Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2010

Εκτός Ν.Δ. ο βουλευτής Λευτέρης Αυγενάκης

Εκτός κοινοβουλευτικής ομάδας της Νέας Δημοκρατίας έθεσε ο Αντώνης Σαμαράς το βουλευτή Ηρακλείου, Λευτέρη Αυγενάκη. Αιτία, όσα δήλωσε σε ραδιοφωνικούς σταθμούς, χθες και σήμερα, για το κόμμα της Ντόρας Μπακογιάννη. Ο πρόεδρος της Ν.Δ. κίνησε και τις διαδικασίες για την οριστική διαγραφή του από το κόμμα.
Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης ενημέρωσε για την απόφασή του τον πρόεδρο του κοινοβουλίου. Παράλληλα, ζήτησε τη σύγκληση της επιτροπής δεοντολογίας της ΝΔ, στην οποία παραπέμπει τον Λευτ. Αυγενάκη με το ερώτημα της οριστικής διαγραφής.
"Επειδή είναι σαφείς οι ενδείξεις ότι βρίσκεται σε εξέλιξη σχέδιο για να ανακοπεί η ανοδική πορεία της ΝΔ και να στηριχθεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, ο Πρόεδρος Αντώνης Σαμαράς θα τηρήσει μέχρι τέλους την εντολή που έλαβε από τον ελληνικό για μια αναγεννημένη, δυνατή και υπεύθυνη ΝΔ, χωρίς εσωστρέφειες και αποπροσανατολισμούς, προσηλωμένη στο μεγάλο της καθήκον να συμβάλει αποτελεσματικά στην έξοδο της χώρας από την κρίση", δήλωσε για το ζήτημα ο γραμματέας του κόμματος, Ανδρέας Λυκουρέντζος.
Οι επίμαχες δηλώσεις
Χθες, ο βουλευτής Ηρακλείου είχε δηλώσει στο ΝΕΤ 105,8 ότι "η Δημοκρατική Συμμαχία είναι ένας νέος πολιτικός φορέας με ενδιαφέρουσες κεντρογενείς πολιτικές προτάσεις" και είχε εκτιμήσει ότι το νέο κόμμα θα καταφέρει να μπει στη Βουλή.
Σήμερα, μιλώντας στο Real FM είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο προσχώρησής του στο κόμμα της Ντόρας Μπακογιάννη. «Είναι τόσο ρευστά τα πράγματα, που τι να δεσμευθείς;...Αυτή τη στιγμή, οι εξελίξεις, τα πράγματα, ο κόσμος, δημιουργούν νέες συνθήκες και νέα δεδομένα σχεδόν καθημερινά». είχε πει.
Παράλληλα, είχε αφήσει αιχμές για τη στάση της ηγεσίας της Ν.Δ, ζητώντας "να δοθεί η δυνατότητα εκφράσουμε κι εμείς [σ.σ. οι βουλευτές του κόμματος]  τις απόψεις μας σε ότι αφορά την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των αυτοδιοικητικών εκλογών, ή άλλου είδους κεντρικά πολιτικά ζητήματα, τα οποία αυτή τη στιγμή απασχολούν τον Έλληνα πολίτη.

«Κλείδωσαν» οι αλλαγές για ΔΕΚΟ - εργασιακά

Μπαϊράκι το μετεκλογικόν

thumb

Ολόκληρη προεκλογική περίοδο της πήρε φαίνεται της Λούκας να διαβάσει το επικαιροποιημένο μνημόνιο, αλλά άμα τελείωσε με την ανάγνωση σήκωσε μπαϊράκι. Το ίδιο μάλλον συμβαίνει και μ’ εκείνα τα κυβερνητικά στελέχη που τώρα θυμήθηκαν να τα βάλουν με τον Παπακωνσταντίνου. Κατανοητόν. Το προηγούμενο διάστημα έτρεχε προεκλογική περίοδος και πιο πριν ήταν απασχολημένοι να «ξεσκίζουν» τις «συντεχνίες» της χώρας.
Από τα μέσα Αυγούστου έχουν πέσει οι υπογραφές στο επικαιροποιημένο μνημόνιο. Με τα αγγλικά, γλώσσα στην οποία έχει συνταχθεί το κείμενο, δε νομίζω η υπουργός, η οποία τώρα εκφράζει επιφυλάξεις για το θέμα των συμβάσεων, να έχει πρόβλημα. Οπότε; Είναι φανερό: αφομοιώνει αργά. Εμείς τα είχαμε πει εγκαίρως, αλλά εις μάτην.
Ας παραθέσουμε εκ νέου την κρίσιμη παράγραφο, η οποία περιέχεται στο επικαιροποιημμένο μνημόνιο, με τις εκκρεμότητες ως το τέλος του 2010 όσον αφορά τις «μεταρρυθμίσεις» στην αγορά εργασίας, για τις οποίες στο κείμενο υπήρχε η επισήμανση ότι ως επί το πλείστον έχουν προχωρήσει με την ψήφιση του εργασιακού και του ασφαλιστικού:
«Η μεταρρύθμιση της αγοράς εργασίας έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Ουσιαστικές νομοθετικές αλλαγές εισήχθησαν τον Ιούλιο οι οποίες αλλάζουν τη νομοθεσία προστασίας της απασχόλησης και το καθεστώς που διέπει τις απολύσεις, οδηγούν στην αλλαγή του πλαισίου εφαρμογής των κατώτατων μισθών, τη μείωση αποζημίωσης των υπερωριών και επιτρέπουν στις συμφωνίες σε επίπεδο επιχειρήσεων να υπερέχουν των άλλων επιπέδων».
Όταν από τον Αύγουστο σου λέει ότι η νέα νομοθεσία που η κυβέρνησή σου ψήφισε τον Ιούλιο (επί Λοβέρδου), επιτρέπει υπερίσχυση των επιχειρησιακών συμβάσεων επί των κλαδικών,  γιατί έρχεσαι να διαμαρτυρηθείς Νοέμβριο, όλως τυχαίως μια εβδομάδα μετά τις εκλογές;
Επιπλέον, όταν έχεις απελευθερώσει τις απολύσεις, έχεις κατεβάσει τον κατώτατο μισθό, νομοθετείς την εισφοροαπαλλαγή των επιχειρήσεων και γενικώς έχεις απαλλάξει τις τελευταίες από το βραχνά των εργασιακών δικαιωμάτων θέλει φιλοσοφία ότι δημιουργείς ντε φάκτο συνθήκες που οδηγούν στο χαντάκωμα των κλαδικών συμβάσεων; Μπροστά στο φόβο της απόλυσης σε συνθήκες εξαπλούμενης ανεργίας και ελλείψει σοβαρής συνδικαλιστικής αντίδρασης, πόσο εύκολο είναι να αποκρουστούν οι ατομικές συμβάσεις εργασίας;
Συνεχίζει η παράγραφος για τα εργασιακά, με την υπόμνηση των επερχόμενων «μεταρρυθμίσεων στο δημόσιο» και κάτι εναπομείναντα "ψιλά" όσον αφορά τις συλλογικές διαπραγματεύσεις και τη διαιτησία:
«Παράλληλα με τις μεταρρυθμίσεις στην απασχόληση στο δημόσιο που μειώνουν τις στρεβλώσεις στην αγορά εργασίας, οι αλλαγές αυτές θα αυξήσουν την προσαρμογή των ικανοτήτων των επιχειρήσεων και τελικά, την τόνωση της απασχόλησης. Περαιτέρω μέτρα θα ληφθούν για τη μεταρρύθμιση των συλλογικών διαπραγματεύσεων, συμπεριλαμβανομένης της κατάργησης της αυτόματης επέκτασης των τομεακών συμφωνιών σε εκείνους που δεν εκπροσωπούνται στις διαπραγματεύσεις. Τέλος η κυβέρνηση θα θεσπίσει νομοθεσία για την εισαγωγή συμμετρίας στο σύστημα της διαιτησίας, ενισχύοντας παράλληλα την ανεξαρτησία και τη διαφάνεια».
Τόσα πτυχία μαζεμένα σε αυτό το κυβερνητικό επιτελείο, μήπως να τα σκίζανε εφόσον δεν μπόρεσαν να φανταστούνε που οδηγούν τα μέτρα του μνημονίου;
Όσον αφορά τις απολύσεις στο δημόσιο, απέναντι στις οποίες κάποιοι εκ του υπουργικού Συμβουλίου υποτίθεται τώρα αντιδρούν, Πάγκαλος και Παπακωνσταντίνου προειδοποιούσαν από τον Απρίλιο, προ μνημονίου δηλαδή, επί Προγράμματος Σταθερότητας ακόμα, ότι δεν θα απολυθούν μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι εφόσον η μονιμότητα προστατεύεται από το Σύνταγμα, αλλά εφόσον καταργούνται υπηρεσίες, καταργούνται και οι θέσεις εργασίας. Και άραγε πόσες «σωτήριες» μετατάξεις μπορεί να γίνουν όταν η τάση είναι το Δημόσιο να συρρικνωθεί μέχρι εξαφανίσεως;
Ας μη γελιόμαστε λοιπόν, οι αντιδράσεις απέναντι στην υποτιθέμενη «πολιτική Παπακωνσταντίνου» έρχονται εξαιρετικά καθυστερημένα να σώσουν ό,τι σώζεται ενώπιον αποφάσεων που δεν παίρνουν άλλη αναβολή. Όσοι ειλικρινώς διαφωνούν, ας το είχαν εκδηλώσει εγκαίρως.
Η δε «πολιτική Παπακωνσταντίνου», η οποία μέχρι σήμερα, όταν συνέφερε εκπορευόταν από την τρόικα και όταν ήθελαν να θριαμβολογήσουν και να υπερθεματίσουν σε πατριωτισμό την επέβαλλαν οι ίδιοι οι κυβερνητικοί, παρά το πολιτικό κόστος, γιατί ήταν για το καλό της χώρας λέει, τελικά πόσο δική του πολιτική είναι, αν εξαιρέσει κανείς την ασύλληπτη σύλληψη της περαίωσης; Και σε τελική ανάλυση ποια είναι τα περιθώρια άσκησης πολιτικής, όταν εν γνώσει τους έχουν παραδώσει τον οικονομικό έλεγχο της χώρας στην τρόικα, όπως φωνάζουν τώρα οι Ιρλανδοί ότι κάνει η κυβέρνησή τους με την είσοδό τους στο μηχανισμό στήριξης;

«Κλειδί» για την ανάκαμψη επενδύσεις και εξαγωγές

Μόνο με προσέλκυση επενδύσεων και αύξηση των εξαγωγών μπορεί να προσδοκά η ελληνική οικονομία σε ανάκαμψη, δήλωσε στη Βουλή ο υφυπουργός Οικονομικών , Φίλιππος Σαχινίδης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Παντελή Οικονόμου για την ανάγκη αύξησης του ιδιωτικού χρέους της χώρας μας για την αναθέρμανση της αγοράς.

Ο ερωτών βουλευτής σημείωσε αναπτύσσοντας την ερώτησή του ότι είναι δεδομένη η ασφυξία στην αγορά και κυρίως η πιστωτική ασφυξία και διερωτήθηκε αν ισχύει σε όλες τις χώρες της ευρωζώνης ο τρόπος υπολογισμού των δημοσιονομικών ελλειμμάτων, κρίνοντας ότι «εμείς το έχουμε παρακάνει με την πειθαρχία μας ενώ αλλού γίνονται σημεία και τέρατα».

Ο κ. Σαχινίδης αφού επανέλαβε την πορεία που ακολούθησε το έλλειμμα από το 2006 για να φτάσει να ξεπεράσει το 15% στα τέλη του 2009, υπογράμμισε ότι πλέον τα στατιστικά μας στοιχεία είναι πλέον αξιόπιστα, ενώ ακριβώς η ίδια μεθοδολογία ακολουθείται και σε άλλες χώρες με προβλήματα.

Ο κ. Οικονόμου ανταπάντησε ότι στην επόμενη σύνοδο κορυφής θα πρέπει η χώρα μας να δώσει μάχη κι αν χρειαστεί «να απειλήσει προκειμένου να ισχύσουν οι ίδιοι κανόνες δημοσιονομικών υπολογισμών παντού».

Ταυτόχρονα ο βουλευτής επέμεινε στην ανάγκη επέκτασης της επιχειρηματικής πίστης σε επενδυτική και όχι καταναλωτική λογική, ενώ πρότεινε από πλευράς Ελλάδος μια επιθετική κίνηση αναβάθμισης των ελληνικών ομολόγων.

Ανταπαντώντας ο υφυπουργός Οικονομικών είπε ότι είναι απολύτως σωστή η ανάγκη για ρευστότητα και προς την κατεύθυνση αυτή η κυβέρνηση έχει πάρει μέτρα στήριξης των τραπεζών που υπέγραψαν σύμφωνο ρευστότητας. Πλην όμως οι τράπεζες, υπογράμμισε αντιμετωπίζουν μεγάλο πρόβλημα δανεισμού.

Σημείωσε όμως ο κ. Σαχινίδης, κλείνοντας, ότι όσο επιβλαβές είναι το μεγάλο δημόσιο χρέος, εξίσου μπορεί να είναι και το ιδιωτικό, με χαρακτηριστική περίπτωση αυτήν της Ιρλανδίας, όπου το μεν δημόσιο χρέος είναι στο 60%, ενώ το ιδιωτικό στο 200%.

Κλειστές οι πόρτες του δημοσίου για τους νέους

«Εάν οι μετατάξεις συνυπολογίζονται στο 1 προς 5, οι πόρτες του δημοσίου θα κλείσουν για τους νέους για 2 δεκαετίες» υπογράμμισε μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό ΑΝΤ1, ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μ. Όθωνας.

«Οι μετατάξεις δεν είναι, ή δεν πρέπει να νοούνται ως μια τακτοποίηση ή ως μια υπεκφυγή, έναντι κάποιων πραγματικών αναγκών, πέρα από τις απαιτήσεις είτε του μνημονίου, είτε της τρόικας. Δηλαδή το πρόβλημα δεν είναι να πάρουμε κάποιον που κάθεται σε μια υπηρεσία και να τον πάμε να κάθεται σε μια άλλη και απλά να αλλάξουμε τον φορέα που τον πληρώνει. Έτσι και αλλιώς με τον καθορισμό της ενιαίας πληρωμής, οι ψευδαισθήσεις αν πληρώνει ο τάδε κρατικός φορέας, η τάδε υπηρεσία έχει εκλείψει. Επομένως το ζήτημα είναι να γίνει μια ορθολογική αναδιάταξη του προσωπικού, στη βάση των πραγματικών αναγκών των υπηρεσιών. Υπάρχουν πάρα πολλές «αντιδημοφιλείς» υπηρεσίες στον δημόσιο τομέα, οι οποίες έχουν πραγματικό πρόβλημα επάρκειας προσωπικού και ειδικοτήτων, εν αντιθέσει με άλλες που έχουν υπερπληθώρα και υπερεπάρκεια. Εάν οι μετατάξεις συνυπολογίζονται στο ένα προς πέντε, δηλαδή μια πρόσληψη ανά πέντε αποχωρήσεις στο δημόσιο, σημαίνει πρακτικά ότι οι πόρτες θα κλείσουν για κάνα δύο δεκαετίες για τους νέους».

Και πρόσθεσε: «Την κοινωνική μου ευαισθησία δεν θα την εξαντλήσω σε υπεράριθμους συμβασιούχους των ΔΕΚΟ αλλά στους χαμηλοσυνταξιούχους, στους χαμηλόμισθους και στους άνεργους νέους».

Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2010

Ρίχνει το μπαλάκι στην αντιπολίτευση ο Πεταλωτής


«Είναι καιρός όλες οι πολιτικές δυνάμεις να συναισθανθούν τη μεγάλη ευθύνη που έχουμε απέναντι στον τόπο όλοι μαζί και να αρθούν όλοι στο ύψος των περιστάσεων» δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Για τις συναντήσεις του πρωθυπουργού με τους πολιτικούς αρχηγούς σχολίασε πως θα γίνουν «όταν υπάρχει κατάλληλη προετοιμασία» και σημείωσε ότι «εμείς είμαστε που από την πρώτη στιγμή ζητάμε συναίνεση». 

«Χρειάζεται συναίνεση για να κάνουμε τις πολύ μεγάλες αλλαγές που απαιτεί η χώρα» συνέχισε και επισήμανε ότι υπάρχει μια «διαρκής πρόσκληση» από την κυβέρνηση για συναίνεση πάνω σε «συγκεκριμένα τουλάχιστον ζητήματα».

Για τη σημερινή δήλωση της Ντόρας Μπακογιάννη περί εθνικής συνεννόησης ο κ. Πεταλωτής είπε ότι «τα λόγια είναι καλά, για όλους μας και από όλους, αρκεί να αποδεικνύονται και πράξη». Ωστόσο, δεν επιβεβαίωσε άν η κα. Μπακογιάννη θα κληθεί στις συναντήσεις του πρωθυπουργού με τους αρχηγούς.   

«Τρέχει» το κόψιμο του Δημοσίου η κυβέρνηση

Tίτλοι τέλους για «ΑΓΡΟΤΗΜΑ» και ΟΠΕΠ
Με τον συντονισμό του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, Θ. Πάγκαλου, η κυβέρνηση ανοίγει το δρόμο για συγχωνεύσεις και καταργήσεις φορέων του δημόσιου τομέα. Παράλληλα από το μικροσκόπιο περνούν τα υπουργεία και οι υπηρεσίες τους, με τον Γ. Ραγκούση να αναλαμβάνει το σχέδιο αναδιοργάνωσης τους.
Τις ανωτέρω αποφάσεις έλαβε σήμερα η αρμόδια διυπουργική γνωμοδοτική επιτροπή που συνεδρίασε υπό την προεδρία του αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Θ. Πάγκαλου.
Ο Γ. Ραγκούσης θα αναλάβει επίσης τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού στο χώρο του Δημοσίου προκειμένου αυτό να αξιοποιηθεί, μετά τα συμπεράσματα από την απογραφή δημοσίων υπαλλήλων που διενεργήθηκε το περασμένο καλοκαίρι.
Στο σχέδιο που η ίδια η κυβέρνηση ονομάζει "Καλλικράτη του Κράτους", κεντρικός θα είναι ο ρόλος του Θ. Πάγκαλου, ο οποίος αναμένεται να γνωμοδοτήσει των δημοσίων φορέων που είτε θα συγχωνευθούν είτε θα καταργηθούν.
Η αρχή έγινε σήμερα, με την κατάργηση των εταιρειών "ΑΓΡΟΤΗΜΑ Α.Ε." και "ΟΠΕΠ Α.Ε." που ανακοινώθηκε.

Επιστολή ΓΣΕΒΕΕ προς την τρόικα

«Σε καταστροφική πορεία η οικονομία»

«Ακραίες και νεοφιλελεύθερες οι επιλογές της τροίκας»

Ο ΛΑΟΣ για τρόικα και κόμμα της Ντόρας Μπακογιάννη

Όπως στη Ζιμπάμπουε...

thumb
Οι προσπάθειες της κυβέρνησης να μειώσει το έλλειμμα μαζεύοντας τα ρέστα της ελληνικής κοινωνίας πέτυχαν. Ο Γ. Παπακωνσταντίνου όπου σταθεί κι όπου βρεθεί υπογραμμίζει ότι αυτό που κατάφερε (να μαζέψει 15 δις σ’ ένα χρόνο με την πολιτική της πιο άγριας λιτότητας που έχει γνωρίσει ο τόπος) δεν έχει προηγούμενο. Έλα όμως που οι τροϊκανοί  φίλοι του περιμένουν ακόμη περισσότερα απ ‘ αυτόν και - δυστυχώς- από εμάς...

Είτε από πολιτική αφέλεια είτε από απελπισία η κυβέρνηση θεώρησε ότι μπορεί -παρουσιάζοντας τα «επιτεύγματα» του πρώτου της χρόνου- να παζαρέψει με τους Ευρωπαίους κάποια χρονική ελαστικοποίηση του μνημονίου. Οι ψευδαισθήσεις της διαλύθηκαν άμεσα από την ευρωπαϊκή απάντηση: «Να προσέχατε αυτά που υπογράφατε...»
Από δω και πέρα λοιπόν, αξίζει τον κόπο να διαβάσουμε πολύ προσεκτικά τις πρόνοιες του μνημονίου, καθώς θα εφαρμοστούν κατά γράμμα, ειδικά όταν θα έρθει η στιγμή που οι  πιστωτές μας θα ελέγξουν την πτώχευση της χώρας.

Η πτώχευση είναι αναπόφευκτη. Από τη στιγμή που χώρα δανείζεται μόνο και μόνο για να πληρώνει τοκοχρεολύσια παλαιότερων δανείων είναι μόνο ζήτημα χρόνου και πολιτικής επιλογής η στιγμή που το κανόνι θα ακουστεί.  Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί πως σύμφωνα με τους Financial Times (όπως το διαβάσαμε στην Καθημερινή)   εφόσον το 90% του ελληνικού χρέους υπόκειται στην ελληνική νομοθεσία, οι όροι μιας αναδιάρθρωσης θα μπορούσαν να περάσουν γρήγορα από το ελληνικό Κοινοβούλιο, υποχρεώνοντας στην ουσία όλους τους πιστωτές της χώρας να αποδεχθούν τους όρους αυτούς. Αντίθετα, τα δάνεια από την ευρωζώνη, το ΔΝΤ και την ΕΚΤ δεν μπορούν στην ουσία να αναδιαρθρωθούν, διότι η Ελλάδα, αντίθετα με την Αργεντινή το 2001, θα συνεχίσει να χρειάζεται χρηματοδότηση από αυτές τις πηγές και μετά την πτώχευση, όπως είχε γίνει στην περίπτωση της Ζιμπάμπουε.

Με πιο απλά λόγια, το χρήμα που δανειζόμαστε αυτήν την περίοδο μέσα από τον Ευρωπαϊκό μηχανισμό  διάσωσης και το ΔΝΤ (για να ξεχρεώσουμε τόκους παλαιών δανείων)  είναι όχι μόνο ακριβότερο αλλά προσφέρεται και με βαρύτερους όρους...

Για να συνοψίσουμε: Η κυβέρνηση κατάφερε μέσα σε ένα χρόνο να φέρει τη χώρα στο επίπεδο της...  Ζιμπάμπουε. Το μόνο που απομένει είναι να ακούσουμε και το κανόνι της ελεγχόμενης (όποτε δηλαδή βολεύει τους πιστωτές)  πτώχευσης. Οι Financial Times «προβλέπουν » ότι το κανόνι θα ακουστεί μέσα στο δεύτερο ή τρίτο τρίμηνο του 2011. Εμείς άραγε (τα εργαζόμενα... υποζύγια ) θα ... ακουστούμε  κάποια στιγμή ή θα αποδεχτούμε αδιαμαρτύρητα το άρμεγμα και της τελευταίας σταγόνας μας;

Ανδρουλάκης... κατά μνημονίου!

Με όλους και με όλα τα έβαλε ο Μίμης Ανδρουλάκης, μιλώντας στο πρωινό του MEGA.
Είπε ότι το μνημόνιο είναι «τσαπατσοδουλειά», περιέχει σφάλματα και χρειάζεται χρονικός αναπρογραμματισμός του χρέους, ενώ δεν παρέλειψε να αμφισβητήσει και την επάρκεια των εκπροσώπων της τρόικας.
Ο Μίμης Ανδρουλάκης «άδειασε» την ΤτΕ και τον Λουκά Παπαδήμο, λέγοντας ότι είναι αυταπάτες οι προβλέψεις για δημοσιονομική προσαρμογή 13 μονάδων σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, στήριξε όμως  την πρόταση Μέρκελ για συμμετοχή των ιδιωτών στον μηχανισμό στήριξης.
Για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίστηκε το Βερολίνο από τη Σοσιαλιστική Διεθνή, το σχόλιο του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ είναι… αρκούντως χαρακτηριστικό:
«Το είπα και στον Παπανδρέου. Προσκύνα και τον διάολο, ώσπου να περάσει το γιοφύρι. Δηλαδή τους Γερμανούς πρέπει να κάνεις ολόκληρη στρατηγική για να τους αντιμετωπίσεις. Δεν τους προσπερνάς με εύκολες δηλωσούλες».
(Τα βίντεο προέρχονται από το realportal.gr)


Αγριο ψαλίδι μισθών στον ιδιωτικό τομέα

ΠΕΦΤΟΥΝ 16-40% ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ
Από 16% έως 40% του κλαδικού τους μισθού θα χάσουν οι ιδιωτικοί υπάλληλοι από την υπερίσχυση των επιχειρησιακών συμβάσεων. Και αυτό στην καλύτερη περίπτωση που κερδίσει η Κατσέλη και δεν θα πέσουν οι αμοιβές κάτω από το κατώφλι της ΓΣΕΕ.
Η σύγκρουση για το περιεχόμενο του αναθεωρημένου Μνημονίου μεταξύ ΓΣΕΕ και τρόικας, με υποκινητή τον... ΣΕΒ, πέρασε χθες και στο εσωτερικό της κυβέρνησης με αφορμή τη δημοσίευση άρθρου της κ. Λούκας Κατσέλη. Κάτι που αποκαλύπτει και ανασφάλεια μεταξύ υπουργών για τυχόν ταύτισή τους με τις προβλέψεις του Μνημονίου.
Παρά τις ενδοκυβερνητικές τριβές και τα σενάρια για τους ακριβείς λόγους που πυροδότησε η μετάθεση κατά 24 ώρες της συνέντευξης της τρόικας -εάν αφορά τις ΔΕΚΟ και τον Κ. Ρέππα ή τις εργασιακές σχέσεις και την κ. Κατσέλη- η εντολή του πρωθυπουργού, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, είναι η αναζήτηση λύσης με τους κοινωνικούς εταίρους. Χωρίς όμως δημόσιες τοποθετήσεις ενόσω διαρκεί η διαπραγμάτευση με την τρόικα.
Ετσι, εντός των προσεχών ημερών, η κ. Κατσέλη αναμένεται να απευθύνει πρόσκληση για διάλογο προς τη ΓΣΕΕ, τον ΣΕΒ, την ΓΣΕΒΕΕ και τους Εμπόρους. Η υπό διαμόρφωση ατζέντα της διαπραγμάτευσης ωστόσο μοιάζει ανισομερής στο βαθμό που ο ΣΕΒ έχει με το μέρος του την πρόβλεψη του Μνημονίου για γενικευμένη εφαρμογή των επιχειρησιακών -έναντι των κλαδικών- συμβάσεων και αμοιβές κάτω ακόμη και από τη σύμβαση της ΓΣΕΕ για τους μισθούς ασφάλειας. Στόχος των συνδικάτων πάντως είναι να καταδειχτεί η εμμονή του ΣΕΒ για διάλυση του δικτύου ασφάλειας στον ιδιωτικό τομέα και, εν τέλει, η μείωση των αποδοχών σε ποσοστό άνω του 40%.
Σπιράλ καθόδου
Η υπουργός Εργασίας επιχειρεί να απαλείψει τη διάταξη που επιτρέπει στις επιχειρησιακές συμβάσεις να πέσουν κάτω και από την Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, ενώ προτείνει ορισμένα στάδια πριν από την υπογραφή υποδεέστερης -της κλαδικής- συλλογικής σύμβασης, όπως είναι μια διαδικασία αναδιάρθρωσης της εταιρείας, η εμφάνιση ζημιών κ.ά. Η δε διάρκεια της ειδικής επιχειρησιακής σύμβασης δεν θα μπορεί να υπερβαίνει τα δυο χρόνια. Ωστόσο και παρά τις δικλίδες ασφαλείας που επιχειρεί να θέσει τώρα, με μεγάλη καθυστέρηση, η υπουργός Εργασίας, το σπιράλ της καταστροφικής καθόδου των μισθών στον ιδιωτικό τομέα μόλις αρχίζει. Για παράδειγμα: Ενα σουπερμάρκετ επικαλείται οικονομικά προβλήματα και επιτυγχάνει την, με επιχειρησιακή σύμβαση, μείωση των μισθών κατά 20%. Το μέτρο, πέραν του προβλήματος στις οικογένειες των εργαζομένων, θα συμπαρασύρει σε αθέμιτο ανταγωνισμό τα γειτονικά μπακάλικα. Οι ιδιοκτήτες των οποίων θα ζητήσουν από τους μη συνδικαλισμένους εργάτες να συνάψουν συλλογική σύμβαση χωρίς να υπάρχει... σύλλογος. Κατ' αυτόν τον τρόπο θα αποκτήσουν μανδύα συλλογικής σύμβασης οι ατομικές συμβάσεις που υπογράφονται ομαδικά (από 3 ή 5 άτομα). Είναι προφανές ότι πρόκειται για κατρακύλισμα των αμοιβών και, συνακόλουθα, της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.
Ετσι, και εάν ακόμη διατηρηθεί ο ισχύς του μισθού ασφαλείας, εάν υπερισχύουν οι επιχειρησιακές συμβάσεις οι εμποροϋπάλληλοι από 903 ευρώ θα παίρνουν 740 ευρώ, οι σερβιτόροι θα πρέπει να ξεχάσουν τα 880 ευρώ, οι ρεσεψιονίστ τα 920, οι ναυτιλιακοί πράκτορες τα 1.250 και οι τραπεζοϋπάλληλοι τα 1.000 ευρώ.
Ζητείται υπέρβαση
Πέραν των αντιδράσεων των συνδικάτων, οι οποίες διαθλώνται λόγω των παραταξιακών-κομματικών αντιθέσεων στο εσωτερικό τους και της αναγκαίας συμμαχίας μεταξύ ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ (δημόσιοι υπάλληλοι) αυτή η εξέλιξη και η πρωτοφανής προοπτική να μην υπάρχει κανένα δίχτυ ασφαλείας στον ιδιωτικό τομέα φαίνεται ότι έχει κινητοποιήσει συνδικαλιστικές δυνάμεις διατεθειμένες να υπερβούν τα παραταξιακά όρια. Ο γραμματέας της ΟΙΥΕ Θ. Βασιλόπουλος περιγράφει στην «Ε» πρωτοβουλίες και δυναμικές ενέργειες προκειμένου να τεθεί ένα τελευταίο ανάχωμα στη διάλυση κάθε δικτύου προστασίας της εργασίας στην Ελλάδα του Μνημονίου. *

Στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ο Γ. Παπακωσταντίνου

Για να τον ενημερώσει σχετικά με την κατάθεση του προϋπολογισμού του 2011
Ο υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου θα ενημερώσει σήμερα τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας σχετικά με τις βασικές στοχεύσεις του προϋπολογισμού του 2011.

Ο υπουργός θα αναφερθεί στις τρέχουσες οικονομικές εξελίξεις, στην δημοσιονομική πρόοδο που συντελέσθηκε το 2010, στις προκλήσεις για το 2011 και στις βασικές προβλέψεις του Μνημονίου.

Θα επισημάνει ότι το 2010 η Ελλάδα πραγματοποίησε δημοσιονομική προσαρμογή που ανέρχεται σε 6% του ΑΕΠ και θα αναγνωρίσει τις μεγάλες δυσκολίες του 2011.

Σημειώνεται πως η Διαρκής Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής θα συγκληθεί για την εξέταση του Προϋπολογισμού σε πρώτη συνεδρίαση την Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου.

Η συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής θα αρχίσει το Σάββατο 18 Δεκεμβρίου και θα ολοκληρωθεί την Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου.

ΔΝΤ: «Πρόβλημα του πρωθυπουργού η διαχείρισης της κατάστασης»

Μας δίνουν τα χρήματα αλλά θέλουν να κυβερνήσουν...

Επικρίσεις για υπουργούς και πιέσεις για απολύσεις από την Τρόικα
Σε απίστευτο οικονομικό και γεωπολιτικό "γαϊτανάκι" εξελίσσονται οι μαραθώνιες διαπραγματεύσεις που είχε όλο το σαββατοκύριακο η κυβέρνηση με την Τρόικα, οι οποίες σκιάστηκαν και από τις εξελίξεις σχετικά με την προσφυγή της Ιρλανδίας στο μηχανισμό στήριξης.

Όπως όλα δείχνουν, η εξέλιξη αυτή επιβαρύνει τη διαπραγματευτική θέση της χώρας μας μεσοπρόθεσμα –καθώς πληθαίνουν οι χώρες που ζητούν βοήθεια όπως η Ελλάδα- φαίνεται όμως πως ευνοεί προς στιγμήν την συντόμευση των ατέρμονων ζυμώσεων για τις επόμενες δόσεις των δανείων, τις οποίες είχαν περιπλέξει οι "γκρίνιες" των ελεγκτών για τις χαμηλές επιδόσεις ορισμένων υπουργών της κυβέρνησης.

Οι απεσταλμένοι των δανειστών βρίσκονταν σε ανοιχτή γραμμή με Ουάσιγκτον, Φραγκφούρτη και Βρυξέλλες και το συμπέρασμα των επαφών συνοψίζεται σε τρεις βασικές διαπιστώσεις:

είναι σχεδόν εξασφαλισμένη η τρίτη δόση των δανείων. Το ΔΝΤ θα εγκρίνει στις 17 Δεκεμβρίου τη χορήγηση του δικού του μεριδίου, παρά τις επιμέρους επιφυλάξεις που διατυπώνει, αλλά κάτι ανάλογο θα συμβεί και με τις Βρυξέλλες. Αυτό πιθανότατα να ανακοινώσουν και οι εκπρόσωποί της Τρόικα πριν αναχωρήσουν από την Αθήνα, στη συνέντευξη που θα δώσουν την Τρίτη –αντί της Δευτέρας αφού η παράταση των συνομιλιών κατέστησε αναγκαία την αναβολή της κατά τουλάχιστον μια ημέρα.

οι ελεγκτές δείχνουν επιφυλακτικοί ως προς την αποτελεσματικότητα των μετατάξεων και περιμένουν να δουν απολύσεις στο δημόσιο, αν όχι άμεσα, τουλάχιστον αμέσως μόλις διαπιστωθεί τυχόν απόκλιση από τους στόχους για μείωση του ελλείμματος.

δυσαρέσκεια υπάρχει και για το έργο του κυβερνητικού σχήματος μετά τον ανασχηματισμό, καθώς οι ξένοι απεσταλμένοι φέρονται να βάζουν "χαμηλό βαθμό" σε ορισμένους υπουργούς για την αναβλητικότητά τους να προχωρήσουν σε εφαρμογή του Μνημονίου στους τομείς ευθύνης τους.

το πραγματικό κρας-τεστ καθορίστηκε σε τρεις μήνες όταν, μαζί με τα απολογιστικά στοιχεία για το 2010 θα εξεταστεί η τέταρτη δόση των δανείων (για το Μάρτιο του 2011). Εκεί, όπως διαφάνηκε και με δεδομένη την ένταξη της Ιρλανδίας στο μηχανισμό, οι εκπρόσωποι της Τρόικα δεν θα χαριστούν στην Ελλάδα ούτε κατ’ελάχιστον.

Και όλα αυτά, ενώ οι νυχθημερόν διαβουλεύσεις εξελίσσονταν μετ’εμποδίων. Το μεσημέρι της Κυριακής, ο υπουργός Οικονομικών και η Τρόικα διέκοψαν για λίγο το μεσημέρι. Στη συνέχεια έγινε γνωστό ότι αναμένονται εξελίξεις για την παροχή βοήθειας στην Ιρλανδία και ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου άρχισε τις επαφές με Βρυξέλλες για την έκτακτη τηλεδιάσκεψη του Eurogroup, σε μια προσπάθεια των Βρυξελλών να προλάβουν να ανακοινώσουν τις αποφάσεις τους προτού ανοίξουν οι αγορές της Ασίας και εκδηλωθεί νέα επίθεση στο ευρώ.

Στο μεσοδιάστημα ο υπουργός Οικονομικών είχε και νέα συνάντηση με την Τρόικα, ενώ στη συνέχεια μετέβη στο Μέγαρο Μαξίμου μαζί με τον κύριο Λουκά Παπαδήμο, για να ενημερώσουν τον πρωθυπουργό για το νέο σκηνικό στις διαπραγματεύσεις, μόλις αυτός επέστρεψε από τη σύνοδο των κρατών-μελών του ΝΑΤΟ στη Λισσαβόνα.

Γιατί στην Δημοκρατική Συμμαχία ξέρουμε ...

Εγένετο «Δημοκρατική Συμμαχία»

Το Μνημόνιο οδηγεί σε αδιέξοδo

Δεν διακρίνει περιθώρια συναίνεσης με την κυβέρνηση ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Αντώνης Σαμαράς, αφού, όπως σημειώνει, κάθε συνεννόηση προϋποθέτει και ορισμένα ελάχιστα, τα οποία σήμερα δεν βλέπει.

Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Καθημερινή, ο Αντώνης Σαμαράς επιμένει στην ορθότητα της αντιμνημονιακής του θέσης. Δηλώνει ότι δεν πρόκειται να συμφωνήσει ποτέ με μαζικές απολύσεις,ενώ λέει «όχι» σε ενδεχόμενη συγκρότηση μεγάλου συνασπισμού με τεχνοκράτες. Ακόμα προαναγγέλλει αλλαγές στην ηγετική ομάδα του κόμματος. Ακόμα ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης επιμένει ότι το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας μπορεί να μηδενίσει το κυκλικό και το διαρθρωτικό έλλειμμα μέσα σε 18 μήνες.

Επιπλέον υποστηρίζει ότι:«Η τόνωση της οικοδομής, με επιδότηση επιτοκίου της πρώτης κατοικίας για 10 χρόνια, θα δώσει οξυγόνο σε περισσότερο από 130 επαγγέλματα» και προσθέτει: « Η αξιοποίηση της κινητής περιουσίας του Δημοσίου έχει σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες για απόκτηση ρευστότητας και μόνιμα δημόσια έξοδα».

Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2010

Λογιστικοί έλεγχοι και στα παγκάρια

Μ. Χρυσοχοίδης: " Προτεραιότητα το εισόδημα του πολίτη»

''Ο σεβασμός του εισοδήματος του πολίτη αποτελεί για μας προτεραιότητα και δεν μας αφήνει αδιάφορους, όπως έπραξε για πεντέμιση χρόνια η Νέα Δημοκρατία." Αυτό απάντησε ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, κ. Μ. Χρυσοχοϊδης στις δηλώσεις του υπεύθυνου Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας της Ν.Δ, κ. Κωστή Χατζηδάκη.

Ο κ. Χρυσοχοϊδης ανέφερε ότι: "Ο κ. Χατζηδάκης παραβλέπει ότι το Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης, που ενέκρινε χθες το Υπουργικό Συμβούλιο, είναι ένα νέο χρηματοδοτικό εργαλείο για τη στήριξη των νέων και υγιών επιχειρήσεων και ουδεμία σχέση έχει με το ΤΕΜΠΜΕ. Το ΕΤΕΑΝ παρέχει πόρους στις επιχειρήσεις και συμμετέχει με χρηματοδότηση και συνεγγύηση στο κεφάλαιο των επιχειρήσεων, ενώ το ΤΕΜΠΜΕ παρείχε μόνο εγγυήσεις για χρήματα δανεικά και αγύριστα.

Όσον αφορά το ΕΣΠΑ, υπενθυμίζουμε στη Νέα Δημοκρατία, ότι πριν ένα χρόνο η κυβέρνηση παρέλαβε το πρόγραμμα με απορροφητικότητα 2.93% και με χιλιάδες υποβληθείσες προτάσεις ξεχασμένες στα συρτάρια των υπουργείων και σήμερα η απορροφητικότητα ανέρχεται στο 14.5% με προοπτική στο τέλος του χρόνου να ξεπεράσει το 17%.

Τέλος, και σε ό,τι αφορά στην κριτική που ασκεί ο πολιτικός εκπρόσωπος της ΝΔ για τη μάχη κατά της ακρίβειας, η σημερινή κυβέρνηση έχει αποδείξει - και θα συνεχίσει να αποδεικνύει - ότι διαχειρίζεται με σοβαρότητα και αποτελεσματικότητα την κρίση''.

«Η πραγματικότητα έχει ξεπεράσει τον κ. Σαμαρά»

«Η επανάληψη της εύκολης και ανέξοδης ανιμνημονιακής ρητορικής και των δήθεν εύκολων και μαγικών λύσεων, έχει πλέον κουράσει» αναφέρει, μεταξύ άλλων, σε δήλωσή του ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιώργος Πεταλωτής, απαντώντας στα όσα είπε σε συνέντευξή του ο πρόεδρος της ΝΔ, Αντώνης Σαμαράς.

«Αποδεικνύεται, για μια ακόμη φορά, πως η πραγματικότητα έχει προ πολλού ξεπεράσει τον κ. Σαμαρά και τη ΝΔ» τονίζει ο κ. Πεταλωτής, που συνεχίζει: «Η παράταξη που μας έφερε στο χείλος της καταστροφής και μετά λιποτάκτησε, προσπαθεί μάταια να αποδείξει στους πολίτες ότι διαθέτει εναλλακτική πρόταση εξόδου από την κρίση. Αδυνατεί να αντιληφθεί τα προστάγματα των καιρών και τη βούληση των πολιτών».

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, αφού επισημαίνει ότι η αντιμνημονιακή ρητορική και οι «μαγικές λύσεις» έχουν κουράσει, προκαλεί τον κ. Σαμαρά να πει: «Τι του απαντάνε οι διεθνείς συνομιλητές του, όταν τους παρουσιάζει τη μαγική του συνταγή εξάλειψης των ελλειμμάτων;».

Καταλήγοντας, ο κ. Πεταλωτής αναφέρει: «Οι πολίτες και η κυβέρνηση προχωρούν στο μέλλον. Ένα μέλλον που δημιουργούμε μαζί, αντιμετωπίζοντας, χωρίς φόβο, όλα μας τα προβλήματα, με σκοπό την ταχύτερη δυνατή έξοδο της χώρας από την κρίση. Σε αυτή την πορεία καλούμε όλους όσους μπορούν και θέλουν, να συμβάλουν δημιουργικά».

Ανταγωνιστικότητα: Στάσιμη η Ελλάδα, χαμηλές επιδόσεις σε κράτος, υποδομές και επιχειρηματικό περιβάλλον

Παρά τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των τελευταίων ετών και τη βελτίωση βασικών δημοσιονομικών δεικτών, η Ελλάδα εξακολουθεί να δυσκολεύεται...