Τρίτη 21 Δεκεμβρίου 2010

Στήριξη των αλλαγών ζήτησε από τους υπουργούς ο Γ. Παπανδρέου

Μήνυμα στα μέλη της κυβέρνησης, εν όψει των διαρθρωτικών αλλαγών του 2011 έστειλε ο πρωθυπουργός, κατά τη διάρκεια της σημερινής, άτυπης, συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου. Θα ληφθούν αποφάσεις διαχειριστικά και πολιτικά δύσκολες, τις οποίες όμως απαιτεί ευρύτερα η κοινωνία, είπε.
"Η ευθύνη πέφτει περισσότερο στις πλάτες των υπουργών και των υπουργείων", πρόσθεσε ο Γ. Παπανδρέου. Υπό τη σκιά των τεταμένων σχέσεων κυβέρνησης-κοινοβουλευτικής ομάδας, κάλεσε τους υπουργούς να έχουν επαφές με τους βουλευτές, την περιφέρειά τους, αλλά και τους πολίτες.
Παράλληλα, ζήτησε να μη γίνονται λάθη, υποστηρίζοντας ότι θα τα εκμεταλλευθούν συντηηρτικοί κύκλοι στην Ευρώπη για να μην επωμιστούν τα βάρη που τους αναλογούν για την έξοδο από την κρίση. "Από τη στιγμή που θα φανεί ότι δεν είμαστε εμείς αξιόπιστοι, όλο το βάρος του προβλήματος θα πέσει σε μας και θα ξεχαστεί ότι είναι πρόβλημα ευρωζώνης ή πρόβλημα διεθνούς κρίσης", είπε.
Ο πρωθυπουργός εκτίμησε ότι ηη επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής του δανείου των 110 δισ. ευρώ θα εγκριθεί χωρίς προβλήματα.
Εξέφρασε, όμως, επιφυλάξεις για το αν τελικά θα προχωρήσει η έκδοση ευρωομολόγων. "Δεν είμαι τόσο σίγουρος, γιατί υπάρχουν αντιστάσεις από κάποιες χώρες, οι οποίες θέλουν να μεταθέτουν το πρόβλημα για να μην αναλάβουν τις πολιτικές ευθύνες, αλλά αυτό πιστεύω ότι και για τους επόμενους μήνες θα είναι το ζήτημα στο ευρωπαϊκό επίπεδο".

Σπάνε οι απεργίες με πίεση από ... ψηλά


OASA_MEGALI.jpg
 Τρίβουν τα χέρια τους στο Μαξίμου και την Ιπποκράτους μετά τη χθεσινή απόφαση των συνδικαλιστών της ΠΑΣΚΕ να σπάσουν τις απεργίες και να λειτουργήσουν κανονικά τα μέσα μαζικής μεταφοράς την Πέμπτη.
Άγνωστο τι θα κάνουν την Παρασκευή, παραμονή των Χριστουγέννων, όπου επίσης είχαν αποφασίσει απεργίες.
Εργαζόμενοι στρέφουν τα πυρά τους κατά του γνωστού Ανδρέα Κολλά ο οποίος από τη μία μεριά τους καλούσε σε άνευ ορίων αγώνα και από την άλλη φέρεται να έριξε νερό στο κρασί του μετά από έντονες πιέσεις που δέχτηκε από το περιβάλλον Παπανδρέου και από τον Καρχιμάκη.

Το γερμανικό "Focus" χαρακτηρίζει "σωτήρα των Ελλήνων" τον Παπανδρέου


Το γερμανικό "Focus" χαρακτηρίζει "σωτήρα των Ελλήνων" τον Παπανδρέου
 Μπορεί πριν από μερικούς μήνες το γερμανικό «Focus» να προκάλεσε σάλο με το εξώφυλλό του που είχε την Αφροδίτη της Μήλου με το μεσαίο δάχτυλο παρατεταμένο, ωστόσο, επανέρχεται με διθυράμβους για τον Γιώργο Παπανδρέου, χαρακτηρίζοντάς τον «σωτήρα των Ελλήνων»!
Το γερμανικό έντυπο παρουσιάζει τους καλύτερους του 2010 σε διάφορους τομείς και ο πρωθυπουργός μας φιγουράρει στην 4η θέση μεταξύ όσων διαχειρίστηκαν καλύτερα την οικονομική κρίση.
«Ο 58χρονος Γιώργος Παπανδρέου βρέθηκε το 2010 αντιμέτωπος με έναν ηράκλειο άθλο. Ο Έλληνας πρωθυπουργός έπρεπε να αποτρέψει την χρεωκοπία της Ελλάδας, κάτι που στις αρχές του έτους φαινόταν μάλλον απίθανο», γράφει το «Focus» και, αναφέροντας το σύνθημα του ΠΑΣΟΚ «ή αλλάζουμε ή βουλιάζουμε» μιλά για τα μέτρα που πήρε η κυβέρνηση.
Μεταξύ άλλων, αναφέρει την αύξηση του ΦΠΑ στο 23%, το «μαχαίρι» στους μισθούς και τις συντάξεις και την αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης και καταλήγει: «εάν η πολιτική του για τη διαχείριση της κρίσης αποδώσει τελικά καρπούς, εξαρτάται από το εάν θα καταφέρει να δαμάσει τον καλπάζοντα πληθωρισμό και να δώσει νέα πνοή στην οικονομία της χώρας».

Μονόδρομο χαρακτήρισε ο Χ. Παμπούκης την εθνική συνεννόηση

thumb
Ο υπουργός Επικρατείας, Χάρης Παμπούκης, κατά την ομιλία του επί του προϋπολογισμού στην Ολομέλεια χαρακτήρισε ως μονόδρομο για την έξοδο της χώρας από την κρίση, την εθνική συνεννόηση και τις κοινωνικές συναινέσεις.
Στη συνέχεια, ο ίδιος κάλεσε τη Βουλή «σε αυτή την πιο κρίσιμη καμπή της σύγχρονης ελληνικής δημοκρατίας» να βαδίσει στον δρόμο της συλλογικής προσπάθειας και τόνισε πως ο νέος προϋπολογισμός σηματοδοτεί τη χρονιάς έντασης της προσπάθειας, για να αρχίσει η ανάκαμψη το 2012.
«Δεν είναι ώρα για αδιέξοδες αναδρομές στο παρελθόν αλλά η στιγμή να αδράξουμε τη μέρα, διοχετεύοντας όλη μας την ενεργητικότητα στην προσπάθεια ανάκτησης του χαμένου χρόνου. Τολμηρές μεταρρυθμίσεις και άνοιγμα της οικονομίας και της κοινωνίας μας στο αύριο έχει ανάγκη ο τόπος. Ούτε μια μέρα δεν πρέπει να πάει χαμένη» σημείωσε.
Επίσης, απαντώντας στον εκπρόσωπο Τύπου της ΝΔ Πάνο Παναγιωτόπουλο, ο οποίος εξαπέλυσε βολές κατά της κυβέρνησης, κατηγόρησε το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι είναι παρών μόνο στην κριτική και απών από την ευθύνη και την αυτοκριτική.
Ο κ. Παμπούκης επισήμανε πως σήμερα βρισκόμαστε στο σημείο της επανεκκίνησης της χώρας, στο οποίο μπαίνουν οι βάσεις για το αυτό νέο ξεκίνημα, για τη νέα πορεία ενώ παραδέχθηκε πως σημειώθηκαν καθυστερήσεις, έγιναν και λάθη, υπήρξαν αδικίες στον επιμερισμό των βαρών αυτής της προσπάθειας. «Θα μπορούσαμε - όπως είπε - να είχαμε κινηθεί ταχύτερα και ίσως με μεγαλύτερη ευελιξία», όμως - πρόσθεσε - «φέρνουμε έναν αέρα αλλαγών και μεταρρυθμίσεων, μια νέα αντίληψη διακυβέρνησης πρωτόγνωρη στα μεταπολιτευτικά χρονικά».
Για το 2011, τόνισε πως θα έχει και αυτό χαρακτηριστικά ύφεσης τουλάχιστον για το πρώτο εξάμηνο, αλλά συμπλήρωσε πως η υπέρβαση αυτής είναι ένα θέμα που πρέπει να μας αφορά όλους. Όπως ανέφερε, «χωρίς τις θεσμικές αλλαγές που προωθούμε, θα είναι δύσκολο να προσελκύσουμε επενδύσεις, θα είναι αδύνατο να καλλιεργήσουμε θετικές προσδοκίες στις διεθνείς αγορές, θα είναι αδύνατο να πείσουμε την κοινωνία και τους πολίτες ότι έχουμε τη βούληση να προχωρήσουμε και να διασφαλίσουμε μια Ελλάδα με συνοχή και ανάπτυξη».
Συνεχίζοντας χαρακτήρισε εθνικό στόχο την ανταγωνιστικότητα, συμπληρώνοντας πως η πράσινη ενέργεια, για την οποία -όπως είπε- ήδη υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον, ο τουρισμός, η ναυτιλία είναι τομείς στους οποίους μπορούμε να διακριθούμε διεθνώς και να είμαστε ανταγωνιστικοί.
Ο υπουργός Επικρατείας περιέγραψε τις δράσεις και τις προτεραιότητες μέσα από τις οποίες θα επιτευχθεί ο στόχος, οι οποίες είναι η δημιουργία ενός νέου πλαισίου ανάπτυξης, νοικοκύρεμα του κράτους και παραγωγή κοινωνικών μερισμάτων.
Ο κ. Παμπούκης παραδέχθηκε πως «θα υπάρξει μια δύσκολη, επίπονη περίοδος προσαρμογής, όμως θα δημιουργηθεί το πλαίσιο ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας προς όφελος του πολίτη, ο οποίος θα δει τους κόπους και τις θυσίες του να πιάνουν τόπο, με την μορφή ενός κοινωνικού μερίσματος που δεν είναι άλλο από καλύτερες κρατικές υπηρεσίες και πιο ποιοτικές μορφές εργασίας».
Σε αυτό το πλαίσιο τόνισε ότι η κυβέρνηση επιχειρεί να προσελκύσει στρατηγικές επενδύσεις, προσπάθεια που, όπως ανέφερε, «απαιτεί συγκροτημένη και συνδυασμένη κυβερνητική δράση, και κυρίως συναντίληψη, κοινή προσήλωση στον στόχο, για να υπάρξει υπόσχεση επιτυχίας».

Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2010

«Ανάπτυξη της Ελλάδας μόνο εκτός Ευρωζώνης»

Δημοκρατική Αριστερά: «15 εντολές» για την ανάπτυξη

Αιχμές Σαμαρά για την κυβέρνηση Καραμανλή

samaras-3-thumb-large.jpg
Mετά τον Κυριάκο Μητσοτάκη που επέκρινε χειρισμούς και πρωτοβουλίες της κυβέρνησης Καραμανλή και ο αρχηγός της ΝΔ Αντώνης Σαμαράς θα επιχειρήσει να κρατήσεις αποστάσεις από τον προκάτοχό του κατά την παρουσίαση του βιβλίου του Βίλφιντ Μαρτέν, προέδρου του ευρωπαϊκού Λαϊκού κόμματος στο Κάραβελ. Ο Αντώνης Σαμαράς θα αφήσει αιχμές για τον τρόπο που ο Κώστας Καραμανλής άσκησε την ηγεσία του κόμματος κάτι που δείχνει ότι αυτό που υποπτεύονταν πολλοί, γίνεται σιγά σιγά πραγματικότητα. Ο Σαμαράς επιχειρεί να τραβήξει κόκκινη γραμμή από το καραμνλικό παρελθόν. Το είχε κάνει και στο παρελθόν, ωστόσο, στην πορεία το ξανασκέφτηκε. Τώρα θα εμμείνει στη θέση του αυτή;
Μέρος της ομιλίας του
"Έγινε της μόδας ο ιδιελογικός αποκλεισμός της παράταξής μας. Δεν χρειαζόμαστε να πολιτευόμαστε με αρχές και αξίες αρκεί να παρακολουοθούμε τις δημοσκοπήσεις. Να μην αφουγκραζόμαστε την κοινωνία αρκεί να μετράμε την επιρροή μας σε σφιγμομετρήσεις αλλά και να μην κυβερνάμε με μεγάλα πρωτάγματα, αρκεί να διαχειριζόμαστε την καθημερινότητα με επικοινονιακά τεχνάσματα."

Συνέδριο της Ντόρας με καινοτομίες

888888888888888.jpg
Η Διοικούσα Επιτροπή της Δημοκρατικής Συμμαχίας έκανε σήμερα μια αρχική συζήτηση για την οργάνωση του Ιδρυτικού Συνεδρίου του κόμματος και συζήτησε τη δομή της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου, η σύνθεση της οποίας θα ανακοινωθεί τις επόμενες μέρες.
Το Ιδρυτικό Συνέδριο θα έχει ως αντικείμενο τη συζήτηση και ψήφιση του Καταστατικού του κινήματος, τη διαμόρφωση των προγραμματικών κατευθύνσεων της πολιτικής του και τη χάραξη της στρατηγικής και της δράσης του.
Αποφάσισε επίσης ότι στο Συνέδριο θα εισαχθούν οι ακόλουθες καινοτομίες:
• Συνέδριο ανοικτό στις διαφορετικές ιδέες με συμμετοχή προσωπικοτήτων & ειδικών που δεν συνδέονται με το κόμμα, στον προσυνεδριακό διάλογο. Τόσο στις προσυνεδριακές ημερίδες όσο και στις προσυνεδριακές συνδιασκέψεις.
• Ηλεκτρονικό Συνέδριο. Σημαντικό μέρος του προσυνεδριακού διαλόγου θα διεξαχθεί ηλεκτρονικά, ενώ θα υπάρχει δυνατότητα και ηλεκτρονικής συμμετοχής ομιλητών & συνέδρων στις προσυνεδριακές συνδιασκέψεις, αλλά και διεξαγωγής ηλεκτρονικών προσυνεδριακών ημερίδων και καταγραφή με συγκεκριμένη επεξεργασία των τάσεων & απόψεων στο διαδίκτυο (webpalm).
• Στοχευμένες αναπτυξιακές κατευθύνσεις ανά περιφέρεια, τις οποίες θα προετοιμάσουν οι περιφερειακές συνδιασκέψεις.
• Έμπρακτη εφαρμογή των δημοκρατικών διαδικασιών, με δικαίωμα υποβολής τροπολογιών και ηλεκτρονική ψηφοφορία ανά τροπολογία, επί όλων των βασικών κειμένων που θα προετοιμάσει το Συνέδριο (προγραμματικές κατευθύνσεις, καταστατικό, κατευθύνσεις στρατηγικής και πολιτικής δράσης).
• Συγκεκριμένες και επεξεργασμένες προτάσεις σε επίπεδο σχεδίου έργου (project plan). Εκτός του προγραμματικού περιγράμματος, για τις πιο σημαντικές επί μέρους προτάσεις, θα υπάρχει βασική οικονομοτεχνική επεξεργασία, έτσι ώστε να φθάνουν σε επίπεδο σχεδίου έργου (project plan), ώριμου για διοικητική εφαρμογή.

Αγωνία Γιώργου για το εσωκομματικό μέτωπο

Οι εσωκομματικές  αντιδράσεις στο ΠΑΣΟΚ, κυρίως από  τους βουλευτές, αλλά και άλλα στελέχη, εξελίσσονται στο μεγαλύτερο πρόβλημα για την κυβέρνηση, καθώς οι διαφοροποιήσεις  και οι κριτικές φωνές φουντώνουν εναντίον της ακολουθούμενης πολιτικής. Κύριος στόχος των βουλευτών είναι  η πολιτική του υπουργείου Οικονομικών  και ειδικά ο τρόπος με τον οποίο  εφαρμόζει το μνημόνιο ο υπουργός Γιώργος Παπακωνσταντίνου.

Το κλίμα για  τον τσάρο της οικονομίας είναι  βαρύ στην κοινοβουλευτική ομάδα  του ΠΑΣΟΚ και σύντομα εκτιμάται  ότι θα υπάρξουν ακόμη πιο οργανωμένες  κινήσεις εναντίον του – πέραν  δηλαδή της κριτικής, που του ασκείται στις συνεδριάσεις των οργάνων –  όμως δεν επιβεβαιώνεται προς το παρόν  πρωτοβουλία για συλλογή υπογραφών  από βουλευτές για την απομάκρυνσή  του από την κυβέρνηση.

Σε κάθε περίπτωση  η ψήφιση του προϋπολογισμού την  Τετάρτη θεωρείται ως η τελευταία  πράξη ευρείας ανοχής στο πρόσωπό  του από τους βουλευτές.

Σε αυτό το κλίμα  ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου προσπαθεί να εκτονώσει τα πράγματα και να κάνει ανοίγματα καλής  θέλησης προς την κοινοβουλευτική  ομάδα, αλλά και να κινητοποιήσει  τους υπουργούς του, ώστε να υπάρξουν αποτελέσματα σε όλους τους τομείς κυβερνητικής πολιτικής. Το μεσημέρι της  Δευτέρας συγκαλεί ατύπως το υπουργικό  συμβούλιο, ενώ την Κυριακή είχε διαδοχικές συναντήσεις με τους εισηγητές  των ΚΤΕ του ΠΑΣΟΚ, με το προεδρείο  της κοινοβουλευτικής ομάδας και  τους κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους  του κόμματος.

Στις συναντήσεις  υπήρξε σκληρή κριτική για χειρισμούς των υπουργών και ο πρωθυπουργός δεσμεύτηκε να αντιμετωπίσει την  κατάσταση. Παραδέχθηκε ότι «έγιναν και γίνονται λάθη και αστοχίες» και αναγνώρισε την ανάγκη να υπάρξουν από την αρχή του χρόνου κινήσεις για τον καλύτερο συντονισμό της κυβέρνησης με το κόμμα και την κοινοβουλευτική ομάδα.

Ξεκαθάρισε πάντως ότι η χώρα βρίσκεται σε «περίοδο πολέμου» και έθεσε ως προτεραιότητα  την επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής  του δανείου των 110 δις ευρώ.

Μ. Σάλλας: Θα επιτύχουμε την έξοδο από την κρίση πιο γρήγορα

Μετά το τέλος της Γενικής Συνέλευσης για την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Τράπεζας Πειραιώς, σήμερα το πρωί, ο πρόεδρος της Τράπεζας Πειραιώς Μιχ. Σάλλας απάντησε σε ερωτήσεις δημοσιογράφων.

“Αν προσηλωθούμε στη βελτίωση των συνθηκών ανταγωνιστικότητας σαν χώρα και σαν λαός, μπορούμε να επιτύχουμε νωρίτερα απ΄ όσο νομίζουμε την έξοδο από την κρίση. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τo 2011 θα είναι μία δύσκολη χρονιά για την οικονομία. Μας περιμένει ένα δύσκολο εξάμηνο, τόνισε χαρακτηριστικά, όμως με σκληρή δουλειά και εξωστρέφεια μπορούμε να τα καταφέρουμε”, τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Σάλλας.

Ο ίδιος ανέφερε ότι ένας χαρακτηριστικός δείκτης που είναι το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών δείχνει κάποια σημεία βελτίωσης, στον τομέα των εξαγωγών. Παράλληλα, δημιουργούνται προϋποθέσεις σε κάποιους τομείς της οικονομίας που δείχνουν πως η χώρα έχει τις δυνατότητες να τα καταφέρει. Δεν είναι μόνον η πράσινη ανάπτυξη για την οποία το ενδιαφέρον από το εξωτερικό είναι καταγεγραμμένο. Υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις και για το real estate, για το οποίο αρχίζει να εμφανίζεται κάποιο επενδυτικό ενδιαφέρον και εκτιμούμε πως σε λίγους μήνες από τώρα, το ενδιαφέρον θα γίνει ακόμη πιο έντονο. Παράλληλα στον τουρισμό δημιουργούνται προϋποθέσεις βελτίωσης, μετά την μείωση του ΦΠΑ και τη συγκράτηση των τιμών.

“Ο χρηματοπιστωτικός τομέας στην Ελλάδα άντεξε την κρίση και είναι σαφές πως έχει περαιτέρω περιθώρια αντοχών. Αυτό δείχνει την υγεία των ελληνικών τραπεζών που δεν είχαν το είδος των προβλημάτων τα οποία αντιμετώπισαν ορισμένα πιστωτικά ιδρύματα στο εξωτερικό, όπως τα τοξικά ομόλογα” επεσήμανε ο πρόεδρος της Τράπεζας Πειραιώς.

Σε ερώτηση για την πορεία των ελληνικών τραπεζών στις ξένες αγορές, ο κ. Σάλλας είπε ότι η εξωστρέφεια των ελληνικών τραπεζών είναι σήμερα σημαντικός παράγοντας πηγής εσόδων και υποστήριξης των αποτελεσμάτων τους και ότι ορθώς οι ελληνικές τράπεζες δεν υπέκυψαν στα «κελεύσματα» για υποχώρηση από τις θέσεις τους αυτές, όταν πριν από δύο χρόνια σχολιαζόταν αρνητικά αυτή η επέκταση. Οι αγορές στις οποίες έχουν επενδύσει οι ελληνικές τράπεζες, όπως η Τουρκία, η Ρουμανία, η Βουλγαρία, η Αίγυπτος κ.α. ξεπερνούν ήδη την κρίση. Είκοσι χρόνια η Ελλάδα προσπαθεί να χτίσει στην οικονομία της μηχανισμούς εξωστρέφειας, για τη βελτίωση του ισοζυγίου των εξωτερικών της συναλλαγών και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Η Ελλάδα είναι μία σχετικά μικρή αγορά, μόνον η εξωστρέφεια μπορεί να μας δώσει την κρίσιμη μάζα για να διευρύνουμε τη βάση της οικονομίας.

“Αυτό είναι το κλειδί και το εργαλείο”, είπε ο πρόεδρος της Τράπεζας Πειραιώς.

Τέλος σε ό, τι αφορά τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, ο κ. Σάλλας είπε ότι δεν βλέπει να υπάρχει βελτίωση στο πρώτο εξάμηνο, θεωρεί όμως ότι, για το σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας, διαφαίνεται πως θα υπάρξει βελτίωση από το τέλος του 2011. 

Στο 25-30% η αδήλωτη εργασία στην Ελλάδα

adiloti.jpg
«Το 2010 είναι ο χρόνος που έχουμε τα πρώτα θετικά αποτελέσματα στην πορεία διασφάλισης της οικονομικής ισορροπίας των ασφαλιστικών ταμείων», τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Γιώργος Κουτρουμάνης, στην τοποθέτησή του στο 2ο Συνέδριο Κοινωνικής Ασφάλισης του Economist.
Αναφερόμενος στην κατάσταση που είχε διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια στον τομέα της ασφάλισης, ο κ. Κουτρουμάνης ανέφερε ότι «πριν ένα χρόνο τα ταμεία βρέθηκαν στα πρόθυρα χρεοκοπίας» και υπεραμύνθηκε της απόφασης της κυβέρνησης να πάρει «επώδυνα αλλά αναγκαία μέτρα, όπως αυτό της περικοπής των δώρων στους συνταξιούχους».
Ένα μέτρο που -όπως τόνισε- θα είχαμε αποφύγει «εάν τα άλλα μέτρα που εφαρμόζουμε σήμερα είχαν ληφθεί τα προηγούμενα χρόνια».
Ο αναπληρωτής υπουργός Εργασίας υποστήριξε ότι σήμερα «βρισκόμαστε σε μια κατάσταση που θεωρούμε ότι είναι υπό έλεγχο, αλλά γνωρίζουμε ότι έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας και πολύ μεγάλο έργο να επιτελέσουμε».
Παράλληλα, ανέφερε ότι η κυβέρνηση έχει θέσει «τις βάσεις ενός βιώσιμου συστήματος, έτσι ώστε να επιτευχθεί ο στόχος για περιορισμό της δαπάνης από τώρα και μέχρι το 2060, από το 24% του ΑΕΠ που προβλεπόταν, στο 15,5% του ΑΕΠ περίπου, για να μην ξεπεράσει η αύξηση από τώρα και μέχρι το 2060 το 2,5% του ΑΕΠ».
Καταλήγοντας, ο κ. Κουτρουμάνης ανέφερε ότι η έξοδος της χώρας από τη μεγάλη κρίση, καθώς επίσης και η επάνοδος στην ανάπτυξη και στην παραγωγή νέου πλούτου, αποτελούν βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης, του Πρωθυπουργού και του λαού μας συνολικά που σήμερα δοκιμάζεται, αλλά «πιστεύουμε ότι θα τα καταφέρουμε όλοι μαζί να βάλουμε τη χώρα σε μια νέα πορεία ελπίδας και προοπτικής».
ΟΑΕΔ: Στο 25-30% η αδήλωτη εργασία
Η αδήλωτη εργασία, που αγγίζει το 25% με 30% στην Ελλάδα, αποτελεί τη βασικότερη αιτία για τη σημαντική άνοδο των ασφαλιστικών εισφορών τα τελευταία χρόνια, υπογράμμισε ο διοικητής του ΟΑΕΔ, Ηλίας Κικίλιας, προσθέτοντας ότι αυτή η αύξηση του μη μισθολογικού κόστους στο 45% - 50% του ακαθάριστου μισθού, λειτουργεί αποτρεπτικά για την πρόσληψη νέων εργαζομένων.
Επίσης, τόνισε ότι στη χώρα μας υπάρχει μία σημαντική ιδιαιτερότητα που καθιστά δύσκολη την αύξηση της απασχόλησης.

Συγκεκριμένα, όπως είπε ο κ. Κικίλιας, από τα 4,5 εκατ. εργαζομένους, σχεδόν το 1 εκατ. άτομα εργάζονται στο στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα, τα 1,7 εκατ. είναι αυτοαπασχολούμενοι, τα 1,3 εκατ. εργάζονται σε επιχειρήσεις με προσωπικό έως 20 άτομα και μόλις 400.000 είναι οι εργαζόμενοι σε μεγαλύτερες επιχειρήσεις.
Παραδέχτηκε ότι η τόνωση της απασχόλησης σε περίοδο ύφεσης είναι δύσκολη, αλλά πρόσθεσε ότι ο ΟΑΕΔ θα υλοποιήσει τα επόμενα χρόνια 23 επιμέρους προγράμματα με συνολικό προϋπολογισμό 2,7 δισ. ευρώ, που θα ωφελήσουν περίπου 794.000 άτομα.

Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στη διατήρηση των θέσεων εργασίας, στην επανένταξη των ανέργων, στην προώθηση της επιχειρηματικότητας των ανέργων, στην ενθάρρυνση της απασχόλησης σε ευπαθείς ομάδες και στην επαγγελματική κατάρτιση των νέων.

O Φάκας επέστρεψε στη "φάκα" της Ντόρας


mpakogianni191210_500x400.jpg
 Άμεσα δράση ανέλαβε η Ντόρα Μπακογιάννη στο άκουσμα των ιδιαίτερα χαμηλών ποσοστών που λαμβάνει το νεοϊδρυθέν κόμμα της στην συμπρωτεύουσα, ρίχνοντας εκ νέου γέφυρες επικοινωνίες με τον Λεωνίδα Φάκα, με στόχο την αντιστροφή του αρνητικού κλίματος.
Όπως πρώτη σας ενημέρωσε η Voria.gr, τα ποσοστά που καταλαμβάνει η Δημοκρατική Συμμαχία στη Θεσσαλονίκη μόνο ικανοποιητικά δεν μπορούν να χαρακτηριστούν, γεγονός που προβληματίζει ιδιαίτερα την Ντόρα Μπακογιάννη και το επιτελείο της.
Θέλοντας, λοιπόν, να αντιστρέψει την δύσκολη κατάσταση η πρόεδρος της ΔΗΣΥ, αποφάσισε να αναθερμάνει τη σχέση της με τον κ. Φάκα, η οποία είχε ψυχρανθεί λόγω της στήριξης που παρείχε ο δεύτερος στον Κώστα Γκιουλέκα και τους υποψηφίους του κατά τις πρόσφατες δημοτικές εκλογές.
Ο κ.Φάκας αναλαμβάνει, λοιπόν, τον στρατηγικό ρόλο της προσέλκυσης νεοδημοκρατών στο νέο κόμμα και τίθεται επικεφαλής του εγχειρήματος για την ανάκαμψη των ποσοστών της ΔΗΣΥ στην πόλη.

Iκανοποίηση Κομισιόν για την εφαρμογή του μνημονίου

«Μετά από τόσα χρόνια στην πολιτική μιλάω ελεύθερα»

Ο προϋπολογισμός διχάζει τώρα την Ε.Ε.

Νέες εντάσεις .........

Ένα νέο πεδίο αντιπαράθεσης προέκυψε για την Ευρωπαϊκή Ένωση στην πρόσφατη σύνοδο στις Βρυξέλλες, καθώς πέντε από τα πιο πλούσια κράτη μέλη ζητούν με επιστολή τους το «πάγωμα» του προϋπολογισμού της Ένωσης μέχρι το 2020.
Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία, Φινλανδία και Ολλανδία στο κοινό τους ανακοινωθέν διατυπώνουν τη θέση ότι η αύξηση του προϋπολογισμού της Ε.Ε. δεν πρέπει να υπερβαίνει τον ευρωπαϊκό πληθωρισμό. «Οι δαπάνες της Ε.Ε. δεν μπορούν να εξαιρούνται από τις προσπάθειες των κρατών μελών για έλεγχο των δημόσιων δαπανών», επισημαίνεται στην επιστολή που απευθύνεται στον πρόεδρο της Κομισιόν, Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο.
Αν η θέση των πέντε γίνει αποδεκτή, αυτομάτως περιορίζονται τα κονδύλια που διοχετεύονται ως διαρθρωτική βοήθεια προς τις φτωχότερες χώρες της Ένωσης, κυρίως τις ανατολικές.
Στην πρωτοβουλία για περικοπή των κοινοτικών δαπανών φαίνεται ότι πρωτοστάτησε ο Βρετανός πρωθυπουργός, Ντέιβιντ Κάμερον, που έχει δεχτεί κριτική από το κόμμα του ότι δεν είναι αρκετά διεκδικητικός στην Ευρώπη.
Οι πέντε αναμένουν σφοδρή αντίδραση από την Πολωνία και τις υπόλοιπες αναδυόμενες οικονομίες της Ένωσης, καθώς για το ζήτημα του προϋπολογισμού θα πρέπει να ληφθούν αποφάσεις στα μέσα του 2011.
Ήδη ο Πολωνός πρωθυπουργός, Ντόναλντ Τασκ, προειδοποίησε ότι η χώρα του δεν πρόκειται να συναινέσει σε περικοπές κοινοτικών κονδυλίων.
Ο προϋπολογισμός της Ε.Ε. για το 2011 ανέρχεται σε 126,5 δισεκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων πάνω από 40% δίδεται στη γεωργία, ενώ το ένα τρίτο προορίζεται για τις λιγότερο αναπτυγμένες περιφέρειες.

«Δεν συζητείται η αναδιάρθρωση χρέους χωρών της ευρωζώνης» λέει η Λαγκάρντ

Δεν υπάρχει ζήτημα αναδιάρθρωσης κρατικού χρέους στην ευρωζώνη δήλωσε η Γαλλίδα υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας Κριστίν Λαγκάρντ, διευκρινίζοντας πως δεν υπάρχει στην ατζέντα της ευρωζώνης παρόμοιο θέμα.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το πρακτορείο Reuters, η κ. Λαγκάρντ, σε συνέντευξη που έδωσε το Σάββατο στη βελγική εφημερίδα "De Tijd", διέψευσε ότι υπάρχει ζήτημα αναδιάρθρωσης χρέους της Ελλάδας ή άλλων χωρών.
Επίσης, σε άλλο σχόλιο της που δημοσιεύθηκε από την εφημερίδα "Wall Street Journal", η Γαλλίδα υπουργός Οικονομικών είπε ότι οι ηγέτες της Ευρωζώνης εκούσια παραβίασαν τους κανόνες της συνθήκης της Λισσαβόνας, διασώζοντας την Ελλάδα και την Ιρλανδία, ώστε να κάνουν την Ευρωζώνη πιο συμπαγή και να προστατεύσουν το μέλλον της. "Παραβιάσαμε τους κανόνες, γιατί θέλαμε πραγματικά να σώσουμε την Ευρωζώνη", είπε η κ. Λαγκάρντ.
Τέλος, τόνισε πως η βελτίωση της Συνθήκης με τη δημιουργία μόνιμου Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας από το 2013 για τη διάσωση όσων χωρών κινδυνεύουν να χρεοκοπήσουν αποτελεί μεγάλο και αναγκαίο βήμα προσαρμογής στις νέες συνθήκες της κρίσης χρεών. Στόχος πλέον είναι η επικύρωση της αλλαγής και από τα 27 μέλη της Ε.Ε. ως το τέλος 2012.

ΥΠΟΙΚ:1,5 δισ. τα έσοδα από την περαίωση

thumb
Πάνω από 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ είναι τα βεβαιωμένα ποσά των φορολογούμενων που έχουν υπαχθεί στην περαίωση, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών.
Συγκεκριμένα στην ανακοίνωσή του, το υπουργείο Οικονομικών αναφέρει ότι  «η ρύθμιση για εκούσια κατάργηση φορολογικών διαφορών (περαίωση) των ανέλεγκτων υποθέσεων έχει τύχει μεγάλης αποδοχής από μέρους των φορολογουμένων, καθώς στον ενάμιση μήνα που εφαρμόζεται έχουν ενταχθεί 461.850 φυσικά και νομικά πρόσωπα και το συνολικό ποσό που έχει βεβαιωθεί κατόπιν της αποδοχής ανέρχεται μέχρι και τις 15 Δεκεμβρίου σε 1.581.678.830 ευρώ και από αυτά έχουν ήδη καταβληθεί 769.149.480 ευρώ. Το υπόλοιπο ποσό καταβάλλεται σε δόσεις, όπως προβλέπει ο νόμος».
Το υπουργείο τονίζει επίσης ότι «το ενδιαφέρον των φορολογουμένων συνεχίζεται αμείωτο» και υπενθυμίζει ότι  όσοι δεν έχουν μέχρι τώρα κλείσει τις υποθέσεις τους, μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις και να αποδεχτούν τα εκκαθαριστικά σημειώματα, μέχρι την Τρίτη 28 Δεκεμβρίου.

Ταχύτερα, σκληρότερα, περισσότερα

thumb Δεν είναι εύκολο να καταλάβει κάποιος αν αυτή η κυβέρνηση – με πρώτο και καλύτερο τον πρωθυπουργό – μας θεωρούν εντελώς ηλίθιους ή, απλώς, αισθάνονται πως ό,τι κι αν μας πουν θα παραμείνουμε ως κοινωνία αδρανείς και «μοιραίοι». Δεν εξηγούνται αλλιώς οι τελευταίες εμφανίσεις του Γ. Παπανδρέου, ο οποίος φροντίζει να μας εκπλήσσει δυσάρεστα σχεδόν με κάθε παρέμβασή του.


Το δεδομένο των ημερών είναι ότι η σύνοδος κορυφής της Ε.Ε. την περασμένη εβδομάδα ενέκρινε το γερμανικό σχέδιο για τη δημιουργία, από το 2013, μηχανισμού ελεγχόμενων πτωχεύσεων (κατ’ ευφημισμόν: «μόνιμος ευρωπαϊκός μηχανισμός σταθερότητας»), περνώντας και την παράμετρο της συμμετοχής των ιδιωτών πιστωτών στο κόστος αυτών των πτωχεύσεων. Επρόκειτο για μια εξέλιξη στην οποία ο πρωθυπουργός της Ελλάδας φερόταν ως σφόδρα αντίθετος. Πλην όμως την... ψήφισε, όπως και οι άλλοι εταίροι του.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Γ.Π. ψηφίζει κάτι στο οποίο αντιτίθεται – και για τα οποία, σύμφωνα με τα φερέφωνα του Μαξίμου, συγκρούεται λυσσωδώς με τη... Μέρκελ.
Ποιο ήταν όμως το εφεύρημα αυτών των ημερών, το οποίο επιστράτευσε προκειμένου να διασκεδάσει τις διαρκώς χειρότερες εντυπώσεις που δημιουργούνται στη διεθνή πιάτσα αλλά και στο εσωτερικό της χώρας για το χάλι της ελληνικής οικονομικής πολιτικής, τις συνεχείς αποτυχίες τήρησης των συμφωνηθέντων με το Μνημόνιο και την παγκόσμια βεβαιότητα ότι η ελεγχόμενη πτώχευση βρίσκεται επί θύραις;
1. Μας είπε μετά τη σύνοδο κορυφής: «Η θεσμοθέτηση του μόνιμου ευρωπαϊκού μηχανισμού σταθερότητας θα διασφαλίζει τη χρηματοοικονομική σταθερότητα του συνόλου της Ευρωζώνης. Θα βοηθά στην επιτάχυνση των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και ιδιαίτερα στην τόνωση της ανάπτυξης». Επιπλέον ο μηχανισμός αυτός είναι ένα... «πρώτο βήμα» προς την κατεύθυνση μιας «ισχυρής οικονομικής διακυβέρνησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση», Αυτά εν όσω βρισκόταν στις Βρυξέλλες και τον είχαν από κοντά.
2. Επιστρέφοντας στην Αθήνα όμως κάτι τον... τσίμπησε. Έχοντας ήδη φάει πόρτα από τη Μέρκελ στο αίτημά του – και του ΔΝΤ και των μεγαλοεπενδυτών τύπου Σόρος, Goldman Sachs κ.λπ. – να δημιουργηθεί ευρωομόλογο, το οποίο θα μετέφερε το ρίσκο και τη χασούρα από τις τράπεζες και τους ιδιώτες στα ευρωπαϊκά κράτη, μας άφησε άναυδους. Μας είπε ότι εγκαινιάζει ευρωπαϊκής εμβέλειας πρωτοβουλία για τη συγκέντρωση 1.000.000 υπογραφών – όσες είναι απαραίτητες προκειμένου να υποχρεωθούν τα ευρωπαϊκά όργανα να συζητήσουν αυτό το ενδεχόμενο.
Μάλιστα, σύμφωνα με όσα ήταν χθες γνωστά, πέταξε το μπαλάκι και στους βουλευτές και ευρωβουλευτές του ΠΑΣΟΚ ώστε να δημιουργήσουν, λέει, μια ομάδα εργασίας που θα επεξεργαστεί τις προτάσεις και τις απαραίτητες κινήσεις για την προώθηση της πρωτοβουλίας. Λεγόταν μάλιστα ότι ως επικεφαλής μιας τέτοιας ομάδας πρότεινε τη... Βάσω Παπανδρέου! Έτσι κι αληθεύει, ούτε ψύλλος στον κόρφο της Βασούλας...

Ο... πρωθυπουργός αποκαλύπτει
Αν όμως θέλουμε να προσγειωθούμε στη σκληρή πραγματικότητα, δεν έχουμε παρά να δούμε όχι μόνο ότι ο μηχανισμός πτωχεύσεων αποφασίστηκε να δρομολογηθεί με την ψήφο και του δικού μας, αλλά και ότι κάποιοι βιάζονται να προχωρήσουν οι διαδικασίες για την Ελλάδα πολύ πριν από το 2013. Ενδεικτική προς τούτο είναι μια συνέντευξη του... πραγματικού πρωθυπουργού της χώρας, δηλαδή του Πολ Τόμσεν, του εκπροσώπου του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου στην τρόικα.
Ο φέρελπις αυτός νέος – ο οποίος, κατά τα αθηναϊκά κουτσομπολιά, ήρθε να μας επιτηρήσει, αλλά στην πορεία ηράσθη σφόδρα κόρη πλουσίας οικογενείας και ψάχνει τρόπο να μας κατσικωθεί μονίμως – έδωσε συνέντευξη στο IMF Survey online και μας ανακοίνωσε τα εξής κατόπιν σχετικής ερωτήσεως:
«Ο γενικός διευθυντής του ΔΝΤ είπε ότι είναι διατεθειμένος να προτείνει στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΔΝΤ τη μετατροπή της υπάρχουσας Διευθέτησης Ετοιμότητας Παροχής της Ελλάδος σε Διευρυμένο Πιστωτικό Μηχανισμό. Αυτή η διευθέτηση θα παρέτεινε την περίοδο αποπληρωμής του δανείου από 5 σε 10 χρόνια. Για να είναι κάτι τέτοιο αποτελεσματικό, θα πρέπει οι χώρες - εταίροι της περιοχής του ευρώ να συμφωνήσουν για μια παρόμοια παράταση της περιόδου αποπληρωμής για το δικό τους μερίδιο των δανείων προς την Ελλάδα».
Τι άλλο μας είπε ο Τόμσεν;
1. Για την κατάσταση των τραπεζών: «Τα μέτρα της ΕΚΤ για τη στήριξη της ρευστότητας στο Ελληνικό τραπεζικό σύστημα ήταν πολύ αποτελεσματικά. Στην εξέλιξη των πραγμάτων, η δυσκολία που θα αντιμετωπίσουν οι τράπεζες θα είναι η ανάκτηση της πρόσβασης στις διατραπεζικές και στις διεθνείς αγορές, καθώς και η μετάβαση από τις προσωρινές διευθετήσεις με πειθαρχημένο τρόπο».
2. Για τους μισθούς: «Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούσε η Ελληνική αγορά εργασίας συνέβαλε την τελευταία δεκαετία στη δυσανάλογη αύξηση μισθών και στην απώλεια της ανταγωνιστικότητας. Γι’ αυτό οι μισθοί πρέπει να ευθυγραμμιστούν περισσότερο με την παραγωγικότητα».
3. Για το άνοιγμα των ρυθμιζόμενων (και όχι... «κλειστών») επαγγελμάτων: «Μια βραχυπρόθεσμη προτεραιότητα είναι το άνοιγμα των επαγγελμάτων στον τομέα των υπηρεσιών, που ελέγχεται νομοθετικά σε υψηλό βαθμό. Αυτές οι μεταρρυθμίσεις θα επικεντρωθούν ιδιαίτερα στους δικηγόρους, στους συμβολαιογράφους, στους μηχανικούς, στους αρχιτέκτονες, στους οικονομικούς ελεγκτές και στους φαρμακοποιούς, που είναι επαγγέλματα τα οποία παίζουν σημαντικό ρόλο στην οικονομία».
4. Για τον τομέα της Υγείας: «Η μεταρρυθμίσεις στην Υγειονομική Περίθαλψη και στις κρατικές επιχειρήσεις είναι σημαντικές γιατί θα βοηθήσουν στην επίτευξη της δημοσιονομικής προσαρμογής και στην αποδοτικότητα των δημόσιων υπηρεσιών. Ο ελληνικός λαός πληρώνει τιμές για την περίθαλψη υψηλότερες απ’ ότι είναι απαραίτητο, και χρειάστηκε να πληρώσει τους λογαριασμούς για κόστη στις κρατικές επιχειρήσεις που δεν συμβαδίζουν με τα διεθνή πρότυπα. Τα μέτρα λοιπόν θα επικεντρωθούν στη μείωση του κόστους με τη βελτίωση της διοίκησης, με τη μείωση των φαρμακευτικών δαπανών, με τη μείωση των νοσοκομειακών δαπανών και με τη μείωση των υψηλών μισθών στις κρατικές επιχειρήσεις».
5. Για τα επόμενα βήματα: «Επιπλέον στο στάδιο της προετοιμασίας βρίσκεται μια δεύτερη σειρά μεταρρυθμίσεων που στοχεύουν στην προώθηση της ανάπτυξης και στο άνοιγμα της οικονομίας. Όταν εφαρμοστούν αυτές οι μεταρρυθμίσεις, θα αρχίσουν να αποδίδουν καρπούς».
Τι εννοεί ο ποιητής; Μάλλον αυτό που διευκρίνισε χθες ο αναπληρωτής διευθυντής του ΔΝΤ Murilo Portugal μετά τη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Ταμείου στην οποία εγκρίθηκε η εκταμίευση της τρίτης δόσης του δανείου του μηχανισμού «στήριξης» (αυτής της δόσης για την οποία τελικά οι Ευρωπαίοι εταίροι μας θα αποφασίσουν τον... Ιανουάριο):
«Είναι σημαντικό να προωθηθούν πιο επιθετικά οι δημοσιονομικές διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις για να διασφαλιστεί μια εξυγίανση που θα διαρκέσει. Η ενίσχυση της φορολογικής διοίκησης και η διαχείριση των δημόσιων χρηματοοικονομικών παραμένουν σε προτεραιότητα, και χρειάζονται συνολικά σχέδια δράσης με συγκεκριμένες χρονικές προθεσμίες για την προώθηση μεταρρυθμίσεων σε κρατικές επιχειρήσεις, στον τομέα της υγείας, καθώς και σε άλλους τομείς».
Αυτά και... σε όποιον αρέσουν. Την ώρα λοιπόν που θα μας ξεσκίζουν, οι βουλευτές και ευρωβουλευτές του ΠΑΣΟΚ, με εντολή Παπανδρέου θα τρέχουν στα σοκάκια της ευρω-περιφέρειας και θα μαζεύουν υπογραφές για να υποχρεώσουμε (!!!) τη Γερμανία να συζητήσει το ενδεχόμενο του ευρωομολόγου! Καλά κρασιά...
(Τα μεταφρασμένα αποσπάσματα από τις δηλώσεις του Τόμσεν και του αναπληρωτή τού Στρος Καν τα βρήκαμε μεταφρασμένα στο Euro2day...)

Παπανδρέου: «Υπήρξε πραγματικός Έλληνας»

Τη λύπη του για τον αιφνίδιο θάνατο του Τομάζο Πάντοα Σιόπα εξέφρασε ο πρωθυπουργός, Γιώργος Παπανδρέου.

«Υπήρξε εξαιρετικός άνθρωπος και λαμπρός επιστήμονας. Με λόγο βαρύνοντα και καθοριστική δράση στην χώρα του, στην Ευρώπη, σε όλο τον κόσμο», αναφέρει σε δήλωσή του ο πρωθυπουργός.

«Η συμβολή του στη δημιουργία και την πορεία του ευρώ ήταν ανεκτίμητη. Ήταν ένας από τους αρχιτέκτονες του ευρώ, ένας μεγάλος Ευρωπαίος, ένας βαθύτατα προοδευτικός άνθρωπος, που πίστευε στο παρόν και στο μέλλον του κοινού Ευρωπαϊκού μας νομίσματος, σε μία πολιτική Ευρώπη. Επί δεκαετίες η παρουσία του στις οικονομικές εξελίξεις στην Ιταλία ήταν διακριτή. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την ανάληψη του Υπουργείου Οικονομικών στην κυβέρνηση Prodi», αναφέρει στη δήλωσή του ο κ. Γ. Παπανδρέου.

Ο πρόεδρος της κυβέρνησης τονίζει ότι είχε την τύχη να τον γνωρίσει και να συνεργαστεί μαζί του. «Θέλησε σε μια δύσκολη στιγμή για την Ελλάδα να συμπαρασταθεί και έμπρακτα. Ανταποκρίθηκε άμεσα και θετικά στην πρότασή μου, πριν από λίγους μήνες, να συνεργαστούμε στην προσπάθεια που καταβάλλει η χώρα μας, για να αντιμετωπίσουμε αυτή την μεγάλη και πρωτόγνωρη κρίση που ταλανίζει την Ελλάδα και τους Έλληνες. Γνώριζε καλά ότι η κρίση που ξεκίνησε στην Ελλάδα είχε διαστάσεις Ευρωπαϊκές. Και συνέβαλε στις προτάσεις που κατέθεσε η Ελλάδα σε πρόσφατες Συνόδους Κορυφής για την αντιμετώπιση μιας γενικευμένης οικονομικής κρίσης», επισημαίνει ο πρωθυπουργός.

Καταλήγοντας, τονίζει ότι αισθάνεται χρέος να αναγνωρίσει τη μεγάλη και ανιδιοτελή συμβολή του σε αυτήν την δύσκολη μάχη που δίνει η χώρα μας, συμπληρώνοντας πώς «ήταν από τους πρώτους που πίστεψαν στην προσπάθειά μας και μίλησε δημόσια γι' αυτή. Σε αυτήν την προσπάθεια υπήρξε πραγματικός Έλληνας. Θα τον θυμόμαστε πάντα με αγάπη και ευγνωμοσύνη. Στους οικείους του εκφράζω τα θερμά μου συλλυπητήρια».

Κήρυγμα "προς τον λαό" ανάβει φωτιές

Αναστάτωση έχει προκληθεί στο εσωτερικό της Ιεραρχίας εξαιτίας των όσων γράφονται για την οικονομική κρίση στο φυλλάδιο «Προς το Λαό», που την Κυριακή ξεκίνησε να μοιράζεται στους ναούς.

Ο αρχιεπίσκοπος φέρεται να έχει ενοχληθεί από το ύφος του κειμένου, ενώ ορισμένοι ιεράρχες επισημαίνουν ότι «σ΄ αυτούς τους δύσκολους καιρούς, η Εκκλησία πρέπει να έχει παρηγορητικό και όχι καταγγελτικό λόγο». Άλλοι ιεράρχες,  θεωρούν ότι το συγκεκριμένο κείμενο απηχεί τις θέσεις ορισμένων ιεραρχών αλλά οπωσδήποτε όχι ολόκληρης της ιεραρχίας.

«Η χώρα μας φαίνεται να μην είναι πλέον ελεύθερη αλλά να διοικείται επί της ουσίας από τους δανειστές μας», αναφέρεται και σε άλλο σημείο του τετρασέλιδου φυλλαδίου επισημαίνεται: «Είναι αλήθεια ότι αυτό που συμβαίνει στην πατρίδα μας είναι πρωτόγνωρο και συνταρακτικό. Μαζί με την πνευματική, κοινωνική και οικονομική κρίση συμβαδίζει και η πάσης φύσεως ανατροπή. Πρόκειται για προσπάθεια εκρίζωσης και εκθεμελίωσης πολλών παραδεδομένων, τα οποία ως τώρα θεωρούνταν αυτονόητα για τη ζωή του τόπου μας... Τα μέτρα αυτά τα απαιτούν οι δανειστές μας. Δηλώνουμε δηλαδή ότι είμαστε μια χώρα υπό κατοχή και εκτελούμε εντολές των κυρίαρχων-δανειστών μας.... Όλες αυτές τις παθογένειες της κοινωνίας και της οικονομίας που σήμερα επιχειρούμε με βίαιο τρόπο να αλλάξουμε, γιατί δεν τις αλλάξαμε στην ώρα τους; Γιατί έπρεπε να φθάσουμε ως εδώ; Τα πρόσωπα στην πολιτική σκηνή του τόπου μας είναι, εδώ και δεκαετίες, τα ίδια».

Σε άλλο σημείο είναι πιο οξεία η κριτική εναντίον των πολιτικών προσώπων: «Πώς τότε υπολόγιζαν το πολιτικό κόστος, γνωρίζοντας ότι οδηγούν τη χώρα στην καταστροφή και σήμερα αισθάνονται ασφαλείς, γιατί ενεργούν ως εντολοδόχοι; Σήμερα γίνονται ριζικές ανατροπές για τις οποίες άλλοτε θα αναστατωνόταν όλη η Ελλάδα και σήμερα επιβάλλονται χωρίς σχεδόν αντιδράσεις...» Η κριτική στους πολιτικούς συνεχίζεται και σε άλλα σημεία: «Μια ηγεσία που δεν μπόρεσε να σταθεί υπεύθυνα απέναντι στο λαό, που δεν μπόρεσε ή δεν ήθελε να μιλήσει τη γλώσσα της αλήθειας, που πρόβαλε λαθεμένα πρότυπα, που καλλιέργησε τις πελατειακές σχέσεις, μόνο και μόνο γιατί είχε ως στόχο την κατοχή και τη νομή της εξουσίας».

Ο συντάκτης του κειμένου πάντως, αναφέρεται και στις ευθύνες των πολιτών λέγοντας: «Μια ηγεσία που στην πράξη αποδεικνύεται ότι ουσιαστικά υπονόμευσε τα πραγματικά συμφέροντα της χώρας και του λαού. Και από την άλλη πλευρά, ένας λαός, εμείς που λειτουργήσαμε ανεύθυνα παραδοθήκαμε στην ευμάρεια, στον εύκολο πλουτισμό, και στην καλοπέραση, επιδοθήκαμε στο εύκολο κέρδος και στην εξαπάτηση. Δεν προβληματιστήκαμε για την αλήθεια των πραγμάτων».

Ασκεί όμως και αυτοκριτική για τους εκκλησιαστικούς ταγούς, λέγοντας ότι: «Ξέρουμε ότι κάποιες φορές σας πικράναμε, σας σκανδαλίσαμε ίσως. Δεν αντιδράσαμε άμεσα και καίρια σε συμπεριφορές που σας πλήγωσαν». Σύμφωνα με πληροφορίες, το κείμενο αυτό είναι αποτέλεσμα των εισηγήσεων για την οικονομική κρίση που ενέκρινε η Ιεραρχία του περασμένου Οκτωβρίου και συντάκτης φέρεται να είναι ο μητροπολίτης Σιατίστης Παύλος.

Ανταγωνιστικότητα: Στάσιμη η Ελλάδα, χαμηλές επιδόσεις σε κράτος, υποδομές και επιχειρηματικό περιβάλλον

Παρά τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των τελευταίων ετών και τη βελτίωση βασικών δημοσιονομικών δεικτών, η Ελλάδα εξακολουθεί να δυσκολεύεται...