Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2010

Ανοιχτό μέτωπο Χρυσοχοΐδη – πολυεθνικών

Συνεχίζεται η αντιπαράθεση

To όχι του ΔΝΤ στην αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους

thumb
Το ΔΝΤ εκφράζει τις ενστάσεις του στη πρόταση της ενδεχόμενης αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους τονίζοντας πως όποια οφέλη θα υπήρχαν δεν θα ήταν σε θέση να αντισταθμίσουν τις αρνητικές συνέπειες μιας τέτοιας κίνησης.
«Συμφωνούμε με τις ελληνικές αρχές και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ότιτο κόστος μιας αναδιάρθρωσης χρέους θα αντιστάθμιζε τα οφέλη», δήλωσε επίσημα ανώτατος αξιωματούχος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου σε σημερινή συνέντευξη Τύπου.
«Οι προσπάθειες δημοσιονομικής εξυγίανσης στην Ελλάδα είναι σε καλό δρόμο» συμπληρώνει ο Ajai Chopra, αναπληρωτής διευθυντής του Ευρωπαϊκού Τμήματος του ΔΝΤ τονίζοντας όμως και την αναγκαιότητα μιας πιο εντατικής και σκληρής δουλειάς.
«Περισσότερο από ποτέ… η ανάκαμψη εξαρτάται από τις εύστοχες κινήσεις των αρμόδιων χάραξης πολιτικής. Η δημοσιονομική εξυγίανση, παρότι είναι αναπόφευκτη, πρέπει να δρομολογηθεί με τρόπο που θα περιορίζει στο ελάχιστο τις αρνητικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη και την απασχόληση. Εάν υπάρχει σημαντικά μεγαλύτερος κίνδυνος επιβράδυνσης της ανάπτυξης απ’ ό,τι υπολογιζόταν, τα κράτη που έχουν κάποια περιθώρια σε επίπεδο δημοσιονομικής πολιτικής θα πρέπει να καθυστερήσουν ένα μέρος της προγραμματισμένης δημοσιονομικής εξυγίανσης» φαίνεται να δηλώνει εκπρόσωπος του ΔΝΤ ξεκαθαρίζοντας την θέση του.

Nάνσυ Πανταζή υποψήφια δημοτική σύμβουλος στο Γαλάτσι...

 


...αφού αυτοσυστηθεί στον Προυστ, απαντά στο Ερωτηματολόγιό του, αποκλειστικά στο PRESS-GR

(Επιμέλεια: Αντώνης-Μάριος Παπαγιώτης)

Γεννήθηκα στην Αθήνα στις 1968 και κατοικώ με την οικογένειά μου και σήμερα. Η καταγωγή μου είναι από τα Τζουμέρκα Άρτας και τη Λευκάδα με στενούς δεσμούς επειδή περνούσα όλα μου τα καλοκαίρια εκεί. Είμαι παντρεμένη με τον Ιωάννου Δημοσθένη, Μαιευτήρα – Γυναικολόγο και έχουμε τρία παιδιά την Χαρά 14 ετών, την Χριστίνα 12 ετών και τον Κωνσταντίνο 8 ετών. Είμαι καθηγήτρια Αγγλικών και εργάζομαι στον ιδιωτικό τομέα.
Η ενασχόληση μου με τα κοινά έχει ξεκινήσει...
τα εφηβικά μου χρόνια με την ενεργή συμμετοχή μου στο μαθητικό κίνημα και τα τελευταία 9 χρόνια συνδικαλίζομαι στο γονεϊκό κίνημα. Είμαι Πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Γαλατσίου τα τελευταία 4 χρόνια, μέλος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας Γαλατσίου σαν εκπρόσωπος των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, Ειδική Γραμματέας στην Ομοσπονδία Γονέων Αττικής, Εκπρόσωπος στην Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Ελλάδας. Επίσης, είμαι Πρόεδρος της 179ης Σχολικής Επιτροπής Δήμου Αθήνας και στο Γονεϊκό Δίκτυο στον Τομέα Παιδείας στο ΠΑΣΟΚ. Μεταξύ άλλων, έχω διατελέσει εκπρόσωπος στην Ομοσπονδία Γονέων Αττικής ( 2002–2008 )....

Με συναίσθηση ευθύνης για τον Δήμο μας, το Γαλάτσι, αποφάσισα, σ’ αυτές τις εκλογές, να είμαι στο πλευρό της υποψήφιας Δημάρχου Έλενας Ζέρβα, του ανεξάρτητου συνδυασμού «Πρωτοβουλία Πολιτών ΠΡΑΣΙΝΟ ΓΑΛΑΤΣΙ».
Είμαι αποφασισμένη να διεκδικήσω, στο πλευρό της Έλενας Ζέρβα, το Αύριο που αξίζει, σε εμάς και τα παιδιά μας.
Είμαι αποφασισμένη να αγωνιστώ για μια νέα Δημοτική αρχή με όραμα, συνέπεια και εντιμότητα.
Έφτασε η ώρα της μεγάλης ανατροπής.
Έφτασε η ώρα να συγκρουστούμε με το κατεστημένο.
Έφτασε η ώρα να διεκδικήσουμε τα αυτονόητα για την πόλη μας και το μέλλον της.
Έφτασε η ώρα να αντισταθούμε στην παρακμή.
Έφτασε η ώρα να γυρίσουμε τις πλάτες στις παλιές πρακτικές, τον παραγοντισμό, όλων αυτών, που οδήγησαν επί σειρά ετών την πόλη μας στο σημερινό αδιέξοδο.
Στις 7 Νοεμβρίου ΕΣΕΙΣ αποφασίζετε για το μέλλον της πόλης μας και των παιδιών μας.
Ζητώ την ψήφο σας για να αλλάξουμε μαζί όσα μας πληγώνουν, όσα μας ταλαιπωρούν.
Ζητώ την ψήφο σας για να κάνουμε το όραμα μας πραγματικότητα.

Η απόλυτη ευτυχία για σένα είναι;
Δεν υπάρχει απόλυτη ευτυχία… υπάρχουν στιγμές…!!! Όπως οι στιγμές που μοιράζομαι με την οικογένειά μου…!!!
Τί σε κάνει να σηκώνεσαι το πρωί;
Η μυρωδιά του ζεστού καφέ και η αίσθηση ότι μια μέρα ξεκινά… φωτεινή και με νέες προκλήσεις… !!!
Η τελευταία φορά που ξέσπασες σε γέλια;
Όταν ο οκτάχρονος γιος μου, ο Κωνσταντίνος μου, μου δήλωσε με μεγάλη σοβαρότητα ότι κατεβαίνει υποψήφιος Δήμαρχος στις εκλογές της τάξης του… !!!
Το βασικό γνώρισμα του χαρακτήρα σου είναι;
Η αμεσότητα και η ειλικρίνεια…
Το βασικό ελάττωμά σου;
Η τελειομανία μου…
Σε ποια λάθη δείχνεις τη μεγαλύτερη επιείκεια;
Στα ανθρώπινα που αντιλαμβάνομαι ότι δεν έγιναν τόσο από πρόθεση αλλά περισσότερο λόγω των συνθηκών ή αδυναμίας …
Η τελευταία φορά που έκλαψες;
Όταν έλαβα την τελική απόφαση να είμαι υποψήφια με την Έλενα Ζέρβα και το συνδυασμό « Πρωτοβουλία Πολιτών ΠΡΑΣΙΝΟ ΓΑΛΑΤΣΙ » ! Έκλαψα από χαρά που ακολούθησα τη φωνή της συνείδησής μου… !!!
Με ποια ιστορική προσωπικότητα ταυτίζεται περισσότερο;
Με τη Μελίνα Μερκούρη… αστείρευτο πάθος για τη ζωή, την πολιτική και τη διεκδίκηση των αυτονόητων… για τους πολίτες και τη χώρα μας.
Ποιοι είναι οι ήρωές σου σήμερα;
Οι απλοί καθημερινοί άνθρωποi, που δίνουν τη μάχη της επιβίωσης και ονειρεύονται…
Ποια είναι η ταινία που σε ταξίδεψε;
«Όσα παίρνει ο άνεμος» με τη θρυλική Σκάρλετ Ο’ Χάρα… Όταν νιώθω « να λυγίζω », ξαναβλέπω την ταινία και εμπνέομαι… !!
Το αγαπημένο σου ταξίδι;
Το ταξίδι… της ζωής… !!! Η συνεχής αναζήτηση της δικής μου Ιθάκης… !!!
Οι αγαπημένοι σου συγγραφείς;
Συγγραφέας ένας… ο Νίκος Καζαντζάκης που η γραφή του με προσδιόρισε από τα εφηβικά μου χρόνια…!!!
Λατρεύω την ποίηση… αγαπημένοι ποιητές: Ρίτσος και Ελύτης…
Ποιά αρετή προτιμάς σε έναν άντρα;
Οξύ πνεύμα και αίσθηση χιούμορ…
… και σε μια γυναίκα;
Δυναμισμό και ενεργητικότητα...
Ο αγαπημένος σου συνθέτης;
Μάνος Χατζιδάκις με ταξιδεύει… !!!
Το τραγούδι που σφυρίζεις κάνοντας ντους;
«Μαίρη η Παναγιωταρά»… χα,χα !!! Με τόσες υποχρεώσεις και έλλειψη χρόνου ακόμα και το ντους γίνεται μετ’ εμποδίων… από το 1996 που γέννησα το πρώτο μου παιδί… !!!
Το βιβλίο που σε σημάδεψε;
Η «Ασκητική» του Νίκου Καζαντζάκη…
Ο αγαπημένος σου ζωγράφος;
Monet… ζωντανά χρώματα και έμφασησ το φως… ιμπρεσιονισμός !!!
Το αγαπημένο σου χρώμα;
Κόκκινο…  
Ποιά θεωρείς ως τη μεγαλύτερη επιτυχία σου;
Την οικογένειά μου και ιδιαίτερα τα τρία παιδιά μου… 
Το αγαπημένο σου ποτό;
Ursus με πάγο… γλυκόπιοτο…!!!
Για ποιό πράγμα μετανιώνεις περισσότερο;
Δεν μετανιώνω για τίποτα…αξιολογώ και εκτιμώ οτιδήποτε μου συμβαίνει είτε θετικό είτε αρνητικό...
Τί απεχθάνεσαι περισσότερο απ' όλα;
Το ψέμα και τον παραγοντισμό… 
Ποια είναι η αγαπημένη σου ασχολία;
Να ακούω μουσική… με ηρεμεί και με ταξιδεύει…
Ο μεγαλύτερος φόβος σου;
Η αδράνεια και η απάθεια...
Σε ποιά περίπτωση επιλέγεις να πεις ψέματα;
Σε καμία περίπτωση… Η μόνη υποχώρηση που κάνω είναι να πω την αλήθεια πιο γλυκά εφόσον συντρέχουν συναισθηματικοί λόγοι.
Ποιο είναι το μότο σου;
Ζήσε τη μέρα σου σα να’ ναι η τελευταία χωρίς να μετανιώνεις για τις επιλογές σου.
Πώς θα επιθυμούσες να πεθάνεις;
Μαχόμενη… ποτέ καταβεβλημένη …!!!
Εάν συνέβαινε να συναντήσεις το Θεό, τί θα ήθελες να σου πει;
Ότι δεν έδωσε η Εύα το μήλο στον Αδάμ αλλά το αντίστροφο…!!!
Σε ποια πνευματική κατάσταση βρίσκεσαι αυτόν τον καιρό; 
Σε εγρήγορση λόγω εκλογών… !!!
Στα ανθρώπινα που αντιλαμβάνομαι ότι δεν έγιναν τόσο από πρόθεση αλλά περισσότερο λόγω των συνθηκών ή αδυναμίας …         PRESS-GR    

ΓΣΕΕ: «Δεν έχουμε άλλα κουράγια»

Η καλύτερη απάντηση στη λιτότητα είναι ένα Μνημόνιο ανάπτυξης

Τ. Μπιρμπίλη: Μοχλός εξόδου από την κρίση η «πράσινη» ανάπτυξη

Αναπτυξιακό πρόγραμμα για επενδύσεις 44 δισ. ευρώ και δημιουργία 200.000 θέσεων εργασίας

"Μαχαίρι" σε μισό εκατομμύριο θέσεις εργασίας

Σε κλίμα συναίνεσης η συζήτηση στη βρετανική Βουλή

Σταθεροί φόροι και «ψαλίδι» στις δαπάνες του δημοσίου

thumb
Ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου μιλώντας την Τετάρτη σε επιχειρηματίες απέκλισε το ενδεχόμενο νέας αύξησης των φορολογικών συντελεστών.
Ο κ. Παπανδρέου δήλωσε επίσης ότι «δεν θα υπάρξει καμία νέα επιβάρυνση σε μισθωτούς και συνταξιούχους» εξαιτίας της αναθεώρησης του ελλείμματος, καθώς η κυβέρνηση θα πραγματοποιήσει δραστικές περικοπές δαπανών σε ΔΕΚΟ, νοσοκομεία και ΟΤΑ.
Στο μεταξύ, ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου μετά το τέλος της συνεδρίασης του Εκοφίν, ανέφερε ότι οι δηλώσεις του κ. Ρεν για το ενδεχόμενο λήψης πρόσθετων μέτρων είναι «υποθετικού χαρακτήρα» και τόνισε ότι οι επιπτώσεις στο έλλειμμα του 2010, από την αναθεώρηση των δημοσιονομικών δεδομένων της περιόδου 2006-2009, θα είναι περιορισμένες.

«Τα επιδόματα ανεργίας να γίνουν επιδόματα εργασίας»

Λούκα Κατσέλη και Ηλίας Κικίλιας στο ΣΚΑΪ

«Θέλουμε ανάπτυξη εξπρές»

Χ. Παμπούκης: «Το fast track είναι νόμος-πλαίσιο»

«Θέλετε να έχουμε δουλειές ή να μην έχουμε; Να τις φτιάξουμε λοιπόν», τόνισε ο Χάρης Παμπούκης υπερασπιζόμενος τις διατάξεις του fast track ενώπιον της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής.

Την ίδια ώρα, ο υπουργός Επικρατείας παραδέχθηκε ότι υπάρχει μια νομική επισφάλεια στην επίσπευση των μεγάλων επενδύσεων.

«Θέλω όμως ανάπτυξη εξπρές και το παίρνω ευχαρίστως πάνω μου», τόνισε. Ο κ. Παμπούκης δέχθηκε τις ενστάσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης για το άρθρο 4 του νομοσχεδίου, που προβλέπει ότι σε περιπτώσεις επενδύσεων μείζονος σημασίας για την εθνική οικονομία, η Διϋπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων μπορεί να αποφασίζει την κατ’ εξαίρεση ένταξή τους στο fast track, ανεξαρτήτως του κόστους επένδυσης.

Άφησε μάλιστα ανοιχτό το ενδεχόμενο να αποσύρει εντελώς τη συγκεκριμένη διάταξη, αν διατηρηθούν οι αντιρρήσεις των βουλευτών.

«Δεν αλλάζουμε ουσιαστικά το νόμο που ισχύει. Το fast track είναι επί της ουσίας ένας νόμος πλαίσιο. Μην παρουσιάζουμε ότι είναι η παντιέρα ενόψει εκλογών γιατί δεν είναι», σχολίασε ο κ. Παμπούκης, ενώ τράβηξε την προσοχή των βουλευτών όταν ομολόγησε: «Έχω κουραστεί προσωπικά από την πολυνομία της χώρας μας».

Εξίσου ισχυρό αντίκτυπο είχε η δήλωσή του ότι «πρέπει να υπερασπιζόμαστε το δημόσιο συμφέρον. Όποιος δεν μπορεί, να πάει σπίτι του». Τις ενστάσεις τους στις προωθούμενες διατάξεις διατύπωσαν όλες οι πτέρυγες της αντιπολίτευσης.

Έκτακτα μέτρα για το ελληνικό Προξενείο στις ΗΠΑ

Οι τηλεφωνικές απειλές κατά του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στο Λος Άντζελες αποτέλεσαν αιτία για να ληφθούν μέτρα ασφαλείας στις διπλωματικές και προξενικές αρχές της χώρας μας στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ο πρόξενος της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη, Ευάγγελος Κυριακόπουλος, δήλωσε ότι τις τελευταίες μέρες έχουν σταλεί ηλεκτρονικά μηνύματα προς το Γενικό Προξενείο με τα οποία άγνωστοι αποστολείς αναφέρονται στο ζήτημα με τους Ιρανούς που βρίσκονται στην Ελλάδα και ζητούν πολιτικό άσυλο. Ο κ. Κυριακόπουλος διευκρίνισε ότι τα «μηνύματα δεν είναι απειλητικά» και «ούτε υπήρξε κάποιο απειλητικό τηλεφώνημα».
Το θέμα παρακολουθείται από τις αρμόδιες αρχές και τα μηνύματα αναμένεται να αξιολογηθούν

Βαρύ κατηγορώ Σαμαρά στο ΠΑΣΟΚ

Κριτική στην κυβέρνηση, την οποία κατηγόρησε ότι «ετοιμάζει νέα σκληρά φορολογικά μέτρα», άσκησε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Αντώνης Σαμαράς, ο οποίος πραγματοποίησε περιοδεία στο Χαλάνδρι.
Σε σύντομη ομιλία του, στο δημαρχείο Χαλανδρίου, ο Αντ. Σαμαράς τόνισε πως το ΠΑΣΟΚ προετοιμάζει την κοινωνία για νέα φορολογικά μέτρα, με καινούργια καταιγίδα, λουκέτα, ασφυξία, ανεργία, καλώντας τους πολίτες στις εκλογές της 7ης Νοεμβρίου να στηρίξουν το πρόγραμμα της Ν.Δ. και να καταψηφίσουν την πολιτική του ΠΑΣΟΚ.
"Το δικό μας το αντίδοτο είναι η ανάπτυξη", τόνισε ο πρόεδρος της Ν.Δ., εκφράζοντας την εκτίμηση πως "ο ελληνικός λαός θα υψώσει τη σημαία της ανάπτυξης και θα δείξει κόκκινη κάρτα στο ΠΑΣΟΚ".

Σύμπνοια στις καταργήσεις-συγχωνεύσεις φορέων του Δημοσίου

Με τη σύμφωνη γνώμη και της αξιωματικής αντιπολίτευσης ολοκληρώθηκε στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή η επί της αρχής συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών για την κατάργηση και συγχώνευση υπηρεσιών, οργανισμών και φορέων του δημόσιου τομέα.
Η ΝΔ έδωσε θετική ψήφο επί της αρχής, αλλά δήλωσε ότι διαφωνεί σε αρκετά από τα άρθρα για κατάργηση ή συγχώνευση συγκεκριμένων υπηρεσιών, ενώ στο επίκεντρο της διαφωνίας βρίσκεται η ΑΓΡΟΓΗ ΑΕ, αρμοδιότητας του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, η οποία καταργείται και της οποίας 270 εργαζόμενοι προσληφθέντες ένα μήνα πριν τις εκλογές του περυσινού Οκτωβρίου απολύονται αυτοδικαίως με καταγγελία των συμβάσεών τους.
Ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Αρβανιτίδης χαρακτήρισε το νομοσχέδιο ως πρώτο βήμα ορθολογικής αναδιάρθρωσης του δημόσιου τομέα με σκοπό τον περιορισμό του εύρους του, υπογραμμίζοντας ότι από την συγχώνευση ή κατάργηση των πρώτων υπηρεσιών και νομικών προσώπων εξοικονομούνται ετησίως περί τα 10,5 εκατ. ευρώ.
Αντίθετη με το νομοσχέδιο, δήλωσε η εισηγήτρια του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου, κρίνοντας ότι αυτό «σκοπεύει στην περαιτέρω θωράκιση της κερδοφορίας του κεφαλαίου, ενώ κατηγόρησε ΠΑΣΟΚ και ΝΔ κρατούν διαχρονικά ομήρους τους εργαζόμενους και εν τέλει τους συκοφαντούν ως προϊόν ρουσφετιού.
Δειλή και άτολμη κίνηση χαρακτήρισε, καταψηφίζοντας το νομοσχέδιο, ο εισηγητής του ΛΑΟΣ Άγγελος Κολοκοτρώνης, τονίζοντας ότι «επιλέχθηκε η πλέον ανώδυνη προσέγγιση για το φόβο του πολιτικού κόστους», ενώ όσον αφορά το οικονομικό όφελος χαρακτήρισε τα 10 εκ. ως «πολύ φασαρία για το τίποτε»
Επιφυλάξεις εξέφρασε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Βασίλης Μουλόπουλος, που δήλωσε εντυπωσιασμένος από τον «καυγά ΠΑΣΟΚ και ΝΔ ποιος καταργεί περισσότερους οργανισμούς»
Μεθαύριο Πέμπτη θα εκθέσουν τις απόψεις τους ενώπιον της επιτροπής για το υπό κρίση νομοσχέδιο εκπρόσωποι της ΑΔΕΔΥ και της ΓΣΕΕ.

Παπακωνσταντίνου: Αναγνωρίζουν την πρόοδο που έχει κάνει η Ελλάδα

thumb
Τη βεβαιότητά του ότι οι αγορές αναγνωρίζουν την πρόοδο που έχει κάνει η Ελλάδα στην επίτευξη των δημοσιονομικών της στόχων εξέφρασε ο υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου από τις Βρυξέλλες, όπου βρίσκεται για τη σύνοδο του Ecofin
«Υπάρχει μια ευρεία αναγνώριση ότι προχωρούμε στο σωστό δρόμο για την επίτευξη των στόχων που έχουμε θέσει», δήλωσε ο ΥΠΟΙΚ σε δημοσιογράφους. «Είναι ενδιαφέρον να σημειώσουμε ότι οι αγορές ξεκινούν να ανταποκρίνονται στις προσπάθειες που έχουν γίνει.»
Ο κ. Παπακωνσταντίνου αναφέρθηκε μάλιστα στη σημερινή δημοπρασία εντόκων γραμματίων τρίμηνης διάρκειας, το αποτέλεσμα της οποίας χαρακτήρισε πολύ θετικό.
Όσον αφορά στο ενδεχόμενο αναθεώρησης προς τα πάνω των στατιστικών στοιχείων της Ελλάδας, ο ΥΠΟΙΚ υπογράμμισε ότι ήταν προδιαγεγραμμένη και ότι η συνεργασία ανάμεσα στις κοινοτικές και τις ελληνικές υπηρεσίες είναι απολύτως ικανοποιητική, κάτι που αναγνωρίζουν και οι Βρυξέλλες.
Το μείζον πρόβλημα που υφίσταται αυτή τη στιγμή, τόνισε, είναι η αναθεώρηση της δημοσιονομικής κατάστασης της χώρας την περίοδο 2006-2009 και η ενσωμάτωση στα δημοσιονομικά ελλείμματα αυτών των ετών, των χρεών που έχουν συσσωρεύσει μια σειρά ζημιογόνων επιχειρήσεων του δημοσίου.
Ο υπουργός εκτίμησε ότι η διαδικασία αναθεώρησης των δημοσιονομικών στοιχείων της Ελλάδας ενδέχεται να περατωθεί ως το τέλος αυτής της εβδομάδας, οπότε η Eurostat θα δημοσιοποιήσει τα στοιχεία για τη δημοσιονομική κατάσταση των κρατών μελών της ΕΕ.
Εκτίμησε, ωστόσο, ότι η διαδικασία αυτή ενδέχεται να περατωθεί περί τα μέσα Νοεμβρίου, δηλαδή λίγο πριν από την ψήφιση του κρατικού προϋπολογισμού για το 2011 από τη Βουλή.
Κύριος στόχος μας, είναι να υπάρξει οριστική άρση των αστερίσκων και πλήρης πιστοποίηση των στοιχείων, ανέφερε ο Γ. Παπακωνσταντίνου, υπογραμμίζοντας τη σημασία που αποδίδουν οι αγορές στο θέμα αυτό.
Ο υπουργός Οικονομικών προέβλεψε πάντως ότι παρά την αναθεώρηση των δημοσιονομικών δεδομένων της περιόδου 2006-2009, οι επιπτώσεις στο έλλειμμα του 2010 θα είναι περιορισμένες και δεν θα υπάρξει δημοσιονομικός εκτροχιασμός της χώρας και, συνεπώς, νέα επιβάρυνση των μισθωτών και των συνταξιούχων.
Υπογράμμισε εξάλλου ότι ως ένα βαθμό η εξέλιξη αυτή είχε συνυπολογιστεί κατά την περίοδο κατάρτισης του μνημονίου. Για αυτό το λόγο, τόνισε ο κ. Παπακωνσταντίνου, η ελληνική κυβέρνηση πέτυχε σημαντική μείωση των ελλειμμάτων των ζημιογόνων κρατικών επιχειρήσεων, κάτι που θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια.
Αναφερόμενος στις χθεσινές δηλώσεις του Επιτρόπου Όλι Ρεν, ο υπουργός τόνισε ότι στο οικονομικό πρόγραμμα που έχει συμφωνηθεί με την ΕΕ και το ΔΝΤ περιέχονται λίγο πολύ τα μέτρα τα οποία απαιτούνται. Επί του θέματος αυτού, ο κ. Παπακωνσταντίνου πρόσθεσε ότι η Ελλάδα επιθυμεί να υπάρχει απόλυτη διαφάνεια στα δημόσια οικονομικά της και ότι στις διαπραγματεύσεις της με την Eurostat «προσέρχεται με ανοιχτά βιβλία».
Παράλληλα, ο ΥΠΟΙΚ άσκησε κριτική στην αξιωματική αντιπολίτευση, υπογραμμίζοντας τις μεγάλες ευθύνες που φέρουν οι κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας. Όπως χαρακτηριστικά είπε, η αφετηρία των όσων δεινών αντιμετωπίζει σήμερα η ελληνική κοινωνία βρίσκεται στην περίοδο διακυβέρνησης της χώρας από τη ΝΔ.
«Οι πολίτες γνωρίζουν την απόσταση ανάμεσα στην πραγματικότητα και τα λόγια της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Περιμένω από τη ΝΔ και τον κ. Σαμαρά να εξηγήσουν στη Eurostat γιατί το έλλειμμα δε βρίσκεται στο 9,9% όπως είχε ισχυριστεί και όχι εκεί που θα διαμορφωθεί», ανέφερε ο Γ. Παπακωνσταντίνου.
Αναφερόμενος στα άλλα θέματα που απασχόλησαν τη Σύνοδο του Eurogroup και του Ecofin χθες και σήμερα στο Λουξεμβούργο, ο Γ. Παπακωνσταντίνου σημείωσε ότι υπήρξε τελική συμφωνία στο ζήτημα της ενίσχυσης τόσο του προληπτικού όσο και του αποτρεπτικού σκέλους του Συμφώνου Σταθερότητας που διέπει τις χώρες του ευρώ.
Με βάση τη συμφωνία που επιτεύχθηκε, το Ecofin θα αποφασίζει με ειδική πλειοψηφία αν ένα κράτος βρίσκεται σε πορεία δημοσιονομικού εκτροχιασμού και στην περίπτωση αυτή θα το ειδοποιεί να λάβει όλα τα αναγκαία διορθωτικά μέτρα μέσα στο διάστημα ενός εξαμήνου.
Όπως ανέφερε ο υπουργός, το αναθεωρημένο Σύμφωνο θα δίνει ιδιαίτερη έμφαση και στην ταχεία αποκλιμάκωση του δημόσιου χρέους.
Η ελληνική θέση είναι ότι θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και το χρέος του ιδιωτικού τομέα μιας χώρας, συμπλήρωσε ο ΥΠΟΙΚ, ενώ τάχθηκε υπέρ της απόφασης για το λεγόμενο «ευρωπαϊκό εξάμηνο», κατά το οποίο οι χώρες του ευρώ θα ενημερώνουν τις Βρυξέλλες για τις βασικές κατευθύνσεις του κρατικού προϋπολογισμού του ερχόμενου έτους.
Ο υπουργός χαιρέτησε επίσης τη συμφωνία που επετεύχθη στο σημερινό Ecofin σχετικά με τους όρους και τις προϋποθέσεις δραστηριοποίησης των επενδυτικών κεφαλαίων στην ΕΕ.

«Zούμε ημέρες πολιτικής ντροπής» δηλώνει ο Βουλγαράκης

thumb
Έντονη πολιτική αντιπαράθεση πυροδότησε η γνωστοποίηση των πορισμάτων των κομμάτων που συμμετείχαν στην προανακριτική επιτροπή για το Βατοπέδι.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τα δικόγραφα κατά των μελών της Προανακριτικής δεν θα περιορίζονται μόνο σε μηνύσεις αλλά σε αγωγές και θα αφορούν σε κατηγορίες για παράβαση καθήκοντος, κατάχρηση εξουσίας και κακοδικία.
Οι πρώην υπουργοί της ΝΔ άμα τη γνωστοποίηση των πορισμάτων έκαναν λόγο για προηλειμμένη απόφαση, υποστηρίζοντας ότι η επιτροπή δεν εξέτασε σημαντικά στοιχεία που αποδείκνυαν την αθωότητά τους.
«Πρόκειται για άθλια πολιτική δίωξη τύπου Ουγκάντας, αφού δεν έχει βρεθεί κανένα επιβαρυντικό στοιχείο» δήλωσε ο Πέτρος Δούκας, ενώ ο Θόδωρος Ρουσόπουλος έκανε λόγο για προσωπική απόφαση του Γιώργου Παπανδρέου τονίζοντας ότι δεν τον ενδιαφέρει η αλήθεια αλλά η σπίλωση των πολιτικών του αντιπάλων.
«Οι μεθοδεύσεις της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας αποτελούν πράξη πολιτικής αθλιότητας και καθεστωτικής συμπεριφοράς, που εκθέτουν ιστορικά και πολιτικά το ΠΑΣΟΚ» συνηγόρησε ο Αλέξανδρος Κοντός. Εν το μεταξύ ο Γιώργος Βουλγαράκης δήλωσε στο Radio 9, ότι «ζούμε ημέρες πολιτικής ντροπής» καταγγέλλοντας ότι το κατηγορητήριο που τον αφορά έχει αλλάξει τρεις φορές.
«Κατ' ιδίαν» υποστήριξε «τα μέλη του ΠΑΣΟΚ μού έλεγαν ότι έχεις μπλέξει τσάμπα και μετά έβγαλαν κατηγορητήριο κατ’ εντολή Παπανδρέου». Αυτό, τόνισε, «δεν είναι νομικός πολιτισμός και δημοκρατία» και καταλόγισε πολιτικό έγκλημα στον Πρωθυπουργό.
«Με βάση αυτά που αναφέρονται στο πόρισμα του ΠΑΣΟΚ, αυτοί που θα υπογράψουν τις συμβάσεις fast track θα καταλήξουν στο μπουντρούμι» παρατήρησε χαρακτηριστικά.
Σε συνέντευξη που παραχώρηση στο ρ/σ «Βήμα» κατηγόρησε το ΠΑΣΟΚ για παραβίαση του Συντάγματος ό,τι αφορά την παραπομπή του για την υπόθεση του Βατοπεδίου. Υποστήριξε μάλιστα ότι οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ που μετείχαν στην επιτροπή υπέγραψαν το πόρισμα παρά τη θέλησή τους.
Επανέλαβε τα περί «πολιτικής ντροπής» τονίζοντας ότι αυτά είναι «ρίξε αίμα στην αρένα μπας και ηρεμήσει ο λαός». Συμπλήρωσε δε πως τέσσερις υπουργοί Πολιτισμού υπέγραψαν αποφάσεις που αφορούσαν την υπόθεση, αλλά μόνο ο ίδιος κατηγορείται.
«Ο ελληνικός λαός θα περίμενε από την -τρεις φορές αποχωρούσα από τη Βουλή- ΝΔ να παραδεχτεί, έστω και τώρα, τις τραγικές ευθύνες της στο σκάνδαλο του Βατοπεδίου» απάντησε από πλευράς ΠΑΣΟΚ, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.
«Πριν μιλήσουν για δήθεν “σκευωρία” και “εμπάθεια”, ας δικαιολογήσουν στους πολίτες, γιατί ο πρώην Πρωθυπουργός κ. Καραμανλής μίλησε για “σκανδαλώδη υπόθεση” και γιατί ο κ. Σαμαράς απομάκρυνε τους πρώην υπουργούς της ΝΔ με συνοπτικές διαδικασίες, θεωρώντας τους “βαρίδια”» τόνισε ο Γιώργος Πεταλωτής.

"Με φοροαπαλλαγές και αποσβέσεις ο νέος αναπτυξιακός νόμος"

Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης στο Συνέδριο ΣΕΤΕ
 
Σε δυο εβδομάδες θα είναι έτοιμος ο νέος αναπτυξιακός νόμος, ανακοίνωσε την Τρίτη, από το βήμα του Συνεδρίου του ΣΕΤΕ, ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Σύμφωνα με τον υπουργό, ο νέος νόμος αποτελεί τομή στη μεταπολιτευτική πρακτική της «φούσκας» των επιδοτήσεων και θα προσφέρει ειδικά κίνητρα για την ενθάρρυνση της καινοτομίας, της εξωστρέφειας, των νέων δράσεων και της επιχειρηματικότητας των νέων.

«Λέμε ναι στην ποιότητα και την καινοτομία, αρνούμαστε να μπούμε στο φαύλο κύκλο της ατέρμονης κρατικής επιδότησης χωρίς αντίκρισμα», είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης.

Την ίδια ώρα, ο κ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε στους επιχειρηματίες του κλάδου, ότι δημιουργούνται σύγχρονα επενδυτικά ταμεία που παρέχουν εγγυήσεις, χαμηλότοκα δάνεια και κεφάλαιο εκκίνησης στις επιχειρήσεις συνδυάζοντας τα κονδύλια των διαρθρωτικών ταμείων με τραπεζικά κεφάλαια.

Δημιουργείται όπως είπε μια μόχλευση που αναμένεται να προσφέρει μέχρι το τέλος του έτους περίπου 2 δισ. ευρώ στις επιχειρήσεις. Στο ίδιο πνεύμα μετατρέπεται το ΤΕΜΠΜΕ σε μια οιονεί επενδυτική τράπεζα
μετονομάζοντάς το σε «Ελληνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης» (ΕΤΕΑΝ). Υπολογίζεται πως το νέο ταμείο θα δώσει, σε συνεργασία με τις τράπεζες, περίπου 5 δισεκατομμύρια ευρώ στην αγορά το επόμενο χρονικό διάστημα και μέχρι το τέλος του επόμενου έτους.

Από την πλευρά τους οι επιχειρηματίες του τουρισμού ζήτησαν να μην αυξηθεί ο ΦΠΑ αλλά και με αφορμή τον νέο αναπτυξιακό νόμο να λάβουν σάρκα και οστά οι προτάσεις τους κα να μην σκοντάψουν στα γρανάζια της γραφειοκρατίας.

Υπ.Οικ: Καμία επιβάρυνση σε μισθωτούς και συνταξιούχους από την αναθεώρηση

Η αναθεώρηση προς τα πάνω του ελλείμματος της Ελλάδας για το 2009, θα έχει περιορισμένες επιπτώσεις στο έλλειμμα του 2010 και δεν θα προκύψει νέα επιβάρυνση μισθωτών και συνταξιούχων ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών, Γ. Παπακωνσταντίνου.
Σχετικά με τα αποτελέσματα της διαδικασίας αναθεώρησης από την eurostat είπε ότι ενδέχεται να ολοκληρωθεί στο τέλος της εβδομάδας αλλά όμως δεν αποκλείεται να πάει και μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου.
Σύμφωνα με τον υπουργό, βασικός στόχος είναι να υπάρξει οριστική άρση των αστερίσκων ενώ πρόσθεσε πως οι αγορές αποδίδουν μεγάλη σημασία στο θέμα αυτό.
Ο Γ. Παπακωνσταντίνου εμφανίστηκε καθησυχαστικός καθώς προέβλεψε ότι παρά την αναθεώρηση προς τα πάνω των στοιχείων της περιόδου 2006-2009, οι επιπτώσεις στο έλλειμμα του 2010 θα είναι περιορισμένες. Ανέφερε ότι δεν μπορεί να οδηγήσουν σε δημοσιονομικό εκτροχιασμό το 2010 και διαβεβαίωσε πως δεν θα προκύψει νέα επιβάρυνση μισθωτών και συνταξιούχων.
Σχετικά με τις δηλώσεις Ρεν, σχολίασε ότι ήταν υποθετικού χαρακτήρα και ότι στο οικονομικό πρόγραμμα της Ελλάδας περιέχονται λίγο πολύ τα μέτρα που απαιτούνται.
Επίθεση στη Ν.Δ.
Ο Γ. Παπακωνσταντίνου δεν παρέλειψε να κάνει και επίθεση στην Νέα Δημοκρατία χαρακτηρίζοντας την περίοδο της διακυβέρνησης της ως την αφετηρία των δεινών που αντιμετωπίζει η Ελλάδα.
Ανέφερε ακόμη, ότι περιμένει από την Ν.Δ. και τον Αντώνη Σαμαρά να εξηγήσουν στους Ευρωπαίους εταίρους γιατί το έλλειμμα για το 2009 δεν βρίσκεται στο επίπεδο που υποστήριξε η Ν.Δ. αλλά εκεί που θα διαμορφωθεί τώρα.

Τρίτη 19 Οκτωβρίου 2010

Τη λήψη νέων μέτρων προαναγγέλλει ο Όλι Ρεν

Έως τις 15 Νοεμβρίου ενδέχεται να παραταθεί ο έλεγχος της Eurostat στα «greek statistics
“Η αναθεώρηση των στοιχείων του 2009 θα έχει επίπτωση στον προϋπολογισμό του 2011» δηλώνει ο αρμόδιος επίτροπος
Η προς τα πάνω αναθεώρηση του ελληνικού ελλείμματος κατά το 2009, θα έχει επίπτωση στον προϋπολογισμό του 2011, δήλωσε ο Επίτροπος Όλι Ρεν προαναγγέλλοντας ουσιαστικά τη λήψη νέων μέτρων στο πλαίσιο του μνημονίου. Άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο, ο έλεγχος της Eurostat στα οικονομικά στοιχεία της Ελλάδας, να μην ολοκληρωθεί μέχρι τις 22 Οκτωβρίου αλλά να παραταθεί έως τις 15 Νοεμβρίου.
Ο αρμόδιος επίτροπος Όλι Ρεν υποστήριξε ότι τόσο η ελληνική κυβέρνηση όσο και η τρόικα, θα πρέπει να έχουν ξεκάθαρη εικόνα για τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας η οποία θα ληφθεί υπόψη κατά την κατάρτιση του κρατικού προϋπολογισμού του 2011. Ο κ. Ρεν συμπλήρωσε ότι οι εμπειρογνώμονες της Eurostat έχουν εντοπίσει ορισμένα προβλήματα σε σχέση με τα δημοσιονομικά στοιχεία της Ελλάδας και όχι ότι επιχειρούν να έρθουν σε συμφωνία με την Ελληνική Στατιστική Αρχή.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Eurogroup Ζ.Κ. Γιούνκερ, τόνισε ότι η όποια αναθεώρηση του ελληνικού ελλείμματος και χρέους δεν θα είναι το αποτέλεσμα παρατυπιών ή παραλείψεων της κυβέρνησης της Ελλάδας, αλλά το αποτέλεσμα της «επανακατηγοριοποίησης» ορισμένων κρατικών δαπανών όπως για παράδειγμα των ΔΕΚΟ. Όσον αφορά στο ενδεχόμενο λήψης νέων μέτρων, ο κ. Γιουνκέρ εμφανίστηκε ελαστικότερος από τον Όλι Ρεν υποστηρίζοντας ότι «βασικός στόχος είναι η συρρίκνωση του ελληνικού ελλείμματος ως το 2014 και ότι το μείγμα πολιτικής καθώς και ο ετήσιος ρυθμός μείωσης αποτελούν αντικείμενο διαβουλεύσεων στους κόλπους του Ecofin».

Τι αλλάζει σε 70 ημέρες

ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
Ενα εντελώς νέο ασφαλιστικό τοπίο διαμορφώνεται σε 70 ημέρες με την εφαρμογή δύο συναφών νόμων για τον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα οι οποίοι ψηφίστηκαν το περασμένο καλακαίρι εν μέσω μισθολογικών και θεσμικών ανατροπών που περιελήφθησαν στο Μνημόνιο, το οποίο υπέγραψε η χώρα με τους δανειστές της.
Κύριο γνώρισμα αυτών των μεταβολών, που θα ισχύσουν από τις αρχές του 2011, είναι η αύξηση των ορίων ηλικίας έτσι ώστε κανείς να μη συνταξιοδοτείται πριν από το 60ό έτος, και σε αυτή την περίπτωση με 40 έτη ασφάλισης, ή στο 65ο έτος. Σε αυτή την τελευταία περίπτωση, ακόμη και με 12 έτη (πραγματικής) ασφάλισης (και 3 πλασματικά). Μεγαλύτερες «ποινές» επιβάλλονται στις γυναίκες και, κυρίως, στις μητέρες ανηλίκων. Και εξ αυτών, τις μητέρες δημοσίους υπαλλήλους, τα όρια των οποίων εξισώνονται με τα αντίστοιχα των ανδρών.
Παράλληλα, όσοι συνταξιοδοτηθούν από το 2015 και μετά θα λάβουν μειωμένες συντάξεις για το διάστημα που διήνυσαν στην ασφάλιση από το 2010 και μετά. Για το μέλλον προβλέφθηκαν νέοι συντελεστές αναπλήρωσης (σύνταξης) που παραπέμπουν σε αποδοχές στο 70% του μέσου μισθού ολόκληρου του εργασιακού βίου με, περίπου, 39 χρόνια ασφάλισης, κάτι που με το ισχύον σύστημα αποδιδόταν με 35 έτη και έως το 58ο έτος της ηλικίας (ΙΚΑ).
Ωστόσο, κατά το μεταβατικό διάστημα και μέχρι το 2013 υπάρχουν και ορισμένες θετικές ρυθμίσεις, όπως:
* Η συνταξιοδότηση με 12 έτη συν 3 πλασματικά στο 65ο έτος (σήμερα απαιτούνται 15 έτη στην ίδια ηλικία).
* Οι μητέρες ασφαλισμένες στο ΙΚΑ μπορούν να βγουν σε πρόωρη σύνταξη (στο 50ό με μειωμένη ή το 55ο με πλήρη) με δύο προϋποθέσεις (ανήλικο και 18,3 έτη ασφάλισης) χωρίς κατ' ανάγκη η ασφαλισμένη να έχει συμπληρώσει και το 50ό έτος (τριπλή προϋπόθεση που προβλεπόταν έως τώρα).
* Οι ασφαλισμένοι στο Δημόσιο και τα ειδικά Ταμεία προ του 1983, οι οποίοι μπορούν να συνταξιοδοτηθούν με 35 έτη χωρίς όριο ηλικίας.
* Η συμπλήρωση του χρόνου ασφάλισης και με πλασματικά έτη (4 το 2011 και έως 7 το 2014).
* Οσοι έχουν διαδοχική ασφάλιση και προσδοκούν σε καλύτερες αποδοχές από 1/1/2011.
Ειδικά για όσους έχουν ασφαλιστέο χρόνο σε τουλάχιστον δύο Ταμεία η νέα ρύθμιση δίνει μεσοσταθμική αύξηση 9%, όχι όμως για όλες τις κατηγορίες ασφαλισμένων. Σήμερα ένας συνταξιούχος με καθεστώς διαδοχικής ασφάλισης λαμβάνει κατά 30% μικρότερη σύνταξη από αυτήν ενός συνταξιούχου που ασφαλίστηκε τα ίδια χρόνια σε ένα μόνο ασφαλιστικό ταμείο.
Οι κερδισμένοι του συστήματος είναι όσοι είχαν στην αρχή χρόνο ασφάλισης στο ΙΚΑ και, ακολούθως, υπήχθησαν στον ΟΑΕΕ (ΤΕΒΕ). Αυτή η κατηγορία εξάλλου είναι και η πλέον πολυπληθής, αφού πολλοί ασφαλισμένοι ξεκίνησαν από μισθωτοί και στη συνέχεια άνοιξαν δική τους δουλειά. Εδώ τα ασφάλιστρα στο ΙΚΑ αναπροσαρμόζονται με ποσοστό βελτίωσης που φτάνει το 1,8 για 30 χρόνια που μεσολάβησαν από την προηγούμενη ασφάλιση (στο ΙΚΑ). Πέρα βεβαίως από τον πληθωρισμό, ποσοστό με το οποίο αναπροσαρμόζονται τα ασφάλιστρα του παρελθόντος.
Αντιθέτως, εάν το προηγούμενο Ταμείο ήταν το ΤΕΒΕ (νυν ΟΑΕΕ) δεν προκύπτει καμιά διαφορά στον βαθμό που το Ταμείο των ελεύθερων επαγγελματιών αναπροσαρμόζει τις (παλαιές) εισφορές με βάση τα σημερινά καταβαλλόμενα στην αντίστοιχη ασφαλιστική κλάση.
Πάντως οι αλλαγές που επέρχονται (σ.σ.: προσοχή, αφορά όσους υποβάλουν αίτηση συνταξιοδότησης από την 1.1.2011) δεν αποκαθιστούν πλήρως την αδικία, την οποία θα εξακολουθήσουν να υφίστανται οι διαδοχικά ασφαλισμένοι εισπράττοντας χαμηλότερες συντάξεις σε σύγκριση με έναν ασφαλισμένο ο οποίος έχει διανύσει ολόκληρο τον εργασιακό του βίο σε ένα Ταμείο. Οσον αφορά τον χρόνο έκδοσης των συνταξιοδοτήσεων με διαδοχική ασφάλιση, η κυβέρνηση υπόσχεται ταχύτερη έκδοση από το 2011 με την καθιέρωση της προσυνταξιοδοτικής βεβαίωσης. Σήμερα ο χρόνος που απαιτείται για να εκδοθεί μια συνταξιοδοτική απόφαση, όταν υπάρχει διαδοχική ασφάλιση, ξεπερνά τους 12 μήνες και σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνει τους 18.
Με το νέο σύστημα οι εργαζόμενοι οι οποίοι ασφαλίστηκαν διαδοχικά σε περισσότερους από έναν ασφαλιστικούς οργανισμούς δικαιούνται σύνταξη από τον τελευταίο οργανισμό στον οποίο ήταν ασφαλισμένοι κατά την τελευταία χρονική περίοδο της απασχόλησής τους, εφόσον πραγματοποίησαν στην ασφάλισή του:
* Πέντε ολόκληρα έτη ή 1.500 ημέρες ασφάλισης, εκ των οποίων όμως 20 μήνες ή 500 ημέρες την τελευταία πενταετία πριν από τη διακοπή της απασχόλησης ή την υποβολή αίτησης για την κρίση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος σύνταξης λόγω γήρατος.
* Σαράντα μήνες ή 1.000 ημέρες, εκ των οποίων όμως 12 μήνες ή 300 ημέρες αντίστοιχα κατά την τελευταία πενταετία πριν από τη διακοπή της απασχόλησης ή την υποβολή της αίτησης για την κρίση του δικαιώματος σύνταξης λόγω αναπηρίας ή θανάτου.
* Ως νομοθεσία του οργανισμού για την εφαρμογή της ρύθμισης νοούνται οι διατάξεις που ορίζουν τον απαιτούμενο για τη συνταξιοδότηση χρόνο, την ηλικία, την αναπηρία και τον θάνατο.
* Αν ο ασφαλισμένος πραγματοποίησε στην ασφάλιση του τελευταίου οργανισμού τον αριθμό ημερών εργασίας ή των ετών ασφάλισης που ορίζονται από τη ρύθμιση, αλλά στην περίπτωση αυτή δεν έχει πραγματοποιήσει τον απαιτούμενο από τη νομοθεσία του τελευταίου οργανισμού χρόνο ασφάλισης για τη συνταξιοδότησή του λόγω γήρατος ή αναπηρίας ή των μελών της οικογένειάς του λόγω θανάτου ή δεν πραγματοποίησε στην ασφάλιση του τελευταίου οργανισμού τον αριθμό ημερών εργασίας ή ετών ασφάλισης που ορίζονται από τις διατάξεις της προηγούμενης διάταξης, δικαιούται σύνταξη αυτός ή τα μέλη της οικογένειάς του από τον οργανισμό στην ασφάλιση του οποίου πραγματοποίησε τις περισσότερες ημέρες εργασίας ή έτη ασφάλισης.

Τροχιά ανάπτυξης κι έξοδος από την κρίση από το 2013

Σήμερα το μεσημέρι, αμέσως μετά τη σύσκεψη με τους κοινωνικούς φορείς στο Μαξίμου, θα ανακοινώσει ο πρωθυπουργός τα μέτρα για την αντιμετώπιση της ανεργίας και την ενίσχυση της ανάπτυξης, τα οποία θα επιχειρήσει να παρουσιάσει εν είδει «κοινωνικού συμβολαίου» για τις αυτοδιοικητικές εκλογές.

Συγκεκριμένα, ο Γιώργος Α. Παπανδρέου, θα συναντηθεί στις 12:00, στο Μέγαρο Μαξίμου, με τους Προέδρους της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής Ελλάδας (ΟΚΕ), Χρήστο Πολυζωγόπουλο, της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ), Γιάννη Παναγόπουλο, της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ), Δημήτρη Ασημακόπουλο, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), Δημήτρη Δασκαλόπουλο, της Εθνικής Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), Βασίλη Κορκίδη και του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Νίκο Αγγελόπουλο.

Όπως είπε στους υπουργούς του κατά τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου ο Γιώργος Παπανδρέου, η κυβέρνηση έχει έτοιμο ένα «οπλοστάσιο μέτρων» που έχουν σχεδιάσει πολλά υπουργεία μαζί και αποτελείται από αμοιβαίες δεσμεύσεις, «ώστε να αμβλυνθούν στο μέτρο του δυνατού οι κοινωνικές επιπτώσεις της κρίσης και παράλληλα να δώσουμε ένα άλλο πλαίσιο κοινωνικής πολιτικής για τους ανέργους.

Ένα πλαίσιο που διαφέρει από το πολυδαίδαλο και πολλές φορές αναποτελεσματικό και πελατειακό πλαίσιο που υπήρχε παλαιότερα», είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός.

Προέβλεψε, επίσης, φως στο τούνελ για την οικονομία από το 2012, λέγοντας πως τότε η χώρα θα μπει και πάλι σε τροχιά ανάπτυξης και το 2013 θα έχει βγει οριστικά από την κρίση, αλλά χαρακτηριστικά τόνισε πως «ο συναγερμός δεν έχει ακόμη λήξει» και πως η κυβέρνηση τώρα εκκαθαρίζει προβλήματα του παρελθόντος.

Ο κ. Παπανδρέου επιτέθηκε και πάλι στη ΝΔ, θέτοντας εκ νέου το δίλημμα των αυτοδιοικητικών εκλογών αν θα πάει μπροστά ή πίσω η χώρα, ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην εκλογική νίκη του ΠΑΣΟΚ και του Ανδρέα Παπανδρέου το 1981, η επέτειος της οποίας είναι σήμερα, παραλληλίζοντας τον αγώνα - όπως είπε - για την έξοδο από την οικονομική κρίση με τον αγώνα της τότε κυβέρνησης για την αλλαγή των νοοτροπιών και αντιλήψεων της μεταδικτατορικής περιόδου.

Μετά τις εκλογές, το μεγάλο παζάρι

Πρόγευση από τις αντιδράσεις της τρόικα για τη νέα «μαύρη τρύπα»
 
Την ώρα που στο Λουξεμβούργο οι ευρωπαίοι υπουργοί συζητούν για πιο αυστηρές και αυτόματες κυρώσεις στις χώρες με υπερβολικά ελλείμματα και χρέη, στην Αθήνα ακόμα ψάχνουν να δουν «πού θα κάτσει η μπίλια», αφού οι έλεγχοι της Eurostat εκτοξεύουν το έλλειμμα του 2009 στο 16% του ΑΕΠ –όπως παραδέχονται πλέον και επισήμως στο oικονομικό επιτελείο.

Στη μαραθώνια (πέραν του δωδεκάωρου) συνεδρίαση των υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης την Δευτέρα, αλλά και σε εκείνη του Ecofin το πρωί της Τρίτης, ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου πήρε μια πρόγευση από τις αντιδράσεις των ευρωπαίων εταίρων –και δανειστών- της χώρας, για την αποκάλυψη της νέας μαύρης τρύπας  … αλλά και τις πιέσεις για νέα, ακόμη πιο σκληρά μέτρα.

Χαμόγελα μπροστά, πιέσεις στο παρασκήνιο
Παρά τα χαμόγελα μπροστά στις κάμερες, επίπονες ήταν τελικά οι συζητήσεις για τον μηχανισμό επιβολής αυτόματων κυρώσεων στις χώρες με υπερβολικά ελλείμματα, όπως η Ελλάδα.

Παρότι οι συζητήσεις απειλήθηκαν και πάλι με αδιέξοδο –πριν φανεί τελικά πως βρέθηκε φόρμουλα για την επιβολή κυρώσεων- κοινή συνισταμένη των περισσοτέρων εταίρων ήταν … η μετάθεση της πίεσης που δέχονται, προς τη χώρα που οι ίδιοι δανείζουν, δηλαδή την Ελλάδα.

Στο κλίμα αυτό, ο επίτροπος Όλι Ρεν τόνισε πως όλα τα κράτη-μέλη πρέπει να υποστηρίξουν τους λόγους και τις πράξεις τους, και να συνεχίσουν την ενίσχυση της οικονομικής διακυβέρνησης της Ευρώπης.

Ο διοικητής της ΕΚΤ, Ζαν Κλοντ Τρισέ, ζητά από όσες χώρες αντιμετωπίζουν πρόβλημα, να ανακοινώσουν μέτρα ταυτόχρονα με την κατάθεση του προϋπολογισμού τους στα εθνικά κοινοβούλια.

Ζήτημα ίσης μεταχείρισης
Αλλά και ο Φιλανδός υπουργός Οικονομικών Γιούρκι Κατάϊνεν τόνισε πως: «Χρειαζόμαστε αυτόματο μηχανισμό επιβολής κυρώσεων, είναι ζήτημα ίσης μεταχείρισης των κρατών-μελών και επίσης είναι ο καλύτερος τρόπος να αποφευχθούν κρίσεις όπως αυτή που είδαμε τα τελευταία δύο χρόνια».

Η μεγάλη μάχη όμως θα δοθεί μετά τις 22 Οκτωβρίου, όταν η Eurostat θα ανακοινώσει και επισήμως το οριστικό ύψος του ελλείμματος για την Ελλάδα. Μετά τις δημοτικές εκλογές, στις 15 Νοεμβρίου, καταφτάνει στην Αθήνα η τρόικα και το παζάρι με τους δανειστές κορυφώνεται στις 18 Νοεμβρίου, με την κατάθεση στη Βουλή του νέου κρατικού προϋπολογισμού, και των μέτρων που θα τον συνοδεύουν.

Ανταγωνιστικότητα: Στάσιμη η Ελλάδα, χαμηλές επιδόσεις σε κράτος, υποδομές και επιχειρηματικό περιβάλλον

Παρά τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των τελευταίων ετών και τη βελτίωση βασικών δημοσιονομικών δεικτών, η Ελλάδα εξακολουθεί να δυσκολεύεται...