Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2010

Ρίχνει το μπαλάκι στην αντιπολίτευση ο Πεταλωτής


«Είναι καιρός όλες οι πολιτικές δυνάμεις να συναισθανθούν τη μεγάλη ευθύνη που έχουμε απέναντι στον τόπο όλοι μαζί και να αρθούν όλοι στο ύψος των περιστάσεων» δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Για τις συναντήσεις του πρωθυπουργού με τους πολιτικούς αρχηγούς σχολίασε πως θα γίνουν «όταν υπάρχει κατάλληλη προετοιμασία» και σημείωσε ότι «εμείς είμαστε που από την πρώτη στιγμή ζητάμε συναίνεση». 

«Χρειάζεται συναίνεση για να κάνουμε τις πολύ μεγάλες αλλαγές που απαιτεί η χώρα» συνέχισε και επισήμανε ότι υπάρχει μια «διαρκής πρόσκληση» από την κυβέρνηση για συναίνεση πάνω σε «συγκεκριμένα τουλάχιστον ζητήματα».

Για τη σημερινή δήλωση της Ντόρας Μπακογιάννη περί εθνικής συνεννόησης ο κ. Πεταλωτής είπε ότι «τα λόγια είναι καλά, για όλους μας και από όλους, αρκεί να αποδεικνύονται και πράξη». Ωστόσο, δεν επιβεβαίωσε άν η κα. Μπακογιάννη θα κληθεί στις συναντήσεις του πρωθυπουργού με τους αρχηγούς.   

«Τρέχει» το κόψιμο του Δημοσίου η κυβέρνηση

Tίτλοι τέλους για «ΑΓΡΟΤΗΜΑ» και ΟΠΕΠ
Με τον συντονισμό του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, Θ. Πάγκαλου, η κυβέρνηση ανοίγει το δρόμο για συγχωνεύσεις και καταργήσεις φορέων του δημόσιου τομέα. Παράλληλα από το μικροσκόπιο περνούν τα υπουργεία και οι υπηρεσίες τους, με τον Γ. Ραγκούση να αναλαμβάνει το σχέδιο αναδιοργάνωσης τους.
Τις ανωτέρω αποφάσεις έλαβε σήμερα η αρμόδια διυπουργική γνωμοδοτική επιτροπή που συνεδρίασε υπό την προεδρία του αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Θ. Πάγκαλου.
Ο Γ. Ραγκούσης θα αναλάβει επίσης τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού στο χώρο του Δημοσίου προκειμένου αυτό να αξιοποιηθεί, μετά τα συμπεράσματα από την απογραφή δημοσίων υπαλλήλων που διενεργήθηκε το περασμένο καλοκαίρι.
Στο σχέδιο που η ίδια η κυβέρνηση ονομάζει "Καλλικράτη του Κράτους", κεντρικός θα είναι ο ρόλος του Θ. Πάγκαλου, ο οποίος αναμένεται να γνωμοδοτήσει των δημοσίων φορέων που είτε θα συγχωνευθούν είτε θα καταργηθούν.
Η αρχή έγινε σήμερα, με την κατάργηση των εταιρειών "ΑΓΡΟΤΗΜΑ Α.Ε." και "ΟΠΕΠ Α.Ε." που ανακοινώθηκε.

Επιστολή ΓΣΕΒΕΕ προς την τρόικα

«Σε καταστροφική πορεία η οικονομία»

«Ακραίες και νεοφιλελεύθερες οι επιλογές της τροίκας»

Ο ΛΑΟΣ για τρόικα και κόμμα της Ντόρας Μπακογιάννη

Όπως στη Ζιμπάμπουε...

thumb
Οι προσπάθειες της κυβέρνησης να μειώσει το έλλειμμα μαζεύοντας τα ρέστα της ελληνικής κοινωνίας πέτυχαν. Ο Γ. Παπακωνσταντίνου όπου σταθεί κι όπου βρεθεί υπογραμμίζει ότι αυτό που κατάφερε (να μαζέψει 15 δις σ’ ένα χρόνο με την πολιτική της πιο άγριας λιτότητας που έχει γνωρίσει ο τόπος) δεν έχει προηγούμενο. Έλα όμως που οι τροϊκανοί  φίλοι του περιμένουν ακόμη περισσότερα απ ‘ αυτόν και - δυστυχώς- από εμάς...

Είτε από πολιτική αφέλεια είτε από απελπισία η κυβέρνηση θεώρησε ότι μπορεί -παρουσιάζοντας τα «επιτεύγματα» του πρώτου της χρόνου- να παζαρέψει με τους Ευρωπαίους κάποια χρονική ελαστικοποίηση του μνημονίου. Οι ψευδαισθήσεις της διαλύθηκαν άμεσα από την ευρωπαϊκή απάντηση: «Να προσέχατε αυτά που υπογράφατε...»
Από δω και πέρα λοιπόν, αξίζει τον κόπο να διαβάσουμε πολύ προσεκτικά τις πρόνοιες του μνημονίου, καθώς θα εφαρμοστούν κατά γράμμα, ειδικά όταν θα έρθει η στιγμή που οι  πιστωτές μας θα ελέγξουν την πτώχευση της χώρας.

Η πτώχευση είναι αναπόφευκτη. Από τη στιγμή που χώρα δανείζεται μόνο και μόνο για να πληρώνει τοκοχρεολύσια παλαιότερων δανείων είναι μόνο ζήτημα χρόνου και πολιτικής επιλογής η στιγμή που το κανόνι θα ακουστεί.  Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί πως σύμφωνα με τους Financial Times (όπως το διαβάσαμε στην Καθημερινή)   εφόσον το 90% του ελληνικού χρέους υπόκειται στην ελληνική νομοθεσία, οι όροι μιας αναδιάρθρωσης θα μπορούσαν να περάσουν γρήγορα από το ελληνικό Κοινοβούλιο, υποχρεώνοντας στην ουσία όλους τους πιστωτές της χώρας να αποδεχθούν τους όρους αυτούς. Αντίθετα, τα δάνεια από την ευρωζώνη, το ΔΝΤ και την ΕΚΤ δεν μπορούν στην ουσία να αναδιαρθρωθούν, διότι η Ελλάδα, αντίθετα με την Αργεντινή το 2001, θα συνεχίσει να χρειάζεται χρηματοδότηση από αυτές τις πηγές και μετά την πτώχευση, όπως είχε γίνει στην περίπτωση της Ζιμπάμπουε.

Με πιο απλά λόγια, το χρήμα που δανειζόμαστε αυτήν την περίοδο μέσα από τον Ευρωπαϊκό μηχανισμό  διάσωσης και το ΔΝΤ (για να ξεχρεώσουμε τόκους παλαιών δανείων)  είναι όχι μόνο ακριβότερο αλλά προσφέρεται και με βαρύτερους όρους...

Για να συνοψίσουμε: Η κυβέρνηση κατάφερε μέσα σε ένα χρόνο να φέρει τη χώρα στο επίπεδο της...  Ζιμπάμπουε. Το μόνο που απομένει είναι να ακούσουμε και το κανόνι της ελεγχόμενης (όποτε δηλαδή βολεύει τους πιστωτές)  πτώχευσης. Οι Financial Times «προβλέπουν » ότι το κανόνι θα ακουστεί μέσα στο δεύτερο ή τρίτο τρίμηνο του 2011. Εμείς άραγε (τα εργαζόμενα... υποζύγια ) θα ... ακουστούμε  κάποια στιγμή ή θα αποδεχτούμε αδιαμαρτύρητα το άρμεγμα και της τελευταίας σταγόνας μας;

Ανδρουλάκης... κατά μνημονίου!

Με όλους και με όλα τα έβαλε ο Μίμης Ανδρουλάκης, μιλώντας στο πρωινό του MEGA.
Είπε ότι το μνημόνιο είναι «τσαπατσοδουλειά», περιέχει σφάλματα και χρειάζεται χρονικός αναπρογραμματισμός του χρέους, ενώ δεν παρέλειψε να αμφισβητήσει και την επάρκεια των εκπροσώπων της τρόικας.
Ο Μίμης Ανδρουλάκης «άδειασε» την ΤτΕ και τον Λουκά Παπαδήμο, λέγοντας ότι είναι αυταπάτες οι προβλέψεις για δημοσιονομική προσαρμογή 13 μονάδων σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, στήριξε όμως  την πρόταση Μέρκελ για συμμετοχή των ιδιωτών στον μηχανισμό στήριξης.
Για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίστηκε το Βερολίνο από τη Σοσιαλιστική Διεθνή, το σχόλιο του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ είναι… αρκούντως χαρακτηριστικό:
«Το είπα και στον Παπανδρέου. Προσκύνα και τον διάολο, ώσπου να περάσει το γιοφύρι. Δηλαδή τους Γερμανούς πρέπει να κάνεις ολόκληρη στρατηγική για να τους αντιμετωπίσεις. Δεν τους προσπερνάς με εύκολες δηλωσούλες».
(Τα βίντεο προέρχονται από το realportal.gr)


Αγριο ψαλίδι μισθών στον ιδιωτικό τομέα

ΠΕΦΤΟΥΝ 16-40% ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ
Από 16% έως 40% του κλαδικού τους μισθού θα χάσουν οι ιδιωτικοί υπάλληλοι από την υπερίσχυση των επιχειρησιακών συμβάσεων. Και αυτό στην καλύτερη περίπτωση που κερδίσει η Κατσέλη και δεν θα πέσουν οι αμοιβές κάτω από το κατώφλι της ΓΣΕΕ.
Η σύγκρουση για το περιεχόμενο του αναθεωρημένου Μνημονίου μεταξύ ΓΣΕΕ και τρόικας, με υποκινητή τον... ΣΕΒ, πέρασε χθες και στο εσωτερικό της κυβέρνησης με αφορμή τη δημοσίευση άρθρου της κ. Λούκας Κατσέλη. Κάτι που αποκαλύπτει και ανασφάλεια μεταξύ υπουργών για τυχόν ταύτισή τους με τις προβλέψεις του Μνημονίου.
Παρά τις ενδοκυβερνητικές τριβές και τα σενάρια για τους ακριβείς λόγους που πυροδότησε η μετάθεση κατά 24 ώρες της συνέντευξης της τρόικας -εάν αφορά τις ΔΕΚΟ και τον Κ. Ρέππα ή τις εργασιακές σχέσεις και την κ. Κατσέλη- η εντολή του πρωθυπουργού, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, είναι η αναζήτηση λύσης με τους κοινωνικούς εταίρους. Χωρίς όμως δημόσιες τοποθετήσεις ενόσω διαρκεί η διαπραγμάτευση με την τρόικα.
Ετσι, εντός των προσεχών ημερών, η κ. Κατσέλη αναμένεται να απευθύνει πρόσκληση για διάλογο προς τη ΓΣΕΕ, τον ΣΕΒ, την ΓΣΕΒΕΕ και τους Εμπόρους. Η υπό διαμόρφωση ατζέντα της διαπραγμάτευσης ωστόσο μοιάζει ανισομερής στο βαθμό που ο ΣΕΒ έχει με το μέρος του την πρόβλεψη του Μνημονίου για γενικευμένη εφαρμογή των επιχειρησιακών -έναντι των κλαδικών- συμβάσεων και αμοιβές κάτω ακόμη και από τη σύμβαση της ΓΣΕΕ για τους μισθούς ασφάλειας. Στόχος των συνδικάτων πάντως είναι να καταδειχτεί η εμμονή του ΣΕΒ για διάλυση του δικτύου ασφάλειας στον ιδιωτικό τομέα και, εν τέλει, η μείωση των αποδοχών σε ποσοστό άνω του 40%.
Σπιράλ καθόδου
Η υπουργός Εργασίας επιχειρεί να απαλείψει τη διάταξη που επιτρέπει στις επιχειρησιακές συμβάσεις να πέσουν κάτω και από την Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, ενώ προτείνει ορισμένα στάδια πριν από την υπογραφή υποδεέστερης -της κλαδικής- συλλογικής σύμβασης, όπως είναι μια διαδικασία αναδιάρθρωσης της εταιρείας, η εμφάνιση ζημιών κ.ά. Η δε διάρκεια της ειδικής επιχειρησιακής σύμβασης δεν θα μπορεί να υπερβαίνει τα δυο χρόνια. Ωστόσο και παρά τις δικλίδες ασφαλείας που επιχειρεί να θέσει τώρα, με μεγάλη καθυστέρηση, η υπουργός Εργασίας, το σπιράλ της καταστροφικής καθόδου των μισθών στον ιδιωτικό τομέα μόλις αρχίζει. Για παράδειγμα: Ενα σουπερμάρκετ επικαλείται οικονομικά προβλήματα και επιτυγχάνει την, με επιχειρησιακή σύμβαση, μείωση των μισθών κατά 20%. Το μέτρο, πέραν του προβλήματος στις οικογένειες των εργαζομένων, θα συμπαρασύρει σε αθέμιτο ανταγωνισμό τα γειτονικά μπακάλικα. Οι ιδιοκτήτες των οποίων θα ζητήσουν από τους μη συνδικαλισμένους εργάτες να συνάψουν συλλογική σύμβαση χωρίς να υπάρχει... σύλλογος. Κατ' αυτόν τον τρόπο θα αποκτήσουν μανδύα συλλογικής σύμβασης οι ατομικές συμβάσεις που υπογράφονται ομαδικά (από 3 ή 5 άτομα). Είναι προφανές ότι πρόκειται για κατρακύλισμα των αμοιβών και, συνακόλουθα, της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.
Ετσι, και εάν ακόμη διατηρηθεί ο ισχύς του μισθού ασφαλείας, εάν υπερισχύουν οι επιχειρησιακές συμβάσεις οι εμποροϋπάλληλοι από 903 ευρώ θα παίρνουν 740 ευρώ, οι σερβιτόροι θα πρέπει να ξεχάσουν τα 880 ευρώ, οι ρεσεψιονίστ τα 920, οι ναυτιλιακοί πράκτορες τα 1.250 και οι τραπεζοϋπάλληλοι τα 1.000 ευρώ.
Ζητείται υπέρβαση
Πέραν των αντιδράσεων των συνδικάτων, οι οποίες διαθλώνται λόγω των παραταξιακών-κομματικών αντιθέσεων στο εσωτερικό τους και της αναγκαίας συμμαχίας μεταξύ ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ (δημόσιοι υπάλληλοι) αυτή η εξέλιξη και η πρωτοφανής προοπτική να μην υπάρχει κανένα δίχτυ ασφαλείας στον ιδιωτικό τομέα φαίνεται ότι έχει κινητοποιήσει συνδικαλιστικές δυνάμεις διατεθειμένες να υπερβούν τα παραταξιακά όρια. Ο γραμματέας της ΟΙΥΕ Θ. Βασιλόπουλος περιγράφει στην «Ε» πρωτοβουλίες και δυναμικές ενέργειες προκειμένου να τεθεί ένα τελευταίο ανάχωμα στη διάλυση κάθε δικτύου προστασίας της εργασίας στην Ελλάδα του Μνημονίου. *

Στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ο Γ. Παπακωσταντίνου

Για να τον ενημερώσει σχετικά με την κατάθεση του προϋπολογισμού του 2011
Ο υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου θα ενημερώσει σήμερα τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας σχετικά με τις βασικές στοχεύσεις του προϋπολογισμού του 2011.

Ο υπουργός θα αναφερθεί στις τρέχουσες οικονομικές εξελίξεις, στην δημοσιονομική πρόοδο που συντελέσθηκε το 2010, στις προκλήσεις για το 2011 και στις βασικές προβλέψεις του Μνημονίου.

Θα επισημάνει ότι το 2010 η Ελλάδα πραγματοποίησε δημοσιονομική προσαρμογή που ανέρχεται σε 6% του ΑΕΠ και θα αναγνωρίσει τις μεγάλες δυσκολίες του 2011.

Σημειώνεται πως η Διαρκής Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής θα συγκληθεί για την εξέταση του Προϋπολογισμού σε πρώτη συνεδρίαση την Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου.

Η συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής θα αρχίσει το Σάββατο 18 Δεκεμβρίου και θα ολοκληρωθεί την Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου.

ΔΝΤ: «Πρόβλημα του πρωθυπουργού η διαχείρισης της κατάστασης»

Μας δίνουν τα χρήματα αλλά θέλουν να κυβερνήσουν...

Επικρίσεις για υπουργούς και πιέσεις για απολύσεις από την Τρόικα
Σε απίστευτο οικονομικό και γεωπολιτικό "γαϊτανάκι" εξελίσσονται οι μαραθώνιες διαπραγματεύσεις που είχε όλο το σαββατοκύριακο η κυβέρνηση με την Τρόικα, οι οποίες σκιάστηκαν και από τις εξελίξεις σχετικά με την προσφυγή της Ιρλανδίας στο μηχανισμό στήριξης.

Όπως όλα δείχνουν, η εξέλιξη αυτή επιβαρύνει τη διαπραγματευτική θέση της χώρας μας μεσοπρόθεσμα –καθώς πληθαίνουν οι χώρες που ζητούν βοήθεια όπως η Ελλάδα- φαίνεται όμως πως ευνοεί προς στιγμήν την συντόμευση των ατέρμονων ζυμώσεων για τις επόμενες δόσεις των δανείων, τις οποίες είχαν περιπλέξει οι "γκρίνιες" των ελεγκτών για τις χαμηλές επιδόσεις ορισμένων υπουργών της κυβέρνησης.

Οι απεσταλμένοι των δανειστών βρίσκονταν σε ανοιχτή γραμμή με Ουάσιγκτον, Φραγκφούρτη και Βρυξέλλες και το συμπέρασμα των επαφών συνοψίζεται σε τρεις βασικές διαπιστώσεις:

είναι σχεδόν εξασφαλισμένη η τρίτη δόση των δανείων. Το ΔΝΤ θα εγκρίνει στις 17 Δεκεμβρίου τη χορήγηση του δικού του μεριδίου, παρά τις επιμέρους επιφυλάξεις που διατυπώνει, αλλά κάτι ανάλογο θα συμβεί και με τις Βρυξέλλες. Αυτό πιθανότατα να ανακοινώσουν και οι εκπρόσωποί της Τρόικα πριν αναχωρήσουν από την Αθήνα, στη συνέντευξη που θα δώσουν την Τρίτη –αντί της Δευτέρας αφού η παράταση των συνομιλιών κατέστησε αναγκαία την αναβολή της κατά τουλάχιστον μια ημέρα.

οι ελεγκτές δείχνουν επιφυλακτικοί ως προς την αποτελεσματικότητα των μετατάξεων και περιμένουν να δουν απολύσεις στο δημόσιο, αν όχι άμεσα, τουλάχιστον αμέσως μόλις διαπιστωθεί τυχόν απόκλιση από τους στόχους για μείωση του ελλείμματος.

δυσαρέσκεια υπάρχει και για το έργο του κυβερνητικού σχήματος μετά τον ανασχηματισμό, καθώς οι ξένοι απεσταλμένοι φέρονται να βάζουν "χαμηλό βαθμό" σε ορισμένους υπουργούς για την αναβλητικότητά τους να προχωρήσουν σε εφαρμογή του Μνημονίου στους τομείς ευθύνης τους.

το πραγματικό κρας-τεστ καθορίστηκε σε τρεις μήνες όταν, μαζί με τα απολογιστικά στοιχεία για το 2010 θα εξεταστεί η τέταρτη δόση των δανείων (για το Μάρτιο του 2011). Εκεί, όπως διαφάνηκε και με δεδομένη την ένταξη της Ιρλανδίας στο μηχανισμό, οι εκπρόσωποι της Τρόικα δεν θα χαριστούν στην Ελλάδα ούτε κατ’ελάχιστον.

Και όλα αυτά, ενώ οι νυχθημερόν διαβουλεύσεις εξελίσσονταν μετ’εμποδίων. Το μεσημέρι της Κυριακής, ο υπουργός Οικονομικών και η Τρόικα διέκοψαν για λίγο το μεσημέρι. Στη συνέχεια έγινε γνωστό ότι αναμένονται εξελίξεις για την παροχή βοήθειας στην Ιρλανδία και ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου άρχισε τις επαφές με Βρυξέλλες για την έκτακτη τηλεδιάσκεψη του Eurogroup, σε μια προσπάθεια των Βρυξελλών να προλάβουν να ανακοινώσουν τις αποφάσεις τους προτού ανοίξουν οι αγορές της Ασίας και εκδηλωθεί νέα επίθεση στο ευρώ.

Στο μεσοδιάστημα ο υπουργός Οικονομικών είχε και νέα συνάντηση με την Τρόικα, ενώ στη συνέχεια μετέβη στο Μέγαρο Μαξίμου μαζί με τον κύριο Λουκά Παπαδήμο, για να ενημερώσουν τον πρωθυπουργό για το νέο σκηνικό στις διαπραγματεύσεις, μόλις αυτός επέστρεψε από τη σύνοδο των κρατών-μελών του ΝΑΤΟ στη Λισσαβόνα.

Γιατί στην Δημοκρατική Συμμαχία ξέρουμε ...

Εγένετο «Δημοκρατική Συμμαχία»

Το Μνημόνιο οδηγεί σε αδιέξοδo

Δεν διακρίνει περιθώρια συναίνεσης με την κυβέρνηση ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Αντώνης Σαμαράς, αφού, όπως σημειώνει, κάθε συνεννόηση προϋποθέτει και ορισμένα ελάχιστα, τα οποία σήμερα δεν βλέπει.

Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Καθημερινή, ο Αντώνης Σαμαράς επιμένει στην ορθότητα της αντιμνημονιακής του θέσης. Δηλώνει ότι δεν πρόκειται να συμφωνήσει ποτέ με μαζικές απολύσεις,ενώ λέει «όχι» σε ενδεχόμενη συγκρότηση μεγάλου συνασπισμού με τεχνοκράτες. Ακόμα προαναγγέλλει αλλαγές στην ηγετική ομάδα του κόμματος. Ακόμα ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης επιμένει ότι το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας μπορεί να μηδενίσει το κυκλικό και το διαρθρωτικό έλλειμμα μέσα σε 18 μήνες.

Επιπλέον υποστηρίζει ότι:«Η τόνωση της οικοδομής, με επιδότηση επιτοκίου της πρώτης κατοικίας για 10 χρόνια, θα δώσει οξυγόνο σε περισσότερο από 130 επαγγέλματα» και προσθέτει: « Η αξιοποίηση της κινητής περιουσίας του Δημοσίου έχει σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες για απόκτηση ρευστότητας και μόνιμα δημόσια έξοδα».

Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2010

Λογιστικοί έλεγχοι και στα παγκάρια

Μ. Χρυσοχοίδης: " Προτεραιότητα το εισόδημα του πολίτη»

''Ο σεβασμός του εισοδήματος του πολίτη αποτελεί για μας προτεραιότητα και δεν μας αφήνει αδιάφορους, όπως έπραξε για πεντέμιση χρόνια η Νέα Δημοκρατία." Αυτό απάντησε ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, κ. Μ. Χρυσοχοϊδης στις δηλώσεις του υπεύθυνου Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας της Ν.Δ, κ. Κωστή Χατζηδάκη.

Ο κ. Χρυσοχοϊδης ανέφερε ότι: "Ο κ. Χατζηδάκης παραβλέπει ότι το Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης, που ενέκρινε χθες το Υπουργικό Συμβούλιο, είναι ένα νέο χρηματοδοτικό εργαλείο για τη στήριξη των νέων και υγιών επιχειρήσεων και ουδεμία σχέση έχει με το ΤΕΜΠΜΕ. Το ΕΤΕΑΝ παρέχει πόρους στις επιχειρήσεις και συμμετέχει με χρηματοδότηση και συνεγγύηση στο κεφάλαιο των επιχειρήσεων, ενώ το ΤΕΜΠΜΕ παρείχε μόνο εγγυήσεις για χρήματα δανεικά και αγύριστα.

Όσον αφορά το ΕΣΠΑ, υπενθυμίζουμε στη Νέα Δημοκρατία, ότι πριν ένα χρόνο η κυβέρνηση παρέλαβε το πρόγραμμα με απορροφητικότητα 2.93% και με χιλιάδες υποβληθείσες προτάσεις ξεχασμένες στα συρτάρια των υπουργείων και σήμερα η απορροφητικότητα ανέρχεται στο 14.5% με προοπτική στο τέλος του χρόνου να ξεπεράσει το 17%.

Τέλος, και σε ό,τι αφορά στην κριτική που ασκεί ο πολιτικός εκπρόσωπος της ΝΔ για τη μάχη κατά της ακρίβειας, η σημερινή κυβέρνηση έχει αποδείξει - και θα συνεχίσει να αποδεικνύει - ότι διαχειρίζεται με σοβαρότητα και αποτελεσματικότητα την κρίση''.

«Η πραγματικότητα έχει ξεπεράσει τον κ. Σαμαρά»

«Η επανάληψη της εύκολης και ανέξοδης ανιμνημονιακής ρητορικής και των δήθεν εύκολων και μαγικών λύσεων, έχει πλέον κουράσει» αναφέρει, μεταξύ άλλων, σε δήλωσή του ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιώργος Πεταλωτής, απαντώντας στα όσα είπε σε συνέντευξή του ο πρόεδρος της ΝΔ, Αντώνης Σαμαράς.

«Αποδεικνύεται, για μια ακόμη φορά, πως η πραγματικότητα έχει προ πολλού ξεπεράσει τον κ. Σαμαρά και τη ΝΔ» τονίζει ο κ. Πεταλωτής, που συνεχίζει: «Η παράταξη που μας έφερε στο χείλος της καταστροφής και μετά λιποτάκτησε, προσπαθεί μάταια να αποδείξει στους πολίτες ότι διαθέτει εναλλακτική πρόταση εξόδου από την κρίση. Αδυνατεί να αντιληφθεί τα προστάγματα των καιρών και τη βούληση των πολιτών».

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, αφού επισημαίνει ότι η αντιμνημονιακή ρητορική και οι «μαγικές λύσεις» έχουν κουράσει, προκαλεί τον κ. Σαμαρά να πει: «Τι του απαντάνε οι διεθνείς συνομιλητές του, όταν τους παρουσιάζει τη μαγική του συνταγή εξάλειψης των ελλειμμάτων;».

Καταλήγοντας, ο κ. Πεταλωτής αναφέρει: «Οι πολίτες και η κυβέρνηση προχωρούν στο μέλλον. Ένα μέλλον που δημιουργούμε μαζί, αντιμετωπίζοντας, χωρίς φόβο, όλα μας τα προβλήματα, με σκοπό την ταχύτερη δυνατή έξοδο της χώρας από την κρίση. Σε αυτή την πορεία καλούμε όλους όσους μπορούν και θέλουν, να συμβάλουν δημιουργικά».

Βάζουν χέρι και στο εφάπαξ

Αμόκ τρόικας: απολύσεις και όχι μετατάξεις στις ΔΕΚΟ

Σύμφωνα με ασφαλέστατες πληροφορίες, οι εκπρόσωποι των δανειστών της χώρας θέτουν πλέον ανοιχτά θέμα κατάργησης ή στην καλύτερη περίπτωση δραστικής περικοπής του εφάπαξ των δημοσίων υπαλλήλων και των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ και αρνούνται τις μετατάξεις από ΔΕΚΟ σε Δημόσιο, αφήνοντας να εννοηθεί ότι, όταν αυτοί μιλούν για μείωση του δημόσιου τομέα, εννοούν απολύσεις. Επίσης από τώρα γίνεται προετοιμασία του Plan B ώστε σε περίπτωση που δεν επιτευχθούν οι στόχοι του Προϋπολογισμού, να γίνει αυτόματα περικοπή κατά 8%-10 % στους μισθούς του στενού δημόσιου τομέα στις αρχές του καλοκαιριού. Σύμφωνα με απόλυτα αξιόπιστες πηγές του «ΘΕΜΑτος», κατά τη διάρκεια των συναντήσεων που είχαν τις τελευταίες ημέρες οι αξιωματούχοι της τρόικας κύριοι Πολ Τόμσεν (ΔΝΤ), Σερβάας Ντερούζ (Ε.Ε.) και Κλάους Μαζούχ (ΕΚΤ) είπαν ευθέως στους Ελληνες υπουργούς: «Τι σημαίνει εφάπαξ και μετατάξεις υπαλλήλων από τις ΔΕΚΟ στον δημόσιο τομέα; Πρώτα κάντε αναλογιστικές μελέτες και εάν τα Ταμεία αντέχουν, τότε δώστε το εφάπαξ. Επίσης δεν καταλαβαίνουμε πώς θα μειώσετε το σπάταλο κράτος εάν κάνετε μετατάξεις των εργαζομένων από τις ΔΕΚΟ σε άλλες υπηρεσίες του στενού δημόσιου τομέα». Επί της ουσίας οι επικεφαλής του ΔΝΤ, της Ε.Ε. και της ΕΚΤ έβαλαν ευθέως στην ατζέντα των διαπραγματεύσεων με την ελληνική κυβέρνηση για πρώτη φορά τρία «καυτά» θέματα:

Το πρώτο ζήτημα αφορούσε στο εφάπαξ που λαμβάνουν οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι εργαζόμενοι στις ΔΕΚΟ όταν αποχωρούν από την ενεργό υπηρεσία. Αφού έδειξαν να αιφνιδιάζονται καθώς δεν γνώριζαν καν την ύπαρξή του (το ανακάλυψαν τις τελευταίες ημέρες εξαιτίας της Eurostat), είπαν στους υπουργούς ότι «δεν έχουν αντίρρηση να χορηγείται υπό προϋποθέσεις το συγκεκριμένο βοήθημα».

Αναλογιστικές μελέτες

Ο επικεφαλής των ελεγκτών του ΔΝΤ κ. Πολ Τόμσεν
Ομως εξήγησαν ότι «είναι ανάγκη να πραγματοποιηθούν αναλογιστικές μελέτες στα Ταμεία του Δημοσίου και των ΔΕΚΟ. Εάν από τις μελέτες αυτές προκύψει ότι τα Ταμεία έχουν τα κεφάλαια να το χορηγούν, τότε μπορεί να συνεχιστεί απρόσκοπτα η καταβολή του. Στην αντίθετη περίπτωση θα πρέπει είτε να μειωθεί αναλογικά είτε να περικοπεί», επεσήμαναν με κατηγορηματικό τόνο οι αξιωματούχοι των δανειστών μας. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι το πρόβλημα των Ταμείων είναι χρόνιο και ήδη η αναμονή του εφάπαξ υπερβαίνει σήμερα τα δύο χρόνια.

Αυτό όμως που εντυπωσίασε τους συνομιλητές τους εκτός κυβέρνησης, όπου και ανέλυσαν το όλο θέμα οι άνθρωποι της τρόικας, είναι ότι το θεώρησαν υποχρέωση των ασφαλιστικών ταμείων χωρίς κάλυψη (unfunded liability). Δηλαδή, θεωρούν ότι τα ασφαλιστικά ταμεία δεν εισπράττουν πόρους από τους εργαζομένους για τη συγκέντρωση του εφάπαξ, γεγονός που δεν είναι αλήθεια, καθώς παρακρατείται από τον μισθό τους, αλλά δυστυχώς η διαχείριση αυτού του κεφαλαίου είναι προβληματική, με τα γνωστά αποτελέσματα.

Το δεύτερο ζήτημα αφορούσε στις μετατάξεις των εργαζομένων από τις ΔΕΚΟ στον δημόσιο τομέα. «Τι σημαίνει μετατάξεις;» αναρωτήθηκαν οι τρεις αξιωματούχοι. «Με αυτόν τον τρόπο δεν μειώνονται οι δαπάνες του Προϋπολογισμού. Οσοι φύγουν από τις ΔΕΚΟ ή θα πρέπει να απολυθούν ή να αποχωρήσουν με πρόωρες συνταξιοδοτήσεις», εξήγησαν κατηγορηματικά οι κύριοι Τόμσεν, Ντερούζ και Μαζούχ.

Καλοκαίρι

Επιπρόσθετα, οι αξιωματούχοι της τρόικας στις συναντήσεις που είχαν με τον Ελληνα υπουργό κ. Γιώργο Παπακωνσταντίνου εξήγησαν την ανάγκη η κυβέρνηση να ετοιμάσει από τώρα αντίμετρα, τα οποία θα ληφθούν στην περίπτωση που έως το καλοκαίρι του 2011 θα βρεθεί εκτός στόχων ο νέος Προϋπολογισμός που κατατέθηκε στη Βουλή την προηγούμενη εβδομάδα. Μία από τις προτάσεις που έγιναν στον κ. Παπακωνσταντίνου ήταν να σχεδιαστούν επί χάρτου επιπλέον περικοπές στις αποδοχές (επίδομα Χριστουγέννων, Πάσχα, θέρους) των υπαλλήλων του δημόσιου τομέα. Αυτό όμως προς το παρόν δεν υιοθετήθηκε, καθώς η δέσμευση της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού κ. Γιώργου Παπανδρέου είναι ότι το 2011 δεν πρόκειται να γίνει καμία περικοπή μισθών και συντάξεων. Κανείς όμως δεν μπορεί να προεξοφλήσει την επιτυχία του φιλόδοξου Προϋπολογισμού, ούτε να προβλέψει το διεθνές περιβάλλον και τις ραγδαίες εξελίξεις που μπορεί να υπάρξουν το επόμενο διάστημα.

-50% οι μισθοί σε όλες τις ΔΕΚΟ

Δραματικές μειώσεις που αγγίζουν ακόμα και το 62% στους μισθούς των 23.000 εργαζομένων που εργάζονται σε 50 ζημιογόνες και κερδοφόρες Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς (ΔΕΚΟ) φέρνει ο νέος Προϋπολογισμός του 2011 για όσους υπαλλήλους δεν μεταταγούν ή δεν αποχωρήσουν με εθελουσία έξοδο ή συνταξιοδότηση. Και όλα αυτά μόλις σε μία διετία.

Οπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία του Προϋπολογισμού, από 4.140 ευρώ ανά μήνα (ή 58.000 ευρώ κατ’ έτος) που ήταν το μέσο κόστος ανά εργαζόμενο στις ΔΕΚΟ το 2009 -μαζί με τα επιδόματα και τις εργοδοτικές εισφορές- θα μειωθεί το επόμενο έτος στα 2.614 ευρώ (36.600 ευρώ κατ’ έτος). Αυτό σημαίνει ότι ένας εργαζόμενος από τον Ιανουάριο του επόμενου έτους θα λαμβάνει κάθε μήνα καθαρά περίπου 1.600 - 1.700 ευρώ από 2.700 - 2.800 «που έβαζε στην τσέπη του» μόλις 12 μήνες πριν.

Τι θα κοπεί και από πού

Η κυβέρνηση προχωρεί σε μεγάλες περικοπές στις μηνιαίες αποδοχές των υπαλλήλων, με δεδομένο ότι το κονδύλι των μισθών στις ΔΕΚΟ θα είναι μειωμένο κατά 270 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2010. Θα φτάσει δηλαδή στα 833 εκατ. ευρώ από 1,1 δισ. ευρώ, που ήταν το 2010 (μεσοσταθμική μείωση 25%) και 1,3 δισ. ευρώ που ήταν το 2009. Το μεγαλύτερο πλήγμα επέρχεται για τους εργαζόμενους στο Ελληνικό Κέντρο Επενδύσεων, καθώς η συνολική μισθολογική δαπάνη από 44.400 ευρώ που ήταν το 2009 ανά εργαζόμενο θα υποχωρήσει στα 17.000 ευρώ το 2011 (μείωση 61,7%).

Στο μισό οι αποδοχές και στις κερδοφόρες

  • n Κοινωνία της Πληροφορίας. Από 106.000 ευρώ ανά εργαζόμενο το 2009 η μέση μισθολογική δαπάνη υποχωρεί στα 45.600 (-57%) το 2011. Στο α’ εξάμηνο του έτους η εταιρεία είχε ζημιές 3,3 εκατ. ευρώ.
  • n ΤΕΟ (Ταμείο Οδοποιίας). Από 70.500 οι ετήσιες αποδοχές θα υποχωρήσουν στις 35.200 το 2011 (-50%). Η εταιρεία είχε κέρδη στο α’ εξάμηνο του 2010 3,1 εκατ. ευρώ
  • n ΟΑΣΑ. Από τις 50.000 ευρώ που ήταν οι ετήσιες αποδοχές το 2009 μειώνονται στις 26.800 για το 2011 (-46,4%). Η εταιρεία στο α’ εξάμηνο είχε ζημιές 1,6 εκατ. ευρώ και σύνολο υποχρεώσεων 2,6 δισ. ευρώ.
  • n ΟΔΙΕ (ιπποδρομίες). Το 2009 δαπανούσε για κάθε εργαζόμενο 81.300 ευρώ. Το 2011 η δαπάνη θα υποχωρήσει στα 48.000 ευρώ. Η εταιρεία είχε ζημιές στο α’ εξάμηνο του 2010 πάνω από 11 εκατ. ευρώ.
  • n ΕΘΕΛ. Κάθε εργαζόμενος στην εταιρεία Θερμικών Λεωφορείων το 2009 κόστιζε 49.000 ευρώ. Το 2011 θα κοστίζει  34.150 (-30%). Η εταιρεία είχε ζημιές 67 εκατ. ευρώ στο α’ εξάμηνο).
  • n ΗΣΑΠ. Στον Ηλεκτρικό ο κάθε εργαζόμενος κόστιζε πριν από δύο χρόνια 76.250 κατ’ έτος. Από του χρόνου η δαπάνη αυτή περιορίζεται στα 54.600 ευρώ (-28%). Οι ζημιές στο α’ εξάμηνο άγγιξαν τα 21 εκατ. ευρώ.

Το 2009 το κράτος για τις 11 πιο ζημιογόνες ΔΕΚΟ δαπάνησε 574 εκατ. ευρώ μόνο για τόκους, ενώ ο συνολικός δανεισμός τους ανέρχεται σήμερα στα 12 δισ. ευρώ. Μάλιστα, έξι από αυτές (ΕΑΣ, ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ, Κοινωνία της Πληροφορίας και Ιππόδρομος) έχουν αρνητικά ίδια κεφάλαια συνολικού ύψους 2,5 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, οι επιχειρήσεις αυτές ή πρέπει να αναστείλουν τη λειτουργία τους ή το κράτος που είναι ο μοναδικός μέτοχος να προχωρήσει σε αυξήσεις μετοχικών κεφαλαίων, κάτι που υπό τις παρούσες συνθήκες αυτό είναι αδύνατον.

Σχέδιο για ευρώ δύο ταχυτήτων!

Αναστάτωση προκαλούν στις Βρυξέλλες οι τρομακτικές εισηγήσεις για τη δημιουργία δύο ευρώ που δέχεται το τελευταίο διάστημα η καγκελάριος Γερμανίας, Άγκελα Μέρκελ, από τους ίδιους συμβούλους που πριν από έναν χρόνο ζητούσαν την εγκατάλειψη της Ελλάδας ή την παραπομπή της στο ΔΝΤ.

Οι κύκλοι αυτοί, με όχημα το σχέδιο που συζητείται για την τιμωρία των δημοσιονομικά απείθαρχων χωρών και την «τακτική χρεοκοπία», εισηγούνται ότι οι περιφερειακές-αδύναμες οικονομίες της ευρωζώνης θα πρέπει να βρεθούν εκτός κοινού νομίσματος.

Στις οικονομίες αυτές (Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία, Ιρλανδία και πιθανότητα Γαλλία) θα τεθεί το δίλημμα «γερμανοποίηση ή έξοδος» μετά τα μέσα του 2013, όταν βρεθούν μπροστά στην επιλογή της αναδιάρθρωσης του δημόσιου χρέους τους, χρησιμοποιώντας το πακέτο των προτάσεων Μέρκελ.

Το ίδιο πακέτο, όπως αναφέρει η Real News και αποκαλύπτουν οικονομικοί αναλυτές, θα κάνει τις «κρίσεις χρέους» ενδημικό φαινόμενο στην Ε.Ε., καθιστώντας την επιλογή της εξόδου πιο συμφέρουσα για «στριμωγμένες» κυβερνήσεις.

Επισήμως, πηγές της καγκελαρίας χαρακτηρίζουν και τις δύο πλευρές αυτού του δημοσίου διαλόγου «φοβικές» - και τον ίδιο δρόμο ακολουθεί η Κομισιόν.

«Δεν μπορούμε να συντηρούμε αυτό το Δημόσιο»

Σε «αιφνίδιο θάνατο» θα οδηγηθούν το 2011 εκατοντάδες φορείς του Δημοσίου -Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου που λειτουργούν ως «δορυφόροι» σε υπουργεία, περιφέρειες και δήμους-, καθώς ο προϋπολογισμός έκλεισε χωρίς να προβλέπει την
καταβολή εγγυήσεων για τη δανειοδότησή τους από τις τράπεζες.

Η κυβέρνηση υπό το βάρος του δημόσιου χρέους που «τρέχει» προς τα 348 δισ. ευρώ και την ασφυκτική πίεση της τρόικας κλείνει το παράθυρο του δανεισμού και πλέον όσοι φορείς δεν έχουν ίδια έσοδα θα οδηγηθούν στο κλείσιμο.

Το ίδιο ισχύει και για μεγάλους οργανισμούς -όπως η Εργατική
Εστία που απορροφάται από τον ΟΕΚ-, ενώ σειρά παίρνουν ΤΕΙ και αργότερα περιφερειακά νοσοκομεία. Όλοι αυτοί οι φορείς στήριζαν τη λειτουργία τους σε κρατικές επιχορηγήσεις και εγγυήσεις του Δημοσίου, οι οποίες συνήθως κατέπιπταν. Εκτιμάται ότι η Μεταπολίτευση δημιούργησε 5.000 τέτοια ΝΠΔΔ- ένα δεύτερο κράτος μέσα στο κράτος.

«O κόμπος έφτασε στο χτένι... Ο ιδιωτικός τομέας δεν μπορεί να συντηρεί πλέον το Δημόσιο. Αυτή είναι η αλήθεια». Δύο ημέρες μετά την κατάθεση του προϋπολογισμού στη Βουλή ο υφυπουργός επί των Οικονομικών κ. Φ. Σαχινίδης μιλώντας στο Βήμα λέει τα πράγματα με το όνομά τους. «Εδώ που φτάσαμε ας αποφασίσει το πολιτικό σύστημα τι θέλει. Ο δημόσιος τομέας είναι υπερτροφικός, μίζερος, δεν εξυπηρετεί τον πολίτη και, το κυριότερο, δεν υπάρχουν πλέον τα χρήματα να τον συντηρούμε».

Ο κ. Σαχινίδης απαντά στην κριτική που ασκείται από την αντιπολίτευση και στα «συντροφικά μαχαιρώματα» που πληθαίνουν, καθώς όλοι αντιλαμβάνονται ότι για να βγει πέρα ο νέος προϋπολογισμός θα πρέπει να ληφθούν σκληρές αποφάσεις που θα θίξουν κεκτημένα και ομάδες του Δημοσίου σε πολύ συγκεκριμένους χώρους:

1. Στις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς, όπου οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν αμοιβές διπλάσιες από τις αμοιβές του ιδιωτικού τομέα. «Αυτή τη στιγμή υπάρχουν αμοιβές στον τομέα των ΔΕΚΟ που είναι κατά 44% υψηλότερες από τις αμοιβές στον δημόσιο τομέα και κατά 100% υψηλότερες από ό,τι στον ιδιωτικό τομέα. Οι συγκεκριμένες ΔΕΚΟ έχουν φτάσει σε σημείο να επιβαρύνουν κάθε χρόνο το έλλειμμα κοντά 2 δισεκατομμύρια ευρώ. Μα 2 δισ. ευρώ είναι αυτά που εξοικονομήσαμε περικόπτοντας τον 13ο και τον 14ο μισθό» σημειώνει ο υπουργός.

2. Στους οργανισμούς και στα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου που συντηρούνται με δάνεια για τα οποία εγγυάται το Δημόσιο. Οι εγγυήσεις είχαν ξεπεράσει τα 27 δισ. ευρώ και πλέον περνούν στο δημόσιο χρέος. Τα ανεξόφλητα υπόλοιπα δανείων τρίτων που προβλέπεται ότι θα καταπέσουν εκτιμώνται σε 10 δισ. ευρώ. Έτσι όπως πάμε, τα περίπου 5.000 νομικά πρόσωπα θα αντιμετωπίσουν πολύ σύντομα το «σύνδρομο του αιφνίδιου θανάτου» καθώς από το 2011 το Δημόσιο δεν μπορεί να εγγυηθεί για τον δανεισμό τους.

3. Στα νοσοκομεία, τα οποία έως σήμερα λειτουργούσαν χωρίς οικονομική διοίκηση και κανέναν έλεγχο στις δαπάνες των προμηθειών και στο κόστος των εξετάσεων.

4.
Στα ασφαλιστικά ταμεία, όπου οι δαπάνες για την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη αυξάνονταν χρόνο με τον χρόνο με γεωμετρική πρόοδο και αποτελούσαν πηγή (συχνά παράνομου) πλουτισμού για προμηθευτές, γιατρούς, φαρμακοποιούς κ.ά. Το 2009 η φαρμακευτική δαπάνη στη χώρα μας ανήλθε σε 5,1 δισ. ευρώ. Αν συμπεριλάβουμε και το 1,3 δισ. ευρώ της νοσοκομειακής δαπάνης, φθάνουμε στα 6,4 δισ. ευρώ!

5. Στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ, πολλά από τα οποία λειτουργούσαν και λειτουργούν ανεξέλεγκτα, με τους πανεπιστημιακούς να διαχειρίζονται κατά το δοκούν τα κοινοτικά ερευνητικά προγράμματα, ουσιαστικά να απολαμβάνουν υπεραμοιβές χωρίς να παράγουν το ελάχιστο ερευνητικό έργο.

Αρνητικός στην προοπτική συναινέσεων με την κυβέρνηση ο Α. Σαμαράς

thumb
Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή της Κυριακής» εμφανίζεται αρνητικός στην προοπτική συναινέσεων με την κυβέρνηση τονίζοντας ότι η ΝΔ δεν συνεργάζεται με εκείνους που αποδέχονται το Μνημόνιο.
Συγκεκριμένα ο κ. Σαμαράς αναφέρει ότι «κάθε συνεννόηση προϋποθέτει και ορισμένα ελάχιστα. Τα οποία σήμερα δεν τα βλέπω. Εκτός αν ως "συνεννόηση" η κυβέρνηση εννοεί την προσχώρησή μας στις δικές της θέσεις. Και αυτό, βέβαια, δεν μπορεί να γίνει γιατί δε συνεργαζόμαστε με εκείνους που αποδέχονται το Μνημόνιο».
Παράλληλα, ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας απορρίπτει το ενδεχόμενο κυβερνήσεως «μεγάλου συνασπισμού» με τεχνοκράτες σε θέσεις «κλειδιά», υποστηρίζοντας ότι είναι ευθύνη του πολιτικού να λαμβάνει τις αποφάσεις.

«Αν συνεχίσει η κυβέρνηση στον ίδιο δρόμο, τότε σύντομα θα συνειδητοποιήσουν όλοι ότι αυτό που εμφανίστηκε ως σωτηρία ήταν καταστροφή» υπογραμμίζει ο κ. Σαμαράς και τονίζει ότι έχει δικαιωθεί η θέση του πως απαιτείται άμεσα αλλαγή του μείγματος οικονομικής πολιτικής.
Τέλος, ο κ. Σαμαράς χαρακτηρίζει «αστειότητες» ότι έχει εγκλωβιστεί σε μια ομάδα «Ταλιμπάν» της απολύτου εμπιστοσύνης του, ενώ προαναγγέλλει αλλαγές στην ηγετική πυραμίδα του κόμματός του.

Προειδοποιητικές «βολές» από την τρόικα

Ανταγωνιστικότητα: Στάσιμη η Ελλάδα, χαμηλές επιδόσεις σε κράτος, υποδομές και επιχειρηματικό περιβάλλον

Παρά τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των τελευταίων ετών και τη βελτίωση βασικών δημοσιονομικών δεικτών, η Ελλάδα εξακολουθεί να δυσκολεύεται...