Σάββατο 6 Νοεμβρίου 2010

Α. Αλαβάνος: ΕΕ και ΔΝΤ θέλουν έναν κόσμο χωρίς δικαιώματα

Ομιλία Αλ. Αλαβάνου σε προεκλογική συγκέντρωση

Νέο φορολογικό σχέδιο σχεδιάζει η κυβέρνηση

thumb

Νέο φορολογικό σχέδιο φαίνεται να σχεδιάζει η κυβέρνηση με σκόπο να το καταθέση στην ΤΡΟΙΚΑ. Μεταξύ άλλων το νέο αυτό σχέδιο προβλεπέπει αλλαγές στον ΦΠΑ, αύξηση της τιμής των τσιγάρων, και μείωση των φορολογικών συντελεστών για τις επιχειρήσεις.
Απαισιόδοξο παρουσιάζεται το οικονομικό επιτελείο για το έλλειμα του 2011, αφου λόγω της αναθεώρησης του ελλείμματος του 2009, της υστέρησης στα δημόσια έσοδα του 2010 αλλά και της μεγαλύτερης οικονομικής ύφεσης που αναμένεται τον επόμενο χρόνο δεν φαίνεται να μειώνεται.
Σύμφωνα με τον Αμαντέου Αλταφάζ, εκπρόσωπο του αρμόδιου επίτροπου Όλι Ρεν θα εξαρτηθεί αν η Ελλάδα πρέπει να λάβει νέα μέτρα για τη μείωση του ελλείμματος. Όλα θα κριθούν από τα στοιχεία της Eurostat για το ελληνικό έλλειμμα και το χρέος την περίοδο 2006-2009 αλλά και την άρση των επιφυλάξεων για τα μέχρι στιγμής ελληνικά στατιστικά στοιχεία.

«Θα πρέπει να αναθεωρήσουμε τους στόχους μας»

«Η Ελλάδα δεν θα γίνει λεκάνη λαθρομεταναστών»


Ο εκπρόσωπος τύπου της ΕΛΑΣ Αθανάσιος Κοκαλάκης στο ΣΚΑΙ

Παρακλάδι της Αλ Κάιντα ανέλαβε την ευθύνη για τα δέματα

Η Αλ Κάιντα στην Αραβική Χερσόνησο (Aqpa) ανέλαβε την ευθύνη για την αποστολή των παγιδευμένων με εκρηκτικά δεμάτων που εντοπίστηκαν και κατασχέθηκαν στη Βρετανία και το Ντουμπάι, και ισχυρίστηκε ότι ήταν πίσω από την ανατίναξη ενός αεροπλάνου cargo, το Σεπτέμβριο στο Ντουμπάι.

Όπως ανακοίνωσε το αμερικανικό κέντρο παρακολούθησης ισλαμιστικών ιστοσελίδων (SITE), το δίκτυο ανέλαβε την ευθύνη για τις ενέργειες αυτές σε μηνύματα για «τζιχάντ» (ιερό πόλεμο) που μεταδόθηκαν σε φόρουμ στο ίντερνετ.
Με τα μηνύματα καλεί για την αποστολή και άλλων παγιδευμένων δεμάτων «προκειμένου να διευρυνθεί η ακτίνα δράσης περιλαμβάνοντας τα επιβατικά αεροπλάνα στη Δύση καθώς και τα αεροπλάνα cargo».
Την περασμένη Παρασκευή, δύο παγιδευμένα δέματα με προέλευση την Υεμένη, ανακαλύφθηκαν στο Ντουμπάι και στη Βρετανία. Προορίζονταν για δύο τόπους εβραϊκής λατρείας στο Σικάγο (ΗΠΑ).
Η συντριβή του αεροσκάφους

Στις αρχές Σεπτεμβρίου, ένα αεροσκάφος cargo της αμερικανικής εταιρίας μεταφορών UPS συνετρίβη σε μία στρατιωτική βάση των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων κοντά στο αεροδρόμιο του Ντουμπάι. Τα δύο μέλη του πληρώματος σκοτώθηκαν.
«Καταρρίψαμε το αεροπλάνο που ανήκε στην αμερικανική εταιρία UPS, αλλά εφόσον τα ΜΜΕ του εχθρού δεν μας απέδωσαν την ευθύνη αυτής της εργασίας, παραμείναμε σιωπηλοί έως ότου έρθει η στιγμή να ξαναχτυπήσουμε», σύμφωνα με το μήνυμα.
Το δίκτυο Aqpa, το οποίο επικαλείται το SITE, δηλώνει ότι είχε τοποθετήσει, μερικές εβδομάδες αργότερα, άλλες δύο βόμβες κρυμμένες σε δέματα σε πτήσεις της FedEx και της UPS.
«Θέτουμε το ερώτημα: γιατί ο εχθρός δεν έδειξε τι συνέβη στο αεροπλάνο της UPS που καταρρίφθηκε;», αναφέρεται στο μήνυμα.
«Είναι επειδή ο εχθρός δεν ήταν ικανός να προσδιορίσει την αιτία της συντριβής ή επειδή η κυβέρνηση Ομπάμα ήθελε να αποκρύψει το περιστατικό;» προστίθεται.
Οι υποψίες των ερευνητών
Η ανάληψη ευθύνης συμφωνεί με τις υποψίες των αμερικανών ερευνητών, σύμφωνα με τις οποίες πρόσωπα που συνδέονται με την Αλ Κάιντα βρίσκονται πίσω από την κατασκευή δύο βομβών που ήταν κρυμμένες σε δέματα που απευθύνονταν σε δύο συναγωγές στο Σικάγο.
Έρχονται όμως σε αντίθεση με τις διαβεβαιώσεις των αρχών της πολιτικής αεροπορίας των Εμιράτων όσον αφορά την πτώση του αεροπλάνου της UPS το Σεπτέμβριο.
Ειδικοί της υπηρεσίας εκείνης δήλωσαν την περασμένη εβδομάδα ότι απέκλεισαν την πιθανότητα μιας έκρηξης πάνω στο αεροσκάφος.
Η Ουάσινγκτον πιστεύει πως γνωρίζει ότι τα παγιδευμένα δέματα φέρουν την υπογραφή του Σαουδάραβα Ιμπραχίμ Χάσαν αλ-Ασίρι, που φέρεται να είναι πυροτεχνουργός της Αλ Κάιντα.
Οι βρετανικές αρχές δήλωσαν πως το φορτίο τους ήταν αρκετά ισχυρό ώστε να καταστρέψει ένα αεροπλάνο εν πτήσει.

«Δεν είχα σκοπό να κάνω εκλογές, αλλά...»

Ομιλία πρωθυπουργού στο γήπεδο Σπόρτινγκ

Δράσε ή σκάσε

thumb

Το είδα σε τοίχο των Εξαρχείων και το βρήκα εξαιρετικό. Σαφές, άμεσο, ευφυώς προκλητικό. Με τρεις λέξεις η αφοπλιστική απάντηση σε όσους ψάχνουν το νόημα του νοήματος.
Το σύνθημα, πλέον, το χρησιμοποιούν πολλοί ως απάντηση στον κάθε ξερόλα και γκρινιάρη, στον κάθε απηυδισμένο αλλά και ακινητοποιημένο, στον κάθε οργισμένο αλλά και βαριεστημένο. Και έχουν δίκιο, γιατί έχουμε γίνει, πλέον, εξπέρ στο «στρίβειν διά του αρραβώνος»… Έχουμε γίνει εξπέρ στον θυμό που εκφράζεται με την αποχή. Έχουμε γίνει εξπέρ στο να είμαστε επιθετικοί τηλεθεατές, πολυπράγμονες ακροατές και αναγνώστες. Έχουμε γίνει εξπέρ στο να κάνουμε ιδιότυπο μπανιστήρι στην ίδια τη ζωή μας.
Τελευταία το «δράσε ή σκάσε» το ακούω συχνά από πολίτες που αποφάσισαν να δράσουν για την πόλη τους και το χρησιμοποιούν ως κίνητρο για όλους εμάς που περιοριζόμαστε στο να περιφέρουμε τον θυμό μας από καρέκλα σε καναπέ. Και εκείνοι που μας κλείνουν προκλητικά το μάτι είναι ευτυχώς πολλοί και γίνονται όλο και περισσότεροι, χωρίς να επιδιώκουν τα φώτα της δημοσιότητας παρά μόνο όταν εκείνα τους ανακαλύψουν. Και το χρησιμοποιούν γιατί εκείνοι, τουλάχιστον, κάνουν πράξη και τον θυμό και την οργή τους.
Και το κάνουν δημιουργικά, έστω με μια πινελιά. Αυτός ήταν και ο λόγος που, εν όψει των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών, αποφασίσαμε να τους δώσουμε τον λόγο και όχι να περιηγηθούμε σε ιλουστρασιόν ή μη προεκλογικά φυλλάδια. Γιατί, εκτός από την έκφραση της θέσης, της γνώμης ή της τσαντίλας κάθε τέσσερα χρόνια, υπάρχει και η οικτρή καθημερινότητα για την οποία όλοι μας έχουμε ένα μερίδιο ευθύνης – μικρό ή μεγάλο – εφόσον παραμένουμε φανατικοί θεατές. Ξέρω ότι πολλοί μπορεί, εάν βρεθείτε μπροστά σε αυτό το μήνυμα, να τα πάρετε στο κρανίο, να νιώσετε θιγμένοι. Δεν πειράζει, αν σκεφθείτε ότι στην προτροπή «δράσε ή σκάσε» η απάντηση δεν είναι απαραίτητο να είναι η δράση. Μπορεί να είναι και η σιωπή. Γιατί δεν υπάρχει λάθος επιλογή καθώς και οι δυο επιλογές είναι σωστές, εφόσον είναι αποτέλεσμα μιας δεύτερης σκέψης, μιας ειλικρινούς αποδοχής.
Καλό βόλι.

Επιστροφή αγροτικών επιδοτήσεων 347 εκατ. ζητάει από την Ελλάδα η Κομισιόν

Να επιστρέψει κονδύλια ύψους περίπου 347 εκατ. ευρώ που έλαβε από αγροτικές επιδοτήσεις ζήτησε από την Ελλάδα η Κομισιόν, με την αιτιολογία ότι η χώρα μας παραβίασε τους κοινοτικούς κανονισμούς. Συνολικά η Κομισιόν ζητάει πίσω 578,5 εκατομμύρια ευρώ από 19 κράτη της Ε.Ε..
Τα χρήματα ζητείται να επιστραφούν λόγω μη συμμόρφωσης με τους κανόνες της Ε.Ε. για τις ελεγκτικές διαδικασίες στον έλεγχο των αγροτικών δαπανών.
Αναλυτικότερα πρόκειται για τα εξής ποσά:
• 210,9 εκατομμύρια που είχαν δοθεί το 2006 για εργα βελτίωσης του αγροτικού τομέα
• 54,7 εακτομμύρια που είχαν δοθεί την περίοδο 2003-2007 για την σταφίδα,
• 50,16 εκατομμύρια για μη τήρηση κτηνιατρικών κανόνων
•19,76 εκατομμύρια για παραδόσεις καπνού μετά από τις προθεσμίες
•3,97 εκατ. για ελλιπή ελέγχους σε μικρά νησιά του Αιγαίου την περίοδο 1999-2001
•4,17 εκατ. για ελλιπή έγγραφα το χρόνο 2005 των ελέγχων που έγιναν
•3,78 εκατ. για καθυστερημένες πληρωμές το 2007
Από τις υπόλοιπες χώρες, αυτές που θα κληθούν να επιστρέψουν τα μεγαλύτερα ποσά είναι η Ολλανδία με 28,9 εκατ., η Ιταλία με 22,8 εκατ., η Πορτογαλία με 40,69 εκατ. και η Ρουμανία με 41,7 εκατ..

Στο 5% θέλει τη διαφορά η Ιπποκράτους

thumb

Στο ΠΑΣΟΚ βάζουν ως όριο «ασφαλείας», ώστε να θεωρηθεί νικητής το κυβερνών κόμμα στις αυτοδιοικητικές εκλογές – με έμμεση πολιτική «προβολή» στο ενδεχό­μενο και βουλευτικών –, τη διαφορά του 5% από τη Ν.Δ. Ποια είναι όμως τα δεδομένα που προκύπτουν από τις πιο πρόσφατες δημοσκο­πήσεις (με ερώτημα για πρόθεση ψήφου σε εθνικές εκλογές) και ποια τα σενάρια που προ­κύπτουν με βάση τα δεδομένα του εκλογικού νόμου;
Τα δημοσκοπικά δεδομένα αποτυπώνονται στον σχετικό πίνακα και επ’ αυτών μπορούν να γίνουν οι εξής παρατηρήσεις:
1. Οι επόμενες εκλογές θα διεξαχθούν με τον Νόμο Παυλόπουλου, που δίνει 50 έδρες δώ­ρο στο πρώτο κόμμα.
2. Στο Α’ σενάριο καταγράφονται τα ποσοστά κάθε κόμματος ξεχωριστά. Πιθανή δημιουρ­γία νέου κόμματος της Ντόρας Μπακογιάν-νη αναμένεται να αφαιρέσει ψήφους από τη Ν.Δ., τον ΛΑΟΣ, αλλά και το ΠΑΣΟΚ.
3. Τα αναμενόμενα έγκυρα, από 6.850.000 που ήταν στις βουλευτικές του 2009, τώρα αναμένεται να κυμανθούν από 6.000.000 έως 6.350.000.
4. Στο Β’ σενάριο εξετάζεται η περίπτωση που οι Οικολόγοι Πράσινοι μαζί με τη Δημοκρατι­κή Αριστερά συγκροτήσουν ενιαίο κοινό ψη­φοδέλτιο και λάβουν το άθροισμα των ψή­φων που λαμβάνουν ξεχωριστά.

Συμπεράσματα
1. Στο Α’ σενάριο, με αθροιστικό ποσοστό κομ­μάτων εκτός Βουλής 5,5%, το ΠΑΣΟΚ με 38% κατακτά οριακή αυτοδυναμία 151 εδρών.
2. Στο Β’ σενάριο, με αθροιστικό ποσοστό κομ­μάτων εκτός Βουλής 3%, το ΠΑΣΟΚ με 38% κατακτά 148 έδρες. Σε αυτήν την περίπτω­ση, για να κατακτήσει οριακή αυτοδυναμία 151 εδρών, χρειάζεται να λάβει 39,19%. Σε συσχετισμό με τα αναμενόμενα αποτελέ­σματα του Α’ γύρου των περιφερειακών εκλο­γών, ως κατώτερο όριο ασφαλείας για το ΠΑ-ΣΟΚ θα πρέπει να θεωρηθεί το 38,0% επί των εγκύρων.
Κατόπιν τούτων, είναι προφανές πως τα πολι­τικά συμπεράσματα των εκλογών θα είναι ιδιαι­τέρως... εύπλαστα!

Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2010

Συναγερμός σε πρεσβείες στη Δανία και τη Βουλγαρία για ύποπτα πακέτα

φωτογραφία αρχείου
Εκκενώθηκε το κτίριο της γερμανικής πρεσβείας στην Κοπεγχάγη εξαιτίας δέματος που θεωρήθηκε ύποπτο. Η περιοχή αποκλείστηκε και πυροτεχνουργοί έσπευσαν στην πρεσβεία για να ελέγξουν το πακέτο, το οποίο αποδείχθηκε ακίνδυνο. Εσφαλμένος συναγερμός και στη Βουλγαρία για ύποπτο πακέτο με παραλήπτη τον Ισραηλινό πρεσβευτή στη Σόφια.
Οι αστυνομικές δυνάμεις της Δανίας απέκλεισαν την περιοχή γύρω από το κτίριο της γερμανικής πρεσβείας στην Κοπεγχάγη αφότου έλαβαν ειδοποίηση για ένα ύποπτο δέμα στην αλληλογραφία.
Η πρεσβεία εκκενώθηκε και πυροτεχνουργοί μαζί με ειδικά εκπαιδευμένους σκύλους εξέτασαν το πακέτο στον προαύλιο χώρο του κτιρίου, διαπιστώνοντας ότι δεν ήταν επικίνδυνο.
Όπως ανακοίνωσε το γερμανικό Υπουργείο Εξωτερικών, το πακέτο προερχόταν από αποστολέα εντός της Δανίας.
Εν τω μεταξύ, ένα πακέτο με παραλήπτη τον Ισραηλινό πρεσβευτή στη Σόφια, το οποίο θεωρήθηκε ύποπτο από ταχυδρομική υπηρεσία, είχε ως αποτέλεσμα να σημάνει εσφαλμένος συναγερμός για βόμβα και στη Βουλγαρία.
Η αστυνομία απέκλεισε τη συνοικία γύρω από την ταχυδρομική υπηρεσία για να εξετάσει το πακέτο που κίνησε τις υποψίες των εργαζομένων και το οποίο είχε παραλήπτη τον Ισραηλινό πρεσβευτή Νόα Γκαλ Γκέντλερ.
Τελικώς διαπιστώθηκε ότι το πακέτο δεν περιείχε εκρηκτικά.

Ο πρώτος συναγερμός στη Βουλγαρία για ύποπτο πακέτο συμπίπτει με την ανακοίνωση από τον υπουργό Μεταφορών της χώρας, Αλεξάντρ Τσβετκόφ, της λήψης μέτρων ελέγχου επιστολών και πακέτων που φθάνουν στη Σόφια.
Στον απόηχο του μπαράζ παγιδευμένων δεμάτων στην Αθήνα πραγματοποιείται την Παρασκευή στις Βρυξέλλες σύσκεψη εμπειρογνωμόνων από τα κράτη-μέλη της ΕΕ σε θέματα ασφαλείας στον τομέα των αερομεταφορών.
Το ελληνικό υπουργείο Μεταφορών αναμένεται να προτείνει στην ΕΕ τη λήψη αυστηρών μέτρων ενίσχυσης της ασφάλειας κατά των παραλαβή των ταχυδρομικών δεμάτων από τις εταιρείες κούριερ.
Το ζήτημα των παγιδευμένων δεμάτων αναμένεται να απασχολήσει τη σύνοδο των Ευρωπαίων υπουργών Εσωτερικών την προσεχή εβδομάδα, καθώς και τη Σύνοδο Κορυφής του Δεκεμβρίου με τη Γερμανία να επιδιώκει τη λήψη ενισχυμένων μέτρων για να κλείσουν τα κενά ασφαλείας.

Χίλαρι Κλίντον: «δε θα είμαι υποψήφια για την προεδρία»

Διευκρίνισε ωστόσο ότι οι ΗΠΑ πρέπει να είναι έτοιμες για μία γυναίκα Πρόεδρο
Η υπουργός Εξωτερικών Χίλαρυ Κλίντον
Η αμερικανίδα υπουργός Εξωτερικών Χίλαρι Κλίντον απέκλεισε το ενδεχόμενο να θέσει υποψηφιότητα για την προεδρία των Ηνωμένων Πολιτειών στις εκλογές του 2012 ή του 2016.
Διευκρίνισε ωστόσο ότι οι ΗΠΑ πρέπει να είναι έτοιμες για μία γυναίκα πρόεδρο, αν και αυτό το πρόσωπο δεν θα είναι εκείνη.
Σε συνεντεύξεις που παραχώρησε η ηττημένη της προεδρικής αναμέτρησης του 2008, ξεκαθάρισε ότι δεν σκοπεύει να θέσει και πάλι υποψηφιότητα παρά τα όσα λέγονται και εν μέρει αποδίδονται στο γεγονός ότι το κόμμα της, οι Δημοκρατικοί, υπέστη σημαντικές απώλειες στις ενδιάμεσες εκλογές της Τρίτης.
Η Χίλαρι Κλίντον υπογράμμισε ότι «είναι ωραίο να επισκέπτομαι χώρες οι οποίες έχουν ήδη αποδείξει ότι μπορούν να εκλέξουν γυναίκες στο ανώτατο πολιτικό ή πολιτειακό αξίωμα».
Η Νέα Ζηλανδία στην οποία βρίσκεται για επίσημη επίσκεψη η κα Κλιντον στο παρελθόν είχε πρωθυπουργούς την Έλεν Κλαρκ και την Τζένι Σίπλεϊ. Η υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ θα επισκεφτεί μετά τη Νέα Ζηλανδία και την Αυστραλία, που έχει επίσης γυναίκα πρωθυπουργό, την Τζούλια Γκίλαρντ.

Βενιζέλος: Ο Σαμαράς εκφράζει στείρα αντιμνημονιακή πολιτική

 


Επίθεση στον πρόεδρο της ΝΔ εξαπέλυσε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ευ. Βενιζέλος, τονίζοντας ότι «ο κ. Σαμαράς έχει κάνει εδώ και πολύ καιρό μία επιλογή: να εκφράζει μία στείρα "αντιμνημονιακή", όπως τη λέει, πολιτική χωρίς να μπορεί να παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο εξόδου από την κρίση».

Σε δηλώσεις του λίγο πριν την έναρξη του 23ου Πανελλήνιου Στρατιωτικού Ιατρικού Συνεδρίου στο 424 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Εκπαίδευσης στη Θεσσαλονίκη ανέφερε ακόμη ότι «η αλήθεια είναι λοιπόν ότι χρειάζεται μια ισχυρή διεύθυνση της χώρας, χρειάζεται μια κοινωνία ενωμένη, χρειάζεται ένα έθνος σε εγρήγορση, χρειάζεται να εφαρμόσουμε -και αυτό προσπαθούμε να κάνουμε- ένα μεγάλο εθνικό σχέδιο ανασυγκρότησης που υπερβαίνει κατά πολύ το στενό πλαίσιο του μνημονίου».

Αναφερόμενος στο Μνημόνιο, επισήμανε ότι «είναι το σημείο στο οποίο αναγκαστικά συμφωνούμε με τους πιστωτές μας σε διεθνές επίπεδο, αλλά εμείς προφανώς θέλουμε να πάμε -και πάμε- πολύ πέραν αυτού».

«Θέλουμε να χτίσουμε μια Ελλάδα έγκυρη, ανταγωνιστική, ασφαλή, με προοπτική, μέσα σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες», υπογράμμισε και πρόσθεσε ότι «οι συνθήκες, δε, είναι δύσκολες για όλο τον κόσμο, για όλη την Ευρώπη, όχι μόνο για την Ελλάδα και τους Έλληνες και ξέρουμε πάρα πολύ καλά τί πιέσεις υφίστανται και τί τραβάνε».

Ο Γ. Παπανδρέου προς τη νεολαία

thumb
«Μην παραιτηθείτε! Αυτή τη στιγμή είναι η ευκαιρία μέσα από τις δυσκολίες και την κρίση που υπάρχει, ακριβώς επειδή αυτές υπάρχουν, να δούμε τα πράγματα με ειλικρίνεια και να τα αντιμετωπίσουμε». Αυτό ήταν το μήνυμα που έστειλε ο πρωθυπουργός κ. Γ. Παπανδρέου προς τη νεολαία της χώρας, μέσα από τη «διαδικτυακή» συζήτηση που είχε με νέους για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στις σπουδές, την εργασία, την καθημερινότητά τους και την προσπάθειά τους να ενταχθούν στην παραγωγή, συζήτηση που μεταδόθηκε ζωντανά από το διαδίκτυο.

Ο κ. Παπανδρέου επισήμανε ότι η συνάντηση αυτή γίνεται πριν τις αυτοδιοικητικές εκλογές, τις οποίες χαρακτήρισε σημαντικές αφενός, «γιατί πρέπει να συνεχίσουμε ένα πρόγραμμα αλλαγών» και, αφετέρου, για να αξιοποιηθούν οι νέοι θεσμοί που εισάγει ο «Καλλικράτης», τονίζοντας, παράλληλα, ότι σε αυτό το πλαίσιο θα δοθούν πολλές δυνατότητες στους νέους. .

Επιπλέον, τόνισε ότι «έπρεπε να πάρουμε δύσκολα μέτρα και αποφάσεις, οι οποίες όμως θα ωφελήσουν τις νεότερες γενιές, δίνοντας μια προοπτική» και υποστήριξε ότι «η χρεοκοπία της χώρας θα ήταν και χρεοκοπία των δικών σας ονείρων και οραμάτων».

Όσον αφορά στη φορολογική δικαιοσύνη επεσήμανε ότι το κράτος πρέπει να κάνει τη δουλειά του, αλλά και οι πολίτες να τηρούν τις υποχρεώσεις τους απέναντι σε αυτό.

«Έχουν μπει κανόνες και υπάρχουν ήδη, αλλά πρέπει να τηρηθούν ώστε να μην επικρατεί το μέσο του ισχυρού», ανέφερε ο κ. Παπανδρέου.

Όσον αφορά στην ανεργία, είπε ότι μία από τις παραμέτρους είναι η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας και είπε, μεταξύ άλλων, ότι «πρέπει να πάμε σε παραγωγή προϊόντων με αξία, εκμεταλλευόμενοι τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα και ότι αυτό πρέπει να γίνει με αξιοποίηση ανθρώπινου δυναμικού με γνώσεις

Αναφερόμενος στους νέους που θέλουν να φύγουν από την Ελλάδα σε αναζήτηση εργασίας, είπε ότι «πρέπει να δούμε πώς πρέπει να αλλάξουμε τη χώρα για να μην σας πληγώνει».

Όσον αφορά στο διαχωρισμό κράτους - Εκκλησίας, ο πρωθυπουργός τάχθηκε υπέρ του διαχωρισμού και επισήμανε ότι έχει ξεκινήσει ήδη διάλογος με την Εκκλησία για το θέμα.

Ο κ. Παπανδρέου υπογράμμισε την ανάγκη για αλλαγές στην Παιδεία, λέγοντας ότι έχουμε ένα πάρα πολύ συγκεντρωτικό σύστημα.

Τέλος, αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που έχει πάρει και προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση για τη βελτίωση της δημόσιας διοίκησης μέσω της τεχνολογίας, μιλώντας ιδιαίτερα για τη «Διαύγεια», το «opengov» και το ηλεκτρονικό ΚΕΠ.

«Δίκαιο έκτακτης ανάγκης το μνημόνιο», λέει το υπ. Οικονομικών

Τι υποστηρίζει στο υπόμνημα προς στο ΣτΕ
 
Ως ρυθμίσεις «έντονου δημοσίου συμφέροντος» και «δίκαιο έκτακτης ανάγκης» χαρακτηρίζει το υπουργείο Οικονομικών τα όσα προβλέπονται στο μνημόνιο, στο υπόμνημα που κατάθεσε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, εν όψει της συζήτησης στις 23 Νοεμβρίου 2010 των προσφυγών του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, της ΑΔΕΔΥ, του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και των  άλλων φορέων.

«Οι ρυθμίσεις των νόμων 3833 και 3845/2010 συνιστούν δίκαιο έκτακτης ανάγκης θεσπισμένο για την προστασία του εθνικού συμφέροντος και ειδικότερα για την προστασία της ελληνικής οικονομίας από την κατάρρευση και την διασφάλιση χρηματοδοτήσεως των δημόσιων πολιτικών στους τομείς της εθνικής ασφάλειας, της παιδείας, της υγείας και της κοινωνικής ασφάλισης», αναφέρουν οι νομικοί εκπρόσωποι του υπουργείου Οικονομικών.

Στο υπόμνημα -που κατατέθηκε στην εισηγήτρια  των υποθέσεων κ. Μαίρη Σαρπ – γίνεται εκτενής ανάλυση στους λόγους που οδήγησαν την κυβέρνηση στην ψήφιση των δυο νόμων ενώ επισημαίνει ότι τα οικονομικά μέτρα που ψηφίστηκαν από την Βουλή, δεν αποτελούν διεθνείς συμβάσεις, αλλά δανειακές συμβάσεις.

«Τα μέτρα που έπρεπε να ληφθούν προκειμένου να ενεργοποιηθούν ο ελληνικός και ευρωπαϊκός μηχανισμός στήριξης δεν αποτελούν διεθνείς συνθήκες για το εμπόριο, τη φορολογία, την οικονομική συνεργασία και τη συμμετοχή σε διεθνείς οργανισμούς ή ενώσεις», επισημαίνει το υπουργείο και αντικρούει τους ισχυρισμούς των προσφευγόντων ότι τα μέτρα είναι αντίθετα στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου σε διεθνείς συμβάσεις εργασίας και στο

Καρατζαφέρης προς Γιώργο, Σαμαρά: «Συνεργαστείτε, για να σώσουμε τη χώρα

«Το τρένο της πολιτικής παράνοιας έχει φτάσει στο γκρεμό»
 
Έκκληση προς τους αρχηγούς του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, Γιώργο Παπανδρέου και Αντώνη Σαμαρά, να συνεργαστούν, «για να σώσουμε τη χώρα», απηύθυνε την Παρασκευή ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, Γιώργος Καρατζαφέρης.

Ο κ. Καρατζαφέρης, ο οποίος επισκέφθηκε το μεσημέρι το εκλογικό περίπτερο του υποψήφιου Περιφερειάρχη Αττικής κ. Αδ. Γεωργιάδη, σε δήλωσή του, χαρακτήρισε «έσχατη στιγμή» την περίοδο που διανύουμε και τόνισε την ανάγκη συνεργασίας των κομμάτων, ενώ υποστήριξε ότι «το τρένο της πολιτικής παράνοιας έχει φτάσει στο γκρεμό και πρέπει να το σταματήσουμε».

Σύμφωνα με τον κ. Καρατζαφέρη, «η πατρίδα και ο λαός το περιμένει». Ευχήθηκε δε, «ο Θεός ας φωτίσει τα βήματα των ταγών του δύσμοιρου αυτού τόπου. Πολιτικούς και μη πολιτικούς».

Διάλογο με τους νέους ο Πρωθυπουργός μέσω Ίντερνετ

thumb
Ιντερνετικό διάλογο με τους νέους θα έχει το μεσημέρι της Παρασκευής (15:00 – 16:30) ο Γ.Παπανδρέου.
Στο διάλογο οι νέοι μπορούν να θέσουν ερωτήματα  για προβλήματα που αντιμετωπίζουν στις σπουδές, την εργασία, την οικογένεια και την καθημερινότητά τους.

Η συζήτηση θα μεταδοθεί ζωντανά από το government.gov.gr/live., στις 3.00 μ.μ., ενώ οι πολίτες μπορούν να υποβάλλουν μέχρι τις 12.00 τις ερωτήσεις τους μέσω Διαδικτύου στον ειδικό χώρο που έχει δημιουργηθεί στο facebook και μέσω twitter προσθέτοντας στην ερώτηση το hashtag #GreekPmLive.

Παράλληλα, όποιος επιθυμεί, μπορεί να αναμεταδώσει τη συζήτηση από το site ή το blog του. Πέρα από τις ερωτήσεις που θα αποστείλουν οι πολίτες, ο πρωθυπουργός θα δεχτεί ερωτήσεις από νέους από διάφορους χώρους της Νεολαίας, από πολλές και διαφορετικές επαγγελματικές και κοινωνικές ομάδες, οι οποίοι είτε είχαν επικοινωνήσει με mail στον προσωπικό κόμβο του πρωθυπουργού είτε έχουν προταθεί από τους αρμόδιους φορείς (άνεργοι, νέες μητέρες κ.α.).
Συντονιστής της συζήτησης θα είναι ο γενικός γραμματέας Νέας Γενιάς, Γιάννος Λιβανός, ενώ θα συμμετέχουν επίσης, ο διοικητής του ΟΑΕΔ, Ηλίας Κικίλιας, ο ειδικός γραμματέας Ψηφιακού Σχεδιασμού, Αντώνης Μαρκόπουλος, ο πρόεδρος του Εθνικού Ιδρύματος Νεότητος, Φίλιππος Λέτζας και ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Νεολαίας, Κυριάκος Πιερρακάκης.

Μαχαίρι 10% στις ΔΕΚΟ

Περικοπές τουλάχιστον 10% στις λειτουργικές δαπάνες των ΔΕΚΟ προβλέπει το βασικό σενάριο προϋπολογισµού του 2011 που επεξεργάζεται αυτές τις ηµέρες το υπουργείο Οικονοµικών.
Μάλιστα δεν αποκλείεται στο τέλος ο πήχυς να τεθεί υψηλότερα, προκειµένου να περιοριστεί το αυξηµένο, λόγω Εurostat, έλλειµµα. Οι ΔΕΚΟ βρίσκονται στο στόχαστρο για το 2011, αναφέρουν πληροφορίες από το υπουργείο Οικονοµικών, ενώ προτεραιότητα µεταξύ αυτών έχουν πλέον οι συγκοινωνίες.

Μετά τον ΟΣΕ, το υπουργείο Υποδοµών, Μεταφορών και Δικτύων έχει αποφασίσει να καταθέσει νοµοθετική ρύθµιση για τις ΔΕΚΟ του κλάδου, µε σκοπό τη µείωση των δαπανών τους και την αύξηση των εσόδων τους. Τα σχετικά σχέδιά του ανέπτυξε προχθές στο οικονοµικό επιτελείο της κυβέρνησης ο κ. Δ. Ρέππας, σε σύσκεψη για τον προϋπολογισµό. Τα σχέδια αυτά περιλαµβάνουν – σε ό,τι αφορά τους εργαζοµένους – δυνατότητες µετατάξεων από έναν συγκοινωνιακό φορέα σε άλλον και µείωση των επιδοµάτων τους στο 8% του βασικού τους µισθού το πολύ, ενώ οι νεοπροσλαµβανόµενοι θα υπόκεινται σε νέους κανονισµούς εργασίας. Επίσης, τα σχέδια προβλέπουν αύξηση των εισιτηρίων και συγχωνεύσεις των εταιρειών.

Μεγάλο αγκάθι
Οι ΔΕΚΟ έχουν αναδειχθεί τελευταίως σε µεγάλο αγκάθι, όχι µόνο λόγω των αναγκών επιχορήγησης που έχουν από τον κρατικό προϋπολογισµό, αλλά και επειδή η Εurostat άλλαξε τους κανόνες και συνυπολογίζει πλέον τις ζηµιές τους στο έλλειµµα της γενικής κυβέρνησης. Ετσι, το έλλειµµα του 2009 εκτινάχθηκε περίπου στο 15,5% του ΑΕΠ, καθώς µόνο οι ζηµιές του ΟΣΕ το επιβάρυναν κατά 1 δισ. ευρώ.

Οπως υποστηρίζει η Εurostat, οι ζηµιές των ΔΕΚΟ πρέπει να προστίθενται στο έλλειµµα της γενικής κυβέρνησης, όταν αυτές επιχορηγούνται σε ποσοστό πάνω από 50% από τον κρατικό προϋπολογισµό.

Στο υπουργείο Οικονοµικών έχουν αµφιβολίες κατά πόσον η Εurostat εφαρµόζει τους νέους αυτούς κανόνες σε όλα τα κράτη - µέλη ή απλώς εξαντλεί την αυστηρότητά της στην Ελλάδα. Σε κάθε περίπτωση, θεωρούν ότι δεν έχουν περιθώρια να µη συµµορφωθούν.

Ετσι, ένας από τους στόχους που βάζουν τώρα, είναι να περιορισθεί η επιχορήγηση των ΔΕΚΟ σε ποσοστό κάτω από 50%, ώστε τουλάχιστον να µην επιβαρύνουν οι ζηµιές τους το έλλειµµα.

Σε ιδιώτες η µελέτη
Ο υπουργός Οικονοµικών, εξάλλου, ανέθεσε χθες µε απόφασή του σε ιδιωτική εταιρεία, την ΡricewaterhouseCoopers Α.Ε., την ανάλυση των οικονοµικών αποτελεσµάτων των ΔΕΚΟ µε σκοπό να προσδιορισθούν ευκαιρίες βελτίωσης της οικονοµικής αποτελεσµατικότητάς τους.

Συγκεκριµένα, η µελέτη (κόστους 22.140 ευρώ), που θα παραδοθεί σε ένα µήνα, θα περιέχει προτάσεις για την αύξηση των εσόδων των ΔΕΚΟ (µε πωλήσεις, συµπληρωµατικές υπηρεσίες, αξιοποίηση των ακινήτων τους κ.ά.) και µείωσης των εξόδων τους (µε «εξορθολογισµό», όπως αναφέρεται, του πλεονάζοντος προσωπικού και της µισθοδοσίας, επανεξέταση των κανονισµών λειτουργίας και προσωπικού, επαναδιαπραγµάτευση των µισθωµάτων).

ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ
Μετατάξεις από φορέα σε φορέα και µείωση των επιδοµάτων στο 8% του βασικού µισθού το πολύ

Ελεγχος και από Μoody’s, Fitch

ΣΤΟ ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΟ των οίκων αξιολόγησης µπαίνει και πάλι η ελληνική οικονοµία σε µια δύσκολη συγκυρία όπου τα spreads των ελληνικών οµολόγων κινούνται ανοδικά και οι αγορές διακατέχονται από αβεβαιότητα αναφορικά µε το µέγεθος των αναπροσαρµογών των δηµοσιονοµικών στοιχείων από τη Εurostat. Την ερχόµενη εβδοµάδα και συγκεκριµένα στις 9 και 10 Νοεµβρίου θα βρίσκεται στην Αθήνα κλιµάκιο του διεθνούς οίκου αξιολόγησης Fitch, ενώ στις 30 Νοεµβρίου θα ακολουθήσει και ο έλεγχος από το κλιµάκιο της Μoody’s, η οποία µόλις προχθές διεµήνυσε ότι η Ελλάδα δεν θα χρεοκοπήσει.

Στο πλαίσιο της παραµονής τους στην Αθήνα, οι διεθνείς αξιολογητές θα συγκεντρώσουν στοιχεία από το υπουργείο Οικονοµικών, την Τράπεζα της Ελλάδος, τις εµπορικές τράπεζες, τα υπουργεία αλλά και τους κοινωνικούς εταίρους, ώστε να συντάξουν στη συνέχεια τις εκθέσεις τους.

Στην παρούσα φάση, το ενδεχόµενο νέας υποβάθµισης της ελληνικής οικονοµίας φαντάζει απίθανο. Αντίθετα, στον βαθµό που συνεχιστεί η δηµοσιονοµική προσαρµογή µε πιστή εφαρµογή του Μνηµονίου και οι διαρθρωτικές αλλαγές, στελέχη του οικονοµικού επιτελείου προσδοκούν, αρχικά τουλάχιστον, αναβάθµιση των προοπτικών (outlook) της ελληνικής οικονοµίας εντός του πρώτου τριµήνου του 2011.

Αναγκαίο κακό το Mνημόνιο, λέει ο Κ. Καραμανλής

Ανάβουν νέες φωτιές στη ΝΔ
 
«Το μνημόνιο ήταν αναγκαίο κακό» διεμήνυσε προς πάσα κατεύθυνση ο πρώην πρωθυπουργός κ. Κώστας Καραμανλής μιλώντας με τους εκπροσώπους του εμπορικού κόσμου που τον επισκέφθηκαν στο πολιτικό του γραφείο στην Παναγή Κυριακού.

Ένα χρόνο μετά τις εκλογές ο Καραμανλής αποφάσισε να μιλήσει με το προεδρείο της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) και διαχώρισε την θέση του από την πολιτική της ηγεσίας του κόμματος αν και γνώριζε ότι τα όσα πει θα δουν το φως της δημοσιότητας.

Άλλωστε ο πρόεδρος της Ένωσης κ. Βασίλης Κορκίδης έκανε μέχρι και δηλώσεις στα κανάλια για την εκτεταμένη συζήτηση που είχαν με τον πρώην πρωθυπουργό. Είπε λοιπόν στους εκπροσώπους του εμπορικού κόσμου ότι «όταν κλείνουν οι διεθνείς αγορές δανεισμού για μία χώρα τότε η προσφυγή στο ΔΝΤ ή σε κάποιο μηχανισμό στήριξης είναι αναγκαία». Είπε ακόμη ότι γι αυτό ο ίδιος φρόντισε να δανείστει το 2009 το συνολικό ποσό που είχε ανάγκη η χώρα από την αρχή του έτους.

Εξέφρασε πάντως την εκτίμηση ότι θα μπορούσε να γίνει καλύτερη διαπραγμάτευση με την τρόικα και σημείωσε ότι «τώρα αυτό που προέχει είναι να σωθεί η χώρα». Αναφέρθηκε και στα της ΝΔ λέγοντας «εύχομαι και ελπίζω η ΝΔ να βρει τον δρόμο της» και πρόσθεσε ότι «για μένα το βιβλίο της ΝΔ έχει κλείσει». Όταν εκπρόσωπος των εμπόρων του είπε ότι «και εμείς πολλές φορές κλείνουμε τα βιβλία μας αλλά όταν έρχεται η εφορία τα ξανανοίγουμε» ο κ. Καραμανλής περιορίστηκε «να χαμογελάσει αινιγματικά».

Εκτίμησε ακόμη ότι ο κ. Γιώργος Παπανδρέου τελικώς δεν θα πάει σε εκλογές, ότι έβαλε το δίλημμα των εθνικών εκλογών για να συσπειρώσει τον κόσμο του και πρόσθεσε ότι ο ίδιος θα έβαζε παρόμοιο  δίλημμα αλλά με διαφορετικό τρόπο. Όσο για το αν θα μιλήσει δημοσίως όπως του ζήτησε πρόσφατα ο διάδοχός του στην ηγεσία έδωσε την απάντησή του λέγοντας ότι «δεν είναι ακόμη η ώρα αλλά όταν το αποφασίσει θα μιλήσει για πολλά και πολλούς».

Ευθεία αντίθεση

Η φράση ότι το μνημόνιο ήταν αναγκαίο κακό έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την συνολική στρατηγική που έχει χαράξει ο κ. Αντώνης Σαμαράς και δημιουργεί απορίες για την σκοπιμότητα του κ. Καραμανλή. Κατ αρχήν μοιάζει με αποδοχή των δικών του ευθυνών για την κατάσταση της οικονομίας. Επιπροσθέτως αφήνει ερωτηματικό γιατί καταψήφισε το μνημόνιο αφού το θεωρούσε αναγκαίο κακό; Αποστάσεις όμως από την πολιτική Σαμαρά δείχνει και η αποστροφή του ότι εύχεται η ΝΔ να βρει τον δρόμο της.

Η «εξομολόγηση» του κ. Καραμανλή έρχεται μερικές ημέρες μετά την συνέντευξη του κ. Σαμαρά στο Mega στην οποία ανέφερε ότι έχει επιφορτιστεί το βάρος του κ. Καραμανλή που μεγαλώνει όσο παρατείνεται η σιωπή του και πρόσθεσε ότι ο πρώην πρωθυπουργός θα πρέπει να μιλήσει δημοσίως. Στην ουσία ο κ. Σαμαράς είπε βαρύδι τον κ. Καραμανλή.

Παράλληλα τις τελευταίες ημέρες υπάρχει προβληματισμός στα υψηλά κλιμάκια του κόμματος για το αν ο κ. Καραμανλής και οι πάλαι ποτέ στενοί του συνεργάτες θα πρέπει να είναι στα ψηφοδέλτια του κόμματος στην περίπτωση που ο κ. Παπανδρέου υλοποιήσει την απειλή του και προκηρύξει εκλογές αμέσως μετά τις δημοτικές.

Οι αναφορές του κ. Καραμανλή προκαλούν εσωκομματικές επιπλοκές και αναιρούν τα μέχρι τώρα διαδιδόμενα ότι δεν σκοπεύει να δημιουργήσει πρόβλημα στον διάδοχό του. Ερμηνεύονται ως κριτική στην στρατηγική της ηγεσίας του κόμματος αλλά και σαν προτροπή για αλλαγή πορείας λίγες μόνο ημέρες πριν τις κρίσιμες για τον κ. Σαμαρά αυτοδιοικητικές εκλογές και ενώ είναι ανοικτό το ενδεχόμενο ο κ. Παπανδρέου να προκηρύξει εθνικές εκλογές.

Οι τοποθετήσεις Καραμανλή μοιάζει να δικαιώνουν τον πρωθυπουργό για το δίλημμα που έθεσε και το οποίο καταγγέλλει σαν εκβιασμό που δεν θα περάσει ο κ. Σαμαράς.

Με διάλυση της Βουλής αν χάσει προειδοποιεί ο Παπανδρέου

thumb

Με δηλώσεις του στο Ιταλικό περιοδικό «Panorama» ο έλληνας πρωθυπουργός προειδοποιεί «Αν δεν κερδίσω, η Ελλάδα θα ξαναψηφίσει».
Ο Γιώργος Παπανδρέου τονίζει πως δεν πρόκειται για κανενός είδους προπαγάνδα ή απειλή, αντίθετα το πλάνο του για διάλυση της Βουλής σε περίπτωση καταψήφισης της κυβέρνησης, θα είναι εκατό τοις εκατό υλοποιήσιμο.Συγκεκριμένα φαίνεται να δηλώνει: «Όχι, είναι πραγματικότητα. Αν οι ομάδες συμφερόντων που πλήξαμε με τις μεταρρυθμίσεις μας, πούνε “ φτάνει, πρέπει να σταματήσουμε τις αλλαγές που είναι σε εξέλιξη”, τότε δεν μου μένει παρά να απευθυνθώ σε όλο τον ελληνικό λαό».
Ανaφερόμενος σε μια ενδεχόμενη πολιτική αστάθεια, ο Ιταλός δημοσιογράφος, Πίνο Μπουοντζιόρνο παίρνει την απάντηση του από τον  Γιώργο Παπανδρέου: «Τι είναι πιο ασταθές; Μία κυβέρνηση που δεν μπορεί να προχωρήσει στις μεταρρυθμίσεις, ή μια κυβέρνηση που διαθέτει λαϊκή εντολή για να εφαρμόσει τις αλλαγές;».
«Πριν κάποιους μήνες αποφασίσαμε ότι η χρεοκοπία δεν είναι μια επιλογή. Για αυτό τον λόγο ξεκινήσαμε να εφαρμόζουμε σοβαρές περικοπές στις δαπάνες, στους μισθούς, στις σπατάλες. Είναι οδυνηρό, αλλά αναγκαίο», τονίζει ο πρωθυπουργός.
Στην ερώτηση αν «η χώρα είναι εκτός κινδύνου;», απαντά: «Ας το θέσουμε έτσι: είμαστε εκτός άμεσου κινδύνου χρεοκοπίας, αλλά πρέπει να κρατήσουμε σταθερή πορεία για να μην το διακινδυνεύσουμε».
Σε ερώτηση σχετικά με την πορεία των μεταρρυθμίσεων, ο κ. Παπανδρέου απαντά:
«Ξεκινήσαμε με τη διαφάνεια. Όλες οι επίσημες αποφάσεις μας και όλες οι δαπάνες της κυβέρνησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης, είναι στο Διαδίκτυο. Οι πολίτες πρέπει να γνωρίζουν πώς ξοδεύουμε κάθε ευρώ. Είναι και ο καλύτερος τρόπος για να καταπολεμηθεί και η διαφθορά. Δεύτερο: προχωρήσαμε σε ορθολογικές αλλαγές στην τοπική αυτοδιοίκηση. Είχαμε 1.050 δήμους, τώρα είναι 330. Αυτό μας κάνει να εξοικονομούμε 1,5 δισ. το χρόνο. Αλλάξαμε το φορολογικό σύστημα για βαραίνουν, οι φόροι, περισσότερο στις πλάτες των πλούσιων και λιγότερο των φτωχών. Χρησιμοποιούμε όλες τις τεχνολογίες, και τους χάρτες του Google, για να ανακαλύψουμε τις αδήλωτες βίλες και πισίνες».
Αναφορικά με τη στάση των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων, ο πρωθυπουργός τονίζει ότι «στην αρχή δεν κατανόησαν τη φύση του προβλήματος. Χρειαζόμασταν ένα “στοπ” στις κερδοσκοπίες και η Ένωση καθυστερούσε. Αλλά υπήρξε μια άλλη αρνητική παράμετρος: η Ελλάδα μετατράπηκε σε ποδοσφαιρική μπάλα στα εσωτερικά πρωταθλήματα των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων. Αυτό που συνέβη, όμως, δεν αφορά μόνο εμάς, αλλά την κακή διαχείριση της πολιτικής. Τέλος, θα ήθελα να πω ότι το δάνειο που μας δόθηκε δεν έχει δωρεάν χαρακτήρα. Πληρώνουμε τα δάνεια με τόκους του 5%. Αν η Ελλάδα πετύχει, οι ευρωπαϊκές χώρες που μας βοήθησαν θα κερδίσουν και χρήματα».

Εκόνομιστ: Το ΠΑΣΟΚ και οι δυσαρέσκειες

Ανταγωνιστικότητα: Στάσιμη η Ελλάδα, χαμηλές επιδόσεις σε κράτος, υποδομές και επιχειρηματικό περιβάλλον

Παρά τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των τελευταίων ετών και τη βελτίωση βασικών δημοσιονομικών δεικτών, η Ελλάδα εξακολουθεί να δυσκολεύεται...