Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2010

Κάτω από το 6% του ΑΕΠ οι δημόσιες δαπάνες για την υγεία

thumb
Ομάδα ειδικών εμπειρογνωμόνων, που θα συσταθεί στο αμέσως προσεχές διάστημα, θα αναλάβει τη χαρτογράφηση του συστήματος υγείας και θα συντάξει λεπτομερή έκθεση για τη μεταρρύθμιση του Εθνικού Συστήματος Υγείας,  που έχει στόχο τη μείωση των δημοσίων δαπανών για την υγεία κάτω από το 6% του ΑΕΠ.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το κείμενο του Επικαιροποιημένου Μνημονίου η εν λόγω ομάδα εμπειρογνωμόνων θα καταρτίσει την έκθεση για τη συνολική μεταρρύθμιση του συστήματος υγείας μέχρι τον Μάιο 2011, ενώ θα πρέπει να έχει έτοιμο προσχέδιο (ενδιάμεση έκθεση) στα μέσα Μαρτίου 2011.
Έτσι, βάσει του Μνημονίου Νο3 οι μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες στο σύστημα υγείας για το άμεσο μέλλον, που θα εφαρμοστούν σταδιακά το πρώτο μισό του 2011, ακολουθούν τρεις κατευθύνσεις:
Στο σκέλος της φαρμακευτικής δαπάνης προβλέπεται επέκταση της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης στα κύρια ταμεία κοινωνικής ασφάλισης (μέχρι το Μάρτιο του 2011) και διεύρυνση της αρνητικής λίστας των χορηγούμενων φαρμάκων.
Στο διοικητικό κομμάτι προβλέπονται μεταρρυθμίσεις που περιλαμβάνουν την εισαγωγή ηλεκτρονικής αρχειοθέτησης των ιατρικών παραπεμπτικών σε ιδιωτικά κέντρα (μέχρι το Μάρτιο του 2011), την ενοποίηση των πακέτων παροχών μεταξύ των διαφόρων ταμείων (Ιούνιος 2011) και την κεντρικοποίηση των προμηθειών σε κάποια από τα μεγαλύτερα ταμεία.
Στο σκέλος των δαπανών προβλέπονται μειώσεις στις καθαρές λειτουργικές δαπάνες των νοσοκομείων, μέσω της πλήρους εφαρμογής και της αύξησης των συγχρηματοδοτήσεων, της ολοήμερης λειτουργίας των νοσοκομείων και μέσω μειώσεων στα αναλώσιμα και στις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Όσον αφορά στο σκέλος της φαρμακευτικής δαπάνης, το 2011 η κυβέρνηση θα πρέπει να πετύχει εξοικονόμηση τουλάχιστον 2 δισ. ευρώ σε σχέση με το 2010 και για το λόγο αυτό το υπουργείο Οικονομικών θα αποκτήσει μεγαλύτερη δημοσιονομική και λειτουργική εποπτεία στις δαπάνες υγειονομικής περίθαλψης.
Τέλος, «εάν η εφαρμογή των παραπάνω μέτρων είναι ανεπαρκής για την επίτευξη των επιδιωκόμενων εξοικονομήσεων, τόσο μέσα στο 2011 όσο και σε μεσοπρόθεσμη βάση, η Κυβέρνηση θα εφαρμόσει πρόσθετα μέτρα, μετά από συζητήσεις με τη Ευρωπαϊκής Επιτροπή, την ΕΚΤ και το προσωπικό του ΔΝΤ. Η αξιολόγηση του αντίκτυπου των μέτρων θα γίνει στο πλαίσιο αξιολόγησης του προγράμματος», όπως τονίζεται στο Επικαιροποιημένο Μνημόνιο.

«Το ευρώ είναι η Ευρώπη»

Όχι στο ευρωομόλογο από Α. Μέρκελ - Ν. Σαρκοζi

Επίθεση Τσίπρα στην υπουργό Εργασίας

Αν. Σαμαράς: «Αναθεωρητική Βουλή το 2013»

Ανοικτή η κυβέρνηση σε προτάσεις για τα εργασιακά

 

Αντίθετη με τις περικοπές μισθών η Ντ. Μπακογιάννη

Διεθνής Διαφάνεια: «Οι διεφθαρμένοι θεσμοί της Ελλάδας»

thumb
Τα πολιτικά κόμματα, οι κοινοβουλευτικοί θεσμοί και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης αποτελούν τους πιο διεφθαρμένους θεσμούς στη χώρα, σύμφωνα με το βαρόμετρο της Διεθνούς Διαφάνειας που δόθηκε στη δημοσιότητα με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της διαφθοράς, την Πέμπτη.
Πιο συγκεκριμένα, τα τελευταία 3 χρόνια η κοινή γνώμη εκτιμά ότι η διαφθορά αυξήθηκε, ενώ οι πολίτες πιστεύουν ότι οι κυβερνήσεις δεν μπορούν να καταπολεμήσουν την διαφθορά.
Παράλληλα, η διεθνής διαφάνεια Ελλάς παρουσίασε και τις προτάσεις της για το μαύρο πολιτικό χρήμα. Περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, η αναβάθμιση του ελεγκτικού μηχανισμού, δηλαδή της επιτροπής ελέγχου για τις εκλογικές δαπάνες κομμάτων και υποψηφίων και η χρηματοδότηση κομμάτων και υποψηφίων που θα πρέπει να γίνεται μόνο μέσω ενός και μοναδικού τραπεζικού λογαριασμού και να επιτρέπεται από φυσικά και νομικά πρόσωπα με θέσπιση ανώτατου ορίου (στις χρηματοδοτήσεις). Επιπλέον, είναι απαραίτητο τα πολιτικά κόμματα να τηρούν βιβλία τρίτης κατηγορίας και να γίνεται οικονομική αποτίμηση από εταιρείες δημοσκοπήσεων και διαφημιστικές εταιρείες, καθώς στις συναλλαγές τους με τα κόμματα διακινείται μαύρο πολιτικό χρήμα.

Διακόσια χρόνια πίσω...

thumb
Αν μπερδευτήκατε από τον χτεσινό επικοινωνιακό βομβαρδισμό σχετικά με τη νέα εργασιακή νομοθεσία, τα πράγματα συνοψίζονται με μια φράση: Διακόσια χρόνια πίσω...
Το 1817 ο Ρόμπερτ Όουεν, ένας Ουαλός ουτοπιστής ήταν ο πρώτος που συνόψισε το εργατικό αίτημα για «οκτώ ώρες εργασία, οκτώ ώρες αναψυχή, οκτώ ώρες ανάπαυση». Η ελληνική κυβέρνηση με τα κατεπείγοντα νομοσχέδια (τα χτεσινά και αυτά που θα ακολουθήσουν) επαναφέρει στην επικαιρότητα το σύνθημα περί οκταώρου, για όσους τουλάχιστον έχουν εργασία...
Πριν σημειώσουμε κάποια πράγματα σχετικά με με τα βασικά σημεία διατάξεων για ειδικές επιχειρησιακές συλλογικές συμβάσεις Εργασίας καλό είναι να υπενθυμίσουμε ότι:
  • Οι Εθνικές Γενικές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας (Ε.Γ.Σ.Σ.Ε.) καθορίζουν τους ελάχιστους όρους εργασίας, που ισχύουν για τους εργαζόμενους όλης της χώρας. Στους εργαζομένους αυτούς περιλαμβάνονται και οι εργαζόμενοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου στο Δημόσιο, τα ΝΠΔΔ και τους ΟΤΑ.
  • Με τις ΕΓΣΣΕ θεσπίζονται οι κατώτεροι υποχρεωτικοί μισθοί - ημερομίσθια και συμπληρώνονται οι γενικοί όροι εργασίας, που ρυθμίζονται από τους σχετικούς νόμους και κατοχυρώνονται από το Σύνταγμα.
Όλα αυτά τα «συνταγματικά κατοχυρωμένα» που ξέραμε, τέλειωσαν χτες -από τη σοσιαλιστική(!!!) ελληνική κυβέρνηση- καθώς:
1.    Στο πλαίσιο του συστήματος των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, εισάγεται στο συλλογικό Εργατικό Δίκαιο νέα μορφή συλλογικής σύμβασης εργασίας, η ΕΕΣΣΕ«Ειδική Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση»
2.    Στο πλαίσιο αυτών των ΕΕΣΣΕ, είναι δυνατόν οι μισθοί να αποκλίνουν από την αντίστοιχη κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας,
3.    Με βάση τις ΕΕΣΣΕ μπορεί να προσδιορίζεται ο αριθμός των θέσεων εργασίας, καθώς και λοιποί όροι, όπως μερική απασχόληση, εκ περιτροπής εργασία, διαθεσιμότητα.
4.    Οι ΕΕΣΣΕ μπορούν να συναφθούν και σε επιχειρήσεις με λιγότερους από 50 εργαζόμενους ,
Με ποιο απλά λόγια: Η ελληνική σοσιαλιστική(!!!) κυβέρνηση επαναφέρει το εργασιακό περιβάλλον στο μεσαίωνα, εκεί όπου ο «άρχοντας» απασχολούσε όποιους ήθελε, όταν ήθελε και για όσο του έκανε κέφι. Με ακόμη απλούστερα λόγια: Οι εργαζόμενοι θα μπαίνουν (όταν και αν μπαίνουν) στην δουλειά με 500 ευρώ και θα συνταξιοδοτούνται (αν και όταν) με 1000!!!
Η νέα ελληνική εργασιακή νομοθεσία αποτελεί το πρώτο παράδειγμα παλιννόστησης , σε ευρωπαικό επίπεδο, της παγκοσμιοποιημένης νεοφεουδαρχικής «κάστας» η οποία προωθεί την ιδιωτικοποίηση ολόκληρου του κόσμου. Σε ότι μας αφορά, έχει πάρει θέση στο τραπέζι για να μας ξεκοκαλίσει. Εμάς τους εργαζόμενους, μαζί με τη χώρα...
Υ.Γ. Αν είμαστε ως εργαζόμενοι και πολίτες (συν)υπεύθυνοι σε κάτι, είναι αυτό: Ολα αυτά συμβαίνουν γιατί τους το επιτρέπουμε.
Μέχρι πότε;

Όλι Ρεν: «Η Ελλάδα θα δει το τέλος του τούνελ το 2012»

thumb

Η Ελλάδα θα δει το τέλος του τούνελ το επόμενο έτος και η ανάπτυξη θα έχει θετικό πρόσημο από το β' εξάμηνο του 2012, υπογράμμισε ο επίτροπος της ΕΕ Όλι Ρεν, στη διάρκεια των δηλώσεών του στο Μέγαρο Μαξίμου, μετά τη συνάντηση που είχε με τον πρωθυπουργό Γ. Α. Παπανδρέου, προσθέτοντας παράλληλα ότι η Ευρώπη συμπαρατάσσεται με την ελληνική κυβέρνηση και τον ελληνικό λαό.
Από τη μεριά του, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε σε όσα βήματα έχει κάνει η Ελλάδα μέχρι τώρα, επισημαίνοντας ότι στόχος για το 2011 είναι όχι μόνο η περαιτέρω δραστική μείωση του ελλείμματος, αλλά και η δημιουργία των προϋποθέσεων για επιστροφή στην ανάπτυξη το 2012.
Όπως είπε χαρακτηριστικά, στις αρχές του 2011 θα είναι έτοιμη η πρόταση που επεξεργάζεται η Κομισιόν, ενώ εκτίμησε ότι θα γίνει αποδεκτή από τους ευρωπαίους υπουργούς Οικονομικών.
Επιπροσθέτως ο κοινοτικός επίτροπος Όλι Ρεν μιλώντας την Πέμπτη και στην Επιτροπή Οικονομικών και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Βουλής ανέφερε ότι πρέπει να δοθεί ιδιαίτερο βάρος στα εργασιακά και προϋπολογισμό προκειμένου το δημοσιονομικό έλλειμμα να φτάσει στο 2,5% και τόνισε ότι η Ευρώπη στηρίζει τη χώρα.
Νωρίτερα, σε συνέντευξη τύπου μετά τη συνάντησή του με τον με τον Γιώργο Παπακωνσταντίνου δήλωσε ότι « το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο είναι έτοιμο να εξετάσει θετικά το θέμα της επιμήκυνσης αποπληρωμής του δανείου» και τόνισε ότι η έγκριση της επιμήκυνσης αναβάλλεται για τον Ιανουάριο.
Ο κ. Ρεν ανέφερε ότι η διάρκεια της επιμήκυνσης θα είναι 7,5 έτη ξεκαθαρίζοντας πως «δεν σκοπεύουμε να θέσουμε νέους όρους αλλά θα εργαστούμε με βάση το υπάρχον πλαίσιο…».
Εν τω μεταξύ, ο Όλι Ρεν τόνισε ότι «πρέπει να αναλάβουμε καλά συντονισμένη δράση για να διασφαλίσουμε τη σταθερότητα στην ευρωζώνη. Η τωρινή κατάσταση δεν είναι μια κρίση του ευρώ, η Ελλάδα δεν είναι η μοναδική χώρα που αντιμετωπίζει μεγάλες προκλήσεις», ενώ παράλληλα σημείωσε πως η Ελλάδα βρίσκεται στο σωστό δρόμο λέγοντας ότι έχει επιτευχθεί σημαντική πρόοδος στη μείωση του ελλείμματος και στις μεταρρυθμίσεις του ασφαλιστικού. Ο επίτροπος είπε επίσης ότι η Ελλάδα ανακτά την εμπιστοσύνη των εταίρων της και πως η χώρα αλλάζει μέσα από τα απαραίτητα μέτρα δημοσιονομικής εξυγίανσης.
Στο συνέδριο του Economist μίλησε και ο υπουργός Οικονομικών, Γ. Παπακωνσταντίνου, ο οποίος είπε ότι η δύσκολη θέση στην οποία βρέθηκε η Ελλάδα, οφείλεται, εν μέρει και στην καθυστέρηση της δημιουργίας του μηχανισμού στήριξης από την ΕΕ. Ο κ. Παπακωνσταντίνου τάχθηκε υπέρ της έκδοσης ευρωομολόγου για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της κρίσης χρέους στην ευρωζώνη, ενώ τόνισε την ανάγκη "πολιτικών ανάπτυξης" και εξέφρασε την πεποίθηση ότι η ΕΕ θα βγει πιο δυνατή από ποτέ από την τρέχουσα κρίση. Τέλος αναφερόμενος στο μηχανισμό σταθεροποίησης, που αναμένεται να συζητηθεί στην επόμενη σύνοδο κορυφής της ΕΕ, είπε ότι οι οίκοι αξιολόγησης αντέδρασαν αρνητικά σε ορισμένα χαρακτηριστικά του, όπως στην ενδεχόμενη συμμετοχή των ιδιωτών.

Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2010

Συνάντηση Παπακωνσταντίνου – Σαμαρά για την πορεία της οικονομίας

thumb
Τηλεφωνική επικοινωνία αναμένεται να έχει εντός της ημέρας ο υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου με τον πρόεδρο της ΝΔ Αντώνη Σαμαρά προκειμένου να προγραμματίσουν μεταξύ τους συνάντηση για την πορεία της οικονομίας.

Ο κ. Παπακωνσταντίνου, σύμφωνα με τις πληροφορίες του real.gr θα έχει επαφές για πραγματοποίηση συναντήσεων και με τους άλλους πολιτικούς αρχηγούς.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, από τις συναντήσεις του υπουργού Οικονομικών με τους πολιτικούς αρχηγούς και κυρίως με τον κ. Αντώνη Σαμαρά θα κριθεί αν θα γίνουν οι συναντήσεις του πρωθυπουργού με τους αρχηγούς των κομμάτων της αντιπολίτευσης την προσεχή Δευτέρα για το ενδεχόμενο συναίνεσης σε συγκεκριμένες πολιτικές της κυβέρνησης.

Ανάλογες συναντήσεις με τους πολιτικούς αρχηγούς θα έχει εντός των επόμενων ημερών και ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Δ. Ρέππας.

«Γυρολόγος των 100.000 ευρώ ο Ρουμπινί»

thumb

Μέσω του realfm 97.8 ο εκδότης της εφημερίδας «ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ» αποκάλυψε ότι ο γνωστός οικονομολόγος Ν. Ρουμπινί έλαβε, άγνωστο από ποιον, αμοιβή 100.000 ευρώ προκειμένου να μιλήσει στην κλειστή σύσκεψη  επιχειρηματιών και τραπεζιτών στην Αθήνα.

«Οι μισές προβλέψεις του έχουν πέσει έξω. Είναι γνωστός γυρολόγος» είπε ο Αν. Δελλατόλας στον Ν. Χατζηνικολάου.

Εντύπωση πάντως προκαλεί το γεγονός ότι ακόμα και μετά από την ομιλία του κ. Ρουμπινί ο Γ. Παπανδρέου τον υποδέχθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου και συναντήθηκε μαζί του για δυο και πλέον ώρες...

Μία συνάντηση που έγινε λίγες μόνο ώρες έπειτα από την επίσκεψη του Στρος-Καν στην Αθήνα και τις συστάσεις που έκανε σε κόμματα και συνδικάτα να στηρίξουν το Μνημόνιό του.

«Να σταματήσουν κάποιοι υπουργοί να μας κοροϊδεύουν» είπε ο Αν. Δελλατόλας κάνοντας λόγο για «παιχνιδάκι εκφοβισμού με τη δραχμή».

Μάλιστα ο εκδότης αποκάλυψε ότι ο κ. Ρουμπινί κινείται με βάση το προσωπικό του όφελος και κατ’ εντολή τρίτων καθώς όπως είπε «είναι από εκείνους που παίζουν με συγκεκριμένα funds στο ελληνικό Χρηματιστήριο».

Γ. Παπανδρέου: Αν δεν μαζέψουμε τη διαφθορά, χαθήκαμε

«Οσα χρήματα και αν μαζέψουμε από φόρους, θα πάνε χαμένα αν το σύστημα είναι τρύπιο και νοσηρό», παραδέχτηκε ο Γιώργος Παπανδρέου, κατά την εισήγησή του στο υπουργικό συμβούλιο. «Αν δεν λύσουμε και αυτό το πρόβλημα, η προσπάθεια θα πάει χαμένη», υπογράμμισε, με αφορμή και τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα κατά της Διαφθοράς.
Ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι τα δημοσιονομικά προβλήματα και το χρέος αποτελούν την κορυφή του παγόβουνου και το σύμπτωμα μιας ευρύτερης κρίσης αξιών και θεσμών.Υποστήριξε ότι η κυβέρνηση έχει ήδη λάβει μέτρα για την εμπέδωση τηα διαφάνειας, έκανε λόγο για "ασυμβίβαστο πόλεμο" κατά της φοροδιαφυγής και δήλωσε ότι ο νέος εκλογικός νόμος θα είναι έτοιμος σύντομα.

Δημ. Στρατούλης: Η κυβέρνηση διαλύει, κατεδαφίζει και εκποιεί

Η κυβέρνηση και η τρόικα ικανοποιούν όλες τις απαιτήσεις του ΣΕΒ και του ανοίγουν την όρεξη για να ζητήσει την κατάργηση όσων κατέκτησαν οι εργαζόμενοι τον περασμένο αιώνα, δήλωσε εκ μέρους του Συνασπισμού ο Δημήτρης Στρατούλης, με αφορμή τη σημερινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου.
Υποστήριξε ότι η κυβέρνηση ετοιμάζεται να περάσει τις αλλαγές στο καθεστώς των συλλογικών συμβάσεων και στις ΔΕΚΟ, καθώς και τις αυξήσεις σε έμμεσους φόρους με "κοινοβουλευτικά πραξικοπηματικές διαδικασίες".
Για τις προωθούμενες αλλαγές στις δημόσιες επιχειρήσεις, το στέλεχος του Συνασπισμού δήλωσε πως "η κυβέρνηση με τις σημερινές αποφάσεις της διαλύει, κατεδαφίζει και εκποιεί τις ΔΕΚΟ και τη δημόσια περιουσία, αυξάνει τα τιμολόγια τους επιβαρύνοντας ακόμα περισσότερο τα λαϊκά στρώματα, ανοίγει το δρόμο για υποχρεωτικές μετατάξεις και απολύσεις και εξαερώνει τους μισθούς των εργαζομένων".
Αναφορικά με τις επιχειρησιακές συμβάσεις, είπε ότι "κυβέρνηση, Τρόικα και ΣΕΒ οδηγούν σε ελεύθερη πτώση τους μισθούς, σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα «μετατρέπουν σε λάστιχο» τις εργασιακές σχέσεις, διαλύουν το εργατικό συνδικαλιστικό κίνημα και φορτώνουν νέα οικονομικά βάρη στο λαό".
Χαρακτήρισε χρέος, "στον εαυτό μας και στα παιδιά μας", την αντίσταση σε αυτές τις πολιτικές.

Αντ. Σαμαράς: Εθνική συμφωνία για τη διαφάνεια

Την υπογραφή εθνικής συμφωνίας για την εγγύηση της διαφάνειας, της νομιμότητας και της χρηστής διαχείρισης ζήτησε σήμερα Πέμπτη ο πρόεδρος της Ν.Δ. Αντώνης Σαμαράς, σε μήνυμά του με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Διαφθοράς.
"Καμία ανοχή και καμία ολιγωρία στη διαφθορά. Έχουμε καθήκον να κηρύξουμε τον πόλεμο στη διαφθορά σε όλα τα επίπεδα και σε όλους τους χώρους", υπογραμμίζει ο πρόεδρος της Ν.Δ. σε μήνυμά του, στο οποίο επισημαίνει ότι η Ελλάδα κατατάσσεται μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τις χειρότερες επιδόσεις στο θέμα της διαφθοράς.

Ο Αντ. Σαμαράς αναφέρει ότι έχει ήδη εισηγηθεί την αλλαγή του νόμου περί ευθύνης υπουργών, τη διαφάνεια στο "πόθεν έσχες" των πολιτικών, τη διαφάνεια στη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων και την αναβάθμιση του Κοινοβουλίου, ενώ έχει ήδη καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις τόσο στη σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών, όσο και στη Βουλή.

Τέλος, ο Α. Σαμαράς υπογραμμίζει ότι πρόσφατα η Ν.Δ. δημιούργησε επιτροπή προτάσεων για την αναθεώρηση του Συντάγματος και σύντομα θα καταθέσει τις θέσεις της.

Σαρωτικές αλλαγές στο πολυνομοσχέδιο

Το πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης αναλυτικά

Βολές Γ. Χατζημαρκάκη κατά της Α. Μέρκελ

«Η Α. Μέρκελ δεν ξέρει από δάνεια»

«Βρισκόμαστε σε πόλεμο εναντίον των εργαζομένων»

Συνέντευξη Τύπου Αλέκας Παπαρήγας

Αντιμέτωπο με την φτώχεια το 1/5 των Ελλήνων

Σοκ και δέος στα εργασιακά

Παζάρι- θρίλερ Κατσέλη- τρόικας για το νομοσχέδιο που μειώνει τους μισθους
Στη συνάντησή της με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας (από όπου η φωτογραφία) η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής  Ασφάλισης Λούκα Κατσέλη εμφανίστηκε βέβαιη ότι η Ελλάδα θα τα καταφέρει. «Είμαστε σε καλό δρόμο, θα τα καταφέρουμε», ανέφερε. «Το εύχομαι», της απάντησε ο Κάρολος Παπούλιας, που νωρίτερα- καθώς την υποδεχόταν στο γραφείο  του- είχε σχολιάσει: «Χαίρομαι για τις προσπάθειες που κάνετε, τις διαβάζω, θα τις μάθω τώρα και από πρώτο χέρι».
Με ένα παζάρι- θρίλερ, μέσω e-mail, μεταξύ του υπουργείου Εργασίας και της τρόικας- το οποίο συνεχίστηκε μέχρι το «παρά πέντε»- καθορίστηκε το πλαίσιο του νομοσχεδίου για τη μείωση μισθών (αλλά και περαιτέρω ευελιξία στις εργασιακές σχέσεις) και στον ιδιωτικό τομέα μέσω της υπερίσχυσης των επιχειρησιακών έναντι των κλαδικών συμβάσεων.
Το καυτό σχέδιο για τις ανατροπές στις συμβάσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα αναμένεται να παρουσιαστεί σήμερα από την υπουργό Εργασίας Λούκα Κατσέλη στο Υπουργικό Συμβούλιο.

Τα 8 βασικά σημεία
Μέχρι αργά το βράδυ τα 8 βασικά σημεία του νομοσχεδίου προέβλεπαν τα εξής:

1Οι συμφωνίες μεταξύ εργοδότη και εκπροσώπων των εργαζομένων στις επιχειρήσεις για τις μειώσεις των μισθών (δεν θα υπάρχει ποσοστό μείωσης) θα έχουν διάρκεια 1 + 1 έτος και απλώς θα γνωστοποιούνται στο Συμβούλιο Κοινωνικού Ελέγχου του ΣΕΠΕ (Επιθεώρηση Εργασίας) συνοδευόμενες από αιτιολογική έκθεση.

2Οι επιχειρησιακές συμβάσεις ειδικών συνθηκών (δηλαδή συμβάσεις μείωσης μισθών έναντι της κλαδικής) θα μπορούν να συναφθούν ανά πάσα στιγμή, αρκεί να διατηρείται σταθερός ο αριθμός των εργαζομένων (εμμέσως προκύπτει ότι η απόλυση θα αναπληρώνεται από πρόσληψη).

3Οταν γίνεται κάποια απόλυση, θα καταβάλλεται αποζημίωση με βάση τον μισθό που ίσχυε πριν από τη μείωση των αποδοχών.

4Διασφαλίζεται ότι οι επιχειρησιακές συμβάσεις θα αποκλίνουν μόνο από τις κλαδικές και ομοιοεπαγγελματικές συμβάσεις και όχι από τη Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, που θα εξακολουθήσει να είναι το πάτωμα για τις αποδοχές των εργαζομένων. Δηλαδή θα εξακολουθεί να ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις, στον ιδιωτικό τομέα, ο βασικός μισθός ασφαλείας της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (σήμερα κινείται στα 740 ευρώ).

5Σε επιχειρήσεις κάτω των 20 ατόμων που δεν υπάρχει σωματείο τη συμφωνία θα καλείται να υπογράψει η ομοσπονδία του κλάδου. 6Δεν τίθεται ως προϋπόθεση για την υπογραφή των επιχειρησιακών ειδικών συνθηκών να συντρέχουν προϋποθέσεις (special regime) συνυφασμένες με οικονομικά μεγέθη που αποδεικνύουν ότι η επιχείρηση έχει υποστεί επιπτώσεις από την κρίση.

7Παραμένει η δυνατότητα του υπουργού Εργασίας να επεκτείνει τις συλλογικές συμβάσεις που υπογράφουν φορείς, οι οποίοι εκπροσωπούν το 51% κάθε κλάδου σε μη μέλη των οργανώσεων. Δεν θα μπορεί ωστόσο να τις επεκτείνει όπου εφαρμόζονται επιχειρησιακές συμβάσεις.

8Επέρχονται αλλαγές στη μερική απασχόληση και στην εκ περιτροπής εργασία καθώς και στη διαδικασία προσφυγής στη διαιτησία. Ειδικά για τη διαιτησία επέρχονται οι παρακάτω αλλαγές:

Θα παρέχεται η δυνατότητα προσφυγής στη διαιτησία και στον εργοδότη.

Ορίζεται νέος τρόπος επιλογής μεσολαβητών και διαιτητών.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ
θα μπορούν να συναφθούν ανά πάσα στιγμή, αρκεί να διατηρείται σταθερός ο αριθμός των εργαζομένων

Δεν ζητήσαμε μειώσεις μισθών στον ιδιωτικό τομέα

«ΜΟΝΟ με την εφαρμογή κρίσιμων διαρθρωτικών αλλαγών στην οικονομία μπορεί η Ελλάδα να επιστρέψει στην ανάπτυξη». Αυτό υπογράμμισε σε όλους τους τόνους ο εκπρόσωπος του ΔΝΤ στην Ελλάδα Πολ Τόμσεν, μιλώντας σε δείπνο επιχειρηματιών που οργάνωσε στην Αθήνα το Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο. Απαντώντας σε ερωτήσεις για τις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν για την αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας, ο κ. Τόμσεν είπε χαρακτηριστικά: «Δεν ζητήσαμε μειώσεις μισθών στον ιδιωτικό τομέα. Το συζητήσαμε εκτενώς με την κυβέρνηση αλλά συμφωνήσαμε ότι σε συνθήκες ύφεσης και πληθωρισμού δεν υπάρχει τέτοια ανάγκη». Αντιθέτως, ο ίδιος σημείωσε ότι ήταν αναγκαία η μείωση κατά 15% των μισθών στον δημόσιο τομέα που έγινε το 2010 καθώς επρόκειτο για ένα μέτρο άμεσης απόδοσης.

Εξίσωση με την πραγματικότητα
«Πάμε για εξίσωση των μισθών στον ιδιωτικό τομέα με την πραγματικότητα», ανέφερε χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής, ερωτηθείς σχετικά με το ενδεχόμενο περικοπών μισθών στον ιδιωτικό τομέα.


Απολύσεις στο Δημόσιο αν...

ΓΙΑ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣστο Δημόσιο εάν και εφόσον χρειαστεί μιλά με συνέντευξή του στο σημερινό τεύχος του περιοδικού «Επίκαιρα» ο υπουργός Επικρατείας Χάρης Παμπούκης. Ο υπουργός στη συνέντευξή του τονίζει μεταξύ άλλων: «Πρέπει να αποκτήσουμε ποιοτικό δημόσιο τομέα και στο σωστό μέγεθος. Αν για να το πετύχουμε αυτό θα γίνουν και απολύσεις, αυτό θα είναι ένα κόστος ελπίδας για ένα καλύτερο μέλλον. Θα είναι ασφαλώς και δίκαιο απέναντι όλων των Ελλήνων. Γιατί τα βάρη της κακής λειτουργίας τα πληρώνουμε όλοι.

Και αυτό δεν αντέχεται πλέον».


«Προσπαθούμε να σώσουμε τις δουλειές»

«ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ πλάτη» κάλεσε τους κοινωνικούς εταίρους η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Λούκα Κατσέλη, προκειμένου να επέλθει τελική συμφωνία στα εργασιακά, κατά την επίσκεψή της στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια. «Ολοι οι κοινωνικοί εταίροι χρειάζεται να βάλουν πλάτη, να υπάρξει συνεχής διάλογος, συνεχής ενημέρωση, διαβούλευση μαζί με τους εταίρους μας στο εσωτερικό αλλά και στο εξωτερικό», υπογράμμισε και συμπλήρωσε: «Βρισκόμαστε σε μια δύσκολη συγκυρία, γίνονται συντονισμένες προσπάθειες για να σωθούν θέσεις εργασίας στον τόπο μας, να στηριχθούν τα εισοδήματα, να είμαστε κοντά στον κόσμο και να προωθήσουμε ταυτόχρονα τις διαρθρωτικές αλλαγές που έχει ανάγκη ο τόπος», είπε η υπουργός, που εξερχόμενη αργότερα του Προεδρικού Μεγάρου δήλωσε ότι «το Μνημόνιο ισχύει, είναι νόμος του κράτους, υπάρχει όμως περιθώριο για βελτιωτικές κινήσεις».

Μετεξεταστέοι οι πολιτικοί αρχηγοί

Αμφισβήτηση του πολιτικού σκηνικού δείχνει δημοσκόπηση της MRB
Φθορά της κυβέρνησης δείχνει η εξαμηνιαία δημοσκόπηση της MRB που μετέδωσε ο τηλεοπτικός σταθμός Mega. Στο ναδίρ βρίσκεται η δημοτικότητα του πρωθυπουργού, αλλά και των υπόλοιπων πολιτικών αρχηγών, αφού όλοι τους συγκεντρώνουν περισσότερες αρνητικές γνώμες παρά θετικές.
Περισσότερο "δημοφιλής" πολιτικός αρχηγός παραμένει ο Γιώργος Παπανδρέου, συγκεντρώνοντας όμως τη θετική γνώμη μόλις του 30,8% των ερωτηθέντων. Ακολουθεί ο Αντώνης Σαμαράς με δημοτικότητα 25,8%, ο Γιώργος Καρατζαφέρης με 17,5%, η Αλέκα Παπαρήγα με 16% και ο Αλέξης Τσίπρας με 14,6%.
Στο ερώτημα ποιος είναι "καταλληλότερος" για πρωθυπουργός, ο Γ. Παπανδρέου συγκεντρώνει το 33% των προτιμήσεων, ο Αντ. Σαμαράς το 24,7%, ενώ το 37,2% απαντά "κανείς από τους δύο".
Στην πρόθεση ψήφου, το ΠΑΣΟΚ προηγείται με 26,7% (από 28,1% τον Ιούνιο). Ακολουθεί η Ν.Δ. με 22,6% (από 20,1%), το ΚΚΕ με 8,4%, ο ΛΑΟΣ με 4,3%, ο ΣΥΡΙΖΑ με 3,3%, οι Οικολόγοι Πράσινοι με 3,2%, η Δημοκρατική Συμμαχία με 2,8%, η Δημοκρατική Αριστερά με 2,1%. Άλλο κόμμα δηλώνει ότι θα ψήφιζε το 3,3%. Ιδιαίτερα υψηλή, στο 23%, διαμορφώνεται η αδιευκρίνιστη ψήφος.
Αναφορικά με τις προσδοκίες για την οικονομία, το ποσοστό όσων πιστεύει ότι η κατάσταση θα χειροτερεύσει μέσα στο επόμενο δωδεκάμηνο περιορίστηκε μεν, αλλά παραμένει στο... ταβάνι (78% έναντι 83,1% τον Ιούνιο). Μικρότερο είναι το ποσοστό όσων φοβούνται χρεοκοπία για την Ελλάδα, διαμορφώθηκε σε 46,6% από 52,6% πριν από έξι μήνες.
Περισσότεροι από έξι στους δέκα πιστεύουν, όμως, ότι ο προϋπολογισμός του 2011 κινείται σε λάθος κατεύθυνση. Ενδεικτικά, το Δεκέμβριο του 2009, αρνητική γνώμη για τον προϋπολογισμό είχε το 47,5% των ερωτηθέντων.

Ανταγωνιστικότητα: Στάσιμη η Ελλάδα, χαμηλές επιδόσεις σε κράτος, υποδομές και επιχειρηματικό περιβάλλον

Παρά τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των τελευταίων ετών και τη βελτίωση βασικών δημοσιονομικών δεικτών, η Ελλάδα εξακολουθεί να δυσκολεύεται...