Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2014

Ευ. Βενιζέλος: Ένα βήμα πριν την ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης


Μηνύματα για πρόοδο στις διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με την τρόικα έρχονται από την Αθήνα, αλλά και από τις Βρυξέλλες. Μάλιστα, στη βελγική πρωτεύουσα εκτιμήσεις κάνουν λόγο για επιστροφή της τρόικας ακόμη και την Τετάρτη, για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης του τρέχοντος προγράμματος.
Για σημαντική πρόοδο στις διαπραγματεύσεις έκανε λόγο ο υπουργός Οικονομικών Γκίκας Χαρδούβελης, ενώ ακολούθησε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ευάγγελος Βενιζέλος, ο οποίος ανέφερε πως «βρισκόμαστε ένα ακριβώς βήμα πριν από την ολοκλήρωση μιας πολύ σκληρής, επίπονης διπλής διαπραγμάτευσης» για την ολοκλήρωση του τρέχοντος προγράμματος και την αλλαγή σελίδας.
Όπως είπε, μιλώντας στο συνέδριο του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, «η διαπραγμάτευση είναι δύσκολη, γιατί δεν αφορά μόνο την ολοκλήρωση του τρέχοντος ευρωπαϊκού προγράμματος, αλλά ... τον επανακαθορισμό της σχέσης μας με τους Ευρωπαίους εταίρους».
«Διαπραγματευόμαστε την αλλαγή σελίδας, χωρίς τον ιδιάζοντα ρόλο του ΔΝΤ»
Πρόσθεσε πως «διαπραγματευόμαστε ταυτόχρονα και τη νέα φάση, την αλλαγή σελίδας, μια νέα κατάσταση για τη χώρα, χωρίς μνημόνιο με την έννοια των ασφυκτικής υπαγόρευσης όρων, χωρίς τρόικα, δηλαδή χωρίς τον ιδιάζοντα ρόλο του ΔΝΤ ως επιτηρητή των επιτηρητών της χώρας, αλλά με τους μηχανισμούς παρακολούθησης εν λειτουργία μέσα στο τακτικό θεσμικό πλαίσιο της ΕΕ που ισχύει για όλα τα κράτη-μέλη». «Αυτό προβλέπει και τη συνεργασία με το ΔΝΤ, αλλά με έναν διαφορετικό πολύ πιο ευέλικτο τρόπο» ανέφερε.
Ειδικότερα είπε πως «έχουμε ήδη επεξεργαστεί τις λεπτομέρειες που αφορούν αυτό το νέο ευρωπαϊκό πλαίσιο και έχουμε τη δυνατότητα να διαμορφώσουμε έναν λειτουργικό, αλλά διαφορετικό ρόλο για το ΔΝΤ που θα επιτρέψει στη χώρα να αποκτήσει πολύ σημαντικούς βαθμούς διακριτικής ευχέρειας και αποφασιστικότητας, στρέφοντας την προσοχή της στην πραγματική οικονομία, στη διατήρηση και την ενθάρρυνση του θετικού ρυθμού ανάπτυξης».
Στόχος της κυβέρνησης, είπε, είναι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες το ταχύτερο δυνατό, στόχος είναι αυτό να συμβεί μέχρι την επόμενη συνεδρίαση του Γιούρογκρουπ, σε κάθε περίπτωση να έχει ολοκληρωθεί πριν εμφανιστούν οποιεσδήποτε ανάγκες «και σε κάθε περίπτωση αυτό θα έχει ολοκληρωθεί πριν την έναρξη διαδικασίας εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας». 
«Δεν συζητάμε αυτή τη στιγμή για το χρέος»
Σημείωσε ακόμη ότι σε αυτή τη διαπραγμάτευση αυτή την περίοδο δεν περιλαμβάνεται το ζήτημα της προοπτικής του ελληνικού δημοσίου χρέους που «είναι και εξυπηρετήσιμο και βιώσιμο, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει ανάγκη για μια νέα γενιά παρεμβάσεων».
Στο ίδιο πλαίσιο είπε ότι υπάρχει η δυνατότητα, αφού διαμορφωθεί το επόμενο θεσμικό πλαίσιο της χώρας και αφού ολοκληρωθεί το τρέχον πρόγραμμα να επιτευχθεί η πιο γενναία και αποτελεσματική εφαρμογή των προβλέψεων που ήδη υπάρχουν σε σχέση με το χρέος.
Ο κ. Βενιζέλος επανέλαβε ότι «η χώρα δεν πρέπει και δεν θα ξεναεμπλακεί σε δημοσιονομικά μέτρα λιτότητας, δεν θα θιγούν τα εισοδήματα, οι μισθοί και οι συντάξεις».
Συγκεκριμένα για το ασφαλιστικό είπε ότι η νομοθεσία που εφαρμόζεται χρειάζεται ελάχιστες προσθήκες ή βελτιώσεις και «ως εκ του τούτου ένα κλίμα πανικού που κάποιοι επιδιώκουν να καλλιεργήσουν είναι παντελώς αβάσιμο και δεν σχετίζεται με τη φιλοσοφία της διαπραγμάτευσης που διεξάγεται».
«Τα πράγματα θα ήταν πιο απλά αν υπήρχε συναίνεση για ΠτΔ»
Κάνοντας αναφορά στο πολιτικό σκηνικό, υποστήριξε ότι τα πράγματα θα ήταν πιο απλά αν δεν υπήρχε πολιτική αβεβαιότητα, αν υπήρχε συναίνεση γύρω από τα αυτονόητα, χαρακτηρίζοντας «αυτονόητο» να υπάρξει συναίνεση γύρω από το πρόσωπο του Προέδρου της Δημοκρατίας.
«Αντέξαμε και τώρα που μπορούμε να ολοκληρώσουμε την πολύ δύσκολη προσπάθεια και να ανοίξουμε μια άλλη σελίδα πρέπει να κάνουμε δύο απλά πράγματα: να συνειδητοποιήσουμε τι έχουμε πετύχει και να συμφωνήσουμε ότι οι κίνδυνοι είναι πάντα παρόντες» είπε.
Υποστήριξε μάλιστα ότι όσα επιτεύχθηκαν με θυσίες σε πέντε χρόνια, μπορούν να χαθούν μέσα σε πέντε μέρες με πολύ μεγάλη ευκολία.
«Ο ίδιος όμως ο ελληνικός λαός είναι αυτός που δίνει την τελική απάντησε σε όλα» είπε και αφού πρόσθεσε ότι οι πολίτες πλέον τα ξέρουν άλλα, σε αυτούς εναπόκειται να κάνουν τις επιλογές και να ασκήσουν τις πιέσεις που οδηγούν σε συναινέσεις, σε συνεννόηση, σε συγκρότηση αξιόπιστου εσωτερικού μετώπου με το οποίο μπορεί πιο εύκολα να ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση. «Και επειδή θα ολοκληρωθεί πριν συγκροτηθεί το μέτωπο αυτό» κατέληξε «ελπίζουμε με τις νέες συνθήκες να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε το νέο πλαίσιο μετά το μνημόνιο και μετά την τρόικα».
Γκ. Χαρδούβελης: Έχουν κλείσει αρκετά ζητήματα
Από το βήμα του ίδιου συνεδρίου λίγο νωρίτερα, ο κ. Χαρδούβελης έκανε γνωστό ότι έχουν κλείσει αρκετά ζητήματα, προσθέτοντας πως η κυβέρνηση εργάζεται «για να κλείσουν και τα υπόλοιπα».
Τόνισε ότι απώτερος στόχος είναι να υπάρξουν λιγότερα βάρη και περισσότερες προοπτικές για όλους, ενώ επισήμανε ότι «εργαζόμαστε σκληρά για να αποφύγουμε την επιστροφή στην αβεβαιότητα του παρελθόντος».
Ο υπουργός Οικονομικών επισήμανε ότι η ελληνική οικονομία έχει πλέον σταθεροποιηθεί και έχει μπει σε θετικούς αναπτυξιακούς ρυθμούς, σημειώνοντας ότι μετά την εκλογή του προέδρου της Δημοκρατίας υπάρχουν προοπτικές να εκτοξευθεί, καθώς θα λήξει η αβεβαιότητα που υπάρχει σήμερα.
Στο πλαίσιο αυτό έδωσε έμφαση στην πολιτική σταθερότητα και στη συνέχιση των μεταρρυθμίσεων σε όλα τα επίπεδα για να ολοκληρωθεί η προσπάθεια εξόδου από την κρίση.
Κλίμα επιστροφής της τρόικας έχει διαμορφωθεί στις Βρυξέλλες
Την ίδια ώρα, στις Βρυξέλλες εκτιμάται πως η συμφωνία κυβέρνησης και τρόικας είναι πολύ κοντά, κάτι που θεωρείται ότι θα οδηγήσει στην επιστροφή των εκπροσώπων των δανειστών στην Αθήνα ακόμη και την Τετάρτη.
Το κλίμα αυτό διαμορφώθηκε μετά την αποστολή των προτάσεων της ελληνικής κυβέρνησης, τα οποία αποτιμώνται θετικά.
Επισήμως, ο εκπρόσωπος της Κομισιόν Μαργαρίτης Σχοινάς περιορίστηκε να σημειώσει πως «μετά τις πρόσφατες συζητήσεις στο Παρίσι, υπήρξε προσέγγιση απόψεων» και πως «οι συζητήσεις συνεχίζονται με στόχο την ολοκλήρωση της αξιολόγησης». 
Πρόσθεσε πως το θέμα αναμένεται να συζητηθεί στο Eurogroup της 8ης Δεκεμβρίου.
ΔΝΤ: Εποικοδομητικές οι συνομιλίες με την Ελλάδα
Αργότερα, και ο επικεφαλής της αποστολής του ΔΝΤ στην Ελλάδα χαρακτήρισε εποικοδομητικές τις συζητήσεις που διεξάγονται μεταξύ της τρόικας και της κυβέρνησης, προσθέτοντας μάλιστα πως «γίνεται προσπάθεια να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση όσον το δυνατόν συντομότερα».
Σε τηλεφωνική παρέμβασή του από την Ουάσιγκτον στο 16ο ετήσιο επενδυτικό φόρουμ, που πραγματοποιείται στο Μετροπόλιταν Κλαμπ του Μανχάταν από την Capital Link, ο κ. Ρίσι Γκογιάλ είπε πως η Ελλάδα έχει καταβάλει μεγάλη προσπάθεια, οι τράπεζες έχουν κεφαλαιοποιηθεί σημαντικά, τόνισε όμως πως οι διαρθρωτικές αλλαγές πρέπει να συνεχιστούν.
Χαρακτήρισε μάλιστα «ιδιαίτερα αξιόλογη την προσπάθεια» της Ελλάδας τα τελευταία τέσσερα χρόνια σε σύγκριση με τις αλλαγές που έχουν γίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Σημείωσε επίσης ότι το πρόγραμμα του ΔΝΤ στη χώρα μας τελειώνει το 2016 και η ελληνική κυβέρνηση «γνωρίζει τις δεσμεύσεις» που πρέπει να υλοποιήσει, ενώ επισήμανε πως «η δημοσιονομική περίοδος προσαρμογής δεν έχει τελειώσει και πρέπει να συνεχιστεί».
Ο κ. Γκογιάλ επανέλαβε ότι «δεν υπάρχει άμεσος κίνδυνος» για το τραπεζικό σύστημα και ότι «θα πρέπει να εξυπηρετηθούν τα κόκκινα δάνεια».
Παράλληλα, μεταξύ άλλων, υποστήριξε ότι «το ΔΝΤ δεν θέλει οριζόντιες περικοπές σε μισθούς και συνtάξεις».
http://www.naftemporiki.gr/

Δελτίο Τύπου Μ.Μπόλαρη - Εθνικό χάρτη βοσκοτόπων και καταβολή της εξισωτικής ζητούν 7 βουλευτές


Άμεση καταβολή του συνόλου της εξισωτικής και σύνταξη Εθνικού Χάρτη Βοσκοτόπων ζητούν από τους αρμόδιους υπουργούς 7 ανεξάρτητοι βουλευτές, τονίζοντας τον κίνδυνο κατάρρευσης των κτηνοτροφικών μονάδων λόγω κυβερνητικών και διαχειριστικών αστοχιών στη διαχείριση των βοσκοτόπων.
Στην ερώτησή τους, οι ανεξάρτητοι βουλευτές Μάρκος Μπόλαρης, Γιώργος Κασαπίδης, Θεόδωρος Παραστατίδης, Πάρις Μουτσινάς, Κωνσταντίνος Γιοβανόπουλος, Θεοδώρα Τζάκρη και Χρήστος Αηδόνης, αναφέρουν πως η επιλεξιμότητα των βοσκοτόπων έχει αναδειχθεί σε μείζον ζήτημα για την κτηνοτροφία της χώρας μας, αφού μεγάλος αριθμός εκτάσεων που χρησιμοποιούνταν ως βοσκότοποι τα προηγούμενα χρόνια, πλέον χαρακτηρίζονται ως μη επιλέξιμες, με αποτέλεσμα πολλοί κτηνοτρόφοι να μην μπορούν να καλύψουν τα διακαιώματα τους.

Στο κείμενο των βουλευτών υπογραμμίζεται ότι είναι επιτακτική ανάγκη
- Να καταβληθεί άμεσα το σύνολο της εξισωτικής αποζημίωσης

- Να συνταχθεί Εθνικός Χάρτης Βοσκοτόπων και Ολοκληρωμένο Σχέδδιο Χρήσεων Γης
- Να χαραχθεί ιεραρχημένο σχέδιο μεταξύ των συναρμόδιων Υπουργείωνπρος όφελος τόσο της ελληνικής κτηνοτροφίας όσο και του περιβάλλοντος

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης των βουλευτών παρατίθεται πιο κάτω:

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:

1. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Γ. Καρασμάνη
2. Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Ι. Μανιάτη
ΘΕΜΑ:
• Κίνδυνος κατάρρευσης κτηνοτροφικών μονάδων λόγω κυβερνητικών και διαχειριστικών αστοχιών στη διαχείριση βοσκοτόπων
• Επιτακτική η ανάγκη για:
α) Άμεση καταβολή του συνόλου της εξισωτικής αποζημίωσης
β) Σύνταξη Εθνικού Χάρτη Βοσκοτόπων και Ολοκληρωμένου Σχεδίου Χρήσεων Γης
γ) Χάραξη ιεραρχημένου σχεδίου μεταξύ των συναρμόδιων Υπουργείων προς όφελος τόσο της ελληνικής κτηνοτροφίας όσο και του περιβάλλοντος

Η επιλεξιμότητα των βοσκοτόπων είναι πρωταρχικής σημασίας παράγοντας που λαμβάνεται υπόψη για την καταβολή στους κτηνοτρόφους της εξισωτικής αποζημίωσης και της ενιαίας ενίσχυσης, αλλά και της βιολογικής κτηνοτροφίας. Ωστόσο έχει αναδειχθεί σε μείζον ζήτημα για την κτηνοτροφία στη χώρα μας τα δύο τελευταία χρόνια, καθώς μεγάλες εκτάσεις που μέχρι πρόσφατα χρησιμοποιούνταν ως βοσκότοποι κρίθηκαν ως μη επιλέξιμες, προκαλώντας σημαντικό πρόβλημα στην κάλυψη των δικαιωμάτων των κτηνοτρόφων.

Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του «Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τους βοσκότοπους», πραγματοποιήθηκε από τον ΟΠΕΚΕΠΕ η διαδικασία επανακαθορισμού και επανακατανομής της επιλέξιμης έκτασης των βοσκοτόπων, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τη μείωσή τους πανελλαδικά από 25 εκατ. στρέμματα σε 17. Το γεγονός αυτό προκαλεί κατ’επέκταση σοβαρό πρόβλημα στους κτηνοτρόφους, καθώς οι επιλέξιμοι βοσκότοποι δεν επαρκούν για την είσπραξη του συνόλου της εξισωτικής αποζημίωσης και της ενιαίας ενίσχυσης από αυτούς.
Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι με το ψηφισθέν άρθρο 60 του Ν.4264/2014 που καθορίζει το νομοθετικό πλαίσιο για την χρήση και την διαχείριση των βοσκοτόπων, το οποίο θα τεθεί σε ισχύ από την 1.1.2015 στο πλαίσιο της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής, θα αυξηθεί η επιλεξιμότητα των βοσκοτόπων. Ωστόσο, το πρόβλημα παραμένει για τα έτη 2013 και 2014, καθώς οι επιλέξιμες βοσκήσιμες εκτάσεις δεν επαρκούν για να διανεμηθούν στους κτηνοτρόφους. Παρόλα αυτά, αντί το αρμόδιο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να προβεί άμεσα σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την επίλυση του προβλήματος, τόσο σε εθνικό όσο και σε κοινοτικό επίπεδο, μετακύλισε την ευθύνη στους Δήμους, αναθέτοντάς τους για πρώτη φορά την κατανομή των βοσκοτόπων στους δικαιούχους κτηνοτρόφους, από την οποία εξαρτάται πληρωμή των οφειλόμενων ενισχύσεων προς αυτούς.

Ωστόσο, οι αντιδράσεις των Δήμων είναι έντονες ως προς την μεταφορά σε αυτούς της ευθύνης που ανήκε στον ΟΠΕΚΕΠΕ, καθώς τονίζουν ότι δεν διαθέτουν ούτε την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή ούτε καταρτισμένο προσωπικό προκειμένου να ανταπεξέλθουν στα καθορισμένα χρονικά περιθώρια στη σωστή και αντικειμενική κατανομή των εκτάσεων. Το πρόβλημα μάλιστα είναι σαφώς πιο έντονο σε αρκετούς νομούς οι επιλέξιμοι βοσκότοποι είναι πλέον δραστικά μειωμένοι σε σχέση με τις ανάγκες των κτηνοτρόφων για βοσκήσιμες εκτάσεις, σύμφωνα με τις ζωικές μονάδες που έχουν δηλώσει.
Σύμφωνα με το Πόρισμα-Έκθεση που εκπονήθηκε από ομάδα εργασίας του ΓΕΩΤΕΕ σχετικά με τις βοσκήσιμες γαίες, επισημαίνεται η ανάγκη για σχέδιο ολοκληρωμένης διαχείρισης των βοσκοτόπων, καθώς τα προβλήματα που αντιμετωπίζονται σήμερα απορρέουν από την μη ορθολογική διαχείριση, την υπερβόσκηση και την εγκατάλειψη των βοσκοτόπων, που έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην παραγωγικότητά τους, καθώς και από την έλλειψη συμπαγούς νομικού πλαισίου, χαρτογράφησης αλλά και εφαρμογής σχεδίου χρήσεων γης σε επίπεδο δήμων.
Αποτέλεσμα όλων των ανωτέρω είναι ότι οι χειμαζόμενοι από την κρίση Έλληνες κτηνοτρόφοι βρίσκονται αντιμέτωποι με τον κίνδυνο να εισπράξουν από μηδαμινές έως μηδενικές ενισχύσεις, αλλά ενδεχομένως και κάποιοι να κληθούν να επιστρέψουν και μεγάλο μέρος της περσινής ενιαίας ενίσχυσης. 

Λαμβάνοντας υπόψη το τεράστιο πρόβλημα που έχει ανακύψει και με δεδομένα τα παρακάτω: 
• οι νέοι δασικοί χάρτες καθόρισαν τον χαρακτηρισμό ή όχι των εκτάσεων ως επιλέξιμων βοσκοτοπικών με τρόπο αδικαιολόγητο, την στιγμή που φαίνεται να υπάρχει απόφαση της Ε.Ε. να μη δεχτεί να χαρακτηριστούν σαν βοσκοτόπια εκτάσεις που το δασαρχείο τις μετέτρεψε σε δασικές,

• η λύση που υιοθετήθηκε από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης με ανάθεση στους Δήμους της διαδικασίας κατανομής των βοσκοτόπων στους δικαιούχους κτηνοτρόφους είναι απλά προσωρινή,
• το πρόβλημα της επιλεξιμότητας επιτείνεται από το γεγονός ότι υπάρχει ασυμφωνία μεταξύ των εμπλεκόμενων υπηρεσιών του ΥΠΑΑΤ και του ΥΠΕΚΑ αφενός ως προς τον ορισμό των βοσκοτόπων και αφετέρου ως προς την πραγματική τους έκταση σε όλη την χώρα,
• το 2015 θα ξεκινήσει η νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική και βάσει αυτής τα έτη 2013-2014 θα αποτελέσουν έτη αναφοράς, δηλαδή οι επιδοτήσεις που θα λαμβάνουν οι κτηνοτρόφοι με κριτήριο τις βοσκοτοπικές εκτάσεις θα είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τις επιδοτήσεις που λάμβαναν για τα έτη 2013-2014,
• εξαιτίας του αποχαρακτηρισμού των βοσκοτόπων, κινδυνεύουν να κλείσουν εκατοντάδες κτηνοτροφικές μονάδες με δεκάδες χιλιάδες κτηνοτροφικό πληθυσμό, με ανυπολόγιστες συνέπειες για τους κτηνοτρόφους που βρίσκονται σε απόγνωση αναμένοντας τα ποσά της εξισωτικής αποζημίωσης και της ενιαίας ενίσχυσης που είναι τόσο απαραίτητα για την επιβίωσή τους,
• καθίσταται αναγκαία η ορθολογική αξιοποίηση των ελληνικών βοσκοτόπων, ώστε να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα της ελληνικής κτηνοτροφίας, η οποία συμβάλλει ουσιαστικά στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας,


Για τους ανωτέρω λόγους, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε άμεσα, προκειμένου να αρθεί η αδικία που έχει προκληθεί σε μεγάλο αριθμό κτηνοτρόφων, ώστε να καταβληθεί άμεσα το σύνολο της εξισωτικής αποζημίωσης για τα έτη 2013-2014, που κινδυνεύουν να απωλεσθούν λόγω κυβερνητικών αβελτηριών;

2. Προτίθεστε να προβείτε στη δημιουργία Εθνικού Χάρτη Βοσκοτόπων, ο οποίος θα διασυνδέεται λειτουργικά με το Σύστημα Αναγνώρισης Αγροτεμαχίων και το Εθνικό Κτηματολόγιο, καθώς και στη σύνταξη Ολοκληρωμένου Σχεδίου Χρήσεων Γης σε επίπεδο Δήμου, άνευ των οποίων δεν είναι εφικτή η επίτευξη ουσιαστικής και ορθολογικής επίλυσης του προβλήματος της επιλεξιμότητας των βοσκοτόπων;
3. Υπάρχει πολιτική βούληση στην κυβέρνηση και εν προκειμένω στα συναρμόδια Υπουργεία, ώστε με συγκεκριμένο ιεραρχημένο σχέδιο να υπερκερασθούν οι διαφορές των στοιχείων και των ορισμών ανάμεσα στις αρμόδιες υπηρεσίες των Υπουργείων σας, η οποία αν μη τι άλλο καταδεικνύει την έλλειψη συντεταγμένης προσπάθειάς σας προς όφελος τόσο της ελληνικής κτηνοτροφίας όσο και του περιβάλλοντος;
4. Προτίθεστε να λάβετε υπόψη τα συμπεράσματα και τις προτάσεις του Πορίσματος-Έκθεσης της Ομάδας Εργασίας του ΓΕΩΤΕΕ σχετικά με την προτεινόμενη στρατηγική για ορθολογικότερη διαχείριση των βοσκοτόπων και τις θεσμικού και διαχειριστικού χαρακτήρα προτεινόμενες βελτιώσεις;
Οι ερωτώντες Βουλευτές Μάρκος Μπόλαρης
 
Γιώργος Κασαπίδης

Θεόδωρος Παραστατίδης

Πάρις Μουτσινάς

Κωνσταντίνος Γιοβανόπουλος

Θεοδώρα Τζάκρη

Χρήστος Αηδόνης

Το άρθρο του καταστατικού του ΠΑΣΟΚ που ορίζει τα της εκλογής προέδρου


Το άρθρο του καταστατικού του ΠΑΣΟΚ που ορίζει τα της εκλογής προέδρου μελετούν και οι μεν και οι δε. Ιδού τι… τους παραγγέλνει:
Πρόεδρος εκλέγεται άμεσα από τα μέλη και τους φίλους του Κινήματος κάθε τέσσερα (4) χρόνια και έναν τουλάχιστον μήνα πριν από τη διεξαγωγή του Συνεδρίου.. Η διαδικασία εκλογής ρυθμίζεται με Κανονισμό της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής. Η προκήρυξη της εκλογής προέδρου γίνεται με απόφαση της ΚΠΕ, που αποφασίζει και για την κατάρτιση της λίστας των υποψήφιων προέδρων και για τη διενέργεια της εκλογής εντός 30 ημερών. Υποψήφιος πρόεδρος αναδεικνύεται όποιος προταθεί από το 1/4 τουλάχιστον των μελών της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής, ή το 1/3 των Περιφερειακών Επιτροπών του Κινήματος, ή το 1/3 των Νομαρχιακών Επιτροπών, ή το 10% τουλάχιστον του συνόλου των μελών του Κινήματος. Κάθε μέλος προτείνει μόνο έναν (1) υποψήφιο. Για την εκλογή του προέδρου απαιτείται κατά την πρώτη ψηφοφορία το 50% + 1 των έγκυρων ψηφοδελτίων. Στα έγκυρα ψηφοδέλτια υπολογίζονται και τα λευκά. Σε περίπτωση μη εκλογής προέδρου κατά την πρώτη ψηφοφορία, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται μεταξύ των δύο πρώτων. Στην περίπτωση αυτή, εκλέγεται πρόεδρος ο πρώτος σε ψήφους. Σε περίπτωση που οι υποψήφιοι είναι μόνο δύο, γίνεται μόνο μία ψηφοφορία και ο πρώτος σε ψήφους εκλέγεται πρόεδρος. Σε περίπτωση που υποψήφιος είναι μόνο ένας, εκλέγεται εφόσον λάβει το 50% + 1 των έγκυρων ψηφοδελτίων.
http://www.tokarfi.gr/

Οχτώ τρομακτικές αλήθειες


του Στίβεν Ρόζενφελντ
για την αστυνομική βία και τον ρατσισμό στην Αμερική που αποκαλύφθηκαν στο Φέργκιουσον
 Ο Ντάρεν Γουίλσον είχε εκπαιδευτεί για να σκοτώνει. Και αυτό έκανε. Κανείς δεν περίμενε ότι ο Γουίλσον θα έβγαινε στην τηλεόραση να πει ότι έκανε αυτό που είχε εκπαιδευτεί να κάνει, και ότι θα το ξανάκανε. Αυτή η έλλειψη τύψεων δεν είναι απλώς εξοργιστική, αλλά καταδεικνύει  ένα πρόβλημα πολύ ευρύτερο από ό, τι το Φέργκιουσον: η τοπική αστυνομία έχει γίνει παραστρατιωτική μηχανή με εκπαιδευμένο προσωπικό, οπλισμένο και έτοιμο να πυροβολήσει, αν χάσει τον έλεγχο της κατάστασης.
  1. Οι αστυνομικοί σκοτώνουν πιο πολλούς μαύρους (περίπου δύο φορές περισσότερους από κάθε άλλη φυλετική ομάδα). Επίσης, οι μαύροι έχουν περίπου τέσσερις φορές περισσότερες πιθανότητες να πεθάνουν στη φυλακή ή κατά τη διάρκεια της σύλληψής τους από ό,τι οι λευκοί.
  2. Η αστυνομία είναι οπλισμένη και εκπαιδευμένη να σκοτώσει. Η στρατιωτικοποίηση της τοπικής αστυνομίας έχει αυξηθεί από τότε που το Πεντάγωνο και το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ διέθεσαν σε αυτήν περίσσευμα οπλισμού από το Ιράκ και το Αφγανιστάν. Ο βαρύτερος οπλισμός χρησιμοποιείται κυρίως από ομάδες SWAT κατά τη διάρκεια επιχειρήσεων κατά των ναρκωτικών, όπου οι έγχρωμες κοινότητες αποτελούν στόχο νυχτερινών επιδρομών. Οι ομάδες αυτές δρουν σχεδόν ατιμώρητες για τυχόν αυθαιρεσίες τους, όπως ακρωτηριασμοί ή δολοφονίες ανθρώπων και κατοικίδιων ζώων, λεηλασία σπιτιών και περιουσιών.
  3. Η ζωή των μαύρων στην Αμερική δεν βελτιώνεται. Οι διαμαρτυρίες στο Φέργκιουσον δεν γίνονται στο κενό, αλλά σε ένα περιβάλλον συνεχιζόμενης επιδείνωσης της κατάστασης, ειδικά για τις κοινότητες των μαύρων. Η ανισότητα στη βρεφική θνησιμότητα μεταξύ μαύρων και λευκών έχει αυξηθεί. Ιδιοκτήτες ακινήτων είναι το 72,9% των λευκών, και μόνο το 43,5 % των μαύρων. Μαύροι είναι το 1 εκ. από το σύνολο των 2,3 εκ. φυλακισμένων. Όσον αφορά το διάμεσο εισόδημα, το χάσμα  μεταξύ λευκών  και μαύρων νοικοκυριών έχει τριπλασιαστεί τα τελευταία 25 χρόνια.
  4. Η λευκή Αμερική δεν καταλαβαίνει. Οι φυλετικές και ταξικές διαιρέσεις δεν θεωρούνται αρκετά σοβαροί λόγοι δράσης από τους λευκούς Αμερικανούς. Όταν πρόκειται για το Φέργκιουσον, οι λευκοί είναι πρόθυμοι να δεχτούν την εκδοχή της ιστορίας που παρουσιάζουν οι αρχές.
  5. Το σύστημα υπερασπίζεται τον εαυτό του, όχι το κοινό καλό. Παρόμοιες τακτικές εκτυλίχθηκαν και στην υπόθεση δολοφονίας του Τρέιβορ Μάρτιν, στη Φλόριντα.
  6. Ο Γουίλσον έκανε κατάχρηση εξουσίας, όσον αφορά την άδεια οπλοχρησίας.Όπως έγραψε η Amy Davidson στο New Yorker, η κατάθεση του Γουίλσον δείχνει ότι πυροβόλησε για να σκοτώσει, όχι για να υπερασπιστεί τον εαυτό του: «Μετά τον δεύτερο πυροβολισμό, ο Μπράουν άρχισε να τρέχει. Δεν εκπροσωπούσε πλέον θανάσιμη απειλή για τον ίδιο ή οποιονδήποτε άλλο. Ήταν ένας μεγαλόσωμος, άοπλος άνθρωπος που αιμορραγούσε και έτρεχε για να ξεφύγει. Ο Γουίλσον, που κυνήγησε τον Μπράουν, ήταν αυτός που κρατούσε το φονικό όπλο».
  7. Εάν ο αστυνομικός αισθανθεί απειλή, ο νόμος είναι με το μέρος του. Οι οδηγίες προς το σώμα ενόρκων του Μισούρι διευκρίνιζαν ότι επιτρέπεται στην αστυνομία να χρησιμοποιήσει θανατηφόρο όπλο αν θεωρεί ότι είναι «άμεσα αναγκαία». Η διατύπωση αυτή, σχεδόν πάντα, προστατεύει τους αστυνομικούς από την ποινική δίωξη για αναίτια χρήση θανατηφόρου όπλου: μπορούν να ισχυριστούν ότι αισθάνθηκαν απειλούμενοι.

Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2014

Φοβού τους… ελεύθερους


Γράψε τέλος σε ό,τι νόμιζες ότι ήξερες και προπάντων σε αυτό που νόμιζες ότι ήσουν ικανός να κάνεις. Το σύστημα σε χαρακτήρισε δεινόσαυρο. Δεν έχει σημασία η ηλικία που κουβαλά ο καθένας μας, αλλά ούτε και η οποιαδήποτε εξειδίκευση έχει. Άλλαξαν όλα τριγύρω εκτός από εμάς τους ίδιους. Δεν ταιριάζουμε στη νέα εποχή, στη νέα τάξη πραγμάτων, στα νέα που εισέβαλαν στην χώρα. Δεν είναι τα καινούργια παπούτσια που μάς “χτυπάνε”, είναι τα πόδια μας πολύ μεγάλα για να χωρέσουν σε αυτά. Έτσι, ή θα τα φοράμε κουτσαίνοντας μέχρι να μάς χώσουν στην κάσα ή θα αυτοακρωτηριάσουμε τα πόδια μας μπαίνοντας στην ομάδα αναπήρων του νέου κόσμου που έχει αρχίσει. Αυτός ο κόσμος δεν επιτρέπει ξυπόλητους. Τελεία και παύλα.
Για το ποιος φταίει δεν χρειάζονται αναλύσεις και μεγάλες κουβέντες. Κοίτα από το μπαλκόνι σου ποιος στο δρόμο περπατά ανάλαφρα με τα λουστρινένια made in EU υποδήματα και θα είσαι σίγουρος για τον ένοχο. Όποιος δεν κουτσαίνει, αυτός σε κατέστησε υποχρεωτικά ανάπηρο. Πολλές φορές δεν χρειάζεται να βγεις καν στο μπαλκόνι. Ακόμη και μέσα στο σπίτι σου -στην υπερεκτιμημένη οικογένειά σου- την ώρα του κυριακάτικου τραπεζιού, σκύψε και κοίτα κάτω από τραπέζι. Σε παράταξη θα δεις τα πόδια που προσαρμόστηκαν.
Δεν είναι το θέμα χρημάτων που κάνει τη διαφορά, είναι η νοοτροπία των πολλών που άλλαξε σταθερά και ήσυχα από το 2010 μέχρι σήμερα. Δεν είναι ο μισθός και η αδιαμαρτύρητη πληρωμή φόρων, αλλά η ευκολία να είναι τα “καλά παιδιά” βρέξει-χιονίσει. Μην τους σταμπάρει το σύστημα και τους στείλει στο εκτελεστικό απόσπασμα! Μην γυρίσει το μάτι του πάνω τους ο Πανόπτης και δεν προλάβουν να κρυφτούν. Κοινώς, χέστηδες, είτε έχουν θυρίδες σε τράπεζες, είτε συμπληρώνουν χαρτιά για επίδομα “ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος”. Φοβούνται την Ελευθερία περισσότερο από τον Θάνατο και θέλουν να καλύψουν την δειλία τους στριμωγμένοι κάτω από μία σημαία φωνάζοντας με πάθος αλλά κρυμμένοι στο πλήθος “Ελευθερία ή Θάνατος”. Τόσο χέστηδες.
Τούς βλέπεις με τα καινούργια τους παπούτσια να σπρώχνονται, άλλοι ανάλαφροι κι άλλοι κουτσοί, να είναι μπροστά-μπροστά στην πρώτη γραμμή πληρωμών αποδεικνύοντας ότι σε μια πολεμική σύρραξη θα έκαναν τα πάντα να μπουν στην πρώτη γραμμή λιποτακτών.
Δεν παίζει ρόλο αν ο μισθός είναι κρατικός ή από άγριο μεροκάματο. Δεν έχει σημασία αν τα χρήματα που θα δώσεις στο Κράτος θα είναι λυγδιασμένα από το πολύωρο ξύσιμο των αχαμνών σε ένα γραφείο ή λερωμένα από ασβέστη και γράσο. Το αποτέλεσμα είναι ότι στην ίδια πρώτη σειρά στέκονται να δώσουν τον οβολό τους για την “ελευθερία”.
Δεν περνά στιγμή από το μυαλό τους ότι κατάφεραν μετά την Δημοκρατία να καταστήσουν και την Ελευθερία πουτάνα με το ζόρι. Όποιος τα “σκάει” την απολαμβάνει για ένα λεπτό. Μόνο ένα λεπτό διότι το Κράτος-νταβατζής έχει ήδη βρει και άλλους λόγους για πληρωμή να σου επιβάλλει πριν ακόμη ντυθείς και δέσεις τα καινούργια σου παπούτσια έχοντας τελειώσει την γρήγορη συνουσία στα μπουρδέλα-ταμεία των εισπρακτικών ιδρυμάτων. “Ενα λεπτό κρατάει η Ελευθερία σου: Από την ώρα που ο εισπράκτορας παίρνει τον οβολό σου κι εσύ το αποδεικτικό έγγραφο στα χέρια σου. Μέτρα τις αποδείξεις είσπραξης που σου παρέδωσε το Κράτος από το 2010 μέχρι σήμερα και άθροισε τα λεπτά εικονικής ελευθερίας σου.
Όσον αφορά την πραγματική Ελευθερία είναι σαν αυτόν τον τόπο. Έχει ψηλά και άγρια βουνά. Δεν περπατιούνται με καινούργια λουστρίνια ακόμα κι αν δε σε “χτυπάνε”, ούτε δείχνουν την αξιοθρήνητη ελεημοσύνη να δεχθούν να τα ανέβεις με δεκανίκια.
https://eleutheriellada.wordpress.com

Γιατί το ΔΝΤ κάνει ανελέητο «καψώνι» στην κυβέρνηση


Γράφει ο Ceteris Paribus
«Στερνή μου γνώση να σ’ είχα πρώτα»! Στην κυβέρνηση παραδέχονται τώρα ότι το σχέδιο για αποχώρηση του ΔΝΤ από το ελληνικό πρόγραμμα, στο οποίο στηρίχτηκε η κυβερνητική τακτική των τελευταίων μηνών, ήταν στρατηγικό λάθος. Κορυφαίος κυβερνητικός παράγοντας το διατύπωσε ως εξής: «Δες λες στο ΔΝΤ ‘‘θέλω να αποχωρήσεις’’ για να διευκολυνθεί η ζωή μου, όταν το ΔΝΤ έχει επενδύσει τεράστιο γεωπολιτικό ‘‘κεφάλαιο’’ στην παρουσία του στην Ευρωζώνη»…
Το Ταμείο θεωρεί εαυτόν εξαπατημένο από την ελληνική κυβέρνηση. Όταν την άνοιξη του 2014 ζητούσε στήριξη με εκταμίευση δόσεων και μετάθεση μέτρων για μετά τις ευρωεκλογές, το ΔΝΤ έκανε τα «στραβά μάτια» στη μη υλοποίηση των δεσμεύσεων της κυβέρνησης έναντι του προγράμματος, παραβιάζοντας για μία ακόμη φορά το καταστατικό του. Μέχρι τότε, ήταν το Ταμείο που στήριζε την Ελλάδα πιέζοντας την Ευρωζώνη για «κούρεμα» του ελληνικού χρέους και για χαλάρωση της λιτότητας – υπενθυμίζουμε τις αυτοκριτικές του Ταμείου για το γεγονός ότι τα μνημόνια είχαν υποτιμήσει τις επιπτώσεις της λιτότητας στους ρυθμούς ανάπτυξης κ.λπ.
Μόλις όμως πέρασε -όπως πέρασε- τον «κάβο» των ευρωεκλογών και στο πλαίσιο της στρατηγικής «μνημόνιο τέλος», η κυβέρνηση άρχισε να διαλαλεί ότι επιθυμεί αποχώρηση του ΔΝΤ από το ελληνικό πρόγραμμα και μάλιστα να παραδέχεται χρηματοδοτικό κενό. Που, μεταξύ άλλων, σήμαινε ότι ήταν μετέωρη ακόμη και η διασφάλιση της επιστροφής των δανεικών στο Ταμείο!
Από εκείνο το σημείο και ύστερα, το ΔΝΤ έγινε ο πιο αμείλικτος «εχθρός» της κυβέρνησης. Ο κυβερνητικός αιφνιδιασμός ήταν απόλυτος όταν, στον πρόσφατο γύρο των διαπραγματεύσεων, αποδείχτηκε ότι η Ευρωζώνη αποδέχτηκε τον πρώτο ρόλο του ΔΝΤ στις διαπραγματεύσεις – το κυβερνητικό επιτελείο δεν είχε καν εξετάσει αυτό το ενδεχόμενο!
Τώρα, ύστερα από το «σοκ» του Παρισιού, κύκλοι του ΔΝΤ διατυπώνουν την επιπλέον μομφή προς την κυβέρνηση ότι προσπαθεί να εντάξει στο πλαίσιο και στα χρονοδιαγράμματα της συνολικής διαπραγμάτευσης τις ανάγκες της πολιτικής της επιβίωσης – σε μια προσπάθεια να επαναληφθεί το προηγούμενο των ευρωεκλογών.
Το αποτέλεσμα είναι ότι, αυτή τη στιγμή που μιλάμε, οι μεγάλες υποχωρήσεις της κυβέρνησης με το γνωστό μέιλ προς τους δανειστές, δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι αρκούν για να τελειώσει με επιτυχία έστω η αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για τη συνολική συζήτηση περί νέας συμφωνίας. Το ΔΝΤ «ξεσκονίζει» τις ελληνικές προτάσεις και οι πληροφορίες που έρχονται, συγκλίνουν στο ότι δεν πείθεται… Ασφαλείς πληροφορίες δεν μπορούμε να έχουμε, αλλά ούτε και μια στέρεη εκτίμηση. Πάντως, όλα εξαρτώνται πλέον από την ετυμηγορία του ΔΝΤ, την οποία θα ξέρουμε εντός της ημέρας.
Υ.Γ. Η δήλωση του Ευάγγελου Βενιζέλου «Όχι σε μέτρα που θα ενοχλήσουν τους πολίτες και όχι σε νέες παρεμβάσεις στο ασφαλιστικό» ίσως κάτι θέλει να πει. Στην κυβέρνηση έχουν πάρει το μήνυμα ότι το ΔΝΤ απορρίπτει τις προτάσεις τους και ετοιμάζονται για ρήξη «κάνοντας την ανάγκη φιλοτιμία»; Επίσης ίσως κάτι «λέει» και το κλίμα «συνεννόησης» στο οποίο έγινε η συνάντηση του Αλέξη Τσίπρα με τον Ευάγγελο Βενιζέλο…  http://www.rizopoulospost.com/

Λαγκάρντ: Καλή είδηση για την παγκόσμια οικονομία η πτώση της τιμής του πετρελαίου


«Καλή είδηση για την παγκόσμια οικονομία» χαρακτήρισε η εκτελεστική διευθύντρια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, Κριστίν Λαγκάρντ, την πτώση των τιμών του πετρελαίου.
«Θα υπάρξουν νικητές και ηττημένοι, αλλά σε καθαρή βάση, είναι καλή είδηση για την παγκόσμια οικονομία», δήλωσε η Λαγκάρντ στη διάρκεια μιας συζήτησης στρογγυλής τραπέζης στην Ουάσιγκτον.
Εξέφρασε επίσης την εκτίμηση ότι η μείωση της τιμής θα ωφελήσει τις μεγάλες οικονομίες του κόσμου και θα φέρει την ανάπτυξη στον πλανήτη.
«Όταν έχεις μια μείωση κατά 30% (...), αυτό θα πρέπει να οδηγήσει σε πλεόνασμα (ανάπτυξη) 0,8% στις περισσότερες προηγμένες οικονομίες που είναι εισαγωγείς πετρελαίου» σημείωσε η επικεφαλής του ΔΝΤ.
Οι τιμές του αργού πετρελαίου έχουν μειωθεί δραματικά καθώς η αξία τους έχει χάσει περίπου το 30% από τον περασμένο Ιούνιο και επί του παρόντος η τιμή του βαρελιού βρίσκεται περίπου στα 70 δολάρια, το χαμηλότερο επίπεδο της τελευταίας πενταετίας.
http://www.naftemporiki.gr/

«Το ΔΝΤ δεν θέλει οριζόντιες περικοπές σε μισθούς και συντάξεις»


Aυτό δήλωσε τη Δευτέρα ο επικεφαλής της αποστολής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου στην Ελλάδα Ρίσι Γκογιάλ.

Σε τηλεφωνική παρέμβασή του από την Ουάσιγκτον στο 16ο Ετήσιο Επενδυτικό Φόρουμ, ο κ. Γκογιάλ ανέφερε ότι το πρόγραμμα του ΔΝΤ στην Ελλάδα τελειώνει το 2016 και η ελληνική κυβέρνηση «γνωρίζει τις δεσμεύσεις» που πρέπει να υλοποιήσει.

Επίσης, διατύπωσε την άποψη ότι «η δημοσιονομική περίοδος προσαρμογής δεν έχει τελειώσει και πρέπει να συνεχιστεί».

Ο κ. Γκογιάλ επανέλαβε ότι «δεν υπάρχει άμεσος κίνδυνος» για το τραπεζικό σύστημα και ότι «θα πρέπει να εξυπηρετηθούν τα κόκκινα δάνεια».
http://www.zougla.gr/

Ένα Ηχηρό Ράπισμα


Όπως αναμενόταν, το «nein» των υπαλλήλων των δανειστών, ανάβει φωτιές στα μπατζάκια του Χονδρού και του Λιγνού που πρωταγωνιστούν στην πολιτική ζωή αυτού του ρημαγμένου μας τόπου.
Η Ελλάδα θα διατηρήσει σε ισχύ το υφιστάμενο πρόγραμμα βοήθειας του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και θα προσφύγει σε αυτό μόνο σε περίπτωση ανάγκης, ξεκαθάρισε ο χονδρός μπαρμπέρης του P.S.I. μετά τη συνάντηση του με τον αστείο λιγνό που παριστάνει τον πρωθυπουργό.
Κατά τα άλλα ήθελαν να βγουν στις αγορές,  τα θρασίμια, και να απαλλαχθούν από την λαβίδα του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου! Γελάει ο κόσμος με την αδεξιότητά τους.
Στην συνάντηση, κατά τα θρυλούμενα, παρευρέθησαν  και οι συναρμόδιοι «υπουργοί» που συμμετείχαν στο τελευταίο μπαλ-μασκέ στο Παρίσι.  Δεν έχουν επιβεβαιωθεί οι πληροφορίες, οι προερχόμενες από αυτόπτες μάρτυρες, οι οποίοι πάντως ομολογούν ότι αυτά που συνέβησαν αυτή τη φορά, στο Παρίσι, μπορεί να μην είχαν πολύ τανγκό, αλλά μόνο με μπόλικο βούτυρο θα ήταν ανθρωπίνως δυνατόν να τα αντέξουν όλοι αυτοί που συναπάρτιζαν την ελληνική αποστολή. 
Έτσι, χωρίς την παραμικρή έκπληξη, μαθαίνουμε ότι δεν υποχωρεί πλέον η Τρόικα των συνδίκων της ελληνικής πτώχευσης στις πιέσεις των σφουγγοκωλάριων της ελληνικής αντιπροσωπείας. Πώς θα μπορούσαν άλλωστε οι ξένοι τεχνοκράτες, έχοντας φθάσει στο «ως εδώ και μη παρέκει» της τελικής αξιολόγησης του ελληνικού προγράμματος «διάσωσης», να υποχωρήσουν; Τι εκθέσεις θα συνέτασσαν, αν υποχωρούσαν, οι επιφορτισμένοι υπάλληλοι; Μεταξύ των, οι λιγότερο ανθεκτικοί, εκείνες τις ώρες της «διαπραγμάτευσης», ασφαλώς θα τραβούσαν τα μαλλιά τους με την αβελτηρία των συνομιλητών τους ή θα έσπαζαν από αγανάκτηση τα μολύβια τους, για το θράσος και την ανικανότητά των «υπουργών» μας και, ασφαλώς, απέρριψαν τους ελληνικούς ισχυρισμούς, ως τέτοιους που είναι: φαιδροί!
Προφανώς οι δικοί μας οι κουτοπόνηροι, απειλώντας θεούς και δαίμονες για την επικείμενη έλευση των «κόκκινων διαβόλων» στην εξουσία, περίμεναν μια ποσοτική χαλάρωση, ένα σκόντο, έναντι των απίστευτων συνομολογήσεών τους!
Από την άλλη μεριά, οι εκπρόσωποι των δανειστών, ευλόγως επέμειναν και δικαίως επιμένουν, κουκιά μετρημένα και ξαναμετρημένα είναι αυτά, ότι υπάρχει έλλειμμα 2,5 δισ. ευρώ. Φυσιολογικό είναι να απαιτούν την κάλυψη αυτού του κενού. Λογιστικές χρεώσεις και αντίστοιχες πιστώσεις και συμπληρωματικές αφαιμάξεις -κι από πάνω άλλο τόσο, και το διάφορο των τόκων στις πλάτες των δισέγγονων του ραγιά!
Κάνε και τη σούμα, αλλά κράτα την κρυφή!
Για ακόμα μία φορά, η ελληνική κυβέρνηση, ο Θεός να την κάμει κυβέρνηση, ο Θεός να την κάμει κι ελληνική, δεν κατάφερε να πείσει τους εκπρόσωπους των δανειστών ότι έχει κάνει τα αδύνατα δυνατά για να κλείσει τις δημοσιονομικές τρύπες, όπως άλλωστε έχει δεσμευθεί, επανειλημμένως και εγγράφως.
Οι πασίγνωστοι και πολλαπλώς αναμασημένοι ισχυρισμοί αυτών των λιμοκοντόρων της πολιτικής και της κυβέρνησης της συμφοράς μας, ότι, δήθεν, θα επιτευχθούν πρόσθετα έσοδα από την ρύθμιση των αυθαιρέτων (sic) και ότι θα γίνουν πυκνότερες οι χρηματοροές από το αντισυνταγματικά επιβεβλημένο χαράτσι στα ακίνητα, ή, το πιο τερατώδες, ότι λόγω της «ανάπτυξης» θα υπάρχουν πρόσθετα έσοδα, φαίνεται ότι προκάλεσαν βροντερό γέλωτα μεταξύ των μελών του κλιμακίου της Τρόικας, στο Παρίσι, όπου με ευθυμία ήπιαν κι ένα ποτήρι κρασί παραπάνω, στη υγειά μας, αφού εμείς πληρώσαμε και τον λογαριασμό της παρισινής συνάντησης, comme il faut.
Πώς θα μπορούσε, άλλωστε, η ελληνική πλευρά, να πείσει τους δανειστές ότι δεν υφίσταται πλέον φοροδοτική ικανότητα εκ μέρους των Ελλήνων, όταν ανάμεσα στα ίδια τα μέλη της ελληνικής αντιπροσωπείας ήταν παρών και ο γνωστός και μη εξαιρετέος πρωθυπουργικός σύμβουλος και φίλος, που το όνομά του φιγουράρει από τα πρώτα, στην περίφημη λίστα Λαγκάρντ; 
Είναι, όντως φαιδροί αυτοί που μας εκπροσωπούν και δεν κοροϊδεύουν μόνον τους δανειστές, αλλά και όλους εμάς!
Καλώς ή κακώς, όμως, πριν από εμάς, οι ίδιοι οι δανειστές έχουν αρχίσει να χάνουν πρώτοι την υπομονή τους με αυτούς τους ανεκδιήγητους. Έτσι η επιστροφή από το Παρίσι, βρίσκει τον εσμό των εθνικών ολετήρων, σε ακόμα μεγαλύτερο πανικό, μπροστά στην προοπτική της απώλειας των μηχανισμών της εξουσίας, πράγμα που τους αναγκάζει σε αναδίπλωση, με μοναδική τους πια ελπίδα να μαζέψουν μέσα στους στάβλους του Αυγεία τουλάχιστον 180 κτήνη, προκειμένου να συνεχίζουν όλοι τους μαζί να κοπρίζουν αρειμανίως, έως ότου έρθει ο πολυύμνητος Ηρακλής για τον πέμπτο άθλο του και να τους καθαρίσει.
Άφαντος προς το παρόν ο Ηρακλής, όμως έρχεται από τα παλιά, πάλι ο παππούς Αίσωπος, για να μας πει τα ίδια. Όπως και την άλλη φορά.
http://www.toportal.gr/

Πνεύμα και Ηθική!


Με αφορμή τον θόρυβο των ημερών, μιλούσαμε για τους στρατιωτικούς εξοπλισμούς με έναν φίλο, τις προάλλες, και προσπαθούσα να του εξηγήσω, ότι μόνο σε χώρες τριτοκοσμικές, υπάρχουν μεσάζοντες μεταξύ ενός κράτους-αγοραστή και ενός κράτους-πωλητή οπλικών συστημάτων.

Διότι, τι πιο φυσιολογικό, από τον υπουργό Άμυνας της Γαλλίας, για παράδειγμα, να σηκώσει το προσωπικό του τηλέφωνο και να μιλήσει απευθείας με τον Αμερικάνο ομόλογό του, να κουβεντιάσουν για τις γυναίκες τους, τα σκυλιά τους κι ό,τι άλλο, τέλος πάντων επιτρέπει το πρωτόκολλο,  και μετά να του ζητήσει, ο Γάλλος του Αμερικάνου, να μεσολαβήσει για να αγοράσει η Γαλλία, ένα αμερικάνικο κανόνι που χρειάζεται ή ένα αεροπλάνο.

Θα μου πεις, είναι δυνατόν η Γαλλία, που είναι παραγωγός πολεμικών αεροπλάνων η ίδια, ν' αγοράζει αεροπλάνα αμερικάνικά? Ε, τι να κάνουμε, άμα οι Γάλλοι στρατηγοί μουλαρώνουν κι επιμένουν ότι ηArmée de l'Air χρειάζεται οπωσδήποτε τρία ή τέσσερα ιπτάμενα ραντάρ, τι να κάνουν κι αυτοί οι δόλιοι, που τα αμερικάνικα ιπτάμενα ραντάρ είναι τα καλύτερα, αν όχι τα μοναδικά στην αγορά? Θα σηκώσει, λοιπόν, το τηλέφωνο ο Γάλλος υπουργός και θα το παζαρέψει. Μετά, μαζί με τους επιτελείς του υπουργείου του, τους ναυάρχους και τους πτεράρχους του και υπό την επίβλεψη των Γάλλων στρατηγών με τα πιο πολλά αστέρια θα πάει και θα το αγοράσει. Για υπουργούς, μιλάμε τώρα, με όλη τη βαρύτητα της λέξης, όχι για κάτι δικούς μας 
«υπουργούς» που είναι απόγονοι του Μαυροκορδάτου και του λήσταρχου Νταβέλη. Αυτά, τα προηγούμενα, συμβαίνουν στα κανονικά κράτη, αλλά όχι στην πατρίδα μας, τη χώρα όπου θάλλει η φαιδρά ροδακινέα.

Εμείς, τι εμείς δηλαδή, οι δικοί μας οι πολιτικοί «ταγοί», ο θεός να τους κάνει, όχι μόνο δεν λειτουργούν με τους κανόνες της λογικής και του δημοσίου συμφέροντος, αλλά αντίθετα συναλλάσσονταν -και κατά πάσα πιθανότητα, συνεχίζουν να συναλλάσσονται-  υπογείως με διάφορους αμφιλεγόμενης ηθικής εμπορικούς αντιπρόσωπους και άλλους ενδιάμεσους σαλταδόρους της διεθνούς του jet-set, όπως θα  σημείωναν και οι έγκριτοι της δημοσιογραφίας, σε μυθιστορηματικού ύφους υποχθόνιες συναλλαγές σε ρευστό χρήμα.

Από την πρόσφατη αποκάλυψη των δραστηριοτήτων του υπερπατριώτη Karatza...führer, ένα πράγματα αξίζει, ίσως, να μας εντυπωθεί καλά στο μυαλό, κι αυτό, ανεξάρτητα από το πόσο λερωμένη αποδειχθεί ότι έχουν τη φωλιά τους, όλοι αυτοί οι, φερόμενοι ως εμπλεκόμενοι, πολιτικοί αγύρτες: την επίμαχη περίοδο που φέρεται να συνέβη η συγκεκριμένη βρώμικη συναλλαγή -από τις, ποιος ξέρει πόσες, άλλες-  κυβερνούσαν οι σοσια-ληστές, προφανώς "χέρι-χέρι με τον Καρατζαφέρη" και όλους τους υπόλοιπους πατριδοκάπηλους του εσμού. Ανέκαθεν μια παρέα ήταν -και είναι όλοι αυτοί -κι ας έγινε φως φανάρι αυτό για τους πολλούς, μόνο πολύ πρόσφατα. 

Αλλά αυτό, δεν είναι το σπουδαιότερο! 

Το σπουδαιότερο είναι ότι αυτοί οι ανεκδιήγητοι πολιτικοί «ταγοί», που σαν ένα σμήνος από πεινασμένες ακρίδες, έχουν πέσει επάνω μας και μας κατασπαράσσουν ζωντανούς, συνεχίζουν να λειτουργούν ακόμα και σήμερα με τις ίδιες σκοτεινές μεθόδους όπως και οι προκάτοχοί τους, σαν να μην έχει αλλάξει τίποτα σε ετούτον τον τόπο. Όμως, αυτό δεν θα το ακούσουμε ποτέ από τα χείλη ούτε θα το διαβάσουμε ποτέ, γραμμένο από τις γραφίδες των διαφόρων Ξεφτεντέρηδων της αργυρώνητης δημοσιογραφίας. Ούτε ποτέ θα ακούσομε από τα μέσα του μαζικού μας εμπαιγμού, την είδηση που κάνει τον γύρο του κόσμου στα «ψιλά». Ότι, δηλαδή, η Ελλάδα είναι μια από τις τρείς ευρωπαϊκές χώρες του ΝΑΤΟ που ξοδεύουν τουλάχιστον το 2% επί του ΑΕΠ τους, για αμυντικές δαπάνες. 

Των παραπάνω δοθέντων, δεν είναι να απορεί κανείς που στην Ψωροκώσταινα, μπορεί να ζητούνται εθελοντές δάσκαλοι στα σχολεία ή ακόμα, τα χειρουργεία των δημόσιων νοσοκομείων, λόγω της έλλειψης πόρων, να λειτουργούν χωρίς αντισηπτικά υγρά ή άλλα αναλώσιμα, αλλά στις υποχρεώσεις μας απέναντι στην στρατιωτική συμμαχία, όλα κι όλα, είμαστε τύπος και υπογραμμός και  τις εκπληρώνουμε μέχρι κεραίας, τις υποχρεώσεις μας, εμείς. Κύριοι! Πνεύμα και ηθική!

Όμως επειδή δεν θα πάψουν να υπάρχουν κι εκείνοι που θα συνεχίσουν, αμετανόητα αφελείς, να επικαλούνται την εθνική μας άμυνα ως το υπέρτατο αγαθό, νομίζοντας ότι οι πόλεμοι σήμερα γίνονται ακόμα με τορπίλες και με κανόνια, ας θυμηθούμε ξανά αυτό που με πολλές  και διάφορες αφορμές έχουμε ξαναπεί και που θα το επαναλάβουμε μονότονα:  «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι όλοι αυτοί που αποτελούν τον “εθνικό” κορμό και τις παραφυάδες του πολιτικού μας συστήματος, είναι αήθεις, ελεεινοί και τρισάθλιοι αμέτρητα χρόνια κλέβουνε, αγοράζοντας με δανεικά, στο όνομα του Ελληνικού Λαού, οπλικά συστήματα για να αντιμετωπίζονται, ανάλογα με τη συγκυρία, ο εκ του βορρά ή ο εξ ανατολών κίνδυνος. Από τα συμβόλαια προμήθειας των οπλικών αυτών συστημάτων που πληρώνομε χρυσά και έντοκα, με συμβάσεις συνομολογημένες από τα άθλια και θλιβερά ανθρωπάρια που στέλνομε στην ελληνική Βουλή, εξασφαλίζονται, υποτίθεται, κάποια αντισταθμιστικά ωφελήματα. Αντί να βάλουν τους τεμπέληδες που φυτρώνουν σαν τα δηλητηριώδη μανιτάρια μέσα στα σκοτάδια των κομματικών τους μηχανισμών, αυτούς που πληρώνονται από τους φόρους μας για να παριστάνουν τους ειδικούς σύμβουλους, αντί να τους βάλουν όλους αυτούς, να ξεσκονίσουν τα συμβόλαια προμήθειας και να ανακεφαλαιώσουν αυτά τα οφειλόμενα αντισταθμιστικά ωφελήματα, προκειμένου να ανοίξουν κάποιες δουλειές για την αραχνιασμένη Ελληνική Βιομηχανία Όπλων, αυτοί κοιτάνε πώς θα τα ξεπουλήσουνε τα πάντα κοψοχρονιά.»

Έτσι, την ώρα που έχουν δρομολογήσει, μεταξύ των τόσων άλλων, και τη διάλυση της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας, υπάρχει σπουδαίος λόγος να οικτίρουμε τους εαυτούς για την αφέλειά μας, που χρόνια τώρα τους έχουμε όλους αυτούς τους κακούργους και τους ψηφίζουμε και τους εμπιστευόμαστε, ξανά και ξανά, για να μας εκπροσωπούν στη Βουλή κι επιτρέπουμε κι από πάνω -ακόμα και σήμερα κατά πάσα πιθανότητα- να τα τρώνε και να τα πίνουν μαζί με τους διάφορους μεσάζοντες, εις υγείαν ημών των κορόιδων. 
http://my-pillow-book.blogspot.gr/

«Ρίζες», το κόμμα Μπαλτάκου »


Την πρόθεσή του να ιδρύσει πολιτικό κόμμα ανακοίνωσε σε πρωινή εκπομπή του STAR ο τέως γγ της κυβέρνησης Παναγιώτης Μπαλτάκος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, θα πρόκειται για ένα καθαρά δεξιό κόμμα, με στόχο να καλύψει το κενό μεταξύ της Νέας Δημοκρατίας και της Χρυσής Αυγής… αν υπάρχουν, αλλά κυρίως απευθύνεται σε ψηφοφόρους και μη-διωκώμενους πολιτευτές της ναζιστικής οργάνωσης.
Ο ίδιος αποκάλυψε ότι το κόμμα θα ονομάζεται «Ρίζες» και ότι θα το δημιουργήσει με τη συμμετοχή στελεχών από τις Ένοπλες Δυνάμεις, την Εκκλησία και την Αστυνομία.
Κατονόμασε μάλιστα τους κ.κ. Ζώη και Καπερνάρο ως συμφωνούντες με την κίνηση αυτή.
Ως προς τις σχέσεις του με τον πρωθυπουργό, είπε ότι «καταλαβαινόμαστε και δεν χρειάζεται τίποτα παραπάνω».
Ο ανεξαρτητοποιηθείς σήμερα Δευτέρα Μελάς έχει κάνει ήδη σαφή την πρόθεσή του να ψηφίσει κατά συνείδηση στην Προεδρική εκλογή «εάν το επιβάλλει το συμφέρον του τόπου» (σ.σ. δηλαδή, να υπερψηφίσει) αρνούμενος να συνταχθεί με την απόφαση για το «όχι» που πήραν οι Ανεξάρτητοι Έλληνες στο πρόσφατο συνέδριό τους.
Πληροφορίες τον θέλουν να προσεγγίζει τη ΝΔ, με την οποία φέρεται να συζητά ο γιος του κάθοδο στις εκλογές στην ίδια εκλογική περιφέρεια με τον πατέρα του, την Α΄Πειραιώς.
Άλλη φημολογία επίσης κάνει λόγο για την πρόθεση ενός εκ των υιών του Τέως να πολιτευθεί.
https://eleutheriellada.wordpress.com/

ΚΡΙΣΗ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟNOIA ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ


Σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης έχει πλέον ολόκληρη η Ελληνική κοινωνία πολύ
περισσότερο δε οι κοινωνικές ομάδες με ιδιαίτερες δυσκολίες ,είναι αυτές που
ονομάζουμε κοινωνικά ευάλωτες , είναι οι συμπολίτες μας τα Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ).
 Η επίθεση των συστημικών κύκλων στο κοινωνικό κράτος εκφράζεται με αποδυνάμωση
των συνταγματικών δικαιωμάτων στην πρόσβαση στην εργασία, στην ισοτιμία, στην υγεία
στο δικαίωμα στην παιδεία και μόρφωση, και σε εκείνα τα κοινωνικά αγαθά, τα αναγκαία
για την επιβίωση και την αξιοπρέπεια στη ζωή . Το κοινωνικό κράτος και η πρόνοια
συμπιέζεται φαίνεται να υποκύπτει, κάτω από την καταστροφική επέλαση της πολιτικής
της συρρίκνωσης και της απαξίας των ουσιαστικών ανθρώπινων αναγκών με θύματα
άλλη μια φορά τους ανυπεράσπιστους συνανθρώπους μας .
Η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία διαβεβαιώνει ότι η κοινωνική πρόνοια
έχει περάσει σχεδόν εξολοκλήρου στη διακριτική ευχέρεια των οικογενειών των
αναπήρων. Το κόστος της αναπηρίας δεν έχει μετρηθεί ποτέ από καμιά Κυβέρνηση,
παρά τις συνεχείς πιέσεις του οργανωμένου αναπηρικού κινήματος προς την μεριά των
κυβερνήσεων όλα αυτά τα χρόνια.
Το πρώτο σημαντικό ερώτημα στην επίσημη πολιτεία τίθεται επιτακτικά.!
Έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα ώστε να είναι επαρκής η ενημέρωση και
ευαισθητοποίηση της κοινωνίας, για να σταματήσει ο στιγματισμός και η
περιθωριοποίηση;
Η απάντηση είναι! Όχι.
Στην κατεύθυνση αυτή οφείλουμε όλοι να κινηθούμε ενημερώνοντας, ευαισθητοποιώντας
τις τοπικές κοινωνίες στην κατεύθυνση μιας αλληλέγγυας στάσης και υπεράσπισης των
δικαιωμάτων των ΑμεΑ.
 Είναι αναγκαίο περισσότερο από άλλη φορά συγκροτημένα η πολιτεία να απαντήσει
άμεσα με καθολική και συνολική προσέγγιση στα ζητήματα των ΑμεΑ .Μέχρι τώρα οι
οποιεσδήποτε παρεμβάσεις και μέτρα ήταν αποσπασματικού χαρακτήρα.
1.Υπάρχει ανάγκη διαμόρφωσης βασικών αρχών που θα αναδείξουν ένα
ανθρωποκεντρικό σύστημα πρόνοιας και υποστήριξης στη λογική της δικαιωματικής
προσέγγισης.
2. Η συνεχής υποβάθμιση της ειδικής εκπαίδευσης και η υποχρηματοδότησή της, όπως
και συνολικά των δαπανών για την παιδεία 2,52% για το 2014 δείχνουν ξεκάθαρα τις
πολιτικές διάλυσης της Δημόσιας παιδείας και την περιθωριοποίηση των ΑΜΕΑ καθώς και
της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.
3. Είναι απαραίτητη σε αυτές ειδικά τις οικονομικές συνθήκες μια συνολική στρατηγική
κοινωνικής και εργασιακής ένταξης των ΑμεΑ σε ισότιμη βάση.
4. Η οποιαδήποτε επιδοματική πολιτική των ΑμεΑ να μην αποτελεί πεδίο
δημοσιονομικής διαπραγμάτευσης με στόχο την συρρίκνωσή της, αλλά στοιχείο
διεκδίκησης ώστε να αντικατασταθεί από ένα συνολικό καταστατικό χάρτη στα πλαίσια
της συνυπευθυνότητας, της συνεκπαίδευσης και της συναντίληψηςΆμεσα να διευθετηθεί:
Η προστασία της πρώτης κατοικίας των ΑΜΕΑ και των οικογενειών τους, καθώς και
πρόταση νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά που αφορά στη μείωση ή διαγραφή
του χρέους τους στις τράπεζες.
 H διευθέτηση της λειτουργίας των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας που σήμερα
παρουσιάζουν σημαντικά προβλήματα με αποτέλεσμα να μην πιστοποιούνται
συγκεκριμένες κατηγορίες αναπήρων.
Να σταματήσει τώρα κάθε πρόθεση κατάργησης των δικαιωμάτων τους, που αφορά τα
προνοιακά και κοινωνικά επιδόματά τους, να πάρουν πίσω όσα έχασαν σε δικαιώματα,
παροχές και αξιοπρέπεια τα τέσσερα χρόνια του Μνημονίου.
Να σταματήσει τώρα η ταλαιπωρία των ΑΜΕΑ που επί μήνες τώρα σύρονται στα κέντρα
πιστοποίησης αναπηρίας χωρίς σύνταξη, προνοιακό επίδομα και ιατροφαρμακευτική
περίθαλψη.
Να μην υποβαθμιστεί, διαλυθεί, καταργηθεί η δημόσια δωρεάν υγεία, πρόνοια και
εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία και γενικά να μην καταρρεύσει το κοινωνικό κράτος.
Να μη μείνει κανείς πολίτης με αναπηρία χωρίς ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και παροχή
υπηρεσιών αποκατάστασης.
Συγκεκριμένα μέτρα προστασίας των ατόμων με αναπηρία, ώστε να προστατευτούν από
την ανεργία, τη φτώχεια, τον κοινωνικό αποκλεισμό και την εξαθλίωση.
 Είναι απαραίτητο να ενταχθεί κονδύλι από το νέο ΕΣΠΑ, για να ανοίξουν πάλι ή να
συνεχίσουν τη λειτουργία τους οι Στέγες Υποστηριζόμενης Διαβίωσης.
Να διατηρηθούν και ενισχυθούν οι δημόσιες κοινωνικές πολιτικές για τους πολίτες με
αναπηρία και να μην αντικατασταθούν από μορφές φιλανθρωπίας που υποκρύπτουν
υποκρισία και αυταρέσκεια από τα πλούσια κοινωνικά στρώματα της χώρας που
λεηλάτησαν τον δημόσιο και κοινωνικό πλούτο μας και που ευθύνονται για τη σημερινή
οικονομική κρίση.
 Η στήριξη των ανθρώπων που εξαιτίας της πολιτικής των μνημονίων οδηγούνται στην
απόλυτη φτώχεια ( δικαίωμα στην στέγη, τροφή, ρεύμα, νερό, περίθαλψη) κατατέθηκε ως
προτεραιότητα από την ΄΄Αντίσταση πολιτών δυτ. Ελλάδας ΄΄ στην πρόσφατη συζήτηση του
προϋπολογισμού της Π.Δ.Ε. και καταψηφίστηκε από την πλειοψηφία.
 Για την ΄΄Αντίσταση Πολιτών Δυτ. Ελλάδας΄΄ η διεκδίκηση μιας άλλης πολιτικής στην
αυτοδιοίκηση με την καθιέρωση κοινωνικών δομών αλληλεγγύης που απαντούν άμεσα
στην ανθρωπιστική κρίση, με την στήριξη των κοινωνικά αδύναμων και των ΑμεΑ ,
εύκολα θύματα της νεοφιλελεύθερης επέλασης είναι στοιχείο καθημερινής διεκδίκησης.
 30/11/2014

Κώστας Κούστας
 Περιφερειακός Σύμβουλος
΄΄ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΠΟΛΙΤΏΝ ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ΄΄

Το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα για νεοσύστατες επιχειρήσεις!


Tο νέο πρόγραμμα χρηματοδότησης που αναμένεται να προκηρυχθεί από το υπουργείο Ανάπτυξης, αναφέρεται σε όσους θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση.
Τι  προβλέπει;
Eιδική «πριμοδότηση» για τους νέους/νέες, στο πλαίσιο της οποίας θα επιδοτείται μέχρι 40.000 ευρώ κάθε επιλέξιμο έργο, ενώ θα καλύπτονται στο 100% τα λειτουργικά έξοδα και οι θέσεις εργασίας. Η διάρκεια επιχορήγησης ορίζεται στους 18 μήνες. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις αναμένεται να υλοποιηθούν 5.000 επενδυτικά σχέδια. Η χρηματοδότηση σε αυτή τη δράση προέρχεται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο.
Ποιοι κλάδοι είναι επιλέξιμοι;Χονδρικό – Λιανικό Εμπόριο, Παροχή Υπηρεσιών, Μεταποίηση, Τουρισμός
Οι επιλέξιμες δαπάνες σχετίζονται με την κάλυψη παγίων και αυτές είναι:
  • Ενοίκια
  • Ασφαλιστικές Εισφορές (ΟΑΕΕ)
  • Λογαριασμοί ΔΕΚΟ:
    • Δαπάνες Ηλεκτρισμού
    • Δαπάνες Ύδρευσης
    • Δαπάνες Θέρμανσης
    • Δαπάνες Σταθερής τηλεφωνίας
    • Δαπάνες Κινητής τηλεφωνίας
    • ΔαπάνεςΔιαδικτύου
  • Δαπάνες ίδρυσης της επιχείρησης
    • Αμοιβές για νομικές υπηρεσίες, υπηρεσίες διοικητικής υποστήριξης και παροχής συμβουλών
  • Δαπάνες παροχής υπηρεσιών:
    • Νομική υποστήριξη
    • Λογιστική υποστήριξη
    • Τεχνική υποστήριξη
    • Συμβουλευτική υποστήριξη
  • Δαπάνες σύνταξης επιχειρηματικού σχεδίου:
    • Σύνταξη, υποβολή και παρακολούθηση επιχειρηματικού σχεδίου
  • Δαπάνες προβολής – διαφήμισης
    • Σχεδιασμός & παραγωγή λογότυπου
    • Σχεδιασμός και εκτύπωση διαφημιστικών εντύπων
    • Σχεδιασμός και κατασκευή ιστοσελίδας
  • Δαπάνες προμήθειας πρώτων υλών και ενδιάμεσων προϊόντων
    • δαπάνες ενοικίασης-μίσθωσης εξοπλισμού (leasing)
    • δαπάνες προμήθειας αναλώσιμων υλικών
    • δαπάνες προμήθειας πρώτων υλών και ενδιάμεσων προϊόντων (μεταποιητική δραστηριότητα).
  • Αποσβέσεις παγίων
  • Μισθολογικό Κόστος Νέας Θέσης Εργασίας
Μάθε πρώτος πότε θα ανακοινωθεί το πρόγραμμα!Πως; Στείλε μας αίτηση ΔΩΡΕΑΝ
Συμπλήρωσε την αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και εμείς θα επικοινωνήσουμε μαζί σου μόλις προκηρυχθεί επίσημα το πρόγραμμα. Ταυτόχρονα εφόσον το επιθυμείς θα σε ενημερώσουμε και για webinars, δηλαδή απομακρυσμένα σεμινάρια στον υπολογιστή σου που θα σου εξηγούν πως μπορείς να ξεκινήσεις την δική σου επιχείρηση.
http://agrosimvoulos.gr/

Σε ισχύ αυστηρότερο πλαίσιο για ασφαλή προϊόντα στην ΕΕ

Νέος ευρωπαϊκός κανονισμός για την ασφάλεια των προϊόντων στην Ευρωπαϊκή Ενωση τέθηκε σε ισχύ την προηγούμενη εβδομάδα. Δίνει περισσότερες ε...