Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2010

ΓΣΕΕ: Το ρέκβιεμ της συναίνεσης

thumb Το κύριο χαρακτηριστικό της μετα-βιομηχανικής νεωτερικότητας είναι η εισαγωγή των αυτοματοποιημένων μεθόδων παραγωγής. Η ιδιοποίηση της πεμπτουσίας τής ανθρώπινης γνώσης γενεών και γενεών επέτρεψε, σε μεγάλο βαθμό, την αυτόνομη παραγωγή πλούτου, που παραμερίζει σιγά-σιγά την ανθρώπινη εργασία (χειρωνακτική, πνευματική ή μικτή).

Αυτή η αναπόδραστη εξέλιξη οδήγησε πολλούς να πιστέψουν ότι η νέα περίοδος θα είναι πολλαπλώς ευεργετική για την Εργατική Τάξη (με την ευρεία έννοια): αφενός μεν μεγάλο τμήμα τού πολλαπλάσιου πλούτου που παράγεται θα επιστρέφει σ’ αυτήν, αφετέρου δε, πολύς εργασιακός χρόνος θα απελευθερωθεί, ώστε όλοι να επιδοθούν στην καλύτερη οργάνωση της ατομικής, οικογενειακής, κοινωνικής, πολιτιστικής και συλλογικής τους ζωής.
Μάλιστα προανήγγειλαν την ποιοτική αναβάθμιση της Δημοκρατίας, αφού όλοι οι κοινωνοί, απαλλαγμένοι από τα προβλήματα της επιβίωσης, θα είχαν τον χρόνο να ασχοληθούν πρωτογενώς με τις δημόσιες λειτουργίες.
Τα πράγματα όμως έλαβαν άλλη πορεία. Η «Συναίνεση της Ουάσιγκτον» και η «επιχείρηση ιδιωτικοποίησης του κόσμου», που καραδοκούσαν να επιβληθούν μετά από έκτακτα γεγονότα ανθρωπογενών κρίσεων ή φυσικών καταστροφών, είναι πλέον μια παγκόσμια πραγματικότητα. Μπορεί οι αυτοματοποιημένες παραγωγικές διαδικασίες να εκτοπίζουν την εργατική δύναμη, πλην όμως, η αμοιβή τής Εργασίας απομειώνεται και οι θεσμοί της απορρυθμίζονται.
◆ Ο ελεύθερος χρόνος εξαφανίζεται στον ευέλικτο «εργαζόμενο-χταπόδι» και η ανεργία αυξάνεται.
◆ Η ελεύθερη διακίνηση των κεφαλαίων, των αγαθών, των υπηρεσιών και της Εργασίας οδηγεί τις χώρες σε έναν αδυσώπητο ανταγωνισμό υποβιβασμού της εργατικής αμοιβής, των συντάξεων και των παροχών του Κοινωνικού Κράτους, ώστε να προσελκύσουν επενδύσεις.
◆ Η αυτονόμηση, εξάλλου, της χρηματοοικονομικής βιομηχανίας από την πραγματική, την καθιστά υπερ-κυβέρνηση του κόσμου, που με τους νέους «θεούς» της (Οίκοι Αξιολόγησης, Τραπεζική Διεθνής και υπερεθνικοί Όμιλοι) υπαγορεύει τις θελήσεις της σε κάθε χώρα.
Στο στόχαστρο

Σε όποια κοινωνία αντιστέκεται να δεχθεί το νεοφιλελεύθερο πρόταγμα, εφαρμόζεται η «θεραπεία - σοκ», όπως σήμερα υλοποιείται με το Μνημόνιο στην Ελλάδα και άλλες χώρες του «οικονομικού» Νότου.
Στο στόχαστρο βρίσκονται οι δυνάμεις τής Μισθωτής Εργασίας, τα δημόσια αγαθά και υπηρεσίες, οι κοινόχρηστοι χώροι και ο ελεγχόμενος κρατικός τομέας οικονομίας. Μάλιστα δε, για την αποκατάσταση των κερδών των άστοχων κινήσεων της «οικονομίας - καζίνο» που εγκαθίδρυσαν, οι «νέοι παίκτες» ενοχοποίησαν συνολικώς το κράτος και κάθε τομέα Κοινωνικής Οικονομίας και αξίωσαν (με επιτυχία, όπως φαίνεται και από τους μηχανισμούς χρηματοοικονομικής σταθερότητας που έστησαν) να πληρώσουν τα διαφυγόντα χρέη οι Λαοί και το Κοινωνικό Κράτος.
Τον απεχθή και αντικοινωνικό αυτό ρόλο απεδέχθη το επαγγελματικό πολιτικό προσωπικό, που με πρόσχημα τις εγγενείς αδυναμίες τού Δημόσιου Τομέα (που σκοπίμως συντηρούσε για να αναπαράγεται) επιχειρεί να «ηθικοποιήσει» την ολοκληρωτική νεοφιλελεύθερη αλλοτρίωση της χώρας.
Για να επιτευχθεί όμως αυτό, έπρεπε – κατά τα στάδια εφαρμογής του δόγματος του σοκ – να προηγηθεί η κατασυκοφάντηση και η καταπτόηση του Λαού. Και οι δυνάμεις τής Μισθωτής Εργασίας, χαμένες στους δαιδάλους τής συστημικής ενσωμάτωσης, αδυνατούν να συλλάβουν το μέγεθος τού κοινωνικού ολοκαυτώματος. Ήδη από το 1985, με το δικαστικό πραξικόπημα στη ΓΣΕΕ, ενσωματωμένες στην κυρίαρχη κυβερνητική λογική, προσλαμβάνουν τον ρόλο τους ως συμπληρωματικής συστημικής δύναμης.
Συνήθισαν στον ευφημιστικό όρο τού «κοινωνικού εταίρου», που υστερόβουλα τους απονεμήθηκε. Τον εξέλαβαν ως νομιμοποιητικό της συστημικής συνδιαχείρισης, έστω και σε υπηρετικό ρόλο. Ο βηματισμός χάθηκε τελείως στην εποχή του σοσιαλφιλελεύθερου εκσυγχρονισμού, όταν σημαίνοντα στελέχη του Κινήματος ανελάμβαναν, ως μέλη της κυβέρνησης, να υλοποιήσουν τις αντεργατικές πολιτικές.
Η εξαχρείωση προσώπων και θεσμών

Παρά τις προειδοποιήσεις μας για την απώλεια τής αυτονομίας τού Συνδικαλιστικού Κινήματος, στη δράση του οποίου πρέπει να κυριαρχούν πάντα τα ταξικά κριτήρια, η επαγγελματική συνδικαλιστική νοοτροπία οδήγησε σε κυβερνητική υπαλληλοποίηση. Η εξαχρείωση προσώπων και θεσμών, ως συμμέτοχων στο κυβερνητικό γίγνεσθαι, έγινε με πρόσχημα την «επίδειξη υπευθυνότητας», που ερμηνεύτηκε ως κατάργηση της ταξικής πάλης.
Ο δρόμος για το Μνημόνιο είχε συνειδησιακά προετοιμαστεί επαρκώς. Η αλλοίωση των ταξικών κριτηρίων οδήγησε στον διάλογο για την ασφαλιστική και εργασιακή απορρύθμιση, όπου κατακτήσεις πολλών δεκαετιών εξαφανίστηκαν σε μια νύκτα.
Όταν οι συντάκτες τού θρασύτατου, προκλητικού και αντιδιαλεκτικού Μνημονίου αναφέρουν σε πολλές του παραγράφους ότι όλες οι κατεδαφίσεις των εργατικών και κοινωνικών δικαιωμάτων θα λαμβάνονται μετά από διάλογο με τους κοινωνικούς εταίρους, είχαν έγκυρη ενημέρωση για τη δεκτικότητα μεγάλης μερίδας τής συνδικαλιστικής ηγεσίας.
Συνδικαλιστική ανανέωση…
Τώρα, μετά την κοινωνική απαξίωση και την προφανή αναποτελεσματικότητα των όψιμων διαβημάτων της, ήρθε η ώρα της αποσύνθεσης. Αλλά τίποτε δεν πάει χαμένο! Από την εμπειρία τού προαναγγελθέντος συνδικαλιστικού θανάτου θα περάσουμε αναγκαστικά στην κοινωνική συνειδητοποίηση και στην ενότητα δράσης υπό την ηγεσία των δυνάμεων που έμειναν όρθιες.
Οι δυνάμεις τής ενεργού ή ανενεργού εργασίας θα αντιληφθούν σύντομα ότι επείγει να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους. Και με την αυθόρμητη οργάνωσή τους να επιβάλουν τη συνολική συνδικαλιστική ανανέωση. Ώστε επιτέλους να υπάρξει αντιστοίχιση των ταξικών συμφερόντων με τη συνδικαλιστική έκφραση στην πιο δύσκολη για τους Έλληνες εργαζόμενους περίοδο της σύγχρονης ιστορίας μας.
*Ο Αλέξης Π. Μητρόπουλος είναι πανεπιστημιακός και πρόεδρος της Ένωσης για την Υπεράσπιση της Εργασίας και του Κοινωνικού Κράτους (ΕN.ΥΠ.Ε.Κ.Κ.)

Εννέα μονάδες μπροστά το ΠΑΣΟΚ σε νέα δημοσκόπηση

Σαφές προβάδισμα
Σαφές προβάδισμα, παρά τη φθορά του, καταγράφει το ΠΑΣΟΚ έναντι της ΝΔ, σύμφωνα με το Πολιτικό Βαρόμετρο του μηνός Δεκεμβρίου από την Public Issue για την «Καθημερινή» και τον Σκάι. Ενισχυμένο εμφανίζεται το ΚΚΕ, ενώ έπονται ΛΑΟΣ και ΣΥΡΙΖΑ

Στην εκτίμηση εκλογικής επιρροής των πολιτικών κομμάτων, το ΠΑΣΟΚ προηγείται με 39% έναντι 30% της ΝΔ. Ακολουθεί το ΚΚΕ με 11%, ΛΑΟΣ και ΣΥΡΙΖΑ με 5,5%, 2% έχουν οι Οικολόγοι, 2,5% η Δημοκρατική Αριστερά και 2,5% η Δημοκρατική Συμμαχία. 

Καταλληλότερος πρωθυπουργός παραμένει ο Γιώργος Παπανδρέου με ποσοστό 42%, έναντι 20% του Αντώνη Σαμαρά.

Έξι στους δέκα πολίτες πιστεύουν ότι κανένα από τα δύο μεγάλα κόμματα δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα της χώρας, ενώ ένα ποσοστό 27% πιστεύει ότι μια κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ μπορεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα της χώρας, έναντι ενός ποσοστού 7%, που θεωρεί ότι καλύτερη θα ήταν μία κυβέρνηση της ΝΔ .

Οκτώ στους δέκα πολίτες δηλώνουν δυσαρεστημένοι από τη λειτουργία της δημοκρατίας, ενώ ίδιο είναι και το ποσοστό όσων δεν είναι ικανοποιημένοι από τη ζωή που ζουν σήμερα.

Όλοι οι πολιτικοί αρχηγοί συγκεντρώνουν περισσότερες αρνητικές από θετικές γνώμες, με τον πρωθυπουργό, ωστόσο, να έχει τις λιγότερες αρνητικές γνώμες από τους υπόλοιπους.

«Δουλικά υπάκουη σε τρόικα και ΣΕΒ η κυβέρνηση»

Γ. Παπανδρέου: Να στηρίξουμε τα δικά μας προϊόντα

Δεν γίνεται να ξοδεύουμε 6,5 δισ. ετησίως για εισαγόμενα αγαθά, τόνισε
Την ανάγκη στήριξης των ελληνικών προϊόντων τόνισε ο πρωθυπουργός, Γ. Παπανδρέου, στην παρουσίαση της νέας αγροτικής πολιτικής σήμερα Κυριακή στο Ρέθυμνο της Κρήτης, στο πλαίσιο της Περιφερειακής Σύσκεψης για την αγροτική ανάπτυξη.
"Πρέπει να πάρουμε πρωτοβουλίες, διότι όσο δεν παράγουμε και δεν στηρίζουμε δικά μας προϊόντα, η πίεση στους μισθούς θα είναι μεγάλη", τόνισε ο πρωθυπουργός από το Ρέθυμνο, παρουσιάζοντας τις θέσεις της κυβέρνησης για την ενίσχυση του αγροτικού τομέα.
Επεσήμανε πως δεν γίνεται η χώρα να δαπανά 6,5 δισ. το χρόνο για εισαγωγές αγροτικών προϊόντων και μάλιστα, όπως είπε πολλές φορές κατώτερα των δικών μας . "Έχουμε τη δύναμη να θρέψουμε τους Έλληνες. Έχουμε τη δύναμη να ανατρέψουμε μία λανθασμένη κατάσταση που εδώ και δεκαετίες έχει διαμορφωθεί και αν τα καταφέρουμε αυτή η επιτυχία θα κρίνει την επιτυχία μας για τα επόμενα χρόνια", υπογράμμισε.
"Θα στεναχωρήσουμε και τους βολεμένους και τους εαυτούς μας με τις αλλαγές, οι οποίες πρέπει να γίνουν. Δεν είμαστε περήφανοι για τους θεσμούς που ήταν επιφορτισμένοι με την αγροτική ανάπτυξη. Θα ανασυστήσουμε από μηδενική βάση το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης", είπε ο Γ. Παπανδρέου.
Αναφερόμενος στον Καλλικράτη, ο πρωθυπουργός τόνισε ότι θα βοηθήσει σε όλες αυτές τις αλλαγές με αποφάσεις σε περιφερειακό επίπεδο, χωρίς γραφειοκρατία και αθηνοκεντρικές παρεμβάσεις.
Για τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στην Κρήτη, εξαιτίας των δυσμενών καιρικών συνθηκών, Ο Γ. Παπανδρέου ζήτησε και ενημερώθηκε από τους τοπικούς φορείς και τα στελέχη της αυτοδιοίκησης του νησιού, με την άφιξή του στο Ρέθυμνο.

"Ενημερώθηκα από τους φορείς και τα στελέχη της αυτοδίοικησης για την κακοκαιρία και τα προβλήματα που υπάρχουν στην οδοποϊία και κάποιες αγροτικές παραγωγές. Έδωσα εντολή να καταγραφούν όλες οι ζημιές και άμεσα να αποζημιωθούν οι πληγέντες", δήλωσε ο Γ. Παπανδρέου.

Στο πλαίσιο της επίσκεψής του στην Κρήτη, έχει προγραμματιστεί συνάντηση του πρωθυπουργού με στελέχη των αγροτικών συνεταιρισμών του νησιού καθώς και επισκέψεις επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται μέσω καινοτόμων δράσεων, επεξεργάζονται και προωθούν τοπικά προϊόντα της Δυτικής Κρήτης.

Στρος Καν: Σας δίνουμε χρόνο, θα χρειαστεί συναίνεση

Όλι Ρεν: Ζούσατε πέραν των δυνατοτήτων σας
Το πρόγραμμα εξυγίανσης της ελληνικής οικονομίας βρίσκεται σ' ένα κρίσιμο «σταυροδρόμι», καθώς τους επόμενους μήνες πρέπει να προχωρήσει απρόσκοπτα σωρεία ριζικών διαρθρωτικών αλλαγών, τονίζει ο γενικός διευθυντής του ΔΝΤ, Ντομινίκ Στρος Καν, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Καθημερινή». Όπως τόνισε το ΔΝΤ, είναι υπέρ της παροχής χρόνου στην Ελλάδα μέσω επιμήκυνσης της αποπληρωμής των δανείων, αλλά θα χρειαστεί συναίνεση από τις πολιτικές δυνάμεις της χώρας.
Ο Ντομινίκ Στρος Καν Ο Ντομινίκ Στρος Καν Ο Ντομινίκ Στρος Καν εκτιμά ότι "αν η Ελλάδα μπορέσει να διατηρήσει τη δυναμική των μεταρρυθμίσεων, οι επενδυτές θα συνειδητοποιήσουν τη δέσμευση της χώρας να αλλάξει και θα αυξηθεί η εμπιστοσύνη".
"Θα εργαστούμε με τους Ευρωπαίους εταίρους μας για μια λύση που θα δίνει στην Ελλάδα, περισσότερο χώρο για να αναπνεύσει", υπογραμμίζει ο Στρος Καν, ενώ ανοίγει ένα "παράθυρο" για αλλαγές στο Μνημόνιο μεταξύ Αθήνας και Τρόικας και επαναλαμβάνει την υποστήριξη του ΔΝΤ, υπέρ της επιμήκυνσης της αποπληρωμής του δανείου προς την Ελλάδα.

Ο Στρος Καν εκτιμά ότι δεν κινδυνεύει το ευρώ, αλλά χαρακτηρίζει την κατάσταση στην Ευρώπη "σοβαρή" και τονίζει την ανάγκη "συνολικής ευρωπαϊκής αντιμετώπισης".

Από την πλευρά του, ο αρμόδιος επίτροπος της ΕΕ για τα οικονομικά, Όλι Ρεν, σε συνέντευξή του στην ίδια εφημερίδα, εκτιμά ότι απαιτείται "εμμονή στους δημοσιονομικούς στόχους, για να μειωθεί το δημόσιο έλλειμμα. Θα χρειαστεί επίσης επιμήκυνση των δανείων πέρα από το 2014, το 2015. Η Ελλάδα μπορεί να ξεπεράσει τη δυσκολότερη περίοδο και ν’ αρχίσει να μειώνει το χρέος της, ώστε να επιστρέψει στο δρόμο της βιωσιμότητας".
Ο Όλι Ρεν υποστηρίζει ότι «η Ελλάδα ζούσε για καιρό πάνω από τις δυνατότητές της. Δεν υπήρχε άλλος δρόμος από την επιβολή αυστηρών μέτρων για ν’ αρχίσει να αποκαθίσταται η εμπιστοσύνη».
Σε ερώτηση περί ευρωομόλογου και περί υιοθέτησης ενός συστήματος δύο ευρώ, ο Όλι Ρεν είπε ότι βρίσκει "την ιδέα του ευρωομόλογου πνευματικά ελκυστική… Όμως, η ιδέα του συστήματος των δύο ευρώ θα πρέπει να "σκοτωθεί" προτού δει το φως της ημέρας. Δεν θα ωφελήσει κανέναν".

Στα ίχνη των λαδιάρηδων

thumb

Μεγαλογιατροί, οίκοι μόδας, «σκαφάτοι» αλλά και 1.500 επιχειρήσεις της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης του Περάματος βρίσκονται στο στόχαστρο του ΣΔΟΕ, οι ελεγκτές του οποίου έχουν βεβαιώσει έως το τέλος Νοεμβρίου πρόστιμα πάνω από 4 δισ. ευρώ.
Ειδικότερα, σε εξέλιξη βρίσκεται έρευνα για 2.250 γιατρούς με εισοδήματα σε προκλητική αναντιστοιχία με το ύψος των τραπεζικών τους καταθέσεων, κατασχέσεις των οποίων έχουν γίνει σε αρκετές περιπτώσεις.
Το άνοιγμα των καταθέσεων επωνύμων και λιγότερο γνωστών γιατρών ανά την επικράτεια αποκάλυψε τεράστιες διαφορές ανάμεσα στα δηλωθέντα εισοδήματα και το ύψος των τραπεζικών καταθέσεων.
Κάποια παραδείγματα είναι χαρακτηριστικά: Γιατρός δήλωσε συνολικό ακαθάριστο εισόδημα για τρεις χρήσεις 130.000 ευρώ, οι καταθέσεις που διατηρούσε όμως ήταν 1,1 εκατ. ευρώ. Άλλος γιατρός δήλωσε εισόδημα τριετίας 206.000 ευρώ, σε τράπεζες της Ελλάδας και του εξωτερικού όμως είχε καταθέσεις 6,3 εκατ. ευρώ, ενώ σε μια τρίτη περίπτωση που ελέγχεται, το δηλωθέν εισόδημα τριετίας ήταν 129.000 ευρώ και οι συνολικές καταθέσεις 3,050 εκατ. ευρώ.
Στο μάτι του ΣΔΟΕ έχουν μπει και τρεις οίκοι μόδας που δήλωναν μεικτά ετήσια έσοδα κατά μέσο όρο 40.000 ευρώ ενώ αποκαλύφθηκε ύστερα από το άνοιγμα των λογαριασμών τους ότι είχαν αδήλωτες εισπράξεις που ξεπερνούσαν και στις τρεις περιπτώσεις τα 1.200.000 ευρώ τον χρόνο.
Την ίδια ώρα, το ΣΔΟΕ έχει δεσμεύσει 299 σκάφη και ελέγχει κατά πόσο είναι πραγματικά επαγγελματικά ή ιδιωτικά σκάφη αναψυχής. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση «επώνυμου» ιδιοκτήτη σκάφους που πλήρωσε τελικά 2,5 εκατ. ευρώ φόρο για να το μετατρέψει σε ιδιωτικό.
Το σώμα ελέγχει επίσης και 1.500 επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος. Εξαιτίας της προβλεπόμενης απαλλαγής από τον ΦΠΑ, σε πολλές περιπτώσεις οι επισκευές των πλοίων γίνονται χωρίς κανένα απολύτως παραστατικό.
Εν τω μεταξύ, σημαντικά ευρήματα ήρθαν στο φως από διασταυρώσεις περιουσιακών στοιχείων που πραγματοποίησε η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών και αφορούν ιδιοκτήτες κατοικιών ή/και οικοπέδων σε επιλεγμένες ακριβές περιοχές κατοικίας με τιμή ζώνης άνω των 2.500 ευρώ και με μεγάλες ληξιπρόθεσμες οφειλές. Το υπουργείο αποστέλλει επιστολές στους μεγαλύτερους οφειλέτες με οφειλές άνω των 10.000 ευρώ, για να τις εξοφλήσουν μέχρι τη 15η Δεκεμβρίου. Μετά την παρέλευση της προθεσμίας αυτής, θα κινηθεί κατά προτεραιότητα διαδικασία αναγκαστικής είσπραξης των οφειλών αυτών, συμπεριλαμβανόμενου και πλειστηριασμού.
Από τις διασταυρώσεις προέκυψαν τα εξής στοιχεία που αφορούν συνολικά 792 φορολογούμενους:
- 304 οφειλέτες / ιδιοκτήτες ακινήτων στη Φιλοθέη και το Παλαιό Ψυχικό, με συνολικές ληξιπρόθεσμες οφειλές 4,5 εκατ. και συνολική αξία ακίνητης περιουσίας 454,1 εκατ.
- 148 οφειλέτες / ιδιοκτήτες ακινήτων στην Εκάλη και τη Νέα Ερυθραία, με συνολικές ληξιπρόθεσμες οφειλές 3,6 εκατ. και συνολική αξία ακίνητης περιουσίας 222,7 εκατ.
- 245 οφειλέτες / ιδιοκτήτες ακινήτων στη Βούλα και τη Βουλιαγμένη, με συνολικές ληξιπρόθεσμες οφειλές 3,4 εκατ. και συνολική αξία ακίνητης περιουσίας 350 εκατ.
- 75 οφειλέτες / ιδιοκτήτες ακινήτων στο Πανόραμα και την Καλαμαριά, με συνολικές ληξιπρόθεσμες οφειλές 1 εκατ. και συνολική αξία ακίνητης περιουσίας 135 εκατ.
Επιπλέον, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων πραγματοποίησε διασταύρωση από τη βάση δεδομένων των φαρμακείων που τηρεί, με το αρχείο οφειλετών με ληξιπρόθεσμες οφειλές. Από τη διασταύρωση εντοπίστηκαν 235 οφειλέτες με βεβαιωμένες οφειλές συνολικού ποσού 5,9 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 4,1 εκατ. ληξιπρόθεσμες

Ο Γ.Παπακωνσταντίνου προτιμά τις αντιδράσεις από τη χρεοκοπία...

thumb
Η διατήρηση, όσο το δυνατόν, περισσοτέρων θέσεων εργασίας, είναι αυτή τη στιγμή ο πρώτος στόχος της κυβέρνησης, υποστηρίζει ο υπουργός Οικονομικών, Γ. Παπακωνσταντίνου, απαντώντας σε όσους επικρίνουν την κυβέρνηση για τις μειώσεις μισθών στο ιδιωτικό τομέα.
Σε συνέντευξή του, στην εφημερίδα Realnews, χαρακτηρίζει "υποκρισία και εύκολες εκφράσεις" τις κατηγορίες ότι ξεθεμελιώνονται κατακτήσεις πολλών δεκαετιών, με τις αποφάσεις της περασμένης Πέμπτης για τις εργασιακές σχέσεις και προσθέτει: "Η λύση στην οποία καταλήξαμε, θεωρώ ότι είναι ισορροπημένη και με κανέναν τρόπο δεν σηματοδοτεί το τέλος των συλλογικών διαπραγματεύσεων... Οι επιχειρησιακές συμβάσεις είναι  συμβάσεις, αποτέλεσμα δηλαδή διαπραγμάτευσης μεταξύ συμβαλλομένων μερών. Δεν είναι μονομερείς αποφάσεις".
Ο  Γ. Παπακωνσταντίνου εκτιμά ότι το 2011 θα αρχίσουν να αποδίδουν οι αλλαγές και χαρακτηρίζει πολύ θετική εξέλιξη την ενδεχόμενη παράταση αποπληρωμής του δανείου.
Ερωτηθείς για τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, δηλώνει ότι "ανάμεσα στη χρεοκοπία και τις αντιδράσεις, επιλέγω τις δεύτερες", τονίζοντας χαρακτηριστικά: "ανάμεσα στην επιλογή να δούμε εξοργισμένα πλήθη έξω από κλειστές τράπεζες και κλειστά δημόσια ταμεία, που θα σήμαινε χρεοκοπία της χώρας, και ανάμεσα σε κοινωνικές και επαγγελματικές ομάδες που διεκδικούν ηπιότερες ρυθμίσεις για τον κλάδο που εκπροσωπούν ή εκφράζουν την αντίδρασή τους σε μια συγκεκριμένη κατάσταση, είναι σαφές ότι κανένας δεν θα επέλεγε το πρώτο".
Αναφερόμενος στην ανάπτυξη ο υπουργός Οικονομικών, τονίζει ότι προαπαιτούμενο για να επιστρέψει η χώρα μας στην ανάπτυξη είναι η αποκατάσταση της δημοσιονομικής ισορροπίας. "Γι΄αυτό και επιλέξαμε να υλοποιήσουμε το πρόγραμμα ρίχνοντας το μεγαλύτερο βάρος της προσαρμογής τα πρώτα χρόνια...Και φυσικά ανάπτυξη παράγεται ως αποτέλεσμα όλων των τομών και αλλαγών στο πρόγραμμά μας, για να δημιουργήσουμε μια πιο ανταγωνιστική οικονομία. Με άλλα λόγια, ανάπτυξη παράγεται ως αποτέλεσμα όλων των πολιτικών μας και όχι φυσικά με ευχές, επικλήσεις ή με μαγικές συνταγές", καταλήγει.

Ψάχνει τον τρίτο δρόμο

thumb
Φαίνεται ότι το ωροσκόπιο του Αντώνη Σαμαρά είναι... χτυπημένο, αλλιώς δεν εξηγείται το ότι διαρκώς βρίσκεται μπροστά σε σκληρά διλήμματα. Το τελευταίο στο οποίο καλείται ο πρόεδρος της Ν.Δ. να πάρει θέση είναι η συναίνεση, την οποία εναγωνίως αναζητεί η κυβέρνηση και για την οποία πιέζει η τρόικα. Να ακολουθήσει τον αντιμνημονιακό δρόμο ενώ οι τρομαγμένοι πολίτες αναζητούν λύσεις λιγότερο «φοβιστικές» ή να στηρίξει την κυβέρνηση πετώντας στα σκουπίδια τη μέχρι τώρα αντιμνημονιακή ρητορική του και ταυτιζόμενος με την πολιτική χρεοκοπίας που ο ίδιος καταγγέλλει;
Η απάντηση που δίνει ο Σαμαράς εξαρτάται από τον... συνομιλητή του. Για παράδειγμα, ο Βαγγέλης Μεϊμαράκης, καθώς και οι Κ. Μαρκόπουλος και Κ. Χατζηδάκης εμφανίζονται έντονα προβληματισμένοι σχετικά με την αντιμνημονιακή ρητορική και εισηγούνται στον πρόεδρό τους να αλλάξει τακτική «πριν οι εξελίξεις τον ξεπεράσουν». Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι δυο αντιπρόεδροι Δ. Αβραμόπουλος και Στ. Δήμας.
Βουλευτές αυτής της τάσης ισχυρίζονται μάλιστα ότι το οικονομικό πακέτο που είχε καταθέσει τον περασμένο Ιούλιο ο Σαμαράς είναι πλέον ξεπερασμένο και θα πρέπει να το προσαρμόσει στα νέα δεδομένα. Ακόμη ισχυρίζονται ότι πρέπει να γίνει ουσιαστική συζήτηση στα όργανα, ώστε να βρεθεί μια «υπεύθυνη στάση» που δεν θα έχει μονάχα καταγγελτικό χαρακτήρα. Απειλούν μάλιστα λέγοντας ότι, εάν κάτι τέτοιο δεν συμβεί, οι ίδιοι είναι αποφασισμένοι να διαφοροποιηθούν δημοσίως.
Από την άλλη πλευρά, οι στενοί συνεργάτες του Σαμαρά, ο Χρ. Λαζαρίδης και ο Δημ. Σταμάτης, θεωρούν ότι είναι θέμα χρόνου να καταρρεύσει η πολιτική του μνημονίου και γι’ αυτό πιστεύουν ότι η επόμενη χρονιά θα φέρει εκλογές. Έτσι μια πιθανή ταύτιση της Ν.Δ. με την κυβέρνηση Παπανδρέου μόνο αρνητικές επιπτώσεις θα έχει για το κόμμα. Άρα ο πρόεδρος της Ν.Δ. θα πρέπει να συνεχίσει την αντιμνημονιακή ρητορική του, η οποία πολύ σύντομα θα αποδώσει καρπούς.
Ο τρίτος δρόμος
Ανάμεσα σε αυτές τις δυο απόψεις ο Σαμαράς φαίνεται να αναζητεί τον... τρίτο δρόμο. Δηλαδή «θέλουμε, αλλά δεν μπορούμε». «Για να υπάρξει συναίνεση από εμάς, πρέπει η κυβέρνηση να πάρει πρωτοβουλίες που θα αλλάξουν γρήγορα το κλίμα στη χώρα» έλεγε στενός συνεργάτης του. «Με την επιμήκυνση αποπληρωμής του χρέους δεν λύνεται το πρόβλημα. Έτσι όπως τα έκαναν, τώρα θα πρέπει να επωμιστούν και το ρίσκο μιας επαναδιαπραγμάτευσης».
Ο πρόεδρος της Ν.Δ. εμφανίζεται θετικός στον διάλογο – αφού... παρακολουθείται από Ευρωπαίους και Αμερικάνους –, αλλά στην πραγματικότητα τον απεύχεται και με τη στάση του τον τορπιλίζει. Τα τελευταία εικοσιτετράωρα ωστόσο στη Ρηγίλλης υπάρχει εντατική προετοιμασία, ώστε ο Σαμαράς να είναι έτοιμος, όταν κληθεί από τον πρωθυπουργό, να παρουσιάσει κάτι συγκεκριμένο.
Ήδη έχουν καταγραφεί κάποιες προτάσεις, όπως η μείωση της φορολογίας και η προώθηση νέου αναπτυξιακού νόμου. Ο Σαμαράς θα τις καταθέσει στον Παπανδρέου προκειμένου να δείξει και εμπράκτως την πρόθεσή του να βοηθήσει, αλλά δεν περιμένει ότι θα γίνουν αποδεκτές.
Εν τω μεταξύ, τις προηγούμενες μέρες ο πρόεδρος της Ν.Δ. άφησε στο σπίτι το αμπέχονο του επαναστάτη, τον μπερέ του Τσε Γκεβάρα και την αντιμνημονιακή ρητορική, προκειμένου να εμφανιστεί ως... φερέγγυος συνομιλητής στους υψηλούς αξιωματούχους της τρόικας. Φόρεσε ατσαλάκωτο κοστουμάκι και διπλωματικό χαμόγελο και προσπάθησε να τους πείσει ότι οι πληροφορίες που έχουν από την κυβέρνηση ότι αντιμάχεται το μνημόνιο δεν είναι ακριβώς έτσι – αλλά... κάπως έτσι –, αφού οι ενστάσεις του έχουν να κάνουν με την ανύπαρκτη ανάπτυξη.
«Δεν είναι η Ν.Δ. αντιμνημονιακή, αλλά το ΠΑΣΟΚ αντιαναπτυξιακό» ήταν το βασικό επιχείρημα του προέδρου της Ν.Δ. στη συνάντησή του με τον Στρος - Καν τη Δευτέρα το βράδυ. Αναφέρθηκε στην καταψήφιση του μνημονίου από το κόμμα του λέγοντας ότι «το κάναμε για συγκεκριμένους λόγους, αφού πιστεύουμε ότι η δημοσιονομική πολιτική που καλούμαστε να ακολουθήσουμε συμπυκνώνεται σε τρεις λέξεις: έλλειμμα, χρέος και ύφεση. Αυτήν την πολιτική μάς ζητάτε να ακολουθήσουμε;» αναρωτήθηκε, προσθέτοντας ότι το κόμμα του στηρίζει ρυθμίσεις για διαρθρωτικές αλλαγές που έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και χρόνια.
Πάγοι με Στρος-Καν
Ούτε το ελαφρύ εσπρεσάκι ούτε τα λιτά βουτήματα έφτιαξαν τη διάθεση του επικεφαλής του ΔΝΤ. Αποφασισμένος να πει περισσότερο αυτά που θέλει παρά να ακούσει... δικαιολογίες, ο Στρος - Καν είπε στον Σαμαρά ότι το πρόγραμμα του ΔΝΤ για την Ελλάδα έχει λάβει υπόψη όλες τις κοινωνικές διαστάσεις ώστε να προστατευθούν οι πιο αδύναμες ομάδες της χώρας, αφήνοντάς τον να αναρωτιέται αν μιλούν για την ίδια χώρα!
Η αλήθεια είναι ότι ο Σαμαράς προσπάθησε να του περιγράψει κάπως ρεαλιστικά την ελληνική πραγματικότητα επί το ΔΝΤ, αλλά μάλλον άδικα πήγαν τα λόγια του. Μεγάλη συζήτηση έγινε και για την επιμήκυνση του χρέους. Τι σημαίνει αυτό για τον ελληνικό λαό καθώς η επιμήκυνση συνεπάγεται και αύξηση των επιτοκίων;
Στο διά ταύτα, ο γενικός διευθυντής του ΔΝΤ έμοιαζε να ενδιαφέρεται για ένα πράγμα. Να στηριχθεί η κυβέρνηση, ώστε να γίνει όσο πιο εύκολα γίνεται η πλήρης εφαρμογή του μνημονίου.

Η μεγαλύτερη απόβαση ξένων μετά το 1893

Δεκάδες κομισάριοι οικονομολόγοι, που έχουν την εντολή «τηρήστε αυστηρά το μνημόνιο», καταφθάνουν στην Αθήνα από τις αρχές του χρόνου κατόπιν εντολής της τρόικας των δανειστών της Ελλάδας προκειμένου να εγκατασταθούν στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και σε νευραλγικές θέσεις σε κρίσιμα υπουργεία.

Όπως πληροφορείται το «ΘΕΜΑ», οι 50 έως 100 κομισάριοι της Ουάσινγκτον και των Βρυξελλών θα ελέγχουν επί της ουσίας όλα τα έσοδα και τις δαπάνες του ελληνικού κράτους και θα δίνουν λόγο στον Υπουργό Οικονομικών Γιώργο Παπακωνσταντίνου, στον επικεφαλής του ΔΝΤ για την Ελλάδα Πολ Τόμσεν και στον κοινοτικό επίτροπο Όλι Ρεν.
Στόχος του επικεφαλής του κλιμακίου, που θα είναι γερμανικής καταγωγής, θα είναι να μην δαπανάται ούτε ένα ευρώ παραπάνω από όσα λέει το μνημόνιο που έχει υπογράψει η Αθήνα με το ΔΝΤ, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Πρόκειται, όπως εκτιμάται, για τη μεγαλύτερη απόβαση ξένων ελεγκτών οικονομολόγων από το 1893, οπότε και η Ελλάδα κήρυξε πτώχευση.

Νέα πολιτική κίνηση από το Γιάννη Δημαρά

Λίγο πριν τα Χριστούγεννα θα ανακοινώσει σύμφωνα με πληροφορίεςτη νέα πολιτική κίνηση ο ανεξάρτητος βουλευτής, Γιάννης Δημαράς.

Το όνομα της θα είναι Εθνική Λαϊκή Κοινωνική Ενότητα (ΕΛΚΕ) και σε αυτή θα συμμετέχουν πολλοί από τους συνυποψηφίους του κ. Δημαρά στην Περιφέρεια Αττικής με το «Άρμα Πολιτών» αλλά και ο, επίσης, ανεξάρτητος βουλευτής Βασίλης Οικονόμου.

Όσον αφορά το ενδεχόμενο της μετεξέλιξης της Κίνησης σε κόμμα, αυτό θα αποφασιστεί το επόμενο διάστημα ανάλογα με τις εξελίξεις.

Να σημειωθεί ότι, όπως έχει δηλώσει ο κ. Δημαράς, από 1/1/2011 θα παραιτηθεί από τη θέση του βουλευτή.

Δε θα χρεωκοπήσουμε

Ο πρόεδρος της Δημοκρατικής Αριστεράς Φώτης Κουβέλης από την Ξάνθη όπου βρέθηκε σήμερα το απόγευμα, παρουσίασε τους βασικούς στόχους του νεοσύστατου πολιτικού φορέα. Βασίζεται στο τρίπτυχο «ανανέωση στην πολιτική, τόλμη στη δράση, ευθύνη για την κοινωνία και τη χώρα»

Ο κ. Κουβέλης σημείωσε πως: «Η κυβέρνηση, δεν έκανε τίποτα για να πατάξει τη διαφθορά και το πελατειακό κράτος που αποτελούν βασικές αιτίες για την αποδόμηση του κράτους».

Χαρακτήρισε «εντελώς λάθος» την πολιτική της επιβολής των έμμεσων φόρων και τάχθηκε κατά των επιχειρησιακών συμβάσεων οι οποίες όπως είπε «ισοπεδώνουν πολίτες και αποδυναμώνουν τα ασφαλιστικά ταμεία».

Εμφανίστηκε όμως σίγουρος ότι η χώρα δεν θα χρεοκοπήσει γιατί όπως σημείωσε, «δεν το θέλουν οι δανειστές μας». Χαρακτήρισε καταστροφική τυχόν έξοδό της χώρας από το ευρώ, τάχθηκε κατά της αναδιάρθρωσης του χρέους και δήλωσε ότι συμφωνεί με την επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής των δανείων.

Ο κ. Κουβέλης σημείωσε επίσης ότι «ως Δημοκρατική Αριστερά, δε συμπράττουμε στο αντιμνημονιακό μέτωπο αν και καταψηφίσαμε το μνημόνιο».

«Δεν θα γίνω συνένοχος σε αδιέξοδα»

Για τα εργασιακά, τις απολύσεις στο Δημόσιο, αλλά και τις εσωκομματικές αλλαγές της Νέας Δημοκρατίας δίνει απαντήσεις ο Αντώνης Σαμαράς σε συνέντευξή του στον «Τύπο της Κυριακής». Για ακόμη μια φορά δηλώνει την αντίθεση του κόμματός του στο μνημόνιο, ενώ κατηγορεί το ΠΑΣΟΚ ότι οδήγησε την χώρα σε αδιέξοδο.

Σχολιάζοντας τις αλλαγές που γίνονται στο Δημόσιο ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας προτείνει «πάγωμα» των προσλήψεων. « Είμαστε αντίθετοι προς τις μαζικές απολύσεις, γιατί δεν θα έχουν αποτέλεσμα ή θα έχουν τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα. Θα καταλήξουμε να έχουμε το ίδιο έλλειμμα (παρά τις απολύσεις) και πολύ μεγαλύτερα κοινωνικά προβλήματα. Όταν απολύεται ένας εργαζόμενος από το Δημόσιο, το κράτος δεν γλιτώνει το πλήρες κόστος της μισθοδοσίας του. Του καταβάλει επίδομα ανεργίας και χάνει το φόρο εισοδήματος που πλήρωνε ο σημερινός άνεργος όταν εργαζόταν», δηλώνει μεταξύ άλλων.

Παράλληλα, δηλώνει ότι θα υπάρξουν αλλαγές και ανανέωση στο κόμμα του, πάντα με γνώμονα τη συνέπεια. Σε ερώτηση σχετικά με τις επόμενες εκλογές και τα νέα δεδομένα στην «πολυκατοικία», ο Αντώνης Σαμαράς ξεκαθαρίζει την πολιτική που θα ακολουθήσει η Νέα Δημοκρατία. «Στις επόμενες εκλογές, όποτε γίνουν θα υπάρξουν τρεις πολιτικές επιλογές:1) Αυτοί που στηρίζουν την πολιτική του μνημονίου, οι οποίοι ξέρουν τι θα ψηφίσουν: το ΠΑΣΟΚ του Γιώργου Παπανδρέου. 2) Αυτοί που καταγγέλλουν το μνημόνιο χωρίς να προτείνουν τίποτε. Όσοι αυτό επιλέγουν, επίσης ξέρουν τι θα ψηφίσουν, την Αριστερά. 3) Εκείνοι που διαφωνούν με το μνημόνιο και ζητούν μια άλλη πολιτική με ανάκαμψη και ανάπτυξη. Και τέτοια στάση έχει εκφράσει μόνο η Νέα Δημοκρατία. Με συνέπεια, από την αρχή και χωρίς καμία ταλάντευση[...] Δεν με ενδιαφέρουν τα "προσωπικά φέουδα", που τώρα κάποια τα ονομάζουν "διαμερίσματα πολυκατοικίας" και θέλουν να τα διαπραγματευτούν ως ποσοστά τους,λες και πρόκειται για κοινόχρηστα», είναι η απάντησή του, αποκλείοντας κάθε πιθανότητα συνεργασίας.

Διεξαγωγή εκλογών σήμερα στο Κόσοβο

Στόχος η καταπολέμηση της διαφθοράς
Εκλογές διεξάγονται σήμερα Κυριακή στο Κόσοβο, αλλά το μποϊκοτάζ που έχουν εξαγγείλει πολλοί Σέρβοι στην διαδικασία πιθανώς θα σημάνει ότι η διαδικασία δε θα επιλύσει τις εθνοτικές εντάσεις.

Αν οι δημοσκοπήσεις επαληθευτούν, το κυβερνών, αυτοχαρακτηριζόμενο ως σοσιαλδημοκρατικό Δημοκρατικό Κόμμα του Κοσόβου και το δεξιό κόμμα Δημοκρατική Ένωση του Κοσόβου, που υποσχέθηκαν αμφότερα να βελτιώσουν την αδύναμη οικονομία της χώρας και να καταπολεμήσουν την διαφθορά, θα δώσουν μια σκληρή και αμφίρροπη μάχη για τη νίκη.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θεωρεί τις πρόωρες εκλογές μια από τις σημαντικότερες δοκιμασίες για το Κόσοβο μετά την ανακήρυξη της ανεξαρτησίας του από τη Σερβία το 2008 και τονίζει ότι η διεξαγωγή μιας ελεύθερης και δίκαιης ψηφοφορίας είναι προϋπόθεση για ώστε οι σχέσεις της με το νέο κράτος να συνεχίσουν να είναι θετικές.

Το Κόσοβο που αναγνωρίζεται από τις περισσότερες Δυτικές δυνάμεις αλλά δεν είναι μέλος του ΟΗΕ καλείται να τιμήσει τις υποσχέσεις για την αποκατάσταση ειρηνικών σχέσεων ανάμεσα στην πλειοψηφούσα αλβανική κοινότητα και τους μειονοτικούς σέρβους και να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της φτώχειας.

Η προεκλογική εκστρατεία γενικά δεν είχε σοβαρά προβλήματα, αλλά αμαυρώθηκε την Τετάρτη από την δολοφονία ενός Βοσνιακής καταγωγής αξιωματούχου της εκλογικής επιτροπής, πιστού στην Πρίστινα, στο ελεγχόμενο από τη Σερβική μειονότητα τμήμα της πόλης Μιτρόβιτσα.

Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2010

Το Μαξίµου ανησυχεί για πιθανές διαρροές κατά την ψηφοφορία επί του νοµοσχεδίου για τα εργασιακά

Η σφοδρή ανησυχία του Μεγάρου Μαξίµου για πιθανές διαρροές κατά την ψηφοφορία επί του νοµοσχεδίου την Τρίτη οδήγησε σε συντονισµένη επιχείρηση  προσέγγισης των διαφωνούντων βουλευτών, προκειµένου να αποφευχθούν οι δυσάρεστες εκπλήξεις.  Στη φωτογραφία, στιγµιότυπο από χθεσινή οµιλία  του Γιώργου Παπανδρέου στη Βουλή
Στους πολιτικούς αρχηγούς στρέφεται τώρα ο Πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου σε µια προσπάθεια να εξηγήσει τη σκοπιµότητα των σεισµικών αλλαγών που επιφέρει η κυβέρνηση στις εργασιακές σχέσεις και στις αµοιβές των εργαζοµένων στις ∆ΕΚΟ.
Με πρόσχηµατην,ούτως ήάλλως, κρίσιµη Σύνοδο Κορυφής των Βρυξελλών το διήµερο 16-17 Δεκεµβρίου καλεί τους πολιτικούς αρχηγούς να προσέλθουν από Δευτέρα στο Μέγαρο Μαξίµου για την αναζήτηση συναίνεσης επί των αλλαγών που προαναφέρθηκαν, η οποία σήµερα τουλάχιστον µοιάζει ανέφικτη. Σύµφωνα µε πληροφορίες ο κ. Σαµαράς θα πάει την Τρίτη, ενώ ο Αλέξης Τσίπρας αρνήθηκε τη συνάντηση.

Οπως τουλάχιστον φάνηκε και από τη χθεσινή θυελλώδη συνεδρίαση της Βουλής στην Ωρα του Πρωθυπουργού, το τελευταίο που θα πρέπει να αναµένει ο κ. Παπανδρέου από τους εκπροσώπους των κοµµάτων, ειδικά της Αριστεράς, θα είναι να συναινέσουν στην επιχειρούµενη βίαιη ανατροπή του καθεστώτος των εργασιακών σχέσεων.

Οι αλλαγές αυτές που έχουν δηµιουργήσει ανακλαστικές αντιδράσεις και στον χώρο των εργαζοµένων αντιµετωπίζονται ήδη µε µεγάλο σκεπτικισµό από την Κοινοβουλευτική Οµάδα του ΠΑΣΟΚ. Στο πλαίσιο της προσπάθειας κατευνασµού των βουλευτών που διαµαρτύρονται επί του παρόντος σιωπηρά, ότι έχουν µεταβληθεί σε λόχο ψηφοφόρων και ουδείς ρωτάει τη γνώµη τους, αντιµετωπίζεται το ενδεχόµενο – µε αφορµή και την έναρξη της συζήτησης για τον προϋπολογισµό του 2011 στο τέλος της προσεχούς εβδοµάδας – να συγκληθεί η Κοινοβουλευτική Οµάδα του Κινήµατος. Το Μέγαρο Μαξίµου που ανησυχεί σφόδρα για πιθανές διαρροές κατά την ψηφοφορία έχει δώσει εντολή σε όλους όσοι ασχολούνται µε την Κ.Ο. να µετάσχουν σε µια συντονισµένη επιχείρηση προσέγγισης των διαφωνούντων βουλευτών προκειµένου να αποφευχθούν... ατυχήµατα, όπως αυτά που συνέβησαν κατά την ψηφοφορία για την επικύρωση του Μνηµονίου την περασµένη άνοιξη.

Στις ΔΕΚΟ. Η άλλη µεγάλη πηγή ανησυχίας για το Μέγαρο Μαξίµου είναι η κατάσταση στις ΔΕΚΟ που θυµίζει ηφαίστειο έτοιµο να εκραγεί. Ο χώρος που άλλοτε αποτελούσε τη µεγάλη δύναµη του ΠΑΣΟΚ στον συνδικαλισµό τείνει σήµερα να µεταβληθεί στο πιο µεγάλο αγκάθι που έχει να αντιµετωπίσει η κυβέρνηση, καθώς οι σοβαρότατες περικοπές στις αµοιβές των εργαζοµένων στις ΔΕΚΟ δηµιουργούν συνθήκες διαµόρφωσης κινήµατος αντίστασης στις αλλαγές. Παρά το γεγονός ότι τόσο ο γραµµατέας του ΠΑΣΟΚ Μιχ. Καρχιµάκης όσο και κορυφαία κυβερνητικά στελέχη είχαν σειρά επαφών µε συνδικαλιστικά στελέχη του Κινήµατος στον χώρο των ΔΕΚΟ, τα αποτελέσµατα ήταν µηδαµινά, µε τους συνδικαλιστές να σηκώνουν τα χέρια και να δηλώνουν ότι «πιέζει η βάση» και οι ίδιοι είναι αδύνατον να τη διαχειριστούν. Είναι ενδεικτικό ότι το µπαράζ των απεργιακών κινητοποιήσεων στα µέσα µαζικής µεταφοράς που αναµένεται να παραλύσει την πρωτεύουσα από την Κυριακή και µετά εγκρίθηκε από τους εργαζοµένους παρά το γεγονός ότι η ηγεσία της ΠΑΣΚΕ ήταν αντίθετη και το µόνο που κατάφερε ήταν να αποτρέψει έναρξη των κινητοποιήσεων από χθες Παρασκευή.

Η κυβέρνηση δεν κρύβει την ανησυχία ότι δεν έχουν εκδηλώσει τις προθέσεις τους οι συνδικαλιστικοί ηγέτες της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ, τουΟΛΠ, των ΕΛΠΕ και άλλωννευραλγικών ΔΕΚΟ, που δεν έχουν ακόµη καθορίσει τη στάση τους, γιατί τυπικά µεν το πολυνοµοσχέδιο δεν τους αφορά επειδή πρόκειται για ΔΕΚΟ εισηγµένες στο Χρηµατιστήριο αλλά τελικά θα ενταχθούν και αυτές στις ρυθµίσεις του νοµοσχεδίου.

«Δεν είχαµε άλλη επιλογή». Η κυβέρνηση επιχειρηµατολογεί δηλώνοντας ότι δεν είχε άλλη επιλογή και πως κατάφερε να αποτρέψει τα χειρότερα στις εργασιακές σχέσεις ύστερα από σκληρά παζάρια µε την τρόικα. Κορυφαίο κυβερνητικό στέλεχος σχολιάζοντας τα περί αντιδράσεων στις αλλαγές υποστήριζε ότι «έγινε προσπάθεια να περάσουν οι αλλαγές µε το µικρότερο δυνατό κοινωνικό κόστος, και γι’ αυτό προωθήσαµε το νοµοσχέδιο για ψήφισηόσο πιο κοντά γινόταν στις καταληκτικές ηµεροµηνίες του χρονοδιαγράµµατος. Αποφύγαµε έτσι περιττές εντάσεις και φασαρίες που θα απέβαιναν εις βάρος των πολιτών».

Ενδιαφέρον παρουσιάζει µια χθεσινή παρέµβαση του Ευάγγελου Βενιζέλου, ο οποίος απουσίαζε από την προχθεσινή συνεδρίαση του Υπουργικού Συµβουλίου. Κατά τον υπουργό Εθνικής Αµυνας που ζήτησε «θυσίες µε δικαιοσύνη», «στόχος µας είναι µετά την υπέρβαση της κρίσης να αποκαταστήσουµε αδικίες πουδυστυχώς στη φάσηαυτή είναι αναπόφευκτες».

Η επανάσταση του αδιανόητου

thumb

Τις ημέρες που προηγήθηκαν, οι δαιμόνιοι... σερλοκχόλμηδες της αντιτρομοκρατικής τα κατάφεραν. Έκαναν πραγματικότητα την επανάσταση του... αδιανόητου. Για πρώτη φορά στα χρονικά παραπέμπουν για συμμετοχή σε τρομοκρατική οργάνωση 6 άτομα χωρίς να μας πουν σε ποια οργάνωση συμμετείχαν.Διότι, σε αντίθεση με τους ποινικούς, οι οποίοι, όταν συγκροτούν εγκληματικές οργανώσεις, δεν αποδίδουν σε αυτές ονομασίες του τύπου «Οι μακριές καραμπίνες» ή «Τα γρήγορα πιστόλια» ή «Οι τρεις καμπαλέρος», οι πολιτικές ένοπλες οργανώσεις και ονοματάκια έχουν και συγκεκριμένο τρόπο δράσης και δημόσια «αιτιολόγηση» των ενεργειών τους εμφανίζουν μέσω των προκηρύξεών τους.
Καιόμενη βάτος
Έτσι λειτούργησαν στο παρελθόν η 17Ν, ο ΕΛΑ και μια σειρά άλλων οργανώσεων της εποχής εκείνης, ενώ αντίστοιχα συστήθηκαν κι άφησαν τα δικά τους εντυπώματα στη μυθολογία της «λαϊκής βίας» οι επίγονοι – ο Επαναστατικός Αγώνας, η Σέχτα και η Συνωμοσία.
Σου λένε όμως οι αντιτερορίστες: Ας τους μπουζουριάσουμε πρώτα και μετά τους βαφτίζουμε. Άλλωστε αυτοί έκαναν την αρχή. Στο παγιδευμένο με εκρηκτικά τρομοπακέτο που σκότωσε τον Γιώργο Βασιλάκη, υπασπιστή του Χρυσοχοΐδη, αυτοί που ανέλαβαν την ευθύνη ήταν οι πρώτοι που κάλυψαν τον επίλογο με την ανωνυμία τους όταν έλεγαν:
«Τα χειρότερα για εσάς, άρχοντες της συσκότισης και του ψεύδους, έρχονται. Όποιος ελεύθερα συλλογάται, συλλογάται καλά. Αγώνας μέχρι τη νίκη. Η γνωστοποίηση του ονόματος της νεοσύστατης οργάνωσής μας θα γίνει στα επόμενα χτυπήματα» και έβαλαν ως προσωρινή... υποθήκη το «Θανάσης Κλάρας».
Παρά όμως τις πολλές προσδοκίες για εξάρθρωση της Σέχτας, μετά την αποκάλυψη της υπόγειας οπλαποθήκης, που βρέθηκε στην οδό Καισαρείας 22 στη Νέα Σμύρνη, με τα όπλα της φωτογραφίας που έβαλε ως επικεφαλίδα η οργάνωση στην προκήρυξή της για τη δολοφονία Γκιόλια, η υπόθεση αποδείχτηκε καιόμενη βάτος. Μια οφθαλμαπάτη. Παρ’ ότι η γιάφκα ήρθε από την... Καισαρεία, μέρες που είναι, ήταν μια φενάκη.
Ας δούμε όμως ποιους έντυσαν στ’ άσπρα αλεξίσφαιρα, όπως επίσης και ποιους άφησαν να φύγουν. Διότι κι εδώ υπάρχει μια παραδοξότητα. Σε κάποιες περιπτώσεις τσουβάλιασαν, όπως για παράδειγμα έξω από τους «Πέντε Δρόμους» της Θεμιστοκλέους, στα Εξάρχεια, δύο νεαρούς, από τους οποίους τον έναν μόνο κατηγόρησαν. Τον άλλο τον άφησαν να φύγει. Ποιο είναι το παράδοξο; Ότι όλα τα... πληροφοριακά δελτία του εγγύς και απώτερου παρελθόντος εμφάνιζαν μετά βεβαιότητας τον «απελεύθερο» ως... μέλος της Σέχτας! Οι δύο από τους 6 ήταν γνωστοί με τ’ ονοματεπώνυμό τους, καθώς εις βάρος τους είχαν εκδοθεί εντάλματα σύλληψης για συμμετοχή στη Συνωμοσία και φωτογραφίες τους έχουν δοθεί κατ’ επανάληψη στη δημοσιότητα. Ο τρίτος ήταν επίσης γνωστός καθώς είχε συλληφθεί παλιότερα για εμπρηστικό σαμποτάζ τον καιρό της επέκτασης του Εφετείου στην οδό Λουκάρεως, και ο τέταρτος, καθώς λένε, είχε «συλληφθεί» σε κάμερα πριν από έναν χρόνο, και συγκεκριμένα στις 27.12.2009, όταν η Συνωμοσία, μιμούμενη τον Επαναστατικό Αγώνα, ισοπέδωσε το κτίριο της Εθνικής Ασφαλιστικής στη λεωφόρο Συγγρού.

Περικόπτουν άλλο 1,25 δισ. από την Υγεία

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΝΑ ΜΗΝΑ ΤΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΣΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ
Στο 1,25 δισ. ευρώ υπολογίζεται το «ψαλίδισμα» των δαπανών για την Υγεία, σύμφωνα με το Μνημόνιο, ενώ η προβλεπόμενη εξοικονόμηση στον τομέα της Υγείας θα είναι 0,5% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος (ΑΕΠ).
Ψαλίδι και στο περιθώριο κέρδους των φαρμακείων στις τιμές λιανικής Ψαλίδι και στο περιθώριο κέρδους των φαρμακείων στις τιμές λιανικής Συνολικά προβλέπεται περαιτέρω μείωση 900 εκατ. ευρώ στη φαρμακευτική δαπάνη των Ταμείων και 350 εκατ. στην αντίστοιχη των νοσοκομείων, μαζί με τα λειτουργικά. Επίσης, από τη θέσπιση εισοδηματικών κριτηρίων στα πολυτεκνικά επιδόματα αναμένεται εξοικονόμηση περίπου 150 εκατ. ευρώ.
Ναι μεν οι μεταρρυθμίσεις στην Υγεία που εφαρμόστηκαν το 2010 έχουν αρχίσει ήδη να αποδίδουν σημαντικά αποτελέσματα, όπως αναφέρει, κυρίως όσον αφορά τις δαπάνες για τα φάρμακα, αλλά σύμφωνα με το Μνημόνιο απαιτείται επιπλέον «ψαλίδισμα» των δαπανών. Οπως σημειώνεται η χώρα μας για μεγάλο χρονικό διάστημα πληρώνει υψηλότερη τιμή για τις υπηρεσίες υγείας που απολαμβάνει και αυτό πρέπει να αντιμετωπιστεί.
Ειδικότερα, το Μνημόνιο ζητεί τη λήψη μέτρων για να διασφαλιστεί ότι τουλάχιστον το 50% του όγκου των φαρμάκων που χρησιμοποιούνται από τα δημόσια νοσοκομεία μέχρι το τέλος του 2011 θα αποτελείται από γενόσημα φάρμακα και από φάρμακα των οποίων η πατέντα έχει λήξει. Καθίσταται μάλιστα υποχρεωτική η προμήθεια φαρμακευτικών σκευασμάτων απ' όλα τα δημόσια νοσοκομεία με κριτήριο τη δραστική ουσία.
Στο υπουργείο η τιμολόγηση
Επίσης, μεταφέρεται η ευθύνη της τιμολόγησης των φαρμάκων από τον ΕΟΦ στο υπουργείο Υγείας, με σκοπό τον εξορθολογισμό των συστημάτων αδειοδότησης και τιμολόγησης φαρμάκων καθώς και του συστήματος επιστροφής χρημάτων στους ασφαλισμένους για φαρμακευτικές δαπάνες. Παράλληλα:
Μειώνει το περιθώριο κέρδους των φαρμακείων στις τιμές λιανικής πώλησης, είτε άμεσα με μείωση στο 15-20%, είτε έμμεσα με τη θέσπιση ενός συστήματος εκπτώσεων για τα φαρμακεία για πωλήσεις πάνω από ένα προκαθορισμένο όριο.
Παράλληλα μειώνει κατά το 1/3 τουλάχιστον το περιθώριο κέρδους των εταιρειών χονδρικής που διανέμουν φαρμακευτικά προϊόντα από τον Ιανουάριο.
Μέχρι το 2ο τρίμηνο της νέας χρονιάς ορίζονται εσωτερικοί ελεγκτές σε όλα τα μεγάλα νοσοκομεία, ενώ η κυβέρνηση ξεκινά τη δημοσίευση μηνιαίων στοιχείων για τις δαπάνες υγειονομικής περίθαλψης των κύριων Ταμείων κοινωνικής ασφάλισης. Συγκεκριμένα προβλέπεται η μεγαλύτερη εξίσωση των Ταμείων αναφορικά με τα ποσοστά ασφαλιστικών εισφορών και τα πακέτα ελάχιστων παροχών, με στόχο την πλήρη εξίσωση έως το 2012.
Μεταξύ άλλων το Μνημόνιο προβλέπει αναπροσαρμογή του κανονισμού για τα δημόσια νοσοκομεία, προς την κατεύθυνση της εφαρμογής της κοινής λειτουργίας και διαχείρισης μεταξύ μικρών σε κλίμακα νοσοκομείων και μεγάλων νοσοκομείων που βρίσκονται στην ίδια γεωγραφική περιοχή και υγειονομική περιφέρεια.
Το σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης για διαγνωστικές εξετάσεις εφαρμόζεται πιλοτικά στον ΟΠΑΔ και επεκτείνεται σε όλα τα Ταμεία.

Στάση εργασίας την Τρίτη και 24ωρη απεργία την Τετάρτη κήρυξε η ΑΔΕΔΥ

Κινητοποιήσεις κατά του πολυνομοσχεδίου

Πρωτοκαθεδρία ΠΑΣΟΚ, αλλά με απώλειες

Το Βαρόμετρο της Public Issue για το ΣΚΑΪ και την Καθημερινή

Έξι στους δέκα πολίτες πιστεύουν ότι κανένα από τα δύο μεγάλα κόμματα δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα της χώρας
διαίτερα δυσαρεστημένοι εμφανίζονται οι πολίτες από την λειτουργία της κυβέρνησης και της αντιπολίτευσης. Oχτώ στους δέκα είναι δυσαρεστημένοι από την κυβερνητική λειτουργία και 9 στους δέκα από την λειτουργία της αντιπολίτευσης .
Καλύτερο κόμμα της αντιπολίτευσης είναι το ΚΚΕ με ποσοστό 20% και ακολουθούν η ΝΔ με 19 ο ΛΑΟΣ με 18 ο ΣΥΡΙΖΑ με 8 ενώ κανένα από αυτά απαντά το 25% των ερωτηθέντων.

Καταλληλότερος πρωθυπουργός παραμένει ο Γιώργος Παπανδρέου με ποσοστό 42% έναντι 20% του Αντώνη Σαμαρά ενώ κανένας από τους δύο απαντά το 34%.

Όλοι πάντως οι πολιτικοί αρχηγοί συγκεντρώνουν περισσότερες αρνητικές από θετικές γνώμες με τον πρωθυπουργό, ωστόσο να έχει τις λιγότερες αρνητικές γνώμες από τους υπόλοιπους.

Κυβερνήσεις συνεργασίας σε ποσοστό 34% προκρίνουν οι πολίτες για την μορφή διακυβέρνησης που επιθυμούν και ακολουθούν οι αυτοδύναμες κυβερνήσεις με ποσοστό 23% και η οικουμενική κυβέρνηση με 20%.

Επτά στους δέκα πολίτες θεωρούν ότι η κατάσταση της οικονομίας θα χειροτερέψει ενώ οκτώ στους δέκα αισθάνονται κοινωνικά ανασφαλείς έναντι ενός ποσοστού 145 που αισθάνονται ασφαλείς.

Τέλος μόνο πέντε στους δέκα πολίτες ενδιαφέρονται για την πολιτική ενώ μοιρασμένες είναι και οι απόψεις για το αν θα διεξαχθούν ή όχι πρόωρες εκλογές.

Βολές δικαστικής εξουσίας κατά εκτελεστικής

Για το νόμο περί ευθύνης υπουργών και τις εξεταστικές επιτροπές
Για διαχρονικές ευθύνες της εκτελεστικής εξουσίας, έκανε λόγο ο πρόεδρος της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων (ΕΔΕ), αρεοπαγίτης Χαράλαμπος Αθανασίου, κατά την ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης σήμερα Σάββατο, καθώς, όπως είπε, δεν έχει αναθεωρήσει το νόμο περί ευθύνης υπουργών, με αποτέλεσμα η κοινωνία να θεωρεί υπεύθυνη τη δικαιοσύνη για την παραγραφή αδικημάτων υπουργών.
"Γνωρίζει ο λαός ότι δεν αποφασίζουν αόριστα τα δικαστήρια την παραγραφή, αλλά ο νόμος; Οι δικαστές έφτιαξαν το νόμο περί ευθύνης υπουργών; Ποιός φταίει που παραγράφονται τα αδικήματα των υπουργών πριν καλά - καλά αποκαλυφθούν;", είπε ο Χ. Αθανασίου, ενώ αναφέρθηκε και "σε προσπάθεια επηρεασμού των δικαστών, από πολιτικούς".

Στη γενική συνέλευση μίλησε και ο υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Χ. Καστανίδης. Απαντώντας στον Χ. Αθανασίου, είπε ότι όπως μπορούν να διατυπώνουν την κρίση τους για την πολιτική και τους πολιτικούς οι λειτουργοί της δικαιοσύνης, μπορεί να γίνει και το αντίστροφο. "Είμαι βέβαιος", είπε, "ότι πρώτα απ’ όλα αυτό το δέχονται οι ίδιοι οι δικαστικοί λειτουργοί. Πιστεύω πάντοτε ότι η αυτοκριτική για όλους μας είναι μια καθαρτήρια διαδικασία. Δεν έχει σημασία να προσδιορίσει κανείς επιμέρους ευθύνες".
Ο Χ. Καστανίδης δήλωσε "πρόθυμος διαχρονικά, για λογαριασμό του πολιτικού συστήματος" ν’ αναλάβει τις ευθύνες για "όσα οφείλαμε να κάνουμε και δεν κάναμε στον τομέα της δικαιοσύνης και της ενίσχυσης των δικαστικών λειτουργών". Ο υπουργός εστίασε στους τρεις παράγοντες που πρέπει να ενισχυθούν ώστε να επιτευχθεί η ταχεία και ορθή απονομή της δικαιοσύνης. Το ευνοϊκό δικονομικό πλαίσιο, το επαρκές ανθρώπινο δυναμικό και τις υποδομές.
Ο πρόεδρος του Αρείου Πάγου , Γ. Καλαμίδας, αναφέρθηκε στην καθυστέρηση απονομής της δικαιοσύνης, επισημαίνοντας ότι η εκδίκαση των ποινικών υποθέσεων γίνεται σε χρόνο που αγγίζει την παραγραφή των αδικημάτων, ενώ βασικό αίτιο της καθυστέρησης αποτελεί και ο μεγάλος αριθμός των κενών θέσεων δικαστικών και εισαγγελικών λειτουργών. Σήμερα τα οργανικά κενά ανέρχονται στα 109 και άλλα τόσα κενά υπάρχουν λόγω αδειών κυήσεως, τοκετού και ανατροφής τέκνων, ενώ χαρακτηρίσε "τραγική" την κατάσταση στους Ειρηνοδίκες καθώς τα κενά ανέρχονται στα 105.
Ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ι. Τέντες , ανέφερε ότι η κορύφωση της οικονομικής κρίσης το τελευταίο διάστημα, που έχει ως συνέπεια την οικονομική δυσπραγία, την κοινωνική αναστάτωση και τη λαϊκή δυσαρέσκεια, επέφερε πιέσεις προς τη δικαιοσύνη. Η αδυναμία των πολιτών και των επιχειρήσεων να ανταπεξέλθουν στις οικονομικές υποχρεώσεις τους δημιουργεί έριδες και οικονομικές διαφορές, με αποτέλεσμα, παρά τη μείωση των συναλλαγών, να αυξάνεται ο αριθμός των αγωγών και των μηνύσεων.
Κατά το κλείσιμο των εργασιών της γενικής συνέλευσης της ΕΔΕ, εκδόθηκε ομόφωνα ψήφισμα.
Στις εργασίες της γενικής συνέλευσης παραβρέθηκαν, εκτός από τον υπουργό Δικαιοσύνης, ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Ν. Σιφουνάκης, οι βουλευτές της Ν.Δ. Ν. Δένδιας, Πρ. Παυλόπουλος και Αν. Νεράτζης, του ΚΚΕ Σπ. Χαλβατζής, του ΛΑΟΣ Αθ. Πλεύρης, του ΣΥΡΙΖΑ Δ. Παπαδημούλης, η επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμμαχίας, Ντόρα Μπακογιάννη και από τη Δημοκρατική Αριστερά παρευρέθη ο Ν. Τσούκαλης. Οι εκπρόσωποι των κομμμάτων απηύθυναν χαιρετισμό.

ΤΟ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ......

Ειμαστε ενα blog που "γεννηθηκε" προτου δυο μηνες και ξεπερασαμε τις 5300 επισκεψεις ανησυχων πολιτων .....θελω να πω ενα μεγαλο ευχαριστω σε ολους εσας που μας δινετε δυναμη να συνεχισουμε σε ενα δυσκολο εργο που εμεις επιλεξαμε αυτο της πολιτικης της οικονομιας του κοσμου γενικοτερα  με το δικο μας ματι για την δικη σας ενημερωση.
Σας ευχαριστω πολυ En Arxikos Politis

Ανταγωνιστικότητα: Στάσιμη η Ελλάδα, χαμηλές επιδόσεις σε κράτος, υποδομές και επιχειρηματικό περιβάλλον

Παρά τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των τελευταίων ετών και τη βελτίωση βασικών δημοσιονομικών δεικτών, η Ελλάδα εξακολουθεί να δυσκολεύεται...