Σάββατο 13 Νοεμβρίου 2010

Στις 21 Νοεμβρίου το νέο κόμμα της Ν. Μπακογιάννη

Καμία επιπλέον επιβάρυνση σε μισθούς και συνταξιούχουs

Γιώργος προς Υπουργούs
 
«Μπορούμε να τα καταφέρουμε έχοντας βάλει στο  στόχο τη σπατάλη – όχι απολύσεις. Και καμία επιπλέον επιβάρυνση σε μισθωτούς και συνταξιούχους, καμία αύξση φορολογικών συντελεστών πέραν όσων έχουμε δεσμευθεί». Αυτά ήταν τα λόγια του πρωθυπουργού κ. Γιώργου Παπανδρέου προς τους υπουργούς του σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι στο γραφείο του στη Βουλή.

Ο Γιώργος Παπανδρέου συμπλήρωσε: «όπως καταφέραμε, μέσα σε ένα χρόνο, τη μεγαλύτερη μείωση ελλείμματος στην ιστορία της χώρας, έτσι θα συνεχίσουμε. Μιλώντας με ειλικρίνεια στους πολίτες. Κοιτάζοντάς τους στα μάτια. Και δίνοντας μαζί τους τη σημαντικότερη μάχη που αξίζει να δίνει κανείς: αυτή για τη σωτηρία και την αναμόρφωση της πατρίδας μας».
Ο πρωθυπουργός τέλος, έκανε λόγο και για τις  τελευταίες εξελίξεις στην Ευρώπη και  απάντησε στην αντιπολίτευση λέγοντας: «Ας κατανοήσουν όλοι τις ευθύνες  τους, ας παραδειγματιστούν από τα όσα συμβαίνουν σήμερα στην υπόλοιπη Ευρώπη. Πόσο σημαντικό ήταν και είναι να έχουμε ασπίδα σήμερα το μηχανισμό στήριξης που μας προστατεύει από τις επιθέσεις».

Το μήνυμα του Παπαδήμου για λιγότερο κράτος

 

Λουκάς Παπαδήμος. Η αναφορά του στην  ανάγκη να υπάρξει «δέσμευση όλων να  πράξουν το καθήκον τους», κατά την ομιλία  του στο Μέγαρο Μουσικής, ήταν μια ευθεία  βολή προς τα κόμματα και τους φορείς που  τάσσονται κατά του Μνημονίου
Οταν ο καθηγητής και πρώην αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας κ. Λουκάς Παπαδήμος μιλούσε προχθές στο Μέγαρο Μουσικής για τις «δύσκολες αποφάσεις» οικονομικής πολιτικής που πρέπει να ληφθούν τώρα, το ακροατήριό του έδινε ιδιαίτερη προσοχή. Οχι μόνο λόγω της αυτονόητης βαρύτητας που έχουν, ούτως ή άλλως, οι απόψεις του συγκεκριμένου ομιλητή, αλλά και γιατί είναι γνωστό ότι οι απόψεις αυτές μεταφέρονται πλέον κατευθείαν στον Πρωθυπουργό, και ίσως μάλιστα να ισχύει και το αντίστροφο, δηλαδή να αντανακλούν εν μέρει τις πρωθυπουργικές σκέψεις.

Ετσι, αποκτούν ιδιαίτερη αξία τα τέσσερα σημεία στα οποία ο κ. Παπαδήμος είπε ότι πρέπει να αναληφθούν πρωτοβουλίες: αναδιάρθρωση αγορών, που σημαίνει άνοιγμα αγορών και κλειστών επαγγελμάτων, ιδιωτικοποιήσεις, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας και περιορισμός δραστηριοτήτων του κράτους. Προφανώς, εκεί θα υπάρξουν εξελίξεις προσεχώς.

Περιορισμός του κράτους
Ο περιορισμός του κράτους είναι καυτό ζήτημα, καθώς είναι γνωστό ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει να βάλει μαχαίρι, ιδίως στις ΔΕΚΟ, ενώ ερωτηματικά υπάρχουν για ενδεχόμενες απολύσεις. Ο κ. Παπαδήμος, σύμφωνα με πηγές που είναι σε θέση να γνωρίζουν τις θέσεις του, δεν εννοούσε ότι πρέπει να γίνουν απολύσεις στο Δημόσιο. Εννοούσε, όμως, ότι πρέπει να συρρικνωθεί ο δημόσιος τομέας, να διακοπούν δραστηριότητες και να κλείσουν φορείς, το προϊόν ή οι υπηρεσίες των οποίων δεν αποδίδουν κανένα όφελος. Υπάρχουν εκατοντάδες τέτοιοι φορείς, φέρεται να υποστηρίζει ο κ. Παπαδήμος. Αυτοί πρέπει να διερευνηθούν προσεκτικά και για όσους δεν προσφέρουν τίποτα, να δρομολογηθούν διαδικασίες, ώστε να μη διατηρηθούν επ΄ άπειρον.

Αυτό βεβαίως έχει κόστος, γιατί αφορά ανθρώπους, εργαζόμενους που θα αλλάξουν εργασιακές συνθήκες, θα μεταταγούν σε άλλες υπηρεσίες. Γι΄ αυτό, άλλωστε, σημείωσε ο ίδιος στην ομιλία του ότι «δεν είναι εφικτή μια ανώδυνη αντιμετώπιση του προβλήματος».

Ομως, σύμφωνα με όσα φέρεται να υποστηρίζει ο κ. Παπαδήμος, δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική από τον περιορισμό του κράτους, προκειμένου να μειωθεί το έλλειμμα μεσομακροπρόθεσμα. Κι αυτό όχι μόνο για λόγους λειτουργικού κόστους, αλλά και γιατί ο περιορισμός του κράτους σημαίνει μείωση των εργαζομένων σε αυτό και, άρα, του κονδυλίου της μισθοδοσίας που αποτελεί, ως γνωστόν, το 50% των δημόσιων δαπανών. Αυτό βεβαίως προϋποθέτει ότι θα επιβραδυνθούν δραστικά οι νέες προσλήψεις. Ισως ο κανόνας της μίας πρόσληψης για κάθε πέντε συνταξιοδοτήσεις να χρειάζεται να γίνει ακόμη πιο αυστηρός, φέρεται να υποστηρίζει ο ίδιος.

Πάντως, στην ομιλία του έκανε σαφές ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για άλλες μειώσεις μισθών και αυξήσεις φόρων, αποφάσεις τις οποίες χαρακτήρισε «γενναίες» αλλά «τεχνικά εύκολες» σε σύγκριση με τα δύσκολα που πρέπει να γίνουν τώρα και αφορούν τον σκληρό πυρήνα του δημοσιονομικού προβλήματος, όπως τον χαρακτήρισε.

Για την αναδιάρθρωση του χρέους
Ο κ. Παπαδήμος είπε και άλλα που τράβηξαν την προσοχή στην εκδήλωση του Μεγάρου Μουσικής. Οπως ότι η αναδιάρθρωση του χρέους δεν είναι ούτε επιθυμητή, ούτε αναγκαία, ούτε αναπόφευκτη. Θέλησε έτσι, προφανώς, να βάλει τέλος σε μια φιλολογία που αναπτύχθηκε έντονα το τελευταίο διάστημα, προκαλώντας ζημιά στη χώρα, καθώς οι αγορές θεώρησαν ότι για να συζητείται κάτι τέτοιο, και μάλιστα από υψηλόβαθμα στελέχη της κυβέρνησης, «υπάρχει φωτιά»: δηλαδή η κυβέρνηση το επιδιώκει ή το θεωρεί αναπόφευκτο.

Η αναφορά του, εξάλλου, στην ανάγκη να υπάρξει «δέσμευση όλων να πράξουν το καθήκον τους» ήταν μια ευθεία βολή προς τα κόμματα και τους φορείς που τάσσονται κατά του Μνημονίου. Ο ίδιος φέρεται να διαμηνύει στους συνομιλητές του ότι δεν θα βοηθήσει καθόλου η εντύπωση που θα δημιουργήσει το γεγονός ότι το 50-60% των ψηφοφόρων στις εκλογές της περασμένης και της αυριανής Κυριακής υποστηρίζει κόμματα με αντιμνημονιακή προσέγγιση. Απαιτείται καλύτερη ενημέρωση του κόσμου, φέρεται να υποστηρίζει. Ο κόσμος δεν έχει συνειδητοποιήσει τι διακυβεύεται.

Στην ομιλία του έκανε σαφές ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για άλλες μειώσεις μισθών και αυξήσεις φόρων

Διψά για άλλα 4,3 δισ. ευρώ το αναθεωρημένο Μνημόνιο

ΑΝΕΦΑΡΜΟΣΤΟ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΗΔΗ ΤΟ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 2011 ΚΑΙ ΑΠΟ ΔΕΥΤΕΡΑ ΨΑΛΙΔΙ
Σε αναθεωρημένο Μνημόνιο, με πρόσθετο πακέτο μέτρων μεταξύ 3,8 και 4,3 δισ. ευρώ, καταλήγει το οικονομικό επιτελείο κατά τις σκληρές διαπραγματεύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη με την τρόικα.
Οι επιτελείς του υπουργείου Οικονομικών και τα τεχνικά κλιμάκια της τρόικας, που βρίσκονται στην Αθήνα από την περασμένη Δευτέρα, κάνουν τα πιο σκληρά παζάρια, καθώς διαπιστώνεται πως ακόμα και οι στόχοι του προσχεδίου του προϋπολογισμού δεν θα καταστεί εφικτό να πραγματοποιηθούν.
Η τελική συμφωνία θα κλειστεί, πάντως, με τους επικεφαλής της τρόικας Σερβάζ Ντερούζ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Πολ Τόμσεν του ΔΝΤ και Κλάους Μαζούχ της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το τεχνικό κλιμάκιο της τρόικας, που βρίσκεται σε συζητήσεις με τους επιτελείς της οδού Νίκης, μετά τη συλλογή στοιχείων καταλήγει σε ένα επιπροσθέτως ανησυχητικό συμπέρασμα για τον τρέχοντα προϋπολογισμό:
 Δεν πιάνει η περαίωση
* Είναι ανέφικτος ο στόχος του προσχεδίου για καθαρά έσοδα 52,7 δισ. ευρώ, τα οποία περιορίζουν κατά 1,2 δισ. ευρώ, στα 51,5 δισ. ευρώ. Κι αυτό γιατί εκτιμούν πως η περαίωση δεν μπορεί να αποδώσει το «φιλόδοξο» ποσό των 700 εκατ. ευρώ που είχε προβλέψει το οικονομικό επιτελείο για φέτος.
Επίσης, το Ενιαίο Τέλος Ακινήτων της διετίας 2008-2009 και ο Φόρος Ακίνητης Περιουσίας του 2010 είναι αμφίβολο αν θα έχουν εισπραχθεί μέχρι και τα τέλη Φεβρουαρίου, καθώς το έργο ανατέθηκε με σημαντική χρονική καθυστέρηση, μόλις τον προηγούμενο μήνα, στην ιδιωτική εταιρεία.
Το δεδομένο αυτό, σε συνδυασμό με το αναθεωρημένο έλλειμμα του 2009 που ανακοινώνεται πιθανότατα τη Δευτέρα από τη Eurostat και το οποίο καταλήγει γύρω στο 15,5% με 15,6%, διογκώνουν το φετινό έλλειμμα, που θα κινηθεί μεταξύ 9,3% και 9,5% -αν και υπάρχουν φόβοι ακόμα και να πλησιάσει το 10%.
Απόρροια αυτών είναι το «αναθεωρημένο» Μνημόνιο, που θα συνυπογράψουν ελληνική κυβέρνηση και τρόικα πριν από την εκταμίευση της τρίτης δόσης των 9 δισ. ευρώ από το δάνειο των 110 δισ. ευρώ μέσα στον Δεκέμβριο.
Το καινούργιο Μνημόνιο θα περιλαμβάνει αναλυτικά τα μέτρα που δεσμεύεται να λάβει η κυβέρνηση και τα οποία επικεντρώνονται -για άλλη μια φορά- στον τομέα των δαπανών, καθώς η συνταγή της αύξησης των φόρων κατέστη «ανεπιτυχής». Σύμφωνα με πληροφορίες, οι υπολογισμοί που γίνονται μεταξύ του οικονομικού επιτελείου και του τεχνικού κλιμακίου της τρόικας καταλήγουν στα εξής στοιχεία:
* Το φετινό έλλειμμα μπορεί να μειωθεί 6% με 6,3%, καταλήγοντας στο 9,3%-9,5% από 15,5%-15,6% πέρυσι.
* Ο στόχος για έλλειμμα 7,6% το 2011 παραμένει σταθερός, οπότε τα πρόσθετα μέτρα 3,8 με 4,3 δισ. ευρώ θα καλύψουν τη διαφορά 1,7% -1,9% από το φετινό έλλειμμα 9,3%-9,5%, δεδομένου ότι το ΑΕΠ από 232 δισ. ευρώ φέτος θα διαμορφωθεί στα 226 δισ. ευρώ του χρόνου (στόχος προσχεδίου για ύφεση 2,6%).
Τα νέα δεδομένα, εκτός από την πρόσθετη υστέρηση κατά 1,2 δισ. ευρώ των φετινών εσόδων, οδηγούν σε νέους στόχους και για τα έσοδα του 2011 που θα είναι αυξημένα 7%-8% έναντι των 51,5 δισ. ευρώ φέτος.
Η διαφορά με το προσχέδιο που προέβλεπε 56,34 δισ. ευρώ υπολογίζεται μεταξύ 700 εκατ. και 1,2 δισ. ευρώ, καθώς ο στόχος που θα ενταχθεί στον τελικό προϋπολογισμό που κατατίθεται στη Βουλή την ερχόμενη Πέμπτη θα αφορά καθαρά έσοδα μεταξύ 55,12 και 55,62 δισ. ευρώ. *

Από πετρέλαιο, ΦΠΑ, ΔΕΚΟ, φάρμακα και ΠΔΕ

Για την επίτευξη του στόχου εσόδων περίπου 55,5 δισ. ευρώ για το 2011, εκτός από τα μέτρα των 9,15 δισ. ευρώ που προβλέπει το Μνημόνιο και τα οποία επαναπροσδιορίζονται, θα προστεθούν και μέτρα 3,8-4,3 δισ. ευρώ που θα επικεντρωθούν στον τομέα των δαπανών.
Τα νέα δεδομένα στο αναθεωρημένο Μνημόνιο για το 2011 θα αφορούν «7» στοιχεία:
1Την εξίσωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης σε πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης, με απόδοση περίπου 300 εκατ. ευρώ. Για την ώρα δεν καταλήγουν σε επίσπευση του χρόνου εφαρμογής του μέτρου.
2Τη μετάταξη προϊόντων και υπηρεσιών από ΦΠΑ 11% σε 12%-13%, με μετάταξη ειδών ευρείας κατανάλωσης (όπως τρόφιμα) στο μειωμένο συντελεστή 6%-6,5% και των πολυτελών προϊόντων (όπως είδη ντελικατέσεν και «βρώμικο» φαγητό) στο 23%, που θα αποδώσει μόλις 450 εκατ. ευρώ. Τα υπόλοιπα 550 εκατ. ευρώ, καθώς ο αρχικός στόχος ήταν 1 δισ. ευρώ, θα καλυφθούν από άλλα μέτρα.
3Τις σαρωτικές επεμβάσεις στις ΔΕΚΟ, που θα περιλαμβάνουν μείωση αποδοχών συνολικού ύψους 500 εκατ. ευρώ, καθώς και συγχωνεύσεις και καταργήσεις φορέων και οργανισμών που μπορεί να οδηγήσουν σε εξοικονόμηση δαπανών ακόμα και 1-1,5 δισ. ευρώ, χωρίς να έχει αποκλειστεί κατηγορηματικά ακόμα και το ενδεχόμενο των απολύσεων, ενώ οι μετατάξεις θεωρούνται «σίγουρη» λύση.
4Μεγάλο «μαχαίρι» μπαίνει και στις ιατροφαρμακευτικές δαπάνες νοσοκομείων και Ταμείων, που μπορεί να εξοικονομήσουν πόρους 1,5-1,8 δισ. ευρώ.
5Νέο κόψιμο του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων κατά 300 εκατ. ευρώ.
6Πρόσθετη μείωση κατά 200 εκατ. ευρώ των καταναλωτικών δαπανών.
7Μείωση κατά 500 εκατ. ευρώ των καταπτώσεων από εγγυήσεις του Δημοσίου, καθώς εκτιμούν ότι το «μάζεμα» τις περιορίζει στα 1 δισ. ευρώ από 1,5 δισ. ευρώ αρχικώς.
* Η τρόικα αναμένεται να γίνει ακόμα πιο αυστηρή και στις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, καθώς η κυβέρνηση έχει αφήσει πίσω μέτρα όπως το σχέδιο φορολογικής διοίκησης (το νομοσχέδιο έχει πάει για τέλη Νοεμβρίου-αρχές Δεκεμβρίου), την αναμόρφωση του συστήματος των συλλογικών διαπραγματεύσεων, την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων και των υπηρεσιών (πάει για τέλη του έτους).

Με άγριες διαθέσεις έρχεται η Τρόικα

Μαχαίρι στις επικουρικές και τα βαρέα το 2011
Στο στόχαστρο των αξιωματούχων της Τρόικας που θα ελέγξουν  τα οικονομικά των ασφαλιστικών ταμείων κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους θα μπουν οι επικουρικές συντάξεις καθώς και τα βαρέα και ανθυγιεινά.

Ο αναπληρωτής υπουργός Εργασίας κ. Γιώργος Κουτρουμάνης έχει ήδη δηλώσει ότι «Οι συντάξεις των επικουρικών ταμείων που δεν αντέχουν οικονομικά θα αναπροσαρμοστούν από το 2015  γιατί δεν είναι δυνατόν να χορηγούν συντάξεις στο 40% ή και 45% της κύριας σύνταξης και σε πέντε χρόνια να μην έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν τις
 παροχές τους. Το κράτος δε θα καλύψει  τα ελλείμματα των επικουρικών».

Οι περικοπές των  επικουρικών στο 20% -24% της κύριας σύνταξης ( από 40% -60%, σήμερα) θα γίνουν σταδιακά 2015-2020 . Επίσης τα επόμενα δύο χρόνια αναμένεται να αλλάξει συνολικά  το σύστημα των παροχών ώστε τα ταμεία να καταβάλουν συνάξεις και άλλες παροχές από ίδιους πόρους χωρίς να απαιτείται η ενίσχυσή τους από το κράτος.

Σύμφωνα με τους όρους  του  επικαιροποιημένου μνημονίου έως το τέλος Μαρτίου  του 2011 θα πρέπει να έχουν  ολοκληρωθεί οι αναλογιστικές μελέτες των επικουρικών ώστε κριθεί η αντοχή τους και να αποφασιστεί το ύψος των συντάξεων. Ήδη οι διοικήσεις των επικουρικών έχουν αναθέσει σε πανεπιστήμια και γραφεία την κατάρτιση των μελετών οι οποίες θα αποσταλούν στην Εθνική αναλογιστική αρχή.

Σχεδόν το 90% των  επικουρικών ταμείων έχουν σοβαρά ελλείμματα, δηλαδή εννέα στα δέκα επικουρικά έχουν χτυπήσει κόκκινο… Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι  επικουρικά ταμεία των τραπεζών-Εθνικής, Εμπορικής, ΕΤΑΤ ή το Ταμείο της Γενικής Τράπεζας που επί ενάμιση χρόνο δεν είχε τη δυνατότητα να δώσει συντάξεις. Οι ασφαλισμένοι εντάχθηκαν στο επικουρικό Ταμείο του ΙΚΑ αλλά δεν θα παίρνουν πλέον τις ίδιες συντάξεις με αυτές που χορηγούσε το ταμείο τους.

Σημαντικά ελλείμματα παρουσιάζει και το Ταμείο  Ασφάλισης Υπαλλήλων
 Τραπεζών και Επιχειρήσεων Κοινής Ωφέλειας (ΤΑΥΤΕΚΩ) καθώς κινδυνεύουν να μην πάρουν επικουρικές τον ερχόμενο μήνα 3.500 συνταξιούχοι της ΕΥΔΑΠ ενώ στο κόκκινο βρίσκεται το επικουρικό του ΟΤΕ και των ΕΛ.ΤΑ.., της ΕΤΒΑ. Προβλήματα αντιμετωπίζουν εδώ και χρόνια και τα επικουρικά του δημοσίου , κυρίως το ταμείο  πρόνοιας του προσωπικού του Ορθόδοξου Εφημεριακού Κλήρου, των εργαζόμενων σε ΟΛΘ και ΟΥΘ, των αστυνομικών, των πυροσβεστών αλλά και όσων εργάζονται στον ιππόδρομο.

Δραστική περικοπή

Βαρύς πέλεκυς όμως θα πέσει  σύμφωνα με τις επιταγές του μνημονίου και στα βαρέα και ανθυγιεινά . Η νέα λίστα που θα τεθεί σε εφαρμογή μετά τον Ιούνιο του 2011 θα περιλαμβάνει σχεδόν τα μισά από τα 580 σημερινά- βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα .

Σε όσα επαγγέλματα  εξαιρεθούν από τη λίστα έρχεται  αύξηση των ορίων ηλικίας κατά μία πενταετία και μείωση των  μισθών και των συντάξεων (καθώς  οι εργαζόμενοι χάνουν το ειδικό επίδομα).

Οι μόνοι που  θα «γλιτώσουν» είναι όσοι προλάβουν  να συνταξιοδοτηθούν μέχρι το 2015, καθώς  δεν αναμένεται να επηρεαστούν από την περικοπή της λίστας, τουλάχιστον με βάση όσα προβλέπονται στον τελευταίο ασφαλιστικό νόμο.

Σαββατιάτικη σύσκεψη για την Οικονομία

Ευρεία κυβερνητική σύσκεψη με τη συμμετοχή του οικονομικού επιτελείου συγκάλεσε για το μεσημέρι του Σαββάτου ο πρωθυπουργός, Γιώργος Παπανδρέου. Αντικείμενο της σύσκεψης θα είναι ο προϋπολογισμός του 2011, καθώς το θέμα θα συζητηθεί την ερχόμενη Τετάρτη στην προγραμματισμένη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου.
Στη σύσκεψη θα συμμετάσχουν ο υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Ευάγγελος Βενιζέλος, ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Λούκα Κατσέλη, ο υπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Ανδρέας Λοβέρδος, ο υπουργός Επικρατείας, Χάρης Παμπούκης και ο υφυπουργός Οικονομικών, Φίλιππος Σαχινίδης.
Όπως ανακοινώθηκε, η σύσκεψη θα αφορά και στην προετοιμασία της επίσκεψης του πρωθυπουργού στο Παρίσι. Ο Γ. Παπανδρέου θα προεδρεύσει σε συνεδρίαση της Σοσιαλιστικής Διεθνούς στη γαλλική πρωτεύουσα, ενώ θα έχει και συνάντηση τη Δευτέρα με τον πρόεδρο της Γαλλίας, Νικολά Σαρκοζί.

Πολιτική ψήφο στο β' γύρο ζητά ο Αντ. Σαμαράς

Ψήφο με πολιτικά κριτήρια και στο δεύτερο γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών ζήτησε από τους πολίτες ο Αντώνης Σαμαράς, λέγοντας πως αυτό θα πρέπει να είναι «κύριε Παπανδρέου, αλλάξτε πορεία».
Σε μήνυμά του προς το λαό, ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας υποστήριξε ότι εχει επιβεβαιωθεί ότι το μνημόνιο ήταν λάθος, δεν απέδωσε οικονομικά και αδίκησε κοινωνικά. Εκτίμησε ότι έρχονται νέα έκτακτα μέτρα, τα οποία δεν αντέχει η κοινωνία και δεν θα αποδώσουν καρπούς.
Όσον αφορά στην αυτοδιοίκηση, δήλωσε ότι οι περιφερειάρχες που υποστηρίζονται από την κυβέρνηση θα μεταφέρουν την πίεση του μνημονίου στους πολίτες, ενώ εκείνοι που υποστηρίζονται από την αξιωματική αντιπολίτευση θα μεταφέρουν την πίεση των πολιτών στην κυβέρνηση.
Αν και η Ν.Δ. δεν ζητά πρόωρη προσφυγή στις κάλπες ("τώρα πια οι εκβιασμοί έχουν καταρρεύσει", ανέφερε στο μήνυμά του ο Αντ. Σαμαράς), ο πρόεδρος του κόμματος υποσχέθηκε απαλλαγή από τους όρους του Μνημονίου μιαν ώρα αρχύτερα, "να δημιουργήσουμε ανάκαμψη, να καταπολεμήσουμε την ανεργία και τα λουκέτα. Να προχωρήσουμε σε αλλαγές διαρθρωτικές και να κλείσουμε τη μαύρη τρύπα του ελλείμματος..."

Γ. Πεταλωτής: Εσωκομματικά ανασφαλής ο Α. Σαμαράς

«Με τον γνωστό άγνωστο μαγικό του τρόπο, ο κ.Σαμαράς υπόσχεται ξανά μηδενισμό του ελλείμματος χωρίς θυσίες» σχολίασε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γ.Πεταλωτής, τη δήλωση του προέδρου της Ν.Δ., Αντ.Σαμαρά.

Γ. Παπακωνσταντίνου: “Αν χρειαστούν νέα μέτρα, θα κόψουμε δαπάνες”

Στην περαιτέρω περικοπή των δημόσιων δαπανών, θα αφορούν τα όποια νέα μέτρα, υποστήριξε ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου.
Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό MEGA, υποστήριξε ότι τα όσα μεταδόθηκαν σήμερα από ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία (σ.σ νωρίτερα το Dow Jones επικαλέστηκε ανώνυμες δηλώσεις κυβερνητικού αξιωματούχου σύμφωνα με τις οποίες θα απαιτηθούν νέα μέτρα ύψους 4,5 δισεκατομμυρίων ευρώ) δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Δήλωσε ότι τα μέτρα που έχουν ήδη συμπεριληφθεί στο προσχέδιο του προϋπολογισμού, θεωρούνται αρκετά και πρόσθεσε ότι αν από τις διαπραγματεύσεις με την τρόικα προκύψει η αναγκαιότητα λήψης και νέων μέτρων, τότε αυτά θα αφορούν στην περαιτέρω περικοπή των δημοσίων δαπανών.
Ανέφερε επίσης ότι θα ληφθούν μέτρα για τη μείωση των ελλειμμάτων στις ΔΕΚΟ.

Απάντηση Πεταλωτή σε Σαμαρά

Η ΓΣΕΕ αποκρούει νέα μέτρα

24ωρη απεργία στις 15 Δεκεμβρίου
Θέση «μάχης» παίρνουν τα συνδικάτα εν όψει της έλευσης του κλιμακίου της Τρόικας στη χώρα μας, καθώς αναζωπυρώνονται τα σενάρια για νέα, πιο σκληρά αντεργατικά μέτρα, λόγω διεύρυνσης του ελλείμματος.

Η ΓΣΕΕ, που έχει ήδη εξαγγείλει 24ωρη γενική απεργία για τις 15 Δεκεμβρίου, τονίζει σε ανακοίνωσή της: «Οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι έχουν εξαντλήσει τα όρια αντοχής και δεν θα ανεχθούν την παράταση, πόσω μάλλον την επαύξηση των περικοπών, της λιτότητας, της κατάργησης των ΔΕΚΟ, των απολύσεων και κάθε εργασιακού και κοινωνικού δικαιώματος των εργαζομένων».

Καταιγίδα νέων μέτρων λόγω Εurostat

Παρασκευή 12 Νοεμβρίου 2010

Ακόμα μια ψήφος ριγμένη έξω από την κάλπη

thumb

Τα ποσοστά που θα λάβουν οι υποψήφιοι του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ., πέρα από τις κωμικές κομματικές κοκορομαχίες μεταξύ τους, στην ουσία είναι ποσοστά καθαρά και αδιαμφισβήτητα υπέρ του μνημονίου.
Την ερχόμενη Κυριακή οι πολίτες αυτής της χώρας, μάλλον διατελούντες σε σύγχυση λόγω των διλημμάτων που κάθε κόμμα άμεσα ή έμμεσα τους έχει θέσει, θα προσέλθουν στις κάλπες να ρίξουν την ψήφο τους, δηλαδή να αναλάβουν την ευθύνη της πολιτικής τους πρότασης. Αυτή την ευθύνη των πολιτών παραδόξως και παραδοσιακά… την παραβλέπουν όλοι, κάθε που ανακοινώνονται τα αποτελέσματα! Μετρούν τα κομματικά «κουκιά», αν βγαίνουν ή δεν βγαίνουν για το κυρίως γεύμα της εξουσίας και από κει κι έπειτα τέρμα… ο σεβασμός προς την απόφαση του πολίτη. Το πώς διαμορφώνεται αυτή η απόφαση είναι ένα μεγάλο και πολύπλοκο θέμα, που δεν είναι της παρούσης. Ωστόσο, αυτή είναι η βασική συνθήκη του πολιτεύματος, να έχουν την ευθύνη της ψήφου τους οι πολίτες. Διότι συμβαίνει το παράδοξο, όλοι να αντιπολιτεύονται προεκλογικά, αλλά τη στιγμή της κάλπης… άλλα να αποφασίζουν. Και για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι: Η συντριπτική πλειοψηφία της αντιπολίτευσης ζητά ψήφο κατά του μνημονίου. Αυτό αποτελεί μεγίστη προσβολή κατά της Δημοκρατίας και του θεσμού της αυτοδιοίκησης, που είναι η πεμπτουσία της. Και διερωτώμαι αν οι ψηφοφόροι της Ν.Δ. με τα σωστά τους πιστεύουν ότι ψηφίζοντας τους υποψηφίους του κόμματός τους, ψηφίζουν κατά του μνημονίου… Το ΚΚΕ, μάλιστα, ψηφίζει κατά του μνημονίου, κατά της Ε.Ε., κατά του ΝΑΤΟ, κατά των Αγίων Πάντων· δεν το κρύβει. Αλλά και σε αυτή την περίπτωση – του ΚΚΕ – ένα μικρό ποσοστό που του δανείζει την ψήφο του στέλνει τα δικά του μηνύματα, που δεν συμφωνούν κατ’ ανάγκη «πακέτο» με αυτά του κόμματος. Αν υπολογίσουμε τα ποσοστά που θα λάβουν οι υποψήφιοι του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ., πέρα από τις κωμικές κομματικές κοκορομαχίες μεταξύ τους, στην ουσία είναι ποσοστά καθαρά και αδιαμφισβήτητα υπέρ του μνημονίου. Ποιος πιστεύει ότι αν αναλάμβανε ο Σαμαράς δεν θα συνέχιζε με μεγαλύτερη ακόμα παρρησία την πολιτική του μνημονίου;
Προφανώς όποιον πολίτη αυτής της χώρας ρωτήσεις αν θέλει το μνημόνιο, η απάντηση είναι μία: ΟΧΙ! Ωστόσο, πίσω από αυτό το «όχι» κρύβονται τόσα πολλά, που μπορεί και να σημαίνει… «ναι»! Σ’ αυτή την εκλογική μάχη υπάρχουν και οι αντάρτες του ΠΑΣΟΚ, οι επί των επάλξεων του αντιμνημονιακού αγώνα. Πού ήταν οι αγαπητοί αντάρτες όταν έβλεπαν το κόμμα τους να δίνει τα ρέστα του στο Χρηματιστήριο, όταν οι αγαπητοί τους συνάδελφοι τα έπιαναν από την Siemens, πότε προειδοποίησαν τον λαό ότι υπάρχει κίνδυνος με τις πολιτικές που ΔΕΝ ασκούσαν και τις αποφάσεις που ΔΕΝ έπαιρναν για το ασφαλιστικό, την υγεία, τις ΔΕΚΟ κ.τ.λ.; Προσωπικά δεν συγκινούμαι με τις ηρωικές εξόδους, οι οποίες μάλιστα δεν καταλήγουν στον καναπέ της αποστρατείας, αλλά οδηγούνται σε μια νέα καριέρα επί των επάλξεων του λαϊκισμού. Θα προτιμούσα έναν πολιτικό που θα προειδοποιούσε και ακόμα καλύτερα θα συνέβαλλε στην αποφυγή της κατάντιας του μνημονίου. Αλήθεια, ποιο κόμμα ειδοποίησε τον ελληνικό λαό για τους κινδύνους που ελλόχευαν σε βάρος της χώρας; Ποιο κόμμα έχει το θάρρος να μας πει ότι θα φτάναμε στο μνημόνιο με τις πολιτικές που ασκούσαμε; Για τα κόμματα που κυβερνούσαν, κανείς δεν αμφιβάλλει ούτε για τη σιωπή τους, ούτε για τις τεράστιες ευθύνες τους. Πού ήταν η Αριστερά να καταγγείλει τη σπατάλη των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ, τις παράνομες επιδοτήσεις των αγροτών, το ότι οι εκπαιδευτικοί μιλούσαν και μιλούν από τη μια για έλλειψη προσωπικού στα σχολεία ενώ από την άλλη 7.000 διορισμένοι συνάδελφοί τους είναι σε προσοδοφόρες… μετατάξεις; Τι νόημα έχει μια κατακερματισμένη Αριστερά στους πέντε ανέμους, όταν δεν είναι ικανή να ψελλίσει έναν συνθετικό λόγο, πέραν της απολύτου διαφωνίας μεταξύ των εκπροσώπων της; Πόσο χρεοκοπημένη και υπόλογη είναι, με αυτή την αυτιστική της στάση, απέναντι στον λαό και στα προβλήματά του, τα οποία επικαλείται με επαγγελματική πλέον αναλγησία; Τι όραμα προσφέρει η Αριστερά σήμερα στην ελληνική κοινωνία και ποιες προοπτικές; Γιατί δεν αναρωτιέται το προφανές, ότι ακόμα και στις μέρες μας που τα δυο κόμματα εξουσίας βυθίζονται στην απαξία, δεν την εμπιστεύεται ο ελληνικός λαός; Μετά τις εκλογές ας ξεκινήσει από αυτό, κι ύστερα ας πιάσει το μνημόνιο… και τα επαναστατικά - γνωστά τροπάρια…

Ικανοποίηση Μπαρόζο - Βαν Ρόμπεϊ για τα αποτελέσματα της G20

Ολοκλήρωσε τις εργασίες της την Παρασκευή στη Σεούλ
"Ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματα" της συνόδου κορυφής της G20 δήλωσαν οι πρόεδροι της Ευρωπαϊκής Ένωσης Χέρμαν Βαν Ρόμπεϊ και της Επιτροπής Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο.
"Είμαστε ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματα της συνόδου κορυφής. Η ΕΕ ήθελε η σύνοδος αυτή να πραγματοποιήσει προόδους όσον αφορά κοινές δράσεις για να τονωθεί η παγκόσμια ανάπτυξη και η απασχόληση", αναφέρουν οι δύο ηγέτες σε κοινή ανακοίνωσή τους.
"Όλες οι κύριες οικονομίες συμφώνησαν να διαδραματίσουν το ρόλο τους ώστε να μειωθούν οι ανισορροπίες", πρόσθεσαν εκφράζοντας την ικανοποίησή τους γι' αυτό.
Οι Μπαρόζο και Ρόμπεϊ υπενθυμίζουν πως "η ΕΕ, η οποία θεσπίζει ένα σταθερό μηχανισμό για να αντιμετωπίζει τις μακροοικονομικές ανισορροπίες, θα συνεχίσει να προσφέρει την πείρα της".
Μπαρόζο και Βαν Ρόμπεϊ δηλώνουν ακόμα ικανοποιημένοι για τις δεσμεύσεις της G20 "να καταπολεμηθεί ο προστατευτισμός", "να οριστικοποιηθούν οι διαπραγματεύσεις του κύκλου της Ντόχα" για τις ανταλλαγές, καθώς και για την έκκλησή της να επιτευχθεί θετικό αποτέλεσμα στη σύνοδο κορυφής για το κλίμα που θα διεξαχθεί στο τέλος του μήνα στην Κανκούν του Μεξικού.

"Α λα Γκρέκα" το σχέδιο διάσωσης της Ιρλανδίας

Μηχανισμός στήριξης με τη συμμετοχή του ΔΝΤ
«Κλείδωσε» το σχέδιο διάσωσης της Ιρλανδίας. Σύμφωνα με πληροφορίες η πολιτική απόφαση για την παροχή βοήθειας στην δοκιμαζόμενη ιρλανδική οικονομία ελήφθη στο περιθώριο της Συνόδου των 20 στη Σεούλ, ενώ μέσα στο Σαββατοκύριακο Ευρωπαίοι αξιωματούχοι θα εξετάσουν στο σύνολο και στις λεπτομέρειές του το σχέδιο, το μηχανισμό του μηχανισμού διάσωσης, αν και στις βασικές του γραμμές το «ιρλανδικό πακέτο» θα είναι παρόμοιο με αυτό που ακολουθήθηκε στην περίπτωση της Ελλάδας.

Η τελική απόφαση θα ληφθεί πιθανότητα στην συνεδρίαση του Eurogroup, την ερχόμενη Τρίτη 16 Νοεμβρίου, ενώ το ύψος των κεφαλαίων που θα απαιτηθούν υπολογίζονται στα 80 δις ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση είναι δεδομένο πως στη χρηματοδότηση της Ιρλανδίας ΔΕΝ θα συμμετάσχουν ιδιωτικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, αφού οι Ευρωπαίοι συμφώνησαν ότι οιοσδήποτε νέος μηχανισμός αντιμετώπισης κρίσεων δεν θα εφαρμοσθεί παρά μόνο μετά τα μέσα του 2013, συνεπώς και η Ιρλανδία θα «μπει» σε «πακέτο αλά – Γκρέκα».

Με βάση την προκαταρκτική συμφωνία στην οποία φέρονται να κατέληξαν οι Ευρωπαίοι ηγέτες, η Ιρλανδία θα στηριχθεί για τουλάχιστον μια τριετία, διάστημα κατά το οποίο θα απέχει από τις αγορές, ενώ στη χρηματοδότησή της θα συνεισφέρουν τόσο η ΕΕ, όσο και το ΔΝΤ. Ως προαπαιτούμενο για τη λήψη αυτών των δανείων λογίζεται η λήψη διαρθρωτικών μέτρων παρόμοιων με αυτά που έχουν απαιτηθεί από την Ελλάδα. Επίσης οι κυβερνήσεις της Ευρωζώνης θα ζητήσουν μια «γενναία» συμμετοχή και της Βρετανίας στο πακέτο χρηματοδότησης της Ιρλανδίας, πιθανότατα μέσω του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (European Financial Stabilization Mechanism).

Επίσης, η ΕΚΤ θα αυξήσει το πρόγραμμα αγοράς ιρλανδικών ομολόγων, αν και ήδη είναι πρακτικά ο μεγαλύτερος κάτοχος ιρλανδικών ομολόγων σήμερα, με διαδοχικές αγορές ιρλανδικών εκδόσεων αξίας 16 με 18 δις ευρώ.

Πάντως τόσο η κυβέρνηση του Δουβλίνου, όσο και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το ΔΝΤ διέψευσαν την έντονη φημολογία για επικείμενη ένταξη της Ιρλανδίας στον μηχανισμό στήριξης, να θυμίσουμε όμως ότι ακριβώς την ίδια τακτική είχαν ακολουθήσει και το διάστημα πριν από την τελική ένταξη της χώρας μας σε ... ανάλογο καθεστώς στήριξης!
Βλέπουν ελληνική χρεοκοπία
Νωρίτερα, το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg είχε δημοσιεύσει σημοσκόπηση, κατά την οποία είναι εξαιρετικά αυξημένες  είναι οι πιθανότητες η Ελλάδα να κηρύξει χρεοκοπία μέσα στους  επόμενους 12 με 18 μήνες.

Συγκεκριμένα, οι περίπου 1.030 επενδυτές, διαχειριστές κεφαλαίων και χρήστες των τερματικών του Bloomberg που συμμετείχαν στη δημοσκόπηση «βλέπουν» σε ποσοστό 71%, την Ελλάδα να χρεοκοπεί μέσα σε διάστημα 18 μηνών, με δεύτερη «υποψήφια» των Ιρλανδία, για την οποία το 51% των ερωτηθέντων εκτιμά πως θα οδηγηθεί σε ουσιαστική χρεοκοπία τον επόμενο ενάμιση χρόνο (42% των ερωτηθέντων δεν πιστεύει κάτι τέτοιο) και τρίτη την Πορτογαλία για την οποία οι ... «αρνητικές γνώμες» αγγίζουν σε ποσοστό το 38%.

Εντύπωση προκαλεί τόσο το γεγονός πως οι αρνητικές προβλέψεις σχετικά με το ενδεχόμενο χρεοκοπίας κάποιας εκ των τριών πλέον αδύναμων χωρών της Ευρωζώνης αυξάνεται σημαντικά, τριπλασιάστηκαν για την ακρίβεια όσον αφορά ειδικά την περίπτωση της Ιρλανδίας σε σχέση με την αντίστοιχη δημοσκόπηση του  Bloomberg τον περασμένο Ιούνιο.

Τα ποσοστά για την Ελλάδα επίσης αυξήθηκαν, στο 71% από 67% τον περασμένο Σεπτέμβριο, ενώ για την Πορτογαλία το ποσοστό πιθανής χρεοκοπίας αυξήθηκε από το 36% στο 38% μέσα σε έναν μήνα.

Για την περίπτωση της Ισπανίας πάντως οι περισσότεροι (σε αναλογία 2 προς ένας) αναλυτές που συμμετείχαν στη δημοσκόπηση εκτιμούν πως είναι μάλλον απίθανη τη δεδομένη στιγμή μια κήρυξη χρεοκοπίας της χώρας.

«Δεν θα αφήσουμε τα προβλήματα να χρονίζουν»

Ομιλία του πρωθυπουργού στο συνέδριο NEWSXCHANGE2010

 

"Πείτε όλη την ιστορία [γι' αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα]" ήταν το μήνυμα του πρωθυπουργού, προς τα διεθνή ΜΜΕ, στη διάρκεια της σημερινής του ομιλίας στο συνέδριο "NEWSXCHANGE2010", που διοργανώνουν διεθνείς ειδησεογραφικοί οργανισμοί υπό την αιγίδα της European Broadcasting Union (EBU) σε συνεργασία με την ΕΡΤ, στο ξενοδοχείο Intercontinental.
Στη διάρκεια των προηγούμενων μηνών, τα μέσα ενημέρωσης διόγκωσαν υπαρκτά προβλήματα και διάφορα, από αυτά, άσκησαν άδικη κριτική στον ελληνικό λαό, συντελώντας στο να δημιουργηθούν στερεότυπα εις βάρος του, ανέφερε.
"Η δουλειά σας είναι να είστε αντικειμενικοί και η δική μου δουλειά είναι να είμαι τίμιος απέναντί σας" είπε ο κ. Παπανδρέου, ο οποίος προχώρησε και σε ανασκόπηση των κυβερνητικών πεπραγμένων, τονίζοντας ότι τον Οκτώβριο του 2009 οι Έλληνες πολίτες ψήφισαν για αλλαγή.
"Οι πολίτες λένε πως μπορούμε να κάνουμε τις αλλαγές στη χώρα και αυτό δίνει νέα δυναμική στην κυβέρνηση", τόνισε ο πρωθυπουργός, απαντώντας σε ερωτήσεις και διαβεβαίωσε ότι "είναι δέσμευσή μας να αλλάξουμε".
Επανέλαβε ότι θα συνεχιστούν οι διαρθρωτικές αλλαγές που έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και χρόνια και ανέφερε ότι οι εκλογές της 7ης Νοεμβρίου 2010 έδειξαν πως η ελληνική κοινωνία κατανοεί την αναγκαιότητα των αλλαγών αυτών για να επιβιώσει η χώρα, υπογραμμίζοντας ότι "η Ελλάδα αλλάζει γρήγορα και αυτό δεν πρόκειται να σταματήσει".
"Δεν θα αφήσουμε τα προβλήματα να χρονίζουν, αλλά τα κοιτάμε κατάματα και αναλαμβάνουμε την ευθύνη να τα επιλύσουμε. Η αναθεώρηση του ελλείμματος από την Eurostat δεν αλλάζει τους στόχους της ελληνικής κυβέρνησης για μείωσή του κατά 5,5% φέτος", τόνισε.
Η κυβέρνηση, είπε ο πρωθυπουργός, αντιμετώπισε ευθύς εξ' αρχής τρία μεγάλα προβλήματα, αυτό της οικονομίας, που τελικά -όπως υπογράμμισε- ήταν χειρότερο από όσα γνωρίζαμε, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το ύψος του ελλείμματος, την έλλειψη ανταγωνιστικότητας και την έλλειψη αξιοπιστίας.
Ερωτηθείς για την κρίση στην ευρωζώνη και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και άλλες χώρες, ανέφερε ότι η Ευρώπη δεν έχει συνειδητοποιήσει πόσο ισχυρή θα μπορούσε να είναι και τόνισε ότι πρέπει να κάνουμε τις αγορές, που είναι πολύ χρήσιμα εργαλεία, να εργάζονται για τις κοινωνίες.
Η Ελλάδα, συνέχισε, έχει προβλήματα αλλά δεν είναι αυτή υπεύθυνη για την παγκόσμια οικονομική κρίση και πρόσθεσε ότι σήμερα είναι σαν να έχουμε ξεχάσει την έναρξη της κρίσης το 2008 με τα τοξικά ομόλογα.
Ερωτηθείς για την αποχή στις αυτοδιοικητικές εκλογές, ο πρωθυπουργός επανέλαβε ότι απαιτούνται συμμετοχικοί θεσμοί, καθώς παρά τις τεράστιες δυνατότητες που υπάρχουν παγκοσμίως, οι πολίτες νιώθουν όλο και πιο αποξενωμένοι από τα τεκταινόμενα.

Ο ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΕΤΡΕΞΕ ΝΑ ΣΒΗΣΕΙ ΤΗ ΦΩΤΙΑ ΠΟΥ ΑΝΑΨΕ Ο Μ. ΟΘΩΝΑΣ, ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ

Ορθώνεται Πεταλωτής ανάμεσα σε απολύσεις και κάλπες...

Μπορεί η κυβέρνηση επισήμως να αποφεύγει όπως ο «διάβολος το λιβάνι» κάθε συζήτηση για πιθανές απολύσεις στον στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα, όμως στο εσωτερικό της κάποια στελέχη της, όπως ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Μανώλης Οθωνας, δεν κρύβουν τις επιθυμίες τους... Απρόσμενος σύμμαχος, ο αντίπαλος Κυριάκος Μητσοτάκης, που χθες τάχθηκε υπέρ των απολύσεων όσων περισσεύουν.
Σε μια προσπάθεια να μη φουντώσει το θέμα εν όψει του δεύτερου γύρου των αυτοδιοικητικών εκλογών, αλλά και λόγω της συνεχώς αυξανόμενης ανεργίας και εργασιακής ανασφάλειας, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος χθες δήλωσε ότι η κυβέρνηση «δεν συζητάει ζήτημα απολύσεων στον δημόσιο τομέα» και τόνισε ότι η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων κατοχυρώνεται από το Σύνταγμα.
«Είναι άκαιρο»
Ο κ. Πεταλωτής υπογράμμισε απαντώντας σε σχετική ερώτηση ότι «στον ευρύτερο δημόσιο τομέα (ΔΕΚΟ) ισχύει ό,τι και στον δημόσιο τομέα, όμως το να ανοίγουμε μια συζήτηση για τις ΔΕΚΟ προτού ανοίξει το θέμα, εξυγίανσής τους, είναι άκαιρο και πουθενά δεν έχει αποτυπωθεί δική μας βούληση να απολυθούν ακόμα και αυτοί οι εργαζόμενοι».
Το ενδεχόμενο απολύσεων στις ΔΕΚΟ είχε αποκλείσει προχθές και ο υπουργός Υποδομών Δημ. Ρέππας, που προωθεί και την εξυγίανση του ΟΣΕ.
Με τη δήλωσή του αυτή ο κ. Πεταλωτής επιχείρησε να ξεδιαλύνει τη σύγχυση που είχε δημιουργήσει νωρίτερα ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη. Ο Μανώλης Οθωνας, μιλώντας στο ρ/σ Vima, είπε ότι ο ίδιος προσωπικά δεν θα είχε «κανένα ενδοιασμό να απολυθούν όσοι δεν χρειάζονται ή όσοι παρασιτούν και είναι αργόμισθοι και ότι η ελληνική κοινωνία δεν μπορεί να έχει θέματα ταμπού». Τόνισε όμως ότι ο ευρύτερος δημόσιος τομέας έχει περιθώρια εξορθολογισμού και ανακατανομής του προσωπικού με τέτοιο τρόπο που να μην οδηγεί σε απολύσεις.
Πιο ευθύς ήταν όμως μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ ο βουλευτής της Ν.Δ. Κυριάκος Μητσοτάκης, καθώς υποστήριξε πως πρέπει να εξεταστούν και πιθανές απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων. «Δεν είναι δυνατόν το βάρος των απολύσεων να το πληρώνει μόνο ο ιδιωτικός τομέας...», δήλωσε.
Το θέμα βρίσκεται στην επικαιρότητα λόγω της πρόβλεψης του Μνημονίου για εξορθολογισμό του δημόσιου τομέα και για μείωση των δημοσίων υπαλλήλων. Η μέχρι τώρα θέση της κυβέρνησης, όπως έχει εκφρασθεί στο παρελθόν από το οικονομικό επιτελείο, είναι ότι αυτή η πρόβλεψη του Μνημονίου θα επιτευχθεί μέσω της εφαρμογής του νόμου: για κάθε πέντε αποχωρήσεις υπαλλήλων από το Δημόσιο, θα γίνεται μία πρόσληψη. Πάντως, με αφορμή τις συγχωνεύσεις δημόσιων οργανισμών και φορέων, κυβερνητικά στελέχη όπως ο Θ. Πάγκαλος και ο Γ. Παπακωνσταντίνου είχαν δηλώσει πριν από αρκετούς μήνες, παραπέμποντας στο Σύνταγμα, ότι η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων προστατεύεται όσο υπάρχει οργανική θέση εργασίας.*

Πάσχουμε

! «Η χώρα, κατά τη γνώμη μου, είναι στην αρχή της διαδρομής, σύμφωνα με άλλους πιο αισιόδοξους είναι στη μέση.
Οποιος λέει ότι διανύσαμε τη δύσκολη κακοτράχαλη πορεία είναι ψεύτης, δημαγωγός, θολώνει τα νερά, μετατρέπει τη γιορτή της λαϊκής κυριαρχίας σε καρναβάλι. Και πάσχουμε, ως χώρα, από το γεγονός ότι είναι πολλοί οι εθελοντές της μετατροπής της γιορτής της δημοκρατίας σε καρναβάλι σε όλη τη χώρα».
Τα παραπάνω υπογράμμισε ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Λοβέρδος, στη διάρκεια ομιλίας του χθες το βράδυ, σε εκδήλωση του ΠΑΣΟΚ για τις εκλογές της Κυριακής.

Σωσίβιο 25ετίας στο ∆ηµόσιο

Χιλιάδες εργαζόµενοι γλιτώνουν από το νέο Ασφαλιστικό
Σανίδα σωτηρίας αποτελεί διάταξη του νέου ασφαλιστικού νόµουγια την 25ετία µε την οποία σώζονται χιλιάδες δηµόσιοι υπάλληλοι απότη θηλιά των µεγάλων ανατροπών στο Ασφαλιστικό, από το 2011.
Οριστικά – όπως διαπιστώνεται από το ΓενικόΛογιστήριοτου Κράτους, το υπουργείο Οικονοµικών αλλά και από το υπουργείο Εργασίας– το άρθρο 6του νέου νόµου ερµηνεύεται ως εξής:Οσοι δηµόσιοι υπάλληλοι ασφαλισµένοι από 1/1/1983 έως 31/12/1992 συµπληρώνουν 25 έτη ασφάλισης µέχρι τις 31/12/2010 θεµελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωµα και δεν επιβαρύνονταιµε πρόσθετα (έως 15)έτη ασφάλισης αλλά και δεν έχουν µείωση τηςσύνταξής τους µετον νέο τρόπο υπολογισµού. Αυτό πρακτικά σηµαίνει ότι οι εργαζόµενοι αυτοί µπορούν να συνταξιοδοτηθούν µε 35 έτη ασφάλισης και όριο ηλικίας τα 58 ή µε 37 έτη χωρίς όριο ηλικίας. Μάλιστα, στην 25ετία υπολογίζεται και η προϋπηρεσία σε άλλα εκτός ∆ηµοσίου Ταµεία.

Συνδικαλιστικοί κύκλοι τόνιζαν ότι το Γενικό Λογιστήριο θα πρέπει να επικυρώσει µε σχετική ερµηνευτική εγκύκλιο το θέµα της 25ετίας, δεδοµένου ότι πολλοί ενδιαφερόµενοι σπεύ δουν να ενηµερωθούν έναντι αµοιβήςδιάφορα γραφεία µε επιτήδειους.

Πάντως, προς ερµηνεία είναι η διάταξη (άρθρο 6) του ίδιου νόµου, η οποία δηµιουργεί νέα δεδοµένα συνταξιοδότησης για τους γονείς ανηλίκων – εφόσον και οι δύο εργάζονται στο ∆ηµόσιο – παρέχοντας τη δυνατότητα στον πατέρα ή στη µητέρα να κάνουν χρήση του δικαιώµατος µε 25 έτη υπηρεσίας από 1/1/2011 ή µε 20ετία από 1/1/2011 αν έχουν τρία ανήλικα παιδιά.

Οι πιο σηµαντικές αλλαγές Oι σηµαντικότερεςαλλαγές που επέρχονται µε τον νόµο για τη µεταρρύθµιση του συνταξιοδοτικού συστήµατος του∆ηµοσίου είναι οι παρακάτω:

1Εξισώνονται εντός τριών ετών (2011-2013) τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης ανδρών - γυναικών στο ∆ηµόσιο. Παρέχεται η δυνατότητα αναγνώρισης πλασµατικού χρόνου ασφάλισης έως 5 έτη στιςµητέρες: για τα τρία πρώτα παιδιά, ένα έτος για το πρώτο παιδί και δύο για καθένα από τα επόµενα.

2Eξοµοιώνονται ως προς τα έτη υπηρεσίας θεµελίωσης συνταξιοδοτικού δικαιώµατος (25 έτη) άνδρες και γυναίκεςπου έχουν προσληφθεί µέχρι 31-12-1982. H άµεσηαυτή εξίσωση δεν επιφέρει συνταξιοδοτικάαποτελέσµατα, δεδοµένου ότι οι γυναίκες της κατηγορίας αυτής έχουν ήδη θεµελιώσει δικαίωµα. 3Θεσπίζεται ενιαίο όριο ηλικίας συνταξιοδότησης (55ο έτος) για τους άνδρες και τις γυναίκες που έχουν θεµελιώσει δικαίωµα µέχρι 31-12-97.

4Θεσπίζονται από 1-1-2011 τα ακόλουθα όρια ηλικίας για όσους θεµελιώνουνδικαίωµα σύνταξης από 1.1.1998 και µετά ή προσλήφθηκαν για πρώτη φορά στο ∆ηµόσιο από 1.1.1983 µέχρι 31.12.1992:

n Για όσους έχουν ανήλικο παιδί και συµπληρώνουν την 25ετία το 2011 το 52ο έτος της ηλικίας, για όσους συµπληρώνουν την25ετία το 2012 το όριο ηλικίας αυξάνεται στο 55ο και για όσους συµπληρώνουν την 25ετία από το 2013 και µετά το όριο αυξάνεται στο 65ο έτος.

n Tο 50ό για άνδρεςκαι γυναίκες που έχουν ανίκανα παιδιά ή ανίκανο σύζυγο.

n Tο 61ο για όσους δεν ανήκουν στιςανωτέρω κατηγορίες και έχουν 15 χρόνια ασφάλισης θεµελιώνουν δικαίωµα σύνταξης το 2011, το οποίο αυξάνεται στο 63ο για όσους θεµελιώνουν δικαίωµα το 2012 και στο 65ο για όσους θεµελιώνουν δικαίωµα από το 2013 και µετά.

5Eξοµοιώνεται το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης ανδρών και γυναικών υπαλλήλων του ∆ηµοσίου που µπορούν να αποχωρήσουν πριν από τη συµπλήρωση του ισχύοντος ορίου ηλικίας και να λάβουν µειωµένη σύνταξη και ορίζεται στο 56ο έτος το 2011, στο 58ο το 2012 και στο 60ό το 2013.

6Προβλέπεται ότι για άνδρεςκαι γυναίκες που έχουν προσληφθεί από 1.1.1983και µετά ο προβλεπόµενος σήµερα χρόνοςυπηρεσίας των 35 ετών που απαιτείται προκειµένου να αποχωρήσουν µε τησυµπλήρωση του 58ου, καθώς και ο προβλεπόµενος χρόνος των 37 ετών που απαιτείται ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας αυξάνεται σταδιακά µέχρι το 2015 στα 40 έτη, το δε όριο των 58ετών παραµένει για το 2011 στο 58ο. Tο 2012 αυξάνεται στο 59ο κ.ο.κ. Tα νέα όρια ηλικίας ισχύουν και γι’ αυτούς που συµπληρώνουν τα 37 έτη από το 2011 και µετά.
ΟΙ ∆ΗΜΟΣΙΟΙ
υπάλληλοι που συµπληρώνουν 25 έτη µέχρι τις 31/12/2010 δεν θα έχουν µείωση της σύνταξής τους µε τον νέο τρόπο υπολογισµού

Χρεοκοπία της Ελλάδας «ψηφίζουν» επτά στους δέκα επενδυτές

Οι μισοί βλέπουν και ιρλανδική στάση πληρωμών
Σύμφωνα με δημοσκόπηση του Bloomberg
Στην κορυφή της λίστας των χωρών που κινδυνεύουν με χρεοκοπία βρίσκονται Ελλάδα και Ιρλανδία, σύμφωνα με δημοσκόπηση του Bloomberg. Το 71% των 1.030 επενδυτών και αναλυτών που ρωτήθηκαν δίνει πιθανότητες 71% και 51% αντίστοιχα, με τα ποσοστά αυτά να είναι αυξημένα σε σχέση με την προηγούμενη σφυγμομέτρηση.
Η Ελλάδα προηγείται της Ιρλανδίας, με ποσοστό 71% των επενδυτών να θεωρεί πιθανή τη χρεοκοπία της έναντι 67% τον Σεπτέμβριο.
Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας, τα οποία παρουσιάζει σήμερα το πρακτορείο, δείχνουν ότι το 51% των επενδυτών θεωρεί πιθανή τη χρεοκοπία της Ιρλανδίας - ποσοστό τριπλάσιο σε σχέση με την ψηφοφορία που έγινε τον περασμένο Ιούνιο - έναντι 42% που τη θεωρούν απίθανη.
Την Ιρλανδία ακολουθεί η Πορτογαλία με ποσοστό 38% να θεωρεί πιθανή τη χρεοκοπία έναντι 36% τον Σεπτέμβριο.
Πιο αισιόδοξοι είναι οι επενδυτές για την Ισπανία, καθώς το 71% θεωρεί απίθανη τη χρεοκοπία της από 65% τον Σεπτέμβριο.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, επέκρινε τους επενδυτές που φοβούνται ότι η Ιρλανδία μπορεί να γίνει η πρώτη χώρα που θα χρεοκοπήσει, λέγοντας ότι δεν κατανοούν πως λειτουργεί ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Στήριξης, στον οποίο μπορούν να ενταχθούν οι χώρες που χρειάζονται βοήθεια. "Είναι στη διακριτική ευχέρεια κάθε χώρας να ζητήσει βοήθεια, αν τη χρειάζεται", είπε ο κ. Σόιμπλε.
Η Ελλάδα έχει ενταχθεί στο Μηχανισμό Βοήθειας, με κεφάλαια ύψους 110 δισ. ευρώ από την ΕΕ και το ΔΝΤ, από τον περασμένο Μάιο. Η Ιρλανδία δεν έχει ζητήσει ακόμη βοήθεια από την ΕΕ.

Συνέταιροι τράπεζες και κράτος

thumb 
Με πλαστικό χρήμα θα πραγματοποιούνται οι αγορές μας πάνω από 1.500 ευρώ… πλέον θέλουμε δεν θέλουμε, λέει το Υπουργείο Οικονομικών.
Έτσι λοιπόν από την 1η Ιανουαρίου του 2011 τέλος τα μετρητά για όλους τους Έλληνες για οποιαδήποτε συναλλαγή!
Οι συναλλαγές πλέον θα γίνονται ηλεκτρονικά είτε με χρήση κάρτας είτε με τη χρήση επιταγής ενώ αντίστοιχη υποχρέωση υπάρχει για τις επιχειρήσεις και για συναλλαγές άνω των 3.000 ευρώ.
Την ίδια ώρα κάθε επιχείρηση ή επαγγελματίας θα υποχρεούται να πραγματοποιεί όλες τις συναλλαγές μέσω τραπεζικού λογαριασμού που θα διατηρεί σε συγκεκριμένη τράπεζα οι οποίες θα διαβιβάζονται αυτόματα στο Yπουργείο Οικονομικών...
Για τις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων το πλαίσιο γίνεται ακόμη πιο αυστηρό. Όλες οι πράξεις άνω των 3.000 ευρώ όχι μόνο θα εξοφλούνται μέσω επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών αλλά και θα διαβιβάζονται αυτόματα στο Yπουργείο Οικονομικών.
Το Οικονομικό επιτελείο, συνεχίζει τις γνωστές του σχέσεις στοργής με το τραπεζικό σύστημα…Το μόνο που μένει να φανεί και έχει και κάπoιο ενδιαφέρον είναι πόσα θα εισπράξουν τελικά οι τράπεζες, αναλαμβάνοντας με το αζημίωτο το ρόλο του φοροεισπράκτορα

Οι προσδοκίες της Ιπποκράτους και της Ρηγίλλης

Τί περιμένουν τα δύο μεγάλα κόμματα από τις εκλογές;

Ανταγωνιστικότητα: Στάσιμη η Ελλάδα, χαμηλές επιδόσεις σε κράτος, υποδομές και επιχειρηματικό περιβάλλον

Παρά τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των τελευταίων ετών και τη βελτίωση βασικών δημοσιονομικών δεικτών, η Ελλάδα εξακολουθεί να δυσκολεύεται...