Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2010

Ικανοποίηση Παπανδρέου για τη σύνοδο του ΝΑΤΟ

Συνάντηση Γιώργου Παπανδρέου με την Πρωθυπουργό της Αυστραλίας, Julia Gillard
«Δεν υπήρξαν αρνητικές εκπλήξεις στη Σύνοδο του ΝΑΤΟ» στη Λισαβόνα ανέφερε ο πρωθυπουργός, Γιώργος Παπανδρέου, ενώ όπως σχολίασε «θετικά εξελίχθηκε η Σύνοδος για τις δικές μας ευαισθησίες και τα δικά μας συμφέροντα». Όσον αφορά στη στάση της Τουρκίας, «υπέγραψε το κείμενο χωρίς να προβάλει καμία διαφωνία».

Σύμφωνα με τον Έλληνα πρωθυπουργό, το νέο αμυντικό δόγμα προσπαθεί να αλλάξει τις δομές και τον προσανατολισμό της Συμμαχίας, μέσα από την παραδοχή ότι τα προβλήματα σήμερα είναι διαφορετικά από εκείνα της εποχής του Ψυχρού Πολέμου.

Γι' αυτό και, όπως ανέφερε, διαμορφώνεται μια νέα βάση τόσο σε ό,τι αφορά στις σχέσεις των χωρών-μελών της Συμμαχίας, καθώς και τις σχέσεις της με άλλους εταίρους, όπως η Ρωσία, και με τους Διεθνείς Οργανισμούς.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο πρωθυπουργός στις σχέσεις Ρωσίας - ΝΑΤΟ, χαρακτηρίζοντας θετική την έναρξη της συνεργασίας τους, προσθέτοντας ότι πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό βήμα μετά τον Ψυχρό Πόλεμο. Όπως είπε ο κ. Παπανδρέου, η αντιπυραυλική ασπίδα στην οποία συμμετέχει, πλέον, και η Ρωσία, δεν σημαίνει αντιπαλότητα αλλά συνεργασία.

Σχετικά με το Αφγανιστάν ο κ. Παπανδρέου ανέφερε ότι η συζήτηση που έγινε είχε ως στόχο τη σταθεροποίηση της χώρας και την απόσυρση των ξένων δυνάμεων.

Ο παριστάμενος υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος αναφέρθηκε στην αναδιάρθρωση της δομής της διοίκησης του ΝΑΤΟ, για να γίνει πιο ευέλικτη ώστε να αποφεύγεται η δημιουργία τεχνητών ή τεχνικών προβλημάτων γενικά, αλλά και στις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Επίσης θα αρχίσουν συζητήσεις με θέμα τις ΝΑΤΟϊκές οντότητες (στρατηγεία, έδρες κλπ).

Το θέμα της οικονομίας και του ευρωπαϊκού μηχανισμού στήριξης ήταν «παρών» στη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ, έχοντας μάλιστα και άμεσο ελληνικό ενδιαφέρον. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η Άνγκελα Μέρκελ διατηρεί τις απόψεις της, αλλά δεν αρνείται να συζητήσει και σε διμερή βάση την ελληνική πρόταση, αλλά και άλλες απόψεις που έχουν ηγέτες άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Υπενθυμίζεται ότι την Παρασκευή η κ. Μέρκελ συμφώνησε με τον κ. Παπανδρέου να συζητηθεί το θέμα σε επίπεδο συνεργατών τους, αρχικά, και δεν αποκλείσθηκε το ενδεχόμενο σύγκλισης των απόψεων των δύο χωρών, μέχρι τη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ τον Δεκέμβριο.

Η ελληνική πρόταση, πάντως, έχει κατακτήσει τη συμπάθεια και άλλων χωρών, αλλά η ελληνική πλευρά είναι πολύ επιφυλακτική και δεν κάνει λόγο για συμμαχία χωρών.

Στην Λισαβόνα για τη Σύνοδο Κορυφής μετείχαν επίσης ο υπουργός Εξωτερικών Δημ. Δρούτσας και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Πεταλωτής. Ο κ. Παπανδρέου αναχώρησε αργά το απόγευμα (ώρα Πορτογαλίας) για την Αθήνα.

Την ίδρυση της «Δημοκρατικής Συμμαχίας» ανακοίνωσε η Ντόρα Μπακογιάννη

Τον Μάρτιο θα πραγματοποιηθεί το ιδρυτικό συνέδριο
Την ιδρυτική διακήρυξη της «Δημοκρατικής Συμμαχίας» ανακοίνωσε σήμερα Κυριακή η Ντόρα Μπακογιάννη, σε εκδήλωση στο θέατρο του Μπάντμιντον. Σύμβολο του νέου κόμματος, η ελιά.
«Δημιουργούμε σήμερα ένα πανελλήνιο κίνημα υπεύθυνων πολιτών. Ένα ανεξάρτητο συμμετοχικό δημοκρατικό κίνημα. Όχι άλλο ένα κόμμα. Ξεκινάμε ν’ αλλάξουμε την Ελλάδα. Αρνούμαστε να παραδοθούμε στην κρίση. Έχουμε ευθύνη απέναντι στον τόπο να δράσουμε», είπε η Ντόρα Μπακογιάννη ξεκινώντας την ομιλία της.
Η ανεξάρτητη βουλευτής έδωσε το στίγμα των αξιών του νέου πολιτικού της σχήματος: ελευθερία, ισονομία των πολιτών, ασφάλεια δικαιοσύνη, κοινωνική συνοχή και αλληλεγγύη, παιδεία και πολιτισμός, απελευθέρωση της πολιτικής ζωής από τα δεσμά του λαϊκισμού και της δημαγωγίας.
Δήλωσε ότι, παρεμβαίνοντας ενεργά στην πολιτική ζωή, θα διεκδικήσει μεταρρυθμίσεις στη λειτουργία του κράτους και την οργάνωση της πολιτείας, τη δραστική μείωση της φορολογίας με την καθιέρωση ενός νέου χαμηλού φορολογικού συντελεστή της τάξης του 20%, τη δομική αναδιοργάνωση του κράτους, την καθιέρωση συνταγματικού δημοσιονομικού κανόνα, την ενίσχυση της κοινωνικής θέσης της γυναίκας και του θεσμού της οικογένειας, την αναδιοργάνωση του ασφαλιστικού συστήματος με πρότυπο το σουηδικό, την καινοτόμα αναβάθμιση της παιδείας, την εξάλειψη των συντεχνιών και του κακώς εννοούμενου συνδικαλισμού, την ανταγωνιστική γεωργία, τις ριζικές αλλαγές για το περιβάλλον.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν μεταξύ προσωπικοτήτων απ' όλον τον πολιτικό κόσμο, οι πρώην βουλευτές της Ν.Δ. Κώστας Κιλτίδης και Χρήστος Μαρκογιαννάκης.
Η Ντόρα Μπακογιάννη ανακοίνωσε ότι το ιδρυτικό συνέδριο της "Δημοκρατικής Συμμαχίας" θα γίνει τον Μάρτιο.
Η βουλευτής ζήτησε να συναντηθεί με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας τη Δευτέρα, προκειμένου να τον ενημερώσει για το κόμμα της, αλλά και να συζητήσει μαζί του για τα πολιτικά και οικονομικά ζητήματα της επικαιρότητας. Η συνάντηση θα γίνει στις 14:00, ενώ στις 23.30 το βράδυ της Δευτέρας η Ντόρα Μπακογιάννη θα δώσει συνέντευξη στο MEGA.

Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2010

Εκατομμυριούχοι: Φορολογήστε μας!

thumb
Το θέμα είναι αφιερωμένο στον πρόεδρο του ΣΕΒ και σε διάφορους πολιτικούς, οικονομολόγους και παρατρεχάμενους «εθνοσωτήρες». Γιατί υπάρχουν πολυεκατομμυριούχοι που καλούν την κυβέρνησή τους να τους φορολογήσει και να καταργήσει τις φορολογικές ελαφρύνσεις που ισχύουν για το πολύ μεγάλα εισοδήματα.
Η έκκληση γίνεται από 40 αμερικανούς πολυεκατομμυριούχους , οι οποίοι συγκρότησαν ομάδα πίεσης και έστειλαν σχετική επιστολή στον Μπάρακ Ομπάμα, ζητώντας του να μην δώσει παράταση στις φορολογικές απαλλαγές που είχε υιοθετήσει ο Μπους.
Ιδού τι γράφουν στην επιστολή τους:
«Αγαπητέ κύριε Πρόεδρε,
Σας γράφουμε αυτή την επιστολή για να σας προτρέψουμε να έχετε σθεναρή στάση απέναντι σε αυτούς που βάζουν την πολιτική πάνω από τη χώρα τους.
Για τη δημοσιονομική εξυγίανση του έθνους μας και την ευημερία των συμπολιτών μας, σας ζητάμε να καταργήσετε τις φορολογικές ελαφρύνσεις που ισχύουν για  εισοδήματα πάνω από  1 εκατομμύριο δολάρια.
Κάνουμε αυτή την πρόταση ως νομοταγείς πολίτες που τώρα ή στο παρελθόν έχουμε κερδίσει ετήσιο εισόδημα πάνω από 1 εκατομμύριο δολάρια.
Τα τελευταία χρόνια τα πήγαμε πολύ καλά και τώρα, τη στιγμή που το έθνος μας έχει ανάγκη, είμαστε πρόθυμοι να αναλάβουμε το μερίδιο της ευθύνης μας. Δεν χρειαζόμαστε περισσότερες φορολογικές περικοπές, και καταλαβαίνουμε ότι η περικοπή των φόρων μας θα αυξήσει το έλλειμμα και το χρέος, το οποίο θα μεταφερθεί στις πλάτες άλλων φορολογουμένων.
Η χώρα πρέπει να ανταποκριθεί στις οικονομικές της υποχρεώσεις με δίκαιο και υπεύθυνο τρόπο. Και ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι η κατάργηση των φορολογικών απαλλαγών για τα εισοδήματα πάνω από 1 εκατομμύριο δολάρια».
Υ.Γ
Δείτε την ιστοσελίδα τους και τους 40 πολυεκατομμυριούχους που υπογράφουν. Η λίστα παραμένει ανοικτή.
Υ.Γ 2
Η έκκληση των πολυεκατομμυριούχων είναι στην κορυφή των δημοφιλών άρθρων όλων των μεγάλων ειδησεογραφικών πρακτορείων

Τσεκούρι στα επιδόματα

«Τυφώνας» νέων περικοπών θα σαρώσει ειδικά επιδόματα και πρόσθετες παροχές σε υπουργεία και ΔΕΚΟ. Το «μαχαίρι» των μειώσεων θα μπει βαθύτερα στα «ρετιρέ» του Δημοσίου.

Οι επώδυνες αυτές αλλαγές θα προκύψουν στον «στενό» δημόσιο τομέα με την ενεργοποίηση του ενιαίου μισθολογίου, για το οποίο η τρόικα πιέζει να ετοιμαστεί το συντομότερο δυνατό.

Για τις ΔΕΚΟ οι αλλαγές θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο των αναδιαρθρώσεων που ετοιμάζουν τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών. Μάλιστα, σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, στις αστικές συγκοινωνίες και στον ΟΣΕ η συρρίκνωση των συνολικών αποδοχών μπορεί να φτάσει ακόμα και το 40%.

Αντίστοιχα στον δημόσιο τομέα μετά τα πρώτα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση, τα οποία επέφεραν περικοπές της τάξης του 20% στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων, το νέο «ψαλίδι» των επιδομάτων αναμένεται να μειώσει τις αποδοχές κατά 10-20% επιπλέον.

Στόχος του νέου μισθολογίου θα είναι η ανατροπή της αναλογίας μισθού- επιδομάτων, που σε αρκετές περιπτώσεις οι πρόσθετες αμοιβές ξεπερνούν τον βασικό μισθό του υπαλλήλου π.χ. στο υπουργείο Οικονομικών.

Στο στόχαστρο της κυβέρνησης, όπως αναφέρει ρεπορτάζ του Έθνους, έχουν μπει τα «ακριβά» επιδόματα των δημοσίων υπαλλήλων, τα οποία επιβαρύνουν περισσότερο τον κρατικό προϋπολογισμό και αναμένεται να περικοπούν κατά 20-30%. Μέρος ή σύνολο των επιδομάτων που δίνονται σχεδόν σε όλους τους δημοσίους υπαλλήλους θα περικοπούν και θα ενσωματωθούν στον βασικό μισθό, όπως είναι τα επιδόματα έγκαιρης προσέλευσης, μεταφοράς φακέλου, ανθυγιεινής εργασίας για όσους εργάζονται σε υπολογιστή, αντιστάθμισης διαχειριστικών λαθών (για ταμίες, εισπράκτορες, διαχειριστές δημοσίων υπηρεσιών).

Ποια επιδόματα κόβονται ή απειλούνται στο Δημόσιο
- Δικαιώματα ελέγχου αποθήκευσης καυσίμων (ΔΕΔΑΚ) - υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης
- Δικαιώματα βεβαίωσης είσπραξης εσόδων υπέρ τρίτων (ΔΙΒΕΤ) - υπουργείο Οικονομικών
- Δικαιώματα εκτέλεσης τελωνειακών εργασιών (ΔΕΤΕ) - τελωνειακοί
- Δικαιώματα εκτέλεσης χημικών εργασιών (ΔΕΤΕ) - Γενικό Χημείο του Κράτους
- Ειδικά επιδόματα υπαλλήλων υπουργείου Εσωτερικών και υπ. Εξωτερικών
- Ειδικό επίδομα βιβλιοθήκης (δικαστικοί, γιατροί, καθηγητές πανεπιστημίων).
- Επίδομα μηχανικών, γεωλόγων, γεωτεχνικών (υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης)
- Επίδομα «αποτελεσματικότερης διεκπεραίωσης υποθέσεων» (υπουργείο Δικαιοσύνης)
- Ειδικό επίδομα υπαλλήλων γ.γ. Αθλητισμού
- Ειδικό επίδομα υπαλλήλων διαχειριστικών αρχών
- Ειδικό επίδομα σωφρονιστικών υπαλλήλων
- Ειδικό επίδομα υπαλλήλων Πολιτικής αεροπορίας
- Ειδικό επίδομα Ελεγκτών Πολιτικής Αεροπορίας
- Ειδικό επίδομα εξεταστών και βοηθών εξεταστών στο υπουργείο Μεταφορών
- Επίδομα που καταβάλλεται στους μηχανικούς από ειδικό λογαριασμό.
- Ειδική αμοιβή στους διοικητικούς υπαλλήλους του υπουργείου Παιδείας
- Επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης (εκπαιδευτικοί)

ΔΕΚΟ
- Επίδομα παραλαβής - παράδοσης λεωφορείων
- Επίδομα διαχειριστικών λαθών
- Χιλιομετρικό επίδομα
- Επίδομα οδηγών τρόλεϊ για την τοποθέτηση της «κεραίας»
- Επίδομα έγκαιρης προσέλευσης (ΕΘΕΛ)

Επιμονή Σαμαρά στην αντιμνημονιακή πολιτική

Στα 100 δισ. το «πακέτο» οικονομικής βοήθειας της Ιρλανδίας

Πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής για την Ιρλανδία
Τα 100 δισεκατομμύρια ευρώ ενδέχεται να ξεπεράσει το «πακέτο» οικονομικής βοήθειας προς την Ιρλανδία, σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό «Der Spiegel».

Σύμφωνα με το περιοδικό, το οποίο δεν κατονομάζει την πηγή του, το μεγαλύτερο μέρος της βοήθειας θα προέρχεται από το ευρωπαϊκό ταμείο στήριξης, αλλά η Βρετανία, η οποία δεν ανήκει στη ζώνη ευρώ, είναι έτοιμη να βάλει το χέρι στην τσέπη και να διαθέσει 20 δισ. ευρώ.

Εν τω μεταξύ, την Τρίτη η ιρλανδική κυβέρνηση αναμένεται να ανακοινώσει τ
ετραετές πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής .

Στόχος της είναι το πρόγραμμα διάσωσης να έχει ιρλανδική «σφραγίδα» και να μην φαίνεται ότι προέρχεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.

Την ίδια ώρα, αξιωματούχοι του Δ.Ν.Τ. και της Κομισιόν βρίσκονται στο Δουβλίνο για να συζητήσουν το σχέδιο στήριξης της Ιρλανδίας, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που έχει στον τραπεζικό τομέα.

«Το Υπουργικό Συμβούλιο θα συνεδριάσει την Κυριακή για να οριστικοποιήσει το 160σέλιδο πρόγραμμα το οποίο καθορίζει τρόπους για τη μείωση του δημοσιονομικού ελλείμματος», αναφέρει δημοσίευμα των «The Irish Times».

Σύμφωνα με την εφημερίδα, ένα ακόμα σχέδιο το οποίο αφορά στην αναδιάρθρωση του τραπεζικού τομέα αναμένεται να οριστικοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα.

Οι ιρλανδικές τράπεζες ουσιαστικά έχουν τεθεί εκτός της διατραπεζικής αγοράς υπό το φως των ανησυχιών για ενδεχόμενη χρεοκοπία τους.

Για τη χρηματοδότησή τους στηρίζονται σχεδόν κατ' αποκλειστικότητα στην ΕΚΤ. Η χρηματοδότηση στο τέλος Οκτωβρίου είχε ανέλθει σε 130 δισ. ευρώ, ενώ η ιρλανδική κεντρική τράπεζα έχει προσφέρει 35 δισ. ευρώ.

Κοινοτικές πηγές αναφέρουν ότι η Ιρλανδία μπορεί να χρειαστεί βοήθεια μεταξύ 45 και 90 δισ. ευρώ. Το ύψος του ποσού θα εξαρτηθεί από το αν η βοήθεια κατευθυνθεί μόνο για την εξυγίανση του τραπεζικού κλάδου ή και για τα δημόσια οικονομικά.

Προειδοποιητικές «βολές» από την τρόικα

Τι θα προβλέπει το Μνημόνιο Νο3

Με τελεσίγραφα η τρίτη δόση

Ενα νέο Μνημόνιο, το νούμερο 3, υπογράφεται σήμερα μεταξύ κυβέρνησης και τρόικας και θα ρυθμίζει στο εξής τη ζωή των πολιτών της χώρας.

Μέσω του νέου αναθεωρημένου Μνημονίου, που θα παρουσιαστεί τη Δευτέρα από τα στελέχη της τρόικας πριν αναχωρήσουν για Ουάσιγκτον, Βρυξέλλες και Φρανκφούρτη, τα μέτρα του προϋπολογισμού εξειδικεύονται και αποκτούν συγκεκριμένο δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα, για να διασφαλιστεί η αποτελεσματικότητά τους.

Ταυτόχρονα, η τρόικα αναμένεται να απευθύνει τη Δευτέρα εμμέσως πλην σαφώς τελεσίγραφο στην κυβέρνηση, με το οποίο θα την καλεί να λάβει πρόσθετα μέτρα, αν χρειαστεί, για να μην αντιμετωπίσει πρόβλημα στη συνέχιση της δανειοδότησης της χώρας. Το επόμενο ραντεβού είναι σε τρεις μήνες και αυτό δεν είναι μεγάλο διάστημα για να αρχίσει η κυβέρνηση να υλοποιεί τις δεσμεύσεις που ανέλαβε.

Η τρόικα θα δέχεται στο νέο αυτό Μνημόνιο ότι η Ελλάδα σημείωσε ικανοποιητική πρόοδο και έτσι θα αφήνει να εννοηθεί ότι δικαιούται να πάρει την τρίτη δόση του δανείου της. Ωστόσο, πίσω από τις γραμμές θα μπορεί να διαβάσει κανείς ότι ο ενθουσιασμός της πρώτης έκθεσης έχει ξεθυμάνει και ότι η έγκριση της επόμενης δόσης εξασφαλίστηκε με μεγαλύτερη δυσκολία. Η υπέρβαση του στόχου για το έλλειμμα του 2010 δεν ήταν κάτι που ξεπεράστηκε εύκολα, αν και τελικά έγινε δεκτό ότι αυτή οφειλόταν κατά κύριο λόγο στις αναθεωρήσεις της Εurostat. Πάντως, θα γίνεται αναφορά και στην υστέρηση εσόδων που σημειώθηκε και για την οποία η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι θα αντισταθμιστεί με καλύτερες επιδόσεις στον τομέα της περικοπής των δαπανών. Σε κάθε περίπτωση θα επισημαίνεται ότι αυτή η υπέρβαση θα καλυφθεί με τα πρόσθετα μέτρα που συμφωνήθηκαν για το 2011 και τα οποία για την τρόικα ανέρχονται σε περίπου 4,5 δισ. ευρώ. Εννοείται, ύστερα απ΄ αυτά, ότι δεν υπάρχει κανένα περιθώριο αστοχίας στο εξής και αν υπάρξει κάτι τέτοιο θα πρέπει άμεσα να διορθωθεί.

Οι πυλώνες της νέας προσπάθειας
Τρόικα και κυβέρνηση συμφώνησαν ύστερα από σκληρές διαπραγματεύσεις στα μέτρα του προϋπολογισμού την περασμένη Τετάρτη. Οι παρεμβάσεις στις ΔΕΚΟ, η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και η εξοικονόμηση δαπανών από την υγεία και την ασφάλιση είναι οι 3 βασικοί πυλώνες της νέας προσπάθειας και αυτό αποφασίστηκε κοινή συναινέσει. «Ηρθε η ώρα των διαρθρωτικών μέτρων», έλεγε παράγοντας που συμμετείχε στις διαπραγματεύσεις για να δώσει το στίγμα του νέου γύρου προσαρμογής που αρχίζει τον επόμενο χρόνο. Ομως, οι πυλώνες αυτοί ενέχουν αρκετά σημεία αβεβαιότητας. Κι αυτό γιατί βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στις διοικητικές και οργανωτικές ικανότητες της κυβέρνησης και την ενεργοποίηση της υπαλληλικής γραφειοκρατίας. Δεν αρκεί δηλαδή μια υπουργική απόφαση για να καταπολεμηθεί η φοροδιαφυγή, όπως έγινε με την περικοπή των μισθών. Ούτε καν ένα νομοσχέδιο, για την αναδιάρθρωση των ΔΕΚΟ, όπως έγινε με το Ασφαλιστικό. Το γεγονός προβλημάτισε, όπως προκύπτει από τις πληροφορίες, τα στελέχη της τρόικας που ήθελαν μεν τα συγκεκριμένα μέτρα, αλλά και τη βεβαιότητα ότι το πρόγραμμα θα πετύχει.

Με συγκεκριμένες προθεσμίες
Το αναθεωρημένο Μνημόνιο επιχειρεί να καλύψει ώς έναν βαθμό αυτές τις αμφιβολίες, δεσμεύοντας την κυβέρνηση για τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων σε συγκεκριμένες χρονικές προθεσμίες.

Χαρακτηριστικά, θα αναφέρεται μεταξύ άλλων στα σχέδια ανασυγκρότησης του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕ, στη νέα τιμολογιακή τους πολιτική και στις προοπτικές για το προσωπικό τους, αλλά και στο νέο πλαίσιο εποπτείας και εσωτερικού έλεγχου των ΔΕΚΟ, καθώς και στη δημιουργία ενός κεντρικού συστήματος καταγραφής, μέσω του οποίου θα παρακολουθούνται τα οικονομικά στοιχεία όλων των ΔΕΚΟ. Επίσης, θα αναφέρεται στον τρόπο εξοικονόμησης δαπανών στον χώρο της υγείας, με την καθιέρωση της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και την εφαρμογή συστημάτων διπλογραφικού λογιστικού ελέγχου στα νοσοκομεία. Συγκεκριμένες δεσμεύσεις και χρονοδιαγράμματα θα περιέχει επίσης το νέο Μνημόνιο και για άλλα διαρθρωτικά θέματα, που δεν έχουν άμεσο οικονομικό αποτέλεσμα, όπως η κατάργηση της γραφειοκρατίας και η δυνατότητα ίδρυσης επιχειρήσεων σε μια μέρα.

Απόκλιση που συγχωρείται
Οπως και το προηγούμενο, το Μνημόνιο Νο3 θα έχει τρία κεφάλαια. Ενα για τα δημοσιονομικά αποτελέσματα και τους στόχους, ένα για τα διαρθρωτικά μέτρα και ένα για το χρηματοπιστωτικό σύστημα.

Σε ό,τι αφορά τα δημοσιονομικά, η τρόικα δεν θα κρύβει ότι η Ελλάδα δεν ήταν συνεπής στις δεσμεύσεις της, αφού το έλλειμμα του 2010 ανέβηκε σε υψηλότερα επίπεδα από τα προβλεπόμενα. Θα αποδίδει όμως την απόκλιση αυτή κυρίως στην αναθεώρηση των στοιχείων του 2009, σημειώνοντας ότι αν αυτή δεν υπήρχε το αποτέλεσμα θα ήταν πολύ πιο κοντά στον στόχο του 8,1% του ΑΕΠ. Δεν θα παραλείπει πάντως να αποδίδει και ένα μέρος της ευθύνης στην κυβέρνηση, επισημαίνοντας την υστέρηση που σημειώθηκε.

Ομως στο τέλος η παρέκκλιση θα συγχωρείται καθώς θα επισημαίνεται ότι η κυβέρνηση κατάφερε να μειώσει το έλλειμμα κατά 6% του ΑΕΠ, που είναι μεγαλύτερο ποσοστό από την αρχική της δέσμευση.

ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ: ΘΑ ΖΗΤΗΣΕΙ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΑΡΧΗΓΩΝ ΓΙΑ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗ Ή ΑΝΟΧΗ

Τέσσερα εμπόδια στο δρόμο της συναίνεσης

Μετά την ανάσα που πήρε από το εκλογικό αποτέλεσμα των αυτοδιοικητικών εκλογών ο πρωθυπουργός, έκοψε την ανάσα των πολιτών με το νέο προϋπολογισμό, που κατέθεσε ο υπουργός Οικονομικών την Πέμπτη στη Βουλή και τώρα πλέον βρίσκεται μπροστά σε ένα μεγάλο στοίχημα για να πετύχει τους στόχους του 2011. Οκ. Παπανδρέου θα επιχειρήσει να παίξει το χαρτί της συναίνεσης ή τουλάχιστον της συνεννόησης με τις άλλες πολιτικές δυνάμεις· γι' αυτόν το λόγο θα ζητήσει κατ' ιδίαν συναντήσεις με τους πολιτικούς αρχηγούς. Το πρόγραμμα των συναντήσεων δεν έχει ακόμα καθοριστεί, ενώ η ατζέντα της συζήτησης θα είναι η πραγματική κατάσταση της οικονομίας σε σχέση με το ευρωπαϊκό περιβάλλον και η εφαρμογή του Μνημονίου.
Σε ξεχωριστό πλάνο, προς το παρόν, Γιώργος και Αντώνης Σε ξεχωριστό πλάνο, προς το παρόν, Γιώργος και Αντώνης Βασικός στόχος του πρωθυπουργού είναι να εξασφαλίσει τουλάχιστον την ανοχή της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην εφαρμογή των μέτρων και του προϋπολογισμού. Κι αν αυτό δεν καταστεί δυνατόν, να δείξει ότι οι άλλες δυνάμεις δεν έχουν ρεαλιστική οικονομική πρόταση να καταθέσουν.
Στα ζητούμενα του 2011 είναι να τηρηθούν στο ελάχιστο οι τρεις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει ο πρωθυπουργός (όχι απολύσεις, όχι νέοι φόροι, όχι μειώσεις μισθών) και να τηρηθεί ο προϋπολογισμός χωρίς να χρειαστεί μέσα στο έτος να πάρει πρόσθετα μέτρα.
Ο κ. Παπανδρέου προτίθεται να συναντήσει και τους Φ. Κουβέλη και Ντόρα Μπακογιάννη, η οποία αύριο ανακοινώνει την ίδρυση του κόμματός της.
Τα 14,8 δισ. ευρώ όμως, που σύμφωνα με τον προϋπολογισμό θα είναι η δημοσιονομική προσαρμογή του 2011, δεν αφήνουν πολλά περιθώρια αισιοδοξίας ότι αργά η γρήγορα δεν θα θιγούν περαιτέρω το εισόδημα και οι θέσεις εργασίας.
Τα μεγάλα εμπόδια για την κυβέρνηση, στη δύσκολη πορεία του 2011, που πιθανόν να μην μπορέσει να ξεπεράσει, εντοπίζονται στα εξής θέματα:
1. Ανάπτυξη και ανάσχεση της ύφεσης: Υπουργοί αλλά και βουλευτές του ΠΑΣΟΚ υπογραμμίζουν όλο και πιο συχνά τελευταία ότι το Μνημόνιο δεν μπορεί να είναι η μόνη πολιτική της κυβέρνησης. Το είπαν πολλοί στο υπουργικό συμβούλιο προχθές (Βενιζέλος, Κατσέλη, Ρέππας, Ξενογιαννακοπούλου κ.ά.). Τέτοιες φωνές αναμένεται να ακούγονται όλο και πιο δυνατά, όλο και πιο συχνά, ωστόσο, με δεδομένη την περικοπή του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, ο προϋπολογισμός δεν δημιουργεί μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης και ανάσχεσης της ύφεσης. Η μείωση της φορολογίας στα επανεπενδυόμενα κέρδη και η μείωση του ΦΠΑ στα ξενοδοχεία είναι τα μόνα, αλλά λίγα, κίνητρα.
2. Η τρόικα πιέζει για μείωση των δημοσίων υπαλλήλων. Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι η μείωση θα προκύψει με την εφαρμογή της αναλογίας πέντε αποχωρήσεις μία πρόσληψη και όχι με απολύσεις, πλην των συμβασιούχων ορισμένου χρόνου, που είναι όμως δεκάδες χιλιάδες. Την ίδια στιγμή πάντως, τα αιτήματα υπουργών για προσλήψεις αυξάνονται (δικαιοσύνη, υγεία, παιδεία, αστυνομία). Αυτό, όπως ο ίδιος ο Γ. Παπακωνσταντίνου είπε στο υπουργικό συμβούλιο, καθιστά δύσκολη την εφαρμογή της αναλογίας. Ως εναλλακτικό σενάριο, η κυβέρνηση μελετά το πλήρες πάγωμα των προσλήψεων για τα επόμενα δύο χρόνια, που όμως θα γονατίσει τη δημόσια διοίκηση. Ο υπουργός Οικονομικών έχει αφήσει και ανοιχτό το ενδεχόμενο απολύσεων στις ΔΕΚΟ.
3. Μειώσεις μισθών δεσμεύεται ο πρωθυπουργός ότι δεν θα γίνουν. Ομως με το ενιαίο μισθολόγιο στο στενό δημόσιο τομέα πολλά επιδόματα θα κοπούν, με αποτέλεσμα τη μείωση των συνολικών αποδοχών. Επιπλέον στις ΔΕΚΟ ο εξορθολογισμός των επιδομάτων θα μειώσει το εισόδημα των υπαλλήλων. Στο πλαίσιο αυτό είναι πάντα ανοιχτό το θέμα της περαιτέρω περικοπής των «δώρων» καθώς είναι σταθερή η θέση της τρόικας ότι ο 13ος και ο 14ος μισθός θα πρέπει να κοπούν πλήρως.
4. Η μείωση της σπατάλης στο Δημόσιο. Κι εδώ εκφράζονται αμφιβολίες, καθώς η προϊστορία της κυβέρνησης στον τομέα των εσόδων και της περικοπής της δημόσιας δαπάνης δεν είναι και τόσο επιτυχής. Ο Αν. Λοβέρδος, επί παραδείγματι, διαμαρτυρήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο ότι δεν μπορεί 3-4 υπουργεία να σηκώνουν το βάρος και σημείωσε ότι αν δεν προσέξουν όλοι, το καλοκαίρι μπορεί να καταφύγει η κυβέρνηση σε νέα μέτρα. *

«Στα μέσα του 2011 η ελεγχόμενη πτώχευση»

Κατάλληλο για ελληνική πτώχευση το δεύτερο τρίμηνο του 2011, σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα

Συναντήθηκαν Παπανδρέου - Μέρκελ

Η συζήτηση χαρακτηρίστηκε εποικοδομητικη

Η φωτογραφία είναι από παλιότερη συνάντηση των δύο ηγετών.
Συνάντηση είχε ο κ. Παπανδρέου με τη Γερμανίδα Καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ, χθες στο περιθώριο των εργασιών της Συνόδου του ΝΑΤΟ, με την οποία, όπως είναι φυσικό, συζήτησαν για τον ευρωπαϊκό μηχανισμό στήριξης. Ο Πρωθυπουργός ενημέρωσε την κ. Μέρκελ για την ελληνική πρόταση και τον διαφορετικό μηχανισμό που προτείνει η Ελλάδα.
Οι δύο συμφώνησαν να αναθέσουν σε ομάδες συνεργατών τους να συζητήσουν το θέμα αυτό. Η συνάντηση, κατά τις ίδιες πληροφορίες, χαρακτηρίσθηκε εποικοδομητική από τον κ. Παπανδρέου.
Μια από τις βασικές διαφορές μεταξύ της γερμανικής πρότασης και της ελληνικής, είναι ότι στην ελληνική προβλέπεται, μεν, η συμμετοχή ιδιωτών και Τραπεζών στον μηχανισμό στήριξης, αλλά με την επιβολή φόρου ή φόρων, η συγκέντρωση των οποίων θα αρχίσει από τώρα.

Διάλογος με Γκιούλ
Σύντομο διάλογο σε ήπιους τόνους, είχε ο Πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου και με τον Τούρκο Πρόεδρο Αμπντουλάχ Γκιουλ. Ο διάλογος έγινε όταν ο κ. Γκιουλ ανέφερε, κατά τη συζήτηση του θέματος των σχέσεων Ευρωπαϊκής Ένωσης-ΝΑΤΟ, τη γνωστή θέση της Τουρκίας για τη συμμετοχή της Κύπρου στους διεθνείς οργανισμούς και εν προκειμένω στο ΝΑΤΟ και τους σχεδιασμούς του.
Ο κ. Παπανδρέου απάντησε στους ίδιους τόνους, ότι το ΝΑΤΟ δεν είναι ο κατάλληλος χώρος για να λυθεί το Κυπριακό και ζήτησε από όσους μπορούν να βοηθήσουν για να λυθεί το θέμα, να βρεθεί μια δίκαιη και βιώσιμη λύση, όπως επιθυμεί και ο κ. Χριστόφιας, στο πλαίσιο των αποφάσεων του ΟΗΕ και του κοινοτικού κεκτημένου.
Ζήτησε, επίσης, να αφεθούν οι Κύπριοι, ελληνοκύπριοι και τουρκοκύπριοι, να συνεννοηθούν για το μέλλον του νησιού και η λύση που θα δοθεί να είναι πρότυπο συμβίωσης διεθνώς.
Παρέμβαση Ομπάμα
Ο Πρωθυπουργός είχε σύντομη συνομιλία και με τον αμερικανό Πρόεδρο Μπαράκ Ομπάμα, ο οποίος του είπε ότι και οι δύο ανέλαβαν τα ηνία των χωρών τους σε πολύ δύσκολες περιόδους και ότι προσπαθούν και οι δύο πολύ.
Κοντά βρέθηκε και ο κ. Γκιουλ και ο Αμερικανός Πρόεδρος απευθυνόμενος στον Έλληνα Πρωθυπουργό και τον Τούρκο Πρόεδρο, τους είπε ότι είναι δύο άνθρωποι που θέλουν να λύσουν τα προβλήματα της περιοχής.

Λέμε και καμία μ@@@ ... να περάσει η ώρα...


Άνθιμος:«Όσο ζω εγώ, η Εκκλησία δεν θα σου επιτρέψει να δεις δημαρχία». Αυθεντικός χριστιανικός λόγος, απαλλαγμένος από εμπάθεια, μίσος και εκδικητικότητα – ό,τι δηλαδή διδάσκει ο λόγος της Εκκλησίας. Αυτήν την ξεκάθαρη απειλή απηύθυνε ο μητροπολίτης Άνθιμος στον συμπολίτη του υποψήφιο δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη.    

Μεγάλη μπουκιά φάε, μεγάλη κουβέντα μην πεις...

Όλα συνταγματικά στο Μνημόνιο

«Λόγοι δημοσίου συμφέροντος δικαιολογούν τις περικοπές» λένε οι εισηγήσεις
Στο κενό πέφτουν οι προσφυγές κατά του Μνημονίου που κατατέθηκαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) από φορείς και συνδικάτα. Οι εισηγήσεις που θα γίνουν στην Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου την ερχόμενη Τρίτη, δέχονται ότι το Μνημόνιο (ν. 3845/2010) είναι συνταγματικό και οι περικοπές που επιβλήθηκαν στις αποδοχές χιλιάδων μισθωτών και συνταξιούχων δεν παραβιάζουν ούτε την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου ούτε τις διεθνείς συμβάσεις.

Σύμφωνα με τις εισηγήσεις, οι περικοπές επιβλήθηκαν για λόγους δημοσίου συμφέροντος και είναι μέσα σε βιώσιμα επίπεδα.

Συγκεκριμένα, οι εισηγήτριες των υποθέσεων, σύμβουλοι Επικρατείας Μαίρη Σαρπ και Σπυριδούλα Χρυσικοπούλου, θα προτείνουν την ερχόμενη Τρίτη στην Ολομέλεια του ΣτΕ την απόρριψη των προσφυγών που έχουν καταθέσει κατά του Μνημονίου σύλλογοι, ενώσεις και συνδικάτα, όπως η ΑΔΕΔΥ, η ΕΣΗΕΑ, ο Δικηγορικός Σύλλογος της Αθήνας, κ.ά.

Στις εισηγήσεις τους θα αναφέρουν ότι τα μέτρα που ελήφθησαν είναι «δημοσιονομικής προσαρμογής για την άμεση αντιμετώπιση της οξείας δημοσιονομικής κρίσης, η οποία είχε καταστήσει αδύνατη την εξυπηρέτηση των δανειακών αναγκών της χώρας μέσω των διεθνών αγορών και πιθανό το ενδεχόμενο χρεοκοπίας της».

Ακόμη, θα τονίσουν ότι «τα επίμαχα μέτρα, τα οποία αποτελούν τμήμα του ευρύτερου προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής και προώθησης διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων της ελληνικής οικονομίας, δικαιολογούνται κατ’ επίκληση σοβαρών λόγων δημοσίου συμφέροντος, οι οποίοι αποτελούν, ταυτοχρόνως, και σκοπούς κοινού ενδιαφέροντος των κρατών - μελών της Ένωσης».

«Δεν περιορίζεται η εθνική μας κυριαρχία»

Οι κυρίες Σαρπ και Χρυσικοπούλου θα ζητήσουν την απόρριψη του επιχειρήματος που προβάλλουν τα σωματεία και τα συνδικάτα, ότι δηλαδή με την υπογραφή του Μνημονίου περιορίζεται η άσκηση της εθνικής μας κυριαρχίας. «Το Μνημόνιο» θα αναφέρουν, «δεν αποτελεί διεθνή συνθήκη κατά την έννοια της Σύμβασης της Βιέννης περί του Δικαίου των Συνθηκών».

Σχετικά με το άλλο βασικό επιχείρημα των προσφευγόντων ότι το Μνημόνιο (ν.3845/2010) πρέπει να ακυρωθεί (και) γιατί κατά την ψήφισή του δεν συγκεντρώθηκε η αυξημένη πλειοψηφία των 3/5 του συνόλου των βουλευτών, οι δύο εισηγήτριες θα προτείνουν την απόρριψη και αυτού του ισχυρισμού. Όπως θα αναφέρουν, το Μνημόνιο δεν αποτελεί διεθνή σύμβαση, ώστε να πρέπει να ψηφιστεί με αυξημένη πλειοψηφία.

Ακόμη, στις εισηγήσεις οι δύο σύμβουλοι Επικρατείας θα αναφέρουν ότι:

- «Με τις διατάξεις του ν. 3845/2010 δεν κυρώνεται το Μνημόνιο συνεννόησης, ούτε, άλλωστε, παραχωρούνται με αυτό αρμοδιότητες σχετικές με την άσκηση της οικονομικής και δημοσιονομικής πολιτικής της χώρας και την εποπτεία της υλοποιήσεώς της στα κράτη - μέλη της ευρωζώνης και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, όπως εσφαλμένως υπολαμβάνουν οι αιτούντες».

- «Δεν αναγνωρίζονται εξουσίες σε όργανα διεθνών οργανισμών, περιορίζουσες καθ’ οιονδήποτε τρόπο την άσκηση της εθνικής κυριαρχίας. Η ελληνική δε κυβέρνηση διατηρεί την κατ’ άρθρο 82 του Συντάγματος εξουσία της για τη χάραξη της γενικής πολιτικής της χώρας».

Στην ίδια μοίρα Ελλάδα, Ιρλανδία και... Γαλλια

Η δημοσιονομική κατάσταση της Γαλλίας δεν είναι σε καλύτερη κατάσταση από αυτήν των υπερχρεωμένων χωρών της ευρωζώνης, όπως η Ελλάδα ή η Ιρλανδία, ανέφερε "ταράζοντας" για ακόμη μια φορά τα νερά ο Αμερικανός οικονομολόγος Νουριέλ Ρουμπινί.
"Η Γαλλία, από ορισμένες ουσιώδεις πλευρές, δεν φαίνεται να είναι σε καλύτερη κατάσταση από την περιφέρεια" της ευρωζώνης, είπε ο Ρουμπινί μιλώντας στο τηλεοπτικό κανάλι CNBC.
"Δεν έχουν κάνει τίποτα από διαρθρωτικής πλευράς, το δημοσιονομικό έλλειμμα τους είναι αυξημένο, πολιτικά έχουν περιορισμένη δυνατότητα να κάνουν μεταρρυθμίσεις. Απλώς σε σύγκριση με τους άλλους δεν έχουν φτάσει ακόμη στο ίδιο σημείο", σε σχέση με τις χώρες που αντιμετωπίζουν δυσκολίες.

Στην ερώτηση για το νόμο περί αλλαγών στο συνταξιοδοτικό που τέθηκε σε ισχύ στις αρχές του μήνα, ο Ρουμπινί απάντησε σκιαγραφώντας μια ουδόλως ελκυστική εικόνα της πολιτικής κατάστασης στη Γαλλία. "Είναι η αρχή μιας πολιτικής λιτότητας που θα πρέπει να ακολουθηθεί μέχρι τέλους. Για μια μικρή αλλαγή, όπως αυτή, βλέπουμε μια ισχυρή αντίσταση. Τι θα γίνει όταν θα δούμε ριζικές μεταρρυθμίσεις; Αυτό είναι ένα ερώτημα που τίθεται στην περίπτωση της Γαλλίας", είπε.

Ο πρόεδρος της χώρας, Νικολά Σαρκοζί, "ανήλθε στην εξουσία λέγοντας: Θα κάνω πολλές μεταρρυθμίσεις. Δεν το έκανε. Σήμερα, είναι αποδυναμωμένος, μπορεί να χάσει τις εκλογές και κατά συνέπεια καθυστερεί τα σκληρά μέτρα", σχολίασε ο Αμερικανός οικονομολόγος.

Ο Ρουμπινί τάχθηκε υπέρ της αναδιάρθρωσης του δημόσιου χρέους των ευρωπαϊκών χωρών. Εξήγησε ότι η διάσωση από την ευρωζώνη ή το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο δεν αντιμετωπίζει τη ρίζα του προβλήματος, δηλαδή την υπερχρέωση του ιδιωτικού τομέα, αλλά τη μεταφέρει από το ένα σημείο στο άλλο. "Κανείς δεν θα έρθει από τον Άρη ή από τη Σελήνη για να σώσει το ΔΝΤ ή την ευρωζώνη", προειδοποίησε.

«Ντορο-κέφαλοι» από δηλώσεις Βουλγαράκη-Γιαννόπουλου!

Φουρτούνες στην πολυκατοικία
Πονοκέφαλο προκαλούν στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης οι σημερινές δηλώσεις των κύριων Βουλγαράκη και Γιαννόπουλου, με τον πρώην υπουργό Γιώργο Βουλγαράκη να αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο ένταξής του σε άλλο κόμμα και τον κ. Γιαννόπουλο να εκτιμά μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό, ότι το κόμμα της κ. Μπακογιάννη θα μπει στη Βουλή.

Ο πρώην υπουργός, Γιώργος Βουλγαράκης, άφησε αιχμές για τον πρόεδρο της ΝΔ, Αντώνη Σαμαρά, ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο της ένταξης του σε άλλο κόμμα.

«Στεναχωριέμαι πάρα πολύ, γιατί βλέπω ότι η ΝΔ δεν μπορεί να βρει το δρόμο της. Βεβαίως, επίσης στεναχωριέμαι γιατί ο τρόπος που αναζητά το δρόμο της, δεν είναι ο καταλληλότερος. Αυτό είναι ένα άλλης τάξεως μέγεθος, που θα αποτυπωθεί αντικειμενικά από τον κόσμο, από τις εκλογές, από τις επιλογές κ.λπ.» είπε ο πρώην υπουργός.

Και συμπλήρωσε: «Είμαι ενεργός πολιτικά, παρακολουθώ τα δρώμενα, βλέπω με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον τις εξελίξεις στη Νέα Δημοκρατία. Πρέπει να πω ότι ο κ. Σαμαράς έχει πει πολύ σοβαρά πράγματα και έχει κάνει και πάρα πολύ καλές κινήσεις. Δεν πάω στο άλλο άκρο, επειδή ο κ. Σαμαράς, υιοθετώντας ενδεχομένως κάποιες δημοσκοπήσεις, είπε κάποιες κουβέντες στα σκαλοπάτια. Δεν ανήκω στην κατηγορία αυτών των ανθρώπων. Έχω συνηθίσει να βλέπω τα πράγματα πολύ πιο ήρεμα και πολύ πιο στωικά. Δεν απαξιώνω τον κ. Σαμαρά, ούτε λέω ότι η Νέα Δημοκρατία είναι ένα άθλιο κόμμα, επειδή εγώ είμαι απ' έξω...».

«Πιστεύω ότι το κόμμα το οποίο θα ανακοινώσει την Κυριακή η Ντόρα Μπακογιάννη, θα μπει στη Βουλή. Είναι μια διαπίστωση η οποία αποτυπώνεται δημοσκοπικά. Αλλά, τέλος πάντων, ας το δούμε την Κυριακή πως θα εξελιχθεί, να δούμε την ονομασία, να δούμε τη δυναμική που θα παρουσιάσει και εδώ θα είμαστε να σχολιάσουμε τις πολιτικές εξελίξεις», ανέφερε ο βουλευτής της ΝΔ Θ. Γιαννόπουλος μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό.

Ο μισός ετήσιος προϋπολογισμός του Κράτους είναι …δάνεια

Πού πάνε τα λεφτά από τις θυσίες του λαού
Τα μισά και πλέον από τα κονδύλια που εξασφαλίζει το Κράτος από τις θυσίες του ελληνικού λαού, πάνε για τόκους και δάνεια του παρελθόντος! Σύμφωνα με τον κρατικό προϋπολογισμό, για κάθε 100 ευρώ που δαπανά το κράτος, τα 53 πάνε για τοκοχρεολύσια.

Υπό την έννοια αυτή, ο κρατικός προϋπολογισμός της χώρας μας μοιάζει με μαγική εικόνα. Δεν είναι, πια, μόνον ένας… Είναι δύο! Ο πρώτος είναι ένας προϋπολογισμός όπως αυτός που έχει κάθε χώρα του κόσμου: (προ-) υπολογίζει τι έσοδα θα έχει από φόρους, αποκρατικοποιήσεις, μερίσματα κερδοφόρων ΔΕΚΟ, επιδοτήσεις από διεθνείς οργανισμούς, κοινοτικές επιδοτήσεις κλπ.  Ο δεύτερος αφορά στις δαπάνες για μισθούς, συντάξεις, λειτουργία του Κράτους, κοινωνική πολιτική, Παιδεία, Υγεία…

Στην περίπτωση της Ελλάδας, τα έσοδα αυτά ήταν πέρσι 53,5 δισ. ευρώ συνολικά και οι δαπάνες 62,3 δισ. ευρώ, ενώ για το 2011 η κατάσταση φαίνεται να «συμμαζεύεται» (με τις γνωστές μεγάλες θυσίες που επιβάλλει το Μνημόνιο) σε 59,360 δισ. ευρώ έσοδα, ενώ οι δαπάνες δεν πρέπει να ξεπερνάνε τα 56 δισ. ευρώ…

Η Ελλάδα όμως βρίσκεται στο σημείο να έχει άλλον έναν, ακόμη μεγαλύτερο από τον "κανονικό" προϋπολογισμό, ο οποίος κινείται παράλληλα αλλά επηρεάζει όλους μας άμεσα: αφορά το πόσα χρήματα θα δανειστεί το Κράτος και πόσα θα πληρώσει.

Στην περίπτωση της Ελλάδας, το 2011 τα "έσοδα" από δάνεια θα φτάσουν τα 61 δισ. ευρώ και θα αγγίζουν το 54% των συνολικών εσόδων της χρονιάς (που μαζί με τα "τακτικά" θα ανέρχονται σε 120 δισ. ευρώ). Τα υπόλοιπα 46%, θα είναι τα "τακτικά έσοδα" (φόροι κλπ).

Αλλά και στις δαπάνες, όπως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα, το 54% όσων ξοδεύει το κράτος, πηγαίνουν πλέον για τόκους, χρεολύσια και λοιπά έξοδα δανείων. Πού πάνε τα υπόλοιπα;

Όπως δείχνουν και οι πίνακες που ακολουθούν, για τα υπόλοιπα 46 από κάθε 100 ευρώ (από το σύνολο των 120 δισ.) που θα βγαίνουν από τα κρατικά ταμεία κατά το 2011, τα 16,4 ευρώ θα πηγαίνουν σε μισθούς και συντάξεις και τα 15,5 ευρώ  σε επιχορηγούμενους φορείς και επιδοτήσεις. Μένουν κάποια 14 ευρώ από τα οποία 1,3 ευρώ πάνε σε πρόσθετες εισοδηματικές παροχές (π.χ. ΕΚΑΣ, έκτακτα επιδόματα), άλλα 2,8 σε καταναλωτικές δαπάνες του κράτους και τα υπόλοιπα σε διάφορα άλλα.

Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2010

Τσίπρας: Μέτωπο όλων των αριστερών δυνάμεων κατά του Μνημονίου

Απορρίπτει την κυβερνητική πρόσκληση για συναίνεση
Προβλέπει όμως ότι το ΚΚΕ θα αρνηθεί να συμμετάσχει
Ο Αλέξης Τσίπρας απέκλεισε, με συνέντευξή του στο πρακτορείο ΑΠΕ-ΜΠΕ, την παροχή συναίνεσης στην κυβέρνηση και τόνισε ότι στόχος του είναι η συγκρότηση αντιμνημονιακού μετώπου, με την κοινή δράση δυνάμεων «από τα αριστερά της αριστεράς ως τα αριστερά της σοσιαλδημοκρατίας».
Προεξοφλεί, όμως, την άρνηση του ΚΚΕ να συμμετάσχει, εκτιμώντας ότι το αποτέλεσμα των αυτοδιοικητικών εκλογών θα ενισχύσει τη στάση αδιαλλαξίας του κομμουνιστικού κόμματος. Παράλληλα, διευκρίνισε ότι στο διάλογο θα είναι προσκεκλημένος και ο Αλέκος Αλαβάνος.
Ερωτηθείς για την αποχώρηση της ανανεωτικής πτέρυγας και τη δημιουργία της Δημοκρατικής Αριστεράς, ο πρόεδρος του ΣΥΝ απάντησε πως "οι σύντροφοι και οι συντρόφισσές μας, που αποχώρησαν, έκαναν πράξη μια πολιτική επιλογή που τους βασάνιζε για πολύ καιρό".
Μιλώντας για τις δικές του ευθύνες, ο Αλ. Τσίπρας ανέφερε ότι  δεν είναι δυνατόν στο όνομα της ενότητας η μειοψηφία να απαιτεί την επιβολή των δικών της όρων. "Από εκεί και πέρα, το αλάθητο δεν το διεκδικεί κανείς".
Όσον αφορά στην πολιτική συναινέσεων που  επιδιώκει η κυβέρνηση, απάντησε: "Θέλω να πιστεύω ότι δε θα τις βρει, τουλάχιστον από αριστερά".
Απέρριψε την άποψη ότι η επιλογή του Αλέξη Μητρόπουλου στην περιφέρεια Αττικής ήταν λάθος. "Λάθος ήταν και είναι να κάνουμε ομφαλοσκόπηση και να κατακερματιζόμαστε [...] Το εγχείρημα αυτό είχε ξεκάθαρο πολιτικό και προγραμματικό στίγμα", είπε.

Χρειάζεται ζωντανή οικονομία και όρθια κοινωνία

Συνάντηση Α. Σαμαρά με τρόικα


Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας τόνισε χαρακτηριστικά πως «πρέπει να καταλάβουμε όλοι και στο εσωτερικό και στο εξωτερικό ότι μόνο μία ζωντανή οικονομία και μία όρθια κοινωνία μπορεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της και να έχει τη δυνατότητα θετικής και αισιόδοξης προοπτικής για το μέλλον».

Νωρίτερα, ο κ. Σαμαράς κατά την ομιλία του στην Εκτελεστική Γραμματεία της ΝΔ, χαρακτήρισε θετικό το αποτέλεσμα των εκλογών.

Όπως είπε στον πρώτο γύρο, η ΝΔ μίκρυνε τη διαφορά σε λιγότερο από δύο μονάδες, ενώ στο δεύτερο γύρο επιβεβαιώθηκε η πλήρης επιστροφή της στο προσκήνιο σε απόσταση αναπνοής από το ΠΑΣΟΚ.

Πρόσθεσε, πάντως, ότι υπήρξαν και απώλειες που θα πρέπει να συζητηθούν, ενώ χαρακτήρισε πολύ σοβαρή την αποχή, που, όπως είπε, εκφράζει την αποστροφή μιας μερίδας πολιτών προς την πολιτική και τους πολιτικούς.
«Η δική μας πολιτική παραμένει αμετακίνητη, αυτή μας έδωσε την δυνατότητα ταχείας ανάκαμψης, επιβεβαιώθηκε δε από τις εξελίξεις και σε αυτήν επιμένουμε. Ζητάμε αλλαγή μείγματος οικονομικής πολιτικής για έξοδο από την κρίση, με ανάκαμψη και ανάπτυξη και όχι με ασφυξία», ανέφερε ο κ.Σαμαράς και πρόσθεσε ότι η ΝΔ θεωρεί χρήσιμες και στηρίζει τις όποιες διαρθρωτικές αλλαγές.

Επίσης, επιτέθηκε στην κυβέρνηση λέγοντας ότι «το κόμμα των εκβιασμών και των ψεμάτων, έρχεται τώρα αντιμέτωπο με τον χειρότερο εαυτό του, με το χειρότερο παρελθόν του, με τα απίστευτα λάθη του, με τις βαριές αμαρτίες του».

Υποστήριξε δε ότι η κυβέρνηση είναι πλέον σε ακόμη πιο δύσκολη θέση και είναι υποχρεωμένη να πάρει πιο σκληρές αποφάσεις που είναι αδιέξοδες.

Στο μεταξύ, η Εκτελεστική Γραμματεία επικύρωσε την απόφαση να αναλάβει η ΝΔ την πρωτοβουλία και να ζητήσει από την κυβέρνηση να ξεκινήσει τις διαδικασίες για την αναθεώρηση του Συντάγματος στην επόμενη Βουλή, η οποία θα πρέπει να είναι αναθεωρητική

Δημιουργία φορέα, ίσως και υφυπουργείου, για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας

Τη διαβεβαίωση ότι η κυβέρνηση προχωρά, με προσεκτικά βήματα, για την καλύτερη αξιοποίηση της δημόσιας, κινητής και ακίνητης, περιουσίας, έδωσε από το βήμα της Βουλής ο υφυπουργός Οικονομικών Δημήτρης Κουσελάς, προαναγγέλλοντας ταυτόχρονα τη δημιουργία πολύ σύντομα, ειδικού φορέα, ίσως και υφυπουργείου, όπως είπε, που θα συντονίζει αποτελεσματικότερα τους εμπλεκόμενους φορείς.

Απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Παντελή Οικονόμου, ο Δ. Κουσελάς παραδέχτηκε «έλλειψη συντονισμού μέχρι σήμερα, στην καταγραφή και αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας» και πρόσθεσε ότι «στο αμέσως επόμενο διάστημα θα ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις».

Όπως επεσήμανε, «με διαφάνεια και με γνώμονα την αναγκαία διάρθρωση της χώρας, πρέπει όχι μόνο να αντιμετωπίσουμε τα δημοσιονομικά προβλήματα, αλλά και να διατηρήσουμε σταθερή ανάπτυξη, σε συνεργασία με ιδιωτικά κεφάλαια στο εσωτερικό και στο εξωτερικό και πάντα στο πλαίσιο της διασφάλισης του δημοσίου σε τομείς στρατηγικής σημασίας».

«Πρέπει να σας διαβεβαιώσω ότι προχωράμε με προσεκτικά βήματα. Δεν έχουμε στόχο να ξεπουλήσουμε τη δημόσια περιουσία, δημιουργώντας νέα Βατοπέδια, αλλά να την αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο προς όφελος και του δημοσίου και των πολιτών», συμπλήρωσε ο κ Κουσελάς.

Από την πλευρά του, ο Π. Οικονόμου τόνισε την ανάγκη δημιουργίας μιας ενιαίας αρχής που θα κάνει, όπως είπε, πραγματική απογραφή της δημόσιας κινητής και ακίνητης περιουσίας.

Πρόσθεσε δε ότι αν γινόταν λελογισμένη αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, πολλά από τα μέτρα που προβλέπονται στο προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού, ίσως δεν θα χρειάζονταν.

«Μνημόνιο υπάρχει, αλλά όρος να παραιτηθούμε από την εφευρετικότητα δεν υπάρχει», τόνισε χαρακτηριστικά ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, σημειώνοντας ότι «από το νέο προϋπολογισμό που κατατέθηκε, λείπουν βασικά κεφάλαια και το μόνο που εμφανίζεται είναι κυρίως οι υποχρεώσεις της χώρας και οι ονομαστικοί στόχοι».

Ακόμα, ο κ. Οικονόμου ανέφερε ότι παραμένει άλυτο το πρόβλημα της αύξησης των εσόδων και πρόσθεσε ότι κατά την εκτέλεση του προϋπολογισμού πρέπει να μελετήσουμε εναλλακτικά μέτρα για τα έσοδα.

Σφίγγει ο κλοιός γύρω από τις ΔΕΚΟ

Ανταγωνιστικότητα: Στάσιμη η Ελλάδα, χαμηλές επιδόσεις σε κράτος, υποδομές και επιχειρηματικό περιβάλλον

Παρά τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των τελευταίων ετών και τη βελτίωση βασικών δημοσιονομικών δεικτών, η Ελλάδα εξακολουθεί να δυσκολεύεται...