Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2010

«Αγοράζετε γαλλικά όπλα, σας δίνουμε δάνεια»

Τι ζήτησε ο «Καρδινάλιος» από τον Πρωθυπουργό
Το πρωί της Δευτέρας 13 Δεκεμβρίου, ο γενικός γραμματέας της Γαλλικής Προεδρίας κ. Κλοντ Γκεάν πέρασε το κατώφλι του Μεγάρου Μαξίμου και συναντήθηκε με τον κ. Γιώργο Παπανδρέου. Το πρωθυπουργικό γραφείο έδωσε την παραπλανητική εξήγηση ότι ο στενός συνεργάτης του προέδρου της Γαλλίας ήρθε στην Αθήνα για συνομιλίες με τον κ. Παπανδρέου εν όψει της Συνόδου Κορυφής της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Σύμφωνα με συνεργάτες του πρωθυπουργού, όμως, ο κ. Παπανδρέου συζήτησε με τον επιτελάρχη του κ. Σαρκοζί για τον υπό συγκρότηση μηχανισμό ελεγχόμενης χρεοκοπίας ευρωπαϊκών χωρών, για τα ευρωομό- λογα και ευρύτερα για το πολιτικό σχέδιο που προσπαθούν να καταρτίσουν οι Ευρωπαίοι ηγέτες για να βγουν οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης από τη βαθιά οικονομική κρίση και την ύφεση. Αλλωστε ουδείς θα μπορού-σε εύκολα να σκεφτεί ότι ο κ. Γκεάν, ο επονομαζόμενος από τα γαλλικά μέσα ενημέρωσης «καρδινάλιος», ταξίδεψε στην Ελλάδα για να συζητήσει με τον κ. Παπανδρέου για μπίζνες. Κι όμως. Οι πληροφορίες που έχει το «ΘΕΜΑ» δεν επι- δέχονται αμφισβήτησης. Στο ραντεβού της περασμένης Δευτέρας, ο γενικός γραμματέας του Μεγάρου των Ηλυσίων ζήτησε σχεδόν επιτακτικά από τον πρόεδρο της ελληνικής κυβέρνησης να επισημοποιήσει το αμέσως επόμενο διάστημα την απόφαση αγοράς 4+2 γαλλικών φρεγατών τύπου Fremm, προϋπολογιζόμενου κόστους 3 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Τους τελευταίους μήνες, οι συζητήσεις για να οριστικοποιηθούν οι τεχνικές προδιαγραφές και τα υπο- συστήματα που θα μπουν στις νέες φρεγάτες συνεχίζονται ανάμεσα στη γαλλική διαπραγματευτική ομάδα και την αντιπροσωπία του Πολεμικού Ναυτικού. Αλλωστε το Παρίσι, σχεδόν αμέσως μετά την άνοδο του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία, φρόντισε να ανανεώσει τη διαβεβαίωση της ελληνικής κυβέρνησης ότι η πρόθεση αγοράς γαλλικών πολεμικών πλοίων ισχύει στο ακέραιο. Ο τέως υπουργός Αμυνας της Γαλλίας κ. Ερβέ Μοράν επισκέφθηκε την

Αθήνα τον Νοέμβριο του 2009 μόνο και μόνο για να αποσπάσει τη δέσμευση του κ. Ευάγγελου Βενιζέλου ότι η Ελλάδα θα τιμήσει το προσύμφωνο αγοράς γαλλικών φρεγατών που οι Γάλλοι είχαν συνυπογράψει με την προηγούμενη ελληνική κυβέρνηση του κ. Κώστα Καραμανλή. Η γαλλική πλευρά σχεδόν πανηγύριζε επειδή ο Ελληνας υπουργός Αμυνας είχε προσφέρει απλόχερα στον τότε Γάλλο ομόλογό του αυτό που ζητούσε το Παρίσι. «Θα κινηθούμε στο πλαίσιο των ειλημμένων αποφάσεων της ελληνικής πολιτείας», είχε δηλώσει πριν από δεκατρείς μήνες ο κ. Βενιζέλος.

Στις συνομιλίες με τους Γάλλους αξιωματούχους, οι αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού είχαν λάβει ξεκάθαρες οδηγίες να προχωρούν τη διαπραγμάτευση με αργά βήματα. Από το υπουργείο Αμυνας εξηγούσαν την τακτική τους διευκρινίζοντας ότι οι διαπραγματεύσεις δεν κοστίζουν, απλούστατα γιατί η συνέχισή τους δεν απαιτεί την εκταμίευση προκαταβολών. Με τους χειρισμούς της, η ελληνική κυβέρνηση ήθελε να κερδίσει πίστωση χρόνου χωρίς να ακυρώσει τις γαλλικές προσδοκίες για πώληση φρεγατών στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Τους μήνες που μεσολάβησαν από τον Νοέμβριο του 2009 η αρχική απόφαση ναυπήγησης γαλλικών φρεγατών δεν άλλαξε.

Μεταβλήθηκαν όμως τα οικονομικά δεδομένα. Και σήμερα, έναν χρόνο μετά την έναρξη εφαρμογής του υποτιθέμενου σταθεροποιητικού προγράμματος της ελληνικής οικονομίας, το χρέος και τα ελλείμματα είναι μεγαλύτερα απ’ ό,τι τους πρώτους μήνες διακυβέρνησης της χώρας από το ΠΑΣΟΚ. Το γεγονός αυτό ωστόσο δεν έχει επηρεάσει τον σχεδιασμό των Παρισίων. Ο κ. Σαρκοζί «καίγεται» να τελειώνει τις δια- πραγματεύσεις με την Αθήνα και ασκεί την επιρροή του προκειμένου να αποσπάσει από τον κ. Παπανδρέου κάτι περισσότερο από μια απλή προφορική δέσμευση. Διπλωματικές πηγές αποδίδουν τη βιασύνη του επικεφαλής του Μεγάρου των Ηλυσίων στο γεγονός ότι η Γαλλία εισέρχεται σιγά-σιγά σε προεκλογική περίοδο, αν και οι προεδρικές εκλογές είναι προγραμματισμένες για το 2012.

Ο κ. Σαρκοζί θέλει να παρουσιάσει στη γαλλική κοινή γνώμη επιτυχίες. Θέλει να αποκαταστήσει την εικόνα του, να αποδείξει ότι μπορεί να εξασφαλίζει μεγάλα συμβόλαια και να δείξει στους ψηφοφόρους του πως έχει το σχέδιο και την ικανότητα να διατηρήσει τις επισφαλείς θέσεις εργασίας στη φθίνουσα γαλλική πολεμική βιομηχανία. Αυτήν ακριβώς την επιθυμία του προέδρου της Γαλλίας μετέφερε στον πρωθυπουργό της Ελλάδας ο «καρδινάλιος» κ. Γκεάν.

Κεφαλογιάννης: "Ο προϋπολογισμός του 2011 είναι ένα ακόμη λιθαράκι στο αδιέξοδο"

Κεφαλογιάννης: "Ο προϋπολογισμός του 2011 είναι ένα ακόμη λιθαράκι στο αδιέξοδο"
 «Ο προϋπολογισμός του 2011 είναι ένα ακόμη λιθαράκι στο αδιέξοδο, που οδήγησε η πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, και για αυτό δεν είναι δεκτός από εμάς», τόνισε απαντώντας στον υπουργό Οικονομικών ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Μανώλης Κεφαλογιάννης.
Ο βουλευτής επανέλαβε τη θέση που επανειλημμένως έχει υποστηρίξει, ότι «το χρέος είναι παιδί του ΠΑΣΟΚ», σημειώνοντας ότι το 1981 η τότε κυβέρνηση με διπλό ρυθμό ανάπτυξης από τις χώρες του ΟΟΣΑ και της τότε ΕΟΚ παρέδωσε χρέος 3 δισ. ενώ σήμερα ξεπερνά τα 330 δισ., ενώ «οι κυβερνήσεις Μητσοτάκη και Καραμανλή, συνέβαλαν στην αύξηση του χρέους κατά 15 δισ. για να πληρώσουν κάθε φορά τους τόκους από τις σπατάλες των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ».
Ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε ότι το ΠΑΣΟΚ ως αντιπολίτευση «δεν είχε περίσσευμα καρδιάς, ούτε το νομοσχέδιο για την εγγύηση των καταθέσεων να υπερψηφίσει, ενώ την ίδια ώρα ο πρόεδρός του κατέβαινε στις διαδηλώσεις ενάντια στην προσπάθεια αναμόρφωσης του ασφαλιστικού», αλλά παρ' όλα αυτά η σημερινή αξιωματική αντιπολίτευση έχει ψηφίσει περισσότερα από τα μισά νομοσχέδια της σημερινής κυβέρνησης.
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ ανέφερε ότι με βάση το Μνημόνιο που ψηφίσθηκε την περασμένη άνοιξη οι Έλληνες θα κληθούν να «στεγνώσουν ως το 2014» και διερωτήθηκε, αν μπορεί «να αντέξουν αυτή την αφαίμαξη»
«Η ανερμάτιστη πολιτική τού "λεφτά υπάρχουν" δεν αντιμετωπίζεται μόνον με φορολογικά μέτρα», αλλά με αναπτυξιακά, όμως η κυβέρνηση δεν έχει φέρει ακόμη τον αναπτυξιακό νόμο, κατέληξε ο κ. Κεφαλογιάννης.

Κυριακή 19 Δεκεμβρίου 2010

Αντεπίθεση Παπακωνσταντίνου στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό

«Δεν έχουμε πουλήσει την ψυχή μας»

Στις επικρίσεις που δέχεται από την αντιπολίτευση, αλλά και ορισμένους στο ΠΑΣΟΚ, απάντησε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Οικονομικών, κατά τη δεύτερη ημέρα συζήτησης του προϋπολογισμού. Καταλόγισε ανευθυνότητα στα κόμματα της αντιπολίτευσης, και αναρωτήθηκε κατά πόσον θα ήταν «σοσιαλιστική η χρεοκοπία», επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση λογοδοτεί μόνο στην κοινωνία και «δεν έχει πουλήσει την ψυχή της».

Το 2011, προανήγγειλε ο κ. Παπακωνσταντίνου, «θα είναι μια χρονιά στην οποία θα έχουμε πλήρη αναδιάρθρωση των δημοσίων επιχειρήσεων, θα ανοίξουν τα κλειστά επαγγέλματα. Θα είναι μια χρονιά αποκατάστασης της αξιοπιστίας της χώρας μας, ενώ θα έχουμε μια οικονομία με σταθερούς κανόνες». «Είμαστε σε ένα τέλος εποχής» τόνισε, συμπληρώνοντας πως «αυτή η μετάβαση δεν είναι εύκολη».
Ασκώντας κριτική στην Αντιπολίτευση, ο υπουργός Οικονομικών κάλεσε τη ΝΔ να μιλήσει καθαρά για το παρελθόν της, την Αριστερά να εξηγήσει τι ακριβώς σημαίνει «άλλη πολιτική» και απέρριψε την κριτική για υφεσιακή πολιτική από πλευράς της κυβέρνησης, λέγοντας ότι «η ανάπτυξη δεν είναι κάτι το οποίο παραγγέλνεται». «Η μείωση του δημοσιονομικού ελλείμματος είναι αναπτυξιακή πολιτική» πρόσθεσε.
Αιχμές άφησε ο κ. Παπακωνσταντίνου και για τους εσωκομματικούς επικριτές της οικονομικής πολιτικής που ακολουθείται. «Πόσο σοσιαλιστική είναι ακριβώς η χρεοκοπία; Και ποιους πλήττει αυτή; Πλήττει το μεγάλο κεφάλαιο, το οποίο μπορεί να φυγαδεύσει τα χρήματά του στο εξωτερικό; Ή πλήττει τους πιο ευάλωτους στην ελληνική κοινωνία;» αναρωτήθηκε.
«Πόσο σοσιαλιστές θα μας έκανε και πόσο θα προστατεύαμε τους εργαζόμενους αν δεν κάναμε τίποτα για να κρατήσουμε τις επιχειρήσεις στη ζωή στη διάρκεια μίας κρίσης; Πόσο σοσιαλιστικό και αλληλέγγυο μεταξύ των γενεών θα ήταν να αφήναμε το συνταξιοδοτικό να καταρρεύσει και να πούμε στο σημερινό 50άρη ότι δεν υπάρχει σύνταξη για σένα;» δήλωσε ο κ. Παπακωνσταντίνου.
«Έχουμε να αποδείξουμε ότι οι θυσίες τις οποίες κάνουν οι πολίτες δεν θα πάνε χαμένες. Και προσπαθούμε αυτό να αποδείξουμε με την καθημερινή μας πρακτική. Αλλά αντίθετα με αυτά που πολλοί σπεύδουν να πουν, δεν έχουμε πουλήσει την ψυχή μας. Η ψυχή μας είναι στην κοινωνία. Γιατί από την κοινωνία προερχόμαστε και στην κοινωνία και μόνο λογοδοτούμε» κατέληξε ο υπουργός Οικονομικών.

ΝΔ: Εικονικός ο προϋπολογισμός
Ως το τίμημα που πληρώνει το ΠΑΣΟΚ για «εκείνο το αλήστου μνήμης 'λεφτά υπάρχουν'», χαρακτήρισε τον υπό ψήφιση προϋπολογισμό ο βουλευτής της ΝΔ και πρώην υπουργός Προκόπης Παυλόπουλος, μιλώντας στη Βουλή.

Ο ίδιος χαρακτήρισε τον συζητούμενο προϋπολογισμό ως απολύτως εικονικό και ανεπίδεκτο εκτέλεσης, επαναλαμβάνοντας ότι αν είχε υιοθετηθεί η πολιτική που πρότεινε προεκλογικά ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής, δεν θα είχαμε φθάσει στο Μνημόνιο.

Κατά τον βουλευτή της ΝΔ, τόσο ο πρωθυπουργός, όσο και η κυβέρνηση, «επιχειρούν με κάθε μέσο και επιστρατεύοντας κάθε ψευδές στοιχείο» να υποστηρίξουν ότι για την κατάσταση της οικονομίας φταίει η ΝΔ, ενώ επανέλαβε ότι το ΠΑΣΟΚ παρέλαβε ως κυβέρνηση το δημόσιο χρέος στο 26% του ΑΕΠ το 1981 και το παρέδωσε το 2004 στο 110%.

Ο κ. Παυλόπουλος, επίσης, υποστήριξε ότι μέσα από τα ίδια τα μεγέθη του προϋπολογισμού του 2011 είναι προφανές «ότι ο 'Καλλικράτης' οδηγείται σε πραγματική κατάρρευση».
ΚΚΕ: Γυρίζουμε 100 χρόνια πίσω
Έντονη κριτική κατά της κυβέρνησης καθώς και όλων των κομμάτων που στηρίζουν, όπως είπε, το «χρεοκοπημένο καπιταλιστικό σύστημα που κατέρρευσε ως χάρτινος πύργος», άσκησε ο βουλευτής του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης. Ταυτόχρονα, τόνισε ότι το κόμμα του υποστηρίζει έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης με επίκεντρο τις ανθρώπινες ανάγκες και όχι την υπερεκμετάλλευση των εργαζομένων.

Ο κ. Παφίλης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι ζητάει από τον ελληνικό λαό να γυρίσει 100 χρόνια πίσω, χρησιμοποιώντας το Μνημόνιο και το δημόσιο χρέος ως «μπαμπούλες», αλλά, όπως είπε, αυτά θα γίνουν μπούμερανγκ και όταν ο λαός πιστέψει στη δύναμή του κανείς δεν θα μπορέσει να τον σταματήσει.

Τέλος, ο κ. Παφίλης έκανε λόγο για ανατροπή του υπάρχοντος πολιτικού συστήματος που στηρίζει όλα τα αντιλαϊκά μέτρα και αυτό, πρόσθεσε, θα γίνει όχι γιατί το θέλει το ΚΚΕ, αλλά γιατί είναι η αντικειμενική πραγματικότητα.
Ντ.Μπακογιάννη: Λανθασμένη πολιτική
Την ανάγκη σαρωτικών διαρθρωτικών αλλαγών σε όλα τα επίπεδα επισήμανε η ανεξάρτητη βουλευτής Ντόρα Μπακογιάννη (επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμμαχίας) κατά την ομιλία της επί του κρατικού προϋπολογισμού 2011, ενώ ταυτόχρονα εξαπέλυσε επίθεση κατά της κυβέρνησης, της αξιωματικής αντιπολίτευσης αλλά και εναντίον της Αριστεράς.

Κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι εφαρμόζει λανθασμένη πολιτική γιατί προσπαθεί να μειώσει τα ελλείμματα κυρίως μέσω της αύξησης των φορολογικών συντελεστών και όχι ρίχνοντας το βάρος στο σκέλος των δαπανών του δημοσίου τομέα, «όπου κρύβονται - οι εξοργισμένοι σήμερα - κομματικοί στρατοί».
Για την αξιωματική αντιπολίτευση η κ. Μπακογιάννη είπε ότι δέσμια του λαϊκισμού της ηγεσίας της αποφάσισε να μην έχει οικονομική πολιτική, «ακολούθησε μια ακραία λαϊκίστικη αντιμνημονιακή ρητορική, χωρίς καμία σοβαρή εναλλακτική πρόταση και προοπτική». Για την Αριστερά, ανέφερε ότι η επαναστατική γυμναστική με συνεχείς διαδηλώσεις, η ριζοσπαστική ρητορική και η παρεμπόδιση καίριων οικονομικών δραστηριοτήτων διώχνουν και τους τελευταίους επενδυτές και οδηγούν χιλιάδες εργαζόμενους στην ανεργία και την εξαθλίωση.

Ποιους αλλάζει μετά τις γιορτές ο Σαμαράς


samaras.jpg
 Μετά τις γιορτές θα ανακοινώσει ο Σαμαράς τη νέα σκιώδη κυβέρνησή του. «Θα κάνει αλλαγές παντού» αναφέρουν όσοι γνωρίζουν τις σκέψεις του αρχηγού της Ν.Δ. Σε όλα τα επίπεδα. Ο μόνος που γνωρίζει τα σχέδια του προέδρου Αντώνη, είναι ο στενός συνεργάτης του, Δημήτρης Σταμάτης. Ουδείς άλλος. Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι υπόλοιποι, που βρίσκονται στο νεοκλασικό μπορεί και να είναι αναλώσιμοι.
ΑΞΙΖΕΙ: Οι αλλαγές που έχει σχεδιάσει ο Σαμαράς αφορούν κυρίως την λειτουργία της κεντρικής διοίκησης του κόμματος και της επικοινωνίας.

«Πρωτοφανής η μείωση του ελληνικού ελλείμματος»

Η Ελλάδα έχει λάβει δάνειο και όχι δώρο το οποίο και πρόκειται να αποπληρώσει
Σε σχέση με μια αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους, ο κ. Παπακωνσταντίνου τονίζει πως αυτή θα είχε αρνητικές επιπτώσεις για τους πολίτες και τις τράπεζες και θα προκαλούσε αναταράξεις στις υπόλοιπες χώρες της περιφέρειας και ακόμη το κόστος θα ήταν πολύ μεγαλύτερο από τα πλεονεκτήματα.

Ο υπουργός Οικονομικών αναφέρει στη συνέντευξή πως κατανοεί την απογοήτευση από τις περικοπές, την ύφεση και την μη επιστροφή της εμπιστοσύνης, για την έξοδο από τα οποία θα χρειαστεί χρόνος, προσθέτει όμως συγχρόνως πως η τάση των προηγούμενων μηνών δεν έχει να κάνει με τις εξελίξεις στην Ελλάδα αλλά αντικατοπτρίζει τον ανασφαλή περίγυρο.

Ο κ. Παπακωνσταντίνου επισημαίνει πως την περασμένη άνοιξη, όταν αποφασίστηκε το δάνειο των 110 δισεκατομμυρίων ευρώ, η Ελλάδα δεν είχε το πλεονέκτημα του τωρινού Μηχανισμού Κρίσης στην Ευρωζώνη και η χώρα έπρεπε να συμφωνήσει με τα κράτη της ζώνης του ευρώ τις λεπτομέρειες του πακέτου βοήθειας και να αποτρέψει επαπειλούμενο αποκλεισμό της από τις αγορές. Ο ίδιος χαρακτηρίζει σημαντική την επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής του δανείου, την οποία η κυβέρνηση έχει συζητήσει με την ΕΕ και το ΔΝΤ, ώστε να αποφευχθεί μία υπερβολική επιβάρυνση.

Σε σχέση με τις απεργιακές κινητοποιήσεις, ο υπουργός Οικονομικών τονίζει πως το απεργιακό δικαίωμα είναι σεβαστό στην Ελλάδα, η κυβέρνηση κάνει αυτό που πρέπει να κάνει εφαρμόζοντας την πολιτική της, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι δεν έχουν το δικαίωμα να απορρίπτουν τα μέτρα της.

33 μεταρρυθμίσεις στη σειρά έως το τέλος του Δεκεμβρίου

epaggelmata.jpg
Οι αποκρατικοποιήσεις, τα «κλειστά» επαγγέλματα και ο έλεγχος της τρόικας
Σε 15 ημέρες η κυβέρνηση πρέπει να ολοκληρώσει 33 μεταρρυθμίσεις, προκειμένου να εξασφαλίσει την τέταρτη δόση του δανείου, ύψους 15 δισ. ευρώ τον ερχόμενο Μάρτιο. Η κυβέρνηση καλείται να αποδείξει εμπράκτως ότι έχει τη βούληση να προωθεί μεταρρυθμίσεις που «πονάνε», αλλά πρέπει να γίνουν.
Στο πλαίσιο αυτό δίδεται άμεση προτεραιότητα στο νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων, με το οποίο αναμένεται να γίνουν σαρωτικές αλλαγές στο ισχύον καθεστώς.
Παράλληλα, στο κομμάτι των αποκρατικοποιήσεων, αποφασίστηκε η αξιοποίηση ακινήτων του Δημοσίου με διαδικασίες fast track. Μάλιστα, καταρτίστηκε λίστα με 14 μεγάλα ακίνητα του Δημοσίου, ενώ ορίστηκαν σύμβουλοι ιδιωτικοποίησης για τη ΔΕΠΑ, τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα και τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος».
Ψηλά επίσης στην κυβερνητική ατζέντα βρίσκονται δράσεις που έχουν να κάνουν με το ασφαλιστικό, τα νοσοκομεία, τον «Καλλικράτη», το επιχειρηματικό περιβάλλον, τις ΔΕΚΟ και τη διαχείριση του προσωπικού του δημόσιου τομέα.

Συνδικαλιστικός χαμός στο ΠΑΣΟΚ

thumb
Χαμός γίνεται στο συνδικαλιστικό του ΠΑΣΟΚ, το οποίο η κυβέρνηση κάνει μια τεράστια προσπάθεια να θέσει υπό τον έλεγχό της. Η προσπάθεια αυτή είναι εκ των πραγμάτων υπονομευμένη, καθώς ούτε ενιαίος είναι ο κορμός των συνδικαλιστών ούτε το επονομαζόμενο «βαθύ ΠΑΣΟΚ» φαίνεται να υπάρχει με τους όρους που το γνωρίζαμε παλαιότερα.
Αντιθέτως, μάλλον οι συνδικαλιστικές του δυνάμεις έχουν ως βασική αναφορά τους εργασιακούς χώρους και τους επιμέρους επαγγελματικούς κλάδους – εξ ου και η διαφοροποίηση στον βαθμό και την ποιότητα αντίδρασης στα κυβερνητικά μέτρα. Στο πλαίσιο της κινητικότητας εμφανίστηκε μια ΠΑΣΚΕ - Ανανέωση που με κείμενό της αποκαλεί την κυβέρνηση «τσιράκια του ΔΝΤ» και διαφοροποιείται πλήρως από την επίσημη ΠΑΣΚΕ καταλογίζοντας στην «πράσινη» διοίκηση της ΓΣΕΕ ότι εμφανίζεται ως «απολογητής των κυβερνητικών επιλογών».
Το κλίμα παραπέμπει σε... «επανάσταση της βάσης», σύμφωνα με πρόεδρο μεγάλου εργατικού κέντρου. Άλλες πληροφορίες, απολύτως διασταυρωμένες, αναφέρουν ότι κατά Παναγόπουλου καταφέρονται ανοιχτά πλέον δύο πρώην πρόεδροι της ΓΣΕΕ: ο Χρήστος Πολυζωγόπουλος – σήμερα πρόεδρος της ΟΚΕ – και ο Λάμπρος Κανελλόπουλος, πρόεδρος της ΓΣΕΕ τη δεκαετία του 1990.
Το επόμενο διάστημα αναμένονται συνταρακτικές εξελίξεις στο συνδικαλιστικό του ΠΑΣΟΚ. Η ανακοίνωση πάντως της ΠΑΣΚΕ - Ανανέωση προτείνει «εδώ και τώρα» συνέδριο επαναπροσδιορισμού της! Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενό της:
«Υπουργοί μάνατζερ!»
«Η ασκούμενη πολιτική από την σημερινή κυβέρνηση δεν έχει επίκεντρο τον άνθρωπο, δεν προωθεί την κοινωνική συνοχή, την αλληλεγγύη και δικαιοσύνη, δεν ενδιαφέρεται για τον εργαζόμενο, δεν διασφαλίζει την εθνική ανεξαρτησία της χώρας και άρα η ασκούμενη πολιτική της δεν έχει σοσιαλιστικά χαρακτηριστικά!
Γι’ άλλη μια φορά οι κυβερνητικές διαβεβαιώσεις για την προστασία των εργαζομένων στερούνται ειλικρίνειας. Η χώρα φαίνεται να κυβερνιέται από υπουργούς που ενεργούν ως μάνατζερ των υπαλλήλων του ΔΝΤ. Η ιστορία θα γράψει ότι το ΠΑΣΟΚ και η κυβέρνηση Παπανδρέου κατέλυσε το κοινωνικό κράτος, εκποίησε τη δημόσια περιουσία και ώθησε το λαό στη φτώχεια.
Από την άλλη, η συνδικαλιστική πολιτική των εργατικών δυνάμεων που επηρεάζονται απ’ την κυβερνητική εξουσία του ΠΑΣΟΚ και εκφράζονται μέσα από την ΠΑΣΚΕ ΓΣΕΕ επικαθορίζεται πλέον σήμερα κατά τρόπο ολοκληρωτικό απ’ τις επιλογές της κυβερνητικής πολιτικής. Αντί ο πολιτικός φορέας να αποτελεί την προέκταση του εργατικού συνδικάτου, αντίληψη που είχε υποστηριχθεί δυναμικά τα προηγούμενα χρόνια, στη σημερινή συγκυρία, οι συνδικαλιστικές δυνάμεις της ΠΑΣΚΕ ΓΣΕΕ, σοκαρισμένες από τη “στροφή” του πολιτικού μας φορέα, γίνονται απολογητές των κυβερνητικών επιλογών, στην επεξεργασία των οποίων ούτε αυτές οι ίδιες συμμετείχαν.
Ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την εργατική τάξη αυτή τη δύσκολη περίοδο είναι η απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων και η υπόσκαψη του λόγου ύπαρξης των συνδικάτων που είναι η συλλογική έκφραση των δικαιωμάτων των εργαζομένων.
«Αναλαμβάνουμε δράση»
Η ΠΑΣΚΕ - Ανανέωση, αποτελούμενη από συνδικαλιστικά στελέχη που προέρχονται από τα σπλάχνα του ΠΑΣΟΚ, τα οποία στελεχώνουν εκατοντάδες πρωτοβάθμια σωματεία, δεκάδες ομοσπονδίες και εργατικά κέντρα του σκληρού ιδιωτικού τομέα, ενώ αρκετοί από εμάς είμαστε και εκλεγμένοι στα όργανα διοίκησης της ΓΣΕΕ, αναλαμβάνει δράση και καλεί τους συνδικαλιστές της παράταξής μας, τους απλούς συντρόφους και εργαζόμενους σε αντίσταση.
Καλούμε σε ανατροπή της επίθεσης που ακυρώνει ό,τι κατάκτησε η εργατική τάξη τον τελευταίο αιώνα με ταυτόχρονη αντεπίθεση για διεύρυνση των εργατικών και κοινωνικών δικαιωμάτων πέρα και έξω από την νεοφιλελεύθερη λογική του κέρδους, του καταναλωτισμού, του ανταγωνισμού, της εμπορευματοποίησης των πάντων.
Είναι επιτακτική ανάγκη, μα συνάμα και ιστορική ευκαιρία μέσα σε μια προσπάθεια συντονισμού των υγιών εργατικών δυνάμεων, που εξελίσσεται με τις όποιες δυσκολίες σ’ όλη τη χώρα, ν’ ανοίξει ο προβληματισμός, η συζήτηση, η αναζήτηση της νέας πορείας της ΠΑΣΚΕ και του συνδικαλιστικού κινήματος της χώρας μας γενικότερα.
Θα προχωρήσουμε σε πρώτη φάση συντονιστικά, χωρίς εσωτερικές διασπάσεις και ρήξεις μέσα στην ιστορική μας παράταξη, με σεβασμό στα ηγετικά μας στελέχη και στην ιστορική τους διαδρομή, μα πάνω απ’ όλα με κανόνες συνδικαλιστικής ευπρέπειας και όχι αγριανθρωπισμού. Εξάλλου η ΠΑΣΚΕ και τα στελέχη της έχουν διαχρονικά δείξει την αξία τους, υπερασπιζόμενοι με υπευθυνότητα την ενότητα του συνδικαλιστικού κινήματος, τα δικαιώματα των εργαζομένων και τους θεσμούς της εργατικής τάξης.
Προτείνουμε τη σύγκληση πανελλαδικού συνεδρίου της ΠΑΣΚΕ, όχι για να μεμφθούμε την ηγεσία μας ή να κάνουμε συνδικαλιστικά “ξεκαθαρίσματα”, αλλά για να επανακαθορίσουμε και να διαχωρίσουμε μια και έξω τη στάση μας προς τον πολιτικό μας φορέα. Για να επιβάλουμε αλλαγή πορείας προς μια νέα κατεύθυνση, σοσιαλιστική. Υπέρ των αδυνάτων και όλων αυτών που εκπροσωπούμε. Υπέρ της κοινωνικής δικαιοσύνης και όχι της βαρβαρότητας που μας επιβάλλουν νεόκοποι - νεοφιλελεύθεροι υπουργοί της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, σε πλήρη ταύτιση με τα “τσιράκια” των δανειστών μας.
Τώρα, γιατί η ιστορία δεν επιτρέπει εκ των υστέρων κάλυψη των κενών!!!».
Η απάντηση της ΠΑΣΚΕ
Χθες, με δελτίο Τύπου και τίτλο «Προβοκάτορες εν δράσει», 22 εκλεγμένα μέλη της διοίκησης της ΓΣΕΕ και της ΠΑΣΚΕ ανακοίνωσαν τα εξής:
«Κυκλοφόρησε παραμονές των κινητοποιήσεών μας ανακοίνωση δήθεν ΠΑΣΚΕ με την προσωνυμία Ανανέωση, όπου οι συντάκτες της, κρυπτόμενοι πίσω από την ανωνυμία, επιχειρούν να σπείρουν καινά δαιμόνια στην ενότητα και στη συνοχή της παράταξής μας. Το ψέμα όμως έχει κοντά πόδια. Εμείς, τα 22 εκλεγμένα μέλη της διοίκησης της ΓΣΕΕ που οι “τυφλοπόντικες” της ανωνυμίας λένε ότι είναι κάποιοι από εμάς που συμμετέχουν σ’ αυτήν την... “πρωτοβουλία”, δηλώνουμε ρητά και κατηγορηματικά: “Ουδεμία σχέση έχουμε με τις προβοκατόρικες αυτές ενέργειες”.
Η ΠΑΣΚΕ είναι σταθερά ενάντια και σε ρήξη με κάθε μορφής και χρώματος αντεργατικές πολιτικές και το αποδεικνύει καθημερινά με τους αγώνες, την πάλη και τη δράση της. Είμαστε σταθεροί στη γραμμή που από κοινού όλα τα στελέχη της ΠΑΣΚΕ χαράξαμε και μέσα σ’ αυτές τις δύσκολες συνθήκες στεκόμαστε απέναντι στις πολιτικές που υλοποιεί η κυβέρνηση κατ’ εφαρμογή του Μνημονίου. Προτάσσουμε και υπερασπιζόμαστε τα συμφέροντα και τα δικαιώματα των εργαζομένων σ’ όλους τους τομείς και κλάδους εργασίας.
Η ανώνυμη ανακοίνωση έρχεται να προστεθεί σ’ αυτές των άλλων πολιτικών δυνάμεων που συνειδητά ή ασυνείδητα προωθούν σ’ αυτές τις δύσκολες ώρες τη διάσπαση και την αποδυνάμωση του συνδικαλιστικού κινήματος. Η ΠΑΣΚΕ, ενωμένη - αδέσμευτη και ακηδεμόνευτη, συνεχίζει αταλάντευτα την ταξική της δράση και τον πολιτικοσυνδικαλιστικό της ρόλο. Για άλλη μια φορά ματαιοπονούν. Η ενότητα και η δυναμική της μεγάλης δημοκρατικής συνδικαλιστικής παράταξης συνεχίζεται αταλάντευτη και μαχητική».
Γιατί κάτι μας λέει ότι θα γίνει... της κακομοίρας;

Κείμενο εναντίον του «τσάρου»!

papakonstantinou_papandreou_vouli.jpg
Αλλά τα χειρότερα για τον «τσάρο» είναι μπροστά. Έχοντας συγκεντρώσει στο πρόσωπό του τη μήνιν βουλευτών και κομματικών στελεχών (για παράδειγμα, η «Αριστερή Πρωτοβουλία» του ΠΑΣΟΚ τον θεωρεί «ξένο σώμα» και απαιτεί την άμεση απομάκρυνσή του!), το επόμενο διάστημα θα δεχτεί και άλλα πλήγματα.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες μας, ετοιμάζεται κείμενο εναντίον του από οργανώσεις του ΠΑΣΟΚ, χωρίς να αποκλείεται το ίδιο να γίνει και από βουλευτές.
Και του καταλογίζουν πολλά, πάρα πολλά, εκτός του πρόσφατου πολυνομοσχεδίου.
Αλαζονεία, άγνοια της πραγματικότητας, καταστροφή του κοινωνικού ιστού του ΠΑΣΟΚ, επιλογή συμβούλων απαράδεκτων, εμμονή σε μια πολιτική καταστροφική, σκληρά μονεταριστική...
Εξώλης και προώλης λοιπόν για τη συντριπτική πλειοψηφία του κυβερνώντος κόμματος ο Παπακωνσταντίνου, στον οποίο καταλογίζεται ακόμα και το ότι απ' τα οχτώ νομοσχέδια που έχει φέρει στη Βουλή προς ψήφιση τα εφτά τα έφερε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος (!), ενώ επιπλέον χαρακτηρίζεται «καλός υπάλληλος της ''τρόικας''» (!), αλλά στο στόχαστρο της κριτικής έχουν μπει πλέον και άλλοι υπουργοί.
Για παράδειγμα, στον Κώστα Σκανδαλίδη καταλογίζουν ότι ορισμένες φορές δεν ξέρει ούτε τι... έχει υπογράψει.
Στον Χρήστο Παπουτσή υπενθυμίζουν συνέντευξή του όταν ήταν Επίτροπος (επί Σημίτη) στην οποία έλεγε ότι... δεν γίνεται σοσιαλισμός με ΜΑΤ (εκείνη η συνέντευξη είχε προκαλέσει την οργή του Θ. Πάγκαλου!) ενώ τώρα, που είναι ο ίδιος επικεφαλής των ΜΑΤ, προφανώς... μπορεί να οικοδομηθεί ο σοσιαλισμός!
Είναι δε χαρακτηριστικό ότι αυτή η κοινοβουλευτική «εξέγερση» είναι οριζόντια, έχει ξεπεράσει, όπως προαναφέραμε, παραδοσιακούς διαχωρισμούς. Παραπέμπει σε καταστάσεις που είναι πια αδύνατο να ελεγχθούν, πλην της απειλής για διαγραφές.
Έχει ενεργοποιηθεί ξανά το «βενιζελικό» στρατόπεδο, ανεξάρτητα απ' το ότι ο ίδιος ο Βενιζέλος δείχνει να έχει παραδοθεί και εγκαταλείψει.
Υπάρχουν άλλοι βουλευτές, οι οποίοι είτε δεν στήριξαν το Βενιζέλο, είτε λειτουργούν αυτόνομα, είτε έχουν αποστασιοποιηθεί απ' τους «βενιζελικούς» (π.χ. Αλευράς, Καρτάλης, Φλωρίδης) ή παλιά «εκσυγχρονιστικά» στελέχη, όπως η Βάσω Παπανδρέου.
Ακόμα ορισμένοι μη ενταγμένοι σε ομάδες, όπως ο Κουρουπλής.
Αλλά, το χειρότερο, αμφισβήτηση εκφράζεται από έως πρόσφατα ακραιφνείς υποστηρικτές του Γιώργου. Η περίπτωση του Βαγγέλη Παπαχρήστου είναι πολύ χαρακτηριστική.
Και αυτό, το τελευταίο, είναι που «πονάει» περισσότερο..

«Εύσημα» Μπαρόζο σε Ελλάδα και Ιρλανδία

«Υλοποιούν σημαντικές διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και σημειώνουν πρόοδο»
«Η Ελλάδα και η Ιρλανδία υλοποιούν σημαντικές διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και σημειώνουν πρόοδο», δήλωσε ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο, λίγο μετά την ολοκλήρωση των εργασιών της Συνόδου Κορυφής στις Βρυξέλλες.

Ο πρόεδρος της Κομισιόν υπογράμμισε τις προσπάθειες που καταβάλλουν η Ελλάδα και η Ιρλανδία και αναφέρθηκε στη στήριξη που παρέχει η ευρωζώνη στις δύο χώρες.

Το 2010 ολοκληρώνεται με «καλά αποτελέσματα», τόνισε ο κ. Μπαρόζο, προσθέτοντας ότι «η δημοσιονομική εξυγίανση σε όλες τις χώρες έχει προχωρήσει και η ΕΕ υιοθέτησε σημαντικές αποφάσεις στο πλαίσιο της οικονομικής διακυβέρνησης».

Σημείωσε, ακόμη ότι «οι ευρωπαίοι ιθύνοντες θα κάνουν τα πάντα για τη διασφάλιση της σταθερότητας στην ευρωζώνη».

«Υπάρχει πολιτική βούληση να κάνουμε ό,τι είναι αναγκαίο για την εγγύηση της σταθερότητας στην ευρωζώνη», επανέλαβε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ε.Ε., Χέρμαν Βαν Ρομπάι.

Ερωτηθείς σχετικά με το ενδεχόμενο αύξησης των πόρων του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας, ο Χ. Ρόμπαι απάντησε ότι οι πόροι του Ταμείου επαρκούν και πρόσθεσε: «δεν τίθεται κανένα πρόβλημα, αν όμως χρειαστεί, θα πράξουμε τα δέοντα».

Τέλος, σε ό, τι αφορά το θέμα των ευρωομολόγων ο Χ. Ρομπάι αρκέστηκε να δηλώσει ότι το θέμα αυτό δεν έχει ακόμα τεθεί και δεν συμπεριλαμβάνεται στα συμπεράσματα της Συνόδου Κορυφής.

ΔΝΤ: Στο τέλος του 2011 η ανάκαμψη στην Ελλάδα

paoyle1-458x315.jpg
Η δεύτερη εξέταση της απόδοσης της ελληνικής οικονομίας από το διοικητικό συμβούλιο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου ολοκληρώθηκε χθές και εκτιμά πως ανάκαμψη αναμένεται στο δεύτερο μέρος του 2011.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, σύμφωνα με τα απότελέσματα της έρευνας, το πρόγραμμα σε γενικές γραμμές εξελίσσεται ομαλά, ενώ παρατηρούνται σημάδια βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας. Απαιτούνται ωστόσο περισσότερες μεταρρυθμίσεις για να προωθήσουν τη ανάπτυξη.
Η Ελληνική κυβέρνηση σημείωσε καλή πρόοδο στο μεταρρυθμιστικό της πρόγραμμα. Μετά από έξι μήνες εντατικών μεταρρυθμιστικών προσπαθειών, υπάρχουν σημάδια βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας, που υποβοηθείται από την επιβράδυνση του βασικού πληθωρισμού και από την αύξηση των μισθών.
Τα δημοσιονομικά μέτρα που εφαρμόσθηκαν από την αρχή του προγράμματος, μείωσαν το έλλειμμα περίπου κατά 6 τοις εκατό του ΑΕΠ, μόνο για το 2010. Επιπλέον, η μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού που εγκρίθηκε τον Ιούλιο, υποδηλώνει μεγάλα μακροπρόθεσμα δημοσιονομικά οφέλη και βελτιωμένη προσφορά εργασίας.
Παρ' όλα αυτά, οι διαθέσεις της αγοράς προς την Ελλάδα παραμένουν ευμετάβλητες. Η οικονομία βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της προσαρμογής και αυξάνεται η ανεργία.. Μια δοκιμασία-κλειδί θα είναι η εφαρμογή πρόσθετων διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων για την προώθηση της ανάπτυξης και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Σε συνέντευξη, του ο Πάουλ Τόμσεν που είναι επικεφαλής του κλιμακίου του ΔΝΤ, αναφέρθηκε στις δυσκολίες που εμπλέκονται στην προσπάθεια της εξυγίανσης και στην αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας της Ελληνικής οικονομίας.

Κόμμα ανεξάρτητων "μαγειρεύουν" Ντόρα και Κουβέλης!

000000000000000000000.jpg
Ζυμώσεις για τη συγκρότηση κοινοβουλευτικής ομάδας ανεξάρτητων, γίνονται τις τελευταίες ώρες. Την πρωτοβουλία φέρεται να έχει πάρει η Ντόρα Μπακογιάννη εκμεταλλευόμενη τον κανονισμό της Βουλής που για μια τέτοια εξέλιξη απαιτεί οι ανεξάρτητοι βουλευτές να είναι περισσότεροι από δέκα. Μετά τη διαγραφή Παπαχρήστου από το ΠΑΣΟΚ οι ανεξάρτητοι είναι δεκατρείς.
Σύμφωνα με πληροφορίες η πρόεδρος της Δημοκρατικής Συμμαχίας έχει συζητήσει το θέμα με τον κ. Φώτη Κουβέλη, ο οποίος ελέγχει τέσσερις βουλευτές.
Ο Κουβέλης δηλώνει στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία ότι υπάρχει ο σχετικός προβληματισμός: «Γνωρίζω ότι η συγκρότηση των ανεξάρτητων σε κοινοβουλευτική ομάδα θα τεθεί από κάποιους μετά το νέο έτος. Σε αυτή την περίπτωση, ο καθένας θα μπορεί να κρατήσει την πολιτική του αυτοτέλεια, αλλά να αξιοποιήσει τη δυνατότητα συμμετοχής σε όλο το εύρος του Κοινοβουλίου. Αυτό θα μας έδινε τη δυνατότητα να συμμετάσχουμε σε περισσότερες επιτροπές καθώς και στις συζητήσεις που γίνονται σε επίπεδο αρχηγών κομμάτων, ορίζοντας κάθε φορά έναν εκπρόσωπο».
Οι βουλευτές της Ντόρας Μπακογιάννη είναι τυπικά τρεις (η ίδια, ο Χρ. Μαρκογιαννάκης και ο Κ. Κιλτίδης), αλλά ουσιαστικά πέντε, μαζί με τους Γ. Κοντογιάννη και Λ. Αυγενάκη, που απλώς δεν το έχουν δηλώσει επισήμως.
Η Ντόρα Μπακογιάννη εκφράζεται με θερμά λόγια για τον Φ. Κουβέλη και έχουν βρει κώδικα συνεννόησης, κάτι που φάνηκε και στη συζήτηση για το πολυνομοσχέδιο, όπου δημιουργήθηκε μικρή αναστάτωση για το ποιος θα μιλούσε στη Βουλή.
Αρνητική είναι η Σοφία Σακοράφα, καθώς επισημαίνει τις έντονες πολιτικές αντιθέσεις μεταξύ των ανεξαρτήτων, οι οποίες «καθιστούν εμπόδιο τη συγκρότηση κοινοβουλευτικής ομάδας». Και ο κ. Παπαχρήστος πάντως έσπευσε μετά τη διαγραφή του να δηλώσει ότι ήταν και παραμένει ΠΑΣΟΚ.

Διαρροές Καραμανλή με στόχο τον Σαμαρά

karamanlis__vouli2.jpg
Το έχει πάρει σχοινί κορδόνι τον τελευταίο μήνα ο Καραμανλής και κάθε Σαββατοκύριακο κάνει διαρροές σε συγκεκριμένες εφημερίδες για το τι λέει, τι σκέφτεται και πως θα ενεργήσει στο άμεσο μέλλον.
Πριν από δύο εβδομάδες διέδιδε ότι μπορεί να μιλήσει στη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό. Την περασμένη Κυριακή διέρρεε ότι είναι ενάντιος σε οποιαδήποτε συναίνεση με το ΠΑΣΟΚ και την Τρίτη μάλιστα απείχε από την ψηφοφορία για το πολυνομοσχέδιο.
Τώρα υποστηρίζει ότι ο Παπανδρέου δεν πέφτει εύκολα αφού έχει απέναντι του light αντιπολίτευση.
Σαν πολύ δεν πάει να παραδίδει μαθήματα αντιπολίτευσης όταν ο ίδιος ως αρχηγός αξιωματικής αντιπολίτευσης εφάρμοσε κατά κόρον την τακτική του ώριμου φρούτου περιμένοντας εφτά χρόνια για να πέσει ο Σημίτης;
Στη Ρηγίλλης δεν μιλούν αλλά αγανακτούν με τέτοιες διαρροές λίγο πριν από την έναρξη της συζήτησης για τον Προϋπολογισμό. Πιστεύουν ότι άλλα πράγματα έχει στο μυαλό του ο πρώην πρωθυπουργός, το έξης ένα: Nα επανέλθει στην κεντρική πολιτική σκηνή από την πίσω πόρτα συντομότερα

50 ακόμη ΔΕΚΟ οδεύουν στον Προκρούστη

ΔΕΚΑΔΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΘΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΤΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΤΟΥΣ
ΣΥΝΟΛΙΚΑ 50 ακόμη ΔΕΚΟ και φορείς του Δημοσίου εγκλωβίζονται στα πλοκάμια του μνημονίου, και μαζί όσοι εργάζονται σ' αυτές. Πρόκειται για αεροδρόμια, λιμάνια, δρόμους, αλλά και εταιρείες με υποδομές «φιλέτα», πολλά εκ των οποίων βγάζει στο σφυρί το υπουργείο Οικονομικών, με πρόσχημα τη σαρωτική αναδιάρθρωση του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Εκτός από το Αττικό Μετρό και την Τραμ Α.Ε., επιχειρήσεις όπως το «Ελευθέριος Βενιζέλος», η ΕΛΒΟ, ο ΕΟΜΜΕΧ, η συνδρομητική ΕΡΤ, ο Ελληνικός Οργανισμός Γάλακτος, το ΤΕΜΠΜΕ (στο οποίο η κυβέρνηση βασίζει όλο το σχέδιο δανεισμού) έως το Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών, το ΙΓΜΕ, το Ινστιτούτο Παστέρ και την Εταιρεία Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων σχεδιάζεται να ενταχθούν στην περίφημη λίστα.
Εξετάζεται η υπαγωγή πολλών ερευνητικών, ιατρικών κέντρων αλλά και ενεργειακών φορέων, Ζωνών Καινοτομίας, αλλά και κλαδικών ενώσεων (κλωστοϋφαντουργίας κ.λπ.).
Πιέσεις να προχωρήσει γρήγορα
Καλά ενημερωμένες πηγές υποστηρίζουν πως η σχετική λίστα είναι εις γνώσιν των αρμοδίων υπηρεσιών στις Βρυξέλλες. Ασκούνται μάλιστα πιέσεις να ολοκληρωθεί γρήγορα η διαδικασία ένταξης για να ξεκινήσουν οι «παρεμβάσεις» από τις ΔΕΚΟ με τα μεγαλύτερα ελλείμματα...
Οποια εταιρεία μπει στη λίστα βρίσκεται αυτομάτως στη δίνη του κυκλώνα των αλλαγών που έρχονται. Αμεσα οφείλει να προσαρμοστεί με όσα ορίζονται στον νόμο «σκούπα» για τις ΔΕΚΟ, που περιλαμβάνει περικοπές απολαβών και επιδομάτων, αλλά και μεγάλες λειτουργικές αναδιαρθρώσεις. Οσες δεν τα καταφέρουν να εξυγιανθούν ή εκτιμηθεί ότι δεν έχουν αντικείμενο οδηγούνται σε λουκέτο ή συγχώνευση, ενώ η αναζήτηση εσόδων οδηγεί κάποιες απ' αυτές που παράγουν έσοδα ή έχουν περιουσία σε «πωλητήριο».
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Εγνατία Οδού Α.Ε., που σύμφωνα με τον προϋπολογισμό δρομολογείται να παραχωρηθεί σε ιδιώτες το 4ο τρίμηνο του 2011 (σημειώνεται ότι εξαιρούνταν του νόμου ΔΕΚΟ διότι διαχειριζόταν κοινοτικά κονδύλια, όπως συνέβαινε άλλωστε και με τις ΕΡΓΟΣΕ, Αττικό Μετρό, Κτηματολόγιο, Θέμις Κατασκευαστική, ΟΠΕΚΕΠΕ, ΤΕΜΠΜΕ που επίσης τώρα εντάσσονται στην ίδια λίστα).
Ελέγχει ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα που έχουν κατασκευαστεί στην Ελλάδα μετά τον πόλεμο και κόστισε 6 δισ. ευρώ. Η χρηματοδότηση έγινε κυρίως με τα κοινοτικά κονδύλια (50% από διαρθρωτικά ταμεία και ακόμη 25% από δάνεια ΕΤΕπ). Η συμμετοχή ιδιωτών ήταν μηδενική. Ωστόσο εάν εκχωρηθεί, για 15-25 χρόνια όπως οι άλλοι μεγάλοι οδικοί άξονες, τα έσοδα θα καταλήγουν στις τσέπες μεγαλοεργολάβων.
Ανάλογης σπουδαιότητας επένδυση βρίσκεται σε εξέλιξη στην ΕΡΓΟΣΕ, που σύμφωνα με το 10ετές επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΣΕ (2008-2017) σχεδιάζεται να υλοποιήσει έργα συνολικού ύψους 9,3 δισ. ευρώ.
Μία μία παραλαμβάνουν τις επιστολές του υπουργείου Οικονομικών οι εισηγμένες εταιρείες στις οποίες το Δημόσιο έχει πλειοψηφικό ή όχι πακέτο μετοχών. Καλούνται, κατά περίπτωση, να εξετάσουν το ενδεχόμενο προσαρμογής των μισθών και του λειτουργικού τους κόστους, αφήνοντας επί της ουσίας ανοικτό το ...παράθυρο επιλογής από τη γενική συνέλευση της κάθε εταιρείας.
Πρακτικά όμως τα προβλήματα προκύπτουν από τη στιγμή που για παράδειγμα η ΔΕΗ έχει ήδη προχωρήσει (τον Μάρτιο) σε μείωση κατά 7% των μισθών (μαζί με το υπόλοιπο Δημόσιο), τη στιγμή που ο ΟΠΑΠ τότε είχε εξαιρεθεί. Αρμόδια στελέχη της ΔΕΗ ανέφεραν ότι η επιχείρηση δεν υποχρεούται να προχωρήσει σε μειώσεις μισθών αυτή τη φορά.
Οι εισηγμένες στις οποίες το Δημόσιο έχει απόλυτη πλειοψηφία (άνω του 51%) είναι η ΔΕΗ που αριθμεί 28.000 υπαλλήλους, ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ, η ΕΥΔΑΠ, η ΕΥΑΘ. Στην ίδια κατηγορία εντάσσει το υπουργείο τη ΔΕΠΑ γιατί συμμετέχει στο μετοχικό της κεφάλαιο η εισηγμένη εταιρεία ΕΛΛ.ΠΕ. Καταστατική μειοψηφία του Δημοσίου υπάρχει σε ΟΤΕ, ΕΛΛ.ΠΕ., ΟΠΑΠ και Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο.

Γ. Παπανδρέου: «Εκτός κρίσης το 2013»

«Είμαστε βέβαιοι πως θα βγάλουμε τη χώρα από την εξάρτηση και την κηδεμονία», δήλωσε ο Γιώργος Παπανδρέου από το βήμα της ΚΟ του ΠΑΣΟΚ, δεσμευόμενος ταυτόχρονα η κρίση το 2013 να είναι οριστικά πίσω μας.

Γ. Παπανδρέου: «Εκτός κρίσης το 2013»

Στην εκτίμηση ότι η χώρα θα έχει βγει από την κρίση το 2013 προέβη ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου από το βήμα της ΚΟ του ΠΑΣΟΚ το απόγευμα του Σαββάτου, ενώ προανήγγειλε αλλαγές στον εκλογικό νόμο και προγραμματική συνδιάσκεψη την άνοιξη.

«Είμαστε βέβαιοι πως θα βγάλουμε τη χώρα από την εξάρτηση και την κηδεμονία», δήλωσε ο κ. Παπανδρέου, δεσμευόμενος ταυτόχρονα η κρίση το 2013 να είναι οριστικά πίσω μας «χωρίς αστερίσκους», όπως είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Παπανδρέου υπεραμύνθηκε των προβλέψεων του πολυνομοσχεδίου, λέγοντα πως προωθούνται ρυθμίσεις που θα βγάλουν τη χώρα από τον εργασιακό μεσαίωνα, ενώ όσον αφορά τη διαδικασία του κατεπείγοντος που ακολουθήθηκε στην κατάθεση του νομοθετήματος είπε ότι «καλείς δεν είναι λάτρης του επείγοντος». Ωστόσο, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο παροχών, καθώς είπε πως «είμαστε εδώ για να αποκαταστήσουμε αδικίες».

Ειδικά ως προς τις ΔΕΚΟ δήλωσε ότι «βρισκόμαστε σε πόλεμο» και για την αποσυρθείσα διάταξη περί διαγραφής χρεών 24 δισ. ανέφερε πως «δεν συγκαλύπτουμε και δεν κρύβουμε».

Αναφορικά με την παρουσία του στη Σύνοδο Κορυφής, ο πρωθυπουργός γνωστοποίησε ότι έλαβε τις σχετικές διαβεβαιώσεις πως η επιμήκυνση της αποπληρωμής των 110 δισ. ευρώ του πακέτου στήριξης θα δρομολογηθεί σύντομα. Παράλληλα, ανακοίνωσε τη σύσταση οκταμελούς επιτροπής που θα αποτελείται από στελέχη του ΠΑΣΟΚ και θα έχει ως έργο της την συγκέντρωση υπογραφών, προκειμένου να κινηθούν οι διαδικασίες για μία επίσημη συζήτηση για την νέα Συνθήκη της Λισσαβόνας, καθώς και προώθησης του ευρωομολόγου.

Ο Γιώργος Παπανδρέου ζήτησε από τους βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος να ψηφίσουν και να στηρίξουν τον προϋπολογισμό του επόμενου έτους, ενώ, μιλώντας για τις προτεραιότητες του αμέσως επόμενου διαστήματος, προέταξε τις περικοπές δαπανών στην Υγεία, τη μείωση των ελλειμμάτων των ΔΕΚΟ, την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων και την πάταξη της φοροδιαφυγής.

«Ανασχηματισμός» στη Νέα Δημοκρατία

Σε αλλαγές προσώπων στο πεδίο των τομεαρχών ετοιμάζεται να προχωρήσει η Νέα Δημοκρατία, σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής». Στις μελλοντικές αλλαγές περιλαμβάνεται και η ριζική ανανέωση της ιστοσελίδας του κόμματος.
«Ανασχηματισμός» στη Νέα Δημοκρατία

 
Σε ριζική αναδόμηση προσώπων και όχι μόνο προχωρά στο επόμενο διάστημα ο Αντώνης Σαμαράς, σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής», επ’ ευκαιρία της επικείμενης μεταστέγασης των γραφείων της Νέας Δημοκρατίας στα καινούρια γραφεία της λεωφόρου Συγγρού.

Οι αλλαγές αυτές, οι οποίες αναμένεται να «κλειδώσουν» μέχρι το τέλος του έτους, θα κινηθούν αρχικά στο πεδίο των τομεαρχών, το 50% των οποίων θα αντικατασταθεί με νέα πρόσωπα, ενώ ριζική θα είναι η ανανέωση ακόμη και της ιστοσελίδας της Νέας Δημοκρατίας με περισσότερη έμφαση στα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης, ακόμη δε και του λογοτύπου του κόμματος, του ιστορικού «πυρσού».

Πληροφορίες που επικαλείται το δημοσίευμα αναφέρουν πως ο Αντώνης Σαμαράς θα συνεχίσει να εποπτεύει τον τομέα της οικονομίας, με τους αναπληρωτές του Χρήστο Σταϊκούρα και Νότη Μηταράκη να είναι οι μόνοι σίγουροι που θα διατηρήσουν το πόστο τους. Επιπλέον, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης προτίθεται να προχωρήσει στη σύσταση ενός διευρυμένου «κύκλου οικονομίας-ανάπτυξης», προκειμένου να ενισχύσει την πρόταση του κόμματος για έξοδο από την κρίση. Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται να ενισχυθεί ο ρόλος του Κωστή Χατζηδάκη, όπως και αυτοί των Νίκου Δένδια και Κυριάκου Μητσοτάκη.

Όσον αφορά στο επικοινωνιακό πεδίο, η «Κ» αναφέρει πως ο κ. Σαμαράς έχει γίνει δέκτης εισηγήσεων για αντικατάσταση και του εκπροσώπου Τύπου του κόμματος Πάνου Παναγιωτόπουλου. Απέναντι σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, πάντως, ο Αντώνης Σαμαράς εμφανίζεται μάλλον σκεπτικός, αφού θεωρεί πως ο κ. Παναγιωτόπουλος έχει επιτελέσει ικανοποιητικά το έργο του και σε κάθε περίπτωση, ακόμη κι αν αντικατασταθεί, θα διατηρηθεί στον ηγετικό κύκλο της ΝΔ. Απόφαση επί του συγκεκριμένου ζητήματος δεν έχει ληφθεί, την ώρα που κάποιοι προτείνουν τον Νίκο Δένδια, άλλοι προκρίνουν κάποια εξωκοινοβουλευτική προσωπικότητα, ενώ αρνητικός προς την ανάληψη της εν λόγω θέσης δεν είναι, σύμφωνα με την «Καθημερινή» ο νυν κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Κώστας Μαρκόπουλος.

Απεβίωσε ο Τομάζο Σιόπα

Απεβίωσε χθες το βράδυ από ανακοπή ο Τομάζο Πάντοα - Σκιόπα, πρώην υπουργός Οικονομίας της Ιταλίας και σύμβουλος του πρωθυπουργού, Γιώργου Παπανδρέου.

Κατά τη διάρκεια δείπνου που παρέθετε σε εκατό φίλους του στο κέντρο της Ρώμης, ο 70χρονος οικονομολόγος αισθάνθηκε αδιαθεσία και μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο, όπου και εξέπνευσε.

Ο Σικόπα είχε χρηματίσει επί 20ετία υποδιοικητής της Κεντρικής Τράπεζας της Ιταλίας, ενώ το 1998 ορίστηκε εκπρόσωπος της Ιταλίας στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

Το 2006 η κυβέρνηση Πρόντι τον κάλεσε να ηγηθεί της προσπάθειας δημοσιονομικής εξυγίανσης ως υπουργός Οικονομικών, ενώ πριν από μερικούς μήνες έγινε σύμβουλους του Πρωθυπουργού, Γιώργου Παπανδρέου.

«Να γίνουν μια γροθιά» ζήτησε από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ο πρωθυπουργός

Έκκληση Γιώργου για ενότητα

Τη στράτευση όλων των βουλευτών στην προσπάθεια που κάνει η κυβέρνηση για «να βγάλει τη χώρα από τον βούρκο» ζήτησε ο πρωθυπουργός στην ομιλία του κατά τη συνεδρίαση της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΠΑΣΟΚ το Σάββατο.
Ο Γ. Παπανδρέου επιχείρησε να απαντήσει στην κριτική που άσκησαν οι βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος τις προηγούμενες ημέρες και επαναδιατύπωσε τους μεγάλους στόχους που έχει θέσει η κυβέρνηση, προβλέποντας ότι το 2013 «θα κοιτάμε υπερήφανοι πίσω και θα βλέπουμε ότι σώσαμε τη χώρα».
«Είμαστε μια Κοινοβουλευτική ομάδα που γράφει ιστορία. Η χώρα βγαίνει από τον βούρκο. Ξεκινήσαμε ένα ταξίδι και θα φθάσουμε στο τέλος ασφαλείς, αλλά χρειάζεται συλλογική προσπάθεια», είπε ο πρωθυπουργός, ενώ εξήγησε ότι το πολυνομοσχέδιο, που προκάλεσε εντάσεις στην κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ, ήταν αναγκαίο να ψηφισθεί με τη διαδικασία του κατεπείγοντος: «Ουδείς είναι λάτρης της διαδικασίας του επείγοντος αλλά είμαστε σε πόλεμο», είπε χαρακτηριστικά.
«Το 2013 θέλω να μπορώ να βλέπω τον πολίτη στα μάτια όταν θα βγούμε από το μνημόνιο μετά από αυτές τις πολύ δύσκολες αποφάσεις που έχουμε πάρει», τόνισε ο Γ. Παπανδρέου και ζήτησε από τους βουλευτές να γίνουν όλοι μια γροθιά «όχι για την κυβέρνηση αλλά για τον πολίτη»..
Πρωτοβουλία για ευρωομόλογοΠαράλληλα, ο πρωθυπουργός είπε στους βουλευτές ότι προτίθεται να αναλάβει ο ίδιος πρωτοβουλία σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την καθιέρωση ευρωομολόγου. Μάλιστα, ως μέσο πίεσης προς αυτή την κατεύθυνση, υπέδειξε τη συλλογή υπογραφών των πολιτών υπέρ του ευρωομολόγου
Πέντε άξονες
Στα εσωτερικά, Γ. Παπανδρέου περιέγραψε τους πέντε άξονες της κυβερνητικής πολιτικής για το 2011:
1. Κράτος και δημόσια διοίκηση (μεταρρύθμιση πειθαρχικού δικαίου, κάρτα του πολίτη, νέο ενιαίο μισθολόγιο)
2. Ανάπτυξη (νέος αναπτυξιακός νόμος, νέος επενδυτικός νόμος, ηλεκτρονικές προμήθειες, αξιοποίηση έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού)
3. Θεσμοί και Δικαιοσύνη (εκλογικός νόμος, διαφάνεια για τα χρήματα των κομμάτων, διαβούλευση για την συνταγματική αναθεώρηση)
4. Κοινωνικό κράτος (καταπολέμηση ανεργίας, ηλεκτρονική συνταγογράφηση)
5. Εξωτερική πολιτική (Φύλαξη συνόρων, βελτίωση ελληνοτουρκικών σχέσεων, επίλυση του Κυπριακού)

Σάββατο 18 Δεκεμβρίου 2010

Η µεγάλη στροφή της Ν.Δ.

Η αρχή έγινε µε την υπερψήφιση της περικοπής µισθών στις ΔΕΚΟ
Την έκδοση ευρωοµολόγου τουλάχιστον για τη χρηµατοδότηση µεγάλων αναπτυξιακών έργων στην ευρωζώνη πρότεινε ο πρόεδρος  της Ν.∆. Αντώνης Σαµαράς κατά τη χθεσινή συνάντησή του στις Βρυξέλλες µε τον πρόεδρο του Eurogroup Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ, ενώ  υπεραµύνθηκε της ανάγκης να επιµηκυνθεί ο χρόνος αποπληρωµής του δανείου από την τρόικα χωρίς πρόσθετους όρους
Στη χάραξη νέας γραµµής απέναντι στο Μνηµόνιο προχωρεί η Ρηγίλλης, µε στόχο να ενισχύσει την αξιοπιστία των δικών της προτάσεων στο εσωτερικό και να ανοίξει διαύλους εκτός συνόρων.
Οπως αναφέρουν επιτελικά γαλάζια στελέχη, η υπερψήφιση της οριζόντιας περικοπής µισθών στις ΔΕΚΟ (το επίµαχο άρθρο εγκρίθηκε µε 233 ψήφους από τηνπλευρά του ΠΑΣΟΚ και τηςΝ.Δ.) αποτελεί το πρώτο βήµα της στροφής που επιχειρεί η αξιωµατική αντιπολίτευση.

Η αλλαγή πλεύσης, όπως καταγράφεται από τη στάση του κόµµατος στο θέµα των ΔΕΚΟ, ήτανκι ένα από τα«χαρτιά» που είχε στα χέρια τουο Αντώνης Σαµαράς κατά τη χθεσινή σύνοδο των ηγετών των κεντροδεξιών κοµµάτων που συµµετέχουν στο Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόµµα, ενώ σχολιάστηκε και στην κατ’ ιδίαν συνάντηση του προέδρου της Ν.Δ. µε τον πρόεδρο του Eurogroup Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ. Κατά τις ίδιες πηγές, µε βασικό όπλο τις ΔΕΚΟ, η Ρηγίλλης θα επιχειρήσει στο εξής να αποκρούσει τις πιέσεις που δέχεται το κόµµα για µια διαλλακτικότερη στάση τόσο από την πλευρά ευρωπαίων αξιωµατούχων όσο και από εκπροσώπους της αγοράς και των ελληνικών επιχειρήσεων.

Θα επιµείνει. Σε επίπεδο ρητορικής, πάντως, η αξιωµατική αντιπολίτευση θα επιµείνει στη σκληρή αντιπαράθεση µε την κυβέρνηση, επιµένοντας ότι το «πακέτο» των µέτρων που επιβάλλονται µέσω του Μνηµονίου οδηγεί σε µεγαλύτερη ύφεση και σε αδιέξοδα που θα πυροδοτήσουν το επόµενο διάστηµα κοινωνικές «εκρήξεις». Προµήνυµα ενός ιδιαίτερα «θερµού» χειµώνα, εξάλλου, θεωρούν στη Ρηγίλλης και τα γενικευµένα επεισόδια που σηµειώθηκαν προχθές στο κέντρο της Αθήνας, µε την επίθεση καιτον πρώην υπουργό Κωστή Χατζηγάκη – αν και κεντρικά στελέχητου κόµµατος κάνουν ευθέως λόγο και για «προβοκάτσια» µε στόχο τη Ν.Δ.

Τη θέση αυτή στηρίζει ουσιαστικά, και η κοµµατική ηγεσία, η οποία έσπευσε να συνδέσει την επίθεση κατά του κ. Χατζηδάκη µε την αντιµνηµονιακή στάση της και επιχείρησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από τη θετική στάση της για τις µισθολογικές περικοπές στις ΔΕΚΟ. «Η επίθεση υπηρετεί ύποπτες και προβοκατόρικες σκοπιµότητες. Φαίνεται πως το γεγονός ότι η Ν.Δ.έχει πρωτοστατήσει στον αγώνα κατά τηςοικονοµικής πολιτικής της κυβέρνησης και έχει καταγγείλει ότι το πρόσφατο νοµοθέτηµά της οδηγεί σε “εργασιακό Μεσαίωνα” έχει ενοχλήσει πολλούς. Οσοι πιστεύουν ότι η Ν.Δ. θα κάνει έστω και ένα χιλιοστό πίσω από τη γραµµή αυτή κάνουν µεγάλολάθος. Παραµένουµε αµετακίνητοι κατά του Μνηµονίου και επιµένουµε µε συνέπεια και αποφασιστικότητα στην προώθηση των αναγκαίων διαρθρωτικών αλλαγών», ήταν το επίσηµο σχόλιο της Ρηγίλλης.

Οι ψηφοφορίες. Επιτελικά στελέχη της Ν.Δ. τονίζουν πάντως ότι η νέα στρατηγική κατά του Μνηµονίου θα επιβεβαιωθεί και στις επόµενες ψηφοφορίες στη Βουλή, στις οποίες η αξιωµατική αντιπολίτευση θα κινηθεί κατά περίπτωση, άλλοτε υπερψηφίζοντας και άλλοτε καταψηφίζοντας τις αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση. Τα ίδια στελέχη προεξοφλούν ότι το κόµµα θα κινηθεί συναινετικά και στο ζήτηµα της απελευθέρωσης των κλειστών επαγγελµάτων, ενώ θετικά αντιµετωπίζει επί της αρχής και το ενιαίο µισθολόγιο στο Δηµόσιο. Την αλλαγή πλεύσης, εξάλλου, σηµατοδοτεί και η ενεργοποίηση του αντιπροέδρου της Ν.Δ. Σταύρου Δήµα, ο οποίος αναλαµβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο στη διαµόρφωση της οικονοµικής πρότασης του κόµµατος και θα ξεκινήσει συναντήσεις µε τους παραγωγικούς φορείς. Την ίδια στιγµή, το κοµµατικό επιτελείο σχεδιάζει µια νέα επικοινωνιακή εκστρατεία µε στόχο να αναδειχθεί ο αναπτυξιακός χαρακτήρας της γαλάζιας πρότασης για έξοδο από την κρίση. Αφετηρία αυτής της προσπάθειας, κατά τις ίδιες πηγές, θα είναι η συζήτηση στη Βουλή για τον προϋπολογισµό.

Η Ρηγίλλης θα επιχειρήσει να αποκρούσει τις πιέσεις που δέχεται το κόµµα για µια διαλλακτικότερη στάση

Ανασχηµατισµός για τη δηµιουργία «εκλογικής µηχανής»

Στη Ρηγίλλης θεωρούν ότι, εάν ηκυβέρνηση βρεθεί αντιµέτωπη µε ένα «εκρηκτικό κοκτέιλ» έντονης αναταραχής στο εσωκοµµατικό πεδίο και κοινωνικών «εξεγέρσεων», τότε είναι πιθανό ο Πρωθυπουργός να αναζητήσειδιέξοδο µέσω των εκλογών. Αν και µετά τη συνάντηση του Γ. Παπανδρέου και του Αντ. Σαµαρά τα εκλογικά σενάρια υποχώρησαν, λόγω και της συµφωνίας των δύο πολιτικών αρχηγών να ξεκινήσει από την παρούσα Βουλή η διαδικασία µιας νέας συνταγµατικής αναθεώρησης, τα επεισόδια κατά τις προχθεσινές διαδηλώσεις και η διαγραφή του βουλευτή Βαγγέλη Παπαχρήστου επανέφεραν το γαλάζιο επιτελείο σε κατάσταση εκλογικού συναγερµού.

Υπό αυτές τις συνθήκες, κοµµατικές πηγές τόνιζαν χθες ότι οι αλλαγές στο οργανόγραµµα της Ρηγίλλης που ετοιµάζει ο κ. Σαµαράς θα έχουν πλέον ως στόχο και τη συγκρότηση σε σύντοµο διάστηµα µιας αξιόµαχης «εκλογικής µηχανής». Στο πλαίσιο αυτό, οι δύο αντιπρόεδροι καλούνται να ανεβάσουν ταχύτητα – ο Δηµ. Αβραµόπουλος στα θεσµικά ζητήµατα και τη διπλωµατία και ο Στ. Δήµας στα οικονοµικά. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο γαλάζιος ανασχηµατσµός, που θα συνδυαστεί και µε τη µετακόµιση της κεντρικής διοίκησης του κόµµατος από τη Ρηγίλλης στα νέα γραφεία επί της Λεωφόρου Συγγρού, θα γίνει και µε το βλέµµα στις κινήσεις του κόµµατος της Ντόρας Μπακογιάννη – γι’ αυτό προεξοφλείται ότι θα αναβαθµιστούν ή αξιοποιηθούν στελέχη που ανήκαν στη λεγόµενη µητσοτακική πτέρυγα της Ν.Δ. και είχαν στηρίξει ενεργά την πρώην υπουργό.

Στον κύκλο αυτόν κινούνται οι νυν τοµεάρχες Κων. Χατζηδάκης και Κυρ. Μητσοτάκης, αλλά και βουλευτές όπως ο Σίµος Κεδίκογλου. Κεντρικό πρόσωπο των αλλαγών αναµένεται να είναι και ο Νικ. Δένδιας, για τον οποίο υπάρχουν εισηγήσεις να αναλάβει ακόµη και καθήκοντα εκπροσώπου του κόµµατος σε ένα διευρυµένο επικοινωνιακό επιτελείο, ενώ αναβαθµισµένος θα είναι ο ρόλος των δύο αναπληρωτών τοµεαρχών Οικονοµίας Χρ. Σταϊκούρα (ορίστηκε και γενικός εισηγητής της Ν.Δ. στον προϋπολογισµό) και Ν. Μηταράκη.

Κατά τις ίδιες πηγές, αλλαγές θα υπάρξουν και στην οµάδα των κοινοβουλευτικών εκπροσώπων της Ν.Δ., ενώ ευρύς αναµένεται ο ανασχηµατισµός στους τοµεάρχες

Παπανδρέου: Ολοι μαζί στο "δύσκολο ταξίδι" του '11

ΑΒΓΑΤΙΖΕΙ ΜΕ ΔΕΚΑΔΕΣ Η ΛΙΣΤΑ, ΠΕΡΑΝ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ

Σκούπα για τα κλειστά επαγγέλματα

Νομοσχέδιο «σκούπα» που θα καθορίζει τη διαδικασία απελευθέρωσης δεκάδων «κλειστών» επαγγελμάτων ετοιμάζει πυρετωδώς το υπουργείο Οικονομικών, με στόχο την παρουσίασή του στο επόμενο υπουργικό συμβούλιο.
Η λίστα με τα επαγγέλματα συνεχώς αβγατίζει, εντείνοντας παράλληλα και τις πιέσεις από ομάδες που βλέπουν να έρχεται πλήρης ανατροπή των κεκτημένων τους.
Μία από τις πιο βασικές αλλαγές είναι η απελευθέρωση των τιμολογίων και των χρεώσεων. Ετσι, σε συνδυασμό με την ενεργοποίηση της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών ανά την Ε.Ε., θα επιτρέπεται π.χ. σε Βούλγαρο αρχιτέκτονα ή δικηγόρο να ασκεί ελεύθερα το επάγγελμα στην Ελλάδα.
Το νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει ρητά τις υποχρεώσεις του Μνημονίου (νομικούς, φαρμακοποιούς, συμβολαιογράφους, αρχιτέκτονες, μηχανικούς και ορκωτούς λογιστές), επαγγέλματα του κλάδου μεταφορών (λιμουζίνες και τουριστικές μεταφορές). Εξετάζεται όμως το ενδεχόμενο να μην υπάρχει αναλυτική λίστα των «στόχων».
Δηλαδή να δίδει εντολή στους υπουργούς να εξετάσουν ένα προς ένα τα «κλειστά» ή «ρυθμιζόμενα» επαγγέλματα του πεδίου τους, κάτι που επίσης ορίζεται στο Μνημόνιο.
Ο λόγος για τα ταξί, τα φορτηγά, τα αρτοποιεία, κτηματομεσίτες, ηλεκτρολόγους, ξεναγούς, κομμωτές, αισθητικούς, βρεφονηπιοκόμους, εργοθεραπευτές κ.λπ. Στη λίστα περιλαμβάνονται και μία σειρά από υπό διερεύνηση επαγγέλματα του κλάδου του εμπορίου και του τουρισμού.
Στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι το νομοσχέδιο να «μπει» σε δημόσια διαβούλευση μέσα στις εορτές, για να περιοριστούν οι έντονες αντιδράσεις που αναμένεται να προκληθούν. Οπως εξηγούν επηρεάζει κεκτημένα κλάδων με πολύ μεγάλη συνδικαλιστική ισχύ, ακόμη και εντός της κυβέρνησης και του βουλευτικού σώματος.
Πρόκειται για έναν νόμο-πλαίσιο που θα ορίζει τους βασικούς άξονες -βάσει Μνημονίου- απελευθέρωσης κάθε επαγγέλματος ή κλάδου και θα «πετά» το μπαλάκι στο εκάστοτε υπουργείο, να αποφασίσει με Προεδρικό Διάταγμα ή υπουργική απόφαση και με σαφές χρονικό περιθώριο .
Οι πιο πολλές πρέπει να εφαρμοστούν έως τον Μάρτιο του 2011 με βάση σαφή αναφορά που υπάρχει στο Μνημόνιο, ενώ μεγαλύτερο περιθώριο, ενδεχομένως εξάμηνο, θα δοθεί σε άλλες περιπτώσεις. Εξετάζεται ρήτρα αυτόματης απελευθέρωσης αν καθυστερήσει η ρύθμιση με ευθύνη των αρμόδιων υπουργείων-φορέων.
Επίκεντρο του νομοσχεδίου είναι τα κλειστά επαγγέλματα που πρέπει να «απελευθερωθούν» κατ' ελάχιστο σε όσα πεδία ορίζει η τρόικα έως τον Μάρτιο του 2011:
* Στο νομικό επάγγελμα ζητείται άρση των περιττών περιορισμών για ελάχιστη αμοιβή, της ουσιαστικής απαγόρευσης των διαφημίσεων και των γεωγραφικών περιορισμών στην άσκηση του δικηγορικού επαγγέλματος.
* Στους φαρμακοποιούς ζητείται η προώθηση πιο ελαστικών ωραρίων λειτουργίας και η μείωση του ελάχιστου περιθωρίου κέρδους.
* Στους συμβολαιογράφους, η μείωση των ελάχιστων αμοιβών και η αύξηση του αριθμού των συμβολαιογράφων.
Στους αρχιτέκτονες, τους μηχανικούς και τους ορκωτούς λογιστές να μην υπάρχει πλέον ελάχιστη αμοιβή.
Επίσης, η κυβέρνηση προωθεί:
* Αλλαγές στην υπάρχουσα κλαδική νομοθεσία στον τουρισμό, το εμπόριο και τις υπηρεσίες ιδιωτικής εκπαίδευσης.
* Περνά σειρά τροπολογιών που έφερε η διαδικασία απογραφής των περιορισμών οι οποίοι εμποδίζουν την Οδηγία των Υπηρεσιών (Μπολγκεστάιν).
* Αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων από άλλα κράτη και διπλωμάτων από παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων στην Ελλάδα.
* Θα προωθηθεί η άρση εμποδίων αναφορικά την είσοδο και την ελεύθερη διαμόρφωση των τιμών. *

Ανταγωνιστικότητα: Στάσιμη η Ελλάδα, χαμηλές επιδόσεις σε κράτος, υποδομές και επιχειρηματικό περιβάλλον

Παρά τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των τελευταίων ετών και τη βελτίωση βασικών δημοσιονομικών δεικτών, η Ελλάδα εξακολουθεί να δυσκολεύεται...