταύρος Καλογιάννης υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο δεν έχει στόχευση και σαφείς κατευθύνσεις και εκτίμησε ότι για να καταστεί λειτουργικός απαιτούνται πολυάριθμες υπουργικές αποφάσεις και διατάγματα.
Καταψηφίζουν το νόμο ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ, με τον εκπρόσωπο του πρώτου Νίκο Καραθανασόπουλο να υποστηρίζει ότι επιδιώκεται ανάπτυξη για διασφάλιση της κερδοφορίας των επιχειρήσεων και όχι προς όφελος του λαού

Η Ε. Αμμανατίδου του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε ότι χρειάζεται μεγάλη προσοχή στο πώς διατίθενται χρήματα των φορολογουμένων για ιδιωτικές επενδύσεις.
parapolitika.gr

«Αυτά που επιδιώκει η κυβέρνηση γίνονται αντικείμενο συζήτησης στην Ευρώπη»

«Δυστυχώς, είναι προφανές, για άλλη μια φορά, ότι η ΝΔ δείχνει να μην αντιλαμβάνεται ούτε τα προβλήματα του τόπου, ούτε τις λύσεις που, με σκληρή και συστηματική δουλειά, επιδιώκει η κυβέρνηση. Αντίθετα τα θεωρεί “επικοινωνιακά τεχνάσματα”», τόνισε σε δήλωσή του ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Γιώργος Πεταλωτής, σχετικά με σημερινές ανακοινώσεις του εκπροσώπου της ΝΔ, Πάνου Παναγιωτόπουλου.

«Η ΝΔ δεν αντιλαμβάνεται ότι αυτά που επιδιώκει η κυβέρνηση, ήδη γίνονται αντικείμενο όλο και πιο έντονης συζήτησης στην Ευρώπη. Ο ρόλος της Ελλάδας, με ξεκάθαρες θέσεις και ισχυρή πλέον φωνή, είναι να συμβάλλει αποφασιστικά σε θετικές εξελίξεις και καθοριστικές αποφάσεις, ώστε οι αναγκαίες μεταρρυθμίσεις στην Ευρώπη να αποκτήσουν και αναπτυξιακή διάσταση, με άμεσο όφελος και της ίδιας της χώρας μας», είπε χαρακτηριστικά.
newsdeast.gr

Σίγουρη η προσχώρηση Μαντούβαλου στην Δημοκρατική Συμμαχία

madouvalos.jpg
Για όσους ξέρουν την ανθρωπογεωγραφία του Πειραιά, η χθεσινή λεκτική επίθεση του Πέτρου Μαντούβαλου εναντίον του Βασίλη Μιχαλολιάκου, καταδεικνύει περίτρανα το γεγονός ότι ο Μανιάτης δικηγόρος έχει καταλάβει πλέον για τα καλά, πως δεν πρόκειται να συμπεριληφθεί εκ νέου στο γαλάζιο ψηφοδέλτιο για τις εθνικές εκλογές.
Άλλωστε, όπως είχαν γράψει τα parapolitika.gr, ο Μαντούβαλος «παίζει» εδώ και καιρό με την Ντόρα Μπακογιάννη, κάτι που έγινε εμφανές με την συμμετοχή της στενής συνεργάτιδάς του, Νίκης Αραμπατζή στην ηγετική ομάδα της Δημοκρατικής Συμμαχίας. Θεωρείται, μάλιστα δεδομένο, πως αν ο Πέτρος Μαντούβαλος ξεμπλέξει γρήγορα με τις νέες δικαστικές του περιπέτειες, θα είναι υποψήφιος με την Δημοκρατική Συμμαχία στο μεγάλο λιμάνι. Κι απ’ ότι φαίνεται, έχει αρχίσει ήδη την προθέρμανση…
parapolitika.gr

Ανταγωνιστικότητα: Στάσιμη η Ελλάδα, χαμηλές επιδόσεις σε κράτος, υποδομές και επιχειρηματικό περιβάλλον

Παρά τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των τελευταίων ετών και τη βελτίωση βασικών δημοσιονομικών δεικτών, η Ελλάδα εξακολουθεί να δυσκολεύεται...