Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2010

Ο Ανδριανόπουλος πρόεδρος του Forum για την Ελλάδα

Ο Ανδρέας Αδριανόπουλος ανέλαβε την προεδρία του Forum για την Ελλάδα.  Η πρώτη εκδήλωση της προεδρίας του είναι αύριο με θέμα την πορεία και την ανάκαμψη της Ελληνικής οικονομίας.

Την εκδήλωση θα προλογίσει o Γιώργος Αναστασόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος του Forum για την Ελλάδα, θα συντονίσει ο δημοσιογράφος Τάκης Μίχας και ομιλητές θα είναι οι:

Ανδρέας Ανδριανόπουλος, πρόεδρος του Forum για την Ελλάδα
Παναγιώτης Γεννηματάς, Επίτιμος αντιπρόεδρος Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων στο Λουξεμβούργο.
Τρύφων Κολλίντζας,  καθηγητής  του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών
Βύρων Νικολαΐδης, πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου «PeopleCert»
Ιωάννης Παπαδόπουλος,  Διευθύνων Σύμβουλος «Attica Ventures»
Νικόλαος Χαριτάκης, Επίκουρος καθηγητής στο τμήμα οικονομικών επιστημών στο ΕΚΠΑ

Θα απευθύνει χαιρετισμό η πρόεδρος της Δημοκρατικής Συμμαχίας, Ντόρα Μπακογιάννη, η οποία και ίδρυσε και το Φόρουμ για την Ελλάδα.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις 18.30 στην Αθηναΐδα και θα μεταδοθεί μέσω του

Στο ΕΣΥ πέντε νοσοκομεία του ΙΚΑ

euge....euge....euge

symvasi

Εφυγε ο «ταύρος» της διπλωµατίας

Ο Ρίτσαρντ Χόλµπρουκ ήταν ο άνθρωπος των ειδικών αποστολών για το Στέιτ Ντιπάρτµεντ
Νοέµβριος 1995,   στο Ντέιτον των  ΗΠΑ. Ο Ρίτσαρντ  Χόλµπρουκ µε τον  Ουόρεν Κρίστοφερ  (στο µέσον της  φωτογραφίας) έχοντας απέναντί τους  τους ηγέτες της  Σερβίας Σλόµπονταν  Μιλόσεβιτς, της  Κροατίας Φράνκο  Τούτζµαν και των  µουσουλµάνων της  Βοσνίας Αλία  Ιζετµπέκοβιτς. Ο  αµερικανός διπλωµάτης ήταν ο αρχιτέκτονας της ειρηνευτικής συµφωνίας
Για τον Μπαράκ Οµπάµα ήταν «ένας γίγαντας» της αµερικανικής εξωτερικής πολιτικής. Για πολλούς άλλους ήταν ένας σκληρός διπλωµάτης που προωθούσε µε «καρότο και µαστίγιο» τα συµφέροντα των ΗΠΑ. Ο Ρίτσαρντ Χόλµπρουκ, γνωστός και για την ενασχόλησή του µε την πρώην Γιουγκοσλαβία, πέθανε σε ηλικία 69 ετών.
Ο Χόλµπρουκ, ο βετεράνος αµερικανός διπλωµάτης ήταν υπεύθυνος για τις ειρηνευτικές συµφωνίες του Ντέιτον το 1995 για τον τερµατισµό του εµφύλιου πολέµου στη Βοσνία και ειδικός απεσταλµένος του προέδρου Οµπάµα στο Αφγανιστάν και το Πακιστάν. Η ενασχόληση µε τη διεθνή πολιτική διήρκεσε σχεδόν πέντε δεκαετίες αρχίζοντας από χαµηλόβαθµος διπλωµατικός υπάλληλος των ΗΠΑ στο Νότιο Βιετνάµ και φθάνοντας να γίνει πρέσβης της χώρας του στη Γερµανία και τα Ηνωµένα Εθνη. Πέθανε έπειτα από πολύωρη επέµβαση στην οποία υπεβλήθη προκειµένου να αντιµετωπισθεί η ρήξη αορτής που υπέστη. Αρρώστησε την Παρασκευή στη διάρκεια συνάντησής του µε την υπουργό εξωτερικών των ΗΠΑ Χίλαρι Κλίντον στο Στέιτ Ντιπάρτµεντ. Ο πρόεδρος Μπαράκ Οµπάµα ήταν από τους πρώτους που εξέδωσαν ανακοίνωση χαρακτηρίζοντας τον Χόλµπρουκ «έναν πραγµατικό γίγαντα της αµερικανικής εξωτερικής πολιτικής που έκανε τις ΗΠΑ να γίνουν πιο ισχυρές, πιο ασφαλείς και να προκαλούν µεγαλύτερο σεβασµό στον υπόλοιπο κόσµο». «Μπουλντόζα»
Σκληρός διαπραγµατευτής, ο Χόλµπρουκ κέρδισε τα προσωνύµια «µπουλντόζα» και «µαινόµενος ταύρος» στη διάρκεια των διαπραγµατεύσεων για τις συµφωνίες του Ντέιτον σχετικά µε τον πόλεµο της Βοσνίας. Εγινε γνωστός για την επιβλητική του τακτική, αλλά και τη στρατηγική του «καρότου και του µαστίγιου» που συχνά χρησιµοποιούσε προς όλες τις πλευρές του εµφυλίου στη Βοσνία στο τραπέζι των διαπραγµατεύσεων που διεξάγονταν σε µια αεροπορική βάση στο Ντέιτον του Οχάιο, όταν ήταν υφυπουργός Εξωτερικών επί προεδρίας Μπιλ Κλίντον, ενώ συµµετείχε και σε άλλες υποθέσεις που αφορούσαν την πρώην Γιουγκοσλαβία, µεταξύ των οποίων και το θέµα των Σκοπίων. Το περιοδικό «Time» τον είχε χαρακτηρίσει ως «προσφιλή ύστατη λύση της Ουάσιγκτον» διότι δεν δίσταζε να ασκεί αφόρητη πίεση στους συνοµιλητές του επιδεικνύοντας συχνά µια αλαζονική στάση, η οποία υπενθύµιζε σε όλους διαρκώς την ισχυρή θέση των ΗΠΑ στην παγκόσµια σκηνή.

Μιλόσεβιτς και Κάρατζιτς
Γνωστός για το απότοµο διπλωµατικό του στυλ, ο Χόλµπρουκ είχε δηλώσει επανειληµµένα ότι «δενµε πείραζε να διαπραγµατεύοµαι µε ανθρώπους που κάνουν ανήθικες πράξεις». Είχε αναπτύξει προσωπική σχέση µε τον πρώην πρόεδρο της Γιουγκοσλαβίας Σλόµπονταν Μιλόσεβιτς, ο οποίος πέθανε το 2006 στη Χάγη στη διάρκεια της δίκης του για εγκλήµατα πολέµου. Ο Ράντοβαν Κάρατζιτς, ηγέτης των Σερβοβόσνιων την περίοδο του εµφυλίου, όταν συνελήφθη δήλωσε ότι ο Χόλµπρουκ του είχε υποσχεθεί ασυλία εάν εγκαταλείψει την πολιτική, κάτι που ο διπλωµάτης διέψευσε. Πάντως χθες, ο δικηγόρος του Κάρατζιτς εξέφρασε τη θλίψη του πελάτη του για τον θάνατο του Χόλµπρουκ.

Ο Ρίτσαρντ Χόλµπρουκ κατείχε µερικές από τις σηµαντικότερες θέσεις στην αµερικανική διπλωµατία, µεταξύτων οποίων υφυπουργός Εξωτερικών για θέµατα Ανατολικής Ασίας και Ειρηνικού, καθώς και υπεύθυνος για ευρωπαϊκές και καναδικές υποθέσεις. Επίσης, το 1997 ανέλαβε ειδικός απεσταλµένος για την Κύπρο. Υπήρξε επτά φορές υποψήφιος για το Νοµπέλ Ειρήνης και έγινε µέλος της κυβέρνησης Οµπάµα τον Ιανουάριο του 2009 ως ειδικός απεσταλµένος στο Αφγανιστάν και το Πακιστάν.

το πέριοδικο «Time»
τον είχε χαρακτηρίσει «προσφιλή ύστατη λύση της Ουάσιγκτον» διότι δεν δίσταζε να ασκεί αφόρητη πίεση στους συνοµιλητές του

Δεξί χέρι της Χίλαρι Κλίντον

Η ΈΝΤΑΞΗ του στην κυβέρνηση Οµπάµα προκάλεσε έκπληξη σε πολλούς καθώς υπήρξε ο βασικός σύµβουλος εξωτερικής πολιτικής της Χίλαρι Κλίντον σε όλη την περίοδο που εκείνη διεκδικούσε το χρίσµα των Δηµοκρατικών για την προεδρία. Εάν η Κλίντον κέρδιζε τη µάχη απέναντι στον Μπαράκ Οµπάµα, ο Χόλµπρουκ θεωρείτο φαβορί για τη θέση του υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ. Την περίοδο που στον Λευκό Οίκο βρίσκονταν Ρεπουµπλικανοί πρόεδροι, ο γεννηµένος στη Νέα Υόρκη διπλωµάτης ασχολήθηκε µε think tanks και µε τη Γουόλ Στριτ αποκτώντας σηµαντική περιουσία.

Προτού γίνει ειδικός απεσταλµένος του προέδρου Κλίντον στα Βαλκάνια, ο Χόλµπρουκ θεωρείτο ο κύριος υπεύθυνος για την απόφαση των ΗΠΑ να στηρίξουν το άνοιγµα του ΝΑΤΟ προς τα ανατολικά, δηλαδή προς τα ρωσικά σύνορα. Η ενασχόλησή του µε το Αφγανιστάν και το Πακιστάν εκ µέρους του προέδρου Οµπάµα δεν ήταν χωρίς εντάσεις, καθώς διαµόρφωσε µια τεταµένη σχέση µε τον πρόεδρο του Αφγανιστάν Χαµίντ Καρζάι και γι’ αυτό δεν µπόρεσε να είναι πιο αποτελεσµατικός σε αυτό το δύσκολο για τις ΗΠΑ ζήτηµα. Εννέα χρόνια µετά την αµερικανική εισβολή στο Αφγανιστάν και την αποµάκρυνση της κυβέρνησης των Ταλιµπάν, στη χώρα παραµένουν ακόµα 150.000 ξένοι στρατιώτες – εκ των οποίων 100.000 Αµερικανοί – και παρά τις προσπάθειες το τέλος του πολέµου δεν είναι ορατό.

Πολιτικοί αναλυτές δεν θεωρούν ότι ο θάνατος του Χόλµπρουκ θα επηρεάσει την έκθεση που ετοιµάζει ο Λευκός Οίκος την επόµενη εβδοµάδα για την πορεία του πολέµου και για την αποστολή νέων δυνάµεων στο Αφγανιστάν. Η διπλωµατική του επιρροή στη χώρα αυτή φαίνεται να είχε περιορισθεί τον τελευταίο καιρό.

Πάντως σύµφωνα µε δηλώσεις συγγενών του στην εφηµερίδα «Washington Post» τα τελευταία του λόγια προς τον χειρουργό του ήταν: «Πρέπει να σταµατήσει ο πόλεµος στο Αφγανιστάν».

Ελεύθερος με εγγύηση θα είναι σε 48 ώρες ο ιδρυτής του WikiLeaks

«Θα συνεχίσω τη δράση μου», δηλώνει
Μέσα σε ένα, ο Τζούλιαν Ασανζ πήρε πρίν από λίγο τον δρόμο πίσω για το κελί του στη βρετανική φυλακή όπου κρατείται εδώ και μια εβδομάδα. Μετά την σημερινή απόφαση των δικαστών, θα αφεθεί ελεύθερος, αλλά όχι αμέσως αφού, όπως μεταδίδουν τα ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία, αυτό θα γίνει σε 48 ώρες! Οι δικηγόροι του θα πρέπει να καταβάλλουν το ποσό των 240.000 λιρών ως εγγύηση, ενώ, μόλις βγει από την φυλακή τον περιμένουν αυστηρότατοι περιοριστικοί όροι. Ο Ασάνζ θα πρέπει να καταθέσει το διαβατήριό του, να φοράει ειδικό ηλεκτρονικό βραχιόλι για να ξέρουν οι αρχές ανά πάσα στιγμή που βρίσκεται, να διαμένει σε συγκεκριμένη διεύθυνση και να αναφέρεται στο αστυνομικό τμήμα κάθε απόγευμα.
Ωστόσο, παράλληλα με την απόφαση του βρετανικού δικαστηρίου, να αφεθεί ο Ασάνζ ελεύθερος με περιοριστικούς όρους,  εκκρεμεί και έφεση της σουηδικής δικαιοσύνης που επιμένει στην φυλάκιση του ιδρυτή των wikileaks.
Πάντως, μετά την ανακοίνωση ότι θα αφεθεί ελεύθερος με περιοριστικούς όρους, ο ίδιος δηλώνει ότι θα συνεχίσει να φέρνει στο φως της δημοσιότητας απόρρητα αμερικανικά διπλωματικά έγγραφα.
"Οι πεποιθήσεις μου παραμένουν ακλόνητες. Μένω πιστός στα ιδανικά μου, όπως τα έχω εκφράσει. Οι περιστάσεις δεν με επηρεάζουν. Αντίθετα, εντείνουν την αποφασιστικότητά μου", δήλωσε σε επικοινωνία που είχε με τη μητέρα του Κριστίν, που παραχώρησε γραπτώς τις δηλώσεις του στο Channel 7 της αυστραλιανής τηλεόρασης.
Στις δηλώσεις αυτές, ο Ασάνζ παρουσιαζόταν επικριτικός στις εταιρείες Visa, Mastercard και Paypal, κατηγορώντας τις ότι ανέστειλαν πληρωμές προς το Wikileaks.
"Γνωρίζουμε ότι οι Visa, Mastercard και Paypal καθώς και άλλες εταιρίες, είναι όργανα της αμερικανικής εξωτερικής πολιτικής. Αυτό δεν το γνωρίζαμε προηγουμένως. Κάνω έκκληση στον κόσμο να προστατεύσει το έργο μου και τους ανθρώπους μου από αυτές τις παράνομες και ανήθικες επιθέσεις", είπε ο Ασάνζ.
Να υπενθυμίσουμε πως ήδη, ακτιβιστές, οι επονομαζόμενοι "anonymous" ξεκίνησαν την επιχείρηση "Payback" ως αντίποινα προς εκείνους που εμπόδισαν τη λειτουργία του WikiLeaks. Προσωρινά έπληξαν τους ιστότοπους των εταιριών Visa και MasterCard, καθώς κι εκείνον της σουηδικής κυβέρνησης, την περασμένη εβδομάδα.

Η Κριστίν Ασάνζ φέρεται πως είπε στο γιο της, ότι έχει παγκόσμια υποστήριξη: "του είπα πως άνθρωποι από όλο τον κόσμο, όλες τις χώρες, κρατώντας πλακάτ φωνάζουν για την απελευθέρωσή του και για απονομή δικαιοσύνης και πήρε πολύ κουράγιο από αυτό", είπε.
Ο Ασάνζ κρατείται στην Βρετανία με κατηγορίες για σεξουαλική επίθεση στη Σουηδία. Οι δικηγόροι του όμως εκφράζουν την ανησυχία τους ότι οι αμερικανικές εισαγγελικές αρχές πιθανώς προετοιμάζουν την παραπομπή του με την κατηγορία της κατασκοπείας.

Λεφτά …υπήρχαν!

"Άνθρακες" αποδεικνύεται. Εγκλωβισμένοι ανάμεσα στο "λεφτά υπάρχουν" και στην ισοπέδωση μισθών και συντάξεων, οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ έστησαν "αντάρτικο" στην πρώτη ευκαιρία που τους "πρόσφερε" ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου, για να δικαιολογήσουν πως μπορούν "άλλα να λένε και άλλα να ψηφίζουν", ωστόσο ο θησαυρός των ανείσπρακτων οφειλών των 32 δισ. στα οποία "πάτησε" προεκλογικά το ΠΑΣΟΚ αποδεικνύεται “άνθρακες”.

Ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου που ενέταξε στο "κατεπείγον" νομοσχέδιο, που αφορά εργασιακά και μισθούς σε ιδιωτικό τομέα και ΔΕΚΟ, μια άσχετη και περίπου "τεχνοκρατική" -κατά τον ίδιο- διάταξη, κατάφερε να περιπλέξει αρκετά την κατάσταση, ώστε να στρέψει την κουβέντα στα 22 δισ. "χρέη-φάντασμα", παρά στη "σφαγή" μισθών και κεκτημένων.

Ήδη από το σαββατοκύριακο οι βουλευτές όλων των κομμάτων "γκρίνιαζαν" πως δεν θα έχουν χρόνο να μιλήσουν, ενώ εκείνοι του ΠΑΣΟΚ πως δυσκολεύονται να πάνε και στα καφενεία του χωριού τους, επειδή ψηφίζουν "ναι" σε όλα τα νομοσχέδια.

Ο κ. Παπακωνσταντίνου τους προσέφερε τελικά "το τέλειο άλλοθι" και υποχώρησε στις πιέσεις τους. Ωστόσο, δεσμεύτηκε πως θα επαναφέρει το θέμα της διαγραφής των χρεών, καθώς μόνο στην Ελλάδα, δεν υπάρχει διαδικασία διαγραφής "μη εισπράξιμων" χρεών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ίδια η Τρόικα πιέζει από καιρό την κυβέρνηση να διαγράψει τις ανείσπρακτες οφειλές, επειδή θέλει "καθαρούς λογαριασμούς" και όχι υποθετικά δεδομένα και εικασίες.

200% πάνω επί Καραμανλή

Από τα 32 δισ. ευρώ, μόνο τα 10 θεωρούνται πραγματικά εισπράξιμα. Από το 2004 ως σήμερα τα ανείσπρακτα χρέη προς το δημόσιο αυξήθηκαν σχεδόν 200%.

Η "φούσκα" των χρεών περιλαμβάνει όχι μόνο ιδιώτες αλλά και δημόσιες επιχειρήσεις (πχ ΟΣΕ). Στην ίδια λίστα περιλαμβάνεται και η γνωστή από το σκάνδαλο των δομημένων ομολόγων Ακρόπολις Χρηματιστηριακή, η οποία εμφανίζει (από μόνη της) χρέη 551 εκατ. ευρώ, λόγω προστίμων κλπ κλπ.

Περιλαμβάνονται όμως ακόμα ελεύθεροι επαγγελματίες, γνωστές κατασκευαστικές, διαφημιστικές και τουριστικές επιχειρήσεις αλλά και διάσημοι καλλιτέχνες.

Η πλέον κρίσιμη Σύνοδος Κορυφής στην ιστορία του ευρώ

Η κρισιμότερη  Σύνοδος Κορυφής στην ιστορία  της Ευρωζώνης ξεκινά την Πέμπτη στις Βρυξέλλες, με τις χώρες που αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα στις οικονομίες τους, όπως η Ελλάδα και η Ιρλανδία, να βρίσκονται στο επίκεντρο αλλά και να περιμένουν με αγωνία τις αποφάσεις.

Οι διαβουλεύσεις  μεταξύ των ηγετών των μεγάλων  χωρών (καγκελάριος Μέρκελ, πρόεδρος Σαρκοζί) με τους ηγήτορες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Κομισιόν (Βαν Ρομπέι, Μπαρόζο) και την “οικονομική” ηγεσία της Ευρώπης (Τρισέ, Γιούνκερ) είναι συνεχείς, με άξονα τον τρόπο λειτουργίας ενός μόνιμου μηχανισμού στήριξης των αδύναμων οικονομιών.

Η Ευρωπαϊκή  Κεντρική Τράπεζα φέρεται ως έτοιμη να αποσύρει τα δικά της μέτρα παροχής  ρευστότητας, θεωρώντας ότι προς τούτοις θα πρέπει να λειτουργήσει ο μηχανισμός στήριξης με διεύρυνση κεφαλαίων από τα σημερινά 440 δισεκατομμύρια ευρώ, τα οποία έχει προταθεί να γίνουν 750 δισεκατομμύρια. Ουσιαστικά, έχει δομολογηθεί η παροχή δυνατότητας στο Ταμείο EFTF που έχει συγκροτηθεί για τον μηχανισμό να αγοράζει απευθείας κρατικά ομόλογα από τις αγορές.

Γερμανία και  Γαλλία, πάντως, εξακολουθούν να εμφανίζονται ως κατηγορηματικά αντίθετες στην προοπτική  αύξησης των κεφαλαίων που  οι ίδιες παρέχουν, όπως φυσικά και  στην έκδοση ευρωομολόγου για το οποίο πιέζουν οι χώρες του Νότου, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας. Ο πρόεδρος της Κομισιόν Μπαρόζο απέκλεισε την Τρίτη το βράδυ το συγκεκριμένο ενδεχόμενο για το ορατό μέλλον...

Διεργασίες εξελίσσονται και σε σχέση με τον μηχανισμό  ελεγχόμενης πτώχευσης. Πληροφορίες από ευρωπαϊκά μέσα ενημέρωσης θέλουν να μην υπάρχει ακόμη κατάληξη στο ποσοστό των πιστωτών που θα απαιτείται ώστε να ενταχθεί μία ευρωπαϊκή χώρα στη διαδικασία, η οποία θα συνεπάγεται και περικοπή του χρέους της.

Κοντά σε αυτά, ήρθε η προειδοποίηση της Sandard & Poor’s για πιθανή υποβάθμιση της βελγικής οικονομίας, ενώ πληροφορίες που έγιναν γνωστές αργά το βράδυ της Τρίτης έφεραν την Moody’s να είναι έτοιμη να υποβαθμίσει την αξιολόγησή της για την ισπανική οικονομία.

Το κλίμα αυτό αποτύπωσε στις επαφές του με τους πολιτικούς αρχηγούς χτες ο πρωθυπουργός κ. Γιώργος Παπανδρέου, ο οποίος και συνάντησε αρνήσεις στο αίτημά του για συναίνεση στην οικονομική πορεία που πρέπει να ακολουθήσει η Ελλάδα. 

Ξεχάστε τα ευρω-ομόλογα, λέει ο Μπαρόζο

thumb

Το ξέκοψε, σήμερα, ορθά-κοφτά, ο αμφιλεγόμενος πρόεδρος της Κομισιόν, Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο, διαβεβαιώνοντας ότι δεν πρόκειται να εκδοθούν ευρω-ομόλογα, για να ενισχύσουν τις χειμαζόμενες ευρωπαϊκές οικονομίες των χωρών της Ευρωζώνης και να στηρίξουν το “ευρώ” που χαροπαλεύει.
Προσπαθώντας να απαντήσει, στις καυτές ερωτήσεις που του υπέβαλλαν, σήμερα, κατά την ώρα ερωτήσεων προς την Επιτροπή, οι εκπρόσωποι των πολιτικών ομάδων του Ευρωκοινοβουλίου, ο Μπαρόζο, τοποθέτησε στο...απώτερο μέλλον, το ενδεχόμενο της έκδοσης ευρω-ομολόγων, όταν προκλήθηκε ευθέως, από τον επικεφαλής της Ομάδας των Σοσιαλιστών-Δημοκρατών, Μάρτιν Σούλτς, να απαντήσει, πρώτον στο αν συμμερίζεται την άποψη της Αγκελας Μέργκελ περί μη έκδοσης ευρω-ομολόγων και στον αν συμφωνεί, με την αντίθετη άποψη που έχει διατυπώσει ο επικεφαλής του Γιουρογκρού Γιούγκερ.
Απαντώντας με διπλωματικό τρόπο, ο πρόεδρος της Κομισιόν, υποστήριξε ότι ήδη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εξετάσει το ενδεχόμενο έκδοσης ευρω-ομολόγων, για την ενίσχυση των χωρών της ευρωζώνης αλλά, όπως διευκρίνισε, η σχετική πρόταση απορρίφθηκε από πολλά κράτη-μέλη της ΕΕ.
Αυτή τη στιγμή, είπε ο Μπαρόζο, δεν πρόκειται να υπάρξει συμφωνία, μεταξύ όλων των κρατών μελών της ΕΕ, για την έκδοση ευρω-ομολόγων και συνεπώς, κατέληξε, ας αφήσουμε για το μέλλον την έκδοση ευρω-ομολόγων, για την ενίσχυση της ευρωζώνης.
Προκληθείς, από τον επικεφαλής της Ομάδας των Φιλελευθέρων, Γκέϊ Φέρχοσταφ, να απαντήσει στο γιατί η Κομισιόν δεν κάνει χρήση του δικαιώματος της πρωτοβουλίας που έχει και να θέσει προς έγκριση, πρόταση για την έκδοση ευρω-ομολόγων, ο πρόεδρος της Κομισιόν επανέλαβε ότι, και παλαιότερα, όπου η Επιτροπή είχε εξαντλήσει αυτό της το δικαίωμα και είχε προτείνει τήν έκδοση ευρω-ομολόγων, είχε προσκρούσει στην άρνηση των κρατών-μελών, υπονοώντας, προφανώς, τις αντιδράσεις της Γερμανίας.
Αυτή τη στιγμή, είπε, δεν μπορούμε να κάνουμε προτάσεις που θα προκαλέσουν διαίρεση στα κράτη-μέλη αλλά οφείλουμε να υποβάλλουμε συναινετικές προτάσεις.
Μιλώντας για λογαριασμό της Ομάδας της Ενωτικής Αριστεράς, ο Γερμανός ευρωβουλευτής Λόθαρ Μπίνσκυ, ερώτησε τον πρόεδρο της Κομισιόν να απαντήσει, με ποιό τρόπο η Κομισιόν, θα συμβάλλει στην σωτηρία του “ευρώ”, από τη στιγμή που ούτε ευρω-ομόλογα πρόκειται να εκδοθούν αλλά ούτε και φόρος στις τραπεζοπιστωτικές συναλλαγές πρόκειται να επιβληθεί.
Στις μεταξύ μας συναντήσεις, στις συνόδους κορυφής, είπε ο πρόεδρος της Κομισιόν, δεν μιλάμε μεταξύ μας αλλά απευθυνόμαστε στις αγορές.
Δεν είναι, λοιπόν, σώφρων, αυτή τη στιγμή, να κάνουμε μεγαλόσχημες εξαγγελίες, που δεν θα μπορέσουν να εφαρμοσθούν άμεσα στην πράξη.
Η Κομισιόν διαπιστώνει ότι υπάρχει πρόβλημα υπερβολικού χρέους στην Ευρώπη, κατέληξε ο κ. Μπαρόζο, διαβεβαιώνοντας ότι, δεν θα πρέπει να αποκλείσουμε την υιοθέτηση μιας πρότασης για την έκδοση ευρω-ομολόγων αλλά και δεν μπορούμε, να προχωρήσουμε στην εφαρμογή μίας πρότασης που θα διαιρέσει τα κράτη-μέλη της ΕΕ.
Μην περιμένετε, δηλαδή, σωτηρία από τα ευρω-ομόλογα τώρα και αύριο βλέπουμε

Μέσα συνεννόηση, έξω «ροκ»

Συµφωνία Σαµαρά για ΔΕΚΟ και αναθεώρηση, αλλά υψηλοί τόνοι για εργασιακά και εθνικά
Ο Πρωθυπουργός και ο πρόεδρος της Ν.Δ. χθες στο Μαξίµου, όπου συνοµίλησαν για πάνω από µία ώρα
«Χωρίς καµιά συµφωνία συναίνεσης, ψηφίζουµε κάποια άρθρα τουπολυνοµοσχεδίου γιατί απλά το επιβάλλει η κοινή λογική». Με αυτήν την αναφορά ο Αντώνης Σαµαράς αιτιολόγησε, µετά τη συνάντησή του µε τον Γ. Παπανδρέου, την απόφαση της Ν.∆. να υπερψηφίσει τη µείωση µισθών στις ∆ΕΚΟ.
Ο πρόεδρος της Ν.Δ. επέµεινε πάντως σε µια σκληρή αντιµνηµονιακή ρητορική, προεξοφλώντας την αποτυχία της συµφωνίας στήριξης από την τρόικα, ενώ έβαλε στην αντιπολιτευτική ατζέντα του κόµµατος και τα εθνικά θέµατα, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι «κινείται στη σφαίρα της µυστικής διπλωµατίας» και τον υπουργό Εξωτερικών Δηµ. Δρούτσα ότι προβάλλει «εξωφρενικές απόψεις» ως προς την ενταξιακή πορεία της Τουρκίας στην Ε.Ε.

Κοµµατικοί παράγοντες εκτιµούσαν χθες ότι η Ρηγίλλης οξύνει την πολιτική αντιπαράθεση για τα εθνικά θέµατα σε µια προσπάθεια να εξισορροπήσει τη στροφή στην αντιµνηµονιακή στρατηγική της, η οποία προκαλεί και εσωκοµµατικούς τριγµούς. Στο γαλάζιο επιτελείο δεν κρύβουν την ανησυχία ότι το επόµενο διάστηµα θα διαµορφωθούν συνθήκες «κοινωνικής έκρηξης» και αναφέρουν ότι η Ν.Δ. «θα κινηθεί ως υπεύθυνη πολιτική δύναµη». Το µήνυµα αυτό έστειλε χθες µε τον τρόπο του και ο κ. Σαµαράς, λέγοντας ότι «αν ήταν σήµερα το ΠΑΣΟΚ στην αντιπολίτευση θα είχαν παραλύσει τη χώρα».

Κοινός τόπος ανάµεσασε κυβέρνηση και αξιωµατική αντιπολίτευση, όπως προέκυψε από τη χθεσινή συνάντηση των κ.κ.

Παπανδρέου και Σαµαρά, είναι η απόφαση να ξεκινήσει από την παρούσα Βουλή η διαδικασία για τη συνταγµατική αναθεώρηση.

Ο πρόεδρος της Ν.Δ. έκανε λόγο για «θετική εξέλιξη», η οποία – όπως έλεγαν στενοί συνεργάτες του – αποµακρύνει και το ενδεχόµενο πρόωρων εκλογών, καθώς η διαδικασία για νέες συνταγµατικές αλλαγές µπορεί επισήµως να αρχίσει µετά τον Ιούνιο του 2013 (µε τη συπλήρωση πέντε ετών από την τελευταία αναθεώρηση).

Κατά τη συνάντηση µε τον Πρωθυπουργό, που ξεπέρασε τη µία ώρα, ο κ. Σαµαράς εµφανίστηκε κατηγορηµατικά αντίθετος µε τις αλλαγές στα εργασιακά και συνέστησε στην κυβέρνηση άµεσες αλλαγές, προκειµένου να µπει η οικονοµία σε µια αναπτυξιακή τροχιά. «Εργασιακό Μεσαίωνα δεν πρόκειται να δεχθούµε. Δεν θα συναινέσουµε σε µία πορεία, όπως αυτή που ακολουθεί η κυβέρνηση, που οδηγεί σε άδικες και µάταιες θυσίες χωρίς ελπίδα. Σε αυτήν την πολιτική, συναίνεση δεν δίνω», ανέφερε ο πρόεδρος της Ν.Δ. σε µακροσκελή δήλωση που έκανε από τη Ρηγίλλης για τα αποτελέσµατα της συνάντησης.

Σύµφωνα µε πληροφορίες, ο κ. Σαµαράς ζήτησε να γίνουν αποτελεσµατικές κινήσεις για την καταπολέµηση της φοροδιαφυγής και να ληφθούν άµεσα µέτρα για την ενίσχυση της διαφάνειας, ενώ εκτεταµένη συζήτηση έγινε για την ελληνική θέση κατά την αυριανή Σύνοδο Κορυφής της Ε.Ε. στις Βρυξέλλες. Ο πρόεδρος της Ν.Δ. ανέφερε ότι η αξιωµατική αντιπολίτευση είναι θετική στο ενδεχόµενο επιµήκυνσης του χρόνου αποπληρωµής του δανείου των 110 δισ. ευρώ και αντίθετη στη µείωση των κονδυλίων για τον ευρωπαϊκό προϋπολογισµό µετά το 2013.

Κραδασµοί για τις ΔΕΚΟ
Η απόφαση της Ν.Δ. να στηρίξει την περικοπή µισθών στις ΔΕΚΟ πάντως προκαλεί κραδασµούς στο γαλάζιο στρατόπεδο και «πολικές θερµοκρασίες» στις σχέσεις της Ρηγίλλης µε τη ΔΑΚΕ. Βουλευτές της Ν.Δ., όπως ο Νίκος Νικολόπουλος, απειλούσαν χθες το πρωί ότι θα αποχωρούσαν από τη συζήτηση και ψηφοφορία του πολυνοµοσχέδιου στη Βουλή, κάνοντας λόγο για «µεσοβέζικη» θέση του κόµµατος. Από την άλλη πλευρά, ο γραµµατέας συνδικαλιστικού της Ρηγίλλης, πρώην βουλευτής Γιάννης Μανώλης, επιτέθηκε (Βήµα FM) στους γαλάζιους συνδικαλιστές, κατηγορώντας τους εµµέσως πλην σαφώς ότι ευνοούν τις υπέρογκες αµοιβές στο Δηµόσιο και τον ευρύτερο δηµόσιο τοµέα γιατί «είναι βολεµένοι και οι ίδιοι». «Τα λέω και στους συνδικαλιστές της Ν.Δ. Οι βολεµένοι στον συνδικαλισµό και στην πολιτική είναι πολλοί και είναι σε όλα τα κόµµατα», ανέφερε µε έµφαση.

nasopoulos@dolnet.gr
ΕΜΦΥΛΙΟΣ
Η στάση της Ν.Δ. για τους µισθούς στις ΔΕΚΟ προκαλεί αντιδράσεις από γαλάζιους βουλευτές και συνδικαλιστές

Παπαρήγα: «Εχουµε πόλεµο» Καρατζαφέρης: «Συναίνεση τέλος»

ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ του ΚΚΕ να κλιµακώσει τις κινητοποιήσεις κατά του Μνηµονίου ανακοίνωσε ουσιαστικά η γραµµατέας του κόµµατος Αλέκα Παπαρήγα µετά τη συνάντηση µε τον Πρωθυπουργό, ενώ τη στροφή του ΛΑΟΣ κατά της συµφωνίας µε την τρόικα επιβεβαίωσε ο Γιώργος Καρατζαφέρης. Ιδιαίτερα επιθετικός υπήρξε και ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος απείχε από τις συναντήσεις µε τον κ. Παπανδρέου. «Δεν υπάρχει συναίνεση... Ο πραγµατικός πόλεµος τώρα αρχίζει και πρέπει να συνειδητοποιήσουµε ότι δεν υπάρχουν διάφορα µείγµατα πολιτικής, ούτε έχει κάποια αξία να διαπραγµατεύεσαι για την περικοπή µισθού», σχολίασε η κ. Παπαρήγα, βάζοντας στο στόχαστρο κυβέρνηση και αξιωµατική αντιπολίτευση, ενώ ο κ. Καρατζαφέρης ανέφερε ότι ο ΛΑΟΣ τον περασµένο Μάιο «έδειξε σοβαρότητα» και είχε υπερψηφίσει το Μνηµόνιο για να υπάρχουν µισθοί και συντάξεις. «Τώρα, όµως, οι µισθοί και οι συντάξεις πετσοκόβονται και αυτό δεν µπορούµε να το παρακολουθήσουµε. Ηµουν ο σηµαιοφόρος της συναίνεσης, αλλά δεν µπορώ να είµαι ο νεκροθάφτης της κοινωνίας...», ήταν το δικό του µήνυµα.

Από την πλευρά του ο κ. Τσίπρας, αναφερόµενος στην ψήφιση του πολυνοµοσχεδίου, έκανε λόγο για «ηµέρα ντροπής για το Κοινοβούλιο» και επέκρινε τους υπόλοιπους πολιτικούς αρχηγούς που αποδέχθηκαν την πρόσκληση του Πρωθυπουργού, τονίζοντας: «Εµείς θα δώσουµε τη µάχη. Δεν αναλωνόµαστε σε ανούσιες χειραψίες...».

Το κράτος χαρίζει 32 δισεκατομμύρια ευρώ!

thumb
Την ώρα που ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου περνάει νομοσχέδια σκούπα για νέες περικοπές σε θέσεις εργασίας, μισθούς, συντάξεις και παντός είδους επιδόματα, περνάει και άλλα που χαρίζουν δισεκατομμύρια στους μεγαλοφειλέτες του δημοσίου. Στο νομοσχέδιο για τις ΔΕΚΟ, εκτός από τις συρρικνώσεις παντός είδους υπάρχει και μια ωραιότατη παράγραφος που προβλέπει την διαγραφή των 32 δισεκατομμυρίων ευρώ που οφείλονται στο δημόσιο από τις ελλειμματικές εταιρίες. Βέβαια τα χρήματα έφυγαν από την τσέπη του φορολογούμενου και φαγώθηκαν από τις ελλειμματικές και καταχρηστικές διοικήσεις δεκαετιών και δεν θα γυρίσουν ποτέ πίσω. Γιατί; Επειδή, όπως ισχυρίζεται ο υπουργός οικονομικών, είναι πλέον ληξιπρόθεσμα χρέη και χαρακτηρίζονται «ανεπίδεκτα είσπραξης»!
Περιττό να σας υπογραμμίσουμε ότι τόσο καιρό, και προ αλλά και μετά την υπογραφή του μνημονίου, τα χρήματα αυτά συμπεριλαμβάνονταν στους εισπρακτικούς στόχους. Μάταια οι υπηρεσιακοί παράγοντες έκρουαν τον κώδωνα του κινδύνου ότι το ποσό αυτό δεν μπορεί να εισπραχθεί. Ο πρωθυπουργός, τόσο προεκλογικά όσο και πριν από μερικές εβδομάδες, επαναλάμβανε το μάντρα ότι «λεφτά υπάρχουν». Και εννοούσε τις ανύπαρκτες εισπράξεις.
Από το ρεπορτάζ μαθαίνουμε ότι ακόμα και οι δικοί του σύμβουλοι, είχαν προειδοποιήσει και εγγράφως τον Γ. Παπακωνσταντίνου για το θέμα, όμως ο ίδιος, ακόμα και ένα χρόνο μετά επέμεινε να συμπεριλαμβάνει το ποσό στον σχεδιασμό του, παραπλανώντας τους ομολόγους του, τους πολίτες, ακόμα και την τρόικα.
Η φορολογική συνείδηση που ανεμίζει ως σημαία της διαφάνειας η κυβέρνηση πάει περίπατο και με την βούλα. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δεσμεύθηκε ότι θα δημοσιοποιηθούν τα ονόματα των εταιριών που χρωστάνε τα 32 δισεκατομμύρια και που τους χαρίστηκαν εν μια νυκτί. Να υπενθυμίσουμε ότι αυτά τα χρήματα δεν βγήκαν από την τσέπη του υπουργού οικονομικών ή του πρωθυπουργού, αλλά από την δική μας. Και βέβαια από την δική μας θα ξαναβγούν ώστε να καλύψουν την μαύρη τρύπα της χαριστικής αυτής νομοθετικής διάταξης. Να δούμε πόσες άλλες «καθαρές αρχές» και «κλεισίματα λογαριασμών με το παρελθόν» θα μας υποχρεώσουν να πληρώσουμε ακόμα...

Με διαγραφές η υπερψήφιση επί της αρχής

thumb

Ψηφίστηκε επί της αρχής, παράλληλα με τη διαγραφή ενός βουλευτή του ΠΑΣΟΚ ο οποίος είπε «όχι», το επίμαχο πολυνομοσχέδιο για τις αλλαγές στις ΔΕΚΟ και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων.
Υπέρ ψήφισαν 156 βουλευτές και κατά 130.
Ο Γιώργος Παπανδρέου διέγραψε από την ΚΟ του κόμματος τον βουλευτή Πρέβεζας, Ευάγγελο Παπαχρήστου, διότι καταψήφισε.
Σύσσωμη η αντιπολίτευση επετέθη στην κυβέρνηση τόσο για το περιεχόμενο, όσο και για την διαδικασία του κατεπείγοντος με την οποία τέθηκε σε ψηφοφορία το νομοσχέδιο.
Ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου υποστήριξε ότι «οι εργαζόμενοι σήμερα δεν χρειάζονται τους εύκολους εργατοπατέρες. Θέλουν κανόνες και αυτό διασφαλίζει το νομοσχέδιο αυτό» και ότι γνώμονας είναι το δημόσιο συμφέρον και όχι το πολιτικό κόστος.
Νωρίτερα ο υπουργός Οικονομικών απέσυρε τη διάταξη του πολυνομοσχεδίου που προέβλεπε διαγραφή χρεών προς το Δημόσιο, ύψους 24 δισ. ευρώ. Ο κ. Παπακωνσταντίνου δεσμεύθηκε ότι θα καταθέσει ρύθμιση για έναν μηχανισμό διαγραφής χρεών σε επόμενο νομοσχέδιο. Παράλληλα προανήγγειλε ότι το υπουργείο Οικονομικών θα δημοσιοποιήσει στο Διαδίκτυο τη λίστα όλων των ληξιπρόθεσμων οφειλετών του Δημοσίου.
Η υπουργός Εργασίας Λούκα Κατσέλη επέφερε τροποποίηση στο άρθρο 14, όπου θεσμοθετούνται οι επιχειρησιακές συλλογικές συμβάσεις εργασίας, δυνητικά κατώτερες των αντίστοιχων κλαδικών, διαγράφοντας την πρόβλεψη για δωδεκάμηνη ισχύ τους, ενώ υποστήριξε ότι  δεν καταργούνται οι κλαδικές συμβάσεις και ζήτησε «να σταματήσει η κινδυνολογία περί μειώσεων μισθών στον ιδιωτικό τομέα».

Ευρωσοσιαλιστές: Να σταματήσει η Μέρκελ τα παιχνίδια

Κριτική στη Γερμανίδα καγκελάριο άσκησε ο Μ. Σουλτς
O επικεφαλής της σοσιαλιστικής ομάδας του Ευρωκοινοβουλίου, Μάρτιν Σουλτς, κάλεσε την Άνγκελα Μέρκελ να σταματήσει τα παιχνίδια και να στηρίξει τις προσπάθειες σταθεροποίησης του ευρώ. Υπογράμμισε ότι στην αντίθετη περίπτωση, θα βουλιάξει μαζί με το κοινό νόμισμα και η ευρωπαϊκή οικονομία.
Ο επικεφαλής της κοινοβουλευτικής ομάδας των Ευρωπαίων Σοσιαλιστών, Μ. Σουλτς Ο επικεφαλής της κοινοβουλευτικής ομάδας των Ευρωπαίων Σοσιαλιστών, Μ. Σουλτς "Θα πρέπει να βγούμε από αυτήν την κατάσταση, να βάλουμε πάνω στο τραπέζι ξεκάθαρα όλα τα στοιχεία, θετικά ή αρνητικά του ευρώ και να πάρουμε ξεκάθαρες και τελικές αποφάσεις", είπε.
Άσκησε έντονη κριτική στη Γερμανίδα καγκελάριο για την άρνησή της να υποστηρίξει την έκδοση ευρωομολόγων. "Γίνονται απόπειρες και προσπάθειες να κατασκευασθούν επιχειρήματα ενάντια σε ένα μέτρο που δεν το προτείνουν αριστεροί αντιεξουσιαστές, αλλά ο πρωθυπουργός του Λουξεμβούργου, ο 'κύριος ευρώ' της ευρωζώνης", δήλωσε.
Χαρακτήρισε, μάλιστα, «μέθοδο δημοτικού σχολείου» τη μέθοδο που χρησιμοποίησε η Γερμανία για να αποδείξει ότι το επιτόκιο ενός κοινού ομολόγου θα ήταν σημαντικά υψηλότερο από εκείνο των γερμανικών.
"Δεν ζητάω να είμαστε όλοι υπέρ των ευρωομολόγων, αλλά δεν μπορούμε να τα διαγράψουμε από τις εναλλακτικές λύσεις", πρόσθεσε ο ηγέτης των Ευρωπαίων σοσιαλιστών.
Δεν άφησε στο απυρόβλητο το γεγονός ότι οι ιρλανδικές τράπεζες πέρασαν -όπως είπε- προ ολίγων μηνών τα ευρωπαϊκά τεστ αντοχής και λίγο καιρό αργότερα έφτασαν στα πρόθυρα της κατάρρευσης.

Γ. Παπανδρέου: Τα εργασιακά δικαιώματα είχαν ήδη ανατραπεί

Κοινωνικά ευαίσθητος δήλωσε ο πρωθυπουργός, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου,λέγοντας ότι κάθε απόφασή του αποσκοπεί στην προστασία της Ελλάδας. Υποστήριξε ότι το πολυνομοσχέδιο είναι ένα ακόμη βήμα για την αλλαγή της χώρας μας προς το καλύτερο και πρόσθεσε ότι τα εργασιακά δικαιώματα έχουν ήδη ανατραπεί και η κυβέρνηση επιχειρεί τώρα να βάλει κανόνες.
Ο Γ. Παπανδρέου απευθύνθηκε στους συνδικαλιστές, τους χαρακτήρισε μέρος της καρδιάς του ΠΑΣΟΚ και τους κάλεσε να συναινέσουν στις ανατροπές σε ΔΕΚΟ και ιδιωτικό τομέα.
"Δεν μπορούμε να αγνοούμε τις δραματικές συνθήκες που έχουν ήδη διαμορφωθεί στη χώρα μας, στην αγορά εργασίας και τις επιχειρήσεις", είπε και πρόσθεσε ότι τα εργασιακά δικαιώματα έχουν ήδη ανατραπεί εδώ και χρόνια και η κατάσταση έχει επιδεινωθεί από την κρίση.
Δήλωσε ότι η κυβέρνηση βάζει κανόνες στην αγορά εργασίας και ζήτησε πίστωση χρόνου. "Αυτές οι επιλογές κρίνονται και θα κριθούν και θ’ αξιολογηθούν και θα δούμε και σε τρεις μήνες και σε ένα χρόνο, και σε δυο χρόνια, αν αυτές πράγματι πετυχαίνουν τους στόχους τους".
Μετέθεσε τις ευθύνες για την ορθή εφαρμογή των επιχειρησιακών συμβάσεων στους κοινωνικούς εταίρους, λέγοντας ότι χρειάζεται να αναλάβουν τις ευθύνες τους.
"Συνταγματικά προβλεπόμενη" η διαδικασία του κατεπείγοντος
Ο πρωθυπουργός υπερασπίστηκε την επιλογή να κατατεθεί το νομοσχέδιο με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, αναφέροντας ότι είναι συνταγματικά προβλεπόμενη κοινοβουλευτική διαδικασία. "Δεν είναι κάτι που θέλουμε να υιοθετούμε ως κανόνα, αλλά υπάρχουν στιγμές που πρέπει να το υιοθετούμε και είναι μέσα στις δημοκρατικές λειτουργίες".
Δήλωσε ότι οι ρυθμίσεις που περιέχει το πολυνομοσχέδιο ήταν κατεπείγουσες, αφού θα πρέπει να έχουν τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου. Πρόσθεσε, δε, ότι είχαν προαναγγελθεί και δημοσίως συζητηθεί, "έστω κι αν δεν είχαν κατατεθεί με τη μορφή νομοσχεδίου".
Κάνοντας αναφορά στις πρωινές συναντήσεις με τους ηγέτες της Νέας Δημοκρατίας, του ΚΚΕ και του ΛΑΟΣ, ο πρωθυπουργός προανήγγειλε συνέχεια στις επαφές του με τους πολιτικούς αρχηγούς, για θέματα εξωτερικής πολιτικής, παιδείας, διαφάνειας και δημόσιας διοίκησης.
Διαπίστωσε ότι υπάρχει σε γενικές γραμμές συναίνεση και σύγκλιση απόψεων, σε ό,τι αφορά τα ευρωπαϊκά ζητήματα.
Δήλωσε σύμφωνος με την ιδέα αναθεώρησης του Συντάγματος

Δεν συναινούν στην κυβερνητική πολιτική οι αρχηγοί

Συναντήσεις με τους αρχηγούς των πολιτικών κομμάτων είχε από το πρωί σήμερα ο πρωθυπουργός, ενόψει της συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη και την Παρασκευή στις Βρυξέλλες.
Ο κ. Σαμαράς εισήλθε στο Μέγαρο Μαξίμου στις 10 το πρωί όπως ήταν προγραμματισμένο και παρέμεινε για περισσότερο από μια ώρα.
Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης δήλωσε αργότερα πως η κυβέρνηση θέλει συνενοχή και όχι συναίνεση, ωστόσο χαρακτήρισε θετική την στάση του πρωθυπουργού στην πρότασή του για να είναι η επόμενη Βουλή αναθεωρητική.
Μετά τη συνάντηση με τον πρόεδρο της Ν.Δ. ο πρωθυπουργός δέχθηκε τη γενική γραμματέα του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, η οποία εξερχόμενη του Μεγάρου Μαξίμου δήλωσε πως "δεν υπάρχει καμία συναίνεση".
Ο κ. Παπανδρέου στις 12.30 συναντήθηκε   με τον πρόεδρο του ΛΑΟΣ, Γιώργο Καρατζαφέρη, ο οποίος δήλωσε ότι δεν μπορεί να προχωρήσει σε περαιτέρω συναινέσεις και να γίνει "ο νεκροθάφτης της ελληνικής κοινωνίας". 
Ο πρόεδρος του Συνασπισμού, Αλέξης Τσίπρας έχει δηλώσει ότι δεν επιθυμεί συνάντηση με τον πρωθυπουργό.

Γ.Πεταλωτής: Ιδιαίτερα χρήσιμες οι συναντήσεις του πρωθυπουργού με τους πολιτικούς αρχηγούς

thumb

Μετά το πέρας των συναντήσεων του πρωθυπουργού με τους πολιτικούς αρχηγούς, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ.Πεταλωτής σε δηλωσή του τις χαρακτήρισε ιδιαίτερα χρήσιμες κυρίως λίγο πριν την Σύνοδο Κορυφής.
Ο ίδιος άσκησε κριτική και στον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, λέγοντας ότι η συναίνεση αφορά τόσο την κυβέρνηση και τα κόμματα όσο και τους κοινωνικούς εταίρους αλλά και τους πολίτες».
«Η κυβέρνηση πάντοτε πίστευε και πολύ περισσότερο σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία ότι η συναίνεση έχει εξαιρετικά σημαντική αξία, για αυτό δεν θα σταματήσουμε να τη ζητάμε» εξηγεί ο κ. Πεταλωτής και υπογραμμίζει: «Όλοι μας, στο μέτρο που αναλογεί στον καθένα, αποδεικνύουμε καθημερινά το μέγεθος της ευθύνης μας, αλλά και το βαθμό της υπευθυνότητάς μας για την οριστική επίλυση των μεγάλων προβλημάτων του τόπου και βέβαια η συναίνεση κρίνεται και θα κρίνεται καθημερινά»
Όσον αφορά στις  δηλώσεις Σαμαρά ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε: «αντί να θεωρεί συνενοχή την ενεργό και ουσιαστική συμμετοχή στη μεγάλη εθνική προσπάθεια που καταβάλλει η κυβέρνηση για τη σωτηρία της χώρας και την ανάταξη της οικονομίας μας, καλό θα ήταν να αναλογιστεί τις ευθύνες τις παράταξής του για όσα βιώνει σήμερα ο Έλληνας πολίτης και η χώρα».
Αναφερόμενος και στο πολυνομοσχέδιο που ψηφίζεται απόψε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, τόνισε ότι πρωταρχικός στόχος είναι να μην μην χαθούν θέσεις εργασίας.
Εν συνεχεία, σχολιάζοντας και τα λεγόμενα του Σαμαρά περί μη καταπολέμησης της φοροδιαφυγής κατέστησε σαφές ότι με την αλλαγή του νομικού πλαισίου αλλάζει ριζικά κατεύθυνση η προσπάθεια ενίσχυσης των εσόδων.
Απέρριψε ωστόσο και τα σενάρια περί μυστικής διπλωματίας δηλώνοντας πως «η Ελλάδα, μετά από χρόνια, απέκτησε ξανά φωνή, ξεκάθαρες θέσεις και κύρος».
Τέλος, για τη συνταγματική αναθεώρηση, ο Γιώργος Πεταλωτής υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση Καραμανλή, για λόγους καθαρά ιδιοτελείς», απαξίωσε τη διαδικασία της τελευταίας αναθεώρησης του Συντάγματος, όταν ο Γιώργος Παπανδρέου, ως αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, ζητούσε τη διακοπή της, «ώστε η παρούσα Βουλή να ήταν αναθεωρητική και να θέσουμε πλέον όλες οι πολιτικές δυνάμεις, όλες εκείνες τις προτάσεις για βελτίωση του πολιτικού μας συστήματος σε όλα τα επίπεδα. «Έστω και τώρα είναι θετικό ότι επιτέλους συμφωνούμε» κατέληξε.

Επισφαλές το χρηματοπιστωτικό σύστημα

Αυξάνεται η εξάρτηση των ελληνικών τραπεζών από την ΕΚΤ

Συμφωνία κορυφής για συνταγματική αναθεώρηση

Παπανδρέου: «Δεν μπορούμε να εθελοτυφλούμε»

Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2010

Τα λάπτοπ και τα... καρύδια του ΣΔΟΕ...

thumb

Όταν λέει ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου ότι θα πατάξει τη φοροδιαφυγή, εννοεί ότι θα πατάξει τη φοροδιαφυγή. Για ποιον άλλο λόγο θα έμπαινε άλλωστε στη διαδικασία -μεσούσης της εθνικής μας στριμοκωλίασης- να εξοπλίσει με λάπτοπ (πάνω από χίλια τεμάχια αγόρασε μονοκοπανιά ο δόλιος) τους ελεγκτές του ΣΔΟΕ και να τους αμολήσει στο κουρμπέτι για on line ελέγχους στο πλαίσιο της πιλοτικής λειτουργίας του Προγράμματος “ELENXIS” ;
Και δεν είναι μόνο ότι τα προικοδότησε μόνο με φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές τα λαγωνικά του. Τους φερμάρισε και ασύρματη σύνδεση ίντερνετ στις διαθέσιμες οπές, για να μπορούν, όπου σταθούν κι όπου βρεθούν, να συνδέονται με τον κεντρικό αριθμορουφιάνο και να δίνουνε ραπόρτο. Έξι μέρες ζωής αριθμεί το φουτουριστικό πρόγραμμα φορολογικών ελέγχων του Υπουργείου κι όλα τα δεδομένα συντείνουν στη διαπίστωση πως πρόκειται για κοσμογονία στο χώρο της δίωξης φορολογικού εγκλήματος. Το “ELENXIS” είναι τόσο μούρικο, τόσο τσαχπίνικο, τόσο ευέλικτο, τόσο αποτελεσματικό και τόσο προχωρημένο, ώστε να υποκύπτουν στη σαγήνη του, ακόμα και οι ίδιοι οι φοροφυγάδες. Όπως επανειλημμένα έγραψαν οι αρμόδιοι συντάκτες των εφημερίδων και των ιστοσελίδων, το Πρόγραμμα έτυχε πολύ θετικής υποδοχής και από πλευράς ελεγχομένων. Γιατί, μη γελιόμαστε, είναι αλλιώς να σε επισκέπτεται ο παλιός, ξινός, νεοδημοκράτης εφοριακός που μοιάζει με γαμπρό εξ αγγελίας για την 39χρονη μεγαλοκοπέλα της επιχείρησης... κι άλλο να σκάει μύτη ο παπανδρεϊκός μηχανοργανωμένος γιάπης με τα 120 ηνωμένα ηλεκτρονικά πεδία των ασύρματων συνδέσεών του να πλανιούνται πάνωθέ του και να πλήττουν τη γονιμότητα όλων των έμβιων όντων σε ακτίνα 235 χιλιάδων χιλιομέτρων... Έχει διαφορά.
Ή μήπως δεν έχει;;;;
Ε, λοιπόν είστε πολύ αθώοι όλοι εσείς που πιστεύετε ότι ξαφνικά οι επιχειρηματίες συμφιλιώθηκαν με τους θύτες τους. Ίσα- ίσα. Πρόκειται περί αγνής παρθένας χαιρεκακίας και εκδικητικότητας (απ’ αυτήν που τρώγεται κρύα). Την ώρα που οι «ελεγχόμενοι» κομίζουν με χαμόγελο τα βιβλία τους στους ελεγκτές του ΣΔΟΕ, την ώρα που τους τρατάρουν συκαλάκι και νερό, κάτω απ’ το τραπέζι, πίσω απ’ τα μουστάκια τους, σουρίζουν με μίσος. Ξέρουν ότι το λάπτοπ που απ’ το υστέρημά του εξασφάλισε το Υπουργείο στους επιβλητικούς άντρες, εκείνη την ώρα καίει -με το συμπάθιο- εντός του πεδίου του τα...καρύδια τους. (Έχουν διαβάσει σχετικές μελέτες). Η χαριστική βολή έρχεται στη συνέχεια από το wi- fi… Δεν είναι τυχαίο ότι οι φορολογούμενοι, από περισσή τάχα διακριτικότητα απομακρύνονται απ’ το χώρο. Το ασύρματο δίκτυο, σε συνδυασμό με το τερματικό, κεραυνοβολούν τους ανθρώπους του υπουργού με μεγάλες δόσεις ακτινοβολίας. Μετά από ένα- δυο μήνες διαρκούς χρήσης, οι μέρες ολωνών θα είναι μετρημένες.
Θέλοντας και μη, θα επιστρέψουμε στον παλιό, ξινό εφοριακό της ανοιχτής και προτεταμένης παλάμης...

Συναίνεση ή συνενόχους στην εκτροπή;

thumb
Το πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση συνοψίζεται ως εξής: Είναι σε θέση να εκπληρώσει τις συμβατικές δεσμεύσεις που έχει αναλάβει με τη Δανειακή Σύμβαση και το μνημόνιο έναντι των πιστωτών, κινούμενη εντός των πλαισίων της συνταγματικής νομιμότητας;
Το γεγονός ότι σήμερα ο πρωθυπουργός αναζητά συναίνεση στις συναντήσεις του με τους αρχηγούς των κομμάτων της αντιπολίτευσης υποδηλώνει την αμφιβολία του για αυτήν τη δυνατότητα. Υποδηλώνει επίσης  και το αδιέξοδό του, καθώς η μη εξασφάλιση συναίνεσης, τον οδηγεί είτε σε αντιδημοκρατικές επιλογές -- δια τη πυγμής επιβολής των πολιτικών του ΔΝΤ-- είτε στην παραίτηση...
Ηδη στο νομικό  κόσμο της χώρας διαμορφώνεται η άποψη ότι τόσο η Δανειακή Σύμβαση όσο και το μνημόνιο καθώς και η νομοθεσία για την εφαρμογή τους, κινούνται εκτός (νομιμότητας) των πλαισίων του Συντάγματος.
Σύμφωνα με την διακήρυξη του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών «η δανειακή σύμβαση, που υπέγραψε η χώρα μας -ιδρύοντας νομικό προηγούμενο και για μελλοντικούς δανεισμούς μας-, αναγνώρισε μεταξύ άλλων το δικαίωμα στους συγκεκριμένους δανειστές μας σε περίπτωση που δεν ικανοποιηθούν, να προβούν σε αναγκαστική εκτέλεση εις βάρος της δημόσιας περιουσίας, αδιακρίτως αν πρόκειται για στοιχεία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς (όπως η Ακρόπολη), μέσα αναγκαία για την εθνική μας άμυνα (όπως τα οπλικά μας συστήματα), δημόσια κτήρια (όπως η Βουλή), κοινόχρηστοι χώροι (πλατείες, δρόμοι), σε αντίθεση δηλαδή με ό,τι συμβαίνει με τους λοιπούς δανειστές και τους ίδιους τους Έλληνες πολίτες. Με άλλα λόγια όσα ίσχυαν ως προς το ακατάσχετο της δημόσιας περιουσίας, ανατρέπονται και δη υπέρ των αλλοδαπών δανειστών, χωρίς κανέναν περιορισμό».
Επιπροσθέτως, οι προωθούμενες διαρθρωτικές αλλαγές, που στόχο έχουν την απορύθμιση της ελληνικής οικονομίας για να εξασφαλιστεί η «ευεργετική» λειτουργία  του νόμου της (ζούγκλας) αγοράς, είναι προφανές ότι δεν μπορούν να εξασφαλίσουν την συναίνεση της κοινωνίας, αφού οι εν λόγω ρυθμίσεις εκθεμελιώνουν (τινάζουν στον αέρα για την ακρίβεια)  δικαιώματα των εργαζομένων. Είναι, λοιπόν, αναμενόμενο πως κάποια στιγμή η υπομονή και η αντοχή των εργαζομένων θα εξαντληθούν.
Αυτή η κρίσιμη στιγμή, όλα δείχνουν ότι έχει πλησιάσει. Είναι λοιπόν απαραίτητο για την κυβέρνηση η αναζήτηση ενός νέου συναινετικού μανδύα με τον οποίο θα μασκαρευτεί για να απευθυνθεί και να «παραμυθιάσει» για μια ακόμη φορά  την  κοινωνία. Αυτόν τον μανδύα, εκτός από την κυβέρνηση των υφαίνουν και οι πιστωτές μας, καθώς  κι αυτοί προφανώς αντιλαμβάνονται την κρισιμότητα της στιγμής: Αν δεν υπάρξει πολιτικός μανδύας (μηχανισμός) ικανός να εξασφαλίσει την κοινωνική συναίνεση υπάρχει κίνδυνος  να τιναχτεί στον αέρα όλο το κόλπο της «ιδιωτικοποίησης» του ελληνικού κράτους. Καθώς είναι πολλά τα λεφτά που παίζονται σ αυτό το κόλπο, δεν τηρούνται ούτε τα προσχήματα, όπως φάνηκε από τις παραινέσεις- εντολές των αρχιερέων της «διάσωσης» Στρος Καν και Ολι Ρεν προς τα κόμματα της αντιπολίτευσης, και τους κοινωνικούς εταίρους  για «να στηρίξουν το δύσκολο έργο της κυβέρνησης».
Το γεγονός ότι θα υπάρξουν σίγουρα αμοραλιστές, καιροσκόποι ή απλώς καραγκιόζηδες της πολιτικής ζωής που θα προθυμοποιηθούν να βάλουν ένα χεράκι για τελειώσει η κυβέρνηση τη δουλειά  που της έχει αναθέσει το ΔΝΤ δε σημαίνει κατ ανάγκη ότι η επιδιωκόμενη συναίνεση μπορεί να επιτευχθεί. Η κοινωνία, η οποία δοκιμάζεται άγρια, είναι πλέον έμπειρη για να «μασήσει» κάποιες συμφωνίες κορυφής που στόχο έχουν την εξαπάτησή της για μια ακόμη φορά και τη διάσωση κάποιων ...«επιδέξιων πολιτικών κώλων» οι οποίοι για δεκαετίες τώρα αναπαύονται στο σβέρκο μας.
Υπό αυτήν την έννοια, οι έχοντες στοιχειώδες πολιτικό μυαλό αντιλαμβάνονται ότι στην προκειμένη περίπτωση, συναίνεση, σημαίνει συνενοχή, σε ένα έγκλημα για το οποίο κάποια στιγμή θα αποφανθούν τα δικαστήρια...

Ανταγωνιστικότητα: Στάσιμη η Ελλάδα, χαμηλές επιδόσεις σε κράτος, υποδομές και επιχειρηματικό περιβάλλον

Παρά τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των τελευταίων ετών και τη βελτίωση βασικών δημοσιονομικών δεικτών, η Ελλάδα εξακολουθεί να δυσκολεύεται...