Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2010

Επίθεση σε κυβέρνηση και «πονηρούς πολιτευτές»

Μνημόνιο Νο. 2 Προεξοφλεί ο Βασ. Οικονόμου
Επίθεση στην κυβέρνηση, αλλά και στους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ που ασκούν κριτική στον προϋπολογισμό χωρίς να προτίθενται να τον καταψηφίσουν εξαπέλυσε ο ανεξάρτητος βουλευτής, Βασίλης Οικονόμου. Είχε διαγραφεί από την κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ τον περασμένο Μάιο, επειδή είχε καταψηφίσει το Μνημόνιο.
Ο Βασ. Οικονόμου προεξόφλησε την υπογραφή δεύτερου Μνημονίου, το 2013, εξαιτίας του υψηλού χρέους. "Όταν το 2013 το χρέος θα έχει ανέλθει στα 450 δισ. ευρώ, από ποια χώρα θα μπορεί να δανειστεί η κυβέρνηση έστω και ένα σεντ; Κάποιοι ελπίζετε ότι δεν θα είστε εδώ τότε, αλλά εγώ ελπίζω πως θα είστε όλοι εδώ", είπε.
Απευθυνόμενος στους βουλευτές της συμπολίτευσης που καταφέρθηκαν κατά της οικονομικής πολιτικής, αν και τη στηρίζουν, τους αποκάλεσε "πονηρούς πολιτευτές", που "έρχονται σήμερα στο βήμα κλαψουρίζοντας, και λέγοντας πως μπορεί να είμαστε και με τον χωροφύλακα και τον αστυφύλακα, πιστεύοντας ότι μπορούμε να διαδεχθούμε τον κ. Παπανδρέου, αποτελώντας το αριστερό άλλοθι του ΠΑΣΟΚ".
Μίλησε ακόμη για "ποντικούς", που όταν ναυαγήσει το πλοίο θα φάνε στο κεφάλι την ξυλιά, από αυτούς που θα βρίσκονται

Δουλευταράδες οι «τεμπέληδες Ελληνες»

Οι «τεμπέληδες» Ελληνες εργαζόμενοι δουλεύουν πολύ περισσότερο από τους Γερμανούς, τους Ολλανδούς και τους Σκανδιναβούς, και μάλιστα έρχονται πρώτοι σε ώρες εργασίας σε ολόκληρη την Ε.Ε., σύμφωνα με έκθεση που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Αλλά και γενικά οι εργαζόμενοι των χωρών του ευρωπαϊκού Νότου αφήνουν πίσω τους από πλευράς ωρών εργασίας τους εταίρους του Βορρά. Οπως προκύπτει από την έκθεση, οι Ελληνες εργαζόμενοι δουλεύουν 2.120 ώρες το χρόνο και καταλαμβάνουν την πρώτη θέση στην Ε.Ε., ενώ οι Γερμανοί έρχονται προτελευταίοι με μόνο 1.432 ώρες και οι Ολλανδοί τελευταίοι με 1.389 ώρες... Μετά τους Ελληνες, έρχονται οι Τσέχοι (1.992 ώρες), οι Ούγγροι (1.988) και οι Πολωνοί (1.969).
Σε γενικές γραμμές, ο Νότος εργάζεται περισσότερες ώρες από το Βορρά. Απόδειξη, η διαφορά που υπάρχει μεταξύ Ελλήνων (2.120 ώρες το χρόνο), Ιταλών (1.802), Πορτογάλων (1.745) και Ισπανών (1.627) σε σχέση με τους Φινλανδούς (1.728), Αυστριακούς (1.631), Σουηδούς (1.625), Λουξεμβούργιους (1.555), Γερμανούς (1.432) και Ολλανδούς (1.389 ώρες).
Από την άλλη πλευρά, παρατηρείται ότι το 26,3% των Γερμανών εργαζομένων δουλεύουν υπό καθεστώς μερικής εργασίας, ενώ οι Ολλανδοί που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία αντιπροσωπεύουν το 48,2 % του ενεργού πληθυσμού. Το ελληνικό ποσοστό δεν υπερβαίνει το 6%... Ετσι εξηγούνται και τα χαμηλά ποσοστά ανεργίας στη Γερμανία, την Ολλανδία και γενικά στις χώρες του Βορρά. Ανθούν τα γραφεία ενοικίασης εργαζομένων...
Η έκθεση δημοσιεύθηκε με αφορμή τη δρομολόγηση της δεύτερης φάσης διαβουλεύσεων μεταξύ της Επιτροπής και των εκπροσώπων των εργοδοτών και των εργαζομένων για την τροποποίηση της οδηγίας για το χρόνο εργασίας, μετά την απόρριψη από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, τον Απρίλιο 2009, της πρότασης που είχε υποβάλει η Κομισιόν το 2004.
Στην πρόταση του 2004, η Επιτροπή, προβάλλοντας την ανάγκη μεγαλύτερης ευελιξίας στην αγορά εργασίας (απλούστευση διαδικασιών στις προσλήψεις αλλά και στις απολύσεις), αντί να καταργήσει όπως θα έπρεπε την επιλογή εξαίρεσης (opt out) των Βρετανών, προέβλεπε αποκλίσεις από τον κανόνα της 48ωρης εργασίας στα κράτη-μέλη, αφήνοντας έτσι παράθυρα για αύξηση του ορίου μέχρι και 65 ώρες εργασίας την εβδομάδα. Η πρόταση απορρίφθηκε έπειτα από μια 5ετία σκληρών διαπραγματεύσεων από το Ευρωκοινοβούλιο, στο πλαίσιο της διαδικασίας συναπόφασης με το Συμβούλιο Υπουργών, το οποίο είχε καταλήξει σε μια κατ' αρχήν συμφωνία επί της πρότασης της Επιτροπής.
Με τη νέα διαβούλευση καλούνται οι κοινωνικοί εταίροι να εκφράσουν τις απόψεις τους για τις διάφορες εναλλακτικές λύσεις όσον αφορά την επανεξέταση των κανόνων της Ε.Ε. για το χρόνο εργασίας. Η Επιτροπή θα υποβάλει νέα πρόταση το φθινόπωρο του 2011. *

ΙΟΒΕ: Δεν αρκεί το Μνημόνιο για την ανάπτυξη της χώρας

Απολύτως αναγκαία χαρακτηρίζει το ΙΟΒΕ τα μέτρα που εφαρμόζονται στο πλαίσιο του Μνημονίου, τονίζει ωστόσο πως αυτά δεν είναι επαρκή για τη βελτίωση των οικονομικών της Ελλάδας.
Στην 4η και τελευταία για το 2010 έκθεσή του για την πορεία της ελληνικής οικονομίας το ΙΟΒΕ  επισημαίνει ότι:
- Η συμφωνία με την τρόικα "δεν καλύπτει μέτρα με σημαντικές δυνητικές ωφέλειες για την ανάπτυξη", όπως η ανακατανομή πόρων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ή η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας που ανήκει στο Δημόσιο.
- Το μνημόνιο δεν ασχολείται με θεμελιώδη θέματα όπως η ανάπτυξη ενός "βέλτιστου αναπτυξιακού προτύπου" που θα αποτελέσει τη βάση για την ανάπτυξη της οικονομίας στην ερχόμενη δεκαετία.
- Υπάρχουν κενά σε διαρθρωτικά μέτρα, όπως για παράδειγμα στο πεδίο του ασφαλιστικού συστήματος.
- Υπάρχει δυσπιστία ως προς το αν η Ελλάδα θα καταφέρει να βγει από την κρίση, κάτι που εκτός από ανασφάλεια καλλιεργεί το έδαφος και για κερδοσκοπικά παιχνίδια
- Απαιτείται "αποτελεσματική οργάνωση και αποφασισμένη διοίκηση" προκειμένου να εφαρμοστούν τα μέτρα
Μεταξύ άλλων το ΙΟΒΕ επισημαίνει πως -με βάση και τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία- η Ελλάδα εξάγει με τη μορφή αγαθών και υπηρεσιώντο 18,5% του ΑΕΠ της, όταν η αμέσως επόμενη χώρα της κατάταξης, η Πορτογαλία, φτάνει στο 30%. Προσθέτει, επίσης, πως η Ελλάδα καταναλώνει το 93% του ΑΕΠ της , όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Ε.Ε. είναι 81%.
Στις προτάσεις του το ΙΟΒΕ αναφέρεται στην ενθάρρυνση των επενδυτικών σχεδίων από τον ιδιωτικό τομέα, σημειώνοντας πως η επιτάχυνση των σχετικών διαδικασιών μπορεί να γίνει με τη λήψη μέτρων, όπως:
- Η ταχύτερη έκδοση πολεοδομικών και περιβαλλοντικών αδειών, με αυστηρό και προκαθορισμένο χρονοδιάγραμμα.
- Η πιο ευέλικτη χρήση των συμβάσεων παραχώρησης, με επέκταση στη χρονική ισχύ των ήδη υπαρχουσών
- Η δημιουργία ανταγωνισμού σε "κλειστούς" τομείς όπως οι αστικές συγκοινωνίες και ο σιδηρόδρομος, όπου οι ιδιωτικές επιχειρήσεις μπορούν να δραστηριοποιηθούν είτε μέσω συμβάσεων παραχώρησης είτε μέσω υπεργολαβιών.
- Ειδικά για τη ΔΕΗ το ΙΟΒΕ προκρίνει, όπως φαίνεται, τη σταδιακή ιδιωτικοποίηση δραστηριοτήτων της εταιρείας. Αρχικά δημιουργούνται θυγατρικές της ΔΕΗ που θα ελέγχουν το 40% των μονάδων παραγωγής ρεύματος, στο μετοχικό σχήμα των οποίων μπορούν να μπουν ιδιώτες σε δεύτερο χρόνο.Στην 4η και τελευταία για το 2010 έκθεσή του για την πορεία της ελληνικής οικονομίας το ΙΟΒΕ  επισημαίνει ότι:

- Η συμφωνία με την τρόικα "δεν καλύπτει μέτρα με σημαντικές δυνητικές ωφέλειες για την ανάπτυξη", όπως η ανακατανομή πόρων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ή η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας που ανήκει στο Δημόσιο.

- Το μνημόνιο δεν ασχολείται με θεμελιώδη θέματα όπως η ανάπτυξη ενός "βέλτιστου αναπτυξιακού προτύπου" που θα αποτελέσει τη βάση για την ανάπτυξη της οικονομίας στην ερχόμενη δεκαετία.

- Υπάρχουν κενά σε διαρθρωτικά μέτρα, όπως για παράδειγμα στο πεδίο του ασφαλιστικού συστήματος.

- Υπάρχει δυσπιστία ως προς το αν η Ελλάδα θα καταφέρει να βγει από την κρίση, κάτι που εκτός από ανασφάλεια καλλιεργεί το έδαφος και για κερδοσκοπικά παιχνίδια

- Απαιτείται "αποτελεσματική οργάνωση και αποφασισμένη διοίκηση" προκειμένου να εφαρμοστούν τα μέτρα

Μεταξύ άλλων το ΙΟΒΕ επισημαίνει πως -με βάση και τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία- η Ελλάδα εξάγει με τη μορφή αγαθών και υπηρεσιώντο 18,5% του ΑΕΠ της, όταν η αμέσως επόμενη χώρα της κατάταξης, η Πορτογαλία, φτάνει στο 30%. Προσθέτει, επίσης, πως η Ελλάδα καταναλώνει το 93% του ΑΕΠ της , όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Ε.Ε. είναι 81%.

Στις προτάσεις του το ΙΟΒΕ αναφέρεται στην ενθάρρυνση των επενδυτικών σχεδίων από τον ιδιωτικό τομέα, σημειώνοντας πως η επιτάχυνση των σχετικών διαδικασιών μπορεί να γίνει με τη λήψη μέτρων, όπως:

- Η ταχύτερη έκδοση πολεοδομικών και περιβαλλοντικών αδειών, με αυστηρό και προκαθορισμένο χρονοδιάγραμμα.

- Η πιο ευέλικτη χρήση των συμβάσεων παραχώρησης, με επέκταση στη χρονική ισχύ των ήδη υπαρχουσών

- Η δημιουργία ανταγωνισμού σε "κλειστούς" τομείς όπως οι αστικές συγκοινωνίες και ο σιδηρόδρομος, όπου οι ιδιωτικές επιχειρήσεις μπορούν να δραστηριοποιηθούν είτε μέσω συμβάσεων παραχώρησης είτε μέσω υπεργολαβιών.

- Ειδικά για τη ΔΕΗ το ΙΟΒΕ προκρίνει, όπως φαίνεται, τη σταδιακή ιδιωτικοποίηση δραστηριοτήτων της εταιρείας. Αρχικά δημιουργούνται θυγατρικές της ΔΕΗ που θα ελέγχουν το 40% των μονάδων παραγωγής ρεύματος, στο μετοχικό σχήμα των οποίων μπορούν να μπουν ιδιώτες σε δεύτερο χρόνο.

Το ΙΟΒΕ προτείνει επίσης:

- Την κατάργηση όλων των φορολογικών απαλλαγών και εκπτώσεων για τους πολίτες και την αντικατάστασή τους με "στοχευμένες άμεσες δαπάνες".

- Την ανάπτυξη υποδομών πληροφορικής για τον εντοπισμό τόσο της φοροδιαφυγής όσο και της εισφοροδιαφυγής.

- Την επανεξέταση όλων των κοινωνικών εισφορών και επιδομάτων, στο πλαίσιο του οποίου επανεξετάζονται και οι πόροι υπέρ των "ευγενών ασφαλιστικών ταμείων" που εξαιρέθηκαν από τη μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού, όπως αυτή έγινε με τον νόμο 3863/2010.

- Τη συγχώνευση των κρατικών νοσοκομείων, αλλά και την ιδιωτικοποίηση όσων περισσεύουν. Προτείνεται επίσης η κατάργηση νόμων τύπου "βασικού μετόχου" που εμποδίζουν τη δημιουργία διαγνωστικών κέντρων και ιδιωτικών κλινικών.

- Συγχωνεύσεις μεταξύ στρατιωτικών μονάδων, καθώς και μεταξύ ΑΕΙ ή ΤΕΙ.
 
Οσον αφορά τη φορολογία, το ΙΟΒΕ προτείνει:
- Την κατάργηση όλων των φορολογικών απαλλαγών και εκπτώσεων για τους πολίτες και την αντικατάστασή τους με "στοχευμένες άμεσες δαπάνες".
- Την ανάπτυξη υποδομών πληροφορικής

"Οι μεταρρυθμίσεις χρειάζονται χρόνο να αποδώσουν"

thumb

«Οι μεταρρυθμίσεις είχαν καθυστερήσει πολύ και τώρα χρειάζονται χρόνο να εφαρμοστούν και να αποδώσουν», δήλωσε ο Γιώργος Παπανδρέου σε συνέντευξή του στο περιοδικό "newsweek".

Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι η Ελλάδα είναι μία από τις πιο πλούσιες χώρες του κόσμου ωστόσο υπήρξε μία από τις πλέον κακοδιοικούμενες, ενώ παράλληλα ανέφερε ότι η κυβέρνηση κινείται γρήγορα στην κατεύθυνση της απελευθέρωσης όλων των κλειστών επαγγελμάτων.

Επίσης, πρόσθεσε ότι ένας νέος νόμος ευέλικτων προγραμμάτων επενδύσεων (fast track) θα εξαλείψει πολλά επίπεδα γραφειοκρατίας για νέες διεθνείς και εγχώριες επενδύσεις.

Ο κ. Παπανδρέου σημείωσε ότι η τρίτη μεγάλη μεταρρύθμιση θα απελευθερώσει το εκπαιδευτικό σύστημα, αποδεσμεύοντας τα πανεπιστήμια και τα σχολεία από τον κεντρικό έλεγχο.  Τέλος, αναφερόμενος στις αντιδράσεις είπε ότι αυτή τη στιγμή ο κόσμος βρίσκεται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας και αισθάνεται το βάρος καθώς τα μέτρα είναι πολύ πρόσφατα.

"Λίγες" περικοπές ακόμα ζητά ο Παπακωνσταντίνου...

thumb
Με επιστολές του ο υπουργός Οικονομικών, Γ. Παπακωνσταντίνου, ζητά τη λήψη πρωτοβουλιών για τη μείωση του κόστους μισθοδοσίας στις εισηγμένες στο Χρηματιστήριο ΔΕΚΟ και στις θυγατρικές τους επιχειρήσεις.
Πιο συγκεκριμένα, ο ίδιος υπογραμμίζει τις αντίστοιχες πρωτοβουλίες που έλαβε πρόσφατα η κυβέρνηση για τις υπόλοιπες ΔΕΚΟ, ενώ οι παραινέσεις του επεκτείνονται ακόμα και σε επιχειρήσεις που έχουν ήδη εφαρμόσει μισθολογικές περικοπές, ζητώντας τους να προχωρήσουν σε περαιτέρω μείωση των λειτουργικών εξόδων και της λειτουργίας.
Επίσης, ο υπουργός Οικονομικών ζήτησε και από δημόσιες επιχειρήσεις, στις οποίες είχαν ήδη εφαρμοσθεί μισθολογικές περικοπές με τον Ν.3833/15-3-2010, να προβούν αντίστοιχα σε πρωτοβουλίες που θα εξορθολογούν περαιτέρω τη χρήση πόρων, λειτουργικών εξόδων και μισθοδοσίας, συνεκτιμώντας, ωστόσο, τη μείωση των αποδοχών που είχε ήδη εφαρμοστεί.
Τέλος, όσον αφορά στη μείωση του μισθολογικού κόστους στις εισηγμένες δημόσιες επιχειρήσεις, θα δρομολογηθεί με την άσκηση των δικαιωμάτων του Δημοσίου, ως μετόχου, στις γενικές συνελεύσεις όλων των εταιρειών που εξαιρέθηκαν από τον πρόσφατο νόμο 3899/2010 περί ΔΕΚΟ, προκειμένου οποιαδήποτε πρόταση για μισθούς να συμβαδίζει με τις πρόσφατες αποφάσεις της κυβέρνησης.

Στάσεις εργασίας… παντού!

Τρίωρη παναττική στάση εργασίας και συλλαλητήριο στην πλατεία Συντάγματος θα πραγματοποιήσουν ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ την Τετάρτη, ημέρα όπου θα ψηφιστεί ο Προϋπολογισμός του 2011 στη Βουλή.

Τα συνδικάτα διαμαρτύρονται εναντίον των οικονομικών μέτρων ενώ στην ανακοίνωση της ΓΣΕΕ τονίζεται ότι οι εργαζόμενοι και τα συνδικάτα θα συνεχίσουν και θα εντείνουν τη δράση και τους αγώνες τους, όσο θα συνεχίζονται οι άδικες και σκληρές πολιτικές.

Στην τρίωρη στάση εργασίας συμμετέχουν οι μόνιμοι και δόκιμοι λιμενεργάτες του ΟΛΠ, οι επόπτες και αρχιεργάτες του Οργανισμού, καθώς και τα μέλη της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜ.Υ.Λ.Ε).

«Η αντίδραση και ο αγώνας του Συνδικαλιστικού Κινήματος απέναντι στον προϋπολογισμό του 2011, στη πολιτική περικοπών των μισθών και της ισοπέδωσης των εργασιακών σχέσεων, τόσο στον Ιδιωτικό όσο και στο Δημόσιο Τομέα, συνεχίζεται» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΟΜΥΛΕ και καλεί όλους τους εργαζόμενους σε μαζική συμμετοχή.
Πανελλαδική στάση εργασίας κήρυξαν για σήμερα και οι καθηγητές στα γυμνάσια και τα λύκεια.

Σύμφωνα με απόφαση της ΟΛΜΕ, οι καθηγητές δεν θα εργαστούν από τις 12:00 έως τις 14:00 το μεσημέρι για την πρωινή βάρδια και από τις 14:00 το μεσημέρι έως τις 16:00 το απόγευμα για την απογευματινή, με αφορμή την ψήφιση του προϋπολογισμού στη Βουλή.
Στόχος είναι να συμμετάσχουν οι εκπαιδευτικοί στην συγκέντρωση που διοργανώνουν ΑΔΕΔΥ και ΓΣΕΕ το μεσημέρι της Τετάρτης έξω από τη Βουλή, ενώ ανάλογες συγκεντρώσεις θα γίνουν και σε άλλες πόλεις της χώρας.

Σύγκρουση για την Υγεία

Μετά τα «αγκάθια» που προέκυψαν στις σχέσεις του υπουργείου Υγείας και των φαρμακοποιών, έπειτα από το ζήτημα της επέκτασης του ωραρίου των φαρμακείων και της μεταβίβασης της άδειας φαρμακείων κατά τη συνταξιοδότηση φαρμακοποιών, το νέο πρόβλημα για τον Ανδρέα Λοβέρδο είναι οι προμηθευτές ιατρικών υλικών και φαρμάκων του ΕΣΥ.

Η νέα συνάντηση μεταξύ των δύο πλευρών, την Τρίτη, οδηγήθηκε σε αδιέξοδο, καθώς ο υπουργός Υγείας ζήτησε από τους προμηθευτές γενναίες εκπτώσεις -όπως το είχε πράξει άλλωστε και στο παρελθόν- για τα υλικά που έχουν παραδοθεί στα δημόσια νοσοκομεία από την αρχή του τρέχοντος έτους έως και τον Σεπτέμβριο.

Συγκεκριμένα, ζήτηση 10% έκπτωση για τα φάρμακα και 20% για τα λοιπά υλικά. Αυτό μεταφράζεται, στη «γλώσσα» των αριθμών, σε έκπτωση της τάξης των 300 εκατ. ευρώ στο σύνολο των οφειλομένων.

«Τα χρέη ανέρχονται σε 1,45 δισ. ευρώ, με το κράτος να μπορεί να πληρώσει άμεσα και σε μετρητά 1,15 δισ. ευρώ» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υγείας, προσθέτοντας, όσον αφορά στα υπόλοιπα 300 εκατ., ότι «λείπουν από το ταμείο και δεν υπάρχει τρόπος να τα βρούμε».

Οι εκπρόσωποι των προμηθευτών εξέφρασαν την έντονη αντίθεσή τους, ωστόσο δεν υπήρξε υπαναχώρηση από την πλευρά του υπουργού, αλλά ούτε και σημείο επαφής.

Σε ό,τι αφορά τα χρέη των προηγούμενων ετών, η ηγεσία του υπουργείου επανέλαβε πως θα εξοφληθούν με ομόλογα, αμέσως μετά τις γιορτές.

ΚΚΕ: "Η κυβέρνηση συνθλίβει εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα"

Έντονη κριτική κατά της κυβέρνησης άσκησε η βουλευτής του ΚΚΕ και Ε΄ αντιπρόεδρος της Βουλής, Βέρα Νικολαΐδου, κατά τη συζήτηση στη Βουλή του νέου προϋπολογισμού, κατηγορώντας την, μεταξύ άλλων, ότι με τις πολιτικές της συνθλίβει τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων και καταδικάζει τον ελληνικό λαό στη φτώχεια.

Ακόμα μίλησε για θράσος του ΔΝΤ που εκτοξεύει απειλές για νέα σκληρότερα μέτρα ενώ υπογράμμισε ότι το μνημόνιο σε καμία περίπτωση δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα της χώρας αλλά μόνο των τραπεζιτών και του κεφαλαίου.

Τρίτη 21 Δεκεμβρίου 2010

Σκληρή κριτική συμπολίτευσης στον προϋπολογισμο του 2011

thumb
Σε υψηλούς τόνους συνεχίζεται η συζήτηση στη Βουλή με θέμα τον προϋπολογισμό του 2011 με την σκληρή κριτική να προέρχεται πλέον και από βουλευτές του ΠΑΣΟΚ.

«Στήριξη στην κυβέρνηση δεν σημαίνει σιωπή. Ορισμένα ¨όχι¨ έχουν μεγαλύτερη αξία για τη συλλογική προσπάθεια από στρατευμένα ¨να騻 δήλωσε χαρακτηριστικά η Βάσω Παπανδρέου, πρόεδρος της επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων του Κοινοβουλίου.

«Είναι αυτονόητο ότι ψηφίζω τον προϋπολογισμό του 2011. Σημαίνει, όμως, ότι μιλούμε για αξιόπιστο προϋπολογισμό που θα μας βγάλει από τα αδιέξοδα; Όχι» συνέχισε.

Η ίδια εκτιμά ότι «ο προϋπολογισμός παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα ως προς τη στόχευση και την εκτέλεσή του, όπως και ο προηγούμενος».

«Τι οφείλει να πράξει περαιτέρω η κυβέρνηση; Να διαπραγματευτούμε πολύ πιο σκληρά. Να επιταχύνουμε τις δράσεις που θα οδηγήσουν σε ανάπτυξη και θέσεις απασχόλησης και να βελτιώσουμε το μάνατζμεντ της κεντρικής διοίκησης» πρότεινε.

Η βουλευτής και πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ Βάσω Παπανδρέου, άσκησε σκληρή κριτική και στη Νέα Δημοκρατία λέγοντας χαρακτηριστικά: «Πράγματι μπορεί να γίνει κριτική για τους χειρισμούς της κυβέρνησης από το Σεπτέμβριο και μετά. Όμως κυρίες και κύριοι της ΝΔ, βουλιάξατε το καράβι και μας καταγγέλλετε ότι δεν μπορεί να ταξιδέψει με 9 μποφόρ. Δεν σας ζητούμε να στηρίξετε την κυβέρνηση, αλλά την Ελλάδα, στα ζητούμενα για δικαιοσύνη και ανάπτυξη».

Ο Έ.Νασιώκας ζήτησε μείωση αποδοχών των βουλευτών και πάγωμα της κρατικής επιχορήγησης στα κόμματα, δεδομένου ότι το 2011 και το 2012 δεν είναι χρονιές εκλογών.

Ο βουλευτής Θ.Ρομπόπουλος είπε ότι έχει εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα ζητήσει να συναντηθεί με τον πρωθυπουργό, χωρίς να έχει λάβει απάντηση.

Ο ίδιος είπε ότι η ψήφος στον προϋπολογισμό είναι η «τελευταία ευκαιρία» που δίνει στην κυβέρνηση.

Από το βήμα της Βουλής, ο αντιπρόεδρος της ΝΔ Δημήτρης Αβραμόπουλος κατηγόρησε την κυβέρνηση πως «με το νέο αντιαναπτυξιακό προϋπολογισμό που κατέθεσε επιβεβαιώνει ότι έχει κόψει κάθε γέφυρα εθνικής συνεννόησης για ένα εθνικό σχέδιο εξόδου από την κρίση».

Ο κ. Αβραμόπουλος υποστήριξε ότι πολύ σύντομα η κυβέρνηση θα αναγκαστεί να αναθεωρήσει τον προϋπολογισμό, επιβάλλοντας και άλλα μέτρα εισπρακτικά και πρόσθεσε ότι «η ύφεση αποτελεί πολιτική επιλογή της, αλλά σε καμία περίπτωση δεν λύνει το πρόβλημα του ελλείμματος ή του χρέους».

Εκδίδεται μίνι… ευρωομόλογο


mini.jpg
 Ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (European Financial Stability Mechanism, EFSM) και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (European Financial Stability Fund, EFSF) θα προχωρήσουν τον Ιανουάριο στην πρώτη έκδοση ομολόγων για να χρηματοδοτήσουν τη βοήθεια για την Ιρλανδία, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η Ε.Ε. και το ΔΝΤ συμφώνησαν με την Ιρλανδία για τη χορήγηση βοήθειας 85 δισ. ευρώ μετά την αύξηση του κόστους δανεισμού της χώρας από την αγορά σε απαγορευτικά επίπεδα.
Το EFSM υπάγεται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ το EFSF δημιουργήθηκε τον περασμένο Μάιο με επικεφαλής τον Γερμανό, Κλάους Ρέγκλινγκ, και δεν έχει εκδώσει έως τώρα άλλα ομόλογα. «Η Ε.Ε. σχεδιάζει να εκδώσει το πρώτο ομόλογο στις αρχές Ιανουαρίου».
«Το EFSF αναμένεται να ακολουθήσει με την πρώτη έκδοσή του στο τέλος Ιανουαρίου", αναφέρει η ανακοίνωση της Επιτροπής.
Τα ομόλογα του EFSM εκδίδονται μόνο σε ευρώ, ενώ τα ομόλογα του EFSF θα εκδίδονται επίσης κυρίως σε ευρώ, αλλά το Ταμείο δεν έχει περιορισμούς όσον αφορά το νόμισμα που θα χρησιμοποιεί για την κάλυψη των αναγκών του.
Η διάρκεια των ομολόγων θα είναι 5ετής, 7ετής και 10ετής. Στο πρώτο τρίμηνο του 2011, η Ε.Ε. θα χρηματοδοτήσει την Ιρλανδία με 11,7 δισ. ευρώ

Έτοιμο να στηρίξει τα μέτρα ΕΕ - ΔΝΤ το Πεκίνο

Η Κίνα είναι έτοιμη να στηρίξει τα μέτρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για τη διασφάλιση της δημοσιονομικής σταθερότητας της Ευρώπης
είχε πράξει με την Ελλάδα.

Το Πεκίνο διαθέτει σήμερα τα μεγαλύτερα συναλλαγματικά αποθέματα στον κόσμο, τα οποία ανέρχονταν σε 2.648 δισεκατομμύρια δολάρια στα τέλη Σεπτεμβρίου, και 900 δισεκατομμύρια δολάρια σε αμερικανικά κρατικά ομόλογα.

Των συνομιλιών, οι οποίες πραγματοποιούνται στο πλαίσιο ενός σινοευρωπαϊκού διαλόγου για οικονομικά και εμπορικά θέματα, ηγείται από την πλευρά της ΕΕ ο ευρωπαίος επίτροπος για τον Ανταγωνισμό Χοακίν Αλμούνια, ο επίτροπος Εμπορίου Κάρελ ντε Γκουχτ και ο επίτροπος Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων Ολι Ρεν.

Ο Χοακίν Αλμούνια δήλωσε από την πλευρά του ότι οι 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ζητούν μία ισότιμη πρόσβαση στην κινεζική αγορά για τις επιχειρήσεις τους, καθώς και στις πρώτες ύλες.

Η Κίνα εξετάζει το ενδεχόμενο να περιορίσει τις εξαγωγές σπανίων γαιών, που είναι απαραίτητες για την παραγωγή μεγάλου αριθμού προϊόντων τεχνολογίας και των οποίων κατέχει το 97% της παγκόσμιας παραγωγής.

Η προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας περιλαμβάνεται επίσης στις συνομιλίες του Πεκίνου, δήλωσε ο Χοακίν Αλμούνια.

Η ΕΕ είναι ο πρώτος προορισμός των κινεζικών εξαγωγών, ενώ η Κίνα είναι ο δεύτερος εμπορικός εταίρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Οι Ευρωπαίοι διαμαρτύρονται, όπως και οι Αμερικανοί, για τη χαμηλή ισοτιμία του γιουάν, που ευνοεί τις κινεζικές εξαγωγές.

Ντ. Μπακογιάννη: Πρέπει να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους

Σε τρεις άξονες η στρατηγική της ΝΔ

Η στρατηγική εξόδου από την κρίση, η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των πολιτών στους πολιτικούς και η διαμόρφωση μιας σύγχρονης πρότασης διακυβέρνησης, είναι οι τρεις βασικοί άξονες που περιέχει το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας.

Ο γραμματέα Προγράμματος του κόμματος Ευριπίδης Στυλιανίδης τόνισε ότι «με δανεικά και ξένους μισθοφόρους συμβούλους δεν μπορούμε να πάμε μπροστά» ενώ ερωτηθείς για το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών δήλωσε ότι το ενδεχόμενο αυτό απασχολεί τη Νέα Δημοκρατία.

Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος της ΝΔ Πάνος Παναγιωτόπουλος δήλωσε πως «τη στιγμή που ο λαός δοκιμάζεται, είναι υποχρέωσή μας να δείξουμε το ξέφωτο, όχι με ευχές και συνθήματα, αλλά με προτάσεις που θα προσφέρουν λύσεις.»

Η Τόνια κάρφωσε τον Πάγκαλο


antoniou_tonia_venizelos.jpg
 «Οι πολίτες δεν τα έτρωγαν όλοι μαζί. Ποτέ δεν ήταν καλεσμένοι στο ίδιο πάρτι.
Ο λογαριασμός πρέπει να σταλεί στη σωστή διεύθυνση » ανέφερε χθες η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Τόνια Αντωνίου αδειάζοντας ... μεγαλοπρεπώς τον Πάγκαλο.
Μόνο που ο Πάγκαλος ήταν απών και αυτή την εποχή ασχολείται με προσωπικά του προβλήματα. Άλλωστε, όπως αναφέρουν συνομιλητές του, σκέφτεται σοβαρά το ενδεχόμενο από τη νέα χρονιά να παραιτηθεί για να μη διασυρθεί άλλο.
Επειδή όμως η Τόνια βλέπει πιο βαθιά και ξέρει ότι ο Πάγκαλος για λίγο καιρό μόνο ξαποσταίνει, ρίχνει τις πέτρες της για να μην τον βρει χειρότερα μπροστά της.

Τίνος είναι το κράτος, βρε παιδιά;


 Στην Ελλάδα το κράτος που συγκροτήθηκε μετά την Επανάσταση του 1821 ήταν σαφώς πιο μικρό από τον χώρο όπου έκανε ο ελληνικός καπιταλισμός την πρωταρχική του συσσώρευση.
Αφού έλληνες έμποροι, εφοπλιστές και βιοτέχνες κινούνταν με άνεση και πετυχημένα σε όλο το μήκος και το πλάτος της αγοράς της οθωμανικής αυτοκρατορίας και όχι μόνο. Το νεοελληνικό κράτος έφερε πάνω του τη σφραγίδα των κομματαρχών της «παλιάς Ελλάδας». Τη σφραγίδα της μεταπρατικής ελληνικής αστικής τάξης. Του ελέγχου του ξένου παράγοντα.
Ακόμα χειρότερα έγιναν τα πράγματα μετά την Κατοχή και τον εμφύλιο πόλεμο. Το ελληνικό κράτος έγινε το κράτος των διώξεων, του αυταρχισμού και «της προστασίας του πολίτη από τον κομμουνιστικό κίνδυνο». Πάνω στο ελληνικό κράτος επικάθησαν και το διοικούσαν οι νικητές του εμφυλίου, Ελληνες και ξένοι. Σε αυτούς συμπεριλαμβάνονταν, επίσης, οι μαυραγορίτες και συνεργάτες των Γερμανών, οι λαθρέμποροι, εκείνοι που έκλεψαν την περιουσία των διωχθέντων, είτε στη διάρκεια του πολέμου (των Εβραίων και των αντιστασιακών), είτε στη διάρκεια του Εμφυλίου και των μετέπειτα χρόνων (ιδιαίτερα των αριστερών, δημοκρατικών πολιτών). Το κράτος αυτό έθρεψε αυταρχικές και βαθιά συντηρητικές δοξασίες, μηχανισμούς, λειτουργίες. Γέννησε και παρήγαγε τους πραξικοπηματίες σε Ελλάδα και Κύπρο. Το κράτος εχθρός του λαϊκού στοιχείου. Αυτό που ονομάστηκε ποικιλόμορφα «πελατειακές σχέσεις».
Σήμερα ζούμε στην Ελλάδα και πάλι έναν ιδιόμορφο αντικρατισμό. Ούτε φιλελεύθερο, ούτε αριστερό, αλλά ούτε καν συντηρητικό. Στην Ελλάδα καταγράφεται το μεγαλύτερο παράδοξο, να εμφανίζει ο κυρίαρχος λόγος ως κύριο υπαίτιο για τα χάλια του ελληνικού καπιταλισμού, που δεν είναι καν καπιταλισμός της προκοπής, τον δημόσιο υπάλληλο. Υπό κατηγορία βρίσκεται ο νοσοκόμος, ο θυρωρός του υπουργείου, ο δάσκαλος και ο πιλότος της πολεμικής αεροπορίας. Μάλιστα ο ιδιότυπος ελληνικός νεοφιλελευθερισμός φαντάζεται ότι η όλο και πιο πολύπλοκη σύγχρονη κοινωνία θα μπορούσε να κυβερνηθεί με ένα όλο και πιο απλό και μικρό κράτος. Πίσω απ’ αυτή την επίθεση κρύβεται ο πραγματικός υπεύθυνος: οι δυνάμεις που χρησιμοποίησαν το ελληνικό κράτος ως λάφυρο, ως πηγή εύκολου κέρδους μαζί με τους πολιτικούς εκπροσώπους τους. Διότι το πρώτιστο πρόβλημα του ελληνικού Δημοσίου είναι ότι έχουν επικαθήσει επ’ αυτού μεγάλα συμφέροντα που σαν βδέλλες έζησαν απ’ αυτό. Κρατοφαγοπότες επιχειρηματίες. Ανομα αεριτζίδικα συμφέροντα. Και αφού έκαναν πάρτι πάνω στο σώμα του κράτους, αφού το οδήγησαν με τις λεηλασίες που έκαναν (χάρη σε μια πολύ συγκεκριμένη πολιτική προμηθειών, δημόσιων δαπανών, επιδοτήσεων, απάτης και φοροκλοπής που επέβαλε το πολιτικό σύστημα), τώρα ανακαλύπτουν ότι για όλα φταίνε οι δημόσιοι υπάλληλοι συλλήβδην. Προκειμένου δε να πείσουν επικαλούνται τους δημόσιους υπάλληλους που οι ίδιοι λάδωσαν, όλους όσους έκαναν συνένοχους στο σύστημα που έστησαν.
Σε τελευταία ανάλυση, το ελληνικό κράτος και οι παθολογίες του δεν είναι τίποτα άλλο παρά προϊόν της ποιότητας των δυνάμεων που ηγεμόνευσαν επ’ αυτού. Που το κατείχαν και το χρησιμοποίησαν σαν λάφυρο. Αφού λήστεψαν, τώρα εμφανίζονται ως οι παρθένες που γεμάτες παράπονο ανακάλυψαν τις αμαρτίες του κόσμου. Εναν κόσμο που στην πραγματικότητα εκείνοι διέφθειραν. Εκείνοι έφτιαξαν κατ’ εικόνα και ομοίωσή τους. Πρώτη φορά στην ιστορία τα αφεντικά του συστήματος καταγγέλλουν τους διεκπεραιωτές των υποθέσεών τους.

Στήριξη των αλλαγών ζήτησε από τους υπουργούς ο Γ. Παπανδρέου

Μήνυμα στα μέλη της κυβέρνησης, εν όψει των διαρθρωτικών αλλαγών του 2011 έστειλε ο πρωθυπουργός, κατά τη διάρκεια της σημερινής, άτυπης, συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου. Θα ληφθούν αποφάσεις διαχειριστικά και πολιτικά δύσκολες, τις οποίες όμως απαιτεί ευρύτερα η κοινωνία, είπε.
"Η ευθύνη πέφτει περισσότερο στις πλάτες των υπουργών και των υπουργείων", πρόσθεσε ο Γ. Παπανδρέου. Υπό τη σκιά των τεταμένων σχέσεων κυβέρνησης-κοινοβουλευτικής ομάδας, κάλεσε τους υπουργούς να έχουν επαφές με τους βουλευτές, την περιφέρειά τους, αλλά και τους πολίτες.
Παράλληλα, ζήτησε να μη γίνονται λάθη, υποστηρίζοντας ότι θα τα εκμεταλλευθούν συντηηρτικοί κύκλοι στην Ευρώπη για να μην επωμιστούν τα βάρη που τους αναλογούν για την έξοδο από την κρίση. "Από τη στιγμή που θα φανεί ότι δεν είμαστε εμείς αξιόπιστοι, όλο το βάρος του προβλήματος θα πέσει σε μας και θα ξεχαστεί ότι είναι πρόβλημα ευρωζώνης ή πρόβλημα διεθνούς κρίσης", είπε.
Ο πρωθυπουργός εκτίμησε ότι ηη επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής του δανείου των 110 δισ. ευρώ θα εγκριθεί χωρίς προβλήματα.
Εξέφρασε, όμως, επιφυλάξεις για το αν τελικά θα προχωρήσει η έκδοση ευρωομολόγων. "Δεν είμαι τόσο σίγουρος, γιατί υπάρχουν αντιστάσεις από κάποιες χώρες, οι οποίες θέλουν να μεταθέτουν το πρόβλημα για να μην αναλάβουν τις πολιτικές ευθύνες, αλλά αυτό πιστεύω ότι και για τους επόμενους μήνες θα είναι το ζήτημα στο ευρωπαϊκό επίπεδο".

Σπάνε οι απεργίες με πίεση από ... ψηλά


OASA_MEGALI.jpg
 Τρίβουν τα χέρια τους στο Μαξίμου και την Ιπποκράτους μετά τη χθεσινή απόφαση των συνδικαλιστών της ΠΑΣΚΕ να σπάσουν τις απεργίες και να λειτουργήσουν κανονικά τα μέσα μαζικής μεταφοράς την Πέμπτη.
Άγνωστο τι θα κάνουν την Παρασκευή, παραμονή των Χριστουγέννων, όπου επίσης είχαν αποφασίσει απεργίες.
Εργαζόμενοι στρέφουν τα πυρά τους κατά του γνωστού Ανδρέα Κολλά ο οποίος από τη μία μεριά τους καλούσε σε άνευ ορίων αγώνα και από την άλλη φέρεται να έριξε νερό στο κρασί του μετά από έντονες πιέσεις που δέχτηκε από το περιβάλλον Παπανδρέου και από τον Καρχιμάκη.

Το γερμανικό "Focus" χαρακτηρίζει "σωτήρα των Ελλήνων" τον Παπανδρέου


Το γερμανικό "Focus" χαρακτηρίζει "σωτήρα των Ελλήνων" τον Παπανδρέου
 Μπορεί πριν από μερικούς μήνες το γερμανικό «Focus» να προκάλεσε σάλο με το εξώφυλλό του που είχε την Αφροδίτη της Μήλου με το μεσαίο δάχτυλο παρατεταμένο, ωστόσο, επανέρχεται με διθυράμβους για τον Γιώργο Παπανδρέου, χαρακτηρίζοντάς τον «σωτήρα των Ελλήνων»!
Το γερμανικό έντυπο παρουσιάζει τους καλύτερους του 2010 σε διάφορους τομείς και ο πρωθυπουργός μας φιγουράρει στην 4η θέση μεταξύ όσων διαχειρίστηκαν καλύτερα την οικονομική κρίση.
«Ο 58χρονος Γιώργος Παπανδρέου βρέθηκε το 2010 αντιμέτωπος με έναν ηράκλειο άθλο. Ο Έλληνας πρωθυπουργός έπρεπε να αποτρέψει την χρεωκοπία της Ελλάδας, κάτι που στις αρχές του έτους φαινόταν μάλλον απίθανο», γράφει το «Focus» και, αναφέροντας το σύνθημα του ΠΑΣΟΚ «ή αλλάζουμε ή βουλιάζουμε» μιλά για τα μέτρα που πήρε η κυβέρνηση.
Μεταξύ άλλων, αναφέρει την αύξηση του ΦΠΑ στο 23%, το «μαχαίρι» στους μισθούς και τις συντάξεις και την αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης και καταλήγει: «εάν η πολιτική του για τη διαχείριση της κρίσης αποδώσει τελικά καρπούς, εξαρτάται από το εάν θα καταφέρει να δαμάσει τον καλπάζοντα πληθωρισμό και να δώσει νέα πνοή στην οικονομία της χώρας».

Μονόδρομο χαρακτήρισε ο Χ. Παμπούκης την εθνική συνεννόηση

thumb
Ο υπουργός Επικρατείας, Χάρης Παμπούκης, κατά την ομιλία του επί του προϋπολογισμού στην Ολομέλεια χαρακτήρισε ως μονόδρομο για την έξοδο της χώρας από την κρίση, την εθνική συνεννόηση και τις κοινωνικές συναινέσεις.
Στη συνέχεια, ο ίδιος κάλεσε τη Βουλή «σε αυτή την πιο κρίσιμη καμπή της σύγχρονης ελληνικής δημοκρατίας» να βαδίσει στον δρόμο της συλλογικής προσπάθειας και τόνισε πως ο νέος προϋπολογισμός σηματοδοτεί τη χρονιάς έντασης της προσπάθειας, για να αρχίσει η ανάκαμψη το 2012.
«Δεν είναι ώρα για αδιέξοδες αναδρομές στο παρελθόν αλλά η στιγμή να αδράξουμε τη μέρα, διοχετεύοντας όλη μας την ενεργητικότητα στην προσπάθεια ανάκτησης του χαμένου χρόνου. Τολμηρές μεταρρυθμίσεις και άνοιγμα της οικονομίας και της κοινωνίας μας στο αύριο έχει ανάγκη ο τόπος. Ούτε μια μέρα δεν πρέπει να πάει χαμένη» σημείωσε.
Επίσης, απαντώντας στον εκπρόσωπο Τύπου της ΝΔ Πάνο Παναγιωτόπουλο, ο οποίος εξαπέλυσε βολές κατά της κυβέρνησης, κατηγόρησε το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι είναι παρών μόνο στην κριτική και απών από την ευθύνη και την αυτοκριτική.
Ο κ. Παμπούκης επισήμανε πως σήμερα βρισκόμαστε στο σημείο της επανεκκίνησης της χώρας, στο οποίο μπαίνουν οι βάσεις για το αυτό νέο ξεκίνημα, για τη νέα πορεία ενώ παραδέχθηκε πως σημειώθηκαν καθυστερήσεις, έγιναν και λάθη, υπήρξαν αδικίες στον επιμερισμό των βαρών αυτής της προσπάθειας. «Θα μπορούσαμε - όπως είπε - να είχαμε κινηθεί ταχύτερα και ίσως με μεγαλύτερη ευελιξία», όμως - πρόσθεσε - «φέρνουμε έναν αέρα αλλαγών και μεταρρυθμίσεων, μια νέα αντίληψη διακυβέρνησης πρωτόγνωρη στα μεταπολιτευτικά χρονικά».
Για το 2011, τόνισε πως θα έχει και αυτό χαρακτηριστικά ύφεσης τουλάχιστον για το πρώτο εξάμηνο, αλλά συμπλήρωσε πως η υπέρβαση αυτής είναι ένα θέμα που πρέπει να μας αφορά όλους. Όπως ανέφερε, «χωρίς τις θεσμικές αλλαγές που προωθούμε, θα είναι δύσκολο να προσελκύσουμε επενδύσεις, θα είναι αδύνατο να καλλιεργήσουμε θετικές προσδοκίες στις διεθνείς αγορές, θα είναι αδύνατο να πείσουμε την κοινωνία και τους πολίτες ότι έχουμε τη βούληση να προχωρήσουμε και να διασφαλίσουμε μια Ελλάδα με συνοχή και ανάπτυξη».
Συνεχίζοντας χαρακτήρισε εθνικό στόχο την ανταγωνιστικότητα, συμπληρώνοντας πως η πράσινη ενέργεια, για την οποία -όπως είπε- ήδη υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον, ο τουρισμός, η ναυτιλία είναι τομείς στους οποίους μπορούμε να διακριθούμε διεθνώς και να είμαστε ανταγωνιστικοί.
Ο υπουργός Επικρατείας περιέγραψε τις δράσεις και τις προτεραιότητες μέσα από τις οποίες θα επιτευχθεί ο στόχος, οι οποίες είναι η δημιουργία ενός νέου πλαισίου ανάπτυξης, νοικοκύρεμα του κράτους και παραγωγή κοινωνικών μερισμάτων.
Ο κ. Παμπούκης παραδέχθηκε πως «θα υπάρξει μια δύσκολη, επίπονη περίοδος προσαρμογής, όμως θα δημιουργηθεί το πλαίσιο ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας προς όφελος του πολίτη, ο οποίος θα δει τους κόπους και τις θυσίες του να πιάνουν τόπο, με την μορφή ενός κοινωνικού μερίσματος που δεν είναι άλλο από καλύτερες κρατικές υπηρεσίες και πιο ποιοτικές μορφές εργασίας».
Σε αυτό το πλαίσιο τόνισε ότι η κυβέρνηση επιχειρεί να προσελκύσει στρατηγικές επενδύσεις, προσπάθεια που, όπως ανέφερε, «απαιτεί συγκροτημένη και συνδυασμένη κυβερνητική δράση, και κυρίως συναντίληψη, κοινή προσήλωση στον στόχο, για να υπάρξει υπόσχεση επιτυχίας».

Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2010

«Ανάπτυξη της Ελλάδας μόνο εκτός Ευρωζώνης»