Αν τα τρένα στα οποία εμπιστευόμαστε τη ζωή μας, και αυτή των παιδιών μας, διοικούνται ακόμη από ανθρώπους που μιλάνε στις ενδοεπικοινωνίες για να παραγγείλουν σουβλάκια (όπως τη μοιραία νύχτα των Τεμπών), η κυβέρνηση θα πρέπει να βγει και να μας το πει καθαρά: «Καλύτερα με τα πόδια». Το ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ στις 12/3 αναφέρεται σε «αφύλακτες διαβάσεις που υπάρχουν στην Ελλάδα, οι οποίες και θα παραμείνουν αφύλακτες όπως παραδέχεται και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ λόγω έλλειψης χρημάτων και ανταλλακτικών».
Το βίντεο που παρουσίασε ο τηλεοπτικός σταθμός δείχνει ένα επιβατικό τρένο να φρενάρει στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Σέρρες αφότου έχει διασχίσει κάθετα τις γραμμές μια νταλίκα. Υπάλληλος του ΟΣΕ κατεβαίνει από το τρένο για να σταματήσει τα επόμενα φορτηγά… Δείτε το βίντεο στο ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ και όσα απαντά ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ για τις αφύλακτες διαβάσεις: Στο σημείο δεν υπάρχουν μπάρες και δεν λειτουργεί ο μηχανισμός αυτόματης φύλαξης της διάβασης. Σύμφωνα με περίοικους, την ημέρα κατεβαίνει ο
υπάλληλος του ΟΣΕ για να κάνει τον τροχονόμο, ενώ τα βράδια τα τρένα «σταματάνε είκοσι μέτρα πιο μπροστά και κορνάρουν»…Η εικόνα αυτή δεν είναι απλά τριτοκοσμική. Τριτοκοσμική θα την αποκαλούσαμε αν δεν είχε προηγηθεί το εθνικό έγκλημα των Τεμπών. Είναι πλέον αδιανόητη και πρέπει να σταματήσει αμέσως. Το στοιχείο που καθιστά τη σημερινή κατάσταση ακόμη πιο ανησυχητική είναι οι δικαιολογίες «φασόν» που ακούγονται και κινούνται στο ίδιο ακριβώς πνεύμα της μετάθεσης ευθυνών που ακούσαμε από τους εμπλεκόμενους φορείς στην τραγωδία των Τεμπών. Δυστυχώς, το ίδιο πνεύμα χαρακτήρισε και την Εξεταστική της Βουλής για το τραγικό δυστύχημα. Στην εικόνα αριστερά μια νταλίκα διασχίζει τις γραμμές όπου περνά επιβατικό τρένο. Δεξιά, ένας φύλακας που κατέβηκε από το τρένο ρυθμίζει την κυκλοφορία |Youtube/ΣΚΑΪ «Βρείτε μου πλακέτα»… Τι απαντά λοιπόν ο ΟΣΕ για τις αφύλακτες διαβάσεις; Τα συστήματα ασφαλείας που (κάποτε, πριν χαλάσουν) χρησιμοποιούνταν στις συγκεκριμένες διαβάσεις είναι μεταξύ 25 και 30 ετών και δεν υπάρχουν ανταλλακτικά για την επισκευή τους. Ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, δηλώνει στο τηλεοπτικό ρεπορτάζ: «Δεν υπάρχουν στο εμπόριο. Μπορείτε εσείς να μου βρείτε τώρα μια πλακέτα ενός υπολογιστή της εποχής του 2000 ή του 1990;» ρωτά τον δημοσιογράφο που του έθεσε το ερώτημα… Αν ο μη γένοιτο συμβεί κάτι, ο ΟΣΕ θα πει ότι δεν έβρισκε πλακέτα; Πόσο απέχει αυτή η νοοτροπία από εκείνη των Τεμπών; Μετά και από το δεύτερο περιστατικό όπου αμαξοστοιχία της Hellenic Train παραβίασε κόκκινο σηματοδότη (συνέβη σύμφωνα με τα «Νέα» το Σάββατο 9/3 από τον συρμό του Προαστιακού που εκτελούσε το δρομολόγιο Αεροδρόμιο – Ανω Λιόσια), ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας συγκάλεσε την Δευτέρα σύσκεψη για θέματα σιδηροδρομικής ασφάλειας. Για τις αφύλακτες διαβάσεις, οι ειδικοί εκτιμούν ότι απαιτείται η τοποθέτηση νέων συστημάτων ασφάλειας τα οποία θα χρειαστούν δύο με τρία χρόνια για να λειτουργήσουν, ακόμη κι αν τα προμηθευόμασταν αύριο το πρωί. Μέχρι τότε τι θα γίνει; Ποιος από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου μπορεί να κοιμάται ήσυχος; Στο μυαλό του απλού πολίτη, αντί οι επιβάτες να παίζουν κορώνα-γράμματα το κεφάλι τους στις αφύλακτες διαβάσεις, είναι αυτονόητο ότι το κράτος πρέπει να προσλάβει ή να μετακινήσει προσωπικό με διαδικασίες-εξπρές για τη φύλαξή των διαβάσεων. Για όσο χρειάζεται, μέχρι να ολοκληρωθούν τα ηλεκτρονικά συστήματα. Αλλά ακόμη και μέχρι να τοποθετηθεί το κατάλληλο προσωπικό, δεν αποτελεί ευθύνη του κράτους να υπάρχει φύλαξη (με όποιες δυνάμεις είναι διαθέσιμες, ακόμη και της τροχαίας ή του στρατού) ώστε να μην επαναληφθεί μια νύχτα το κακό; Εκτός αν ακόμα και μετά τα Τέμπη κάποιοι θεωρούν ότι η καλύτερη «λύση» είναι η μετάθεση ευθυνών. Ισως και οι δεήσεις για να «βρέξει» πλακέτες: αυτές που λείπουν από τα ηλεκτρονικά συστήματα στις αφύλακτες διαβάσεις…
https://www.protagon.gr/apopseis/editorial/paizontas-me-ti-fwtia-kai-tin-asfaleia-twn-trenwn-44342899399
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου