Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2010

Παίρνει πάνω του την μάχη των εκλογών ο πρωθυπουργός

Σε πλήρη εγρήγορση βρίσκεται πλέον η κυβέρνηση καθώς οι αυτοδιοικητικές εκλογές πλησιάζουν και τα μηνύματα που λαμβάνει δεν είναι διόλου θετικά. Για αυτό το λόγο στην μάχη μπαίνει το ισχυρότερο όπλο του ΠΑΣΟΚ ο ίδιος ο Γ.Παπανδρέου.

Ο πρωθυπουργός θα δώσει τη Δευτέρα διακαναλική συνέντευξη -κάτι που γίνεται για πρώτη φορά από πρωθυπουργό ενόψει αυτοδιοικητκών εκλογών- προκειμένου να δώσει το ένα νέο μήνυμα και ενδεχομένως μια νέα ελπίδα στους ψηφοφόρους : ότι δε θα υπάρξουν νέα επώδυνα μέτρα.

Η πολιτική κόντρα με τη Νέα Δημοκρατία έχει χτυπήσει ήδη «κόκκινο» και ο πρωθυπουργός θέλει να θέσει το δικό του δίλημμα .

Διμέτωπη επίθεση σε ΠΑΣΟΚ και ΝΔ

Επίθεση σε κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση εξαπέλυσε η γγ του ΚΚΕ, μιλώντας απόψε σε ανοιχτή συγκέντρωση στον Πειραιά. Η κ. Παπαρήγα ζήτησε από τους ψηφοφόρους να τιμωρήσουν τα δύο μεγάλα κόμματα για την πολιτική τους επί σειρά ετών.
«Αν δεν καταψηφιστούν τα δύο μεγάλα κόμματα, οι εξελίξεις θα είναι αρνητικές και ουσιαστικά θα σηματοδοτήσουν ένα πισωγύρισμα», είπε η κ. Παπαρήγα αναλύοντας την σημασία της ψήφου και κυρίως την ανάγκη ενίσχυσης του ΚΚΕ. Οι εργαζόμενοι, είπε η Γραμματέας του ΚΚΕ, πρέπει να δώσουν απάντηση στον πρωθυπουργό που υποστηρίζει ότι ο λαός κατανοεί τις δυσκολίες.

Η κ. Παπαρήγα επανέλαβε την εκτίμηση που κάνει σε όλες τις ομιλίες της τις τελευταίες ημέρες ότι η κυβέρνηση λέει ψέματα ότι δεν θα πάρει άλλα μέτρα και σημείωσε ότι θα ληφθούν και άλλα μέτρα και εκτός του Μνημονίου. Απλά, πρόσθεσε, αυτό θα γίνει μετά τις εκλογές. Επίσης η κ. Παπαρήγα κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι τρομοκρατεί τον λαό βάζοντας ψεύτικα διλήμματα ότι δηλαδή η χώρα θα χρεοκοπήσει αν δεν εφαρμοστεί η πολιτική του Μνημονίου και ζήτησε από τον λαό να τρομοκρατήσει την κυβέρνηση αλλάζοντας τους συσχετισμούς.

Έκτακτο... εκλογικό επίδομα σε χαμηλοσυνταξιούχους

Το ανήγγειλε ο ίδιος ο πρωθυπουργός μιλώντας στο Περιστέρι

Έκτακτο επίδομα σε 500 χιλιάδες συνταξιούχους ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός μιλώντας πριν από λίγο στο Περιστέρι .Μια αναγγελία με έντονο άρωμα όχι αυτοδιοικητικών αλλά εθνικών εκλογών.

Το έκτακτο αυτό επίδομα θα χορηγηθεί όπως είπε ο ίδιος ο πρωθυπουργός στα τέλη Δεκεμβρίου. Η συγκεκριμένη πάντως εξαγγελία ήρθε να επιβεβαιώσει την μεγάλη ανησυχία της κυβέρνησης για την εκβαση των περιφερειακών εκλογών και σε ένα βαθμό να επιβεβαιώσει όσους εκτιμούν ότι το ΠΑΣΟΚ προετοιμάζεται καλού κακού και για εθνικές εκλογές.

Στα ύψη η πολιτική αντιπαράθεση

«Φουντώνει» η πολιτική αντιπαράθεση μεταξύ των δύο μεγάλων κομμάτων με τον πρόεδρο της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αντώνη Σαμαρά σε ομιλία του στο Βόλο, να ρίχνει το γάντι στην κυβέρνηση και να επιτίθεται προσωπικά στον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου.

Ο κ. Σαμαράς ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «η πολιτική του Μνημονίου έχει προκαλέσει λαϊκή κατακραυγή. Είναι επώδυνη, πολύ επώδυνη, για τον τόπο. Είναι άδικη, εξαιρετικά άδικη, για το λαό. Είναι εντελώς αναποτελεσματική. Κι ακόμα: δεν ήταν απαραίτητη! Η κυβέρνηση την προκάλεσε με την πολιτική της».

Παράλληλα ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης επιτέθηκε προσωπικά στον Γιώργο Παπανδρέου αναφέροντας ότι «τΤι να υποθέσει κανείς για μια κυβέρνηση που ο πρωθυπουργός της διακηρύσσει στους ξένους ότι ηγείται μιας «διεφθαρμένης χώρας», και ο Αντιπρόεδρός της διακηρύσσει στο εσωτερικό «μαζί τα φάγαμε»; Ε, λοιπόν, η Ελλάδα δεν είναι διεφθαρμένη χώρα.

Οι χθεσινές διαβεβαιώσεις του κ. Παπανδρέου ότι -τάχα- δεν θα ληφθούν νέα μέτρα σε βάρος μισθωτών και συνταξιούχων, έχουν ακριβώς την ίδια αξία με την προεκλογική του δήλωση ότι «λεφτά υπάρχουν».
“Ως εδώ”, μας είπε χθες, για τα σκληρά μέτρα ο κ. Παπανδρέου. Το «ως εδώ» να το πείτε στην κυβέρνησή σας κύριε Παπανδρέου, του απαντάμε εμείς, από το Βόλο σήμερα».

Παράλληλα ο κ. Σαμαράς δήλωσε ότι σήμερα, είναι η Νέα Δημοκρατία που βάζει την πολιτική ατζέντα. Θυμίζω ότι ο κ. Παπανδρέου έλεγε ότι αυτές οι εκλογές είναι καθαρά και μόνον αυτοδιοικητικές. Εμείς επιβάλαμε την πολιτικοποίηση των αυτοδιοικητικών εκλογών! Εμείς επιβάλαμε το αληθινό δίλημμα αυτών των εκλογών.

Την αντιπαράθεση ανάμεσα στην Πολιτική του ΠΑΣΟΚ, την Πολιτική των αδιεξόδων και της Απελπισίας από τη μια πλευρά, και την Προοπτική της Ανάκαμψης και την Ανάπτυξης, την Προοπτική της Ελπίδας που προσφέρουμε εμείς από την άλλη. Αυτή τη στιγμή είναι η δική μας Πολιτική που συζητιέται. Μπορεί να τη διαστρεβλώνουν…

Το ΠΑΣΟΚ ξέρει ότι έχει χρεοκοπήσει η πολιτική του. Ξέρει ότι έχει χάσει τη στήριξη του λαού. Γι’ αυτό, κάνει τρία πράγματα. Εξαπάτηση, Απόκρυψη, Εκφοβισμό.

Σε όλες τις χώρες της Ευρώπης θα ανακοινωθούν στοιχεία για τον εξέλιξη του Προϋπολογισμού τους στις 22 Οκτωβρίου. Τότε θα προκύψουν και νέα διορθωτικά μέτρα, για όσες τα χρειάζονται. Σε όλες τις χώρες; Όχι ακριβώς!

Στην Ελλάδα - κατ’ εξαίρεση - θα ανακοινωθούν τα στοιχεία και τα νέα μέτρα στις 15 Νοεμβρίου… Κατά… «σύμπτωση» την επομένη του δεύτερου γύρου των εκλογών!

Σας προειδοποιώ: Άνοδος στις τιμές θέρμανσης ή νέα άνοδος στο ΦΠΑ, νέα άνοδος στα τιμολόγια της ΔΕΗ, άνοδος και στις αντικειμενικές αξίες. Αυτά ξέρουμε ότι έρχονται! Και είναι πολύ πιθανό να υπάρξουν κι άλλα».

Ο Αντώνης Σαμαράς κάλεσε τους πολίτες να χρησιμοποιήσουν την ψήφο τους προκειμένου να στείλουν ένα ισχυρό μήνυμα στην κυβέρνηση.

«Χρησιμοποιήστε το για να βάλετε φραγμό στην Πολιτική της. Χρησιμοποιήστε το για να αποτρέψετε νέα μέτρα, ακόμα χειρότερα. Χρησιμοποιήστε το για να τους αναγκάσετε να αλλάξουν πολιτική. Χρησιμοποιήστε το για να βγάλετε τη χώρα από το αδιέξοδο.

Το βράδυ των εκλογών η κυβέρνηση θα πρέπει να νιώσει «ζεματισμένη». Όχι ευχαριστημένη. Ούτε καν ανακουφισμένη. Προσπαθούν να σας πείσουν ότι αν δεν είναι να ψηφίσετε το ΠΑΣΟΚ, να κάνετε τουλάχιστον αποχή.

Η προπαγάνδα της αποχής, πάντα ήταν αντιδημοκρατική. Τώρα είναι και ύπουλη. Γιατί βολεύει μόνο του ΠΑΣΟΚ. Και διευκολύνει μόνο τα σχέδιά του. Κλείστε τα αυτιά σας σε αυτές τις “σειρήνες”».

Να εκφράσει την οργή του ο λαός, προτρέπει ο Τσίπρας

Οι εκλογές αυτές είναι η πρώτη ευκαιρία που δίνεται στην κοινωνία να εκφράσει την οργή και την αγανάκτησή της με την ψήφο της, τόνισε μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στο εκλογικό κέντρο του περιφερειακού αυτοδιοικητικού συνδυασμού «Θεσσαλία της Αλληλεγγύης και της Οικολογίας» στη Λάρισα.

«Οι φετινές εκλογές είναι διαφορετικές από κάθε άλλη εκλογική αναμέτρηση στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Κι αυτό για δύο λόγους: αφενός ο Καλλικράτης είναι ένας νέος θεσμός με πολλαπλές αρμοδιότητες αλλά με ελάχιστους πόρους. Κυρίως όμως είναι η πρώτη εκλογική μάχη μετά από την επιλογή της κυβέρνησης να δέσει την χώρα στη μνημονιακή σύμβαση» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσίπρας και συμπλήρωσε: «Είναι η πρώτη ευκαιρία που δίνεται στην κοινωνία να εκφράσει την οργή και την αγανάκτησή της με την ψήφο της. Σε αυτές τις εκλογές οι πολίτες θα στείλουν μήνυμα καταψήφισης του Μνημονίου και αυτών που μας οδήγησαν σε αυτό, σε ένα βαθύ τούνελ χωρίς προοπτική εξόδου. Οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να στείλουν με την ψήφο τους ένα σαφέστατο εκλογικό μήνυμα που θα φανεί στο εκλογικό αποτέλεσμα».

Πέμπτη 21 Οκτωβρίου 2010

«Είμαστε αποφασισμένοι να ενισχύσουμε σημαντικά την ανάπτυξη»

«Δεν επιθυμούμε την ανάπτυξη πάνω στις σαθρές βάσεις του παρελθόντος, που μοιραία αποβαίνει πρόσκαιρη, με τις άστοχες έως ύποπτες επιδοτήσεις, με την αποτρεπτική γραφειοκρατία», τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής και σημείωσε ότι αντίθετα, η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να αυξήσει και να ενισχύσει σημαντικά την ανάπτυξη «πάνω όμως σε στέρεες, υγιείς και ξεκάθαρες βάσεις».

Σε αυτό το πνεύμα αναφέρθηκε στη χτεσινή εκδήλωση του υπουργείο ανάπτυξης για την επιχειρηματικότητα των νέων, στην οποία συμμετείχε και ο πρωθυπουργός κ. Γ. Παπανδρέου.

Για την επένδυση στον Αστακό

«Το κράτος έκανε με το παραπάνω αυτό που έπρεπε να κάνει, από εκεί και πέρα οι εταιρείες έχουν τα εσωτερικά τους, τα ρίσκα τους και ακολουθούν το δρόμο που θέλουν», σημείωσε ο κ. Πεταλωτής, σχετικά με τη ματαίωση της επένδυσης στον Αστακό.

Ερωτηθείς ποιος ευθύνεται από την πλευρά της κυβέρνησης για το γεγονός ότι ο πρωθυπουργός απάντησε, την Παρασκευή στη Βουλή, στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Τσίπρα, ότι η επένδυση θα γίνει, ο κ. Πεταλωτής τόνισε ότι δεν υπάρχει ευθύνη κανενός, διότι ο κ Παπανδρέου απάντησε ως πρωθυπουργός της χώρας, «με τα δεδομένα που είχαμε εκείνη τη στιγμή».

Τόνισε ακόμα ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να μείνει σε μια επένδυση που ματαιώθηκε και πρόσθεσε ότι υπάρχει μέλλον στη συνεργασίας με το Κατάρ.

«Η πολιτική μας ούτε συνδέεται ούτε εξαντλείται σε μια μόνο επένδυση με το επιχειρηματικό ρίσκο που υπάρχει γι’ αυτούς που την κάνουν», είπε και υπογράμμισε ότι το ελληνικό κράτος έκανε αυτό που έπρεπε να κάνει, ακολούθησε δηλαδή τις εντολές του πρωθυπουργού για δημιουργία σταθερού επενδυτικού περιβάλλοντος.

Δεν υπάρχουν διαφωνίες υπουργών

Ερωτηθείς σχετικά με χτεσινές δηλώσεις του υφυπουργού Εξωτερικών Σπ. Κουβέλη, της υπουργού Περιβάλλοντος και του υπουργού Επικρατείας Χ. Παμπούκη, ο κ. Πεταλωτής τόνισε ότι «το να προσπαθούμε να βγάλουμε διαφωνίες μεταξύ υπουργών, από εκεί που δεν υπάρχουν, δεν βοηθά κανέναν.

Μαχαίρι 20 εκατ. στις δαπάνες της Βουλής

thumb
Κατά 20 εκατ. ευρώ μικρότερος, σε σχέση με το 2010, θα είναι ο προϋπολογισμός της Βουλής για το 2011, το σχέδιο του οποίου κατατίθεται την Πέμπτη στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής, από τον Φίλιππο Πετσάλνικο, προκειμένου να εισαχθεί για έγκριση στην Ολομέλεια του Σώματος.
Όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση της Βουλής, «η δραστική μείωση των ελαστικών και των ανελαστικών δαπανών του κοινοβουλίου εντάσσονται στο πλαίσιο ενίσχυσης των προσπαθειών για την αντιμετώπιση του δημοσιονομικού προβλήματος της χώρας».
«Ψαλίδι» μπαίνει ειδικότερα στις αποζημιώσεις των βουλευτών, στις αποδοχές και τα επιδόματα των υπαλλήλων στα μισθώματα κτιρίων, στις εκθέσεις και κάθε είδους δαπάνες δημοσίων σχέσεων, στις προμήθειες εξοπλισμού, έργων τέχνης, επίπλων, στις επιχορηγήσεις, στα έξοδα μετακίνησης προσωπικού στο εσωτερικό και εξωτερικό κ.α.
Στόχος είναι να μειωθούν ακόμη περισσότερο τις δαπάνες για το 2011, με έναν ακόμη πιο «σφιχτό» προϋπολογισμό, ο οποίος, πάντως «θα μεριμνά για τη διαφύλαξη της ποιότητας του έργου του Κοινοβουλίου προς όφελος των πολιτών, με τον εξορθολογισμό των δαπανών του».
Σύμφωνα με το σχέδιο του Προϋπολογισμού, προβλέπονται περικοπές συνολικού ύψους 20.104.200 ευρώ σε σύγκριση με του 2010, ο οποίος είχε επίσης, μειωθεί κατά 3.887.000 ευρώ σε σχέση με τον αντίστοιχο Προϋπολογισμό του 2009. Σε ποσοστιαία κλίμακα, οι περικοπές αγγίζουν το -9,22%, ποσοστό πενταπλάσιο σε σχέση με το ποσοστό μείωσης (-1,74%) του προϋπολογισμού του τρέχοντος έτους.
Οι προτεινόμενες πιστώσεις του προϋπολογισμού της Βουλής για το οικονομικό έτος 2011 ανέρχονται στο ποσό των 197.988.000 ευρώ έναντι ποσού 218.092.200 ευρώ του οικονομικού έτους 2010, ενώ οι δαπάνες που προβλέπονται, αποτελούν περίπου το 3,8 τοις χιλίοις του κρατικού προϋπολογισμού.
Πιο αναλυτικά, η μείωση δαπανών σε σύγκριση με το 2010 έχει ως εξής:
  • Συνολική αποζημίωση βουλευτών: -5.880.500
  • Συνολικές αποδοχές υπαλλήλων: -7.398.400
  • Μισθώματα κτιρίων: -730.000
  • Δαπάνες τηλεπικοινωνιών, εκθέσεων, εκδόσεων, εκτυπώσεων, συνεδρίων: -1.812.400
  • Επιχορηγήσεις διαφόρων φορέων: -1.400.000
  • Προμήθειες εξοπλισμού: -1.048.000
  • Προμήθειες βιβλίων, συγγραμμάτων, έντυπου υλικού: -270.000

Προαναγγελία νέων κινητοποιήσεων στη Γαλλία

Αμετακίνητα τα συνδικάτα

Οι 45 δικογραφίες της διαφθοράς

ΤΟ ΠΑΖΛ ΤΩΝ ΕΓΚΛΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
Τα μεγαλύτερα οικονομικά σκάνδαλα που φέρεται να έχουν τελεστεί σε βάρος του Δημοσίου και συνθέτουν έναν ποινικό χάρτη διαφθοράς στον οποίο εικονίζεται ένα μεγάλο κομμάτι στελεχών του ίδιου του Δημοσίου, περιλαμβάνονται σε 45 δικογραφίες που βρίσκονται κάτω από τον μεγεθυντικό φακό της Δικαιοσύνης.
Πώς να λείπει  η εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα; Πώς να λείπει η εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα; Πρόκειται για τις 45 μεγαλύτερες εκκρεμείς υποθέσεις διασπάθισης δημόσιου χρήματος, με «έδρα» την Αθήνα, τις οποίες έχουν αναλάβει να διερευνήσουν οι έξι εισαγγελείς του νεοσύστατου Τμήματος Οικονομικού Εγκλήματος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθήνας, σε συνεργασία με το ΣΔΟΕ, υπό την εποπτεία της προϊσταμένης της Εισαγγελίας, Ελένης Ράικου.
Πολλές από τις δικογραφίες έχουν σχηματιστεί τους τελευταίους μήνες, με αφορμή κυρίως αποκαλύψεις του Τύπου, ενώ σε πλήρη εξέλιξη είναι η διερεύνηση και άλλων οι οποίες βρίσκονται σε εκκρεμότητα τα τελευταία χρόνια. Οι κακουργηματικού χαρακτήρα πράξεις που διερευνώνται, σε ορισμένες περιπτώσεις φέρεται να έχουν τελεστεί σε βάθος δεκαετίας ή και σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα!
Το παζλ των οικονομικών εγκλημάτων, που έχουν επιφέρει ανυπολόγιστη ζημία στο Δημόσιο, περιλαμβάνει:
* Δεκατέσσερις δικογραφίες με επισφαλείς συμβάσεις σε προμήθειες του Δημοσίου.
*Τρεις δικογραφίες που έχουν σχέση με ζημία του ΟΠΑΠ.
*Τρεις δικογραφίες στις οποίες εμπλέκονται ιδιώτες.
* Τέσσερις δικογραφίες μεγάλης φοροδιαφυγής (σ.σ. εκκρεμούν και τα εικονικά τιμολόγια του «Αλτερ»).
* Τέσσερις δικογραφίες για συμβάσεις σε προμήθειες του στρατού.
*Δύο δικογραφίες στις οποίες εμπλέκονται εκκλησιαστικά ιδρύματα και Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου.
*Πέντε δικογραφίες με «ρεμούλες» σε προμήθειες νοσοκομείων και ΕΚΑΒ.
*Δύο δικογραφίες για επιζήμιες αναθέσεις στην κατασκευή αιολικών πάρκων.
* Τρεις δικογραφίες για παράνομες προσλήψεις στο Δημόσιο.
* Μία δικογραφία για «έργα και ημέρες» στην ΕΡΤ.
* Δύο δικογραφίες για κατάχρηση κοινοτικών κονδυλίων.
* Μία δικογραφία στην οποία εμπλέκεται Πολεοδομία.
* Μία δικογραφία που αφορά λαθρεμπορία καυσίμων.
Στο ίδιο τμήμα πάντως συρρέουν καθημερινά και δεκάδες άλλες δικογραφίες που αφορούν φοροδιαφυγή, λαθρεμπορίες, οικονομικές απάτες σε βάρος του Δημοσίου, με ιδιώτες δράστες.
Και όλον αυτόν τον όγκο οφείλουν να φέρουν εις πέρας έξι εισαγγελείς ώστε οι υποθέσεις να προχωρήσουν σε χρόνους... μη παραγραφής!
Ας δούμε όμως τι αφορούν -συνοπτικά- οι σημαντικότερες από τις 45 μεγάλες δικογραφίες:
* «ΝΥΣΤΕΡΙ» ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ Οι δικογραφίες που αφορούν τη δημόσια υγεία περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, περιπτώσεις διαφθοράς στα δημόσια νοσοκομεία, παράνομες συνταγογραφήσεις, καθώς και υπερτιμολογημένες συμβάσεις για προμήθειες υλικών.
**ΙΝΤΡΑΛΟΤ-ΟΠΑΠ Αφορά την απευθείας ανάθεση του ΟΠΑΠ στην Ιντραλότ, ύψους 400 εκατομμυρίων ευρώ, που πραγματοποιήθηκε το 2007, αφού προηγήθηκε ακύρωση του διαγωνισμού.
* ΚΑΙ ΜΙΖΕΣ ΜΕ ΚΕΡΑΙΕΣ Πρόκειται για τη νέα «μίνι Siemens». Εχει σχέση με τη σύμβαση μεταξύ ΗΛΠΑΠ και ΜΑΝ ΕΛΒΟ για προμήθεια ενενήντα τρόλεϊ. Ερευνάται δωροδοκία κρατικών αξιωματούχων.
* ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ Ερευνάται σύμβαση που έχει υπογραφεί μεταξύ υπουργείου Αμυνας και HDW - Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για προμήθεια τεσσάρων υποβρυχίων. Ερευνώνται πληρωμές της γερμανικής Ferrostaal, που εξαγόρασε τα Ναυπηγεία από την HDW, προς κρατικούς λειτουργούς και αξιωματούχους.
* SIEMENS-ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΑΡΜΕΝΙΑΣ Ερευνάται η εικονικότητα των συμβάσεων αυτών καθώς υπάρχει υποψία ότι με αυτές τις συμβάσεις της Siemens Ελλάδος με αρμενικές εταιρείες εξασφαλίστηκαν μαύρα χρήματα δωροδοκιών, μετά το φθινόπωρο του 2006, που είχαν αποκαλυφθεί τα μαύρα ταμεία της Siemens. Οι εταιρείες με τις οποίες η Siemens έκανε συμβάσεις ουδέποτε προσέφεραν έργο στην Αρμεντελ την οποία τότε ήλεγχε κατά 90% ο ΟΤΕ.
* ΤΑ ΣΤΗΜΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΝΑΤΖΕΡ Δύο δικογραφίες που έχουν συνενωθεί, καθώς υπάρχουν υπόνοιες για «κοινούς παρονομαστές», αφορούν κύκλωμα που έστηνε ποδοσφαιρικούς αγώνες και έκνομες δραστηριότητες μάνατζερ στον χώρο του ποδοσφαίρου.
* ΟΙ ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ Η μία δικογραφία που σχηματίστηκε μετά το πόρισμα του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης αφορά παράνομες ενέργειες στην εταιρεία ΑΓΡΟΤΗΜΑ Α.Ε., που διαδέχτηκε την Αγροτουριστική. Συγκεκριμένα, προσλήψεις προσωπικού χωρίς προκήρυξη διαγωνισμού και πρόσκλησης ενδιαφέροντος, και άλλες παρατυπίες.
Η δεύτερη συνδέεται με 39 προσλήψεις που έγιναν την προεκλογική περίοδο, το 2009.
Η τρίτη δικογραφία, αφορά 25 προσλήψεις στον Ελληνικό Οργανισμό Εξωτερικού Εμπορίου, που σύμφωνα με τα στοιχεία των επιθεωρητών φαίνεται να υποκρύπτουν εξαρτημένη σχέση εργασίας.
* ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΤΗΣ DAIMLER
Η δικογραφία σχηματίστηκε, ύστερα από δημοσιεύματα σχετικά με δωροδοκίες των γερμανικών εταιρειών Daimler AG και Ferrostaal και την εμπλοκή σ' αυτές Ελλήνων αξιωματούχων.
Η μία έρευνα έχει να κάνει με πιθανές δωροδοκίες για συμβάσεις που έχουν σχέση με την προμήθεια τζιπ για τον ελληνικό στρατό την περίοδο 1997-2008.
Η δεύτερη -όπως γράφουμε παραπάνω- αφορά το σκάνδαλο με τα υποβρύχια.
* Η ΑΣΥΛΙΑ ΤΟΥ ΤΟΛΗ
Διερευνώνται οι ποινικές ευθύνες δημοσίων υπαλλήλων, εφοριακών ή άλλων προσώπων για τη 17χρονη φορολογική ασυλία που έχαιρε ο τραγουδιστής, Τόλης Βοσκόπουλος, με αποτέλεσμα το χρέος του να ανέλθει -με τις προσαυξήσεις- στα 5,5 εκατομμύρια ευρώ.
**Η ΑΓΡΟΓΗ
Η δικογραφία σχηματίστηκε ύστερα από καταγγελίες για όργιο προεκλογικών προσλήψεων (το 2009) στην κρατική επιχείρηση «ΑΓΡΟΓΗ Α.Ε.». Διερευνώνται ποινικές ευθύνες των εμπλεκομένων μη πολιτικών προσώπων.
* Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Στο στόχαστρο είναι επτά «αμαρτωλά» ιδιωτικά συμφωνητικά μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θυγατρικής του ΟΣΕ, και ιδιωτικών εταιρειών για την εκμετάλλευση βιομηχανικών χώρων στο Θριάσιο Πεδίο. Από τη δικογραφία, αποκαλύπτεται όργιο κακοδιαχείρισης και οργανωτικού χάους που συνθέτουν ένα παζλ κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος και κερδοσκοπίας σε βάρος της περιουσίας του ΟΣΕ.
Τη διασπάθιση της περιουσίας του ΟΣΕ αφορούν και άλλες εκκρεμείς δικογραφίες. Η μία έχει σχέση με υπερτιμημένες συμβάσεις για αγορά βαγονιών μέσω Siemens, η άλλη με εκμίσθωση ακινήτων του ΟΣΕ και η τελευταία με υπέρογκες αμοιβές μηχανοδηγών.
* ΤΟ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Η δικογραφία σχηματίστηκε ύστερα από παραγγελία της κ. Ράικου προς το ΣΔΟΕ, για διενέργεια αιφνιδιαστικών ελέγχων για τον εντοπισμό περιπτώσεων λαθρεμπορίας καυσίμων.
**Η ΑΣΠΙΣ
Αφορά σκέλος του μεγάλου σκανδάλου της «Aspis Capital», συμφερόντων του επιχειρηματία Παύλου Ψωμιάδη, και δη στην εξαπάτηση 63 επενδυτών, οι οποίοι έχουν προσφύγει και στα αστικά δικαστήρια, διεκδικώντας για την ικανοποίηση των απαιτήσεών τους να παραμείνουν δεσμευμένα ακίνητα της εταιρείας και του προέδρου του ομίλου Παύλου Ψωμιάδη, μέχρι του ποσού των 8,5 εκατομμυρίων ευρώ.
**ΤΟ ΣΟΡΤΑΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΟΜΟΛΟΓΩΝ
Εκκρεμής είναι και η δικογραφία με τις καταγγελίες του προέδρου του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνου Μίχαλου, σε βάρος του διευθυντή της Τραπέζης της Ελλάδος για καθυστέρηση στην εκκαθάριση ομολόγων του Δημοσίου.
**ΤΑ ΑΡΜΑΤΑ
Εκκρεμείς είναι ακόμη δικογραφίες για αγορά αρμάτων μάχης από τη γερμανική Βέγκμαν και για συμβάσεις τους ελληνικού Δημοσίου για την προμήθεια Λέοπαρντ.
* Τέλος σημαντικές κρίνονται και οι δικογραφίες που έχουν σχέση με:
-Διαχείριση κοινοτικών επιδοτήσεων, προμήθεια μετρητών από τη ΔΕΗ, «μαύρη τρύπα» του Ασφαλιστικού Ταμείου Λιμενικών, σκάνδαλο διαφθοράς στην Πολεοδομία Μαρκόπουλου, διερεύνηση ατασθαλιών σε ιδρύματα σχετικά με κληροδοτήματα, αλλά και στην αναζήτηση εκατομμυρίων από την εκμίσθωση ακινήτων του ελληνικού Δημοσίου στη... Βενετία!
Το σπίτι του Ακη
Διερευνάται η τυχόν διάπραξη φορολογικών παραβάσεων ή και άλλων αυτεπαγγέλτως διωκόμενων αδικημάτων, σχετικά με την αγορά της οικίας του ζεύγους Τσοχατζόπουλου στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου από την Torcaso, εταιρεία η οποία εμπλέκεται στα σκάνδαλα Βατοπεδίου και Siemens και ερευνάται ο τροφοδότης λογαριασμός της.
Τα δάνεια στο Βατοπέδιο
Διερευνάται η τυχόν διάπραξη αδικημάτων, όπως του κακουργήματος της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, σχετικά με τις δανειοδοτήσεις της τράπεζας Μαrfin προς τη Μονή Βατοπεδίου.
Οι καφέδες στην ΕΡΤ!
Ενα σκέλος του σκανδάλου της ΕΡΤ (μεγάλο τμήμα είναι ήδη στην ανάκριση) παραμένει στην Εισαγγελία και αφορά υπέρογκες αμοιβές και έξοδα ακόμα και για... καφέδες που κόστισαν στους Ελληνες πολίτες χιλιάδες ευρώ.

Θα αναλάβει κανείς ευθύνες;

Θα αναλάβει κανείς ευθύνες;

thumb Ένα άνευ προηγουμένου άδειασμα στην κυβέρνηση έλαβε χώρα στο Λουξεμβούργο από τον επίτροπο Όλι Ρεν. Αψήφισε τις πιέσεις του Γιώργου Παπακωνσταντίνου να κρατήσει το στόμα του κλειστό μέχρι τις εκλογές του Νοεμβρίου και δήλωσε ξεκάθαρα ότι μας περιμένουν επιπρόσθετα μέτρα το 2011.
Ο λόγος; Οι αναθεωρήσεις των στοιχείων του ελλείμματος και του χρέους. Όπως είπε ο κ. Ρεν, η Γιούροστατ τον Σεπτέμβριο έβγαλε λαβράκια για τις οφειλές του κράτους και οι αναπροσαρμογές θα φέρουν περισσότερα μέτρα από αυτά που ήδη περιέχει το προσχέδιο του προϋπολογισμού.
Οι δηλώσεις-βόμβα, που προκάλεσαν αμηχανία στο Μαξίμου, ήρθαν μόλις 24 ώρες μετά τις διαβεβαιώσεις του πρωθυπουργού ότι δεν θα έρθουν νέα μέτρα. Υπενθυμίζουμε και την πάγια δέσμευση του υπουργού οικονομικών ότι εάν υπάρξουν νέα μέτρα θα παραιτηθεί. Τι άλλο δηλαδή πρέπει να γίνει για να αναλάβει ο κύριος Παπακωνσταντίνου τις τεράστιες ευθύνες που του αναλογούν;
Το μοντέλο απέτυχε. Και το χειρότερο είναι ότι ο κ. Ρεν άφησε να εννοηθεί ότι το οικονομικό επιτελείο γνώριζε ότι πρέπει να πάρει κι άλλα μέτρα, από το Σεπτέμβριο. Αλλά φυσικά το απέκρυψε, ακολουθώντας την δοκιμασμένη τακτική της πρώην κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.
Σας το γράψαμε και χθες ότι ένας-ένας οι ξένοι θα βγαίνουν και θα λένε τα πράγματα ως έχουν. Πληροφορίες της Κουκίδας αναφέρουν ότι δεν του.. ξέφυγε του επιτρόπου η δήλωση. Ήταν συνειδητή γιατί «τα πήρε» με τα ευρήματα της Γιούροστατ και το κρυφτούλι που προσπαθεί να παίξει το ΥΠΟΙΚ. Μάλιστα ο κ. Παπακωνσταντίνου ήταν ήσυχος ότι θα υπήρχαν δηλώσεις στήριξης..
Αξίζει να βρείτε το απόσπασμα της συνέντευξης τύπου του Γιούρογκρουπ και να δείτε το ύφος του φίλτατου Γιούνκερ, που καθόταν δίπλα, όταν ο Ολι Ρεν έριξε την βόμβα. Κόντεψε να του γυρίσει το μάτι! Αμέσως πήρε το λόγο και προσπάθησε να τα μπαλώσει όμως η ζημιά έγινε καθώς τα ξένα πρακτορεία ειδήσεων είχαν ήδη μεταδώσει τις δηλώσεις..
Για να δούμε, θα δοθεί η απαραίτητη προέκταση των δηλώσεων Ρεν από τα μέσα ενημέρωσης, ή θα το κάνουν γαργάρα και αυτό; Γιατί η συντριπτική πλειοψηφία δεν ασκεί ούτε την στοιχειώδη αντιπολίτευση στην διγλωσσία της κυβέρνησης. Και όταν λέμε αντιπολίτευση εννοούμε εκ μέρους των πολιτών. Πάντως, ακόμα και μετά τις δηλώσεις Ρεν ο κ. Παπακωνσταντίνου, με μεγάλη δόση αλαζονείας, συνεχίζει να πιπιλάει την ίδια καραμέλα ότι δεν θα υπάρξουν μέτρα!! Μήπως είναι σίγουρος ότι θα την γλιτώσει και αυτή φορά;

Άγριες περικοπές θέσεων εργασίας στο Βρετανικό δημόσιο

thumb
Οι δημοσιονομικές περικοπές που αποφάσισε η βρετανική κυβέρνηση οδηγούν στην κατάργηση 490.000 θέσεων εργασίας μέχρι το 2015 στο δημόσιο τομέα, ανακοίνωσε σήμερα ο Βρετανός υπουργός Οικονομικών Τζόρτζ Οσμπορν!

Η μείωση αυτή των θέσεων θα προέλθει από τον περιορισμό των δημοσίων δαπανών και ο υπουργός επιβεβαίωσε το στόχο για τη μείωση των δημοσίων δαπανών που φτάνει στα 83 δισ. λίρες (95 δισ. ευρώ) από σήμερα μέχρι το 2015.

Αυτές οι δραστικές δημοσιονομικές περικοπές, αν συνδυαστούν με τα 30 δισεκατομμύρια λίρες που θα προέλθουν από την αύξηση των φόρων, θα πρέπει να επιτρέψουν την σχεδόν εξαφάνιση του δημόσιου ελλείμματος στη Μ. Βρετανία, περιορίζοντάς το από το 10,1% που είναι φέτος, στο 1,1% του ΑΕΠ το 2015...

Ο υπουργός πρόσθεσε ότι η μείωση του προσωπικού στο δημόσιο τομέα θα επιτευχθεί σε μεγάλο βαθμό μέσω της φυσικής εξόδου από την εργασία, προειδοποιώντας όμως ταυτοχρόνως ότι κάποιες απολύσεις είναι "αναπόφευκτες". Ο Οσμπορν επανέλαβε ότι η κυβέρνηση δεν είχε "άλλη επιλογή", εάν επρόκειτο να αποφύγει τη χρεοκοπία της χώρας και να την απομακρύνει από τον γκρεμό.

"Σήμερα είπε, είναι η μέρα κατά την οποία η Βρετανία κάνει ένα βήμα πίσω από το χείλος του γκρεμού, αντιμετωπίζοντας τους λογαριασμούς μιας δεκαετίας χρεών"!...

Οι οικονομολόγοι είναι διχασμένοι ανάμεσα σε αυτούς που θεωρούν ότι ήταν απαραίτητη η λήψη δραστικών αποφάσεων και εκείνους που υποστηρίζουν ότι με αυτό τον τρόπο η Βρετανία θα πέσει πάλι στην ύφεση. Ωστόσο, σχεδόν όλοι συμφωνούν ότι η ανάπτυξη θα επιβραδυνθεί και ότι η Τράπεζα της Αγγλίας θα υποχρεωθεί να διατηρήσει πολύ χαλαρή τη νομισματική πολιτική της για το άμεσο μέλλον, δηλαδή να εφαρμόσει πολιτική πολύ χαμηλών επιτοκίων.

Οδηγία ΕΕ για οφειλές δημοσίου σε προμηθευτές

«Θα τηρήσουμε τις δεσμεύσεις μας γιατί είναι θέμα επιβίωσης της χώρας»

«Δεν παίρνουμε νέα μέτρα»

Δεν πρόκειται να ληφθούν επιπλέον μέτρα, ούτε θα υπάρξει περαιτέρω επιβάρυνση μισθωτών και συνταξιούχων, διαβεβαίωσε σήμερα ο πρωθυπουργός, επαναλαμβάνοντας ότι δεν θα αυξηθούν οι φορολογικοί συντελεστές.

Μιλώντας σε ημερίδα για νέους επιχειρηματίες που διοργανώνει το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, ο Γιώργος Παπανδρέου ανέφερε: «Ό,τι και να γίνει δεν πρόκειται να υπάρξει καμία περαιτέρω επιβάρυνση μισθωτών και συνταξιούχων. Καμία αύξηση φορολογικών συντελεστών πέραν όσων έχουμε δεσμευτεί».

«Θα τηρήσουμε τις δεσμεύσεις μας»
«Θα τηρήσουμε τις δεσμεύσεις μας γιατί είναι θέμα επιβίωσης της χώρας», διαβεβαίωσε ο πρόεδρος της κυβέρνησης και ξεκαθάρισε ότι στο εξής το βάρος θα πέσει στις πολιτικές που μειώνουν τη σπατάλη στο δημόσιο και σε όσους φοροδιαφεύγουν συστηματικά.

«Κάνουμε τη μεγαλύτερη μείωση ελλείμματος που έχει πετύχει ποτέ χώρα σε έναν χρόνο, οι θυσίες πιάνουν τόπο ήδη αναγνωρίζεται ότι καταφέραμε αυτό που θεωρείτο μέχρι πριν λίγους μήνες ακατόρθωτο».

Επιπλέον, ο κ. Παπανδρέου τόνισε ότι «ήδη αναγνωρίζεται ότι καταφέραμε αυτό που θεωρούνταν ακατόρθωτο. Αυτό -παρά τον πόνο που όλοι αισθανθήκαμε- πρέπει να μας δίνει αυτοπεποίθηση, ότι όταν βάζουμε ένα στόχο μπορούμε να τον εκπληρώσουμε και να τον πετύχουμε».

«Πρωτόγνωρες θυσίες»
Παραδέχθηκε επίσης ότι «οι θυσίες του ελληνικού λαού ήταν πρωτόγνωρες και πρωτοφανείς», αλλά - όπως είπε- είναι αυτές που εγγυώνται την έξοδο από την κρίση.

«Στόχος η νέα επιχειρηματικότητα»
«Ήρθε η ώρα να αλλάξουμε πρακτικές ανατρέποντας την πεπατημένη των άστοχων επιδοτήσεων, την έλλειψη αναπτυξιακού οράματος», υπογράμμισε ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Σύμφωνα με τον υπουργό, προτεραιότητα του υπουργείου είναι να χτίσει μια νέα προσέγγιση στα πράγματα εντάσσοντας το επιχειρείν στην καρδιά μιας συνολικής ατζέντας για τη νέα γενιά.

«Στόχος είναι να αυξήσουμε την νεανική και τη νέα, καινοτόμα επιχειρηματικότητα, την επιχειρηματικότητα ευκαιρίας, να δώσουμε κίνητρα στους νέους να επιχειρήσουν».

Πόρτα στους γιατρούς που ήθελαν να μπουν στα άρρωστα κελιά

ΟΧΙ» ΑΔΙΑΦΟΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΤΗΣ ΕΛ.ΑΣ.
Εκατοντάδες παράνομοι μετανάστες, παιδιά ενός κατώτερου θεού, συλλαμβάνονται καθημερινά στα σύνορα της χώρας. Στοιβάζονται σε λίγα τετραγωνικά, χωρίς την ύπαρξη στοιχειωδών συνθηκών υγιεινής και καθαριότητας. Και δίχως να εξετάζονται ιατρικά. Αλλά οι γιατροί που προσφέρονται εθελοντικά να τους εξετάσουν «τρώνε πόρτα» από τη διεύθυνση Αλλοδαπών!
Ποια υγιεινή; Ποια καθαριότητα; Ποια ανθρωπιά; Ποια υγιεινή; Ποια καθαριότητα; Ποια ανθρωπιά; Είναι οι πρωτόγνωρες συνθήκες κράτησης των λαθρομεταναστών σε τμήματα φύλαξης σε Ορεστιάδα και Αλεξανδρούπολη, που «έρχονται σε αντίθεση και με τις πανανθρώπινες αξίες και αρχές του πολιτισμού μας», όπως τις κατήγγειλαν πριν από περίπου ένα μήνα οι ίδιοι οι «διώκτες» τους. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συνοριακών Φυλάκων.
Το θέμα είχε τεθεί τότε και στο γενικό γραμματέα του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, στον οποίο είχε περιγραφεί η κατάσταση της αύξησης της λαθρομετανάστευσης στο νομό Εβρου, καθώς «ο αριθμός των συλληφθέντων καθημερινά αγγίζει τους 250-300 με συνεχώς αυξανόμενη ροή».
Οι συνοριακοί φύλακες, που βεβαίως ενίστανται πρωτίστως για το δικό τους «εγκλωβισμό», μιλούσαν για:
* Μεταφορά των λαθρομεταναστών, ανάμεσα στους οποίους βρέφη και παιδιά, με επικίνδυνα οχήματα.
* Κίνδυνο μετάδοσης νοσημάτων στους ίδιους, αλλά και σε ολόκληρο τον τοπικό πληθυσμό.
* Απαράδεκτες συνθήκες παραμονής και κράτησής τους, υπαίθρια, στην αυλή τμημάτων, όπου τους επόμενους μήνες με τις καταιγίδες και την πτώση θερμοκρασίας θα διανυκτερεύουν μέσα στη λάσπη και στο κρύο κι ενώ ανάμεσά τους υπάρχουν πολλά παιδιά και βρέφη. Σε πολλές περιπτώσεις, δε, οι ίδιοι (οι φύλακες) συνεισφέρουν από το εισόδημά τους για φάρμακα και φαγητό.
Το «σήμα άμεσου κινδύνου» που εξέπεμψαν οι συνοριακοί φύλακες ενεργοποίησε τη μη κυβερνητική οργάνωση «Ελληνική Δράση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα». Διά της νομίμου εκπροσώπου της, δικηγόρου Ηλέκτρας-Λήδας Κούτρα, ζήτησε με επιστολή της, που φέρει ημερομηνία 7/10/2010, προς το διευθυντή της Διεύθυνσης Αλλοδαπών, έγκριση επείγουσας επίσκεψης στα αστυνομικά κρατητήρια Εβρου.
Προκειμένου «με κλιμάκιο που θα απαρτίζεται από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό (γιατρούς -μεταξύ των οποίων και παιδίατρος- και νοσηλευτικό προσωπικό), μεταφραστές, δικηγόρο, καθώς και από διοικητικό προσωπικό, να παράσχουμε πρωτοβάθμια ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και όπου κριθεί αναγκαίο θα παραπέμψουμε σε κέντρα υγείας ή δημόσια νοσοκομεία για την αντιμετώπιση του περιστατικού».
Στο πρόγραμμα της αποστολής «την οποία θα υποστηρίξει και η Ομοσπονδία Συνοριακών Φυλάκων» είναι μεταξύ πολλών άλλων και «η παροχή σε κρατούμενους και συνοριοφύλακες ενημέρωσης και οδηγίων που αφορούν τα λοιμώδη μεταδιδόμενα νοσήματα, καταγραφή των περιστατικών με λήψη ιατρικού και κοινωνικού ιστορικού, καταγραφή των συνθηκών διαβίωσης, αλλά και η κάλυψη επειγουσών αναγκών σε φαρμακευτική αγωγή, γάλατα, πάνες κ.λπ.».
Στις 15 Οκτωβρίου, ο διευθυντής της Διεύθυνσης Αλλοδαπών της ΕΛ.ΑΣ., ταξίαρχος Βασίλης Κουσούτης, με επιστολή του απέρριψε το αίτημα της «Ελληνικής Δράσης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα» καθώς, όπως αναφέρει, «δεν υφίσταται ανάγκη της εθελοντικής εργασίας των μελών της οργάνωσής σας».
Κι αυτό γιατί αντιβαίνει στην πάγια τακτική του υπουργείου «να επιτρέπει την είσοδο σε χώρους κράτησης αλλοδαπών, σε σωματεία και φορείς που δραστηριοποιούνται στο πλαίσιο υλοποίησης συγκεκριμένων προγραμμάτων για παροχή ιατρικών υπηρεσιών κ.ά.».
Και στα συγκεκριμένα τμήματα «δραστηριοποιούνται άλλες οργανώσεις για την παροχή υποστήριξης σε πρόσφυγες, μετανάστες και μέλη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων»!
Πού να μη δραστηριοποιούνταν, δηλαδή. *

Έρχονται 300.000 απολύσεις...

thumb
Γράφει η Κουκίδα

Tα πραγματικά σχέδια της κυβέρνησης αποκαλύπτει το σημερινό «Ποντίκι». Επισήμως ανακοινώνουν μέτρα (άνευ ουσίας) κατά της ανεργίας και από την άλλη έχουν δεσμευθεί για 300.000 απολύσεις στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, μέχρι το 2013. Όλα αυτά εν όψει του νέου μνημονίου για το οποίο η κυβέρνηση δίνει γη και ύδωρ προκειμένου να εξασφαλίσει, πριν αρχίσουν να σκάνε τα μεγάλα κανόνια και αγριέψουν πάλι οι αγορές.
Όσο για την αποχώρηση των Καταριανών από τον Αστακό, σας το λέγαμε. Τότε που βγήκε ο George από το Αμέρικα και ανακοίνωνε πανηγυρικά την υπογραφή συμφωνίας με το Κατάρ, ύψους 5 δισεκατομμυρίων, εμείς γράφαμε ότι όλες οι συμφωνίες με τους Άραβες είναι μη δεσμευτικές και ότι οι Άραβες έχουν το δικαίωμα να την κάνουν γυριστή ανά πάσα στιγμή επιθυμήσουν. Όπερ και εγένετο.
Εμ έχουν προϊστορία σε αυτά οι Καταριανοί που φαίνεται πως έχουν βαρεθεί να τους βλέπουν οι δυτικές υπερχρεωμένες χώρες ως μηχανές με χρήμα και άνευ φαιός ουσίας. Έριξαν ένα «δεν είναι συμφέρουσα η επένδυση» στα μούτρα της κυβέρνησης και έγιναν Λούηδες. Εμείς ελπίζουμε να μην χρεωθούμε και αυτή την μαύρη τρύπα στα έσοδα...

«Η ανάκαμψη περνά αναγκαστικά από τη μείωση των ελλειμμάτων»

Απολύτως δικαιωμένος εμφανίζεται ο ευρωβουλευτής κ. Θόδωρος Σκυλακάκης μετά την έγκριση από την ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της «έκθεσης Berès» η οποία αφορά συστάσεις για τα μέτρα και τις πρωτοβουλίες που πρέπει να ληφθούν στο πλαίσιο της χρηματοπιστωτικής, οικονομικής και κοινωνικής κρίσης.

Στην Έκθεση, η οποία καλύπτει τα βασικά θέματα που αφορούν την οικονομική πολιτική των κρατών μελών, προτείνεται μεταξύ άλλων «να ενσωματωθεί στην εφαρμογή του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης ένας αποτελεσματικός μηχανισμός κινήτρων και κυρώσεων» και εκφράζεται η θέση -στην παράγραφο 32- ότι «ορισμένα κράτη μέλη, ιδίως μάλιστα εκείνα που έλαβαν τη στήριξη ισοζυγίου πληρωμών της Ε.Ε., δεν έχουν επί του παρόντος τη δυνατότητα να δημιουργήσουν πραγματικά εθνικά σχέδια ανάκαμψης με στοιχεία που να επιτρέπουν την τόνωση της ανάπτυξης και της απασχόλησης, καθώς όλες οι δυνατότητες επιλογής έως το έτος 2012 περιορίζονται σε περικοπές των δημόσιων δαπανών, σε φορολογικές αυξήσεις και σε μείωση του χρέους της ευρύτερης δημόσιας διοίκησης («γενική κυβέρνηση»)».

Απορρίπτει δηλαδή το Ευρωκοινοβούλιο για τα κράτη μέλη που βρίσκονται σε δύσκολη θέση (και εδώ περιλαμβάνεται ασφαλώς και η Ελλάδα), ρητώς την θέση ότι υπάρχει εναλλακτικό μοντέλο στην ασκούμενη πολιτική περιορισμού των ελλειμμάτων, πολιτική που στην Ελλάδα εκφράζεται από το μνημόνιο.

Στη συζήτηση που προηγήθηκε της ψηφοφορίας, παρουσία του Επιτρόπου για τις οικονομικές και νομισματικές υποθέσεις, κ. Όλι Ρεν ο ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος κ. Θόδωρος Σκυλακάκης, τοποθετήθηκε υπέρ της θέσης που εκφράζεται στην παράγραφο 32 της Έκθεσης και δήλωσε ότι «η θέση αυτή έχει τεράστια σημασία για την Ελλάδα, καθώς στο εσωτερικό της χώρας υπάρχουν πολιτικές δυνάμεις που ισχυρίζονται το τελείως αντίθετο.

Σε χώρες όπου το έλλειμμα και το χρέος είναι πολύ μεγάλα και ακόμα χειρότερα σε χώρες οι οποίες δεν έχουν πρόσβαση στις διεθνείς αγορές κεφαλαίων, η ανάκαμψη περνά αναγκαστικά από τη μείωση των ελλειμμάτων.

Αν δεν μειώσεις τα ελλείμματα δεν μπορείς να κερδίσεις την πρόσβαση στις διεθνείς αγορές και χωρίς πρόσβαση στις διεθνείς αγορές δεν μπορεί να υπάρξει ανάκαμψη. Είναι ένα πικρό ποτήρι, όμως πρέπει να έχουμε το θάρρος να λέμε στους πολίτες μας την αλήθεια».

Η Έκθεση Berès εγκρίθηκε με 501 ψήφους και υπέρ της ψήφισε η συντριπτική πλειοψηφία του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος καθώς και των άλλων μεγάλων πολιτικών Ομάδων.

Δεν «άντεξε» ο Νίκος Λεγάκης

Την τελευταία του πνοή άφησε ο υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά

Την τελευταία του πνοή άφησε σήμερα σε νοσοκομείο του Λονδίνου ο υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά Νίκος Λεγάκης, επικεφαλής του συνδυασμού «Συμμαχία στον Πειραιά» που υποστηριζόταν από τον ΣΥΡΙΖΑ, τους Οικολόγους Πράσινους και τη Δημοκρατική Αριστερά.

Η υγεία είναι πάνω απ’ όλα είχε δηλώσει ο υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά με μια λιτή ανακοίνωση προκειμένου να ενημερώσει τους ψηφοφόρους του συνδυασμού του ότι θα απουσιάσει για λίγες ημέρες, για μια αναγκαία επέμβαση στο Λονδίνο. Ο εκλιπών είχε μεταβεί στο Λονδίνο τη Δευτέρα για μια αγγειοχειρουργική επέμβαση.

«Με οδύνη πληροφορηθήκαμε τον θάνατο του Νίκου Λεγάκη. Υπήρξε ένας ανιδιοτελής αγωνιστής που αφήνει πλούσια παρακαταθήκη με τους αγώνες του για την Αυτοδιοίκηση και ιδιαίτερα την τοπική κοινωνία του Πειραιά. Ο Νίκος Λεγάκης υπηρέτησε με αφοσίωση την Ιατρική και τον άνθρωπο. Η προσφορά του είναι ανεκτίμητη», αναφέρει σε ανακοίνωσή του η Κεντρική Πολιτική Επιτροπή του Συνασπισμού.

Βιογραφικό Νίκου Λεγάκη

Γεννήθηκε, μεγάλωσε στα Καμίνια του Πειραιά. Φοίτησε στην Οδοντιατρική και μετά διετή παρακολούθηση, στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Έλαβε την ειδικότητα της Γενικής Χειρουργικής και υπηρέτησε επί 35 συναπτά χρόνια στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ανήλθε επάξια όλες τις βαθμίδες εξέλιξης μέχρι τον βαθμό του Αναπληρωτή Καθηγητή Χειρουργικής.

Υπηρέτησε, κατά την πολυετή σταδιοδρομία του, στα Νοσοκομεία ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ Αθηνών, Γενικό Κρατικό Νικαίας και ΑΤΤΙΚΟΝ.

Το 2002, μαζί με άλλες και άλλους Πειραιώτισσες και Πειραιώτες ίδρυσαν την αυτόνομη κίνηση «ΑΚΙΚΑΠ» και κατήλθε σαν υποψήφιος Δήμαρχος στις Δημοτικές εκλογές της ίδιας χρονιάς. Η ΑΚΙΚΑΠ συγκέντρωσε 5000 ψήφους και έκτοτε συνεχίζει τη δράση της.

Στις Δημοτικές εκλογές του 2006 κατήλθε υποψήφιος Δήμαρχος επικεφαλής της παράταξης «ΑΚΙΚΑΠ - Οι γειτονιές του Πειραιά» και εξελέγη Δημοτικός Σύμβουλος Πειραιά.

Η «Συμμαχία στον Πειραιά» τον επέλεξε και τον είχε προτείνει ως υποψήφιο Δήμαρχο, για τρίτη συνεχή φορά, για τις δημοτικές εκλογές του 2010 στο Δήμο Πειραιά.

ΔΝΤ: Η Ευρώπη πρέπει να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας

Η ευρωπαϊκή ανάκαμψη βρίσκεται σε εξέλιξη, αλλά οι κυβερνήσεις πρέπει να διασφαλίσουν ότι η αναγκαία δημοσιονομική σταθεροποίηση δεν θα πλήξει την απασχόληση ή την ανάπτυξη και πως, εάν χρειαστεί, θα μπορέσει να επιβραδυνθεί για να αντισταθμίσει την απώλεια δυναμικής της ανάπτυξης, τόνισε το ΔΝΤ σήμερα Τετάρτη.
Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, το ΔΝΤ αύξησε την πρόβλεψή του για την ανάπτυξη της Ευρωζώνης σε 1,7% το 2010 και 1,5% το 2011 ενώ για τον πληθωρισμό εκτιμούσε 1,6% και 1,5% αντίστοιχα.
Σύμφωνα με το ΔΝΤ, υπάρχουν ακόμη κίνδυνοι στους οποίους περιλαμβάνονται οι πιθανότητες μιας ασθενέστερης της επισήμως προβλεπομένης παγκόσμιας ανάπτυξης καθώς και η ανανεωμένη μεταβλητότητα των ευρωπαϊκών αγορών.
Όσον αφορά τις προοπτικές της αναδυόμενης Ευρώπης, το ΔΝΤ δήλωσε πως οι εξελίξεις στην Αν. Ευρώπη εξαρτώνται από την πλουσιότερη Δύση, όπου η ανανεωμένη αστάθεια μπορεί να πλήξει το εμπόριο και τις ροές κεφαλαίων πλήττοντας την ήδη αδύναμη εγχώρια ζήτηση. Πάντως, το ΔΝΤ προβλέπει για τις αναπτυσσόμενες οικονομίες της Ευρώπης μία μέση ανάπτυξη 3,9% φέτος και 3,8% το 2011.

Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2010

Σαμαράς: «Τα σκληρότερα μέτρα αναβάλλονται λόγω εκλογών»

Νέα επίθεση στην κυβέρνηση

Καµπάνα 1,3 δισ. για µαύρες επιδοτήσεις

Πρόστιµα-µαµούθ από την Ευρωπαϊκή Ενωση
Εγγραφο  της αρµόδιας  διεύθυνσης του υπουργείου  Αγροτικής Ανάπτυξης προς την  αντιπροσωπεία της Κοµισιόν στην  Ελλάδα τον Αύγουστο του 2008,  µε το οποίο η υπηρεσία αποφεύγει  να διαβιβάσει τα στοιχεία για τις  ενισχύσεις που δόθηκαν το 2007  σε πυροπαθείς αγρότες
Νέα βαριά καµπάνα εις βάρος της Ελλάδας ύψους 343,7 εκατοµµυρίων ευρώ επιβάλλει αύριο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για παράνοµες αγροτικές ενισχύσεις που έδωσε για προεκλογικούς και άλλους λόγους η κυβέρνηση της Νέας Δηµοκρατίας την περίοδο 2004-2007.
Οι παράνοµες αυτές ενισχύσεις ανεβάζουν το ύψος των πιθανών προστίµων που θα επιβληθούν στη χώρα τους επόµενους µήνες στο 1,3 δισ. ευρώ, χρήµατα που θα επιβαρύνουν ακόµη περισσότερο το έλλειµµα. Πρόκειται για τις αλόγιστες παροχές στις οποίες είχε επιδοθεί η κυβέρνηση Καραµανλή προκειµένου να ικανοποιήσει αιτήµατα τα οποία υπέβαλλαν αθρόα «γαλάζιοι» συνεταιριστές στη λογική τού «όλα τα κιλά όλα τα λεφτά». Σύµφωνα µε έκθεση που έχουν στη διάθεσή τους «ΤΑ ΝΕΑ» και αφορά την εκκαθάριση λογαριασµών των γεωργικών ταµείων της Ευρωπαϊκής Ενωσης, η Ελλάδα θα κληθεί να επιστρέψει στην Ε.Ε.:

n Το Πακέτο Χατζηγάκη ύψους 500 εκατοµµυρίων ευρώ που δόθηκε παράνοµα, χωρίς καµία έγκριση της Κοµισιόν, και εξ αυτού του λόγου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απαιτεί την άµεση επιστροφή τους από την Ελλάδα n Μεγάλο µέρος των αποζηµιώσεων που έδινε χωρίς έγκριση ο ΕΛΓΑ για καταστροφές παραγωγής οι οποίες κατά σύστηµα διογκώνονταν, µε αποτέλεσµα το χρέος του οργανισµού να φθάσει τα 4 δισ. ευρώ – έναντι 700 εκατ. ευρώ που ήταν το 2003. Το χρέος αυτό, το οποίο προχθές µε τροπολογία στη Βουλή ανέλαβε το Ελληνικό Δηµόσιο, επιβαρύνει το έλλειµµα της χώρας κατά 1,6%!

n Ενα πλήθος εκπρόθεσµων πληρωµών, πολλές από τις οποίες υπερέβαιναν το όριο πληρωµών των κοινοτικών επιδοτήσεων, στη λογική ότι ας δοθούν τώρα οι ενισχύσεις, κι όταν έρθει ο έλεγχος από τις Βρυξέλλες βλέπουµε τι θα κάνουµε!

Σε ό,τι αφορά την αυριανή «καµπάνα» των 343,7 εκατ. ευρώ, από την ίδια έκθεση συµπεραίνεται ότι οφείλεται σε κακή εφαρµογή της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής και την έλλειψη ελεγκτικών µηχανισµών οι οποίοι θα µπορούσαν να πιστοποιήσουν το ύψος των ενισχύσεων που δόθηκαν στους αγρότες µε βάση το µέγεθος της παραγωγής τους. Αφορούν δε στρεµµατικές ενισχύσεις της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής, τις επιδοτήσεις καπνού, σταφίδας, και των αιγοπροβάτων, αλλά και προγράµµατα αγροτικής ανάπτυξης στα µικρά νησιά του Αιγαίου – προγράµµατα που αφορούν την περίοδο Σηµίτη ύψους περίπου 3,9 εκατ. ευρώ.

Πρέπει να σηµειωθεί ότι το πρόστιµο που θα ανακοινωθεί αύριο δεν επιδέχεται έφεση και θα πρέπει να καταβληθεί εξ ολοκλήρου. Επ’ αυτού, είναι απαραίτητο να συµπληρωθεί ότι αυτή την ώρα βρίσκονται σε εξέλιξη διαδικασίες εκκαθάρισης λογαριασµών για την περίοδο 2007-2009, που θεωρείται η πιο «αµαρτωλή» της Ν.Δ. στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, διαδικασίες που αναµένεται να καταλήξουν σε πρόστιµα περίπου 620 εκατοµµυρίων ευρώ. Επίσης υπάρχουν σε εξέλιξη έλεγχοι που βρίσκονται σε πολύ πρώιµο στάδιο και οι οποίοι κανείς δεν µπορεί να ξέρει πού µπορεί να καταλήξουν. Υπάρχει επίσης αριθµός ελέγχων οι οποίοι έχουν καταλήξει σε ευρήµατα και αυτή την περίοδο ζητούνται από τις ελληνικές αρχές στοιχεία. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι τις τελευταίες ηµέρες η ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίµων έπεσε από τα σύννεφα, όταν ανακαλύφθηκε ότι, από παράλειψη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου το 2007, η χώρα θα κληθεί να επιστρέψει στην Κοµισιόν ένα πόσο ύψους 270 εκατ. ευρώ. Οπως αποκαλύφθηκε, η κυβέρνηση Καραµανλή υπό την προεκλογική πίεση των αγροτών, της Πελοποννήσου κυρίως, αλλά και της Εύβοιας των οποίων οι σοδειές είχαν καταστραφεί από τις πυρκαγιές του 2007, προχώρησε στην καταβολή ενισχύσεων ύψους 270 εκατοµµυρίων – επιπλέον εκείνων που είχε εγκρίνει η Κοµισιόν. Εν γνώσει της προφανώς ότι ήταν εντελώς παράνοµο να δοθούν αυτά τα ποσά και δίνονταν για προεκλογικούς λόγους, η κυβέρνηση απέφυγε να ενηµερώσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ανταγωνιστικότητα: Στάσιμη η Ελλάδα, χαμηλές επιδόσεις σε κράτος, υποδομές και επιχειρηματικό περιβάλλον

Παρά τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των τελευταίων ετών και τη βελτίωση βασικών δημοσιονομικών δεικτών, η Ελλάδα εξακολουθεί να δυσκολεύεται...