Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2010

«Κότες» χαρακτήρισε ο Λοβέρδος τους διαφωνούντες

loverdos.jpg
Σκληρή επίθεση εξαπέλυσε ο Ανδρέας Λοβέρδος εναντίον τοων διαφωνούντων βουλευτών, τους οποίους χαρακτήρισε... βρεγμένες κότες. «Αναγνωρίζω τα λάθη και τις καθυστερήσεις μας, υπογραμμίζω όμως ότι έχουμε βοηθήσει στη σωτηρία της χώρας κι έχουμε βοηθήσει την Ελλάδα να βρει έναν δρόμο. Μπορεί αυτός ο δρόμος για πρώτη φορά να είναι σε βάρος της παρούσας γενιάς αλλά είναι υπέρ των επομένων γενεών. Γι’ αυτό και διαφωνώ με συναδέλφους μου οι οποίοι εμφανίζονται σα βρεγμένες κότες, δηλαδή κάνω κάτι αλλά ντρέπομαι γι’ αυτό. Γιατί ντρέπεσαι γι’ αυτό; κάνεις κάτι που βοηθάς τη χώρα», ανέφερε χαρακτηριστικά
parapolitika.gr

Σε ναρκοπέδιο η κυβέρνηση

Σε πολιτικό ναρκοπέδιο εισέρχεται από τον νέο χρόνο η κυβέρνηση και µια προσεκτική παρατήρηση των όσων την περιµένουν κάνει το 2010 να µοιάζει µε υγιεινό περίπατο.
Η προσωπική απόφαση του Γιώργου Παπανδρέου να µεταθέσει για τις αρχές του 2011την παρουσίαση του νοµοσχεδίου γιατο άνοιγµα των κλειστών επαγγελµάτων επιβεβαίωσε ουσιαστικά τηνπρόθεση της κυβέρνησης να χρησιµοποιήσει την περίοδο των εορτών για να αναλάβει δυνάµεις που θα της φανούν χρήσιµες στις δύσκολες µέρες που την περιµένουν και οι οποίεςµπορεί να οδηγήσουν οπουδήποτε – ακόµη καισε πρόωρες εκλογές τον Απρίλιο...

Το σενάριο αυτό, που απασχολεί έντονα το Μέγαρο Μαξίµου, συνδέεται σχεδόν αποκλειστικά µε την κατάσταση που επικρατεί στην Κοινοβουλευτική Οµάδα του ΠΑΣΟΚ, η οποία παρουσιάζει φαινόµενα... αυτονόµησης από την ακολουθούµενη κυβερνητική πολιτική. Είναι ενδεικτικό ότι κορυφαίο κυβερνητικό στέλεχος αποκάλυψε στα «ΝΕΑ» ότι πέραν της γενικής εκτίµησης ότι το άνοιγµα των κλειστών επαγγελµάτων δεν µπορούσε να γίνει τώρα λόγω της αναταραχής που επικρατεί στην κοινωνία µετά τα τελευταία κυβερνητικά µέτρα, µια σηµαντική παράµετρος στην απόφασηπερί µετάθεσης του θέµατος στα τέλη του επόµενου µήνα έχει να κάνει µε τη στάση πουτηρούν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ το τελευταίο διάστηµα. Σύµφωνα µε το κυβερνητικό στέλεχος «αν ανακοινώναµε ότι εγκρίναµε το νοµοσχέδιο για το άνοιγµα των κλειστών επαγγελµάτων την Τρίτη, την Τετάρτη είναι σίγουρο ότι δεν θα µπορούσαµε να ψηφίσουµε προϋπολογισµό. Ο προϋπολογισµός θα καταψηφιζόταν». Και έσπευσε να εξηγήσει ότι τα µισά µέλητης Κοινοβουλευτικής Οµάδας είναι δικηγόροι που πλήττονται από τις αλλαγές και ένας σηµαντικός αριθµός πολιτικοί µηχανικοί.

«Οχι σε νέα λάθ η». Αλλο κυβερνητικό στέλεχος που ρωτήθηκε σχετικάµε τον κυβερνητικό ελιγµό περί µετάθεσης του ανοίγµατος των κλειστών επαγγελµάτων τον επόµενο µήνα ανέφερεπως «τι νοµοσχέδιονα εγκρίναµε, που δεν υπήρχε νοµοσχέδιο. Αλλά και να υπήρχε, πάλι λάθος θαήταν να το εγκρίναµε τώρα, παραµονή του κλεισίµατος της Βουλής για τις γιορτές». Οπως εξήγησε, «θα κάναµε το ίδιο λάθος που κάναµε και µε το νοµοσχέδιο για τις µεταφορέςπου κατατέθηκε ελάχιστη ώρα πριν ολοκληρωθεί το τµήµα διακοπών της Βουλής, µε αποτέλεσµα να παραλύσει στη συνέχεια η χώρα από την απεργία των φορτηγατζήδων, που απεργούσαν για ένα νοµοσχέδιο το οποίο δεν µπορούσε να γίνει νόµος».

Οι έµµεσες επικρίσεις στον υπουργό Οικονοµικών είναι ίσως µια πτυχή τηςόλης υπόθεσης,είναι όµως ενδεικτική του κακού κλίµατος πουεπικρατείκαι στοεσωτερικό της κυβέρνησης, καθώς υπάρχουν υπουργοί και µάλιστα σε νευραλγικά υπουργεία οι οποίοι όχι µόνο δεν συνεργάζονται απευθείας, αλλάδεν ανταλλάσσουνούτε «καληµέρα»!

Επιβαρηµένηεικόνα . Το ζήτηµα έχει απασχολήσει τον Πρωθυπουργό, αλλά είναι προφανές ότι εντάσσεται και αυτόστον γενικό εκνευρισµό που επικρατεί στην κυβέρνηση εξαιτίας των συνεχών λαθών που γίνονται και τα οποία επιβαρύνουν την ήδηεπιβαρηµένη εικόνα της κυβέρνησης στην κοινωνία. Είναι χαρακτηριστικό επίσης ότι από διάφορες πλευρές στο εσωτερικό της κυβέρνησης εκφράζονται ζωηρές αµφιβολίες για το αν η κυβέρνηση θα καταφέρει να είναι συνεπής µε το χρονοδιάγραµµα που έχει θέσειη τρόικα και από την πιστή τήρηση του οποίου εξαρτάται απολύτως τόσο η εκταµίευση της 4ης δόσης του δανείου τονΜάρτιο όσο και η επιµήκυνση της αποπληρωµής τουδανείου των 110 δισ. ευρώ.

Ο Πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου, που πιέζει τους υπουργούς σε κάθε ευκαιρία να τηρήσουν το χρονοδιάγραµµα (το έκανε στο άτυπο Υπουργικό Συµβούλιο της ∆ευτέρας και το επανέλαβε ουσιαστικά και στο τακτικό Υπουργικό Συµβούλιο της Τρίτης), θεωρεί ότι η κυβέρνηση µπορεί να τηρήσει τα υπεσχηµένα. Και µάλιστα ότι θα καταφέρει να ξεπεράσει επιτυχώς τα εµπόδια.

Εκρηκτικό µεί γµα. Πάντως, µε τη µετάθεση του ανοίγµατος των κλειστών επαγγελµάτων στα τέλη Ιανουαρίου (υποτίθεται για να δοθεί χρόνος για διαβούλευση µε τους εκπροσώπους των ενδιαφεροµένων) στην πραγµατικότητα ο κ. Παπανδρέου τοποθέτησε ένα ακόµη βουνό µεταξύ εκείνων που θα πρέπει να υπερβεί.

Αυτά συν οι αλλαγές στο πολιτικό σύστηµα, καθώς και ο νέος εκλογικός νόµος για τον οποίο ο κ. Παπανδρέου έχει δεσµευτεί ότι η κυβέρνηση θα φέρει σύντοµα στη Βουλή, συνθέτουν ένα εκρηκτικό µείγµα το οποίο µπορεί δυνητικά να αποτελέσει θρυαλλίδα στα θεµέλια της κυβέρνησης. Για τον λόγο αυτόν ο Πρωθυπουργός ξεκίνησε µια προσπάθεια αποφόρτισης της Κοινοβουλευτικής Οµάδας, υποσχόµενος ότι σύντοµα – και µάλιστα µέσα στον Ιανουάριο – θα συγκαλέσει την Κ.Ο. προκειµένου να δώσει την ευκαιρία στους βουλευτές να µιλήσουν, ενώ αφήνει ανοιχτό το ενδεχόµενο για τη σύγκληση πανελλήνιας συνδιάσκεψης για τον Μάρτιο του 2011.

Ενδειξη του κακού κλίµατος που επικρατεί στο εσωτερικό της κυβέρνησης είναι πως κάποιοι υπουργοί όχι µόνο δεν συνεργάζονται απευθείας, αλλά δεν ανταλλάσσουν ούτε «καληµέρα»!

Ψάχνουν τον Μαρίνο Αντύπα

«Κάτι γίνεται» στο εσωτερικό της Κοινοβουλευτικής Οµάδας τουΠΑΣΟΚ, υποστηρίζουν οι συνεργάτες του Πρωθυπουργού. Και αφήνουν να εννοηθεί ότι οι κριτικές φωνέςπου πληθαίνουν τελευταία στην Κ.Ο.

δεν ενεργοποιούνταιαπό µόνες τους, αλλά από κάπου υποδαυλίζεται όλο αυτό. Αν και λογικά ορισµένοι θα έστρεφαν το βλέµµα σε µια πιθανή αναβίωση του «Ρεύµατος» που υπό τον Ευ. Βενιζέλο αµφισβήτησε την ηγεσία του Γ. Παπανδρέου το 2007, υπάρχει η δηµόσια στάση του υπουργού Εθν. Αµυναςη οποία συνάδει µε τη στάση του πιστότερου ίσωςυπουργού του Γ. Παπανδρέου παρά του ιστορικού τουαντιπάλου! Απότην άλλη, είναι µια σειράβουλευτές πουστους διαδρόµους της Βουλής ασκούνσκληρή κριτικήκαι ορισµένοι δεν διστάζουν να το κάνουν και από το βήµα. Η Τ. Αντωνίου, ο Ε. Νασιώκας, ο Κ. Kαρτάλης, ο ∆. Λιντζέρης, ο Ο. Κωνσταντινόπουλος, ο Π. Κουκουλόπουλος, ο Γ. Φλωρίδης είναι ορισµένοι από τους βουλευτές αυτής της κατηγορίας καιόλοι ανήκαν στο«Ρεύµα» ενώ ορισµένοι ήταν εκ των στενότερων συνεργατώντου Ευ. Βενιζέλου.

Τισυµβαίνειλοιπόν;

Οι συνεργάτες τουΠρωθυπουργού τα έχουνελαφρώς χαµένα. Υποδεικνύουν µεν τον Γ. Φλωρίδη ως συντονιστή αυτής της οµάδας αλλά ψάχνονται να δουν ποιον εκπροσωπεί.Τόσο όµως ο Ε. Βενιζέλος όσο και ο τότε «υπαρχηγός» του Α. Λοβέρδος είναι εξαιρετικά νοµοταγείς. Για ποιον λοιπόν γίνεται η φασαρία και γιατί; Εξήγηση δεν υπάρχει επί του παρόντος. Τι υπάρχει; Μόνο εκτιµήσεις.Και µεταξύ αυτών, ότι η κοινοβουλευτική πλειοψηφία του ΠΑΣΟΚ είναι σήµερα ιδιαίτερα ευάλωτη παρά τις 157 έδρες που διαθέτει.
ta nea online

«Καταστρεπτική η διόγκωση του προβλήματος της ανεργίας»

ΣKAI.GR

Διευκρινίσεις για περαίωση και εκκρεμείς υποθέσεις

upotheseis.jpg
Νέες διευκρινίσεις για να αντιμετωπιστούν οι ειδικές περιπτώσεις που προέκυψαν κατά την πληρωμή των εκκαθαριστικών σημειωμάτων της περαίωσης στις τράπεζες ή στις ΔΟΥ, καθώς και λόγω νέων στοιχείων που θα περιέλθουν σε γνώση των εφοριών, για επιχειρήσεις που έχουν ήδη αποδεχθεί το εκκαθαριστικό σημείωμα περαίωσης, δίνει το υπουργείου Οικονομικών. Το κείμενο της εγκυκλίου του υπουργείου έχει ως εξής:
Α. Περίπτωση
Επιχείρηση έχει αποδεχθεί το εκδοθέν από την Γ.Γ.Π.Σ. εκκαθαριστικό σημείωμα περαίωσης τον μήνα Νοέμβριο με καταβολή στη τράπεζα ποσού που αντιστοιχεί σε λιγότερες χρήσεις από αυτές που περιλαμβάνει το σημείωμα περαίωσης και για το οποίο έχει δημιουργηθεί και αποσταλεί από την Γ.Γ.Π.Σ. χρηματικός κατάλογος με ημερομηνία βεβαίωσης την 30/11/2010. Στη συνέχεια τον μήνα Δεκέμβριο προσέρχεται ξανά στη τράπεζα και καταβάλει ποσό που αντιστοιχεί στο σύνολο των χρήσεων που περιλαμβάνει το σημείωμα περαίωσης.
Ποσά χρέωσης
1. Η Γ.Γ.Π.Σ., αποστέλλει στην ΔΟΥ χρηματικό κατάλογο με ημερομηνία βεβαίωσης την 31/12/2010, στον οποίο το ποσό χρέωσης αντιστοιχεί στο σύνολο των χρήσεων που περιλαμβάνει το εκκαθαριστικό σημείωμα περαίωσης.
2. Η ΔΟΥ συντάσσει Α.Φ.Ε.Κ. ολικής μείωσης, το οποίο συνδέεται και εκκαθαρίζεται στην γραμμή χρηματικού καταλόγου με ημερομηνία βεβαίωσης την 30/11/2010, η οποία περιέχει το ποσό των χρήσεων που αποδέχθηκε η επιχείρηση με την αντίστοιχη πληρωμή τον μήνα Νοέμβριο.

Στη συνέχεια η ΔΟΥ συμψηφίζει το επιστρεπτέο ποσό που προκύπτει από την εκκαθάριση του Α.Φ.Ε.Κ., στην νέα βεβαίωση χρηματικού καταλόγου με ημερομηνία βεβαίωσης την 31/12/2010.
Β. Περίπτωση
Επιχείρηση έχει αποδεχθεί μετά από τροποποίηση που έγινε στη ΔΟΥ λόγω προφανών σφαλμάτων, το εκδοθέν από την Γ.Γ.Π.Σ. εκκαθαριστικό σημείωμα περαίωσης τον μήνα Νοέμβριο με καταβολή του 20% στη Δ.Ο.Υ επιλέγοντας μέρος των χρήσεων που περιελάμβανε το σημείωμα.
Στη συνέχεια τον μήνα Δεκέμβριο προσέρχεται ξανά στη ΔΟΥ και ζητεί να περαιώσει και τις υπόλοιπες χρήσεις του σημειώματος περαίωσης.
Εκκαθαριστικά
Η ΔΟΥ μέσω της κεντρικής εφαρμογής της περαίωσης εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων Ν.3888/2010, προβαίνει στην τροποποίηση του εκκαθαριστικού σημειώματος περαίωσης που αποδέχτηκε η επιχείρηση, και καταχωρεί τις υπόλοιπες ανέλεγκτες χρήσεις.

Στη συνέχεια γίνεται εκ νέου ο υπολογισμός του φόρου από το σύστημα και προκύπτει το νέο ποσό του φόρου περαίωσης.
Η διαφορά του φόρου που προκύπτει αντιμετωπίζεται αυτοτελώς και ανεξάρτητα από το ήδη βεβαιωθέν ποσό του πρώτου σημειώματος και η ΔΟΥ για τη διαφορά ενεργεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 9 και 10 του Ν.3888/2010.
Γ. Περίπτωση
Επιχείρηση έχει αποδεχθεί το εκδοθέν από την Γ.Γ.Π.Σ. εκκαθαριστικό σημείωμα περαίωσης τον μήνα Νοέμβριο με καταβολή στη τράπεζα. Στο σημείωμα λόγω μη εκκαθάρισης της δήλωσης φόρου εισοδήματος του τρέχοντος έτους ή άλλων παρελθόντων ετών (οι οποίες έχουν υποβληθεί μέχρι την 31/08/2010), δεν περιλαμβανόντουσαν οι εν λόγω χρήσεις.

Η επιχείρηση με αίτησή της στην ΔΟΥ έχει ζητήσει την περαίωση των συγκεκριμένων χρήσεων όταν αυτό καταστεί εφικτό (δηλ. όταν εκκαθαριστούν οι δηλώσεις). Στη συνέχεια ακολουθεί είτε από την Γ.Γ.Π.Σ. είτε από την ΔΟΥ η εκκαθάριση των συγκεκριμένων δηλώσεων φόρου εισοδήματος.
Εκκρεμότητες
Η ΔΟΥ μέσω της κεντρικής εφαρμογής της περαίωσης εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων Ν.3888/2010, προβαίνει στην τροποποίηση του εκκαθαριστικού σημειώματος περαίωσης που αποδέχτηκε η επιχείρηση, και καταχωρεί τις υπόλοιπες ανέλεγκτες χρήσεις.

Στη συνέχεια γίνεται εκ νέου ο υπολογισμός του φόρου από το σύστημα και προκύπτει το νέο ποσό του φόρου περαίωσης.
Η διαφορά του φόρου που προκύπτει αντιμετωπίζεται αυτοτελώς και ανεξάρτητα από το ήδη βεβαιωθέν ποσό του πρώτου σημειώματος και η ΔΟΥ για τη διαφορά ενεργεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 9 και 10 του Ν.3888/2010.
Δ. Περίπτωση
Επιχείρηση έχει αποδεχθεί το εκδοθέν από την Γ.Γ.Π.Σ. εκκαθαριστικό σημείωμα περαίωσης τον μήνα Νοέμβριο με καταβολή στη τράπεζα ποσού που αντιστοιχεί στο σύνολο των χρήσεων ή σε λιγότερες χρήσεις από αυτές που περιλαμβάνει το σημείωμα περαίωσης.

Στη συνέχεια τον μήνα Δεκέμβριο προσέρχεται ξανά στη τράπεζα και καταβάλει ποσό που αντιστοιχεί στις ίδιες ή σε λιγότερες χρήσεις από αυτές που αποδέχθηκε με τη καταβολή του μηνός Νοεμβρίου.
Αντιμετώπιση
Η Γ.Γ.Π.Σ., θεωρεί την πληρωμή του μηνός Δεκεμβρίου ως δόση και πιστώνει το καταβληθέν ποσό στην γραμμή χρηματικού καταλόγου με ημερομηνία βεβαίωσης την 30/11/2010, η οποία περιέχει το ποσό των χρήσεων που αποδέχθηκε η επιχείρηση με την αντίστοιχη πληρωμή τον μήνα Νοέμβριο.
Ε. Περίπτωση
Επιχείρηση έχει αποδεχθεί το εκδοθέν εκκαθαριστικό σημείωμα περαίωσης είτε με καταβολή στη τράπεζα είτε στη ΔΟΥ Στη συνέχεια από την ΔΟΥ διαπιστώνεται ότι για τη συγκεκριμένη χρήση που περαιώθηκε με την αποδοχή του σημειώματος έχει εκδοθεί φύλλο ελέγχου (μετά από διενέργεια τακτικού ελέγχου).
Αντιμετώπιση
Για την περίπτωση αυτή θα σας δοθούν οδηγίες μετά την έκδοση σχετικής εγκυκλίου. Στην περίπτωση αυτή πάντως για την ελεγχθείσα χρήση ισχύουν τα φύλλα ελέγχου και όχι η περαίωση. Για το λόγο αυτό είναι σκόπιμο να ενημερωθεί το ταχύτερο δυνατό η επιχείρηση.
ΣΤ. Περίπτωση
Επιχειρήσεις αποδέχονται το εκδοθέν από τη Γ.Γ.Π.Σ. εκκαθαριστικό σημείωμα περαίωσης και καταβάλουν στη τράπεζα το 20% ή εξοφλούν ολικά με έκπτωση τις χρήσεις που επιλέγουν το μήνα Δεκέμβριο.
Προτεινόμενη αντιμετώπιση
Η Γ.Γ.Π.Σ., στις αρχές του επόμενου έτους βάσει του αρχείου πληρωμών στις τράπεζες μηνός Δεκεμβρίου, δημιουργεί και αποστέλλει στις ΔΟΥ χρηματικούς καταλόγους με ημερομηνία βεβαίωσης την 31/12/2010 και επόμενη δόση την 31/01/2011 (για τις επιχειρήσεις που κατέβαλλαν το 20%).
Ζ. Βελτιώσεις - Επισημάνσεις Κεντρικής Εφαρμογής Περαίωσης
Μέσω της κεντρικής εφαρμογής περαίωσης του Ν.3888/2010, μπορείτε να τροποποιείτε εκδοθέντα εκκαθαριστικά σημειώματα της Γ.Γ.Π.Σ. για τα οποία η αποδοχή έγινε με καταβολή στην τράπεζα.
Παρατηρήσεις:
1. Η τροποποίηση αφορά την προσθήκη χρήσεων μετά το τελευταίο περαιούμενο έτος που περιλαμβάνεται στο σημείωμα της Γ.Γ.Π.Σ. και την έκδοση νέου από την ΔΟΥ (π.χ. έχει γίνει αποδοχή του εκδοθέν σημειώματος της Γ.Γ.Π.Σ. μέχρι το οικον.

Έτος 2009 και ο φορολογούμενος με αίτησή του ζητεί να περαιώσει και το οικον. Έτος 2010, βάσει των προϋποθέσεων που αναφέρονται στις αναγραφόμενες εγκυκλίους).
Σημείωση: Δεν θα επιτρέπεται από την εφαρμογή της περαίωσης οποιαδήποτε μεταβολή-προσθήκη χρήσεων για έτη μέχρι και το τελευταίο περαιούμενο έτος που έχει αποδεχτεί η επιχείρηση με την καταβολή στην τράπεζα.

Σε οποιαδήποτε προσπάθεια μεταβολής-προσθήκης όταν πατηθεί το πλήκτρο «Προσωρινή», θα επανέρχονται στην οθόνη της εφαρμογής οι χρήσεις όπως αυτές είχαν αποτυπωθεί στο εκδοθέν από την Γ.Γ.Π.Σ. σημείωμα περαίωσης.
2. Για την διευκόλυνσή σας σε ότι αφορά την βεβαίωση και είσπραξη της διαφοράς που προκύπτει των περιπτώσεων της παραγράφου 1, όταν εκτυπώνεται το νέο σημείωμα στον πίνακα (Δ) «ΠΙΝΑΚΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΕΦΑΠΑΞ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ-ΔΟΣΕΩΝ», αποτυπώνονται τα ποσά του φόρου περαίωσης που αφορούν τις επιπλέον χρήσεις που προστίθενται. Επίσης με κύκλο περικλείεται το τελευταίο οικον. Έτος που περαιώθηκε με καταβολή στην τράπεζα.
3. Για την ενημέρωσή σας σχετικά με τα εκδοθέντα εκκαθαριστικά σημειώματα της Γ.Γ.Π.Σ. (που δεν έχουν τροποποιηθεί από την ΔΟΥ), των οποίων η αποδοχή έγινε με καταβολή στην τράπεζα, με την επιλογή του πλήκτρου «Εκτ. Αρχικής», θα εμφανίζονται-εκτυπώνονται τα εξής:
α) το τελευταίο περαιούμενο έτος
β) το ποσό του φόρου που αντιστοιχεί στο τελευταίο περαιούμενο έτος και έχει ή θα βεβαιωθεί με χρηματικό κατάλογο που αποστέλλει η Γ.Γ.Π.Σ. στη ΔΟΥ
γ) τα έτη που δεν περαιώθηκαν έχοντας διαγράμμιση με την ένδειξη (Χ), για τις περιπτώσεις που η επιχείρηση αποδέχτηκε λιγότερες χρήσεις από αυτές που περιελάμβανε το εκδοθέν σημείωμα της Γ.Γ.Π.Σ.
4. Διαπιστώθηκε ότι σε 810 σημειώματα περαίωσης που εκδόθηκαν από την Γ.Γ.Π.Σ. και η αποδοχή τους έγινε με καταβολή στην τράπεζα, οι ΔΟΥ προχώρησαν (πριν κλειδωθεί το σημείωμα), σε τροποποίηση του σημειώματος, με αποτέλεσμα να υπάρχει ασυμφωνία μεταξύ του αρχικά εκδοθέν σημειώματος από την Γ.Γ.Π.Σ. και του σημειώματος που υπάρχει σήμερα στην κεντρική εφαρμογή της περαίωσης του Ν.3888/2010.

Για τις περιπτώσεις αυτές, η Γ.Γ.Π.Σ. επανέφερε τα σημειώματα της περαίωσης στην αρχική τους μορφή (όπως αυτά είχαν εκδοθεί από την Γ.Γ.Π.Σ.), ώστε να καταστεί εφικτή η σωστή βεβαίωση με χρηματικούς καταλόγους που θα αποσταλούν από την Γ.Γ.Π.Σ., όπως αυτή προκύπτει από την καταβολή στην τράπεζα.
newsbeast.gr

Χριστούγεννα ή χριστουγεννιάτικη εκεχειρία;

thumb

"Καλοφόρετος" ... ο Προϋπολογισμός. Και ο «ψηφισμένος», και οι αναθεωρήσεις του που επίκεινται μέσα στο 2011 αν δεν τιναχτεί τελείως στον αέρα. Αν η κοινωνία βρίσκεται «μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας», όπως είπε ο πρωθυπουργός στο Newsweek για τον λαό τον οποίο διαφεντεύει με τα φιρμάνια του ΔΝΤ, ο Προϋπολογισμός κινείται μεταξύ κοινωνικής και εθνικής φθοράς και πρωθυπουργικής αφασίας (αλλά όχι και αφθαρσίας).
Οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ που διαφώνησαν με τον κατοχικό Προϋπολογισμό,κιότεψαν τελικώς μπροστά στον εκβιασμό ότι επίκεινται εκλογές και θα βρεθούν στην απ’ έξω. Είναι απορίας άξιον πάντως το γεγονός ότι εδώ που έχουμε φτάσει, με την κοινωνία ισοπεδωμένη και την δημοκρατία καταλυμμένη, έχει περιεχόμενο ένας τέτοιος εκβιασμός στη συνείδηση των βουλευτών. Μεταξύ κοινωνίας και λίστας διαλέγουν το δεύτερο, ξεχνώντας μάλλον ποιον υποτίθεται ότι εκπροσωπούν σε αυτή τη ρημαδολίστα. Τελικώς, πιο εύκολο είναι να καταλυθεί η δημοκρατία παρά οι δεσμοί των πράσινων πολιτευτών με το ΠΑΣΟΚ και τον θώκο της εξουσίας.  Ή μήπως πιστεύουν οι βουλευτές ότι θα αλώσουν το γιωργακικό ΠΑΣΟΚ εκ των έσω και θα πάρουν το τιμόνι για να γυρίσουν το χρόνο πίσω; Άβυσσος η ψυχή του πράσινου βουλευτή...
Στο μεταξύ, οδεύουμε σε Χριστούγεννα αν και... έχει ήδη διανυθεί όλη η απόσταση από τη "γέννηση" ως την  Προδοσία και τη Σταύρωση. Συνεπώς, μάλλον για χριστουγεννιάτικη εκεχειρία μπορούμε να μιλάμε και όχι για Χριστούγεννα...
Με το καλωσόρισμα αυτού του μαύρου 2011, ο πόλεμος πλέον θα εκδιπλωθεί σε όλο του το μεγαλείο. «Τα επώδυνα μέτρα είναι πίσω» μάς είπε ο πρωθυπουργός, αλλά οι βάρβαρες συνέπειες είναι μπροστά. Με το καλημέρα, λοιπόν θα αρχίσει να τρέχει ο Καλλικράτης, ο οποίος επιφυλάσσει ένα κοινωνικό κραχ αφού χιλιάδες εργαζόμενοι θα πάρουν μετάταξη στην ανεργία και θα αρχίσουν να καταρρέουν υπηρεσίες, όπως ήδη έχει γίνει για παράδειγμα με την αποκομιδή των σκουπιδιών. Τα κλειστά επαγγέλματα θα βρεθούν στη δίνη του κυκλώνα, η δημόσια περιουσία θα πάρει την άγουσα για το μεγάλο «παζάρι» (την έχει ήδη πάρει) και οι δημόσιες υπηρεσίες θα πάψουν ολοκληρωτικά να είναι δημόσιες, οι άνεργοι θα πολλαπλασιαστούν, οι εργαζόμενοι θα τελούν υπό αμέτρητους εκβιασμούς, ο όποιος μισθός που θα παίρνουν με τα χίλια ζόρια θα τους προσπερνάει, αφού θα εξανεμίζεται εν ριπή οφθαλμού και γενικώς η πολιτική ατμόσφαιρα θα γίνεται όλο και πιο τοξική. Α και ο Γιώργος θα συνεχίσει να ταξιδεύει ανά την υφήλιο με τα λεφτά των χειμαζόμενων φορολογουμένων προκειμένου να εξασφαλίσει το μέλλον του εκτός Ελλάδας.
Προφανώς, θεωρεί ότι ο ίδιος μπορεί να βγει αλώβητος από αυτή την ιστορία, όμως ο πόλεμος ποτέ δεν έχει θύματα μόνο από τη μία πλευρά....

to pontiki

Συμβολική κατάληψη στην ΕΕΤΤ

Για υποστήριξη των ανταγωνιστών του ΟΤΕ και για υπονόμευσή του κατηγορούν την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) οι εργαζόμενοι στον οργανισμό, οι οποίοι πραγματοποίησαν συμβολική κατάληψη στα γραφεία της ρυθμιστικής Αρχής.
Σε ανακοίνωσή της η ομοσπονδία των εργαζομένων στον ΟΤΕ (ΟΜΕ-ΟΤΕ) υποστηρίζει πως η ΕΕΤΤ "συνεχίζει να αβαντάρει 'ανταγωνιστές', κάνει πλάτες σε χρεοκοπημένους και δεν επιτρέπει στην πιο υγιή επιχείρηση, τον ΟΤΕ, να προσφέρει ποιοτικά προϊόντα με λιγότερο κόστος για τον καταναλωτή..."
"Πρέπει να ρυθμιστούν οι ρυθμιστές τώρα. Αύριο θα είναι αργά" τονίζει η ομοσπονδία, ζητώντας από την κυβέρνηση να παρέμβει και -προφανώς- να ψαλιδίσει τις αρμοδιότητες της ΕΕΤΤ.
Παράλληλα η ΟΜΕ-ΟΤΕ απευθύνεται και στη διοίκηση του οργανισμού, για πρώτη φορά από τότε που ανέλαβε ο Μιχ. Τσαμάζ ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος διαδεχόμενος τον Παν. Βουρλούμη. Η ομοσπονδία δηλώνει παρούσα στη γενική συνέλευση των μετόχων που καλείται να επικυρώσει την "αλλαγή φρουράς" στη διοίκηση του ΟΤΕ, τονίζοντας μεταξύ άλλων πως δεν μπορεί οι εργαζόμενοι να καλούνται να δεχθούν περικοπές στις αποδοχές τους εξαιτίας των ρυθμιστικών αποφάσεων της ΕΕΤΤ, των προστίμων που αυτή επιβάλει στον ΟΤΕ και της πολιτικής της κυβέρνησης για έκτακτη φορολογική εισφορά από τις κερδοφόρες επιχειρήσεις.

Enet.gr

Προϋπολογισμός – πρόκληση

ΣKAI.GR

“Θύμα της επίθεσης κατά του Χατζηδάκη ο κοινοβουλευτισμός”

ΣΚΑΙ.GR

Λαγκάρντ: Ενιαία οικονομική κυβέρνηση στην Ευρωζώνη

Τη δημιουργία μιας ισχυρής οικονομικής κυβέρνησης στην Ευρωζώνη πρότεινε η Γαλλίδα υπουργός Οικονομικών, Κριστίν Λαγκάρντ.
Σε συνέντευξή της στη γερμανική εφημερίδα Sueddeutsche Zeitung , υποστήριξε μεταξύ άλλων, ότι η οικονομική κυβέρνηση πρέπει να συμπεριλαμβάνει τις 16 χώρες της Ευρωζώνης, αλλά να μπορούν να προστεθούν στη συνέχεια και άλλες χώρες. Η κ. Λαγκάρντ χαρακτήρισε το μοντέλο αυτό «Φόρμουλα 16 συν».

 Σύμφωνα με τη Γαλλίδα υπουργό, η οικονομική κυβέρνηση θα πρέπει να δίνει την έγκρισή της κάθε φορά που μία χώρα παίρνει αποφάσεις οικονομικού και πολιτικού περιεχομένου οι οποίες έχουν αντίκτυπο και στις άλλες χώρες.
Η πρώτη αντίδραση στις δηλώσεις Λαγκάρντ πάντως, ήρθε από το Βερολίνο και ήταν αρνητική. Ο υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας Ράϊνερ Μπρούντερλε χαρακτήρισε κακή την πρόταση λέγοντας: «Μια τέτοια ευρωπαϊκή οικονομική κυβέρνηση δεν αποτελεί ένα καλό σχέδιο. Εκείνος, ο οποίος τείνει προς μια ευρωπαϊκή οικονομική κυβέρνηση οδεύει σε έναν κακό δρόμο».

ta nea online

Λιτότητα- (Ελλάδα), η λέξη του 2010!

thumb Άντε, μπράβο μας! Κερδίσαμε με το σπαθί μας την πρώτη «μάχη». Η λέξη «λιτότητα» ανακηρύχθηκε από το έγκυρο διαδικτυακό λεξικό - και μια από τις μεγαλύτερες βάσεις δεδομένων στον κόσμο- Merriam-Webster ως η λέξη της χρονιάς για το 2010 και στην εξήγηση αναφέρεται η αφεντομουτσουνάρα μας!

Αντιγράφω…
Λιτότητα: (austerity=επιβολή σκληρών οικονομικών μέτρων)
Η αιτία: Η λέξη λιτότητα φιγουράρει στην κορυφή της ειδησεογραφίας για τον οικονομικό πανικό και τις διαμαρτυρίες των πολιτών που προκάλεσε η κρίση χρέους στην Ελλάδα. (Δεν είναι τυχαίο ότι δίπλα από τη λέξη της χρονιάς υπάρχει φωτογραφία από διαδήλωση στην Αθήνα)
Το διαδικτυακό λεξικό επισημαίνει ακόμα ότι «συμπτωματικά (;) η λέξη  «austerity» προέρχεται από την ελληνική λέξη «αυστηρός» που σημαίνει επίσης «σκληρός».
Η επιλογή της λέξης της χρονιάς γίνεται με βάση τον όγκο των αναζητήσεων που κάνουν κάθε χρόνο οι χρήστες του Merriam-Webster.
Και του χρόνου!!!

to pontiki

Μήνυμα αισιοδοξίας από τον Κάρολο Παπούλια

thumb

«Είμαι αισιόδοξος ότι θα τα βγάλουμε πέρα. Είμαι αισιόδοξος γιατί γνωρίζω τις ικανότητες και τις αντιστάσεις του ελληνικού λαού», δήλωσε ο πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας.
Την αισιοδοξία του ότι «θα τα βγάλουμε πέρα» εξέφρασε σε δηλώσεις του μετά τα Κάλαντα που έψαλαν στο Προεδρικό Μέγαρο η Ορχήστρα των Ενόπλων Δυνάμεων, η Προεδρική Φρουρά, «Το Χαμόγελο του Παιδιού», ο Σύλλογος «Το Χοροστάσι», το Σώμα Ελλήνων Προσκόπων, η Ένωση Αφρικανών Γυναικών, η Εύξεινος Λέσχη Ποντίων Ναούσης και μέλη των Special Olympics.

«Είναι πράγματι οι μέρες που έρχονται, τα Χριστούγεννα και οι γιορτές, ημέρες χαράς και ελπίδας. Ας κρατήσουμε το δεύτερο: την ελπίδα μας. Γιατί έτσι θα περάσουμε τα δύσκολα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε ακόμα», είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Δημοκρατίας.

to pontiki

Το ΔΝΤ... βιάζεται να μας πτωχεύσει!

thumb

Τη Δευτέρα 20.12, στο σημείωμά μας με τίτλο Ταχύτερα, σκληρότερα, περισσότερα, αναδημοσιεύαμε αποσπάσματα από μια συνέντευξη του επικεφαλής των ελεγκτών του ΔΝΤ Πολ Τόμσεν στο IMF Survey online (17.12), στην οποία ο... πραγματικός πρωθυπουργός της χώρας έκανε μια τουλάχιστον περίεργη «ανακοίνωση».
Περίεργη, πέρα από την ουσία της, διότι επελέγη να γίνει την ημέρα που η ευρωπαϊκή σύνοδος κορυφής αποφάσισε τη δημιουργία του ευρωμηχανισμού πτώχευσης για τις χώρες με «υπερβολικό» έλλειμμα και χρέος. Ενώ προηγουμένως η ίδια αυτή σύνοδος δεν είχε βάλει καν στην ατζέντα της το δημοσίως διατυπωμένο αίτημα του Γ. Παπανδρέου και του ΔΝΤ για επιμήκυνση της αποπληρωμής του δανείου των 110 δισ. ευρώ ή μέρους αυτού.
Τι μας έλεγε ο Τόμσεν σε εκείνη τη συνέντευξη; Μια συγκλονιστική... είδηση:
«Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΝΤ έχει πει ότι είναι πρόθυμος να προτείνει τη μετατροπή του υπάρχοντος Stand-By Arrangement (SBA) σε Extended Fund Facility (EFF) προς την εκτελεστική επιτροπή του ΔΝΤ. Αυτό θα επιμηκύνει την περίοδο αποπληρωμής του δανείου από 5 σε 10 χρόνια. Για να είναι κάτι τέτοιο αποτελεσματικό, οι εταίροι από τις χώρες της Ευρωζώνης θα πρέπει να συμφωνήσουν σε μια παρόμοια επιμήκυνση της περιόδου αποπληρωμής και για το δικό τους μερίδιο των δανείων προς την Ελλάδα».
Τι είδους μηχανισμός όμως είναι αυτός στον οποίο σχεδιάζει πλέον να μας υπαγάγει το ΔΝΤ και απλώς περιμένει τη συμφωνία των Ευρωπαίων για να προχωρήσει; Όπως μας πληροφορεί το άρθρο του Δ. Καζάκη στο σημερινό Ποντίκι, η προσφυγή στον μηχανισμό EFF:
«(...) γίνεται όταν η προσωρινή δυσκολία εξυπηρέτησης των δανείων έχει μετατραπεί σε πλήρη αδυναμία πληρωμής. Κι αυτό σημαίνει πτώχευση, είτε το δηλώνει ανοιχτά η χώρα είτε όχι. Προκειμένου η αδυναμία πληρωμής να μην μετεξελιχθεί σε επίσημη αθέτηση πληρωμών και οι δανειστές χάσουν τα λεφτά τους, το ΔΝΤ επεμβαίνει με τον μηχανισμό EFF, με βάση τον οποίο παρέχει μακροπρόθεσμο δάνειο τμηματικά ή άπαξ και αναλαμβάνει τα ηνία της χώρας. Το ΔΝΤ με τον μηχανισμό αυτόν δεν είναι πλέον τυπικά “σύμβουλος” της χώρας, αλλά επίσημα κηδεμόνας της. Σαν τον εκκαθαριστή μιας πτωχευμένης επιχείρησης».
Για την ακρίβεια ο EFF είναι ο μηχανισμός που διαθέτει το ΔΝΤ για ελεγχόμενες πτωχεύσεις των υπό χρεοκοπία χωρών, τον οποίο μάλιστα  «χρησιμοποίησε το ΔΝΤ και την περίοδο 1998-2000 στην Αργεντινή, για να οδηγηθεί η χώρα στην καταστροφική πτώχευση του 2001».
Σημειωτέον ότι, εάν επρόκειτο απλώς για μια «επιμήκυνση» του χρόνου αποπληρωμής του υπάρχοντος δανείου των 110 δισ. ευρώ, «κάτι τέτοιο θα μπορούσε να γίνει και χωρίς αλλαγή μηχανισμού. Συζητά (σ.σ.: ο Τόμσεν) αλλαγή μηχανισμού για ακόμη αυστηρότερη και μακροβιότερη επιτήρηση της χώρας. Ο EFF είναι ο μηχανισμός που διαθέτει το ΔΝΤ για ελεγχόμενες πτωχεύσεις των υπό χρεοκοπία χωρών. Κι αυτόν τον μηχανισμό επιθυμεί να επιβάλει και στην Ελλάδα μέσα στο 2011».
Με άλλα λόγια ο Τόμσεν αναγγέλλει την πρόθεση του ΔΝΤ να περάσει η Ελλάδα σε κατάσταση (ελεγχόμενης) πτώχευσης, ομολογημένης ή μη, την ημέρα ακριβώς που η Ε.Ε. αποφασίζει τη δημιουργία δικού της μηχανισμού (ελεγχόμενης) πτώχευσης για χώρες με τα χαρακτηριστικά της Ελλάδας!

Τι μας κρύβουν;
Κατ' αρχάς ας μείνουμε στη «σημειολογική» λεπτομέρεια ότι αυτή η πρόθεση του ΔΝΤ δημοσιοποιείται ακριβώς την ημέρα που η Ε.Ε. αποφασίζει τη δημιουργία του δικού της μηχανισμού πτωχεύσεων, με έναρξη λειτουργίας τα μέσα του 2013.
Επειδή συχνά ο διάβολος κρύβεται στις «λεπτομέρειες», η κίνηση αυτή του Ταμείου φαίνεται να αμφισβητεί την απόπειρα της Ε.Ε. να κερδίσει χρόνο. Για την ακρίβεια φαίνεται ότι την πιέζει να συμφωνήσει στην επείγουσα ελληνική πτώχευση, η οποία θα αποτελέσει το προοίμιο και άλλων πτωχεύσεων προβληματικών χωρών. Υπενθυμίζουμε ότι το ΔΝΤ θα έχει ούτως ή άλλως σημαντικό θεσμοθετημένο ρόλο και στον ευρωπαϊκό μηχανισμό ελεγχόμενων πτωχεύσεων των προβληματικών χωρών της Ευρωζώνης. Όμως αυτός ο ρόλος δεν του είναι αρκετός.
Υπενθυμίζουμε ακόμη ότι στην Ευρώπη ο Γ. Παπανδρέου και η κυβέρνησή του θεωρείται πως έχουν λειτουργήσει σχεδόν ως «δούρειος ίππος» του ΔΝΤ, ώστε το Ταμείο να εισβάλει – πρώτη φορά – και να εδραιωθεί στη συνέχεια ως κορυφαίος παίκτης στην Ευρωζώνη.
Κάπως έτσι αποκωδικοποιούνται και οι πρόσφατες κινήσεις εκ μέρους του Τόμσεν και άλλων από το ΔΝΤ, οι οποίοι κατ' επανάληψη έχουν... διαρρεύσει την πρόθεση του Ταμείου να παράσχει επιπλέον δανεισμό, αρχικά 50 δισ. ευρώ και στη συνέχεια 65 δισ. Κατά τα πρότυπα δηλαδή πτωχευμένων χωρών, οι οποίες εμφανίζουν αυξημένες χρηματοδοτικές ανάγκες για την πρώτη περίοδο μετά το... «πτωχευτικό γεγονός».
Κάπως έτσι αποκτά ιδιαίτερη σημασία και η παλαιότερα διατυπωμένη εκτίμησή μας ότι το ΔΝΤ τρέχει μπροστά από τους Ευρωπαίους με ξεκάθαρη πρόθεση να μας... αναλάβει πλήρως, ενδεχομένως ερήμην της Ευρώπης.
Για όσους θυμούνται, σε συνέντευξή του ο Τόμσεν (η οποία δημοσιεύθηκε στις 24.11.2010 στην οικονομική ιστοσελίδα Euro2day) είχε πει, εμμέσως πλην σαφέστατα, ότι στην επέκταση της συνεργασίας του Ταμείου με την Ελλάδα έχουν ήδη συμφωνήσει τόσο η ελληνική κυβέρνηση όσο και οι Ευρωπαίοι εταίροι μας. Τι ακριβώς είχε πει ο ανθύπατος του ΔΝΤ;
«Η κυβέρνηση γνωρίζει πολύ καλά και καταλαβαίνει ότι υπάρχουν επιλογές και συμφωνεί πως, εάν τον επόμενο χρόνο αντιληφθούμε ότι μπορεί μεν να γυρίσει στις αγορές, αλλά θεωρείται πολύ αισιόδοξη η πιθανότητα να αποπληρωθούν τα 110 δισεκατομμύρια, τότε πρέπει να το κάνουμε. Δεν υπάρχει διαφωνία επί του θέματος, υπάρχει πλήρης επίγνωση».
Ποιο ήταν το σχέδιο που εκόμιζε τότε ο Τόμσεν; Ιδού:
«Μπορούμε να πούμε ότι θα δώσουμε άλλο ένα δάνειο. Αυτό δεν κάνουν οι τράπεζες εδώ; Ή να πούμε ότι θα δοθεί το υπόλοιπο της πίστωσης, από το 2011 μέχρι το μέσο του 2013, σε μακρύτερο χρονικό διάστημα. Διότι έχουμε αυτήν την επιλογή, να δώσουμε δηλαδή την πίστωση σε χρονικό ορίζοντα 11 χρόνων αντί σε 5 - 6 έτη. Εάν πειστούμε ότι αυτό χρειάζεται, θα εφαρμόσουμε μια τέτοια επιλογή».
Χαρακτηριστικά είχε σημειώσει, ερωτώμενος εάν η πρότασή του περί επιπλέον δανείου από το ΔΝΤ και επιμήκυνσης αφορά μόνο το ΔΝΤ ή και την Ε.Ε.:
«Αυτό που μπορώ να σας πω, απ' ό,τι ξεκάθαρα γνωρίζω, είναι πως αυτό δεν θα είναι θέμα. Όσον αφορά το πώς ακριβώς θα το χειριστούμε, σας είπα ότι υπάρχουν αρκετές επιλογές. Για μένα είναι σχεδόν τεχνικό το θέμα».
Λίγο παρακάτω, ο Τόμσεν ερωτάται: «Σε περίπτωση που η Ευρωζώνη διαφωνήσει, είναι έτοιμο το ΔΝΤ να προχωρήσει σε διμερή συμφωνία με την Ελλάδα;». Αρχικά απαντά: «Αυτό είναι υποθετικό». Ερωτάται πάλι: «Ήδη όμως συζητείται στις αγορές». Και δίνει την ουσιαστική απάντηση:
«Δεν γνωρίζω κάποιον που να τον ανησυχεί αυτό το θέμα. Οι αγορές γνωρίζουν ότι, εάν προκύψει θέμα με τα κονδύλια του ΔΝΤ, τότε μπορούμε να το χειριστούμε τάχιστα».
Σε τι ακριβώς όμως έχουν συμφωνήσει όλοι αυτοί; Διότι το σχέδιο του ΔΝΤ, όπως ξετυλίγεται σε δόσεις, καταλήγει, βάσει και της τελευταίας δήλωσης του Τόμσεν, στην (ελεγχόμενη από το Ταμείο και τους δανειστές μας) πτώχευση και τις ανυπολόγιστες συνέπειες που αυτή θα έχει για τη χώρα και τον ελληνικό λαό.

«Καλύπτονται» πίσω από το δάχτυλό τους
Τότε, λίγο πριν από τα τέλη Νοεμβρίου, ρωτούσαμε τα εξής:
Τι ακριβώς «γνωρίζει» η κυβέρνηση και ποια συμφωνία έχει ήδη κάνει;
Ποιους όρους περιλαμβάνει αυτή η συμφωνία;
Ποιες άλλες τυχόν λύσεις έχει απορρίψει για να συμφωνήσει σε ό,τι προτείνει το ΔΝΤ, το οποίο, όπως αφήνει ο Τόμσεν να εννοηθεί, έχει αποσπάσει και τη συναίνεση των Ευρωπαίων;
Τώρα, μετά τη νέα παρέμβαση του ανθύπατου του ΔΝΤ, τα ερωτήματα πληθαίνουν και γίνονται ακόμη πιο επείγοντα:
1. Γιατί η ελληνική κυβέρνηση δεν έχει σχολιάσει εδώ και έξι μέρες αυτή την πρωτοφανή δημόσια «πρόταση» του Τόμσεν;
2. Γιατί κανείς δεν έχει ρωτήσει δημοσίως την κυβέρνηση να μας διευκρινίσει προς τι αυτή η αλλαγή μηχανισμού στο πλαίσιο του ΔΝΤ, η οποία, εφ' όσον συμβεί, θα σημαίνει την οριστική πτώχευση;
3. Όταν, στην τελευταία σύνοδο κορυφής, οι Ευρωπαίοι εταίροι μας αρνήθηκαν να συζητήσουν το ενδεχόμενο της επιμήκυνσης, πώς βγήκε αυθημερόν ο Τόμσεν και έθεσε ευθέως θέμα συμφωνίας της Ευρώπης σε μια πρόταση όπως η παραπάνω;
4. Αν το ΔΝΤ «προτίθεται», αλλά οι Ευρωπαίοι αρνηθούν, τότε τι θα επιλέξει η κυβέρνηση, η οποία διακαώς διεκδικεί την «επιμήκυνση», όπως συγκαλυμμένα ονομάζει την αναδιάρθρωση του χρέους;
5. Είναι ποτέ δυνατόν η Ελλάδα να κινηθεί μονομερώς σε συνεργασία με το ΔΝΤ, όπως οι υπεύθυνοί του επιθυμούν, εγκαταλείποντας το ευρωπαϊκό πλαίσιο;
Χθες βράδυ ο πρωθυπουργός θεώρησε καλό να μας διαβεβαιώσει ότι η Ελλάδα δεν θα πτωχεύσει. Χαρακτήρισε Κασσάνδρες όλους όσοι εκτιμούν ότι η δική του πολιτική είναι αυτή που επιφέρει την πτώχευση. Υποσχέθηκε ότι η χώρα βρίσκεται σε τροχιά «βιώσιμης ανάπτυξης» το 2012 και εξόδου από το Μνημόνιο το 2013, όπως άλλωστε το ίδιο το Μνημόνιο... «υπόσχεται». Κι ας συναποφάσισε στη σύνοδο κορυφής για τη δημιουργία ενός μηχανισμού ο οποίος θα πτωχεύει χώρες με τα χαρακτηριστικά της Ελλάδας πρωτίστως!
Όλα αυτά σε μια ομιλία η οποία ήταν πανομοιότυπη με όλες τις προηγούμενες, από την εποχή που ανέλαβε την πρωθυπουργία και ειδικότερα από τότε που ο ίδιος αποφάσισε να μας εμπλέξει στη δυσκολότερη και πιο αμφίβολης κατάληξης περιπέτεια στην οποία έχει μπει η Ελλάδα εδώ και δεκαετίες. Μιλούσε πάλι χθες σαν από τότε να μην έχει συμβεί τίποτε. Λίγο πιο εκνευρισμένος, λίγο πιο αμήχανος και λίγο πιο στερεότυπος απ’ όσο συνήθως.
Καλό θα ήταν ωστόσο να απαντούσε σε πολύ πιο χειροπιαστά πράγματα. Και η «πρόταση» του Τόμσεν και του ΔΝΤ παραείναι συγκεκριμένη για να την αγνοήσει κάποιος. Ειδικά ο πρωθυπουργός αυτής της πολύ... συγκεκριμένης χώρας...
ΥΓ.: Όσο για τους... «καταστροφολόγους» και τις «Κασσάνδρες» που κάθε τόσο καταγγέλλουν ή κατακεραυνώνουν ο Γ. Παπανδρέου, κάποιοι υπουργοί του και τα εν ΜΜΕ φερέφωνά τους, ας τους υπενθυμίσουμε το αυτονόητο: Η κυβέρνηση οφείλει να είναι παρούσα και να δίνει εξηγήσεις αντί για κακογραμμένες εκθέσεις ιδεών και ανούσιες καταγγελίες (όπως π.χ. οι χθεσινές κατά των... κερδοσκόπων – με τους οποίους η ίδια δεν φαίνεται να τα πηγαίνει τόσο άσχημα). Όσο δεν το κάνει, τόσο τα μαύρα σενάρια θα πληθαίνουν – και όχι αδίκως...

to pontiki

Γερμανική «βόμβα» για Ευρωπαϊκό Νομισματικό Ταμείο


Σε διάψευση των δημοσιευμάτων που ανέφεραν ότι το Βερολίνο εξετάζει τη δημιουργία ενός νέου, ανεξάρτητου μηχανισμού οικονομικής στήριξης των χωρών μελών της Ευρωζώνης προχώρησε το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών.

Το θέμα προέκυψε από δημοσίευμα μεγάλης γερμανικής εφημερίδας που αποκάλυπτε τα σχέδια της γερμανικής κυβέρνησης για τη δημιουργία ενός νέου ανεξάρτητου ευρωπαϊκού θεσμού, ουσιαστικά ενός Ευρωπαϊκού Νομισματικού Ταμείου, που θα αναλάμβανε, παράλληλα αλλά ανεξάρτητα από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, την παροχή οικονομικής βοήθειας στα κράτη-μέλη της Εευρωζώνης που μελλοντικά θα αντιμετώπισαν οικονομικά προβλήματα. Σύμφωνα πάντα με τα δημοσιεύματα αυτός ο μηχανισμός, με την προσωρινή (;) ονομασία Ταμείο Σταθερότητας, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, θα έχει απεριόριστες δυνατότητες και όρια αναχρηματοδότησης, όμως κάθε «δάνειό» του προς χώρα – μέλος του ευρώ θα δίνεται μόνο με την παροχή εγγυήσεων, είτε με την μορφή αποθεμάτων χρυσού, είτε με τον ενεχυριασμό ιδιωτικών (;) ομολόγων.

Οι πληροφορίες μάλιστα θέλουν το σχέδιο αυτό του Βερλονίνου να έχει την στήριξη της Ολλανδίας, της Φινλανδίας αλλά και της Ιρλανδίας, ενώ και η Γαλλία φέρεται να επεξεργάζεται ένα ανάλογο σχέδιο. Και πάντως το θέμα αυτό θα τεθεί στην επόμενη προγραμματισμένη σύνοδο των υπουργών Οικονομικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα μέσα Ιανουαρίου.

Πάντως το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών έσπευσε να διευκρινίσει ότι η πρόταση αυτή υπάρχει μεν, αλλά δεν αποτελεί επίσημη θέση της γερμανικής κυβέρνησης, αλλά είναι περισσότερο ένα έγγραφο εργασίας που συντάχθηκε «από κατώτερους αξιωματούχους του υπουργείου» ...

proto thema online

Συναντήσεις Σαμαρά με στελέχη της ΝΔ


Συναντήσεις με στελέχη της Νέας Δημοκρατίας, εν όψει και των αλλαγών στις οποίες προτίθεται να προχωρήσει σε πρόσωπα στον κομματικό μηχανισμό, έχει απο το πρωί της Πέμπτης ο Αντώνης Σαμαράς.

Ο πρόεδρος της ΝΔ έχει συναντηθεί, μεταξύ άλλων, με τους κυρίους Χαρακόπουλο, Τζαβάρα, Βολουδάκη, Δαδάκη, Κασαπίδη, Κικίλια και Σπηλιωτόπουλο.

Ο κ. Σπηλιωτόπουλος δήλωσε πως η συνάντηση εντάσσεται στο πλαίσιο των τακτικών επαφών που έχει με την ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας και «ιδιαίτερα τώρα και κάτω από τις δύσκολες συνθήκες που περνάει η χώρα», όπως δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας αρνήθηκε, πάντως, να σχολιάσει αν συζητήθηκε το ενδεχόμενο να αναλάβει κάποιο πόστο στο νέο οργανόγραμμα, όπως αρνήθηκε να απαντήσει και αν ο ίδιος επιθυμεί να αναλάβει κάποιον τομέα ή κάποια γραμματεία

parapolitika.gr

Πέρασε με τις ψήφους του ΠΑΣΟΚ


Με τις θετικές  ψήφους του ΠΑΣΟΚ και τις αρνητικές  των κομμάτων της αντιπολίτευσης υπερψηφίστηκε ο κρατικός προϋπολογισμός για το 2011.

Αναλυτικά στην ονομαστική ψηφοφορία κατεγράφησαν 156 ΝΑΙ και 142 ΟΧΙ καθώς η κυρία Μίκα Τσαμπίκα και ο κ. Κώστας Χατζηδάκης ήσαν απόντες  από την διαδικασία.

Παράλληλα με την  ψηφοφορία του κρατικού προϋπολογισμού πραγματοποιήθηκε και η ψηφοφορία  για τα έξοδα της προεδρίας  της Δημοκρατίας κατά την οποία 236 βουλευτές υπερψήφισαν τον  σχετικό προϋπολογισμό ενώ 58 τον  καταψήφισαν.

Νωρίτερα, ο πρωθυπουργός κ. Γιώργος Παπανδρέου, είχε εκφράσει την βεβαιότητα ότι το 2012 θα μπούμε σε τροχιά ανάπτυξης και το 2013 θα απαλλαγούμε από το μνημόνιο, καταγγέλλοντας παράλληλα την ΝΔ για ανειλικρίνεια και φυγομαχία.

Αναλυτικά ο πρωθυπουργός είπε «Πολλά μας ανέφερε ο  κ. Σαμαρας  για το τι έπρεπε να κάνουμε έως  τον Μάιο. Όμως το ερώτημα παραμένει : Γιατί εγκατέλειψαν άρον άρον το καράβι; Εμείς αναλάβαμε τις ευθύνες  μας και καλούνται όλοι να συνεισφέρουν. Ο λαός έχει δείξει απίστευτη ωριμότητα  μπροστά στην λαίλαπα που χτύπησε  την πόρτα μας». Τονίζοντας πως  «παλεύω για την πατρίδα δίχως  να υπολογίζω πολιτικό κόστος» παρέθεσε τους τρεις βασικούς στόχους της  κυβέρνησης :

Αποφυγή χρεοκοπίας

Σταθεροποίηση της  οικονομίας της χώρας

Πραγματοποίηση των  αναγκαίων μεταρρυθμίσεων

ώστε η Ελλάδα να σταματήσει να στηρίζεται σε «δάνειες δυνάμεις και να αποφύγει τα μνημόνια».

Θύμισε στον πρόεδρο  της αξιωματικής αντιπολίτευσης πως «η κυβέρνηση της ΝΔ και  ο κ. Καραμανλής ήταν που οδήγησαν την χώρα σε αυτή την κατάσταση  με αποτέλεσμα να κόβονται σήμερα μισθοί και συντάξεις» ενώ ανέφερε πως  «το κόμμα της ΝΔ ποτέ δεν έλεγε  την αλήθεια γι’ αυτό και δεν  έχει καταφέρει να αλλάξει τις  τύχες αυτού του τόπου».

Νωρίτερα είχε προηγηθεί  η ομιλία του υπουργού Οικονομίας κ. Γιώργου Παπακωνσταντίνου ο οποίος κατηγόρησε τα κόμματα της αντιπολίτευσης πως αντιμετωπίζουν το θέμα της χρεοκοπίας με «αβάσταχτη ελαφρότητα»  και του  κάλεσε να σκεφτούν το τι θα συνέβαινε  αν «υπήρξε στάση πληρωμών, αν δεν  είχαμε να πληρώσουμε αστυνομικούς πυροσβέστες  και δημόσιους υπαλλήλους». Παράλληλα  κατηγόρησε την ΝΔ πως «περαν από  τις γενικόλογε κρίσεις για ανάκαμψη και ανάπτυξη δεν έχει καταθέσει  συγκεκριμένες προτάσεις» και την  κάλεσε στο γενικό λογιστήριο του  κράτους ώστε «να μας δείξετε  πως θα ισοσκελίσουμε τον προϋπολογισμό  μέσα σε 18 μήνες όπως εξαγγέλλετε».


Υψηλοί αντιπολιτευτικοί τόνοι από τον  Αντώνη Σαμαρά

«Όχι συναίνεση στο μνημόνιο, δεν δίνουμε συναίνεση σε αυτό το μείγμα οικονομικής πολιτικής» ξεκαθάρισε ο πρόεδρος της ΝΔ κ. Αντώνης Σαμαράς από το βήμα της Βουλής στην συζήτηση για τον προυπολογισμό και πρόσθεσε ότι «θα υπερασπιστούμε την εθνική κυριαρχία της χώρας».

Η ομιλία του κ. Σαμαρά κινήθηκε σε υψηλούς τόνους με σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση για το σύνολο της οικονομικής της πολιτικής. Η συζήτηση του προυπολογισμού γίνεται «υπο καθεστώς περιορισμένης εθνικής κυριαρχίας» είπε ο πρόεδρος της ΝΔ και κάλεσε  τον πρωθυπουργό να αλλάξει άμεσα την πολιτική που οδηγεί σε αδιέξοδα. 

«Το μνημόνιο αποτελεί παράδειγμα για το πώς δεν πρέπει να ασκείται η πολιτική» είπε ο κ. Σαμαράς και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι άλλοτε λέει πως το μνημόνιο είναι για το καλό της χώρας και είναι μονόδρομος άλλοτε το λέει ότι δεν μπορεί να κάνει αλλιώς. Επέρριψε ευθύνες στον κ. Γιώργο Παπανδρέου γιατί όπως είπε δεν έκανε διαπραγμάτευση με την τρόικα για τους όρους του μνημονίου αντίθετα με ότι έπραξε η Ιρλανδία η οποία πέτυχε πολύ καλύτερους όρους.

Ο  κ. Σαμαράς κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι έχει αποτύχει σε όλους τους τομείς της οικονομικής πολιτικής και έχει πέσει έξω σε όλους τους στόχους που είχε θέσει. Υποστήριξε ότι η κυβέρνηση έπεσε έξω στις προβλέψεις για τα δημόσια έσοδα, για τη μείωση των δαπανών, έπεσε έξω στην πρόβλεψη για την ύφεση στην πρόβλεψη για τον πληθωρισμό και για την ανεργία. Ο κ. Σαμαράς είπε ακόμη ότι μετά το τέλος του προγράμματος της τρόικας η χώρα θα είναι από την άποψη του δημοσίου χρέους σε χειρότερη θέση. Η ΝΔ δεν μπορεί να προσφέρει συναίνεση σε μία αποτυχημένη πολιτική είπε ο κ. Σαμαράς και πρόσθεσε ότι «συναίνεση θα προσφέρει μόνο σε πολιτική ανάπτυξης εφόσον εισακουσθούν οι εισηγήσεις τους».

Ο πρόεδρος της ΝΔ θέλησε να δώσει έναν τόνο αισιοδοξίας και υποστήριξε ότι «υπάρχει ελπίδα και προοπτική με αλλαγή πολιτικής στην κατεύθυνση της ανάκαμψης και της ανάπτυξης». Ο κ. Σαμαράς είπε ότι συμφωνεί με τις διαρθρωτικές αλλαγές και θα τις στηρίξει επιλεκτικά αλλά διαχώρισε την θέση του από την αλλαγή του εργασιακού καθεστώτος στον ιδιωτικό τομέα. Υποστήριξε ότι η μείωση των μισθών αντί να κάνει την ελληνική οικονομία πιο ανταγωνιστική θα επιτείνει τον φαύλο κύκλο της ύφεσης αφού θα μειώσει την κατανάλωση και κατ επέκταση τα έσοδα του κράτους από την φορολογία.

Την ίδια ώρα, άσκησε κριτική και στην πολιτική που ακολουθεί το ΠΑΣΟΚ στο θέμα των εξεταστικών επιτροπών επισημαίνοντας ότι αρνήθηκε την πρόταση της ΝΔ για εξεταστική για το σκάνδαλο του Χρηματιστηρίου. Επίσης κατηγόρησε την κυβέρνηση για αναποτελεσματική και προσχηματική πολιτική στο θέμα της διαφάνειας.
 
«Πάλη έξω από το Κοινοβούλιο»

«Η πάλη πρέπει να γίνει έξω από το κοινοβούλιο», υποστήριξε η γενική γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, κατά την ομιλία της στην Ολομέλεια της Βουλής όπου συζητείται ο προϋπολογισμός του 2011.

Σύμφωνα με την κ. Παπαρήγα, η κρίση που υπάρχει στην Ελλάδα δεν διαφέρει από την κρίση στην Ευρώπη ή τις ΗΠΑ. «Δεν δεχόμαστε ότι η αιτία της κρίσης είναι το σπάταλο κράτος», υπογράμμισε.

Τσίπρας: Έτος διάλυσης το 2011

Ο πρόεδρος του Συνασπισμού  και της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, εξαπέλυσε  σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση, κατηγορώντας τη πως οδηγεί την κοινωνία στην εξαθλίωση.

«Με λίγα λόγια, με το προϋπολογισμό που καταθέσατε, κύριοι της κυβέρνησης, μας ζητάτε να ξεχάσουμε  την Ελλάδα που γνωρίζαμε μέχρι  σήμερα. Μας ζητάτε το 2011, να γίνει  έτος μηδέν για την ελληνική κοινωνία και στο τέλος του, σε ένα χρόνο  από σήμερα να συζητάμε σε αυτή την  αίθουσα για το προϋπολογισμό  μιας άλλης χώρας, τριτοκοσμικής, με τα 2/3 της κοινωνίας της αποκλεισμένους, φτωχούς και περιθωριοποιημένους», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τόνισε επίσης ότι ο προϋπολογισμός είναι μία βίαιη διάλυση του κοινωνικού συμβολαίου και ότι η κυβέρνηση, οδηγεί στον κοινωνικό εκτροχιασμό, με ένα μείγμα ύφεσης, ανεργίας και λουκέτων στην αγορά.

«Στο στόχο σας  να πτωχύνετε το λαό θα πάτε περίφημα»  τόνισε ο κ. Τσίπρας και πρόσθεσε: «βουλιάζετε τη χώρα στην ύφεση και  στην κρίση χρέους γιατί το τελευταίο  που σας ενδιαφέρει είναι το χρέος, σας ενδιαφέρει να στηρίξετε το μεγάλο κεφάλαιο».

Ο κ. Τσίπρας έστρεψε  τα βέλη του και κατά της ΝΔ, υποστηρίζοντας πως το κόμμα της αξιωματικής  αντιπολίτευσης κάνει ήδη βήματα προς την συναίνεση και ανέφερε  χαρακτηριστικά ότι η ΝΔ «ψήφισε  τη μισή ταμπακέρα του μνημονίου  και σας προσφέρει συναίνεση  σε Συνταγματική αναθεώρηση, ώστε να ενσωματωθεί  στο Σύνταγμα το μνημόνιο και η  λογική του».

Καρατζαφέρης: Ζούμε την κατάληξη μιας πορείας λαθεμένης

Ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, Γιώργος Καρατζαφέρης, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, επέρριψε ευθύνες  τόσο σε ΠΑΣΟΚ όσο και σε ΝΔ για  την κατάσταση της οικονομίας.

«Ζούμε την κατάληξη μιας πορείας λαθεμένης», τόνισε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ.

parapolitika.gr

«Είμαστε μια πλούσια, αλλά κακοδιοικούμενη χώρα»


Ως μια από τις πλουσιότερες, αλλά και πλέον κακοδιοικούμενες -αναφερόμενος, όσον αφορά στο δεύτερο σκέλος, στο παρελθόν- χώρες στον κόσμο χαρακτηρίζει ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου την Ελλάδα, σε συνέντευξή του, που δημοσιεύεται στην ειδική έκδοση Δεκεμβρίου 2010 - Φεβρουαρίου 2011 του αμερικανικού πολιτικού περιοδικού Newsweek.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Παπανδρέου υπογραμμίζει ότι «η παγκόσμια οικονομική κρίση κατέδειξε τις αδυναμίες μας», ζητώντας ουσιαστικά χρόνο από τους Έλληνες πολίτες, προκειμένου να εφαρμοστούν και να αποδώσουν οι μεταρρυθμίσεις. «Αυτήν τη στιγμή, ο κόσμος βρίσκεται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας. Τα δραστικά μέτρα μας είναι ακόμη πολύ πρόσφατα και ο κόσμος αισθάνεται το βάρος» λέει χαρακτηριστικά.

Ερωτηθείς από το δημοσιογράφο Stefan Theil για τις μεταρρυθμίσεις που προωθούνται άμεσα ή εκκρεμούν αυτήν την περίοδο, ο κ. Παπανδρέου αναφέρεται στην αναμόρφωση του συνταξιοδοτικού συστήματος, στη δημοσιοποίηση στο Διαδίκτυο όλων των κυβερνητικών αποφάσεων, στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση, στην καταγραφή των δημοσίων υπαλλήλων, στην απελευθέρωση όλων των κλειστών επαγγελμάτων, στο νέο νόμο «fast track» για την επιχειρηματικότητα και στις αλλαγές στην Παιδεία

Μιλάει επίσης για «μονοπώλια και καρτέλ, τα οποία κρατούσαν ψηλά τις τιμές και χαμηλά τις παρεχόμενες υπηρεσίες, σε όλους τους χώρους, από τις εταιρείες φορτηγών μέχρι τα φαρμακεία».

Ο πρωθυπουργός σημειώνει ακόμη ότι γίνονται προσπάθειες για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής και επικαλείται ως παράδειγμα τις δορυφορικές φωτογραφίες και τη δημοσιοποίηση ονομάτων «επώνυμων» φοροφυγάδων. Τονίζει δε, ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει να δημοσιοποιήσει όλες τις φορολογικές δηλώσεις στο Διαδίκτυο.

ta nea online

Ο Αϊ-Βασίλης είναι... Κινέζος

Στο Πεκίνο. Ο αντιπρόεδρος της κινεζικής κυβέρνησης Γουάνγκ Κουισχάν (καθιστός) κατά την  έναρξη των διµερών οικονοµικών συνοµιλιών στην κινεζική πρωτεύουσα έδωσε το «σήµα» ότι  η Κίνα βοηθά την Ευρώπη στον ευρωπαίο επίτροπο Χοακίν Αλµούνια (όρθιος), δηλώνοντας  ότι η χώρα του έχει λάβει «συγκεκριµένη δράση» για να βοηθήσει την Ευρωπαϊκή Ενωση να  αντιµετωπίσει το πρόβληµα χρέους
Χριστουγεννιάτικο «δώρο» είναι έτοιµη να προσφέρει στην Ευρώπη η Κίνα για να αντιµετωπιστεί η κρίση χρέους, προειδοποιώντας όµως ταυτόχρονα ότι οι Βρυξέλλες πρέπει να αναλάβουν και έµπρακτα δράση για µπει φρένο στον κίνδυνο για ντόµινο.
Η προειδοποίηση του Πεκίνουέρχεταιενώ οι περιφερειακές οικονοµίες της ευρωζώνης εξακολουθούν να δέχονται επίθεση από τους οίκους πιστοληπτικής αξιολόγησης, οι οποίοι απειλούνµε νέες υποβαθµίσεις οδηγώνταςσε αύξηση του κόστουςκρατικού δανεισµού. Το µπαράζ προειδοποιήσεων συνεχίστηκε και χθες, αυτή τη φορά από τη Fitch γιαυποβάθµιση της Ελλάδας και τηMoody’s η οποία έθεσε σεεπιτήρηση την Πορτογαλία για πιθανή υποβάθµιση κατά µία ή δύο βαθµίδες.

Το... σήµα ότι η Κίνα βοηθά την Ευρώπη δόθηκε αρχικά από τον αντιπρόεδρο της κινεζικής κυβέρνησης Γουάνγκ Κουισχάν, ο οποίος είπε χθες ότι η χώρα του έχει αναλάβει «συγκεκριµένη δράση» για να βοηθήσει την Ευρωπαϊκή Ενωση να αντιµετωπίσει το πρόβληµα χρέους. Οι δηλώσεις έγιναν από το Πεκίνο κατά τη διάρκεια της τρίτης ετήσιας συνάντησης υψηλού επιπέδου µεταξύ Κίνας και Ε.Ε.για θέµατα οικονοµίας και εµπορίου.

Στη συνέχεια, οι «Φαϊνάνσιαλ Τάιµς» µετέδωσαν ότι στην ίδια συνάντηση η Κίνα υποσχέθηκε ακόµη ότι θα αναλάβει περαιτέρω «συντονισµένη δράση» προκειµένου να στηρίξει τη σταθεροποίηση στην Ευρώπη. Στη δράση αυτή περιλαµβάνεται και αγορά κρατικών οµολόγων χωρών που βρίσκονται στο επίκεντρο της κρίσης χρέους, σύµφωνα µε κορυφαίους παράγοντες της Ε.Ε. που βρέθηκαν στο Πεκίνο, τους οποίους επικαλέστηκε χωρίς να κατονοµάζει η βρετανική εφηµερίδα. Οι «Φαϊνάνσιαλ Τάιµς» επικαλέστηκαν ακόµη δηλώσεις του Γουάνγκ πως τοΠεκίνο θα στηρίξει την ευρωπαϊκή προσπάθεια σταθεροποίησης, «αν αυτό καταστεί απαραίτητο».

Το Πεκίνο όµως το οποίοέχει επενδύσει σηµαντικό ποσό – άγνωστο πόσο ακριβώς – στο ευρώ από τα συνολικά συναλλαγµατικά αποθέµατα 2,65 τρισ. δολαρίων, κρούει παράλληλα τον κώδωνα του κινδύνου στις Βρυξέλλες ζητώντας περισσότερα αποτελέσµατα από τα µέτρα που έχουν ανακοινωθεί. Καµπανάκι για ντόµινο
«Ανησυχούµε πολύ για το κατά πόσο µπορεί να ελεγχθεί η ευρωπαϊκή κρίση χρέους», είπε –σύµφωνα µε το Ρόιτερς – ο υπουργός Εµπορίου της Κίνας Τσεν Ντεµίνγκ στο περιθώριο τηςσυνάντησης. «Θέλουµε να διαπιστώσουµε αν η Ε.Ε. µπορεί να ελέγξειτην κρίση κρατικού χρέους και αν η συναίνεση (των Ευρωπαίων) µπορεί να µεταφραστεί σε πραγµατική δράση, η οποία θα επιτρέψει στην Ευρώπη να βγει από την οικονοµική κρίση σύντοµα και σε καλή κατάσταση», προσέθεσε. «Από την πλευρά της Ευρώπης, εκτιµούµε την υποστήριξη της Κίνας στην ευρωπαϊκή και διεθνή προσπάθεια να διαφυλαχθεί η οικονοµική σταθερότητα στην Ευρώπη», είπε οεπίτροπος της Ε.Ε. για Οικονοµικές Υποθέσεις Ολι Ρεν, απαντώνταςστις δηλώσεις Γουάνγκ. Υπενθυµίζεταιότι κατά τη διάρκεια της επίσηµης επίσκεψής του στην Αθήνα πριν από δύο µήνες ο πρωθυπουργός της Κίνας Γουέν Τζιαµπάο είχε υποσχεθεί ότι θα στηρίξει τη χώρα µας αγοράζοντας κρατικά οµόλογα µόλις η Ελλάδα επιστρέψει στις αγορές. Σε πρόσφατη επίσκεψήτου στην Πορτογαλία ο πρόεδρος της Κίνας Χου Τζιντάο είχε υποσχεθεί ότι το Πεκίνο θα λάβει «συγκεκριµένα µέτρα» για να βοηθήσει τη χώρα της Ιβηρικής να βγει από την κρίση.
Θα ΑΓΟΡΑΣΟΥΝ ΟΜΟΛΟΓΑ
χωρών της ευρωζώνης που πλήττονται από την κρίση, ζητώντας όµως αποτελέσµατα από τα µέτρα

Ανεβαίνουν τα spreads, πιέζεται το ευρώ

Οι ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ (αλλά και οι Κινέζοι και οι Αµερικανοί) ανησυχούν επειδή ο κίνδυνος ντόµινο της κρίσης χρέους εξακολουθεί να παραµένει. Μετά την υποβάθµιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ιρλανδίας, τα spreads της χώρας παρουσίασαν χθες νέα άνοδο 25 µονάδων φτάνοντας τις 590 µονάδες βάσης, ενώ µικρότερη άνοδο συνέχισαν να σηµειώνουν τα spreads σε Πορτογαλία, Ισπανία, Ελλάδα και Ιταλία. Η Ισπανία βγήκε χθες στις αγορές για τελευταία φορά φέτος πληρώνοντας όµως υψηλότερο επιτόκιο, ενώ την ίδια στιγµή αναλυτές προειδοποιούν ότι το 2011 έρχονται δυσκολότερες µέρες.

Το ευρώ εξακολούθησε να δέχεται πιέσεις και διαµορφώθηκε στα 1,31 δολάρια από 1,34 δολάρια την προηγούµενη εβδοµάδα. Οι ευρωπαϊκές αγορές έκλεισαν ανοδικά, ενώ ο αµερικανικός δείκτης Standard & Poor’s βρέθηκε ξανά στα επίπεδα του Σεπτεµβρίου 2008, πριν από την κατάρρευση της Lehman Brothers.

Στην Ισπανία
Το έλλειµµα στην Ισπανία τους πρώτους 11 µήνες του 2010 υποχώρησε 46% από την ίδια περίοδο πέρσι φτάνοντας τα 38,76 δισ. από 71,52 δισ. ευρώ. Οι Ισπανοί επιµένουν ότι θα µειώσουν το έλλειµµα από 11,1% το 2009 σε 9,3% φέτος και σε 6% το 2011. Αγορές από ΕΚΤ
Για να µειωθούν τα spreads, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα τις τελευταίες εβδοµάδες έχει αυξήσει τις αγορές κρατικών οµολόγων. Οπως είπε χθες σε συνέντευξή του στην «Boersen - Zeitung» ο επικεφαλής οικονοµολόγος της ΕΚΤ Γιούργκεν Σταρκ, οι αγορές αυτές οµολόγων είναι απαραίτητες για να αντιµετωπιστούν δυσλειτουργίες στις αγορές αλλά τόνισε ότι δεν θα επεκταθούν ή θα συνεχιστούν επ’ αόριστον.
Απειλεί µε υποβάθµιση την Ελλάδα

ΚΑΜΠΑΝΑΚΙ Για πιθανή υποβάθµιση της Ελλάδας χτυπά η Fitch µετά τις σχετικές προειδοποιήσεις από τη Moody’s και τη Standard & Poor’s.

Ο διεθνής οίκος αξιολόγησης όπως ανακοίνωσε θα εξετάσει τη δηµοσιονοµική βιωσιµότητα στην Ελλάδα µετά τα µέτρα που ελήφθησαν στο πλαίσιο του προγράµµατος στήριξης από την Ευρωπαϊκή Ενωση και το ∆ιεθνές Νοµισµατικό Ταµείο.

Θα πρέπει να σηµειωθεί ότι η βαθµολογία της Ελλάδας από τη Fitch βρίσκεται σήµερα µόλις στο –ΒΒΒ που είναι η πιο χαµηλή βαθµίδα για χώρες των οποίων τα κρατικά οµόλογα συστήνονται για επενδύσεις από τον οίκο.

ta nea online

Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2010

Στυλιανίδης: Πονηρά τα σενάρια επιστροφής Καραμανλή


stylianidis.jpg
   Ο γραμματέας Προγραμματισμού της Νέας Δημοκρατίας, ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ, μίλησε την Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου στον «ΑΘΗΝΑ 9.84» και στους Γιάννη Κουρτάκη και Χρήστο Ράπτη. Μεταξύ άλλων, είπε:

* Για ενδεχόμενη επιστροφή του Κ. Καραμανλή:
«Αυτό είναι ένα σενάριο, το οποίο διάφοροι μπορούν να το δημιουργούν, για να τραβούν την προσοχή αλλού. Ο Κώστας Καραμανλής έχει τοποθετηθεί με ευθύτητα. Παρέδωσε εθελουσίως την ηγεσία του κόμματος. Έχουμε έναν αρχηγό, ο οποίος εξελέγη από 800 χιλιάδες στελέχη μας, που είναι πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα και έχουμε κάνει ένα νέο ξεκίνημα. Βεβαίως αποτελεί ο ίδιος ένα κεφάλαιο που μπορεί με την εμπειρία του να μας βοηθήσει σε επόμενες επιλογές, αλλά ο Αντώνης Σαμαράς δικαιούται και πρέπει να κάνει ένα ξεκίνημα, το οποίο θα πρέπει είναι και νικηφόρο και αποτελεσματικό για τον τόπο. Όλα αυτά τα οποία λένε, νομίζω ότι είναι πονηρά...».
* Για το ενδεχόμενο σχηματισμού οικουμενικής κυβέρνησης:
«Το κόμμα μου, διαχρονικά και κάτω από οποιαδήποτε ηγεσία, πιστεύει στις σταθερές κυβερνήσεις οι οποίες θα έχουν ομοιογένεια, όσον αφορά τον προγραμματικό τους λόγο και δυνατή δημοκρατική νομιμοποίηση, όσον αφορά την άσκηση εκτελεστικής εξουσίας. Εμείς δεν έχουμε αλλάξει θέση. Όποιοι έχουν μείνει "έξω από το μαντρί", αλλάζουν θέση».
Δημοσιογράφος: Στη Ντόρα Μπακογιάννη αναφέρεστε;
Ευρ. Στυλιανίδης: «Σε όλους. Και στον Καρατζαφέρη και στη Ντόρα και σε όλους».
Δημοσιογράφος: Με το νέο σύνθημα της Νέας Δημοκρατίας «Το μέλλον ανήκει στους Έλληνες», τι υπονοείτε; Δηλαδή, ότι σήμερα, το παρόν, δεν ανήκει στους Έλληνες;
Ευρ. Στυλιανίδης: «Όχι, δεν ανήκει. Αν θέλετε να σας το πω σχηματικά, δεν ανήκει. Είναι εξευτελιστικό να είσαι εκλεγμένος υπουργός μιας κυβέρνησης που λέγεται, αυτοπροσδιορίζεται ως σοσιαλιστική και να μπαίνουν διάφοροι τύπου γραβατωμένοι από τα διεθνή οικονομικά διευθυντήρια και να σου υποδεικνύουν τι πολιτική θα κάνεις, ενώ είχες τη δυνατότητα αυτές τις μεταρρυθμίσεις να τις υποστηρίξεις σε πρότερη φάση και να έχεις επιφέρει τα θετικά αποτελέσματα για το λαό».

parapolitika.gr

Γ. Πεταλωτής: Ψηφίζουμε προϋπολογισμό ανάγκης

Για έναν προϋπολογισμό ανάγκης, που δεν επιλύει όλα τα προβλήματα, ούτε βγάζει τη χώρα από τα αδιέξοδα, έκανε λόγο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γ. Πεταλωτής, αρνούμενος, ωστόσο, ότι είναι αναξιόπιστος. Κράτησε χαμηλούς τόνους για τη χθεσινή ομοβροντία επικρίσεων από βουλευτές του ΠΑΣΟΚ.
"Το θέμα είναι όμως ότι με αυτόν τον προϋπολογισμό αποκτά η ελληνική οικονομία αξιοπιστία", υποστήριξε. "Ο προϋπολογισμός θα εφαρμοστεί, αυτός είναι ο στόχος μας και είναι στο πλαίσιο της στόχευσής μας να βγούμε από την κρίση", πρόσθεσε.
Αναφερόμενος στην αποψινή ψηφοφορία, τόνισε πως είναι η κορυφαία, ίσως, σε ένα κοινοβούλιο και συνεπώς αυξημένου σημαντικού βάρους. "Το μέγεθος της ευθύνης το έχουν όλοι οι βουλευτές πολύ αυξημένο", δήλωσε για το ενδεχόμενο διαρροών.
Κληθείς να σχολιάσει την κριτική που άσκησαν βουλευτές της συμπολίτευσης στην κυβέρνηση και στον προϋπολογισμό, ο Γ. Πεταλωτής επιχείρησε να υποβαθμίσει τη σημασία των διαφοροποιήσεων. "Έχουμε πει πολλές φορές ότι εμείς θεωρούμε οξυγόνο τη συζήτηση στο πολιτικό γίγνεσθαι, στα πολιτικά πράγματα [...] οι συζητήσεις και οι τοποθετήσεις γίνονται σωστά. Η κυβέρνηση επιδιώκει τον πολιτικό λόγο των βουλευτών, γιατί αυτός ο πολιτικός λόγος έχει και βαρύνουσα σημασία", υποστήριξε.
"Η αγωνία του κάθε βουλευτή εκφράζεται με διαφορετικό τρόπο. Εμείς δεν θεωρούμε ότι υπάρχουν τελεσίγραφα", δήλωσε για την αναφορά του βουλευτή, Θ. Ρομπόπουλου ότι δίνει "τελευταία ευκαιρία" στην κυβέρνηση.

Εnet.gr

Γ. Δημαράς: Δεν μπορεί ο πρωθυπουργός να καρατομεί βουλευτές

Επίθεση στον πρωθυπουργό έκανε από το βήμα της Βουλής ο Γ. Δημαράς, δηλώνοντας πως μόνο ο λαός έχει το προνόμιο να «καθαιρεί» βουλευτές, επικρίνοντας την πρακτική του Γ. Παπανδρέου να βγάζει εκτός Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ τους βουλευτές του που καταψηφίζουν σχέδια νόμου.
«Δεν μπορεί κανένας πρωθυπουργός να καρατομεί βουλευτές, μόλις τελειώνουν τις ομιλίες τους» τόνισε για να προσθέσει πως «αυτό το προνόμιο το έχει μόνον ο λαός προς τον οποίο λογοδοτούν όλοι». Ζήτησε να σταλεί μήνυμα ότι η Ελλάδα δεν είναι Wall Street και οι πολίτες δεν είναι μετοχές.
Β. Παπαχρήστος: Θα καταψηφίσω τον προϋπολογισμό
Την πρόθεση του να καταψηφίσει τον προϋπολογισμό εξέφρασε ο ανεξάρτητος πλέον βουλευτής, Ευάγγελος Παπαχρήστος. Δήλωσε έτοιμος να ψηφίσει εναλλακτικές πολιτικές αλλά όχι λογικές μονοδρόμου.
Από την άλλη, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Φραγκίσκος Παρασύρης, άσκησε κριτική στον προϋπολογισμό αλλά τόνισε πως θα τον ψηφίσει. "Οι όποιες ιδεολογικές μου αναστολές ανατρέπονται μπροστά στον κίνδυνο ολικής κατάρρευσης» τόνισε.

Ανταγωνιστικότητα: Στάσιμη η Ελλάδα, χαμηλές επιδόσεις σε κράτος, υποδομές και επιχειρηματικό περιβάλλον

Παρά τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των τελευταίων ετών και τη βελτίωση βασικών δημοσιονομικών δεικτών, η Ελλάδα εξακολουθεί να δυσκολεύεται...