Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2010

Ο μισός ετήσιος προϋπολογισμός του Κράτους είναι …δάνεια

Πού πάνε τα λεφτά από τις θυσίες του λαού
Τα μισά και πλέον από τα κονδύλια που εξασφαλίζει το Κράτος από τις θυσίες του ελληνικού λαού, πάνε για τόκους και δάνεια του παρελθόντος! Σύμφωνα με τον κρατικό προϋπολογισμό, για κάθε 100 ευρώ που δαπανά το κράτος, τα 53 πάνε για τοκοχρεολύσια.

Υπό την έννοια αυτή, ο κρατικός προϋπολογισμός της χώρας μας μοιάζει με μαγική εικόνα. Δεν είναι, πια, μόνον ένας… Είναι δύο! Ο πρώτος είναι ένας προϋπολογισμός όπως αυτός που έχει κάθε χώρα του κόσμου: (προ-) υπολογίζει τι έσοδα θα έχει από φόρους, αποκρατικοποιήσεις, μερίσματα κερδοφόρων ΔΕΚΟ, επιδοτήσεις από διεθνείς οργανισμούς, κοινοτικές επιδοτήσεις κλπ.  Ο δεύτερος αφορά στις δαπάνες για μισθούς, συντάξεις, λειτουργία του Κράτους, κοινωνική πολιτική, Παιδεία, Υγεία…

Στην περίπτωση της Ελλάδας, τα έσοδα αυτά ήταν πέρσι 53,5 δισ. ευρώ συνολικά και οι δαπάνες 62,3 δισ. ευρώ, ενώ για το 2011 η κατάσταση φαίνεται να «συμμαζεύεται» (με τις γνωστές μεγάλες θυσίες που επιβάλλει το Μνημόνιο) σε 59,360 δισ. ευρώ έσοδα, ενώ οι δαπάνες δεν πρέπει να ξεπερνάνε τα 56 δισ. ευρώ…

Η Ελλάδα όμως βρίσκεται στο σημείο να έχει άλλον έναν, ακόμη μεγαλύτερο από τον "κανονικό" προϋπολογισμό, ο οποίος κινείται παράλληλα αλλά επηρεάζει όλους μας άμεσα: αφορά το πόσα χρήματα θα δανειστεί το Κράτος και πόσα θα πληρώσει.

Στην περίπτωση της Ελλάδας, το 2011 τα "έσοδα" από δάνεια θα φτάσουν τα 61 δισ. ευρώ και θα αγγίζουν το 54% των συνολικών εσόδων της χρονιάς (που μαζί με τα "τακτικά" θα ανέρχονται σε 120 δισ. ευρώ). Τα υπόλοιπα 46%, θα είναι τα "τακτικά έσοδα" (φόροι κλπ).

Αλλά και στις δαπάνες, όπως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα, το 54% όσων ξοδεύει το κράτος, πηγαίνουν πλέον για τόκους, χρεολύσια και λοιπά έξοδα δανείων. Πού πάνε τα υπόλοιπα;

Όπως δείχνουν και οι πίνακες που ακολουθούν, για τα υπόλοιπα 46 από κάθε 100 ευρώ (από το σύνολο των 120 δισ.) που θα βγαίνουν από τα κρατικά ταμεία κατά το 2011, τα 16,4 ευρώ θα πηγαίνουν σε μισθούς και συντάξεις και τα 15,5 ευρώ  σε επιχορηγούμενους φορείς και επιδοτήσεις. Μένουν κάποια 14 ευρώ από τα οποία 1,3 ευρώ πάνε σε πρόσθετες εισοδηματικές παροχές (π.χ. ΕΚΑΣ, έκτακτα επιδόματα), άλλα 2,8 σε καταναλωτικές δαπάνες του κράτους και τα υπόλοιπα σε διάφορα άλλα.

Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2010

Τσίπρας: Μέτωπο όλων των αριστερών δυνάμεων κατά του Μνημονίου

Απορρίπτει την κυβερνητική πρόσκληση για συναίνεση
Προβλέπει όμως ότι το ΚΚΕ θα αρνηθεί να συμμετάσχει
Ο Αλέξης Τσίπρας απέκλεισε, με συνέντευξή του στο πρακτορείο ΑΠΕ-ΜΠΕ, την παροχή συναίνεσης στην κυβέρνηση και τόνισε ότι στόχος του είναι η συγκρότηση αντιμνημονιακού μετώπου, με την κοινή δράση δυνάμεων «από τα αριστερά της αριστεράς ως τα αριστερά της σοσιαλδημοκρατίας».
Προεξοφλεί, όμως, την άρνηση του ΚΚΕ να συμμετάσχει, εκτιμώντας ότι το αποτέλεσμα των αυτοδιοικητικών εκλογών θα ενισχύσει τη στάση αδιαλλαξίας του κομμουνιστικού κόμματος. Παράλληλα, διευκρίνισε ότι στο διάλογο θα είναι προσκεκλημένος και ο Αλέκος Αλαβάνος.
Ερωτηθείς για την αποχώρηση της ανανεωτικής πτέρυγας και τη δημιουργία της Δημοκρατικής Αριστεράς, ο πρόεδρος του ΣΥΝ απάντησε πως "οι σύντροφοι και οι συντρόφισσές μας, που αποχώρησαν, έκαναν πράξη μια πολιτική επιλογή που τους βασάνιζε για πολύ καιρό".
Μιλώντας για τις δικές του ευθύνες, ο Αλ. Τσίπρας ανέφερε ότι  δεν είναι δυνατόν στο όνομα της ενότητας η μειοψηφία να απαιτεί την επιβολή των δικών της όρων. "Από εκεί και πέρα, το αλάθητο δεν το διεκδικεί κανείς".
Όσον αφορά στην πολιτική συναινέσεων που  επιδιώκει η κυβέρνηση, απάντησε: "Θέλω να πιστεύω ότι δε θα τις βρει, τουλάχιστον από αριστερά".
Απέρριψε την άποψη ότι η επιλογή του Αλέξη Μητρόπουλου στην περιφέρεια Αττικής ήταν λάθος. "Λάθος ήταν και είναι να κάνουμε ομφαλοσκόπηση και να κατακερματιζόμαστε [...] Το εγχείρημα αυτό είχε ξεκάθαρο πολιτικό και προγραμματικό στίγμα", είπε.

Χρειάζεται ζωντανή οικονομία και όρθια κοινωνία

Συνάντηση Α. Σαμαρά με τρόικα


Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας τόνισε χαρακτηριστικά πως «πρέπει να καταλάβουμε όλοι και στο εσωτερικό και στο εξωτερικό ότι μόνο μία ζωντανή οικονομία και μία όρθια κοινωνία μπορεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της και να έχει τη δυνατότητα θετικής και αισιόδοξης προοπτικής για το μέλλον».

Νωρίτερα, ο κ. Σαμαράς κατά την ομιλία του στην Εκτελεστική Γραμματεία της ΝΔ, χαρακτήρισε θετικό το αποτέλεσμα των εκλογών.

Όπως είπε στον πρώτο γύρο, η ΝΔ μίκρυνε τη διαφορά σε λιγότερο από δύο μονάδες, ενώ στο δεύτερο γύρο επιβεβαιώθηκε η πλήρης επιστροφή της στο προσκήνιο σε απόσταση αναπνοής από το ΠΑΣΟΚ.

Πρόσθεσε, πάντως, ότι υπήρξαν και απώλειες που θα πρέπει να συζητηθούν, ενώ χαρακτήρισε πολύ σοβαρή την αποχή, που, όπως είπε, εκφράζει την αποστροφή μιας μερίδας πολιτών προς την πολιτική και τους πολιτικούς.
«Η δική μας πολιτική παραμένει αμετακίνητη, αυτή μας έδωσε την δυνατότητα ταχείας ανάκαμψης, επιβεβαιώθηκε δε από τις εξελίξεις και σε αυτήν επιμένουμε. Ζητάμε αλλαγή μείγματος οικονομικής πολιτικής για έξοδο από την κρίση, με ανάκαμψη και ανάπτυξη και όχι με ασφυξία», ανέφερε ο κ.Σαμαράς και πρόσθεσε ότι η ΝΔ θεωρεί χρήσιμες και στηρίζει τις όποιες διαρθρωτικές αλλαγές.

Επίσης, επιτέθηκε στην κυβέρνηση λέγοντας ότι «το κόμμα των εκβιασμών και των ψεμάτων, έρχεται τώρα αντιμέτωπο με τον χειρότερο εαυτό του, με το χειρότερο παρελθόν του, με τα απίστευτα λάθη του, με τις βαριές αμαρτίες του».

Υποστήριξε δε ότι η κυβέρνηση είναι πλέον σε ακόμη πιο δύσκολη θέση και είναι υποχρεωμένη να πάρει πιο σκληρές αποφάσεις που είναι αδιέξοδες.

Στο μεταξύ, η Εκτελεστική Γραμματεία επικύρωσε την απόφαση να αναλάβει η ΝΔ την πρωτοβουλία και να ζητήσει από την κυβέρνηση να ξεκινήσει τις διαδικασίες για την αναθεώρηση του Συντάγματος στην επόμενη Βουλή, η οποία θα πρέπει να είναι αναθεωρητική

Δημιουργία φορέα, ίσως και υφυπουργείου, για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας

Τη διαβεβαίωση ότι η κυβέρνηση προχωρά, με προσεκτικά βήματα, για την καλύτερη αξιοποίηση της δημόσιας, κινητής και ακίνητης, περιουσίας, έδωσε από το βήμα της Βουλής ο υφυπουργός Οικονομικών Δημήτρης Κουσελάς, προαναγγέλλοντας ταυτόχρονα τη δημιουργία πολύ σύντομα, ειδικού φορέα, ίσως και υφυπουργείου, όπως είπε, που θα συντονίζει αποτελεσματικότερα τους εμπλεκόμενους φορείς.

Απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Παντελή Οικονόμου, ο Δ. Κουσελάς παραδέχτηκε «έλλειψη συντονισμού μέχρι σήμερα, στην καταγραφή και αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας» και πρόσθεσε ότι «στο αμέσως επόμενο διάστημα θα ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις».

Όπως επεσήμανε, «με διαφάνεια και με γνώμονα την αναγκαία διάρθρωση της χώρας, πρέπει όχι μόνο να αντιμετωπίσουμε τα δημοσιονομικά προβλήματα, αλλά και να διατηρήσουμε σταθερή ανάπτυξη, σε συνεργασία με ιδιωτικά κεφάλαια στο εσωτερικό και στο εξωτερικό και πάντα στο πλαίσιο της διασφάλισης του δημοσίου σε τομείς στρατηγικής σημασίας».

«Πρέπει να σας διαβεβαιώσω ότι προχωράμε με προσεκτικά βήματα. Δεν έχουμε στόχο να ξεπουλήσουμε τη δημόσια περιουσία, δημιουργώντας νέα Βατοπέδια, αλλά να την αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο προς όφελος και του δημοσίου και των πολιτών», συμπλήρωσε ο κ Κουσελάς.

Από την πλευρά του, ο Π. Οικονόμου τόνισε την ανάγκη δημιουργίας μιας ενιαίας αρχής που θα κάνει, όπως είπε, πραγματική απογραφή της δημόσιας κινητής και ακίνητης περιουσίας.

Πρόσθεσε δε ότι αν γινόταν λελογισμένη αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, πολλά από τα μέτρα που προβλέπονται στο προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού, ίσως δεν θα χρειάζονταν.

«Μνημόνιο υπάρχει, αλλά όρος να παραιτηθούμε από την εφευρετικότητα δεν υπάρχει», τόνισε χαρακτηριστικά ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, σημειώνοντας ότι «από το νέο προϋπολογισμό που κατατέθηκε, λείπουν βασικά κεφάλαια και το μόνο που εμφανίζεται είναι κυρίως οι υποχρεώσεις της χώρας και οι ονομαστικοί στόχοι».

Ακόμα, ο κ. Οικονόμου ανέφερε ότι παραμένει άλυτο το πρόβλημα της αύξησης των εσόδων και πρόσθεσε ότι κατά την εκτέλεση του προϋπολογισμού πρέπει να μελετήσουμε εναλλακτικά μέτρα για τα έσοδα.

Σφίγγει ο κλοιός γύρω από τις ΔΕΚΟ

Επιζήμιες οι συζητήσεις για αναδιάρθρωση

«Είμαστε όλοι στην ίδια βάρκα. Όποιος δίνει πρέπει και να παίρνει»
«Επιζήμιες είναι οι συζητήσεις για την ενδεχόμενη αναδιάρθρωση του χρέους», δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνταντίνου, μιλώντας στο Ευρωπαϊκό Τραπεζικό Συνέδριο που διεξάγεται στη Φρανκφούρτη, στο πλαίσιο του Euro Finance Week.

«Η παράταση, αν γίνει, θα πρέπει να αποτελεί ανταμοιβή για όσα έχουν επιτευχθεί, δεν θα είναι υποκατάστατο γι' αυτά που θα έπρεπε να γίνουν», τόνισε ο υπουργός, αναφερόμενος στην ενδεχόμενη επιμήκυνση αποπληρωμής.

Είπε, ακόμη, ότι η επιβολή φόρων στις τράπεζες θα αποτελούσε έναν καλύτερο τρόπο για να μοιράζονται το κόστος πιθανών εθνικών χρεοκοπιών από ό,τι να επιβάλλεται στους ιδιώτες να αποδέχονται περικοπές χρεών (haircuts).

Ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών ανέφερε ότι το θέμα της αλληλεγγύης μεταξύ των ευρωπαίων είναι πολύ σημαντικό: «Είμαστε όλοι στην ίδια βάρκα. Η Γερμανία χρειάζεται κι αυτή αγορές για να εξάγει τα προϊόντα της. Οι περιφερειακές χώρες είναι από τους μεγαλύτερους αγοραστές γερμανικών προϊόντων. Πρέπει όποιος δίνει να παίρνει», είπε ο κ. Παπακωνσταντίνου.

«Το πιο σημαντικό είναι η ανάπτυξη. Μια ποσοστιαία μονάδα πάνω ή κάτω στην ανάπτυξη κάνει όλη τη διαφορά».

«Αν ανοίξει τώρα η συζήτηση σχετικά με την αναδιάρθρωση του χρέους και τις περικοπές χρέους, νομίζω ότι τότε υποτιμάται η ζημιά που θα προκαλούσε κάτι τέτοιο, η ζημιά στην ελληνική οικονομία, στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα, και όλες οι παράπλευρες απώλειες στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Θα έστελνε λάθος μήνυμα, δεν θα έλυνε τίποτα και θα έβλαπτε και άλλες χώρες της περιφέρειας», συμπλήρωσε ο έλληνας υπουργός.  

Ο κ. Παπακωνσταντίνου επεσήμανε ακόμα ότι «ακόμη και στην περίπτωση που η Ιρλανδία αποφασίσει να αποδεχθεί τη βοήθεια των ευρωπαϊκών κρατών, τούτο δεν θα είναι αρκετό ώστε να ηρεμήσουν οι αγορές, οι οποίες περιμένουν τη δημιουργία ενός μόνιμου μηχανισμού αντιμετώπισης κρίσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση».

Ο κ. Παπακωνσταντίνου θα συναντηθεί αργότερα, εντός της ημέρας, με τους επικεφαλής της ΕΚΤ και του ΔΝΤ Ζαν-Κλοντ Τρισέ και Ντομινίκ Στρος-Καν, με τον Φινλανδό επίτροπο Όλι Ρεν και τον πρόεδρο του Eurogroup Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ.

Δεν αποκλείεται να συναντηθεί και με τον Γερμανό υπουργό Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, ο οποίος είναι οικοδεσπότης του συνεδρίου, αλλά και με την Γαλλίδα ομόλογό του Κριστίν Λαγκάρντ, η οποία περιλαμβάνεται στους ομιλητές του Euro Finance Week.

Ψάχνουν, με τις ευχές, αντίδοτο

Να μην είναι η εφαρμογή του Μνημονίου και ο προϋπολογισμός η αρχή και το τέλος της κυβερνητικής πολιτικής για το 2011, υποστήριξαν υπουργοί στη χθεσινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου.
Επί της ουσίας μίλησαν για την ανάγκη ενός κυβερνητικού σχεδίου για την εφαρμογή πολιτικών ανάπτυξης, ανάσχεση της ύφεσης και ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, το οποίο θα αμβλύνει τις επιπτώσεις που προκαλεί στους πολίτες η αναγκαστική εφαρμογή του Μνημονίου- χωρίς όμως να καταθέσουν συγκεκριμένες προτάσεις.
Δεσμεύσεις Γιώργου
Ο ίδιος ο πρωθυπουργός δεσμεύθηκε εκ νέου ότι δεν θα θιγούν οι μισθοί και οι συντάξεις των δημοσίων υπαλλήλων και ούτε θα επιβληθούν νέα φορολογικά βάρη. Δεν αναφέρθηκε σε μη απολύσεις, ωστόσο συνεργάτες του μας έλεγαν ότι ισχύει η δέσμευσή του ότι δεν θα γίνουν. Κατηγόρησε τη Ν.Δ. για «την κληρονομιά που άφησε».
Υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση πέτυχε τους στόχους της μειώνοντας το έλλειμμα για το 2010 κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ, αντί για 5,5 που είχε δεσμευτεί. Κάλεσε τους υπουργούς να κάνουν ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια, καθώς «το έλλειμμα του 2010 μειώνεται κατά 14 δισ. ευρώ, αλλά διαμορφώνεται στο επίπεδο των 22 δισεκατομμυρίων, αντί των 18 δισ.». Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, η προσπάθεια το 2011 θα στραφεί στα διαρθρωτικά προβλήματα, στη μείωση της σπατάλης στο Δημόσιο και στον εξορθολογισμό της Δημόσιας Διοίκησης. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην ανάγκη εξυγίανσης των ΔΕΚΟ, «που δεν προσφέρουν σωστές υπηρεσίες».
 Ο Γ. Παπακωνσταντίνου παραδίδει στον Φ. Πετσάλνικο τον προϋπολογισμό του 2011 σε ένα (μικρό στο μάτι...) στικάκι Σύμφωνα με πληροφορίες, η συνισταμένη των ομιλιών των υπουργών ήταν η διαπίστωση ότι δεν μπορεί να είναι μόνο το Μνημόνιο η μοναδική πολιτική της κυβέρνησης.
ΔΕΚΟ με διαφορές
Τουλάχιστον τρεις υπουργοί, οι Δημ. Ρέππας, Λούκα Κατσέλη και Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, υποστήριξαν ότι δεν μπορεί η κυβέρνηση να αφήνει να δημιουργείται ένα κλίμα απολύσεων στις ΔΕΚΟ. Υποστήριξαν ότι δεν είναι όλες οι ΔΕΚΟ που πρέπει αδιακρίτως να μειώσουν τα ελλείμματά τους, αλλά θα πρέπει να διαχωριστούν εκείνες που παρέχουν κοινωφελείς υπηρεσίες.
Ο Ε. Βενιζέλος πρότεινε να είναι εμφανή τα αναπτυξιακά μέτρα, τα μέτρα για την ακρίβεια και την ανάσχεση της ύφεσης. Ζήτησε να μην αυξηθούν οι αντικειμενικές αξίες των ακινήτων το 2011 και να υλοποιηθούν ολοκληρωμένες πολιτικές για την οικοδομή και τον τουρισμό. Ακόμα είπε ότι χρειάζεται να οριοθετηθούν από τώρα οι δανειακές ανάγκες για τα έτη 2014, '15, '16. Μέτρο στις προσλήψεις συνέστησε στους υπουργούς ο Γ. Παπακωνσταντίνου, γιατί -όπως είπε- με όσες ήδη προγραμματίζονται στην Αστυνομία, τη Δικαιοσύνη, την Υγεία και την Παιδεία, δεν βγαίνει η αναλογία μία πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις.
Στο σημείο αυτό σύμφωνα, με πληροφορίες, αναφέρθηκε και στις πιέσεις της τρόικας για μείωση των δημοσίων υπαλλήλων. Με την αναλογία πέντε προς μία η κυβέρνηση θέλει να ανταποκριθεί σε αυτές τις πιέσεις.
Μέτρα καλοκαιριάτικα;
Η Αννα Διαμαντοπούλου υποστήριξε ότι η Ν.Δ. έχει ευθύνες, ωστόσο σε αυτή τη φάση είναι αναγκαία η συναίνεση και γι' αυτό χρειάζεται ένας προσεκτικός χειρισμός σε ευαίσθητα θέματα (εννοώντας προφανώς την εξεταστική για την οικονομία). Απαντώντας ο Γ. Παπανδρέου, είπε ότι η συναίνεση δεν σημαίνει πως δεν πρέπει να ξεκαθαριστούν κάποιες υποθέσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Μ. Χρυσοχοΐδης δεν συμφώνησε με την αύξηση του ΦΠΑ στα τρόφιμα και όπως έλεγε αργότερα σε δημοσιογράφους, «ακόμη δεν έχει αποφασιστεί τίποτα...». Ο Αν. Λοβέρδος είπε ότι δεν μπορεί 3-4 υπουργεία να σηκώσουν το βάρος των μειώσεων των δαπανών και τόνισε ότι αν δεν υπάρξει προσοχή, το καλοκαίρι θα προκύψει ανάγκη νέων μέτρων. *
Ν.Δ.: Δριμεία κριτική στον προϋπολογισμό «που ζητάει από τους πολίτες μεγάλες θυσίες, χωρίς να εξασφαλίζει ότι αυτές θα πιάσουν τόπο», έκανε ο εκπρόσωπος της Ν.Δ. Π. Παναγιωτόπουλος. «Ο προϋπολογισμός δεν δίνει αναπτυξιακή διέξοδο στην οικονομία, δεν πολεμάει την ύφεση».
ΚΚΕ: Σε προϋπολογισμό «άγριας ληστείας» αναφέρθηκε το ΚΚΕ. «Η κυβέρνηση λέει ψέματα ότι δεν θίγει τους μισθούς και τις συντάξεις. Με τις νέες αυξήσεις στον ΦΠΑ, στις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων, στη ΔΕΗ και στα εισιτήρια, με την περαίωση, οδηγούν τα εργατικά - λαϊκά στρώματα στην απόγνωση».
ΣΥΝ: Οπως αναφέρει ο ΣΥΝ, πρόκειται για έναν προϋπολογισμό κατεδάφισης του κοινωνικού κράτους και βαθέματος της ύφεσης, που «είναι σχεδιασμένος με βάση τους πιο απροκάλυπτα ταξικούς όρους».
ΔΗ.ΑΡ.: «Πρόκειται για ένα δυσβάστακτο προϋπολογισμό, χωρίς αναπτυξιακή προοπτική, όπου και πάλι τα βάρη του, τα συνολικά μέτρα ύψους 14 δισ. ευρώ, θα κληθούν να τα υποστούν τα χαμηλά κοινωνικά στρώματα», σχολίασε η Δημοκρατική Αριστερά.

Στρος-Καν: Η Ελλάδα κάνει ό,τι πρέπει

Η απόφαση για τη στήριξη της Ελλάδα ήταν απολύτως σωστή, δήλωσε ο γενικός διευθυντής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Ντομινίκ Στρος-Καν, από το συνέδριο της Κεντρικής Ευρωπαϊκής Τράπεζας στην Φρανκφούρτη. Πρόσθεσε ότι η χώρα κάνει αυτό που πρέπει να κάνει.
Προειδοποίησε τη διεθνή κοινότητα ότι οι διασυνδέσεις στην παγκόσμια οικονομία σημαίνουν πως ακόμη και τα προβλήματα μικρών χωρών μπορεί να έχουν μεγάλη επίπτωση, ενώ εξέφρασε την άποψη ότι "μετά την κρίση η παγκόσμια οικονομία δεν μπορεί να παραμείνει ίδια με πριν".
Ο επικεφαλής του ΔΝΤ αναφέρθηκε στα συμπεράσματα από την εξέλιξη της διεθνούς κρίσης, επισημαίνοντας πως η ανάγκη υποστήριξης της ανάπτυξης παραμένει απολύτως αναγκαία, ενώ χαρακτήρισε επιτακτική την ανάγκη εξέτασης των χρεών πολλών κρατών. "Πρέπει να επιλύσουμε τα προβλήματα ένα προς ένα και να οραματιστούμε το επόμενο σύστημα, το οποίο δεν μπορεί παρά να στηρίζεται στη συνεργασία", είπε ο επικεφαλής του ΔΝΤ.
Εκτίμησε ότι δεν είναι καθόλου βέβαιο πως ορισμένες χώρες προχωρούν όσο γρήγορα πρέπει, ώστε ν' αντιμετωπίσουν τα χρέη τους και ότι δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει μεσοπρόθεσμα διεθνής εξισορρόπηση χωρίς να γίνουν μερικές σημαντικές αλλαγές στις νομισματικές ισοτιμίες ορισμένων αναπτυσσόμενων χωρών.
Ο Ντ. Στρος-Καν πρόσθεσε ότι υπάρχουν πολλά ακόμη που πρέπει να γίνουν όσον αφορά τη βελτίωση της εποπτείας και των προγραμμάτων επίλυσης κρίσεων, ενώ για την αμερικανική οικονομία, υπογράμμισε πως μπορεί να ακολουθήσει οποιαδήποτε κατεύθυνση, είτε να ανακάμψει είτε να βυθιστεί εκ νέου σε ύφεση.
Αναφερόμενος ειδικότερα στη ζώνη του ευρώ, η οποία βρίσκεται σε αναταραχή λόγω της ιρλανδικής κρίσης, ο Ντομινίκ Στρος-Καν εκτιμά πως "τα εθνικά συμφέροντα μπορεί να έρχονται σε σύγκρουση με αυτά της ευρωζώνης στο σύνολό της". Πρέπει όμως τα μέλη της νομισματικής αυτής ένωσης να "εργάζονται από κοινού" και να αντιλαμβάνονται ότι όσο η ζώνη διευρύνεται, τόσο πρέπει να μοιράζονται και τις ευθύνες.

«Όχι» της ΓΣΕΕ στην τρόικα για την αχρήστευση των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων

thumb
Με την τρόικα συναντήθηκε την Πέμπτη η αντιπροσωπεία της ΓΣΕΕ, αποτελούμενη από τον πρόεδρο της Συνομοσπονδίας κ. Παναγόπουλο, τον γενικό γραμματέα κ. Μπουζούλα και τεχνικούς συμβούλους.

Η αντιπροσωπεία εξέφρασε την αντίθεσή της στο περιεχόμενο του Μνημονίου, επισημαίνοντας ότι η οριζόντια εφαρμογή της υπερίσχυσης των επιχειρησιακών συμβάσεων έναντι των κλαδικών θα κάνει «ζούγκλα» την αγορά εργασίας, θα μειώσει την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων και θα προκαλέσει κοινωνική αναστάτωση.

Η ΓΣΕΕ κατέθεσε στην τρόικα και σχετικό υπόμνημα με τα επιχειρήματά της.

Σημειώνεται ότι την Πέμπτη συναντήθηκαν τα προεδρία της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ, στα γραφεία της πρώτης, εν όψει της προετοιμασίας της γενικής απεργίας που έχει προγραμματιστεί για τις 15 Δεκεμβρίου.

Στη επίκεντρο της συνάντησης ο συντονισμός της δράσης των δύο τριτοβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων.

Η ΓΣΕΕ απορρίπτει «κατηγορηματικά κάθε σκέψη για νέα μέτρα λιτότητας και φοροεπιδρομής κατά μισθωτών και συνταξιούχων με τον νέο προϋπολογισμό έτους 2011» και ζητεί να «πληρώσουν οι "έχοντες και οι κατέχοντες"».

Ακόμη, απαιτεί τη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της ανεργίας «η οποία λαμβάνει εφιαλτικές διαστάσεις», μέτρα «για την προστασία της απασχόλησης, αύξηση του επιδόματος ανεργίας στο 80% του κατώτατου μισθού καθώς και επιμήκυνση του χρόνου χορήγησης του».

Επιπλέον, ζητά την «επαναχορήγηση της 13ης και 14ης σύνταξης με προτεραιότητα στους χαμηλοσυνταξιούχους, την εφαρμογή ενός μείγματος οικονομικής πολιτικής που θα ενισχύει τα εισοδήματα, την ανάπτυξη και την έξοδο από τις δαγκάνες του Μνημονίου».

Στη Ρηγίλλης αύριο η τρόικα


Συνάντηση με τους εκπροσώπους της τρόικας θα έχει αύριο στην Ρηγίλλης ο Αντώνης Σαμαράς, λίγες ημέρες μετά τις δηλώσεις Μέρκελ για την ελληνική οικονομία και την έκφραση αλληλεγγύης της Ν.Δ. προς την κυβέρνηση.

Στην συζήτηση που θα έχει με τους εκπροσώπους της τρόικας (η συνάντηση θα γίνει στη 1.30 το μεσημέρι) ο κ. Σαμαράς θα επαναλάβει την άποψή του ότι «η πολιτική του μνημονίου προκαλεί ασφυξία στην ελληνική οικονομία ενώ αυτό που χρειάζεται είναι να ενισχυθεί η αναπτυξιακή διάσταση».

Θα ξεκαθαρίσει ότι η Ν.Δ. τάσσεται κατά των απολύσεων στον δημόσιο τομέα και θα προβάλλει ότι δεν δίνουν λύση στο πρόβλημα, αλλά θα αυξήσουν την ανεργία και θα ενισχύσουν περαιτέρω τον φαύλο κύκλο της ύφεσης.

Πάντως θα ταχθεί υπέρ των διαρθρωτικών αλλαγών και των απαραίτητων μεταρρυθμίσεων στον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα προκειμένου να μειωθεί το κόστος και παράλληλα να γίνει περισσότερο αποτελεσματικός.

Πιο συγκεκριμένα, η Ν.Δ. προτείνει να περιορισθούν οι προλήψεις σε ποσοστό πέντε προς ένα σε σχέση με τις συνταξιοδοτήσεις προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων και παράλληλα να γίνουν μετατάξεις και συγχωνεύσεις υπηρεσιών και οργανισμών.

Επίσης ο κ. Σαμαράς θα ταχθεί κατηγορηματικά κατά της ελεγχόμενης χρεοκοπίας παρότι στις Βρυξέλλες συζητείται ως δυνατότητα που θα συνδυάζεται με τον μόνιμο μηχανισμό στήριξης που σχεδιάζεται.

Νωρίτερα στις 11.00 το πρωί θα συνεδριάσει υπό την προεδρία του κ. Σαμαρά η Εκτελεστική Γραμματεία του κόμματος. Στην συνεδρίαση θα συζητηθούν τα συμπεράσματα των αυτοδιοικητικών εκλογών και ο προϋπολογισμός που κατατέθηκε στην βουλή την Πέμπτη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Σαμαράς στην εισήγησή του θα επισημάνει ότι το αποτέλεσμα ήταν θετικό για τη ΝΔ και επιβεβαίωσε την ορθότητα της αντιμνημονιακής γραμμής που ακολούθησε το κόμμα. Θα αναφέρει πάντως ότι δεν «έτρεξαν» όλοι οι βουλευτές κατά την προεκλογική περίοδο.

Ποιο θα είναι το όνομα του κόμματος της Μπακογιάννη;

Στην τελική ευθεία μπαίνουν οι προετοιμασίες για το κόμμα που αναμένεται να παρουσιάσει η Ντόρα Μπακογιάννη την Κυριακή 21 Νοεμβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, το όνομα του κόμματος είναι ΔΗΣΥ, δηλαδή Δημοκρατική Συμμαχία, όπως προβλήθηκε από το δελτίο ειδήσεων του Alter.

Τα άλλα δύο υποψήφια ονόματα που τελικά δεν επικράτησαν ήταν Δημοκρατικό Κίνημα και Δημοκρατική Συνεργασία. Τα χρώματα του θα περιέχουν το μπλε και το πορτοκαλί, ενώ ένα από τα ονόματα που θα προσχωρήσουν στο κόμμα αυτό θα είναι και η Έλσα Παπαδημητρίου.

«Κανένα νέο βάρος στους μισθωτούς»...

Το υπουργικό ενέκρινε τον προϋπολογισμό του 2011
Τη διαβεβαίωση ότι δεν θα υπάρξει κανένα νέο βάρος με σκληρά μέτρα για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους, αλλά ούτε και απολύσεις στο δημόσιο τομέα, επανέλαβε ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου στη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, κατά την οποία εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός του 2011.

Ο κ. Παπανδρέου τόνισε ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε, αν βάλουμε το «μαχαίρι» πιο βαθιά στα προβλήματα, όχι με νέα φορολογικά βάρη και ούτε με περικοπές για δημόσιους υπαλλήλους και συνταξιούχους.

Ο πρωθυπουργός εστίασε στο γεγονός ότι το έλλειμμα του 2010 μειώθηκε κατά 14 δισ. ευρώ σε σχέση με το 2009 και έκανε λόγο για άθλο, επισημαίνοντας ότι η αφετηρία ήταν ακόμη πιο δύσκολη, καθώς το αναθεωρημένο έλλειμμα, που άφησε η ΝΔ, ήταν πολύ υψηλότερο, απ’ ό,τι αρχικά εκτιμήθηκε.

Εμφανίστηκε επίσης ικανοποιημένος από το γεγονός ότι η κυβέρνηση απέφυγε τη μαζική μετάταξη προϊόντων από το χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ 11% σε υψηλότερα επίπεδα -αν και κάποιες αυξήσεις θα γίνουν.

«Στα δύσκολα αποδείξαμε ότι μπορούμε να καταφέρουμε άθλους» σημείωσε ο κ. Παπανδρέου, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες και απέδωσε εύσημα στα μέλη του υπουργικού συμβουλίου, κάνοντας λόγο για συλλογική επιτυχία.

Χαρακτήρισε μονόδρομο τα μέτρα, που λαμβάνει η κυβέρνηση και εξέφρασε την ικανοποίησή του, γιατί ο κόσμος τα κατανοεί, όπως είπε, και επικαλέστηκε προς τούτο το αποτέλεσμα των τοπικών εκλογών, λέγοντας ότι ήταν ένα μήνυμα σταθερότητας, που βοηθά την κυβέρνηση στις μάχες, τις οποίες δίνει στο εξωτερικό

Πλήρης αποδοχή των προτάσεων Λοβέρδου από την τρόικα

thumb
Οι προτάσεις του υπουργού Υγείας, Ανδρέα Λοβέρδου έτυχαν της πλήρους αποδοχής της τρόικα οι οποίες στόχο είχαν την εξοικονόμηση 846 εκατομμυρίων ευρώ μέσα στο 2011 στο χώρο της Υγείας.

Οι εμπειρογνώμονες ανέφεραν ότι το υπουργείο Υγείας, με τις πολιτικές που τους παρουσίασε, μπορεί να κάνει τις απαραίτητες οικονομίες και μάλιστα δήλωσαν ικανοποιημένοι ακόμη και αν εξοικονομηθούν 700 εκατομμύρια από τα 846.

Ερωτηθείς ο κ. Λοβέρδος εάν ένα από τα μέτρα που θα συμβάλλουν στην εξοικονόμηση αυτών των χρημάτων είναι και η συγχώνευση ή η κατάργηση νοσοκομειακών μονάδων ή άλλων υπηρεσιών Υγείας, τόνισε: «Ο προϋπολογισμός του 2011 δεν προβλέπει κανένα έσοδο από συγχωνεύσεις ή καταργήσεις νοσοκομείων».

Ωστόσο επιβεβαίωσε ότι η Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας έχει ήδη πάρει εντολή να προετοιμάσει τον υγειονομικό χάρτη της χώρας και κατέληξε λέγοντας ότι «αν αυτός ο χάρτης δεν είναι έτοιμος, δεν μπορούμε να κάνουμε εκτιμήσεις ή να προχωρήσουμε σε συγχωνεύσεις ή καταργήσεις».

«Αναπόφευκτη η αναδιάρθρωση του χρέους»

Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2010

Γενική απεργία στις 15 Δεκεμβρίου

Τρίωρη στάση εργασίας 25 Νοεμβρίου
Σε κοινή 24ωρη απεργία στις 15 Δεκεμβρίου αλλά και σε τρίωρη στάση εργασίας, 12:00 με 15:00, στις 25 Νοεμβρίου αποφάσισαν να προχωρήσουν ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ έπειτα από την κοινή σύσκεψη των προεδρείων τους.
Οι κινητοποιήσεις έρχονται, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ως αντίδραση στα νέα μέτρα, που περιλαμβάνονται στον κρατικό προϋπολογισμό του 2011.
Την ώρα της στάσης εργασίας θα πραγματοποιηθεί συλλαλητήριο διαμαρτυρίας στην πλατεία Κλαυθμώνος.
Στα αιτήματα τους συμπεριλαμβάνονται η διατήρηση των θέσεων εργασίας, μέτρα για την αντιμετώπιση της ανεργίας, διαφύλαξη του θεσμού των συλλογικών συμβάσεων και ενίσχυση του εισοδήματος ιδιαίτερα χαμηλόμισθων και χαμηλοσυνταξιούχων, με προτεραιότητα την επαναχορήγηση της 13ης και 14ης σύνταξης, καθώς και προστασία των δημόσιων και κοινωνικών αγαθών.

Προς τη λήψη δανείου από την τρόικα και η Ιρλανδία

Το προανήγγειλε ο διοικητής της Ιρλανδικής Κεντρικής Τράπεζας
Η Ιρλανδία είναι πιθανόν να καταλήξει στην αποδοχή του δανείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, το οποίο θα φθάσει σε δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ, δήλωσε σήμερα Πέμπτη ο διοικητής της Κεντρικής Τράπεζας της χώρας, Πάτρικ Χόνοχαν.
Ο Πάτρικ Χόνοχαν Ο Πάτρικ Χόνοχαν "Η πρόθεση και η προσδοκία είναι, τόσο από την πλευρά τους όσο και προσωπικά από την δική μου, να πραγματοποιήσουμε αποτελεσματικές συνομιλίες και διαπραγματεύσεις ώστε να καταστεί διαθέσιμο και να συναφθεί ως αναγκαίο ένα δάνειο" δήλωσε στην κρατική RTE ο Χόνοχαν.
"Μιλάμε σίγουρα για ένα πολύ σημαντικό δάνειο... δεκάδων, ναι, δισεκατομμυρίων μολονότι δεν γνωρίζω να έχει μέχρι στιγμής να έχει καθοριστεί το ακριβές του ύψος" δήλωσε.
Η αποστολή ΕΕ-ΔΝΤ ξεκινά σήμερα τις εργασίες της στο Δουβλίνο σε μία επείγουσα προσπάθεια αναστήλωσης του παραπαίοντος τραπεζικού συστήματος της χώρας, μία διαδικασία η οποία μάλλον θα οδηγήσει στην επιχείρηση διάσωσης παρά τους ως τώρα δισταγμούς του Δουβλίνου.

Άνγκελα Μέρκελ: «Η Ευρωζώνη δεν κινδυνεύει»

thumb

Η Ευρωζώνη δεν κινδυνεύει, δήλωσε την Τρίτη η Άνγκελα Μέρκελ.
Αυτή η  αναφορά της Γερμανίδας καγκελάριου υποβαθμίζει την προηγούμενη εκτίμησή της ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα διαλυθεί εάν το κοινό νόμισμα «αποτύχει» και έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την αναφορά του προέδρου της ΕΕ Χέρμαν βαν Ρομπάι ότι η ζώνη του ευρώ αντιμετωπίζει «κρίση επιβίωσης» και ολόκληρη η ΕΕ μαζί της «δεν θα επιβιώσουν», εάν δεν επιλυθούν τα δημοσιονομικά προβλήματα ορισμένων χωρών.

Η κρίση χρέους την οποία αντιμετωπίζουν ευρωπαϊκές χώρες κατέδειξε ότι οι πιο «αδύναμες» εξ αυτών πρέπει να γίνουν πιο «ανταγωνιστικές», ωστόσο η Ευρωζώνη «δεν κινδυνεύει», είπε το βράδυ της Τρίτης η Άνγκελα Μέρκελ, μιλώντας στο τηλεοπτικό δίκτυο ARD. Νωρίτερα, ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε είχε δηλώσει ότι «η αλληλεγγύη της ΕΕ και της Γερμανίας προς την Ελλάδα δεν είναι μονόδρομος. Αυτό πρέπει να το θυμάται η Ελλάδα».

«Δε νομίζω ότι η Ευρωζώνη βρίσκεται σε κίνδυνο. Αλλά σημειώνονται αναταραχή και καταστάσεις του είδους που ούτε θα ονειρευόμουν πριν ενάμισι χρόνο» τόνισε χαρακτηριστικά η Άνγκελα Μέρκελ. «Το πιο σημαντικό είναι ότι, πέρα από τα μέτρα 'διάσωσης' που συμφωνήθηκαν, συντονίζουμε την οικονομική μας δύναμη όλο και καλύτερα η μια με την άλλη χώρα» συνέχισε και πρόσθεσε: «Αυτό σημαίνει ότι όσοι δεν είναι τόσο ανταγωνιστικοί σήμερα πρέπει να βελτιωθούν».

Τη Δευτέρα, η Άνγκελα Μέρκελ είχε πει ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα διαλυθεί εάν το κοινό νόμισμα «αποτύχει». Την Τρίτη, όμως, σημείωσε ότι η Ελλάδα, η Ισπανία και η Πορτογαλία «δουλεύουν σκληρά» για να γίνουν πιο ανταγωνιστικές.

Ερωτηθείσα για την Ιρλανδία, τα προβλήματα χρέους της οποίας έχουν εγείρει υποθέσεις πως ίσως χρειαστεί «διάσωση», η Άνγκελα Μέρκελ είπε: «Έχουμε μια ασπίδα έτοιμη σε περίπτωση που μια χώρα χρειάζεται βοήθεια, κάτι που δεν βλέπω για την ώρα. Όμως εάν μια χώρα τη χρειάζεται, μπορεί να ζητήσει βοήθεια εάν η Ευρωζώνη ως σύνολο κινδυνεύει» πρόσθεσε.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΕΕ Χέρμαν βαν Ρομπάι, μιλώντας στο Κέντρο Ευρωπαϊκής Πολιτικής, στις Βρυξέλλες, δήλωσε: «Αντιμετωπίζουμε μία κρίση επιβίωσης. Οφείλουμε να εργασθούμε συντονισμένα για να επιτρέψουμε στην Ευρωζώνη να επιβιώσει. Διότι, εάν δεν επιβιώσει η Ευρωζώνη, δεν θα επιβιώσει ούτε η Ευρωπαϊκή Ένωση. Πιστεύω όμως ότι θα την ξεπεράσουμε».

Ωρα αποφάσεων για το µέλλον του ΝΑΤΟ

Σύνοδος Κορυφής για τον καθορισµό του νέου δόγµατος της Συµµαχίας
Ολα είναι έτοιµα στην πρωτεύουσα της Πορτογαλίας για την  υποδοχή των 28 αρχηγών των κρατών - µελών του ΝΑΤΟ
Στη Λισαβώνα συγκεντρώνονται αύριο οι αρχηγοί των κρατών - µελών του ΝΑΤΟ προκειµένου να εγκρίνουν το νέο στρατηγικό δόγµα του Βορειοατλαντικού Συµφώνου, σε µια Σύνοδο την οποία ο γ.γ. του ΝΑΤΟ Αντερς Φογκ Ράσµουσεν χαρακτήρισε ως «µια από τις πιο σηµαντικές στην 61χρονη ιστορία του».

Το νέο δόγµα που προβλέπεται να ισχύσει για τα επόµενα 10 χρόνια αναµένεται να επιβεβαιώσει ότι στόχος της Συµµαχίας είναι η προστασία των εδαφικών δικαιωµάτων των µελών της, ενώ ταυτόχρονα θα δίνει την εντολή στο ΝΑΤΟ να διεξάγει επιχειρήσεις και αλλού στον κόσµο – όπως η υπάρχουσα αποστολή στο Αφγανιστάν. Θα τονίζει την ανάγκη τα κράτη - µέλη να εκσυγχρονίσουν τις ένοπλες δυνάµεις τους προκειµένου να αντιµετωπίσουν τις απειλές του 21ου αιώνα, όπως η κυβερνοπειρατεία, ενώ θαπροτρέπει και στη συνεργασία σε αµυντικά θέµατα. Στο τελικό ανακοινωθέν αναµένεται να υπογραµµιστεί η συνεργασία για θέµατα ασφαλείας µε χώρες που δεν είναι µέλη του Συµφώνου, όπως η Ρωσία, η Ινδία, η Κίνα, η Ιαπωνία και η Αυστραλία.

Οι ηγέτες των 28 κρατών - µελών αναµένεται να αποφασίσουν την επένδυση 200 εκατ. ευρώ τα επόµενα δέκα χρόνια προκειµένου να συνδέσουν τα πυραυλικά αµυντικά συστήµατα τους µε τα συστήµατα ραντάρ και πυραύλων που προτίθεται να αναπτύξει στην Ευρώπη η Ουάσιγκτον, δηµιουργώντας την αντιπυραυλική ασπίδα. Το ΝΑΤΟ αναµένεται να καλέσει τη Ρωσία να συµµετάσχει σ’ αυτό το αµυντικό σχέδιο. Οµως οι Αµερικανοί ανησυχούν διότι οι ευρωπαϊκές χώρες κόβουν δισεκατοµµύρια ευρώ από τους στρατιωτικούς τους προϋπολογισµούς λόγω της οικονοµικής κρίσης. Στο πλαίσιο αυτό τα στρατηγεία του ΝΑΤΟ αναµένεται να περιοριστούν σε 7 από 11 και ο αριθµός του προσωπικού σε 8.500 σε όλο τον κόσµο από 13.000. Το ποιες βάσεις πρόκειται να κλείσουν – ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο θέµα – θα συζητηθεί τον Ιούνιο.

Το Αφγανιστάν
Βασικό θέµα των συζητήσεων θα είναι η µεγαλύτερη στρατιωτική αποστολή του ΝΑΤΟ αυτήν τη στιγµή – εκείνη στο Αφγανιστάν όπου βρίσκονται 150.000 στρατιώτες από40 χώρες (εξ αυτών οι 100.000 είναι αµερικανοί στρατιώτες). Ο στόχος ήταν να αναλάβουν την ασφάλεια της χώρας τα αφγανικά στρατεύµατα έως το τέλος του 2014, όµως χθες στρατιωτικές πηγές ανέφεραν ότι αυτό δεν είναι εφικτό και ότι οι ΝΑΤΟϊκές δυνάµεις θα πρέπει να µείνουν στη χώρα αυτή και έπειτα από τη συγκεκριµένη ηµεροµηνία – σε κάποιες περιοχές µάλιστα προβλέπεται ότι η αποχώρηση θα γίνει και µετά το τέλοςτου 2015.

Πάντως οι ηγέτες των χωρών - µελών της Βορειοατλαντικής Συµµαχίας αναµένεται να υπογράψουν τη σταδιακή αποχώρηση των στρατευµάτων τους από το Αφγανιστάν.

Η Τρόικα στον αντιμνημονιακό Αντώνη

Λέει “όχι” o Σαμαράς στις απολύσεις εργαζομένων στο Δημόσιο
Στο διάστημα μετά την ψήφιση του προϋπολογισμού μεταθέτει ο πρόεδρος της ΝΔ κ. Αντώνης Σαμαράς τις αλλαγές στην δομή και στο στελεχικό δυναμικό του κόμματος όπου θα ενσωματώσει τα συμπεράσματα από τις αυτοδιοικητικές εκλογές.

Η ΝΔ δίνει ιδιαίτερη σημασία στην μάχη του προϋπολογισμού αφού εκεί θεωρεί ότι θα αποσαφηνιστούν οι προθέσεις της κυβέρνησης τόσο για τα νέα μέτρα που θα πάρει μετά τις πιέσεις που δέχθηκε από τις Βρυξέλλες όσο και για το πώς εννοεί ο πρωθυπουργός την συναίνεση που ζήτησε από τα κόμματα της αντιπολίτευσης.

Σε κάθε περίπτωση ξεκαθαρίζουν ότι η ΝΔ δεν πρόκειται να συναινέσει σε απολύσεις στον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα. Οι βουλευτές όπως ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης που τάχθηκε υπέρ των απολύσεων είναι απλά εκτός γραμμής. Την θέση του κόμματος εξέφρασε ο εκπρόσωπος κ. Πάνος Παναγιωτόπουλος ότι για κάθε πέντε συνταξιοδοτήσεις στον δημόσιο τομέα θα πρέπει να υπάρχει μία πρόσληψη έτσι ώστε να μειωθεί ο αριθμός.

Παράλληλα η ΝΔ προτείνει συγχωνεύσεις οργανισμών και μετατάξεις υπαλλήλων.

Την θέση κατά των απολύσεων θα εκφράσει ο κ. Σαμαράς και στην συνάντηση που θα έχει την Πέμπτη με τους εκπροσώπους της τρόικας στην Ρηγίλλης.

Η συνάντηση έρχεται μόλις δύο ημέρες μετά το Συμβούλιο των υπουργών Οικονομικών της ΕΕ και τις πιέσεις που δέχθηκε η χώρα μας κυρίως από την Γερμανία για περαιτέρω σκληρά μέτρα και ενώ ο κ. Σαμαράς έχει ταχθεί αναφανδόν αλληλέγγυος με την κυβέρνηση για την αντιμετώπιση των πιέσεων.

Εν τω μεταξύ η Ρηγίλλης παρακολουθεί με προσοχή τις εξελίξεις στην κεντροδεξιά παράταξη αν και δηλώνει ότι «η ίδρυση του κόμματος της κυρίας Ντόρας Μπακογιάννη μας αφήνει παγερά αδιάφορους». Εκείνο πάντως που τους ενδιαφέρει είναι το ενδεχόμενο να παραβρεθούν στην ιδρυτική πράξη του νέου κόμματος βουλευτές της ΝΔ.

 Ήδη τα βλέμματα πέφτουν στην κυρία Έλσα Παπαδημητρίου στην οποία βουλευτές κοντά στην ηγεσία καταλογίζουν ότι όχι απλώς δεν βοήθησε στην μάχη της Πελοποννήσου αλλά μάλλον ενίσχυσε τον αντίπαλο.

Η Ρηγίλλης δεν την διέγραψε αν και το θέμα συζητήθηκε ωστόσο λέει ότι «είναι αυτονόητο ότι βουλευτές του κόμματος δεν μπορούν να παραβρεθούν στην ιδρυτική πράξη ενός άλλου και μάλιστα ανταγωνιστικού κόμματος, σε τέτοια περίπτωση μόνοι τους έχουν επιλέξει την πορεία τους».

Παπανδρέου: Η Ελλάδα θα επιβιώσει και θα προχωρήσει

 
Σε συνέντευξή  που παραχώρησε στο βρετανικό δίκτυο BBC ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου δήλωσε πως  «Η Ελλάδα θα επιβιώσει και θα προχωρήσει μπροστά. Δεν υπάρχει περίπτωση αναδιάρθρωσης του χρέους ή πτώχευσης»  Ο πρωθυπουργός τόνισε πως στόχος του είναι να σώσει την Ελλάδα χωρίς να ενδιαφέρεται αν θα επανεκλεγεί

Μιλώντας στην εκπομπή «Hard Talk» του βρετανικού δικτύου, ο Γιώργος Παπανδρέου υπεραμύνθηκε της αξιοπιστίας της χώρας λέγοντας χαρακτηριστικά πως «μέσα στο χρόνο θα έχει επιτευχθεί μείωση του ελλείμματος κατά 6%», ενώ επισήμανε πως από το  2012 η Ελλάδα θα αρχίσει την αποπληρωμή των δανείων και την μείωση του χρέους της.

Ο κ. Παπανδρέου αρνήθηκε για μία ακόμα φορά τα σενάρια περί αναδιαπραγμάτευσης του χρέους, λέγοντας πως το μόνο που τίθεται υπό συζήτηση είναι μια πιθανή επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής των δανείων.

Αναφορικά με τις επικρίσεις της Καγκελαρίου Μέρκελ για το «λάθος» της κυβέρνησης Σρέντερ σχετικά με την ένταξη της χώρας στην ζώνη του ευρώ, ο πρωθυπουργός ανέφερε πως η Ελλάδα το 2000 κάλυπτε τα κριτήρια που της ζητήθηκαν για την ένταξη της στην ΟΝΕ: «Το ότι σε κάποιο σημείο απομακρυνθήκαμε από αυτά τα δεδομένα ασφαλώς είναι ευθύνη των προηγούμενων ελληνικών κυβερνήσεων, κυρίως θα έλεγα της προηγούμενης», πρόσθεσε ο κ. Παπανδρέου, ενώ σχετικά με την πρόταση της Γερμανίας για τιμωρία των απείθαρχων δημοσιονομικά χωρών υποστήριξε πως τα μέτρα που έχει λάβει η Ελλάδα αρκούν. Συγκεκριμένα ο πρωθυπουργός δήλωσε πως «Κόψαμε μισθούς και συντάξεις και προχωρήσαμε σε σημαντικές αλλαγές μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα. Πρέπει να προστατέψουμε τις θέσεις εργασίας. Μπορούμε να βρούμε άλλους τρόπους περικοπών»
Τέλος, σε ερώτηση του Βρετανού δημοσιογράφου σχετικά με την κρίση της Ιρλανδίας και κατά πόσο αυτή επηρεάζει την χώρα μας, ο κ. Παπανδρέου απάντησε ότι ο μηχανισμός στήριξης έχει δώσει στην Ελλάδα αρκετό και πολύτιμο χρόνο για τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις, ώστε η επιστροφή της στις διεθνείς αγορές να γίνει με τους καλύτερους όρους.

Ανταγωνιστικότητα: Στάσιμη η Ελλάδα, χαμηλές επιδόσεις σε κράτος, υποδομές και επιχειρηματικό περιβάλλον

Παρά τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των τελευταίων ετών και τη βελτίωση βασικών δημοσιονομικών δεικτών, η Ελλάδα εξακολουθεί να δυσκολεύεται...